PDA

Volledige versie bekijken : Orange The World



Willem2
26 november 2021, 20:37
Twee dagen geleden was het "Orange Day" de wat andere oranje dag :cool:
Het gaat hier om huiselijk geweld
https://www.orangetheworld.nl/


‘Een lichtpuntje in de persconferentie’ en: ‘fantastisch'. Experts die zich bezighouden met huiselijk geweld zijn dolblij dat premier Rutte opriep te letten op mensen die in een onveilige thuissituatie zitten.
... https://www.ad.nl/nieuws/fantastisch-en-een-lichtpuntje-rutte-komt-op-voor-slachtoffers-huiselijk-geweld~ac249d35/

Jan_Wandelaar
27 november 2021, 20:32
Jammer dat Peppi het onderwerp aanhaalde. Is voor veel mensen juist een reden om zich er vanaf te keren.


J.W.

Siberische tijger
28 november 2021, 08:53
Peppi wil ook eens met iets positiefs komen.
Hoe vaak wij het afgelopen jaar hem al hebben horen zeggen: 'daar kan ik mij niks meer van herinneren' of: 'hiervoor moet ik mijn excuses maken'; hij wordt gewoon lachwekkend.
Het enige doel van Mark Rutte is om de langstzittende premier van Nederland te worden dn daar gebruikt hij alle middelen voor, dus ook deze Corona crisis.

Het is alleen jammer dat heel veel Nederlanders dit bij de Tweede Kamerverkiezingen niet door hadden, dus de VVD blijft de grootste partij, dus Peppi blijft aan de macht.

pret
28 november 2021, 08:59
Correctie geen peppi maar jokkie.

Jan_Wandelaar
28 november 2021, 16:37
... dus de VVD blijft de grootste partij ...
Verkiezingen 17 maart 2021:
Van de 13.293.186 kiesgerechtigden brachten 10.462.677 personen hun stem uit. Daarvan waren 10.422.852 stemmen geldig. De kiesdeler is daarmee 69.485 stemmen per zetel in de tweede kamer. De VVD haalde 34 zetels. Tot zover de officiële uitslag als vastgesteld door de kiesraad.

Pakken we nu zelf even de rekenmachine erbij:
34 zetels maal de kiesdeler van 69.485 is 2.362.490 kiesgerechtigden die op de VVD gestemd hebben.

13.293.186 kiesgerechtigden min 10.462.677 uitgebrachte stemmen is 2.830.509 kiesgerechtigden die dermate klaar zijn met de politiek dat ze het de moeite niet waard vinden om hun stem uit te brengen.

Bij de afgelopen verkiezingen is de groep mensen die het gehad hebben met de politiek dus de grootste gebleven, en niet de VVD.


J.W.