Volledige versie bekijken : Coronaregels naleven
schoolmeester
3 mei 2021, 07:38
Wij, de inwoners van Nederland worden geacht de coronaregels na te leven, zo niet, dan word er ingegrepen met meestal een boete tot gevolg.
Gisteren 12.000 voetbalsupporters op een kluitje, er word niets gedaan.......
Begrijpt U het nog ? Ik niet meer......
Groet, schoolmeester.
Moderator, kunt U dit bericht verplaatsen naar het juiste topic ?
Bij voorbaat dank.
bertje600
3 mei 2021, 09:32
Ja begrijpelijk, in Amsterdam heerst de Bralsema-doctrine.
Sjakieb
3 mei 2021, 10:00
Bruiloft Grapperhaus.
Hoekstra op de schaatsen.
Overwinningsfeest D66.
Jetten in de sportschool.
Willem Alexander in Griekenland.
Enz........
Kortom: nee, ik snap t ook niet.
Oh, de BLM demo in Amsterdam vergeten.
Pikkatrillah
3 mei 2021, 10:36
Het grote probleem is dat de regels redelijk duidelijk zijn maar de handhaving en uitvoering niet duidelijk of consequent.
Dat komt voor een groot gedeelte door de overheid zelf met de bovengenoemde fouten en het zwalkende beleid mbt tot regels.
De eerste 10 maanden van de corona crisis waren mondkapjes schijnveiligheid en ineens verplicht, geen bijeenkomsten van meer dan een paar personen maar de kerken zaten vol enz.
Dit maakt het draagvlak voor je beslissingen niet geloofwaardig en heeft excessen tot gevolg.
Ik houd mij overigens prima aan de maatregelen, ik heb er geen moeite mee, ook niet met het feit dat andere dat niet doen.
Iedereen doet maar zoals het hem goed dunkt, ik vind het prima.
Dit feestje van gisteren kon je op je sloffen voelen aankomen, daar hoef je niet voor bij de nasa voor te werken.
Dat de handhaving er niet op plaats vind is een andere zaak, maar ik begrijp ook dat de politie er wel klaar mee is om continu de boeman te moeten spelen.
Willem2
3 mei 2021, 11:45
Moderator, kunt U dit bericht verplaatsen naar het juiste topic ?
Bij voorbaat dank.
In welk topic wil je het hebben ?
Indien zelfs semi-ambtenaren met badslippers zich niet aan de regels houden dan is het hek van de dam....
Maar we krijgen zondag eindelijk mooi weer :cool:
En volgende week maandag weer krantenkoppen met “Véél te druk “ en soortgelijke waarnemingen.
Nostredamus
3 mei 2021, 13:48
Ze werken het zelf in de hand. Vorige week wel wat publiek toelaten en bij een kampioenswedstrijd dit weer verbieden.
Megaboob
3 mei 2021, 14:32
De overheid. het is een soort maffia, maar dan erger.
marcelasnl
3 mei 2021, 19:14
Twee vrouwen vast voor bedreigen RIVM-directeur Van Dissel
wee vrouwen zijn vrijdag aangehouden voor het bedreigen van en opruiing tegen RIVM-directeur Jaap van Dissel. Ze zijn vandaag voorgeleid en blijven twee weken langer in voorarrest, meldt het OM.
De verdachten riepen in een groepsapp op Telegram op tot "het plegen van geweldsmisdrijven tegen het leven van de RIVM-directeur of zijn woning", meldt het OM. In de groepsapp werd ook Van Dissels adres gedeeld.
Het gaat om een vrouw van 54 jaar uit Apeldoorn en een van 52 uit Terneuzen. Op 12 mei moeten ze zich voor de politierechter verantwoorden.
https://nos.nl/artikel/2379258-twee-vrouwen-vast-voor-bedreigen-rivm-directeur-van-dissel
schoolmeester
3 mei 2021, 19:26
Je kan het ergens niet mee eens zijn, maar dit is ontoelaatbaar.
Dit gaat duidelijk te ver.
Groet, schoolmeester.
hasta la pasta
3 mei 2021, 20:15
Maar we krijgen zondag eindelijk mooi weer :cool:
Eindelijk weer eens te lang in de zon zitten en lekker verbranden en als bijproduct covid monsters aan het schrikken maken. Kan niet wachten.
schoolmeester
3 mei 2021, 20:25
Eerst zien dat mooie weer en dan geloven, er is ons al zoveel beloofd, straks moeten we de Zondagen ook nog inleveren..........
Leuke zin, al zeg ik het zelf.......
Moontanner
4 mei 2021, 07:04
In welk topic wil je het hebben ?
@ Schoolmeester. Moderator Willem2 had jou dit gevraagd nadat jij hem had gevraagd het te verplaatsen. Maar ik krijg de indruk dat je zijn vraag niet gelezen hebt.
In Leeuwarden Ramen hoort het in elk geval niet.
Naar Algemeen-geijsbeer lijkt me ?
vr.gr.
schoolmeester
4 mei 2021, 07:07
Ik had het niet gelezen, maar ijsberen algemeen is prima.
Beste is om deze topic samen te voegen met https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56402-Kunnen-we-niet-beter-even-thuisblijven
mentholbear
4 mei 2021, 11:52
Gisteren 12.000 voetbalsupporters op een kluitje, er word niets gedaan.......
En straks maar klagen dat er zo weining versoepeld wordt :rolleyes: