Volledige versie bekijken : Kicktipp EK Pool 2021
Goedenavond
De Bundesliga is vandaag geëindigd, dit weekend eindigt ook de Jupiler League. Dus leek het me een mooi moment om een van de Kicktipp poules te misbruiken om een EK poule van te maken
Iedereen die afgelopen jaar mee heeft gedaan in de Eredivisie is nu nog aangemeld (check dat natuurlijk even). Maar ook nieuwkomers zijn natuurlijk welkom. U kunt zich heel kort en simpel aanmelden met een emailadres als login, een makkelijk te onthouden wachtwoord en uw spelersnaam, liefst dezelfde als op dit forum AUB.
- Link naar de Eredivisie: https://www.kicktipp.nl/ijbf-pool/ (EK start op 11-6-2021)
Het voorspellen wijst zich eigenlijk bijna helemaal vanzelf. Puntentelling is 4 punten voor een exact juiste voorspelling, 3 punten voor een juist doelsaldo en 2 punten voor de juiste winnende ploeg/juiste gelijkspel. Voor het EK is er ook een flinke bonuskaart beschikbaar:
- Voorspel de Europees Kampioen
- Voorspel voor welk land de topscorer speelt
- Voorspel de halve finalisten
- Voorspel de Groepswinnaars
Succes!
Willem2
2 juni 2021, 12:22
Het aftellen is begonnen ....
Veel selecties zijn al wel bekend maar door corona en andere kwetsuren zal 1 en ander nog wel iets veranderen.
Sphinx is er al wel helemaal klaar voor ...
Sphinx
10 juni 2021, 21:31
Reminder
Voor wie nog mee wil doen aan de Kicktipp EK Poule: Klik hier: https://www.kicktipp.nl/ijbf-pool/
Morgen avond 21u begint het eerste bedrijf van dit drama
Picasso 1
11 juni 2021, 14:49
Reminder
Voor wie nog mee wil doen aan de Kicktipp EK Poule: Klik hier: https://www.kicktipp.nl/ijbf-pool/
Morgen avond 21u begint het eerste bedrijf van dit drama
Alles voorspellen tot de achtste finales?
Kun je wedstrijdvoorspellingen wijzigen voordat de wedstrijd begint?
Sphinx
11 juni 2021, 14:53
Alles voorspellen tot de achtste finales?
Kun je wedstrijdvoorspellingen wijzigen voordat de wedstrijd begint?
Ja, op dit moment kun je de groepsfasec voorspellen tot aan de achtste finales. Vergeet ook de bonuskaart niet (die MOET vanavond voor 21u ingevuld zijn)
Bij Kicktipp werkt het geheel in speeldagen. Je kan voorspellen tot vóór de aftrap van de betreffende speeldag en als het zo gaat als in de reguliere competitie kan je voorspellingen van bv over twee dagen daarna nog wijzigen tot voor de aftrap van de wedstrijd.
Willem2
11 juni 2021, 16:54
EK-debuut voor Makkelie bij openingsduel
Voor scheidsrechter Danny Makkelie is het een speciale dag: hij debuteert vanavond op een EK en mag meteen de openingswedstrijd fluiten tussen Turkije en Italië.
Makkelie wordt vrijdag bijgestaan door Hessel Steegstra en Jan de Vries. Kevin Blom is de VAR. De Française Stéphanie Frappart fungeert tijdens het openingsduel als vierde official.
..... https://nos.nl/liveblog/2384598-oranje-compleet-op-laatste-training-om-19-00-uur-de-aftrap-op-npo-1
Willem2
12 juni 2021, 01:15
Italië heeft in de eerste wedstrijd van het Europees kampioenschap geen spaan heel gelaten van Turkije. Met de 0-3 nederlaag kwam de ploeg van invaller Halil Dervisoglu nog goed weg. De Italianen maakten de status als outsider onder leiding van scheidsrechter Danny Makkelie direct waar.
Met het optreden van legendes Andrea Bocelli, onze eigen dj Martin Garrix en U2 was tijdens de spectaculaire openingsceremonie weinig mis. Maar een Italiaans koor van gladiatoren gaf, uitgerekend in de stad waar de grootste theatervoorstellingen ooit plaatshadden, een paar minuten voor negen al brullend tijdens het volkslied eindelijk het echte startschot voor het EK 2020.
Met een jaar vertraging, veroorzaakt door het vermaledijde coronavirus, trekken 24 nationale selecties in strikte voetbalbubbels alsnog kriskras door Europa. Het EK doet na het eentonige openingsduel in Italië, met nog vijftig voetbalgevechten voor de boeg nog tien landen aan. De grootste voetbalnaties slingeren door Rome, Baku, Boedapest (daar zijn 60.000 toeschouwers welkom), Amsterdam (het groepsdecor van Oranje) en Londen als eindstation. Daar, op Wembley, strijden de twee sterkste ploegen over een maand om de felbegeerde titel.
..... https://www.ad.nl/euro-2020/wervelend-italie-imponeert-en-sloopt-pover-turkije-in-openingsduel-ek~aff16382/
Vond Makkelie sterk. In tegenstelling tot de Turken die zeer zwak speelden. Ik berichte Pret voor de wedstrijd reeds dat het minstens 2-0 ging worden.
Zoals ik al eerder schreef in het voetvaltopic reken ik Italië veel meer tot de favorieten dan Duitsland
Italië beschikt terug over een sterker elftal hoewel de tegenstander gisteren geen graadmeter bleek
Sphinx
14 juni 2021, 18:57
- Toen ik vrijdag Italië tegen de Turken bezig zag dacht ik, en van die Tuteramateurs verloren wij 4-2. Waar moet dit heen?
- Tegen Oekraïne leek het 2-0 te worden, maar een slechte wissel kostte toch nog twee doelpunten. 5-3-2 werkt alleen als je de tegenstand écht vroeg kan opvangen zoals in de eerste helft, die 2 goals van Yaremchuk en Yarmolenko waren niet nodig geweest. Wel respect voor de meest bekritiseerde/ besproken spelers van de laatste weken die allemaal leveren: De Roon een pass op 1-0, Weghorst een goal, Dumfries ook een goal
- Zaterdag werd alles even in perspectief geplaatst na de bijna dood ervaring van Eriksen. Achteraf hadden de Denen beter van het veld kunnen lopen.
- Weghorst mag Arnautovich dankbaar zijn, zijn ontploffing van woede na de 3-1 laat hem helemaal in de schaduw verdwijnen. Wordt een interessante botsing donderdag
Even een tussenstandje tot en met vandaag. Deze racebeerjury pakt even alleen de top mee, de volledige lijst staat op: https://www.kicktipp.nl/ijbf-pool/gesamtuebersicht
1. AjaxxxAmsterdam - 18
2. Ice2021 - 17
3. Sphinx - 16
4. FSLGF - 15
= ksie - 15
= Peter - 15
= Picasso1 - 15
8. GrandCru - 14
= KurtCobain - 14
= le_belge - 14
= Uurtje - 14
Aardig wat spanning aan kop, weinig grote verschillen nog.
Reminder aan de heren Deket en KurtCobain, jullie zijn je voorspellingen aan het vergeten!!
Sphinx
16 juni 2021, 20:03
- Frankrijk de baas tegen de Duitsers, al werden er twee goals wegens offside afgekeurd
- Turkije lijkt op weg naar of een lastige klus tegen een poulewinnaar in de achtste finales of een roemloze aftoch na verlies tegen Wales
- Polen heeft één superspits maar die wordt niet bereikt, Slowakije heeft veel broodvoetballers in lagere Duitse en Italiaanse clubs en daar is onder gekkie Hamsik wel een team van gebrouwen
- Spanje en Portugal kwamen er lang niet doorheen in hun wedstrijden, maar terwijl de Zweden volhielden moesten de Hongaren zich helaas gewonnen geven.
Nog maar een tussenstandje na ronde 2 en een paar matches uit ronde 3
Op https://www.kicktipp.nl/ijbf-pool/gesamtuebersicht het volledige overzicht, hieronder de top10
1. AjaxxxAmsterdam - 24
2. FSLGF - 23
3. Picasso1 - 22
= Sparky - 22
= Sphinx - 22
6. Willem2 - 21
7. Devante - 21
8. Ice2021 - 21
= ksie - 21
10. Boy69 - 20
= le_belge - 20
ikzelf en Sparky komen leuk opzetten met 4 plaatsen winst (dankzij Moedertje Rusland), Devante pakt 7 plaatsen winst omdat Wales hem ook nog punten oplevert en ons aller Willem2 zelfs 10 plaatsen dankzij een geslaagde dinsdagavond. Onderin is JonnyFontane even verlost van de rode lantaarn en heeft Partycrasher en Big30 in het vizier
Sphinx
18 juni 2021, 15:59
- Bij Locatelli denk ik altijd aan motorracer Roberto Locatelli, maar blijkbaar speelt er bij Sassuolo een zekere Manuel Locatelli en die knalde er tegen Zwitserland 2 in. Ok, onthouden we.
- Bellege begonnen wat flets tegen de Denen, maar in de tweede helft zette De Bruyne het zelf weer recht, komt goed.
- Yarmolenko en Yaremchuk doen het weer, assist en goal. Ukraina ne vmerla!
- Veel gemiste penalties (Bale) en ballen die in de rebound pas gescoord worden, zoals Alioski. Depay scoort wel, al lukte er verder niet veel. De status van publiekslieveling zal ie nooit krijgen vrees ik, zeker niet nu Dumfries zo lekker bezig is. De BBC gaat al op zoek naar links met de familie Crichton-Stuart in Schotland (Johnny Stuart racete in de jaren 80 onder de naam Dumfries voor Lotus)
Tussenstand
1. AjaxxxAmsterdam - 36
= Devante - 36
3. Boy69 - 35
= GrandCru - 35
= le_belge - 35
6. Picasso1 - 34
= Sparky - 34
= Uurtje - 34
9. ksie - 33
= Peter - 33
Volledige stand op : https://www.kicktipp.de/ijbf-pool/gesamtuebersicht
De strijd is dankzij toevoeging van 4 punten voor de Nederlandse overwinning in group C nog spannender. Amstelveenstud (aka AjaxxxAmsterdam) en Devante gedeeld eerste, Boy69, GrandCru en le_belge gedeeld 3e, en ook Picasso1, Sparky en uurtje en ksie en Peter delen punten. WIllem2, Kurt Cobain en ice2021 zakken het hardst, ikzelf zak niet, maar stijgen doe ik ook niet.
Sphinx
20 juni 2021, 11:29
- Applaus voor de oosterburen. Gosens en Havertz helpen graag mee aan de ontmanteling van de gehate Portugezen. De oude generatie herinnert zich 1974, de jongere generatie (waaronder ik) gruwelt nog bij 2006, de slag in Nürnberg tegen Portugal. Dus danke Deutschland.
- Hongaren geven het met steun van de thuisfans niet op, gelijkspel tegen Frankrijk
- Spanje diep in de problemen, Oranje trouwens ook als ze derde worden :eek:
Top 10 staat hieronder, de volledige stand via https://www.kicktipp.nl/ijbf-pool/gesamtuebersicht
1. KurtCobain - 42
= Sparky - 42
3. AjaxxxAmsterdam - 41
= ksie - 41
= le_belge - 41
6. GrandCru - 40
7. scrotum - 39
8. Picasso1 - 38
= Uurtje - 38
10. Kwakje - 37
Willem2
23 juni 2021, 12:48
Joachim Löws laatste hoofdstuk: 'Hij is de Angela Merkel van het voetbal'
.... https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2386278-joachim-lows-laatste-hoofdstuk-hij-is-de-angela-merkel-van-het-voetbal
Maar het kan vandaag ook zo maar voorbij zijn.
In ieder geval na vanavond kan er weer getippt worden ...
Willem2
23 juni 2021, 14:46
Alle ogen zijn vanavond gericht op de ontknopingen in groep E en F. Mocht groep E, met onder meer Spanje, geen beste nummer 3 afleveren dan is Tsjechië de volgende opponent voor Oranje. Nederland krijgt eveneens met de Tsjechen te maken als in groep F de nummer 3 afvalt. In die poule des doods bezet regerend Europees kampioen Portugal momenteel de derde plek.
Bij een ruime nederlaag van de Portugezen tegen Frankrijk, kan de ploeg met sterspeler Cristiano Ronaldo echter ook gewoon nog worden uitgeschakeld. Ook Duitsland en de Fransen kunnen nog op de derde plek eindigen. Deze groep ligt nog helemaal open, zelfs underdog Hongarije kan de knock-outfase nog bereiken.
Doemscenario
Doemscenario voor Oranje zou vooral zijn als Polen vanavond van Zweden wint. In dat geval gaat de beste nummer 3 uit poule E namelijk altijd door. Dat is overigens ook het geval wanneer Spanje en Slowakije tegen elkaar gelijkspelen. Als dan ook de nummer 3 uit groep F de laatste zestien bereikt, dan krijgt Nederland met dat betreffende (top)land te maken.
Ook is het theoretisch nog mogelijk dat de nummers 3 uit zowel poule E als F allebei niet doorgaan. Dan wacht voor de ploeg van bondscoach Frank de Boer zondag in Boedapest natuurlijk ook een strijd met Tsjechië.
Als Oranje de achtste finale wint, dan wacht in de kwartfinale een ontmoeting met Wales of Denemarken, zoveel is al wel zeker. Bekijk hieronder het schema van de UEFA met de wiskundige module voor de achtste finales.
.... https://www.ad.nl/euro-2020/scenarios-voor-achtste-finales-zo-ontloopt-oranje-tegenstander-uit-poule-des-doods~afa2f86c/
Gelukkig wint Oranje niet de achste finale en kan Denemarken verder voetballen ;)
WANDELAAR5
23 juni 2021, 15:07
Pfft, wie heeft dit systeem met derde plekken in elkaar gezet? Ik ga, net als Marco van Basten niet eens proberen het te begrijpen. Ik zie wel wat het wordt als de laatste wedstrijd uit de voorronde gespeeld is.
Nu ik af en toe wat wedstrijden kijk voel ik meer mee met Badslippers zijn ergernissen over de oranje reclames. Zelfs die van Wesley Sneijder is nu niet leuk meer.
Willem2
23 juni 2021, 19:33
Olé
Olé
Olé
Olé
Olé .....
Sphinx
23 juni 2021, 19:58
Ok, het orakel is eruit dankzij de Zweden en de Spanjaarden. Nederland speelt tegen Tsjechië blijkbaar
Willem2
23 juni 2021, 20:01
Tsjechië is tegenstander van Oranje in achtste finales komende zondag
Dat is duidelijk geworden na de twee laatste wedstrijden in groep E: Zweden won met 3-2 van Polen en is als groepswinnaar door. En omdat Spanje met 5-0 te sterk was voor Slowakije hebben de Spanjaarden zich als tweede geplaatst voor de volgende ronde.
.... https://nos.nl/artikel/2386360-tsjechie-is-tegenstander-van-oranje-in-achtste-finales-komende-zondag
Sphinx
23 juni 2021, 20:06
Aangezien ik pas morgenavond weer tijd heb voor een tussenstand, nu voor ik ga badmintonnen even een top10 halen
- De Denen zijn gegalvaniseerd door de perikelen rond Eriksen en maaien Rusland neer. Ze mogen de slag om Engeland rond het jaar 1000 over gaan doen tegen Wales
- Van alle stammen waren de Bellege het dapperst, aldus Caesar. Zonder verlies door naar de achtste finales. Ook NL doet dit na een zege op Macedonië.
- Engeland had alweer een heel vroeg doelpunt van Sterling nodig en gaat met een lelijke 1-0 door. Niemand die er om maalt, behalve de Tabloids die in Harry Kane een zondebok vinden
- Spanje en Zweden allebei door dankzij de terugkeer van één radertje. Dankzij Busquets klikt het nu wel en als Dubravka dan mee gaat helpen is het vlug 0-5. Zweden heeft Kulusevski terug als verbinding tussen middenveld en spits Forsberg en dat helpt als die samen met Lewandowski zijn neus voor de goal bewijst. Claesson beslist het in de laatste seconden. Oei!
Noot: de wedstrijden voor groep F en de bonus van groep E zijn nog niet verwerkt !Volledig overzicht op: https://www.kicktipp.nl/ijbf-pool/gesamtuebersicht.
1. GrandCru - 74
2. AjaxxxAmsterdam - 72
3. Uurtje - 71
4. Devante - 70
= scrotum - 70
6. ksie - 69
= FSLGF - 69
8. Sparky - 68
9. KurtCobain - 67
10. Boy69 - 66
Sphinx , vul het maar al in voordat ik weer wedstrijden vergeet,maar de uitslag is dus na 90,meestal 95 minuten veronderstel ik? dus voor de verlengingen!
Picasso 1
24 juni 2021, 00:40
Sphinx , vul het maar al in voordat ik weer wedstrijden vergeet,maar de uitslag is dus na 90,meestal 95 minuten veronderstel ik? dus voor de verlengingen!
Na strafschoppen zelfs.
Sphinx
24 juni 2021, 18:10
Ze hebben idd een beetje service geleverd en het er netjes bij gezet als je de uitslag van de knockout fase voorspelt
nP De uitslag "na penalty's" wordt geteld.
Dus gaat uw gang,
Ondertussen hebben we nog wat administratie af te handelen nadat alle toplanden van Poule F zich wisten te plaatsen. De groepsfase is hiermee afgesloten, de Top10 staat hieronder, volledige lijst via: https://www.kicktipp.nl/ijbf-pool/gesamtuebersicht
1. Uurtje - 79
2. AjaxxxAmsterdam - 76
= scrotum - 76
4. ksie - 75
5. Devante - 74
= GrandCru - 74
7. FSLGF - 73
8. KurtCobain - 71
9. Boy69 - 70
= Willem2 - 70
= Picasso1 - 70
Uurtje is een ongelofelijke gelukszak, Jack van Gelder zou zeggen dat ie een gouden pick heeft en de k weglaten. De altijd enthousiaste ex verslaggever vertaalde nl. Arjen Robben verengelste opmerking helemaal verkeerd (hij bedoelde nl een gouden handje in het wisselen van spelers, maar ja da's iedereen nu vergeten). Want door zijn 14 punten deze ronde klimt hij in een keer 7 plaatsen en wint gewoon de groepsfase :freu: AjaxxxAmsterdam en scrotum zijn gedeeld 2e en 3e. Deze racebeerjury heeft voor de zekerheid nagevraagd bij de administratie, maar er zijn weer vrijkaarten in aantocht de komende weken. Dusss, noteren wij Uurtje zijn naam op de lijst voor als dat heugelijke moment aanbreekt
Willem2
28 juni 2021, 20:45
Olé
Olé
Olé
Olé
Olé .....
En weer 5 doelpunten voor Spanje.
Kropen wel door het oog van de naald hadden in de verlenging ook nog kunnen verliezen.
Uiteindelijk is de beste wel door ....
Sphinx
1 juli 2021, 21:33
Alle achtste finales gespeeld, een reserve laptop gevonden. Dus voor we aan de kwartfinales beginnen even dit bijwerken
- Wat ik al half vreesde maar niet hoopte gebeurde wel. Tsjechië zet de belangrijkste spelers buiten gevecht en niks lukt meer. Schick en co door naar de kwartfinale, De Boer ontslagen, Lodeweges stapt voorlopig ook op. En geef die verwende voetbalmiljonairs GEEN INSPRAAK in het volgende beslismoment, stel labbekakken in Zeist. Werken voor je geld GVD!
- Denemarken dreigt de "Meister der Herzen" te worden (beetje te letterlijk natuurlijk vanwege Eriksen zijn hartprobleem) maar ze deden het prima tegen Wales. Maak maar af die Tsjechen
- Applaus voor de zuiderburen, toch maar mooi Portugal naar huis. Niet goed voor mn uitslag maar wat kan het mij schelen. Duitsland moet na een kleine oorwassing tegen de Engelsen ook terug naar huis. Aiai.
- Italië door was verwacht, Oekraïne door niet en Zwitserland door zelfs totaal niet. Daar zijn al wat harde woorden gevallen bij Franse spelers, volgers en fans neem ik aan.
Hieronder een top10 van de Tussenstand:
1. Devante - 90
2. scrotum - 87
3. AjaxxxAmsterdam - 85
= Boy69 - 85
= Uurtje - 85
6. GrandCru - 83
7. ksie - 82
8. le_belge - 80
= Peter - 80
10. KurtCobain - 79
Volledig overzicht via: https://www.kicktipp.de/ijbf-pool/gesamtuebersicht
Devante komt met 16pt het beste door de achtste finales heen en stijgt 4 plaatsen naar de leiding. Ook scrotum doet het goed met een 2e plek nu, andere opvallende stijgers hier zijn Boy69 en Peter en in het totaaloverzicht valt ook de klimtocht van de Surfer op van 23 naar 17, dankzij eveneens 16pt. Mal gucken of hij in de kwartfinale de top 10 haalt.
Morgen gaan de kwartfinales beginnen met om 18u Zwitserland Spanje en om 21u dé match van de avond voor een aantal: België tegen Italië. Op zaterdag volgen Tsjechië Denemarken en de Oekraïne tegen Engeland.
Willem2
2 juli 2021, 20:44
Met meer geluk dan wijsheid wint Spanje van Zwitserland na strafschoppen.
Spanje had tijdens de wedstrijd een hele tijd een meerderheid maar miste heel veel kansen.
Maar een halve finale voor Spanje ...
Picasso 1
2 juli 2021, 20:51
Met meer geluk dan wijsheid wint Spanje van Zwitserland na strafschoppen.
Spanje had tijdens de wedstrijd een hele tijd een meerderheid maar miste heel veel kansen.
Maar een halve finale voor Spanje ...
Onnodige fouten in de verdediging van Spanje, erg slap verdedigd en dat liet de Zwitsers gelijk komen Ze zijn nu wel door, maar de verdediging stelt weinig gerust. Maar goed, halve finale bereikt en alles is mogelijk.
Zo meteen een kraker tussen België en Italië. Spannend voor onze Belgen buren.
Zo meteen een kraker tussen België en Italië. Spannend voor onze Belgen buren.
Vroege finale, winnaar van deze pot gaat met de beker naar huis.
Picasso 1
2 juli 2021, 21:29
Vroege finale, winnaar van deze pot gaat met de beker naar huis.
Onderschat Engeland niet.
Willem2
2 juli 2021, 21:37
Onderschat Engeland niet.
Onderschat de italianen niet...
"Italianen kunnen niet van je winnen, maar je kan wel van ze verliezen"
https://www.welingelichtekringen.nl/sport/voetbal/560107/cruijff-ook-taaltechnisch-onnavolgbaar-italianen-kunnen-niet-van-je-winnen-maar-je-kan-wel-van-ze-verliezen.html
Willem2
2 juli 2021, 21:51
Belgie leeft nog want ze kregen een penalty cadeau net voor de rust.
Willem2
3 juli 2021, 00:29
Belgie leeft nog want ze kregen een penalty cadeau net voor de rust.
Belgie heeft verloren.
Sterk Italië rekent af met België, dat zijn spaarzame kansen niet benut
.... https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2387713-sterk-italie-rekent-af-met-belgie-dat-zijn-spaarzame-kansen-niet-benut
WANDELAAR5
3 juli 2021, 08:31
%{#{^]*£$\> die missers van Lukaku kosten mij serieus veel geld. Ik had zo op België gerekend…
Willem2
3 juli 2021, 23:30
Kane leidt effectief Engeland terug naar Wembley, waar het EK wordt beslist
.... https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2387862-kane-leidt-effectief-engeland-terug-naar-wembley-waar-het-ek-wordt-beslist
Engeland speelde slordig maar waren veel te sterk voor Oekraine.
Ze spelen tegen de Denen die wel van de tjechen konden winnen .... https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2387833-denemarken-van-drama-tot-droomvlucht-ten-koste-van-tsjechie-naar-halve-finale
Sphinx
4 juli 2021, 14:18
- Met een geblesseerde De Bruijne proberen te winnen van sluwe Italianen, ik geef het je te doen. Nou ja, jammer dan. Italië door dus
- Zwitserland kreeg waar het voor speelde, maar het is niet zo slim om de aanvallers er allemaal uit te gooien voor extra verdedigers, die dan geen penalty kunnen trappen. Spanje door.
- Luidop staan juichen voor de Denen, ook al maken ze duidelijk hoe slecht ons eigen elftal eigenlijk tegen hen bezig was.
- Voor zover van Gaal's uithaal nog niet de nagel in de doodskist sloeg, zo deed Oekraine dat wel. Weliswaar 0-4 verloren, maar wel de kwartfinales gehaald. Ooit heeft het bandje Sports Team de zin "Football's coming home" opgesomd als een van de grote leugens der mensheid in het nummer "Here's the thing". Gaat Engeland hen ongelijk geven?
Top10 hieronder, overzicht via https://www.kicktipp.de/ijbf-pool/gesamtuebersicht
1. scrotum - 107
2. AjaxxxAmsterdam - 106
= Devante - 106
4. Picasso1 - 101
= Uurtje - 101
6. ksie - 97
7. KurtCobain - 94
8. Peter - 93
9. Willem2 - 92
10. jansenroy - 92
= le_belge - 92
AjaxxxAmsterdam pakt een punt terug in de kwartfinale wedstrijden, staat nu op 1 pt achter scrotum, Beiden schuiven een plekje op omdat Devante op bonuspunten terrein verliest (28 om 24). Ook Picasso schuift een beetje op door de bonuspunten, 32 in totaal nu. Dinsdag en woensdag komen de halve finales. Succes!
Willem2
6 juli 2021, 22:21
1-0 voor Italie door een doelpunt van Chiesa.
Spanje speelde eigenlijk beter .... maar je weet het met italianen ....
Willem2
6 juli 2021, 22:45
1-1 doelpunt van Morata. Heel mooi doelpunt wat zo eenvoudig lijkt. Had al wel eerder opgesteld kunnen worden...
Waarschijnlijk een verlenging ...
Picasso 1
6 juli 2021, 22:54
Goede wedstrijd met mooi voetbal en redelijk wat doelkansen. Blijft toch oppassen met die Italianen. Wordt een spannende verlenging.
Willem2
6 juli 2021, 23:42
Tja, het zijn de italianen geworden die door zijn naar de finale. Strafschoppen blijven een loting maar die laatste van een braziliaan was wel heel koelbloedig...
Picasso 1
6 juli 2021, 23:59
Jammer, de mooist voetballende ploeg ligt er uit. Italianen waren aan de andere kant effectiever, hoewel hun spel geen schim meer was van wat ze eerder in het toernooi lieten zien.
Spanje heeft een goede nieuwe generatie die ook in komende toernooien denk ik regelmatig ver zal komen.
Willem2
7 juli 2021, 11:03
Magische sfeer Wembley moet Engelsen naar finale EK helpen: 'De druk is enorm'
.... https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2388283-magische-sfeer-wembley-moet-engelsen-naar-finale-ek-helpen-de-druk-is-enorm
dat kan ene hele mooie wedstrijd worden.
Die Denen zijn echt een team maar die Engelsen zijn zeer taai gebleken...
@Sphinkx
Ondergetekende kon niet optimaal meedoen.
Voor verdere uitleg, maar aan de moderators vragen
Kunnen ze ineens de geschiedenis van de Pravda (1917-1991)eens bestuderen
Maar ik maak me geen illusies, ook deze post zal onmiddellijk worden verwijderd
Zo krijg je niet veel lust meer om te schrijven
De krijger is moe
bocariver
7 juli 2021, 23:58
it was really a penalty for England?
bocariver
8 juli 2021, 00:07
Vote of french telespectators 87% NO
But may be it is because of wars of hundred years or murder of Jeanne d'Arc...
The VAR confirmed it
Your France is full of frustration because of the unexpected shutdown
sorry but its true
Most Frensch people today dont know who this lady J'Jeanne d'Ark was
Also depens on the motivation of historyteachers,but they are very underpaid
Picasso 1
8 juli 2021, 01:01
The VAR confirmed it
A dutch VAR referee covering the ass of his dutch friend in the field who makes a mistake when he decides it is a penalty. It's easier to help the referee in the field mentioning that there was a penalty that was not seen by him than to embarrass the referee mentioning that he misjudged the situation with his decision that it was a penalty. And specially in such a crucial moment in the match, with high tensions, you need brave VAR referees.
bocariver
8 juli 2021, 11:44
Your France is full of frustration because of the unexpected shutdown
sorry but its true
Put Belgium in place of France in your sentence.
Learn that when you are world champion you are not frustrated, you remember last victories and dream about future one.
Frustration is for another type of country who never win.
Sphinx
8 juli 2021, 17:51
Nog één match te gaan zondag:
- Luis Enruiqe had het lef een Spanje zonder echte ster mee te nemen, de spits werd bijna gehaat om zijn missers. Helaas is Morata zowel de held als de schlemiel geworden. Mooie gelijkmaker, maar hij mist wel de beslissende pingel. Italië door.
- Ik word een beetje moe van dat gedweep met "Football is coming home", maar respect voor wat Southgate voor elkaar heeft gekregen. Geen dure hotels, geen pers, geen wags en dus ook geen schandaal, geen ruzie en goede prestaties. Tekenend voor de hele situatie was de verlenging waarin de Denen omvielen en de Engelsen volgens mij maar één wissel hebben verbruikt.
Die penalty zal de UEFA Makkelie aanrekenen en tot zover zijn internationale carrière. Ja klopt, er is contact, ja klopt de VAR is het met Makkelie eens. Maar Sterling zocht ten eerste opzichtig contact en ging heel gretig naar de grond. Ten tweede is Van Boekel (overigens to-taal geen vriend van Makkelie, ze kunnen elkaar wel schieten aldus een VI artikel van enkele jaren terug) niet algemeen bekend als "goede scheidsrechter" of goede VAR. Hij verschuilt zich vaak achter het boekje in competitiewedstrijden, maar als het op cruciale beslissingen aankomt wordt ie bang en durft ie geen beslissing te nemen. En nu mág ie zelfs die beslissing niet nemen, de VAR mag alleen bij een opzichtige fout ingrijpen. Geef van Boekel geen mogelijkheid zich te verschuilen, want hij verschuilt zich zeer waarschijnlijk met de reden dat dit geen opzichtige fout, hoogstens een discutabele beslissing was. Engeland blij, Goksyndicaten blij, Turkije ook blij want een concurrent minder voor Çakir op eindtoernooien
Goed er is nog een tussenstand
1. scrotum - 111
2. AjaxxxAmsterdam - 110
3. Devante - 110
4. Picasso1 - 103
= Uurtje - 103
6. ksie - 102
7. KurtCobain - 100
8. Willem2 - 98
= le_belge - 98
= Peter - 98
Verder overzicht op https://www.kicktipp.de/ijbf-pool/gesamtuebersicht
Opvallend, het is nog niet eerder voorgekomen dat iemand er in slaagt om in de ene poule bovenaan te staan en in de andere helemaal onderaan. Scrotum maakt er iig een leuk unicum. Eén puntje voorsprong op AjaxxxAmsterdam en Devante met maximaal nog 8 punten te vergeven (topscorer lijkt door niemand goed te zijn ingevuld, en nog twee man kunnen punten scoren met Italië als Europees kampioen). We wachten zondag af om 21u
bocariver
8 juli 2021, 18:16
Wenger, Mourinho, Roy Keane, Lineker and referee Clattenburgh said that they would not give any penalty to England.
Kuypers will be referee of final ...
Willem2
11 juli 2021, 22:01
Staan die houthakkers toch voor met 1-0. Dat hadden velen niet verwacht ...
Willem2
11 juli 2021, 22:30
Staan die houthakkers toch voor met 1-0. Dat hadden velen niet verwacht ...
En Italie maakt toch 1-1 doordat de engelsen te veel terug gaan hangen.
Goedemorgenallemaal
11 juli 2021, 23:49
Het is jammer voor die hardwerkende voetballers maar op basis van de beelden van de fans is er 1 land wat de winst niet verdient.
Willem2
11 juli 2021, 23:53
Strafschoppen ook verder verlengen ...
Willem2
11 juli 2021, 23:54
En Italie kampioen ...
mechelen
12 juli 2021, 03:10
En terecht.
Sphinx
12 juli 2021, 18:13
Zoals hierboven al gezegd, het is geheel terecht Italië dat de EK titel pakt. Waarom een elftal verdedigers opstellen en een hele batterij goede voetballers niet durven te gebruiken. Dan voetbal je om niet te verliezen en dat straften de Italianen af ondanks een vroege openingsgoal. Na die snelle goal van Shaw had je beter een omzetting kunnen doen. Maar ja, daar was wss nooit op getraind. Nu moesten drie jonge spelers ineens de verantwoordelijkheid van een hele natie op hun schouders nemen omdat in de statistieken blijkbaar staat dat jongere spelers eerder een penalty scoren. Nu krijgt straks de data hoek hier de schuld van, maar Southgate had ook gewoon Grealish een penalty kunnen laten nemen (wou hij zelf ook maar mocht dus niet.). Football is coming home blijft dus staan in de lijst met leugens uit het nummer Hear's the Thing van Sports Team. Football is coming to Rome, dat is wel waar gebleken. Deze racebeer vraagt zich alleen af of hij over een maand Italië nog wel in komt op vakantie :angst:
https://www.youtube.com/watch?v=uFdWhW0OHSo
Hieronder de top10 van de eindstand. Volledig overzicht op: https://www.kicktipp.de/ijbf-pool/gesamtuebersicht
1. Devante - 117
2. scrotum - 114
3. AjaxxxAmsterdam - 110
4. KurtCobain - 103
= FSLGF - 103
= Picasso1 - 103
= Uurtje - 103
8. ksie - 102
9. Willem2 - 98
= le_belge - 98
= Peter - 98
Maar liefst vier man die 103 pt als eindscore hebben. KurtCobain springt zelfs nog 4 plaatsen omhoog vanaf 8. AjaxxxAmsterdam (volgens mij gebruiker Amstelveenstud) stond voor de finale en de laatste bonustoevoeging nog gedeeld tweede, maar de keus voor Italië blijkt de verkeerde en hij moet genoegen nemen met brons. Zilver gaat naar scrotum en de winnaar van de EK poule 2020 in 2021 is Devante geworden. Hier door komt hij ook in aanmerking voor een vrijkaart voor zover beschikbaar. Van harte gefeliciteerd :freu: