PDA

Volledige versie bekijken : Adblue en ( frikandel(NL), curryworst(B))



luminous
10 september 2022, 08:52
Donderdag nadat ik heel de dag met men vrouwtje ben gaan shoppen in Düsseldorf zijn we s'avonds een fritje gaan eten in Kaldenkirchen bij Zur Holländerin op de
Grenzwaldstraße. Hier zijn de frietjes net wat lekkerder als ergens anders. Ze gebruikt speciaal vet en speciale aardappelen van Farm frites in Lommel. Het gespreksonderwerp is natuurlijk de hoge
gasprijs en elektriciteit, maar ook de dure diesel en benzine. De frituuruitbaatster spreekt Nederlanders en vertelde dat haar schoondochter bij een transportbedrijf in Düsseldorf werkt en dat ze vorige week 4000 liter adblue besteld hadden, maar dat ze maar 1000 liter geleverd hadden omdat er een te kort is aan adblue. Er zijn momenteel bij het transportbedrijf al vrachtwagens die aan de kant moeten blijven staan aan de Poolse grens omdat de adblue er op is. Chauffeurs die nu hier vertrekken moeten adblue meenemen voor Chauffeurs die
nu zonder zitten. Ook vertelde ze dat er binnen 14 dagen geen frikandellen meer verkocht zullen worden bij de Nederlandse leverancier.

Na dat mijn fritje op was ben ik direct bij de eerste tankstelle gestopt voor adblue en ja hoor, hier hetzelfde verhaal wat er nog in de winkel staat is het laatse en momenteel word er geen
nieuwe adblue geleverd. Ik heb een busje gekocht van 10 liter voor de prijs van 38€. Normaal betaalde ik aan de pomp 0,90€/liter en zo vul ik dan 2 maal een busje van 10 liter. Gisteren
bij de carfour in Turnhout 2 maal 5 liter voor 34€. Dat zijn nogal prijzen.

Ik heb net op clevertanken.de gekeken en daar kost de adblue aan de pomp tussen de 1.50€ en 1.80€/ liter.

Willem2
10 september 2022, 09:10
luminous ik ga je bericht verplaatsen naar ofwel inflate dan wel de benzineprijzen.
Adblue is zo duur omdat het gemaakt wordt met behulp van aardgas.

Voor curryworst geef ik je een tip:
Curry B. op het Millowitschplein in Köln.
Adres Breite str. 169
https://de.restaurantguru.com/Curry-India-Cologne
https://www.tripadvisor.de/Restaurant_Review-g187371-d4156709-Reviews-Curry_B-Cologne_North_Rhine_Westphalia.html

(ik kan je bericht ook nog verplaatsen naar de friet topic)

Eddy_V
10 september 2022, 18:18
(ik kan je bericht ook nog verplaatsen naar de friet topic)

Of naar Opmerkelijke berichten..

stimpy3
10 september 2022, 18:33
Ook vertelde ze dat er binnen 14 dagen geen frikandellen meer verkocht zullen worden bij de Nederlandse leverancier.


frikadellen zijn sowieso lekkerder. :cool:

Kwibus2
10 september 2022, 19:18
Het is te hopen dat de gieren dit bericht niet lezen.
Mocht dat wel in die kringen doordringen dan staat ons een nieuwe prijsschok te wachten.