Volledige versie bekijken : Steekproefje leden
bwanabeer
23 februari 2023, 00:51
Steekproefje. Op 5 leden geklikt die online waren vanavond. 3 waren 5 en 6 jaar lid maar geen enkel bericht geplaatst. Twee waren drie jaar lid met één bericht elk, een jaar geleden, maar geen ervaring na bezoek. Wat we hiermee aanmoeten weet ik ook niet want kunnen we weinig aan veranderen. In dit opzicht was hookers veel levendiger. Maar dat is nostalgie.:huch:
schoolmeester
23 februari 2023, 04:38
Iedereen is vrij om veel of weinig te schrijven op dit forum.
We leven gelukkig in een democratie.
Groet, schoolmeester.
WANDELAAR5
23 februari 2023, 06:23
Waarom denk je dat er op hookers geen leden waren die alleen maar lazen? En hookers was op het gebied van saunaclubs veel minder levendig dan dit forum.
Picasso 1
23 februari 2023, 06:43
Wordt deels verklaard in dit topic: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?59160-Saunaclubs-vroeger-was-alles-(niet)-beter&highlight=beter
Shakir
23 februari 2023, 06:50
Hookers was me te formeel. Hier op IJBF kennen heel wat leden elkaar in 't echt. Veel gezelliger zo.
Dennis46
23 februari 2023, 08:52
Ik denk dat iedere beer zelf een reden heeft om hier iets te plaatsen of ergens op te reageren.
Heeft er misschien ook wel mee te maken dat men bang is dat het thuisfront hier toch eens wat te lezen krijgt. dat weet je niet.
Zelf kijk ik hier naar informatie over clubs, line-up, en ervaringen. Hierdoor weet ik wel welke ik wel of niet ga bezoeken.
Deze site heeft me aangezet om verschillende andere clubs te bezoeken dan alleen mijn standaard clubs.
Naar de andere actuele dingen die ook op deze site komen te staan gaat mijn interesse niet, maar ieder zijn ding.
Democratie is daar denk ik een mooi woord voor.
mentholbear
23 februari 2023, 14:08
Wat we hiermee aanmoeten weet ik ook niet want kunnen we weinig aan veranderen. In dit opzicht was hookers veel levendiger. Maar dat is nostalgie.:huch:
Hoe meer zielen hoe mee vreugd. Maar wat mij betreft ook niks mis toch met leden die voornamelijk meelezen?
Hookers was me te formeel. Hier op IJBF kennen heel wat leden elkaar in 't echt. Veel gezelliger zo.
Heb wel het idee dat ijsberen eerder contact hebben met elkaar door het langere verblijf in een SC, vergeleken met de prive huis en raambezoekers. De meesten lopen elkaar daar straal voorbij.
Dat gezegd te hebben las ik dat sommigen bij de ramen elkaar wel kennen en soms zelfs afspreken om samen de vitrines te bekijken.
mentholbear
23 februari 2023, 14:14
Heeft er misschien ook wel mee te maken dat men bang is dat het thuisfront hier toch eens wat te lezen krijgt. dat weet je niet.
Met een goeie nickname, een gratis Gmail account, VPN verbinding en niet te veel details achter te laten, lijkt het me dat je redelijk anoniem kunt blijven.
Anders dan een ijsbeer die in detail neerschreef met vrouwlief eerst samen menuutje A bij restaurant B te hebben gegeten, haar afgezet bij winkelcentrum C ofzo en dan even iets voor zichzelf ging doen die dag. Dan bestaat er een kans dat als ze dit onder ogen te zien krijgt dat 1 plus 1 wel eens 2 kon zijn...
johnny1987
23 februari 2023, 23:24
Steekproefje. Op 5 leden geklikt die online waren vanavond. 3 waren 5 en 6 jaar lid maar geen enkel bericht geplaatst. Twee waren drie jaar lid met één bericht elk, een jaar geleden, maar geen ervaring na bezoek. Wat we hiermee aanmoeten weet ik ook niet want kunnen we weinig aan veranderen. In dit opzicht was hookers veel levendiger. Maar dat is nostalgie.:huch:
ik moet toegeven dat ik de eerste 2 jaar ook veel heb gelezen en niks geschreven hoor.
zelf ben ik ook niet heel veel online...
Lodbrok
24 februari 2023, 14:19
Als je de groep van echt actief schrijvende leden neemt (ondergrens minstens 1 post/dag gemiddeld), zal je waarschijnlijk maar op een 30-tal leden komen. Dus de grote meerderheid schrijft weinig of nooit. Je moet er de tijd en zin voor hebben natuurlijk en wat kan je nog schrijven na verloop van tijd. Daarnaast zijn de meeste topics algemene onderwerpen, Hookers was meer on topic meen ik mij te herinneren.
cootje
24 februari 2023, 15:50
Ok, zelf vind ik de algemene topics, alles wat niets te maken heeft met de hobby van ons beren storend. Hoort m.i. niet op forum thuis. Dus na openen eerst selectie maken en berichten over politiek, sport enz overslaan. Maar respecteer ieder zijn mening.
frittentitten
24 februari 2023, 19:28
Ik ben in begin ook helemaal niet actief geweest met schrijven. Dat is nu al ruim 14 jaar geleden.....
Maar het klopt dat je toen Hookers had. En wat de hierboven al geschreven stond was Hookers niet actief met Saunaclubs beoordelen. Overzicht was ook pril.
Aan de andere kant, als ik eens ergens was waar ik totaal onbekend was, zoals duitsland, belgie of waar dan ook en trek had in iets lekker snels ( dus geen SC ) dan vond ik de site van Hookers wel veel beter en uitgebreider. De Laufhausen en andere zaken waren daar makkelijker te vinden dan hier. Wellicht ook meer info aanwezig geweest dan op dit forum waarschijnlijk.
Met betrekking op het lees en schrijf verhouding op een forum, in deze layout gewoon accepteren.
Wil je het anders moet je er geen open forum van maken, en dan na lidmaatschap en soort beloning erop doen dat je bij 100 berichten pas in bepaalde forumdiscussies mag komen. Een jaar niks gepost, is een ban en weer van voorafaan beginnen.
Maar dit soort Forums draaien meestal totaal niet
mentholbear
24 februari 2023, 21:43
Met een goeie nickname, een gratis Gmail account, VPN verbinding en niet te veel details achter te laten, lijkt het me dat je redelijk anoniem kunt blijven.
Nog wat algemene andere tips.
Browse en navigeer met bv Google Maps voor p6 in anonieme modus. Je geschiedenis telkens wissen kan ook verdacht zijn of dat je per ongeluk er eentje vergeet.
Verder viel me op dat op mn nieuwe mobieltjes in anonieme modus met browsen, mn predictive keyboard ook geen woorden als Mentholbeer, saunaclub, enzo onthouden worden.
Op mn ouwe gebeurde dat wel. Erg handig, maar minder als een misses Mentholbear een keer mn mobieltje zou gebruiken en naar menthol snoepjes zou googlen ofzo en dan automatisch de suggestie Mentholbear te zien krijgt.
Dan kun je ook je nickname beter iets algemener kiezen, om dat risico te vermijden.
Dus na openen eerst selectie maken en berichten over politiek, sport enz overslaan. Maar respecteer ieder zijn mening.
Heb hetzelfde. Die topics skip ik. Maar kan me voorstellen dat voor anderen dergelijke discussies een forum gezelliger maakt of meer diepgang geeft tussen leden. Die ouwehoeren in een SC met elkaar ook niet alleen over de dames.
Maar dit soort Forums draaien meestal totaal niet
Mwoah, sommige zijn wel redelijk succesvol.
Daar heb je levels kwa lidmaatschap. Afhankelijk van hoe actief je op dat forum bent, hoe meer je kunt/mag doen. Tot het verplaatsen en aanpassen van topics van anderen aan toe. Misbruik je dat soort rechten, misdraag je je, ben je langere tijd niet/minder actief, dan daal je in level.
Zie het al voor me hoe sommige leden maar al te graag aan off topic comments, vreetverslagen, one liners, niet Nederlands talige posts, enzo sleutelen :tongue:
frittentitten
25 februari 2023, 06:13
Daarom schreef ik ook "meestal"
Heb ik geleerd van ons minister president :biggrin:
Badslippers
25 februari 2023, 09:44
Ok, zelf vind ik de algemene topics, alles wat niets te maken heeft met de hobby van ons beren storend. Hoort m.i. niet op forum thuis. Dus na openen eerst selectie maken en berichten over politiek, sport enz overslaan. Maar respecteer ieder zijn mening.
Je kunt toch gewoon hele forums blokkeren? Bijvoorbeeld "Algemeen geijsbeer". Klik dat topic aan en dan rechts bij Forumopties - Ignore this forum". En klaar is Kees en je bent af van topics als Vluchtelingen, Oekraïne, Rutte, Atletiek, Erdogan of Philips. Je kunt ook bepaalde individuele onderwerpen in die Forums blokken.
https://i.imgur.com/R8psfOy.png
Willem2
25 februari 2023, 16:35
Steekproefje bwanabeer:
https://www.ijsberenforum.com/forum/search.php?searchid=11645859
Niet 1 recensie of een ervaringsbericht en sinds 2018 lid
en het het dan onder het meetingpoint flikkeren ...