PDA

Volledige versie bekijken : Wangedrag bij NOS Sport

b1234
9 maart 2023, 19:25
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/09/hoofdredactie-nos-sport-stapt-op-na-jarenlang-grensoverschrijden/

Weinig commentaar omtrent de bovenstaande repliek op de NOS nieuwssite :green_smile:

Siberische tijger
9 maart 2023, 19:39
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/09/hoofdredactie-nos-sport-stapt-op-na-jarenlang-grensoverschrijden/

Weinig commentaar omtrent de bovenstaande repliek op de NOS nieuwssite :green_smile:

https://www.nu.nl/media/6254658/jack-van-gelder-betrokken-bij-twee-incidenten-in-nos-sport-onderzoek.html

Over Jack van Gelder zijn bij de externe vertrouwenspersonen van de NOS minstens twee meldingen van grensoverschrijdend gedrag gedaan in de zaak rond mogelijk grensoverschrijdend gedrag bij NOS Sport.

Willem2
10 maart 2023, 14:35
Journaliste Marijn de Vries had jarenlang te maken met wangedrag bij NOS Sport, omroep reageert
.... https://www.ad.nl/show/journaliste-marijn-de-vries-had-jarenlang-te-maken-met-wangedrag-bij-nos-sport-omroep-reageert~a6bcc7a9/

Wieleranalist Marijn de Vries: NOS Sport deed niets met mijn melding van wangedrag

Wielerjournalist Marijn de Vries is een van de mensen die bij NOS Sport te maken hebben gehad met wangedrag. Dat schrijft ze in een column in NRC. Ze is de eerste die naar buiten komt met haar ervaringen. De Vries kaartte het gedrag herhaaldelijk aan bij de direct betrokkene en bij leidinggevenden, maar daar werd volgens haar niets mee gedaan.

Gisteren werd bekend dat er over een periode van twintig jaar grensoverschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden bij NOS Sport. Bijna honderd mensen hebben zich de afgelopen tijd gemeld bij externe vertrouwenspersonen.

De Vries was in het verleden analist voor het NOS-programma De Avondetappe over de Tour de France. Ze beschrijft hoe tijdens autoritten een collega met wie ze meereed voortdurend obscene taal uitslaat. "Dan heeft hij het over wijven. En neuken. Over welke wijven hij geneukt heeft, met naam en toenaam. Welke wijven hij nog wil neuken." De Vries zegt dat ze daar tegen haar collega "wel tien keer" iets over heeft gezegd, maar dat het niet ophield.
.... https://nos.nl/artikel/2466937-wieleranalist-marijn-de-vries-nos-sport-deed-niets-met-mijn-melding-van-wangedrag

Big30
10 maart 2023, 21:55
38089

‘Ook Tom Egbers vertoonde grensoverschrijdend gedrag bij NOS Sport’

https://www.ad.nl/show/ook-tom-egbers-vertoonde-grensoverschrijdend-gedrag-bij-nos-sport~a590ed7d/

Ik zie maar 1 oplossing. Mart Smeets weer terug naar Studio Sport. Samen met Ria Visser uiteraard. Dan komt het allemaal weer goed :biggrin:.

Scrotum
11 maart 2023, 10:11
Wanneer komt Dionne de Graaf in beeld. Ben benieuwd wie er allemaal over haar is heen gegaan. Was heel lang een lekker tv-mokkel.
Of word ik nu ook aangegeven?

Willem2
11 maart 2023, 10:15
Of word ik nu ook aangegeven?

Ja je naam is wel genoemd, maar je weet iedere keer net de dans te ontspringen.

bocariver
11 maart 2023, 11:42
If I understood well, Miss De Vries had to listen some part of private life from a man during a travel in car.

Why she do not told him to shut up or to change of subject ? or change of car?

In fact, this idiot (man) did not made nothing illegal , he just put shame and ridiculous on himself. May be he was thinking that this women was his friend or he is stupid... we need an inquiry for that ?

Scrotum
11 maart 2023, 12:08
Ja je naam is wel genoemd, maar je weet iedere keer net de dans te ontspringen.

Ben ik genoemd? Ik dacht meer aan prof dr ing Akkermans

noglangnietuitgewandeld
11 maart 2023, 15:44
Stom van die gasten. Je kunt op je vingers natellen dat je daar vroeg of laat gedonder mee kunt krijgen. Vrouwen die ik ken van het werk of anderszins bejegen ik altijd neutraal. Geen enkele reden om avances te maken, voor zover ze überhaupt in mijn doelgroep zouden vallen. Grensoverschrijdend gedrag vertoon ik wel in de saunaclubs.

bwanabeer
11 maart 2023, 16:44
Marijn de Vries. Dingen van twintig jaar geleden en daar komt ze nu pas mee.
Hoe serieus moet je dat nemen? Lijkt erop dat men oude rekeningen wil vereffenen. Of een beetje cash te krijgen als "compensatie'. Voor wat? Als iemand het woord wangedrag alleen maar noemt worden er al excuses gemaakt zonder de feiten te kennen. En ook een krant vraagt niet door bij de "slachtoffers" die alle ruimte krijgen in roddelpraat programma 's waar geen lastige vragen worden gesteld.

Agronymus1
11 maart 2023, 17:04
Zoals al opgemerkt bij VI komen dit soort meldingen vaak van zwakke broeders en zusters die niet het gewenste niveau halen.

bwanabeer
11 maart 2023, 21:31
Tom Egbers morgen niet op tv. Ach die omhooggevallen tommetje toch

Badslippers
12 maart 2023, 11:08
Ik verbaas me bij dit soort zaken altijd weer dat mensen na een aantal jaren nog exact weten wat er tijdens een bepaalde situatie gezegd is. En dan hebben we het in dit verband over vulgaire, obscene en vaak seksueel getinte taal. Zoiets als:

“Stel je voor dat je naast een collega in de auto belandt die dagenlang alleen maar smerige taal uitslaat. Soms zit er nog iemand in de auto, maar meestal ben je met hem alleen. Dan heeft hij het over wijven. En neuken. Over welke wijven hij geneukt heeft, met naam en toenaam. Welke wijven hij nog wil neuken. En welke wijven er voor hem in de rij staan.”

Als ik de vrouw zou zijn die naast deze man zat, zou ik onherroepelijk in een lachstuip zijn geschoten en hem toegebeten hebben: "Man man man, wat ben jij een puberale klootzak maar ik zal al die genoemde vrouwen eens gaan bevragen om daar vervolgens een mooie column aan te wijden."

M.a.w. een beetje assertiviteit behoort toch tot de mogelijkheden. Ook opmerkelijk dat deze mevrouw jarenlang last heeft gehad van wangedrag op de werkvloer en niet verder is gekomen dan om 1 keer opheldering te vragen aan de hoofdredacteur (die daar vervolgens niks mee deed). Jaren later heeft ze nog eens melding gemaakt van hetzelfde feit nadat de commotie rondom de voice was ontstaan.

Gelukkig heb ik al jarenlang plezier van de erotische uitspattingen die mijn (jonge) vrouwelijke collega's beschrijven over hun losbandige weekends.

vrije jongen
12 maart 2023, 16:04
Dat is wel een hele speciale lezing van het verhaal in de nrc. Dit gaat over de avond etappe, dus een periode van 3 weken per jaar.

Ze geeft aan dit onprettig te vinden, met gemor wordt ze elders in een auto gezet en de jaren daarna wordt ze niet meer gevraagd. Terwijl er met de melding kennelijk niets wordt gedaan.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Goedemorgenallemaal
12 maart 2023, 16:49
If I understood well, Miss De Vries had to listen some part of private life from a man during a travel in car.

Why she do not told him to shut up or to change of subject ?

She did, repeatedly.

pietpotent44
12 maart 2023, 20:11
Hoofdredactie NOS Sport vertrekt toch eerder na onthullingen over werkklimaat

De MeToo beweging heeft het weer voor elkaar :rolleyes:

https://www.nu.nl/media/6254813/hoofdredactie-nos-sport-vertrekt-toch-eerder-na-onthullingen-over-werkklimaat.html

bwanabeer
12 maart 2023, 21:03
Als je tegen een vrl collega zegt: wat zie je er vandaag sexy uit, riskeer je al een klacht. Lastig want er zijn ook vrl collega 's die zo'n opmerking zeer zouden waarderen.

bwanabeer
13 maart 2023, 01:33
Tom Egbers, dombo Tom, wij weten meer van hem dan hijzelf.

pietpotent44
13 maart 2023, 08:10
En opnieuw is de MeToo beweging erin geslaagd met een heksenjacht deugende mensen aan de schandpaal te krijgen.

Na Hilversum, Ajax, de atletiekunie en de turnbond was nu blijkbaar NOS sport aan de beurt. Pech voor Jack van Gelder dat hij graag 's avonds vanuit zijn bad nog belt. Pech voor Tom die het verkeerde grietje gezoend heeft.
Aan het ijsberenforum hoeven ze niet te beginnen, want dat betekent voor elke ijsbeer gemiddeld 3 keer levenslange gevangenisstraf.

Als we alles zo op een weegschaaltje blijven wegen, moet heel Nederland de cel in.

Behalve natuurlijk Mirjam Bikker, de 40-jarige rising star van de ChristenUnie. De vrouw die al op jonge leeftijd zalig is verklaard door Paus Johannes Paulus de 28e, en op haar 32e haar eerste tongzoen heeft ontvangen, na schriftelijke toestemming van haar ouders.
Zij wil duidelijk gaan knallen op de verkiezingen aanstaande woensdag. (En dan bedoel ik niet in bed.)
Alles voor een betere toekomst. Ook voor haar nog te baren kinderen Adam en Julia.

WANDELAAR5
13 maart 2023, 09:24
Mirjam Bikker is nog een ergere moraalridder dan Rouvoet. Ze gooit het liefst alle sexwerkers en hun klanten in de gevangenis.

Maar goed on-topic: het onderzoeksrapport was al aanleiding voor de hoofdredactie om op te stappen en er was sprake van honderden gevallen. Er is nog maar een beetje naar buiten gekomen. Er is meer aan de hand. Laten we wachten met oordelen totdat er meer bekend is.

Ondertussen is het wel uiterst pijnlijk dat mensen die wilde klagen over Tom Egbers bij zijn vrouw Janke Dekker terecht kwamen. Net zoals eerder de klokkenluider bij de NPO terecht kwam bij Marjan Hammersma, de vriendin van Rijxman, de voorzitter van de NPO. Dat soort constructies moeten voorkomen worden. Geen mensen aanstellen met belangenverstrengeling. En als die later ontstaat, direct terug treden! Maar ja, die Gooise matras hè. Stikt natuurlijk van de mensen die elkaar baantjes in de schoot werpen…

schoolmeester
13 maart 2023, 09:41
De Gooise matras....
Ze dronken een glas, deden een plas, en alles bleef zoals het was.

Picasso 1
13 maart 2023, 10:00
het onderzoeksrapport was al aanleiding voor de hoofdredactie om op te stappen en er was sprake van honderden gevallen. Er is nog maar een beetje naar buiten gekomen. Er is meer aan de hand. Laten we wachten met oordelen totdat er meer bekend is.

De vraag is inderdaad of dit gedrag incidenteel gebeurde (kan iedereen gebeuren, een ongepaste vunzige opmerking is snel gemaakt) of structureel naar meerdere collega's en over langere periodes (machtsmisbruik).

WANDELAAR5
13 maart 2023, 10:33
En het waren niet alleen vunzige opmerkingen, maar mensen zijn ook weggepest. En er ontstaat ook een beeld dat sommige mensen onaantastbaar waren. Klagen bij de hoofdredactie hielp niet en dan gaat het al snel de kant van machtsmisbruik op. Zeker in een omgeving met veel tijdelijke freelance contracten die zomaar niet verlengd kunnen worden.

Eddy_V
13 maart 2023, 12:51
Hoofdredactie NOS Sport vertrekt toch eerder na onthullingen over werkklimaat

De MeToo beweging heeft het weer voor elkaar :rolleyes:

https://www.nu.nl/media/6254813/hoofdredactie-nos-sport-vertrekt-toch-eerder-na-onthullingen-over-werkklimaat.html

gewoon opdoeken en uit laten zenden door de commerciëlen
kan er mooi een krimi uitgezonden worden zoals ze op Duitsland doen , sport hoort overdag :biggrin:

Badslippers
13 maart 2023, 12:52
Danny Nelissen ging over de schreef.
https://www.1limburg.nl/nieuws/2151446/danny-nelissen-ging-over-de-schreef-bij-studio-sport

Praatjesmaker Nelissen is waarschijnlijk de chauffeur die obscene taal heeft uitgeslagen.

schoolmeester
13 maart 2023, 12:59
Nelissen: ik kies zelf het moment wanneer ik reageer.
Dit is arrogantie ten top.

Groet, schoolmeester.

bwanabeer
13 maart 2023, 13:10
seksuele toespelingen maken, welk strafrechtartikel betreft dit?

Herr Fick
13 maart 2023, 15:31
De Vries was in het verleden analist voor het NOS-programma De Avondetappe over de Tour de France. Ze beschrijft hoe tijdens autoritten een collega met wie ze meereed voortdurend obscene taal uitslaat. "Dan heeft hij het over wijven. En neuken. Over welke wijven hij geneukt heeft, met naam en toenaam. Welke wijven hij nog wil neuken." De Vries zegt dat ze daar tegen haar collega "wel tien keer" iets over heeft gezegd, maar dat het niet ophield.

Nog maar eens een bewijs dat vrouwen sfeerverpesters zijn op de werkvloer (behalve in seksclubs natuurlijk.:rolleyes:)

Ik zie trouwens geen enkele meerwaarde van een vrouwelijke sportanalist/journalist of wat voor vrouwelijke bijdrage dan ook in een sportprogramma behalve dan de sportvrouwen zelf natuurlijk.
Kijk maar eens wat Catherine Van Eylen bij de VRT allemaal uitspookt. Ze deelt de lakens met de organisator van de Vlaamse voojaarskoersen en voorziiter van Anderlecht. Deontlogisch compleet fout, maar ach ... ze heeft een foef en dus mag dat. Dan is er recentelijk ook nog Tess Elst bijgekomen. Ze spreekt met een vreselijk zwaar Vlaams Brabants accent, helemaal niet van het niveau van haar mannelijke collega's dus, maar ach .. ze heeft een foef en dus mag dat.

p.s. In de link hieronder een 'analyse' van Marijn De Vries. Veel kent ze niet van koers, blijkbaar. Alles ging zich namelijk in de laatste ronde afspelen ...
https://sportmagazine.knack.be/wielrennen/marijn-de-vries-voor-het-wk-wielrennen-het-allergrootste-gevaar-komt-van-pogacar/

bertje600
13 maart 2023, 16:37
Het lijken net vrouwen die veel tekort komen.

schoolmeester
13 maart 2023, 16:39
Ervaring mee ?

bwanabeer
20 maart 2023, 19:13
Grensoverschrijdend gedrag. Wat is dat, waar ligt die grens en wie bepaalt die grens? En wie bestraft de overtreder, rechter of de media?

bwanabeer
23 maart 2023, 22:04
Lees net dat relatie van Tom Egbers met stagiaire drie jaar duurde. En alleen maar tongzoenen zegt ie. Drie jaar en nooit neuken?! Lol