Volledige versie bekijken : Oekraïne
Pagina's :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
pietpotent44
21 maart 2022, 21:31
Russische elites die Poetin willen afzetten
https://www.youtube.com/watch?v=CVxggnMly5Y
WANDELAAR5
21 maart 2022, 21:52
Ik hoop het, maar ik denk dat ze allemaal te bang zijn voor een plotselinge polonium vergiftiging. En wie komt er dan? Die Navalny is nauwelijks beter. Je krijgt denk ik alleen een nieuwe autocraat.
Brad Clitt
21 maart 2022, 22:08
Chodorkovsky zou misschien wel willen of anders Nikita Mazepin, die gaat nu ipv alleen een stoeltje voor een stoel aan een (lange) tafel.
Herr Fick
22 maart 2022, 08:50
Dit hou je toch niet voor mogelijk ...
Boris Romantsjenko: de Oekraïner die 4 concentratiekampen overleefde, maar het leven liet bij een Russisch bombardement
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/22/boris-romantsjenko-de-oekraiense-man-die-vier-concentratiekampe/
Badslippers
22 maart 2022, 10:42
Russische elites die Poetin willen afzetten
https://www.youtube.com/watch?v=CVxggnMly5Y
Infinity news? Wat is dit nu weer voor een vage nieuwsbron? Volstrekt onbekend. Slechts 2 berichten op dat kanaal en dan ook nog geplaatst in de laatste 24 uur. Nep nieuws en fake dus.
Email adres is ook niet echt professioneel idmedia097@gmail.com
Husky
22 maart 2022, 13:35
Was het maar waar wat in het bovenstaand bericht gesuggereerd wordt!
Husky
22 maart 2022, 14:13
Overigens doet men in Nederland,maar ook op de Veluwe enorm veel om Oekraïense vluchtelingen op te vangen,voetbalclubs stellen hun kantines en kleedkamers beschikbaar om een tijdelijke opvang van
4 tot 6 dagen te organiseren,inclusief eten,kleding,speelgoed en hygiëneproducten,veel vrijwilligers werken hieraan mee,nemen zo nodig vrije dagen op.
Zondag en maandag komen de eerste bussen uit Polen aan,wij zorgen voor de juiste opvang en een stuk warmte om deze gezinnen vooral vrouwen met kinderen op te vangen,brengen veldbedden naar de kantine en richten daar alles in.
Vandaar gaan de families naar opvangadressen en vakantiewoningen in Nederland of in de buurt,er zijn enkele ouderen bij, en bij grote gezinnen met 4 kinderen of meer mag ook de man mee indien hij dat wil,
kortom wij zijn dankbaar om een beetje hulp te verlenen aan deze ontredderde oorlogslachtoffers,het verzacht enigszins onze machteloosheid!
Zelf verricht ik ook hand en spandiensten,met af en toe een een uitstapje naar een saunaclub ter afleiding!
Het is met geen pen te beschrijven wat Putin met zijn agressie teweeg brengt,mensen komen hier met een koffertje als laatste bezit terwijl de meeste mannen het land verdedigen:heul:
Goh goh wat is heer Husky weer goed bezig chapeau hoor. Zou hij ook hetzelfde doen bij bijvoorbeeld Syrische vluchtelingen?
Nou in ieder geval nomineer ik hem als voorbeeldige burger van de dag, is zijn dag ook weer goed.
Willem2
22 maart 2022, 16:01
Zou hij ook hetzelfde doen bij bijvoorbeeld Syrische vluchtelingen?
zegt pret die zijn logeerkamer aan Syrische vluchtelingen verhuurd :rolleyes:
zegt pret die zijn logeerkamer aan Syrische vluchtelingen verhuurd :rolleyes:
Ik ga niet zitten opscheppen over mijn goede daden en helemaal niet op een openbare (hoeren)forum.
Badslippers
22 maart 2022, 17:01
Leuk initiatief:
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/lueneburg_heide_unterelbe/Sumte-will-erneut-Hunderte-Fluechtlinge-aufnehmen,aktuelllueneburg6994.html
Sumte wil weer honderden vluchtelingen opnemen
Het dorp Sumte in het district Lüneburg, dat bekend werd tijdens de vluchtelingencrisis in 2015, bereidt zich voor om enkele honderden vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen. Volgens de wijk zouden de mensen in het dorp in de gemeente Amt Neuhaus ook medische zorg en hulp voor het dagelijks leven moeten krijgen. "De huizen in Sumte bieden ruimte en rust", zegt burgemeester Andreas Gehrke (CDU), volgens een verklaring. In 2015 haalde het 100 inwoners tellende dorp Sumte de krantenkoppen omdat het 750 vluchtelingen opnam. (https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/lueneburg_heide_unterelbe/Sumte-will-erneut-Hunderte-Fluechtlinge-aufnehmen,aktuelllueneburg6994.html)
pietpotent44
22 maart 2022, 17:04
Infinity news? Wat is dit nu weer voor een vage nieuwsbron? Volstrekt onbekend. Slechts 2 berichten op dat kanaal en dan ook nog geplaatst in de laatste 24 uur. Nep nieuws en fake dus.
Email adres is ook niet echt professioneel idmedia097@gmail.com
Je kan inderdaad beter naar de Russische staatsmedia kijken, is veel betrouwbaarder :biggrin:
Het email adres daarvan is ook veel betrouwbaarder: W.Putin@kremlin.com
Maar jij bent fan van de msm, dus misschien dat je de Telegraaf wel vertrouwt:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1530786074/russische-elite-plant-een-gifaanslag-op-vladimir-poetin
Of anders SkyNews, tegenwoordig ook populair op dit forum:
https://www.skynews.com.au/world-news/global-affairs/moscow-coup-ukrainian-intelligence-claims-russian-elite-planning-to-overthrow-putin/video/3ff2b97674719411a27cdc9c2b36f032
Anyway, het zou me niks verbazen als binnenkort iemand binnen zijn eigen kring iets probeert tegen Poetin.
Er zijn in het verleden al zon 7 aanslagen op zijn leven geweest. Maar ze kunnen hem natuurlijk op meerdere manieren afzetten.
Vergiftigen zal moeilijk worden, want Poetin heeft mensen in dienst die eerst van zijn eten moeten proeven alvorens hij zelf neemt.
Misschien gewoon even iemand met corona per ongeluk expres in zijn pokerface laten hoesten.
pietpotent44
22 maart 2022, 18:17
Israël: Moskou ziet af van demilitarisering en nieuw bestuur Kiev
JERUZALEM (ANP) - Rusland eist niet langer een totale demilitarisering van Oekraïne en ook geen nieuwe regering in Kiev, volgens althans de Israëlische premier Naftali Bennett. Bennett probeert te bemiddelen in het conflict.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/isra%C3%ABl-moskou-ziet-af-van-demilitarisering-en-nieuw-bestuur-kiev/ar-AAVjKJQ
WANDELAAR5
22 maart 2022, 19:46
Ik ben zeer sceptisch over onderhandelingen. Die Lavrov zei vlak voor de aanval nog dat er geen aanval zou komen. Volgens mij zijn al die onderhandelingen alleen afleidingsmanoeuvres. Oekraïne zal zijn leger nooit opgeven, want dan komt Poetin gewoon nog een keer op bezoek. Oekraïne zal ook nooit gebied opgeven. Pas als Oekraïne of Rusland verloren heeft, dan zal er ruimte zijn voor een akkoord. Als Poetin niet kan winnen, dan zal hij chemische en biologische wapens inzetten. Als Oekraïne zich dan nog niet overgeeft zal hij serieus nucleaire wapens overwegen. De vraag is of hij dat uiteindelijk ook zal doen en of de NATO dan nog blijft toekijken.
pietpotent44
22 maart 2022, 21:15
Ik denk dat de Russen zich gaan stukbijten op de grote steden. En met name Kiev.
Zodra het voor de Russen duidelijk wordt dat dat niet haalbaar is, en de verliezen (te) groot zijn, zullen ze proberen 'slechts' de randen van Oekraine te bemachtigen en behouden.
Dan zal Rusland ook wat serieuzer gaan onderhandelen.
Ik hoop dat Oekraine gevechtsvliegtuigen krijgt, van Polen of andere landen. En extra wapens voor luchtafweer. En hoop dat Israel zal helpen met raketafweersysteem. Als alternatieven voor het uitblijven van een no-fly zone boven Oekraine door de navo.
En er kan natuurlijk intern in Rusland nog wat gaan gebeuren.
Een coup door het leger, of door de FSB. Of door machtige rijke Russen. Of een aanslag op Poetin.
https://www.youtube.com/watch?v=3pxJE02lksw
Badslippers
23 maart 2022, 00:06
Je kan inderdaad beter naar de Russische staatsmedia kijken, is veel betrouwbaarder :biggrin:
Het email adres daarvan is ook veel betrouwbaarder: W.Putin@kremlin.com
Nee, dat is me teveel gedoe. Dan moet ik weer eerst mijn VPN aan het werk zetten en er op vertrouwen dat Google translate de boel een beetje begrijpelijk vertaalt. Bovendien zou ik me ook nog eerst moeten verdiepen welke Russische staatsmedia enige inhoudelijke relevantie zouden kunnen hebben.
Maar jij bent fan van de msm, dus misschien dat je de Telegraaf wel vertrouwt:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1530786074/russische-elite-plant-een-gifaanslag-op-vladimir-poetin
Ja klopt, ik kijk wel eens in de Telegraaf maar het is wat mij betreft toch een wat oppervlakkig krantje waar de koppen vaak meer plaats innemen dan het artikel waar ze betrekking op hebben. En nogmaals, ik heb dat al vaker gezegd, msm zijn prima in staat om ingewikkelde studies en wetenschappelijk onderzoek te vertalen naar leesbare artikelen. Bovendien vind ik het onzinnig en tijdverkwisting om elk nieuwsitem te onderzoeken op betrouwbaarheid.
Dan de aanname dat Putin iets zou kunnen overkomen. Ja, dat zou kunnen. Dat had ik je ook kunnen vertellen. Van welke richting dat zou kunnen komen? Kan van binnenuit zijn maar ook extern. En voor de discussie op dit mooie forum is het dan prettig waarop je die aanname baseert. En dan moet ik toch zeggen dat ik me liever baseer op berichten uit media met een zekere reputatie en statuur dan op een onbeduidend en obscuur youtube kanaal.
Maar goed, alle bronnen zijn welkom om uiteindelijk een eigen mening te formuleren.
Picasso 1
23 maart 2022, 00:18
Volgens mij zijn al die onderhandelingen alleen afleidingsmanoeuvres.
Misleiding inderdaad en ook om verder in elkaars kaarten te proberen te kijken.
pietpotent44
23 maart 2022, 04:07
En nogmaals, ik heb dat al vaker gezegd, msm zijn prima in staat om ingewikkelde studies en wetenschappelijk onderzoek te vertalen naar leesbare artikelen. Bovendien vind ik het onzinnig en tijdverkwisting om elk nieuwsitem te onderzoeken op betrouwbaarheid.
Dan de aanname dat Putin iets zou kunnen overkomen. Ja, dat zou kunnen. Dat had ik je ook kunnen vertellen. Van welke richting dat zou kunnen komen? Kan van binnenuit zijn maar ook extern. En voor de discussie op dit mooie forum is het dan prettig waarop je die aanname baseert. En dan moet ik toch zeggen dat ik me liever baseer op berichten uit media met een zekere reputatie en statuur dan op een onbeduidend en obscuur youtube kanaal.
Maar goed, alle bronnen zijn welkom om uiteindelijk een eigen mening te formuleren.
Tja, welke bronnen zijn betrouwbaar. Ik zou niet willen zeggen dat de msm per se betrouwbaar is. Integendeel zelfs. Dat hebben we bij corona ook goed kunnen zien. Schrikbarend veel fake nieuws uit msm. Daar ben ik achter gekomen door zoveel mogelijk andere bronnen te volgen, en vooral ook cijfers van de officiele instanties. En dus gevaarlijk om msm als waarheid aan te nemen. Al is dat 'makkelijker'. En begrijp ik dat mensen dat daarom doen.
Ook wat de Oekraine oorlog betreft is het dus ook weer kritisch zelf nadenken.
Zo zou het inderdaad ook best kunnen dat dat laatste bericht over eventuele afzetten van Poetin door de elite daar ook fake nieuws is, afkomstig van Oekraine. In een poging tot stemmingmakerij.
En dat Poetin iets kan overkomen is inderdaad ook niks nieuws.
Maar ik heb het nieuws over Rusland ruim 20 jaar redelijk goed gevolgd. En heb vroeger ook veel documentaires gezien over Rusland en Poetin. Inclusief interviews met tegenstanders zoals Michail Chodorkovski en andere ex oligarchen, Navalny, politici, maar ook met Poetin zelf. En ook zelf mensen gesproken die in de voormalige Sovjet Unie geleefd hebben. Ik ben geen Rusland expert of militair expert, maar kan natuurlijk wel zelf nadenken.
Overigens is een neef van mij wel een expert op dit gebied. Verschijnt zelfs al zon 15 jaar regelmatig op tv om over dit soort conflicten te praten. Doceert daarover ook op de universiteit. Misschien moet ik hem binnenkort eens raadplegen. Kan me van vroeger (jaren 80 en 90) nog herinneren dat hij in het pre Internet tijdperk geabonneerd was op 5 verschillende kranten, omdat hij wist dat elke krant gekleurd nieuws bracht.
Poetin zelf vreest het meeste voor mensen uit zijn eigen geheime dienst (FSB, voormalig KGB). Niet zozeer voor andere politici, want die kunnen in het corrupte Russische systeem makkelijk uitgeschakeld worden door gevangen te zetten of zelfs om te laten brengen.
Het is ook algemeen bekend dat Poetin veel vijanden heeft gemaakt. Ook in Tsjetsjenie bijvoorbeeld. Genoeg mensen die hem willen afzetten of zelfs vermoorden. Maar het Kremlin wordt streng bewaakt. Ik denk dat Poetin nooit meer een normale wereldleider kan zijn. Er is geen weg terug meer voor hem nu hij dit oorlogspad in is geslagen.
Ja, Oekraine heeft ook veel corruptie. En ook Zelensky is niet helemaal zuiver. Maar Rusland is in dit conflict wel degelijk de agressor. En niet Oekraine, maar ook niet de navo. En de navo heeft in dit conflict ook geen verdragen geschonden zoals sommigen beweren. Rusland heeft dat wel. Dat is zeker.
Badslippers
23 maart 2022, 12:40
Tja, welke bronnen zijn betrouwbaar. Ik zou niet willen zeggen dat de msm per se betrouwbaar is. Integendeel zelfs. Dat hebben we bij corona ook goed kunnen zien. Schrikbarend veel fake nieuws uit msm. Daar ben ik achter gekomen door zoveel mogelijk andere bronnen te volgen, en vooral ook cijfers van de officiele instanties. En dus gevaarlijk om msm als waarheid aan te nemen. Al is dat 'makkelijker'. En begrijp ik dat mensen dat daarom doen.
Tja, dat kan ook gezegd worden van zogenaamd wetenschappelijk onderzoek waar we mee overspoeld worden. Ik ken geen woord wat vaker misbruikt wordt dan het woord 'wetenschappelijk'.
Er wordt vaak gezegd: "En dat is wetenschappelijk bewezen", en dan zou iets 100% waar en bewezen moeten zijn. Of "Wetenschappelijk onderzoek heeft bevestigd dat . . .". In een ademteug worden dan nog wat grafieken en cijfermateriaal ingebracht om het waarheidsgehalte definitief te bevestigen.
Als er iets is wat duidelijk is geworden m.b.t. de coronacrisis is dat er wereldwijd geen universele of uniforme wetmatigheden te geven zijn. Er zijn gewoonweg te veel variabelen om tot eensluidende conclusies te komen. En om 'on topic' te blijven, dat zie je ook bij de oorlog in Oekraïne. Teveel onzekerheden om steekhoudende uitspraken te doen (hoewel dat natuurlijk wel toegestaan is en mag, zeker op een forum).
Ook wat de Oekraine oorlog betreft is het dus ook weer kritisch zelf nadenken.
Maar ik heb het nieuws over Rusland ruim 20 jaar redelijk goed gevolgd. En heb vroeger ook veel documentaires gezien over Rusland en Poetin. Inclusief interviews met tegenstanders zoals Michail Chodorkovski en andere ex oligarchen, Navalny, politici, maar ook met Poetin zelf. En ook zelf mensen gesproken die in de voormalige Sovjet Unie geleefd hebben. Ik ben geen Rusland expert of militair expert, maar kan natuurlijk wel zelf nadenken.
Daar ben ik het helemaal mee eens; nadenken en jezelf een mening vormen. En dat kun je doen om veel te lezen en nieuws tot je te nemen. En om mijn mening te vormen hoeft voor mij niet alles tot in de puntjes bewezen te worden.
Overigens is een neef van mij wel een expert op dit gebied. Verschijnt zelfs al zon 15 jaar regelmatig op tv om over dit soort conflicten te praten. Doceert daarover ook op de universiteit. Misschien moet ik hem binnenkort eens raadplegen. Kan me van vroeger (jaren 80 en 90) nog herinneren dat hij in het pre Internet tijdperk geabonneerd was op 5 verschillende kranten, omdat hij wist dat elke krant gekleurd nieuws bracht.
Ai, waarom moet ik nu ineens aan Jesse Klaver denken. Die haalt ook altijd allerlei familieleden en vrienden aan die expert zijn. "Ik belde met mijn zus. Zij is arts in een ziekenhuis en ik vroeg haar hoe het met de zorg is." Of Hoekstra die te pas en te onpas zijn Liselot opvoert. Maar goed, ik had drie ooms en een neef die hoge militaire functies hadden. Inmiddels allemaal dood. Jammer, anders had ik hun kunnen inzetten als deskundige in de Oekraïne oorlog. Ik heb ook nog een andere neef. Die zit al vanaf zijn 17e levensjaar in de bijstand. Hij is nu 65 en heeft nog nooit gewerkt. Eens kijken of die nog van pas komt in de een of andere discussie.
Ja, Oekraine heeft ook veel corruptie. En ook Zelensky is niet helemaal zuiver. Maar Rusland is in dit conflict wel degelijk de agressor. En niet Oekraine, maar ook niet de navo. En de navo heeft in dit conflict ook geen verdragen geschonden zoals sommigen beweren. Rusland heeft dat wel. Dat is zeker.
Tja, dat is slechts een uiterst klein deel van de historie. Iets van de laatste decennia. En omdat wij nu leven en dat meemaken lijkt het alsof er iets wereldschokkends gebeurt. Begrijp me goed, oorlog is geen pretje maar is al zo oud als de weg naar Rome. In zoverre is er weinig aan de hand want zelfs de Mongolen stonden al eens aan de poorten van Kiev te rammelen. Daar liggen wij echter niet wakker van. Ook tijdns de 2e Wereldoorlog werd er al flink gevochten. Blijft de vraag waarom er altijd maar weer om land gevochten moet worden. Vanwege de grondstoffen? Mwoahhh, daar had men 500 jaar geleden toch geen weet van. Waarom valt Putin daar binnen? Hij zal binnen nu en 20 jaar wel dood zijn. En dan zijn z'n wapenfeiten niet meer belangrijk. Hadden we niet eerst Michail Gorbatsjov. Maakte min of meer een einde aan de koude oorlog en tegelijkertijd viel de sovjet-unie uit elkaar. Vervolgens klom beroepsalcoholist Boris Jeltsin op een tank, gaf de coupplegers van katoen en stelde een volstrekte nobody met de naam Putin aan. Praten we allemaal niet meer over. Is historie. En nu dus een volgend hoofdstuk. De door Jeltsin naar voren geschoven en gefrusteerde KGB'er met de naam Putin is nu de machtigste man en wil weer graag één groot Sovjet rijk én, belangrijker nog, in de geschiedenisboekjes komen.
Nog een paar weken dan is de Oekraïne aan flarden geschoten en is de oorlog voorbij en kunnen we weer rustig gaan slapen. Eens kijken welk topic we dan kunnen openen.
Herr Fick
23 maart 2022, 14:47
Eens kijken welk topic we dan kunnen openen.
Hoeft niet. De Corona-cijfers gaan weer de hoogte in:frown:
Willem2
23 maart 2022, 20:12
Eens kijken welk topic we dan kunnen openen.
Taiwan :rolleyes:, alhoewel die wel inzien hoe dom dat zou zijn.
deket
23 maart 2022, 23:17
Ik kan heel goed begrijpen waarom er zoveel landen zijn toegevoegd aan de navo. Danwel navo-lidmaatschap aangevraagd hebben.
Rusland is nou eenmaal hopeloos onbetrouwbaar. Dat blijkt ook nu weer. De Russen hebben het verdrag van Boedapast uit 1994 sindsdien al 2 keer overtreden.
Dus waarom zouden we nu of in de nabije toekomst de Russen wel op hun woord moeten geloven dat ze zich aan verdragen houden (die dus WEL op papier staan).
China is helemaal niet de lachende derde in dit conflict. Ze zitten met Rusland in hun maag. En willen de VS ook niet teveel voor het hoofd stoten.
Lachende derde is misschien wat te direct en ruw uitgedrukt
Maar Rusland is nu verzwakt, Europa geschokt en Amerika in tweestrijd. Ook op economisch gebied lijkt China geen schade te lijden tgo Europa en Amerika.
Betreffende standpunten blijven ze afzijdig. Net zoals India
Israël en Turkije distantiëren zich niet openlijk van Rusland
Belarus en Noord Korea staan achter Rusland
Eddy_V
23 maart 2022, 23:45
En dat kun je doen om veel te lezen en nieuws tot je te nemen.
Ik heb ook nog een andere neef. Die zit al vanaf zijn 17e levensjaar in de bijstand. Hij is nu 65 en heeft nog nooit gewerkt. Eens kijken of die nog van pas komt in de een of andere discussie.
Wat lees ik hier??
Dat is me een ontboezeming die ik niet zag aankomen, Badslippers en Partycrasher familie van elkaar !
Ik had PC overigens wel wat jonger geschat maar ja, hij heeft natuurlijk ook een luizenleventje. Daarvan komen dan weer de misverstanden over Ivermectine, waardoor het ontstaan verklaard is van het misverstand dat dit een geneesmiddel tegen COVID zou zijn.
ps deze nonsens hebben uiteraard niets met de misdaden tegen Oekraïne te maken, een wakkere moderator zal dit wel verplaatsen (als ik geluk heb want anders heb ik dit allemaal voor joker zitten typen)
schoolmeester
24 maart 2022, 05:51
Ik heb een neef, ene Jan Potent.
Goede man, maar hij weet altijd alles beter, en durft zijn ongelijk nooit toe te geven.......
Groet, schoolmeester.
Hector Bellerin on the war in Ukraine: I think it's racist that other conflicts have been ignored
Real Betis right-back speaks out
Hector Bellerin has given his opinion on the Ukraine war, and has questioned why this conflict has been given more attention than others.
The Real Betis right-back has often showed himself to be a footballer interested in societal issues and he demonstrated this again with his perspective on the conflict.
"It is quite difficult to see that we are more interested in this war than in others," he told La Media Inglesa.
"I don't know if it is because they are more like us or because the conflict can affect us more directly both economically and in terms of refugees."
He then added examples of various other conflicts around the world to support his point.
"The Palestinian war has been completely silenced, no one speaks about it," he said.
"Yemen, Iraq... now Russia not being able to play in the World Cup is something that other countries have faced for many years."
He went on to state that the failure not to pay as much attention to other conflicts is racist.
"It is racist to have turned a blind eye to other conflicts and now to have this position," he said.
"It also reflects a lack of empathy for the number of lives lost in many conflicts and we are prioritising those that are near to us."
MARCA
ZOEK DE 10 VERSCHILLEN
https://img.piri.net/mnresize/840/-/resim/imagecrop/2022/03/07/01/21/resized_54fa7-ac379b0fhaberic3b6i.jpg
WANDELAAR5
24 maart 2022, 13:32
In al die andere gevallen is er geen buitenlandse macht een soevereine staat binnen gevallen met het oogmerk die staat volledig te vernietigen. Dus volgens mij is het verschil in behandeling logisch en niet racistisch van aard. Overigens zijn al die conflicten in landen waar grotendeels blanken wonen, zodat het per definitie geen racisme is.
WANDELAAR5
24 maart 2022, 13:33
Ik vond nog een leuke cover page voor WE:
36740
Husky
24 maart 2022, 15:10
Pret vroeg nog om de verschillen in post 525.
Ik denk dat ik het weet,het verschil is: capuchons en ijsmutsen bij de ene foto en hoofddoeken bij de andere foto!
stimpy3
24 maart 2022, 15:17
Zelfs de russische marine is niet veilig voor het oekraiense leger: https://twitter.com/KremlinTrolls/status/1506974605856194562
BREAKING Video: A Ukrainian UAV reportedly attacked the Russian Black Sea Fleet at the Port of Berdyansk, sinking the "Orsk" large landing craft at the dock
Two Russian warships are filmed escaping as explosions can be seen at the port dock area.
Dit moet toch een hele dure en pijnlijke invasie zijn. Kan haast niet anders of er gaan ook koppen rollen in het Kremlin.
https://www.youtube.com/watch?v=u4jsr8jFuw8
Eddy_V
24 maart 2022, 15:56
Pret vroeg nog om de verschillen in post 525.
Ik denk dat ik het weet,het verschil is: capuchons en ijsmutsen bij de ene foto en hoofddoeken bij de andere foto!
Ik denk dat ik ook nog een verschil zie: Veel mannen met baarden op die tweede foto, op de eerste vooral vrouwen en kinderen omdat hun kerels geen lafbekken zijn op zoek naar een luizenleventje met uitkering in een theehuis. Zoiets ?
Husky
24 maart 2022, 16:42
Zeker absoluut,
Wentelt Eefje
24 maart 2022, 16:56
ZOEK DE 10 VERSCHILLEN
Belangrijkste 2 verschillen: Oekraïne is het enige land ter wereld behalve Israël dat (ooit) een president en premier tegelijkertijd heeft van Joodse komaf
Belangrijkste 2 verschillen: Oekraïne is het enige land ter wereld behalve Israël dat (ooit) een president en premier tegelijkertijd heeft van Joodse komaf
De president is in ieder geval een lachertje.
hasta la pasta
24 maart 2022, 17:16
ZOEK DE 10 VERSCHILLEN
Waarom zou je niet op zoek gaan naar de 10 overeenkomsten?
Waarom zou je niet op zoek gaan naar de 10 overeenkomsten?
Omdat ze in het Westen liever de verschillen willen zien dan de overeenkomsten.
hasta la pasta
24 maart 2022, 17:28
Wie is "ze"?
Meme Moo
24 maart 2022, 17:58
Omdat ze in het Westen liever de verschillen willen zien dan de overeenkomsten.
Hoeveel Syriërs heb jij in huis genomen, Pret?
Hoeveel Syriërs heb jij in huis genomen, Pret?
Zie post 510.
pietpotent44
24 maart 2022, 21:34
Ongeveer 10.000 Amerikaanse militairen in Oekraine
Officieel zijn er geen soldaten van de navo en VS in Oekraine. Maar dat lijkt nu toch zo te zijn. Volgens correspondent Stefan Bosch.
https://www.headtopics.com/nl/liveblog-amerikaanse-bron-ongeveer-tienduizend-amerikaanse-militairen-in-oekra-ne-25047142
Ascari
24 maart 2022, 22:46
36745
Badslippers
24 maart 2022, 23:18
ZOEK DE 10 VERSCHILLEN
Dat zijn twee totaal verschillende conflicten. Syrië begon als burgeroorlog en omdat allerlei landen en groeperingen er zich mee gingen bemoeien werd het behoorlijk complex en kun je momenteel niet meer van een burgeroorlog spreken. Daarbij wordt Syrië door dictator Assad geregeerd die tegen zijn eigen volk gifgas inzette. De situatie in Oekraïne is totaal anders. Daar wordt de president en het parlement volgens democratische spelregels gekozen door het volk. Hoewel daar ook enkele bevolkingsgroepen met elkaar aan de stok hebben heeft dat niet tot een burgeroorlog geleid. Omdat de sovjet unie uit elkaar was gevallen werd oekraïne een soevereine republiek. Net als vele andere gebieden. Dan heb je nog dat OekraIne deel uitmaakt van het werelddeel Europa. Syrië ligt in het Midden-Oosten wat deel uitmaakt van het werelddeel Azië.
Het lijkt me in mijn simpele kijk dat je de landen die qua ligging, cultuur, godsdienst en dichtbij liggen wellicht sneller helpt dan een land waar je amper tot geen binding mee hebt. Dus dat mogen de landen doen die in mijn optiek meer raakvlakken hebben met Syrië. Bijvoorbeeld Saoedie-Arabië die sowieso al de rebellen in Syrië steunden.
Picasso 1
24 maart 2022, 23:21
Een verschil is dat deze keer geen grote advertentie is geplaatst met meer dan 100 bekende sterren die een belofte doen vluchtelingen in huis op te nemen en de rest van Nederland oproepen hetzelfde te doen. Een overeenkomst is in elk geval dat bekende sterren geen vluchtelingen in huis hebben genomen noch gaan nemen, ongeacht of ze uit Syrië komen of uit Oekraïne.
https://www.ad.nl/buitenland/bekend-nederland-op-de-bres-voor-vluchtelingen~a3ab693f/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2024948063/bn-ers-na-belofte-om-vluchteling-in-huis-te-nemen-ze-hebben-zich-niet-gemeld
Willem2
25 maart 2022, 01:30
Brussel was vandaag het decor van liefst drie diplomatieke toppen over de oorlog in Oekraïne: leiders van de landen van de NAVO, de G7 en de Europese Unie kwamen bij elkaar in de Belgische hoofdstad om gezamenlijk een vuist te maken tegen Rusland. De EU-top duurt nog tot morgen.
Na afloop van de NAVO- en G7-bijeenkomsten buitelden de regeringsleiders over elkaar heen om de onderlinge eensgezindheid te benadrukken. Ook premier Rutte bleef daarbij niet achter: "Wat als sfeer over de tafel hing, was eenheid", zei hij. "We moeten die eenheid met elkaar bewaren en bewaken, en je merkte dat iedereen dat wil."
... https://nos.nl/collectie/13888/artikel/2422549-westen-toont-zich-eensgezind-in-brussel-tegen-rusland-achter-oekraine
Ik weet nou niet of het zo´n goed idee is om nog eens 40.000 militairen te stationeren aan de buitengrenzen van Europa.
Gezien enthousiasme erover hierbij nog enkele plaatjes om 10 verschillen te vinden
https://img.piri.net/resim/imagecrop/2022/03/23/11/34/resized_b1c23-25a574e72.jpg
https://img.piri.net/resim/imagecrop/2022/03/23/11/34/resized_7069f-5afbdda81.jpg
Eddy_V
25 maart 2022, 10:31
Gezien enthousiasme erover hierbij nog enkele plaatjes om 10 verschillen te vinden
https://img.piri.net/resim/imagecrop/2022/03/23/11/34/resized_b1c23-25a574e72.jpg
https://img.piri.net/resim/imagecrop/2022/03/23/11/34/resized_7069f-5afbdda81.jpg
Deze zijn inderdaad lastiger.
De eerste en derde lijken plaatjes afkomstig uit oorlogsgebied.
Het tweede en vierde plaatje lijken vormen en gevolg van huiselijk geweld.
Mocht je een vrijkaartje beschikbaar stellen voor de goede antwoorden dan graag Penelope of Salome. Nooit geweest en misschien kan je mij dan kennis laten maken met jouw Syrische vluchtelingen vrienden.
WANDELAAR5
25 maart 2022, 12:02
36746
Willem2
25 maart 2022, 12:12
Hoe zit het met de steun onder de Russen voor Poetins 'militaire operatie'?
.... https://nos.nl/artikel/2422568-hoe-zit-het-met-de-steun-onder-de-russen-voor-poetins-militaire-operatie
Badslippers
25 maart 2022, 12:37
Context
1-ste foto, Moeilijk te verifiëren. Waarschijnlijk een man met baby op het station in Kiev zodat hij met zijn kind kan vluchten. Heb je een link naar die foto?
2-de foto, De baby Mohammed, die werd geboren met een aangeboren Focomelie-ziekte, een aangeboren afwijking waarbij de ledematen van de baby onderontwikkeld of afwezig zijn, werd op bevel van minister van Binnenlandse Zaken Süleyman Soylu naar Turkije gebracht om geopereerd te worden en protheses aangemeten kreeg. Daarna keerde vader en kind terug naar Idlib (Syrië) met beenprotheses.
Overeenkomst of verschillen ontgaan me eerlijk gezegd bij bovenstaande foto's.
3-de foto, Olena Kurilo, een 52-jarige lerares die gewond raakte toen haar huis in Chuguiv werd gebombardeerd.
4-de foto, 1 persoon werd gedood en 5 mensen raakten gewond (waaronder deze vrouw) bij de aanval op burgers die olijven aan het plukken waren in de tuin met een kamikaze onbemande luchtvaartuig (UAV) in de Syrische provincie Idlib.
Overeenkomst, beiden slachtoffer van beschietingen (bombarderen) tijdens oorlog.
Eén van de geraadpleegde bronnen.
https://www.dikgazete.com/haber/ukraynadaki-savasin-acilari-suriyedeki-dramla-benzer-karelere-yansidi-767463.html#google_vignette
bertje600
25 maart 2022, 13:52
De president is in ieder geval een lachertje.
Zo ken ik er nog een. Dat is een groter lachertje, terwijl in Oekraine een echte patriot zit.
Iemand die geeft om zijn land. Dat kun je van die ander niet zeggen.
Wentelt Eefje
25 maart 2022, 14:22
Die ander geeft zelfs om zijn door de patriot onderdrukte landgenoten in hun regio’s in het land van de patriot.
Patriot, rot toch op…
Mandrake2
25 maart 2022, 14:46
@ Wentelt Eefje. Het is overduidelijk dat jij aan de kant van je vriend Putin staat. Dit is natuurlijk jouw goed recht, maar ga ook eens in Rusland zo veel kritiek op hem hebben als je hier op de Oekraïnse democratisch gekozen president hebt. Waarschijnlijk krijg je dan een fijne vakantie aangeboden in het resort Siberië
pietpotent44
25 maart 2022, 15:13
Akkoord volgens Turkije dichter bij
Ondanks de voortdurende gevechten zou vrede tussen Oekraïne en Rusland volgens Turkije niet ver weg meer zijn.
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan zegt dat alleen over de status van de Oost-Oekraïense regio Donetsbekken en het schiereiland de Krim nog onderhandeld wordt.
Oekraïne en Rusland zouden volgens Erdogan al overeengekomen zijn dat Oekraïne de wens op NAVO-lidmaatschap laat varen, gedeeltelijk gedemilitariseerd wordt en de Russische taal een beschermde status geeft. In ruil daarvoor trekken de Russische troepen zich terug van Oekraïens grondgebied en krijgt Oekraïne veiligheidsgaranties van Rusland.
Oekraïne en Rusland toonden zich de afgelopen dagen allebei optimistischer over de uitkomst van de vredesonderhandelingen.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/overzicht-oekra%c3%afne-herovert-grondgebied-akkoord-volgens-turkije-dichter-bij/ar-AAVuvSV
Picasso 1
25 maart 2022, 16:28
Oekraïne demilitariseren? Zo dat bij een volgende gelegenheid Rusland simpel het land kan binnen wandelen en de regering afzetten? Wat een grapjas die Putin ......
Als er iets is wat deze invasie geleerd heeft is dat Oekraïne zich de komende jaren tot de tanden toe moet wapenen.
Eddy_V
25 maart 2022, 16:52
Zo ken ik er nog een. Dat is een groter lachertje, terwijl in Oekraine een echte patriot zit.
Iemand die geeft om zijn land. Dat kun je van die ander niet zeggen.
Je bedoelt toch niet de grote Leider wiens naam niet genoemd mag worden icm de door de Turken gepleegde Armeense genocide ?!?
die ene die de inflatie van z’n land tot record hoogte heeft weten te krijgen ?
Breng pret niet op ideeën want straks moeten we de export producten van Turkije ook nog in de Turkse roebel gaan betalen om de lira wat op te krikken !!
Behalve Turks Fruit, waar ik gek op ben, zou ik trouwen niet weten wat Turkije exporteert (mijn makke, ik geef het toe)
Wentelt Eefje
25 maart 2022, 18:35
Ze exporteren ze niet Eddy, maar een aantal banen rond met name Belek kan moeiteloos wedijveren met veel geroemde (European Tour) banen in Andalusië en de Algarve. Tegen een aangenamere (doch forse) greenfee. En met all-inclusive golfresorts waar op sterrenniveau gekookt wordt!
Wentelt Eefje
25 maart 2022, 18:37
@ Wentelt Eefje. Het is overduidelijk dat jij aan de kant van je vriend Putin staat. Dit is natuurlijk jouw goed recht, maar ga ook eens in Rusland zo veel kritiek op hem hebben als je hier op de Oekraïnse democratisch gekozen president hebt. Waarschijnlijk krijg je dan een fijne vakantie aangeboden in het resort Siberië
We kunnen het dichter bij huis zoeken… wanneer je in onze fijne democratie kritiek op het coronabeleid hebt word je wegens opruiing opgepakt… kom je ook in een “staatshotel”
Willem2
25 maart 2022, 19:24
We kunnen het dichter bij huis zoeken… wanneer je in onze fijne democratie kritiek op het coronabeleid hebt word je wegens opruiing opgepakt… kom je ook in een “staatshotel”
Klinklare onzin. Maar in een vrij land mag je dat zeggen en je laten beinvloeden door russische propaganda :rolleyes:
Willem2
25 maart 2022, 19:33
Nu ook servicepunt voor Oekraïners in Venlo
Het Rode Kruis opent nu ook in Venlo een servicepunt voor Oekraïense vluchtelingen. In Venlo komen vluchtelingen aan die via Duitsland naar Nederland zijn gereisd. Vanuit het servicepunt op het NS-station worden ze naar opvanglocaties in de regio gebracht.
In het servicepunt kunnen de vluchtelingen even bijkomen van de reis, zegt een Rode Kruis-woordvoerder tegen 1Limburg. Ook krijgen ze antwoord op vragen die ze hebben. Daarna brengen vrijwilligers van het Rode Kruis hen met pendelbussen naar een tijdelijke opvang.
Het servicepunt is open van 10.00 tot 20.00 uur. Amsterdam en Utrecht hebben al servicepunten voor Oekraïners.
.... https://nos.nl/liveblog/2422564-rusland-meldt-ruim-1350-doden-aan-eigen-kant-president-biden-naar-polen
en dan worden enkele naar Roermond gestuurd naar een gebouw schuin tegenover de outlet
In een voormalig zorgappartementencomplex in Roermond kunnen per 1 april de eerste Oekraïense vluchtelingen hun intrek nemen. Er is plek voor zo'n 200 Oekraïners.
Dat meldt de gemeente woensdagmiddag. Het appartementencomplex ligt aan de Wilhelminasingel.
... https://www.1limburg.nl/roermond-vangt-200-oekrainers-op-appartementencomplex#:~:text=In%20een%20voormalig% 20zorgappartementencomplex%20in,appartementencompl ex%20ligt%20aan%20de%20Wilhelminasingel.
Willem2
25 maart 2022, 19:41
Een Russische brigadecommandant in Oekraïne is gedood door zijn eigen troepen. Dat zeggen westerse bronnen tegen de Britse nieuwszender Sky News. Volgens de berichten zou de brigadecommandant bewust zijn overreden, vanwege de vele doden binnen zijn eigen brigade. ....
https://nos.nl/liveblog/2422564-rusland-meldt-ruim-1350-doden-aan-eigen-kant-president-biden-naar-polen
https://news.sky.com/story/ukraine-news-latest-russia-war-putin-nuclear-live-mariupol-12541713?postid=3611936#liveblog-body
WANDELAAR5
25 maart 2022, 19:43
Ik begrijp dat hij nog leeft, maar zijn benen tot moes gereden zijn.
Het was natuurlijk een ongelukje.
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de meeste officieren die dood bleven in een oorlog een kogelwond van achteren hadden.
Eddy_V
25 maart 2022, 20:39
.... https://nos.nl/liveblog/2422564-rusland-meldt-ruim-1350-doden-aan-eigen-kant-president-biden-naar-polen
en dan worden enkele naar Roermond gestuurd naar een gebouw schuin tegenover de outlet
... https://www.1limburg.nl/roermond-vangt-200-oekrainers-op-appartementencomplex#:~:text=In%20een%20voormalig% 20zorgappartementencomplex%20in,appartementencompl ex%20ligt%20aan%20de%20Wilhelminasingel.
En in een voormalige villa die, om onbekende redenen, over een stuk of 30 slaapkamers plus riante tuinhuisjes beschikt, kunnen voorlopig ook minstens 60 personen ondergebracht worden
pietpotent44
25 maart 2022, 20:45
....
Een Russische brigadecommandant in Oekraïne is gedood door zijn eigen troepen. Dat zeggen westerse bronnen tegen de Britse nieuwszender Sky News. Volgens de berichten zou de brigadecommandant bewust zijn overreden, vanwege de vele doden binnen zijn eigen brigade.
Is Poetin ook geen commandant (met veel doden binnen zijn troepen) ? :hah:
pietpotent44
25 maart 2022, 20:49
En in een voormalige villa die, om onbekende redenen, over een stuk of 30 slaapkamers plus riante tuinhuisjes beschikt, kunnen voorlopig ook minstens 60 personen ondergebracht worden
Ik stel voor dat Oekrainse vrouwen van 20-40 jr daar permanent blijven :freu:
WANDELAAR5
25 maart 2022, 20:54
Ze mogen in ieder geval direct aan het werk!
Ascari
25 maart 2022, 21:11
Ze mogen in ieder geval direct aan het werk!
Ja die verbouwing loop voor geen meter. Hoop dat ze kunnen klussen.
Wentelt Eefje
25 maart 2022, 22:27
Ik begrijp dat hij nog leeft, maar zijn benen tot moes gereden zijn.
Het was natuurlijk een ongelukje.
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de meeste officieren die dood bleven in een oorlog een kogelwond van achteren hadden.
Inderdaad. Friendly fire is in de meeste (bijna alle) gewapende conflicten een belamgrijke factor.
Willem2
25 maart 2022, 23:40
Rusland heeft de doelen die het met de oorlog tegen Oekraïne wil bereiken mogelijk naar beneden bijgesteld. Een van de hoogste officieren van de generale staf, Sergej Roedskoj, zegt dat Rusland zijn krachten en middelen gaat concentreren op "het belangrijkste doel, de volledige bevrijding van de Donbas" in het oosten van Oekraïne.
Bij het begin van de oorlog werden ook andere doelen genoemd: Oekraïne moest een neutrale status krijgen en gedemilitariseerd worden. Daarnaast zou het land 'gedenazificeerd' moeten worden en zou de Krim (in 2014 door Rusland geannexeerd) door Oekraïne als Russisch grondgebied moeten worden erkend.
Een onuitgesproken doel was de snelle inname van de hoofdstad Kiev, het afzetten van de regering-Zelensky en het installeren van een pro-Russisch regime.
Militaire deskundigen vermoeden dat Rusland zijn doelstelling heeft aangepast, omdat de Oekraïense tegenstand veel groter is dan was verwacht. Het Russische offensief is na een maand oorlog en zware verliezen vastgelopen. Rusland lijkt man-tegen-mangevechten in de steden niet aan te durven.
.... https://nos.nl/artikel/2422669-rusland-lijkt-doelen-bij-te-stellen-focus-nu-op-bevrijding-donbas
https://img.piri.net/resim/imagecrop/2022/03/25/09/32/resized_eacc8-3fab64d5f1.jpg
https://img.piri.net/resim/imagecrop/2022/03/25/09/32/resized_02e48-d33f8085f2.jpg
Picasso 1
26 maart 2022, 12:11
Pret heeft weer eens een 'serieuze bron' aangeboord. :rolleyes:
pietpotent44
26 maart 2022, 12:40
Enorme groei in Rusland van dienst Lantern om censuur te omzeilen
De Amerikaanse dienst Lantern laat Russen de internetblokkade in het land omzeilen. Sinds Rusland de gedeeltelijke blokkade is gestart, is de interesse in Lantern enorm toegenomen.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/enorme-groei-in-rusland-van-dienst-lantern-om-censuur-te-omzeilen/ar-AAVuYz6
Willem2
26 maart 2022, 15:22
Wie in Beieren het pro-Russische Z-symbool toont, kan rekenen op strafrechtelijke vervolging. Minister van Justitie van de Zuid-Duitse deelstaat Georg Eisenreich zei vrijdag dat het strafrecht vervolging toestaat van mensen die bepaalde misdrijven verdedigen, waaronder geweldsmisdrijven. De oorlog die Rusland in Oekraïne voert, druist in tegen het internationaal recht en is misdadig, aldus de minister. Het Openbaar Ministerie treedt daarom op tegen iedereen die ideologisch steun betuigt aan die oorlog.
,,De vrijheid van meningsuiting is een groot goed in onze grondwet", zei Eisenreich tegen persbureau DPA. ,,De vrijheid van meningsuiting eindigt echter daar, waar het strafrecht begint."
Veel Russische legervoertuigen die deelnemen aan de strijd in Oekraïne zijn beschilderd met een letter Z. Waarom is niet duidelijk. Mogelijk staat de letter voor het woord 'zapad', dat westen betekent. Dat kan duiden op het legerdistrict waar de troepen vandaan komen of op de windrichting waarin de aanval plaatsvindt. De letter is in korte tijd uitgegroeid tot een pro-Russisch symbool.
Wie in Beieren met het Z-symbool rondloopt, riskeert een boete of een gevangenisstraf van maximaal drie jaar.
.... https://www.ad.nl/buitenland/live-topman-vn-oorlog-is-moreel-onaanvaardbaar-en-militair-onzinnig-onrust-bij-tsjernobyl~ac41f36c/
sofaking
26 maart 2022, 15:31
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220326_93036861
Het is tekenend voor het moreel bij de Russische troepen. Meer en meer soldaten slaan aan het muiten. En nu blijkt een kolonel te zijn gesneuveld die door een eigen tank werd overreden. Uit wraak en protest, zo blijkt.
Eddy_V
27 maart 2022, 00:38
Wie in Beieren met het Z-symbool rondloopt, riskeert een boete of een gevangenisstraf van maximaal drie jaar.
Wordt mijn jeugdheld Zorro nu ook gecanceld ?
pietpotent44
27 maart 2022, 16:28
Schaduwzijde Russische sancties
De sancties genomen door het Westen tegen Rusland raakt ook Russische oligarchen waarvan je je kan afvragen of zij wel echt schuldig / medeplichtig zijn aan de criminele acties van het Kremlin.
Zo ook deze Mikhail Fridman, een Russische oligarch, geboren in Oekraine, en nu wonend in Londen. Hij kan zijn pinpas niet gebruiken.
Al zijn banktegoeden zijn bevroren, en hij kan op geen (andere) manieren aan geld komen. Omdat hij zaken heeft gedaan met de regering.
Hij heeft echter geen nauwe banden met Poetin of diens criminele vriendjes. Maar wordt toch op 1 hoop gegooid daarmee. Waardoor hij dus zwaar gedupeerd is. Zonder proces of tussenkomst van een rechter is hij op een zwarte lijst Russen gezet.
Extra zuur voor hem is dat Poetin hem ook nog eens als een landverrader zou kunnen zien. Waarvoor hij moet vrezen. Hij is dus dubbel genaaid.
Maar je kan natuurlijk ook beweren dat hij een leugenaar is.
https://www.youtube.com/watch?v=8hWhcZy8xT0
pietpotent44
27 maart 2022, 20:38
De waarheid over het Oekraine conflict door een Oekrainer
Kort gezegd:
Poetin voert propaganda door te claimen dat Rusland zich wel moest verdedigen tegen zogenaamde Oekrainse dreiging, terwijl Oekraine nooit Rusland heeft aangevallen.
Dit in een 'miliitaire operatie' die in werkelijkheid gewoon een oorlog is. Een invasie in heel Oekraine.
Toch gelooft 71% van de Russische bevolking het verhaal van Poetin, en steunt de oorlog. Waardoor niet alleen Poetin en zijn politieke medestanders schuldig zijn aan deze oorlog. De Russen die op straat protesteren tegen de oorlog (enkele tienduizenden) is helaas maar een fractie van de totale Russische bevolking (144 miljoen).
Eigenlijk is deze oorlog al in 2014 begonnen, toen de Russen een deel van de Donbas en de Krim in namen. In Pro Russische delen daar. Met behulp van pro Russische rebellen.
Maar de rest van Oekraine wil de Russen niet. En zien hen zeker niet als hun 'bevrijders'. Oekraine wil soeverein blijven.
Er is in Maripoel een humanitaire ramp. Doordat burgers niet uit hun schuilplaatsen durven komen, omdat ze dan vaak beschoten en gedood worden door de Russen. Ondanks beloftes over veilige corridors.
Oekraine heeft de steun van het Westen (militair, humanitair, financieel) hard nodig.
https://www.youtube.com/watch?v=Jey_Gcunylo
Wentelt Eefje
28 maart 2022, 04:07
Oekraïne heeft voor de steun van het westen gewoon te voldoen aan normale vereisten als veel minder corrupt worden en niet een komediant (letterlijk en figuurlijk) die door oligarchen omringd wordt aan het hoofd hebben.
Oekraïne mag nooit deel van NAVO en/of EU worden. Zij horen niet bij ons.
Hopelijk leiden de onderhandelingen ertoe dat gauw een eind komt aan deze ellende en dat we niet dag-in-dag-uit de Oekraïne propaganda machine van de Westerse wereld in actie hoeven te zien. Het is nog erger dan de door regeringen gemanipuleerde en gekochte COVID-19 verslaggeving was
pietpotent44
28 maart 2022, 07:13
Zelensky heeft tijdens de onderhandelingen al toegezegd dat Oekraine het navo lidmaatschap moet vergeten.
En inderdaad zullen ze op korte termijn ook geen EU lid (kunnen) worden. Ze hebben het Westen weinig te bieden, en inderdaad nog veel corruptie ook. Ook Zelensky is niet helemaal zuiver, maar toch nu een goede leider voor Oekraine.
Maar eigenlijk heeft Oekraine nu al een neutrale status. Alleen wordt die nu door Rusland geschonden (voor de 2e keer in 8 jaar). En er is internationaal geen erkenning voor de Krim als onderdeel van Rusland.
Het gaat er nu steeds meer naar uitzien dat Rusland genoegen zal moeten nemen met delen van de Oostelijke en Zuidelijke rand van Oekraine. En dat de grote steden innemen onhaalbaar is. Mariupol is voor de Russen strategisch (te) belangrijk, omdat het de Oostelijke Donbas verbindt met de Zuidelijke krim, en de havens. (Misschien nog tm Odessa).
Rusland zal daar nu militair op concentreren, en troepen weghalen bij de grote steden.
Poetin kan dan tegen het Russische volk zeggen dat zijn 'militaire operatie' geslaagd is. En hij toch een soort veilige 'bufferzone' heeft gecreerd. En dan wordt het pas serieus soebatten voor een vredesakkoord. De komende 3 dagen onderhandelen ze weer verder.
Helaas probeert Poetin steeds meer Wit-Rusland mee de oorlog in te rommelen. En wordt het ook gebruikt als toevoer vanuit het Noorden van wapens en militairen voor de Russen.
deket
28 maart 2022, 18:09
Wordt mijn jeugdheld Zorro nu ook gecanceld ?
Idem dito.
Was al vergeten dat jij oôk zo oud bent. Films daarna vond in mínder dan de serie in de jaren 60,70.
Anyway, nog altijd heb ik geen sluitend antwoord gekregen waarvoor die Z nu spescifiek voor staat.
Dat het een symbool is geworden om goedkeuring uit te spreken voor de Russische invasie in Oekraïne weten we allemaal sinds die aktie van atleet,turner Kuliak in Qatar maar wat is het juist. Heb al ongeveer 10 verklaringen gehoord of gelezen.
Misschien best eens aan Poetin zelf vragen
Het is geen letter uit het Russische Cyrillische alfabet maar uit het Latijnse alfabet.
Za pobedoe betekent wel : voor de overwinning
deket
28 maart 2022, 18:18
Wanneer Rusland ooit Nederland gaat binnenvallen en ondanks dat het elke avond op het journaal komt over de stand der zaken gaan toch nog enkelen zoals Freddy K en PP44 ontkennen dat er een oorlog gaande is en roepen ze via fora op geen volgzaam schaap te zijn en de media niet te geloven.
Ze vragen om zonder bescherming, zoals kogelvrije vesten de straat op te gaan voor hun vrijheid
Wanneer Rusland België binnenvalt richten de 6 deelterreinen een stuurgroep op ter voorbereiding van een taskforce maar komen ze in onmin met de federale regering wegens overschrijding van bevoegdheden
deket
28 maart 2022, 18:27
En nu terug ernstig, : ik blijf niet geloven in volop boycotten omdat het vooral de gewone Rus gaat treffen door het ontberen van voedsel en medicijnen. En dan hebben ze andere prioriteiten dan Poetin omver te gooien hoor. Een herhaling van de Russische revolutie tegen tsaar Nicolaas II in februari 1917, zit er echt niet in. Wanneer men Poetin wil neutraliseren zal het van binnenuit moeten komen.
De rijke Russische Oliegarchen kunnen nu wel niet aan hun Zwitserse geld maar die kunnen voorlopig nog wel tegen een stoot. Hooguit een luxejacht minder in Marbella
Willem2
28 maart 2022, 22:00
De Russische miljardair Roman Abramovitsj heeft eerder deze maand symptomen gehad die passen bij een vergiftiging. Dat heeft een woordvoerder van de eigenaar van Chelsea bevestigd, nadat buitenlandse media hierover berichtten. De woordvoerder zegt tegen de BBC dat Abramovitsj last had van vervellingen en pijnlijke ogen.
The Wall Street Journal en onderzoeksplatform Bellingcat schreven eerder vandaag dat Abramovitsj en twee onderhandelaars aan Oekraïense zijde mogelijk vergiftigd zijn bij een ontmoeting in de Oekraïense hoofdstad Kiev, eerder deze maand. De drie ontwikkelden klachten die volgens anonieme experts passen bij een vergiftiging met een chemisch wapen. De onderhandelaars zijn inmiddels volledig hersteld, melden media.
Volgens The Wall Street Journal was de aanval het werk van hardliners uit Moskou, die niet zouden willen dat vredesbesprekingen slagen. De Russische ondernemer is sinds eind februari betrokken bij onderhandelingen tussen Rusland en Oekraïne. De woordvoerder van Abramovitsj heeft verder geen details gegeven.
.... https://nos.nl/artikel/2422990-abramovitsj-mogelijk-in-kiev-vergiftigd-woordvoerder-bevestigt-symptomen
volgens Wentelt Eefje is het allemaal propeganda. Tja, ik demk dat die russen te veel naar James Bond filmpjes hebben gekeken.
Willem2
28 maart 2022, 22:12
En nu terug ernstig, : ik blijf niet geloven in volop boycotten omdat het vooral de gewone Rus gaat treffen door het ontberen van voedsel en medicijnen.
Nee, je moet helemaal niks doen en verder gas en olie kopen. En inderdaad Henkel moet verder produceren in Rus land want het is allemaal zo zielig voor de daar werkende rus want die kan er ook niets aan doen. :hammer:
Je moet wel boycotten en dat doet aan alle kanten pijn maar die rus moet in opstand komen tegen zijn regime anders gaat er helemaal niks veranderen. De weg die Rusland nu is ingeslagen is een heilloze weg en dat moet iedere Rus voelen.
De weg van deket is alleen mogelijk indien je met een redelijke heerser te maken hebt en dat is niet het geval gebleken. Daarom moet je zelf een stap verder gaan anders is dhr Poetin je weer voor. Pappen en nathouden heeft geen zin meer.
WANDELAAR5
29 maart 2022, 09:22
De Oekraïense jeugd plant een Techno festival. De plaats is al bekend!
36750
Wentelt Eefje
29 maart 2022, 09:28
Lange termijn visie dus…
Willem2
29 maart 2022, 11:50
Lange termijn visie dus…
Op de lange termijn heeft Poetin met deze oorlog onherstelbare schade aangericht aan zijn eigen land.
Willem2
29 maart 2022, 12:20
Het 19-eeuwse Dolmabahçe-paleis in Istanbul is vandaag en morgen het decor voor nieuwe onderhandelingen tussen Rusland en Oekraïne, onder leiding van de Turkse president Erdogan. Nu eerdere vredesbesprekingen in Belarus en Antalya niets hebben opgeleverd, is het hoog tijd om met concrete plannen een einde te maken aan "deze tragedie", zei Erdogan bij aanvang van het diplomatieke overleg. "Het laten voortduren van het conflict is in niemands belang."
Voor Oekraïne is het hoogst haalbare vandaag het bereiken van een wapenstilstand, zei de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken gisteravond. Een doorbraak wordt door de Oekraïners echter niet verwacht. .....
Afleidingsmanoeuvre
Critici vrezen dat de Russische 'draai' slechts bedoeld is als rookgordijn, om de aandacht af te leiden van bijvoorbeeld pogingen om in Oekraïne militair te hergroeperen. Ook Ruslandkenner Hubert Smeets denkt dat het zou kunnen gaan om een afleidingsmanoeuvre. "Er is namelijk volstrekt geen helderheid over de strategie van Moskou."
.....
Smeets vindt het opmerkelijk dat in de conceptovereenkomst waarover de Financial Times schrijft met geen woord wordt gerept over het door Rusland geannexeerde schiereiland de Krim en de zelfverklaarde volksrepublieken in de Donbas: Donetsk en Loegansk. "Wat de status van die gebieden is, blijft onduidelijk."
Sancties
Verder denkt de Ruslandkenner dat ook de sancties tegen Rusland een rol kunnen spelen in de mogelijke 'toegeeflijkheid' van Moskou. De Russen willen af van die sancties, die inmiddels ook gewone mensen in Rusland beginnen te raken, zegt hij.
"In de onderhandelingen willen de Russen zeker iets binnenhalen over de sancties. Sommige westerse landen willen daar ook vanaf, maar daar moet dan wel iets tegenover staan. Dus het kan zijn dat de Russen water bij de wijn doen in ruil voor het opheffen van de sancties."
.....
https://nos.nl/artikel/2423048-gesprekken-in-istanbul-bindt-rusland-in-of-gaat-het-om-afleidingsmanoeuvre
Die sancties en boycotten moet je voortzetten anders kakt hij straks op je bord en moet je zeggen dat het lekker is :cool:
Willem2
29 maart 2022, 14:36
Het Russische huurlingenbedrijf Wagner Group stuurt ruim duizend huursoldaten naar het oosten van Oekraïne. Met dat bericht kwam de Britse militaire inlichtingendienst gisteravond. Sinds het begin van de Russische invasie gaan er verhalen rond over huurlingen in Oekraïne. Zo zou er een poging zijn ondernomen om president Zelensky te doden.
Rusland beschikt over bijna een miljoen actieve militairen en twee miljoen reservisten. Wat is dan het nut van zo'n relatief kleine groep freelancers?
.... https://nos.nl/artikel/2423076-waarom-rusland-net-als-amerika-huurlingen-inzet-in-oorlogsgebieden
zijn groepen die constant er voor zorgen dat ergens in de wereld een oorlogje gevoerd wordt.
Willem2
29 maart 2022, 15:14
Rusland belooft militaire activiteiten bij Kiev drastisch te verminderen
.... https://nos.nl/artikel/2423072-rusland-belooft-militaire-activiteiten-bij-kiev-drastisch-te-verminderen
alleen Wentelt Eefje en deket geloven dit.
Nu gaan ze het land in twee delen opsplitsen en weer geld sparen. Want deket en Wentelt Eefje gaan zich daar dan gezamelijk hard voor maken :rolleyes: (waarvoor zo´n oorlog al niet goed is) Zodat poetin dat land kan schoonvegen en "wij" dat geloven en alle sancties weer opheffen zodat Rusland weer kan sparen om dan 4jaar later nog een keer een oorlog te gaan voeren.
Willem2
29 maart 2022, 15:17
Nederland zet 17 Russische diplomaten uit, omdat ze volgens de inlichtingendiensten AIVD en MIVD in werkelijkheid spionnen waren. De Russische ambassadeur in ons land is vanmiddag op het matje geroepen om hem de beslissing mee te delen, laat het ministerie van Buitenlandse Zaken weten.
De van spionage verdachte diplomaten moeten binnen twee weken ons land verlaten, zegt minister Hoekstra van Buitenlandse Zaken. "Deze mensen hebben diplomaat op hun visitekaartje staan, terwijl ze eigenlijk iets heel anders doen." Met wat voor soort spionage ze zich bezighielden, wil hij niet zeggen.
"We hebben dit besluit genomen omwille van de Nederlandse veiligheid", zegt Hoekstra. "In de sterk veranderde context, met de oorlog in Oekraïne en de toenemende Russische assertiviteit."
... https://nos.nl/artikel/2423081-nederland-zet-17-russische-diplomaten-uit-vanwege-spionage
meteen eruit zetten, werkt veel beter en komt veel beter aan.
WANDELAAR5
29 maart 2022, 15:24
Maar krijgen Baudet, Willem Engel, Weltschmerz, Blackbox, BPOC etc dan nog wel gewoon hun geld?
Meme Moo
29 maart 2022, 15:49
Maar krijgen Baudet, Willem Engel, Weltschmerz, Blackbox, BPOC etc dan nog wel gewoon hun geld?
Ja hoor, ze worden vanaf nu in roebels betaald.
Husky
29 maart 2022, 16:03
Even nog een update voor meneer pret,
Ik heb nog geen Syriër in huis genomen,maar wel samen met vele andere Nederlanders gisteren en vandaag diegenen die aangekomen zijn op de Veluwe,na een vermoeiende reis kunnen helpen met eten,kleding,speelgoed etc.,overmorgen reizen deze Oekraïners door naar hun voorlopig vaste bestemming.
Er waren helaas geen Turkse vrijwilligers bij onze hulpverleners,doe jij nog een oproep pret dan komen er misschien nog paar,alle handjes helpen!
Willem2
29 maart 2022, 18:23
Ja hoor, ze worden vanaf nu in roebels betaald.
In bitcoin.
Er zullen toch wel dezelfde maatregelen doorgevoerd worden als dat de heren bedacht hadden voor de leiders van de gevaccineerden :rolleyes:
Willem2
30 maart 2022, 00:01
Van kritische journalistiek in Rusland is zo goed als niets meer over. Een van de laatste bastions van de vrije pers, de krant Novaja Gazeta, legt zichzelf, na een nieuwe waarschuwing van de Russische autoriteiten, voorlopig het zwijgen op.
Wat mogelijk meespeelt: een van de medewerkers van de krant interviewde zondag de Oekraïense president Volodymyr Zelensky, samen met drie andere prominente Russische journalisten. "De video werd meer dan 4 miljoen keer bekeken in de eerste twaalf uur", zegt een van die journalisten, Mikhail Zygar, tegen Nieuwsuur.
En dat terwijl de Russische mediawaakhond had verboden het interview te publiceren. Maar het verbod gaf het interview juist meer aandacht en stuwde het aantal views op Youtube op, zegt Zygar. "Als de autoriteiten niet willen dat je het ziet, dan moet je het dus júíst kijken. Een betere reclame kan je niet krijgen in Rusland."
Gesprek verstoord door aanval
Zelensky, die Russisch sprak, zei in het interview onder meer dat hij bereid is een neutrale status van Oekraïne te overwegen als onderdeel van een vredesakkoord met Rusland. Verder had hij een stevige boodschap voor het Russische publiek: de Russische invasie van Oekraïne leidt tot de vernietiging van Russischsprekende steden. De Russische beschuldiging dat Oekraïne chemische en nucleaire wapens heeft, noemde hij "lachwekkend".
.... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2423128-verbod-is-beste-reclame-zegt-russische-journalist-die-zelensky-interviewde
https://tattle.life/attachments/ce9e9b39-d095-4090-a667-9a2edd2a4090-jpeg.1159185/
Willem2
30 maart 2022, 11:02
Rusland en Oekraïne leken gisteren voor het eerst iets dichter bij elkaar te komen in Istanbul. Na weer een dag onderhandelen kwam naar buiten dat Rusland van plan is de militaire activiteiten rond Kiev en Tsjernihiv terug te schroeven.
Opvallende aanwezige tijdens die gesprekken was de Russische oligarch Roman Abramovitsj, vooral bekend als eigenaar van voetbalclub Chelsea. Een dag eerder kwam naar buiten dat Abramovitsj tijdens voorgaande gesprekken samen met Oekraïense onderhandelaars in Kiev vergiftigd zou zijn. Ze hadden last van vervellingen en pijnlijke ogen. Inmiddels zijn ze genezen.
Het nieuws over de vergiftiging en Abramovitsj' aanwezigheid in Istanbul roepen veel vragen op. Wat is zijn rol bij de onderhandelingen? En wie wil hem er zo graag bij hebben? "Kennelijk speelt hij een grotere rol als vooruitgeschoven post van het Kremlin dan ik had gedacht", aldus Ruslandkenner Hubert Smeets.
'Goedkeuring van beide kanten'
De officiële commentaren zijn weinig verhelderend. Kremlinwoordvoerder Peskov zei dat Abramovitsj "geen officieel lid is van onze delegatie. Desondanks is hij vandaag aanwezig aan onze kant." Abramovitsj zat niet aan tafel, is op beelden te zien, maar in de rij daarachter.
Peskov zei ook dat "Abramovitsj betrokken is bij het tot stand brengen van verschillende contacten tussen de Russische en Oekraïense kant. Om contacten te leggen, heb je toestemming nodig van beide kampen. En in het geval van Abramovitsj is die toestemming er." De man die puissant rijk werd door de handel in olie, lijkt zo het oliemannetje in de onderhandelingen tussen Oekraïne en Rusland.
.... https://nos.nl/artikel/2423176-abramovitsj-heeft-een-onduidelijke-rol-aan-de-onderhandelingstafel
en dat allemaal in Turkije. In 2023, het jaar waarin het groot feest is in Turkije, zal het dan wel gevierd gaan worden :rolleyes:
Je hebt hier te maken met landen die echt democratisch zijn, bevolkingsgroepen niet vervolgen, niet corrupt zijn. Komt het toch nog allemaal goed :cool:
deket
30 maart 2022, 20:01
[QUOTE=Willem2;776677].... https://nos.nl/artikel/2423072-rusland-belooft-militaire-activiteiten-bij-kiev-drastisch-te-verminderen
alleen Wentelt Eefje en deket geloven dit.
Nu gaan ze het land in twee delen opsplitsen en weer geld sparen. Want deket en Wentelt Eefje gaan zich daar dan gezamelijk hard voor maken :rolleyes: (waarvoor zo´n oorlog al niet goed is) Zodat poetin dat land kan schoonvegen en "wij" dat geloven en alle sancties weer opheffen zodat Rusland weer kan sparen om dan 4jaar later nog een keer een oorlog te gaan voeren.[/QUOTE
Even ter verduidelijking wil ik meegeven dat Poetin in mijn ogen wel degelijk een psychopathische dictator blijkt te zijn,maar dat we niet mogen vergeten dat het Westen voeding en alibi heeft gegeven voor deze oorlog
Waarom was die uitbreiding van de NAVO nodig? Communisme was dood. Waarom die rakettenschilden in Roemenië? Waarom dat opvrijen van Oekraïne? Nergens voor nodig! Nogal wereldvreemd om nu verbaasd te zijn
Hitler werd ook vernederd door het verdrag van Versailles, ook een psychopathische dictator.
Men moet eens leren lessen te trekken uit de geschiedenis
deket
30 maart 2022, 20:13
Nee, je moet helemaal niks doen en verder gas en olie kopen. En inderdaad Henkel moet verder produceren in Rus land want het is allemaal zo zielig voor de daar werkende rus want die kan er ook niets aan doen. :hammer:
Je moet wel boycotten en dat doet aan alle kanten pijn maar die rus moet in opstand komen tegen zijn regime anders gaat er helemaal niks veranderen. De weg die Rusland nu is ingeslagen is een heilloze weg en dat moet iedere Rus voelen.
De weg van deket is alleen mogelijk indien je met een redelijke heerser te maken hebt en dat is niet het geval gebleken. Daarom moet je zelf een stap verder gaan anders is dhr Poetin je weer voor. Pappen en nathouden heeft geen zin meer.
Ik geloof niet in boycotten. Je kietelt Poetin een beetje maar be treft de Russische bevolking en neen die keert zich niet massaal tegen Poetin. Daarmee onderschat je de kracht van de 1ste macht. De media en in dit geval de staatspropaganda. Ook hier kan je parallellen leggen met de jaren 30 en Nazi Duitsland. Je hebt zelf de reeks Babylon-Berlijn gezien.De macht van de propagandamachine bleek toen al enorm
In 1962 steeg er ook een kernoorlog. Toen voelde Amerika zich bedreigd door de raketten op Cuba
De Amerikanen hebben tot Obama Cuba sterk economisch geboycot. En heeft het Cubaanse volk Fidel Castro afgezet? Neen,integendeel, die bleef aan de macht. Sterker nog,wanneer het vele jaren later economisch weer wat minder ging kon hij de boycotten als drogreden aanduiden. Hij kon zich verschuilen met te roepen dat het dan altijd weer aan die sancties lag
deket
30 maart 2022, 20:17
Nee,ik geloof dat de enige oplossing is hem intern uit te schakelen maar dat zal niet eenvoudig zijn,tenzij je in een nieuwe James Bond zou geloven. Die man is sterk beveiligd en paranoïde. Die tafel,zo groot als het zwembad van de mooiste saunaclub, de voorproevers betreffende zijn eten en drinken. Etc.
Willem2
30 maart 2022, 21:41
Mededingingsautoriteit valt Duitse kantoren Gazprom binnen
Gazpromkantoren in Duitsland zijn door de Europese mededingingsautoriteit binnengevallen en doorzocht op last van de Europese Commissie. EU-antitrustbaas Margrethe Vestager vroeg in januari aan gasbedrijven, waaronder Gazprom, naar de reden van de krappe leveringen van gas. Het energiebedrijf en het Kremlin hebben meermaals ontkend gasleveringen te hebben achtergehouden. Bedrijven die de EU-antitrustregels overtreden, kunnen boetes krijgen tot 10 procent van hun wereldwijde omzet.
De inval valt ook samen met grote zorgen over de Europese afhankelijkheid van Russisch gas. Rusland is grootaandeelhouder van Gazprom, dat verdacht wordt van misbruik van zijn sterke marktpositie om de voorraden in Europa zo klein mogelijk te houden.
.... https://nos.nl/liveblog/2423167-rusland-kondigt-gevechtspauze-marioepol-aan-inval-gazpromkantoren-in-duitsland
WANDELAAR5
31 maart 2022, 11:44
https://speld.nl/2022/03/30/baudet-neemt-17-russische-diplomaten-in-huis/
Forum-leider Thierry Baudet heeft deze week zeventien Russische diplomaten in huis genomen. De groep diplomaten dreigde uitgezet te worden, maar daar wil Baudet zelf een stokje voor steken.
Baudet: “Deze mensen moeten in de meest barre diplomatieke omstandigheden zien te overleven. Ze kunnen nergens naartoe en zijn compleet aan hun lot overgelaten. Deze mensen hebben zo veel meegemaakt. Die hulpeloze diplomaten verdienen een chique onderkomen aan de Amsterdamse grachten.”
De fractieleider zegt wel dat er ook minder plezierige aspecten zijn aan het verblijf van de diplomaten. “Ik zeg eerlijk, het is op een heel milde en vredelievende manier druk, maar zo krijg je wel een completer beeld van het Russische leed. Ik heb wel direct duidelijke afspraken met ze gemaakt over te lang douchen.”
WANDELAAR5
31 maart 2022, 15:11
Ongelofelijk, de Britse premier Johnson en de Britse minister van Buitenlandse Zaken hebben maanden verbleven in luxe huizen in Londen en Italië van (ex?) KGB spion Lebedev. Zonder Security checks of controle op afluister apparatuur.
Deels was dat al bekend toen Johnson laveloos werd aangetroffen op een vliegveld na een “feestje”:
https://www.theguardian.com/politics/2019/jul/26/boris-johnson-security-evgeny-lebedev-perugia-party
Was dat van de drank, of hadden ze hem wat waarheidsserum gegeven omdat hij net van een NATO top kwam? Nog zo’n “feestje”:
https://www.gulf-times.com/story/651402/PM-at-Lebedev-party-sparks-controversy
En dan vloog hij ook nog regelmatig in het privé vliegtuig van Lebedev (het was natuurlijk niet handig dat hij laveloos op een vliegveld zat).
Lebedev is miljardair (hoe doe je dat van het KGB salaris?) en zijn zoon bezit 2 Britse kranten en probeert steun te krijgen voor de Russische annexatie van de Krim:
https://www.thetimes.co.uk/article/tycoon-tried-to-win-support-for-putin-ldw7qjh95
Hoeveel is er hierdoor uitgelekt? Hoe kan een premier zich begeven in dit soort compromitterende situaties, notabene bij een KGBer? De man is een wandelend security lek. Maar op de 1 of andere manier mag hij nog steeds aanblijven, ondanks alle eerdere schandalen.
Picasso 1
31 maart 2022, 18:36
Deels was dat al bekend toen Johnson laveloos werd aangetroffen op een vliegveld na een “feestje”
Lijkt me dat de gemiddelde Engelsman goed gerepresenteerd wordt door deze premier.
deket
31 maart 2022, 18:44
Ondertussen lijkt het wel gissen wat het gaat geven,maar een langdurige oorlog, en zo ziet het er naar uit heeft desastreuze gevolgen
Blijkbaar is Poetin toch niet zo een groot strateeg en minder geniaal dat vriend SFL beweerde. Poetin ging ervan uit dat de weerstand niet zo hevig zou zijn . Nochtans had hij dat toch kunnen incalculeren dat Oekraïne Georgie niet is. Maar niemand zal hem durven tegenspreken in zijn entourage. Een vergiftiging is vlug gebeurd
Willem2
31 maart 2022, 19:58
Sancties tegen rijke Russen haperen: 516 miljoen afgepakt, maar nog geen vastgoed
...https://www.ad.nl/politiek/sancties-tegen-rijke-russen-haperen-516-miljoen-afgepakt-maar-nog-geen-vastgoed~a59aaee8/
typisch nederlands. Heel goed in wegsluizen, ontduiken etc. Maar het weer terugvinden kunnen ze dan zogenaamd niet. Is echt ongelofelijk.
Picasso 1
1 april 2022, 12:47
Een aanval van Oekraïne op een oliedepot in een Russische stad 'hindert de vredesbesprekingen' maar Russische aanvallen op grote steden in Oekraïne moet gewoon kunnen. :rolleyes:
36756
Picasso 1
1 april 2022, 12:51
En hier weer een voorbeeld van de alsmaar aanhoudende non-stop links ideologisch NOS propaganda ook bij de Oekraïne liveblog.
36757
Willem2
1 april 2022, 12:51
Een aanval van Oekraïne op een oliedepot in een Russische stad hindert de vredesbesprekingen maar Russische aanvallen op grote steden in Oekraïne moet gewoon kunnen. :rolleyes:
36756
Ja Wentelt Eefje belde me net op en die zei al tegen mij : Zie je wel dat het bandieten zijn en wat ze doen met die vredelievende russen :rolleyes: ;)
Willem2
1 april 2022, 12:55
En hier weer een voorbeeld van de alsmaar aanhoudende non-stop links ideologisch NOS propaganda ook bij de Oekraïne liveblog.
36757
Maar er staat toch ook handel en dat is toch helemaal niet links en er wordt niks gezegd over schendingen van mensenrechten. Ik vind dat je echt een beetje doorslaat en de ziekte van Megaboob hebt. Wrijf eens over je borsten, indien die groter worden dan heb je echt een probleem :biggrin:
bantje932
1 april 2022, 13:05
de expansiedrift gaat al eeuwen terug naar het tsarenrijk, in feite is het niks niets. maar in de moderne tijd is het werkelijk ondenkbaar :(
WANDELAAR5
1 april 2022, 13:29
Ik vind dat je echt een beetje doorslaat en de ziekte van Megaboob hebt. Wrijf eens over je borsten, indien die groter worden dan heb je echt een probleem :biggrin:
Ik kan dat dus echt hè. Ik bied dat altijd aan alle dames aan op no cure no pay basis!
Badslippers
1 april 2022, 23:41
Maar er staat toch ook handel en dat is toch helemaal niet links en er wordt niks gezegd over schendingen van mensenrechten. Ik vind dat je echt een beetje doorslaat en de ziekte van Megaboob hebt. Wrijf eens over je borsten, indien die groter worden dan heb je echt een probleem :biggrin:
Ik denk eerder dat Pic1 een stiekem bezoekje aan Thaise Lulu (PHG) heeft gebracht en aan haar tepels zat te draaien die vervolgens zo groot werden als satelietschotels en hij spontaan live in PHG radio Moskou kon ontvangen.
Wentelt Eefje
2 april 2022, 09:46
Ik kan dat dus echt hè. Ik bied dat altijd aan alle dames aan op no cure no pay basis!
Tegenwoordig zou je er het hok voor in moeten, maar heb jarenlang beweerd op feestjes bij vrouwen met enorm mooie borsten, dat ik ze kon laten bewegen zonder ze aan te raken.
Dat geloofden ze zelden. En dan wedde ik voor een tientje dat ik ze echt op en neer kon laten gaan zonder ze aan te raken.
Vervolgens pakte ik haar vol bij de borsten, bewoog die op en neer, pakte mijn portemonnee en daar een tientje uit en gaf het aan de verbijsterde dame…
Leverde ook wel eens aardig wat drinkgeld op, als ik voor de tijd met een aantal heren had gewed voor een tientje dat ik de dame straks even vol bij haar borsten zou pakken… …
sofaking
2 april 2022, 15:21
https://pbs.twimg.com/media/FPVN-1-XwAU0fT_?format=jpg&name=large
Kwibus2
2 april 2022, 15:52
Ondertussen lijkt het wel gissen wat het gaat geven,maar een langdurige oorlog, en zo ziet het er naar uit heeft desastreuze gevolgen
Blijkbaar is Poetin toch niet zo een groot strateeg en minder geniaal dat vriend SFL beweerde. Poetin ging ervan uit dat de weerstand niet zo hevig zou zijn . Nochtans had hij dat toch kunnen incalculeren dat Oekraïne Georgie niet is. Maar niemand zal hem durven tegenspreken in zijn entourage. Een vergiftiging is vlug gebeurd
Putin is door zijn eigen inlichtingen dienst voorgelogen over de mogelijkheid Oekraine zonder veel strijd in te nemen.
Hij is omgeven door ja knikkers die niet het lef hebben hem te vertellen dat de invasie beslist geen snel resultaat zal geven.
Zeer waarschijnlijk heeft Putin ook nog geen kennis van de deplorabele staat van zijn troepenmacht in Oekraine.
Zijn leger is volop bezig het eigen materieel te saboteren om vooral maar niet tegen Oekrainers te hoeven vechten.
Wat verwacht je van soldaten die rantsoenen uitgereikt krijgen die weken over de houdbaarheidsdatum zijn. Die lossen geen schot meer.
Putin is aan alle kanten omgeven door valkuilen. In Rusland zal nu toch wel doordringen dat de zogenaamde bevrijding van Oekraine in de rest van de wereld iets anders wordt bekeken. Het massale vertrek van Europese, Japanse en Amerikaanse bedrijven uit Rusland zal langzamerhand toch wel wat vragen oproepen bij de bevolking. Lege schappen in winkels, geen geneesmiddelen meer uit Europa en de VS.
Zelfs met de beste propaganda kun je niet meer volhouden dat dit toeval is. Hoelang dit schandaal nog gaat duren is de vraag.
Jan_Wandelaar
2 april 2022, 15:57
Hoelang dit schandaal nog gaat duren is de vraag.Dit gaat voortduren zolang Putin nog adem haalt. Militair-strategisch en economisch gezien is het immers al afgelopen voor Putin.
J.W.
stimpy3
2 april 2022, 23:10
Ondertussen komen d'r niet helemaal frisse berichten van massa-executies, moordpartijen en plunderingen door de russen "speciale operatiemacht" gedurende de inval of bij hun terugtocht. Wat twitterlinkjes:
https://twitter.com/Podolyak_M/status/1510336853261623301
https://twitter.com/alfonslopeztena/status/1510365804000329730
https://twitter.com/louiseelisabet/status/1510375300714143747
Ondertussen wordt er ook al opgeroepen voor een opsporingsbevel tegen Putin: https://www.pbs.org/newshour/world/former-un-prosecutor-calls-for-global-arrest-warrant-for-putin
GENEVA (AP) — The former chief prosecutor of United Nations war crimes tribunals for the former Yugoslavia and Rwanda has called for an international arrest warrant to be issued for Russian President Vladimir Putin.
“Putin is a war criminal,” Carla Del Ponte told the Swiss newspaper Le Temps in an interview published Saturday.
In interviews given to Swiss media to mark the release of her latest book, the Swiss lawyer who oversaw U.N. investigations in Rwanda and the former Yugoslavia said there were clear war crimes being committed in Ukraine.
Tip voor de recalcitrante ijsberen die nu nog met een russische vlag in hun profiel posten: binnen nu en twee weken is dat alsof je in 1946 met een swastika over straat loopt. Moet je zelf weten, maar als ik je ooit in een club tegenkom hoop ik dat je al gekamerd hebt, want je krijgt wel een trap in je kloten van me.
Mandrake2
3 april 2022, 00:32
Dat opsporingsbevel tegen gospodin Putin is puur verspilling van energie want hij wordt toch niet uitgeleverd. En bovendien is hij niet de enige oorlogsmisdadiger, maar zijn generaal evenzeer omdat zij een aanvalsoorlog uitvoeren tegen eennonafhankelijke natie die ze niet geprovoceerd heeft. Of je moet de aanvraag voor het lidmaatschap van de NAVO en de EU als provocatie zien.
Wentelt Eefje
3 april 2022, 02:36
Ondertussen komen d'r niet helemaal frisse berichten van massa-executies, moordpartijen en plunderingen door de russen "speciale operatiemacht" gedurende de inval of bij hun terugtocht. Wat twitterlinkjes:
https://twitter.com/Podolyak_M/status/1510336853261623301
https://twitter.com/alfonslopeztena/status/1510365804000329730
https://twitter.com/louiseelisabet/status/1510375300714143747
Ondertussen wordt er ook al opgeroepen voor een opsporingsbevel tegen Putin: https://www.pbs.org/newshour/world/former-un-prosecutor-calls-for-global-arrest-warrant-for-putin
Tip voor de recalcitrante ijsberen die nu nog met een russische vlag in hun profiel posten: binnen nu en twee weken is dat alsof je in 1946 met een swastika over straat loopt. Moet je zelf weten, maar als ik je ooit in een club tegenkom hoop ik dat je al gekamerd hebt, want je krijgt wel een trap in je kloten van me.
Ik laat me niet door een fascistoïde viespeuk als jij bedreigen. En het maakt niet uit of het nu over boosters of kamers gaat, je weet het altijd (zogenaamd) beter… lekker in je eigen wereldje blijven… uit deze bedreiging blijkt wel waarom jij en je soortgenoten gedenazificeerd dienen te worden!
Badslippers
3 april 2022, 10:07
Nou ja zeg, De Russische vlag staat voor iets totaal anders als een vlag met een hakenkruis. Kleuren zijn zelfs identiek aan die van de Nederlandse vlag alleen andere volgorde. Die kleuren zullen wel staan voor een bepaalde symboliek maar dat zou ik uit moeten zoeken.
https://cdn.pixabay.com/photo/2012/04/23/16/36/flag-of-the-russian-federation-38922__340.png
https://media.s-bol.com/qxxRq4XLKk7p/550x331.jpg
WE mag zo op z'n tijd graag een beetje provoceren. Geen reden hem daarvoor in zijn klokkenspel te trappen. Lijkt me ook meer een actie die je bij het voetballen ziet.
http://1.bp.blogspot.com/-FznniOPftK4/VEu_y8nX3cI/AAAAAAAAI2E/uJ-YOjZDrew/s1600/voetballer-krijgt-trap-in-zijn-kruis.jpg
WANDELAAR5
3 april 2022, 10:57
Wat een enorm trieste beelden. In het bevrijde Bucha voor elk huis 1 of meer lijken, sommige geboeid. Duidelijk uit hun huis getrokken en ter plekke doodgeschoten door de Russen. 5 vrouwen naakt. Je wilt je niet voorstellen wat daar is gebeurd voor het doodschieten.
Geruilde Oekraïense vrouwelijke soldaten met kaalgeschoren hoofden. Een markt in Belarus waar gestolen spullen uit de Oekraïne worden aangeboden. Georganiseerd want massaal vervoerd in legertrucks.
Ik denk dat eerst het Russische leger gedenazificeerd moet worden. Daarna de resterende oorlogscriminelen die burgerdoelen massaal platgeschoten en gebombardeerd hebben moeten worden berecht. Daarna heeft Rusland pas weer recht van spreken.
WANDELAAR5
3 april 2022, 11:15
36765
kempie
3 april 2022, 11:25
Dat opsporingsbevel tegen gospodin Putin is puur verspilling van energie want hij wordt toch niet uitgeleverd. En bovendien is hij niet de enige oorlogsmisdadiger, maar zijn generaal evenzeer omdat zij een aanvalsoorlog uitvoeren tegen eennonafhankelijke natie die ze niet geprovoceerd heeft. Of je moet de aanvraag voor het lidmaatschap van de NAVO en de EU als provocatie zien.
Maar hij kan zich nooit meer vertonen in hele boel landen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
stimpy3
3 april 2022, 12:09
Nou ja zeg, De Russische vlag staat voor iets totaal anders als een vlag met een hakenkruis. Kleuren zijn zelfs identiek aan die van de Nederlandse vlag alleen andere volgorde. Die kleuren zullen wel staan voor een bepaalde symboliek maar dat zou ik uit moeten zoeken.
Nah, het huidige russische regime spoort natuurlijk totaal niet. We kunnen natuurlijk een beetje lollen over journalisten die uit het raam vallen, of grappen maken over vergiftigde thee, maar willkeurige tegenstanders vermoorden of (zoals navalny) gewoon kidnappen is natuurlijk niet iets wat een beschaafd land hoort te doen. Tel daarbij op dat Putin appeleert aan wat je de Russische "herrenkultur' zou kunnen noemen; dat rusland een rijk is wat 'hoort' te heersen over andere landen/gebieden. Genoeg russische politici die op de russiche TV roepen dat "polen/de baltische staten/oost europa" de volgende groep landen is die 'aan de beurt' zou zijn om weer terug ingelijfd te worden. En een flink deel van de russiche bevolking slikt dat voor zoete koek, en vind die superioriteitswaan hartstikke prima.
WE mag zo op z'n tijd graag een beetje provoceren. Geen reden hem daarvoor in zijn klokkenspel te trappen. Lijkt me ook meer een actie die je bij het voetballen ziet.
Als WE wil provoceren door zichzelf te associeren met plunderaars,verkrachters en oorlogsmisdadigers dan zet-ie niet alleen zichzelf te kakken als een 'deplorabel figuur', maar dan moet-ie ook niet raar opkijken als-ie daarop wordt aangesproken.. Om dan de als een klassieke bully te gaan lopen huilebalken, tsja, hij vroeg d'r toch om? En ik denk dat de gemiddelde oekrainse vluchteling nog wel een stuk minder clementie met 'm heeft.
pietpotent44
3 april 2022, 12:10
Oud interview met Navalny uit 2017. Stalen kloten heeft die gast:
De 43-jarige advocaat en groot politiek Poetin tegenstander.
In de gevangenis gesmeten voor jaren lang, zijn broer ook om hem nog meer onder druk te zetten. Corrupte veroordelingen om hem geen presidentskandidaat te laten zijn. Poging tot vergiftiging. Chemische rotzooi in zijn gezicht gegooid, fysiek bedreigd.
Maar toch door blijven strijden. Petje af.
https://www.youtube.com/watch?v=o67-3B1IdAY
Willem2
3 april 2022, 13:55
De Oekraïense regering heeft melding gemaakt van door Russische troepen gepleegde oorlogsmisdaden in Bucha, een voorstad van Kiev, en spreekt van een 'opzettelijke massaslachting'. Volgens buitenlandminister Dmitro Koeleba willen de Russen zoveel mogelijk Oekraïners uit de weg ruimen. Koeleba eist 'nieuwe verwoestende G7-sancties'.
De burgemeester van Kiev, Vitali Klitsjko, spreekt van 'volkerenmoord.'
In Bucha zijn volgens burgemeester Anatoli Fjodoroek al zeker 280 lijken aangetroffen. Het zou volgens de regering in Kiev gaan om burgers die door de Russische bezetters zouden zijn vermoord.
Rusland heeft nog niet gereageerd op de beschuldiging. Het is niet te verifiëren hoe de slachtoffers zijn omgekomen en of het allemaal burgers waren. Om de stad, gelegen bij een strategisch vliegveld, is vanaf de eerste dag van de Russische aanval hevig gevochten.
De voorzitter van de Europese raad, Charles Michel, wil meer sancties tegen Rusland na 'gruwelen' die door de Russische bezetters zouden zijn gepleegd in Bucha. Michel is geschokt door beelden in de stad, zo'n circa 20 kilometer ten noordwesten van het centrum van Kiev, na het vertrek van Russische troepen.
De Duitse vicekanselier en minister van Economische Zaken Robert Habeck spreekt van een 'verschrikkelijke oorlogsmisdaad'. Hij roept op tot nieuwe EU-sancties tegen Rusland. ,,Deze verschrikkelijke oorlogsmisdaad kan niet onbeantwoord blijven. Ik denk dat het nodig is de sancties aan te scherpen. Dat is wat we aan het voorbereiden zijn met onze EU-partners," aldus de minister.
De Britse minister van Buitenlandse Zaken Lizz Truss wil dat Bucha als een oorlogsmisdaad wordt onderzocht en zou het Internationaal Strafhof in Den Haag daarbij steunen.
Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch heeft 'verscheidene gevallen van schendingen van het oorlogsrecht door Russische strijdkrachten' vastgesteld in door Rusland gecontroleerde regio's zoals Tsjernihiv, Charkov en Kiev. ,,De gevallen die we hebben gedocumenteerd komen neer op onuitsprekelijke, opzettelijke wreedheid en geweld tegen Oekraïense burgers," zei de regionale directeur Hugh Williamson.
.... https://www.ad.nl/buitenland/live-oekraine-massaslachting-in-voorstad-kiev-eu-baas-wil-na-gruwelen-meer-sancties-tegen-rusland~aa7abff4/
en dat allemaal omdat ze niet meteen de sleutels afleveren bij Poetin. Hoe lang blijf je dan nog met eer en geweten wapperen met je vlaggetje ?
yylover
3 april 2022, 14:47
Ik ga niemand in zijn ballen trappen, maar na de laatste dramatische beelden uit Boetsja , kan je niet meer praten over een ´beetje provoceren´.
Het lijkt meer op heulen met een massamoordmachine.
Mandrake2
3 april 2022, 19:33
Maar hij kan zich nooit meer vertonen in hele boel landen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hij geniet diplomatieke onschendbaarheid. Niemand is zo gek om de regerend president van Rusland aan te houden als hij al in het buitenland komt. Het is heel jammer, maar dit zijn de feiten en de bestaande situatie. Pas als hij afgetreden is kan hij oogepakt worden. Maar de kans dat dat gaat gebeuren is verwaarloosbaar klein
Mandrake2
3 april 2022, 21:03
.... https://www.ad.nl/buitenland/live-oekraine-massaslachting-in-voorstad-kiev-eu-baas-wil-na-gruwelen-meer-sancties-tegen-rusland~aa7abff4/
en dat allemaal omdat ze niet meteen de sleutels afleveren bij Poetin. Hoe lang blijf je dan nog met eer en geweten wapperen met je vlaggetje ?
Het feit dat Wentelt Eefje zijn voorkeur voor Putin blijft uitdragen en tegen alle normale vormen van geweten in dit conflict in gaat vertelt genoegbover zijn normen en waarden. Dat heeft niets meer te maken met provoceren
stimpy3
3 april 2022, 22:28
Hij geniet diplomatieke onschendbaarheid. Niemand is zo gek om de regerend president van Rusland aan te houden als hij al in het buitenland komt. Het is heel jammer, maar dit zijn de feiten en de bestaande situatie. Pas als hij afgetreden is kan hij oogepakt worden. Maar de kans dat dat gaat gebeuren is verwaarloosbaar klein
Hoe zat dat met Sadam Hussein, Khadaffi en Manuel Noriega? Vooral die laatste is een gevalletje van "de VS valt een land binnen en pakt het zittende regeringshoofd op". Ik zeg niet dat zoiets bIj Putin staat te gebeuren (sowieso niet vanwege de kernwapens en het gedoe wat je ermee krijgt; russen zullen door het lint gaan, plus dat daar nul consensus binnen de EU over is).
WANDELAAR5
3 april 2022, 22:40
Er kan door het Internationale Strafhof in Den Haag een arrestatiebevel worden afgegeven. Dan zijn alle landen die het strafhof hebben erkend verplicht om hem op te pakken hoorde ik net op TV. Zittende president of niet, dan kan hij dus bijna nergens meer heen. Het blijft symboolpolitiek, want hij gaat dan gewoon niet meer naar die landen en inderdaad zal niemand Rusland binnenvallen om hem op te pakken.
stimpy3
3 april 2022, 23:17
Hier nog wat foto's van neergeschoten burgers: https://twitter.com/ronzheimer/status/1510733849222918152
Mind you: je doet boodschappen en je wordt afgeknald. Of je wordt van je fietsje afgeschoten. Of je wordt uit je huis gesleept, geboeid en neergeschoten. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen wat Putin's soldaten zouden doen als ze een saunaclub zouden binnenlopen.
Badslippers
3 april 2022, 23:21
Wat een enorm trieste beelden. In het bevrijde Bucha voor elk huis 1 of meer lijken, sommige geboeid. Duidelijk uit hun huis getrokken en ter plekke doodgeschoten door de Russen. 5 vrouwen naakt. Je wilt je niet voorstellen wat daar is gebeurd voor het doodschieten.
Nah, het huidige russische regime spoort natuurlijk totaal niet. We kunnen natuurlijk een beetje lollen over journalisten die uit het raam vallen, of grappen maken over vergiftigde thee, maar willkeurige tegenstanders vermoorden of (zoals navalny) gewoon kidnappen is natuurlijk niet iets wat een beschaafd land hoort te doen. . . . En een flink deel van de russiche bevolking slikt dat voor zoete koek, en vind die superioriteitswaan hartstikke prima.
Als WE wil provoceren door zichzelf te associeren met plunderaars,verkrachters en oorlogsmisdadigers dan zet-ie niet alleen zichzelf te kakken als een 'deplorabel figuur', maar dan moet-ie ook niet raar opkijken als-ie daarop wordt aangesproken.. Om dan de als een klassieke bully te gaan lopen huilebalken, tsja, hij vroeg d'r toch om? En ik denk dat de gemiddelde oekrainse vluchteling nog wel een stuk minder clementie met 'm heeft.
Ik ga niemand in zijn ballen trappen, maar na de laatste dramatische beelden uit Boetsja , kan je niet meer praten over een ´beetje provoceren´.
Het lijkt meer op heulen met een massamoordmachine.
Het feit dat Wentelt Eefje zijn voorkeur voor Putin blijft uitdragen en tegen alle normale vormen van geweten in dit conflict in gaat vertelt genoegbover zijn normen en waarden. Dat heeft niets meer te maken met provoceren
Maar even wat citaten bij elkaar geplaatst. Heel begrijpelijk dat oorlogsmisdaden fel veroordeeld worden. Helaas is dat iets wat in alle oorlogen gebeurt en wat oorlog met militairen doet. Russische soldaten maken zich schuldig aan massa slachtingen en Oekraïnse soldaten laten zich ook niet onbetuigd. Mensen worden gruwelijk afgeslacht, verkracht en levend verbrand. Degene die deze oorlog in gang heeft gezet is daar voor het volle pond verantwoordelijk voor en dat is Putin en alleen Putin.
Wat ik veel merkwaardiger vind en wat getuigt van een volstrekt brevet van onvermogen is de daadkracht van Europa, Amerika en alle landen die deze oorlog sterk veroordelen. Een beetje handelsembargo's afspreken en wat cash bevriezen van rijke stinkerds. Want "we" willen ons niet in een oorlog laten rommelen met Rusland. Als "men" werkelijk zo geschokt is door de beelden die ons nu gepresenteerd worden en het alleen maar laat bij het uitspreken van afschuw lijkt me langzamerhand de tijd rijp om een fiks aantal kruisraketten af te schieten op essentiële installaties en infrastructuren van de Russen. Met dat eindeloos palaveren, jammeren en lamenteren wordt niks bereikt. Kortom, tijd om Putin uit het Kremlin te schieten en eens eindelijk te beginnen met een echte "Great Reset". En als de kruiddampen zijn opgetrokken kunnen we de wereld weer eens helemaal opnieuw inrichten en mag WE met zijn vlaggetje zwaaien.
Welterusten ! ! !
Picasso 1
3 april 2022, 23:25
Hier nog wat foto's van neergeschoten burgers: https://twitter.com/ronzheimer/status/1510733849222918152
Mind you: je doet boodschappen en je wordt afgeknald. Of je wordt van je fietsje afgeschoten. Of je wordt uit je huis gesleept, geboeid en neergeschoten. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen wat Putin's soldaten zouden doen als ze een saunaclub zouden binnenlopen.
Het heeft er alle schijn van dat het een afrekening was na de hinderlaag eerder van een Russische konvooi.
36780
https://www.bbc.com/news/world-europe-60970818
Waarom worden geüploade plaatjes nu plotseling zo 'miniatuur' weergeven?
Willem2
3 april 2022, 23:28
36780
https://www.bbc.com/news/world-europe-60970818
Waarom worden geüploade plaatjes nu plotseling zo 'miniatuur' weergeven?
Als ze te groot zijn dan zijn ze gevaarlijk en eng.
Picasso 1
3 april 2022, 23:31
Als ze te groot zijn dan zijn ze gevaarlijk en eng.
Zoals dit? (nu niet geupload maar een url link)
https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/D8D5/production/_123990555_bucha_lee_durant.png
Mandrake2
4 april 2022, 06:52
Internationaal strafhof en arrestatiebevel of niet, geen enkel land zal het risico nemen om Putin aan te houden als hij Rusland verlaat. Vooropgesteld dat hij dat überhaupt gaat doen. En het binnenvallen en oppakken van Hussein en consorten is van een heel andere orde dan het oppakken van Putinnn met alle risico's die dat oplevert. Vandaar dat er ook niet harder wordt ingegrepen in Oekraïne
Brad Clitt
4 april 2022, 08:35
En als de kruiddampen zijn opgetrokken kunnen we de wereld weer...
Dan waren we allang Rusland binnengetrokken. ;)
Willem2
4 april 2022, 10:55
https://images0.persgroep.net/rcs/xxrTWIapke-f3iu3hsEhXWu0c4c/diocontent/214678538/_fill/1280/853/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Meme Moo
4 april 2022, 11:17
Zo is dat Willem: snel van het gas af, allemaal.
Levensgevaarlijk spul voor thuis!
Willem2
4 april 2022, 11:35
Zo is dat Willem: snel van het gas af, allemaal.
Levensgevaarlijk spul voor thuis!
Eeeuhhh dit staat onder Oekraine en is het gevolg van het zwaaien met vlaggetjes...
En nu serieus het komt door de aanleg van een laadpaal om auto´s electrisch te kunnen opladen.
Dat kan dus mooi door Poetin gezegd worden dat hij heeft getracht in Marioepol laadpalen aan te leggen.
deket
4 april 2022, 18:22
Tegenwoordig zou je er het hok voor in moeten, maar heb jarenlang beweerd op feestjes bij vrouwen met enorm mooie borsten, dat ik ze kon laten bewegen zonder ze aan te raken.
Dat geloofden ze zelden. En dan wedde ik voor een tientje dat ik ze echt op en neer kon laten gaan zonder ze aan te raken.
Vervolgens pakte ik haar vol bij de borsten, bewoog die op en neer, pakte mijn portemonnee en daar een tientje uit en gaf het aan de verbijsterde dame…
Leverde ook wel eens aardig wat drinkgeld op, als ik voor de tijd met een aantal heren had gewed voor een tientje dat ik de dame straks even vol bij haar borsten zou pakken… …
Die mop heeft al een baard zoals die van Karl Marx hoor.
Heb die al 6969 keer gehoord. Blijft desalnietemin grappig, dat wel
Btw , je Russische vlag weg?
deket
4 april 2022, 18:32
Maar even wat citaten bij elkaar geplaatst. Heel begrijpelijk dat oorlogsmisdaden fel veroordeeld worden. Helaas is dat iets wat in alle oorlogen gebeurt en wat oorlog met militairen doet. Russische soldaten maken zich schuldig aan massa slachtingen en Oekraïnse soldaten laten zich ook niet onbetuigd. Mensen worden gruwelijk afgeslacht, verkracht en levend verbrand. Degene die deze oorlog in gang heeft gezet is daar voor het volle pond verantwoordelijk voor en dat is Putin en alleen Putin.
Wat ik veel merkwaardiger vind en wat getuigt van een volstrekt brevet van onvermogen is de daadkracht van Europa, Amerika en alle landen die deze oorlog sterk veroordelen. Een beetje handelsembargo's afspreken en wat cash bevriezen van rijke stinkerds. Want "we" willen ons niet in een oorlog laten rommelen met Rusland. Als "men" werkelijk zo geschokt is door de beelden die ons nu gepresenteerd worden en het alleen maar laat bij het uitspreken van afschuw lijkt me langzamerhand de tijd rijp om een fiks aantal kruisraketten af te schieten op essentiële installaties en infrastructuren van de Russen. Met dat eindeloos palaveren, jammeren en lamenteren wordt niks bereikt. Kortom, tijd om Putin uit het Kremlin te schieten en eens eindelijk te beginnen met een echte "Great Reset". En als de kruiddampen zijn opgetrokken kunnen we de wereld weer eens helemaal opnieuw inrichten en mag WE met zijn vlaggetje zwaaien.
Welterusten ! ! !
Zo gemakkelijk is het niet
Akkoord dat het westen niet passief mag blijven en dezelfde fouten maken dan premier Chamberlain op de vooravond van W02.
But :"The Times They Are A Changin" zong Bob Dylan al.
Ik zou graag nog wat leven. En zeker de toekomst van mijn kleinzoon.
Een kernraket naar het hoofdkwartier van de NAVO of de haven van Rotterdam duurt 10 minuten
Wij spreken hier over een psychopathische dictator die op zijn 70 jaar niet veel meer te verliezen heeft en geschiedenis wil schrijven
deket
4 april 2022, 18:42
Ondertussen insinueren de Russen dat al die vreselijke beelden gemanipuleerd en geïnsinueerd zouden zijn.
Nu ,ik zou niet overvallen van verbazing denkend aan het fakeverhaal van het massagraf in Roemenië(Timisoara)Een van de grootste bedriegerij in de geschiedenis van de tv nieuwsbeelden om Ceausescu en het communisme ten val te brengen.
Maar nu zijn de lijken op verschillende lokaties,dus lijkt me moeilijker om de zaak te manipuleren.
En de beelden tonen dat oorlog het slechtste van een mens kan bovenhalen
Picasso 1
5 april 2022, 00:09
En nu serieus het komt door de aanleg van een laadpaal om auto´s electrisch te kunnen opladen.
De instorting is door de camera van de overburen vastgelegd. Bizar hoe dat grote huis als een eenvoudige 'kaartenhuis' instort.
https://www.ad.nl/video/productie/heftig-explosie-in-oldenzaal-op-beeld-vastgelegd-295084
pietpotent44
5 april 2022, 07:15
Zo zou het einde van deze oorlog er ongeveer uit kunnen zien :smoke:
36787
pietpotent44
5 april 2022, 07:29
Satellietbeelden ontkrachten Russische claims
Lijken bleken al weken in Boetsja te liggen.
Dus niet door Oekraine in scene gezet, zoals de Russen beweren.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/lijken-lagen-weken-in-boetsja-russische-claims-ontkracht-met-satellietbeelden/ar-AAVR6al
WANDELAAR5
5 april 2022, 07:35
Ik help het je hopen. Maar ik zie het iets somberder in voor Oekraïne. Ze hebben zich geweldig verdedigd bij Kiev en Charkov. Maar in het zuiden graven de Russen zich in bij Kherson. Daar kunnen de Russen zich vrij simpel achter de Dnjepr verschansen. Mariapol staat op het punt van vallen. Gisteren hebben 120 Oekraïense soldaten zich al over moeten geven. En de Russen concentreren zich nu op het Oosten, waar ze langzaam vooruit gaan. Als ze de provincies Donetsk en Luhansk in hebben genomen gaan ze zich daar ook ingraven.
En jezelf verdedigen met anti tank en anti lucht wapens in een stedelijk gebied is heel wat anders dan ingegraven Russen buiten smijten. Daarvoor heb je meer tanks en meer straaljagers nodig. En die heeft Oekraïne onvoldoende. Ik ben bang dat Rusland het land in 2en splitst, een maffiose marionettenregering instelt net als eerder in Donetsk en Luhansk, dan vrede sluit waarbij de besprekingen over de toekomst van de bezette delen op de lange baan wordt geschoven.
Dan verklaren ze hun doel bereikt en proberen het misschien over 10 jaar nog een keer.
Eddy_V
5 april 2022, 07:52
nu pas begrijp ik waarom deze foto in dit topic geplaatst is : Nederlandse politie auto rijdt met kleuren Russische vlag !
Wanneer worden hier kamervragen over gesteld?!
https://images0.persgroep.net/rcs/xxrTWIapke-f3iu3hsEhXWu0c4c/diocontent/214678538/_fill/1280/853/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Brad Clitt
5 april 2022, 08:09
nu pas begrijp ik waarom deze foto in dit topic geplaatst is : Nederlandse politie auto rijdt met kleuren Russische vlag !
Wanneer worden hier kamervragen over gesteld?!
Niet alleen met de kleuren, ook nog in de juiste volgorde (op het spatbord).
Allemaal uitzetten!!!
Echter, het kan ook de straat zijn waar Wentelt Eefje woont.
Willem2
5 april 2022, 11:31
Sommige lichamen in Boetsja lagen al weken op straat, meldt The New York Times op basis van een eigen analyse van satelliet- en videobeelden van de voorstad van Kiev.
Op de satellietbeelden is volgens de krant te zien dat elf doden tussen 9 en 11 maart op straat kwamen te liggen. In die tijd bezetten Russische troepen de stad. Volgens de Oekraïners zijn de afgelopen dagen, sinds de Russische terugtrekking, zeker 300 burgerdoden geborgen.
Rusland ontkent juist in alle toonaarden verantwoordelijk te zijn voor de doden in Boetsja en zegt dat Oekraïne het geheel in scène heeft gezet om Moskou in een kwaad daglicht te stellen. Volgens de Russen zijn de lichamen na hun vertrek op 30 maart neergelegd.
.... https://nos.nl/artikel/2423957-analyse-satellietbeelden-sommige-doden-boetsja-al-weken-op-straat
Mandrake2
5 april 2022, 12:33
Hoewel de Amerikanen ook niet vrij uit gaan in het doden van onschuldige burgers bij gevechten, hebben de Russen wel een zeer kwalijke reputatie op dat gebied, waarbij de schuld ook constant bij de tegenstander wordt gelegd. Dat begon al bij de moordpartij in Katyn in 1939
WANDELAAR5
5 april 2022, 15:01
36788
Picasso 1
5 april 2022, 20:09
Net wat grove en zeer geweldadige videobeelden op twitter gezien van hoe Russische soldaten burgers grof mishandelen. Ook verder beelden van een naakte angstige jonge dame die in een binnenruimte meernaals geschopt wordt op haar hoofd, met stenen op haar knieen wordt geslagen en meer gruwelijks wat ik maar verder niet zal beschrijven. Alle menselijkheid is hier weg. Bij de burgers op straat zie je Russische soldaten die ze mishandelen. Bij de jonge dame die gemarteld wordt ergens binnen zijn de daders niet goed zichtbaar.
Ik zal hier geen link van deze gruwelijke beelden plaatsen maar dat deze (oorlogs)misdaden niet onbestraft mogen blijven, met Poetin als hoofdverantwoordelijke, is me volstrekt helder.
Shakir
5 april 2022, 20:10
Ik help het je hopen. Maar ik zie het iets somberder in voor Oekraïne. Ze hebben zich geweldig verdedigd bij Kiev en Charkov. Maar in het zuiden graven de Russen zich in bij Kherson. Daar kunnen de Russen zich vrij simpel achter de Dnjepr verschansen. Mariapol staat op het punt van vallen. Gisteren hebben 120 Oekraïense soldaten zich al over moeten geven. En de Russen concentreren zich nu op het Oosten, waar ze langzaam vooruit gaan. Als ze de provincies Donetsk en Luhansk in hebben genomen gaan ze zich daar ook ingraven.
En jezelf verdedigen met anti tank en anti lucht wapens in een stedelijk gebied is heel wat anders dan ingegraven Russen buiten smijten. Daarvoor heb je meer tanks en meer straaljagers nodig. En die heeft Oekraïne onvoldoende. Ik ben bang dat Rusland het land in 2en splitst, een maffiose marionettenregering instelt net als eerder in Donetsk en Luhansk, dan vrede sluit waarbij de besprekingen over de toekomst van de bezette delen op de lange baan wordt geschoven.
Dan verklaren ze hun doel bereikt en proberen het misschien over 10 jaar nog een keer.
Ik vrees dat ze na hun succesvolle "speciale missie" in deze regio na enkele jaren terugkomen om Kiev in te nemen. Stapje voor stapje zullen de Russen Oekraïne volledig wurgen ben ik bang. Het is zoals een koord dat langzamerhand strakker wordt gespannen. Tot er niets meer over blijft...
Er zijn best veel gelijkenissen te vinden tussen de collectieve mentale staat van de mensen tijdens de coronacrisis en de huidige crisis. Toen zouden we Corona gauw klein krijgen, de vaccins gingen ons snel redden, enzovoorts... En zo schipperden we tussen hopeloosheid en enkele opflakkeringen van valse hoop, twee jaar lang.
Met de oorlog in Oekraïne is het precies hetzelfde. Het is niet omdat de Russen het moeilijk hebben dat ze gaan verliezen, het is niet als we sancties invoeren dat Poetin op termijn veel verzwakt. Het collectieve optimisme van 2 weken geleden is nergens op gestoeld.
Het meest optimistische scenario voor het Westen is een koude oorlog, na een jarenlange strijd. Een verwestering van Oekraïne mogen we vergeten.
deket
5 april 2022, 21:46
Een ding lijkt mij zeker en dat is dat Poetin de tegenstand in Oekraïne heeft onderschat. De Russische soldaten blijken veel minder gemotiveerd. Maar op den duur een ongelijke strijd omdat het Russisch leger veel groter is
Wat kan het westen doen? Geen domme dingen met gevaar op een kernoorlog. Maar wel militaire hulp in logistiek verhogen ofwel proberen Poetin van binnenuit uit te schakelen
Eigenlijk zonde vind ik,( en ook wat kennissen zoals een sc eigenaar) betreffende Rusland. Een land met prachtige historie, mooiste volkslied ter wereld,tal van deketmeiden en in Sint Petersburg, het meest indrukwekkende museum van de wereld. Dit land nu het meest gehaat
deket
5 april 2022, 21:48
Btw, Dat Hitler niet won kwam omdat hij het pact met Stalin verbrak en Rusland binnenviel.
Niet de Amerikaan of Brit maar Rusland gaf de Nazi's de eerste doodsteek en hevigste.
deket
6 april 2022, 07:15
Ondertussen blijven de Roemeense dames schrik hebben.
Roemenië is een buurland van Oekraïne.
Indien ik zeg dat Rusland geen Navoland gaat aanvallen helpt het niet veel. En eerlijk? Ben er ook niet meer van overtuigd
Een kat in het nauw maakt rare sprongen
Eddy_V
6 april 2022, 12:20
Belang van Rusland bij Roemenië zie ik niet zo direct, dan zou het toch al half Russische Moldavië toch meer voor de hand liggen ?
Maar voorlopig hebben de Russen niet eens het materiaal om Oekraïne onder de voet te lopen, laat staan de buurlanden lijkt mij zo.
deket
6 april 2022, 12:34
Belang van Rusland bij Roemenië zie ik niet zo direct, dan zou het toch al half Russische Moldavië toch meer voor de hand liggen ?
Maar voorlopig hebben de Russen niet eens het materiaal om Oekraïne onder de voet te lopen, laat staan de buurlanden lijkt mij zo.
Een Roemenië heeft de NAVO een rakettenschild geïnstalleerd waar Rusland kwaad om was en veel commotie teweegbracht. Moldavië wil btw bij Roemenië horen. Momenteel blijkt Moldavië het meest arme land van Europa
deket
6 april 2022, 12:55
Toen Roemenië toestemming gaf aan de Amerikanen om een rakettenschild te installeren reageerde Rusland als door een wesp gestoken. Woedend omdat zij dit zagen als een initiatief om Rusland te bestoken. Er bleek veel commotie in Roemenië voor dit
Willem2
6 april 2022, 21:09
https://nos.nl/video/2424160-russen-weg-uit-borodjanka-lichamen-en-raketten-blijven-achter
Badslippers
7 april 2022, 10:11
Ze hebben helaas wel het materiaal om heel wat steden en dorpen compleet in puin te schieten en onbewoonbaar te maken. En dan noem ik niet eens het grote aantal slachtoffers en de gruwelijkheden die ze plegen. En als het daadwerkelijk zo zou zijn dat de Russen "niet eens het materiaal hebben om Oekraïne onder de voet te lopen, laat staan de buurlanden" dan lijkt het me de hoogste tijd dat we een direct krachtig militair signaal geven aan Putin. Zoals eerder bepleit, dat militaire signaal zou zich moeten richten op essentiéle Russische infrastructuur. Europa moet een duidelijke rode lijn aangeven: "Doe je dit dan volgt onmiddellijk dat".
Mandrake2
7 april 2022, 11:15
Europa en de VS zijn veel te voorzichtig om militair in te grijpen omdat Putin over kernwapens beschikt. Net als alle andere landen verklaart Rusland dat ze die alleen gebruiken bij een aanval op hun eigen grondgebied, maar Putin is veel te onvoorspelbaar geworden om te veronderstellen dat hij zich daar aan houdt. Indien hij nog realistisch zou handelen had hij al ingezien dat hij met deze oorlog zowel Oekraïne als Rusland de afgrond in stort.
Dennis
7 april 2022, 12:24
Welterusten ! ! !
De wereld is groter dan de VS en EU. En zelfs in die landen zullen ze niet staan te springen om WW3 omwille van Oekraïne, nou ja een deel ervan.
Wat staat “ons” te wachten als wij kruisraketten op een enkele reis Moskou zenden? Een min of meer gelijk pakket aan kruisraketten. Dat lost weinig op. Diplomatie en sancties vooralsnog en dat vergt geduld.
Daarnaast is de wereld dus groter. China, India en veel Aziatische landen boeit het weinig tot niks. Dus draagvlak is puur een Europees en Amerikaans feestje. Wie wil zich in de ellende van WW3 storten? Niemand en zeker niet om Oekraïne. Maar dat legitimeert niet de agressie van Rusland of beter een patiënt als putin
Eddy_V
7 april 2022, 15:18
Dan zouden we het toch weer van Israël moeten hebben om die belangrijke infrastructuur intelligent plat te leggen Badslippers !
Daar zit niet alleen de kennis (die Nederland ook heeft) maar ook de moed om uit te voeren , dat heeft de geschiedenis wel bewezen.
Maar Israël zal daar niet direct een aanleiding voor hebben, dus blijft die infrastructuur gewoon in tact tenzij activistische hackersgroepen er serieus werk van gaan maken.
Badslippers
7 april 2022, 16:29
De wereld is groter dan de VS en EU. En zelfs in die landen zullen ze niet staan te springen om WW3 omwille van Oekraïne, nou ja een deel ervan.
Wat staat “ons” te wachten als wij kruisraketten op een enkele reis Moskou zenden? Een min of meer gelijk pakket aan kruisraketten. Dat lost weinig op. Diplomatie en sancties vooralsnog en dat vergt geduld.
Daarnaast is de wereld dus groter. China, India en veel Aziatische landen boeit het weinig tot niks. Dus draagvlak is puur een Europees en Amerikaans feestje. Wie wil zich in de ellende van WW3 storten? Niemand en zeker niet om Oekraïne. Maar dat legitimeert niet de agressie van Rusland of beter een patiënt als putin
Dat begrijp ik wel. Met mijn bericht wil ik meer de aandacht vestigen op waar de grenzen liggen van bijvoorbeeld militair ingrijpen. De NAVO zegt bijvoorbeeld "een aanval op één (van onze lidstaten) is een aanval op alle lidstaten". M.a.w. dan zullen ze reageren en dan bedoel ik niet met sancties maar ik neem aan dat ze militair ingrijpen bedoelen. Dat zou theoretisch inhouden dat als putin Oostenrijk (of Zwitserland, Zweden, Finland, Ierland) aan flarden schiet en de bevolking uitmoordt de NAVO toekijkt en niks doet.
De sancties en diplomatie verdienen inderdaad de voorkeur maar tot op zekere hoogte. Dat kan jaren gaan duren. Het argument dat de wereld groter is dan de EU en de VS kun je dan altijd wel van stal halen om te rechtvaardigen om niks te doen. En dat putin een door en door onbetrouwbare sodemieter is (wat je overigens niet beweert) sterkt mij alleen maar om die dwaas zo snel mogelijk te elimineren. En je maakt mij niet wijs dat alle inlichtingendiensten samen niet weten wat essentiële infrastructuur in Rusland is en waar waoentuig ligt opgeslagen zoals kernkoppen en lanceerinstallaties. En dan maakt militair ingrijpen op dat soort doelwitten het overwegen waard. Een 3e wereldoorlog is een veronderstelling. En het argument van deket die vindt dat zijn kleinkind nog kan opgroeien in een vrije, democratische en plezierige wereld is geen garantie als we nu maar besluiten niks te doen (buiten die sancties dan). Misschien gaat zijn kleinkind een plezierige toekomst tegemoet als we juist nu onze tanden laten zien en putin van zijn troon stoten.
WANDELAAR5
7 april 2022, 16:48
Rusland heeft er wel voor gezorgd dat je nooit alle atoomwapens in 1 keer uit kunt schakelen. Ze hebben ook onderzeeërs en mobiele lanceerinstallaties. En als je die atoomwapens gaat proberen uit te schakelen, dan worden ze in hun existensie bedreigt en gaan ze de rest gebruiken. Er is geen andere optie voor hen en omgekeerd ook niet voor de NATO. Dus dan heb je wel WO3.
NATO heeft mi een fout begaan door de kandidaat lidmaatschappen van Oekraïne en Georgië en het echte lidmaatschap van de Baltische Staten. Die hadden we mi beter duidelijk kunnen maken dat ze altijd buffer landen zouden blijven.
En Rusland heeft een doodzonde begaan door Oekraïne aan te vallen. De oorlogsmisdaden die nu aan het licht komen konden tot 2 reacties leiden: intensiveren van militaire steun en verscherpen van sancties, of het instellen van een no fly zone. Kennelijk is besloten tot het eerste. En ik weet niet wat echt verstandiger is. Een derde optie actief mee gaan vechten? We hebben besloten dat er geen NATO bloed gaat vloeien voor de Oekraïne, dus dat is geen echte optie. En wat gaat de NATO doen als er chemische of kernwapens worden gebruikt?
Mi is het beter Rusland daarover in het ongewisse te laten dan nu een red line afgeven zoals Obama eerder heeft gedaan, waar achteraf bleek dat de VS voor Syrië haar dreigement niet waar ging maken. En mogelijk zijn er wel telefoontjes geweest tussen de VS en Russische legerleiding waar wij nooit iets van zullen weten? Net als een tijd terug met China.
Picasso 1
7 april 2022, 16:56
De gruwelijke beelden die op twitter enkele dagen circuleerden van de mishandeling van een jonge dame, schijnen van januari te zijn in een andere type setting los van deze oorlog.
De beelden van soldaten die mensen grof tegen de grond werken, tegen het hoofd schoppen, etc. betreffen beelden van Oekraïense soldaten die mensen hardhandig gevangen nemen.
Dus wat betreft oorlogsmisdaden door Russische soldaten is als aan te voeren 'bewijs' voorlopig enkel de aangetroffen doden en wat mensen in dat gebied daar over getuigen.
pietpotent44
7 april 2022, 17:22
Het grote probleem bij de onderhandelingen is dat zowel Rusland als Oekraine op cruciale punten geen water bij de wijn willen doen.
Oekraine wil nog geen vierkante meter grond afstaan aan Rusland uit principe.
Oekraine heeft weliswaar aangegeven het navo lidmaatschap (voorlopig) te vergeten, maar willen daar dan wel veiligheidsgaranties voor terug. Om dit soort invasies te voorkomen. Terwijl Rusland niet alleen eist dat Oekraine geen militair beroep zal doen op het Westen.
Dat ligt dus nog mijlen uit elkaar.
En dus is er voorlopig nog geen voor de hand liggende 'oplossing' waarbij Rusland officieel de Donbas en de Krim krijgt (met eventueel ook Maripul nog om de borderstrook compleet te maken). Met veiligheidsgaranties voor Oekraine daarvoor terug.
Maar met Rusland blijkt afspraken maken sowieso bijna onmogelijk. De Russen hebben het verdrag van Boedapest al 2 keer geschonden, laten mijnen en andere explosieven achter daar waar ze vertrekken, beschieten burgers in corridors, verkrachten en vermoorden burgers. Er is geen twijfel dat Rusland oorlogsmisdaden pleegt. Er gaan zelfs verhalen over mobiele crematoria om bewijslast te vernietigen.
Ik denk dat Chodorkovski helemaal gelijk heeft wanneer hij zegt dat Poetin alleen respect heeft voor fysieke / militaire kracht. Pas als Poetin ziet dat hij militair niet kan winnen (althans niet zoveel als vooraf gedacht) dan pas zal hij bereid zijn serieus te gaan onderhandelen.
Zo iemand als Macron wordt door Rusland niet serieus genomen. Die wordt (ondanks zijn nobele intenties tot blijven praten) uitgelachen door de Russen.
WANDELAAR5
7 april 2022, 18:04
Dus wat betreft oorlogsmisdaden door Russische soldaten is als aan te voeren 'bewijs' voorlopig enkel de aangetroffen doden en wat mensen in dat gebied daar over getuigen.
Dat lijkt me meer dan genoeg. We praten over honderden doden en duizenden getuigenissen. Er zijn trouwens ook genoeg filmpjes van burgers die doodgeschoten worden. En satellietopnames van dode burgers op straat tijdens de bezetting. Oa van een man die gefilmd door zijn zoon wordt doodgeschoten zonder iets militairs in de buurt en een fietser die wordt doodgeschoten. En natuurlijk beelden van artilleriebeschietingen en bombardementen op burgerdoelen.
Picasso 1
7 april 2022, 18:35
Dat lijkt me meer dan genoeg. We praten over honderden doden en duizenden getuigenissen. Er zijn trouwens ook genoeg filmpjes van burgers die doodgeschoten worden. En satellietopnames van dode burgers op straat tijdens de bezetting. Oa van een man die gefilmd door zijn zoon wordt doodgeschoten zonder iets militairs in de buurt en een fietser die wordt doodgeschoten. En natuurlijk beelden van artilleriebeschietingen en bombardementen op burgerdoelen.
Dat lijkt me ook, maar het gaat me om de juiste zaken aan ze toe te schrijven.
Badslippers
7 april 2022, 20:55
Rusland heeft er wel voor gezorgd dat je nooit alle atoomwapens in 1 keer uit kunt schakelen. Ze hebben ook onderzeeërs en mobiele lanceerinstallaties. En als je die atoomwapens gaat proberen uit te schakelen, dan worden ze in hun existensie bedreigt en gaan ze de rest gebruiken. Er is geen andere optie voor hen en omgekeerd ook niet voor de NATO. Dus dan heb je wel WO3.
[ . . . ]
En wat gaat de NATO doen als er chemische of kernwapens worden gebruikt?
Niks, want Oekraïne behoort niet tot de NATO en ze hebben besloten (zoals je zegt) "dat er geen NATO-bloed gaat vloeien voor Oekraïne."
Mi is het beter Rusland daarover in het ongewisse te laten dan nu een red line afgeven zoals Obama eerder heeft gedaan, waar achteraf bleek dat de VS voor Syrië haar dreigement niet waar ging maken. [ . . . ]
Ja dat is ontzettend dom. Want een ultimatum stellen en vervolgens niet acteren op een overschrijding daarvan staat gelijk aan capitulatie.
WANDELAAR5
7 april 2022, 21:54
Ik verwacht dus wel het instellen van een no fly zone wanneer Rusland chemische of biologische wapens gaat gebruiken. We gaan het hopelijk niet uitgetest zien. Zoiets zou dus best een onderwerp kunnen zijn van een telefoontje tussen de generaals, maar niet weer openbaar aangekondigd.
deket
7 april 2022, 22:17
De gruwelijke beelden die op twitter enkele dagen circuleerden van de mishandeling van een jonge dame, schijnen van januari te zijn in een andere type setting los van deze oorlog.
De beelden van soldaten die mensen grof tegen de grond werken, tegen het hoofd schoppen, etc. betreffen beelden van Oekraïense soldaten die mensen hardhandig gevangen nemen.
Dat is nu eenmaal de klote van fakenews dat ten pas en ten onpas misbruikt blijft worden.
Zie die grove manipulatie betreffende dat massagraf in Roemenië waar ik het eerder over had
En zo geraakt de echte gruwel ondergesneeuwd
Badslippers
7 april 2022, 22:31
Ik was nog vergeten te reageren op die eerste quoot betreffende WOIII. Ja, dat kan altijd een mogelijkheid zijn waar je rekening mee dient te houden. Tegelijkertijd kun je de vraag stellen of putin de geschiedenisboeken wil ingaan als de veroorzaker van WOIII of dat het hem toch een brug te ver is. En wat gaan we doen als putin besluit om zich ook wat land toe te eigenen in Finland (geen NAVO lidstaat). Gaan we dan ook weer toekijken. Dat is natuurlijk hypothetisch maar met die imbeciel weet je het nooit. Maar wat ik bespeur is dat de angst regeert bij de EU landen en hun regering (en bij de NATO). En angst blijft nog steeds een slechte raadgever.
WANDELAAR5
8 april 2022, 07:08
Inderdaad, toen Rusland Finland binnen viel in 1939 heeft niet 1 land Finland geholpen. Maar de Finnen hebben de Russen er zelf uit gegooid… Wel heeft Rusland toen een flink stuk grondgebied van Finland afgepakt. Land dat Finland weer terug veroverde tijdens de tweede Wereldoorlog door samen met de Duitsers Rusland aan te vallen. En tegen het einde van de tweede WO pikte Rusland dat land weer terug.
Willem2
8 april 2022, 10:41
Ondanks alle sancties die Nederland in Europees verband oplegt aan Rusland vanwege de oorlog in Oekraïne, wordt er op dit moment vanuit Nederland iedere dag zo'n 30 miljoen euro overgemaakt naar de Russische staatskas. Per hoofd van de bevolking is dat gemiddeld zo'n 2 euro per dag.
Voor een gezin van drie personen betekent dat zo'n 180 euro per maand. Het gaat dan om de energierekening en alle producten die met behulp van Russisch gas zijn geproduceerd, zoals kunstmest en tomaten. Onderzoeksbureau Kalavasta heeft de cijfers en dagprijzen van de gasimport omgerekend in een gemiddeld bedrag per persoon voor de Nederlandse burger.
.... https://nos.nl/artikel/2424316-onderzoekers-nederlander-betaalt-elke-dag-2-euro-aan-rusland
Willem2
8 april 2022, 10:43
Bij een raketaanval op een treinstation in Kramatorsk in Oost-Oekraïne zijn vermoedelijk tientallen slachtoffers gevallen. Volgens de spoorwegmaatschappij zijn vanochtend twee Russische raketten afgevuurd op het station en zijn zeker dertig burgers gedood en meer dan honderd gewond geraakt.
Gouverneur Pavlo Kyrylenko van de regio Donetsk, waar Kramatorsk onder valt, zegt dat op het moment van de aanval duizenden burgers op het treinstation aanwezig waren om te worden geëvacueerd. "De Russische fascisten wisten heel goed waar ze op richtten en wat ze wilden: ze wilden paniek en angst zaaien, en zoveel mogelijk burgerdoden."
.... https://nos.nl/artikel/2424340-mogelijk-tientallen-burgers-gedood-bij-raketaanval-op-station-kramatorsk
toch wel benieuwd hoe WE hierover denkt.
Mandrake2
8 april 2022, 10:54
.... https://nos.nl/artikel/2424340-mogelijk-tientallen-burgers-gedood-bij-raketaanval-op-station-kramatorsk
Waarschijnlijk met de opmerking dat het door de Oekraïners gedaan is om de Russen in een kwaad daglicht te zetten. Waar staat zijn vlaggetje trouwwns voor? De "onafhankelijke republieken" Donbass en Lugansk?
Meme Moo
8 april 2022, 11:54
Allemaal nazi’s volgens WE!
Eddy_V
8 april 2022, 13:09
WE kan momenteel niet reageren, hij is wegens opruiing opgepakt.
Zit nu met z’n armen over elkaar in een dwangbuis vanwege waanideeën :biggrin:
WANDELAAR5
8 april 2022, 13:14
How it works with events like Kramatorsk.
1. It never happened.
2. They were all Nazis so deserved what didn't happen
3. NATO/Soros/Ukraine staged it
4. What didn't happen to all the Nazis who deserved it/actors who staged it was a biolab.
5. What about Iraq
Repeat.
Inderdaad, toen Rusland Finland binnen viel in 1939 heeft niet 1 land Finland geholpen. Maar de Finnen hebben de Russen er zelf uit gegooid… Wel heeft Rusland toen een flink stuk grondgebied van Finland afgepakt. Land dat Finland weer terug veroverde tijdens de tweede Wereldoorlog door samen met de Duitsers Rusland aan te vallen. En tegen het einde van de tweede WO pikte Rusland dat land weer terug.
Hetzelfde zit Oekraïne dus ook te wachten.
WANDELAAR5
8 april 2022, 17:42
How it works with events like Kramatorsk.
1. It never happened.
2. They were all Nazis so deserved what didn't happen
3. NATO/Soros/Ukraine staged it
4. What didn't happen to all the Nazis who deserved it/actors who staged it was a biolab.
5. What about Iraq
Repeat.
“We do not have this type of rocket” staan alleen maar op tientallen foto’s…
Dennis
9 april 2022, 04:18
EU-baas belooft Oekraïne versneld proces toetreding EU: 'Kwestie van weken'
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6194174/eu-baas-belooft-oekraine-versneld-proces-toetreding-eu-kwestie-van-weken.html
Los van de oorlog lijkt me het al niet zo’n goed idee, nu al helemaal niet. Oekraïne was tot voor kort niet echt het toonbeeld van democratische verworvenheden. Deze uitnodiging is olie op het vuur en bemoeilijkt de diplomatieke oplossing.
Waren de eerdere uitspraken hierover afhankelijk nog als een eenmansactie beschouwd (vdL), die moet toch wel binnen de top van de EU bekend zijn geweest, mogelijk zelfs dat de staatshoofden in kennis gesteld waren. Al met al lijkt me dit niet de juiste oplossing. Als Putin al flipt van een Guy Verhofstadt en wijlen Hans van Baalen op het Maidan-plein, dan moet hij nu wel een meltdown krijgen.
pietpotent44
9 april 2022, 17:22
Finland wil nu ook lid worden van de navo
Dit zelfs in slechts enkele weken. Waarschijnlijk vanwege recente concrete Russische dreiging (grenst aan Rusland met grenslijn van ruim 1300 km lang).
Maar ook Zweden denkt erover om lid te worden. Beiden hebben ook een goed leger dat goed bij de navo zou passen. Vooral Finland.
Rusland natuurlijk zoals verwacht not amused. En zien dit weer als een provocatie / 'bedreiging'.
Finland ziet mogelijke luchtaanvallen, maar ook cyberaanvallen van de Russen als een reel gevaar.
Ook heeft vandaag Boris Johnson een face to face ontmoeting gehad met Zelensky in Kiev.
Voor morele steun, maar ook voor extra financiële en militaire steun aan Oekraine.
https://www.youtube.com/watch?v=w-_ECbep3TA
Willem2
9 april 2022, 18:56
https://nos.nl/nieuwsuur/video/2424501-zij-werden-vermoord-in-de-oorlog-dit-is-hun-verhaal
Willem2
10 april 2022, 13:44
Russen kampeerden maand in radioactief bos Tsjernobyl: ‘Ze negeerden onze waarschuwing’
.... https://www.ad.nl/buitenland/russen-kampeerden-maand-in-radioactief-bos-tsjernobyl-ze-negeerden-onze-waarschuwing~ad0ad8e1/
en maar putjes graven, vlaggetjes zwaaien en dan die Z overal opkalken. Tja ...
Siberische tijger
10 april 2022, 20:26
Ach joh, die Russen wilden gewoon een radio-actieve 'Z' kunnen schrijven op alle gebouwen, voertuigen etc. zodat ze zeker wisten dat het tot in de planeet Mars te zien zou zijn.;)
Willem2
10 april 2022, 22:19
Pro-Russische demonstraties in Duitsland
In Hannover en Frankfurt zijn vandaag honderden mensen met Russische vlaggen de straat op gegaan. De demonstranten in Hannover reden in een optocht van 350 auto's door de stad. Naast Russische vlaggen zwaaiden ze ook met Duitse vlaggen. Naar eigen zeggen demonstreerden ze tegen de discriminatie van Russen in Duitsland.
Symbolen die de oorlog in Oekraïne verheerlijken, zoals de Z die op veel Russische militaire voertuigen te zien is, waren niet toegestaan en leken ook niet aanwezig. In het centrum van Hannover werd een tegendemonstratie gehouden. Daar kwamen volgens de politie 850 pro-Oekraïense demonstranten op af.
.... https://nos.nl/liveblog/2424556-militair-konvooi-onderweg-naar-de-donbas-dodental-kramatorsk-loopt-op-tot-57
Satellietfoto's: militair konvooi onderweg naar de Donbas
Het Amerikaanse technologiebedrijf Maxar heeft satellietbeelden gepubliceerd waarop een kilometerslang konvooi te zien is van gepantserde legervoertuigen en vrachtwagens. De beelden zijn gemaakt in de buurt van de Oekraïense plaats Velyky Burluk, in het noordoosten van het land. Volgens Maxar trekt het konvooi vanaf daar naar het zuiden, in de richting van de Donbas-regio.
De satellietfoto's zijn vrijdag al gemaakt, maar ze kwamen vandaag online. Het militaire konvooi zou zo'n dertien kilometer lang zijn. Experts vermoeden dat het bestaat uit enkele honderden Russische legervoertuigen, maar dat is nog niet te verifiëren.
De verwachting is dat Rusland zich de komende tijd gaat richten op de strijd in de Donbas, waar de twee zelfverklaarde 'volksrepublieken' Loegansk en Donetsk liggen. Volgens het Kremlin zijn de rollen echter omgedraaid: met hulp van het Westen zou Oekraïne juist acties voorbereiden met als doel de "massavernietiging" van burgers in Loegansk, zei een hoge Russische defensiefunctionaris vandaag. Dat schrijven de Russische staatspersbureaus Tass en Ria Novosti.
Maar Oostenrijk tracht de boel te redden en gaat in gesprek met Poetin
noglangnietuitgewandeld
11 april 2022, 06:51
Finland wil nu ook lid worden van de navo
Dit zelfs in slechts enkele weken. Waarschijnlijk vanwege recente concrete Russische dreiging (grenst aan Rusland met grenslijn van ruim 1300 km lang).
Maar ook Zweden denkt erover om lid te worden. Beiden hebben ook een goed leger dat goed bij de navo zou passen. Vooral Finland.
Rusland natuurlijk zoals verwacht not amused. En zien dit weer als een provocatie / 'bedreiging'.
Finland ziet mogelijke luchtaanvallen, maar ook cyberaanvallen van de Russen als een reel gevaar.
Finland heeft nog een ander (economisch) issue met Rusland. Een groot deel van de export (hout, cellulose, papier) komt uit het merengebied, via het Saima kanaal. Dat kanaal loopt de eerste 20 kilometer door Rusland, en mondt bij Vyborg uit in de Finse Golf. De eerste vijf sluizen liggen op Russisch gebied. Er zijn speciale kustvaarders voor gebouwd, Saimamaxen. Via dit kanaal is een enorm groot deel van Finland bereikbaar. Als deze handel stil komt te liggen, wat in geval van een conflict wel voor de hand ligt, dan heeft dat een groot impact op de Finse economie.
WANDELAAR5
11 april 2022, 07:09
Veel vervelender is dat Finland ook grote hoeveelheden electriciteit importeert uit Rusland. Ze pronken dat hun electriciteit productie CO2 neutraal is, maar importeren veel elektriciteit uit een kolencentrale in Estland en uit Rusland (waar je nooit weet hoe het is opgewekt). Daarnaast ook nog veel elektriciteit van Zweedse waterkrachtcentrales.
Traditioneel zijn er nog veel meer zakelijke banden. Tijdens de koude oorlog was de handel met het westen vrijwel een Fins monopolie. Finse aannemers hebben stevige posities in Rusland etc.
Willem2
11 april 2022, 12:57
Pro-Russische separatisten in de zelfverklaarde Volksrepubliek Donetsk gaan de gevechten tegen de Oekraïense troepen intensiveren. Dat zei het hoofd van de separatisten in Donetsk, Denis Pushilin, maandag tegen het Russische staatspersbureau RIA.
,,De operatie wordt nu geïntensiveerd", zei Pushilin. ,,Hoe meer we vertragen, hoe meer de burgerbevolking lijdt, gegijzeld door de situatie. We hebben gebieden geïdentificeerd waar bepaalde stappen versneld moeten worden."
... https://www.ad.nl/buitenland/live-separatisten-donetsk-verhevigen-strijd-zelenski-tienduizenden-doden-in-marioepol~aa7abff4/
Willem2
11 april 2022, 13:03
Lavrov: geen gevechtspauze in planning
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov zegt dat er in ieder geval tot een nieuwe ronde van onderhandelingen tussen Oekraïne en Rusland geen gevechtspauze ingelast zal worden. Tegelijk benadrukte hij geen redenen te zien om de gesprekken met Oekraïne op te schorten, schrijft persbureau Reuters.
Hij deed zijn uitspraken op het moment dat Rusland op het punt staat de aanvallen in de Donbas-regio in het oosten van Oekraïne op te voeren. Die dreigende verheviging van de strijd is voor de Duitse minister van Economische Zaken Habeck reden te benadrukken dat Oekraïne in ieder geval vanuit Duitsland snel moet worden bevoorraad met nieuwe wapens. Het land heeft dan het meeste profijt van die wapens.
"Met het besluit om Oekraïne van wapens te voorzien, is Duitsland een verplichting aangegaan", zei Habeck. "En gezien de intensiteit van de oorlog, zijn we het aan Oekraïne verplicht om de steun voort te zetten, zowel op het gebied van kwantiteit als kwaliteit."
.... https://nos.nl/liveblog/2424705-lavrov-geen-gevechtspauze-in-planning-polen-telde-al-ruim-2-6-miljoen-vluchtelingen
die Lavrov liegt altijd maar in dit geval zou hij wel eens de waarheid kunnen spreken en gaan ze lekker door met oorlogje voeren.
Mandrake2
11 april 2022, 13:58
Natuurlijk spreekt hij voor de verandering eens de waarheid. Nu ze hun strijdkrachten niet meer hoeven te verdelen over meer fronten kunnen ze zich concentreren op de Donbass, proberen veel terrein te veroveren en bij vredesonderhandelingen een sterkere positie te hebben. Alleen zal Oekraïne ook zijn verdediging niet meer hoeven te verdelen. En gezien de manier waarop de Russen tekeer gaan zal het ontzettend bloederig worden, ook onder de separatisten.
Kwibus2
11 april 2022, 15:10
Ik was nog vergeten te reageren op die eerste quoot betreffende WOIII. Ja, dat kan altijd een mogelijkheid zijn waar je rekening mee dient te houden. Tegelijkertijd kun je de vraag stellen of putin de geschiedenisboeken wil ingaan als de veroorzaker van WOIII of dat het hem toch een brug te ver is. En wat gaan we doen als putin besluit om zich ook wat land toe te eigenen in Finland (geen NAVO lidstaat). Gaan we dan ook weer toekijken. Dat is natuurlijk hypothetisch maar met die imbeciel weet je het nooit. Maar wat ik bespeur is dat de angst regeert bij de EU landen en hun regering (en bij de NATO). En angst blijft nog steeds een slechte raadgever.
De geschiedenisboeken zijn echt wel het laatste dat Putin bezig houdt. Hij stoort zich nergens aan, heeft er geen probleem mee dat hij door de hele wereld uitgezonderd India en China wordt uitgekotst.
Het zal niet lang meer duren dan zullen de Russische burgers ook begrijpen dat Putin en Putin alleen verantwoordelijk is voor het isolement waar Rusland in verkeert. Hoe lang hij dan nog president zal zijn is de vraag.
Ukraine-Flüchtlinge sollen in ehemaliges Bordell im Kreis Soest ziehen
Die Gemeinde Lippetal im Kreis Soest hat ein ehemaliges Bordell gekauft. Dort sollen möglicherweise schon bald Flüchtlinge aus der Ukraine untergebracht werden.
Lippetal – „Wir haben schon mit dem Umzug ins Gewerbegebiet Dieselstraße bei Arnsberg begonnen“, das sagt die Chefin des Bordells „Traumraum“ aus Heintrop. Seit acht Jahren waren „Nicole“ und ihre Sexarbeiterinnen aus dem Soester Nordosten kommend dort im ehemaligen Kleinbahnhof im Dienst. Doch jetzt ist Schluss mit dem einzigen Etablissement dieser Art in der Gemeinde Lippetal. Der Eigentümer hatte das Haus der Kommune laut „Nicole“ vor einiger Zeit zum Kauf angeboten.
Nach Anzeiger-Informationen hat der Rat am Montag hinter verschlossenen Türen dem Erwerb des ehemaligen „Heintroper Bahnhofs“ an der Bundesstraße 475 schräg gegenüber vom Raiffeisen-Markt zugestimmt. Flüchtlinge statt Sexarbeit, das ist offensichtlich die neue Zukunft des Hauses, das der Eigentümer vor dem Einzug des Bordells erheblich renoviert und modernisiert hatte und im Garten zum Süden sogar mit einem Swimmingpool ausgestattet ist.
Ukraine-Flüchtlinge in ehemaligem Bordell: Sex-betrieb am Heintroper Bahnhof
Zuletzt war der „Traumraum“ der einzige Sex-Betrieb in Lippetal. Seit fünf Jahren wurden dort aufgrund eines Beschlusses des Gemeinderates Steuern eingenommen. Jetzt schließt das Etablissement, weil der Eigentümer den Mietvertrag gekündigt haben soll und das Gebäude eben an die Gemeinde Lippetal veräußert hat.
Seit den 80er Jahren residierten im ehemaligen „Heintroper Bahnhof“ an den Gleisen der Ruhr-Lippe-Eisenbahn (RLE) (Strecke von Uentrop über Heintrop nach Oestinghausen) unter anderem die einmal abgebrannte, etwas anrüchige „Annabelle-Bar“ und die „Golden Queen“ mit einem Swinger-Club. Zudem gab es viele Jahre noch das „Waldhaus“ an der Landesstraße 822 bei Uentrop, doch nach einem Überfall mit Entführung von drei Sexarbeiterinnen machte das „Waldhaus“ zu. Heute finden Besucher in der Nähe dort das Café und den Hofladen von „Tante Malchen“.
Ukraine-Flüchtlinge in ehemaligem Bordell: Ratsmitglieder informiert
Auch der ehemalige „Gasthof Bockey“ wird wie erwartet schon bald eine Unterkunft für geflüchtete Ukrainer. Die Gemeinde Lippetal arbeitet nach eigener Angabe seit einigen Wochen mit Hochdruck daran, Unterbringungsmöglichkeiten für Geflüchtete zu schaffen. Hierüber informierte die Gemeindeverwaltung den Haupt- und Finanzausschuss sowie zuletzt die Ratsmitglieder in der Sitzung am Montag. Nun steht fest: Der Gasthof Bockey wird von der Gemeinde für die Unterbringung von Flüchtlingen angemietet.
„In den vergangenen Wochen sind zahlreiche Miet- und Kaufangebote zur Unterbringung von Flüchtlingen an uns herangetragen oder von uns akquiriert worden“, berichtete Bauamtsleiterin Elisabeth Goldstein. Darunter befinde sich unter anderem auch der Gasthof Bockey an der Hauptstraße in Lippborg. Das Gebäude verfüge im Obergeschoss bereits über sieben eingerichtete Fremdenzimmer. Zudem biete auch das Erdgeschoss noch eine Unterbringungsmöglichkeit sowie eine großzügige Küche und Gemeinschaftsflächen zum Essen und Verweilen. Auch der Außenbereich als ehemaliger Biergarten könne von den Familien genutzt werden. Insgesamt gehe man davon aus, dass rund 20 Personen dort beherbergt werden könnten.
Ukraine-Flüchtlinge in ehemaligem Bordell: Auch ein Gasthof kommt in Frage
Der Eigentümer hatte der Gemeinde das Objekt in zentraler Lage von Lippborg zur Anmietung angeboten. Nach Besichtigung und Prüfung durch die Gemeindeverwaltung stellte sich heraus, dass das Gebäude mit einigen Veränderungen und Maßnahmen im Bereich des Brandschutzes für den Zweck gut geeignet ist. Bereits in den letzten Wochen hatte der Eigentümer mit Renovierungs- und Verschönerungsarbeiten begonnen. Seitens der Gemeinde werden noch zwei Sanitär- und Duschräume nachgerüstet. Der Gemeinderat sprach sich in seiner Sitzung für eine Anmietung der sofort verfügbaren Räumlichkeiten aus, um auf die zu erwartenden Flüchtlingszuweisungen vorbereitet zu sein.
Wohncontainer sind derzeit in allen Gemeinden der Börde ein Thema, so auch in Lippetal. Sie können bei Bedarf relativ schnell für Flüchtlingsfamilien dort aufgestellt werden, wo die entsprechende Infrastruktur zum Einkaufen und allgemeiner Versorgung relativ komplett vorliegen.
https://www.soester-anzeiger.de/lokales/lippetal/ukraine-fluechtlinge-sollen-in-ehemaliges-bordell-im-kreis-soest-ziehen-91470389.html
PN ik weet waar ik naar toe ga na de ramadan :biggrin:
Kwibus2
11 april 2022, 16:11
Slimme zet van die gemeente. Zo kunnen de dames meteen beginnen. Vele vliegen in een klap.
Mandrake2
11 april 2022, 17:11
De geschiedenisboeken zijn echt wel het laatste dat Putin bezig houdt. Hij stoort zich nergens aan, heeft er geen probleem mee dat hij door de hele wereld uitgezonderd India en China wordt uitgekotst.
Het zal niet lang meer duren dan zullen de Russische burgers ook begrijpen dat Putin en Putin alleen verantwoordelijk is voor het isolement waar Rusland in verkeert. Hoe lang hij dan nog president zal zijn is de vraag.
Dat laatste betwijfel ik zeer. De gemiddelde Rus krijgt zijn informatie via de televisie en andere Russische media die onder controle van de overheid staat, en deze censuur en propaganda is zeer effectief. Voor de meesten is het Westen de schuldige aan alle ellende.
Kwibus2
11 april 2022, 17:25
Klopt dat er stevige censuur is op de informatievoorziening. Ik ga er van uit dat Russen zich op enig moment gaan afvragen hoe het kan dat in
4-6 weken tijd ineens alle westerse bedrijven de handdoek gegooid hebben.
Bovendien zijn er flink wat Russen werkzaam in EU landen die wel in staat zijn ongecensureerd nieuws te volgen.
Door deze mensen sijpelt dat nieuws langzaam door in Rusland.
Je kunt sommige mensen voortdurend in de maling nemen, je kunt alle mensen nu en dan in de malin nemen. Je kunt niet alle mensen steeds in de maling nemen.
Mandrake2
11 april 2022, 18:03
Ook de Russen die in de EU werkzaam zijn zullen in zekere mate gehersenspoeld zijn door hetgeen ze jarenlang te horen hebben gekregen. Bovendien zullen een bepaald percentage hiervan hun twijfels hebben over de waarheid van hetgeen er in Rusland over vermeld wordt maar hier niets over zeggen. Vergeet niet dat er in Putinland 15 jaar gevangenisstraf voor gegeven kan worden en dat de gevangenissen niet te vergelijken zijn met die in Nederland.
WANDELAAR5
12 april 2022, 07:55
Klopt dat er stevige censuur is op de informatievoorziening. Ik ga er van uit dat Russen zich op enig moment gaan afvragen hoe het kan dat in
4-6 weken tijd ineens alle westerse bedrijven de handdoek gegooid hebben.
Bovendien zijn er flink wat Russen werkzaam in EU landen die wel in staat zijn ongecensureerd nieuws te volgen.
Door deze mensen sijpelt dat nieuws langzaam door in Rusland.
Je kunt sommige mensen voortdurend in de maling nemen, je kunt alle mensen nu en dan in de malin nemen. Je kunt niet alle mensen steeds in de maling nemen.
Zelfs Russen met familie in Oekraïne geloven vaak hun eigen familieleden niet en krijgen ruzie aan de telefoon. Die Russische superioriteit gedachte zit ook heel diep. Vergis je daar niet in.
Kwibus2
12 april 2022, 09:51
Niet alle Russen zijn dom genoeg om te blijven geloven in de voorstelling van zaken die het Kremlin geeft.
Dat er nu tot 15 jaar gevangenis staat op uitingen waarin de officiële lezing van het Kremlin betwijfeld wordt zal ook vraagtekens oproepen.
Russen leven met voortdurende angst voor de overheid.
Tot die nieuwe wet in werking trad waren er regelmatig betogingen tegen het Kremlin en de oorlog. Die zijn nu verdwenen.
Willem2
12 april 2022, 11:33
Voor de meesten is het Westen de schuldige aan alle ellende.
Niet alle Russen zijn dom genoeg om te blijven geloven in de voorstelling van zaken die het Kremlin geeft.
Zal ik een prettig antwoord geven :rolleyes: of gewoon zeggen dat er onder onze medelanders ook zo gedacht wordt inzake Turkije :cool:
deket
14 april 2022, 00:36
En ondanks de mening van moderator W2 vinden de Russische miljardairs voorlopig weinig schade van de oorlog wat ik voorspelde. En dit in tegenstelling tot de doorsnee Rus
Oké,ze kregen handelsverbod en hun rekeningen werden geblokkeerd. Maar zij hebben de duurste fiscaal adviseurs,boekhouders en financieel gespecialiseerde advocaten dat dit geld al lang veilig is weggehaald
Offshoreactiva genoeg en zoals dat bij partijleiders ook gangbare praktijk blijkt, vaak op andere naam. Vertrouwelingen en familie
Ze zullen misschien een peperdure jacht minder in Marbella overhouden, ja
En daarom draaien ze zoals politici met de wind. Voormalige vrienden van Poetin en door hem miljardair geworden spreken zich nu uit tegen de oorlog. Hun grootste probleem is dat ze niet meer uitgenodigd worden bij de grote personen uit de showbusiness zoals in Monaco, Marbella en aan het Comomeer
In Dubai zijn ze nog wel welkom en ook hun geld dus
Sommigen zijn wel heel leep. Roman Abramovitsj zijn adviseur wist hem te vertellen dat je als Stefardische Jood zijnde onmiddellijk een Portugees paspoort krijgt. Dus is hij nu Portugees en kan hij aan sancties ontsnappen. Hij zette btw zijn Chelsea te koop nog voor de sancties werden aangekondigd. Dus getipt. Hij beloofde wel de winst te schenken aan de Oekraïense slachtoffers. Toch maar afwachten
WANDELAAR5
14 april 2022, 06:52
Het Russische oorlogsschip Moskva is geraakt door Oekraïense raketten en uitgeschakeld. Het was het vlaggenschip van de Russische Zwarte Zee vloot. De Russen hebben bevestigd dat het schip in brand staat. Het is het schip wat eerder “Fuck You” te horen kreeg van de Oekraïense bewakers van slangeneiland.
36798
https://www.ad.nl/buitenland/dit-gebeurde-er-vannacht-explosies-op-russische-kruiser-moskva-en-slecht-weer-vertraagt-russisch-offensief~a830d22a/
WANDELAAR5
14 april 2022, 07:00
Dat klopt. Ergens tussen de 0,5% en 1% van de Russen gelooft het niet. Er is tot nu toe 1 leider van een groot bedrijf gevlucht. Er zijn enkele duizenden mensen opgepakt bij protesten en 1 dame heeft met een bord tijdens het journaal lopen zwaaien. De andere 99,5% staat achter Poetin en steunt het moorden en verkrachten en geeft in straatinterviews aan dat Oekraïne van de kaart moet worden geveegd. Russische vrouwen geven zelfs hun man opdracht dingen te stelen en vrouwen te verkrachten:
http://youtu.be/MF4TcWk9GpE
pietpotent44
14 april 2022, 07:09
Een groot deel van de Russische bevolking (tenminste 20-30 procent blijkt uit polls, maar mogelijk veel meer) is helemaal niet voor de oorlog.
Maar ook niet voor hun regering. Veel mensen die op straat om hun mening worden gevraagd voor de camera, durven niet te antwoorden. Mensen zijn bang voor hun eigen regering en voor de consequenties om zich uit te spreken.
Zo werkt dat in een dictatuur.
Veel Russen willen er ook niet teveel van weten. Begrijpen wel dat er iets niet in de haak is, maar hebben nu werk om hun gezin van te onderhouden. En beetje normaal leven. Zijn autoriteit en corruptie al decennialang gewend (zoals al in de Sovjet tijd), en weten ook niet of het beter of slechter zal worden bij een nieuwe leider. Misschien komt er na Poetin nog wel een nog ergere.
Wat mensen hier in het Westen vaak niet goed begrijpen, is dat niet elk land democratie wenst. Een 'sterke' dictator wordt dan geprezen, omdat die toch voor enige stabiliteit en welvaart kan zorgen. Corruptie, geweld en moorden worden dan op de koop toegenomen. Zo ging het in WO2 in nazi Duitsland ook.
WANDELAAR5
14 april 2022, 07:22
Heb je een link naar die polls? Als er echt zo’n groot percentage tegen is, waarom vluchten dan niet veel meer Russen en hun leiders? Waarom zijn de oorlogsmisdaden zo massaal en worden ze ook gepleegd door individuele soldaten en roept niemand ze tot de orde? Waarom zijn de protesten tegen de oorlog niet veel massaler? Waarom worden niet overal spoorwegen opgeblazen (of raken vitale onderdelen op onverklaarbare reden zoek) zoals in Belarus? Waarom zijn er grote pro-Russische protesten in Duitsland en op Cyprus? Nee, voor mij is 1 ding duidelijk geworden: de Russen met hun übermensch gedachte zijn de echte Nazi’s! (De paar goeden niet te na gesproken). En er zullen vast 20-30% meelopers zijn die hun leventje niet teveel verstoord willen hebben.
pietpotent44
14 april 2022, 07:40
Heb je een link naar die polls? Als er echt zo’n groot percentage tegen is, waarom vluchten dan niet veel meer Russen en hun leiders? Waarom zijn de oorlogsmisdaden zo massaal en worden ze ook gepleegd door individuele soldaten en roept niemand ze tot de orde? Waarom zijn de protesten tegen de oorlog niet veel massaler? Waarom worden niet overal spoorwegen opgeblazen (of raken vitale onderdelen op onverklaarbare reden zoek) zoals in Belarus? Waarom zijn er grote pro-Russische protesten in Duitsland en op Cyprus? Nee, voor mij is 1 ding duidelijk geworden: de Russen met hun übermensch gedachte zijn de echte Nazi’s! (De paar goeden niet te na gesproken). En er zullen vast 20-30% meelopers zijn die hun leventje niet teveel verstoord willen hebben.
Er zijn verschillende polls. Hier 2 voorbeelden. Dit eerste voorbeeld is een artikel van de nos waarin wordt verwezen nasr een Russische poll, waaruit zou blijken dat 80% de oorlog steunt. Maar die poll is wel afkomstig van het Kremlin, dus reken maar dat het werkelijke percentage een stuk lager ligt:
https://amp.nos.nl/artikel/2422568-hoe-zit-het-met-de-steun-onder-de-russen-voor-poetins-militaire-operatie.html
Deze poll is niet geiniteerd door het Kremlin. En heeft het over 58% vd Russen die duidelijk voor de oorlog is, 23% tegen. De rest nuances:
https://businessam.be/58-procent-russen-steunt-invasie-van-oekraine-en-23-procent-is-ertegen-blijkt-uit-onafhankelijk-onderzoek/
Er zijn een aantal duidelijke redenen waarom het verzet onder de Russische bevolking niet veel groter is:
- Propaganda
- Censuur
- Angst
De bevolking heeft zelf kunnen zien wat er is gebeurd met politieke tegenstanders, activisten, kritische journalisten en demonstranten. Die zijn de gevangenis ingegooid, of gemarteld, of vermoord. En de moorden waren altijd zodanig, dat er niks richting de echte opdrachtgevers wijst. Een professionele criminele organisatie dus.
Oorlogsmisdaden zoals verkrachtingen, gifgasaanvallen, burgermoorden etc. zijn helaas ook van alle tijden.
WANDELAAR5
14 april 2022, 08:14
Oorlogsmisdaden zoals verkrachtingen, gifgasaanvallen, burgermoorden etc. zijn helaas ook van alle tijden.
Dank voor de artikelen. Oorlogsmisdaden zijn inderdaad van alle tijden. Maar de schaal waarop het nu gebeurt is ongekend voor Europa in 2022. Bijvoorbeeld in de oorlog in Joegoslavië (Srebrenica) zijn er niet op deze Russische schaal misdaden gepleegd en complete steden in de as gelegd. In de tweede Wereldoorlog is er door de Duitsers in Nederland niet op de huidige Russische schaal burgerbevolking uitgemoord en verkracht. Burgers die ontvoerd worden en gedwongen naar het Oosten worden gedeporteerd, kinderen die “ge-adopteerd” worden door Russische gezinnen. Ik neem het woord genocide niet makkelijk in de mond en er zijn nog geen gaskamers voor Oekraïeners, maar er is onderhand wel sprake van een aantal kenmerken van het systematisch uitroeien van Oekraïeners.
Ook de combinatie van legerleiding die gewoon opdracht geeft met artillerie te schieten op woonwijken en individueel geweld van kleine groepjes soldaten die burgers neerschieten en beroven is ongekend. Beesten zijn het!
Goedemorgenallemaal
14 april 2022, 08:36
Eigenlijk precies wat Stalin deed. En wat de nazi's graag zouden willen doen maar de kans niet toe kregen omdat ze door de gezamnelijke inspanningen van velen tot staan gebracht werden.
Mandrake2
14 april 2022, 11:37
Het Russische oorlogsschip Moskva is geraakt door Oekraïense raketten en uitgeschakeld. Het was het vlaggenschip van de Russische Zwarte Zee vloot. De Russen hebben bevestigd dat het schip in brand staat. Het is het schip wat eerder “Fuck You” te horen kreeg van de Oekraïense bewakers van slangeneiland.
36798
https://www.ad.nl/buitenland/dit-gebeurde-er-vannacht-explosies-op-russische-kruiser-moskva-en-slecht-weer-vertraagt-russisch-offensief~a830d22a/
Hebben de Russen al geklaagd over de agressie van Oekraïne tegen hun onschuldige marineschepen?
Mandrake2
14 april 2022, 11:45
Dat klopt. Ergens tussen de 0,5% en 1% van de Russen gelooft het niet. Er is tot nu toe 1 leider van een groot bedrijf gevlucht. Er zijn enkele duizenden mensen opgepakt bij protesten en 1 dame heeft met een bord tijdens het journaal lopen zwaaien. De andere 99,5% staat achter Poetin en steunt het moorden en verkrachten en geeft in straatinterviews aan dat Oekraïne van de kaart moet worden geveegd. Russische vrouwen geven zelfs hun man opdracht dingen te stelen en vrouwen te verkrachten:
http://youtu.be/MF4TcWk9GpE
De andere 99% is te bang om hun mening te geven. Sommigen zeggen tegen de buitenlandse journalisten dat ze beter geen antwoord kunnen geven op sommige vragen. Die reactie zegt al genoeg. Vooral de jongeren met een hogere opleiding weten wel manieren om de censuur en propaganda te omzeilen. Vlak na het begin van de oorlog reisden opvallend veel jongeren via Finland het land uit omdat ze niet wilden vechten in een oorlog tegen een broedervolk
pietpotent44
14 april 2022, 16:58
Strijd om Mariupol
Het gaat niet goed in Mariupol.
De Russen hebben nu een grote overmacht qua aantal militairen. En wapens.
De munitie, voedsel en medicijnen van de Oekrainers in Mariupol raken op. Er komt nieuwe bevoorrading door steun van Westerse landen (zoals Duitsland en Engeland) maar de vraag is of dat nog op tijd gaat zijn voordat Mariupol gaat vallen. De route van West naar Oost is lang (ca. 600km) en de vervoerders worden onderweg natuurlijk ook belaagd door de Russen.
Er zijn al Oekrainse brigades die zich daar hebben overgegeven omdat ze niet verder kunnen. Volgens Rusland gaat het al om meer dan 1.000 militairen. Nog onbevestigd.
Een voor de hand liggend scenario is dat Rusland Mariupol voor 9 mei wil veroveren. Omdat dat in Rusland de dag van de overwinning (op nazi Duitsland) is.
Poetin kan dan het succes claimen van zijn 'militaire operatie' door het bezetten van delen Donbas, Mariupol in verbinding met De Krim. En dat vieren met een grote militaire parade.
Het is echter wel de vraag hoe lang de Russen Mariupol kunnen blijven bezetten. Omdat Oekraine dan waarschijnlijk counter aanvallen gaat uitvoeren vanuit het Zuid Westen. Zelfde geldt voor delen van de Donbas. Oekraine wil nog geen meter grondgebied afstaan.
Azov-bataljon
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/berucht-azov-bataljon-vecht-nog-voor-verwoest-marioepol-maar-wie-zijn-zij/ar-AAWd3Te
Meme Moo
14 april 2022, 21:54
Ik vraag me wel af waarom PP44 nu plots wél de berichten van de MSM vertrouwt en met COVID niet…
Niet erg consequent.
Badslippers
14 april 2022, 22:02
[ . . . ]
Een voor de hand liggend scenario is dat Rusland Mariupol voor 9 mei wil veroveren. Omdat dat in Rusland de dag van de overwinning (op nazi Duitsland) is.
Poetin kan dan het succes claimen van zijn 'militaire operatie' door het bezetten van delen Donbas, Mariupol in verbinding met De Krim. En dat vieren met een grote militaire parade.
[ . . . ]
En die grote militaire parade is dan weer een mooie gelegenheid om het Europese wapenarsenaal eens in stelling te brengen en die parade volledig plat te bombarderen. En aangezien het Kremlin om de hoek ligt kunnen we daar ook nog wat kruisraketten op af schieten. Man, man wat een brevet van onvermogen van Europa, Amerika en eventuele bondgenoten. Ze modderen maar wat aan. De bek vol hebben van genocide (van de Potus) en het bekende onacceptabel. Dan maar WOIII. Er zijn grenzen en die zijn inmiddels grof overschreden en Putin lacht zich kapot.
WANDELAAR5
14 april 2022, 23:18
Ik vraag me wel af waarom PP44 nu plots wél de berichten van de MSM vertrouwt en met COVID niet…
Niet erg consequent.
Laten we er blij mee zijn. Ik ben het in ieder geval wel dat er een aantal onderwerpen zijn zoals de nieuwe saunaclub in Zundert en de Oekraïne waar we wat beter met elkaar om kunnen gaan.
Picasso 1
15 april 2022, 10:37
36800
WANDELAAR5
15 april 2022, 11:14
36801
En een leuk klusje voor het Paasweekeinde:
36802
Willem2
15 april 2022, 11:18
'Russen graven lichamen op in Marioepol'
Russische troepen graven lichamen op die eerder in woonwijken in Marioepol zijn begraven. Daarnaast verbieden Russische militairen inwoners van Marioepol te begraven in de buurt van hun huis. Dit meldt het Telegram-account van de belegerde stad op basis van getuigenissen van mensen die nog altijd in de stad zijn.
Volgens Oekraïne zijn er dertien mobiele crematoria in Marioepol. De autoriteiten van de stad vermoeden dat de Russische troepen oorlogsmisdaden proberen te verbergen. Deze beweringen kunnen niet worden geverifieerd. Het is wel bekend dat de wekenlange Russische beschietingen veel levens hebben gekost.
De Oekraïense president Zelensky zei eerder dat er bij de strijd om Marioepol mogelijk tienduizenden mensen zijn omgekomen. De pro-Russische separatisten in de regio houden het op meer dan 5000. De stad die voor de oorlog meer dan 400.000 inwoners telde, is grotendeels verwoest.
.... https://nos.nl/liveblog/2425209-explosie-moskva-kwam-door-oekraiense-aanval-rusland-waarschuwt-amerika-stop-met-wapenleveranties
Niet erg consequent.
PP44 gebruikt zijn gezonde verstand (al dan niet terecht) bij elke artikel ongeacht bron. Mag men een voorbeeld aan nemen.
Eddy_V
15 april 2022, 12:06
PP44 gebruikt zijn gezonde verstand (al dan niet terecht) bij elke artikel ongeacht bron. Mag men een voorbeeld aan nemen.
Deze hoort in het topic Humor thuis :biggrin:
schoolmeester
15 april 2022, 12:40
Inderdaad, ik lig dubbel.....
Groet, schoolmeester.
Willem2
15 april 2022, 12:59
Het zinken van het Russische vlaggenschip Moskva valt moeilijk uit te leggen in Moskou. Op de Russische staatstelevisie klinkt de roep om wraak, voor iets wat formeel niet is gebeurd.
De afgelopen uren was te zien hoe ziedende presentatoren, analisten en commentatoren om vergelding schreeuwden voor het zinken van de ‘trots van de zwarte zee’. Die woede is best opmerkelijk: want volgens de officiële Russische versie van de feiten was dit een ongeluk. Er zou, door pure pech, brand zijn uitgebroken op de Moskva en dat leidde tot verscheidene en fatale explosies. De schade viel eerst nog wel mee, zo werd gisteren glashard beweerd door defensiewoordvoerders in Moskou. ‘De kruiser “Moskva” zonk tijdens het slepen in een storm’, meldde het ministerie van Defensie van de Russische Federatie letterlijk op Twitter (zie onder).
..... https://www.ad.nl/buitenland/gezonken-moskva-is-hoofdpijndossier-geworden-voor-poetins-propaganda-afdelingen~a8537bbf/
dat komt door het westen ....
Kwibus2
15 april 2022, 13:18
Dus toch geraakt door twee Oekraiense raketten. Wat een blamage voor de Russen, hun grootste kruizer door een paar onbenullige raketten uitgeschakeld en tijdens het slepen gezonken.
De rest van de vloot is zover mogelijk verplaatst buiten het bereik van raketten. Dan heb je ook niet veel meer aan die schepen.
Blijft de vraag of de Russen deze schepen zo onoverwinnelijk achten dat er geen anti raket afweer aan boord nodig is.
WANDELAAR5
15 april 2022, 13:48
Die antiraket afweer is/was er wel. Sinds in de Falklandoorlog een Brits schip tot zinken is gebracht met een Argentijnse raket hebben vrijwel alle oorlogsschepen van die dingen. Er gaan daarover een paar verhalen:
De radar heeft de laagvliegende raketten niet opgemerkt. De zee was vrij wild en de raketten vlogen vlak boven de golftoppen.
De radar heeft zich geconcentreerd op 1 van de 2 raketten.
Die rader is eerst uitgeschakeld met een drone die te klein is om ontdekt te worden.
Ook schijnt die radar maar een bereik van 180 graden te hebben. Odessa ligt in een bocht, dus het zou ook nog kunnen dat de raket uit een onverwachte hoek is gekomen.
Wie het weet mag het zeggen.
Ik vraag me ook af wat er met de bemanning is gebeurd. Een Turks schip schijnt iets van 40 man gered te hebben, maar er waren er ruim 500 aan boord.
pietpotent44
15 april 2022, 17:35
36806
Waarschijnlijk is het Moskva schip geraakt door een Oekrainse Neptunes anti scheeps raket.
Dit type is gebaseerd op oude Sovjet raket technologie, maar dan met verbeterde elektronica en groter bereik (ruim 300km). Dit verbeterde type bestaat pas 1 jaar.
Zon mobiele raketinstallatie wordt vanaf een vrachtwagen bediend. Gewoonlijk vanaf de kust. Met 4 raketten.
Het is ontworpen om dicht bij het oppervlak van de zee te vliegen om detectie te voorkomen.
Eén bewering is dat de raket of raketten werden afgevuurd vanuit een verborgen batterij in de buurt van Odessa, terwijl de bemanning van de Moskva werd afgeleid door twee door Turkije geleverde drones die in de buurt actief waren.
Anders is de raket afgevuurd midden in een (kust)gebied waar veel Russische militairen aanwezig waren.
Hoe dan ook hebben de Russen die raket te laat ontdekt.
Hun uitleg dat het geen Oekrainse raket was, maar een ongeluk door het woelige water tijdens het aanmeren in de haven is natuurlijk zeer ongeloofwaardig.
sofaking
15 april 2022, 22:06
In theorie is het onmogelijk om een kruiser met een paar raketten tot zinken te brengen. (Tenzij het kernraketten zijn natuurlijk) Zo'n schip wordt verondersteld een escorte van fregatten mee te brengen die een waterdichte luchtbescherming bieden. En al zeker als het het vlaggenschip van de vloot is. Maar zou op zichzelf toch ook wel wat kruisraketten moeten kunnen uitschakelen. Het zoveelste bewijs van de incompetentie van dat Russisch leger.
pietpotent44
16 april 2022, 00:14
In theorie is het onmogelijk om een kruiser met een paar raketten tot zinken te brengen. (Tenzij het kernraketten zijn natuurlijk)
Dat kan zeker wel.
Al in WO2 gebeurde dit met primitievere antischeep raketten.
Het zijn eigenlijk een soort van onbemande vliegtuigjes met explosieven erin, die van grote afstand (honderden kilometers) met grote snelheid en grote precisie op schepen wordt afgeschoten. Met het doel de schepen uit te schakelen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Antischeepsraket
Al in 1943 was het Italiaanse schip RN Roma (230m lang) het eerste schip dat door een (Duitse) anti scheepsraket tot zinken werd gebracht. Daarna volgden er meer.
Volgens Oekraine is het 186m lange Russische Moskva schip geraakt door 2 raketten. Ondanks dat het door meerdere andere oorlogsschepen werd omringd. De Russen hadden die luchtaanvallen (of zelfs al de lanceer installaties) al onschadelijk moeten maken. Amateurisme bij de Russen.
In 2020 hebben de Oekrainers dit type raket (Neptunes 360) getest bij Odessa op een net als doel op een test vrachtschip:
https://www.youtube.com/watch?v=9gO7sR3zWFE
Jackless
16 april 2022, 10:10
Of simpelweg instabiele munitie aan boord. Met het ontwerp van het schip, de Russische mentaliteit en de aankoop/productie van goedkope munitie doet Oekrains geclaimde wonderen.
Het raketverhaal is iets te mooi omdat ze veel andere doelen niet weten te raken. En als het wel klopt, maak ik mij geen enkele zorgen voor een conventionele oorlog met Rusland en hun vloot, afgezien van wat nuclearie paddestoeltjes en chemische ellende. Over 50 jaar gaan de Discovery duikers het vast voor ons uitzoeken. Tot die tijd blijft het vast speculatieve oorlogsretoriek.
En een vrachtschip heeft een wel iets ander ontwerp dan een oorlogsschip. Testen hierop heeft te maken met targetting, niets met de vernietigende effectiviteit van een raket. Dus dat filmpje is leuk voor de verkoper van het systeem.
En het zinken van de Moskva heeft niet geleid tot vrede. Net zo min als het bombarderen van burgers. Het trieste relaas is dat er dagelijks zinloos veel mensenlevens verloren gaan omdat er een Russchische leider niet over zijn eigen schaduw heen kan stappen en handelt in gruweldaden.
pietpotent44
16 april 2022, 11:20
Of simpelweg instabiele munitie aan boord. Met het ontwerp van het schip, de Russische mentaliteit en de aankoop/productie van goedkope munitie doet Oekrains geclaimde wonderen.
Het raketverhaal is iets te mooi omdat ze veel andere doelen niet weten te raken.
Amerikaanse inlichtingendiensten hebben inmiddels bevestigd dat tenminste 1 Neptunes raket (maar waarschijnlijk 2) het schip heeft geraakt.
Hun versie van het verhaal strookt met het verhaal van het Oekrainse leger.
De Russen zeggen dat er een ongelukje is gebeurd (woelig zeewater), brand, en munitie ontploft.
Waarschijnlijk heeft de explosie van de raket ook brand veroorzaakt, plus explosie getriggerd van de munitie aan boord.
Zon 450 bemanningsleden zijn dood (incl. de kapitein), opgeblazen of verdronken. Zon 50-60 zijn gered.
En het is natuurlijk ook raar dat de Russen volhouden dat het een ongeluk is, en vervolgens wraak zweren aan Oekraine.
En een vrachtschip heeft een wel iets ander ontwerp dan een oorlogsschip. Testen hierop heeft te maken met targetting, niets met de vernietigende effectiviteit van een raket. Dus dat filmpje is leuk voor de verkoper van het systeem.
Ja, maar dat is ook precies waar de test voor bedoeld was natuurlijk. Het zou wel enorme kapitaalvernietiging zijn als ze een echt oorlogsschip als testschip zouden nemen. Alleen al de raket kost ruim 8 ton euro. Een oorlogsschip kost tussen enkele honderden miljoenen tot zelfs enkele miljarden.
Ze hoeven ook niet te testen of zon raket een schip kan laten zinken. Dat is al decennialang bekend. Grootste moeilijkheid is natuurlijk de raketafweer van het schip te foppen.
En het zinken van de Moskva heeft niet geleid tot vrede.
Nee. Had je dat verwacht dan.
36807
Jackless
16 april 2022, 13:15
Amerikaanse inlichtingendiensten hebben inmiddels bevestigd dat tenminste 1 Neptunes raket (maar waarschijnlijk 2) het schip heeft geraakt.
Hun versie van het verhaal strookt met het verhaal van het Oekrainse leger.
oops......de Amerikaanse en Oekrainse diensten als betrouwbare inlichtingen bron voor de onpartijdige leek? Dan kunnen we beter juice channels op internet kijken ook heel betrouwbaar. net als de Russchische staatsmedia. Feit is dat het bootje nu gezonken is en de rest is de mist van oorlogsberichten.
Zon 450 bemanningsleden zijn dood (incl. de kapitein), opgeblazen of verdronken. Zon 50-60 zijn gered
10% Ook een inschatting of een fact?
En het is natuurlijk ook raar dat de Russen volhouden dat het een ongeluk is, en vervolgens wraak zweren aan Oekraine.
Is oorlogretoriek wat weinig zegt. We willen graag nieuws interpreteren om iets te kunnen verklaren. Ik zeg niet dat het niet klopt maar ik geloof ook niet wat ik lees. Mijn eigen ervaring in oorlogsgebieden is dat media nieuws maakt, inlichtingendiensten nieuws maken en gebruiken, en het heeft soms erg weinig te maken wat er in werkelijkheid is gebeurd. Zolang er geen duidelijke beelden of geverifieerde getuigenverslagen zijn denk ik dat het schip tegen een sinaasappelkistjes op zee is aangevaren, de kapitein zich verslikt heeft en de verkeerde orders riep en de matroos in het munitiemagazijn van schrik zijn peuk liet vallen en naar boven rende omdat er een stormmelding op komst was......nu nog wat beelden van sinaasappelkistjes op zee...een weerkaartje met een storm en een rokende matroos op een oorlogsschip. Kortom...de waarheid die ik geloof;)
WANDELAAR5
16 april 2022, 15:22
Jackless, je hebt gelijk dat in een oorlog niet alle informatie betrouwbaar is. Maar de Oekraïeners begonnen uren voordat er zijn ets bevestigd of uit andere bron bekend was, al te roepen dat ze dat schip met een raketaanval geraakt hadden. Ver voordat iemand het had over een brand. Dat de Russen het veel later hadden over brand en wegslepen maakt het Oekraïense verhaal vrijwel zeker. Ze hadden het ook over dat schip. Ik heb gelezen dat een Turks vrachtschip ca. 50 man heeft opgepikt. Die hebben geen reden om te liegen. Het lot van die anderen is onbekend. Maar ik heb verder niets gelezen en ook geen Russische foto’s of zo gezien waar de “helden van de Moskva” op staan. Je hebt gelijk dat het inderdaad niet zeker is dat ze dood zijn. Rusland ontkent het, maar laat ze ook niet zien.
pietpotent44
16 april 2022, 18:21
oops......de Amerikaanse en Oekrainse diensten als betrouwbare inlichtingen bron voor de onpartijdige leek? Dan kunnen we beter juice channels op internet kijken ook heel betrouwbaar.
Oh ja. Krijgen we dit weer. De VS inlichtendienst en het Oekraiense leger zijn natuurlijk weer onbetrouwbaar.
Nou, Oekraine en de VS hebben los van elkaar een verklaring gegeven die op elkaar aansluit.
En Rusland heeft een verklaring van wie zelfs een leek wel kan bedenken dat die zeer onwaarschijnlijk is.
Dus ja, je kan allemaal weer slim proberen te doen door alles in twijfel te trekken, maar de verklaring van Oekraine en VS is in elk geval consistent en geloofwaardig.
In onderstaand nieuwsbericht staat zelfs dat Rusland al wraak heeft genomen door zelf rakketten af te vuren op een Oekrainse fabriek vlakbij Kiev waar die Neptunes rakketten gemaakt en onderhouden worden:
https://www.news.com.au/world/europe/kremlin-supporters-claim-wwiii-has-been-triggered-by-the-sinking-warship-as-brutal-revenge-is-launched/news-story/3c0bfc1572ca355304d68c2cebb10974?amp
Maar ja, dat is volgens jou natuurlijk weer nietszeggende oorlogsretoriek :rolleyes:
Zon 450 bemanningsleden zijn dood (incl. de kapitein), opgeblazen of verdronken. Zon 50-60 zijn gered
10% Ook een inschatting of een fact?
Het is een feit dat de bemanning 510 man groot was. En het is een feit dat er 50 tot 60 gered zijn. Dus waar die andere 450 zijn gebleven is wel te raden. Waarschijnlijk liggen die ergens op de zeebodem.
Is oorlogretoriek wat weinig zegt. We willen graag nieuws interpreteren om iets te kunnen verklaren. Ik zeg niet dat het niet klopt maar ik geloof ook niet wat ik lees. Mijn eigen ervaring in oorlogsgebieden is dat media nieuws maakt, inlichtingendiensten nieuws maken en gebruiken, en het heeft soms erg weinig te maken wat er in werkelijkheid is gebeurd.
Zozo, toe maar. We hebben hier onze eigen Arnold Karskens in het midden.
Zolang er geen duidelijke beelden of geverifieerde getuigenverslagen zijn denk ik dat het schip tegen een sinaasappelkistjes op zee is aangevaren, de kapitein zich verslikt heeft en de verkeerde orders riep en de matroos in het munitiemagazijn van schrik zijn peuk liet vallen en naar boven rende omdat er een stormmelding op komst was......nu nog wat beelden van sinaasappelkistjes op zee...een weerkaartje met een storm en een rokende matroos op een oorlogsschip. Kortom...de waarheid die ik geloof;)
Nou, die Amerikaanse inlichtingendienst zal vast niet over 1 nacht ijs zijn gegaan. Maar indien ik ergens een bevestigend rapport of satellietfoto tegenkom zal ik die hier wel posten.
Willem2
16 april 2022, 19:49
In Duitsland gaan dit paasweekend duizenden mensen demonsteren voor vrede en tegen Duitse wapenleveringen aan Oekraïne. De zogeheten Ostermärsche waren tijdens de koude oorlog decennialang een traditie.
.... https://nos.nl/video/2425385-niet-poetins-oorlog-is-fout-maar-oorlog-in-het-algemeen
met filmpje.
Die Protese der Ostermärsche richten sich vor allem gegen die Aufrüstung der Bundeswehr und Waffenlieferungen an die Ukraine. Daran gibt es deutliche Kritik.
.... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/ostermaersche-ruestung-waffen-ukraine-krieg-russland-100.html
"Wenn Ostermarschierer jetzt Abrüstung fordern und in Interviews vorschlagen, die Ukraine gewaltfrei zu unterstützen, spucken sie den Verteidigern Kiews und Charkiws ins Gesicht." In einem Gastbeitrag für "Die Zeit" hat der stellvertretende Chef der FDP-Bundestagsfraktion, Alexander Graf Lambsdorff, die Friedensbewegung scharf angegriffen. Seine Gründe erläuterte Lambsdorff am Samstag im Interview mit dem WDR.
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/lambsdorff-ostermaersche-kritik-ukraine-100.html
Jackless
16 april 2022, 21:23
Nou, die Amerikaanse inlichtingendienst zal vast niet over 1 nacht ijs zijn gegaan. Maar indien ik ergens een bevestigend rapport of satellietfoto tegenkom zal ik die hier wel posten.
Zozo we hebben hier onze eigen niet denkende Nederlander die alles van de Amerikanen klakkeloos overneemt...onafhankelijk nog wel...hoe zat dat ook al weer in Irak destijds en Saddam met zijn biologische wapens? Of was dat de inlichtingedienst van de efteling? Droom lekker verder en kijk nog wat films. En Karkens, net zo'n fantast die in zijn eigen werkelijkheid gelooft. De beste man heeft een eigen ego dat groter is dan zijn schaduw. Op zijn brommertje door Afghanistan achter de Taliban aan.
Maar verklaar liever waarom we de Amerikanen wel kunnen geloven in plaats van dat je zo'n hautaine houding aanneemt. Siert je niet.
pietpotent44
16 april 2022, 21:53
Zozo we hebben hier onze eigen niet denkende Nederlander die alles van de Amerikanen klakkeloos overneemt...
Helemaal niet. Er zijn 3 partijen die hier iets verklaren.
hoe zat dat ook al weer in Irak destijds en Saddam met zijn biologische wapens?
Dat was inderdaad een leugen / vals voorwendsel.
Maar heeft niks met deze oorlog te maken. En al helemaal niks met het zinken van de Movska. Als nu zelfs de Russen wraak zweren op hun staats tv en Neptunes raket fabrieken gaan aanvallen dan is dat toch wel de definitieve bevestiging.
En Karkens, net zo'n fantast die in zijn eigen werkelijkheid gelooft. De beste man heeft een eigen ego dat groter is dan zijn schaduw. Op zijn brommertje door Afghanistan achter de Taliban aan.
Een fantast ? Die man gaf verslag terwijl de bommen vlakbij insloegen. Dat was pas een echte oorlogsjournalist. Volgens mij zit je in de war met je eigen ego.
Maar verklaar liever waarom we de Amerikanen wel kunnen geloven in plaats van dat je zo'n hautaine houding aanneemt. Siert je niet.
Als je de Amerikanen niet gelooft, dan wellicht de Oekrainers. En als je die ook niet vertrouwt, dan kijk je gewoon naar de Russische wraak verklaring, waarmee ze indirect toegeven dat het door die Neptunes rakketten kwam.
Ook hier ben je in de war met je eigen hautaine houding.
Kwibus2
16 april 2022, 22:39
Het eerste wat sneuvelt in een oorlog is de waarheid. Daarmee zeg ik niet dat de berichten van de VS en Oekraïne onjuist zijn.
Wat de Russen bekend maken is slechts propaganda of bewust verzwijgen van informatie. Zo is er niets bekend over de rest van de bemanning die niet van de Moskva is afgehaald. Dan zou je kunnen stellen dat er ruim 400 bemanningsleden zijn omgekomen.
Vast staat dat 20.000 militairen van het Russische leger zijn omgekomen. Dat getal begint inmiddels ook in Rusland door te dringen.
Voeg dat bij de overgebleven Russen in Oekraïne en het is duidelijk dat Putin flink wat verse krachten nodig heeft om de strijd voort te zetten.
Dat is een van zijn grootste problemen die het risico aanzienlijk groter maken dat hij naar massavernietigingswapens zal grijpen.
Mandrake2
17 april 2022, 01:05
Gezien het feit dat de Russen Kiev al een paar dagen met rust lieten en niet eerder aanleiding zagen om die fabriek te bombarderen is het op zijn minst ontzettend vreemd dat het nu wel gebeurt en dat de Russische tv om wraak roept voor het verlies van een schip dat door eigen schuld of onachtzaamheid in brand zou zijn gevlogen. En indien er inderdaad zo'n 450 opvarenden zijn omgekomen is dat uiteraard een groot aantal slachtoffers dat ze moeilijk kunnen verbergen. Gelet op het feit dat de strijd absoluut niet verloopt zoals Putin gehoopt had, en hij meer verliezen lijdt dan hij zich kan permitteren zou het mij totaal niet verbazen als hij binnenkort een tactisch nucleair wapen gaat inzetten. En dan is de vraag wat de NAVO en de EU gaan doen. Hopelijk zit ik er helemaal naast
Mandrake2
17 april 2022, 12:36
Breaking news!!! De recente meldingen van het zinken van het Russische vlaggenschip Moskva zijn niet waar. De Russische marine heeft de kruiser omgebouwd tot een nieuw model onderzeeër. Momwnteel voert het proefvaarten uit in de Zwarte Zee. Deze onderzeeboot voor dpeciale operaties voert momenteel een denazificatie missie uit op de bodem van de Zwarte Zee, omdat de vissen en andere zeedieren daar extemistische nazi ideologie aanhangen. Deze dieren hebben zelfs geprobeerd de fundering van de brug naar de Krim aan te tasten. Vladimir Putin heeft het zelf gezien, dus het is de waarheid.
schoolmeester
17 april 2022, 12:39
Weer een die zijn medicijnen niet op tijd inneemt.....
Mandrake2
17 april 2022, 13:04
Mijn medicijnen vallen onder het embargo
Kwibus2
18 april 2022, 01:05
Dat verklaart het.
WANDELAAR5
19 april 2022, 09:12
Oekraïne ontvangt anti tank wapens uit Australië!
36810
Willem2
20 april 2022, 07:23
Een opmerkelijke uitspatting van de Russische miljardair Oleg Tinkov op Instagram. ‘90 procent van de Russen is tegen deze oorlog’, schreef de oprichter van Tinkoff Bank. Slechts een minderheid steunde de oorlog. ‘Maar 10 procent van elk land zijn idioten.’ Tinkov is een van die Russische oligarchen die zijn getroffen met westerse sancties vanwege de oorlog tegen Oekraïne. In zijn Instagram-post sprak hij ook van ‘bloedbaden die worden aangericht door het Russische leger’. ‘Russische generaals ontwaken met een kater en realiseren zich dat ze een shitleger hebben. Hoe kan het leger ook goed zijn als al het andere in het land ook shit is’, foetert de oligarch.
.... https://www.ad.nl/buitenland/dit-gebeurde-er-vannacht-russisch-offensief-verloopt-gehaast-charkov-zwaar-onder-vuur~a46ad28f/
ik denk dat zijn account gehackt is :rolleyes:
Willem2
21 april 2022, 11:30
Rusland claimt dat zijn troepen de belegerde stad Marioepol hebben veroverd. Dat is niet helemaal waar, want het verzet van de overgebleven Oekraïense soldaten in de Azovstal-fabriek is ongebroken. Poetin heeft alleen besloten ze niet meer aan te vallen, en in plaats daarvan uit te roken. De rest van de stad is wel in Russische handen.
.... https://www.ad.nl/buitenland/poetin-claimt-zege-in-marioepol-maar-staalfabriek-is-nog-steeds-in-oekraiense-handen~acc13f35/
Willem2
21 april 2022, 20:23
https://nos.nl/nieuwsuur/video/2426011-deze-nederlandse-boer-in-oekraine-komt-niet-van-z-n-oogst-af
hier zitten de nederlandse boeren ...