Volledige versie bekijken : Eerste ijsberenstapjes
mentholbear
15 april 2022, 00:57
Voordat ik WE weer over me heen krijg (wel lekker bij Theo's ;)) dat ik weer es off topic ga, een potentiële ijsbeer z'n vraag hier maar gezet.
Wellicht ook interessant voor andere nieuwe ijsberen:
Hey wandelaar,
Binnenkort (15&16/5) wil ik graag voor het eerst een saunaclub bezoeken (heb enkel ramen ervaring),
Welk moment raden jullie het beste aan, bvb op zondag rond 18u , ofwel maandag rond 19u
Zijn er eventueel ervaren noorderburen die me wegwijs willen maken in de wondere wereld van saunaclubs ?
graag PM
Wat w5 al zei. Persoonlijk vind ik het ook fijn om het er relaxt aan te doen. Ik maak er meestal een dagje uit van. Genieten van de wellness, hapje eten, lekker zonnen in de tuin. En oh ja, er lopen ook wat dames rond ;)
Zondag, maandag en dinsdag zijn vaak de wat rustigere dagen. Sommige dames nemen 1 of enkele van die dagen vrij na een druk sc weekend (vrijdag en zaterdag). Doch, als je van wat meer relaxte sfeer houdt zoals ik, dan zou dat juist prettige dagen.
Maar welke SC aan te bevelen, hangt van je persoonlijke voorkeuren af.
Val je vooral op slanke dames, dan zou ik SC Venus (in Hamminkeln, NIET de RTC Villa Venus in Duisburg) aanbevelen. Ondanks dat de line up niet zo groot is als bij sommige andere clubs.
Wil je juist een grote keuze met meer diversiteit, zou ik zeggen Acapulco Gold, Samya en Sixsens.
Hou je er van dat dames er naakt rondlopen (fkk) dan kun je in NRW terecht bij Babylon in Elsdorf en wederon SC Venus (behalve op hun kleding dagen, volgens min zondag en woensdag).
Hou je van een uitgebreide wellness met een zwembad, dan zou ik zeggen Babylon en Sixsens.
Verder is misschien ook handig om te weten hoe ver je kunt/wilt reizen, vanuit waar je komt en hoe he reist. Sommige beren zijn afhankelijk van OV.
En het hoeven vast geen Noorderburen te zijn die je wegwijs kunnen maken? Wellicht idee om in de meeting point te vragen of er iemand voor chaperon wilt spelen als je een keuze kwa club en dag hebt kunnen maken?
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?38176-Meeting-Point
Maar ook als je alleen gaat, is het prima te doen. In dat geval kunnen we je ook wat tips meegeven.
Als je bedoelt dat je 15 en 16 mei, dus 2 dagen SC wilt bezoeken, dan kan een hotel handig zijn.
Wanderer13
18 april 2022, 13:30
Je kunt maar één keer de eerste keer een club binnenlopen.
Dus de vraag is wil je naar een club, of moet de dag "WOW" zijn.
Voor de WOW kiezen we een weekend (of twee dagen met hotelnacht), en slaan een iets groter gat in de bankrekening. En dan gaan we naar een club met heel veel vrouwelijk naakt. Dus: we kiezen één van de grote FKK clubs bij Frankfurt. De eerste wordt FKK Oase of FKK Sharks. Kijk even op de websites voor de sfeer en in beide valt op za / zo een uitgebreide line up te verwachten. Nooit verdwijnt de herinnering van dit eerste moment in een echt grote FKK club. En die wordt nooit zo goed als daarvoor al een andere kleinere club bezocht is.
Neem niet de zondag of maandag avond. Als de nood hoog is is dat OK, maar het geeft een beperkte eerste herinnering. Zeker voor een Nooderbuur die ver moet rijden is dat niet wat je wilt. Maak er een dagje uit van.
Mocht de afstand een probleem zijn, dan is halverwege Sixsens (Lemiers). Niet naakt, maar een club waar alles prima voor elkaar is. Voor service een betere gok dan Frankfurt, keuze is ruim maar de optiek is hier minder.
Voor de Noorderbuur die maar een dag op pad wil en niet te ver rijden is de keuze Zeus (Wallenhorst) of Venus (Hamminkeln). Twee goede clubs met elk een eigen sfeer, beide naakt en goede service. Kijk even op de websites, en lees de pagina's van Zeus op dit forum even door voor de gewoontes.
En overigens hebben de fans van Babylon (Elsdorf) ook gelijk: een goede club. En mocht je toevallig in Berlijn zijn dan kiezen we Artemis als eerste ervaring voor dezelfde WOW als in Frankfurt. Budget clubs kunnen altijd later nog.
Wentelt Eefje
19 april 2022, 00:43
Een club als Artemis is WOW als je ervaren bent in het SC-wereldje en het kaf van het koren kunt scheiden. Als beginner zul je er denk ik toch vooral het risico lopen oiderwets uitgepeesd te worden. Voor Samya geldt veel dichterbij huis dan Berlijn en Hessen-clubs overigens hetzelfde.
Overschat: Babylon, zowel service als eten lijken beter voor stammies dan voor beginners. Idem daar in Vaals. Of stammies durven de neerwaartse trend niet toe te geven.
Aanrader: Venus Hamminkeln
WANDELAAR5
19 april 2022, 06:16
Wat jij zegt WE is niet mijn ervaring.
2 jaar niet in Babylon geweest. Dus zeker geen stammie. Gisteren geweest: Het eten was zeer goed. Zowel het uitgebreide buffet (wat ontbreekt bij Venus Hamminkeln) als de a la carte steak. De service op de 2 kamers die ik er maakte was ook zeer goed, volop tongzoenen, pijpen, neuken, beffen. Dus wat jij schrijft klopt niet.
Ook in Vaals (Sixsens eigenlijk in Lemiers) krijg ik top service van de dames, net zo goed als in Venus Hamminkeln. Het eten is daar ook goed, veel beter en uitgebreider dan bijvoorbeeld in Prime of Acapulco Gold. Maar niet zo goed als de a la carte in Venus Hamminkeln of Babylon. In Sixsens loop je wel het risico bij dames op mindere service (bijvoorbeeld geen tongzoenen). Dus voordat je de kamer op gaat even goed afspreken. Het risico is er aanmerkelijk kleiner dan in de meeste NRW clubs. Maar in Sixsens ben ik een stammie geworden in de afgelopen 2 jaar, dus mijn mening zal wel niet tellen. Alleen ik ben daar niet voor niets een stammie geworden :)! En ik heb inmiddels aardig wat vergelijkingsmateriaal van het voormalige GT en YinYang, tot in Oostenrijk en Zwitserland toe.
Beide clubs (Babylon en Sixsens) hebben ook een zeer uitgebreide wellness waar de meeste andere clubs niet aan kunnen tippen. Met jouw tip voor Venus in Hamminkeln ben ik het eens en ik zou daar Sixsens aan toe willen voegen.
Player
19 april 2022, 08:51
De vraag is hier niet waar de beste SC is, de beste catering, de beste service, geen upselling,... maar welke soort SC je best als eerste zou aandoen om een onuitwisbare first impression te hebben.
Een grote Club alsArtemis kan wel een leuke ervaring zijn als eerste Club ooit, omdat het zo overweldigend is. Gewoon teveel van alles waardoor je zintuigen in overdrive gaan. Gewoon daar ingegooid worden is als het Paradijs betreden. De kamer of kamers die je gaat maken zijn dan van ondergeschikt belang. En al zeker het eten of wellness etc. Je zit in een megabordeel voor de 1ste maal, wie denkt dan aan bijzaken als eten, drinken, prijzen,...
@Wentelt Eefje volledig eens met je 2de paragraaf maar stammies in die Clubs hun roze bril is zo dik en roze dat ze er nog nauwelijks kunnen door zien.
WANDELAAR5
19 april 2022, 12:16
Met je eerste twee alinea’s ben ik het eens Player.
BrrrBeer
19 april 2022, 20:34
Ik haak graag in op deze discussie, want dit gaat precies over de vraagstelling waar ik mee zit: Naar welke club ga ik voor het eerst?
Voor ik dit draadje zag kwam ik uit op: Venus, Babylon, SixSense of GoldenTime (Oceans Dusseldorf dus schijnbaar).
Nu hoop ik dat niemand het erg vind als ik wat algemene vragen stel hierover.
Ik woon in Noord-Brabant om de hoek bij Nijmegen, dus ik wil liever niet meer dan 2 uur in de auto zitten enkele reis, voor een dagje wellness, relaxen, eten/drinken en wat gestoei hier en daar.
Venus lijkt bijna overal hoog in te scoren, behalve de wellness zelf? Een zwembad is niet zo'n gemis voor mij, maar is het verder dan nog iets? Dit zou dan wel op een zaterdag zijn want het oog wil ook wat.
GoldenTime/Oceans wordt hier niet genoemd, is dit geen goede keus om welke reden dan ook (ja ik snap dat dit subjectief is, maar hoor graag meningen/argumenten).
Mijn Duits is heel erg slecht/niet bestaand, maar mijn Engels is goed.
Kom ik daar overal goed genoeg mee weg, of is in dat kader SixSense een betere keus (in ieder geval voor het personeel)?
Ik snap dat de telefoon in de kluis blijft en ik ben geen fan van horloges. Is de tijd bijhouden dan nog wel te doen of moet ik ergens toch een armboei opsnorren?
Redelijk goed over de dag verspreide versnaperingen zijn fijn en of een avondeten iets (extra) kost is voor mij niet zo'n probleem.
Hygiene en regelmatig schoonmaken daarentegen is wel weer een fijne gedachte.
Ho
JonnyFontane
19 april 2022, 22:14
Venus is een goede keuze....en redelijk dichtbij voor je.
Babylon en SixSens liggen op ongeveer gelijkwaardige tijd rijden....
Oceans/Golden time is als beginneling niet een aanrader.
Daar in tegen is Acapulco gold(Ratingen ongeveer dezelfde afstand als Oceans) veel beter.
Sommige dames spreken alleen Duits,sommige ook een woordje Engels.
Stel gerust hier je vragen.....vaak krijg je normaal antwoord/advies.
Wij beren moeten elkaar helpen.
satanic surfer
19 april 2022, 22:15
No worries qua Duitskenniszwakte: quasi al het ontvangst/bar/neuk-personeel praat voldoende Engels, doorgaans bij hen ook beter dan Duits dus da´s geen issue. Tijd bijhouden is an sich niet onverstandig, een gepersonaliseerde saunazandloper meenemen is wel origineel en uitermate effectief als men hem om het kwartier omdraait tenminste en dan met een fluostift een streepje trekt op de bips van de dame en dan maar turven voor het betalen. En dan maar vermenigvuldigen met 25E, zo moeilijk is dat niet. Vanuit Nijmegen is het eigenlijk quasi een no-brainer qua nabijheid om voor clubVenus te opteren als vuurdoop. Simpel zat daar, 50 entree, 50/halfuur, géén upsellgedoe of prijsgerommel, het overgrote gros des dames met correcte service, zaterdags doorgaans rond de 15 moppies. Eten ruim voldoende (laat je dat even (in het Engels) uitleggen hoe dat zit (9euro-gerecht is kostenloos s´avonds, check effe het draadje van Hamminkeln ter tip)). Wellness vol ok met sauna´s, whirlpools. Drankjes gratis (behoudens alcohol) uit de Pet-Fles ipv uit aangelengde drukautomaten wat van die knudde mixdings oplevert elders in zat clubs...Hygiene in de club is prima, elke dame reinigt de kamer zelve na elke sessie dus no worries. Club zelve doorgaans ook spic en span.
WANDELAAR5
19 april 2022, 23:21
Helemaal eens met wat hierboven staat. Nog wat aanvulling: bij Venus zijn er geen versnaperingen. Tussen half 2 en 2 uur wordt het buffet uitgeruimd, daarna ligt er soms nog wat fruit, maar eten moet je bestellen. In Babylon staat de hele dag een buffet en in Sixsens zijn er naast het fruit tussen ontbijt buffet en avond eten buffet versnaperingen in de vorm van Limburgse vlaai, frikandellen, bamiblokken en soms sushi.
Venus heeft een heerlijke binnen- en buitenjacuzzi en binnen en buitensauna. Alleen het buitenzwembad is erg klein en je kunt daar tegen een jetstream in zwemmen. Dus zo erg behelpen is het daar niet hoor.
In alle 3 de clubs mag je de telefoon gewoon bij je hebben en daarmee kun je ook de tijd in de gaten houden. Alleen je mag de telefoon alleen op bepaalde plaatsen gebruiken. In Sixsens in de men’s room, op het overdekte terras, buiten en in de kleedkamer. In Babylon in de kleedkamer en in Venus in de kleedkamer en in een klein hokje bij de receptie. In Babylon is het lastig je telefoon mee te nemen omdat je daar geen badjas hebt, maar een handdoek om je middel zonder zakken.
In alle 3 die clubs is het zeer uitzonderlijk dat een dame probeert je snel de kamer uit te werken. In Venus controleert de receptie het volgens mij. In Sixsens wordt de tijd opgeschreven zodat je het altijd kunt controleren. Alleen in Babylon verzorgt de dame zelf de administratie en kun je dus in theorie opgelicht worden. Dat heb ik 1 keer een dame zien doen die steeds na 10-20 minuten de kamer af kwam. Dus dat is echt een extreme uitzondering. In Venus en Sixsens nog nooit meegemaakt (vaker per ongeluk wat te lang blijven, altijd zonder bijbetalen).
Tot zover de adviezen van “de experts”.
Je leest hier vooral heldhaftige verhalen, of afzeik berichten.
Uitleg: W5 geeft aan bepaalde zaken nog nooit meegemaakt te hebben in SS (afzetten, sjoemelen met kamer tijd) maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Hij is, net als ik, een wandelende pinautomaat voor de dames. Alle dames die langer als twee weken in Sixsense of Venus werken weten wie wij of soort gelijke beren zijn. Die geef je goede service voor het standaardtarief in de hoop dat er (veel) meer inzit. Dames waar ik het in Sixsense goed mee heb zijn niet te beroerd om bij anderen meerprijzen te vragen of sommige diensten simpelweg niet aan te bieden. En andersom. Dvp die de hemel in geprezen worden maar waar ik geen potje kan breken.
Dan de afzeik berichten: er worden soms dvp de grond ingeboord omdat één ijsbeer het matig of slecht had. Kijk je in een ander forum, zijn anderen ineens lyrisch en word het omgekeerde beweerd. Daar is dus de subjectiviteit. Geld overigens ook voor clubs. Één zwaluw maakt nog geen zomer maar een sneeuwvlok ook zeker geen winter.
Wingman……… goed over nadenken…….. Ga je met iemand de hort op die alleen €50 kamers doet, dan zijn dat de eerste indrukken die bij de dames die je voor het eerst zien, achterblijven. Aangezien je aangeeft wel eens dames bij thuis te laten komen, ga ik uit van een wat ruimer budget. Dan heb je eigenlijk niemand nodig, mits je niet nachten wakker gaat liggen van een enkele keer een wat mindere kamer.
BrrrBeer
20 april 2022, 15:57
Dank je!
BrrrBeer
20 april 2022, 16:05
Alhoewel ik het idee van een sauna zandloper best leuk vind lijkt het me ook geen goed signaal af geven :)
Net zoals wij het niet leuk vinden als een dame (steeds) op de klok kijkt kan het voor haar ook niet fijn zijn als wij continue zichtbaar "checken".
Dat is me net iets te blunt en wat agressief in MIJN ogen (ik ga bij het motto "behandel anderen zoals je zelf ook graag behandeld wilt worden").
Dan is een telefoon met timer alarmpje een stuk minder "in your face" zeg maar, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Als de telefoon in de badjaszak de kamer in kan ben ik al blij dus (lastig bij Babylon) en als 30m dan toch 60m wordt dan is dat met een goede reden en niet omdat niemand piepte dat het tijd is.
Ik moet toegeven dat club Venus mij nog steeds erg aanspreekt, ook vanuit de algemene beschrijvingen van de dames.
Jouw input over ze klinkt erg goed, dank je.
BrrrBeer
20 april 2022, 16:08
Dank je. Ik heb de neiging om dingen wel eens te "overdenken".
Je ervaringen stellen mij dan toch wel weer gerust.
Het klinkt allemaal erg goed, en een paar uur geen versnaperingen is ook niet zo erg. Ik ben niet iemand die de hele dag door eet.
De welness klinkt ook bij Venus behoorlijk goed zo.
En de extra info is zeker behulpzaam voor mij!
BrrrBeer
20 april 2022, 16:29
Ik neem ieders reactie met een korreltje zout en begrijp dat veel subjectief is, of variabel per club/dame, hoor.
Maar hoe dan ook helpt iedere mening wel in mijn eigen beeldvorming. Natuurlijk is eigen ervaring altijd het beste, en veel (verschillende clubs) uitproberen.
Ook blijft het iedere dame haar eigen keuze om diensten wel of niet aan te bieden en dan tegen meer tarief of niet.
Begrijpelijk wanneer iemand vaker komt, een bekende is, waarvan ze weten waar ze aan toe zijn dat er dan misschien meer mogelijk is. Ook je: je krijgt wat je geeft, en dan bedoel ik niet alleen de financiële kant haha).
Qua budget heb je deels gelijk. Mijn ervaring tot nog toe is dat het de extra kosten niet waard is tenzij je voor langere tijden wilt genieten van het bezoek.
En dan zit er geen dag wellness en eten bij tenzij je dat zelf ook nog regelt :) Net als hier eigenlijk, maar dan net wat betaalbaarder en dat is wel waar ik naar kijk.
Plus de keuze he, veel meer hier.
Iemand nodig hebben zou ik niet willen zeggen, maar het is soms wel fijn als er iemand is die je voor een minder goede keus kan behoeden simpelweg omdat ik niet alle dames ken of hun reviews kan onthouden.
Al denk ik dat het wel slim is om een soort top 3 lijstje in mijn hoofd te houden gewoon in de hoop dat er een lampje brandt als een dame haar naam noemt of ik er naar vraag.
Ik heb een line-up site gevonden voor Babylon , maar voor SixSense, Venus en Acapulco ben ik nog zoekende (zie alleen een algemeen overzicht van dames bij de laatste 2).
BrrrBeer
20 april 2022, 20:49
Nog een algemene vraag: Wat is nu het huidige corona beleid mbt toegang voor SixSense, Babylon, SC Venus en Acapulca G?
Kom ik moeiteloos binnen met mijn internationale QRcheck app (2 vaccinaties)?
Of moet ik toeren uithalen om me te laten testen ergens en uitzoeken waar?
Eddy_V
20 april 2022, 21:47
Nog een algemene vraag: Wat is nu het huidige corona beleid mbt toegang voor SixSense, Babylon, SC Venus en Acapulca G?
in Duitsland nu voldoende aan de QR code met 2 vacc (en misschien is die zelfs al niet meer nodig), in Nederland (Sixsens) heb je deze zelfs niet nodig, alleen even je handen bij binnenkomst onder de ontsmettende gel dispenser houden
En nog een tip mbt je telefoon: om de kamer gang wat op te leuken kan je natuurlijk iets van je spotify lijst (of andere bron) opzetten, daarmee heb je gelijk de tijd zichtbaar.
In Venus overigens niet nodig om te controleren, in alle andere clubs heb je altijd dames die nephorloges dragen met een Roemeens binnenwerk dat altijd sneller loopt dan onze Zwitserse klokjes ;)
Ik heb een line-up site gevonden voor Babylon , maar voor SixSense, Venus en Acapulco ben ik nog zoekende (zie alleen een algemeen overzicht van dames bij de laatste 2).
Dit is 'm voor Venus:
https://saunaclubgirls.6profis.de/
(dit is niet alleen een algemeen overzicht - als de dames aanwezig zijn staat dat per foto links bovenin in het groen aangegeven)
Acapulco heeft volgens mij geen aanwezigheidslijst (maar ben geen kenner van die club, nooit geweest ook).
plateauheel
20 april 2022, 22:08
Hey Mentholbeer, het was wel even schrikken zoveel negatieve reacties te krijgen, terwijl ik gewoon als "roocky" een vraag stelde, daar dient het forum toch voor ?
Dus graag heel veel dank voor je positieve reactie.
ik verkies wel slanke dames die niet volledig naakt rondlopen, er mag ook een kinky/soft sm kantje aan zijn en natuurlijk high heels zoals mij nick het aangeeft
Het uur van aankomst was een indicatie, het is nu duidelijk dat ik best wat vroeger ga
ben ook benieuwd hoe het praktisch er aan toe gaat, je betaald de entree en krijgt een sleutel van de locker, maar hoe betaal je de dames ? je loopt toch niet rond met je geld =)
dus vooraf of na afloop even met de dame naar de locker lijkt me ook niet handig ?
blijkbaar kan ik nog geen PM sturen, maar denk dat deze informatie voor alle newbies misschien wel handig is
Thanks Mentholbeer !!! dat iedereen een voorbeeld aan je neemt !!!
Patjax
20 april 2022, 22:24
In Venus overigens niet nodig om te controleren, in alle andere clubs heb je altijd dames die nephorloges dragen met een Roemeens binnenwerk dat altijd sneller loopt dan onze Zwitserse klokjes ;)
Zelfs in Venus is het tegenwoordig schijnbaar nodig om zelf de tijd bij te houden. Zelfs als reguliere clubgast bij een dame waarmee je al vaker bent geweest. Na 90 minuten bleek haar horloge 15 minuten sneller te lopen dan de tijd op mijn telefoon. Lang leve de playlistjes :biggrin:
WANDELAAR5
20 april 2022, 23:39
Of moet ik toeren uithalen om me te laten testen ergens en uitzoeken waar?
Daar is een apart topic over. De clubs die we hier bespreken hebben momenteel geen beperkingen.
En alleen Venus heeft een echte aanwezigheidslijst. De GPL van Babylon staat bekend als de grote Pinokkio lijst. Niet heel erg betrouwbaar. AcaGold en Sixsens hebben geen aanwezigheidslijst.
WANDELAAR5
21 april 2022, 14:20
ben ook benieuwd hoe het praktisch er aan toe gaat, je betaald de entree en krijgt een sleutel van de locker, maar hoe betaal je de dames ? je loopt toch niet rond met je geld =)
dus vooraf of na afloop even met de dame naar de locker lijkt me ook niet handig ?
Je laat je portemonnee in je locker en loopt na afloop samen met de dame naar je locker of de locker ruimte. Je pakt het afgesproken bedrag (eventueel met wat fooi als de kamer erg goed bevallen is) en geeft dat aan de dame. Bij Venus krijg je 1 sleutel die op 2 lockers werkt. Een kleine bij de receptie waar je je portemonnee en mobiel in legt (extra veilig door het toezicht) en een normale in de lockerruimte voor je kleren. Je betaalt daar de dame dus meestal bij de receptie. In Sixsens en Babylon wacht de dame vlak voor de lockerruimte.
Jack42
21 april 2022, 14:56
Bij Venus krijg je 1 sleutel die op 2 lockers werkt. Een kleine bij de receptie waar je je portemonnee en mobiel in legt (extra veilig door het toezicht) en een normale in de lockerruimte voor je kleren. Je betaalt daar de dame dus meestal bij de receptie. In Sixsens en Babylon wacht de dame vlak voor de lockerruimte.
Je doet er goed aan om ook je autosleutels bij je portemonnee in die kleine locker bij de receptie te leggen zodat je niet onverhoopt weer terug moet naar de club omdat je je portemonnee uit de locker hebt vergeten te halen terwijl je al een eind onderweg naar huis bent.
mentholbear
22 april 2022, 02:51
Wellness vol ok met sauna´s, whirlpools.
Hygiene in de club is prima, elke dame reinigt de kamer zelve na elke sessie dus no worries. Club zelve doorgaans ook spic en span.
Afgelopen keren was het dat of de buiten of de binnen sauna aan stond. Hetzelfde gold voor de jacuzzi. Energiecrisis...?
Als de buiten jacuzzi op temperatuur is, geldt dat ook voor het kleine aanliggende mini zwembadje. Je moet er tegen de jet streams in zwemmen. Heb liever een normaal zwembad.
Uh, het enige wat ik de dames heb zien doen is het handdoek weghalen, dekbed beetje aantrekken om de kreukels eruit te halen, kussens terug werpen, en even WC eend spray te legen. Reinigen vind ik dan een groot woord :rolleyes:
Ik haak graag in op deze discussie, want dit gaat precies over de vraagstelling waar ik mee zit: Naar welke club ga ik voor het eerst?
GoldenTime/Oceans wordt hier niet genoemd, is dit geen goede keus om welke reden dan ook (ja ik snap dat dit subjectief is, maar hoor graag meningen/argumenten).
Is de tijd bijhouden dan nog wel te doen of moet ik ergens toch een armboei opsnorren?
Het meeste heeft volgens mij de revu al gepasseerd.
Sommige suggereren om een wat grote club te bezoeken, omdat je eerste ervaring dan beetje overrompelend wordt met zoveel vrouwelijk schoon dat het je bij blijft. Ik had dat zelf met Saunaclub Love niet, en toch ook fan van het concept. Maar had eens een keer een maat meegenomen naar Yin Yang en die was toen inderdaad behoorlijk van onder de indruk. Dus als je zo iets binnen je range wilt, zou ik denken aan Samya op een vrijdag of zaterdag. Niet nu net met Orthodox Pasen, omdat veel dvp met verlof zijn. Veel dames met veel variatie daar binnen, niet onwijze upsell was mijn ervaring, en stevige party sfeer in de avond.
Zoals gezegd kun je makkelijk je telefoon in je badjas stoppen en er af en toe op gluren. Verder is er nabij de plek waar de dames hun kamer 'reserveren' vaak wel een klok. Maar niet altijd. Dan ben je aangewezen op de veelal veel te snel lopende Roemeense uurwerkjes om de pols van de DVP.
En elders in de club kun je ook niet zien hoe laat het is. Geen idee meer hoe vaak er wel niet aan me gevraagd is hoe laat het was, aangezien ik wel met een handboei des tijds rond loop.
Veel plezier met je eerste ijsberenstapjes!
En nog een tip mbt je telefoon: om de kamer gang wat op te leuken kan je natuurlijk iets van je spotify lijst (of andere bron) opzetten, daarmee heb je gelijk de tijd zichtbaar.
In Venus overigens niet nodig om te controleren
Inderdaad in Venus (en nog wat andere clubs) wordt de tijd opgeschreven voor de dames, waardoor smokkelen niet zo makkelijk gaat. Bij SC Venus zijn de dames best correct met de tijd.
Zelf gebruik ik een playlist waarvan ik check welk nummer rond 30 minuten en welk nummer rond 60 minuten zit. Dan hoef je niet eens de tijd te zien om te weten hoe laat het is ;)
Zelfs in Venus is het tegenwoordig schijnbaar nodig om zelf de tijd bij te houden. Zelfs als reguliere clubgast bij een dame waarmee je al vaker bent geweest. Na 90 minuten bleek haar horloge 15 minuten sneller te lopen dan de tijd op mijn telefoon. Lang leve de playlistjes :biggrin:
Inderdaad, heel handig zo een muzikale timer :biggrin:
Alle dames die langer als twee weken in Sixsense of Venus werken weten wie wij of soort gelijke beren zijn. Die geef je goede service voor het standaardtarief in de hoop dat er (veel) meer inzit.
Wingman……… goed over nadenken…….. Ga je met iemand de hort op die alleen €50 kamers doet, dan zijn dat de eerste indrukken die bij de dames die je voor het eerst zien, achterblijven.
Vandaar dat sommige (nieuwe) dames ook vragen of het je eerste keer (hier) is. Een groentje proberen sommigen een poot aan te naaien.
LOL, pannenkoeker gezocht als wingman. @newbies: pannenkoekers zijn mannen die vele uren (soms zelfs een volledige dag) een DVP geboekt hebben. Dat kan zowel in als uit de kamer zijn. Liggen ze als verliefd stelletje naast het zwembad ofzo :rolleyes:
Je laat je portemonnee in je locker en loopt na afloop samen met de dame naar je locker of de locker ruimte. Je pakt het afgesproken bedrag (eventueel met wat fooi als de kamer erg goed bevallen is) en geeft dat aan de dame. Bij Venus krijg je 1 sleutel die op 2 lockers werkt. Een kleine bij de receptie waar je je portemonnee en mobiel in legt (extra veilig door het toezicht) en een normale in de lockerruimte voor je kleren. Je betaalt daar de dame dus meestal bij de receptie. In Sixsens en Babylon wacht de dame vlak voor de lockerruimte.
Er zijn wel meer clubs die zo een apart mini kluisje hebben voor je waardevolle spullen. Vaak inderdaad nabij receptie, bar, of anderzijds toezicht.
Hoewel SC Venus inderdaad die kleine kluisjes naast de receptie heeft, betalen veel mannen de dames ook bij de douche. Niet iedereen maakt namelijk gebruik van die kluisjes.
Het is bij een FKK (meestal blote dames) en SC (meestal dames in onthullende kledij, zoals lingerie) gebruikelijk om achteraf te betalen. Voordeel is dat een dame je niet zo snel probeert op te lichten door beloofde service niet te verlenen. Het geld hebben ze immers nog niet binnen. En als ze dat wel proberen, kun je altijd (dreigen) naar de theke/receptie gaan voor een klacht dat de dame haar afspraken niet na komt.
Over fooi verschillen de meningen. Ik ben er geen voorstander van, omdat ik het idee heb dat het de markt verstoort. De dames gaan dan wennen aan een fooi en verlangen dat als je goeie service wilt. Zulk gedrag beloon/stimuleer ik niet graag. Goeie service loont zich, doordat je op herhaling gaat.
Of een ander voordeel van achteraf betalen, is dat je niet vooraf hoeft aan te geven hoe lang je op de kamer wilt. Sommige dames vragen dat wel es vooraf of op de kamer. Sommigen doen dat om te weten waar ze aan toe zijn. Sommige heren hebben bijvoorbeeld alleen een budget mee voor bijvoorbeeld een half uurtje. Dan zorgen ze dat je niet over dat half uurtje heen gaat. Anderzijds zijn er ook dames die het als een soort afspraak zien, waardoor je soort van gebonden bent om d'r voor een uur te betalen, hoe de kamergang zich ook ontpopt. Valt de sfeer, service, etc tegen, dan had je al een uur toegezegd ofzo.
Als je geen Dagobeer bent die het hooguit op een half uurtje houdt, dan kun je bijvoorbeeld aangeven dat je wel ziet waar het schip strand. Zo wordt een goeie dame beloond doordat de kamer lang duurt en haar meer geld oplevert. Als je te maken hebt met een budget van bijvoorbeeld 200 euro, dan kun je ook iets vergelijkbaars zeggen als tussen een half en 2 uur. Er van uitgaande dat de prijs 50p30 is, en je geen extra's hebt gedaan.
Over extra's gesproken, sommige dames proberen in sommige clubs bepaalde basic dingen als extra's te rekenen. Vooral als je aangeeft er voor het eerst te zijn en groen achter de oren bent. In sommige clubs wordt dergelijke afzetterij niet gewaardeerd. In SC Venus kom ik dat er het minst tegen.
Verder werken de dames er wel als individuele dienstverleners, maar zijn er per club vaak wel bepaalde prijzen gangbaar. Zo heb je clubs met 30p20, 40p30, 50p30 en 50p30 waarbij de 1e half uur 60 euro is. Dus 2 uur met dezelfde dame kost 60+50+50+50=210.
Even voor de duidelijkheid Saunaclub Venus in Hamminkeln is NIET hetzelfde als Villa Venus in Duisburg. De laatste is een RTC, praktisch altijd met minimale wellness. Dus enkel een sauna. Geen buffet/warm eten beschikbaar. Mag je wel van buiten de club laten bezorgen bij een lokale kebab zaak ofzo.