PDA

Volledige versie bekijken : Mensen die menstrueren



Big30
14 augustus 2022, 08:17
37303

De tijden veranderen, de woke gekte en politieke correctheid wordt nu de norm! Laten we ook op het IJsberenforum niet meer spreken over vrouwen maar over "mensen die menstrueren" :biggrin:.

https://www.ad.nl/buitenland/gratis-tampons-en-maandverband-moeten-einde-maken-aan-menstruatiearmoede-in-schotland~aed5fc4b/

Wentelt Eefje
14 augustus 2022, 08:50
Waanzin… (overigens, als abortus moord is, waarom is menstruatie dat dan niet, laat de religieus fundamentalisten van “Schreeuw om leven” dat maar eens uitleggen, is het al dan niet bewust niet laten bevruchten van een eicel niet eveneens een grove misdaad?)

Net als dat wekelijks minimaal 3x ergens op Radio 1 besproken probleem hoe we “non-binaire” personen dienen te adresseren…
Daar lijkt mij in de Nederlandse taal al eeuwen een term voor te bestaan: het
Probleem opgelost.

Husky
14 augustus 2022, 09:00
Inderdaad bar en boos,
Op NPO word je bijna uitgekotst al je hetero bent,goed dat er nog geile ijsberen zijn:freu:

JonnyFontane
14 augustus 2022, 10:20
Ik prefereer in plaats van mensen die menstrueren, de volgende termen voor het vrouwelijk geslacht: Gleufdier, wipkip, zaaddoos, vrouwmens, wijf, mokkel,del, viswijf, heks, huppelkut, kenau,muts, sloerie, slons, slettebak etc etc....

Dit is natuurlijk als grap bedoeld.

mentholbear
14 augustus 2022, 10:41
Ik dacht dat men er al eensgezind uit was: https://www.dumpert.nl/item/100036901_dfd924ff
;)

Kwibus2
14 augustus 2022, 11:52
Het Schotse voorstel zal door boeren met vreugde worden ontvangen.
Maandverband is lekker warm in de klompen als het winter is.

Haradamannetje
14 augustus 2022, 12:58
De media is een groot riool, lees zo weinig mogelijk.

stimpy3
14 augustus 2022, 12:59
Betekent dat iedereen die hier op het forum post ook gratis maandverband krijgt als ze naar schotland verkassen? :biggrin:

Kwibus2
14 augustus 2022, 21:05
Je hoeft er niet eens te wonen, gewoon naar de drogist of de apotheek en je kunt je tas gratis volladen.

Willem2
14 augustus 2022, 21:10
Het gaat niet om politiek correctheid of iets "woke" achtig. Het gaat vooral om armoede waardoor er voor vrouwen geen geld is voor maandverband.

Eddy_V
14 augustus 2022, 21:38
37303

De tijden veranderen, de woke gekte en politieke correctheid wordt nu de norm! Laten we ook op het IJsberenforum niet meer spreken over vrouwen maar over "mensen die menstrueren" :biggrin:.

https://www.ad.nl/buitenland/gratis-tampons-en-maandverband-moeten-einde-maken-aan-menstruatiearmoede-in-schotland~aed5fc4b/

Pure discriminatie!!
Er zijn genoeg dieren die menstrueren en die moeten het gewoon betalen ?!?

Big30
14 augustus 2022, 21:44
Het gaat niet om politiek correctheid of iets "woke" achtig. Het gaat vooral om armoede waardoor er voor vrouwen geen geld is voor maandverband.

Willem begrijpt het punt niet :biggrin:. Het gaat uiteraard om het feit dat volgens de woke voorschriften je niet meer vrouw mag zeggen. Terecht worden vooral vrouwen daar zeer kwaad om.
Voor mensen die in armoede leven zal gelden dat ze wel meer problemen hebben en gaan krijgen. Voorbeelden genoeg.

deket
14 augustus 2022, 21:51
Het gaat niet om politiek correctheid of iets "woke" achtig. Het gaat vooral om armoede waardoor er voor vrouwen geen geld is voor maandverband.
Het initiatief juich ik toe. Niet de politieke correctheid die nu toch extreme vormen aanneemt. De waanzin voorbij betreffende mensen met tijd teveel
Op de VRT schrappen ze een aantal afleveringen van de razend populaire reeks, : De Kampioenen. Wegens te seksistisch en alle afleveringen met Sinterklaas en Zwarte Piet zijn ook verwijderd. Zelfs van hun site VRTNU.
Waar zijn we toch mee bezig?. Ik dacht dat met het verbieden van het stripverhaal:"Kuifje in Congo" de bodem bereikt bleek..
Geef er duiding bij maar verbieden?
In de jaren 30 werd er onder Geubels, niet de Antwerpse komiek, ook veel verboden. We weten hoe het afliep

Ties85
15 augustus 2022, 15:52
De woke ziekte hier in Nederland is echt te ver doorgeslagen ik blijf iedere maand driftig loten kopen in de hoop ergens die jackpot te winnen.
Dan pak ik meteen mijn koffer en vertrek naar zonniger oorden maja die verdomde cijfers werken tot dusver niet echt mee.

schoolmeester
15 augustus 2022, 17:31
Ik heb ook elke maand het verkeerde staatslot.
Maar gelukkig ervaar ik veel liefde bij de dames, dat is onbetaalbaar.....

Jan_Wandelaar
15 augustus 2022, 18:43
Tja, je identificeert je niet als vrouw, maar je menstrueert toch. Dan is het een ongelofelijke belediging wanneer maandverband/tampons als producten voor vrouwen te boek staan.

Zo identificeer ik mezelf als een ontzettende klootzak. Voor mij is het daarom een ongelofelijke belediging wanneer iemand mij vriendelijk bejegend. Wanneer besteed de staatsomroep daar eens zendtijd aan? Het kan toch niet zo zijn dat ik mij uitgesloten voel door een stelletje inclusive woke wappies!!!


J.W.

schoolmeester
15 augustus 2022, 18:59
Wat een zelfkennis.....

deket
15 augustus 2022, 22:41
De woke ziekte hier in Nederland is echt te ver doorgeslagen ik blijf iedere maand driftig loten kopen in de hoop ergens die jackpot te winnen.
Dan pak ik meteen mijn koffer en vertrek naar zonniger oorden maja die verdomde cijfers werken tot dusver niet echt mee.
Wel in Thailand is het nu wel wat duurder geworden om de verliezen door de lockdown te compenseren. Ze leven daar hoofdzakelijk van toeristen
Heb er 2 vrienden wonen,een rijke zakenman en een paracommando die al op zijn 45 jaar op pensioen kon

Beiden genieten dus daar van hun pensioen. Deket kom ook na je pensioenfeest zeggen ze. Het is heel het jaar door 35 graden en de mensen zijn er zo lief.
Met een pensioen van ongeveer 1200 euro ben je hier een keizer terwijl je er in België en Nederland niet ver mee komt
Alleen zou ik de mooie paarse club missen.( Mijn kleinzoon uiteraard ook) En ik bedoel Niet de paarse saunaclub,bordelen genoeg in Thailand, maar de paarse voetbalclub

mentholbear
15 augustus 2022, 23:40
https://m.youtube.com/shorts/Tl-v3M4ZBZQ

Wanderer13
16 augustus 2022, 20:49
Wel in Thailand is het nu wel wat duurder geworden ..... Deket kom ook na je pensioenfeest zeggen ze.
Met een pensioen van ongeveer 1200 euro ben je hier een keizer

1200 Euro iets over 43,000 Thai Baht / maand.
Gemiddeld salaris Thailand 96,000 Thb, mediaan 103,000 THB.
salaris docent: 25,000-30,000 THB
salaris ESL docent: 81,000 THB

Dus het kan, maar als een keizer? Dan buiten de farang gebieden. En voorzichtig zijn met de hobby met mensen die menstrueren.

Dennis
17 augustus 2022, 07:04
1200 Euro iets over 43,000 Thai Baht / maand.
Gemiddeld salaris Thailand 96,000 Thb, mediaan 103,000 THB.
salaris docent: 25,000-30,000 THB
salaris ESL docent: 81,000 THB

Dus het kan, maar als een keizer? Dan buiten de farang gebieden. En voorzichtig zijn met de hobby met mensen die menstrueren.

Die bedragen zul je vast ergens gezien hebben, maar zijn wel erg hoog. Veel Thai verdienen 10 a 15000 Baht per maand. 30.000 is al een goede baan. 80000 of meer is uitzonderlijk. Een farang leraar zal tussen 25000 en 50000 baht/maand zitten. In Bangkok verdien je meer. Als native speaker ook. Als Nederlander zul je nooit 80000 baht per maand gaan verdienen. Genoeg Filipinos die voor 30000 dat werk willen doen.

Met 43000 baht per maand kun je heel goed een leuk leven leiden. Zelfs in Bangkok. Ook met wekelijks een leuke dame voor de nodige seks. Of 2x per week. Alles met mate. Thailand is niet duur, maar je kunt het wel duur maken [emoji41]