Volledige versie bekijken : Orban heeft problemen met homo's en lesbiennes
Rutte: Hongaarse anti-homowet is verschrikkelijk en onacceptabel
Demissionair premier Rutte noemt de Hongaarse wet die volgens de Hongaarse premier Orbán "een verbod op homo-promotie" regelt "echt onacceptabel".
Door de nieuwe wet zijn boeken en films met een homoseksueel personage of reclames waarin homo's of transgenders worden getoond vanaf nu verboden. De Hongaarse regering zegt jongeren "te willen beschermen tegen informatie over homoseksualiteit en geslachtsverandering".
"Verschrikkelijk", noemt Rutte dit. "Als Europa, naast een markt- en munteenheid ook een waarde-gemeenschap is, en dat vinden we allemaal, dan kan het niet waar zijn dat in de Europese Unie een land zoiets achterlijks uithaalt als de Hongaren nu doen".
Voor meer zie https://nos.nl/artikel/2386031-rutte-hongaarse-anti-homowet-is-verschrikkelijk-en-onacceptabel
PN Goede zaak van Hongarije. Heb niks tegen homoseksualiteit, maar dit hoeft ook niet perse gestimuleerd te worden.Opmerkelijk dat Rutte het hardst schreeuwt hierom 😜
mentholbear
22 juni 2021, 02:27
Kan ik jou stimuleren om naar Theo's te gaan?
Maar voor hen die het poepen in hun poepgat wel lekker vinden, is het toch fijn dat ze weten dat het bestaat, wat er mogelijk is, enzo?
Getergde reactie Hongarije na 'hexit'-suggestie Rutte
De uitlatingen van premier Rutte dat Hongarije maar uit de Europese Unie moet vertrekken hebben geleid tot een getergde reactie van de Hongaarse minister van Justitie. Judit Varga schrijft op sociale media dat Hongarije niet uit is op een vertrek uit de EU, maar de unie juist wil redden van "hypocrieten". De woorden van Rutte typeert ze als politieke chantage.
Hongarije ligt met een groot deel van de EU overhoop vanwege een recent aangenomen wet die voorlichting aan jongeren over homoseksualiteit en geslachtsverandering verbiedt. Ook representatie van lhbti'ers, in bijvoorbeeld reclames en films, wordt in het land aan banden gelegd. De Hongaarse premier Orbán verdedigt de wet door te stellen dat die kinderen moet beschermen.
'Te erg voor woorden'
"Voor mij hebben ze dan niets meer te zoeken in de EU", zei demissionair premier Rutte vandaag bij aankomst op de EU-top in Brussel. Over de omstreden wet zei hij: "Er worden nu homorechten op één lijn gezet met pedofilie, dat is te erg voor woorden. Zo verschrikkelijk, dat als je erover nadenkt je honderd jaar terug in de tijd gaat. En het allerergste is dat hij nog in staat is om daar ook nog weer populairder van te worden in eigen land, waar hij de volledige beheersing heeft over de media."
Volgens de Hongaarse minister Varga sprak Rutte "met de stem van oude koloniale arrogantie". "Zolang ik leef, zal ik vechten zodat Hongaren nooit hoeven te knielen voor Rutte of een andere kolonisator."
Opvallende clash
De Hongaarse premier hamert erop dat de wetgeving niet gericht is tegen homo's. Anti-homo is hij naar eigen zeggen beslist niet: "Ik ben vrijheidsstrijder en tijdens het communisme heb ik gestreden voor de homorechten", zei Orbán bij aankomst op de top.
Bronnen in Brussel melden dat Rutte Orbán vanavond tijdens overleg met andere EU-leiders heeft uitgedaagd om een procedure te starten om de EU te verlaten. Hij verwees daarbij naar artikel 50, dat de Britten gebruikten om een Brexit mogelijk te maken. "Er is een reden dat artikel 50 bestaat", zou Rutte hebben gezegd tegen de Hongaarse premier.
Dat Hongarije zelf vertrekt lijkt ook Rutte onwaarschijnlijk te achten. "Orbán is schaamteloos dus hij gaat er gewoon mee door", sprak Rutte eerder op de dag.
Hongarije uit de EU?
Als het aan Rutte ligt, is er voor Hongarije geen plek meer aan de Europese tafel als het land de wet niet intrekt, zo zei hij. Op dit moment is het juridisch niet mogelijk om een land uit de EU te zetten. Een land kan er alleen voor kiezen om er zelf uit te stappen.
Wel kan het Hongarije heel moeilijk worden gemaakt. Er loopt al een strafprocedure tegen het land, waardoor het het stemrecht in de EU kan verliezen. Daarnaast kan de Europese Commissie allerlei juridische procedures beginnen waardoor Hongarije riskeert minder EU-geld te krijgen.
Hongarije is vaker in botsing gekomen met andere EU-landen, maar de clash die nu plaatsvindt is opvallend. "Ik heb het niet vaak zo hard meegemaakt", zegt Brussel-correspondent Sander van Hoorn.
Hij denkt niet dat Orbán inbindt. "Maar ik denk dat dit voor de EU de druppel is die de emmer doet overlopen. De emmer van frustratie over Hongarije, het land dat overal waar het kan lijkt te traineren, blokkeren en saboteren. Ze zijn er nu een beetje klaar mee", zegt Van Hoorn. "Dat maakt dat het zo ongemeen hard tegen elkaar gaat vanavond."
Hij verwacht dat de woede van regeringsleiders ook is aangekomen bij de Europese Commissie. "Ze kunnen Hongarije niet uit de EU zetten, maar je kunt hem wel raken met geldstromen. Ik verwacht actie van de Europese Commissie. Als ze daarover al twijfel hadden, zijn ze daar door regeringsleiders nog eens toe opgeroepen: zorg dat ze het in Hongarije financieel gaan merken."
NOS
Badslippers
25 juni 2021, 12:46
PN Goede zaak van Hongarije. Heb niks tegen homoseksualiteit, maar dit hoeft ook niet perse gestimuleerd te worden.Opmerkelijk dat Rutte het hardst schreeuwt hierom 😜
Wat bedoel je met: "Goede zaak van Hongarije. Heb niks tegen homoseksualiteit, maar dit hoeft ook niet perse gestimuleerd te worden"?
Onzin. Dit is toch om te janken. En hoezo gestimuleerd? Het wordt gewoon verbannen. Een homo in een film of reclame wordt verboden. Typische oostblok mentaliteit. Estland, Letland, Litauwen, Polen, Hongarije. Allemaal landen die de klok het liefst 100 jaar terugdraaien. Het wordt tijd dat er veel krachtiger door de EU wordt opgetreden tegen landen die er dit soort abjecte meningen op na houden. Als de EU zichzelf serieus neemt moet men resoluut de subsidiekraan van landen die mensenrechten schenden en te grabbel gooien, repressief beleid voeren tegen bepaalde bevolkings- of beroepsgroepen dichtdraaien.
https://images0.persgroep.net/rcs/sGxp3xRuQXgYvfB1Dm2G6rAIca8/diocontent/204245378/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8
De UEFA verbiedt om bij de wedstrijd tussen Duitsland en Hongarije de Allianz Arena te laten verlichten in de kleuren van de regenboog, het symbool van seksuele en genderdiversiteit.Beeld Pool via REUTERS
"Sinds vorige week is er veel kritiek op de Hongaarse premier Viktor Orbán vanwege een nieuwe en omstreden wet tegen het promoten van homoseksualiteit en geslachtsoperaties onder kinderen en jongeren. Zo verbiedt deze wet het tonen van homo’s of transgenders in reclames en homoseksuele personages in films, series en boeken. Ook krijgen scholen een boete als ze voorlichting geven over homoseksualiteit of geslachtsverandering."
Je ziet tegenwoordig zoveel LGBT gerelateerde dingen in films, series, muziek en reclames dat het spuigaten uitloopt. Je gaat je als hetero haast abnormaal voelen daardoor, wat niet de bedoeling moet zijn lijkt mij.
Coviag
25 juni 2021, 13:03
PN Goede zaak van Hongarije. Heb niks tegen homoseksualiteit, maar dit hoeft ook niet perse gestimuleerd te worden.Opmerkelijk dat Rutte het hardst schreeuwt hierom
Ik heb helemaal niets met homoseksualiteit en heb er ook niets op tegen. Mensen moeten dat lekker zelf weten. Maar dat de regering voor jou besluit wat wel mag en wat niet mag, dat is pure censuur. En als dat begint, wat is dan het volgende?
Ik vind dat je de feiten omdraait, Pret. Orban zegt: "De wet gaat over de manier waarop ouders hun kinderen seksueel zouden willen opvoeden." Net alsof ouders hun kind bewust homosexueel kunnen maken, net alsof massa's ouders dat zouden willen.
Feitelijk gaat het Orban in deze wet dus niet over het stoppen van stimuleren. Zo iemand heeft altijd een dubbele agenda, en vermoedelijk gaat het hem erom dat hij homosexuele oppositieleden strafbaar kan stellen en liberale democratische partijen kan verbieden of hun campagne kan censureren als zij lhbti uitingen in hun programma's opnemen en daar volgend jaar campagne mee voeren. In een vrije Europese democratie passen dergelijke wetten niet. Terecht dat Rutte en Europa hier fel op tegen zijn.
Meme Moo
25 juni 2021, 13:12
Je ziet tegenwoordig zoveel LGBT gerelateerde dingen in films, series, muziek en reclames dat het spuigaten uitloopt. Je gaat je als hetero haast abnormaal voelen daardoor, wat niet de bedoeling moet zijn lijkt mij.
Als je dát gevoel erbij krijgt, lijkt me er toch iets mis gegaan te zijn tijdens je opvoeding :biggrin:
mentholbear
25 juni 2021, 14:14
Ik kan geen genoeg krijgen van the L word, bound, duck butter, the feels, Duke of Burgandy, Professor Marston & The Wonder Women, Handmaiden, blue is the warmest color, concussion, room in time, Below Her Mouth, A Perfect Ending ofzo ;)
uurtje
25 juni 2021, 14:48
Het gaat hier niet over het LGTB gebeuren of hoe ze zichzelf noemen. Het is gewoon ordinaire payback vwb het niet willen opnemen van vluchtelingen. Dit past meteen in het moeten 'deugen' en daarom draaien ze deze hysterische show af. Vergelijkbaar met Belarus.
Als ze het er echt aan gelegen was dan zouden streng Islamitische landen niet voorzitter zijn van VN commissies die ook over emancipatie en mensenrechten gaan. Als ze het erom ging, dan werd er wel een signaal uitgezonden naar landen waar mensen omwille van hun seksuele geaardheid in de gevangenis zitten over nog erger. Waarom hore we bijvoorbeeld niets over/tegen Iran? Zal voor het gemak maar zwijgen over homosexuele stellen die in Nederland geen leven meer hebben.
Gelukkig zijn alle andere problemen al opgelost. De NPO heeft weer geen tijd gehad om te melden dat ze in China de nodige records hebben gewist mbt herkomst Corona, geen woord over de rol in de breedste zin van het woord over China op het wereldtoneel.
Turkije gaat weer een dik bedrag aan geld vangen (had de NPO weer grotendeels gemist) om vluchtelingen af te vangen. Ook daar is iets met de positie van homosexuelen voor het geval dat je er wat mee wilt doen. Maar hey.... Hongarije is een easy target...
Dit stinkt aan alle kanten en gaat niets oplossen of bewerkstelligen. Maar de hautaine EU maffia kan gelukkig weer deugen...
RobOpzoek
25 juni 2021, 15:58
Wat ik begreep is dat Orban geen overdreven aandacht wil bij basis- en middelbaar onderwijs op sex-uitoefeningsvormen, geslachtsvoorkeuren en genderveranderingen. Ik vind het zelf ook overdreven dat kinderen van 8 les krijgen over anale sex en wordt gevraagd of ze niet liever een ander geslacht willen hebben. De EU elite heeft Orban op de korrel. Om diverse redenen. Ze zullen alles doen om hem zwart te maken.
Picasso 1
25 juni 2021, 17:26
Mee eens, ik zie mezelf als erg homo vriendelijk maar heb een enorme afschuw voor indoctrinatie voor wat voor onderwerp of ideologie dan ook. Ik hoef niet bij elke film of serie lesbische of homostellen te zien omdat de makers een politieke standpunt willen maken of omdat ze druk voelen vanuit bepaalde collectieven om ook dat element toe te voegen. Als het past in het verhaal prima, maar dring het niet 'schreeuwerig' en 'activistisch' aan de kijkers op. Hetzelfde heb ik met geforceerde multiculturalisme en feminisme in de media (de inteligente professor is een neger, de man kookt thuis terwijl de vrouw de strijd aangaat tegen gemene witte mannen, etc.,etc.), pure indoctrinatie en opdringerig activisme (dat ook nog eens wordt gesubsidieerd).
Wat betreft zogenaamde 'voorlichting' aan kleine kinderen...pfffff, FLIKKER toch een eind op en laat kinderen met rust met je ideologische bagger. Bagger dat ook nog vaak verweven is met zogenaamde 'feministische' en ultra linkse shit. Promoten van homoseksualiteit en voorlichting over transgender en geslachtoperaties bij kinderen is ronduit ziekelijk. Blijf gewoon met je activistische poten van kinderen af en als een wet kinderen beschermt tegen de opdringerigheid van activisten dan is zo'n wet terecht als bevrijdend te beschouwen.
Homodiscriminatie is uit den boze en homohaters en mensen die homo's in elkaar slaan zijn walgelijke mensen en daar moet terecht tegen gestreden worden. Maar kom in de strijd daartegen niet aan met een andere uiterste waarbij met name linkse collectieven met grote dwang bepalen wat we normaal moeten vinden. En vanwege de radicale houding vanuit de LGHBTI (hoeveel letters uit het alfabet komen hier nog bij?) ideologie en het gemak waarmee bijna alle landen in de radicale aspecten ervan meegaan, beschouw ik Orban's houding als moedig en een lichtpunt in een donkere zee van radicaliteit dat zich vermomt als mensvriendelijk, maar dat in de verste verte niet is.
broodpoot
25 juni 2021, 17:45
Ik vind het zelf ook overdreven dat kinderen van 8 les krijgen over anale sex en wordt gevraagd of ze niet liever een ander geslacht willen hebben.
Heb je ook voorbeelden van scholen waar dit zo expliciet door de leraren gevraagd wordt aan de kinderen? Dit is nl compleet nieuw voor me en om me heen heb ik hier nog werkelijk niemand over gehoord.
broodpoot
25 juni 2021, 17:47
De EU elite heeft Orban op de korrel. Om diverse redenen.
Onder meer door de zweem van corruptie die om hem en zijn vriendjes heen hangt en het feit dat het democratische gehalte er in Hongarije nou niet bepaald op vooruit gaat. En ach, er gaat maar 12 miljard belastinggeld (dus ook van jou en mij) naar Hongarije dat voor een groot deel in de zakken van hem en zijn vriendjes belandt dus tsja, waarom zou de EU daar nou een probleem van maken.
Orban heeft problemen met homo's en lesbiennes en in de Islamitische Republiek Pakistan heeft de premier problemen met vrouwen die weinig kleding dragen. Zouden ze in Pakistan ook problemen hebben met homo's en lesbiennes ;)? In Hongarije hebben ze dan denk ik juist weinig problemen met dames die weinig kleding dragen.
Woede om uitspraak premier Pakistan over aanrandingen: 'Als vrouw weinig kleren draagt, heeft dat impact’
De Pakistaanse premier Imran Khan (68) is in eigen land onder vuur komen te liggen, nadat hij een verband legde tussen het groeiend aantal aanrandingen en verkrachtingen en de manier waarop vrouwen zich kleden. ,,Als een vrouw heel weinig kleding draagt, zal dat een impact hebben op de man, tenzij het robots zijn. Het is gezond verstand.” Activisten in het ultraconservatieve islamitische land reageren verbijsterd en eisen dat de premier zijn uitspraken terugneemt.
https://www.ad.nl/buitenland/woede-om-uitspraak-premier-pakistan-over-aanrandingen-als-vrouw-weinig-kleren-draagt-heeft-dat-impact~a98f597c/
Shakir
25 juni 2021, 19:11
Ikzelf heb absoluut niets tegen homo's, lesbiennes, transgenders. non-binaire personen, onzijdige mensen, aseksuelen en wat weet ik nog allemaal. Voor mij mag iedereen zijn seksuele identiteit vormgeven zoals men dat zelf wilt. Zelf heb ik veel homo's gekend dus mij zal men moeilijk kunnen beschuldigen van homohaat. Ik vind het hoogst verwerpelijk wat er recent in Hongarije en Polen is gebeurd, en ik kan me goed voorstellen dat homo's zich extra bedreigd voelen. In zekere zin vormt Orban een bedreiging voor de liberale democratie, omdat een goed functionerende democratie ook minderheden dient te beschermen. Nu lijkt het eerder de dictatuur van de meerderheid.
Het neemt niet weg dat ik de recente hysterie hoogst irritant vind. De laatste tijd worden we trouwens elk jaar overspoeld met massahysterische opstootjes (#metoo, klimaatjongeren, woke en nu dus ook LGHBTIHGFDEFCHB++++5V2 ), die uiteraard ook worden opgepikt en extra uitvergroot door de mainstream media in functie van een ideologisch project. Heeft men er ooit al eens bij stilgestaan wat de holibi-gemeenschap er nu zelf van vindt van heel dit circus? Ik ga akkoord met Pret dat het allemaal erg opdringerig overkomt en dat begint op den duur averechts te werken. Je voelt dat een elite je probeert te kneden over hoe je moeten denken en je te gedragen.
Ik kan goed begrijpen dat UEFA een regenboogstadion verbiedt, zelf zou ik er ook niet om kunnen lachen dat men over je gaat heenlopen om een politiek ideologische agenda te promoten. Het is dan ook ronduit walgelijk dat de voorzitter nu verdacht wordt gemaakt in de media.
Links (en bij uitbreiding de westelijke kant van de EU) heeft altijd een troetelkindje nodig. In dit geval zijn dat de vluchtelingen, vrouwen en nu dus ook de holibigemeenschap (maar sekswerkers niet). De blanke witte man is uiteraard altijd verdacht.
West-Europa hoeft zich niet zo moreel superieur te gedragen want zelf lopen ze ook serieus naast de pas met hun Woke ideologieën die tot diep in de academische sferen zijn geworteld, met hun verbod op foute meningen, met hun walgelijke "social engineering" projecten à la genderneutraal opvoeden, mensen subtiel pushen om een job te kiezen die hun niet past maar om toch maar krampachtig te streven naar die 50/50 in elke sector (uitgezonderd smerige en gevaarlijke mannenjobs, dat is en blijft voor mannen, nietwaar), met hun inperking van seksuele vrijheden onder het mom van gendergelijkheid en ga zo maar voort. Je zou al voor minder geen sofa aanbieden.
Ik vind die EU-elite al minstens even walgelijk als Orban en vrienden. Het wordt hoog tijd dat men in eigen boezem kijkt en inziet dat die conservatieve statements van Orban (en ook het Nieuw Rechts) wel eens ten dele een tegenreactie zouden kunnen zijn op de opdringerige perversiteiten van het Nieuw Links.
sofaking
25 juni 2021, 23:13
Dit zijn vast en zeker Hongaarse paarden uit de Pusta.
https://www.tscheldt.be/niet-alle-paarden-zijn-regenboogpaarden/?__cf_chl_jschl_tk__=828f820798d4dab3c38a1f4537c25 5c5c58adee3-1624655445-0-AbwwoH7MRPz0GQgT_GoGnFCo_Gt8UxAtgHIrlK1Xmo17uNZ1Qo P4EMCWUN4JVRXS_QZfGU3sw6uyAfNSe9S6dxZbT877NoTfDS8n i6oNyIkkg4edPPafEdMl5wa54AppB0IcHhFHnDK1vj6PU3S3Q8 1Fp7lynh7wIMPyln5-5YUhkzDebAsC0lPDFIQkbu5j51I6i3_fsfIE7LafHhOaLNLXGf r9_ihARdNjx6X7bJn8RrHNg4mxTVHZuvk9o2Ln-4eBwG1mu2wovuiBUuROwjyVgBwh-3MVbCZPBs8G_2qAs9e5fJ3BQLiTJmR9A-JWVYpyJ7u8h2kN6uR8SNN3S5I6vkXQY628qCaXFyOSnzxkG_Xz x-3LyVx9XewK6F7u-teyRueZJYMuX8AYIANlhdLQspZVYeHIAHJK6oKx8Qcd1OUo-wJJEG_S1J1JNqyQ-w
Picasso 1
26 juni 2021, 11:09
Het Duitsland van Van der Leyen
35350
Het Hongarije van Orban
35351
PS Gekopieerd van een tweet die iemand had geplaatst.
En dan gaan ze met zijn allen fel boos reageren op Orban, met onze Pinokkio voorop.
bertje600
26 juni 2021, 14:00
Ik zie regelmatig dat homo's zichzelf naar voren dringen.
Er is wel een Gay-parade maar is er dan ook een hetero-parade?
Het propageren van de lesbische en homo-gemeenschap mag wel een beetje minder.
Dat zal echter niet gebeuren want de meeste "beroemdheden" op TV behoren tot de homobeweging.
Zelf heb ik geen probleem met homo's of lesbische dames.
Tenslotte krijg je r twee voor de prijs van een.
Jan_Wandelaar
26 juni 2021, 17:54
Seksuele voorkeur en genderidentiteit is niet iets wat ontstaat als gevolg van opvoeding, promotie of stimulatie!!!! Een 'ongewenste' seksuele voorkeur of genderidentiteit kan niet 'genezen' (of 'voorkomen') worden door therapie, opvoeding, promotie, stimulatie of indoctrinatie.
Wat is de 'LGBT gemeenschap'??? Waarom behoor je tot een aparte gemeenschap wanneer je seksuele voorkeur of genderidentiteit niet tot de meest gangbare behoort??? Het is niet dat lesbiennes zich dermate met homo's en transgenders verwant voelen dat ze zichzelf een gemeenschap noemen. Nee, het zijn heteroseksuele (overwegend blanke, GL/D66-stemmende) mensen (anderen dus) die het over de 'LGBT gemeenschap' hebben.
Het punt is dat mensen met een seksuele voorkeur of genderidentiteit die niet tot tot de meest gangbare behoort vaak uitgesloten worden op basis van die seksuele voorkeur of genderidentiteit. Dat is niet vreemd in culturen die gebaseerd zijn op ideologieën die een uitgesproken goed/slecht-kijk hebben op iets strikt persoonlijks als seksualiteit.
Wanneer Rutte dergelijke ideologieën (katholieke kerk, islam, enz.) in Nederland toestaat moet hij ook z'n muil houden over Hongarije!!!!
Dergelijke ideologieën zijn immers de oorzaak dat 'afwijkende' seksuele voorkeuren en genderidentiteiten in onze cultuur nog immer niet geaccepteerd worden als 'normaal'. Zelfs de 'woke-beweging' ziet ze niet als onderdeel van de gemeenschap, maar als een aparte 'LGBT gemeenschap'.
Als het aan de 'woke-beweging' ligt moet een jongetje van 8 die zich een jongetje voelt zichzelf straks raar vinden omdat hij zich geen meisje voelt. We moeten er natuurlijk wel voor waken dat het niet zover komt.
Net zoals er in het echte leven een heel scala aan seksuele voorkeuren en genderidentiteiten bestaat mag dat natuurlijk ook terug komen in literatuur en film. Echter: een boek of film die doet voorkomen dat 60% van de mensheid homoseksueel is en 30% transgender doet natuurlijk ook geen recht aan de werkelijkheid.
Een homo op een gay-pride is als een Brabander met carnaval: hij viert een feestje, en gedraagt zich dus niet zoals hij zich elke dag in het dagelijks leven gedraagt. Carnaval niks aan vinden betekent niet dat je Brabanderfoob bent. Een gay-pride niks aan vinden ...
J.W.
Shakir
26 juni 2021, 19:20
Wanneer Rutte dergelijke ideologieën (katholieke kerk, islam, enz.) in Nederland toestaat moet hij ook z'n muil houden over Hongarije!!!!
@JW Ik ben het meestal niet zoveel eens met jou, maar nu heb je wel een punt. Religies, of beter gezegd de Instituten die religies omkaderen zijn meestal autoritair, onverdraagzaam en hebben de vervelende gewoonte zich te bemoeien met andermans leven waar ze geen zaken mee hebben. Ik snap gewoon niet waarom dat partijen als CU en SGP getolereerd worden in de politiek, maar bij een bulderbast als Orban staat iedereen op zijn achterste poten?
Dergelijke ideologieën zijn immers de oorzaak dat 'afwijkende' seksuele voorkeuren en genderidentiteiten in onze cultuur nog immer niet geaccepteerd worden als 'normaal'. Zelfs de 'woke-beweging' ziet ze niet als onderdeel van de gemeenschap, maar als een aparte 'LGBT gemeenschap'.
Ik geef je mijn visie. De laatste jaren worden we overspoeld met links-identitaire idiologieën (#metoo, BLM, LGBT). Ik wacht af op wat het volgend jaar zal worden.
Eigenlijk zijn er best veel parallellen te trekken met rechts-identitaire politiek. Ik geef een voorbeeld: een rechts-identitair discour wordt bvb. gehanteerd door de Vlaamse N-VA. Zij menen dat Vlamingen het beter doen dan de Franstaligen. Je kent vast wel het cliché van de luie Waal, en bij uitbreiding de luie stakende Fransman. Men bakent dus bewust een groep mensen af (Vlamingen tov de rest) en menen dat men daarom recht heeft op een onafhankelijk Vlaanderen, en dat men niet meer hoeft te betalen voor Wallonië enzovoort.
Welnu, #metoo, BLM & LGBT fungeert op dezelfde manier. Het enige verschil is dat men hier een groep mensen afbakent op basis van slachtofferschap. Omdat ze zich tekortgedaan voelen (soms terecht, vaak ook niet) menen ze meer rechten te mogen krijgen. Kijk in dat verband maar eens wat het feminisme heeft bewerkstelligt in Universiteiten zoals in Eindhoven. Daar worden de volgende jaren alleen nog maar vrouwelijke docenten aangenomen (jonge mannen moeten nu dus boeten voor een onevenwicht van vroeger). In wezen probeert men lekker inclusief te zijn via een harde identitaire lijn, baaaaah...
Zolang de EU deze drukkingsgroepen blijft steunen, hebben ze geen recht van spreken over Orban.
Vaak zijn al die Woke concepten bedacht door blanke hogeropgeleide mensen, zonder zich ook maar eens af te vragen wat de personen in kwestie er nu zelf van vinden. Veel zwarten hebben immers geen probleem met Zwarte Piet. Hetzelfde doet zich waarschijnlijk voor met LGBT. Wie weet hebben veel homo's en lesbiennes helemaal geen behoefte om zich uitdrukkelijk apart te gaan profileren.
IJsberen zijn toch ook een minderheidsgroep in de samenleving? Laat ons ook eens op straat komen.
schoolmeester
26 juni 2021, 19:32
Ijsberen op straat is geen goed plan.
Ijsberen horen in de wilde natuur en in de saunaclubs.
Groet, schoolmeester.
taka22
26 juni 2021, 20:56
Hoever moet het gaan met Perversie voordat iemand gaat zeggen nou is het genoeg, straks gaan we ook pedofilie normaal vinden??
Badslippers
26 juni 2021, 21:18
En alweer worden er in een land mensen monddood gemaakt. In Hongarije is het voortaan verboden om homo's en/of lesbiennes te tonen (in wat voor medium dan ook) aan kinderen/jeugdigen onder de 18 jaar. De reden is dat jongeren beschermd dienen te worden. Tegen wat? Vraag ik me dan af.
Een schrijver, dichter, reclamemaker, filmmaker, opiniemaker, reporter, verslaggever, kunstenaar etc.etc.etc. mag weliswaar iets produceren met een homo of lesbische connotatie. Dat is dan bedoeld voor volwassenen c.q. 18+ mensen. Niet voor de minderjarige leeftijdscategorie zijnde 18-. Deze leeftijdscategorie dient beschermd te worden tegen elke uiting van homoseksualiteit en andere geaardheden niet zijnde heteroseksualiteit. Bijzonder vreemd als je het mij vraagt. Dat betekent concreet dat een film als bijvoorbeeld "BrokeBack Mountain" voortaan in Hongarije niet meer aan mensen onder de 18 vertoond mag worden omdat die inhoud van die film blijkbaar een slechte invloed heeft op een 17-jarige.
Als er iets universeel is op aarde dan is het wel seksualiteit. En bepaalde vormen van seksualiteit of seksuele geaardheid zijn in Hongarije blijkbaar niet geschikt om te vertonen aan 18 minners. Laat staan om voorlichting te geven over homoseksualiteit Want daar gaat het ook om. Ik neem voor het gemak aan dat voorlichting en informatie m.b.t. heteroseksualiteit geen taboe is. Inderdaad, we gaan weer 2000 jaar terug in de tijd. De oude Romeinen waren grote liefhebbers van de mannen en vrouwenliefde. Keizer Nero mocht zijn leuter met plezier in de behaarde zweetanus van een zijnder schandknapen hangen. Dat waren nog eens tijden.
Ik stel voor dat Hongarije ook een wet aanneemt die het verbiedt om informatie te verstrekken aan 18 minners m.b.t. prostitutie en haar cliëntele want dat zou de kinderlijke ziel ook kunnen bezoedelen en op het verkeerde pad kunnen brengen. Homoseksualiteit is blijkbaar de verkeerde richting in Hongarije waar je geen aandacht aan dient te besteden. Het is weer een voorbeeld van een land dat censuur toepast en erger nog een bevolkingsgroep (of gemeenschap zo u wilt) brandmerkt, discrimineert, uitsluit en censureert.
Sommige ijsberen (zijnde hoerenlopers) krijgen zelfs gevoelens van abnormaal zijn, als ze geconfronteerd worden met uitingen vanuit de homoseksuele en LHBTgemeenschap. Weer andere hoerenlopers ervaren bij zichzelf "Een enorme afschuw". Ze omschrijven dat als volgt:
"ik zie mezelf als erg homo vriendelijk maar heb een enorme afschuw voor indoctrinatie voor wat voor onderwerp of ideologie dan ook. Ik hoef niet bij elke film of serie lesbische of homostellen te zien omdat de makers een politieke standpunt willen maken of omdat ze druk voelen vanuit bepaalde collectieven om ook dat element toe te voegen. Als het past in het verhaal prima, maar dring het niet 'schreeuwerig' en 'activistisch' aan de kijkers op. Hetzelfde heb ik met geforceerde multiculturalisme en feminisme in de media (de inteligente professor is een neger, de man kookt thuis terwijl de vrouw de strijd aangaat tegen gemene witte mannen, etc.,etc.), pure indoctrinatie en opdringerig activisme (dat ook nog eens wordt gesubsidieerd)."
Het gaat dus om het "schreeuwerig en activistisch opdringen." Ik vraag me dan af hoe je al die dagelijkse nieuwsdiaree ervaart want het is niks anders als schreeuwerig opdringen, te beginnen met: "Wij zijn oraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanje." Inderdaad, daar voel ik ook wel enige afschuw bij. Dus maar weghouden van minderjarigen dit soort bagger. Feminisme, #MeToo, BLM allemaal weghouden van minderjarigen en vooral als het opgedrongen wordt, wat natuurlijk een zeer persoonlijke visie en belevenis is. Een boot vol met feestende leather boys die elkaar hartstochtelijk muilen? Bah bah, zeer opdringerig ik word er onpasselijk van. Weg er mee.
Nee, dan maar alles wat anders is wegcensureren en/of verbieden en daarbij de ultieme drogreden bedenken: "We moeten onze tere kinderzieltjes beschermen." Dus in Hongarije geen films, boeken, of andere creatieve uitingen bespreken tijdens de lessen maatschappijleer als daar de ranzige geur van homoseksualiteit aan hangt. Ik verklaar hierbij de kunst van David Hockney, Andy Warhol en Keith Haring taboe en niet geschikt om te bespreken in het Hongaarse klaslokaal.
Ter afsluiting nog een abject lesbisch tafereeltje. Heey, zou dat vieze glurende aapje Orban zijn?
https://media-manager.noticiasaominuto.com.br/1920/naom_5735e91dbfefb.jpg
Nog zo'n vies schilderij.
https://media.them.us/photos/5a7df6b5b893e7000f9f02d2/master/w_1600%2Cc_limit/3.-Domestic-Scene%2C-Los-Angeles_63A37.jpg
Meme Moo
26 juni 2021, 21:21
Hoever moet het gaan met Perversie voordat iemand gaat zeggen nou is het genoeg, straks gaan we ook pedofilie normaal vinden??
Zo is dat: alle perversie verbieden en wel meteen!
Te beginnen met die vermaledijde saunaclubs! :biggrin:
taka22
27 juni 2021, 00:55
Meme Moo,
Je hoort mij hoerenlopen niet goed praten, maar zou je het goed vinden als jou zoon (als je een zoon hebt) met een vriend
thuis komt en dan gaan ze naar de kamer om te sexen. Of begin je dan grenzen te trekken als het jou raakt??.
Het Duitsland van Van der Leyen
De 24-jarige man die vrijdag in het Zuid-Duitse Würzburg drie vrouwen doodde, had thuis propaganda liggen van de islamitische terreurorganisatie IS. Ook verklaarde hij na zijn arrestatie dat hij jihadistische motieven had. Dat melden verscheidene Duitse media.
De verdachte die afkomstig is uit Somalië, stond onder psychiatrische behandeling. Hij kwam in 2015 naar Duitsland. De man had enkele maanden geleden ruzie met zijn buren, waarbij hij ook met een mes zou hebben gedreigd.
Bij zijn aanval verwondde de man een groot aantal mensen met messen. Een vrouw verkeert nog in levensgevaar, meldt Der Spiegel. De messen bemachtigde hij op de huishoudafdeling van een warenhuis waar hij meteen zijn eerste slachtoffer maakte: een verkoopster.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/verdachte-mesaanval-wurzburg-had-is-propaganda-in-huis
Meme Moo
27 juni 2021, 10:23
Meme Moo,
Je hoort mij hoerenlopen niet goed praten, maar zou je het goed vinden als jou zoon (als je een zoon hebt) met een vriend
thuis komt en dan gaan ze naar de kamer om te sexen. Of begin je dan grenzen te trekken als het jou raakt??.
Lijkt me dat je Hongaars bent?
Klassiek staaltje van homofobie dus.
Als een kind zijn/haar eigen weg zoekt en daar gelukkig in is, zou mij dat het belangrijkste lijken!
Picasso 1
27 juni 2021, 13:21
Het gaat dus om het "schreeuwerig en activistisch opdringen." Ik vraag me dan af hoe je al die dagelijkse nieuwsdiaree ervaart want het is niks anders als schreeuwerig opdringen.
Klopt, met name links politiek schreeuwerig (om het in MB's woorden te duiden). Bijjna dagelijkse "klimaat indoctrinatie", "feministisch indoctrinatie", mullticulturalisme promotie" en ook dus "lghbti". Ik noem het 'schreeuwerig' omdat het een dagelijkse stortvloed betreft die we via vele kanalen over ons heen krijgen. Een pure poging tot indoctrinatie en een strategie die geen millimeter onderdoet voor die van totalitaire of streng religieuze regimes, maar vermomd als "progressief", "mensenrechten" en meer van die manipulatieve woordenshit. En maar dagelijks Trump, de Polen, Bolsonaro, Orban, etc in allerlei programma's aanvallen want "die houden 'progressieve' vooruitgang tegen en brengen ons terug in die tijd" (wat niks meer is dan een mening van politieke tegenstanders die hun eigen politieke agenda bedreigd zien worden)). En maar vooral opgroeiende kinderen met die eenzijdige beeldvorming bestoken via de media, 'voorlichting', en meerdere andere kanalen want wat niet helemaal lukt met de huidige generatie moeten we dan maar via indoctrinatie programma's realiseren met de volgende generatie.
Je hebt dus mijn bericht kennelijk goed begrepen, ik trek het breder dan de indoctrinatie vanuit lghbti hoek. Maar lghbti is wel een zeer representatief voorbeeld van de (zogenaamd 'progressieve') indoctrinatie van een aantal onderwerpen waar we nonstop mee worden bestookt.
Een boot vol met feestende leather boys die elkaar hartstochtelijk muilen? Bah bah, zeer opdringerig ik word er onpasselijk van. Weg er mee.
Nee hoor, vind ik prima. Vind ik een mooie feest en aandachtsmoment van een collectief. We hebben ook een dag voor jodenherdenking, bevrijdingsdag, vrouwendag, dierendag, etc. Goed om op specifieke onderwerpen op bepaalde dagen bij stil te staan of feestelijk te vieren.
Maar ga me er niet elke dag mee bestoken en een stortvloed aan selectieve nieuws over deze onderwerpen over me heen gieten. En kom niet aan zetten met 'voorlichting' aan kinderen terwijl het feitelijk om niets anders gaat dan een politieke visie aan ze opdringen.
Shakir
27 juni 2021, 15:21
@Badslippers, goede opinievorming waar ik me grotendeels in kan terugvinden (maar niet over alles).
Het gaat dus om het "schreeuwerig en activistisch opdringen." Ik vraag me dan af hoe je al die dagelijkse nieuwsdiaree ervaart want het is niks anders als schreeuwerig opdringen, te beginnen met: "Wij zijn oraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanje." Inderdaad, daar voel ik ook wel enige afschuw bij. Dus maar weghouden van minderjarigen dit soort bagger. Feminisme, #MeToo, BLM allemaal weghouden van minderjarigen en vooral als het opgedrongen wordt, wat natuurlijk een zeer persoonlijke visie en belevenis is. Een boot vol met feestende leather boys die elkaar hartstochtelijk muilen? Bah bah, zeer opdringerig ik word er onpasselijk van. Weg er mee.
De vraag zou moeten zijn hoe men gepast kan reageren om Orban en sympathisanten tegen te houden? Het wegcensureren van bepaalde bevolkingsgroepen hoort inderdaad niet thuis binnen de EU. Toch denk ik dat al dat activistisch geschreeuw weinig soelaas zal brengen en averechts kan werken. Beter zou zijn dat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens de nieuwe wet verwerpt.
Ze omschrijven dat als volgt: "ik zie mezelf als erg homo vriendelijk maar heb een enorme afschuw voor indoctrinatie voor wat voor onderwerp of ideologie dan ook. Ik hoef niet bij elke film of serie lesbische of homostellen te zien omdat de makers een politieke standpunt willen maken of omdat ze druk voelen vanuit bepaalde collectieven om ook dat element toe te voegen. Als het past in het verhaal prima, maar dring het niet 'schreeuwerig' en 'activistisch' aan de kijkers op. Hetzelfde heb ik met geforceerde multiculturalisme en feminisme in de media (de inteligente professor is een neger, de man kookt thuis terwijl de vrouw de strijd aangaat tegen gemene witte mannen, etc.,etc.), pure indoctrinatie en opdringerig activisme (dat ook nog eens wordt gesubsidieerd)."
Ik voel me niet meteen aangesproken. Citaten als "Ik zie mezelf als erg homo vriendelijk maar..." zouden kunnen verwijzen naar verdoken homofobie (of racisme, of seksisme), maar verexcuseerd vanuit een intellectueel jasje. Zo bekijk ik de zaken alvast niet. Ras, geslacht of seksuele voorkeur mag geen issue zijn in de huidige maatschappij (huisvestiging/werk etc...). Punt.
Toch maak ik er geen geheim van dat met name het Nieuwe Feminisme me het strot begint uit te komen. Er zijn tijden geweest dat je geen krant meer kon openslaan zonder platgebombardeerd te worden met gendergezwets. Koppen in de trant van "Al veel meisjes zijn ingeschreven voor studies Burgerlijk Ingenieur. Waar blijven de jongens is de zorgsector?" Laat jongeren zelf beslissen wat ze willen studeren! Of wacht dat je van de reclamespot van Gillette ten tijde van #metoo die mannen de les spelden dat ze zich moesten gedragen tegenover vrouwen? Ik heb sindsdien nooit meer scheermesjes bij Gillette gekocht!
Mijn punt is dat al dat "links geschreeuw" (om het zoals MB te verwoorden) polariserend kan werken vanwege het geforceer, de verwijtende houding en het belerende vingertje. Er zijn Legio voorbeelden te vinden hierover.
Shakir
27 juni 2021, 15:36
Een pure poging tot indoctrinatie en een strategie die geen millimeter onderdoet voor die van totalitaire of streng religieuze regimes, maar vermomd als "progressief", "mensenrechten" en meer van die manipulatieve woordenshit.
Het gaat zelfs nog verder. De EU probeert zijn waarden en normen te exporteren via bvb. handelsakkoorden. Toevallig zijn dit ook wel waarden en normen die ik meestal wel deel, maar ik vind niet dat de EU die zo autoritair moet opdringen.
Het valt me overigens op dat veel mensen blind zijn voor de harde ideologische lijn en de bemoeienissen van de EU. (Zelfs Zwarte Piet proberen ze te verbieden). Ik druk me eigenlijk verkeerd uit, want "hard" gaat in feite via resoluties en aanbevelingen, dus via soft-law.
Veel mensen die opgroeiden in het Oostblok of de Sovjet-Unie zien dat echter wel en herkennen hierbij heel wat mechanismen van de voormalige Sovjet-Unie.
LGBTH indoctrinatie zet zich voort met 🌈 op reclameborden tijdens EK.
Badslippers
27 juni 2021, 23:02
LGBTH indoctrinatie zet zich voort met �� op reclameborden tijdens EK.
Dat zijn voor sommige ijsberen met zekerheid "links politiek schreeuwerige" sponsoren en bedrijven. En dat is "een pure poging tot indoctrinatie en een strategie die geen millimeter onderdoet voor die van totalitaire of streng religieuze regimes, maar vermomd als "progressief", "mensenrechten" en meer van die manipulatieve woordenshit".
M.a.w. Volkswagen, Heineken, Bookings.com en JustEat behoren tot de sponsors van het EK die hun advertenties op de reclameborden aanpassen met een vrolijke regenboogachtergrond. Niet met de bedoeling om meer auto's, bier, hotelovernachtingen en vreten aan de man te brengen want dat is slechts een facade. De harde werkelijkheid is dat ze de intentie hebben om ons te indoctrineren zodat ons de Pride Maand en de inclusiviteit door de strot wordt geduwd.
Picasso 1
27 juni 2021, 23:15
De commercie waait simpelweg mee met waar de maatschappij met succes mee geïndoctrineerd is. Een paar jaar geleden begonnen ze klimaathypotheken te verkopen, groene beleggingen, etc. en met hetzelfde winstoogmerk plakken ze nu net zo makkelijk een regenboog afbeelding op hun producten.
In 1940 plakten ze swastikas.
President Tsjechië verdedigt omstreden lhbti-wet Hongarije: ‘Ik walg van transgenders’
VIDEODe Tsjechische president Miloš Zeman heeft in gesprek met CNN de omstreden Hongaarse anti-lhbti+-wet verdedigd. Hij noemde transgender personen ‘walgelijk’ en vergeleek geslachtsveranderende operaties met ‘zelfverminking’.
,,Ik zie geen reden om het niet met hem eens te zijn, ik ben zelf namelijk ook volledig geïrriteerd door de feministen, de #MeToo-beweging en de Prague Pride.”
Misdaad van zelfverminking
Later in het interview sprak hij zich uit over transgender personen: ,,Homoseksualiteit kan ik begrijpen, maar weet je wat ik niet begrijp? Transgender personen. Als je een geslachtsveranderende operatie ondergaat, pleeg je eigenlijk een misdaad door aan zelfverminking te doen. Elke operatie is een risico. Persoonlijk walg ik van transgender personen”, aldus Zeman.
https://www.ad.nl/buitenland/president-tsjechie-verdedigt-omstreden-lhbti-wet-hongarije-ik-walg-van-transgenders~aaa10389/
Badslippers
28 juni 2021, 23:21
"Ik zie geen reden om het niet met hem (Orban, bs) eens te zijn, ik ben zelf namelijk ook volledig geïrriteerd door de feministen, de #MeToo-beweging en de Prague Pride. Aldus de Tsjechische president Miloš Zeman. Hij kan zich in ieder geval in het gezelschap verheugen van een aantal ijsberen die er een gelijke visie op na houden.
Aldus de Tsjechische president Miloš Zeman. Hij kan zich in ieder geval in het gezelschap verheugen van een aantal ijsberen die er een gelijke visie op na houden.
Interessante man:
Zeman bezeichnete 2019 den Kampf gegen den Klimawandel als übertrieben und verglich die Diskussion darüber mit einer neuen Religion. Sich selbst bezeichnete er in dem Zusammenhang als Ketzer.[9]
Öffentliche Auftritte ließen wiederholt Vermutungen einer Alkoholkrankheit zu.[36] Er verteidigte seinen Alkoholkonsum mit den Worten, Alkoholkonsum sei „ebenso normal wie die Tatsache, dass man sich nicht betrinken sollte“. Auch sagte er: „Adolf Hitler war abstinent, Nichtraucher und Vegetarier und hat den Krieg verloren, während der britische Premier Winston Churchill täglich eine Flasche Whisky, drei Flaschen Champagner trank und acht Zigarren rauchte – und er hat den Krieg gewonnen.“[37]
https://de.wikipedia.org/wiki/Milo%C5%A1_Zeman
Even nadenken állemaal
Het kan die Orban geen zak schelen of homos kinderen mogen opvoeden of niet,zo dom is hij niet maar het zijn volgend jaar verkiezingen en hij moet zich kunnen profileren
Al dat gedoe tegen hem van het politieke correcte Europa werkt averechts. Hij zal door de kiezers beschouwd worden als een held tegen het bureaucratisch Europa
En in Oost Europa hangt er idd een homofoob klimaat, zeker in Rusland en Polen
Weet je wat er begin januari gebeurde op een seksfeesten in hartje Brussel? Thema? Een gangbangs met homo's
De politie kwam een kijkje nemen na klachten van buren voor lawaai.
Het ultrarechtseHongaars Europese parlementslid en rechterhand van Orban, dhr Josef Szajer ontsnapt naakt langs de dakgoot maar de flikken hebben hem op straat waar hij wilde vluchtelingen
Deze man had pas nog een antihomowet ingediend en staat bekend als een aanhanger van de christelijke en familiale waarden,zijn vrouw is directrice van de nationale Hongaarse bank
Maar nu uitlekte dat hij homo is en blijkbaar regelmatig homoseksfeestjes in Brussel frequenteerfe nam hij ontslag uit het Europese parlement en uit de partij van Orban,waarschijnlijk door Orban gedwongen
Grappig wel dat andere politici beroep deden op hun diplomatieke onschendbaarheid en indien hij niet naakt langs de dakgoot wilde vluchten, man is ongeveer 200 kilo zwaar,dan had er geen haan naar gekraaid
Nu schreef de Hongaarse pers dat het een afrekening was van Europa tegen Orban omdat Hongarije de Europese begroting niet wilde goedkeuren