PDA

Volledige versie bekijken : Eerste keer saunaclub/FKK

Thyrots
25 januari 2023, 20:45
Na in 2019 begonnen te zijn met mijn wandelcarriére, ben ik me nu aan het oriënteren om misschien binnenkort voor het eerst een bezoek te brengen aan een saunaclub/FKK.
Ik woon in de buurt van Venlo, en er liggen dus heel wat clubs in de buurt ofwel op +- 1 uur rijden.
Nu vraag ik me af wat een goede locatie zou zijn voor een ijsbeer die nieuw is in het vak?

Qua wellness heb ik niet echt een voorkeur, maar een zwembad is voor mij niet nodig.
Wat is de gemiddelde leeftijd zo'n beetje in de clubs? Ben ik met mijn 29 jaar een van de jongste, of zijn er meer leeftijdsgenoten aanwezig?

Nog verdere tips, do's en don'ts?
Ik heb al gelezen dat ik niet moet zeggen dat ik er de eerste keer ben, en zeker eerst even de kat uit de boom moet kijken voordat ik gelijk de kamers op duik.

WANDELAAR5
25 januari 2023, 22:25
Na in 2019 begonnen te zijn met mijn wandelcarriére, ben ik me nu aan het oriënteren om misschien binnenkort voor het eerst een bezoek te brengen aan een saunaclub/FKK.
Ik woon in de buurt van Venlo, en er liggen dus heel wat clubs in de buurt ofwel op +- 1 uur rijden.
Nu vraag ik me af wat een goede locatie zou zijn voor een ijsbeer die nieuw is in het vak?

Qua wellness heb ik niet echt een voorkeur, maar een zwembad is voor mij niet nodig.
Wat is de gemiddelde leeftijd zo'n beetje in de clubs? Ben ik met mijn 29 jaar een van de jongste, of zijn er meer leeftijdsgenoten aanwezig?

Nog verdere tips, do's en don'ts?
Ik heb al gelezen dat ik niet moet zeggen dat ik er de eerste keer ben, en zeker eerst even de kat uit de boom moet kijken voordat ik gelijk de kamers op duik.

Er zijn een paar clubs op redelijke afstand van Venlo die goed draaien: Sixsens in Lemiers (Nederland), AcapulcoGold en Penelope. Daar zijn dan ook altijd veel dames: 30-40 door de week tot 60 op vrijdag en het weekeind). Voor mijzelf ook reden om vooral Sixsens regelmatig te bezoeken. Die is wat luxer en heeft meer uitgebreide wellness dan die andere 2 clubs. Uitgebreider buffet, hapjes en wellness, maar ook duurder dan AcaGold en Penelope waar de entree slechts €30 is!

Dan zijn er 2 FKK clubs waar de dames naakt rondlopen, die ook redelijk succesvol zijn met uitgebreide wellness, maar met minder dames dan de 3 bovengenoemde clubs: Babylon en Venus Hamminkeln. Minder dames dan de hierboven genoemde clubs, maar ook zeker een optie omdat de dames die er wel zijn vaak een goede service leveren.

Golden Gate is een club in opbouw en erg dicht bij Venlo. Zeer sjiek, schoon en met top personeel. Er is qua wellness alleen een kleine sauna en een klein onverwarmd buiten zwembad. Grootste probleem zijn daar de dames. Vrij weinig. En de goede dames zijn moeilijk te pakken te krijgen. De wel beschikbare dames zijn veelal de dames die niet goed verdienen in de andere clubs omdat ze minder goed zijn. De prijs voor de dames is €65/30 minuten (dames hebben nooit wisselgeld, dus wordt €70) of €130/uur. Daarmee is Golden Gate vrij duur, zeker in combinatie met de entree en beperkte wellness voor dat geld. Vanuit Venlo dichterbij dan de andere 5, dus zeker eens proberen! Bij Sixsens en Babylon is het €110/uur bij Venus €50 per 30 minuten en bij AcaGold en Penelope €80-€100/uur voor de dames.

Planet Happy Garden kan ik alleen maar afraden. Upselling van de dames en dan ook nog slechte service. En ik ben zeker niet de enige.

Wat verder weg maar nog te doen zonder hotel is Samya een optie. Veel upselling, maar mooie dames en service vergelijkbaar met de eerder genoemde clubs.

Met je 29 jaar hoor je waarschijnlijk tot de jongere garde, maar je bent zeker niet de enige. Ik zie ook regelmatig nog jongere bezoekers. Veel plezier vast!

stimpy3
25 januari 2023, 22:40
Iets dichterbijer heb je Magnum en Oceans nog zitten. Vergelijkbaar met Samya qua upselling, hoewel Samya veel levendiger is. Overigens zit Penelope op een vergelijkbare reistijd/afstand als Samya. Andere optie in Dortmund is Luder Lounge; ook een relatief goedkope club met prima service, maar wel weinig entertainment tussendoor en nul restauratieve voorzieningen (die zijn zowel in Magnum. Samya en Babylon prima, in de andere clubs veel meer basic).

ME262
26 januari 2023, 01:11
Er zijn een paar clubs op redelijke afstand van Venlo die goed draaien: Sixsens in Lemiers (Nederland), AcapulcoGold en Penelope. Daar zijn dan ook altijd veel dames: 30-40 door de week tot 60 op vrijdag en het weekeind). Voor mijzelf ook reden om vooral Sixsens regelmatig te bezoeken. Die is wat luxer en heeft meer uitgebreide wellness dan die andere 2 clubs. Uitgebreider buffet, hapjes en wellness, maar ook duurder dan AcaGold en Penelope waar de entree slechts €30 is!

Dan zijn er 2 FKK clubs waar de dames naakt rondlopen, die ook redelijk succesvol zijn met uitgebreide wellness, maar met minder dames dan de 3 bovengenoemde clubs: Babylon en Venus Hamminkeln. Minder dames dan de hierboven genoemde clubs, maar ook zeker een optie omdat de dames die er wel zijn vaak een goede service leveren.

Golden Gate is een club in opbouw en erg dicht bij Venlo. Zeer sjiek, schoon en met top personeel. Er is qua wellness alleen een kleine sauna en een klein onverwarmd buiten zwembad. Grootste probleem zijn daar de dames. Vrij weinig. En de goede dames zijn moeilijk te pakken te krijgen. De wel beschikbare dames zijn veelal de dames die niet goed verdienen in de andere clubs omdat ze minder goed zijn. De prijs voor de dames is €65/30 minuten (dames hebben nooit wisselgeld, dus wordt €70) of €130/uur. Daarmee is Golden Gate vrij duur, zeker in combinatie met de entree en beperkte wellness voor dat geld. Vanuit Venlo dichterbij dan de andere 5, dus zeker eens proberen! Bij Sixsens en Babylon is het €110/uur bij Venus €50 per 30 minuten en bij AcaGold en Penelope €80-€100/uur voor de dames.

Planet Happy Garden kan ik alleen maar afraden. Upselling van de dames en dan ook nog slechte service. En ik ben zeker niet de enige.

Wat verder weg maar nog te doen zonder hotel is Samya een optie. Veel upselling, maar mooie dames en service vergelijkbaar met de eerder genoemde clubs.

Met je 29 jaar hoor je waarschijnlijk tot de jongere garde, maar je bent zeker niet de enige. Ik zie ook regelmatig nog jongere bezoekers. Veel plezier vast!

Bij GG zijn er zelf die niet kunnen terug geven op 150 euro:ranting2:

mentholbear
26 januari 2023, 12:08
Bij GG zijn er zelf die niet kunnen terug geven op 150 euro:ranting2:

Je kunt vaak ook even bij de receptie langs om te wisselen.

Zelf plan ik van te voren welke coupures ik meeneem, afhankelijk van de club die ik bezoek. Bij Venus neem ik voornamelijk 50, bij Babylon en Sixsens zorg ik voor wat extra tientjes, en bij Aca G en Penelope zorg ik dat er ook wat briefjes van 20 mee zijn. Zo kan ik praktisch altijd gepast afrekenen.

WANDELAAR5
26 januari 2023, 13:51
@mentholbear, waar is een pinautomaat waar ik €5 kan pinnen om mee te nemen naar Golden Gate?

snaal88
26 januari 2023, 13:57
@mentholbear, waar is een pinautomaat waar ik €5 kan pinnen om mee te nemen naar Golden Gate?

Hallo Wandelaar5, gewoon in winkels contant betalen, zo kom ik aan mijn briefjes van 5.

WANDELAAR5
26 januari 2023, 14:03
En hoe krijgen die winkels dan hun briefjes van €5? ;)

We gaan wel erg off-topic, maar het is dus belangrijk als je de eerste keer naar Golden Gate gaat om vooraf briefjes van €5 te sparen. :) Zo, zijn we weer on-topic!

frittentitten
26 januari 2023, 18:45
Ik kan hier niet over meepraten op SS na. Goede club, maar in verhouding iets duurder.
Belangrijk is (en ik weet dit niet duitse clubs) hoe is het in de winter. Als voorbeeld GT was super in zomer met een hele mooie tuin. In de winter met meerdere ijsberen kon het er echt druk zijn omdat het binnen lang niet zo groot was al bv YY. Die laatste was in de winter nog gezellig wanneer het drukker was. Helaas beide gesloten.

Voor het geval dat je helemaal alleen gaat is het misschien wijs om in link hieronder een topic te openen en dan kun je meer een of meerdere hier afspreken een keer.
Gezien jou vertrekpunt logistiek super strategisch

https://www.ijsberenforum.com/forum/forumdisplay.php?34-Meeting-Point

noglangnietuitgewandeld
26 januari 2023, 18:53
Hallo Wandelaar5, gewoon in winkels contant betalen, zo kom ik aan mijn briefjes van 5.

Zo doe ik het ook. Als ik een tientje wisselgeld moet krijgen vraag ik altijd om twee briefjes van vijf. Soms vragen ze waarom? Nou, gewoon voor de ft's in de saunaclubs. Caissières bij de Albert Heijn begrijpen dat wel.

Thyrots
26 januari 2023, 20:03
Bedankt voor alle reacties!

Het meest ideale zou dus eigenlijk zijn om met iemand af te spreken bij een club die de gang van zaken en do en dont’s kan uitleggen.
Wellicht hiervoor eens een bericht plaatsen in “Meeting Point”

Verder denk ik dat qua gang van zaken de clubs een beetje met elkaar overeen komen?

Hoe gaat het in zijn werk? Je komt binnen, meld je bij de theke en betaalt de entree waarna je een badjas en slippers krijgt(of neem je eigen slippers mee??)

Daarna douchen en omkleden en dan eten en genieten van de welness en dames?

Kun je (cash?) pinnen, of moet ik zorgen dat ik genoeg cash geld bij heb?

Siberische tijger
26 januari 2023, 20:17
Mentholbear heeft van de saanaclubs FAQ topics gemaakt, zoals deze van Babylon:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?58785-Babylon-FAQ

Als je die eens rustig doorleest, worden veel vragen al voor je beantwoord, denk ik.

noglangnietuitgewandeld
26 januari 2023, 20:22
@ Thyros, ja zo gaat het ongeveer wel. Eigen slippers zijn niet nodig. Sommige clubs hebben een geldautomaat, maar niet allemaal. En vaak worden er opnamekosten berekend, dus beter voldoende cash meenemen.

mentholbear
26 januari 2023, 21:53
En hoe krijgen die winkels dan hun briefjes van €5? ;)

We gaan wel erg off-topic, maar het is dus belangrijk als je de eerste keer naar Golden Gate gaat om vooraf briefjes van €5 te sparen. :) Zo, zijn we weer on-topic!

Van de bank. Die kunnen pakketten coupures bestellen. Maar lang geleden kon je bij de Rabobank ook 5 euro biljetten pinnen. Al jaren niet meer gedaan, en vermoed als ik je zo hoor dat zo iets niet kan bij die gele PIN-maat. Maar ik betaal inderdaad ook contant in winkels/tankstation/etc en leg dan die kleine coupures opzij.
Misschien dat wel allemaal met zakken klein geld komen voor die laatste 5 euro. Misschien leren ze het dan af om geen 65 euro meer te vragen en af te ronden. En dan hopelijk niet naar 70p30 maar de andere kant op ;););)
Maar vond het ook maar vervelend die tientjes te moeten gaan sparen voor Babylon en SS.

mentholbear
26 januari 2023, 22:11
Verder denk ik dat qua gang van zaken de clubs een beetje met elkaar overeen komen?

Hoe gaat het in zijn werk? Je komt binnen, meld je bij de theke en betaalt de entree waarna je een badjas en slippers krijgt(of neem je eigen slippers mee??)

Daarna douchen en omkleden en dan eten en genieten van de welness en dames?

Kun je (cash?) pinnen, of moet ik zorgen dat ik genoeg cash geld bij heb?

Zo gaat het ongeveer overal te werk. Ik vind het overigens best laagdrempelig in de zin van dat het geen toeters en bellen zijn, maar dat het meestal best gemoedelijk aan toe gaat in een saunaclub. Vaak genoeg heren tegengekomen in een sauna die vroegen of het mijn eerste keer was, en blijkt dan voor hen wel de eerste keer te zijn. Zelfs 2x meegemaakt dat het hun 1e saunaclub bezoek was. Meestal ontstaat er wel een amicaal praatje met elkaar.

Wat NLNU al zei, eigen slippers (en badjas) zijn niet nodig omdat de clubs daar in voorzien. Maar je mag wel je eigen slippers (en badjas) gebruiken.
En behalve de genoemde punten over pinnen, heb je geen vage omschrijving uit Duitsland op je bankafschrift, mocht dat voor het thuisfront niet zo handig zijn. Ik zou dus gewoon genoeg contant geld meenemen. Zelf heb ik altijd nog ietsjes extra meer mee voor als je een klapekster tegenkomt die achteraf meer blijkt te rekenen, of als je onverwachts/onbedoeld langer op de kamer bent geweest. Hoef je niet onverwachts bij te moeten pinnen.