PDA

Volledige versie bekijken : Omvolking: racistische replacement theorie



WANDELAAR5
20 juli 2022, 11:27
In de VS gelooft (afhankelijk van de peiling) circa 25%-50% van de bevolking dat er een soort plan is om blanke mensen in de landen waar ze vandaan komen te vervangen door Negers/Joden/Moslims/Aziaten/LHBTers. Onder blanke Republikeinen is dat zelfs 70%. Ook in Nederland hoor je tegenwoordig steeds vaker de term omvolking. Deze racistische complot theorie heeft al geleid tot veel terroristische aanslagen:

2018 Tree of Life synagoge in Pittsburg 11 Joden doodgeschoten
2019 Walmart in El Paso 23 mensen doodgeschoten gericht tegen hispanics.
2019 Moskee in Christchurch Nieuw Zeeland 51 moslims doodgeschoten.
2020 2 Shisha bars in Hanau Duitsland 9 immigranten doodgeschoten.
2021 3 massage salons beschoten met 8 Aziatische doden als gevolg.
2022 Schietpartij in supermarkt in Buffalo waarbij 11 mensen omkwamen, vooral negers.
De lijst is nog veel langer, zeker als je terreurdaden meerekent waarbij geen doden zijn gevallen.

De spanningen in de VS met name lopen erg op. Ze vergeten voor het gemak even dat de blanken in de VS zelf ook immigranten zijn. Er zijn daar veel mensen die immigratie zien als een bewuste poging Republikeinse kiezers te vervangen door Democraten. Donald Trump versterkte die gevoelens regelmatig.

Wanneer gaat die Great Replacement theorie ook in Nederland tot schietpartijen leiden?
Wie zijn de aanjagers van deze “omvolking” theorie in Nederland?
Zijn er al verdienmodellen in Nederland?
Gaat dit leiden tot een burgeroorlog in de VS?

https://globalextremism.org/the-great-replacement/

Shakir
20 juli 2022, 12:11
De term "omvolking'' is uiteraard een nogal platvloerse uitdrukking, en is ook niet vrij van enig complotmatig denken. Onschuldig is het dus niet.

Toch wil ik hierbij een recent voorbeeld geven waarbij in het Brusselse Gewest de wet op het onverdoofd slachten werd verworpen:
https://www.bruzz.be/milieu/commissie-verwerpt-verbod-op-onverdoofd-slachten-2022-06-08
De wet is trouwens al een tijdje van kracht in het Vlaamse en het Waalse gewest.

Heeft er iemand van het forum al eens door Brussel gewandeld? Ik raad je aan om dat eens te doen (of beter niet), en je zal meteen merken waarom deze wet verworpen is.

In feite is dit voorbeeld hier een treffende politiek correcte verwoording van het vuilgebekte woord "omvolking".
Ik heb absoluut niets tegen een diverse samenleving, maar er moeten hier geen wetten onder mijn neus geschoven worden die het Westen onwaardig zijn.

uurtje
20 juli 2022, 12:31
wandelaar5.....waaruit blijkt dat dit allemaal racistisch gemotiveerde aanslagen waren? En kun je misschien ook uitleggen hoe het met de talloze aanslagen op kerken en Christenen zit?

uurtje
20 juli 2022, 12:33
wandelaar5.....waaruit blijkt dat dit allemaal racistisch gemotiveerde aanslagen waren? En kun je misschien ook uitleggen hoe het met de talloze aanslagen op kerken en Christenen zit? Hit het het het systematisch geweld tegen Aziaten in de VS? Waar kotm dat vandaan? Weet je dat ook? Oh, en als ik toch zo vrij mag zijn... geweld tegen homo's en joden, wie hebben daar een patent op ?

pret
20 juli 2022, 12:46
wandelaar5.....waaruit blijkt dat dit allemaal racistisch gemotiveerde aanslagen waren? En kun je misschien ook uitleggen hoe het met de talloze aanslagen op kerken en Christenen zit? Hit het het het systematisch geweld tegen Aziaten in de VS? Waar kotm dat vandaan? Weet je dat ook? Oh, en als ik toch zo vrij mag zijn... geweld tegen homo's en joden, wie hebben daar een patent op ?

En waaruit blijkt dat het geen racistisch gemotiveerde aanslagen waren?

uurtje
20 juli 2022, 13:00
Pret, doel je op geweld tegen Aziaten, Joden en homo's? Verklaar je nader....

pret
20 juli 2022, 13:09
Pret, doel je op geweld tegen Aziaten, Joden en homo's? Verklaar je nader....

Nee ik doel op jouw eerste vraag, zou graag willen weten waaruit jij concludeert dat het geen racistische aanslagen betreft?

doesgek
20 juli 2022, 13:32
Maar het is geen COMPLOT?

Het is duidelijk dat de wereldbevolking aan het veranderen is qua samenstelling en de caucasians afnemen. Waarom? Minder kinderen per vrouw etc. Tel daarbij migratie op van niet caucasians naar Europa en je ziet dat procentueel gezien er steeds minder caucasians in bv Europa wonen en procentueel het aantal arabs/moslims toeneemt. Deze hebben ook nog eens meer kinderen per vrouw (grotere gezinnen) waardoor je een vliegwieleffect krijgt.

https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asiel-migratie-en-integratie/hoeveel-mensen-met-een-migratieachtergrond-wonen-in-nederland-#:~:text=Eerste%20en%20tweede%20generatie&text=Van%20de%20totale%20Nederlandse%20bevolking,d aarmee%20tot%20de%20tweede%20generatie.

Picasso 1
20 juli 2022, 14:13
Verschillende rassen is geen enkel probleem (mensen zijn volledig gelijk), het probleem is welke ideologieën mensen aanhangen en of die ideologieën binnen één samenleving flink met elkaar botsen (inherent hieraan kunnen ook verschillende achtergrondculturen met elkaar botsen). Dat onderscheid kunnen een hoop mensen niet maken, ze zien dat bepaalde ideologieën sterker vertegenwoordigd worden bij een bepaald deel van de bevolking en dan gaan ze op basis van ras en land van afkomst discrimineren in plaats van de focus te houden op welke ideologieën mensen aanhouden ongeacht hun verdere achtergrond.

rammetje
20 juli 2022, 14:15
Overal , echt overal krijgen we woke nonsens door de strot geduwd, moet het hier er nog eens bij? Beu van alleen maar op sociale media te deugdpreken?


Deze racistische complot theorie heeft al geleid tot veel terroristische aanslagen:

De spanningen in de VS met name lopen erg op. Er zijn daar veel mensen die immigratie zien als een bewuste poging Republikeinse kiezers te vervangen door Democraten. Donald Trump versterkte die gevoelens regelmatig.


Hebben die aanslagplegers je gezegd dat het omwille van deze theorie ze die daad gepleegd hebben of hebben de media geuit dat het raciaal gemotiveerd zal geweest zijn en ga jij een stapje verder dat het door de theorie komt. Zelf dingen aan mekaar linken wie maakt dan de complotheorie?
De theorie is een plan van 1919 dus je kan nog ver terug.
Je stelt verder republikeinse kiezers gelijk aan blanken, laatste senator verkiezing was in een district met 81% Hispanics, ze hebben republikeins gestemd.
Republikeinen zijn voor legale immigratie en tegen illegale. Democraten officieel ook, maar lieten het toe omdat ze dachten dat Immigranten voor hun zouden stemmen, dat valt dus tegen.
Trump kan heel gemeen zijn en de media heeft geïnsinueerd dat hij racistisch is maar er is geen enkel bewijs dat hij dat is, integendeel.
Moet een omvolkings theorie aangejaagd worden? Een rationele oudere mens weet dat er vroeger nauwelijks allochtonen waren door zijn ogen te gebruiken,dat hoef je niet te lezen. Een rationeel mens weet ook dat het niks uitmaakt welke achtergrond je landgenoten hebben. De theorie dient alleen maar voor zowel linkse als rechtse politici en bange wokies zoals jij. Als een gek begint te schieten is het door de situatie , opgefokt door die linkse en rechtse en ... jij.

Jan_Wandelaar
20 juli 2022, 14:30
Het is naïef om te denken dat verschillende culturen tegelijkertijd op hetzelfde grondgebied naast elkaar kunnen bestaan. Zo'n situatie heeft in het verleden ALTIJD tot oorlog geleidt. Zodra diversiteit zover doorgedreven word dat de eenheid/verbondenheid verloren gaat ontstaat onherroepelijk een onoverbrugbare verdeeldheid in de maatschappij. Daar zien we nu iedere dag al voorbeelden van.


J.W.

Picasso 1
20 juli 2022, 14:36
Het is naïef om te denken dat verschillende culturen tegelijkertijd op hetzelfde grondgebied naast elkaar kunnen bestaan. Zo'n situatie heeft in het verleden ALTIJD tot oorlog geleidt. Zodra diversiteit zover doorgedreven word dat de eenheid/verbondenheid verloren gaat ontstaat onherroepelijk een onoverbrugbare verdeeldheid in de maatschappij. Daar zien we nu iedere dag al voorbeelden van.


Burgeroorlogen zijn doorgaans ideologie gedreven binnen één cultuur.

pret
20 juli 2022, 14:40
Deze topic heeft rammetje aangespoord om na 6 jaar een post te doen :biggrin:

Husky
20 juli 2022, 14:58
Het verschil in geloof brengt vooral onrust en verdeeldheid!
Men trouwt met elkaar want de ander is onrein,eet varkensvlees en heeft in de ogen van de ander onaangepast gedrag etc.
Kleed zich te frivool en heeft afwijkende normen en waarden in de ogen van vooral islamitische medeburgers,en de overheid heeft ze de nodige privileges gegeven in de vorm van dubbele paspoorten of je dienstplicht vervullen in je geboorteland etc.
Jammer dit te moeten vaststellen,ik ben een echte Nederlander zonder religieuze achtergrond,maar vind een aparte gescheiden samenleving binnen Nederland schadelijk!
Kom er maar in Pret want jij vind dat natuurlijk maar grote onzin!:)

pret
20 juli 2022, 15:18
Kom er maar in Pret want jij vind dat natuurlijk maar grote onzin!:)

Waarop baseer je dat ik dit onzin vind?

Sterker nog als Nederlander met een dubbele paspoort en met een religieuze achtergrond ben ik ook voor een gezamenlijke samenleving zonder onderscheid te maken in ras, geloof en geslacht.

Shakir
20 juli 2022, 15:21
Het is naïef om te denken dat verschillende culturen tegelijkertijd op hetzelfde grondgebied naast elkaar kunnen bestaan. Zo'n situatie heeft in het verleden ALTIJD tot oorlog geleidt. Zodra diversiteit zover doorgedreven word dat de eenheid/verbondenheid verloren gaat ontstaat onherroepelijk een onoverbrugbare verdeeldheid in de maatschappij. Daar zien we nu iedere dag al voorbeelden van.


J.W.

Ja J.W., met dat typische cynisme van extreem-rechtse hardliners zal je van de wereld nooit een betere plek kunnen maken.

Shakir
20 juli 2022, 15:23
Deze topic heeft rammetje aangespoord om na 6 jaar een post te doen :biggrin:
Dat geeft al te kennen aan welke verkiezingsuitslag België zich in 2024 mag verwachten...

WANDELAAR5
20 juli 2022, 15:27
wandelaar5.....waaruit blijkt dat dit allemaal racistisch gemotiveerde aanslagen waren? En kun je misschien ook uitleggen hoe het met de talloze aanslagen op kerken en Christenen zit?
Daarvan heb ik al vele voorbeelden geplaatst in het islamofobie topic. Het aantal Christenen wat per jaar gedood wordt loopt in de 1000en. Maar we zijn hier niet van de jij-bakken. Dit gaat over Xenofoob Racistisch geweld aangewakkerd vanuit het complotdenken dat er een bewust plan is om autochtonen te vervangen door allochtonen in Westerse landen.

WANDELAAR5
20 juli 2022, 15:31
Het is naïef om te denken dat verschillende culturen tegelijkertijd op hetzelfde grondgebied naast elkaar kunnen bestaan. Zo'n situatie heeft in het verleden ALTIJD tot oorlog geleidt. Zodra diversiteit zover doorgedreven word dat de eenheid/verbondenheid verloren gaat ontstaat onherroepelijk een onoverbrugbare verdeeldheid in de maatschappij. Daar zien we nu iedere dag al voorbeelden van.


J.W.
Dat is misschien wel het trieste. De VS is trots op haar afkomst en de vorming van een nieuwe samenleving vanuit de “melting pot” van alle verschillende culturen. Dat krijgen ze op de lagere school al met de paplepel ingegoten. En dan nu 30-50% onverdraagzaam.

WANDELAAR5
20 juli 2022, 15:35
Maar het is geen COMPLOT?

Het is duidelijk dat de wereldbevolking aan het veranderen is qua samenstelling en de caucasians afnemen. Waarom? Minder kinderen per vrouw etc. Tel daarbij migratie op van niet caucasians naar Europa en je ziet dat procentueel gezien er steeds minder caucasians in bv Europa wonen en procentueel het aantal arabs/moslims toeneemt. Deze hebben ook nog eens meer kinderen per vrouw (grotere gezinnen) waardoor je een vliegwieleffect krijgt.

https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asiel-migratie-en-integratie/hoeveel-mensen-met-een-migratieachtergrond-wonen-in-nederland-#:~:text=Eerste%20en%20tweede%20generatie&text=Van%20de%20totale%20Nederlandse%20bevolking,d aarmee%20tot%20de%20tweede%20generatie.

Helaas wordt er nu in de VS dus wel een complot theorie tegen aan gegooid zoals je kunt lezen in de link die ik heb bijgevoegd. Er zou een bewust plan zijn autochtonen te vervangen door allochtonen, gestuurd door allerlei duistere krachten. En 1 die steeds gevaarlijker wordt en mensen aanzet tot de gekste dingen. En als je het woord Caucasian gebruikt. Dat staat in Amerika zelfs op de identiteitskaart van de donkerste mensen uit India en Pakistan.

WANDELAAR5
20 juli 2022, 15:43
Overal , echt overal krijgen we woke nonsens door de strot geduwd, moet het hier er nog eens bij? Beu van alleen maar op sociale media te deugdpreken?



Hebben die aanslagplegers je gezegd dat het omwille van deze theorie ze die daad gepleegd hebben of hebben de media geuit dat het raciaal gemotiveerd zal geweest zijn en ga jij een stapje verder dat het door de theorie komt. Zelf dingen aan mekaar linken wie maakt dan de complotheorie?
De theorie is een plan van 1919 dus je kan nog ver terug.
Je stelt verder republikeinse kiezers gelijk aan blanken, laatste senator verkiezing was in een district met 81% Hispanics, ze hebben republikeins gestemd.
Republikeinen zijn voor legale immigratie en tegen illegale. Democraten officieel ook, maar lieten het toe omdat ze dachten dat Immigranten voor hun zouden stemmen, dat valt dus tegen.
Trump kan heel gemeen zijn en de media heeft geïnsinueerd dat hij racistisch is maar er is geen enkel bewijs dat hij dat is, integendeel.
Moet een omvolkings theorie aangejaagd worden? Een rationele oudere mens weet dat er vroeger nauwelijks allochtonen waren door zijn ogen te gebruiken,dat hoef je niet te lezen. Een rationeel mens weet ook dat het niks uitmaakt welke achtergrond je landgenoten hebben. De theorie dient alleen maar voor zowel linkse als rechtse politici en bange wokies zoals jij. Als een gek begint te schieten is het door de situatie , opgefokt door die linkse en rechtse en ... jij.
Die rascistische motieven kun je eenvoudig terug zoeken door over die aanslagen te lezen. En ik stel Republikeinen helemaal niet gelijk aan blanken. Ik constateer alleen dat er een onderzoek is geweest onder Republikeinse blanken (dus maar een deel van de Republikeinen) waar dit sterker leeft dan in de rest van de Amerikaanse bevolking.
Tenslotte denk ik dat de meeste mensen (jij ook?) tegen dit soort terroristisch geweld zijn. En dat het heel goed is te kijken naar de maatschappelijke onrust en spanningen die de replacement theorie teweeg brengt. Als je dat bewustzijn Woke noemt, dan heb je gelijk dat ik wakker ben.

Jan_Wandelaar
20 juli 2022, 16:47
Burgeroorlogen zijn doorgaans ideologie gedreven binnen één cultuur.Kun je nagaan wat er gebeurt wanneer je ook nog eens meerdere culturen in de mix gooit.....


J.W.

Jan_Wandelaar
20 juli 2022, 16:49
Waarop baseer je dat ik dit onzin vind?

Sterker nog als Nederlander met een dubbele paspoort en met een religieuze achtergrond ben ik ook voor een gezamenlijke samenleving zonder onderscheid te maken in ras, geloof en geslacht.Door als heteroseksuele man exclusief seks te hebben met vrouwen maak je onderscheid op basis van geslacht!!!!


J.W.

peterp095
20 juli 2022, 17:20
Hoe kun je Nederlander zijn met een dubbel paspoort ? Je bent ofwel het ene ofwel het andere, duidelijk aangeven voor wat je staat en kiest.
Hier in Belgie is het even erg, kiezen voor een Belgische nationaliteit voor het financiele en al de rest blijft bij het oorspronkelijke.
Men spreekt al jaren om de dubbele nationaliteit af te schaffen maar het zal wachten worden tot na de volgende verkiezingen.

pret
20 juli 2022, 17:31
Door als heteroseksuele man exclusief seks te hebben met vrouwen maak je onderscheid op basis van geslacht!!!!


J.W.

Dat is een persoonlijke voorkeur welke jijzelf ook hebt. Althans daar ga ik vanuit, maar kan mij vergissen uiteraard. :cool:

rammetje
20 juli 2022, 17:36
Deze topic heeft rammetje aangespoord om na 6 jaar een post te doen :biggrin:

Ik lees liever over lekkere deernes en lekkere clubs dan hier te reageren op woke propaganda.

pret
20 juli 2022, 17:36
Hoe kun je Nederlander zijn met een dubbel paspoort ? .

Tsja ben zo geliefd dat beiden landen mij graag wilden hebben. Is niet voor iedereen weggelegd :biggrin:

schoolmeester
20 juli 2022, 18:03
Dubbele paspoorten moeten ze afschaffen.
Slaat helemaal nergens op.
Ik ben voorstander van 1 paspoort, gewoon het land waar je permanent woont.

kempie
20 juli 2022, 18:21
Deze topic heeft rammetje aangespoord om na 6 jaar een post te doen :biggrin:

Wat ik nooit begrijp. Je ziet opeens een naam langskomen die je nooit ziet en dan gaat men gelijk kijken. Hoeveelmpost heeft ie al. Hoe lang geleden is z’n laatste post. Lekker boeien. Misschien is het een nieuwkomer of misschien iemand die weer eens van plan is wat vaker te posten. Misschien blijft het bij dat bericht of misschien gaat ie weer veel posten. Wat maakt het allemaal uit. Waarom toch deze fascinatie voor andere ijsberen accounts.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Shakir
20 juli 2022, 18:47
Deze topic heeft rammetje aangespoord om na 6 jaar een post te doen :biggrin:


Wat ik nooit begrijp. Je ziet opeens een naam langskomen die je nooit ziet en dan gaat men gelijk kijken. Hoeveelmpost heeft ie al. Hoe lang geleden is z’n laatste post. Lekker boeien. Misschien is het een nieuwkomer of misschien iemand die weer eens van plan is wat vaker te posten. Misschien blijft het bij dat bericht of misschien gaat ie weer veel posten. Wat maakt het allemaal uit. Waarom toch deze fascinatie voor andere ijsberen accounts.


Pret heeft tenminste gevoel voor humor. Ik vind het ook bijzonder grappig dat er een slapend forumlid na 6 jaar plotseling uit zijn krammen schiet om wokies af te snauwen.

Vorig jaar hadden we hier een vergelijkbaar geval (nog straffer eigenlijk): iemand met de nickname "VLAMING" trok ook na 6 jaar plotseling fel van leer toen er iets werd geschreven over de Vlaams nationalistische N-VA en Bart de Wever! Dat was hiermee zijn eerste, en voorlopig ook laatste bericht.

:k046[1]:

schoolmeester
20 juli 2022, 19:02
Als je na 6 jaar je eerste bericht schrijft, heb je forum-angst.
Ene Badslippers kan U hier van af helpen.
Graag gedaan.

Groet, schoolmeester.

peterp095
20 juli 2022, 19:11
Dubbele paspoorten moeten ze afschaffen.
Slaat helemaal nergens op.
Ik ben voorstander van 1 paspoort, gewoon het land waar je permanent woont.

Waar je prrmanent woont en waar je,je schikt naar de gebruiken en gewoontes.

schoolmeester
20 juli 2022, 19:15
Inderdaad, waar je je aanpast naar de gebruiken en gewoontes van het land waar je permanent woont.

Poppalarge
20 juli 2022, 21:10
Dubbele paspoorten moeten ze afschaffen.
Slaat helemaal nergens op.

Totdat je voor je werk naar instabiele regio’s moet en daar liever niet wil laten zien waar je allemaal geweest bent en dus een tweede (zakelijk) paspoort ernaast moet voeren om het nodige gezeur te voorkomen bij de immigratie van zo’n regio…

Zo zijn er ook genoeg mensen die bij defensie werken met een militair en burger paspoort, dus zo makkelijk is het allemaal niet.

Anyways…

In hoeverre is er tegenwoordig eigenlijk nog echt sprake van geloof als vrijwel iedereen gemotiveerd door materialisme van alles bedenkt om ergens beter van te worden?

Het draait meer om de herverdeling van de welvaart dan het echte geloof en dat komt steeds vaker terug in alle complottheorieën. Alles is financieel gemotiveerd, maar wordt verdoezeld door het maar onder een andere noemer te gooien zodat er meer aanhangers aanhaken en het schijnt goed te werken.

Wellicht moeten mensen zich maar meer gaan afvragen onder welke valse voorwendselen ze geworven worden om de plannen van anderen uit te voeren, dan zich te laten afleiden door randzaken die steeds maar blijven opduiken als de vaste argumenten en zich zo aansluiten bij zaken die net als het geloof gebruikt worden om bepaalde handelingen te rechtvaardigen.

Mensen worden nu eenmaal graag voor de gek gehouden, daarom herhaalt de geschiedenis zich ook keer op keer….


Sent from my Atari 4096 STFM[emoji769]

deket
20 juli 2022, 21:42
Het is naïef om te denken dat verschillende culturen tegelijkertijd op hetzelfde grondgebied naast elkaar kunnen bestaan. Zo'n situatie heeft in het verleden ALTIJD tot oorlog geleidt. Zodra diversiteit zover doorgedreven word dat de eenheid/verbondenheid verloren gaat ontstaat onherroepelijk een onoverbrugbare verdeeldheid in de maatschappij. Daar zien we nu iedere dag al voorbeelden van.


J.W.
Deze stelling klopt niet

rammetje
20 juli 2022, 21:43
Die rascistische motieven kun je eenvoudig terug zoeken door over die aanslagen te lezen. En ik stel Republikeinen helemaal niet gelijk aan blanken. Ik constateer alleen dat er een onderzoek is geweest onder Republikeinse blanken (dus maar een deel van de Republikeinen) waar dit sterker leeft dan in de rest van de Amerikaanse bevolking..
Link? En dat bewijst nog altijd niet dat die bepaalde theorie aan de basis van aanslagen ligt of je kan gedachten lezen , aan welk getal denk ik nu?

Tenslotte denk ik dat de meeste mensen (jij ook?) tegen dit soort terroristisch geweld zijn. En dat het heel goed is te kijken naar de maatschappelijke onrust en spanningen die de replacement theorie teweeg brengt. Als je dat bewustzijn Woke noemt, dan heb je gelijk dat ik wakker ben.
Terrorisme slaat op een bepaald religieus of politiek doel , welke was het in je voorbeelden?
"Te kijken naar de maatschappelijke onrust en spanningen die de replacement theorie teweeg brengt. " of te kijken naar de maatschappelijke onrust en spanningen die massa immigratie teweeg brengt ? En ja de hele woke beweging heeft op het punt van racisme alleen maar meer verdeling, onrust,doden en andere miserie veroorzaakt.
Je neemt graag de VS als vb... Na de talloze blm rellen ( dit voldoet wel aan de definitie van terrorisme) met 25 doden en miljoenen schade aan vooral zaken en huizen van zwarten. Met de kreet " Defund the police" hebben democraten aan de macht DA's en burgemeesters lijsten van misdaden opgesteld die niet meer vervolgd worden zoals diefstal en overval. Overal in usa stijgt criminaliteit radicaal. Dit is het ergste in California die een exodus kennen van burgers en winkels waar misdadigers vrij een winkel in lopen en dingen stelen en niet vervolgd worden voor onder 800 $.
Het enige incident dat hier in de kranten van die rellen verschenen is dat " een extreem rechtse blanke met een wapen over de staatgrens gegaan is om 3 vredelievende zwarte blm betogers doden te schieten" . De rechtzaak gaf vrijspraak nadat bleek dat die 17 jarige daar woonde,wapen legaal was,tientallen auto's van hun zaak de dag ervoor in brand gestoken waren,hij die dag ze probeerde te stoppen om hun tankstation in brand te steken. Ze hem al hadden neergeslagen met wapens tegen zijn hoofd,hij vluchtte en ze hem achtervolgden terwijl ze riepen "dood hem". Gelukkig was er video die toonde dat zelf toen hij neer lag hij niet schoot toen ze hun handen opstaken en pas toen ze dan toch hun pistool terug op hem richten hij schoot. Er waren 2 doden (niet 3niet zwarten) alle 3 met groot crimineel verleden. Er is geen enkele referentie in pc,gsm of thuis naar extreem rechts gevonden.Dus je betrouwbare krant was dus op alle vlakken mis, iedereen weet toch dat die niet meer objectief zijn. Je kan het zelf testen.

deket
20 juli 2022, 22:07
@JW
Ken jíj Signapore? Wonen verschillende religies en culturen al lang vreedzaam naast elkaar. De machthebbers die zich van Engeland naar China hebben verplaatst staan hier buiten
Je moet het zelf niet zo ver zoeken. Zwitserland : verschillende taalgroepen die vreedzaam naast elkaar leven.
Club Brugge en Anderlecht lijkt me uiteraard in België een ander verhaal maar dat gaat niet veranderen

deket
20 juli 2022, 22:17
Rammetje. In deze context ben ik benieuwd naar je mening over die extreem religieuze opperrechters bij de republikeinen
Had enigzins nog een beetje respect voor Trump wegens zijn ongezouten stijl van communiceren. Ik hou daar wel van en kan.me ermee associëren. Maar dat laatste respect blijkt van mijn kant weggeveegd nadat hij die randdebielen als opperrechter heeft benoemd
Onlangs mocht een meisje van 10 jaar( ja op die leeftijd kan men al vruchtbaar zijn) dat verkracht werd en hierdoor ongewenst in verwachting, GEEN abortus uitvoeren. Dit is toch niet meer ernstig. Dat zijn dan je republikeinse vriendjes? Ook betreffende anticonceptie hebben deze rechters hun ongenoegen geuit.
Mooie vriendjes hoor!

rammetje
20 juli 2022, 22:42
Shakira je kent me in saunaclubs( een drie-viertal keer mekaar daar gezien), maar in ga niet zo veel.
Ik laat de review liever aan "de professionals" over, die kunnen beter vergelijken.
Ik denk dat als je alle accounts bekijkt er veel leden op nul posts zullen staan.
Maar als iemand weer eens afkomt met kort door de bocht "er zijn een paar autoaccidenten met doden gebeurt, dus elke chauffeur wil voetgangers dood" theorie dan kan je soms het niet nalaten eens te reageren.

Flinstone
21 juli 2022, 11:05
Voor eventuele geïnteresseerden, n.a.v. Het onderwerp omvorming bevolking
https://sovereignwales.com/2016/09/20/the-genocidal-kalergi-plan-to-destroy-the-indigenous-nations-and-peoples-of-europe/

rammetje
21 juli 2022, 14:21
Rammetje. In deze context ben ik benieuwd naar je mening over die extreem religieuze opperrechters bij de republikeinen
Had enigzins nog een beetje respect voor Trump wegens zijn ongezouten stijl van communiceren. Ik hou daar wel van en kan.me ermee associëren. Maar dat laatste respect blijkt van mijn kant weggeveegd nadat hij die randdebielen als opperrechter heeft benoemd
Onlangs mocht een meisje van 10 jaar dat verkracht werd en hierdoor ongewenst in verwachting, GEEN abortus uitvoeren.

Roe vs Wade was war elke jurist zal bevestiging een juridisch foute uitspraak, wat die rechters doen is de macht terug bij de staten leggen. Zorgen dat de grondwet in stand gehouden wordt is hun primaire taak en maakt hun niet extreem. De staten beslissen nu afzonderlijk dat gaat van totaal verbod met uitzonderingen wat geval was met dat meisje in Ohio: er zou in dit geval wel een uitzondering gemaakt zijn tot abortus toelaten 4 weken NA de geboorte ! ( california). Zij is verkracht door een illegale immigrant en niet gerapporteerd door de woke dokter die daarmee de wet in Indiana overtrad.
De ganse abortus kwestie is altijd moeilijk van welke kant je het ook bekijkt en ik heb daar geen persoonlijke opinie over, maar om tegenwicht te geven omdat de berichtgeving in België eenzijdig is : op de termijn van België (12-14 weken zwangerschap) heeft een foetus alle eigenschappen die later zal hebben,voelt het pijn en verzet zich actief tegen de abortusprocedure. Misschien kan je eens met abortus overlevers praten en ze dan eens zeggen dag ze het niet waard zijn te leven. Zoals gezegd een moeilijke kwestie ,aan de ene kant jonge vrouwen die hun leven in duigen zien en de andere kant zien dat Roe vs Wade voor 68 million babymoorden heeft veroorzaakt.
Schrappen anticonceptie is fake news.
Benoemingen van opperrechters gebeuren in US politiek, slechte zaak. Maar het is door de arrogantie van de Democraten dat er nu een meerderheid Republikeinse rechters zijn. Zij waren zo overtuigd dat ze ook in 2016 zouden winnen dat ze de wet aangepast hebben. Maar het is nog altijd beter dan het Europees hooggerechtshof waar alle rechters een wedstrijdje om te wokest spelen.
En republikeinen zijn mijn vrienden niet, alleen ben ik geïnformeerd en denk kritisch.

rammetje
21 juli 2022, 14:24
Als je na 6 jaar je eerste bericht schrijft, heb je forum-angst.

Oh ja , ik beef in mijn schoenen als ik iets moet schrijven.

rammetje
21 juli 2022, 14:35
Nogmaals wat denk je dat iemand tot de waanzin van moorden zal krijgen:

Iemand die zijn familie ziet opgeblazen worden door moslimterroristen.
iemand die door een diversiteit quota zijn job verliest
iemand die zijn dochter verkracht is maar politie niets aan doet ( in Engeland is in 1 plaats meer dan 1000 meisjes van 11 tot 16 verkracht gedurende 20 jaar maar politie deed uit vrees voor raciale conflicten)
iemand die iets leest over een "omvolkings theorie "


De eerste 3 gevallen ja, de vierde nee.

Wentelt Eefje
21 juli 2022, 17:18
Dubbele paspoorten moeten ze afschaffen.
Slaat helemaal nergens op.
Ik ben voorstander van 1 paspoort, gewoon het land waar je permanent woont.

Daarvoor zouden er wereldwijd wel bijzonder snelle naturalisatieprocedures moeten zijn, quod non.

Wentelt Eefje
21 juli 2022, 17:39
Toch wil ik hierbij een recent voorbeeld geven waarbij in het Brusselse Gewest de wet op het onverdoofd slachten werd verworpen:
https://www.bruzz.be/milieu/commissie-verwerpt-verbod-op-onverdoofd-slachten-2022-06-08
De wet is trouwens al een tijdje van kracht in het Vlaamse en het Waalse gewest.

Heeft er iemand van het forum al eens door Brussel gewandeld? Ik raad je aan om dat eens te doen (of beter niet), en je zal meteen merken waarom deze wet verworpen is.

Bij het huiveren op te treden tegen onverdoofd slachten wil ik toch graag een kanttekening - of misschien wel een paar - maken. Wetsvoorstellen daartoe sneuvelen verdacht vaak doordat de tegenwerking niet alleen uit Islamitische hoek komt, maar zeker zo vaak goed belobbyd vanuit de koshere hoek. (In Nederland weet bijvoorbeeld de kleine blonde dood uit Venlo dat zijn partijfinanciering gedecimeerd zal worden wanneer een dergelijk wetsvoorstel met zijn steun door Tweede en Eerste Kamer geloodst wordt.)

Dat is eveneens de reden dat vrijwel elke westerse luchtvaartmaatschappij na je “dieet-optie-melding” jou een halal-maaltijd serveert indien gewenst. Ze “kunnen er niet onderuit” omdat ze allemaal gezien de vervoerde aantallen reizigers uit de volgende categorieën ook de dieetopties hindoe en kosher willen blijven aanbieden. (Standaard is 24 uur voor vertrek halal of hindoe melden, 48 uur voor vertrek kosher)

WANDELAAR5
21 juli 2022, 17:43
Voor eventuele geïnteresseerden, n.a.v. Het onderwerp omvorming bevolking
https://sovereignwales.com/2016/09/20/the-genocidal-kalergi-plan-to-destroy-the-indigenous-nations-and-peoples-of-europe/

Daar komt ook nog eens een zwaar anti-semitische component bij die omvolking complot theorie. De Joden zitten er achter en financieren het…

deket
21 juli 2022, 21:44
Bij het huiveren op te treden tegen onverdoofd slachten wil ik toch graag een kanttekening - of misschien wel een paar - maken. Wetsvoorstellen daartoe sneuvelen verdacht vaak doordat de tegenwerking niet alleen uit Islamitische hoek komt, maar zeker zo vaak goed belobbyd vanuit de koshere hoek. (In Nederland weet bijvoorbeeld de kleine blonde dood uit Venlo dat zijn partijfinanciering gedecimeerd zal worden wanneer een dergelijk wetsvoorstel met zijn steun door Tweede en Eerste Kamer geloodst wordt.)

Dat is eveneens de reden dat vrijwel elke westerse luchtvaartmaatschappij na je “dieet-optie-melding” jou een halal-maaltijd serveert indien gewenst. Ze “kunnen er niet onderuit” omdat ze allemaal gezien de vervoerde aantallen reizigers uit de volgende categorieën ook de dieetopties hindoe en kosher willen blijven aanbieden. (Standaard is 24 uur voor vertrek halal of hindoe melden, 48 uur voor vertrek kosher)
Heb deze polemiek op de voet gevolgd
Conner heeft groot gelijk dat hij die Brusselse politici uit de partijraad zet maar dat vind ik nog te soft. Hij zou ze moeten verplichten hun mandaat in te leveren. Btw,om verkozen te geraken als Vlaamse mandataris in Brussel zijn maar enkele stemmen genoeg. Wat familie en vrienden
Dan komt er zo een Brusselse socialistische politica, Hilde Sabbe doodleuk op Ter Zake zeggen dat ze tegen de wet op onverdoofd slachten heeft gestemd om de moslimkiezers niet tegen het hoofd te stoten. Vroeg onmiddellijk om een emmer voor te braken. What next? Niet stemmen tegen de Sharia?
Zulke sujetten zoals die Hilde Sabbe zijn niet alleen de oorzaak dat de filosofie rond de verlichting volledig verworpen blijkt maar ook dat de socialisten heden ten dage volledig vervreemden van de basis. Eigenlijk zou ik al hopen dat ze mevrouw Hilde Sabbe op de vleeshaak hangen

Shakir
22 juli 2022, 08:40
Eigenlijk zou ik al hopen dat ze mevrouw Hilde Sabbe op de vleeshaak hangen
Ik heb de beelden (per ongeluk weliswaar) van een onverdoofde slachting gezien en moet zeggen dat dit WRAAKROEPEND is! Geen nuchter denkende mens kan hier begrip voor opbrengen.
Ik vind dat al die voorstanders van onverdoofd slachten maar zelfs eens onverdoofd mogen plaatsnemen op de slachtbank.

Voor alle duidelijkheid: zeker niet elke moslim keurt onverdoofd slachten goed, en er zijn ook moslimlanden die een verbod op onverdoofd slachten hebben ingevoerd.
In apenlanden als Frankrijk of Brussel kan dat wel.

Badslippers
22 juli 2022, 09:59
Tja, alle religies hebben gemeen dat ze er toch merkwaardige maar vooral primitieve praktijken en rituelen op na houden. Dat het lijdend voorwerp hier weinig in te vertellen heeft moge duidelijk zijn.

deket
22 juli 2022, 17:57
Roe vs Wade was war elke jurist zal bevestiging een juridisch foute uitspraak, wat die rechters doen is de macht terug bij de staten leggen. Zorgen dat de grondwet in stand gehouden wordt is hun primaire taak en maakt hun niet extreem. De staten beslissen nu afzonderlijk dat gaat van totaal verbod met uitzonderingen wat geval was met dat meisje in Ohio: er zou in dit geval wel een uitzondering gemaakt zijn tot abortus toelaten 4 weken NA de geboorte ! ( california). Zij is verkracht door een illegale immigrant en niet gerapporteerd door de woke dokter die daarmee de wet in Indiana overtrad.
De ganse abortus kwestie is altijd moeilijk van welke kant je het ook bekijkt en ik heb daar geen persoonlijke opinie over, maar om tegenwicht te geven omdat de berichtgeving in België eenzijdig is : op de termijn van België (12-14 weken zwangerschap) heeft een foetus alle eigenschappen die later zal hebben,voelt het pijn en verzet zich actief tegen de abortusprocedure. Misschien kan je eens met abortus overlevers praten en ze dan eens zeggen dag ze het niet waard zijn te leven. Zoals gezegd een moeilijke kwestie ,aan de ene kant jonge vrouwen die hun leven in duigen zien en de andere kant zien dat Roe vs Wade voor 68 million babymoorden heeft veroorzaakt.
Schrappen anticonceptie is fake news.
Benoemingen van opperrechters gebeuren in US politiek, slechte zaak. Maar het is door de arrogantie van de Democraten dat er nu een meerderheid Republikeinse rechters zijn. Zij waren zo overtuigd dat ze ook in 2016 zouden winnen dat ze de wet aangepast hebben. Maar het is nog altijd beter dan het Europees hooggerechtshof waar alle rechters een wedstrijdje om te wokest spelen.
En republikeinen zijn mijn vrienden niet, alleen ben ik geïnformeerd en denk kritisch.
Inhoudelijk ben ik het niet met je eens maar je gebruikt wel gefundeerde argumenten en dat vind ik al vrij positief tegenwoordig
Abortus lijkt mij betreft als bv Euthanasie een delicaat thema maar ieder rationeel mens wel deze beiden uit het strafwetboek
Komt er nog bij dat in gebieden waar veel ongewenste kinderen worden geboren de criminaliteit de hoogte in gaat. Heb ik het nog niet over het gezondheidsgecaar voor de moeders wanneer ze illegale abortus moet laten uitvoeren

rammetje
23 juli 2022, 01:56
@JW
Ken jíj Signapore? Wonen verschillende religies en culturen al lang vreedzaam naast elkaar. Je moet het zelf niet zo ver zoeken. Zwitserland : verschillende taalgroepen die vreedzaam naast elkaar leven.
Dus de Helveti hebben geen cultuurverschillen gehad met Germaanse volken ? Zoveel zelfs dat het onleefbaar werd en ze wilden verhuizen, alleen hebben de Franken en de Italianen daar een stokje voor gestoken. Ze zijn daar zo gedomineerd dat ze hun eigen taal verloren hebben.
Signapore ken ik niet( of bedoel je Singapore die rassen rellen hebben gehad ?). En als de financiële fair play wet ooit eens toegepast word op Anderlecht, geraakt dat ook opgelost.

Willem2
25 juli 2022, 16:25
De extreemrechtse premier van Hongarije, Viktor Orbán, heeft zich in een toespraak uitgesproken tegen de vermenging van Europese en niet-Europese rassen. Zijn speech leidde onmiddellijk tot verontwaardiging van oppositiepartijen en Europese politici.

,,Wij zijn geen gemengd ras en we willen ook geen gemengd ras worden”, zei Orbán zaterdag. Hij voegde toe dat landen waar Europeanen en niet-Europeanen zich vermengen ‘niet langer naties’ zijn. Orbán doet al jaren soortgelijke uitspraken, maar deze opmerkingen waren toch opvallend en waren in extreemrechtse bewoordingen geformuleerd.
... https://www.ad.nl/buitenland/verontwaardiging-na-uitspraken-hongaarse-premier-orban-over-rassenvermenging-in-europa~a6444cda/

rammetje
25 juli 2022, 21:48
De extreemrechtse premier van Hongarije, Viktor Orbán, heeft zich in een toespraak uitgesproken tegen de vermenging van Europese en niet-Europese rassen. Zijn speech leidde onmiddellijk tot verontwaardiging van oppositiepartijen en Europese politici.

:gruebel: Volgens een peiling in Hongarije is alleen 4,6% voor verdere immigratie ( referendum volgt in oktober), die zijn blijkbaar niet "verontwaardigd" ( verontwaardiging is daar misschien nog geen standaard gedrag.)

deket
25 juli 2022, 21:59
:gruebel: Volgens een peiling in Hongarije is alleen 4,6% voor verdere immigratie ( referendum volgt in oktober), die zijn blijkbaar niet "verontwaardigd" ( verontwaardiging is daar misschien nog geen standaard gedrag.)
De premier blijkt enorm populair daar. Dat bleek nog uit de laatste verkiezingen.
Maar erg consequent vind ik hem niet
Wel Europese subsidies aanvaarden maar niet zijn deel van de verantwoordelijkheid betreffende vluchtelingen naar Europa nemen? Het is het een of het ander he. Niet alleen de lusten graaien maar de lasten moeten de andere landen dan maar doen? Zo werkt het niet .
In de zomer van 1992 ooit op vakantie geweest in Balatonmeer en Boedapest. Best een mooi land. Was geen vrijgezel op dat moment maar Boedapest bleek toen het Bangkok van Europa. Tal van bordelen. Daar blijkt ook weinig van over te zijn,heb ik begrepen

rammetje
25 juli 2022, 23:00
Wel Europese subsidies aanvaarden maar niet zijn deel van de verantwoordelijkheid betreffende vluchtelingen naar Europa nemen? Het is het een of het ander he. Niet alleen de lusten graaien maar de lasten moeten de andere landen dan maar doen? Zo werkt het niet .
Wel grappig dat dat net socialisme is, geld krijgen waar anderen voor werken.Ik ga ook niet akkoord met alles wat mijn baas zegt, dat wil niet zeggen dat ik het geld niet wil. Het lijkt me pragmatisch.Het ene( interne binnen Europa) lijkt me trouwens weinig te maken te hebben met het externe ( immigratie van buiten Europa).
(Voor ik persoonlijk aangevallen word: )Ik ben trouwens pro immigratie. Immigratie van mensen die onze ( westerse?) waarden delen ( achtergrond speelt geen rol) lijkt me ook pragmatisch. ( vb. een kapitalistische deerne).

Badslippers
27 juli 2022, 22:48
De premier blijkt enorm populair daar. Dat bleek nog uit de laatste verkiezingen.
Maar erg consequent vind ik hem niet


De grote vriend van Megaboob doet ook weer een duit in het zakje. Viktor Orbán, altijd in een vlekkeloos en hagelwit overhemd, laat van zich horen. Een bruinhemd zou misschien beter bij hem passen.

https://cdn.nos.nl/image/2022/07/26/882935/1024x576a.jpg

NOS Nieuws • Gisteren, 21:36

Adviseur stapt op om rassenspeech van Orbán: 'Pure nazitoespraak'

Een naaste adviseur van de Hongaarse premier Viktor Orbán heeft haar ontslag ingediend vanwege een speech waarin Orbán racistische opmerkingen maakte. Volgens Zsuzsa Hegedüs was er sprake van een "pure nazitoespraak" die "zelfs Joseph Goebbels" zou zijn bevallen. Goebbels was de minister van Propaganda in nazi-Duitsland.

Hegedüs en Orbán kennen elkaar sinds 2002. Ze schrijft in haar ontslagbrief dat Orbáns "illiberale wende" - het steeds autoritairder opereren van zijn regering met ultraconservatief homofoob en xenofoob gedachtegoed - haar al deed twijfelen aan haar positie, maar dat Orbáns uitspraken van afgelopen zaterdag de druppel zijn: "Dit gaat in tegen al mijn waarden."

Orbán sprak zaterdag tijdens een bijeenkomst in het Roemeense Băile Tuşnad, een gemeente waarvan de inwoners grotendeels Hongaarstalig zijn. Op die plek, waar hij jaarlijks spreekt, heeft hij in de loop der tijd meerdere grote ideologisch geladen toespraken gehouden.

'Niet langer naties'

Ditmaal hield hij een tirade tegen het vermengen van Europese en niet-Europese 'rassen'. Europeanen die onderling relaties hebben en kinderen krijgen ziet Orban niet als probleem. "Mensen binnen Europa vermengen zich met elkaar. In Centraal-Europa bijvoorbeeld zijn we een mix van volkeren die in hun eigen Europese thuisland leven. Dit is waarvoor we gevochten hebben: we zijn bereid ons met elkaar te vermengen, maar we willen geen volkeren van een gemengd ras worden." Landen waarin dat wel geaccepteerd is, zijn "niet langer naties", claimde Orbán.

Orbáns uitspraken passen in een patroon van retoriek gericht tegen migranten. Eerder sprak hij ook van "etnische homogeniteit" als voorwaarde voor economische voorspoed. Ook beschuldigde hij de Hongaars-Amerikaans-Joodse zakenman George Soros ervan illegale migratie naar Europa te financieren. Soros is het mikpunt van antisemitische complottheorieën.

Uitspraken als die van Orbán zijn gemeengoed onder radicaal- en extreemrechtse geestverwanten in het Westen. FVD-voorman Thierry Baudet deed een aantal jaar terug vergelijkbare uitspraken door te waarschuwen voor een "homeopathische verdunning" van de Nederlandse bevolking "met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan". Ook pleitte hij voor een "dominant blank Europa".

Joodse gemeenschap bezorgd

In uiterst rechtse kringen gaat de complottheorie rond dat een globalistische elite de witte bevolking van Europa wil vervangen door een niet-witte bevolking. In zijn toespraak refereerde Orbán daar ook aan door te zeggen dat het een "ideologische truc van internationaal links is om te zeggen dat de Europese bevolking al een gemengd ras is" en dat dus niet als probleem ziet.

In een reactie op de ontslagbrief van Hegedüs ontkent Orbán dat hij racistisch gedachtegoed bezigt: "Je kunt me niet werkelijk beschuldigen van racisme, na twintig jaar samenwerken. Je weet beter dan wie dan ook dat mijn regering in Hongarije een zerotolerancebeleid voert als het aankomt op antisemitisme en racisme."

De Hongaarse-joodse gemeenschap is desondanks verontwaardigd over Orbáns uitspraken die "ernstige zorgen hebben veroorzaakt binnen de gemeenschap". De opperrabbijn van Hongarije reageerde op Facebook: "Ik denk dat er maar één menselijk ras is op deze planeet: homo sapiens sapiens."

© nos.nl (https://nos.nl/artikel/2438441-adviseur-stapt-op-om-rassenspeech-van-orban-pure-nazitoespraak)