PDA

Volledige versie bekijken : Opmerkelijke nieuwsberichten

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6

kempie
30 januari 2022, 17:04
https://www.ad.nl/buitenland/weerdienst-vs-waarschuwt-voor-vallende-leguanen-vanwege-koufront~a98743a8/

Weerdienst VS waarschuwt voor vallende leguanen ook opvallen het laatste stuk over de naked cowboy.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Willem2
31 januari 2022, 16:57
Duitse agenten 'geëxecuteerd’ bij verkeerscontrole, ‘identiteit één dader bekend’
... https://www.ad.nl/buitenland/duitse-agenten-geexecuteerd-bij-verkeerscontrole-identiteit-een-dader-bekend~ac4640e7/

WANDELAAR5
1 februari 2022, 17:32
https://www.linda.nl/nieuws/vrouw-dildo-in-beeld-televisie-interview-viral/
36515

VROUW LAAT DILDO IN BEELD STAAN TIJDENS TELEVISIE-INTERVIEW EN GAAT KEI-HARD VIRAL

Yvette Amos zit tijdens haar BBC-interview fier overeind als ze mag spreken over werkloosheid door de coronapandemie. Ze is op dat moment alleen niet de enige…

Badslippers
1 februari 2022, 22:46
https://www.linda.nl/nieuws/vrouw-dildo-in-beeld-televisie-interview-viral/
36515

In het artikel spreekt men over een "Gigantische dildo" en een "enorme piemel". Naar mijn bescheiden mening is dat een vrij beschaafd, ja zelfs klein maatje. Overdreven nieuws dus.

pietpotent44
5 februari 2022, 22:14
Marokkaanse kleuter die in put was gevallen overleden

Hij heeft het helaas net niet gered.
Gisteren waren er nog beelden dat hij in leven was. Maar 5 dagen op de bodem van een koude put heeft het 5-jarige mannetje niet overleefd.

https://www.nu.nl/buitenland/6182382/marokkaanse-kleuter-rayan-5-die-in-diepe-put-was-gevallen-overleden.html

Willem2
7 februari 2022, 15:12
https://nos.nl/video/2416150-ijsberen-nemen-russisch-dorpje-over

Willem2
11 februari 2022, 15:42
Lil Kleine krijgt 120 uur taakstraf voor mishandeling in club
... https://www.ad.nl/show/lil-kleine-krijgt-120-uur-taakstraf-voor-mishandeling-in-club~af120477/

is dit opmerkelijk nieuws..... nee, eigenlijk niet. Het is schering en inslag bij dit mannetje. Misschien helemaal geen aandacht meer besteden en volledig plukken die omhoog gevallen "artiest"

WA
11 februari 2022, 17:23
Neen W2, je loopt slechts enige generaties achter en hebt daardoor gemist dat het noemen van véél schreeuwend dure merken in een verder niets zeggend rijmpje op muziek als zéér artistiek ervaren word. Jamie Vaes, Monica Geuze en die paupers hadden gewoon geen "respect" voor deze zeer capabele artiest... Lil Kleine.... :klo1:

Willem2
13 februari 2022, 22:46
... https://www.ad.nl/show/lil-kleine-krijgt-120-uur-taakstraf-voor-mishandeling-in-club~af120477/

is dit opmerkelijk nieuws..... nee, eigenlijk niet. Het is schering en inslag bij dit mannetje. Misschien helemaal geen aandacht meer besteden en volledig plukken die omhoog gevallen "artiest"

Rapper Lil Kleine aangehouden op verdenking van mishandeling
... https://www.ad.nl/show/rapper-lil-kleine-aangehouden-op-verdenking-van-mishandeling~a35a23ba/

geen podium meer geven.

Wentelt Eefje
13 februari 2022, 23:50
“Ibiza Stories” snel gedownload voor dit meesterwerk van 38 minuten en 28 seconden verdeeld over 14 nummers niet meer beschikbaar is omdat er geen onderscheid tussen de persoon van de artiest en zijn muzikale uitingen meer gemaakt lijkt te kunnen worden en de cancel-cultuur toeslaat.

Zeus1
14 februari 2022, 10:44

Deze omhooggevallen B-“artiest” is meteen na de veroordeling wederom in de fout gegaan, business as usual dus, opnieuw vrouw mishandeld. I.p.v. een taakstrafje zou een forse gevangenisstraf beter op zijn plaatst zijn voor dit misselijke mannetje.

rob45
14 februari 2022, 11:00
Met deze keer een filmpje van een bewakingscamera waarbij de beelden genoeg zeggen.Ik zou zeggen, een zeer agressieve recividist die ze gewoon nu wel vast moeten zetten, en niet voor een paar dagen maar heel wat langer.

Willem2
14 februari 2022, 11:05
“Ibiza Stories” snel gedownload voor dit meesterwerk van 38 minuten en 28 seconden verdeeld over 14 nummers niet meer beschikbaar is omdat er geen onderscheid tussen de persoon van de artiest en zijn muzikale uitingen meer gemaakt lijkt te kunnen worden en de cancel-cultuur toeslaat.

Dan ben jij zeker de hele dag bezig met downloaden van muziek :cool:
Pff ga maar eff Normaal luisteren ...

Brad Clitt
14 februari 2022, 11:17
Zo is in korte tijd de Nederlandse muziekindustrie beroofd van de twee grootste talenten en een mislukte pizzabakker. Het zijn zware tijden, kuch...

Willem2
14 februari 2022, 13:19
Glennis Grace heeft twee nachten doorgebracht op een politiebureau in Amsterdam, waar ze momenteel nog altijd vastzit. De 43-jarige zangeres werd zaterdag aangehouden op verdenking van onder meer mishandeling van supermarktpersoneel. Ook haar 15-jarige zoon en een derde persoon zitten om die reden vast.

De politie heeft formeel niet bevestigd dat het om Glennis Grace gaat. Haar advocaat Kerem Canatan deed dat gisteren wel. Tegen persbureau ANP zei hij dat de zangeres een supermarktmedewerker heeft geduwd, maar dat ze zich niet herkent in de beschuldigingen dat ze heeft geschopt en geslagen.
.... https://nos.nl/artikel/2417307-glennis-grace-nog-steeds-vast-na-supermarktruzie

Wentelt Eefje draait overuren om alles maar te kunnen downloaden :rolleyes:

Moontanner
14 februari 2022, 13:52
Je ziet hier dat de media zonder enige terughoudendheid haar naam publiceren. Trial by media. Schunnig. De politie houdt zich aan de spelregels mbt tot privacy en noemt geen namen.

Het zou maar eens omgekeerd geweest zijn dat de politie had bekend gemaakt dat de 43 jarige zangeres Glennys Grace en haar 15 jarige zoon zijn opgepakt. Het land was te klein geweest. Ik heb het helemaal gehad met die media. De een na de ander wordt door ze afgeslacht. Het gaat maar door en het gaat maar door.

Juridisch betekent 2 nachten cel dat het stadium van politieverhoor is overgegaan naar inverzekeringstelling. Politieverhoor mag nooit langer dan 21 uur duren. Dat ze zo lang vast zit betekent dus wel dat er ernstige bezwaren tegen haar zijn. Vervolgens komt de fase dat ze aan een rechter-commissaris moet worden voorgeleid of op vrije voeten gesteld.

Wie is het volgende media-slachtoffer?

schoolmeester
14 februari 2022, 14:02
Mensen (bekend of onbekend) die zich netjes gedragen/aan de wet houden worden geen media-slachtoffer......

Groet, schoolmeester.

Moontanner
14 februari 2022, 14:25
Of ze zich netjes gedragen hebben moet altijd vastgesteld worden door een rechter. Niet door de krant. Dame is op zaterdag middag betrokken geweest bij iets. Op zaterdagavond was het al einde carrière. Schuldig of onschuldig maakt dan achteraf niet veel meer uit.

Hoop dat zelfs jij dit een beetje begrijpt School

schoolmeester
14 februari 2022, 14:27
Je word niet zomaar opgepakt door de politie.
Hoop dat zelfs jij dit een beetje begrijpt Moon.

Moontanner
14 februari 2022, 14:43
Het gaat niet om de vraag of je terecht door de politie bent opgepakt. Daar zal doorgaans een reden voor zijn. Maar dat bepaalt een rechter. Het gaat mij erom dat de dame al in de krant staat en haar carrière voorbij is voordat er een rechter ook maar een eerste keer naar heeft kunnen kijken.

En hoe zou jij het bijv. vinden als iemand hier met naam en toenaam bekend zou maken waar jij het afgelopen half jaar was?

Maar we zitten weer vreselijk op een dood spoor. Zijn er hier verder nog mensen die een oordeel hebben over het functioneren van de media?

schoolmeester
14 februari 2022, 14:46
Ik heb een vast woonadres, dus het lijkt me wel duidelijk waar ik het afgelopen half jaar was.
Gaat het wel goed met je ?

Groet, schoolmeester.

Zeus1
14 februari 2022, 15:14
haar carrière voorbij is

In dit geval is haar carrière helemaal niet voorbij (zal nog moeten blijken) in het geval van die RAP-kleuter daarentegen zou dat wel zo moeten zijn.

Willem2
14 februari 2022, 19:33
Info voor Wentelt Eefje

Spotify heeft alle muziek van Lil Kleine uit de redactionele playlists gehaald. Dat zijn playlists gemaakt door de streamingdienst zelf waarin muziek wordt getipt aan de luisteraar. De muziek van de rapper is wel nog te beluisteren op zijn eigen Spotify-pagina, zo bevestigt Wilbert Mutsaers, hoofd van Spotify Benelux.
.... https://www.ad.nl/show/spotify-doet-lil-kleine-in-de-ban-verwijdert-hem-uit-alle-redactionele-playlists~af2b35ef/

Big30
14 februari 2022, 20:18
36566

De pauperkabouter zit gelukkig nog steeds vast. Voor deze criminele C-artiest mogen alle cancel registers open worden getrokken :tongue:.

Husky
14 februari 2022, 20:42
In dezelfde categorie valt die schreeuwlelijk van een Clennis Crace die met haar Amsterdamse knokploeg verhaal ging halen in een een supermarkt,nadat haar zoontje daar wat uitgevreten had.
Altijd een grote waffel dat Nederlandse blanken racistisch zijn etc.
Kijk nu eens hoe deze asociale dame zich gedraagt:gruebel:
Boycotten dat vreselijke mens,geen televisie of ander openbaar optreden meer!

JonnyFontane
14 februari 2022, 20:51
Dadelijk gaat Silly Syl het nog opnemen voor haar zuster Glennis.....

Big30
14 februari 2022, 21:21
In dezelfde categorie valt die schreeuwlelijk van een Clennis Crace die met haar Amsterdamse knokploeg verhaal ging halen in een een supermarkt,nadat haar zoontje daar wat uitgevreten had.
Altijd een grote waffel dat Nederlandse blanken racistisch zijn etc.
Kijk nu eens hoe deze asociale dame zich gedraagt:gruebel:
Boycotten dat vreselijke mens,geen televisie of ander openbaar optreden meer!
In essentie komt het daarop neer. Ja klopt. Ordinair viswijf, excuses les mots, die met een knokploeg verhaal gaat halen bij de Jumbo als haar zoon daar wordt aangesproken op asociaal gedrag d.i. roken in de winkel.

36568

JonnyFontane
14 februari 2022, 21:38
36569

Glennis Grace doet even boodschappen

Big30
14 februari 2022, 23:05
36570

Big30
14 februari 2022, 23:06
36571

36572

Wentelt Eefje
15 februari 2022, 00:11
Heeft Jaimie Vaes als ultieme golddigger niet allang zelf haar waardigheid bij het grof vuil gezet? (En voordat iemand denkt dat ik daarin een verzachtende omstandigheid voor Lil Kleine zie, absoluut niet!) laten we alsjeblieft van dit soort opgevoerde plaspoppen geen heiligen maken.

WA
15 februari 2022, 00:25
een pakkende column tav mevr. Grace of Kleine kleine is gewoon clickbait en kassa en wellicht zelfs aanschuiven bij een talkshow waar ze lekker met z'n allen verontwaardigd kunnen gaan zitten zijn.
Meeliften op andermans ellende (of succes) is makkelijker dan ooit. Doe mee in de waanzin en je scoort wat extra views waar weer adverteerders mee gelokt worden.
In het geval van Lil kleine zal het qua cashflow niet veel uitmaken verwacht ik zijn. Zijn publiek verwacht niet anders dan dat hij respectlozen een mep geeft en zijn "Bitches" onder controle houd. Eventuele tijd achter tralies is waarschijnlijk prima om te zetten klinkende munt middels nieuw materiaal waarin stoere taal reflecteert hoe hij het allemaal easy peasy heeft doorstaan en nog steeds flinke zakken guap, doekoe dan wel money maakt.

Moontanner
15 februari 2022, 07:08
Volgens mijn berekeningen zou die Glennis Grace plm vandaag aan een rechter (commissaris) moeten worden voorgeleid. Dat is gewoon een grondrecht van ieder van ons. Maar als je dus ziet dat ze door de media en door de reageerders op diverse forums (ook hier) nu al 'gestenigd' is, wat moet een rechter dan nog?

Zag op Nu.nl- ook zo'n 'fris' medium- over de Stichting Kanjerwens waar ook 'ophef' over is, dat de Raad van Toezicht van die Stichting zei:

"Als Raad van Toezicht en bestuur vertrouwen wij op een eerlijke rechtsgang en is iemand onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Helaas heeft de publiciteit van vandaag ons genoodzaakt om alle activiteiten van onze stichting vooralsnog te staken."
Einde citaat.

Dit betekent dus ook hier Trial by media en exit Stichting Kanjerwens.

Ik verwacht ook dat de media eerdaags nog het een een ander uitvinden over Kamerlid mevrouw Gündogan, via een 'rondgang langs ingewijden', waarna ook die door de menigte gestenigd kan worden.

schoolmeester
15 februari 2022, 07:41
In Nederland worden geen mensen gestenigd, hooguit terechtgewezen door de mensen/media.
Wat die zgn. rapper heeft aangericht, staat op camera, hoeveel bewijs wil je hebben.
Moon, je had advocaat moeten worden, je bent je roeping misgelopen.....

Groet, schoolmeester.

Moontanner
15 februari 2022, 07:56
Moon, je had advocaat moeten worden, je bent je roeping misgelopen.....

Groet, schoolmeester.

Ben ik geweest maar nu met vroegpensioen. ;)

Wentelt Eefje
15 februari 2022, 08:36
Een leraar zijn is gelijk geven, niet gelijk halen…

Moontanner
15 februari 2022, 10:57
Ik volg de berichten over Glennys en Gundogan nu even.

Inmiddels zie ik dat op RTL in de een of de andere talkshow de naam van de minderjarige(!) zoon van Grace, Anthony, op straat is gegooid. Grace heeft ook een advocaat, niet zo'n hele dure. Kerem Canatan. Zal verder wel goed zijn. Waarschijnlijk betaalt ze die zelf. Echt gerenommeerde advocaten willen er waarschijnlijk niet mee geassocieerd worden. Want ja, ik kende haar tot dusver niet, wat een ordinair wijf.
In de RTL talkshow was er ook tekst en uitleg door showbuiz-advocaat Peter Plasman. Kortom smullen voor het volk!!! Wordt vervolgd.

Over Gundogan:
Binnen Volt blijven de gelederen gesloten. De media komen er nog niet achter wat daar heeft plaatsgevonden. Ik gok dat er een angstcultuur was onder de medewerkers en fractiegenoten.
Wel las ik dat mevrouw Gündogan inmiddels bijstand heeft van mr. G.J. Knoops. Nederlands beste peperdure strafrecht-advocaat! Een Kamerlid kan zo'n advocaat niet betalen. Maar vaak bieden dit soort advocaten hun diensten gratis aan als uithangbord voor hun eigen kantoor. Ook mr. Knoops is een vaak geziene gast in diverse talkshows. Ook dit wordt dus komende tijd smullen in de diverse talkshows. Voor wie dat wil.

Willem2
16 februari 2022, 00:00
Het management van Lil’ Kleine (27), Namam, denkt na over het voortzetten van hun samenwerking met de rapper. Dat meldt het bureau vandaag in een verklaring. Jorik Scholten, zoals de artiest echt heet, zit nog altijd vast op verdenking van mishandeling. Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie laat weten dat hij wordt verdacht van een poging tot zware mishandeling en/of mishandeling. Wanneer Lil’ Kleine weer vrijkomt, is onduidelijk.
.... https://www.ad.nl/show/management-lil-kleine-bezint-zich-op-voortzetting-samenwerking-met-rapper~aef91ae0/

management had al veel eerder moeten ingrijpen en niet alleen maar de zakken moeten vullen ...

WANDELAAR5
16 februari 2022, 05:31
36576

Dennis
16 februari 2022, 06:38
Ik volg de berichten over Glennys en Gundogan nu even.

Inmiddels zie ik dat op RTL in de een of de andere talkshow de naam van de minderjarige(!) zoon van Grace, Anthony, op straat is gegooid. Grace heeft ook een advocaat, niet zo'n hele dure. Kerem Canatan. Zal verder wel goed zijn. Waarschijnlijk betaalt ze die zelf. Echt gerenommeerde advocaten willen er waarschijnlijk niet mee geassocieerd worden. Want ja, ik kende haar tot dusver niet, wat een ordinair wijf.
In de RTL talkshow was er ook tekst en uitleg door showbuiz-advocaat Peter Plasman. Kortom smullen voor het volk!!! Wordt vervolgd.

Over Gundogan:
Binnen Volt blijven de gelederen gesloten. De media komen er nog niet achter wat daar heeft plaatsgevonden. Ik gok dat er een angstcultuur was onder de medewerkers en fractiegenoten.
Wel las ik dat mevrouw Gündogan inmiddels bijstand heeft van mr. G.J. Knoops. Nederlands beste peperdure strafrecht-advocaat! Een Kamerlid kan zo'n advocaat niet betalen. Maar vaak bieden dit soort advocaten hun diensten gratis aan als uithangbord voor hun eigen kantoor. Ook mr. Knoops is een vaak geziene gast in diverse talkshows. Ook dit wordt dus komende tijd smullen in de diverse talkshows. Voor wie dat wil.RTL is natuurlijk een zender die niet serieus te nemen is, in het algemeen gesproken. Trial by media gaat me te ver. Toegegeven, de naam van de minderjarige zoon van Glennis B. had niet genoemd hoeven worden. Trouwens, Ali B., Marco B., Glennis Grace heet eigenlijk Betta, Jos B. (van de zaak Nicky Verstappen). Wat is er met de familie B. aan de hand?

De supermarkten hangen vol met camera's tegenwoordig. Dat Glennis er met de handen in de zakken bij stond geloof ik dus niet, want de politie zal die beelden ook gevorderd en gezien hebben. In de meeste, normale media is dit overigens pagina 5- nieuws. Alleen de wat meer op sensatie beluste media brengen het prominent. Zegt genoeg over die media.

Wat betreft de advocaat; waarom treden intelligente mensen als Bram Moszkowicz (van het tableau geschrapt, mag levenslang geen advocaat meer zijn), Gerald Roethof (en familie!), Kuijpers, Fiqt etc etc op als advocaat van mensen als Taghi, Robert M, Jos B, Desi Bouterse, Willem Holleeder? Ja, ook criminelen hebben recht op een advocaat, maar de advocaat is niet verplicht om hem/haar te vertegenwoordigen. En grote criminelen hebben altijd een dure advocaat. Advocaten die al hun intelligentie gebruiken om hun cliënten uit de gevangenis te houden. Terwijl ze weten dat ze door en door fout zijn. Peter Plasman vertegenwoordigt vandaag in de rechtbank meneer A., een junk, een veelpleger. Verdachte in de moord op Els Sluijk. Meneer A. heeft geen cent. Wie betaalt dat? Of is dat een high profilecase voor Plasman?

Waarom treedt een Gerald Roethof op in een simpele zaak als de dood van Nicky Verstappen? Strafrechtelijk een simpele zaak. Misbruik en gekwalificeerde doodslag. Bijna wekelijks gebeurt zoiets. Maar de dader was jarenlang onbekend, Peter R. de Vries bemoeide zich ermee, er werd na 20 jaar een DNA match gevonden en Jos B. sloeg op de vlucht. De omstandigheden maken deze zaak bijzonder, niet de daad. En toch komt een topadvocaat eraan te pas. Waarom en wie betaalt?

WANDELAAR5
16 februari 2022, 08:04
Wie betaalt? Die vraag is eenvoudig te beantwoorden: de cliënt of de belastingbetaler. In Nederland krijgen mensen met weinig geld een “toevoeging”. De vergoeding voor de advocaat is afhankelijk van hoe complex de zaak is en of er hoger beroep wordt ingesteld e.d.

Dat is geen vetpot. Er zijn veel kantoren die om die reden geen strafrecht doen. Ga er maar van uit dat zo’n high profile zaak voor een cliënt zonder geld, minder dan 50% van het normale tarief oplevert. Dat doen advocaten dus als marketing om de dikbetalende misdadigers binnen te halen.

Dennis
16 februari 2022, 08:14
Wie betaalt? Die vraag is eenvoudig te beantwoorden: de cliënt of de belastingbetaler. In Nederland krijgen mensen met weinig geld een “toevoeging”. De vergoeding voor de advocaat is afhankelijk van hoe complex de zaak is en of er hoger beroep wordt ingesteld e.d.

Dat is geen vetpot. Er zijn veel kantoren die om die reden geen strafrecht doen. Ga er maar van uit dat zo’n high profile zaak voor een cliënt zonder geld, minder dan 50% van het normale tarief oplevert. Dat doen advocaten dus als marketing om de dikbetalende misdadigers binnen te halen.Precies; marketing. Ik kan me nog voorstellen dat sommige zaken juridisch interessant zijn, maar bijv. Jos B/: Nicky Verstappen is strafrechtelijk niet interessant. Mr. Roethof doet het alleen voor de show. Dan moet men niet over trial by media spreken als de advocaat zelf ook een show opvoert. Dat is niet in het voordeel van z'n cliënt, wel voor z'n portemonnee

Big30
16 februari 2022, 08:22
36577

Bron nos.nl

Zeus1
16 februari 2022, 13:26
36577

Bron nos.nl

Inzake Glennis Grace zat gisteravond bij VI Vandaag Auteur/Journalist Roos Schlikker aan tafel. Zij kwam regelmatig in de betreffende Jumbo waar de vermeende mishandeling enz had plaatsgevonden. Ze had die zoon van Glennis daar regelmatig gezien en had niet bepaald een goed woord over voor dat schoffie met z’n grote bek :gruebel:
Roos hield zich behoorlijk in ;)
Voor details moet je die uitzending maar eens terugkijken.

36581
Roos Schlikker

Goedemorgenallemaal
16 februari 2022, 14:01
Voor details moet je die uitzending maar eens terugkijken.

Roos Schlikker woont vlakbij Glennis Grace: ‘Zoontje heeft grote bek!’ (https://www.mediacourant.nl/2022/02/roos-schlikker-woont-vlakbij-glennis-grace-zoontje-heeft-grote-bek/)

Jumbo-knokker Glennis Grace zorgt voor angst in Jordaan: ‘Wraak?’ (https://www.mediacourant.nl/2022/02/jumbo-knokker-glennis-grace-zorgt-voor-angst-in-jordaan-wraak/)
met de mediacourant kun je deze rubriek wel vullen, misschien een nieuw mediadraadje starten

Siberische tijger
16 februari 2022, 19:55
https://www.nu.nl/binnenland/6184530/pornosite-moet-van-rechter-toestemming-vragen-aan-mensen-op-amateurbeelden.html

De exploitant van de website moet de video's binnen acht weken verwijderen, tenzij de mensen die op de expliciete beelden te zien zijn toestemming hebben gegeven. Alleen overduidelijk professionele beelden zijn van dit verbod uitgezonderd.

Big30
16 februari 2022, 19:58
36584

:biggrin::lostit::biggrin:

JonnyFontane
16 februari 2022, 20:00
Wat een raar wijf

schoolmeester
16 februari 2022, 20:11
Wat een kapsonestrut, laat ze haar zoon maar eens opvoeden in plaats van zo hoog van de toren te blazen(zingen).

Groet, schoolmeester.

Dennis
17 februari 2022, 05:26
Wat een pauper die Glennis.... Boodschappen doen. Die laat je toch gewoon bezorgen?!

Urenlange discussie over een vip behandeling na haar vrijlating? Ik hoop toch echt dat er een agent is geweest die heeft gezegd "jij gaat maar lekker lopen, trut!"

JonnyFontane
17 februari 2022, 16:36
https://www.ad.nl/formule-1/wedstrijdleider-masi-moet-vertrekken-na-omstreden-beslissingen-tijdens-kampioensrace-max-verstappen~a46c349e/

Masi na functie elders......

WANDELAAR5
17 februari 2022, 21:12
Gebruik liever een rubberen uitvoering mede beren!

http://youtu.be/NDCu3AAl4xs

Willem2
20 februari 2022, 15:06
Levensgroot beeld van jarige André van Duin duikt op in Amsterdam
.... https://www.ad.nl/show/levensgroot-beeld-van-jarige-andre-van-duin-duikt-op-in-amsterdam~a9908f4f/

Willem2
21 februari 2022, 19:35
https://nos.nl/video/2418324-binnenkijken-in-een-villa-van-300-miljoen-dollar

WANDELAAR5
21 februari 2022, 22:12
Het was eerst behelpen met 4 zwembaden, dus toen hebben ze die vijfde er maar bij laten maken…. Wat een ongelofelijke onzin is een dergelijk huis. Een beetje als de Europese paleizen vroeger. Daarbinnen was altijd een appartement voor de koning met een paar kamers. Anders moesten ze veel te ver lopen.

Eddy_V
21 februari 2022, 22:37
Het was eerst behelpen met 4 zwembaden, dus toen hebben ze die vijfde er maar bij laten maken…. Wat een ongelofelijke onzin is een dergelijk huis.
Ben ik als waterrat uiteraard niet met je eens !
Alleen die kapsalon zou voor mij niet hoeven. En nog wel met twee stoelen..!
Hoewel.. de vrouw des huizes kan dan gezellig babbelen met een vriendin als ze hun haar laten doen.
Het is dat ik niets met dat land heb maar anders zou ik informeren naar de hoeveelheid parkeerplaatsen in de kelder en hoeveel liften er zijn. En of de wijnkelder een beetje fatsoenlijk gevuld is want over dat soort praktische zaken hoor je ze niet!

Willem2
22 februari 2022, 00:02
...want over dat soort praktische zaken hoor je ze niet!

een laadpaal voor je electrische wagentje ?

Eddy_V
22 februari 2022, 00:05
een laadpaal voor je electrische wagentje ?
Zekers en een eigen pomp voor de zwarte kat :biggrin:

WA
22 februari 2022, 21:46
Gijzeling in de Amsterdamse Apple store......

https://www.nu.nl/binnenland/6185683/gijzeling-in-apple-store-op-leidseplein-politie-roept-mensen-op-binnen-te-blijven.html

Dennis
23 februari 2022, 05:41
Gijzeling in de Amsterdamse Apple store......

https://www.nu.nl/binnenland/6185683/gijzeling-in-apple-store-op-leidseplein-politie-roept-mensen-op-binnen-te-blijven.htmlGoed opgelost door de politie; gijzelnemer door politie aangereden terwijl hij achter de ontsnapte gijzelaar aanrecht.

Ik hoop dat de pijnstillers in het ziekenhuis op zijn..

Goedemorgenallemaal
23 februari 2022, 09:34
Goed opgelost door de politie; gijzelnemer door politie aangereden terwijl hij achter de ontsnapte gijzelaar aanrecht.

Ik ga er van uit dat ze natuurlijk eerst een grondige, diepgaande PCR test afnemen.

Willem2
23 februari 2022, 12:37
Inslag kogels in Apple Store Amsterdam, winkel na gijzeling gesloten
... https://nos.nl/artikel/2418527-inslag-kogels-in-apple-store-amsterdam-winkel-na-gijzeling-gesloten

Hij vroeg 200miljoen euro aan crypto-valuta :rolleyes: Wat zit hier achter ?
Of maakt drugs in samenwerking met corona meer kapot dan je lief is ?

pietpotent44
23 februari 2022, 12:44
... https://nos.nl/artikel/2418527-inslag-kogels-in-apple-store-amsterdam-winkel-na-gijzeling-gesloten

Hij vroeg 200miljoen euro aan crypto-valuta :rolleyes: Wat zit hier achter ?
Of maakt drugs in samenwerking met corona meer kapot dan je lief is ?

Of het is een nieuwe bijwerking van de vaccins :biggrin:

pret
23 februari 2022, 15:27
Levend koken van varkens gaat nog altijd door

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5289897/varkens-slachthuizen-verdrinken-broeibak-nvwa

Herr Fick
23 februari 2022, 15:33
Hier een nieuwtje op VRT NWS:
Sekswerk verdwijnt uit het strafwetboek. Daarvoor heeft de commissie Justitie gisteren het licht op groen gezet. Het federaal parlement moet het voorstel nu nog goedkeuren, maar dat zou niet meer dan een formaliteit mogen zijn

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/22/daan-bauwens-sekswerk-uit-strafwet/

Eddy_V
23 februari 2022, 16:16
Goed opgelost door de politie; gijzelnemer door politie aangereden terwijl hij achter de ontsnapte gijzelaar aanrecht.

Toch een merkwaardige actie om die gijzelnemer eerst een meter of 20-30 te laten rennen terwijl overal scherpschutters opgesteld lagen om hem binnen 1 meter van de deur uit te schakelen. Gelukkig stond die DSI auto op de juiste plaats maar anders had die gestoorde gast alsnog op de rennende toerist kunnen gaan schieten. Tenminste zo lijkt het op al die filmpjes die je ziet opduiken, en die scherpschutters moeten ook eerst opdracht krijgen, bij voorkeur schriftelijk in drievoud.

pret
23 februari 2022, 16:19
Toch een merkwaardige actie om die gijzelnemer eerst een meter of 20-30 te laten rennen terwijl overal scherpschutters opgesteld lagen om hem binnen 1 meter van de deur uit te schakelen. Gelukkig stond die DSI auto op de juiste plaats maar anders had die gestoorde gast alsnog op de rennende toerist kunnen gaan schieten. Tenminste zo lijkt het op al die filmpjes die je ziet opduiken, en die scherpschutters moeten ook eerst opdracht krijgen, bij voorkeur schriftelijk in drievoud.

Helaas geen moslim anders zou het nog gekwalificeerd kunnen worden als een terroristische actie.

Zeus1
23 februari 2022, 16:23
en die scherpschutters moeten ook eerst opdracht krijgen, bij voorkeur schriftelijk in drievoud.

Inderdaad, anders zijn de rapen gaar en heb je de poppen aan het dansen. Dan zouden types als Silvana Simons meteen vragen gaan stellen in de Tweede Kamer (want schieten kan echt niet) met als gevolg een geldverslindende parlementaire enquête.

Eddy_V
23 februari 2022, 16:35
Helaas geen moslim anders zou het nog gekwalificeerd kunnen worden als een terroristische actie.
Want er bestaan geen verwarde moslims? :tongue:
Waarvoor had ie die grote zak voor z’n 200 miljoen bitcoins bij zich… misschien wel om de intifada financieel te ondersteunen ;)

hasta la pasta
23 februari 2022, 16:42

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5289897/varkens-slachthuizen-verdrinken-broeibak-nvwa

Ik vraag dit voor een vriend. Hoe dier(on)vriendelijk is Halal slachten?

WANDELAAR5
23 februari 2022, 16:46
Volgens mij kun je varkens niet Halal slachten ����

hasta la pasta
23 februari 2022, 16:51
Ja ja, dat is duidelijk. Een koe, geit, kip, etc etc is ook een dier. Hoe dier(on)vriendelijk is Halal slachten voor deze soorten?

pret
23 februari 2022, 17:07
Ik vraag dit voor een vriend. Hoe dier(on)vriendelijk is Halal slachten?

Je kan doorgeven aan je vriend dat het net zo (on)vriendelijk is als kosjer slachten. Bovendien lijkt het mij ook niet dat het (on)vriendelijker als levend koken van varkens. Of denkt je vriend soms daar anders over?

hasta la pasta
23 februari 2022, 17:15
Nee hoor. Hij stelde gewoon de vraag.

Willem2
23 februari 2022, 17:41

Euh het was kennelijk een Bulgaar.

De islam arriveerde in de veertiende eeuw ten gevolge van de Ottomaanse overheersing. Bulgarije heeft tegenwoordig een van de grootste moslimpopulaties van Europa. In de volkstelling van 2011 verklaarde 10,1% van de bevolking moslim te zijn. De meeste moslims behoren tot de Turkse minderheid, maar er bestaat ook een grote gemeenschap van geïslamiseerde Bulgaren (de zogenaamde 'Pomaken') en Roma. In twee oblasten vormen moslims zelfs een meerderheid: Kardzjali (70%) en Razgrad (51%). Er woont tevens ook een grote islamitische minderheid in de oblasten Smoljan (40%), Targovisjte (38%), Silistra (38%) en Sjoemen (34%).
.... https://nl.wikipedia.org/wiki/Bulgarije
maar jij hoeft je als moslim niet aangesproken te voelen dat het bijvoorbeeld niet een marokkaan was met bomgordel die de bankautomaat wilde springen ;)

pret
23 februari 2022, 18:01
Euh het was kennelijk een Bulgaar.

Volgens je eigen bron is overgrote deel van Bulgaren orthodox. De kans is dus groter dat het om een verwarde persoon gaat. Mocht hij toch moslim zijn dan een terrorist. Tussen moslims heb je nu éénmaal geen verwarde personen omdat zij de waarheid hebben gevonden. :biggrin:

WANDELAAR5
23 februari 2022, 18:52
Volgens je eigen bron is overgrote deel van Bulgaren orthodox. De kans is dus groter dat het om een verwarde persoon gaat. Mocht hij toch moslim zijn dan een terrorist. Tussen moslims heb je nu éénmaal geen verwarde personen omdat zij de waarheid hebben gevonden. :biggrin:

Hij heeft ook een typisch Bulgaars orthodoxe naam: Abdel Rahman A. :biggrin:

pret
23 februari 2022, 19:03
Hij heeft ook een typisch Bulgaars orthodoxe naam: Abdel Rahman A. :biggrin:

Ja zo te merken een afvallige die grensoverschrijdende gedrag heeft getoond

Hij had zijn ex volgens de rechtbank ook van 1 juli 2020 tot 20 november 2020 in Amsterdam eerst geregeld en later dagelijks berichtjes gestuurd, vaak met pornografische, suggestieve, vernederende en beledigende afbeeldingen.

Met en al een verwarde persoon dus. Verdorie met zo een naam had hij best uitgemaakt mogen worden voor terrorist.

https://www.ad.nl/binnenland/gijzelnemer-apple-store-is-abdel-rahman-a-27-die-geregeld-verward-en-dreigend-gedrag-vertoonde~a602f22d/

Wentelt Eefje
23 februari 2022, 19:21
Je kan doorgeven aan je vriend dat het net zo (on)vriendelijk is als kosjer slachten. Bovendien lijkt het mij ook niet dat het (on)vriendelijker als levend koken van varkens. Of denkt je vriend soms daar anders over?

Ach, de meeste slachthuizen snappen ook wel, hoe minder gestresst het beest op het slachtmoment is, des te hoger de uiteindelijke kwaliteit van het vlees van het betreffende dier. Niet voor niets was het altijd usance om varkens lekker lauw te douchen voor de gaskamer, zodat ze blijmoedig de dood tegemoet knorden…

Met betrekking tot halal dient een belangrijke kanttekening gemaakt te worden. Daar waar het slechts het “kopen van het keurmerk” betreft en eigenlijk niet meer is dan een varkensvleesvrij-verklaring (in NL vaak eufemistisch aangeduid met Haags halal) is vaak sprake van de onderkant van de markt en derhalve ook vaak de onderkant van het dierenwelzijn.

Duurdere SASO-halal producten, waarbij zelfs de voeding van het voor de slacht gefokte en opgefokte dier “halal en vegaan” is, behalve als ze pieren uit de grond pikken, zijn afkomstig van met name kalkoenen, runderen en kippen die een luizenleventje gehad hebben en vaak dermate professioneel geslacht worden dat het leegbloeden weliswaar nog steeds lang duurt, maar de dood dan al lang ingetreden is.

Willem2
23 februari 2022, 21:22
Ik had het fout degene die wegrende was volgens mij een bulgaar en de ander dus een Amsterdammer ;)

Willem2
23 februari 2022, 22:24
Advocaat: gijzelnemer Leidseplein overleden aan verwondingen
.... https://nos.nl/artikel/2418580-advocaat-gijzelnemer-leidseplein-overleden-aan-verwondingen

mentholbear
27 februari 2022, 13:32

Ergens in Azië worden varkens, koeien en dacht ook andere dieren soms levend volgepompt met water, zodat hun vlees meer vocht opneemt en ze het dier/vlees voor meer KG kunnen verkopen.
Bij het koken merk je dat je lapje vlees een fiks stuk kleiner is dan voordat je begon...

schoolmeester
27 februari 2022, 13:38
Deze beesten noemt men kiloknallers........, soms kom je er ook wel eens eentje tegen in de saunaclub......

mentholbear
27 februari 2022, 14:03
Deze beesten noemt men kiloknallers........, soms kom je er ook wel eens eentje tegen in de saunaclub......

Ho ho, gaan we persoonlijk worden :angryfire:

Kan ik er wat aan doen dat ze de voederbakken vullen met allerhande lekkers ;)

schoolmeester
27 februari 2022, 14:36
Staat er ergens jouw naam in mijn bericht ?
NEEN,..... volgens mij kom je aandacht tekort.

JonnyFontane
27 februari 2022, 15:01

En behoorlijk wat......:biggrin:

mentholbear
1 maart 2022, 20:25
Staat er ergens jouw naam in mijn bericht ?

Nee hoor, voelde me alleen aangesproken ;)

Willem2
6 maart 2022, 11:36
Het museum Singer Laren heeft een omvangrijke schenking én de financiële middelen gekregen voor een nieuwe museumvleugel. De gift omvat de gehele privécollectie kunstwerken van Els en Jaap Blokker: de Collectie Nardinc. Volgende week openen vijf nieuwe zalen met de werken. Het echtpaar woonde veertig jaar lang tussen hun schilderijen.
... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2420036-singer-laren-opent-nieuwe-vleugel-met-geschonken-collectie-els-blokker

Willem2
9 maart 2022, 15:27
Is dit opmerkelijk of moeten we ze geen podium geven ...

Peter Gillis moet pas aangekochte camping in Valkenburg alweer sluiten

....

De Fiod, de opsporingstak van de Belastingdienst, had hem drie jaar geleden op de korrel. De dienst deed op 21 mei 2019 een inval op het hoofdkantoor in Asten en op vier parken. Gillis sprak over een leger van vijfhonderd man dat op hem afkwam.

.... https://www.ad.nl/show/peter-gillis-moet-pas-aangekochte-camping-in-valkenburg-alweer-sluiten~a1c11663/

maar zeer opmerkelijk blijft het wel.

WANDELAAR5
10 maart 2022, 12:28
https://www.ad.nl/video/productie/stalen-bal-valt-op-auto-met-inzittenden-in-china-289193
Met filmpje…

Willem2
20 maart 2022, 13:18
Auto rijdt hard in op Waalse carnavalsgroep: zes doden, inzittenden verdacht van moord
... https://www.ad.nl/buitenland/auto-rijdt-hard-in-op-waalse-carnavalsgroep-zes-doden-inzittenden-verdacht-van-moord~a69f2d2d/

pret
20 maart 2022, 15:01
... https://www.ad.nl/buitenland/auto-rijdt-hard-in-op-waalse-carnavalsgroep-zes-doden-inzittenden-verdacht-van-moord~a69f2d2d/

Justitie gaat niet uit van een terreurdaad.

Goh betreft dus verwarde personen.

Willem2
21 maart 2022, 00:51
Goh betreft dus verwarde personen.

Ja en geen moslim extremisten. Heb jij weer geluk gehad. Dat wil je toch zeggen ? :redface:

Willem2
21 maart 2022, 22:14
Europa heeft over acht jaar een snelle interventiemacht van maximaal vijfduizend man paraat die optimaal getraind is en in verschillende crisissituaties inzetbaar. De ‘rapid-deployment-capacity’ maakt deel uit van een bredere Europese veiligheids- en defensiesamenwerking, die vanavond groen licht kreeg van alle 54 EU-ministers van Buitenlandse Zaken en Defensie.
.... https://www.ad.nl/buitenland/europa-krijgt-eigen-snelle-interventiemacht-voor-crisissituaties~a1b38f9a/

Wentelt Eefje
22 maart 2022, 12:23
En langzaam maar zeker worden we onder een voortvarende Ursula een Europese superstaat ingerommeld door de gehypete oorlog tussen twee corrupte mislukte komieken… … mann, mann, mann, ist heute wieder was los…

Willem2
22 maart 2022, 14:01
... gehypete oorlog tussen twee corrupte mislukte komieken… … mann, mann, mann, ist heute wieder was los…

Kijk nu eens met je ogen open naar je TV of youtubefilmpjes. Misschien wil dat wel helpen om in te zien dat er een echte oorlog plaatsvindt.

Meme Moo
22 maart 2022, 15:15
Als je een oorlog waarin echte slachtoffer vallen ‘gehypet’ noemt, vraag ik me af in welke droomwereld je leeft…

Maar goed, de Russische kleuren in je Avatar zeggen natuurlijk al meer dan genoeg over je referentiekader.

Wentelt Eefje
22 maart 2022, 16:10
Oorlog of niet, 24/7 coverage is absoluut een hype die het belang van deze strijd verre overstijgt.

BefBeer
22 maart 2022, 21:13
Zeer verdachte kleuren m.i.
En dan nog beweren dat er teveel over deze oorlog wordt geschreven/getoond.
Dit is echt een rusland-meeloper.
Mss is het de consul uit Maastricht?

Kijk, ik weet het niet maar een onderzoekje naar het account zou weleens wat kunnen opleveren.

De opmerking opzich is voor mij gewoon FOUT!

Willem2
25 maart 2022, 14:24
Ook als bajesklanten na hun straf meteen werk vinden, vallen ze vaak toch weer terug in crimineel gedrag, zo blijkt uit onderzoek. Werk vinden na detentie blijkt niet de remedie waarop tot nu gehoopt is.
... https://www.ad.nl/binnenland/baan-na-celstraf-houdt-bajesklant-niet-op-het-rechte-pad~afedc683/

Conclusie: Kennelijk loont misdaad zich meer dan arbeid :rolleyes:

pietpotent44
27 maart 2022, 13:41
Stukje over mensen die alle details van hun leven onthouden hebben

Er zijn zeldzame mensen in de wereld die bizar genoeg zowat alles onthouden: elke gebeurtenis, details op datum, over decennia heen.
Zoals welke kleding je droeg op een dag, wat voor weer het was, wat iemand precies zei, etc.
Een van die mensen is Hollywood actrice Marilu Henner (69jr), die al in de jaren 70 van de vorige eeuw in grote series meespeelde. Die daar ook om bekend staat om alles te onthouden.

Het schijnt een medisch fenomeen te zijn. Al denk ik persoonlijk wel dat het wel wat aangedikt is. Maar toch.

Ik vond het wel herkenbaar overigens. Zo extreem als bovenstaande voorbeelden heb ik het zelf niet, en weet het zeker niet meer op exacte datum, wel op jaren (en ongeveer de maanden), maar kan wel veel nog herinneren van decennia geleden ook: Proefwerkcijfers, uitspraken, afspraken, beelden, gebeurtenissen, geuren, avondjes uit, muziek, namen, etc.
Ik was 3 jaar geleden op de reünie van mijn middelbare school (30 jaar geleden), en wist tenminste van 55 mensen (zowel leerlingen als docenten) die ik tegenkwam voor- en achternaam te herinneren. Plus allerlei anekdotes van toen, inclusief alle details.
Sommige leerlingen wisten niet eens meer in welke klas ze waren blijven zitten. Of bij wie ze in de klas zaten, of van wie ze les hadden gehad. Sommige docenten trouwens ook, leken wel dementerend, alle vuur eruit (70-80 jr wel).
Soms is dat weleens verwarrend, dan zou ik zo in staat zijn met mijn boekentas op mijn fiets weer naar de middelbare school te gaan. Of zou ik zo weer naar een tienerdisco avond kunnen. Of zou ik weer programma's opnemen op een videoband of cassettebandje. Maar we zijn toch echt al 30 jaar verder.

Anyway, kijk en huiver:

https://www.youtube.com/watch?v=hpTCZ-hO6iI

Bluebear
27 maart 2022, 14:18
Zeer herkenbaar! Ook wel eens lastig.

mentholbear
27 maart 2022, 14:45
Bedankt voor het delen. Interessant. Ik ben meer het tegenovergestelde :redface:

mentholbear
27 maart 2022, 23:20
Mentholbear is wat traag, maar vond het toch opmerkelijk nieuws op te delen. Hoeveel gaan er weer dvd's bij de mediamarkt (hebben ze er eigenlijk wel porno?) ofzo halen...

https://tweakers.net/nieuws/193968/duitse-providers-moeten-pornosite-xhamster-blokkeren.html

Duitse providers moeten pornosite xHamster blokkeren
De Commissie voor de Bescherming van Minderjarigen in de Media heeft geoordeeld dat de vijf grootste Duitse providers de pornosite xHamster moeten blokkeren. De site voorkomt niet dat kinderen en jongeren de inhoud kunnen bekijken, wat in strijd is met de Duitse wetgeving.

Volgens de wet moeten pornosites een (eenmalige) leeftijdscontrole uitvoeren. De gebruiker moet aan de site bevestigen dat ze meerderjarig zijn, door een account aan te maken op de site en een identiteitsbewijs te tonen, schrijft het KJM. Daarnaast moet de website persoonlijk contact opnemen met de gebruiker om deze te identificeren. Dit is nodig om 'identiteitsfraude zoveel mogelijk te voorkomen'.

Willem2
28 maart 2022, 10:27
Mentholbear is wat traag, maar vond het toch opmerkelijk nieuws op te delen. Hoeveel gaan er weer dvd's bij de mediamarkt (hebben ze er eigenlijk wel porno?) ofzo halen...

https://tweakers.net/nieuws/193968/duitse-providers-moeten-pornosite-xhamster-blokkeren.html

Dit is zo typisch voor het internet. Daarmee is helemaal niks verholpen. Net als dat absurde cookies vakje wat je moet aankruisen.
Slaat helemaal nergens op en geeft schijnveiligheid.

deket
28 maart 2022, 21:00
Mediamarkt verkoopt helaas bijna geen dvd's meer
Waar zijn al die dvd films en reeksen heen? Jullie hebben er minder dan ikzelf.! Tja mijnheer deket. Is geen prioriteit meer voor ons assortiment. Iedereen kijkt via de streamingdiensten.
Tja,nu mij ouderwets maar ik vind dat een spijtige evolutie
Dat staat zo mooi in de kast. Al die films en series naast elkaar
Toch meer klasse vind ik. Tja videocassettes is er ook uitgegaan. Wie weet dat nog. Die VHS dewelke je kon terugspoelen. En in de videotheken, die nu niet meer bestaan werd porno het meest verhandeld ja. Internet bestond nog niet ,Anderlecht was de beste club,ondergetekende 40 kilo lichter en van klimaatverandering was nog geen sprake. Wat een tijden!

Picasso 1
28 maart 2022, 23:05
Zo extreem als bovenstaande voorbeelden heb ik het zelf niet, en weet het zeker niet meer op exacte datum, wel op jaren (en ongeveer de maanden), maar kan wel veel nog herinneren van decennia geleden ook: Proefwerkcijfers, uitspraken, afspraken, beelden, gebeurtenissen, geuren, avondjes uit, muziek, namen, etc.

Toch apart dat je keer op keer vergeet dat we in 2020 meerdere lockdowns hebben gehad. :tongue:

want ik ben de doden en ziekenhuis- en IC-opnames niet vergeten: die waren t/m einde najaar 2021 net zo hoog als in 2020, toen 0% van de bevolking gevaccineerd was.

Willem2
29 maart 2022, 12:51
Een 43-jarige man uit het Italiaanse Borno heeft de moord bekend op de Nederlands-Italiaanse pornoster Charlotte Angie. Haar lichaam werd vorige week zondag in stukken gesneden en verpakt in vuilniszakken gevonden op een rotshelling langs een weg in de omgeving.
... https://www.ad.nl/buitenland/nederlands-italiaanse-pornoster-26-vermoord-lichaamsdelen-in-vuilniszakken-gevonden-langs-weg~a9021a5b/

Brad Clitt
29 maart 2022, 13:34
Waarschijnlijk last van het LKS...

Pikkatrillah
29 maart 2022, 21:21
DEN HAAG - Het plaatsen van nepbeoordelingen bij online winkels wordt over twee maanden officieel verboden. Vanaf 28 mei moeten webshops reviews eerst controleren op echtheid voordat ze mogen worden geplaatst.

De Eerste Kamer is dinsdag akkoord gegaan met het wetsvoorstel dat het verbod regelt. Dat kan daarmee over twee maanden ingaan, zegt minister Adriaansens (Economische Zaken), die spreekt van ’een sterkere vuist tegen nepreviews’.

Het gaat niet alleen om een verplichting om reviews op echtheid te controleren, het verbod geldt ook voor het betalen om mensen valse (positieve) recensies te laten plaatsen. Webshops moeten hun klanten bovendien informeren hoe ze controleren of reviews echt komen van mensen die een product gekocht hebben.

Duidelijkheid over betalingen

Adriaansens vult aan: „Ook moeten online platforms en winkels altijd duidelijk maken bij zoekresultaten dat het betaalde reclames betreft of dat er is betaald om een hogere plaatsing te krijgen. Platforms moeten bovendien consumenten laten weten wie verantwoordelijk is – verkoper of platform – voor levering, en afhandelen van retourzendingen. Dit past binnen mijn aanpak om het volledig en duidelijk informeren van de consument in de digitale economie te verbeteren en misleiding te stoppen.”

Bedrijven die zich niet aan de regels houden, krijgen een boete van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt aan de broek. Die werkt bovendien samen met andere waakhonden in de EU, voor wanneer een bedrijf in meerdere lidstaten de regels overtreedt. Het gaat om een boete van minimaal 4 procent van de omzet van een bedrijf in het land waar de wet wordt overtreden.

Pikkatrillah
2 april 2022, 08:19
Waarom je je auto 's nachts juist beter op een donkere plek kunt parkeren
Dieven houden niet van licht, is de veronderstelling en dus zou je denken dat parkeren op een verlichte plek inbrekers weghoudt. Maar volgens Brits onderzoek is precies het omgekeerde waar.

Erik Kouwenhoven 02-04-22, 06:00
Door je auto onder het licht van bijvoorbeeld een lantaarnpaal te parkeren, neemt de kans op inbraak en diefstal juist toe, zo blijkt uit een nieuwe analyse, die is gepubliceerd in het Journal of Quantitative Criminology. Vooral ‘opportunistische’ dieven zouden op donkerdere plekken moeilijker kunnen zien of er iets in de auto ligt.

Volgens het onderzoek is het voor dieven in het donker ook lastiger te bepalen of ze er veilig kunnen ‘werken’. Ook zouden ze zonder licht moeilijker onderdelen kunnen verwijderen. Kennelijk werken dieven niet graag met zaklampen, omdat dit er meteen verdacht uitziet en hen ook op grote afstand zichtbaar maakt.

Negen jaar onderzoek
Het onderzoeksteam analyseerde de gegevens van verschillende misdaden op vier verschillende plekken in Groot-Brittannië, terwijl de straatverlichting op deze plekken ingrijpend werd gewijzigd. Ze onderzochten het verschil tussen lantaarnpalen die de hele nacht aan waren en de geleidelijke veranderingen in hun timing en helderheid gedurende een periode van negen jaar.

Daarbij bleek dat het aantal diefstallen uit voertuigen met 44 procent daalde toen de straatverlichting tussen middernacht en 05.00 uur ‘s ochtends werd uitgeschakeld. De aanpassing leidde in plaats daarvan tot een toename van autodiefstallen in aangrenzende straten, die de hele nacht verlicht bleven.

Onveilig gevoel
De onderzoekers zijn van mening dat het uitschakelen van de lichten in het holst van de nacht voordelen kan opleveren, maar toch blijft het een complexe kwestie volgens onderzoeksleider Dr. Phil Edwards van de London School of Hygiene and Tropical Medicine. ,,Uit veel andere onderzoeken blijkt namelijk dat mensen van straatverlichting houden, ze voelen zich er veiliger door.”

Het Britse onderzoek gaat in tegen de richtlijnen van de Nederlandse politie, die juist adviseert om je auto op een zo licht mogelijke plek te parkeren. ,,Als je dat doet, kunnen anderen namelijk ook zien wanneer er iemand aan het inbreken is", zegt een woordvoerder van de korpsleiding in Den Haag. ,,Op een donkere plek kunnen inbrekers juist ongezien hun gang gaan.”

Pikkatrillah
6 april 2022, 12:02
Erectiestimulerende honing moet uit de schappen
06-04-22 10:13
Update: een uur geleden
175 reacties
De Nederlandse voedselwaakhond NVWA waarschuwt voor het product Epimedyumlu Macun en vraagt verkopers om het uit de schappen te halen. In de kruidenpasta met honing zit sildenafil, het werkzame bestanddeel in het erectiemedicijn Viagra, en dat mag niet verkocht worden in niet-medische context.

De NVWA startte een onderzoek naar aanleiding van een waarschuwing over het product in Duitsland. Uit het onderzoek is gebleken dat wie twee theelepels van de honing neemt al evenveel sildenafil binnen heeft als één pilletje Viagra. En de kans is groot dat mensen meer dan twee theelepels van de honing eten, zegt de waakhond.

Sildenafil kan een aantal schadelijke bijwerkingen hebben, waaronder hartklachten, diarree en wazig zicht. Daarom mag het niet in levensmiddelen gebruikt worden. De NVWA vond vier verkopers van Turkse levensmiddelen waar het product op voorraad was en ook de webwinkels bol.com en Marktplaats boden het aan. Die twee laatste hebben de honing ondertussen uit hun assortiment gehaald.

De NVWA waarschuwt dat ze niet altijd alle verkoopkanalen in beeld heeft en merkt dat het product nog steeds te koop is via buitenlandse webwinkels. De autoriteit raadt consumenten dan ook aan het product niet te kopen en bij klachten contact op te nemen met de waakhond.

pret
6 april 2022, 16:49
Deurwaarders innen geld van sekswerkers bij wanbetalende klant na trio

Een raamexploitant van de Achterdam heeft een deurwaarder op een klant afgestuurd, die na een trio in een van de zogenoemde peeskamers, weigerde het volledige bedrag te betalen aan de twee sekswerkers.

De man moest na vier uur genot 1.100 euro afrekenen, maar betaalde slechts 325 euro. Hij beloofde het resterende bedrag later terug te brengen en liet zijn telefoon als borg achter, maar kwam vervolgens niet meer opdagen.

Belofte maakt schuld, dus besloot raamexploitant Frans Snel een deurwaarder in te schakelen, om het volledige bedrag alsnog bij de klant te innen. Via een zorgpas, die de klant in zijn telefoonhoesje bewaarde, kon de deurwaarder de naam en het woonadres van de klant gemakkelijk achterhalen en wist hij de wanbetaler met succes op te sporen.

Speciale zaak

Deurwaarder Koen van der Meer slaagde er uiteindelijk in het resterende geld bij de klant terug te vorderen. Inhoudelijk kan hij niet op de zaak ingaan, maar hij laat aan NH Nieuws weten dat langsgaan bij betalende seksklanten geen dagelijkse kost is. "Uit de houding van meneer Snel bleek ook dat dit een speciale zaak is. Hij was bang dat zulke vorderingen niet worden opgepakt, maar iedereen moet zijn recht kunnen halen."

"Iedereen moet zijn recht kunnen halen"

Deurwaarder Koen van der Meer
Dat er alleen sprake was van een mondelinge overeenkomst, heeft volgens de deurwaarder geen invloed gehad op de terugvordering. "De overeenkomst is vormvrij. Er staan stickers op de ramen, waarop valt te lezen dat het om betaalde seks gaat en ook is de klant te zien op camerabeelden. Het geld wordt dus spoedig overgeschreven."

Raamexploitant Frans Snel is dankbaar voor het snelle handelen van het incassobureau. "De deurwaarder kan binnenkort een bos bloemen verwachten, als bedankje namens de dames. Dat deze deurwaarder het opnam voor deze sekswerkers is naar mijn mening uniek. Zelf had ik nooit verwacht dat mijn verzoek zou worden aangenomen."

NHnieiws

pietpotent44
6 april 2022, 18:01
Oh, ik dacht even aan incassobureau 'Binnen zonder kloppen'.
Of aan deze: incasso bureau Big Frank:

36790

WANDELAAR5
8 april 2022, 18:45
https://www.destentor.nl/veluwe/wie-zn-anaconda-mist-kan-m-in-harderwijk-ophalen-maar-hij-is-wel-ingevroren~adff227ba/

Wie z’n anaconda mist, kan ’m in Harderwijk ophalen (maar hij is wel ingevroren)
Gezocht: de eigenaar van een slang. Signalement: anaconda. Vindplek: Havenkade Elburg. Voorwaar geen alledaagse oproep van Amivedi deze middag op internet. En waar de slang gebleven is? In de vriezer in Harderwijk.
Wie zijn twee meter lange gele anaconda mist, kan het dier in bevroren toestand ophalen. De wurgslang is in de vriezer gestopt, nadat hij uit de jachthaven van Elburg is gevist vandaag. Het dier overleefde het koude water van de jachthaven niet.

schoolmeester
8 april 2022, 20:42
Ik heb gelukkig mijn anaconda nog.

Willem2
9 april 2022, 22:08
Franse vrouw neemt bij eerste vliegles stuur over na hartinfarct piloot
....https://www.ad.nl/buitenland/franse-vrouw-neemt-bij-eerste-vliegles-stuur-over-na-hartinfarct-piloot~adaa6881/

Pikkatrillah
11 april 2022, 15:25
Politie herkent verdachte met bijnaam ‘Kim Kardashian’ aan zijn ‘brede heupen en dikke billen’
Een 39-jarige man uit Den Haag die wordt verdacht van een reeks inbraken en de bijnaam ‘Kim Kardashian’ zou hebben, is door de politie op zeer bijzondere wijze herkend. Namelijk aan zijn ‘brede heupen’ en ‘dikke billen’. Volgens de politie is de gelijkenis tussen de Amerikaanse televisiepersoonlijkheid en de verdachte treffend. Afgelopen week stonden de verdachten tijdens een inleidende zitting voor de rechtbank.

Yelle Tieleman 11-04-22, 09:00
Laatste update: 09:32

Het is 2017 en het is onrustig in de Haagse wijk Moerwijk. Om de overlast in en verloedering van de Jan Luykenlaan tegen te gaan besluiten de gemeente, politie, justitie en de woningbouwvereniging de handen ineen te slaan. Een van de mensen die extra aandacht zal krijgen is ene Ferdi Y., die volgens de politie een voorbeeldfunctie in de wijk heeft. Jongeren zouden naar hem opkijken. Maar de politie heeft een ander beeld van hem. Getuigen zeggen dat hij drugs verkoopt, hij rijdt hij in een dure auto en hij betaalt schulden bij de Belastingdienst in contanten.

Reden genoeg voor politie en justitie om onderzoek ‘Whale’ op te starten. De groep rond Ferdi Y. wordt heimelijk geobserveerd en telefoons worden afgeluisterd. Ook arresteert de politie een man die vrijwel direct aangeeft meer te weten over het groepje dat zich rond de Jan Luykenlaan ophoudt. Hij vertelt dat ze inbraken plegen door het hele land en daarbij gebruikmaken van (gestolen) bouwzakken. De groep zou met name sigaretten stelen, om die vervolgens door te verkopen. Ook verklaart hij over drugshandel.

Langzaam krijgt de politie een beeld van de zaken waar de groep zich mee bezighoudt. Er wordt een lijst met verdenkingen opgesteld. Zo koppelt de politie hen aan een ‘ripdeal’, waarbij er door drie mannen wordt ingebroken in een woning in Voorburg en ruim 140 kilo hasj wordt meegenomen. En er zijn inbraken in supermarkten, een groothandel en bij een vestiging van de Bruna. Daarbij zijn steeds grote hoeveelheden sigaretten meegenomen; de waarde van de gestolen sigaretten bij de groothandel bedraagt bijna 12.000 euro.

De politie heeft reden te denken dat de 39-jarige Ismail A. betrokken is bij een aantal van die bedrijfsinbraken. Zo wordt hij in februari 2018 aangehouden. Agenten bestuderen de camerabeelden die beschikbaar zijn met extra aandacht, zo blijkt uit een proces-verbaal. Diverse verdachten gaven aan dat Ismail A. bekend staat als ‘de Marokkaan met de dikke kont’ of ‘Kim Kardashian’. In het proces-verbaal schrijft de agent dat hij vervolgens op zoek gaat naar foto’s van Kardashian. ,,Daarop is te zien dat Kim Kardashian brede heupen en dikke billen heeft’.

Vervolgens concludeert de rechercheur in het proces-verbaal dat de verdachte qua postuur sterke overeenkomsten vertoonde met de man die op de beveiligingsbeelden te zien is. ,,Met name de brede heupen en dikke billen van de verdachte vertoonden zeer sterke gelijkenissen met de persoon op deze beelden.’’ Een andere verdachte krijgt de beelden ook te zien. Hij zegt direct. ,,Dat zie je toch, die dikke, dat is A.’’

Het is nog onduidelijk wanneer de inhoudelijke behandeling van de strafzaak plaatsvindt.

Shakir
11 april 2022, 18:56
Dancing La Rocca (Lier) afgebrand! https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/11/iconische-discotheek-la-rocca/
Samen met Boccaccio was La Rocca één van de allereerste megadancings in België (eind jaren 80, vroeg jaren 90).

Dansen tot zondagmiddag, top-dj's aan de draaitafel én bezoek van Rihanna: daarom was discotheek La Rocca een icoon

Met de brand die La Rocca in Lier heeft verwoest, komt vroeger dan gepland een definitief einde aan de iconische discotheek. 30 jaar lang stond de plek bekend voor dansen tot in de vroege uurtjes, grote dj's en wereldsterren, champagne en housemuziek. Maar ook voor incidenten en miljoenenfraude, en nu een pijnlijk einde.

Weer een club minder... :heul:

Dat was toen een zwaar kot:

https://www.youtube.com/watch?v=KcHiYMvu2fg

deket
11 april 2022, 19:17
Tijd van megadancings is gedaan. Kan het weten, zelf deed ik promotie, marketing en lobbywerk voor een veel grotere en meer beruchte dan La Rocca,om wat bij te verdienen
La Rocca ging een afscheidsfeest houden voordat het pand zou veranderen in een Jumbo supermarkt. Officiële toestemming reeds gegeven. AH er juist tegenover zal er niet mee kunnen lachen

pietpotent44
11 april 2022, 20:52
Dancing La Rocca (Lier) afgebrand!

Samen met Boccaccio was La Rocca één van de allereerste megadancings in België (eind jaren 80, vroeg jaren 90).

Damn... :mad: weer een laatste stukje nostalgie vernietigd :heul:

Ik ben er een jaar of 5 geleden nog eens geweest.
In een zomer vakantieperiode. Erg rustig. Natuurlijk al lang over het hoogtepunt van de discotheken in de jaren 90. Maar een van de weinigen die nog over was. Dus toch leuk om weer eens mee te maken. Maar was dus definitief de laatste keer.

Erg jammer weer.
Alsof de duivel ermee speelt :redface:

noglangnietuitgewandeld
13 april 2022, 14:11
Waar je al geen ijsberen kunt tegenkomen. Misschien het volgende lustrum feestje houden in FKK St. Anthony?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1790842893/geschrokken-bewoonster-vindt-ijsbeer-op-haar-dak

Willem2
21 april 2022, 22:06
Een Roemeen die op de Duitse snelweg A40 bij Venlo door de politie werd gepakt, bleek 78 katalysators in zijn auto te hebben. De verdachte werd eigenlijk gezocht voor een inbraak.
.... https://www.ad.nl/auto/roemeen-opgepakt-met-78-katalysators-in-zijn-auto~a69faf86/

The Joker
22 april 2022, 15:26
Tsja, als de ambtenaren niet af en toe zelf lekker kunnen relaxen bij YY, ontstaan er spanningen...

https://www.1limburg.nl/gemeente-roermond-worstelt-met-verziekte-sfeer-stadhuis

De sfeer in het Roermondse stadhuis is ernstig verstoord, maar het is nog onduidelijk of het gemeentebestuur akkoord gaat met een extern onafhankelijk onderzoek waar de ondernemingsraad om heeft gevraagd.
De afgelopen jaren ontving de OR veel klachten van ambtenaren.

Pikkatrillah
22 april 2022, 17:17
Belastingdienst ontving al duizenden claims voor niet-bestaand trustfonds
22-04-22 14:05
Update: 3 uur geleden
122 reacties
De Belastingdienst heeft al bijna achtduizend brieven ontvangen van personen die aanspraak willen maken op uitkeringen uit een trustfonds dat niet bestaat. Het gaat om een zogeheten "geboortetrust" van 1,5 miljoen euro. De fiscus kan niets met die verzoeken, maar heeft er wel veel onnodig werk aan, bevestigt een woordvoerder naar aanleiding van een bericht van NRC.

Op verschillende websites zijn standaardbrieven te vinden - soms tegen betaling - waarmee mensen de zogenaamde Trustbelastingdienst zouden kunnen aanschrijven. De briefschrijvers is wijsgemaakt dat de fiscus voor iedere burger een trustfonds van 1,5 miljoen euro beheert. Wie zichzelf vrij verklaart en alle banden met de overheid doorsnijdt, zou dat geld als een "erfenis" kunnen opeisen.

"Geloof niet in valse profeten", waarschuwt staatssecretaris Marnix van Rij (Fiscaliteit). De Trustbelastingdienst bestaat immers niet, maar de echte Belastingdienst moet wel op elk verzoek ingaan. "Iedereen die een brief schrijft, krijgt netjes antwoord", zegt een woordvoerder. De ambtenaren die dat doen, "hadden ook mensen met een terecht verzoek kunnen helpen".

Sommige briefschrijvers namen met de afwijzingsbrief van de fiscus geen genoegen en stapten naar de rechter. De rechtbank Midden-Nederland neemt hun beroep echter niet in behandeling, meldde zij eerder dit jaar al in een nieuwsbericht. "Omdat de Trustbelastingdienst geen bestaand bestuursorgaan is, kan de rechtbank niet oordelen over het handelen van deze 'dienst'."

"Er bestaat geen wettelijke regeling over een geboortetrust, zoals eisers die voor ogen hebben. Zij hebben dus ook geen financiële aanspraak van 1,5 miljoen euro op die geboortetrust en al helemaal niet op enige uitkering van de Belastingdienst of enig ander overheidsorgaan."

WANDELAAR5
22 april 2022, 17:49

Zie https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43439-Post-hier-je-favoriete-complot&p=778908#post778908

noglangnietuitgewandeld
22 april 2022, 17:59
Manuela Schwesig, Ministerpresident van Mecklenburg-Vorpommern, komt steeds meer onder druk te staan om af te treden. Dit vanwege haar discutabele connecties met Rusland. 48% van de bevolking is tegen haar, 27% is voor haar, 25% heeft geen mening. Waar wij haar van kennen, wel, zij was de architecte van de in 2017 ingevoerde Duitse Prostitutiewet. Ziezo, opgeruimd staat netjes.

https://www.welt.de/politik/deutschland/article238301127/Manuela-Schwesig-Bundesweit-jeder-Zweite-fuer-Ruecktritt-wegen-Nord-Stream-2.html

pietpotent44
22 april 2022, 21:31
Rabobank koppelt betaaltransacties aan CO2-uitstoot

De Rabobank gaat bij klanten die dat willen de geschatte CO2-uitstoot van hun aankopen in de bankapp tonen. De bank hoopt dat het ertoe leidt dat klanten hun koopgedrag aanpassen en aankopen doen die minder CO2 uitstoten.*

Compleet van de pot af gerukt natuurlijk.

Straks krijg je nog een App die aantoont hoeveel CO2 een ijsbeer uitstoot voor een saunaclubbezoek.

https://amp-nos-nl.cdn.ampproject.org/c/s/amp.nos.nl/artikel/2426041-rabobank-koppelt-betaaltransacties-aan-co2-uitstoot.html

BefBeer
22 april 2022, 21:37
Een Roemeen die op de Duitse snelweg A40 bij Venlo door de politie werd gepakt, bleek 78 katalysators in zijn auto te hebben. De verdachte werd eigenlijk gezocht voor een inbraak.

Die verdient de Nobel-prijs voor schone lucht!
Schoner kan je niet rijden . . . .

Willem2
22 april 2022, 22:54
Tsja, als de ambtenaren niet af en toe zelf lekker kunnen relaxen bij YY, ontstaan er spanningen...

https://www.1limburg.nl/gemeente-roermond-worstelt-met-verziekte-sfeer-stadhuis

"Ambtenaren moeten goed hun werk kunnen doen, zodat de dienstverlening heel goed is."

:cool:

pietpotent44
23 april 2022, 14:02
Stemming over nieuwe Internet wet

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5303716/ingrijpende-internetwet-komt-eraan-dit-kun-je-verwachten

Grote internetbedrijven maken online niet langer de dienst uit, als het aan de Europese Unie ligt. Vandaag wordt in Brussel onderhandeld over een wet die platforms als Facebook en YouTube dwingt om op te treden tegen illegale berichten en video's. Ook komen er meer regels rond de advertenties die bedrijven voorschotelen en de algoritmes die ze gebruiken.

Ben ik even blij dat ik al mijn favoriete geile filmpjes al gedownload heb.

schoolmeester
23 april 2022, 14:24
Binnenkort komt de heffingstoeslag in de bus........

bertje600
23 april 2022, 15:50
En ook bij Netflix mag je binnenkort ook niets meer delen.
Dan maar uitwisselen onderling, dat kunnen wij ijsberen toch al goed, met het uitwisselen
van de zo behoeftige lichaamssappen met de eveneens behoeftige dames in de clubs.

pietpotent44
23 april 2022, 19:19
Living without a vagina - born different

https://www.youtube.com/watch?v=EJmg4icby2g

bebert
24 april 2022, 05:52

Die verdient de Nobel-prijs voor schone lucht!
Schoner kan je niet rijden . . . .

Katalysatoren verminderen de CO2-uitstoot niet. Voor schone lucht is er maar één optie : 100 % elektrisch

mentholbear
25 april 2022, 15:18
Living without a vagina - born different

https://www.youtube.com/watch?v=EJmg4icby2g

Zou het net als met blinde mensen zijn die extra goed kunnen horen, dat ze bepaalde andere dingen extra goed kan?
Of denk ik nu te veel als een viezerik ;)

pret
25 april 2022, 18:04
Zou het net als met blinde mensen zijn die extra goed kunnen horen, dat ze bepaalde andere dingen extra goed kan?
Of denk ik nu te veel als een viezerik ;)

Ik denk dat laatste :biggrin:

deket
25 april 2022, 23:24
En ook bij Netflix mag je binnenkort ook niets meer delen.
Dan maar uitwisselen onderling, dat kunnen wij ijsberen toch al goed, met het uitwisselen
van de zo behoeftige lichaamssappen met de eveneens behoeftige dames in de clubs.

In België mag je een abonnement nog delen maar de prijs verhoogd wel.
Netflix verloor voor het eerst abonnees
Ze kregen er tijdens de lockdown veel bij,de logica zelve maar maken merkwaardig genoeg geen winst. Draaien break even
Andere streamingdiensten zoals Disney+maken verlies ondanks 130 miljoen abonnees. Verlies 600 miljoen dollar. Maar zij hebben genoeg neveninkomsten dat ze dat kunnen hebben

Willem2
25 april 2022, 23:37
Twitter is akkoord met de overname van het socialemediabedrijf door Tesla-topman Elon Musk. De rijkste man op aarde telt alles bij elkaar zo’n 44 miljard dollar neer om de onderneming van de beurs te halen. Omgerekend gaat het om circa 41 miljard euro. Daarmee is een megadeal rond.
.... https://www.ad.nl/tech/megadeal-rond-twitter-akkoord-met-overname-door-tesla-baas-elon-musk~ae61d392/

heel slecht nieuws

pietpotent44
27 april 2022, 09:13
De Bin Laden Papers

Meer dan 10 jaar na de dood van Osama Bin Laden is er een boek verschenen, dat gebaseerd is op brieven en video's en ander digitaal materiaal dat gevonden werd door Amerikaanse elite soldaten
tijdens de dodelijke aanval in zijn (Internetloos) huis in 2011 in Pakistan.

Daaruit bleek dat Bin Laden ook dat Bin Laden jaren niet meer in contact stond met Al Quada, dat zijn zoon en dochters zorgden voor verspreiding van zijn boodschappen.
En ook dat hij meer plannen had zoals die van 9/11. Er waren concrete plannen met eigen vliegtuigen, treinen ontsporen, en vrachtschepen. Bin Laden was zelf ingenieur, en dat zelf mee in details van aanslagen.
Gelukkig zijn geen van die plannen ooit verwezenlijkt, omdat Bin Laden teveel opgejaagd werd, AL Quada versnipperde, en nauwelijks nog geld had voor aanslagen.

Ook werd Bin Laden verrast door de Arabische Lente, die een half jaar voor zijn dood begon, en voor het eerst zorgde dat burgers hun dictators afzette.

https://www.youtube.com/watch?v=GyHZqX6QlSU

Willem2
27 april 2022, 11:02
Nobelprijswinnaar Aung San Suu Kyi veroordeeld tot vijf jaar cel wegens corruptie
.... https://www.ad.nl/buitenland/nobelprijswinnaar-aung-san-suu-kyi-veroordeeld-tot-vijf-jaar-cel-wegens-corruptie~a8ed8814/

keesboz
27 april 2022, 15:42
In België mag je een abonnement nog delen maar de prijs verhoogd wel.
Netflix verloor voor het eerst abonnees
Ze kregen er tijdens de lockdown veel bij,de logica zelve maar maken merkwaardig genoeg geen winst. Draaien break even
Andere streamingdiensten zoals Disney+maken verlies ondanks 130 miljoen abonnees. Verlies 600 miljoen dollar. Maar zij hebben genoeg neveninkomsten dat ze dat kunnen hebbenDan moeten ze het goedkoper maken dan gebeurt dat niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

pietpotent44
27 april 2022, 21:30
Hoe werden hoog bejaarden zo oud ?

Onderzoek gedaan in 2014 onder 40.000 Amerikaanse 90-plussers, aan de hand van ingevulde vragenlijsten vanaf begin jaren 80. Met soms toch wat verrassende uitkomsten.

Wat gezondheid bevorderde:
- genen (erfelijk)
- niet roken
- bewegen / sporten (min. 15 minuten per dag, 45 is beste. Kan ook gewoon tuinieren of fietsen zijn.)
- deelnemen aan sociale activiteiten en spelletjes
- alcohol met mate (1-2 glazen per dag, overmatig alcohol is juust slecht uiteraard)
- 1 tot 3 bakjes koffie per dag is beter dan geen
- licht overgewicht (normaal gewicht tot enkele kilos teveel gezonder dan te dun op late leeftijd. Op jonge leeftijd is geen overgewicht / slank juist gezonder.
- vriendschappelijke en liefdes relaties
- geen te lage bloeddruk

Wat geen verschil maakte:
- slikken van vitamines (o.a. A, C, E)
- dement worden houd je niet tegen naarmate je (veel) ouder wordt. Vanaf 65jr neemt elke 5 jaar de kans flink toe
De kans dat iemand van 90 plus gaat dementeren is dus relatief groot.

https://www.youtube.com/watch?v=wqKfL3z5yM4

Willem2
29 april 2022, 20:14
Het Britse parlementslid Neil Parish van de Conservatieve Partij is geschorst omdat hij porno op zijn smartphone keek in het Lagerhuis. Eerder werd al bekend dat vrouwelijke parlementsleden een onderzoek eisten naar een anonieme collega, Parish heeft inmiddels toegegeven dat het om hem gaat.

Parish' naam zong al rond nadat een vrouwelijke collega eerder deze week had geklaagd over seksueel wangedrag. De parlementariër zat naast hem terwijl hij porno keek. Ze had geprobeerd het te filmen zodat ze bewijs had voor het gedrag van Parish, schrijft de BBC.

Volgens Thangam Debbonaire van de centrumlinkse Labour Party probeerden de conservatieven de misstap te verdoezelen, terwijl ze er al dagen van afwisten. Ook tijdens een commissievergadering zou de man porno hebben gekeken.
.... https://nos.nl/artikel/2426982-brits-parlementslid-geschorst-vanwege-porno-kijken-in-lagerhuis

pietpotent44
29 april 2022, 21:27
Precies 42 jaar geleden (1980): de bestorming van de SAS van de Iraanse Embassy in Londen

Zes gewapende Iraanse terroristen hadden 26 mensen in de Embassy gegijzeld.
De Britse elite soldaten (sas) bevrijdden de gegijzelde mensen met een spectaculaire operatie Nimrod.

Vijf van de zes terroristen werden gedood. De zesde kreeg 27 jaar gevangenisstraf. Twee gegijzelden werden vermoord door de terroristen.

https://www.youtube.com/watch?v=uVGw6Ap1VNM

mentholbear
30 april 2022, 23:46
- en liefdes relaties

Zouden ze SC subsidiëren voor ouwe mannen? :roll:

Pikkatrillah
4 mei 2022, 12:39
Hoe lang is de gemiddelde penis? En kan hij echt breken?
04-05-22 10:02
Veel mannen zijn ontevreden over hun penis. Maar hoe denken vrouwen daarover? Wat is 'normaal'? Hoeveel erecties krijg je per dag? En wat als het daar beneden niet meer lukt? De Noorse uroloog Sturla Pilskog schreef een boek over alles wat mannen én vrouwen moeten weten over het mannelijke geslachtsdeel.

Twee derde van alle mannen vindt zijn piemel te klein, terwijl 85 procent van de vrouwen de lengte als prima beoordeelt. "Mannen, wees niet zo onzeker", zegt de Noorse uroloog Sturla Pilskog (45), auteur van De penis, handleiding voor eigenaren. "Vrouwen vinden andere eigenschappen belangrijker. De grootte bungelt ergens onderaan. Het gaat er vooral om hoe je 'm gebruikt."

De primaire taak van een penis is om bij een zaadlozing twee à drie miljoen spermatozoïden zo dicht mogelijk bij de baarmoeder te laten uitkomen. Oké, mannen plassen er ook mee. "Daarvoor is hij eigenlijk niet nodig", zegt Pilskog. "Als de urineafvoer de enige taak was geweest, hadden mannen net als vrouwen een kortere urinebuis gehad."

Een groot deel van de jongens en mannen die de Noorse uroloog in zijn behandelkamer krijgt, denkt dat er iets mis is met zijn geslachtsdeel. Ze twijfelen of ze niet te vroeg klaarkomen, en of de verdikking in het scrotum een gezwel is. Pilskog vond het tijd voor een laagdrempelig boek waarin hij een aantal taboes en onwaarheden wegneemt.

Wat vrouwen moeten weten

1. Stel een man gerust over zijn formaat
De feiten op een rij: wereldwijd is de gemiddelde lengte van een stijve penis 13,1 centimeter. Mannen in Congo hebben met gemiddeld 18 centimeter de grootste. In Azië hebben ze de kleinste, 10 centimeter. In Europa staan IJslandse mannen op nummer 1, met circa 15 centimeter. Belgen liggen rond het wereldwijde gemiddelde. Mannen zijn soms obsessief bezig met de grootte van hun piemel, zegt Pilskog. "Terwijl veel vrouwen eigenschappen als humor, vriendelijkheid, intelligentie en lichaamsbouw belangrijker vinden. Alle studies wijzen dat uit." Er is volgens de uroloog maar één remedie: stel ze gerust, zeg dat het goed is.

2. Een penis breekt zelden, al bestaat 'de penisbreuk'
"Een penis heeft geen bot, dus in de letterlijke zin van het woord kan hij niet breken", zegt Pilskog. Al bestaat de penisbreuk wel. "Dat gebeurt wanneer een erectie een keiharde klap of duw krijgt waardoor het stevige bindweefsel rondom de zwellichamen in de penis barst." Zo'n knak kun je horen 'alsof er een tak of wortel breekt'. "De meest voorkomende oorzaak is wanneer de penis uit de vagina of anus glijdt en met grote kracht de opening mist wanneer hij weer naar binnen wil. Het komt weinig voor, maar wat als het gebeurt? Kleed je aan en breng je partner met spoed naar een dokter."

3. Logisch dat hij na de seks direct in slaap valt
Zo ongezellig en egoïstisch, mannen die na het klaarkomen gelijk opzij rollen en in slaap vallen. Waarom niet even samen nagenieten? "Er is een natuurlijke verklaring voor", zegt Pilskog. "Bij een orgasme komt er namelijk een gelukzalig mengsel van hormonen en chemische stoffen vrij dat inwerkt op de hersenen. In dat mengsel zit onder meer prolactine, een hormoon dat hersenen aanzet om te slapen." Dat prolactineniveau stijgt na seks ook bij vrouwen, maar in veel mindere mate.

4. Impotent? Laat de viagra nog even liggen
'Gebrek aan kracht', dat is de vertaling van het Latijnse impotencia. Over de oorzaken wordt al eeuwen gediscussieerd. Anno 2020 zijn er grofweg twee oorzaken te noemen: organisch en psychogeen (door de geest veroorzaakt). Als het niet aan diabetes of hoge bloeddruk ligt, kunnen vrouwen het best het gesprek aangaan, aldus Pilskog. Wellicht is er sprake van angst. "Het klinkt misschien gek, maar de geruststelling dat er geen ernstige oorzaak is, is vaak al voldoende om hem omhoog te krijgen."

5. Een kromme penis heeft niets met masturbatie te maken
Uitzonderingen daargelaten, maar kaarsrechte piemels bestaan niet. Er wordt weleens gezegd dat een geslachtsdeel naar de kant wijst van de hand die wordt gebruikt bij masturbatie: naar links bij linkshandigen, naar rechts bij rechtshandigen. Onjuist, zegt Pilskog. "De kromming is genetisch bepaald en heeft dus niets met masturberen te maken."

Wat mannen moeten weten

1. Een penisvergroting? Begin er niet aan
Pilskog houdt niemand tegen, maar durft te stellen dat geen enkele methode effect heeft. Onderzoek wijst zelfs uit dat veel pillen en zalfjes gevaarlijke stoffen bevatten als lood, insecticiden en uitwerpselen. Een vacuümpomp kan helpen bij impotentie, maar verlengt je penis niet. Strekoefeningen om de lengte te vergroten zijn ongevaarlijk, maar bewijs dat het werkt, ontbreekt.

Opereren is een optie, al is het riskant. Ligamentolyse komt het vaakst voor, met als resultaat dat de penis 1 tot 3 centimeter meer naar beneden hangt. Bij een erectie wordt hij niet groter. Pilskog: "Neem geen risico's. Als je penis het doet, begin je er beter niet aan."

2. Overdag erecties? Denk aan spruitjes of schoonmaken
Een man krijgt gemiddeld elf erecties per dag, meestal zonder seksuele stimulans, en soms op momenten dat het niet uitkomt. Dat heeft te maken met je hormoonbalans. Een erectie wordt opgewekt door het autonome zenuwstelsel. De uroloog adviseert om die paal in je broek te laten voor wat hij is. Of denk aan iets aseksueels: aan eten dat je niet lekker vindt of je badkamer poetsen. Ook baby's krijgen erecties. Geen zorgen: dat draagt bij aan het op gang houden van de bloedcirculatie en is goed voor de ontwikkeling van de penis.

3. Pubers, die witte zwellinkjes zijn ongevaarlijk
Pilskog houdt regelmatig een online spreekuur voor pubers met gezondheidsvragen. Een derde gaat over die witte zwellinkjes bij je eikel: de meeste pubers vrezen voor geslachtsziekte of kanker. "Er is geen reden tot paniek. Het gaat om goedaardige huidflapjes als gevolg van hormoonveranderingen in de puberteit. De helft van de jongens krijgt er mee te maken. Ze verdwijnen vanzelf."

4. Nee, vrouwen vinden dickpics niet leuk!
Afbeeldingen van een penis zijn van alle tijden en altijd een symbool van macht. Foto's die mannen van hun geslachtsdeel tonen, dickpics, gaan rond via Snapchat en datingapp Tinder. "De meeste vrouwen vinden ze ronduit aanstootgevend", zegt Pilskog op basis van Noors onderzoek. "Ze voelen zich er ongemakkelijk door en geen enkele vrouw raakt er opgewonden van."

5. Was jezelf, maar overdrijf niet. En check je scrotum af en toe
Voor een schone piemel heb je geen zeep met een geurtje nodig. Die wordt zelfs afgeraden. "Zulke zepen drogen de huid uit en verwijderen beschermende stoffen. Alleen water is voldoende, al dan niet met een neutrale zeep. Om de dag een wasbeurt is voldoende. En check je ballen eens per maand. Doe dat bij voorkeur onder de douche: door het warme water ontspant het scrotum. Controleer op zwellingen, hardheid of pijnlijke plekken."

mentholbear
9 mei 2022, 23:22
Twee neven dwingen tieners tot prostitutie; meisjes kregen klappen

https://zoek-me.nu/2022/04/22/twee-neven-dwingen-tieners-tot-prostitutie-meisjes-kregen-klappen-binnenland/

Pikkatrillah
10 mei 2022, 08:44
Romy is de rijzende ster van de porno: ‘Ik kijk er zelf naar alsof ik een saai schoolboek lees’
MET VIDEOEen nominatie voor de Pornhub Awards en al een prijs die glinstert in de kast: je kunt Romy Indy (23) gerust een opkomende ster van de porno noemen. De Culemborgse reist voor haar werk heel Europa door, Amerika lonkt.

Joni van Essen 9 mei 2022
Laatste update: 08:15

Snel en verantwoord zakelijk groeigeld nodig? Wij helpen bedrijven die willen doorgroeien! Binnen 24 uur geregeld.

,,Ja, pijpen. Met veel spuug, dirty talken”, zegt ze onomwonden. Dat is wat Romy Indy naar eigen zeggen van ánderen te horen krijgt als het gaat over haar specialiteit. Zelf zou ze eerder ‘mijn lesbische films’ zeggen. ,,Ik vind alles leuk om met vrouwen te doen: van het filmen tot het praten tot de seks. Bij man-vrouw kan ik nog weleens denken ‘daar gaan we weer’.”

‘Ik focus me op het gevoel’
Maar wie haar tegenspeler (of tegenspelers) ook is of zijn: echt vervelen doet het werk niet, zegt Indy. Valt de ander qua aantrekkingskracht tegen, ‘dan gaat er een soort knoppie om’.

,,Soms heb ik geluk en is die ander net Zac Efron (acteur en zanger, red.) en soms is het echt een Bassie of Adriaan. Ik zeg altijd: het kan niet elke dag zaterdag zijn.” En bovendien: ,,Ik focus me op het gevoel.”

Best new international starlet
Romy is haar echte naam, Indy is er voor de porno bij verzonnen. Haar achternaam (bekend bij de redactie) houdt ze liever uit de krant, om te voorkomen dat ‘rare mannetjes’ haar benaderen op haar huisadres, zoals volgens haar wel eens is gebeurd. De Culemborgse heeft naar schatting inmiddels zo’n 150 pornofilms gemaakt en dat is bepaald niet onopgemerkt gebleven. Ze krijgt inmiddels zo’n 1500 euro per film.

In februari sleepte ze een award voor Best new international starlet in de wacht van vaktijdschrift Adult Video News. En een aantal weken terug greep ze net naast de titel Most popular female newcomer bij de Pornhub Awards, een van ‘s werelds bekendste pornosites. Op die site zijn haar video’s in zo’n halfjaar tijd meer dan 17 miljoen keer bekeken.

Soms heb ik geluk en is die ander net Zac Efron en soms is het echt een Bassie of Adriaan
Romy Indy
‘Ik was vroeger onzeker’
Pornoactrice worden is voor Indy nooit een meisjesdroom geweest. Ze begint op haar 15de met missverkiezingen, danst later in videoclips. Het contrast met het onzekere meisje dat ze was, kon haast niet groter zijn. ,,Ik was vroeger niet per se verlegen, maar wel onzeker. Kleine borsten, kleine billen, ik dacht dat ik geen mooi lichaam had. Ik denk dat het van vroeger komt, van school.”

In de porno vindt ze een soort bevestiging, zegt ze. En of het nu een missverkiezing, videoclip of porno is: zodra er publiek of een camera is, ‘voel ik me goed’, zegt Indy.

Ze rondt de mavo af, al gaat dat niet van harte. ,,Ik vond school echt niet leuk. Ik deed dat puur omdat mijn moeder zei: ‘Je moet beloven dat je een diploma haalt’.” Ze volgt daarna meerdere vervolgopleidingen, zonder succes. ,,Ik denk dat ik uiteindelijk zo’n ‘standaardbaan’ niet zou volhouden.”

Filmen onder leiding van Kim Holland
En dan is het augustus 2020. Vanuit haar danswerk (soms topless) staat ze op een dag op de set van een licht erotisch tv-programma, waar ze aan de praat raakt met een pornoactrice. De volgende dag rijdt haar moeder haar hoogstpersoonlijk richting Den Haag voor de shoot van haar eerste pornofilm onder leiding van porno-icoon Kim Holland.

,,Ik had niet veel seksuele ervaring, misschien vijf of tien mannen. Alleen vaste vriendjes: we hadden het ook nooit gefilmd. Maar Kim Holland was zo lief, ze stelde me gelijk gerust.” Geen seconde denkt ze: dit moet ik niet doen. ,,Ik ben wel heel impulsief. Tepels piercen, allebei tegelijk: ja, dat ben ik.”

Ik ben wel heel impulsief. Tepels piercen, allebei tegelijk: ja, dat ben ik
Romy Indy
Ouders ‘doen er zelfs stoer mee’
In een maand tijd volgen vijf films, een reis naar Spanje, daarna Boedapest. ,,Eigenlijk de hoofdstad van de porno, ik ben er elke maand.”

Ze stopt met school en zegt haar bijbaan in het callcenter op. Haar ouders steunen haar volledig. ,,Ze weten alles, ze doen er zelfs stoer mee; ook bij hun vrienden.”

‘Ik kies er zelf voor’
Over porno bestaan volgens Indy de nodige misvattingen, en daarmee ook over haar. ,,Veel mensen denken dat ik slachtoffer ben, net als anderen in de pornowereld. Dat we met een pistool op het hoofd gedwongen worden pornofilms te doen. Maar ik tour niet gedwongen door Europa. Ik kies er zelf voor.”

Dat betekent niet dat het niet kán misgaan, beaamt ze. Indy werkt van begin af aan met een goed management. Een must, stelt ze. Mede omdat er ‘veel horrorverhalen’ zijn.

,,Meisjes die bijvoorbeeld naar Amerika vliegen, hun paspoort moeten inleveren, zogenaamd voor het aanvragen van een Green Card of visum, die dan vervolgens wordt ingehouden, waarna ze de meiden dwingen tot escortwerk. Je kunt pech hebben, verstrikt raken in een prostitutie- of loverboynetwerk. Bij mij is het gelukkig altijd goed gegaan. Die managers hebben jaren ervaring, kennen iedereen, screenen iedereen: zij bereiden alles voor, ik hoef er alleen maar heen te gaan.”

Romy Indy won dit jaar de AVN-award voor Best new international starlet.
Romy Indy won dit jaar de AVN-award voor Best new international starlet. © Raphael Drent
‘Ligt eraan in welke categorie je werkt’
Of Indy porno niet als vrouwonvriendelijk ziet? ,,Het ligt er denk ik aan in welke categorie je werkt.” Zo gaat het er bij de categorieën ‘BDSM’ en ‘hardcore’ hard aan toe jegens vrouwen. Maar: ,,Ik schiet geen harde porno: meer normale porno, echte seks.” Los daarvan: ziet het er wat ruiger uit, dan is dat van tevoren allemaal afgesproken, zegt ze. ,,Je krijgt een lijst waarop je kan aangeven wat je wel of niet wil doen, daar staan de gekste dingen op, tot wel tachtig vragen. Die lijst van je tegenspeler moet je lezen.”

En er rekening mee houden, uiteraard. ,,Ik snap wel dat er meisjes zijn die meer waarde hechten aan seks”, zegt Indy. ,,Ik zie seks met een vreemde als een handeling.”

Porno kent geen geheimen meer
De pornowereld kent voor haar geen geheimen meer. Dat porno weinig ‘echter’ is dan de gemiddelde romcom of actiefilm, weet ze als geen ander.

Zo wordt er weleens nepsperma gebruikt als een man meerdere keren moet ‘klaarkomen’ en wordt een erectie niet zelden kunstmatig opgewekt met een injectie in de penis. En het theatrale kreunen? Dat is meer voor de show dan van extase, weet ze. Alles voor de opgewonden kijker.

Het maakt wel dat Indy zelf ‘eigenlijk bijna niet meer’ op pornosites kijkt. ,,Ik kijk soms, maar dan om ideeën op te doen. ‘Hé, die outfit is leuk, of die setting, of die verhaallijn’. Zoals jij mensen interviewt, kijk ik porno. Ik kijk ernaar alsof ik gewoon een saai schoolboek lees.”

Ik kijk ernaar alsof ik gewoon een saai schoolboek lees
Romy Indy
Groeien binnen de industrie
Het vliegen, slapen in hotels, in de make-up moeten: het is de entourage eromheen die haar werk zo leuk maakt. Het schieten van films is maar een deel van haar pornobestaan. ,,Dat doe je zeven tot tien dagen per maand. Je moet ook tussendoor rusten, wordt ongesteld, soms voel je je niet lekker.”

Waar mensen in de meeste beroepen tot eind 60 kunnen doorwerken, ligt dat in de pornowereld anders. Daar ‘ben je 60’ als je 30 à 35 jaar oud bent. Maar de branche nadien verlaten? Indy denkt er niet aan. ,,Dan wil ik van romyindy.com een productiebedrijf maken.” Maar voorlopig wil ze groeien binnen de pornoindustrie. ,,Ik ben bezig met een visumaanvraag voor Amerika. Daar moet ik dan beginnen zoals ik in Europa begon. Ik ken hier nu alle bedrijven, alle sterren: daar ken ik bijna niemand.”

Onderaan de streep wil ze immers meer. ,,Meer fans, volgers, bekendheid, awards. Ik wil dat mensen op straat zeggen: ‘O, Romy Indy, de pornoster!’. Dat. Door heel Europa én heel Amerika.”

Bescheiden is ze niet, zegt Indy lachend. ,,Ik wil niet een klein beetje, ik wil alles.”

Goedemorgenallemaal
10 mei 2022, 09:17
Ik loop weer eens achter, nog noit van deze dame gehoord. Dat wordt weer uren extra huiswerk

Kwibus2
10 mei 2022, 11:57
Manuela Schwesig, Ministerpresident van Mecklenburg-Vorpommern, komt steeds meer onder druk te staan om af te treden. Dit vanwege haar discutabele connecties met Rusland. 48% van de bevolking is tegen haar, 27% is voor haar, 25% heeft geen mening. Waar wij haar van kennen, wel, zij was de architecte van de in 2017 ingevoerde Duitse Prostitutiewet. Ziezo, opgeruimd staat netjes.

https://www.welt.de/politik/deutschland/article238301127/Manuela-Schwesig-Bundesweit-jeder-Zweite-fuer-Ruecktritt-wegen-Nord-Stream-2.html

Opgeruimd misschien wel maar voorlopig mogen wij niets ondernemen in SC zonder een binnenband over onze eikel te schuiven.
Die beperking gaat niet meer verdwijnen. Mazzel dat er geen Gummi Polizei is opgericht. Dat ontbreekt er nog aan.

mentholbear
10 mei 2022, 19:10
. Mazzel dat er geen Gummi Polizei is opgericht. Dat ontbreekt er nog aan.

Die wet werd anders soms wel flink toegepast om sommige clubs flink onder druk te zetten.
Ik denk aan een woonkamer waar de sloten van de deuren af moesten, waarna de dames van elk geluid opschokken.

schoolmeester
10 mei 2022, 20:07
Je bedoelt opschrokken.

Kwibus2
10 mei 2022, 22:35
Nee schokken is juist, de dames schokten bij ieder vreemd geluid. Dat was voor de ijsberen weer aanleiding vreemde geluiden te maken.

Pikkatrillah
13 mei 2022, 11:10
Soms met smaakje
Nieuw in de VS: latex onderbroek tegen soa's bij orale seks
Aangepast: 58 seconden geleden
Een latex onderbroek van een Amerikaanse fabrikant. Beeld © Lorals
Flinterdunne latex onderbroeken, soms met een smaakje zoals vanille of aardbei. In de Verenigde Staten zijn ze voortaan te gebruiken bij orale seks om het oplopen van seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's) te voorkomen. De Amerikaanse medicijnwaakhond FDA heeft het gebruik van de broekjes goedgekeurd.

De onderbroeken zijn gemaakt van ultradun latex, vergelijkbaar met dan van condooms. Ze zijn bedoeld om soa's te voorkomen die tijdens orale seks via de vagina of anus zijn over te brengen. Het gaat dan om HPV, het zogeheten Humaan Papillomavirus, dat in sommige gevallen kanker kan veroorzaken, herpes, syfilis, en gonorroe.

Tieners

Het is voor het eerst dat ondergoed in latexvorm als beschermingsmiddel is goedgekeurd voor gebruik in de Verenigde Staten. "De goedkeuring van dit product door de FDA geeft mensen een nieuwe optie om zich tegen soa's te beschermen tijdens orale seks", zegt FDA-directeur Courtney Lias tegen The New York Times.

Volgens Jeanne Marrazzo, specialist op het gebied van infecties aan de universiteit van Alabama, is het vooral voor jongeren een uitkomst. "Orale seks is niet helemaal zonder risico", zegt zij. "En tieners beginnen hun eerste seksuele ervaringen vaak met orale seks."

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Waarom krijgen volwassenen geen HPV-prik (terwijl dat wel nuttig kan zijn)?
Volgens de CDC, de Amerikaanse RIVM, is het onduidelijk hoe vaak een soa wordt opgelopen door orale seks, omdat bedpartners het daar meestal niet bij laten als ze seks hebben.

De latex onderbroeken worden al op verschillende plekken aangeboden in de VS. De Amerikaanse Melanie Cristol bracht het product bijvoorbeeld op de markt onder de naam Lorals. "Ik wilde me sexy en zelfverzekerd voelen in iets dat gemaakt was met seks in gedachte", verklaart ze haar idee tegen The New York Times.

Vanillesmaakje

De onderbroeken van haar bedrijf zijn gemaakt van ultradun latex met een vanillesmaakje. Ze worden al sinds 2018 gemaakt. Volgens het bedrijf kunnen ze namelijk ook handig zijn voor als een partner ongesteld is, of degene die de orale seks toedient een prikkelbaard heeft.

Maar vanaf vandaag mogen de broekjes dus van de FDA worden verkocht als bescherming tegen soa's. "Ze hebben bescherming erotisch gemaakt", zegt Marrazzo over de broeken van Cristol. "Dat is iets waar makers van condooms al jarenlang mee worstelen."

Wentelt Eefje
13 mei 2022, 12:30
Een geheel nieuwe betekenis voor de term vanillesex…

WANDELAAR5
13 mei 2022, 16:35
Moet je die onderbroek dan aanhouden bij de orale sex?
En als dat werkt, waarom zou je het dan niet voor echte sex kunnen gebruiken?
Of moet je die onderbroek over je hoofd trekken?

Zoveel vragen ;)

Siberische tijger
13 mei 2022, 17:27
Of moet je die onderbroek over je hoofd trekken?

Dan werd het wel een badmuts genoemd;)

Eddy_V
13 mei 2022, 18:46
Milieu onvriendelijke uitvinding, zou verboden moeten worden !

Siberische tijger
13 mei 2022, 22:00
https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/belgen-krijgen-snelheidsboetes-uit-1970-op-de-mat/ar-AAXeJwy?ocid=msedgntp&cvid=a2da578cc88c48b98b63c2776d09a671

In België kregen 222 mensen een snelheidsboete van 1 januari 1970 op de deurmat. Een aantal van de ontvangers was in de jaren zeventig nog minderjarig en had geen rijbewijs.

Zijn die Belgische Franken toch nog ergens goed voor.;)

WANDELAAR5
15 mei 2022, 06:54
Limburgers zijn het minst gelukkig:
36908

JonnyFontane
15 mei 2022, 07:16
36908

Goh.....hoe zou dat komen?:confused:

WANDELAAR5
15 mei 2022, 07:28
In tegenstelling tot wat je zou verwachten zijn Brabanders niet het meest gelukkig:
36909

Drenthe op 1.

schoolmeester
15 mei 2022, 07:51
Komt waarschijnlijk omdat ze in Drenthe hunebedden hebben.

Groet, schoolmeester.

pietpotent44
15 mei 2022, 07:55
36910

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=9d6NubtMjKc&feature=youtu.be

Dennis
15 mei 2022, 08:45
In tegenstelling tot wat je zou verwachten zijn Brabanders niet het meest gelukkig:
36909

Drenthe op 1.

Overzicht uit 2011? Is er niets recenter ?

pietpotent44
15 mei 2022, 08:57
Overzicht uit 2011? Is er niets recenter ?

W5 loopt altijd achter de feiten aan. Zie covid topic :biggrin:

Willem2
16 mei 2022, 15:22
Harbers over sluiten Ketheltunnel: 'Gevolgen van ziekmeldingen beperken'
... https://nos.nl/artikel/2429009-harbers-over-sluiten-ketheltunnel-gevolgen-van-ziekmeldingen-beperken

dit is echt niet te geloven. Sommige ambtenaren denken nu werkelijk zich alles te kunnen permiteren.

JonnyFontane
16 mei 2022, 16:14
36916

En daarbij...... dit is Jonny's 2500ste bericht.:biggrin:

deket
16 mei 2022, 16:52
36908

Die man heeft daar 50 jaar op gewerkt. Wel zijn tijd genomen dus
Anyway, ik denk dat veel Nederlandse Limburgers met de frustratie zitten dat ze geen Belg zijn

JonnyFontane
16 mei 2022, 19:12
Anyway, ik denk dat veel Nederlandse Limburgers met de frustratie zitten dat ze geen Belg zijn

Je weet waar Belg voor staat.......Ben Eens Limburger Geweest

WANDELAAR5
17 mei 2022, 18:08
Steeds meer concurrentie voor Meme Mo!
https://nos.nl/l/2429128
Het aantal foodtruckondernemingen is in vijf jaar tijd ruim verdubbeld.

Meme Moo
17 mei 2022, 19:25
Steeds meer concurrentie voor Meme Mo!
https://nos.nl/l/2429128
Het aantal foodtruckondernemingen is in vijf jaar tijd ruim verdubbeld.

Da’s natuurlijk één groot imperium van me! :biggrin:

Willem2
18 mei 2022, 19:09
Opnieuw zijn er arbeidsmigranten illegaal gehuisvest op een park van multimiljonair Peter Gillis. Na Prinsenmeer in Ommel (Noord-Brabant) gaat het dit keer om zijn vakantiepark De Berckt in Baarlo (Limburg). Vermoedelijk zijn er ook (vaste) bewoners op de Berckt, terwijl dat volgens de regels niet mag.
.... https://www.ad.nl/binnenland/arbeidsmigranten-illegaal-gehuisvest-op-park-peter-gillis-in-limburg~a02346c2/

is het opmerkelijk nieuws. Nee, eigenlijk niet. Had niet anders verwacht. Roepen ach en wee en dan zal er niks gebeuren.

mentholbear
20 mei 2022, 01:03
De Jonge wil de middenhuur gaan reguleren, door vanaf 2024 huurprijsbescherming in te voeren voor huren tot maximaal 1250 euro. Het exacte bedrag moet nog worden bepaald.

https://nos.nl/artikel/2429426-kabinet-wil-ingrijpen-in-vrije-markt-woekerprijzen-middenhuur-aan-banden

pietpotent44
20 mei 2022, 05:37
https://nos.nl/artikel/2429426-kabinet-wil-ingrijpen-in-vrije-markt-woekerprijzen-middenhuur-aan-banden

Zucht. De overheid wil ook echt alles bepalen. Waarom moeten zij nou ook al gaan bepalen wat jij als verhuurder mag vragen in de vrije sector (en dan ook nog eens Hugo de Jonge). Is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als je teveel vraagt, prijs je jezelf toch wel uit de markt.

WANDELAAR5
20 mei 2022, 16:40
In een goed functionerende woningmarkt wel. Dan wordt er bijgebouwd als je veel kunt verdienen met verhuur en dan werkt de markt prima. Maar in Nederland kan bijna niet gebouwd worden en zijn er mensen die huizen verhuren voor €500/maand/matras en niets doen aan onderhoud. Dergelijke type verhuurders maken het er naar dat de overheid ingrijpt.

BefBeer
20 mei 2022, 21:02
Ja, vrije sector en vrije beroepen: dat zijn oude namen die die lading helemaal niet meer dekken!

Willem2
21 mei 2022, 17:00
De jongeman die donderdag dood werd gevonden in een bosperceel bij de Kollenberg in Sittard, is de 19-jarige Xavier Durlinger, zoon van schoenenmagnaat Roger Durlinger. Vrienden en bekenden houden woensdag een stille tocht in Sittard om Xavier te gedenken. ,,Hij had een heel groot hart.”
.....

https://www.ad.nl/economie/vermiste-zoon-19-van-limburgse-schoenenmagnaat-dood-gevonden-xavier-had-een-heel-groot-hart~ac5799d8/

Gokje .... drugsgerelateerd ....

JonnyFontane
21 mei 2022, 17:44
.....

https://www.ad.nl/economie/vermiste-zoon-19-van-limburgse-schoenenmagnaat-dood-gevonden-xavier-had-een-heel-groot-hart~ac5799d8/

Gokje .... drugsgerelateerd ....

Hij zal in ieder geval niet meer langs zijn schoenen gaan lopen....
Maar toch triest....

Goedemorgenallemaal
24 mei 2022, 22:17
Geen echt nieuwsbericht maar toch een bericht...

Als jullie dachten bij het beffen "wat hoor ik toch? komt ze klaar???".. sorry

36983

Willem2
25 mei 2022, 01:24
Minstens 14 kinderen en één leerkracht gedood bij schietpartij basisschool Texas
.... https://www.ad.nl/buitenland/minstens-14-kinderen-en-een-leerkracht-gedood-bij-schietpartij-basisschool-texas~a9f59862/

Uiteraard blijft wapenbeperking bij de Amerikanen onbespreekbaar. En dus heb je iedere keer weer zulke gevallen.

kempie
25 mei 2022, 07:48
Geen echt nieuwsbericht maar toch een bericht...

Als jullie dachten bij het beffen "wat hoor ik toch? komt ze klaar???".. sorry

36983

Awakening heeft weer een raar nieuw festival erbij. Iedereen opnz’n duimzuigen omdat ie zich weer terug in de tijd waant door het geluid.

kempie
27 mei 2022, 10:40
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5311089/lantaarnpalen-duitsland-plassende-honden-urine-omvallen

Volgens mij moeten ze die mopshondjes maar verbieden. [emoji23][emoji23][emoji23]

Pikkatrillah
29 mei 2022, 12:27
Feestelijk geweervuur op feest: aanstaande echtgenoot (21) overlijdt
2 uur geleden
in BUITENLAND

AGAMY - Een jonge Egyptenaar is om het leven gekomen tijdens feestelijk geweervuur voor zijn eigen verlovingsfeest. Mustafa Magdy (21) werd per ongeluk getroffen door een kogel van eens van zijn vrienden, vlak voordat hij de feestlocatie in Agamy in Egypte werd binnengedragen.

De kapper was even daarvoor door zijn vrienden op de schouders gehesen en werd naar binnen gedragen, toen hij werd geraakt door een verdwaalde kogel. Magdy werd hevig bloedend naar het ziekenhuis gebracht, waar hij aan zijn verwondingen overleed, zo schrijft de Daily Mail.

Het is in Egypte en andere delen van het Midden-Oosten niet ongebruikelijk om ter verhoging van de feestvreugde kogels in de lucht te schieten. Niet zelden raken daarbij mensen gewond of erger. Hoewel een vallende kogel minder snelheid heeft dan een rechtstreeks afgevuurd projectiel, heeft een kogel met een snelheid van dik 200 kilometer per uur nog altijd voldoende energie om een lichaam te doorboren.

Dat was nog eens een knalfuif !

mentholbear
30 mei 2022, 23:15
En dan verbieden ze hier vuurwerk...

In China trouwens ook hoor, daan niet van :rolleyes:

Big30
4 juni 2022, 20:06
37012

Pikkatrillah
8 juni 2022, 10:08
Brandstof-etende bacterie ontdekt in Toyota Yaris
Biologen in Spanje hebben bacteriën gevonden in een Toyota Yaris die houden van benzine en diesel. Ze vormen geen gevaar voor auto’s, maar kunnen mogelijk worden ingezet om bijvoorbeeld olievlekken op zee te elimineren.

Erik Kouwenhoven 07-06-22, 20:00
Laatste update: 08:06

Wetenschappers in Spanje zijn volgens Car and Driver verrukt over de vondst van de brandstof-etende bacterie, waarvan ze alleen maar vermoedden dat hij bestond. Omdat de nu nog naamloze soort werd gevonden onder de tankdop van een Toyota Yaris, suggereert een van de wetenschappers zelfs dat de soort ‘Isoptericola toyotensis’ zou moeten heten.

Tankdoponderzoek
Volgens onderzoeker Manuel Porcar stuitten de onderzoekers op een parkeerplaats op de brandstof-etende bacteriën, maar echt per ongeluk was het niet. In het verleden hebben wetenschappers al vaker gezocht naar bacteriën die hardnekkige koolstofbronnen, zoals diesel of benzine, kunnen afbreken. Ze deden dat vaak en tevergeefs op olievlekken en strandzand na een olieramp. Porcar en zijn team besloten nu dichter bij huis te kijken, namelijk in en rond de tankdoppen van personenauto's.

Afbreuk in twee weken
Ze onderzochten tien auto’s, vijf benzine- en vijf dieselauto’s. Een daarvan was de Peugeot 206 van Manuel Porcar en een andere was de Toyota Yaris Hybrid van teamlid Juli Peretó. De soort werd gevonden in het met brandstof doordrenkte vuil rond de opening van de benzinetank van de Yaris.

De onderzoekers kweekten de bacteriën vervolgens in het laboratorium en ‘voedden’ het met een koolstofbron: diesel. De hongerige bacteriën braken de diesel in twee weken af.

Eerst de overheid die je berooft van je geld mbt brandstof krijg je nu ook nog bacteriën die je tank leeg vreten!

pietpotent44
8 juni 2022, 21:20
Halucinerende bokser blijft slaan in lege hoek en overlijdt later

https://www.youtube.com/watch?v=ghDlvPj7o_E

JonnyFontane
8 juni 2022, 22:01
Tja.....triest.

kempie
10 juni 2022, 00:39
https://www.telegraaf.nl/nieuws/855854553/vrouw-krijgt-miljoenen-van-autoverzekering-omdat-ze-soa-krijgt-door-vrijpartij-in-auto

De rechtspraak in de VS is nog een stapje verder doorgeschoten. Een auto kan toch niet de oorzaak van een SOA zijn. Waarom moet een autoverzekering dan een schadevergoeding uitkeren. Totaal gestoord.

Vrouw krijgt miljoenen van autoverzekering omdat ze soa krijgt door vrijpartij in auto
Updated Gisteren, 19:54
Gisteren, 16:15
in BUITENLAND

Ter illustratie.
Ter illustratie.Ⓒ UNSPLASH

KANSAS CITY - Een vrouw uit de Amerikaanse staat Missouri die beweert dat ze een seksueel overdraagbare aandoening heeft opgelopen toen ze seks had met haar toenmalige vriendje in zijn auto, heeft een schadevergoeding van 5,2 miljoen dollar gekregen van de autoverzekeringsmaatschappij van haar (inmiddels ex-) partner, meldt The Kansas City Star.

De zaak kwam in februari 2021 aan het licht toen de vrouw contact zocht met de autoverzekeringsmaatschappij van haar partner. Ze liet weten dat ze het HPV-virus had opgelopen tijdens een vrijpartij in de auto van de man en claimde een schadevergoeding, dat meldt The Kansas City Star. Ze claimde dat haar partner wist dat hij het HPV-virus bij zich droeg, maar dat niet tegen haar had verteld. Daarom maakte het stel geen gebruik van voorbehoedsmiddelen. Het HPV-virus is seksueel overdraagbaar en kan abnormale celgroei van huid, slijmvlies, genitale wratten en baarmoederhalskanker veroorzaken.

De claim van de vrouw werd door de verzekeringsmaatschappij afgewezen. Daarop stapte zij naar de rechter. Die stelt de vrouw nu in het gelijk, omdat „de geslachtgemeenschap van het paar in de auto de HPV-infectie veroorzaakte of er rechtstreeks aan bijdroeg.” Volgens The Kansas City Star krijgt de vrouw 5,2 miljoen dollar toegekend „voor schade en verwondingen”. Het bedrag moet door de verzekering worden betaald.

De vrouw heeft inmiddels geen relatie meer met de man.

gevolg we rijden straks allemaal in een auto die 1 groot condoom is? moet van de verzekeraars.

pret
10 juni 2022, 17:54
Vrouw krijgt miljoenen van autoverzekering omdat ze soa krijgt door vrijpartij in auto

Ik ga ik ook maar eens naar Missouri en een wijf opzoeken met een autoverzekering die SOA heeft. :biggrin:

Mandrake2
10 juni 2022, 18:50
Een vrouw in Missouri vinden zal niet zo moeilijk zijn. Een autoverzekering vinden die een SOA heeft lijkt me lastiger. Maar veel succes dan

Willem2
11 juni 2022, 12:41
Weer niet een opmerkelijk nieuwsbericht en eigenlijk dom dat ik er weer aandacht aan wil besteden.
Hij zat gisteren weer in OP1 en voor mij is het een raadsel waarom iemand zo´n podium krijgt.

Dankzij realitysoap Massa is Kassa groeide Peter Gillis uit tot een nationale knuffelbeer. In werkelijkheid is hij het toonbeeld van ondermijning, zeggen burgemeesters. ,,Hij heeft een pervers verdienmodel.”
.... https://www.ad.nl/binnenland/intimidatie-belastingontduiking-en-verpauperde-parken-hoe-gillis-zijn-hand-overspeelde~a3bc46a1/

schoolmeester
11 juni 2022, 14:02
Het duurt waarschijnlijk niet lang meer voordat Peter Gillis Peter G. wordt genoemd in de media.

Badslippers
11 juni 2022, 18:09
[ . . . ]Hij zat gisteren weer in OP1 en voor mij is het een raadsel waarom iemand zo´n podium krijgt. [ . . . ]

Het is voor mij een raadsel hoe hij als slager 4,25 miljoen euro bij elkaar kon harken om een vakantiepark te kunnen kopen. Ik wist sinds kort niet eens wie Peter Gilis was. Een collega maakte me attent op het programma "Massa is Kassa". Gisteren voor het eerst gekeken. Wat een infantiele en treurige bedoening dat programma. Allemaal dikzakken met als opper dikzak Peter G. Het enige wat uit zijn mond kwam was : "Hoppe kee". Ik zag een groot verpauperd woonwagenkamp waar niks functioneerde. Ze kregen zelfs een oude tv uit het jaar nul niet eens aan de praat. Foeilelijk ingerichte caravans op een onderkomen terrein waar je je hond nog niet laat schijten. Geen wonder dat hij daar vluchtelingen en Polen huisvest. daar wil toch niemand recreëren.

Bluebear
11 juni 2022, 18:56
Dit is geen fanpraatje. Peter Gillis is van huis uit opgegroeid op een camping in bezit van zijn ouders. Geen hoogstaand bedrijf, maar keihard werken. De formule die hij op een bepaald moment ontdekte is de man met de kleine beurs. Door te investeren in die richting bleek al vlug een succesformule. Mensen met een kleine beurs waren al vlug tevreden met een stacaravan en simpel entertainment.
Waar hebben we er in de wereld de meesten van? Precies, de gewone man.
Om met zijn eigen woorden te spreken: “Massa is kassa!”. Een waarheid als een koe!

schoolmeester
11 juni 2022, 19:24
Bluebear, meneer Gillis huisvest mensen in stacaravans met veel achterstallig onderhoud en vraagt absurd hoge huurprijzen.
Kwestie van marktwerking zeggen sommige mensen.
Ik vind het dubieus en ben ook geen fan van deze patser, die maar al te graag loopt te pronken met zijn rijkdom op tv.

Groet, schoolmeester.

Badslippers
11 juni 2022, 23:08
Dit is geen fanpraatje. Peter Gillis is van huis uit opgegroeid op een camping in bezit van zijn ouders. Geen hoogstaand bedrijf, maar keihard werken

Hij zal zeker keihard gewerkt hebben. Daar twijfel ik niet aan. Het tv programma vond ik bagger en ik vroeg me af hoe je een lening van de bank van 4,25 miljoen kon krijgen. Is mij nooit gelukt. Maar ja, ik ben ook niet op een camping geboren en mijn ouders hadden geen kroeg.

deket
13 juni 2022, 02:05
Veronderstel dat die kroeg een grote omzet kan aantonen en dus als borg zal gegeven worden
Banken zijn na de crisis een 15jaar geleden namelijk een stuk voorzichtiger geworden
Btw, pronken met rijkdom lijjt me zo en zo niet erg verstandig. Belastingdiensten lezen ook en kijken tevens tv.

JonnyFontane
13 juni 2022, 19:17
Het concert van de Rolling Stones dat vanavond plaats zou vinden in de Johan Cruijff Arena in Amsterdam gaat niet door. Dat is zojuist bekendgemaakt door organisator Mojo. Flink wat bezoekers zaten al in het stadion en daar werd medegedeeld dat het optreden is afgelast vanwege een positieve coronatest van zanger Mick Jagger.

https://www.ad.nl/show/concert-rolling-stones-in-arena-op-laatste-moment-afgelast-mick-jagger-test-positief~aba6355f/

Je zal maar een kaartje hebben, een dag vrij zijn, in Amsterdam zijn.....

deket
13 juni 2022, 23:36
De kopers van een ticket krijgen hun geld terug hoor.
En degenen die speciaal vrijaf namen om in Amsterdam te zijn gaan dan maar een pilsje drinken in de Bananenbar bij de Wallentjes.
Vraag aan een van die meiden daar om "I Can 't get no Satisfaction"van Mick Jagger en Keith Richards op te zetten

deket
13 juni 2022, 23:41
Ik vernam net dat men een nieuwe datum zoekt voor een volgend concert en dat de gekochte kaarten daarvoor geldig blijven

Pikkatrillah
18 juni 2022, 12:44
Geheime graftekst houdt gemoederen bezig in Polk County: ’We hopen dat mensen er de humor van inzien’
Door ONZE REDACTIE
Updated Gisteren, 13:16
Gisteren, 12:55
in BUITENLAND

CAMP TOWNSHIP - Wie goed naar de steen van de overleden Amerikaan Steven Paul Owens kijkt, ziet een diepere boodschap in de afscheidstekst op zijn graf: ’Fuck off’. „Het was een term die hij vaak gebruikte”, zegt zijn dochter tegen de lokale zender KCCI.

„Hij was heel direct: als hij je niet mocht, sprak hij niet met je”, legt de dochter van de man uit. „Het was niet onze bedoeling er mensen pijn mee te doen. We hopen dat iedereen er de humor van kan inzien.”

Maar de begrafenisondernemer in Polk County in de Amerikaanse staat Iowa is de grafsteen met tekst liever kwijt dan rijk. Je zou maar eeuwig naast dat gescheld liggen, klinkt het in Camp Township. Owens overleed op 2 september 2021, maar de cryptische graftekst dringt nu pas door.

Lokale media smullen wel van de ophef en laten er vrijelijk woordgrappen op los (’grave mistake’ - een ernstige fout), al blurren ze het ’vloekende’ gedeelte van de tekst weg om Amerikaanse lezers niet tegen het hoofd te stoten. ’Verborgen bericht op grafsteen Polk County reden tot bezorgdheid’, kopt KCCI.

Op het graf staat, in deze volgorde:

Forever in our hearts,

until we meet again,

cherished memories.

known as

our brother,

father, papa, uncle,

friend and cousin.

Steven Paul Owens werd 59 jaar oud.

Eddy_V
18 juni 2022, 14:37
Op het graf staat, in deze volgorde:

Forever in our hearts,

until we meet again,

cherished memories.

known as

our brother,

father, papa, uncle,

friend and cousin.

Steven Paul Owens werd 59 jaar oud.

Inderdaad opmerkelijk dat dit laatste er in het Nederlands opstaat..

Pikkatrillah
19 juni 2022, 11:53
:biggrin:

Inderdaad opmerkelijk dat dit laatste er in het Nederlands opstaat..

Siberische tijger
21 juni 2022, 17:55
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?
https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/bijzonder-bedrijf-installeert-rukhokjes-voor-werknemers/ar-AAYFY9L?ocid=msedgntp&cvid=7e69929629b94d4aace2e2ff3efd4496

En niet te vergeten: een enorme doos tissues. Je wilt immers niet met je krent in het teelvocht van je collega plaatsnemen.

De betaalde pauzes - wat een leven - mogen maximaal een half uurtje duren. Maar gezien de sjortijd van de gemiddelde man moet dat geen enkel probleem zijn.

Willem2
28 juni 2022, 14:06
De wereldberoemde kunstbeurs TEFAF in Maastricht is vandaag op klaarlichte dag overvallen. Vier gewapende overvallers drongen het pand binnen en zochten naar waardevolle kunstvoorwerpen en/of juwelen. Twee verdachten zijn aangehouden. Op de A2 is een grote politie-actie gaande die verband houdt met de overval, bevestigt een woordvoerder. Er wordt nog gezocht naar twee andere verdachten.
.... https://www.ad.nl/binnenland/twee-arrestaties-na-overval-op-wereldberoemde-kunstbeurs-politie-actie-op-a2~a7f8f9ba/

Eddy_V
28 juni 2022, 22:17
.... https://www.ad.nl/binnenland/twee-arrestaties-na-overval-op-wereldberoemde-kunstbeurs-politie-actie-op-a2~a7f8f9ba/
De heren zagen er picobello uit in hun colbertjes, hadden netjes een kaartje gekocht en liepen ongemaskerd rond, keurige lui dus als het ware..
Helaas niet kunnen zien wat ze meegenomen hadden zonder af te rekenen, was dit jaar helaas verhinderd op vrijdag, maar het scheen de moeite waard te zijn om er met z’n vieren een entreekaartje voor te kopen

BefBeer
29 juni 2022, 20:50
Vroeg nog aan die persoon of hij het spul goed had kunnen verkopen.

Nee; viel tegen. Het was erg oud dat Diamant (-vet).

noglangnietuitgewandeld
30 juni 2022, 13:07
Douane vindt echte ijsbeer in postpakket:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1128765867/douane-ontdekt-echte-ijsbeer-in-postpakket

noglangnietuitgewandeld
2 juli 2022, 11:41
Trio op cruiseschip gaat mis: worden betrapt door partners en leidt tot 60-koppige knokpartij

Wat waarschijnlijk een hele gezellige avond had moeten worden voor een drietal op een cruiseschip, viel behoorlijk in het water. Een vermeende pot trioseks veroorzaakte een enorm gevecht toen de partners, die niet meededen, deze ontdekking deden.

Dit melden ooggetuigen aan Fox News. Het Carnival Magic-cruiseschip was onderweg naar New York. Twee partners zouden naar verluidt ontdekt hebben dat hun wederhelft vreemdging. Op dezelfde cruise én met twee anderen tegelijk. Als gevolg hiervan ontstond een gigantische vechtpartij tussen ruim 60 mensen.

De vechtpartij duurde volgens de organisatie ongeveer een uur, meldt Fox News. Een ooggetuige meldt veel mensen gewond zijn geraakt door gebroken glas.

Waarom het gevecht zo groot werd, is niet bekend. De beveiligingsbemanning van de cruisemaatschappij moest uiteindelijk de Amerikaanse kustwacht bellen om het schip naar de kust te begeleiden om de orde te herstellen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1219453999/trio-op-cruiseschip-gaat-mis-worden-betrapt-door-partners-en-leidt-tot-60-koppige-knokpartij

Die cruiseschepen zijn mega groot. Als ze nou op het voorschip een huishoudbeurs maken voor de vrouwen en 300 meter verderop op het achterschip een saunaclub voor de mannen, dat maakt een cruise voor beide geslachten een stuk aantrekkelijker.

Pikkatrillah
4 juli 2022, 09:51
Personeel van dit restaurant scheldt gasten uit en die pikken het nog ook
KOKEN & ETENNa Australië en Engeland is het restaurant binnenkort ook in Nederland te vinden: Karen’s Diner. En dit is niet zomaar een restaurant, het doel van het personeel is namelijk om je zo grof mogelijk te behandelen.

Isabelle Voois 04-07-22, 07:30
Laatste update: 09:11
Wat je dan precies van ze kan verwachten? Eten dat op tafel wordt gesmeten, een middelvinger als je klaagt over je gerecht en passief agressieve opmerkingen over je kleding. Omgekeerd mag jij je als gast ook als een echte Karen gedragen, dus grof zijn naar het personeel. Op Instagram is een gast te zien die heeft gemorst en te horen krijgt dat ze het maar moet oplikken. Een servetje om het op te ruimen? ‘F*ck off’ krijgt ze te horen. Op tafel kan een kaartje komen te staan dat aan deze tafel vier hoeren zitten.

Het restaurant gaat in augustus open in Amsterdam. Waar het is, houdt de restaurantketen geheim, je kunt wel al reserveren. Het gaat volgens de reserveringssite om een tijdelijk restaurant dat 30 september weer sluit.

De naam Karen wordt op sociale media gebruikt als verzamelnaam voor een bepaald type vrouw. Een Karen is over het algemeen een witte middenklasse-vrouw van middelbare leeftijd die overal recht op denkt te hebben en extreem boos wordt als ze haar zin niet krijgt.

Restaurant past bij Amsterdam
Etiquettedeskundige Anne-Marie van Leggelo vindt het concept passend voor Amsterdam. ,,Mensen zoeken altijd naar verfrissende, nieuwe concepten, ik denk dat Amsterdam daarvoor de juiste plek is. Amsterdam is vernieuwend en ook een beetje recalcitrant, en dat mag ook juist. Maar ook Amsterdammers zelf en de toeristen zijn vaak wat meer open, ze zoeken nieuwe dingen en zijn minder behoudend dan op andere plekken in Nederland.”

,,Of ik hier zelf zou gaan eten? Nee, dat is een ander verhaal”, stelt Van Leggelo. ,,Maar ik vind het leuk als er verschillende dingen gebeuren. Er zijn ook restaurants in Nederland waar je helemaal in het donker eet, dan zie je dus niet wat je eet. Zulke concepten slaan ook aan, dus ik denk dat het heel leuk is dat het er is.”

Toch is niet iedereen enthousiast over de komst van dit restaurant. De 48-jarige Amsterdamse horecaondernemer Thomas Reekers noemt dit concept de ‘reinste flauwekul’. ,,Het is gericht op toeristen en dagjesmensen die Amsterdam als een groot pretpark zien. Maar het is gewoon een stad met opgroeiende kinderen, mensen die naar hun werk gaan en hier wonen. Zij gaan naar leuke horeca in hun eigen buurt, kiezen voor kwaliteit, vriendelijke locaties en niet voor dit soort vermaak. De meeste Amsterdammers zullen er geen stap binnen zetten, denk ik.”

,,Qua gastvrijheid is er in Nederland veel te winnen”, vindt Van Leggelo. ,,Wij zijn al heel snel informeel en direct, dat past vaak helemaal niet binnen hospitality, zeker in andere culturen. Maar er is natuurlijk wel een verschil tussen een restaurant waar je bewust compleet wordt afgebekt en waar de bediening gewoon niet oké is.”

Het mooie is dan dat het ook zal uitlichten hoe fijn we het eigenlijk vinden om gewoon goed bediend te worden. De wens naar service wordt hierdoor alleen maar vergroot
Anne-Marie van Leggelo
Volgens Reekers is de horeca in Amsterdam heel verschillend van elkaar en is het personeel ook lang niet altijd onbeschoft. ,,Het gaat van hartje centrum tot en met de buitenwijken, van kroeg tot terras en van restaurant tot evenementenlocatie. Maar iemand heeft een keer een dure cappuccino op het Leidseplein gedronken met een chagrijnige ober, en meteen wordt verondersteld dat de hele Amsterdamse horeca verschrikkelijk én duur is.”

Bij Karen’s Diner is het vooral goed om te onthouden dat het een toneelstukje is, zegt Van Leggelo. ,,Iedereen wordt wel eens niet zo vriendelijk behandeld, ik denk dat daar gewoon veel herkenbare situaties onder een vergrootglas worden gelegd. Het mooie is dan dat het ook zal uitlichten hoe fijn we het eigenlijk vinden om gewoon goed bediend te worden. De wens naar service groeit hierdoor alleen maar.”

,,We zeggen ook altijd dat de klant koning is, maar weet je hoeveel klanten zich niet bepaald gedragen als koning, hoe vaak het personeel wordt afgebekt en verkeerd wordt behandeld? Heel vaak is het een wisselwerking”, merkt Van Leggelo. ,,Er is op dit moment ook weinig ervaren horecapersoneel, dat is zowel voor het personeel zelf als de klanten vervelend. En zo begripvol, leuk en aardig zijn we niet altijd. Sommige klanten zijn ook absoluut irritant en er lopen zeker van die Karen’s rond. Er zijn helaas aardig wat negatieve zeurpieten die geen geduld hebben, veel eisen en zichzelf niet eens behoorlijk weten te gedragen. Dat maakt dit concept ook wel weer grappig.”

Karen’s Diner is niet het eerste restaurant waar je asociaal behandeld wordt door het personeel. In de Verenigde Staten vind je Dick’s Last Resort. Als je hier komt eten krijg je een grote zelfgemaakte papieren hoed van het personeel met daarin een speciaal voor jou gemaakte belediging erop. Ook in Nederland vind je een restaurant met beledigend personeel: De Beurs in Rotterdam noemt zichzelf het asociaalste restaurant van het land.

Over het algemeen wordt er lovend gereageerd op het concept van Karen’s Diner. ‘Mijn vriend wilde hierheen voor zijn verjaardag en hij vond het geweldig! Het personeel deed de moeite om naar elke tafel te komen, en ging niet te ver als je het ongemakkelijk vond. Maar we lachten zeker hard om hun beledigingen! Ze vonden de perfecte balans tussen onbeschoft personeel en tegelijkertijd erg vriendelijk zijn. Ik weet niet hoe, maar het werkte. Ik raad het sindsdien iedereen aan’, schrijft iemand als review op de site van Squaremeal.

Mijn veganisti*sche burger was de droogste, saaiste burger die ik ooit heb gehad. Er zat geen saus, chutney of iets anders lekkers op
review van Karen's
Toch zijn sommige mensen ook kritisch over hun ervaring in het restaurant. ‘De service was verschrikkelijk en er was niet genoeg personeel. Ik moest wachten tot mijn friet koud was voordat ik mijn ketchup kreeg, waarvan ik niet wist dat ik die als extra moest bestellen’, schrijft een bezoeker. ‘Ik verwachtte dat het met de friet mee zou komen of dat het op tafel zou staan.’

En de belofte dat de service beroerd is maar het eten fantastisch? ‘Mijn veganistische burger was de droogste, saaiste burger die ik ooit heb gehad. Er zat geen saus, chutney of iets anders lekkers op. Het brood was serieus als karton. Ik zou er niet terugkomen.’ Reserveren kan al via de site van Explore Hidden.

Volgens mij is deze service al verkrijgbaar in veel Nederlandse horeca!

BefBeer
4 juli 2022, 16:23
Nieuw soort BDMS dus!
Zullen wel liefhebbers voor zijn maar mij niet gezien!

deket
4 juli 2022, 20:23
Fawlity Towers met John Cleese

Pikkatrillah
5 juli 2022, 13:58
Man krijgt 330 keer te veel salaris en vertrekt met de noorderzon
author avatar
Door MARLOU VISSER
1 uur geleden
in CARRIÈRE

AMSTERDAM - Een Chileen zal vreemd hebben opgekeken toen hij zijn salaris over de maand mei ontving. In plaats van zo’n 500.000 Chileense pesos, zo’n €520, kreeg hij maar liefst 165.398.851 pesos overgemaakt, ruim €172.000. Aanvankelijk meldde hij de vergissing bij zijn manager, maar toen hij het fortuin zelf moest terugboeken, nam hij de benen.

Internationale media berichten over de opvallende vergissing. De man kreeg maar liefst 330 keer te veel salaris, waar hij anders ruim 27 jaar voor had moeten werken. Zijn normale salaris is iets meer dan het minimumloon, maar minder dan het gemiddelde salaris in Chili.

De man, een medewerker van vleesverwerkingsbedrijf Consorcio Industrial de Alimentos, meldde bij zijn leidinggevende dat hij veel te veel salaris had gekregen. Die gaf dit door aan hr, dat de man vroeg het geld zelf via de bank weer terug over te maken. De man beloofde dit de volgende dag te doen.

Maar het lijkt erop dat hij zich toch heeft bedacht. De werknemer stortte het geld niet terug, maar stuurde zijn baas via een advocaat wel een ontslagbrief. Sindsdien is bij het bedrijf niets meer van hem vernomen. Naar verluidt heeft hij al het geld opgenomen. Het bedrijf diende wel een klacht tegen hem in wegens misbruik van fondsen, maar hij is nog niet opgepakt.

Hij is wel nog zo netjes om zijn contract op te zeggen!

deket
7 juli 2022, 07:12
Man krijgt 330 keer te veel salaris en vertrekt met de noorderzon
author avatar
Door MARLOU VISSER
1 uur geleden
in CARRIÈRE

AMSTERDAM - Een Chileen zal vreemd hebben opgekeken toen hij zijn salaris over de maand mei ontving. In plaats van zo’n 500.000 Chileense pesos, zo’n €520, kreeg hij maar liefst 165.398.851 pesos overgemaakt, ruim €172.000. Aanvankelijk meldde hij de vergissing bij zijn manager, maar toen hij het fortuin zelf moest terugboeken, nam hij de benen.

Internationale media berichten over de opvallende vergissing. De man kreeg maar liefst 330 keer te veel salaris, waar hij anders ruim 27 jaar voor had moeten werken. Zijn normale salaris is iets meer dan het minimumloon, maar minder dan het gemiddelde salaris in Chili.

De man, een medewerker van vleesverwerkingsbedrijf Consorcio Industrial de Alimentos, meldde bij zijn leidinggevende dat hij veel te veel salaris had gekregen. Die gaf dit door aan hr, dat de man vroeg het geld zelf via de bank weer terug over te maken. De man beloofde dit de volgende dag te doen.

Maar het lijkt erop dat hij zich toch heeft bedacht. De werknemer stortte het geld niet terug, maar stuurde zijn baas via een advocaat wel een ontslagbrief. Sindsdien is bij het bedrijf niets meer van hem vernomen. Naar verluidt heeft hij al het geld opgenomen. Het bedrijf diende wel een klacht tegen hem in wegens misbruik van fondsen, maar hij is nog niet opgepakt.

Hij is wel nog zo netjes om zijn contract op te zeggen!
Dat geld zal vlugger op zijn dan hij denkt
Zal er ook van afhangen in welk land hij nu zit en dus de levensstandaard daar

schoolmeester
7 juli 2022, 18:44
Die Chileen is nu lekker aan het chillen....... tot het geld op is.

Willem2
11 juli 2022, 16:08
Belgische politie moet bezuinigen: ‘s avonds in het weekend geen controles meer op snelheid en alcohol
... https://www.ad.nl/auto/belgische-politie-moet-bezuinigen-s-avonds-in-het-weekend-geen-controles-meer-op-snelheid-en-alcohol~ab2ce4ab/

het is geen belgenmop .... :rolleyes:

Willem2
13 juli 2022, 16:47
Dwangsom volgt als sector niet vanaf 1 januari statiegeld heft op blikjes
.... https://nos.nl/artikel/2436555-dwangsom-volgt-als-sector-niet-vanaf-1-januari-statiegeld-heft-op-blikjes

mentholbear
14 juli 2022, 15:07
.... https://nos.nl/artikel/2436555-dwangsom-volgt-als-sector-niet-vanaf-1-januari-statiegeld-heft-op-blikjes

Bij m'n laatste bezoek aan Samya hilariteit aan de receptie. Een DVP had net d'r blikje fris op en blijlbaar uit nature stond ze het blikje in elkaar te duwen, waarop de receptie en een andere DVP gelijk riepen 'nee, daar zit statiegeld op!'
Waarop de schuldige sorry zei en een gebaar maakte alsof ze een ingedrukt flesje weer opblies :biggrin:

Maar echt knudde als er statiegeld op die bliljes komen. Die konden ze toch veel beter gewoon op de vuilnisbelt met zo een magneet eruit halen?
Zo een blikje is als je even te hard niest al ingedeukt.

Willem2
18 juli 2022, 16:54
In de Spaanse badplaats Marbella zijn twee Nederlanders opgepakt na een schietpartij in een discotheek. Een van hen zou hebben geschoten. In totaal zijn vijf mensen gewond geraakt, onder wie de schutter zelf. Volgens Spaanse media zijn twee slachtoffers opgenomen op de intensive care.

Wat de rol van de andere gearresteerde Nederlander was, is nog niet bekend.

Volgens Spaanse media brak in de druk bezochte nachtclub rond 01.00 uur een vechtpartij uit als gevolg van een uit de hand gelopen ruzie. Daarbij werd de Nederlander belaagd en op meerdere plekken gestoken. Daarna trok hij een vuurwapen en schoot om zich heen.
.... https://nos.nl/artikel/2437287-schietpartij-in-marbella-vijf-gewonden-twee-nederlanders-opgepakt

Pikkatrillah
18 juli 2022, 17:52
.... https://nos.nl/artikel/2437287-schietpartij-in-marbella-vijf-gewonden-twee-nederlanders-opgepakt

Dit zijn geen nederlanders maar mederlanders !

schoolmeester
18 juli 2022, 18:45
U bedoelt medelanders.

deket
18 juli 2022, 22:19
Misschien bleek de Nederlander over de rooie gegaan omdat er geen Heiniken in voorraad was
Hij zou blij moeten zijn, zo leert hij zijn horizon te verbreden en echt lekker bier te leren drinken. Misschien bleek er ook geen pindasaus aanwezig bij de inktvis

Badslippers
19 juli 2022, 10:35
Tja vroeger (toen alles beter was) namen we de portemonnee en de shagbuul mee. Tegenwoordig neem je tijdens het uitgaan niet alleen je portemonnee en je telefoon mee maar ook je messen en pistool.

mentholbear
21 juli 2022, 11:41
Tegenwoordig neem je tijdens het uitgaan niet alleen je portemonnee en je telefoon mee

Je loopt wat achter. Tegenwoordig hebben ze aan hun telefoon genoeg om ook mee te kunnen betalen.

JonnyFontane
22 juli 2022, 15:32
https://www.ad.nl/show/peter-gillis-opgepakt-voor-mishandelen-vriendin-nicol~a777a00f/

Ik vindt toch knap dat hij het zolang volhoud met haar.
Vergeleken met met Nicol was Hitler een lieveling.
Ik had haar allang eerder buiten gezet....
Maar ja.....hij zal wel niet hebben mogen hatseflatsen en daarom is hij foxwild geworden en heeft hij haar een paar corrigerende tikjes verkocht waarschijnlijk.:biggrin:
Ze zal haar aanklacht wel intrekken, heeft ze weer een mooi huisje.
Of een gemuteerde rat, sexshop, aandacht......

kempie
28 juli 2022, 13:50
Billenmodel heeft uren seks om af te vallen

Onze natte droom. Ik ‘offer’ me wel op.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1154138006/billenmodel-heeft-uren-seks-om-af-te-vallen

mentholbear
29 juli 2022, 16:29
Lekker gemotiveerd is ze om iemand te verleiden: faalt ze, geeft ze het geld terug.

Siberische tijger
5 augustus 2022, 13:20
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6216114/man-betrapt-bij-stelen-van-palmboom-met-scootmobiel-in-best.html

De politie heeft donderdagavond in de Brabantse gemeente Best een man opgepakt die een palmboom had gestolen. De dief vervoerde zijn buit met een scootmobiel.

'Kammajaajajippiejippie jeeh!':)

Eddy_V
5 augustus 2022, 14:21
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6216114/man-betrapt-bij-stelen-van-palmboom-met-scootmobiel-in-best.html

'Kammajaajajippiejippie jeeh!':)
Voordat iemand het in z’n hoofd haalt: ik heb een alibi voor donderdagavond!

Patjax
5 augustus 2022, 19:04
Voordat iemand het in z’n hoofd haalt: ik heb een alibi voor donderdagavond!

Yep, je was aan het toeren met je scootmobiel in gezelschap

Elvira geniet nu van haar oude dag, ze zal ergens dit jaar haar 80e verjaardag vieren (kan ook 85e zijn, ze was daar wat vaag over :biggrin:)

Picasso 1
6 augustus 2022, 14:09
37253

https://twitter.com/EtienneKlein/status/1553765864553472003

Siberische tijger
6 augustus 2022, 14:57
https://www.nu.nl/binnenland/6216280/politie-deelt-geen-boetes-uit-aan-spookrijdende-boeren-op-snelweg-friesland.html

De politie-eenheid Noord-Nederland kon niet duidelijk maken waarom de trekkers na de actie niet gestopt konden worden. "Onze prioriteit op dat moment, gezien de actie niet was aangekondigd, is om de actie te stoppen en de situatie weer veilig te maken voor weggebruikers", aldus een woordvoerder.

Hoe zo gelijkheid? Ik snap dat de boeren wanhopig zijn over het stikstofbeleid en met acties kracht willen bijzetten aan hun zaak, maar net zoals gisteren in 1Vandaag: ze worden nauwelijks beboet.
Als jij en ik met een tractor op de snelweg rijden, wat dus niet mag, heb je een fikse boete te pakken. Blokkades opwerpen, kentekens vergeten op de tractor te doen: het mag niet, waar we gaan geen boetes uitdelen.
Gisteren vertelden ze in 1Vandaag dat er in de 3 dagen van juni en juli dat er protesten zijn geweest, 'maar' 97 boetes zijn uitgedeeld.
Ik weet zeker dat er enkele honderden boeren waren die in overtreding zijn geweest.
Maar ja, net zoals in de regering in deze huidige tijd, is ook de politie besluiteloos.

Slappe hap!

pietpotent44
8 augustus 2022, 18:30
Wandelaar komt om door metalen bal bij highland-games in Geldrop

Bizar hoe sommige mensen aan hun einde komen :redface:

Bij de Highland Games is zondagmiddag een man overleden nadat hij werd geraakt door een metalen bal tijdens een van de onderdelen. De Highland Games vonden zondag plaats op het Landgoed Kasteel Geldrop.

https://www.nu.nl/294567/video/wandelaar-komt-om-door-metalen-bal-bij-highland-games-in-geldrop.html

Eddy_V
8 augustus 2022, 19:30
Wandelaar komt om door metalen bal
Je was waarschijnlijk getriggerd door het eerste woord en daarna pas geschokt door het nieuwsbericht ;)

pietpotent44
8 augustus 2022, 21:09
Je was waarschijnlijk getriggerd door het eerste woord en daarna pas geschokt door het nieuwsbericht ;)

Ja, maar dit was Wandelaar65 :biggrin:

pietpotent44
14 augustus 2022, 16:58
Vogelgriep terug in hart van pluimvee-industrie: bedrijf in Lunteren (Gelderland) getroffen

In het Gelderse Lunteren, het hart van de Nederlandse pluimvee-industrie, is vogelgriep vastgesteld op een kippenboerderij.
Drie maanden geleden werd de ziekte ook al geconstateerd in de Gelderse Vallei.

Om verspreiding van het vogelgriepvirus te voorkomen, worden de ongeveer vijfduizend kippen van het bedrijf geruimd, meldt het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Binnen een straal van 10 kilometer van het getroffen bedrijf zijn nog 235 andere kippenboerderijen. De uitbraak is daarom zorgelijk, zegt landbouwminister Henk Staghouwer.

https://www.nu.nl/binnenland/6217619/vogelgriep-terug-in-hart-van-pluimvee-industrie-bedrijf-in-lunteren-getroffen.html

JonnyFontane
14 augustus 2022, 17:06
Goh....wat komt deze uitbraak Staghouwer en vd Wal goed uit.....;)

Pikkatrillah
16 augustus 2022, 18:34
Voortvluchtige moordverdachte belt zelf politie: ’Friet bij Mcdonald’s is koud’
Updated Vandaag, 12:59
Vandaag, 11:52
in BUITENLAND

KENNESAW - Een opmerkelijk verhaal uit Amerika. Daar belde een man in het plaatsje Kennesaw de politie omdat zijn friet bij de Mcdonalds koud was. Agenten die op de melding afkwamen ontdekten al gauw dat de man werd gezocht in een moordzaak.

De 24-jarige Antoine Sims belde de politie na een ruzie met medewerkers van McDonald's over koude frietjes. De man had geen bon gekregen en wist daarom niet dat zijn bestelling al op de balie klaarstond. Toen hij er eindelijk achterkwam dat zijn bestelling al lang op hem stond te wachten werd de man pissig en eiste hij nieuwe, warme, friet. De manager van de McDonald's was het hier niet mee eens. Er ontstond een ruzie waarop zowel de manager, als de 24-jarige Sims de politie belden.

Toen agenten arriveerden, wilden ze de naam van Sims noteren om hem een verbod te geven om ooit nog in het restaurant te komen. Ze ontdekten toen dat Sims op een opsporingslijst stond. Sims werd gezocht omdat hij niet was verschenen in de rechtbank voor een moord in 2018. Hij wordt ervan beschuldigd in oktober van dat jaar een vrouw te hebben vermoord, en haar lichaam in brand te hebben gestoken.

Toen de agent hem daarop wilden aanspreken zette Sims het op een lopen. De politie wist Sims na een korte achtervolging in te rekenen. Daarbij gebruikte een agent een taser. De man is gearresteerd en zal worden voorgeleid.

Te dom om te poepen :biggrin:

Willem2
18 augustus 2022, 21:55
Japan heeft geld nodig, dus moeten jongeren meer alcohol drinken
.... https://nos.nl/artikel/2441143-japan-heeft-geld-nodig-dus-moeten-jongeren-meer-alcohol-drinken

Covid maakt meer kapot dan je lief is :rolleyes:

noglangnietuitgewandeld
22 augustus 2022, 07:11
Activisten ontbloten borsten pal naast kanselier Scholz om gas.

BERLIJN - Twee activistes hebben zondag hun borsten ontbloot voor de Duitse bondskanselier Olaf Scholz om een gasembargo te eisen tegen Rusland. De vrouwen hadden eerst nog gewoon met Scholz geposeerd voor een foto. „Gasembargo nu” stond er te lezen op hun lichamen.

De twee activistes profiteerden van een opendeurdag van de regering dit weekend om toegang te krijgen tot de Duitse bondskanselier. De veiligheidsdiensten brachten de twee weg na hun actie, waarbij ze de Russische invasie van Oekraïne aanklaagden.

Duitsland, dat erg afhankelijk is van Russisch gas, kon tot nu toe geen compleet embargo afkondigen voor Russisch gas. Het land is wel wanhopig op zoek naar alternatieven.

Op vragen van het publiek eerder zondag wees Scholz op de inspanningen die Berlijn levert om alternatieve energiebronnen te vinden, zoals lng. De eerste terminal daarvoor, die Berlijn gaat bouwen, zou begin 2023 al operationeel kunnen zijn. „Vervolgens kan ons probleem met de bevoorradingszekerheid begin 2024 opgelost zijn”, zei hij.

Duitsland, net als veel buurlanden, bereidt zich voor op energietekorten volgende winter.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1140072059/activistes-ontbloten-borsten-pal-naast-bondskanselier-scholz-om-gas

Je hoort hem denken: Zo, lekkere tieten zeg.

mentholbear
22 augustus 2022, 11:05
Je hoort hem denken: Zo, lekkere tieten zeg.

Hij knijpt z'n handen wel erg stevig tegen elkaar. Vast om zich in te houden om er niet aan te gaan zitten ;)

Kwibus2
23 augustus 2022, 13:41
Op vragen van het publiek eerder zondag wees Scholz op de inspanningen die Berlijn levert om alternatieve energiebronnen te vinden, zoals lng. De eerste terminal daarvoor, die Berlijn gaat bouwen, zou begin 2023 al operationeel kunnen zijn. „Vervolgens kan ons probleem met de bevoorradingszekerheid begin 2024 opgelost zijn”, zei hij.

Berlijn en LNG. Dat zal dan wel met roeiboten worden aangevoerd vanwege de lage waterstand in de Spree.
Misschien kunnen de Duitsers dat probleem ook even oplossen.

bertje600
23 augustus 2022, 13:52
Wellicht door veel in het parlement te zeiken.

Willem2
24 augustus 2022, 13:35
Maxime Meiland teleurgesteld in RTL Boulevard: ‘Had onze grote dag graag een beetje privé gehouden’
.... https://www.ad.nl/show/maxime-meiland-teleurgesteld-in-rtl-boulevard-had-onze-grote-dag-graag-een-beetje-prive-gehouden~ae336c5d/

klinklare onzin ze had de alleen rechten aan een ander verkocht.
Voor de rest geen nieuws want dat zijn die Meilandjes niet waard.
Van iets wat wel grappig was; is het een gedrocht geworden.
Net als heel veel andere zogenaamde BN'ers.

pietpotent44
25 augustus 2022, 22:07
Spanje neemt wet aan die verplicht om toestemming te vragen voor seks

De wet klinkt als volgt: "Toestemming kan alleen als toestemming worden beschouwd wanneer die vrijwillig tot uiting is gekomen door handelingen die, in overeenstemming met de omstandigheden, duidelijk de wensen van de persoon tot uitdrukking brengen."

De wet werd opgesteld naar aanleiding van een groepsverkrachting van een achttienjarige vrouw in 2016.*

https://www.nu.nl/buitenland/6219840/spanje-neemt-wet-aan-die-verplicht-om-toestemming-te-vragen-voor-seks.html

Willem2
26 augustus 2022, 09:47
Hier weer opmerkelijk nieuws uit Volendam. Alhoewel opmerkelijk is het niet, want uiteindelijk gaan ze daar allemaal met ruzie uit elkaar ...

De Nederlandse pop-artiesten Nick Schilder (38) en Simon Keizer (38) stoppen komend voorjaar als het muzikale duo Nick & Simon, na 17 jaar samen. Door deze stap zou er meer ruimte moeten komen voor "individuele creativiteit" en "al langer gekoesterde solo-aspiraties", zo melden de zangers in een verklaring op hun site.

De afgelopen maanden waren er in de Nederlandse showbizz-media al veel geruchten over een mogelijke breuk tussen de populaire zangers: zo zouden ze in tv-optredens nauwelijks interactie met elkaar hebben, los van elkaar naar optredens afreizen en al vooral bezig zijn met hun solocarrières.
.... https://nos.nl/artikel/2442063-nick-and-simon-stoppen-komend-voorjaar-als-popduo

JonnyFontane
27 augustus 2022, 10:21
Eddy_V op de terugweg uit Vaals.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4138963/man-rijdt-in-scootmobiel-op-n279-met-achter-hem-een-file-van-een-kilometer