PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball 2016



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17

Hemaworst
19 juli 2016, 09:40
Ik las het 5-0 winst en ook winst tegen St, Etienne en Sion beide met 2-1. Oefenwinst, wat zegt het? Je wint uiteraard liever dan je verliest maar pas als de competitie begonnen is kun je echt iets zeggen, maar goed 5-0 is wel goed voor het zelfvertrouwen.

De uitslagen zijn inderdaad niet écht interessant, maar de wijze waarop PSV voetbalde schijnt wel doortimmerd te zijn (geweest). Met een Maher al twee wedstrijden in bijzonder goede doen. Was dat vorig seizoen niet de kneus van de selectie?

pret
19 juli 2016, 09:42
Massaal vertrek uit Turkije ...........
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/massaal-vertrek-uit-turkije/ar-BButPt0?li=AAazPsO&ocid=spartanntp

Wat een stelletje jankerds. :biggrin:

Hemaworst
19 juli 2016, 09:45
Hoor weinig over belangstelling van spelers waarvan is aangegeven dat ze in principe weg mogen

Bij Ajax is de lijst aardig opgeschoond. Ik begrijp van Tereisas dat het bij Feyenoord enigzins op slot zit. Bij PSV zou het me verbazen als Zoet niet alsnog wordt weggeplukt. Maakte volgens de kenners op dit forum toch terecht deel uit van het CL-sterrenteam 2015/16...

Willem2
19 juli 2016, 10:03
Versterken van clubs, dat is echt verleden tijd. Nederland is de visvijver die al behoorlijk leeg is. Ik denk dat PSV o.a. Willems, Zoet, Guradado, Moreno en de Jong nog wel kan kwijtraken. Ajax zal Milik nog wel verkopen. Dan zijn Klaassen, Cilessen en Bazoer ook nog opties voor clubs uit o.a. Engeland waar ze voor iedere koekebakker onderhand 15-20miljoen geven.

P11111
19 juli 2016, 10:16
Nou Hemaworst, ik ben eigenlijk wel benieuwd in welke opstelling Bosz volgens jou Ajax het beste kan laten starten volgende week tegen PAOK. En ook met welke spelopvatting.

De nieuwe Colombiaan achterin is nog niet beschikbaar en of Westermann dan al wedstrijdklaar is weet ik niet. Is het misschien een idee om de snelle Tete rechts in het centrum op te stellen (morgenavond laten oefenen in Marseille) en Veltman als rechtsback te laten fungeren? En als de Duitser wel inzetbaar is wellicht hem links in het centrum laten spelen en Riedewald doorschuiven naar de linksbackpositie ten koste van Dijks? Dat zijn van die gedachtes die in mij opkomen als het zoals nu niet loopt.

En het middenveld? Gudelj is geschorst. Hoe gaat hij het daar neerzetten? Ik verwacht dat Klaassen en Bazoer sowieso gaan spelen. Maar in welke formatie precies en met welke drie? Met Van de Beek of Sinkgraven erbij? Of de meer ervaren Schöne? Serero lijkt helemaal uit beeld.

Voorin zal ongetwijfeld Younes als linksbuiten opgesteld worden, maar wie bij het ontbreken van Milik in de spits. Cassierra? Verder is de rechtsbuitenpositie te zwak bezet. De beperkte El Ghazi heeft het gewenste niveau niet en Černý is nog veel te onbesuisd in zijn acties en er nog niet klaar voor.

In de CL telt alleen het resultaat, dus de vraag is of Bosz in het belang daarvan qua spelopvatting tegen de Grieken een tijdelijke concessie gaat doen of het elftal ook in die belangrijke wedstrijd zijn spel wil laten spelen dat de spelers nog niet beheersen.

@j
19 juli 2016, 10:53
Massaal vertrek uit Turkije ...........
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/massaal-vertrek-uit-turkije/ar-BButPt0?li=AAazPsO&ocid=spartanntp

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen na al die aanslagen van de laatste tijd en nu weer die onrustige situatie ivm die mislukte staatsgreep.
Heb begrepen dat er voor Van Persie al volop belangstelling is vanuit Engeland, West Ham United, Crystal Palace, Middlesbrough en Stoke City zouden zich gemeld hebben en Van Persie heeft wel oren naar een terugkeer naar de Premier League.

P11111
19 juli 2016, 14:54
Hemaworst moet lang nadenken vandaag. :)

Intussen is Ajax zonder de geblesseerden Younes en Schöne naar Frankrijk afgereisd. Het wordt er allemaal niet hoopvoller op, er blijft geen aanvaller meer over.

Maar laten we nog niet in paniek raken, want dat is een slechte raadgever.

deket
19 juli 2016, 16:45
Wel verontrustend vind ik dat in de gehele eerste en tweede klasse van Engeland maar 2 ploegen overblijven die nog in Engelse handen blijven, namelijk Stoke City en Derby County nu de rijkste Chinees, Wung, jawel, WBA gaat overnemen. De topclubs zoals de 2 Manchesters, Chelsea, Liverpool, Arsenal en Tottenham zijn al jaren hun identiteit kwijt in deze context, allemaal speelgoed in handen van Arabische en Russische oliebaronnen, en Chinezen vastgoed en dan maar klagen dat ze geen titel meer pakken sinds 1966

Hemaworst
19 juli 2016, 18:17
Hemaworst moet lang nadenken vandaag. :)

Intussen is Ajax zonder de geblesseerden Younes en Schöne naar Frankrijk afgereisd. Het wordt er allemaal niet hoopvoller op, er blijft geen aanvaller meer over.

Maar laten we nog niet in paniek raken, want dat is een slechte raadgever.

Hemaworst is even wat acute mantelzorg aan het verlenen... Don't panic, mister Mainwaring! U staat op mijn bucket list!

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160719/872ba8c492176b9ed19152262474fe37.png

deket
19 juli 2016, 21:32
Anderlecht kocht de meest creatieve Roemeen, neen geen dvp maar een mannelijke voetballer en sterke middenvelder, winger Chipciu.
Speelde ook op het EK en komt in 1ste instantie verlegen over, is hij wel een Roemeen?
anyway na de 2 Franse sterke verdedigers, revelaties in Italiaanse en Franse hoogste kompetitie, ook de Belgische profvoetballer van het jaar en nog enkele jongere talenten moeten the good old days terugkomen.
morgen nog een test tegen Heerenveen en dan hooelijk voor Belgisch eer de CL in.
Dit landje heeft al genoeg over zich gekregen, dan kunnen we de reputatie dat blauw-zwart ons weer gaat bezorgen missen als kiespijn

deket
19 juli 2016, 22:54
En er blijken nog in elke linie versterkingen te komen, alleen die CL voorronde tegen de Russische vice-kampioen komt wel heel vlug.
ook zullen er wat overtollige spelers mogen beschikken, de nieuwe coach beseft dat een kern van 30 en meer niet werkbaar is

Hemaworst
20 juli 2016, 08:16
Nou Hemaworst, ik ben eigenlijk wel benieuwd in welke opstelling Bosz volgens jou Ajax het beste kan laten starten volgende week tegen PAOK. En ook met welke spelopvatting.

Peter Bosz heeft daar zelf al een antwoord op gegeven: waar nodig terugvallen op de oude automatismen en spelopvatting. Kan ook niet anders, aangezien overwinteren in de CL of EL nog steeds één van de sportieve doelstellingen van Ajax is en als zodanig ook opgenomen is in het laatste jaarverslag. Deze eerste ronde CL komt te vroeg om frivool elf Grieken van het veld te spelen. Veltman/Riedewald heeft nog te weinig geïmponeerd in de voorbereiding. Omdat je, zeker in de eerste wedstrijd, wilt voorkomen dat je er drie om de oren krijgt en dus eigenlijk al uitgeschakeld bent, heb ik het liefst een zo solide mogelijk verdediging bestaande uit Tete, Westermann, Riedewald en Dijks. Veltman is gewogen en te licht bevonden. Middenveld Klaasen, Bazoer en Schone, niet spectaculair, maar wel nuttig bij resultaatvoetbal. Dat houdt wel in dat de aanvoer naar de voorhoede wat zal haperen en dus liever daar wat mannen die met een individuele actie het verschil gaan maken: Younes op links, El Ghazi in de spits (laat hem maar eens zijn frustraties omzetten in doelpunten) en Cerny op rechts.

Willem2
20 juli 2016, 10:29
@Hemaworst
Wordt Veltman nu ook al zo afgeschreven als dhr v. Rhijn ?

Willem2
20 juli 2016, 10:46
Recordtransfer Pogba in de maak

Paul Pogba staat voor een recordtransfer naar Manchester United. Dat meldt Sky Italia. De Britse topclub zag een bod van 100 miljoen euro op de Franse international door Juventus verworpen worden, maar met het tweede bod uit Engelse hoek was de 'Oude Dame' wel tevreden. Voor 125 miljoen euro laat Juventus zijn sterspeler vertrekken naar Manchester. Real Madrid valt daarmee af: de Madrilenen zijn niet van plan zoveel te betalen voor Pogba. ........... http://www.ad.nl/transfer-talk/tt-recordtransfer-pogba-in-de-maak-wijnaldum-op-weg-naar-liverpool~a8d78de7/

pret
20 juli 2016, 10:59
Recordtransfer Pogba in de maak

Paul Pogba staat voor een recordtransfer naar Manchester United. Dat meldt Sky Italia. De Britse topclub zag een bod van 100 miljoen euro op de Franse international door Juventus verworpen worden, maar met het tweede bod uit Engelse hoek was de 'Oude Dame' wel tevreden. Voor 125 miljoen euro laat Juventus zijn sterspeler vertrekken naar Manchester. Real Madrid valt daarmee af: de Madrilenen zijn niet van plan zoveel te betalen voor Pogba. ........... http://www.ad.nl/transfer-talk/tt-recordtransfer-pogba-in-de-maak-wijnaldum-op-weg-naar-liverpool~a8d78de7/

Belachelijk veel geld voor een speler.

Teiresas
20 juli 2016, 11:00
Wel verontrustend vind ik dat in de gehele eerste en tweede klasse van Engeland maar 2 ploegen overblijven die nog in Engelse handen blijven, namelijk Stoke City en Derby County nu de rijkste Chinees, Wung, jawel, WBA gaat overnemen. De topclubs zoals de 2 Manchesters, Chelsea, Liverpool, Arsenal en Tottenham zijn al jaren hun identiteit kwijt in deze context, allemaal speelgoed in handen van Arabische en Russische oliebaronnen, en Chinezen vastgoed en dan maar klagen dat ze geen titel meer pakken sinds 1966

Het ontgaat mij eerlijk gezegd dat clubs die in buitenlandse eigenaarshanden terechtkomen per definitie hun identiteit zouden verliezen. Bij sommige clubs gaat dat misschien wel op omdat ze plots successen gaan behalen die in het verleden ondenkbaar waren (bv Chelsea), maar er zijn toch legio clubs die helemaal niets aan hun identiteit inboeten. Ik denk bijvoorbeeld aan MU, Arsenal, Spurs en Liverpool. Ik zie echt niet hoe deze clubs zichzelf niet meer zouden zijn...

Willem2
20 juli 2016, 11:03
Belachelijk veel geld voor een speler.

Ja en er komen nog meer idiote bedragen aan voor spelers deze zomer.

@ Teiresas
Kijk eens naar Den Haag :rolleyes:

Teiresas
20 juli 2016, 11:06
Belachelijk veel geld voor een speler.

De nood is hoog blijkbaar, daar in Manchester...
Ridicule bedragen inderdaad. Investeringen die in economische zin niet rendabel kunnen zijn. Maar ja, als je zóveel geld binnenkrijgt uit alleen al TV rechten, dan weet je van gekkigheid niet wat je met je centjes moet doen...

Pogba is beste een leuke speler hoor, maar het is ook weer geen Cristiano Ronaldo of Messi...

En om het perspectief nog wat pikanter te maken: een jaar of 4 a 5 geleden heeft MU Pogba transfervrij laten vertrekken omdat ze het niet in hem zagen zitten....

Teiresas
20 juli 2016, 11:09
@ Teiresas
Kijk eens naar Den Haag :rolleyes:

Er zijn ook clubs waar het wel misgaat na een overname, ik kan dat niet ontkennen (ik vind Vitesse een nog beter voorbeeld dan Den Haag). Maar dat het per definitie ten koste moet gaan van de eigen identiteit vind ik wat overtrokken.

Willem2
20 juli 2016, 11:12
Ik vind dat veel clubs last hebben om hun identiteit vast te houden. Heeft ermee te maken dat spelers soms net vlooien zijn. Sommige supporters zijn echter hondstrouw.....

Teiresas
20 juli 2016, 11:22
Ik vind dat veel clubs last hebben om hun identiteit vast te houden. Heeft ermee te maken dat spelers soms net vlooien zijn. Sommige supporters zijn echter hondstrouw.....
Het is de realiteit. Spelers spelen nog hooguit 3 jaar bij een club in het eerste. In de jaren 60 en 70 was dat natuurlijk volkomen anders. Toen woonden de sterren nog gewoon in een nieuwbouwflatje en hadden een sigarenzaak erbij. Dat is natuurlijk verleden tijd, maar bij échte clubs hoeft dat niet ten koste te gaan van hun identiteit.

Zolang ze in 020 nog steeds zo arrogant zijn als de duivel zelve (ondanks dat men internationaal al jaren geen drol meer voorstelt), zolang ze in 010 het stempel werkers opgelegd krijgen (en koesteren) én vooral consequent naast de prijzen blijven grijpen en zolang ze in het Eindhovense hun provinciale Calimero attitude steeds weer nieuw leven blijven inblazen, maak ik me over de identiteit van de NL topclubs niet veel zorgen...

Big30
20 juli 2016, 11:44
Leroy Sané amper 20 jaar oud en speelt nog maar 2 jaar in het eerste Bij Schalke vertrekt voor 50 miljoen Euro naar City. Paar interlands gespeeld en feitelijk nu aan het doorbreken.

Wat kon S04 anders doen dan op dit aanbod ingaan?

Teiresas
20 juli 2016, 11:50
Leroy Sané amper 20 jaar oud en speelt nog maar 2 jaar in het eerste Bij Schalke vertrekt voor 50 miljoen Euro naar City. Paar interlands gespeeld en feitelijk nu aan het doorbreken.

Wat kon S04 anders doen dan op dit aanbod ingaan?

Niets. De prijzen gaan deze zomer door het dak waar het Engelse aankopen betreft. Geld speelt geen rol meer.

Big30
20 juli 2016, 12:02
Niets. De prijzen gaan deze zomer door het dak waar het Engelse aankopen betreft. Geld speelt geen rol meer.
MU had een budget van ik meen 250 miljoen euro, maar zo iets hadden ze vorig jaar ook al dacht ik.
Daar koop je een compleet elftal met spelers vh nivo Vincent Janssen en Ziyech voor. Zeg maar de 2 beste spelers het afgelopen seizoen uit de eredivisie. Maar het in een aankoop budget, er loopt ook al aardig wat rond.

Willem2
20 juli 2016, 12:03
@Big30
De beste spelers waren toch in Eindhoven ?

Hemaworst
20 juli 2016, 12:15
@Hemaworst
Wordt Veltman nu ook al zo afgeschreven als dhr v. Rhijn ?

Persoonlijk vind ik hem momenteel in het hart van de verdediging vlees noch visch en vond ik hem vorig jaar als rechtsback beter tot zijn recht komen. Maar daar heb je Tete al staan die verdedigend beter is. Westermann, zijnde een pur sang verdediger met een groter mes tussen de tanden dan Veltman, wordt niet voor niets gehaald...

Big30
20 juli 2016, 12:16
@Big30
De beste spelers waren toch in Eindhoven ?
Het beste elftal zeker wel, dat was afgelopen seizoen al zo en dat zal dit seizoen ook weer zo zijn. Maar de beste 2 spelers kwamen volgens mij uit voor de #4 en # 13, AZ en Twente.

Hemaworst
20 juli 2016, 12:17
Recordtransfer Pogba in de maak

Hij kon me op het EK niet echt bekoren. Lijkt me rijkelijk veel geld voor een speler die onder de buitencategorie presteert.

P11111
20 juli 2016, 12:29
...aangezien overwinteren in de CL of EL nog steeds één van de sportieve doelstellingen van Ajax is en als zodanig ook opgenomen is in het laatste jaarverslag.

Misschien moeten we wel hopen dat het dit jaar na de voorronde al afgelopen is. Wie weet gaan de stropdassen dan eindelijk eens nadenken over een beter aankoopbeleid.

Hemaworst
20 juli 2016, 12:32
Het ontgaat mij eerlijk gezegd dat clubs die in buitenlandse eigenaarshanden terechtkomen per definitie hun identiteit zouden verliezen. Ik denk bijvoorbeeld aan MU, Arsenal, Spurs en Liverpool. Ik zie echt niet hoe deze clubs zichzelf niet meer zouden zijn...

De absurde geldprikkels vanuit Rusland, China en het Midden-Oosten verlammen een club. Succes wordt niet meer bereikt vanuit een visie, een ideologie of een clubcultuur, maar simpelweg gekocht. Met het bijeenkopen van een elftal blokkeer je bijv. je jeugdopleiding. Bij MU was Rashford volgens mij de eerste jeugdspeler sinds jaren en was het één van de weinige credits die van Gaal vanuit de supporters kreeg. In extremo maak je de club overbodig en hou je een eerste elftal over. Snij de de hele laag en organisatie onder het eerste elftal van MU weg, dan hou je dezelfde kans op een titel en prijzen.

Hemaworst
20 juli 2016, 12:35
Zolang ze in 020 nog steeds zo arrogant zijn als de duivel zelve (ondanks dat men internationaal al jaren geen drol meer voorstelt), zolang ze in 010 het stempel werkers opgelegd krijgen (en koesteren) én vooral consequent naast de prijzen blijven grijpen en zolang ze in het Eindhovense hun provinciale Calimero attitude steeds weer nieuw leven blijven inblazen, maak ik me over de identiteit van de NL topclubs niet veel zorgen...

Als dat volgens jou de identiteit van de Nederlandse topclubs is, ga ik me zorgen maken.

Willem2
20 juli 2016, 12:44
Als dat volgens jou de identiteit van de Nederlandse topclubs is, ga ik me zorgen maken.

Dat doe je al ...

Teiresas
20 juli 2016, 12:53
Als dat volgens jou de identiteit van de Nederlandse topclubs is, ga ik me zorgen maken.
Ik had gedacht dat jij toch wel een boodschap met een knipoog zou herkennen..

Hemaworst
20 juli 2016, 12:53
Dat doe je al ...

Momenteel maak ik me alleen nog maar zorgen over mijn portemonnee. Voetbal is bottom-line futiel en triviaal. Hoewel anderen daar anders over zullen denken.

Piet Plezier
20 juli 2016, 20:22
BREAKING!

16409

Hemaworst
20 juli 2016, 20:58
Eindelijk eens een aardige eerste helft met helaas daarna een mindere tweede. Cassiera verfrissend, Dolberg veelbelovend, Riedewald verrassend (op 6). Eindstand 2-2 niet belangrijk.

P11111
20 juli 2016, 21:41
Zorgelijk als je een gewonnen wedstrijd tegen zo'n zwakke opponent helemaal weggeeft in de tweede helft. Op het moment dat de scheids Olympique Marseille de lachwekkende strafschop kado gaf, had het alleen op basis van de niet te missen kansen al 0-4 moeten staan. Zo beroerd was de tegenstander.

Een mindere tweede? Ik noem dat ergerniswekkend slecht. Het was wederom een bevestiging van een schrikbarend gebrek aan gewenste kwaliteit. Volledig door het ijs gezakt in de tweede helft.

Hemaworst
20 juli 2016, 21:53
Laat u in tijden van duisternis leiden door het licht, ook al schijnt het nog zwak, flets en fragiel ;-) Vergeleken met de wedstrijd tegen AFC ging er vandaag een hoop beter. En ja, er is nog genoeg werk te verzetten...

P11111
20 juli 2016, 21:56
Die Klaassen... Pfff, wat is er met hem aan de hand? Hij verkeert nog steeds in dezelfde ''vorm" als in de maanden na de winterstop.

En Viergever en Dijks, dat kan toch niet?

Maar goed, misschien word ik dinsdag wel verrast. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Hemaworst
20 juli 2016, 22:03
Klaassen is inderdaad al een tijdje de weg kwijt. Kon redelijk mee in het statische betonvoetbal, maar heeft met het modernere voetbal meer moeite. Viergever wordt vervangen door Westermann. Maar aan de andere kant: Riedewald op 6 was prima. En onze man van de bananenboot (om met onze Belgische publicist te spreken) had al aardig zijn draai gevonden. Spreekt mij als spitsentype meer aan dan Milik

P11111
20 juli 2016, 22:08
Als Younes dinsdag inzetbaar is zou ik absoluut voor Cassierra als centrumspits kiezen. En anders ook. Ik heb van hem wél een aantal goede dingen gezien en bij zijn doelpunt kwam hij goed naar binnen en voor zijn man. Maar die tweede had hij ook zeker moeten binnentrappen.

Gezien zijn potentie lijkt Dolberg de spits voor de toekomst. Aan hem om dat te gaan bewijzen.

Hemaworst
20 juli 2016, 22:11
Zo'n tweede schiet-ie binnen als-ie geacclimatiseerd is. Niet meteen de lat op 2m20 leggen!

bocariver
20 juli 2016, 22:55
The draw 2-2 between "The Great" AJAX and OM is really a pity for a team who will play his skin next week.
All players of Marseille with value have been sold and a new owner is waited...
The actual level of Marseille is to be relegate next year without money train arrival.

So Ajax had to wake up if they want to escape to PAOK furia (very nice burning stadium full of fanatics). If some Ajax's hooligans want to make travel , do not forget a good insurance....

P11111
21 juli 2016, 09:47
Riedewald verrassend (op 6).

Dat kan wel eens zijn vaste plaats gaan worden. Gisteravond veel ballen veroverd, vooruit verdedigd, en, belangrijk, de bal zoveel mogelijk vooruit en naar de juiste kleur gespeeld. Was bovendien een rustpunt. Ik denk op die positie een veel betere optie dan Gudelj met zijn te trage handelingssnelheid, zeker op het niveau van de Eredivisie.

In de reserveploeg gistermiddag tegen de Franse derde-divisieclub was Westermann trouwens nadrukkelijk coachend aanwezig. Nu als linkercentrumverdediger naast de sterke piepjonge De Ligt (16). Door de hoge camerapositie was dat regelmatig goed te zien. Goed positie kiezen, medespelers neerzetten en de nodige aanwijzingen geven. Niet onbelangrijk in een jong elftal. Iets wat de laatste jaren ontbrak. Hij oogde fit, maar de tegenstander was natuurlijk niet van topniveau. Kijken hoe hij het tegen sterkere tegenstanders ervan af gaat brengen. Tegen PAOK wat mij betreft liever geen Viergever.

Hemaworst
21 juli 2016, 09:57
En dan zit Sanchez nog in de wachtkamer... Als je de finale van de Zuid-Amerikaanse CL speelt, dan moet je toch naadloos kunnen instromen in het ere-divisieniveau.

Over een maandje Tete - Sanchez - Westermann - Dijks met daarvóór Riedewald dan maar? Kan Bazoer in de wachtkamer tot-ie weer zijn motivatie heeft gevonden.
Of toch liever Tete- Sanchez - Riedewald - Westermann met Bazoer op 6?

@j
21 juli 2016, 10:23
Wijnaldum verhuist vrijwel zeker naar Liverpool voor 30 miljoen.
De ex Feijenoorder en ex PSVer ging eerder voor 20 miljoen van PSV naar Newcastle United.
Die jongen doet het goed in het buitenland.

Willem2
21 juli 2016, 10:25
Die jongen doet het goed in het buitenland.

Ja hij is met Newcastle gedegradeerd volgens mij :rolleyes:
Ondanks dat heeft hij wel goed gespeeld afgelopen jaar en zal wel naar Liverpool gaan. Slimme koop van Klopp

:wink2:

Nedlovefkk
21 juli 2016, 11:10
Mooie club voor hem als het allemaal door gaat. Zo zie je maar dat je met een kleine tussenstap (Newcastle) ook de (sub)top van Engeland kunt bereiken.

Hemaworst
21 juli 2016, 11:57
Hoe is het trouwens met heerschappen Depay en Blind? Zijn die door koning Mourinho al bij Dead-end Road uit de spelersbus gezet?

Hemaworst
21 juli 2016, 18:50
Ned U19 eerste helft dramatisch slecht... 1-0 achter tegen oppermachtige Duitserts. Ik heb nog een spannende aflevering Tussen Kunst en Kitsch op de mediabox. Denk dat ik die maar eens ga kijken en de tweede helft fijn oversla...

bocariver
21 juli 2016, 19:04
Ned U19 eerste helft dramatisch slecht... 1-0 achter tegen oppermachtige Duitserts. Ik heb nog een spannende aflevering Tussen Kunst en Kitsch op de mediabox. Denk dat ik die maar eens ga kijken en de tweede helft fijn oversla...

Too bad, you missed a real match when Portugal was mystified by KML ( Kyllian Mbappé -Lottin)with one goal pass then two goals to correct the opening score of portuguese. 3-1

In final, France will play their nerves against Italia . Squadra azurra showed tactic superiority against physical England 2-0.

Final on sunday ,8 pm in Sinsheim.

Hemaworst
21 juli 2016, 19:43
I saw France humiliating Holland, they conquered a well deserved spot in the U19 final!

P11111
21 juli 2016, 20:46
Ned U19 eerste helft dramatisch slecht...

Toch nog een krankzinning resterend verloop van de wedstrijd. Eindstand na 90 minuten 2-2 (met de typische Duitse gelijkmaker in de 90+3e minuut) en na verlenging 3-3. Grote kans op winst bij de penalty-reeks, maar pleintjesvoetballer Nouri miste door een latschot de mogelijkheid op de beslissende 5-3, waarna de Duitsers uiteindelijk nog wonnen.

P11111
21 juli 2016, 21:08
Squadra azurra showed tactic superiority against physical England 2-0.

2-1 was het.

Hemaworst
21 juli 2016, 21:23
waarna de Duitsers uiteindelijk nog wonnen.

Dus business as usual...

Jansen
21 juli 2016, 22:33
Dit waren mooie beelden uit Arnhem de winst van PSV - Porto 3-0
Een aantal van de beren hier hebben daar geen oog voor maar PSV doet dit dan ook nog gedeeltelijk zonder Guardao,van Ginkel,Arias,Brenet en Hendrix.
Dus de selectie is bijna compleet met Narsing,Jozefzoon en ook Locadia op de bank vandaag.
Nog een goede verdediger erbij op de plaats voor Bruma of Isimat.
Ook nog even kijken wat Daniël Swaab gaat doen samen met Bergwijn.

Hemaworst
21 juli 2016, 23:23
Dit waren mooie beelden uit Arnhem de winst van PSV - Porto 3-0

Al eerder gememoreerd dat PSV met een sterke voorbereidingsserie bezig is. Waar zit qua spel de groei ten opzichte van vorig seizoen?

Big30
22 juli 2016, 09:17
De oefencampagne van PSV loopt tot nu toe niet slecht maar het zijn en blijven oefenpotjes, lastig om dit goed op waarde te schatten ook al omdat in geval van Porto en PSV de selecties nog niet compleet waren.

Zoet staat nu in de belangstelling van Atletico, niet zo vreemd natuurlijk, hij heeft nog een contract maar bij een mooi bod zou die wel eens kunnen vertrekken.

Big30
23 juli 2016, 11:53
Het zoveelste oefenduel wordt verboden. Nu weer PSV tegen WBA. Om moedeloos van te worden.

RAUL7
24 juli 2016, 11:13
Terwijl de overgang van Paul Pogba van Juventus naar Manchester United nog steeds niet helemaal rond is, is de Oude Dame nu zelf bereid hard toe te slaan op de transfermarkt. Zo zou de Italiaanse kampioen maar liefst 94 miljoen euro willen neertellen voor Napoli-spits Gonzalo Higuain.

Om meteen maar met de deur in huis te vallen: de afkoopsom van de Argentijnse spits bedraagt maar liefst 94,7 miljoen euro. Da ’s best veel geld, maar als je naar alle waarschijnlijkheid 120 miljoen euro voor Paul Pogba zal binnen rijven, is Juventus wel bereid een inspanning te doen. Sommige bronnen beweren zelfs dat Higuain al medische testen heeft afgelegd, maar het blijft voorlopig wachten op een officieel bericht.

Gonzalo Higuain brak vorig jaar een record in de Serie A door maar liefst 36 keer te scoren voor Napoli. De 28-jarige Argentijn speelde in drie seizoenen tijd 146 officiële wedstrijden voor de Napolitanen en scoorde daarin maar liefst 91 keer.

BRON: NIEUWSBLAD.BE

deket
24 juli 2016, 12:56
Momenteel geen prioriteit maar toch nog eens vlug naar dit hoofdstuk om te kijken of er iets staat over de oververdiende 3-1 overwinning van Abderlecht tegen een nochtans sterk Heerenveen. Er lopen bij de Friezen heus wat talenten.maar ook gekken. Anyway bij Anderlecht speelden de nieuwe rechtsback en ook nieuwe verdedigende middenvelder uitstekend en liet ook de nieuwe Roemeense international mooie dingen zien,
nu eens vlug een blik werken op de oefenwedstrijden van gisteren. Wacht, zie ik dit goed? PSV slechts 1-1 tegen degradatie kandidaat nr1 Moeskroen, en NEC met 5-1 verloren tegen het bescheiden Waregem? Ajax vind ik niet terug maar ook weer verloren, zeker?
fuck nu doe ik het weer, sorry kan het niet laten, maar dit is geen ironie maar feiten.
die Nederlandse makelaar die nu weer een Ajaxman naar Club Brugge verkocht moet over een enorme overtuigingskracht beschikken,
Denswil liet alle ruimte aan Santini die nog de tijd kreeg om te krant te lezen voor hij raak kopde. Beloofd voor de CL.
en toch positief voor de noorderburen, de prestaties van Feyenoord

pret
24 juli 2016, 21:08
Turk koopt Fortuna Sittard

http://turksemedia.nl/turk-koopt-nederlandse-voetbalclub/

bocariver
24 juli 2016, 21:31
Final on sunday ,8 pm in Sinsheim.

A lot of people dream too much about golden future based on football school particularly in crisis country like Netherland.

Today, young France showed a large superiority in final against Italy with a clear 4-0.

No need of KMBL performance to win. Félix Augustin from PSG, Blas from Guingamp, Tousard from Lyon and Diop of Toulouse scored each one.

Just remind that none of these players have insurance to be professional .

Jansen
24 juli 2016, 22:56
Volgens mij is er geen pearl of ander opticien in België.

Anders had deket wel gelezen dat dit een jeugdig PSV was die voetbalde tegen Moeskroen.
Er stond geen enkele basis speler van PSV 1. Alleen een paar reserves van het eerste.

Dus zever maar verder over je bovenburen.

Waar speelt Abderlecht ?

Badslippers
24 juli 2016, 23:28
en toch positief voor de noorderburen, de prestaties van Feyenoord

Ja, maakten die niet een paar dagen geleden gehakt van Anderlecht? Of heb je die gemist?

rob45
24 juli 2016, 23:43
Ja, maakten die niet een paar dagen geleden gehakt van Anderlecht? Of heb je die gemist?

Niet gemist maar wel gewist in zijn hersens.Een soort van kortsluiting met als gevolg een blackout.Gebeurt vaker na een negatieve gebeurtenis.

P11111
25 juli 2016, 15:10
Over een maandje Tete - Sanchez - Westermann - Dijks met daarvóór Riedewald dan maar? Of toch liever Tete - Sanchez - Riedewald - Westermann met Bazoer op 6?

Zojuist het perspraatje van Bosz gevolgd. Behalve Milik, Gudelj en Sánchez is ook Bazoer morgen niet beschikbaar. Voorafgaande aan de training van deze namiddag is Schöne nog een twijfelgevalletje en Younes een klein vraagtekentje, maar de hoop is dat zij allebei inzetbaar zijn. Westermann is ondanks ruim een week trainingsachterstand bij de wedstrijdgroep en zou kunnen debuteren.

Dus morgen mogelijk: Cillessen; Tete, Veltman, Westermann (of Viergever), Dijks; Klaassen, Riedewald, Van de Beek; El Ghazi, Cassierra (of Dolberg), Younes.

Teiresas
25 juli 2016, 15:18
Zojuist het perspraatje van Bosz gevolgd. Behalve Milik, Gudelj en Sánchez is ook Bazoer morgen niet beschikbaar. Voorafgaande aan de training van deze namiddag is Schöne nog een twijfelgevalletje en Younes een klein vraagtekentje, maar de hoop is dat zij allebei inzetbaar zijn. Westermann is ondanks ruim een week trainingsachterstand bij de wedstrijdgroep en zou kunnen debuteren.

Dus morgen mogelijk: Cillessen; Tete, Veltman, Westermann, Dijks; Klaassen, Riedewald, Van de Beek; El Ghazi, Cassierra (of Dolberg), Younes.

En, beetje vertrouwen in?

Willem2
25 juli 2016, 15:29
En, beetje vertrouwen in?

Nee, grote kans dat ze worden afgemaakt. Ajax is nog helemaal niet klaar voor het komende seizoen en ze wisten dat ze deze wedstrijd moesten spelen.

P11111
25 juli 2016, 15:39
En, beetje vertrouwen in?

Mijn voorgevoel is in deze fase verre van goed. Maar gelukkig zegt dat niets. De bal is ook morgenavond rond.

Ik hoop maar dat we de slechtste wedstrijden inmiddels al hebben gespeeld. :)

P11111
25 juli 2016, 15:47
Ajax is nog helemaal niet klaar voor het komende seizoen en ze wisten dat ze deze wedsrijd moesten spelen.

Dat klopt. Enkel en alleen voor de (spelers)beleidsbepalers zou je moeten hopen dat we dit jaar zelfs niet gaan overzomeren.

Tot nu toe werd altijd ingezet op overwinteren, maar het spel zal snel veel beter moeten worden willen we september halen. Ook in de play-off voor een plaats in de groepsfase van de Europa League zou je zomaar tegen een stugge en vervelende tegenstander kunnen loten.

Big30
25 juli 2016, 16:21
Bosz: we gaan het op onze manier doen
Video afspelen 05:09
Ajax gaat dinsdag in het Champions League-voorrondeduel met PAOK Saloniki vol op de aanval spelen. Ondanks de tegenvallende resultaten in de voorbereiding is trainer Peter Bosz niet van plan concessies te doen aan zijn speelstijl.

"We gaan een andere koers varen en daar houden we aan vast. We gaan het op onze manier doen", aldus Bosz, die een maand geleden aan zijn klus bij Ajax begon. "Qua resultaten ben ik natuurlijk niet tevreden. Maar met de ontwikkeling van het spel wel. Dat heeft tijd nodig, de spelers zijn gewend om op een andere manier te spelen. Sinds twee weken zie ik wel progressie."

Bosz wil niet ingaan op de verschillen met zijn voorganger Frank de Boer ("Frank heeft het hier geweldig gedaan"), maar praat liever over zijn eigen stijl: "Vooruit druk zetten, de bal snel terugveroveren en met de bal heel snel naar de goal van de tegenstander. Dat is risicovoller en het vraagt veel concentratie."
http://nos.nl/artikel/2119568-ajax-trainer-bosz-we-gaan-het-op-onze-manier-doen.html

Uiteindelijk zie je Ajax graag spelen op de manier zoals Bosz dat wil, of dat nu na zo'n korte voorbereidingsperiode al verstandig is vraag ik mij af.
Laten we hopen dat Ajax ons morgen aangenaam kan verrassen.

Teiresas
25 juli 2016, 16:40
Ajax is nog helemaal niet klaar voor het komende seizoen

Dus de vraag is of PAOK er wel klaar voor is? Ook voor hen is t nog vroeg. Is PAOK niet net zijn grote ster (ene Mak??) kwijt geraakt aan Zenit?

Hemaworst
25 juli 2016, 18:07
Dus morgen mogelijk: Cillessen; Tete, Veltman, Westermann (of Viergever), Dijks; Klaassen, Riedewald, Van de Beek; El Ghazi, Cassierra (of Dolberg), Younes.

Viergever is vragen om problemen, dan liever een 90% fitte Westermann. En laat morgen de boys het ongelijk van de sceptici maar bewijzen!

Big30
25 juli 2016, 18:16
Het favoriete drankje van Peter Bosz:

16489

Maar hopen dat ie dit drankje laat staan ;).

P11111
25 juli 2016, 18:19
Viergever is vragen om problemen, dan liever een 90% fitte Westermann.

Mee eens.

Maar ik heb inmiddels begrepen dat Bosz tijdens de laatste training op een bepaald moment apart met Tete, Veltman, Viergever en Dijks aan de slag ging. Oftewel: Viergever zal waarschijnlijk vanaf het begin spelen.

Younes en Schöne zijn fit bevonden en maken deel uit van de wedstrijdselectie.

deket
25 juli 2016, 18:47
Komaan PAOK die hadden we bij Anderlecht willen treffen. Eindigden in de Griekse kompetitie 4de, met 38punten! Slik achter Olympiakos die vorig jaar door ons verslagen werden. Bovendien is de Slovaak Mak, een van hun smaakmakers pas verkocht naar Sint-Petersburg wat hun nog verzwakt. Kortom de minst sterke ploeg die je kan treffen, indien je dit niet haalt? Wat ga je dan doen in CL?
@Jansens, ik kreeg gewoon de lijst van de uitslagen onder ogen, er stond niet bij PSV jong of B.PSV.
@BS. Statistieken maken ligt je beter dan relativeren, namelijk de wedstrijd tegen Feyenoord was zeer evenwichtig maar de efficiente Kuyt besliste dieze vriendenmatch. Toch een nuance tgo gehakt maken, niet? Ik lust btw graag gehakt.

P11111
26 juli 2016, 11:51
Het is belangrijk om PAOK vooraf niet te onderschatten, dat zal Ajax ook niet doen, denk ik, zeker niet in de huidige situatie. Onlangs wonnen de Grieken nog makkelijk met 2-0 van de beste ploeg van België, landskampioen Club Brugge. Niet dat dat alles zegt, maar toch ter informatie.

En de nummer drie van Nederland, Feyenoord, dat op meer dan twee-stratenlengte achterstand van de twee bovensten eindigde, liet kortgeleden een andere Belgische club, Abderlecht zoals het tegenwoordig kennelijk wordt genoemd, volstrekt kansloos, zowel qua veldspel als in de score. Het verschil was groot.

We moeten ons dus niet laten misleiden door provocerende en onzinnige voetbalberichten. Bijna iedereen hier zal weten dat je als nummer vier van Griekenland heus niet in de voorronde van de Champions League terechtkomt. En het puntenaantal van 38 is sowieso een harde leugen. Waarschijnlijk stond dat in de nieuwe uitgave van de Vlaamse Fabeltjeskrant. Laten we dus niet alles geloven wat hier beweerd wordt.

Gisteren in een wel geloofwaardige krant trouwens een artikel over de 'Drie van Brugge' gelezen. Vormer en Denswil gaven daarin aan dat als je in Nederland op de tribune belandt en niet meer aan de bak komt, je het beste naar Club kunt gaan, omdat je bij die ploeg en in die competitie weer helemaal kunt opbloeien en de landstitel kan vieren. Die woorden zijn natuurlijk niet gelogen, de feiten geven hun gelijk aan. Vandaar dat ook Van Rhijn naar de blauw-zwarten is overgestapt, die hoopt ook weer aan speeltijd toe te komen en kampioen te worden. Begrijpelijk.

deket
26 juli 2016, 13:16
Wat een cruciale'vreselijke fout, de achterstand op Olympiakos vorig jaar door ANDERLECHT verslagen is niet 38punten, maar 37. Nu, na zo een blunder ga ik niet meer slapen, of eten, heb niets anders aan mijn kop en ook niet dexen, even erg. Mea culpa.
PAOK eindigde dus wel degelijk 4de, zelfs op het voetbalforum kan je mij niet op leugens betrappen, maar speelde een play off die hun wat naar boven tilde, met dank aan Mak die inmiddels verkocht is.
indien je ontkent de PAOK de zwakste van de potentiele tegenstanders was en Ajax, indien ze deze ploeg niet opzijzetten de CL niet waard zijn, dringend voor de spiegel moet staan.
je ziet, normaal nu niet op forum maar wel wanneer het weer persoonlijk gaat worden, krijg ik een belletje zoals de hond van Pavlov.
btw, de fabeltjeskrant gebruiken was mijn introduktie dus boor deze patent stuur ik mijn rekeningnr nog met bedrag

deket
26 juli 2016, 13:50
Ik overdreef blijkbaar ten gunste van PAOK, het is geen 37punten ipv 38, het waren 40punten, kreeg toch geen boze telefoon van de Griekse bond zeker? (Grapje voor de simpel minds)
concreet, eindstand svorig seizoen, dus 2015-16 in Griekse kompetitie 1. Olympiakos 85punten 2. Panathinacos 55punten,3.AEK Athene 54punten,4, PAOK Saloniki 45 punten. Concreet, verschik met kampioen Olympiakos bedraagt liefst 40punten. Mijn kleinzoontje 3jaar kan dat zelfs uitrekenen
heb ik al gezegd dat Olympiakos, dus op hun gemak kampioen doir Anderlecht vorig seizoen werd uitgrschakeld?
puntjes op de i zetten, doe ik graag

P11111
26 juli 2016, 14:14
Voor iedereen die nog niet afgehaakt is en matig tot gemiddeld kan rekenen: PAOK Saloniki speelde afgelopen seizoen 36 nationale competitiewedstrijden en behaalde daarin totaal 60 punten. Vanwege een bondsbesluit werden van dit aantal nog 3 (straf)punten afgetrokken. Hiermee eindigde de ploeg als nummer twee van Griekenland.

Dit is de enige waarheid. Al het andere is niet relevant.

Hiermee sluit ik deze uiterst zinloze "discussie" af.

deket
26 juli 2016, 14:32
Pfff, eigenlijk niet waard om er nog tijd en energie aan te besteden, heb wel andere zaken in mijn kop, maar de waarheid heeft haar rechten : PAOK eindigde dus met 45punten in de reguliete kompetitie, dus nogmaals 40punten achterstand.
in Griekenland is de kampioen ook effectief de kampioen, dus hoefde Olympiakos geen play off te spelen waar PAOK nog 15punten haalde maar Olympiakos, vorig jaar voor degene die het nog niet wisten doir Anderlecht uitgeschakeld niet meer extra matchen moest spelen, het zwakke PAOK dus wel.
Petertje als voetbalfanaat weet dit allemaal goed genoeg maar wil dat niet toegeven.

P11111
26 juli 2016, 14:38
...play off te spelen waar PAOK nog 15punten haalde...

Ook dit aantal is onzin!

Terug naar de basisschool om rekenen te leren, is mijn advies. Opa kan kennelijk niet zo goed rekenen als hij zich wil voordoen. Misschien dat zijn kleinzoontje van 3 hem vanavond daarmee kan helpen... :biggrin:

Wat een komiek is die man! Onvoorstelbaar.

Big30
26 juli 2016, 16:35
Van wat Ajax opstelt word ik niet heel vrolijk maar 2-1 of 1-0 winst tegen PAOK zie ik wel gebeuren.
Anderlecht moet tegen dat kleine onbeduidende Russische ploegje makkelijk uit gelijk spelen of winnen, dat stelt weinig voor.

Big30
26 juli 2016, 17:08
Hoorde het net op de radio:


Ajax krijgt vanavond een eerste kans om een stap te zetten naar de Champions League. Maar de grootste jackpot is al een stuk dichterbij. De Amsterdammers staan op het punt een bod van ruim 35 miljoen euro te accepteren van Napoli, dat een persoonlijk akkoord heeft met Arek Milik (22) over een contract voor vijf jaar. Het kan in de komende 24 uur de grootste en meest sensationele deal in de geschiedenis van Ajax worden.

Na het EK kwamen Milik en directeur voetbalzaken Marc Overmars met een verklaring dat Milik in elk geval tot de winterstop bij Ajax zou blijven. Maar het zou van slecht beleid getuigen als de Ajax-leiding zulke kapitale transfersommen als nu worden geboden naast zich neer zou leggen. Gonzalo Higuain werd voor 97 miljoen euro aan Juventus verkocht en Napoli meldde zich voor de zoveelste keer bij Ajax.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/26293673/__Jackpot_Ajax_-_35_miljoen_euro__.html#voetbal/227/fixtures/

Natuurlijk een super deal, Milik voor zo'n bedrag, tegenwoordig kijk je nergens meer van op. Gekkenwerk dit soort bedragen. Mooi weer geld op de bank, nu nog een selectie waar Ajax in de CL iets te zoeken heeft en tegenstand kan bieden aan PSV.
Serero door Overmars verbannen naar jong Ajax een keuze waar Bosz het niet mee eens is, hij is goed bezig daar bij Ajax Marc Netto. Zijn bonus zal die al wel binnen hebben nu denk ik.

P11111
26 juli 2016, 17:39
Ik zeg: "doen!". En het ontvangende bedrag niet uitgeven en lekker volledig op de bankrekening bijzetten. Dus ook geen nieuwe spits of andere versterkingen kopen. Gewoon met de volgende 18-jarige verdergaan.

En als er één middenvelder in Amsterdam is die het vooruitverdedigen en drukzetten het beste beheerst, de gewenste nieuwe speelstijl, is dat Serero. Ja, uitgerekend de speler die naar de selectie van Jong Ajax is gezet.

Hemaworst
26 juli 2016, 17:44
Voor iedereen die nog niet afgehaakt is en matig tot gemiddeld kan rekenen: PAOK Saloniki speelde afgelopen seizoen 36 nationale competitiewedstrijden en behaalde daarin totaal 60 punten. Vanwege een bondsbesluit werden van dit aantal nog 3 (straf)punten afgetrokken. Hiermee eindigde de ploeg als nummer twee van Griekenland.

Dit is de enige waarheid. Al het andere is niet relevant.

Hiermee sluit ik deze uiterst zinloze "discussie" af.

De Griekse competitie bestaat uit twee delen: de reguliere competitie die resulteert in een kampioen. Nummers 2 t/m 5 spelen een play-off voor tickets in de (voorronde) CL en EL. In de reguliere competitie is PAOK dit jaar 4e geworden met 40 punten achterstand. Drie aftrekpunten bijtellen is een beetje onzinnig. Dat doen we hier met Twente ook niet. PAOK speelde een goede play-off en werd daarin 2e en verdiende zo het CL-ticket. Daarmee is PAOK geen 2e van de competitie, maar slechts van de play-offs. Punten van de competitie en de play-offs bij elkaar optellen is wat raar omdat alleen de nummers 2 t/m 5 extra wedstrijden spelen. In geval van een spannender editie zou nummer 2 dan meer punten kunnen halen dan nummer 1 die geen play-off speelt. Wordt nummer 2 dan opeens kampioen? Maar goed, zelfs al tel je alle punten op, wordt PAOK geen tweede maar Panathinaikos. Tot zover de workshop Griekse Super League.

P11111
26 juli 2016, 17:45
Anderlecht moet tegen dat kleine onbeduidende Russische ploegje makkelijk uit gelijk spelen of winnen, dat stelt weinig voor.

Eendagsvlieg FK Rostov is afgelopen seizoen zelfs nog onder het zeer matige CSKA Moskou geëindigd. Een weinig aansprekende naam en een vrij beperkte ploeg. Een lotingsgeschenk voor de Belgen.

Hemaworst
26 juli 2016, 17:50
Ik zeg: "doen!". En het ontvangende bedrag niet uitgeven en lekker volledig op de bankrekening bijzetten. Dus ook geen nieuwe spits of andere versterkingen kopen. Gewoon met de volgende 18-jarige verdergaan.

Is dat dezelfde Milik die niet weg zou gaan?

Hemaworst
26 juli 2016, 17:53
Van wat Ajax opstelt word ik niet heel vrolijk maar 2-1 of 1-0 winst tegen PAOK zie ik wel gebeuren.
Anderlecht moet tegen dat kleine onbeduidende Russische ploegje makkelijk uit gelijk spelen of winnen, dat stelt weinig voor.

Kleine of onbeduidende clubjes bestaan vandaag de dag niet meer, net zo min als kleine of onbeduidende nationale elftallen (zie EK). Behalve als je Barcelona, Real Madrid of Bayern Munchen heet.

Big30
26 juli 2016, 17:53
Vanavond zal het publiek in een luide ovatie voor Overmars uitbarsten en zeer tevreden zijn met alles wat hij voor de club heeft gedaan.
Staat de teller vd bank rekening op 150 miljoen krijgt iedereen een glaasje ranja met een kaakje.

P11111
26 juli 2016, 17:56
Daarmee is PAOK geen 2e van de competitie, maar slechts van de play-offs.

Dus, zoals vanmiddag al aangegeven, was PAOK uiteindelijk de nummer twee van Griekenland. Dank voor je uitleg. Ik begrijp het volkomen.

Maar jij weet wellicht ook wel dat PAOK het seizoen teleurstellend was gestart en pas in de laatste fase onder de nieuwe (en ook huidige) trainer op stoom kwam en sindsdien goed georganiseerd speelt, volop punten pakte en nagenoeg ongeslagen is gebleven.

Hemaworst
26 juli 2016, 18:10
Dus, zoals vanmiddag al aangegeven, was PAOK uiteindelijk de nummer twee van Griekenland. Dank voor je uitleg. Ik begrijp het volkomen.

Maar jij weet wellicht ook wel dat PAOK het seizoen teleurstellend was gestart en pas in de laatste fase onder de nieuwe (en ook huidige) trainer op stoom kwam en sindsdien goed georganiseerd speelt en nagenoeg ongeslagen is gebleven.

Nee, slechts de nummer 2 van de play-offs, niet de nummer 2 van Griekenland. De eindstand van de competitie wordt niet aangepast met resultaten van de play-offs. Het winnen van de play-offs resulteert alleen in een CL-ticket, niet in promotie van plek 4 naar plek 2. In Nederland wordt een periodekampioen die als 10e in de competitie eindigt en in de nacompetitie promoveert ook niet opeens tweede in de Jupiler League.

Ik zal trouwens de laatste zijn die PAOK een klein clubje noemt. Ik hou er niet zo van om tegenstanders bagatelliseren alleen maar om bij eventueel verlies van Ajax of Abderlecht karrenvrachten leedvermaak te kunnen posten. Iedere tegenstander verdient een zekere mate van respect, zeker door clubs als Ajax en Abderlecht die momenteel niet hun beste voetbal spelen.

Hemaworst
26 juli 2016, 18:14
Staat de teller vd bank rekening op 150 miljoen krijgt iedereen een glaasje ranja met een kaakje.

Kaakjes zijn door de RvC geschrapt, eerst moeten de gevulde koeken verkocht worden om aan de Financial Fairplay-regels te voldoen. Ranja kan wel omdat die oneindig aangelengd kan worden en buiten de begroting 2016/17 valt.

Overigens gaat er 20% naar Bayern Leverkusen die destijds een doorverkooppercentage hebben bedongen, dus de ranja wordt bij deze ook geschrapt.

P11111
26 juli 2016, 18:21
Ik zal trouwens de laatste zijn die PAOK een klein clubje noemt. Ik hou er niet zo van om tegenstanders bagatelliseren alleen maar om bij eventueel verlies van Ajax of Abderlecht karrenvrachten leedvermaak te kunnen posten. Iedere tegenstander verdient een zekere mate van respect, zeker door clubs als Ajax en Abderlecht die momenteel niet hun beste voetbal spelen.

Na een week onthouding vond ik het vanmiddag even nodig om een tegenstem te laten horen. Maar goed, dat had je al wel begrepen, merk ik. :) Nu ga ik proberen definitief niet meer op die gozer te reageren. Ik hoop dat ik dat ga volhouden. :biggrin:

Hemaworst
26 juli 2016, 18:28
Nu ga ik proberen definitief niet meer op die gozer te reageren. Ik hoop dat ik dat ga volhouden. :biggrin:

Ik vrees met grote vreze dat je hart het wederom van je verstand gaat winnen. LOL Fijne wedstrijd straks, laten we hopen dat Ajax net iets verder in de voorbereiding is dan PAOK!

Bluebear
26 juli 2016, 20:16
Ajax - PAOK 0-1, Cillessen, jonge, jonge, jonge. Zoet in Oranje en snel. :freu:

16496

Piet Plezier
26 juli 2016, 20:47
we wisten allemaal dat ajakkes niet gaat Winne vandaag

Big30
27 juli 2016, 00:04
Ajax - PAOK 0-1, Cillessen, jonge, jonge, jonge. Zoet in Oranje en snel. :freu:

Het was een onbegrijpelijke blunder, dat klopt. Eindstand 1-1, er had misschien wat meer ingezeten voor Ajax maar met de 1-1 moet men het doen. Zal geen eenvoudige opgave worden maar kansloos is Ajax ook weer niet.
Anderlecht doet wel goede zaken met de 2-2 uit, is ook nog niet gespeeld maar de uitgangspositie is kansrijk.

@j
27 juli 2016, 06:53
Geen gebash naar andere clubs, geen vermeldingen, geen speldenprikken, gewoon inhoudelijke posts over voetbal. Binnen twee dagen is de eerste afhaker een feit. En nee, die komt niet uit Amsterdam :)

Je oproep om alleen inhoudelijke Posts over voetbal te plaatsen was een nobel streven, inmiddels zijn de speldenprikken en flauwe "grappen" (Abderlecht) echter weer aan de orde van de dag !
Maar goed, weer over naar het voetbal: Zowel Anderlecht als Ajax wisten gisteren niet te winnen, beide clubs hebben echter nog steeds zicht op vervolg. Ajax moet uit tegen Paok in staat zijn om het duel in hun voordeel te beslissen, al was het natuurlijk beter geweest dit gisteren al te doen. Anderlecht moet het thuis sowieso af kunnen maken, 2-2 is prima uitgangspositie.

Hemaworst
27 juli 2016, 07:38
Hoewel het resultaat wat tegenviel, beviel de speelwijze van Ajax me wel gisteren. Vroeg druk zetten, vooruit in plaats van breed. Ik heb gisterenavond al meer plezier gehad dan het hele vorige seizoen samen. Riedewald voorlopig maar op 6 laten staan, hoewel hij nog iets bepalender mag zijn in de opbouw, Dolberg talentvol (hoewel El Ghazi dat vorig seizoen ook was en na een paar prima wedstrijden diep wegzakte, dus maar eens kijken waar Dolberg al dan niet strandt). Zwakste linie wederom de verdediging, hopelijk kan Westermann daar wat structuur aanbrengen, want het centrum was weer Zwitserse gatenkaas. Voorlopig Bosz lekker zijn opbouwende werk laten doen en tot december niet zeuren over resultaten.

P11111
27 juli 2016, 08:14
Ik heb gisterenavond al meer plezier gehad dan het hele vorige seizoen samen.

Voorlopig Bosz lekker zijn opbouwende werk laten doen en tot december niet zeuren over resultaten.

Mee eens. Jammer dat ze zichzelf gisteravond niet hebben beloond. Het zat ook niet mee met de onterecht afgekeurde treffer en het schot op de lat bij 0-0 en dan sta je na een inschattingsfout zomaar opeens met 0-1 achter. Maar het piepjonge elftal, het leek wel een tienertoerploeg, raakte ogenschijnlijk niet in paniek en bleef op zoek gaan naar een doelpunt. Op basis van het veldspel en de spelopvatting was een zege meer dan verdiend geweest. De handtekening van Bosz was, tot mijn verrassing, al behoorlijk zichtbaar (sneller voetbal, vooruitspelen, vroeg en veel druk zetten en de vijf-secondenregel). Dat smaakt naar meer.

Ik hoop wel dat de ploeg op enkele posities nog versterkt gaat worden. Dat is nodig.

Big30
27 juli 2016, 09:51
Ik hoop wel dat de ploeg op enkele posities nog versterkt gaat worden. Dat is nodig.
Er zou sprake zijn van een spits en een buiten speler. De kritieken na deze wedstrijd zijn redelijk positief, maar goed, feit blijft dat na de 1-1 thuis (er had zeker meer ingezetenen) doorgaan geen eenvoudige opgave zal worden.
Verder gaan in de EL zou als voordeel hebben dat dan in ieder geval de broodnodige UEFA punten gehaald kunnen worden al is sportief en financieel de CL natuurlijk veel aantrekkelijker.

Is ook maar de vraag wat men wil, eindelijk weer leuk voetbal en aan een elftal bouwen of meteen resultaat dus CL kwalificatie en de titel.

Willem2
27 juli 2016, 10:20
Inderdaad wat een euforie over het spel van Ajax. Ik zou zeggen bekijk de laatste 30minuten nog eens goed. Soms zie je wat flitsend spel terug maar nog veel meer foute passes, verkeerde posities en uiteindelijk 1-1. De vraag is eerder hoe lang Peter Bosz het gaat volhouden indien het verwende Ajax-publiek geen overwinningen krijgt aangeboden. Gelukkig spelen ze in de Micky Mouse competitie en zullen er soms grote overwinningen geboekt kunnen worden. Het zal wel zonder Milik worden want die zal worden verkocht voor een slordige 35miljoen. Dat is toch een prachtige zilvervloot ten tijde van lage rentes. Eens kijken wat ze daarvoor gaan kopen ....
Dolberg een deense variant van Kieft, al was die op zijn 18de wel wat beter. El Ghazi wordt dan wel verguisd door Peter020 want het heeft allemaal zo weinig rendement, maar gelukkig wil het oog ook wel eens wat.

Willem2
27 juli 2016, 10:21
En wie is er kampioen van Eindhoven ? Juist FC Eindhoven !!!

P11111
27 juli 2016, 10:28
Er zou sprake zijn van een spits en een buiten speler.

In het aankoopbeleid heb ik nog maar bitter weinig vertrouwen.

P11111
27 juli 2016, 10:56
Overigens gaat er 20% naar Bayern Leverkusen die destijds een doorverkooppercentage hebben bedongen, dus de ranja wordt bij deze ook geschrapt.

Schijnt 10% te zijn. Een doorverkooppercentage van 20 leek mij ook al erg hoog.

Willem2
27 juli 2016, 11:09
Beenhakker: 'Gekte is toegeslagen' .............. http://www.telegraaf.nl/telesport/26296443/__Beenhakker___Gekte_toegeslagen___.html


"De centrumspits met de garantie ’die gooit er even 25 in’ wil vaak liever naar Spanje, Italië, Duitsland of Engeland, omdat dat veel grotere competities zijn en er veel meer wordt betaald. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Marc en zijn mensen hun huiswerk al hebben gedaan, want deze deal hebben ze wel zien aankomen…”

P11111
27 juli 2016, 11:18
Inderdaad wat een euforie over het spel van Ajax.

Ik denk dat niemand in euforie is, maar iedereen die gisteravond heeft gekeken zal duidelijk geworden zijn waar Bosz met het elftal naar toe wil. Behalve het leuke spel is het ook positief dat geen enkele toeschouwer tijdens de wedstrijd in slaap is gevallen. Dat was de voorgaande jaren nog wel eens anders.


Ik zou zeggen bekijk de laatste 30minuten nog eens goed. Soms zie je wat flitsend spel terug maar nog veel meer foute passes, verkeerde posities en uiteindelijk 1-1.

Gek, hè, dat het jonge elftal aan het einde van de wedstrijd na een energievretende speelwijze in deze opbouwfase van het seizoen wat vermoeid raakte tegen een verdedigende ploeg met uitsluitend ervaren spelers?

Teiresas
27 juli 2016, 12:00
34 miljoen voor Milik. Milik!! Da's geen Lewandowski, geen Higuain, geen Cavani, zelfs geen Pelle... Da's een Milik, die op het EK voornamelijk grossierde in het missen van grote kansen en vorig seizoen bij Ajax nou ook niet echt consequent de uitblinker was.

34 miljoen euri. Pfffff. De exorbitante tv geldstromen naar de Engelse PL clubs hebben nu ook duidelijk hun weerslag op de transfers waarbij niet direct Engelse clubs betrokken zijn, want die 34 miljoen is natuurlijk een direct uitvloeisel van de transfer van Pogba naar MU en vervolgens Higuain naar Juve. Maar dan nog... 34 miljoen voor Milik???? Wat zien ze in Napels wat verder niemand ziet?

Het zal nog lastig worden voor Ajax een adequate vervanger te vinden zonder daarvoor een onevenredige vergoeding te moeten betalen, want elke club waar Ajax zich zal melden, zal zich in de handen wrijven...

Teiresas
27 juli 2016, 12:18
Nog even over Ajax....

Zag er inderdaad bij tijd en wijle wat frivoler uit dan vorige jaargangen. Bosz lijkt de goede kant op te gaan qua spel, maar helaas nog niet qua resultaat. Ajax had wellicht meer verdiend, maar kreeg het wéér niet. Op de Europese campagnes van 020 lijkt wel een vloek te rusten. Zullen het erg lastig krijgen volgende week daar in het warme Griekenland.

Eerste helft was het spel van Ajax aardig met een paar kansjes en af en toe leuk combinatiespel. Helaas zakte naarmate de tweede helft vorderde het spel in. Jeugdigheid en te vroeg in het seizoen? Het zal moeten blijken.
Riedewald op 6 in de eerste helft indrukwekkend. Dat beloofd wat! Tweede helft stuk minder dominant. Boszkabourtje krijgt nog keuzeproblemen op het middenveld, want Riedewald én Bazour én Klaassen op 1 middenveld lijkt me wat teveel beton en te weinig crea. Maar ik kan me vergissen. Klaassen overigens teleurstellend gisteren, zet lijn door van eind vorig seizoen. Gaat Bosz zijn aanvoerder slachtofferen?

Cillissen toonde weer eens aan hoe overschat hij wordt. Gaat denk ik zijn plek bij Oranje (terecht) verliezen aan Zoet. Dolberg deed leuke, onverwachte dingen gisteren. Als hij wat meer body krijgt kan dat best uitgroeien tot een goeie spits. Nog te vroeg echter om hier alvast 34 miljoen voor op de balans te zetten, maar tegenwoordig weet je t maar nooit.

Ik ben het met de analyse van Aadsje gisteravond echter niet helemaal eens. Het grote probleem gisteren lag niet achterin maar voorin op de vleugels. Wat een drama is die El Ghazi telkens weer. Waarom mocht hij blijven staan?? En ook op links was t niet veel met die nieuwe Colombiaan (maar ok, dat is niet zijn plek....). Younes kon laat in de tweede helft nog iets van dreiging brengen, maar too little too late.

Als ik het voor het zeggen had in de Arena, zou ik met die 34 miljoen die de penningmeester tegemoet mag zien, vooral de voorhoede eens gaan versterken. Maar ja, ik heb geen reet te vertellen daar....

P11111
27 juli 2016, 12:24
Younes kon laat in de tweede helft nog iets van dreiging brengen, maar too little too late.

Younes viel dramatisch slecht in. El Ghazi is en blijft uiterst beperkt.

Teiresas
27 juli 2016, 12:28
Younes viel dramatisch slecht in. El Ghazi is en blijft uiterst beperkt.

Vandaar mijn advies om de nieuw verkregen centjes in de voorhoede te pompen...

P11111
27 juli 2016, 12:32
Vandaar mijn advies om de nieuw verkregen centjes in de voorhoede te pompen...

Dat roep ik al tijden. Plus Ziyech en een linksback. En natuurlijk Viergever vervangen.

Maar goed, dat zal allemaal wel niet gaan gebeuren. Een spits (Haller?) en één buitenspeler zal het wel gaan worden.

Teiresas
27 juli 2016, 12:36
Haller lijkt me een goeie optie voor Ajax. Daarnaast zou ik meteen 2 buitenspelers aantrekken, voor beide kanten 1.

Ziyech (ipv Klaassen) op middenveld met Riedewald en Bazour. Da's veel potentie. Of Riedewald als doorschuivende libero a la Blind in de jaren 90.
Wel mijn bedenkingen bij de mentaliteit van Ziyech, maar voetballen kan ie.

P11111
27 juli 2016, 13:41
Wel mijn bedenkingen bij de mentaliteit van Ziyech, maar voetballen kan ie.

Zijn wedstrijd- en trainingsmentaliteit is uitstekend. Aan zijn weinig vrolijke uitstraling voor de televisiecamera kan hij zeker nog werken. Je krijgt het gevoel dat hij nog niet vaak heeft gelachen in zijn leven. Het lijkt mij ook een bijzonder trotse jongen, die uiterst gevoelig is voor kritiek en beledigingen. Dat bleek al in zijn tijd bij sc Heerenveen onder Van Basten, die hem in het belang van zijn ontwikkeling en dus met een bedoeling af en toe ietwat onzacht aanpakte. Daar had hij moeite mee.

Op het niveau van de Nederlandse competitie de afgelopen twee seizoenen een topspeler, van wie ik mij niet kan voorstellen dat hij bij één van de topdrie-clubs in de Eredivisie zou gaan mislukken.

Ik wil hem zelf voor Overmars gaan ophalen in Enschede, vanmiddag nog als het moet. Een middenveld met Riedewald (wat kan hij goed voetballen!) en Ziyech zou mooi zijn, maar is niet reëel, verwacht ik.

Hemaworst
27 juli 2016, 14:41
34 miljoen voor Milik. Milik!! Da's geen Lewandowski, geen Higuain, geen Cavani, zelfs geen Pelle... Da's een Milik, die op het EK voornamelijk grossierde in het missen van grote kansen en vorig seizoen bij Ajax nou ook niet echt consequent de uitblinker was.

Opta: Arkadiusz Milik has been involved in 65 goals in 76 games for Ajax in all competitions (47 goals, 18 assists). Impact.

Toch geen dreuzel, die Milik...

Teiresas
27 juli 2016, 14:53
Toch geen dreuzel, die Milik...

Dat wil ik ook niet beweren (vind hem best wel een ok spits), maar ik denk dat er toch bij Ajax ook niet veel mensen rondliepen die een dergelijk bod voor mogelijk hielden.
Ik zie Marc en Edwin zich al in de ogen wrijven en elkaar in de arm knijpen, toen ze het bedrag voor het eerst zagen. Gevolgd door een klein doch uitbundig dansje bovenop de vergadertafel van de directiekamer...

Hemaworst
27 juli 2016, 15:11
Dat wil ik ook niet beweren (vind hem best wel een ok spits)

Oh ok, dan begreep ik jouw "Da's een Milik, die op het EK voornamelijk grossierde in het missen van grote kansen en vorig seizoen bij Ajax nou ook niet echt consequent de uitblinker was." even verkeerd. ;) Maar inderdaad, als (allemaal nog onbevestigd) er 35 mio wordt betaald, is dat een dik prijskaartje en kan Michiel Kramer ook nog wel 20 mio opbrengen ;)

Hemaworst
27 juli 2016, 15:16
Ik ben het met de analyse van Aadsje gisteravond echter niet helemaal eens. Het grote probleem gisteren lag niet achterin maar voorin op de vleugels.

Met B-materiaal als Dijks en Viergever en een zwabberende Veltman begin je iedere wedstrijd al met een 1-0 achterstand. Daar kun je als voorhoede nooit tegenop scoren...

P11111
27 juli 2016, 17:01
Ook de krant met de hoofdredactie in Rotterdam heeft gisteravond een leuk voetballend Ajax gezien. :) Prima verwoord.


Debutant redt Ajax

Op de avond dat bekend wordt dat een transfer van de beoogde spits van het seizoen (Arek Milik) in de maak is, staat debutant Kasper Dolberg op. De nog wat schuchtere, pas 18-jarige Deen schiet Ajax in de tweede helft van afstand naast PAOK Saloniki (1-1), als hij buiten het strafschopgebied even wordt vrijgelaten. Daarmee geeft hij Ajax hoop op kwalificatie voor de Champions League.

Het Peter Bosz-tijdperk van Ajax begint op een dinsdagavond in juli in een van nieuwsgierigheid brandende Arena. Hoe goed zijn de Amsterdammers nou eigenlijk? En wat voor invloed hebben de verloren oefenwedstrijden in de voorbereiding? Of misschien nog wel belangrijker: hoe aanvallend speelt het team straks? En hoe mooi? Want vooral daarom is Bosz aangesteld, de trainer die vasthoudt aan zijn aanvallende tactiek, hoe belangrijk wedstrijd tegen PAOK Saloniki ook is.

Hij is in elk geval een trainer met lef. Gisteren start hij de cruciale wedstrijd in de derde voorronde van de Champions League gewoon met vier tieners in de basis. Jaïro Riedewald, Donny van de Beek, Mateo Cassierra en Kasper Dolberg zijn alle vier nog geen twintig. De laatste twee maken zelfs hun debuut. Ervaring zit vooral op de bank. Met Heiko Westermann en Lasse Schöne, de enige gedegen veldspelers ouder dan 30.

Lang vermaakt het jonge maar energieke Ajax het thuispubliek met hoopgevend aanvallend combinatievoetbal. Maar dan komt Jasper Cillessen plots te ver zijn doel uit om een onschuldig lijkende dieptebal van PAOK te onderscheppen. Terwijl Joël Veltman toch ook nog in de buurt is. Het lukt de snelle aanvaller Djalma Campos vervolgens om bijzonder fraai te scoren uit een haast onmogelijke hoek in het lege doel. Uit het niets is het opeens 0-1.

Ajax speelt dan al een tijd zoals Bosz dat zo'n beetje voor ogen heeft. De vijf-secondenregel waarover hij het steeds maar weer heeft, voeren zijn pupillen naar behoren uit. Bijna steeds is de bal bij verlies binnen die korte marge weer in het bezit van Ajax. Er zijn ook kansen. Een doelpunt van Dolberg wordt na een zeer discutabel buitenspelsignaal afgekeurd. Het is de eerste waarschuwing van Ajax aan de Grieken. Uitblinker Riedewald, helemaal op zijn plaats als verdedigende middenvelder, schiet kort daarna zo hard op de lat dat de bal weer meters terug het veld in stuit.

Bosz kijkt tevreden aan de rand van het veld naar zijn goed uitgevoerde wedstrijdplan. Strak in pak. Ook al is het dan broeierig heet in de Arena. In de voorbereiding observeerde hij nog vooral. Nu, als het er echt omgaat, zijn de aanwijzingen dwingend. Hij schudt weleens het hoofd maar vaker moedigt hij zijn ploeg aan om door te gaan met waar het mee bezig is. De voormalig Vitesse-coach ziet zijn team een wedstrijd lang doorgaan met het energieke spel.

De 1-1 eindstand biedt volgende week woensdag in Thessaloniki mogelijkheden. Al zal de jonge ploeg van Bosz de heetgebakerde stadionsfeer van PAOK en de hitte in Griekenland moeten weerstaan om echt kans te maken op kwalificatie voor de laatste play-offronde voor het hoofdtoernooi van de Champions League.

Bron: Algemeen Dagblad

Piet Plezier
27 juli 2016, 17:25
het voetbalseizoen moet nog beginn
Maar het is nu al mislukt voor AJAX

deket
27 juli 2016, 21:08
Tja de euforie over een 1-1 gelijkspel thuis tegen een zwakke ploeg vind ik ook op zijn zachts gezet nogal vreemd..
nu eens geen provocatie, maar ook geen subjectieve interpretatie maar zuiver waarneembare feiten PAOK, eindigde in de Griekse reguliere kompetie 4de op liefst 40punten (slik) achter kampioen Olympiakos, je weet wel die ploeg die door Anderlecht vorig seizoen werd uitgeschakeld. Opnieuw waarneembare feit. Anderlecht, speelde gisteren ook maar dan bij de vicekampioen van Rusland, die op een haar na geen kampioen werd.
Anderlecht met een beresterke Tielemans had zelfs de match ginds in handen maar de corrupte UEFA en de zoveelste thuisfluiter besliste daar anders over en schonk de Russen een strafschop, en het werd 2-2, nog steeds een goede uitslag, thuis is 0-0 of 1-1 zelfs genoeg maar op 2 gedachten spelen lijkt me risicovol.
dit zijn dus objectieve feiten, ook dat het bestuur van Ajax terug een pak geld rijker is met de verkoop van hun Poolse spits, maar te gierig is om dit te besteden of investeren. Conclusie, in Nederland zal het tussen Feyenoord en PSV zijn en er lopen beren rond die externaliseten, een tunnelvisie erop na houden.
ach, weet je wat? Er zijn er die de gebreken van anderen nodig hebben om te troosten over die van hun.
maar indien men thuis niet van een PAOK kan winnen, waarneembaar feit, wat ga je dan zoeken in de CL tegen ploegen als Real Madrid, Barcelona, Anderlecht en Bayer Munchen, realistische interpretatie, nog geen feit!
Big30, dit stukje ga je toch niet weer te provocerend vinden? Integendeel het is didactisch

Strijker
28 juli 2016, 06:07
er lopen beren rond die externaliseten, een tunnelvisie erop na houden.
ach, weet je wat? Er zijn er die de gebreken van anderen nodig hebben om te troosten over die van hun.

16505

Hemaworst
28 juli 2016, 08:52
Zoet in Oranje en snel. :freu:

Zeg Bluebear, wordt die Zoet nou nog opgehaald door een Engelse club of komt deze wonderkeeper niet weg bij PSV?

@j
28 juli 2016, 09:10
Wonderkeeper haha, Zoet is een degelijke sluitpost, niet meer niet minder.
Ik verwacht niet dat hij dit seizoen nog vertrekt maar je weet het natuurlijk nooit :)

Willem2
28 juli 2016, 09:57
Marc Overmars had hem al lang verkocht :biggrin:

Willem2
28 juli 2016, 10:10
Heb even gekeken maar PSV heeft nog 3 degelijke hollandse jongens die ook in het doel kunnen staan. Remko Pasveer, Luuk Koopmans en Hidde Jurjus. Dus verkopen maar die Zoet indien de prijs goed is.
Denk dat Willems ook nog wordt verkocht ....

Big30
28 juli 2016, 10:17
Hidde Jurjes is denk ik niet voor niets deze maand van de Graafschap overgenomen. Prima aankoop waarmee de verkoop van Zoet bespreekbaar kan worden. Alles heeft een prijs.
Al vraag ik me af of PSV 10 miljoen waar sprake van is wel voldoende is als City of Atletico zich serieus melden.

Hemaworst
28 juli 2016, 13:39
Wonderkeeper haha, Zoet is een degelijke sluitpost, niet meer niet minder.

Als ik Big goed beluisterd heb in zijn himmelhochjautzende CL-nabeschouwingen, dan was deze man er toch in zijn eentje verantwoordelijk voor dat PSV tot in de 1/8-finales van de CL geraakte (onder de slogan: alles wat Zoet doet, doet Zoet goed!)

Big30
28 juli 2016, 15:12
Als ik Big goed beluisterd heb in zijn himmelhochjautzende CL-nabeschouwingen, dan was deze man er toch in zijn eentje verantwoordelijk voor dat PSV tot in de 1/8-finales van de CL geraakte (onder de slogan: alles wat Zoet doet, doet Zoet goed!)
Dan kun je of niet goed luisteren en/of lezen :biggrin:, of misschien ben je niet bekend met de zoekfunctie.




Overigens Zoet was zonder meer goed, maar hij hield ook allemaal ballen die een goede keeper normaal moet houden, er waren geen super reddingen bij want Atletico had geen enkele 100% kans die Zoet moest verhinderen.
Locadia is een goede en fysiek sterke aanvaller (die ook mee verdedigt )maar rendeert als spits te weinig, geen typische centrumspits of goaltjesdief.
Zoet deed gewoon wat hij moest doen in de ontmoetingen tegen Atletico. Hij heeft zich wel ontwikkeld tot een betrouwbare en degelijke sluitpost, de belangstelling van Atletico en andere topclubs is dan ook niet zo vreemd.

Zoet zal zich nog verder gaan ontwikkelen zeker als hij naar verwachting de vaste keeper van Oranje zal worden. Na zijn zoveelste blunder is de nerveuze Cillisen daar niet meer te handhaven.
Wordt er ruim boven de 10 miljoen geboden zie ik hem wel gaan, maar ook prima dat ie blijft, wel een keeper die punten pakt.

Hemaworst
28 juli 2016, 15:29
Dan kun je of niet goed luisteren en/of lezen :biggrin:, of misschien ben je niet bekend met de zoekfunctie.

Alle vier! ;)

Big30
28 juli 2016, 15:53
Je kunt je wel afvragen hoeveel is een goede keeper waard? Wat een gek er voor de geeft kun je antwoorden en in het hedendaagse voetbal is dat misschien wel het beste antwoord.

Stel dat Zoet het verschil maakt tussen aankomend seizoen wel of geen kampioen cq CL dan is ie dus meer waard dan 10 miljoen. Maar dat is ook maar een veronderstelling.
Blijft lastig, ik zelf denk dat men Zoet wel zal laten gaan bij een mooi bod.

Pasveer zou Zoet dan kunnen opvolgen met Koopmans en Jurjus als stand-in.o

Meer algemeen tegenwoordig, wat is een voetballer waard. Bizar veel tendens stijgend.

Hemaworst
28 juli 2016, 16:18
Meer algemeen tegenwoordig, wat is een voetballer waard. Bizar veel tendens stijgend.

Hoewel een doelman en verdediger traditioneel minder waar zijn dan een aanvaller of (aanvallende) middenvelder.

Hemaworst
28 juli 2016, 16:24
Dan toch maar iets meer richting Amerikaans model?

https://jensdesmet.wordpress.com/2012/12/08/het-europese-voetbal-een-spel-van-vraag-en-aanbod/

Het kan ook anders. De Verenigde Staten, het land bij uitstek waar kapitalisme en vrije markt bejubelde woorden zijn, gaat uit van protectionisme als het op sport aankomt. In het Amerikaanse voetbal worden transfersommen geregeld via de Major Soccer League (MLS) omdat ze eigendom zijn van de competitie. De clubs krijgen een deel van hun transfersom van de MLS. Het andere deel houdt de MLS bij om de competitie te financieren en om te investeren in het Amerikaanse jeugdvoetbal.

Idem voor de spelerslonen. Die hebben, in tegenstelling tot wat velen beweren, geen salarisplafond. Een Amerikaanse voetbalclub mag zijn plafond overschrijden. Maar per dollar dat die club te veel betaalt, moet het een bepaald bedrag ‘luxury tax’ betalen aan de competitie. Dat geld wordt daarna herverdeeld onder alle clubs uit de competitie. Zo zullen niet de rijkste clubs alle goede spelers hebben, maar zijn die topspelers beter verdeeld tussen de clubs. Dat moet omdat Amerikanen sport bekijken als entertainment dat spektakel en spanning moet opleveren.

Als een Amerikaanse club een speler aankoopt, moet die een bepaald type contract krijgen. Zo mag elke club drie ‘topspelers’ hebben met een Designated Player Rule. Dat type contract wordt niet verrekend in de salary cap. Dat moet de Amerikaanse clubs in staat stellen spelers uit Europese competities aan te trekken en zo de Amerikaanse competitie naar een hoger niveau te tillen. Want in tegenstelling tot een Designated Player, verdient een zogenaamde Core Player veel minder dan een gemiddelde Europese voetballer.

Dat gelijkheidsprincipe zien we terug bij de draftsysteem. Talenten die vanuit de universiteiten komen, worden niet zomaar weggeplukt door de hoogste bieder of rijkste club. De talenten worden op een lijst aan de clubs aangeboden. De MLS Drafts werken volgens een upside-downprincipe. De kampioen van 2011 mag pas als laatste een speler kiezen van de lijst, terwijl de laatste als eerste mag kiezen. Al zijn die plekken op de rangorde ook verhandelbaar. Zo kan een club een speler betalen door zijn plek op de rangorde in de weegschaal te leggen.

Big30
28 juli 2016, 16:25
Hoewel een doelman en verdediger traditioneel minder waar zijn dan een aanvaller of (aanvallende) middenvelder.
Klopt, vraag is of dat terecht is, een verdediger pakt feitelijk ook punten door zijn ingrepen, maar de uitstraling van een spits is groter, 20 doelpunten van een spits blijft je bij, 20 goede ingrepen van een verdediger die doelpunten verhindert een stuk minder.

Wat je nu ziet in het voetbal bedragen van boven de 50 miljoen die heel normaal zijn geworden is uiteindelijk funest voor het voetbal.
Jansen 20 M€, Götze ik meen 26M€ en Milik 35M€, kleine bedragen tegenwoordig maar de logica ontbreekt.

Hemaworst
28 juli 2016, 17:23
Voetbal is the next bubble?

Big30
28 juli 2016, 20:45
Dan toch maar iets meer richting Amerikaans model?
Het Amerikaanse systeem heeft een aantal voordelen maar zie ik nooit in Europa laat staan voetbal wereldwijd ingevoerd worden. In Amerika heb je een totaal andere cultuur en historie en heb je met maar 1 bond te maken (NBA, NFL etc) waar typisch rond de dertig prof organisaties onder vallen.

Salary cap, draft systeem (spelers komen daar van de colleges, grote competities amateurs maar daar haat veel geld in om, totaal anders dan ons club en amateur voetbal), free agents etc. typisch Amerikaans.
Voordeel is wel dat de meeste ploegen kwa budget vrij dicht bij elkaar zitten en de competitie niet zo voorspelbaar is, de Warriors in de NBA waren jaren geleden niets en nu top, de Bulls waren jaren top nu een stuk minder.

Wel een afknapper voor Heracles, kans op kans tegen de onbekende Portugezen maar in de laatste minuut maken die nog de 1-1. Sneu maar uit hebben ze zeker nog een kans. Volgens mij levert in de kwalificatie het pas puntjes op als je een ronde verder gaat, winst verlies telt eigenlijk niet.

Hemaworst
28 juli 2016, 20:55
AZ gaat beter met 1-0. Wat ik me nou afvraag is hoe ern club in godsnaam 100 miljoen aan een Pogba gaat verdienen. Hoe brengt die man zo veel geld in het laatje? Of verdampt er gewoon ettelijke miljoenen in de voetbalindustrie?

Bluebear
28 juli 2016, 21:15
AZ gaat beter met 1-0. Wat ik me nou afvraag is hoe ern club in godsnaam 100 miljoen aan een Pogba gaat verdienen. Hoe brengt die man zo veel geld in het laatje? Of verdampt er gewoon ettelijke miljoenen in de voetbalindustrie?

Ik denk dat je ervan schrikt wat zo'n speler wereldwijd aan shirtjesverkoop oplevert en andere merchandise. Ik denk dat zo'n 60% daardoor al gedekt is, als het niet meer is. Zo'n shirtje kost de club misschien 5 Euro en worden verkocht voor 75 Euro. Reken uit je winst. Dan is er de doorverkoopopbrengst nog, als de speler verkast.
Vergeet ook niet het rendement als deze club met zulke spelers prijzen pakken met de daar aan gelieerde bedragen, om sponsorgelden en investeerders niet te vergeten. Big business dus. :smoke:

Big30
28 juli 2016, 21:45
Ik lees trouwens verschillende verhalen over de inkomsten van clubs die ze halen uit voetbalshirts. Grote clubs zouden zo rond de miljoen shirts verkopen maar aan de verkoop iets van 10-20% overhouden. Beetje grof gerekend, iets meer dan een miljoen shirts en prijs net onder de 100€ kom je dan op effectief 10-20 miljoen € das mooi maar op het totaal budget vd grote clubs 400-600 M€ ook weer niet zoveel.

Maar commercieel kan zo'n investering ook op andere manieren renderen natuurlijk.

Bluebear
28 juli 2016, 21:55
Ik lees trouwens verschillende verhalen over de inkomsten van clubs die ze halen uit voetbalshirts. Grote clubs zouden zo rond de miljoen shirts verkopen maar aan de verkoop iets van 10-20% overhouden. Beetje grof gerekend, iets meer dan een miljoen shirts en prijs net onder de 100€ kom je dan op effectief 10-20 miljoen € das mooi maar op het totaal budget vd grote clubs 400-600 M€ ook weer niet zoveel.

Maar commercieel kan zo'n investering ook op andere manieren renderen natuurlijk.

De komst van David Beckham voor 5 jaar naar Real Madrid voor astronomische bedragen en salaris was in het eerste jaar al terug verdiend door de shirtverkoop. Het bekendste verhaal bijna.

http://www.vi.nl/nieuws/verkoop-shirt-beckham-breekt-records.htm

Hemaworst
28 juli 2016, 23:16
De komst van David Beckham voor 5 jaar naar Real Madrid voor astronomische bedragen en salaris was in het eerste jaar al terug verdiend door de shirtverkoop. Het bekendste verhaal bijna.

Klopt, maar waarbij aangegekend dat VI blijkbaar het verschil tussen omzet en netto winst niet kent. Denk dat de bedragen eerder richting Big's rekensommetje gaan.

Big30
29 juli 2016, 00:14
De komst van David Beckham voor 5 jaar naar Real Madrid voor astronomische bedragen en salaris was in het eerste jaar al terug verdiend door de shirtverkoop. Het bekendste verhaal bijna.

http://www.vi.nl/nieuws/verkoop-shirt-beckham-breekt-records.htm

Klopt dat wordt inderdaad gesteld, maar bij dit soort berichten worden ook weer de nodige vraagtekens gesteld. Maar goed Beckham kostte 35 miljoen dat is weer een ander verhaal dan spelers van 80-100 miljoen.
Alleen de grote clubs verkopen elk jaar zo rond de miljoen shirts, sommige namen op shirts doen het natuurlijk beter. Er zullen toen Beckham kwam zeker meer shirts van hem verkocht zijn maar in totaal zal dat weer niet zo veel uitmaken.
Wat ik begrijp houden de clubs toch iets van 10-20% puur als winstmarge over en dan kom je elk jaar op een bedrag van 10-20 miljoen winst uit. Real misschien wat meer want die verkopen ook meer shirts.
Maar zeker weten doe ik het ook niet!

Als je een grote speler aantrekt zul je van hem meer shirts verkopen maar het totaal zal niet zo veel wijzigen lijkt me. Er wordt met shirt verkoop leuk verdiend maar het is maar een fractie wat de grote clubs jaarlijks aan transfers uitgeven.

@j
29 juli 2016, 08:33
Ricky van Wolfswinkel is de nieuwste aanwinst van Vitesse.

P11111
29 juli 2016, 12:26
'In de schaduw van de teleurstellende Rode Duivels'

Belgische competitie start: Club Brugge volgens kenners opnieuw titelfavoriet

De 114de editie van de Eerste Klasse gaat vanavond van start als titelhouder Club Brugge het spits afbijt op bezoek bij KV Mechelen. Met drie Nederlanders in de selectie begint de West-Vlaamse formatie het seizoen als favoriet, gevolgd door het solide AA Gent, het broeierige Standard Luik en het opkrabbelende Anderlecht.

Ricardo van Rhijn zal de voorbije week behoorlijk hebben opgekeken van alle aandacht. In Nederland bleef zijn vertrek bij Ajax over het algemeen beperkt tot een kort en bondig bericht. In België was zijn transfer naar Club Brugge voorpaginanieuws. Op social media begeleid door filmpjes waarin Van Rhijn werd gepresenteerd als de vrijetrappenspecialist bij uitstek, humoristische archiefbeelden waarin de rechtsback zijn landstitels met Ajax vierde. En Het Laatste Nieuws schreef over Van Rhijns eigen foundation en prees diens maatschappelijke betrokkenheid. ‘Hij is zo veel meer dan een doodgewone voetballer.’

Het hoort bij de nieuwe status van de 25-jarige Zaandammer, in Brugge de beoogde opvolger van Belgisch international Thomas Meunier, die onlangs een transfer verdiende naar Paris Saint-Germain. Van Amsterdam naar West-Vlaanderen, van de reservebank in de Eredivisie naar een plaats in de groepsfase in de Champions League… ‘Ricardo en Club, dat lijkt wel bij elkaar te passen’, stelt tv-analyticus Marc Degryse, oud-prof van onder meer PSV en Club Brugge. ‘Voor zover ik kan beoordelen heeft hij dezelfde aanvallende kwaliteiten als Meunier. Na een mindere periode bij Ajax is dit voor hem een nieuwe kans. Maar Nederlanders passen zich in Brugge makkelijk aan. Het aantrekken van Ruud Vormer heeft heel goed uitgepakt. En ook Stefano Denswil heeft zich, na een moeilijke beginperiode, vast in het elftal gespeeld.’

Voor het eerst in elf jaar vierde Blauw-zwart in mei het winnen van de landstitel. De ultieme bekroning op het werk van de in 2011 aangetreden preses Bart Verhaeghe en niet te vergeten trainer Michel Preud’homme. Zelden kreeg een coach meer credits voor een landstitel dan de oud-doelman in het voorbije seizoen. ‘Zelfs van schuurpapier kan hij een schilderijtje maken’, zo verwoordde columnist Hugo Camps het. Voor een deel is de lofzang terecht, aangezien Preud’homme een sterk sportief geraamte bouwde – met Timmy Simons, Ruud Vormer en José Izquierdo – en Club Brugge zijn authenticiteit teruggaf. Groots was dan ook de vreugde toen de voormalige coach van onder meer FC Twente aangaf níet beschikbaar te zijn als bondstrainer, maar minimaal nog een jaar in Brugge blijft.

‘Mede daardoor zie ik Club ook in het nieuwe seizoen als favoriet’, aldus oud-international en voormalig Willem II-keeper Geert De Vlieger. ‘Afgezien van Meunier hebben er geen grote mutaties plaatsgevonden. Ze kunnen voortborduren op het succes van vorig jaar. Maar Club Brugge wil graag ook een rol van betekenis spelen in de Champions League. Het is afwachten welke weerslag dat op de prestaties in de competitie heeft.’

Het is een behoorlijke omschakeling. België likt nog altijd de wonden van het ontnuchterende EK, waar de prestaties van De Rode Duivels ver onder de verwachtingen bleven. Tot begin deze week hield vooral de opvolging van bondstrainer Marc Wilmots de gemoederen bezig. Méér nog dan de strijd om de Super Cup – Club Brugge won afgelopen zaterdag met 2-1 van Standard Luik met de winnende treffer van Ruud Vormer – méér nog dan de naderende start van de Eerste Klasse.

‘De Belgische competitie en de nationale ploeg staan volledig los van elkaar’, zegt Degryse. ‘In de EK-selectie zaten slechts drie veldspelers uit de Eerste Klasse. Van die drie zijn Meunier en Jordan Lukaku intussen naar het buitenland vertrokken’.

‘Dat ze snel naar het buitenland vertrekken, maakt het lastig voor clubs om spelers warm te maken voor de Belgische competitie’, aldus onze landgenoot Dennis van Wijk, die als hoofdtrainer in België actief was voor twaalf verschillende clubs. ‘Het lastigste blijft dat de Eerste Klasse niet tot de verbeelding spreekt op internationaal niveau.’

Bron: Voetbal International

P11111
29 juli 2016, 12:32
Het is voor de voetballiefhebbers fijn dat de competitiebal weer gaat rollen.

Ik hoop dat Club Brugge de favorietenrol kan waarmaken. De kleurencombinatie blauw en zwart vind ik mooi en het nieuwe truitje is prachtig. :)

16518

Foto: Sterkhouder Ruud Vormer bezorgt Club Brugge de eerste prijs van het nieuwe seizoen

Big30
29 juli 2016, 12:45
Het is voor de voetballiefhebbers fijn dat de competitiebal weer gaat rollen.
Zeker, zie jij ook zoals de meeste kenners PSV weer als de grote favoriet? Het zal weer gaan tussen PSV en Ajax wordt verwacht maar PSV lijkt toch veel meer ervaring in het elftal te hebben, kan bouwen op het vorig seizoen, waar Ajax met een nieuwe trainer en veel nieuwe spelers nog veel tijd nodig zal hebben.
Ben ook benieuwd of en hoe lang Feijenoord zich in de titelstrijd kan mengen.

In België denk ik dat Club inderdaad de favoriet is tov Anderlecht, beetje zelfde verhaal als Ajax, nieuwe trainer, nogal wat nieuwe spelers, of Standard zal dit jaar neem ik aan niet zo'n dramatische start hebben.

P11111
29 juli 2016, 12:48
Zeker, zie jij ook zoals de meeste kenners PSV weer als de grote favoriet?

Ja, daar heb ik geen enkele twijfel over.

Ik hoop wel dat Ajax voor het einde van het seizoen een nieuwe spits heeft. Misschien kunnen we dan via de nacompetitie nog Europa halen.

Overigens denk ik dat het huidige Ajax beter past in de Onder 19-jeugdcompetitie. Het is op dit moment wel erg piepjong met allemaal jochies die zich nog niet eens hoeven te scheren. Maar goed, dat is het bekende beleid. Daar hebben wij als fans mee te moeten leven. Dat valt niet altijd mee, maar er zijn ergere dingen in het leven, relativeer ik dan altijd maar.

P11111
29 juli 2016, 13:13
Ben ook benieuwd of en hoe lang Feijenoord zich in de titelstrijd kan mengen.

Ik ook.

Doctorandus Bruggink verwacht dat Feyenoord in het nieuwe seizoen de titelrace langer gaat volhouden, beweert hij op de website van FOX Sports. Dat moet de fans in Rotterdam hoop geven.

"Het punt is alleen dat op het moment dat je als club ook daadwerkelijk meedoet, het de kunst is om de verwachtingen te temperen en niet mee te gaan in de euforie. Dat ging afgelopen seizoen na de winterstop volledig fout. Nu is Feyenoord een jaar verder en beter, dus ik denk dat ze de titelrace langer vol gaan houden", aldus voetbalanalist Arnold Bruggink.

@j
29 juli 2016, 13:20
Voetballiefhebbers, ik ga vanaf morgen een dag of 10 naar het zonovergoten buitenland om te genieten van mijn vakantie :)
Ik wens iedereen die ook nog op vakantie gaat alvast veel plezier, have fun

Jansen
29 juli 2016, 14:07
Het licht ging pas laat uit in Eindhoven de prachtige overwinning van Eindhoven op grote Stadsbroer PSV werd dan ook tot de kleine uurtjes gevierd in het huis café in stratum.
De Eindhovencup is dan ook een mooie binnen komer in hun voorbereiding.
Met de andere uitslagen en deze trainer Ricardo Moniz die met zijn Rotterdamse humor en veel ervaring de Stratumse club weer hoog mee kan laten draaien.
De sponsor VDL ( die ook in het het bestuur van PSV zetelt en een box heeft ) heeft altijd al een zwak hard gehad voor Eindhoven samen met indertijd Jan Louwers ( van de Sligro zaken )
Als PSV man gun ik Fc Eindhoven dan ook de overwinning omdat ze er ook voor gestreden hebben.
Voor Cocu weer een leer dat je geen enkele club moet onderschatten.
Zondag in Rotterdam moeten beide clubs er staan het gaat niet direct om de Johan Cruyff schaal maar meer om zijn we er klaar voor of missen we nog ergens iets.
Als van Ginkel over 3 weken weer komt verwacht ik alleen dat er in het centrum van de verdediging misschien nog wel een ervaren kracht moet staan.
Dus sleutelen we hebben genoeg verdedigers is huis.

deket
29 juli 2016, 15:50
Over Belgische kompetitie doe ik nu geen uitspraak. Nederlandse strijd zal alleen tussen Feyenoord en PSV gaan.
het gierige Ajax toch niet, kan nog niet thuis winnen van Griekse middenmoot, die hun beste speler Mak dan nog verkocht. 40punten! Achter Olympiakos, en door play off toch nog mogen meedoen aan de voorronde. Ze zullen het ginder wel halen, toch hoop ik van niet, dan is Anderlecht reekshoofd en ontlopen ze manchester City.
anyway omdat de supporters in Amsterdam terecht morren kan het gierig bestuur niets anders dan toch een spits aanwerven en wie staat er onder de radar?
Balotelli, ovral uitgekotst nu ook in Liverpool.
zag hem ooit in Brussel met een plaatselijke schone, (dat wel, maar met zijn salaris, niet moeilijk) en dacht mister. T van de Ateam te zien. Kilios goud rond zijn. nek, hoe gaat die bij het krenterige Ajax acclimatiseren, maar oke is hun probleem

Big30
29 juli 2016, 16:14
Haha Balotelli en Ajax, inderdaad het gerucht zingt rond. Zijn zaakwaarnemer is wat balletjes aan het opgooien.
Vorig jaar gonsde het ook vd geruchten mbt een Ajax spits. Pff wie was dat ook al weer?

P11111
29 juli 2016, 16:28
Haha Balotelli en Ajax, inderdaad het gerucht zingt rond.

Volgens een Italiaanse voetbaljournalist heeft de bekende zaakwaarnemer Raiola zijn cliënt aangeboden bij Ajax. Dit bericht is in de wereld gekomen door Napoli-president De Laurentiis, die dit persoonlijk van de Italiaanse Nederlander zou hebben vernomen.

De discipline van Bosz en en de voetbalclown Balotelli gaat dat samen?

We geloven het gerucht pas als Balotelli op het gras in de ArenA staat.

Dat Super Mario goed kan voetballen en doelpunten kan scoren weten we allemaal. Zou dus wel een geweldige verrassing en sensatie zijn.


https://www.youtube.com/watch?v=VIIE80TMpi4

John mc Snek
29 juli 2016, 16:35
http://www.ajax1.nl/gerucht-balotelli-naar-ajax/

(...)Zaakwaarnemer Mino Raiola is zodoende hard op zoek naar een nieuwe club en volgens Di Marzio is er al contact geweest tussen Overmars en Raiola. De journalist weet ook te melden dat een eventuele overgang van Balotelli afhangt van de plaatsing voor de Champions League door Ajax.(...)
---

Als het daarvan afhangt dan mag je nog even blijven dromen vrees ik haha



Sent from my iPhone using Tapatalk

deket
29 juli 2016, 16:46
Pogba, elke dag hoor je er gezever over betreffende tranfer.
idd bedragen die ethisch niet verantwoord zijn, maar wat wel zeker is ,:zijn makelaar wil 30miljoen commissie.
30 miljoen euro voor te begeleiden bij 1 EEN! transfer, dat impliceert dat die zeer luxueuze kan rentenieren door een hantekening.
nu heb ik met mijn eigen ogen gezien dat voetbalmakelaars bulken van het geld. Een die ik ken bezit 2 villa's een mercedes 600, en cayenne. Toffe gast maar die gasten zijn alle feeling met de werkelijkheid kwijt.
sterker nog, voetbal was zoveel mooier in de tijd van toen, zonder makelaars.

Hemaworst
29 juli 2016, 17:51
Degene die het gerucht over Balotelli serieus neemt, gelooft waarschijnlijk ook nog in Sinterklaas. Of dat Anderlecht kampioen wordt... Beetje logisch nadenken is vandaag de dag blijkbaar al te veel gevraagd.

Hemaworst
29 juli 2016, 17:59
Wat mij betreft kwalificeert die linker zich wel als één van de door Overmars beloofde kanonnen! Kanonnen wat een toppertje!

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160729/442381128bfa6430dfeb5df8e8e8a5d7.jpg

Hemaworst
29 juli 2016, 18:04
En nu we toch even een zijsprong maken, Mourinho vind ik niks, maar als schoonvader zie ik hem wel zitten :)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160729/d73c1d5e1e694f65a1d34ba27a4234f0.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160729/53a7ce1f578e130c753d6bc4642a2e60.jpg

deket
29 juli 2016, 18:13
Die meid naast Balotteli, is die Brusselse van noord-Afrikaanse afkomst.
de borsten behorend bij de dochter van Mourinho, zijn van de dokter.
over Mourinho:de supporters van Manchester. U bleken samen met het bestuur dat defensief voetbal van Louus van Gaal beu te zijn en wie pakken ze
?,,, ,,, de koning van verdedigend voetbal

Hemaworst
29 juli 2016, 18:21
Als het daarvan afhangt dan mag je nog even blijven dromen vrees ik haha

Als Balotelli het gevolg is van plaatsing, dan is het wellicht maar beter als Ajax door PAOK wordt gewipt. En voor de Triviant-spelers: Hoeveel doelpunten scoorde dat opgeblazen ego vorig seizoen in twintig optredens in de Serie A?

Big30
30 juli 2016, 09:49
Een beetje interesse had/heeft Ajax dus wel in deze malloot. Maar volgens het feelgood bericht in de telegraaf komt het allemaal wel goed met de spits en nieuwe vleugelspeler.


Dat het telefoontje met Mino Raiola uitlekte, kwam Ajax slecht uit. De Amsterdamse club zou als opvolger van Arek Milik (22) zijn pijlen hebben gericht op Mario Balotelli (25). Indirect contact met de spits van Liverpool was er enige tijd geleden inderdaad, maar het gesprek met zijn zaakwaarnemer Raiola is minder spectaculair dan het lijkt.

Zoals Peter Bosz na het treffen met PAOK Saloniki aangaf, heeft Ajax (voor elke positie overigens) een schaduwlijst. De alternatieven zijn in kaart gebracht, maar vanzelfsprekend houden directeur voetbalzaken Marc Overmars en hoofdscout Henk Veldmate hun oren en ogen open voor buitenkansen. In dat licht moet het telefonisch onderhoud tussen Raiola en directeur voetbalzaken Marc Overmars, die slechts informeerde naar de situatie van Balotelli en de haalbaarheid, ook worden gezien. Op het telefoongesprek kwam tot dusver ook geen vervolg.


http://m.telegraaf.nl/telesport/article/26316999/ajax-informeert-naar-balotelli

Het is komkommertijd, oja de onderhandlingen met Gomeze lopen en zijn zo goed als afgerond, komt allemaal goed met die Ajax spits, ik heb vertrouwen in Overmars.

Big30
30 juli 2016, 10:44
Oja hoog tijd voor even weer wat Ajax bashen :biggrin:!

Europese zeges sinds 2011/2012:
PSV - 25 (vd 50 wedstrijden)
AZ - 17
FC Twente - 14
Ajax - 13 (vd 45 wedstrijden)
Feyenoord - 5

Zie ook:
https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/97990#MjrfuCiRJC7hSS6t.97
https://twitter.com/sportzeloot/status/758594278213967873

Overigens helemaal eerlijk is het niet want in de CL krijg je door deelname aan de poelfase als meteen 4 bonuspunten (ook op andere manieren kun je in de kwalificatie EL/CL punten verdienen maar minder) zonder een wedstrijd gespeeld te hebben, tegenstanders zijn ook zwaarder natuurlijk, zie ook deze stand:

32 AFC Ajax NED 9.000 10.000 14.000 6.000 0.000 39.000
33 PSV Eindhoven NED 5.000 5.000 6.000 18.000 4.000 38.000

In het landenklassement staan we nu op plaats 13 achter de Tsjechen en dat betekent dat we ik meen vanaf 2018 de directe plaatsing voor de CL gaan verliezen en 2 kwalificatie voorronde plaatsen krijgen.
http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/index.html

P11111
30 juli 2016, 10:47
Mario Gómez geniet van een welverdiende vakantie aan zee in Nederland en dan mag een bezoek aan de (voetbal)hoofdstad natuurlijk niet ontbreken.

Wel toevallig dat de doelpuntenmaker later op de dag in het restaurant aan een tafeltje precies naast Overmars en Van der Sar kwam te zitten. Waarschijnlijk hebben ze tijdens het wachten op het toetje even lekker met elkaar bijgebabbeld. Maar daardoor komen natuurlijk wel weer meteen nieuwe geruchten in de voetbalwereld. Overmars schijnt wel zijn telefoonnummer op een bierviltje te hebben achtergelaten, dat dan weer wel.

Maar uitsluiten moet je niets in deze gek geworden voetbalwereld. Als Pogba 130 miljoen waard is en Higuaín 94 miljoen, waarom zou Gómez dan niet bij Ajax kunnen voetballen? Anno 2016 is niets meer uit te sluiten.

Uiterlijk 31 augustus weten we meer. Nog even geduld.

Big30
30 juli 2016, 11:02
Maar uitsluiten moet je niets in deze gek geworden voetbalwereld. Als Pogba 130 miljoen waard is en Higuaín 94 miljoen, waarom zou Gómez dan niet bij Ajax kunnen voetballen? Anno 2016 is niets meer uit te sluiten.

Uiterlijk 31 augustus weten we meer. Nog even geduld.
Om deze hele simpele reden:


Gehalt von Mario Gomez offenbar zu viel für die Fiorentina
Zu teuer: Florenz will Gomez verkaufen
Der AC Florenz sucht Interessenten für Nationalspieler Mario Gomez. Der Klub, der den Angreifer seit 2013 unter Vertrag hat und ihn in der letzten Saison an Besiktas Istanbul ausgeliehen hatte, kann sich angeblich Gomez' Gehalt von zehn Millionen Euro brutto pro Jahr nicht leisten.
http://www.spox.com/de/sport/fussball/international/italien/1607/News/ac-florenz-mario-gomez-zu-teuer-gehalt-suche-interessenten.html

Totaal niet serieus te nemen dus Gomez bij Ajax en hoor en lees je die geruchten ook. Een hockey meisje heeft hem in de hoofdstad zien winkelen met zijn vrouw, dat zal wel kloppen de rest is totale onzin.

Hemaworst
30 juli 2016, 12:00
... de rest is totale onzin.

Zoals zo veel berichten op dit forum ;)

Hemaworst
30 juli 2016, 12:05
Oja hoog tijd voor even weer wat Ajax bashen :biggrin:!

Hoezo? Is Deket op vakantie en moet je de honeurs voor hem waarnemen? :)

Big30
30 juli 2016, 12:30
Hoezo? Is Deket op vakantie en moet je de honeurs voor hem waarnemen? :)

Nee hoor dat kan deket zelf prima ;).

Ik heb wel een voor liefde voor soaps, de zoektocht naar een nieuw Ajax spits begint daar op te lijken: Traore, Huntelaar, Haller, Dost, De Balloot, Gomez etc etc.

Ondertussen verlengt de Jong zijn contract bij PSV tot 2020, dit seizoen trapte hij er 26 in vorig seizoen 20 + de nodige assists.
Gewoon een kort pers berichtje, zo hoort het ook. Hij wordt in augustus nog maar 26, over 2 jaar kan die nog een mooie klapper maken als zijn opvolger klaar staat. Eerst nog maar eens elk jaar er 20-25 in de competitie er in trappen en in de CL weer de laatste 16 halen.
Met deze ijzersterke selectie is kampioen worden geen thema, das een ABC-tje!


PSV heeft jeugdspeler Jordan Teze uit Roosendaal gecontracteerd. De 16-jarige verdediger uit de jeugd van PSV zette woensdagmiddag zijn handtekening onder een contract dat hem drie jaar aan de Eindhovense club verbindt.

Jordan Teze begint deze zomer aan zijn tiende seizoen in de jeugdopleiding van PSV. In 2007 begon hij in de F-jeugd, waarna hij alle hogere jeugdelftallen op De Herdgang doorliep.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2526281003/Jordan+Teze+%2816%29+tekent+eerste+contract+bij+PS V.aspx

Ook mooi!

Hemaworst
30 juli 2016, 17:33
Ik heb wel een voor liefde voor soaps, de zoektocht naar een nieuw Ajax spits begint daar op te lijken: Traore, Huntelaar, Haller, Dost, De Balloot, Gomez etc etc.

Probleem is dat die namen allemaal uit het geruchtencircuit worden geplukt en vervolgens door Jan en alleman worden geclassificeerd als Ajax- dan wel Overmars-statement. Niets zo lastig als het managen van een kudde onwetenden die meeliften op een stroom halve dan wel misverstane geruchten...

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160730/edc0c1627db1924fa9c273cc72b550b9.jpg

P.S. Mooie quote geplukt van sportnieuws.nl: "De (vaderlandse) media is de transfersom die Ajax met de verkoop van Arek Milik verdient (34 miljoen euro) al aan het uitgeven." En zo is het.

satanic surfer
30 juli 2016, 20:32
Jahaaa, terwijl in het gros des landen de voetballisten nog languit in de cocktailbars rondhangen motten ze in Belgenland alweer aan de bak... Kampioen Club Brugge won gister probleemloos tegen KV Mechelen en vandaag ging Anderlecht (tot groot jolijt ende gejuich van confrater deket hoogstwaarschijnlijk) met 3 punten aan de haal bij Moeskroen na een 1-2 uitzege. Voorwaar geen sinecure, Moeskroen uit is altijd lastig!

Hemaworst
30 juli 2016, 21:01
Zo... Koning Zlatan mag dan wel een grote bek hebben, maar hij doet het wel. Binnen 4 minuten

http://www.snappytv.com/tc/2481546/1280977

deket
30 juli 2016, 21:24
Hey Hema, ik ben enigzijds op vakantie en anderzijds ook niet, maar er bestaat'ook nog internet waarop ik zag dat vrijdag Mechelen onstellend zwak speelden en Anderlecht vandaag domineerden en toen ze al met 0-3 hadden moeten voorstaan scoorde vanuit het nietd Moeskroen met een snelle tegenaanval.
gelukkig rechtvaardigheid geschiedt, soms toch in het leven.
Benieuwd motgen naar jullie JC schaal. Feyenoord heeft geen stekhouders moeten laten gaan, voorlopig toch niet en lijkt sterk op elkaar ingespeeld.

Big30
30 juli 2016, 21:33
P.S. Mooie quote geplukt van sportnieuws.nl: "De (vaderlandse) media is de transfersom die Ajax met de verkoop van Arek Milik verdient (34 miljoen euro) al aan het uitgeven." En zo is het.
Zo is het inderdaad maar net, zeer goed gezegd van sportnieuws!

Overigens, hier de volledige kwoot.


De (vaderlandse) media is de transfersom die Ajax met de verkoop van Arek Milik verdient (34 miljoen euro) al aan het uitgeven. Er worden spitsen met de Amsterdammers in verband gebracht, maar het is ook geen geheim dat Ajax ook nog een nieuwe buitenspeler zoekt. Daarbij zouden ze uitgekomen zijn bij Adnan Januzaj, die mag vertrekken bij Manchester United.
LIVE: transfers en transfergeruchten

Ajax is niet de enige club die een oogje heeft op de 21-jarige Belg. Volgens Daily Mail hebben onder andere PSG, AC Milan en Everton interesse in Januzaj.

Spits
Januzaj zou niet de enige grote naam zijn die Ajax zou willen aantrekken. Na het afzeggen van Klaas-Jan Huntelaar werd Mario Balotelli al in verband gebracht met Ajax en ook Mario Gomez zou gespot zijn in Amsterdam.


http://sportnieuws.nl/voetbal/transfernieuws/ajax-wil-vertrekwens-januzaj-verwezelijken/

De zoektocht naar de beloofde grote spits en buitenspeler is dus nog steeds gaande, heel het land wacht in spanning af wie Ajax als nieuwe spits en buitenspeler zal aantrekken.
De telegraaf, de Ajax huis krant lijkt in deze nog het meest betrouwbare medium. De spanning is voelbaar in gans het land en ommeland.

Hemaworst
30 juli 2016, 22:56
Overigens, hier de volledige kwoot.

Full quotes zijn op dit forum niet gewenst ;)

En de full quote voegt in dit geval ook niets anders toe dan een bevestiging van wat ik al eerder in mijn subquote memoreerde. Beetje memoreren om het memoreren dus of, nog erger, kijk mij eens handig met Google zijn!

Gisteren en vandaag trouwens de start van de Zuiderbuurlijkse competitie live gevolgd met dank aan de firma Ziggo die dit spektakel live en vooral gratis op de Nederlandse kabel slingerde. Club Brugge was dank zij twee oprispingen snel klaar en suste daarna de wedstrijd en ondergetekende in slaap. Vandaag Anderlecht vooral met zichzelf en een vroege tegengoal zien worstelen. Na 60 minuten knapte de Moeskroense hoop op een stunt en stak Anderlecht de punten in de zak met twee flits goals. Wie toevallig met zijn ogen knipperde kan er eentje gemist hebben.

Morgen eens kijken of Feyenoord voor een verrassing kan zorgen!

Strijker
31 juli 2016, 18:42
Volgens wandelgang geruchten is Michiel Kramer, die momenteel niet de eerste keus is bij Feyenoord voor de spits positie, vanavond aanwezig in de Amsterdam Arena.
Waar gaat dat toe leiden? :confused:

Hemaworst
31 juli 2016, 18:59
Volgens wandelgang geruchten is Michiel Kramer, die momenteel niet de eerste keus is bij Feyenoord voor de spits positie, vanavond aanwezig in de Amsterdam Arena.
Waar gaat dat toe leiden? :confused:

Zowel Michiel Kramer als Luuk de Jong zijn vandaag gelijktijdig (!) in de Arena gesignaleerd. Naar verluid zit Overmars krap in zijn tijd voor wat betreft het oplossen van het spitsenprobleem, dus worden kandidaten in groepssessies beoordeeld. De wandelgangen melden dat Feyenoord 20 mio voor Kramer vraagt en is Luuk de Jong bereid zijn salariseisen te verlagen om niet door het salarisplafond te schieten dat Overmars vorige week nog door een gunstig zwart offrerende Pool had laten witten nadat de salariseisen van Ballotelli het ernstig van kleur had laten verschieten. De Jong is bereid tot het inleveren van salaris om een volgende stap in zijn carriere te kunnen maken.

Strijker
31 juli 2016, 19:08
16583

laplagne
31 juli 2016, 19:12
Het wordt lachen dit seizoen met deze 'Turkse' scheidsrechter, want er zullen door hem veel strafschoppen worden gegeven ......

P11111
31 juli 2016, 20:09
Het was een teleurstellende wedstrijd. Een tegenvallend PSV en een zwak (eerste helft) tot matig (tweede helft) voetballend Feyenoord. Beide trainers lijken nog voldoende werk te hebben tot het begin van de competitie. De stand van zaken vandaag is dat de Eindhovenaren moeten hopen dat ze nog versterkt gaan worden en de Rotterdammers lijken weinig individuele klasse in het elftal te hebben. Als de strijd ontbreekt, zoals in de eerste helft, oogt Feyenoord als een armoedige ploeg.

Inmiddels hebben we de topdrie van Nederland allemaal in een officiële wedstrijd gezien en enkel en alleen op grond daarvan mogen we concluderen dat Ajax, ondanks dat ze noodgedwongen met een veredelde jeugdploeg moesten aantreden, op dit moment het leukste voetbal speelt. Dat kan niemand ontkennen na de twee wedstrijden op de nieuwe grasmat in de ArenA.

Volgende week kan dat natuurlijk zomaar weer allemaal anders zijn, maar toch.

De domme Willems mag trouwens van geluk spreken dat hij de eerste competitiewedstrijd speelgerechtigd is. Opmerkelijk dat de scheids hem na zijn agressieve reactie "vergat" met rood weg te sturen. Overigens verwacht de speler in kwestie zelf dat hij in één van de komende dagen naar het buitenland zal vertrekken. Meerdere clubs schijnen zich voor hem gemeld te hebben. Ik vind het moeilijk om het niveau van deze wispelturige speler op de juiste waarde in te schatten. Hij wisselt nog te vaak sterke met zwakke momenten af. Het zou goed zijn als hij een constanter level gaat halen. Maar goed, hij heeft nog wat tijd, want hoewel hij al bijna zes jaar in een eerste elftal meeloopt is hij nog maar 22.

Hemaworst
31 juli 2016, 20:18
Inmiddels hebben we de topdrie van Nederland allemaal in een officiële wedstrijd gezien en enkel en alleen op grond daarvan mogen we concluderen dat Ajax, ondanks dat ze noodgedwongen met een veredelde jeugdploeg moesten aantreden, op dit moment het leukste voetbal speelt. Dat kan niemand ontkennen na de twee wedstrijden op de nieuwe grasmat in de ArenA.

Waarbij de cruciale vraag is of Ajax er ook kampioen mee wordt en zich voor de CL poulefase weet te kwalificeren... Want het kan wel
leuk ogen, maar er mot ook nog af en toe gewonnen worren!

P11111
31 juli 2016, 20:21
Want het kan wel leuk ogen, maar er mot ook nog af en toe gewonnen worren!

Met Gómez, Balotelli, Ziyech, Hateboer en Januzaj erbij gaat dat wellicht allemaal goedkomen. Maak je nog geen zorgen.

Persoonlijk hoop ik op Traoré.

Piet Plezier
31 juli 2016, 20:24
Inmiddels hebben we de topdrie van Nederland allemaal in een officiële wedstrijd gezien en enkel en alleen op grond daarvan mogen we concluderen dat Ajax, ondanks dat ze noodgedwongen met een veredelde jeugdploeg moesten aantreden, op dit moment het leukste voetbal speelt. Dat kan niemand ontkennen na de twee wedstrijden op de nieuwe grasmat in de ArenA
Man man wat heb je aan leuk voetbal als je nu al weet dat je niets gaat Winne
Dit word een verloren seizoen voor Ajakess
Mooi die roze bril ophouden

P11111
31 juli 2016, 20:31
Man man wat heb je aan leuk voetbal als je nu al weet dat je niets gaat Winne
Dit word een verloren seizoen voor Ajakess

Heb jij thuis een glazen bol?

Piet Plezier
31 juli 2016, 20:36
Heb jij thuis een glazen bol?

Ja die heb ik
En ook glazen om bier in te doen.
Als je eerlijk bent weet ook jij dat het met die klote Bosz helemaal niets gaat worden
Het seizoen is nu al verloren

P11111
31 juli 2016, 20:38
Als je eerlijk bent weet ook jij dat het met die klote Bosz helemaal niets gaat worden


Wat vind jij klote aan de trainer-coach Bosz?

Piet Plezier
31 juli 2016, 20:48
Wat vind jij klote aan de trainer-coach Bosz?

Ik zeg het verkeerd
Ik heb niets tegen Bosz
Maar hij is niet de trainer voor Ajax
Hij moet voor meer spektakel zorgen en dat gebeurt nog steeds niet.
Elke trainer moet presteren doet hij dat niet dan haalt hij de kerst niet .
En zo simpel is het
Hij gaat het pas zien als hij het door heeft,en dan is hij te laat

P11111
31 juli 2016, 20:52
Ik heb niets tegen Bosz
Maar hij is niet de trainer voor Ajax
Hij moet voor meer spektakel zorgen en dat gebeurt nog steeds niet.

Jij bent erg ongeduldig. Het elftal is nog niet compleet en de competitie moet nog beginnen.

Ik heb alle vertrouwen in Bosz, maar juist veel minder in enkele beperkte spelers die hopelijk snel vervangen worden.

deket
31 juli 2016, 21:01
Shalke 04 ligt in een relatief armere streek maar is een rijke voetbalploeg door de ruime aanhang en de kapitaalkrachtige hoofdsponsor.
Daarom kochten ze coke. Neen, geen flauxe grap, ze kochten Coke, de speler
dus eigenlijk wel een flauwe mop
woensdag belangrijke dag voor de toekomst van het Belgische voetbal in de CL

Hemaworst
31 juli 2016, 21:05
Het seizoen is nu al verloren

Mooi, hoeven we die spits ook niet meer te kopen. Scheelt weer een paar centen.

P11111
31 juli 2016, 21:07
Mooi, hoeven we die spits ook niet meer te kopen.

Op welke (haalbare) versterkingen hoop jij eigenlijk?

Piet Plezier
31 juli 2016, 21:08
Mooi, hoeven we die spits ook niet meer te kopen. Scheelt weer een paar centen.

Ajax heeft poen zat

Jansen
31 juli 2016, 21:08
Je hoeft geen glazen bol te hebben alleen een beetje gezond verstand.
Peter Bosz aardige vent maar een softie om Ajax kampioen te maken,en ben bang dat ze de voorronde van de Champion Leage niet eens door komen.
In zijn voorbereiding hadden al enkele spelers twijfel mountenbike,aan een berg hangen,in een ijskoude bergbeek gaan zitten en daarna lange verhalen aan horen over posities.
Een speler had het al snel gezien en is snel naar Utrecht gegaan.
Wat Bosz vergeten is om ook nog even enkele uurtjes naar een vlindertuin te gaan om daar ook wat inspiratie op te doen.
Nee de kerst haalt hij niet als hij dan niet bij de top 3 staat.
Het zal Overmars wel pijn doen om dan van zijn geld berg op te moeten staan en wat uit te moeten gaan geven.
Van Gaal zou het wel over willen nemen met de kerst, maar onder zeer bijzondere voorwaarden als man achter Bosz zoals Advocaat het bij Feijenoord deed.
Trouwens ik heb vandaag wel een Feijenoord gezien waar ik meer van verwacht dan van Ajax.
Zeker als Berghuis er ook nog bijkomt.
Dat ze vandaag verloren hebben is gewoon omdat PSV net iets te groot was vanwege de eerste helft en de tweede helft de boel onder controle had.
Maar als PSV man ben ik niet tevreden omdat het ook 1-1 had kunnen worden en had liever gezien dat Arias er was ingekomen en Brenet naar links was verplaatst.
Ook is Jozefzoon een betere speler als Narsing.
Maar ja ik heet geen Cocu.

Big30
31 juli 2016, 21:14
Ik zeg het verkeerd
Ik heb niets tegen Bosz
Maar hij is niet de trainer voor Ajax
Hij moet voor meer spektakel zorgen en dat gebeurt nog steeds niet.
Elke trainer moet presteren doet hij dat niet dan haalt hij de kerst niet .
En zo simpel is het
Hij gaat het pas zien als hij het door heeft,en dan is hij te laat

Piet ik ben het helemaal met je eens, een full kwoot in bold en rood is dan ook op zijn plaats. Heel goed gezegd! Het wordt helemaal niets met Ajax dit seizoen, Bosz haalt de kerst niet eens (afkoopsom van 10 miljoen is geen probleem, geld zat) en wat er op het veld rond loopt bij Ajax daar word je ook niet vrolijk van.

Als spits zal wel een of ander afdankertje komen want in spelers wil Ajax geen geld investeren en markt conform belonen hebben ze ook niets van begrepen. Ja Overmars wel, die heeft zijn bonus weer binnen dat dan weer wel.

P11111
31 juli 2016, 21:14
Trouwens ik heb vandaag wel een Feijenoord gezien waar ik meer van verwacht dan van Ajax.


Grapjas. Heb je vandaag dan met je achterhoofd naar je tv-toestel gekeken?

Het spel van Feyenoord leek helemaal nergens op. De eerste helft was van een bedroevend niveau en omdat ze in de tweede helft strijdvaardiger waren leek het iets beter, maar in voetballend opzicht ontbrak het ook toen aan klasse.

We moeten er wel naar streven om hier serieus te blijven. :)

Jansen
31 juli 2016, 21:21
Grapjas. Heb je vandaag dan met je achterhoofd naar je tv-toestel gekeken?

Het spel van Feyenoord leek helemaal nergens op. De eerste helft was van een bedroevend niveau en omdat ze in de tweede helft strijdvaardiger waren leek het iets beter, maar in voetballend opzicht ontbrak het ook toen aan klasse.

We moeten er wel naar streven om hier serieus te blijven. :)

Haha ik heb de gehele wedstrijd gezien en vond Feijenoord niet geweldig maar wel gevaarlijk genoeg om beter aan de competitie te beginnen als Ajax.
Dit is serieus maar laten we kijken waar we allemaal met de kerst staan.

Hemaworst
31 juli 2016, 21:25
Op welke (haalbare) versterkingen hoop jij eigenlijk?

Is Lucas Alario inmiddels wél betaalbaar uit de Milik-erfenis? Meen dat die in maart al uitvoerig gescout is?

Nedlovefkk
31 juli 2016, 21:25
@Jansen. Arias had er nog allemaal niet zo veel zin in en kwam te laat terug van vakantie. Zeer onprofessioneel!

Bremet is een goei menneke, ik gun het hem meer om te spelen. Tav Narsingh, tsja hij is snel maar daar is alles ook wel mee gezegd. Maar voor iedere club bruikbaar in top3 van NL.

Hemaworst
31 juli 2016, 21:26
Piet ik ben het helemaal met je eens, een full kwoot in bold en rood is dan ook op zijn plaats. Heel goed gezegd! Het wordt helemaal niets met Ajax dit seizoen, Bosz haalt de kerst niet eens (afkoopsom van 10 miljoen is geen probleem, geld zat) en wat er op het veld rond loopt bij Ajax daar word je ook niet vrolijk van.

Als Malle Pietje in dit topic al serieus wordt genomen, dan is Leiden in last...

Piet Plezier
31 juli 2016, 21:29
Als Malle Pietje in dit topic al serieus wordt genomen, dan is Leiden in last...

Heeft niets met malle Pietje te maken
Het is de harde waarheid en daar kunne die watjes uit 020niet tegen

P11111
31 juli 2016, 21:30
Is Lucas Alario inmiddels wél betaalbaar uit de Milik-erfenis? Meen dat die in maart al uitvoerig gescout is?

Volgens mijn informatie wordt in Zuid-Amerika voornamelijk gescout in Argentinië, Colombia, Uruguay en Peru. Daar zitten nog voor Ajax haalbare spelers.

Hemaworst
31 juli 2016, 21:34
Trouwens ik heb vandaag wel een Feijenoord gezien waar ik meer van verwacht dan van Ajax.

Dat is al jaren het pre-season-mantra van Rotterdam, maar tot dusver haken ze na de winterstop meestal wel af. Het zou mooi zijn als Feyenoord dit seizoen écht mee kan doen om de titel. Of je dat op basis van één wedstrijd tegen PSV kan concluderen zou ik niet durven zeggen. Teams groeien nog, dus laten we maar eens een maandje de ontwikkelingen bekijken voordat we en masse de glazen bollen op tafel zetten.

deket
31 juli 2016, 21:39
Balotelli zal ook wel een nieuwe modeadviseur eisen.
willen ze dat bij Ajax wel betalen, indien hij toch komt.
komen zal hij zo en zo ook wel bij de groupies van Ajax, of hebben ze die niet daar?
zijn Brussels lief, van foto hierboven heeft hem wandelen gestuurd.
hilarisch indien die gast zou komen, koopt elke week een nieuwe auto en Ovrermars die zweet al indien hij een etentje moet betalen

Big30
31 juli 2016, 21:40
Heeft niets met malle Pietje te maken
Het is de harde waarheid en daar kunne die watjes uit 020niet tegen

Klopt weer wat je zegt. Om te beginnen was Malle Pietje een groot voetbal kenner, hij was jarenlang terreinknecht bij SC Amersfoort. Prima vent, Swiebertje was daar hangende spits.
Ajax fans leven al jarenlang in dromenland en zijn inderdaad nogal watterig. Watjes, logisch Ajax selecteert op watjes, kleine onder deurtjes die je zo om ver blaast.

Bromsnor is trouwens Twente fan en Saartje was jarenlang koffiejuffrouw op de herdgang. Ken uw klassieken, nou ik ken ze!

Hemaworst
31 juli 2016, 21:44
Volgens mijn informatie wordt in Zuid-Amerika voornamelijk gescout in Argentinië, Colombia, Uruguay en Peru. Daar zitten nog voor Ajax haalbare spelers.

Alario is spits van River Plate, wellicht wél haalbaar met wat extra Milik-mios op zak

Hemaworst
31 juli 2016, 21:51
Watjes, logisch Ajax selecteert op watjes, kleine onder deurtjes die je zo om ver blaast.

Precies! Dan kun je beter zo'n volwassen lengte als Guardado hebben... ;)

P11111
31 juli 2016, 21:52
Alario is spits van River Plate, wellicht wél haalbaar met wat extra Milik-mios op zak

Ook Sebastián Driussi (20), de andere spits van River Plate en Argentijns jeugdinternational, is het afgelopen half jaar bekeken. Maar de toenmalige trainer Frank de Boer had twijfels omdat zij samen in een tweespitsensysteem spelen en volgens hem dus een acclimatisatieperiode nodig hadden.

Of Lucas Alario op dit moment kandidaat is, weet ik niet.

Piet Plezier
31 juli 2016, 21:55
hemaworst en peter020
Jullie gaan het pas zien als jullie het het door hebben
Maar dat zal nog wel een paar seizoenen duren

In die die tijd zijn er al vele clubs het kampioenschap op Ajax voor geweest

Hemaworst
31 juli 2016, 21:57
Of Lucas Alario op dit moment kandidaat is, weet ik niet.

Ach, uiteindelijk weet niemand het behalve Overmars en Bosz. En Big30 uiteraard. Die weet vaak meer dan Overmars zelf!

P11111
31 juli 2016, 21:57
Een speler had het al snel gezien en is snel naar Utrecht gegaan.

Jansen, wie is van Ajax naar FC Utrecht gegaan?


In zijn voorbereiding hadden al enkele spelers twijfel mountenbike,aan een berg hangen,in een ijskoude bergbeek gaan zitten en daarna lange verhalen aan horen over posities.

Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag? En waar kan ik dat terugvinden? Ik heb zelf namelijk geen wanklank gehoord, ook niet in de wandelgangen.

Piet Plezier
31 juli 2016, 22:01
Jansen, wie is van Ajax naar FC Utrecht gegaan?



Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag? En waar kan ik dat terugvinden? Ik heb zelf namelijk geen wanklank gehoord, ook niet in de wandelgangen.
Ff Google openen en dan vind je het wel.

P11111
31 juli 2016, 22:13
Ach, uiteindelijk weet niemand het behalve Overmars en Bosz. En Big30 uiteraard.

Ik denk dat Bosz ook het liefste Traoré ziet komen, maar die krijgt op dit moment van Conte nog volop speeltijd in de oefenwedstrijden van Chelsea. Lijkt mij niet haalbaar voor een Nederlandse club.

Misschien kan B30 ons dan ook vertellen welke Ajax-speler in deze voorbereidingsperiode vanwege Bosz naar FC Utrecht is gevlucht. Als hij met de juiste naam komt ontvangt hij van mij een vrijkaart van een saunaclub naar keuze, inclusief een diner en chocoladetoetje.

P11111
31 juli 2016, 22:14
Ff Google openen en dan vind je het wel.

Google jij eens voor mij! Ook jij kan daarmee een vrijkaart van mij verdienen, plus 24 uur halve liters vrijbier.

Het enige wat ik wil hebben is de naam van de betreffende speler.

Hemaworst
31 juli 2016, 22:22
Ik denk dat Bosz ook het liefste Traoré ziet komen, maar die krijgt op dit moment van Conte nog volop speeltijd in de oefenwedstrijden van Chelsea.

Altijd tricky zo'n komt wel komt niet-speler. Voor je het weet zit je met lege handen...

Ik weet wel welke twee Ajacieden naar Slovan Bratislava zijn gegaan. Kan ik daar óók iets mee winnen?

P11111
31 juli 2016, 22:26
Ik weet wel welke twee Ajacieden naar Slovan Bratislava zijn gegaan. Kan ik daar óók iets mee winnen?

Proficiat! Ruben Ligeon, Lesly de Sa, Joeri de Kamps, Lorenzo Burnet en Mitchell Schet spelen daar, ja.

Je mag je vanwege je indrukwekkende voetbalkennis nu melden bij Big30. :biggrin:

Hemaworst
31 juli 2016, 22:29
Heb ik Big gewonnen? Pfff... Kan ik die prijs omruilen voor een tegoedbon Landstitel Feyenoord? Mag er ook één van 25 jaar geleden zijn, want ze worden toch nooit ingewisseld.

P11111
31 juli 2016, 22:31
Ik moest pas wel lachen. Feyenoord had onlangs Anderlecht ondersteboven gespeeld en toen bombardeerde hier iemand ze meteen tot titelfavoriet.

Hemaworst
31 juli 2016, 22:36
Ik moest nog harder lachen toen Anderlecht door Feyenoord ondersteboven werd gespeeld en een zuiderbuur ze desondanks tot titelfavoriet bombardeerde... Maar goed. Genoeg leut en vertier, ik ga nog even op zoek naar een goede spits. Tegenwoordig heeft iedereen verstand van Ajax dus waarom ik niet? Mazzel!

Piet Plezier
31 juli 2016, 22:38
Tegenwoordig heeft iedereen verstand van Ajax dus waarom ik niet? Mazzel!
Alleen jammer dat ze bij Ajax geen verstand van voetbal hebben

P11111
31 juli 2016, 22:42
Alleen jammer dat ze bij Ajax geen verstand van voetbal hebben

Toch gaat het hardnekkige gerucht rond dat jij ook Ajax-fan bent.

Piet Plezier
31 juli 2016, 22:44
Toch gaat het hardnekkige gerucht rond dat jij ook Ajax-fan bent.

Ik weet niet hoe je daar bij komt.
Ik ben voor helemaal niemand
Want het draait niet meer om voetbal
Maar alleen om euro's en anders nergens om
Zelfs hier bij de amateurs draait het al om geld bah bah

P11111
31 juli 2016, 22:54
Want het draait niet meer om voetbal
Maar alleen om euro's en anders nergens om

Ik betreur het ook ten zeerste dat het voetbal kapot is/wordt gemaakt door het grote geld.

Het Bosman-arrest, de oliebaronnen, de sjeiks, de prinsen, de Chinezen, de ongelooflijke tv-gelden... Mijn verlangen naar toen alles nog vrij normaal was, is erg groot. Zoals bijvoorbeeld hooguit twee of drie buitenlanders per club.

Big30
31 juli 2016, 23:05
Alleen jammer dat ze bij Ajax geen verstand van voetbal hebben

Das waar, maar das ook niet wat je noemt de core-competence van Ajax. Dat is geld sparen op de zilvervloot rekening, onbekwame managers aanstellen, kampioen slaap voetbal, onbegrijpelijke aankopen doen en intern gekrakeel en onrust in de organisatie. Dat alles doen ze verdomde goed :biggrin:.

Ze hebben nu een wielertrainer aangesteld, hier een beeld van Ajax dat het positie spel traint.

16585

Klopt wat Jansen zegt dat ze na de training in een koude bergbeek gingen zitten en als toetje een sessie "een worden met bomen en hoe passeer ik een boom".
Nee gaat lekker daar!

Is het dan alleen maar kommer en kwel bij Ajax? Nee hoor er ligt een nieuwe grasmat, de 256-ste sinds de opening vd Arena, dit keer een hele goeie. Zelfs met 10% kunstgras, dat dan weer wel.
Pas op, mocht je liefhebber zijn van de arena kaas, wel goed kauwen!

Hemaworst
1 augustus 2016, 05:02
Willems rekent op vertrek bij PSV... En Willems' voorspellende gave kennende, zal dat voor 99% zeker zijn.
Een vertrek lijkt me ook beter aan te sluiten bij de titelaspiraties van PSV.'

Bluebear, Big en alle stilzwijgende PSV-ijsberen die zich nog een beetje schamen voor hun voetbalvoorkeur: van harte gefeliciteerd met jullie 96e verjaardag! Dat er ook dit seizoen maar weer genoeg te juichen moge zijn voor De Twaalfde Man.

P11111
1 augustus 2016, 09:47
Willems rekent op vertrek bij PSV...

In de krant van vandaag staat dat hij concrete aanbiedingen heeft uit Engeland, Spanje en Frankrijk en dat hij inmiddels onder meer Olympique Lyon en AS Monaco heeft afgewezen. Zijn voorkeur gaat uit naar de Premier League of Primera División.

deket
1 augustus 2016, 11:59
Willems? Wie gaat die nu willen? Ergens een obscure 3de klasser misschien?
En om voor de laatste keer terug te komen op de OEFENMATCH, Feyenoord tegen een niet compleet, experemteel elftal op stage in Oostenrijk zonder oa kapitein Steven Defour. Dit was een evenwichtige wedstrijd met een efficiente trefzekere Kuyt die het verschil maakte met 2goals onmiddellijk achtereen

Willem2
1 augustus 2016, 12:25
Willems kan niet goed verdedigen maar hij heeft een paar zeer goede eigenschappen. Hij heeft een zeer goede kromme voorzet afdraaiend van het doel. Een beetje spits hoeft daar maar tegenaan te lopen en het is weer een doelpunt. Daarnaast is hij redelijk snel.

Hemaworst
1 augustus 2016, 12:56
Willems kan niet goed verdedigen

Da's niet handig als je verdediger bent.

Willem2
1 augustus 2016, 13:20
Da's niet handig als je verdediger bent.

Hmmm daar zit wat in maar het heeft Ajax toch nooit in de weg gestaan om vele prijzen te pakken met "omgebouwde" verdedigers. Denk hierbij o.a. aan Reiziger, Bogarde alsmede Rijkaard. En een 'Frank de Boertje' was toch ook een veel gehoorde uitspraak als zijnde een verdedigend slippertje...

Big30
1 augustus 2016, 13:59
Da's niet handig als je verdediger bent.
Daar hebben in het hedendaagse voetbal wel meer verdedigers (vooral LB/RB) last van, de keuze valt vaak eerst op de voetballende kwaliteiten en dat men dan soms wat steekjes laat vallen wordt op de koop toegenomen. Al verdedigt Willems ook weer niet zo slecht. Prima voetballer met een mooie actie en assists die zo uiteindelijk goed rendeert. Maakt misschien soms een foutje maar zo erg als Kompany is het ook niet bij hem.

Zijn (mogelijke) vertrek is geen ramp, PSV heeft voor zijn positie voldoende opties met name eigen kweek die of nog in Jong PSV speelt of al tot de selectie behoort.
Hij hoeft niet weg maar mag weg als ie een goede club vindt en een aantrekkelijk bod, zo werkt dat in het voetbal. Lyon en Monaco werd inderdaad niets maar als een Engelse middenmotor of zelfs grotere ploeg zich meldt is ie zo weg, PSV gaat hem echt niet 3-5 miljoen euro betalen.
Wijnaldum gaat nu van 70.000 naar 90.000 per week lees ik. Willems zal wel iets minder maar niet veel minder gaan verdienen.

Alleen de Jong daar wil men bij PSV wat extra voor doen, die zou op 10 miljoen over 4 jaar uit (kunnen) komen. Das een kwestie van marktwaarde en willen investeren in de toekomst, 20-25 eredivisie doelpunten + de nodige assists kosten nu eenmaal zoveel.

Zou Ajax (serieus) het salaris plafond willen verhogen naar minimaal 2-3 miljoen dan kun je in ieder geval het gesprek aangaan met topspitsen, nu is dat een illusie en een zoethoudertje voor de fans en leidt dat tot dagdromerij zeker bij P020 en HW. Maar zonder de zekerheid van CL inkomsten lijkt dat niet te gebeuren, financieel verstandig sportief is dat nog maar de vraag.

Je wordt een beetje moe van die telegraaf feelgood verhalen over spitsen die in de belangstelling van ajax zouden staan maar waarvan iedereen weet dat ze toch niet zullen komen. Nu dit weer:


Sporting Lissabon heeft zijn zinnen gezet op Oranje-international Bas Dost (27).

De Portugese topclub, die dit weekeinde een 2-1 oefenzege boekte op Dosts club VfL Wolfsburg, hikt alleen nog tegen de transfersom aan.

Hoewel de Nederlandse spits nog maar een contract voor één seizoen heeft, verlangt VfL Wolfsburg meer dan acht miljoen euro.

Het is ook een indicatie voor Ajax, waar de naam van de oud-speler van SC Heerenveen, steeds nadrukkelijker klinkt als opvolger van Arek Milik, die naar Napoli is vertrokken.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/26322571/__Sporting_Lissabon_wil_Dost_inlijven__.html

Dost verdient meer dan 4 miljoen bij Wolfsburg, Gomez iets van 10 miljoen, Traore verdient 50.000 per week bij Chelsea. Zou Ajax de telegraaf geld betalen om zoete broodjes te bakken :tongue:?

Teiresas
1 augustus 2016, 14:33
In het kader van exorbitante transfersommen:


Chelsea verhoogt bod

© AP


AD:

Antonio Conte, de nieuwe trainer van Chelsea, wil wel heel graag een nieuwe spits in zijn selectie. De Italiaan weet ook al wie, schrijft Mirror. De club uit Londen heeft het bod op aanvaller Romelu Lukaku andermaal verhoogd. Everton kan meer dan 80 miljoen bijschrijven op de bankrekening als het ingaat op het bod. Hoewel er contact is geweest, wil Everton de 23-jarige Belg niet laten gaan

P11111
1 augustus 2016, 14:40
Ik verheug me nu al op woensdagavond. We hebben geen volwaardige centrumspits meer, de linksbuiten is geblesseerd in Amsterdam achtergebleven en een fatsoenlijke rechtsbuiten is er niet. En we moeten daar minimaal eenmaal scoren...

Het wordt dus een georganiseerd jongerenreisje naar Thessaloniki. Triest, maar waar. Zelfs de 16-jarige De Ligt is meegevlogen naar Griekenland.

Een Ajax-fan moet tegenwoordig wel over erg veel geduld en incasseringsvermogen beschikken. Zoals een columnist vandaag schreef is met Raiola over Balotelli spreken gelijk aan toegeven dat je (Overmars) het niet meer weet.

Willem2
1 augustus 2016, 14:46
Helemaal idioot geworden. Lukaku mooie strik erom en verkopen die hap voor €80,- miljoen .

Willem2
1 augustus 2016, 14:49
Alleen de Jong daar wil men bij PSV wat extra voor doen, die zou op 10 miljoen over 4 jaar uit (kunnen) komen. Das een kwestie van marktwaarde en willen investeren in de toekomst, 20-25 eredivisie doelpunten + de nodige assists kosten nu eenmaal zoveel.



Totale gekte. De Jong is een aardige speler maar die is dat geld niet waard. Verkopen aan een engelse club is mijn advies (indien die gek genoeg zijn en dat zijn die ....)

Big30
1 augustus 2016, 14:57
Totale gekte. De Jong is een aardige speler maar die is dat geld niet waard. Verkopen aan een engelse club is mijn advies (indien die gek genoeg zijn en dat zijn die ....)
Die mening kun je hebben. Brands en Toontje hebben terecht een andere mening, spitsen die er zoveel inschoppen zijn schaars dan wel onbetaalbaar. Zonder de Jong dalen de titel en CL kansen dan praat je over 20 miljoen aan inkomsten.
Conclusie: de Jong is zijn loon dubbel en dwars waard, dat heeft ie de afgelopen 2 seizoenen al bewezen. Over 2 jaar maakt ie een transfer van 20-30 miljoen en dan heeft PSV er dus dik op verdiend!

Voor Nederlandse begrippen veel geld, internationaal stelt het weinig voor en daar moet je de concurrentie mee aangaan. PSV wil kampioen worden en CL spelen, dat kost nu eenmaal wat.
PSV heeft de beste jeugd van NL maar daar red je het niet mee.

Willem2
1 augustus 2016, 15:03
Die mening kun je hebben. Brands en Toontje hebben terecht een andere mening, spitsen die er zoveel inschoppen zijn schaars dan wel onbetaalbaar. Zonder de Jong dalen de titel en CL kansen dan praat je over 20 miljoen aan inkomsten.
Conclusie: de Jong is zijn loon dubbel en dwars waard, dat heeft ie de afgelopen 2 seizoenen al bewezen. Over 2 jaar maakt ie een transfer van 20-30 miljoen en dan heeft PSV er dus dik op verdiend!

Pfff De Jong heeft zowel in de duitse als engelse competitie niet kunnen overtuigen. Ja, in de Micky Mouse competitie doet hij het wel goed vanwege het feit dat hij veel ballen op maat krijgt van de hierboven al genoemde Willems en andere PSV'ers. Maar voor de rest is het een redelijk beperkte speler.

Big30
1 augustus 2016, 15:12
De Jong wordt betaald om wat ie de afgelopen 2 seizoenen heeft gepresteerd en nu zal laten zien. Dat zijn buitenlandse avonturen minder een suc6 waren is bekend maar nu niet relevant.

Jongen moet nog 26 worden, is misschien iets te vroeg naar het buitenland gegaan. Das nu niet relevant meer.
Lukaku is ook een beperkte voetballer, wel 1 waar men 80M€ voor neer wil leggen.

Willem2
1 augustus 2016, 15:16
Feyenoord heeft Steven Berghuis binnen. De 24-jarige vleugelaanvaller uit Apeldoorn tekende in de Kuip een huurovereenkomst voor een jaar. Berghuis krijgt in Rotterdam rugnummer 19. ,,Ik ben best opgelucht en heel blij dat ik hier bij Feyenoord weer lekker kan gaan voetballen,'' zei Berghuis bij zijn presentatie. ...... http://www.ad.nl/eredivisie/feyenoord-heeft-berghuis-binnen-opgelucht-en-blij~a46362a2/

Teiresas
1 augustus 2016, 15:25
Feyenoord heeft Steven Berghuis binnen. De 24-jarige vleugelaanvaller uit Apeldoorn tekende in de Kuip een huurovereenkomst voor een jaar. Berghuis krijgt in Rotterdam rugnummer 19. ,,Ik ben best opgelucht en heel blij dat ik hier bij Feyenoord weer lekker kan gaan voetballen,'' zei Berghuis bij zijn presentatie. ...... http://www.ad.nl/eredivisie/feyenoord-heeft-berghuis-binnen-opgelucht-en-blij~a46362a2/

Ben erg benieuwd om hij gaat brengen wat er van hem verwacht wordt...

Teiresas
1 augustus 2016, 15:26
Een Ajax-fan moet tegenwoordig wel over erg veel geduld en incasseringsvermogen beschikken...

Hier bespeur ik enige overeenkomst met het Feyenoord-gevoel... Sterkte er mee!

P11111
1 augustus 2016, 15:47
Maar goed, pessimistisch zijn is nu geen optie, laten we maar hopen dat Živković ons uiteindelijk naar de volgende ronde schiet. Zoiets. Hard lopen kan hij in elk geval.

Big30
1 augustus 2016, 15:53
Maar goed, pessimistisch zijn is nu geen optie, laten we maar hopen dat Živković ons uiteindelijk naar de volgende ronde schiet. Zoiets. Hard lopen kan hij in elk geval.
Je bedoelt deze speler?


Richairo Zivkovic hoopt Ajax zo spoedig mogelijk te verlaten. De negentienjarige spits is in gesprek met FC Utrecht. 'En daar wil ik graag heen.'

'Omdat ik open kaart speelde over de interesse van en een gesprek met FC Utrecht, zat ik tegen AFC niet bij de eerste 22 spelers. Ja, toen is er wel iets geknapt', legt Zivkovic uit aan De Telegraaf. 'Ik hoop dat Ajax zich reëel opstelt en niet de hoofdprijs vraagt voor een verhuur of verkoop. Zodat ik mijn carrière een goed vervolg kan geven.'

Nu Mateo Cassierra er is en Arek Milik heeft aangegeven te blijven, kan Zivko vertrekken. 'Ik heb het gevoel dat ik als jojo word gebruikt, dat er spelletjes worden gespeeld', vervolgt Zivkovic, die baalt van de begeleiding door Ajax. 'Ik werd vaak aan mijn lot overgelaten. Zozeer dat het plezier in het voetballen ook minder werd.'
http://www.vi.nl/nieuws/zivkovic-wil-weg-ik-hoop-dat-ajax-zich-reeel-opstelt.htm

Hemaworst
1 augustus 2016, 16:28
De Jong wordt betaald om wat ie de afgelopen 2 seizoenen heeft gepresteerd en nu zal laten zien. Dat zijn buitenlandse avonturen minder een suc6 waren is bekend maar nu niet relevant.

Waarom is dat niet relevant? De stelling was dat Luuk de Jong een zeer beperkte spits is die niet uitstijgt boven het eredivisie-niveau. Bij Twente schoot hij er in zijn laatste seizoen op jonge leeftijd al 32 in. In Duitsland kwam hij nauwelijks aan scoren toe en in Engeland al helemaal niet. Bij PSV scoort-ie met name lekker in de eredivisie, europees gaat het al beduidend minder. In het Nederlands Elftal scoort-ie helaas ook nauwelijks en dan voornamelijk in vriendschappelijke potjes.

Niks ten nadele van de Jong, leuke spits om kampioen mee te worden, maar in het buitenland heeft-ie niks te zoeken. Behalve in Belgie.

Hemaworst
1 augustus 2016, 16:34
Willems' voorkeur gaat uit naar de Premier League of Primera División.

Gevalletje zelfoverschatting. Die speelt over twee jaar bij één of andere vage Russische club in de Oeral of ergens bij een Chinese club. Als de bubble daar dan nog niet gebarsten is.

Hemaworst
1 augustus 2016, 16:36
Je bedoelt deze speler?

Ze hebben in ieder geval dezelfde naam, dus volgens mij ben je warm! Goed zo, Big!

Hemaworst
1 augustus 2016, 16:39
Hier bespeur ik enige overeenkomst met het Feyenoord-gevoel... Sterkte er mee!

Het is dat we de afgelopen 25 jaar her en der nog een titel hebben gepakt... ;)

Hemaworst
1 augustus 2016, 16:42
Willems kan niet goed verdedigen maar hij heeft een paar zeer goede eigenschappen. Hij heeft een zeer goede kromme voorzet afdraaiend van het doel. Een beetje spits hoeft daar maar tegenaan te lopen en het is weer een doelpunt. Daarnaast is hij redelijk snel.

Klinkt als een goede vleugelspits. Heeft Overmars zijn nummer?

Big30
1 augustus 2016, 16:51
Waarom is dat niet relevant?
Dat lijkt me vrij helder, je betaalt iemand voor zijn huidige prestatie en groeiverwachting cq potentie. Dat simpele feit bepaalt zijn waarde voor de club, dat ie bij BM en Newcastle om wat voor redenen dan ook wat minder presteerde is nu niet meer relevant.
In de EL scoorde hij 4 op 11 en in de CL 2 op 6, niets mis mee. Voor Oranje kwam hij maar 12 maal uit, waarvan 3 maal in een kwalificatie en 9 maal vriendschappelijk, zijn loopbaan als international moet feitelijk nog beginnen en op de 3 doelpunten die hij scoorde als Oranje klant kun je hem lastig beoordelen.

Feitelijk is wat ie betaald krijgt onder zijn marktwaarde maar voor Nederlandse begrippen zeker veel, maar hij is het waard, Brands en Gerbrands zijn niet gek, die weten ook wat de ROI zal zijn.
Of ie in het buitenland in de toekomst iets te zoeken heeft gaan we afwachten nadat hij over 2 (misschien 3) jaar voor 20-30 miljoen Euro verkocht is.

Ik begrijp trouwens heel goed dat die hard Ajax fans erg jaloers zijn op dit soort beloningen, wil je een spits die er 20-25 op jaarbasis inknalt en in de CL scoort, belangrijk is en assists geeft dan hangt daar een prijskaartje aan, dat moet je willen en kunnen betalen.
Dat zijn keuzes die je als club wel of niet maakt. PSV maakt die dus wel. PSV investeert in spelers, Ajax in ... ja waarin eigenlijk?

Na de Milik transfer hebben ze dik 100 miljoen op de bank staan, is daar een bestemming voor?

Willem2
1 augustus 2016, 16:59
Zeg Big30 in welke wereld leef jij dan ? ROI bij voetballers ? Het is wat de gek er voor geeft, de waan van de dag. Indien De Jong niet snel internationaal gaat scoren is het gewoon een desinvestering van jewelste. En de genoemde gebreken blijven.
Waarom praten we eigenlijk niet over Siem want dat is in feite een betere voetballer....

Big30
1 augustus 2016, 17:05
Zeg Big30 in welke wereld leef jij dan ? ROI bij voetballers ? Het is wat de gek er voor geeft, de waan van de dag.
Bij veel voetballers is dat absoluut waar, "wat een gek er voor geeft". In geval van LdJ zoals ik al aangaf dus bepaald niet, (Ger)-Brands is allerminst gek en weet goed waarin hij investeert, al blijven er risico's, dat is inherent aan het voetbal.

Vergeten wie tegen PEC de 0-2 en de 1-3 scoorde nadat PEC bijna op 2-2 kwam? Dat was Luuk de Jong. Kassa!

Wie is Siem de Jong :biggrin:, een achterneefje van Luuk die #zoveel is als de Ajax spits waar over geluld wordt en die dan toch niet komt :tongue:?