PDA

Volledige versie bekijken : Amsterdam heeft het niet.



Kwibus2
17 juli 2022, 20:02
Voor het eerst sinds jaren weer eens naar Amsterdam getogen voor een zakelijke afspraak.
Voor matig begaafde bestuurders is Amsterdam een doolhof geworden waar ondanks aardig wat rijervaring niet meer door te komen is.
Officieel heten de veranderingen het autoluw maken van de stad.
Volledig ontoegangkelijk maken lijkt me een betere beschrijving.

Mijn rijstijl had de aandacht getrokken van drie dames in een VW busje met rode en blauwe strepen.
De interesse ging uit naar mijn rijbewijs. Is al vaker gebeurd, het is een Belgisch rijbewijs.
Aan het kenteken van de auto die nog geen maand op mijn naam staat hangt een mededeling.
"De bestuurder rijdt sinds 2009 zonder geldig rijbewijs". Twee van de dames bellen met de RDW.
Het rijbewijs is in 2007 afgegeven, dan kan het in 2009 niet ongeldig zijn. Het is nog steeds geldig
Ik sta al een uur stil, de dames telefoneren nog. Kwartier later krijg ik mijn rijbewijs terug.
"U moet een Nederlands rijbewijs aanvragen" Complete onzin. De regeling is te ingewikkeld voor gewone dienders.
Dat is niet mijn probleem.

Een paar dagen later post uit Amsterdam. De verkeerssituatie bij de Munt is gewijzigd. Ik deed iets dat volgens de nieuwe regels niet meer is toegestaan. Het blijft bij een waarschuwing. Volgende keer kost het 100 euro. Wel vriendelijk die waarschuwing.
Ik zie af van nieuwe avonturen in het Amsterdamse verkeer. Taxiritten zijn in een paar jaar tijd vier keer zo duur geworden vanwege het omrijden.

Afspraak gemist. De kosten worden vergoed. Vanwege gebrek aan kennis over de regeling voor bestuurders met een buitenlands rijbewijs heeft het staande houden te lang geduurd.
Nu nog even uitzoeken in Amsterdam hoe het zit met buitenlandse rijbewijzen die voor onbepaalde tijd zijn afgegeven.

deket
17 juli 2022, 22:40
Amsterdam blijkt ook al onderhevig aan de politieke correctheid
De stad van de caviaarlinkse politici in een ivoren toren

deket
17 juli 2022, 22:46
Groen links uit de Herengracht
De natte droom van hen en vooral de burgemeester is het laten verdwijnen van het erotische vermaak aan de Walletjes en de koffieshops. De burgemeester wil er een stad van maken bestaande uit theehuis ipv coffeeshops. Biowinkels en kunstgalerij vol diversiteit ipv bordelen. Waarom zou men nog naar Amsterdam gaan indien men zich niet meer mag amuseren? Voor goed voetbal kan men beter Brussel bezoeken .

Willem2
17 juli 2022, 23:31
Amsterdam heeft alles en ja er gaat heel wat mis maar dit provinciaal geleuter gaat me wel wat ver.
En sommigen moeten inderdaad maar eens naar een opticien https://en.wikipedia.org/wiki/2021%E2%80%9322_AFC_Ajax_season

Partycrasher
18 juli 2022, 00:01
Stel dat de hele huidige stad Amsterdam over een paar uur zou verdwijnen (met uitzondering van alle Ijsberen), zouden wij er dan iets van merken? Hoeveel van al die lekkere studentes die daar rondlopen zijn ooit in de saunaclubs geweest? Die stad had allang vervangen moeten worden. In 1614 vonden veel Nederlanders dat ook, en toen zijn ze zelfs helemaal naar het werelddeel Amerika gegaan met die intentie. In dat jaar hebben Nederlanders die schoon genoeg hadden van Amsterdam, in het werelddeel Amerika de stad Nieuw-Amsterdam opgericht. Ze hebben het volgehouden tot 1674. Want welgeteld 0 studentes uit Amsterdam hadden de boot gepakt om in de saunaclubs van Nieuw-Nederland te werken. En zonder het mooiste beroep ter wereld is elke kolonie ten dode opgeschreven.

De echte geschiedenis vind je op dit forum, niet in de geschiedenisboeken.

Kwibus2
18 juli 2022, 01:00
Amsterdam heeft alles en ja er gaat heel wat mis maar dit provinciaal geleuter gaat me wel wat ver.
En sommigen moeten inderdaad maar eens naar een opticien https://en.wikipedia.org/wiki/2021%E2%80%9322_AFC_Ajax_season

Wat is je meest recente ervaring in Amsterdam?
Er is inspraak geweest voor de bewoners over de herinrichtingsplannen. Daar houdt het stadsbestuur zich niet aan.
De middenstand klaagt. Klanten blijven weg. Geniet maar van het Amsterdam van GL.

JonnyFontane
18 juli 2022, 04:59
Groen links uit de Herengracht
. Waarom zou men nog naar Amsterdam gaan indien men zich niet meer mag amuseren? Voor goed voetbal kan men beter Brussel bezoeken .

Voor al dat laatste ,moet ik toegeven, dat klopt.

kempie
18 juli 2022, 06:35
Amsterdam heeft inderdaad alles. Er zijn wel wat minpuntjes maar grootste pluspunt er is ontzendend veel entertainment. Elke band die je wilt zien bezoekt de stad wel eens. Theather, musea en kroegen zijn er volop en er is volop werk in bijna alle sectoren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kwibus2
18 juli 2022, 07:48
Het is een kleinburgerlijk dorp met stadsrechten waar GL de dienst uitmaakt.
Je zult er maar wonen.

JonnyFontane
18 juli 2022, 08:34
Je zult er maar wonen.

Gelukkig ik niet.......
Het enigste goeie wat uit Amsterdam komt, is de trein naar Eindhoven. ( vrij na Theo Maassen)

Willem2
18 juli 2022, 10:58
Wat is je meest recente ervaring in Amsterdam?


Ik wou zeggen gisteren nog maar het was 2 weken terug ofzo en ik was er dit jaar al meerdere keren.
En ja daar liep ik ook tegen regelgeving aan. Dat had te maken met het dichtslibben van de grachten en dan nog niet met rotzooi in de gracht maar alles wat erop drijft en vaart. Daar zijn nieuwe regeltjes bedacht en uiteraard moet je dan belasting betalen. Het goede daaraan is wel dat je de dienst die er over gaat wel telefonisch kan opbellen en dat het ook nog werkt. En dat is al heel wat.
Het probleem met Amsterdam is dat het wat vol is om het voor iedereen leuk te houden. Maar die stad blijft wonderschoon, zeker als je ´s nachts door het centrum loopt.
En ja er is veel criminaliteit en die is veel verstorender dan een partijtje als Groen Links. In het polderlandschap van de politiek draait het niet om 1 partij die dan zogenaamd schuldig is.

deket
18 juli 2022, 20:47
Voor alle duidelijkheid vind ik Amsterdam mooier dan bv Rotterdam zoals ik Maastricht ook aantrekkelijker vind dan bv Eindhoven maar dat heeft met de historische context te maken.
Zowel Rotterdam ,mede door de bombardementen tijdens WO2 als Eindhoven zijn helemaal nieuw opgebouwd en hebben geen geschiedkundige gebouwen meer en ook dus ook geen echte stafsziel

deket
18 juli 2022, 21:00
Dit gezegd zijnde kan ik de burgemeester van Amsterdam op een punt volgen.Zij heeft het gehad met die bendes, heus niet alleen Britten, die niet tegen de drank kunnen enzo de meiden achter de ramen bekijken als in de dierentuin, af en toe hun piemel uit hun broek steken, weinig fraai zicht, lopen te roepen van hoerEn,hoeren en dan ongevraagd fotograferen.
Maar dit kan men met een goed beleid anders oplossen dan te verbieden. Zij is in de Antwerpse villa Tinto gaan kijken, juust zoals het stadsbestuur van Brussel, Oostende, Luik en Seraing maar in Antwerpen blijven de ramen behouden maar worden alleen aangevuld door villa Tinto.
Laten we wel wezen met een marktonderzoek. Ga in de Soho te Londen aan 10 personen aan de bar vragen met wat ze Amsterdam associëren? 1 op de 10 ,degene met een John Lennon brilletje, Mao petje en teenslippers aan zal reageren met het Rijksmuseum en het Anne Frank huis. De rest unaniem over de raamdvps, en de coffeeshops. Doe de proef maar op de som.
De escalaties van dronken randdebielen op de Walletjes kan je op een ander manier aanpakken dan het soort folklore dat de Walletjes zijn te verbieden. Klaar

deket
18 juli 2022, 22:09
Amsterdam heeft inderdaad alles. Er zijn wel wat minpuntjes maar grootste pluspunt er is ontzendend veel entertainment. Elke band die je wilt zien bezoekt de stad wel eens. Theather, musea en kroegen zijn er volop en er is volop werk in bijna alle sectoren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kempie, dat beaam ik
Alleen heb ik de indruk dat ook deze stad onderhevig blijkt aan een zekere tijdsgeest. Dus strengere kijk op prostitutie en de verpreutsing globaal. Gelukkig heeft de geschiedenis bewezen dat alles in golfbewegingen gaat
Ooit stond Amsterdam symbool voor fluweel en peace maar vooral voor vrijheid, blijheid. Spreek nu wel over de jaren 60

deket
18 juli 2022, 22:09
Bedoel dus flower and power

Megaboob
18 juli 2022, 22:30
Amsterdam, ook wel Pjongyang aan de Amstel, met haar communistische moslimbroederschap bestuur en burgemeester is verworden tot een ultra links bolwerk van schaamteloze graaiers, zit vol met uitkeringsgerechtigden, krakers, antifa en anders links tuig en is autohatend, en meer milieu vervuilend dan welke stad dan ook dank zijn de groenslinks biomassa centrales. Een grote put van ellende dus, en er zou een 50 meter hoog hek omheen dienen te worden gezet, met de waarschuwing: ultra links gebied, betreden op eigen risico, en met gevaar voor uw leven voor de mocrobendes en drugdealers e.d. ook de luchtkwaliteit si er bedroevend slecht dankzij voorgenoemde biomassa centrales.

WANDELAAR5
18 juli 2022, 23:03
Voor alle duidelijkheid vind ik Amsterdam mooier dan bv Rotterdam zoals ik Maastricht ook aantrekkelijker vind dan bv Eindhoven maar dat heeft met de historische context te maken.
Zowel Rotterdam ,mede door de bombardementen tijdens WO2 als Eindhoven zijn helemaal nieuw opgebouwd en hebben geen geschiedkundige gebouwen meer en ook dus ook geen echte stafsziel

Het wordt tijd dat je weer eens naar Rotterdam gaat. Nummer 5 in de top 10 van te bezoeken steden volgens Lonely Planet:
https://nos.nl/l/2065386


Alleen de steden Kotor (Montenegro), Quito (Ecuador), Dublin en George Town in Maleisië staan boven Rotterdam. De stad werd in zijn uitverkiezing onder andere beoordeeld op zijn architectuur, aanbod van kunst en cultuur, horeca en uitgaansgelegenheden. Volgens Tom Hall, hoofdredacteur van Lonely Planet’s Best in Travel 2016, staat de stad er op deze gebieden goed voor.

"Rotterdam barst van moderne, postmoderne en hedendaagse bouwwerken en biedt de bezoeker een variëteit aan kunst, topkwaliteit restaurants en een sfeervol nachtleven. Dat maakt Rotterdam een van de 'must-see' bestemmingen

Jan_Wandelaar
19 juli 2022, 13:53
Maar die stad blijft wonderschoon, ...Inderdaad een wonderschoon monument van de rijkdom die vergaard is met slavernij en kolonisatie. Als ze daar echt Woke zouden zijn hadden ze dat monument van blanke superioriteit allang afgebroken, en waren ze, net als Rotterdam en Eindhoven, opnieuw begonnen. Cancel de wereld, begin bij jezelf....


J.W.

Brad Clitt
19 juli 2022, 13:58
Uit de tijd toen Mokum het nog wel had, maar ze hadden blijkbaar al een naar voorgevoel...


https://www.youtube.com/watch?v=SKXeLnjvUNY

JonnyFontane
19 juli 2022, 14:19
Inderdaad een wonderschoon monument van de rijkdom die vergaard is met slavernij en kolonisatie. Als ze daar echt Woke zouden zijn hadden ze dat monument van blanke superioriteit allang afgebroken, en waren ze, net als Rotterdam en Eindhoven, opnieuw begonnen. Cancel de wereld, begin bij jezelf....


J.W.

Je ijlt.....zal wel door de warmte komen...

Tonnyscy
19 juli 2022, 14:52
Wat een agressie hier op Amsterdam!
Ik vind Amsterdam de mooiste stad ter wereld en ik woon er zelf.
Je kan hier heerlijk werken en wonen, 's avonds lekker uitgaan, mensen ontmoeten en genieten van de cultuur.
Amsterdam heeft gewoon alles wat een stad moet hebben.
Geef mij maar Amsterdam!


https://www.youtube.com/watch?v=Lc2FTZLK_eI

WANDELAAR5
19 juli 2022, 16:02
Arme Tonny ;)

bertje600
19 juli 2022, 16:30
Toendertijd luisterde het satdsbestuur nog naar de bevolking, nu wordt het linkse gedoe de bevolking door de strot gedrukt.
Die hebben een motto: eerst veel geld betalen dan kunnen wij het jullie allemaal moeilijk maken en dat hebben ze gedaan en
doen ze nog steeds.
En dat met salarissen die de normale burgers hun gehele nooit zullen bereiken.
Daarna, als ze uitgeregeerd zijn komen ze in de nationale banencarroussel.

hasta la pasta
19 juli 2022, 19:05
Voor het eerst sinds jaren weer eens naar Amsterdam getogen voor een zakelijke afspraak.
Voor matig begaafde bestuurders is Amsterdam een doolhof geworden waar ondanks aardig wat rijervaring niet meer door te komen is.

Ik neem bij deze aan dat je jezelf tot de categorie matige bestuurders bestempelt. Ik heb goed nieuws voor je, namelijk dat je met het openbaar vervoer gemiddeld gezien snel op de plaats van bestemming bent. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.

Kwibus2
19 juli 2022, 21:35
Ik wou zeggen gisteren nog maar het was 2 weken terug ofzo en ik was er dit jaar al meerdere keren.
En ja daar liep ik ook tegen regelgeving aan.

Het centrum is volledig onbegaanbaar geworden. Iedere uitwijkmogelijkheid eindigt steevast in een afgesloten kruising.
Wat er bij de Munt veranderd is weet ik nog steeds niet. Mijn navigatie is up to date. Zelfs de meest recente Garmin weet geen antwoord.
Volgende keer parkeer ik weer bij de Esso pomp langs de A10 en neem daar een taxi. Er staan altijd taxi's te wachten bij die Esso pomp.
Mijn auto staat daar veilig. Dat kun je van het centrum van Amsterdan niet zeggen.

kempie
19 juli 2022, 23:15
Het centrum is volledig onbegaanbaar geworden. Iedere uitwijkmogelijkheid eindigt steevast in een afgesloten kruising.
Wat er bij de Munt veranderd is weet ik nog steeds niet. Mijn navigatie is up to date. Zelfs de meest recente Garmin weet geen antwoord.
Volgende keer parkeer ik weer bij de Esso pomp langs de A10 en neem daar een taxi. Er staan altijd taxi's te wachten bij die Esso pomp.
Mijn auto staat daar veilig. Dat kun je van het centrum van Amsterdan niet zeggen.

Dat is bij mij om de hoek het hele lage parkeertarief gaat daar wel verdwijnen. Je moet ook niet met de auto de stad in gaan maar gewoon met de fiets. Dan is amsterdam centrum prima te doen. Ver fietsen is het niet binnen amsterdam.

Ideetje. Parkeerterreinen aan de rand van de stad met goedkoop parkeren (die zijn er al met vaak aansluiting op OV) maar daar ook fiets verhuur zoals een OV fiets. Je bent flexibel om overal heen te rijden en waarschijnlijk net zo snel waar je wilt zijn vooral handig als je meerdere bestemmingen wilt bezoeken en het is een stuk goedkoper dan de taxi van Kwibus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WANDELAAR5
19 juli 2022, 23:26
Goed idee. In Bordeaux zijn honderden fietsenstallingen. Voor €1,70 kun je de hele dag een fiets uit de stalling halen, naar een andere stalling rijden en hem daar weer parkeren. Als je daar gedaan hebt wat je wilde doen pak je ergens weer een andere fiets en rijdt naar de volgende stalling. Alleen als je de fiets langer dan een half uur nergens parkeert moet je €1 per uur bijbetalen.

Maar ja, Amsterdam heeft het niet.

deket
19 juli 2022, 23:30
Ik dacht over het circulatieplan betreffende Gent te lezen maar het gaat wel degelijk over Amsterdam
Neem een bootje en denk niet aan de toeristische vallen. Lekker romantisch over de grachten

deket
19 juli 2022, 23:34
Het wordt tijd dat je weer eens naar Rotterdam gaat. Nummer 5 in de top 10 van te bezoeken steden volgens Lonely Planet:
https://nos.nl/l/2065386
Hoeveel heeft deze populaire moslimPVDAer als burgemeester voor deze reklame willen betalen?
Ik dacht over Barcelona of Napels of Marseille te lezen maar het gaat over Rotterdam?
De Kuip vind ik wel indrukwekkend als voetbaltempel maar ook voor optredens.

Kwibus2
20 juli 2022, 07:28
Dat is bij mij om de hoek het hele lage parkeertarief gaat daar wel verdwijnen. Je moet ook niet met de auto de stad in gaan maar gewoon met de fiets. Dan is amsterdam centrum prima te doen. Ver fietsen is het niet binnen amsterdam.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb nieuws voor je: Ik parkeer gratis op het terrein van de Esso pomp. Wel netjes vragen of het mag.
Fijn op de fiets met de handel die ik mee moet nemen. dat gaat niet lukken.
Tot nu toe werkt dit redelijk goed tot het moment komt dat ook taxi's het centrum niet meer kunnen bereiken.

JonnyFontane
20 juli 2022, 12:51
Neem een bootje en denk niet aan de toeristische vallen. Lekker romantisch over de grachten

Olietankers mogen niet over de grachten in A'dam.
Dus romantisch over de grachten zit er voor jouw niet in Ketje......( grapje, niet te serieus oppakken, je weet dat ik graag plaag)

Kwibus2
20 juli 2022, 17:40
Deket kennende zal het wel een duikboot zijn. Ben bang dat de grachten niet diep genoeg zijn voor zijn Nautilus.

kempie
20 juli 2022, 18:31
Olietankers mogen niet over de grachten in A'dam.)

Jij denkt gelijk weer dat ie een paar van die dames uit vaals mee neemt. Maar die zijn gespot in die nieuwe club in zundert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kwibus2
20 juli 2022, 22:17
De dames blijven rouleren. Wie dat bij wil houden heeft er dagwerk aan.

Goedemorgenallemaal
22 juli 2022, 11:45
Amsterdam heeft het nooit gehad. Ik ben al inde tweede helf van mijn jaren 50 en mijn vroegste herinneringen over Amsterdam dateren van 35 - 40 jaar terug. Het laatste positeve wat ik in Amsterdam heb meegemaakt was dat ik met de auto vrdwaalde , op de Spuistrata kwam en daar een parkeerplaats vond. Zomaar, uit het niets. Maar goed, dat was het enige. Verder was het toe ook al een te drukke teringbende. Het straalt niks uit vind ik, niet de deftigheid van Den Haag, niet de werklust en ondernemerschap van Rotterdam , niet de gemoedeljikheid van Den Bosch of Breda, niet het Historische van Maastricht. En ook niet de wereldstad uitstraling van London, de uitbundige chaos van Parijs , het heerlijk overtrokken karakter van Brussel (en ook uitbundige chaos)( ik wordt zo vrolijk van bv de jubelpoort, de afschuwelijke zakelijkheid van de Beliard- en Wetstraat en dan toch om de hoek dat prachtige Zonienwoud. Om nog maar te zwijgen van Elsene (wat veel meerpareltjes heeft dan alleen de Congolese erfenis) en het abbatoir in Anderlecht en de Marollen). Nee, "Amsterdam heeft 't... niet".

Positieve ontwikkeling is natuurlijk wel dat met name de Horeca Engels is gaan spreken, als zuiderling had je toch wat moeite met het Amsterdams en de huidige generatie bedienend personeel is een stuk gastvrijer tegenover mensen die geen Amsterdams spreken.

Ties85
22 juli 2022, 16:57
Amsterdam heeft het op sex gebied niet meer sinds de LINKSE sloopkogel erdoorheen is gegaan, verder blijf ik het gewoon een leuke stad vinden op het GL/D66 grachtengordel publiek na dan dat eigenlijk voor 90% ook nog eens import is uit de rest van Nederland.
Taxi's wie trapt daar nog in Amsterdam is een van de weinige plaatsen in Nederland waar Uber rijd en dat is fantastisch goedkoper als een taxi bij mij in de stad, en snel en makkelijk met een vooraf bekende vaste prijs gewoon top.
En feesten gaat er ook nog altijd zeer goed net als lekker eten Amsterdam is misschien niet meer wat het 15 jaar geleden was maar voor mij nog altijd een heerlijke mooie plek.

Wentelt Eefje
22 juli 2022, 16:57
‘k Hebbe nog leawer dat mie’n beer grip, dan da’k onderdoampelt möt wor’n in ‘n achterbaksen “gemoedelijkheid” van Breda of ‘n Bosch. Ie weet nit wa’j zengt…

Zwieg’k nog oawer dee pochers oet Rotterdam dee’t zo drök hebt met snoeverie hoo hat ze warkt, dat ze an dat hele wark’n en oondernemm’n nit too komt…

hasta la pasta
22 juli 2022, 17:07
Gelukkig is en blijft Amsterdam het boegbeeld en de hoofdstad van Nederland. Ik snap niet dat de geroemde gemoedelijkheid van de Zuiderlingen verward wordt met rancune als het over de hoofdstad gaat. Dan ineens spat de frustratie er vanaf.

Kwibus2
22 juli 2022, 17:18
Ik neem bij deze aan dat je jezelf tot de categorie matige bestuurders bestempelt. Ik heb goed nieuws voor je, namelijk dat je met het openbaar vervoer gemiddeld gezien snel op de plaats van bestemming bent. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.

Beste Hasta,

Niet van toepassing wanneer je twee zware koffers met handel mee moet nemen.
Mensen die Amsterdam, met name het centrum, noodgedwongen met de auto moeten bezoeken geven het op.
Dat geldt niet alleen voor mensen die wat willen brengen, het geldt ook voor mensen die wat willen kopen wanneer het om zware of volumineuze handel gaat. Fietsen is me ook al voorgesteld, gaat ook niet lukken.

Kwibus2
22 juli 2022, 17:28
Ik feliciteer de reageerders die blij zijn met Amsterdam. Geniet er van zolang het nog kan.
Voor mij is de stad een no go area, zal de hoofdstad mijden als de pest.
De linkse hobby die men autoluw maken noemt maar feitelijk neerkomt op onbegaanbaar maken voor autoverkeer zal zich uitbetalen.
De middenstand krepeert bij gebrek aan klanten.

Voor de bewoners is het ook een ramp. Toegezegde parkeerplekken in het herinrichtingsplan blijken zonder overleg te zijn verdwenen.
Je zult er maar wonen als minder valide en afhankelijk zijn van een auto. Alles kan in Amsterdam. De GL mafia maakt de dienst uit.

deket
22 juli 2022, 17:42
Weet je wie Amsterdam op de wereldkaart heeft gezet. John Lenon, frontman van The Beatles. Die hield een Bed inn. Met zijn kersverse Japanse bruid Yoko Ono ( die als stokster voor het verdwijnen van The Beatles werd beschouwd, maar dit terzijde)In maart 1969 als protest tegen de Amerikaanse invasie te Vietnam
Plots werd de stad en vooral het Vondelpark het symbool van de vrijheid en blijheid. Een 30 tal jaren geleden heb ik mij volop geamuseerd daar in oa de Bananenbar, La Vie en Rose, en zeker ook in het, wereldberoemde bordeel Yab Yum vol deketmeiden.
Amsterdam heden ten dage lijkt mij onderhevig aan een tijdsgeest die bordelen niet meer genegen zijn en waar de extreme politieke correctheid alsook de verpreutsing toeslaan
Las dat het toeristisch slachtoffer zou zijn van eigen succes, door teveel mensen maar wat dan te zeggen over de bestorming door toeristen van bv Barcelona en Venetië?

hasta la pasta
22 juli 2022, 17:53
Beste Hasta,

Niet van toepassing wanneer je twee zware koffers met handel mee moet nemen.
Mensen die Amsterdam, met name het centrum, noodgedwongen met de auto moeten bezoeken geven het op.
Dat geldt niet alleen voor mensen die wat willen brengen, het geldt ook voor mensen die wat willen kopen wanneer het om zware of volumineuze handel gaat. Fietsen is me ook al voorgesteld, gaat ook niet lukken.

Ik snap dat de beperkingen die opgelegd worden vervelend zijn. Ik weet niet hoe vaak je in Amsterdam komt, maar vooral hoeveel mensen je kent die in de binnenstad wonen. Deze mensen hebben hun stad de afgelopen decennia zien verworden tot een pretpark waar zelfs de fietspaden zo druk zijn met toeristen dat er geen doorkomen meer aan is. En dan heb ik het niet eens over het volk dat met een juppen traktor inkopen wil doen of wat handel wil drijven. Je lijkt te willen vergeten waarom mensen op GL of andere "linkse" partijen stemmen.

hasta la pasta
22 juli 2022, 17:56
Ik feliciteer de reageerders die blij zijn met Amsterdam. Geniet er van zolang het nog kan.
Voor mij is de stad een no go area, zal de hoofdstad mijden als de pest.

Gefeliciteerd!

peterp095
22 juli 2022, 18:25
Troost u, in Belgie is het niet anders. Antwerpen,Gent,Brussel,kan je beter vermijden om allerhande redenen.

Kwibus2
22 juli 2022, 19:29
Gelukkig is Amsterdam niet de enige stad die getroffen wordt door deze gekte.
Een stad die overladen wordt door rolkoffertoeristen heeft dat aan zich zelf te danken door jarenlang reclame te maken voor toerisme.
Die overlast los je niet op door de stad onbegaanbaar te maken voor het autoverkeer. Die insteek lost niets op.

Amsterdam heeft net als iedere andere stad bedrijvigheid nodig. De stad onbereikbaar maken voor bedrijven tast de bedrijvigheid aan.
Daar heeft de politiek geen oog voor. Nu wordt een groot deel van de parkeercapaciteit opgeheven. Dat heeft gevolgen voor bedrijven.
Klanten komen niet op de fiets of met het OV, dat is een illusie. Vraag eens aan een taxichauffeur hoe het is om in Amsterdam te werken.
Dan krijg je een indruk hoe het er voor staat.

Goedemorgenallemaal
23 juli 2022, 13:06
Gelukkig is Amsterdam niet de enige stad die getroffen wordt door deze gekte.
Een stad die overladen wordt door rolkoffertoeristen heeft dat aan zich zelf te danken door jarenlang reclame te maken voor toerisme.

Wie wind zaait etc. Niemand zou Amsterdam ontdekt hebben, de toeristen niet, de grachtengordelbewoners niet, als ze ze niet zelf begonnen waren met zichzelf op te hemelen en zichzelf op wereldkaart wilden zetten.

Goedemorgenallemaal
23 juli 2022, 13:07
Gelukkig is en blijft Amsterdam het boegbeeld en de hoofdstad van Nederland. Ik snap niet dat de geroemde gemoedelijkheid van de Zuiderlingen verward wordt met rancune als het over de hoofdstad gaat. Dan ineens spat de frustratie er vanaf.

Ik noem het superioriteistgevoel van ons uit. Je mag het ook arrogantie noemen

Kwibus2
23 juli 2022, 21:20
" Oorspronkelijk geplaatst door hasta la pasta Bekijk bericht
Ik neem bij deze aan dat je jezelf tot de categorie matige bestuurders bestempelt. Ik heb goed nieuws voor je, namelijk dat je met het openbaar vervoer gemiddeld gezien snel op de plaats van bestemming bent. Probeer het eens uit, zou ik zeggen."

Daar ben ik wat te bescheiden geweest. Een paar miljoen kilometer als beroepschauffeur zonder een schrammetje schade en flink wat rijervaring met auto en motorfiets. Ook schadevrij.
Ik denk niet dat het aan mijn rijvaardigheid ligt dat ik het opgeef mij in Amsterdam te verplaatsen met een auto. Voor alle duidelijkheid: de misère betreft vooral het centrum van de stad.
Twintig jaar geleden reed ik nog met een 50 tonner, de zwaarste categorie vrachtvervoer, in het centrum. Dat is nu uitgesloten.
Daar zul je tegenwoordig een pak ontheffingen voor bijzondere transporten voor nodig hebben.

Deze ontwikkeling staat me gewoon tegen. Die is bedacht door mensen met een beperkte visie die geen rekening willen houden met anderen waaronder de bewoners van de stad. Raadseltjes oplossen door steeds weer voor een afgesloten weggedeelte te staan boeit me niet.
Zo simpel is het.

Kwibus2
24 juli 2022, 05:43
Wie wind zaait etc. Niemand zou Amsterdam ontdekt hebben, de toeristen niet, de grachtengordelbewoners niet, als ze ze niet zelf begonnen waren met zichzelf op te hemelen en zichzelf op wereldkaart wilden zetten.

Helemaal juist.
Dat is waar de slagzin "Amsterdam heeft het" vandaan komt.
Amsterdam heeft geen binnenstad beleid, het gemeente bestuur rotzooit maar wat aan.
Nu is de stroming anti auto aan de winnende hand. Dat leidt tot excessen zoals het masaal opheffen van parkeerplaatsen.
Dat worden dan perkjes met wat planten. Erg fijn voor bewoners die afhankelijk zijn van een auto om zich te kunnen verplaatsen.
Natuurlijk is er inspraak, het toverwoord van de jaren negentig. Wel jammer dat de gemeente de gemaakte afspraken niet nakomt.
Dat leidt to mijn variant op de slagzin; "Amsterdam heeft het niet"

kempie
28 juli 2022, 12:47
Auto taboe bij één miljoen woningen die De Jonge komende tien jaar wil bouwen

Niet alleen in amsterdam wordt de auto ontmoedigd. We moeten toch nodig aan de deel auto gaan.

https://www.telegraaf.nl/financieel/1857391661/auto-taboe-bij-een-miljoen-woningen-die-de-jonge-komende-tien-jaar-wil-bouwen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk