PDA

Volledige versie bekijken : Thailand april 2022

Dennis
21 april 2022, 03:02
16 april aangekomen, midden in het Thaise nieuwjaar; Songkran.

Mijn "Thailand Pass" al in december aangevraagd net voordat vanwege omikron het land eerst weer dichtging. Maar gelukkig werd mijn aanvraag goedgekeurd én bleef geldig! Thailand Pass houdt in dat je een speciale covid verzekering moet afsluiten en de 1e nacht in een goedgekeurd hotel moet overnachten, waarbij na aankomst in het hotel er een pcr test wordt afgenomen en je moet wachten op de uitslag voordat je het land in mag. Regels veranderen voortdurend, indien er geen gekke dingen gebeuren kun je per 1 juli weer gewoon het land binnen. Althans, mits gevaccineerd. Hoe Thais omgaan met ongevaccineerden is mij niet bekend.

Zondag, de 17e, was de laatste dag van Songkran. Ik heb Bangkok lang niet zo rustig gezien; in 2006 toen het leger de macht greep toen Thaksin in New York was, leek er wat op. Nu was Sukhumvit praktisch leeg; van Soi 2 tot aan Soi 55 (Thong Lo) nauwelijks auto's of motobikes. Het kruispunt Asok, normaal erg druk, nu zo kunnen passeren en hét voorbeeld van hoe rustig het was; Ratchaprasong van begin (chit lom) tot einde (phetburi) in ongeveer 1 minuut gefixt. Hier heb ik wel eens 45 minuten over gedaan. Kortom, rustig in Bangkok. De dagen erna nam de stad weer normale vormen aan. Gewoon druk dus. Ook de bars in soi 4 (Nana) lijken goed bezocht te worden en al vroeg ook. Wel was Dynasty Inn, een bekend hotel, gesloten. Slachtoffer van covid? Het viel me op dat er de nodige winkels en restaurants verdwenen waren en anderen gesloten. Geen goed teken, maar met het land 2 jaar praktisch gesloten voor toeristen wel logisch.

Zo is ook de beroemde blowjobbar Lolitas gesloten. Gelukkig vond ik een alternatief in soi 7/1; Wood Bar. Deze "bars" richten zich op FT (PZC met CIM). Ik zag een leuke dame me verwachtingsvol aankijken en ging op haar uitnodiging in. Boven in een apart kamertje word je voor- en achterkant rondom de middel grondig gewassen en daarna neem je plaats in een fauteuil met de dame voor je op haar knieën en gaat ze haar ding doen. Met wat massageolie werd kort mijn gereedschap op sterkte gebracht en daarna werd met mond en tong het zaakje bewerkt. Deze dame wist van wanten en na een werkelijk heerlijke pijpbeurt kwam ik in haar mond klaar. Ik laat me graag pijpen bij de dames in Nederland, maar zo goed als dit maakte ik nog niet mee. Ga zeker even proberen tijd te vinden om hier terug te komen.

Ook een aanrader is het dakterras van Iconsiam. Bier pas na 17 uur en enkel buitenlands om en of andere reden, maar het uitzicht is adembenemend en gratis (het bier niet; 260 baht, maar da's dan wel een half liter (Budweiser).
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220421/a72cb44089fa5750f9d20900a0987f9c.jpg

Dennis
21 april 2022, 05:09
Aanraders zijn o.a. restaurant Det5 in Sukhumvit Soi 8, ICONSIAM om je overtollige geld uit te geven. Alle luxe merken vertegenwoordigd: Versace, Porsche, Rolex, Armani, Apple, maar ook betaalbaar H&M, Sketches etc. En gewoon op de weg erheen om je heen kijken. Bijv. Wat Hua Lampong https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220421/f3a6b8ccb43d15e7244ef5f211c47810.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220421/01942837ab5ff7d57a09043dc4d16654.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220421/4a2d0fc48b175efe054baf37ec7f3f89.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220421/418516e7d664a02c4635740a27962154.jpg

noglangnietuitgewandeld
21 april 2022, 06:35
Tip: Het Bayoke Sky hotel, het hoogste gebouw van Bangkok. Iets van 380 meter of zo. Op de op een na hoogste verdieping is een restaurant. Dan kun je nog een etage hoger, daar is een langzaam ronddraaiend plateau.

Dennis
21 april 2022, 09:41
Ratchaprasong vanochtend (tegen de middag) nog steeds verbazingwekkend rustig. Deze foto is richting Chit Lom (dus Sukhumvit zijde). Richting Makkasan/ Petchburi wel iets meer verkeer, maar bij lange na niet de pre-Corona files.

Even gekeken in platinum mall en daar op de bovenste verdieping wat gegeten. Praktisch, zo niet alle, elke mall heeft op de bovenste verdieping een foodcourt. Eten voor € 1,80. Goed, eenvoudig en heerlijk.

Na deze innerlijke versterking weer richting hotel, met tussenstop in soi 7/1; Wood Bar. Dezelfde dame zag me aankomen en claimde me gelijk. De naam maar even gevraagd dit keer; Amy (artiestennaam no doubt). Zelfde verhaal, zelfde uitkomst [emoji39]. Deze meid kan écht goed pijpen.

Komende dagen ver buiten Bangkok; de ministeries en ambassade zijn toch gesloten in het weekend. Maandag weer terug naar Bangkok en einde van de maand weer in Nederland [emoji22]. Zal ik Amy nog een keer laten werken? [emoji848] Waarschijnlijk wel [emoji41]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220421/57f33bde0ca27fd9a5f394b548cb0f98.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220421/f935be3482b234284959f0f1edb49b4a.jpg

Dennis
21 april 2022, 16:11
Tip: Het Bayoke Sky hotel, het hoogste gebouw van Bangkok. Iets van 380 meter of zo. Op de op een na hoogste verdieping is een restaurant. Dan kun je nog een etage hoger, daar is een langzaam ronddraaiend plateau.Zit nu dichterbij de Marriott rooftop bar Sukhumvit Soi 57. Tegen 17 uur biertje gepakt tussen de hi-so en wannabees. Naar het schijnt waren er ook wat beroemde soap-sterretjes, maar die (her)ken ik niet. Wel veel eye candy. Daarna door naar Soi 8 en gegeten in Det5 en vervolgens in Rumours (ook Soi 8, maar dichterbij Sukhumvit) pool biljart gespeeld en bier gedronken. Hier wat Thaise kennissen getroffen en nieuwe ontmoet. Super gezellig en zeer betaalbaar. Het leven kan mooi zijn!

Na het weekend zit ik dichterbij Baiyoke. Sterker, zou het lopend kunnen doen. Ga zeker in de buurt wat rondlopen en kijken.

Dennis
26 april 2022, 04:58
Covid heeft merkbaar de economische sporen achtergelaten in Thailand. Op het vliegveld genoeg taxi's, maar ik schat zo'n 25% van wat het ooit was. Ook in het straatbeeld veel lege panden. De bars rondom Nana daarentegen lijken goed bezocht te worden.

Vanochtend ging ik naar pantip plaza, een bekende/ beruchte Mall voor computers, telefoons en accessoires. Hier werden vroeger veel illegale kopieën verkocht, voordat het internet daarvoor de plek werd. Vandaag .... ik dacht echt dat het leeg stond. Alleen op de 3e verdieping wat winkeltjes. Voor covid was dit een dorp op zich met banken, supermarktjes, restaurants en heel veel winkeltjes. Echt triest om te zien, want hier zijn veel banen verloren gegaan. Of het ooit weer terugkomt? Het was al een aflopende zaak. Het zou me niet verbazen als het over een jaar een andere bestemming heeft.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220426/8fb79a2a7596ace118b7ced2f4118099.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220426/819ba2e26ec07f9386e83505c8325766.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220426/8634ebedd5df260b1b436df6e9cba753.jpg

Dennis
26 april 2022, 05:36
Tip: Het Bayoke Sky hotel, het hoogste gebouw van Bangkok. Iets van 380 meter of zo. Op de op een na hoogste verdieping is een restaurant. Dan kun je nog een etage hoger, daar is een langzaam ronddraaiend plateau.Baiyoke Sky Tower. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220426/fc8ea4cfc3a27d242cfb923b2e053cb1.jpg

SeX++
26 april 2022, 12:01
Tip: Het Bayoke Sky hotel, het hoogste gebouw van Bangkok. Iets van 380 meter of zo. Op de op een na hoogste verdieping is een restaurant. Dan kun je nog een etage hoger, daar is een langzaam ronddraaiend plateau.

Kan ik ook aanbevelen. Zeker nu er geen Chinese toeristen zijn, want die kunnen erg luidruchtig zijn in het restaurant.

Kokkie84
28 april 2022, 18:03
Ik ga van 29 mei tot en met 8 juni naar pattaya en ga volgende week ook een pass aanvragen, maar ik hoorde dat bijna alle regels er 1 mei van afgaan weet jij toevallig hoe de situatie om te reizen op dit moment is? En toevallig nog tips voor een appartement of hotel in pattaya? Niet te ver van walking street

Dennis
29 april 2022, 02:57
Als je geavanceerd bent moet je na 1 mei een medische verzekering hebben die COVID dekt tot $ 10000. Let wel; dit bedrag (of hoger) moet specifiek vermeld staan in de polis. Nederlandse zorgverzekeringen noemen meestal geen bedrag. Je hebt weliswaar verzekerd voor alle kosten, maar dat is voor de Thailand Pass onvoldoende!! Er moet een bedrag genoemd staan! Je kunt voor een paar tientjes bij misterprakan.com een COVID verzekering afsluiten, omdat het simpelweg makkelijker is dan een Engelstalige verklaring van je Nederlandse zorgverzekering te krijgen, als ze dat al willen doen.

Voor de rest zijn er geen verplichtingen, alleen adviezen (zoals een zelftest doen).

Geen tips over Pattaya. Daar kom ik nooit. Afgaande op wat ik in Bsngkok en Isaan gezien heb, vermoed ik dat ook daar de nodige verdwenen bars, restaurants en winkels. Maar er zullen er nog genoeg open zijn. Je vraagt om een hotel nabij Walking Street. Ik denk dat juist daar veel lege plekken zijn en verdwenen bars en gogos. Wel is WS nu weer afgesloten voor auto’s. In Bangkok zaten de bars rondom nana goed vol, dus mogelijk is dat ook in Pattaya het geval (uitgaansleven druk). Desondanks misschien beter je niet teveel te richten op WS, want er is veel verdwenen. Echt veel [emoji32]

Qua beperkingen; die zijn er eigenlijk niet. Het dragen van een mondkapje is verplicht, ook buiten “op drukke locaties “. Vaccinatiebewijzen worden niet gevraagd, ook niet in hotels. Overheidsgebouwen wel, maar ik neem gemakshalve even aan dat je die in pattaya niet bezoekt [emoji41]

Dennis
29 april 2022, 08:34
Laatste dag in Bangkok en Thailand. Vanavond naar het vliegveld en terug naar Nederland en 20 graden terug in temperatuur... brrrr.

Op Koningsdag naar het "feestje' van de ambassade geweest. Hier kan iedereen naartoe overigens. Niet heel veel mensen (30? 40?), het is vooral wat netwerken blijkbaar, waarbij duidelijk is dat de zakenmensen/ expats/ ondernemers de neus ophalen voor de pensionado's (de grijze brigade) die er als 70-jarigen met hun 40 jaar jongere (Thaise) vriendinnen/ eega's rondlopen. Aangezien ik nog lang geen 70 ben en nog werkzaam, vroeg op den duur een van expats wat mijn bezigheden in Thailand waren. "mijn geld uitgeven" was m'n antwoord. Het kwartje viel langzaam bij hem. Hij liep snel weer door (gelukkig!). Vreemde bijeenkomst. Na een uurtje was ik weer weg.

De ambassade ligt niet ver van Nana, dus de skytrain bij BTS Chit Lom gepakt naar BTS Nana om te kijken of "Amy" er was. Ik nam de trap bij BTS Nana en kwam daar bijna direct uit bij Nang Seena massagesalon en zag daar een hele mooie, lange Thaise met een perfecte voorgevel. Ik keek haar aan, zij keek mij aan en ze zei "want massage?". 300 baht voor een normale massage. Ik was iets te snel met "ja" zeggen, want ik realiseerde me, dat zij misschien een ladyboy (transgender, chick with a dick) was. Want als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak ook. Maar we waren al onderweg naar de kamer. Als "list" vroeg ik of er ook ladyboys werkten, of alleen maar dames. "You want ladyboy?" vroeg ze. "No, just asking" antwoordde ik. Er bleken alleen vrouwen te werken. Pff......

Op de kamer volgde een normale massage, met op mijn verzoek extra aandacht voor nek en schouders. Goede massage, kan het aanraden zo'n traditionele massage. Na circa een half uur waren mijn benen aan de buurt. En omdat Long (zo heet ze) nogal een heel lekker ding is, had ik wel een ernstige mate van erectie, dus met enige schaamte lag ik daar in m'n onderbroek met weinig tot de verbeelding overlatende bolling in m'n slip. Long boog zich naar me toe en zei op fluisterende toon "you want fuck me?". Zoals gezegd een normale massagesalon en geen bordeel, dus het moet "stiekem". Nou, hell yeah! Of ik haar wilde neuken! Godver, hier doe ik een moord voor! 1000 baht zou het moeten kosten. Dat is dan wel een quickie, want uitgebreid de kamasutra doornemen is er niet bij en ook geen voorspel middels pijpen, vingeren, beffen of wat voor dingen dan ook. Maar 1000 baht (28 euro) is desondanks niet duur. Long deed haar kleren uit en ze is echt bloedmooi. Condoom om de pik en Long mij berijden. Het duurde veel te kort, want ik had graag haar borsten minutenlang voor m'n neus zien dansen, maar gelukkig tijd gehad om haar borsten beet te pakken. Puur natuur, heerlijk zacht en gemonteerd aan een heerlijk meisje (nou ja, met 27 ben je een vrouw). Mijn handen daarna op haar billen gezet en het tempo aangegeven waarin ze mij bereed. Heerlijk het condoom gevuld. Long steeg af, waste zich en maakte de massage af. Ik was klaar, letterlijk en figuurlijk. Tip gegeven. Totale schade 300 baht (massage) + 1000 baht (neuken) en 200 baht "tip" = 1500 baht. Niet goedkoop, maar voor het mogen van zo'n fraai exemplaar een faire prijs. Later nog wel eens langs deze salon gekomen en het viel me op, dat er veel mooie meiden zitten, niet de vaak 40+ jarige dames die elders de salons bewaken. Dat suggereert toch wel dat deze salon meer biedt dan alleen massages, want anders zouden de meiden niet veel verdienen en een mooie dame als Long (en ook haar andere mooie collega's) kunnen elders toch goed verdienen. Dat het "stiekem" gebeurd lijkt me dan ook overdreven, volgens mij neukt elke dame in deze salon met klanten, maar officieel doen ze het niet. In elk geval in naam van Oranje de bloemetjes buiten gezet en lands eer succesvol hoog gehouden.

Gisteren nog wat laatste zaken afgehandeld. Voor een toch corrupt land kunnen ze zelfs in Thailand ook zonder smeergeld snel werken. En trouwens, 3800 baht voor het legaliseren (door de Nederlandse ambassade) van wat documenten, dat noem ik ook crimineel. 's Avonds nog een rondje langs sois 4 en 8 gemaakt. Bars en restaurants zaten weer goed vol. Vanaf 1 mei geen gedoe meer met quarantaine en testen, dus toeristen kunnen weer komen. Maar wees gewaarschuwd; het "oude" Thailand is economisch kapot gemaakt door de lockdown die 2 jaar duurde! De prijzen zijn niet of nauwelijks gestegen en dankzij het gebrek aan veel toeristen, kun je elke taxi nemen zonder dat weigeren naar Ratchaprasong, Petchburi of Sukhumvit te gaan. En ook de dames zijn niet kieskeurig. Een Europese pik brengt geld in het laatje en dan gaan zelfs stunners als Long met een mannen neuken die niet op Brat Pitt of George Clooney lijken. Het zal nog wel even duren totdat de toeristen in grote getale terug zijn.

Kokkie84
29 april 2022, 18:41
Bedankt voor je snelle reactie en uitgebreid antwoord ik probeer het nog even bij mijn reisverzekering en ander voor 40 euro bij misterparkan. Twijfel nog tussen een hotel of appartement en de plek de vorige keer zat ik in thai garden resort een super hotel maar wel ver van walkingstreet.

noglangnietuitgewandeld
29 april 2022, 19:32
@ Kokkie84, ik zat meestal in Flipper Lodge, op de hoek van soi 8 en Walking street. Aangenaam hotel, halverwege tussen soi 6 en Walking street. Allebei makkelijk bereikbaar met de baht bus.

Kokkie84
29 april 2022, 20:25
Bedankt voor de tip ziet er goed uit voor een leuke prijs en kan je daar makelijk bij boeken voor een late check uit? Want ik vlieg woensdag ochtend om 00:10 terug dus twijfel om een extra nacht te boeken of om daar te vragen om een late check uit op dinsdag want zal een uurtje of 20:00 op dinsdag weer naar het vliegveld gaan.

Dennis
30 april 2022, 04:08
Vanuit Dubai nog wat laatste foto's uploaden.. hier (Dubai) is het ijsberen forum al gecanceld. Niet bereikbaar, moest de vpn inschakelen. Ze zijn hun tijden ver vooruit hier (of lopen ver achter, dat kan ook)

1. Suvarnabhumi Airport Bangkok

2. Mango Sticky Rice, een Thais dessert wat momenteel een enorme hit is, vanwege Thaise rapper Millie op een Amerikaans festival

3. Een Thais plattelandsstadje "by Night" (avond eigenlijk)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220430/9ecc1f20ef2b279ac8858c7a2cc5ef53.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220430/60070107577d3cb286d5d22d540e133e.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220430/0b17882f02cfc4fe1e6fd28e3c9683c4.jpg

noglangnietuitgewandeld
30 april 2022, 04:51
Bedankt voor de tip ziet er goed uit voor een leuke prijs en kan je daar makelijk bij boeken voor een late check uit? Want ik vlieg woensdag ochtend om 00:10 terug dus twijfel om een extra nacht te boeken of om daar te vragen om een late check uit op dinsdag want zal een uurtje of 20:00 op dinsdag weer naar het vliegveld gaan.

Ik heb dat ook een paar keer gehad bij Flipper Lodge. Dan kon ik mijn koffer bij de receptie laten, en hem afhalen wanneer het zo ver was. Bij het Nana hotel in Bangkok idem.

Dennis
30 april 2022, 08:42
Waarom niet gewoon een extra nacht bijboeken? Zal vast niet veel kosten (hooguit volledige prijs, waarschijnlijker minder) en heeft als voordeel dat je je 's avonds nog even kunt douchen/ opfrissen voordat je naar de luchthaven gaat.

Hotels in Thailand hebben het zwaar momenteel. Veel hotels hebben maar 50% van de verdiepingen in gebruik, sommigen zelfs minder. Ik verblijf in grote(re) 4 en 5* hotels, ken de prijzen uit het verleden en de huidige prijzen zijn hooguit 50% van pre-Covid-tijden. Als een hotel 'moeilijk" doet, een andere proberen. Maar ik heb eigenlijk gemerkt dat iedereen in Thailand al lang blij is dat er toeristen/ farangs zijn. Taxi's doen niet moeilijk, dames doen niet moeilijk en hotels ook niet.

Kokkie84
4 mei 2022, 10:14
Flipper lodge geboekt met een extra nacht nog een vraagje de taxi naar het hotel boeken jullie die al van tevoren? Bij boeking.com 42 euro en hoeveel tijd moet ik rekenen van aankomst tijd tot aan taxi want moet van tevoren een tijd door geven? Of gewoon terplekken regelen?

noglangnietuitgewandeld
4 mei 2022, 10:40
Ik ben een paar keer met Cherry Taxi gegaan. https://cherrytaxiservice.com/ Voor 1000 baht ben je bij je hotel. Van tevoren boeken, dan staat er op een afgesproken plek iemand met een bordje met je naam erop. Vanaf de time of arrival rekende ik meestal een uur om de koffer te krijgen en de douane te passeren. Maar dat kan ook langer duren, vooral op zondag. Geen idee hoe de situatie nu is.

fr_loper
4 mei 2022, 11:52
Flipper lodge geboekt met een extra nacht nog een vraagje de taxi naar het hotel boeken jullie die al van tevoren? Bij boeking.com 42 euro en hoeveel tijd moet ik rekenen van aankomst tijd tot aan taxi want moet van tevoren een tijd door geven? Of gewoon terplekken regelen?

Heb zelf voorkeur voor een (veilige) bus (ipv een kamikaze taxichauffeur) naar Pattaya, en dan een bathbus vanaf Jomtien naar Flipper lodge voor 20 bath,
bus gaat normaal elk uur.

https://airportpattayabus.com/from-suvarnabhumi-airport/

Dennis
5 mei 2022, 14:28
Tijd van aan de gate tot buiten bij taxi; 30 tot 60 minuten. Bij onweer als bagage niet gelost kan worden kan het langer duren. 60 minuten is echt de max. Overigens, ze wachten echt wel.

Als het bij Immigration te druk is, dan gewoon doorlopen naar "Hall 2" (50 meter verderop). Rustiger dan Hall 1. Je kunt daarna links weer terug naar de bagage banden.

Taxi's; zoals al gezegd kom ik nooit in Pattaya, maar de gewone taxi's hebben een prijslijst soms in de auto. 1500 baht naar Pattaya. Ik denk dat ze 1200 ook accepteren. Bell Bus service kan ook. 250 baht, brengen je tot bij je hotel. Rijden max 90 op de snelweg (begrenst qua snelheid).

Ties85
5 mei 2022, 16:06

Ik zelf reserveerde altijd bij mr. T uit Pattaya een heel bekende met veel nette auto's en chauffeurs toen gelegen in Soi Diana, nooit problemen mee gehad prijs zal iets gestegen zijn maar niet meer als 1500 bth nu is mijn vermoeden ik het opzoeken laat aan jezelf over.

Dennis
5 mei 2022, 16:35
Mr T is een legende.

https://mrtpattayataxi.com

1200 baht voor gewone auto, 1500 voor Toyota Innova (is een MPV, geschikt voor als je met veel bagage reist en/of meerdere personen)

JPtoo
7 mei 2022, 14:06
Meerdere keren met Bell naar Pattaya gereden. Goede service maar wel van te voren gereserveerd.

Kokkie84
20 mei 2022, 11:42
En hoellang van te voren moet je voor de terug reis op het vliegveld zijn is dat ook 3 uur zoals schiphol?

Dennis
20 mei 2022, 11:59
En hoellang van te voren moet je voor de terug reis op het vliegveld zijn is dat ook 3 uur zoals schiphol?Dat wordt wel geadviseerd. Vooral check in kan druk zijn en lang duren. Indien mogelijk online inchecken. Immigratie en security duren niet lang, maar ook hier kan het als het druk is in totaal 30 minuten kosten.

Vaak sluiten de incheckbalies 60 minuten voor vertrek.

Breezahlover
21 mei 2022, 09:56
@Kokkie84
Ook ik zit van 1-9 Juni in Pattaya.
Uiteindelijk, na lang zoeken, heb ik gekozen voor het LK Empress hotel, vlak bij het strand. Voor een biertje kun je me altijd een pm sturen!

Breezahlover
21 mei 2022, 09:59
Een goede site voor het laatste op wandelgebied is trouwens www.pattaya-addicts.com
Een hoop onmisbare info voor de wandelaar in Pattaya...
En in neem aan de je al een ThaiFriendly account hebt aangemaakt, alsoon een account bij Line - da's het favo correspondentiemedium van de dames

SeX++
21 mei 2022, 11:23
En hoellang van te voren moet je voor de terug reis op het vliegveld zijn is dat ook 3 uur zoals schiphol?
Ik kom altijd minstens drie uur op voorhand. 1,5uur zou ook kunnen volstaan, maar dan mag je geen pech hebben bij security en/of immigratie.
Reken voor inchecken en bagage-drop 15 minuten, maar als je pech hebt 30 minuten of langer. Voor security: 10 minuten, bij piekmomenten 30 minuten of langer. Voor immigratie:15 minuten, bij grote drukte 30 minuten of langer. Daarna nog een wandeling van 10á15 minuten tot aan de gate.
Zolang er geen Chinese toeristen komen, denk ik dat alles redelijk vlot zal verlopen.

Kokkie84
25 mei 2022, 16:28
.

Kokkie84
25 mei 2022, 16:29
@Kokkie84
Ook ik zit van 1-9 Juni in Pattaya.
Uiteindelijk, na lang zoeken, heb ik gekozen voor het LK Empress hotel, vlak bij het strand. Voor een biertje kun je me altijd een pm sturen!

Ik heb je een Pm gestuurd

WANDELAAR5
10 juni 2022, 07:16
Ik ga van 29 mei tot en met 8 juni naar pattaya en ga volgende week ook een pass aanvragen, maar ik hoorde dat bijna alle regels er 1 mei van afgaan weet jij toevallig hoe de situatie om te reizen op dit moment is? En toevallig nog tips voor een appartement of hotel in pattaya? Niet te ver van walking street

Tijd voor een verslagje van al je vunzigheden, ervaringen en tips!