PDA

Volledige versie bekijken : Blad blazen

Willem2
7 november 2021, 12:20
Tja, je kan je maar ergens druk om maken. Maar die bladblazers zijn echte herriemakers en uiteindelijk enorme vervuilers ondanks dat het zogenaamd opgeruimd lijkt...

Zodra de eerste herfstbladeren gaan vallen, is het weer tijd voor gemeentes en particulieren om de bladblazer ter hand te nemen. Het leidt bij veel mensen steevast tot ergernis, vanwege de herrie, de vervuilende uitstoot en ook het effect op de natuur. Nederlandse gemeentes beginnen dat nu ook in te zien, en passen hun aanpak aan.

Volgens Arnold van Vliet, bioloog verbonden aan de Wageningse universiteit, verschraal je de omgeving door bladeren weg te blazen. "Dat is omdat voeding wordt weggenomen uit de bodem. In een normaal ecologisch systeem breken schimmels en bacteriën de bladeren af. Er zit heel veel leven in het verrottende blad. En die beestjes trekken ook weer vogels aan."
... https://nos.nl/artikel/2404681-de-vervuilende-bladblazer-verdwijnt-maar-het-bladblazen-niet-neem-een-hark

hasta la pasta
7 november 2021, 12:45
Tja, je kan je maar ergens druk om maken. Maar die bladblazers zijn echte herriemakers en uiteindelijk enorme vervuilers ondanks dat het zogenaamd opgeruimd lijkt..

Het is ook nooit goed. De opgeruimde blaadjes zorgen ervoor dat mensen niet uitglijden en daardoor in het drukke ziekenhuis belanden met botbreuken en ander ongemak;)

Mesc1978
8 november 2021, 13:30
Het is ook nooit goed. De opgeruimde blaadjes zorgen ervoor dat mensen niet uitglijden en daardoor in het drukke ziekenhuis belanden met botbreuken en ander ongemak;)

Pas maar goed op...
Zelfs als je in het ziekenhuis komt vanwege botbreuken krijg je ook even een wattenstaafje in je neus...

Husky
8 november 2021, 14:22
In plaats van een een mechanische blad blaser prefereer ik het geblaas ven een ervaren DVP!
Maakt minder geluid, gebruikt geen stroom en laat geen rommel achter:freu:

bertje600
8 november 2021, 14:46
In plaats van een een mechanische blad blaser prefereer ik het geblaas ven een ervaren DVP!
Maakt minder geluid, gebruikt geen stroom en laat geen rommel achter:freu:

Maar kost wel meer geld.

Husky
8 november 2021, 15:13
Bladblazer kost als eerste de investering en ten tweede stroomgebruik:)
En hij maakt herrie,geef mij maar een DVP met goede blaaseigenschappen:freu:
Het liefst met een conservatorium opleiding trombone en tuba:freu:

JonnyFontane
8 november 2021, 16:05
En hij maakt herrie,geef mij maar een DVP met goede blaaseigenschappen:freu:
Het liefst met een conservatorium opleiding trombone en tuba:freu:

Het liefst dat ze gestudeerd hebben aan de Akedemsky Oralski

Badslippers
8 november 2021, 18:05
Tja, je kan je maar ergens druk om maken. Maar die bladblazers zijn echte herriemakers en uiteindelijk enorme vervuilers ondanks dat het zogenaamd opgeruimd lijkt.

Vroeger (Tja, vroeger) deden we dat toch gewoon met een hark? Blijf je ook nog fit.
https://mplshealthandwellness.com/wp-content/uploads/2020/11/85457910_m.jpg

Jackless
8 november 2021, 19:07
Blasen ken ik, maar harken? Ik zal het binnenkort eens aan een dame vragen. Ik heb wel een beetje angst voor de pijnlijke afloop dat vast herrie gaat maken.

Jack42
8 november 2021, 20:40
Het is blijkbaar komkommertijd.....;)

Giodude
8 november 2021, 20:56
Het is blijkbaar komkommertijd.....;)

Wel van te voren goed navragen. Als extra kan het behoorlijk oplopen. ;)