PDA

Volledige versie bekijken : Carglass



bwanabeer
9 maart 2023, 05:10
Ziet u een sterretje? Ga naar Carglass.nl

JonnyFontane
9 maart 2023, 09:10
Beter een sterretje in je ruit dan een ruit in je sterretje

Bluebear
9 maart 2023, 09:19
Aandelen bij Carglass toevallig, Bwanabeer?

38085

WANDELAAR5
9 maart 2023, 11:26
Ga vooral niet naar Carglass. Helaas onlangs een nieuwe voorruit nodig gehad. Nog afgezien van de kosten (ruim €1800 voor mijn voorruit) de slechtste koffie die ik in jaren geproefd heb. Maar ja ik moest naar Carglass van mijn verzekering. Die worden slapende rijk. En de verzekering steeds duurder. Gelukkig was de deur naar het toilet naast de automaat, zodat ik het bruine gif direct weg kon pleuren. Probleem is dat de moeder van Carglass (Belron) inmiddels zoveel overnames heeft gedaan (oa. Autotaalglas en Glasgarage) dat ze bijna een monopolie hebben in Nederland. Van de 15 grootste leasebedrijven werken er 12 samen met een Belron dochter. De verschillende dochters hebben soms nog wel een verschillend prijsbeleid.

Nieuwevoorruit.nl, autoglas-concurrent.nl, voordeligautoglas.nl en autoonderdelen.nl googelen voordat je naar die veel te dure jongens gaat! Geen idee of sommigen daarvan uiteindelijk ook weer van Belron zijn, maar je betaalt in ieder geval een stuk minder.

peterp095
9 maart 2023, 12:06
Neem dat er maar bij, Belron hou je beter in het oog, kan je in de toekomst nog wat opbrengen.

Sphinx
9 maart 2023, 17:06
Er zijn nog wel onderlinge verschillen hoor. Bij Carglass hadden ze jaren terug die actie van gratis ruitewissers bij een reparatie. Hoewel ik had aangegeven dit NIET te willen hebben ze ze er toch opgezet :hammer: Ja ze waren te ver afgesleten meneer. Bullshit, die auto was toen net een half jaar oud en die prullen van Valeo die ze er op gezet hadden veegden de halve ruit niet. Het was een leaseauto maar ik heb het niet afgewacht, ben er meer naar de dealer gegaan die bij de leasemij over een onveilige situatie geklaagd heeft en er kosteloos de goede ruitewissers op heeft. Helemaal mooi was een of andere druif die voor een collega een reparatie op locatie deed en overal foldertjes onder de ruiten deed voor die actie. De folders waren helaas zelfklevend en er niet meer af te krijgen zonder hogedrukreiniger, krabber en andere scherpe voorwerpen

Gelukkig met de volgende twee leaseauto's geen problemen met ruitschade, maar helaas daarna in vier jaar meerdere reparaties en een ruit moeten laten vervangen. Ik ben er mee naar autotaalglass gegaan (alleen maar keus uit Belron ondernemingen idd) simpelweg omdat het 2 km van mn werk lag op dat moment. Koffie was beter, service was sneller. Voor de ruitvervanging was ik de auto een dag kwijt, maar ik kreeg een Mini Cooper om een dag mee te spelen :D