Volledige versie bekijken : Capriolen Wit-Rusland
Willem2
24 mei 2021, 13:01
Een kaping, piraterij en staatsterreur. Verbouwereerde regeringsleiders over de hele wereld zoeken naar woorden om de actie van Wit-Rusland van gisteren te veroordelen, waarbij het land een passagierstoestel dat onderweg was van Athene naar de Litouwse hoofdstad Vilnius via een gevechtsvliegtuig naar Minsk dirigeerde. Daar werd een kopstuk van de Wit-Russische oppositie van boord gehaald. De EU heeft Wit-Rusland direct als topprioriteit op de agenda gezet van de top die vandaag begint.
Luchtvaartdeskundige Joris Melkert, verbonden aan de TU Delft, legt uit dat een land uitsluitend "als er iets heel duidelijk aan de hand is" een passagierstoestel mag dwingen te landen. "Bijvoorbeeld als er een kaper aan boord is die de bedoeling heeft om het vliegtuig ergens te laten neerstorten", zei hij in het NOS Radio 1 Journaal. "In Nederland staan er om die reden ook altijd twee F16's klaar."
.... https://nos.nl/artikel/2382096-dag-na-wit-russische-luchtvaartpiraterij-woede-verbazing-en-vraagtekens
Eigenlijk zijn ze rijp voor een eigen topic... maar misschien is dat wel te veel eer voor deze Europese schandvlek :cool:
Het enige goede uit Wit-Rusland dat ik ken is Olga, bekend van Freude 39.
Voor de rest typisch Sovjet-dictatuur waarin de bevolking lijdt en de machthebbers mooi weer spelen
Willem2
26 mei 2021, 15:51
De Wit-Russische president en dictator Loekasjenko heeft voor het eerst gereageerd op de internationale afkeuring van de arrestatie van journalist en activist Roman Protasevitsj en zijn vriendin, afgelopen zondag.
Hij zei dat hij niet wist dat Protasevitsj aan boord was van het toestel dat vanwege een 'bommelding' naar Minsk werd omgeleid. Loekasjenko suggereerde dat hij, met de kennis dat Protasevitsj aan boord was, het vliegtuig ook zonder bommelding aan de grond had laten zetten.
Ook zei hij dat zijn land hard zal terugslaan als er sancties komen. Zo zou Wit-Rusland de controles aan de grens met EU-lidstaten kunnen verslappen. "We hielden migranten en drugs tegen. Dan kunnen jullie ze zelf vangen."
..... https://nos.nl/collectie/13866/artikel/2382365-loekasjenko-wil-hard-terugslaan-als-er-sancties-komen
het wordt opmerkelijk dat er meerdere berichten over Wit-Rusland komen :cool:
Die man is een gevaarlijke gek maar net als Erdogan voelt hij zich beschermd door Poetin
Gelukkig veel deketmeiden in Belarus, dat dan weer wel
WANDELAAR5
27 mei 2021, 00:52
Geachte President van Wit-Rusland, meneer Loekasjenko. Mijn schoonmoeder neemt aanstaande zaterdag Ryanair vlucht 1365 vanaf Schiphol naar Vilnius Litouwen. Zij zal rond 20 uur in uw luchtruim zijn. Ik heb haar tijdens de verjaardag van mijn schoonzus duidelijke kritiek horen geven op Wit Rusland en uw beleid in het bijzonder. Geen dank!
mentholbear
27 mei 2021, 00:53
..... https://nos.nl/collectie/13866/artikel/2382365-loekasjenko-wil-hard-terugslaan-als-er-sancties-komen
het wordt opmerkelijk dat er meerdere berichten over Wit-Rusland komen :cool:
Wel 'geinig' dat gewezen wordt op de dubbele maatstaven van het Westen met het Snowden incident :rolleyes:
https://indignatie.nl/2021/05/24/de-ryanair-coup-van-loekasjenko-doet-denken-aan-het-snowden-incident-in-2013/
Willem2
27 mei 2021, 10:56
Die man is een gevaarlijke gek maar net als Erdogan voelt hij zich beschermd door Poetin
Mijn vraag is aan pret: Is dit nu wel een dictator ?
Bulldozer Loekasjenko wil oppositie platwalsen
Momenteel zitten 421 politieke gevangenen in de Wit-Russische gevangenissen, onder wie veel journalisten en bloggers. Kritische internetsites worden platgelegd. ‘Nee, het is niet erger dan gewoonlijk.’
.... https://www.standaard.be/cnt/dmf20210525_97751459
Hebben ze toch een eigen topic gekregen :cool:
Loekasjenko gaat daarom dit weekend op bezoek bij Poetin
Mijn vraag is aan pret: Is dit nu wel een dictator ?
Durf ik nog niet te zeggen, dient beoordeeld te worden vanuit verschillende perspectieven. :biggrin:
De EU heeft wederom een cadeau gekregen en gaat dit uitbuiten. Tot op heden geen hard standpunt ingenomen tegen China. Geen standpunt ingenomen vwb de rassisistische demonstraties tegen Joden. De Corona flater op EU gebied is ook de doofpot ingegaan. Gelukkig kan men dit gaan uitbuiten. Het is mij verder ook onduidelijk waarom de EU nu op de achterste poten staat, lijkt me eerder iets voor het land waar de luchtvaartmaatschappij toe behoort.
Maar goed.... men heeft weer iets wat men tot het laatst kan uitmelken, al dan niet met dubbele maatstaf, en andere topics lekker buiten de deur kan houden.
Corona heeft meer doden veroorzaakt dan de holocaust maar de EU heeft er verder niet veel interesse aan om dit helemaal te gaan uitzoeken. De verdwenen Chineze artsen eind 2019 waren niet belangrijk. Het gedoe met de WHO, de hulpgoederen van en naar China is al vergeten en de wijze waarop China zich opstelt t.o.v. Taiwan, HongKong of de minderheden in eigen land is ook al geen high prioroty topic.
Prutsers zijn het daar bij de EU... ga je ergens anders over druk maken.
Willem2
27 mei 2021, 11:33
Durf ik nog niet te zeggen, dient beoordeeld te worden vanuit verschillende perspectieven. :biggrin:
... ga je ergens anders over druk maken.
Ik wilde een inkoppertje doen .... maar uurtje was me voor.
Stel er woonden wel moslims, joden of er was olie te vinden .... :cool:
Ik wilde een inkoppertje doen .... maar uurtje was me voor.
Stel er woonden wel moslims, joden of er was olie te vinden .... :cool:
Ik wacht nog op mening van Erdogan, immers hij is alwetende :tongue:
Willem2
6 september 2021, 16:23
De Wit-Russische oppositieleider Maria Kolesnikova is veroordeeld tot elf jaar cel. Ze was vorig jaar een van de aanvoerders van het protest tegen de verkiezingsfraude waardoor president Loekasjenko met een overweldigende meerderheid werd herkozen.
Vorig jaar september wilde de Wit-Russische autoriteiten haar het land uit zetten, maar dit weigerde zij. Bij de Oekraïense grens verscheurde Kolesnikova haar paspoort. Sindsdien zit ze vast in Wit-Rusland. Kolesnikova is een van tienduizenden demonstranten die werden opgepakt tijdens de protesten.
Volgens de rechtbank in Minsk heeft ze zich onder meer schuldig gemaakt aan het ondermijnen van de staatsveiligheid en het opzetten van een extremistische groepering.
.... https://nos.nl/artikel/2396739-wit-russische-oppositieleider-maria-kolesnikova-veroordeeld-tot-11-jaar-cel
in Europa is dat mogelijk :cool:
Ties85
6 september 2021, 17:08
Ik wacht nog altijd op hordes vrouwelijke Wit-Russische vluchtelingen die daarna snel aan de slag willen in de erotiek branche hier om geld te verdienen.
Die zie ik sowieso liever als die ingepakte zogenaamd gevluchte Afghaanse parasols.
Gevlucht voor de Taliban in een boerka, maja hoezo vlucht je dan pas je toch perfect bij hun middeleeuwse filosofie...
Willem2
26 januari 2025, 22:21
President Loekasjenko van Belarus is zoals verwacht de grote winnaar van de presidentsverkiezingen. Een exitpoll geeft hem 87,6 procent van de stemmen.
Dat Loekasjenko als winnaar uit de bus zou komen stond van tevoren al vast; onafhankelijke media zijn in Belarus verboden en alle belangrijke oppositieleden zitten in de cel of zijn naar het buitenland gevlucht. Zowel de VS als de Europese Unie heeft in de aanloop naar de verkiezingen aangegeven dat het stemmen niet vrij en eerlijk zou verlopen.
..... https://nos.nl/artikel/2553379-loekasjenko-zoals-verwacht-winnaar-schijnverkiezingen-belarus
JonnyFontane
27 januari 2025, 05:04
Goh.....wat verrassend.
Dennis
27 januari 2025, 06:20
86,82% van de stemmen (13,18% van stemgerechtigden moet zich dus zorgen maken). Wel cijfers die we over 4 jaar in de VS gaan zien [emoji41]