PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball 2016



Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

deket
19 februari 2016, 08:50
Bij Atlethico is een der beste geblesseerd, weet niet of hij volgende week al fit zal zijn

deket
19 februari 2016, 08:53
Bij Atlethico is een der beste geblesseerd, weet niet of hij volgende week al fit zal zijn, namelijk Carrasco

Hemaworst
19 februari 2016, 11:34
Met alle respect voor Olympiakos maar het Nederlands provincieploegje krijgt echter wel een veel sterkere tegenstander voor de kiezen .
Maar ze spelen dan ook een niveautje hoger dan Anderlecht :)

Ach, Olympiacos FC staat nog altijd elf plaatsen boven PSV en een veertiental plaatsen boven Anderlecht in de UEFA club ranking, dus ik zou er voorlopig niet al te denigrerend over doen. Overigens plaatst de 2-1 overwinning van Midgetland op Lowie's Manwatslecht United de zo bejubelde 2-1 overwinning van PSV in een iets ander perspectief.

Hemaworst
19 februari 2016, 11:44
dat Rapid wenen is blijkbaar de zwakste ploeg die nog overschiet, krijgen van een zwalpend Valencia 5-0 op hun doos. Welke Nederlandse ploeg werd door hen uitgeschakeld?

Eens te meer bewijs dat Ajax momenteel geen zak te zoeken heeft in Europa. Net zoals alle andere Nederlandse en Belgische clubs trouwens. Als je tegenwoordig, zoals Big30 doet, overwinteren in de CL, 1/8 en 1/4 finales al moet gaan meetellen op je palmares, is dat alleen maar een teken dat het grote oliegeld definitief de macht heeft overgenomen in het Europese topvoetbal. De Lage Landen clubjes doen daar niet in mee en wij allen verzanden in nutteloze discussies welke Nederlandse of Belgische club in de subtop van the best of the rest thuishoort en doen alsof het behalen van een 1/8-finale CL reden is om alle vlaggen buiten te hangen.

Hemaworst
19 februari 2016, 11:57
geen enkel land heeft een eltal dat uit zoveel geld bestaat.

Aannemende dat je hier de totale transferwaarde van nationale teams bedoelt: in ieder geval Spanje, Duitsland, Brazilie, Engeland en Argentinie hadden in 2014 een hogere transferwaarde: http://fortune.com/2014/06/26/most-valuable-world-cup-teams-players/ Hoewel er uiteraard weer een verschil is in transferwaarde en marktwaarde, maar dat terzijde.

Big30
19 februari 2016, 12:10
Ach, Olympiacos FC staat nog altijd elf plaatsen boven PSV en een veertiental plaatsen boven Anderlecht in de UEFA club ranking, dus ik zou er voorlopig niet al te denigrerend over doen. Overigens plaatst de 2-1 overwinning van Midgetland op Lowie's Manwatslecht United de zo bejubelde 2-1 overwinning van PSV in een iets ander perspectief.
Als je dan toch van de Uefa club ranking uit wilt gaan, is het totaal over de afgelopen 5 seizoenen als je de huidige sterkte vh team wilt bepalen minder relevant dan het aantal punten behaald in het seizoen 2015-2016 tot nu toe.
Dan is de Deense ploeg bepaald geen top, maar zit meer op het nivo, Ajax, Molde, Anderlecht, FC Sion en Rapid allen met iets van 8 tot 10 punten behaald dit seizoen zo ver. MU zit daar met iets meer dan 12 punten ook weer niet zo ver boven.

We hebben de punten hard nodig in de Uefa landen ranking, dus heel Nederland zal volgende week voor PSV duimen als ze in de 1/8 finale vd CL tegen Atletico uit zullen komen.
Overigens PSV verdiende dit seizoen al 26.3 M€ aan CL inkomsten door het behalen vd 1/8 finale, zowel sportief als financieel natuurlijk een prima resultaat!

Hemaworst
19 februari 2016, 12:44
Als je dan toch van de Uefa club ranking uit wilt gaan, is het totaal over de afgelopen 5 seizoenen als je de huidige sterkte vh team wilt bepalen minder relevant dan het aantal punten behaald in het seizoen 2015-2016 tot nu toe. Dan is de Deense ploeg bepaald geen top, maar zit meer op het nivo, Ajax, Molde, Anderlecht, FC Sion en Rapid allen met iets van 8 tot 10 punten behaald dit seizoen zo !

Klopt, met 8000 punten in het huidige seizoen scoort FC Legoland beduidend beter dan PSV in de afgelopen drie seizoenen (respectievelijk 5.842, 6.183 en 7.216). Ik denk echter niet dat je de sterkte van een club alleen kunt bepalen aan de hand van het lopende seizoen, dat zou wat kort door de bocht zijn. Midgetland FC wordt door die 8000 puntenin het huidige seizoen niet opeens een betere club dan Ajax of AZ. Juventus haalde in seizoen 2011/12 slechts 2271 punten, dat wil niet zeggen dat ze in dat jaar vier keer zo slecht waren als Midgetland FC dit seizoen is. Een vijfjaren-gemiddelde geeft m.i. aardig weer hoe een club in de recente clubhistorie presteert. PSV presteerde de afgelopen drie seizoenen dramatisch slecht (nog slechter dan Ajax dat al drie keer niks presteerde). En dat PSV dit seizoen na drie seizoenen niks nu een fraaie uitschieter maakt, is leuk voor het coefficient, maar zegt geen drol over de kwaliteit van de club door de bank genomen.

Big30
19 februari 2016, 13:05
En dat PSV dit seizoen na drie seizoenen niks nu een fraaie uitschieter maakt, is leuk voor het coefficient, maar zegt geen drol over de kwaliteit van de club door de bank genomen.
Het is om te beginnen goed dat je het belang van de Uefa ranking wat relativeert, het is inderdaad een indicator voor de prestaties over de afgelopen 5 jaren en zegt niet zoveel over hoe een team nu presteert.
Leuk om naar het verleden te kijken maar belangrijker natuurlijk is waar een club nu staat en presteert en hoe de toekomst eruit ziet.
Spelers aankopen en verkopen zijn hierin ook essentieel, alleen daarom al is het zo verheugend te constateren dat PSV nu al dik 26 miljoen euro in de CL heeft verdiend die men weer in spelers aankopen kan investeren en wat leidt tot grote satisfactie onder het publiek, daarmee zal de kwaliteit vd selectie ook al door de slimme leiding die PSV heeft nog verder toenemen en het verschil met Ajax dat niet wil of mag investeren bijna onoverbrugbaar worden volgend seizoen.
Het is dan ook alom de verwachting dat bij PSV na 7 wat minder vette jaren sinds afgelopen seizoen weer 7 zeer vette jaren zijn aangebroken, we zullen het zien, het begin liegt er in ieder geval niet om.

Hemaworst
19 februari 2016, 13:22
Het is om te beginnen goed dat je het belang van de Uefa ranking wat relativeert, het is inderdaad een indicator voor de prestaties over de afgelopen 5 jaren en zegt niet zoveel over hoe een team nu presteert.
Leuk om naar het verleden te kijken maar belangrijker natuurlijk is waar een club nu staat en presteert en hoe de toekomst eruit ziet.
Spelers aankopen en verkopen zijn hierin ook essentieel, alleen daarom al is het zo verheugend te constateren dat PSV nu al dik 26 miljoen euro in de CL heeft verdiend die men weer in spelers aankopen kan investeren en wat leidt tot grote satisfactie onder het publiek, daarmee zal de kwaliteit vd selectie ook al door de slimme leiding die PSV heeft nog verder toenemen en het verschil met Ajax dat niet wil of mag investeren bijna onoverbrugbaar worden volgend seizoen.
Het is dan ook alom de verwachting dat bij PSV na 7 wat minder vette jaren sinds afgelopen seizoen weer 7 zeer vette jaren zijn aangebroken, we zullen het zien, het begin liegt er in ieder geval niet om.

UEFA-ranking zegt inderdaad niet alles over de sterkte van een club, er is ook nog zoiets als een nationale competitie :-) Maar goed, volgens mij begon jijzelf naar het verleden te kijken door op te lepelen hoe vaak PSV in het recentere verleden de 1/8, 1/4 en halve finales had behaald om te bewijzen hoeveel beter PSV wel niet is dan Anderlecht. En als je het hebt over de toekomst en het aankopen van spelers, dan praat je toch ook over visie en meerjarenplannen van een club, dus niet alleen over het huidige seizoen. Last but not least, dat spelers kopen niet per definitie leidt tot aansprekende resultaten, mag duidelijk zijn als je naar Man United kijkt. Ook Chelsea bakt er weinig van ondanks een bak met uitgegeven geld en Real Madrid staat ook al weer bijna vier jaar droog qua titels.

Maar uiteraard: als Nederlandsers staan we Europees gezien achter iedere Nederlandse club. :-)

deket
19 februari 2016, 14:19
De Europa league brengt maar kruimels op in vergelijking met de CL, maar Big, dreom on. Indien PSV nog maar de finale zou halen, hoeven de cup niet te winnen, trakteer ik je op een trio in een club naar je keuze. Met 2 dames wel te verstaan, indien iet een vrijkaart, deal?
de kanshebbers zijn Bayern München, ParisSG, Barcelona en Real Madrid,. Btw wat een schiterende goal van de Portugese spits Ronaldo, die maar niet uit de kast wil komen Real speelt ongedwongen zonder Benitez als coach. Maar P1 er gebeuren daar achter de schermen dingen die niet zo netjes zijn. De transfer van Bale,100 miljoen euro werd betaald door u en mij, dus ook de Belgische en Nederlandse belastingbetaler.
verklaar me nader : de Spaanse Bankia, een bankholding stelde zich borg door bankgaranties en amper een jaar eerder werd Bankia in volle crisis van het faillissement gered door het Europese noodfons. De Europese commissie kan uit zijn winterslaap om deze transfer te onderzoeken, maar ik vraag me af wat die Europese fairplay van de UEFA eigenlijk doet. 2, er gebeuren vaak zaken die niet transpiran5 zijn bij het Spaanse Anderlecht. Waarom daar wel en hier niet, voetbal is ook in Belgie en Nederland populair hoewel ik de indruk heb dat onze noorderburen meer uitblinken in nichtere sporten zoals kunstschaatsen en korfbal

P11111
19 februari 2016, 15:34
Ik verwacht dat aan de nederlaagrecordreeks van Sportclub Kakkerlakken dit weekend een einde gaat komen. Een puntje moet er toch zeker behaald kunnen worden in de thuiswedstrijd tegen Roda Juliana Combinatie Kerkrade, de Trots van het Zuiden. Zou de nieuwe adviseur Advocaat na de ondergang in Zwolle nog wijzigingen in zijn startopstelling doorvoeren? We zullen het zien.

Op Sporza las ik vandaag dat Anderlecht gisteravond op het eigen sportpark zwaar onverdiend met minimaal verschil heeft gewonnen. Volgens deze doorgaans betrouwbare informatiedrager holde de thuisploeg voornamelijk achter de tegenstander en de bal aan en zagen de toeschouwers de veel sterkere Grieken een aantal dotten van doelkansen missen. Uiteindelijk hadden de - voor de gelegenheid - geel-paarsen geluk dat Ολυμπιακός de broer van Xavier Waterslaeghers in het doel had geposteerd. Het doelpunt van Anderlecht viel letterlijk en figuurlijk uit de lucht en had door toedoen van de keeper een behoorlijk 'Comedy Capers'-gehalte. Ik denk dat deket na volgende week dit seizoen niet meer de donderdagavonden vrij hoeft te houden.

deket
19 februari 2016, 15:47
Ik denk dat die j"ournalist, "nou ja hoe definiëren je een onbekwame redacteur, , of 1.zwaar onder invloed was door middelen, ik wil zelfs niet weten welke 2, ofwel een gefrustreerde Club Brugge supporter blijkt te zijn, ik zag namelijk een andere wedstrijd in een flitsend tempo met vele doelkansen voor ons. Ze zonden het ook uit op Canvas, Sporza vrt2dus. Heb je het niet gezien? In een club aan het neuken? 2, of naar de training van Ajax aan het kijken, zij kunnen zich nu alleen op de Nederlandse competentie concentreren

P11111
19 februari 2016, 15:58
Heb je het niet gezien?

Deels. Ik heb wat zitten schakelen tussen twee zenders. Op RTL7 heb ik bij gebrek aan goed voetbal genoten van de beleving en de wedstrijdinstelling van de beperkte Denen en op Canvas zag ik een soort van kat-en-muis-spel met voornamelijk de uitploeg aan de bal. Er waren periodes dat de Grieken meer dan 70% balbezit hadden, maar ze vergaten het belangrijkste aspect van het spelletje, namelijk de bal tussen de dwarsligger en de twee palen tegen de doelnetten trappen.

Nedlovefkk
19 februari 2016, 20:14
deket, je inbox is vol, je kunt geen berichten meer ontvangen.
ik denk ik typ het hier aangezien je in dit topic kind aan huis bent

deket
19 februari 2016, 20:42
Blijkbaar betreffende im populair heden. Zal al deze beren een abonnement voor volgend seizoen verkopen betreffende de mooiste club ter wereld, Brussel is vanuit Nederland niet zo ver en anders moeten de noorderburen zich met de Luxemburgse, pardon, de Nederlandse competitie tevreden stellen. Bij mijn plaats in blok TH van tribune 1 , zijn er geen abonnementen te koop maar ben lang voor de wedstrijd en erna in cafe coup te vinden,

Picasso 1
19 februari 2016, 21:11
....en Real Madrid staat ook al weer bijna vier jaar droog qua titels.


Wat korter, in 2014 winnaar CL. Maar met zulk spelersmateriaal zou het inderdaad beter moeten.

Hemaworst
20 februari 2016, 08:48
Wat korter, in 2014 winnaar CL. Maar met zulk spelersmateriaal zou het inderdaad beter moeten.

Correct, ik keek naar de Primera División (volgens mij in Spanje door supporters als belangrijker ervaren dan de CL?)...

RAUL7
20 februari 2016, 09:08
Wat korter, in 2014 winnaar CL. Maar met zulk spelersmateriaal zou het inderdaad beter moeten.

Ze wonnen in 2014 ook "La Copa del Rey", en het Wereldkampioenschap voetbal voor clubs! :cool:

P11111
21 februari 2016, 19:42
Voor de supporters die ooit helden als Rensenbrink, Haan, Mulder, Geels, Ressel en Bosman in het paars-wit hebben zien schitteren was het vandaag een dieptrieste voetbaldag.

Wat héél lang geleden de trots van het Belgische voetbal was verloor vandaag kansloos van degradatiekandidaat KVRS Waasland-SK Beveren, dat nota bene na rood vanaf de 34ste minuut met een tiental verder moest.

Hoe diep kun je zinken als club...? Het veldspel is werkelijk niet om aan te zien, het lijkt niet eens op iets van voetbal. Erger kan niet meer!

Ik wens de Anderlecht-supporters oprecht veel sterkte toe in deze barre voetbaltijden. Een bezoek aan een Luxemburgse wedstrijd of anders, en voor zover van toepassing, een visite aan je Roemeense schoonmoeder lijkt mij op dit moment voor hen een betere optie. :)

Piet Plezier
21 februari 2016, 20:03
was dit het advocaat effect??
Super

deket
21 februari 2016, 21:24
Peter, dit blijft zich herhalen na een Europese wedstrijd en goedbetaalde profs zouden mentaal zich ook voor zulke duels moeten opladen

Big30
21 februari 2016, 21:51
Met meer geluk dan wijsheid weet Anderlecht soms te winnen, zie afgelopen donderdag met een floddergoal tegen de verhouding in.
Structureel zit Anderlecht dit seizoen op een winst percentage van iets meer dan 50%, extreem laag. Slecht spel ook nog eens, Club, Oostende en toch wel Gent zijn evident de titel favorieten al blijft een PO/ nacompetitie een bizar einde voor de competitie.
Compliment aan Twente die nog maar eens onderstrepen veel te laag geklasseerd te staan. Sterkte aan de Feijenoord fans toegewenst, de gifbeker wordt tot de laatste druppel opgedronken.

zeppos58
21 februari 2016, 22:04
Met meer geluk dan wijsheid weet Anderlecht soms te winnen, zie afgelopen donderdag met een floddergoal tegen de verhouding in.
Structureel zit Anderlecht dit seizoen op een winst percentage van iets meer dan 50%, extreem laag. Slecht spel ook nog eens, Club, Oostende en toch wel Gent zijn evident de titel favorieten al blijft een PO/ nacompetitie een bizar einde voor de competitie.
Compliment aan Twente die nog maar eens onderstrepen veel te laag geklasseerd te staan. Sterkte aan de Feijenoord fans toegewenst, de gifbeker wordt tot de laatste druppel opgedronken.

Het is simpel, Bij anderlecht hebben ze een trainer nodig die de spelers kan motiveren en een juiste 'mooi voetbal"' strategie kan uitwerken en die op de spelers overbrengen. De huidige trainer gkan geen van beiden. Dat zouden ze bij het bestuur al lang moeten weten. Hun spel is een boerenspel geworden, bijna zo erg als de echte boeren.

Big30
21 februari 2016, 22:49
Dat zouden ze bij het bestuur al lang moeten weten. Hun spel is een boerenspel geworden, bijna zo erg als de echte boeren.
Waarschijnlijk bedoel je hiermee niet Club Bruggen die dit weekend zeer overtuigend met 6-0 van Westerlo wonnen met bijzonder verfrissend en aanvallend voetbal. Aanstaand weekend mag Standard voor zijn laatste kans vechten tegen Anderlecht, het verlies vorig weekend tegen Westerlo zou Standard wel eens kunnen opbreken maar de eerste 6 blijft theoretisch mogelijk al heeft men het niet meer in eigen hand.

Teiresas
21 februari 2016, 23:07
Club Bruggen....

Freudiaans of autocorrect ?

Big30
21 februari 2016, 23:30
Freudiaans of autocorrect ?
Een halve autocorrect d.i. auto correct want autocorrec(tie) kent ie niet en ipv Brugge ziet ie liever Bruggen, zit wat in :biggrin:.

Vreemd tik ik Feijenoord in, dan wil de autocorrect dat door "Sparta naar voren" vervangen! Hoe komt dat nou?

Willem2
21 februari 2016, 23:35
@Teiresas en andere F-aanhangers
Vanavond weer gehoord op de TV : het bestaan van een Feyenoordsupporter is een lijdensweg .....
Het was helaas weer niet om aan te zien ...

Big30
21 februari 2016, 23:46
Feijenoord staat nu op plaats 7, NEC en PEC hijgen in de nek en Twente drukt ook steeds meer. Wat is daar misgegaan?

Willem2
21 februari 2016, 23:56
Feijenoord staat nu op plaats 7, NEC en PEC hijgen in de nek en Twente drukt ook steeds meer. Wat is daar misgegaan?

Ja, jij keek even handbal, was aan het zoeken wat nu ook weer futsal was en dan zal er ook nog wel fiets duwen zijn geweest :)
Ga maar verder kijken naar ijstrekken ....

Met Feyenoord komt het allemaal goed

:wink2:

deket
22 februari 2016, 10:34
@Big30, ik geef toe dat het zeer matig was, maar Europees vond ik het weloke anders zie jij op tv een andere wedstrijd dan ik aan het Astridpark.
En blijkbaar hanteer jij 2 maten en 2 gewichten, de talrijke keren dat we veel beter zijn, en onverdiend verliezen hoor ik jou en Peter niet. Bovendien kan je Exelsior vergelijken met FC.De Kampioenen. Nu weet ik dat de scheidsrechters in Belgie courant veel te vaak kaarten trekken maar met de voeten vooruit zondag, als dat geen rode kaart mag zijn, weet ik het ook niet meer. Die van Beveren maakten zo erg vanhun tak inclusief Styn Vreven die een duplicatie lijkt van de trainer van Club Brugge, Daarom dat de scheidsrechters geen terechte rode kaart aan Beveren wilde geven een 5 tal minuten later. Wij kregen er wel een, na een lichte duw van Praet werd bestraft met 2de geel, dus rood en daarop maken ze hun doelpunt tegen de gang van het spel in, nadat een 100% geldige goal van ons werd afgekeurd en enkele grote kansen om zeep hielpen. Mitrovic, je verklaarde veel heimwee naar Anderlecht te hebben en voelt je niet goed in je vel bij Newcastle,dus kom maar terug volgend seizoen.
last but not least,; er is meer aan de hand Zeppos, dan alleen de trainer

satanic surfer
22 februari 2016, 10:46
Uiteraard, al tot vervelens toe aangegeven:
* matig spel in het gros van de wedstrijden...
* coach die weinig draagkracht heeft en een protégé is van het huis...
* over het paard getilde vedetjes op jonge leeftijd alla Praet die na z´n Gouden Schoen geen deuk in een pakje boter trapt..Z´n transfer is aangekodigd voor deze zomer: good riddance lijkt me voor alle partijen.
* de ganse VDBorre problematiek die ze maar niet op orde krijgen, blijft als een lappendeken over de club hangen..
* spelers kunnen zich niet motiveren voor zogenaamd matigere potjes...Gevolg: erg veel puntenverlies.
* het is doorgaans het aankijken niet waard, doch geen man overboord..in de PO´s blijft alles mogelijk.
Anderlecht is nog een schim van zichzelf, Roger uiteraard een ietwat lachwekkende fils à papa die niet het voetbalverstand van Constant bezit, de uitstraling van een vijgeblad heeft en hoegenaamd nul impact heeft op de spelerskern.
* de erg fortuinlijke thuiszege tegen Olympiakos strooit weer ns wat zand in de ogen, bottom line is het al een gans jaar niet aan te zien met bedroevend spel, en matige resultaten.

satanic surfer
22 februari 2016, 11:20
Wél lachen was het in de Turkse clash Galatasaray-Trabzonspor: niet zozeer wegens de zege van Galatasaray tegen het uiteindelijke zevental :smile2: van Trabzon, doch wel om het feit dat de 4é rode kaart van Trabzon op lichtelijk hilarische wijze werd verkregen...Een speler nam de rode kaart uit de hand van de scheids en toonde hem die ostentatief na een late penalty en de dus derde rode kaart :cool:. Wel koddig doch de scheids zag er de humor niet van in en pareerde door die speler uit het veld te sturen, ietwat flauw :smile2:..2 keer geel binnen no time had nog fijnbesnaarder geweest. Mal gucken wat de reviewcommissie daarmee aanvangt...

Teiresas
22 februari 2016, 11:41
Vanavond weer gehoord op de TV : het bestaan van een Feyenoordsupporter is een lijdensweg .....


Vertel mij wat ... :frown:
Maar ja, we zijn wat gewend...

deket
22 februari 2016, 11:51
Fils a papa lopen er overal rond hoor SS, zeker in de Begische politiek. Helaas.
En dat niemand de uitstraling bezit van de oude Constant kan ik beamen

P11111
22 februari 2016, 12:04
Vandenbempt vreest voor dramatisch scenario bij Anderlecht: "Je ziet het zo gebeuren"

Anderlecht heeft na de nederlaag een groot probleem. Dat heeft ook voetbalanalist Peter Vandenbempt gezien. Hij heeft een fikse waarschuwing voor Anderlecht.

"Anderlecht mocht een uur tegen tien spelers van Waasland-Beveren spelen, maar het verloor toch nog. Dat is een pijnlijke afgang", zegt Vandenbempt aan Sporza.

"Een grote ontgoocheling ook voor de coach. Van de grinta, collectiviteit, mentaliteit en het vooruit verdedigen schoot gisteren heel weinig over. De wedstrijd was een beschamende draak. Dit is weer een reuzenstap achteruit. Het spel was van een erbarmelijk niveau."

"De achterstand op Club Brugge is nu al 7 punten en Anderlecht speelt komend weekend tegen Standard Luik. Voor je het weet glipt alles door je vingers", sluit Vandenbempt af.

Anderlecht won dit seizoen nog maar 14 van de 27 gespeelde competitiematchen.

Bron: Voetbal24

Willem2
22 februari 2016, 12:14
Vertel mij wat ... :frown:
Maar ja, we zijn wat gewend...

Jammer dat ze niet in de belgische competitie spelen dan zouden ze nog eenvoudig kampioen kunnen worden in de playoffs. Dat wordt Anderlecht ook weer :rolleyes: ;)

Teiresas
22 februari 2016, 13:00
Jammer dat ze niet in de belgische competitie spelen dan zouden ze nog eenvoudig kampioen kunnen worden in de playoffs. Dat wordt Anderlecht ook weer :rolleyes: ;)

Ik zeg: laten we die play offs ook in de NL competitie invoeren!

Willem2
22 februari 2016, 13:02
Ik zeg: laten we die play offs ook in de NL competitie invoeren!

Ja doen !!! Kan je langer lijden :biggrin: ;)

Big30
22 februari 2016, 13:35
Ik zeg: laten we die play offs ook in de NL competitie invoeren!

In de VS kan men zich niet voorstellen dat er geen playoffs plaats vinden, bij ons is het althans bij het voetbal net andersom.
Bij de 4 grote prof sporten heb je typisch iets van 30 teams vaak verdeeld over 2 conferences waarvan afhankelijk vd sport 10, 12 of (NBA) zelfs 16 teams doorgaan en kans maken om kampioen te worden.
Het hoort bij de Amerikaanse sportcultuur, bij ons zie ik dat niet zo snel veranderen d.i. om de kampioen te bepalen.
Voor promotie/degradatie of EL plek is het wel ingeburgerd en das prima.

Nedlovefkk
22 februari 2016, 14:24
@Teiresas, met een beetje geluk winnen jullie nog de KNVB Beker en dan ben je gewoon lekker direct geplaatst voor de EL groepsfase van voetbaljaar 16-17.
AZ is wel in een dusdanig goede doen dat dat nog wel moeilijk gaat worden, maar toch.. eens zal de omkeer plaats vinden.

Komend weekend Ajax-AZ, PSV-ADO..
Hopelijk gaan we iets uitlopen , mijn Zuid-Hollandse stoeltjesbuurman zal ik maar weer eens gaan uithoren over de laatste ontwikkelingen t.a.v. dhr. Wang en consorten.

Big30
22 februari 2016, 15:01
Komend weekend Ajax-AZ, PSV-ADO..
Hopelijk gaan we iets uitlopen , mijn Zuid-Hollandse stoeltjesbuurman zal ik maar weer eens gaan uithoren over de laatste ontwikkelingen t.a.v. dhr. Wang en consorten.
Je vergeet Utrecht - Feijenoord belangrijk voor plaats 3, Utrecht staat op plaats 4 2 punten achter AZ dat het de laatste weken erg goed doet. Je moet vrezen dat uit tegen Utrecht het voor Feijenoord weer lastig zal worden om tot winst te komen.

P11111
22 februari 2016, 18:16
ik geef toe dat het zeer matig was.

deket, ik gun jou een abonnement van Club Brugge.
Misschien een leuk geschenk op je eerstvolgende verjaardag. Blauw-zwart staat jou volgens mij wel.

http://clubbrugge.be/nl/tickets/abonnementen/tarieven

deket
22 februari 2016, 19:02
Zelfs niet voor 100.000 euro erbij. Er zijn grenzen. Laat BS of BIG30 maar eens statistieken maken voor de onderlinge confrontaties en je weet wie de besten is, Bovendien was Brugge dit seizoen Europees een ramp zoals ook jouw 020 club.
voor het Belgische voetbal is het nuchter, sereen en rationeel objectief bekeken het best dat Anderlecht kampioen speelt en ik vrees voor jou dat het dan tegen het provincieploegje zal zijn. Maar wanneer ik nog eens naar Eindhoven ga moet ik wel een speciaal verzekering nemen en, wetend hoe traag de ambtenaren werken best nu al subsidies voor ontwikkelingshulp aanvragen

LittleJoe
22 februari 2016, 19:40
voor het Belgische voetbal is het nuchter, sereen en rationeel objectief bekeken het best dat Anderlecht kampioen speelt en ik vrees voor jou dat het dan tegen het provincieploegje zal zijn. Maar wanneer ik nog eens naar Eindhoven ga moet ik wel een speciaal verzekering nemen en, wetend hoe traag de ambtenaren werken best nu al subsidies voor ontwikkelingshulp aanvragen
Als die van Anderlecht nu ook eens konden voetballen. De fout van goudenschoen De Preat is volgens u zelf geen gele kaart waard. Ik moet toegeven dat Anderlecht zeer goed speelde tegen Beveren-Waas ☺. Echt wel jammer dat ze niet gewonnen zoals zo vaak in het verleden. Maar natuurlijk niks verrassends na een Europese wedstrijd. Maarja en natuurlijk maar afgeven tegen FC Brugge. Nu ook dat begrijp ik wel, dat zijn natuurlijk geen salonvoetballers. Na de volgende Europese wedstrijd van het zelfde? 😆

satanic surfer
23 februari 2016, 21:27
Wederom weinig opbeurends voor Deket, in de jeugd CL verliest Anderlecht thuis kansloos met 0-2 van Dinamo Zagreb...1/8 finale dus het eindstation deze editie. Ontgoochelend nadat in vorige ronde meen ´k Arsenaljeugd wel werd afgetroefd...

In de ware CL bezorgt Lionel Barca alvast een plekje in de kwartfinale met z´n tweede treffer in London...Arsenal een maatje te klein.

Nedlovefkk
23 februari 2016, 21:51
Bayern verspeelt een 0-2 voorsprong tegen de roemeentjes... Ehh., italiaantjes

Big30
23 februari 2016, 22:34
Barca uiteraard beslist, Bayern maakt het nog spannend maar zal ook wel doorgaan. Schitterende goal van Robben trouwens.
Morgen kijken of PSV zonder de Jong, dat scheelt, het slim aanpakt tegen Atletico. Wat ze niet moeten doen is te veel druk naar voren zonder resultaat en dat dan Atletico met 1 of 2 uitvallen gaat profiteren.
Dan maar liever op de nul spelen want een tegendoelpunt maakt het lastig uit.

@j
23 februari 2016, 22:50
Ik wilde na Arsenal-Barcelona en Juventus-Bayern nog ff naar Anderlecht kijken maar die blijken niet op het hoogste niveau actief te zijn :)

Hemaworst
24 februari 2016, 09:29
Ik wilde na Arsenal-Barcelona en Juventus-Bayern nog ff naar Anderlecht kijken maar die blijken niet op het hoogste niveau actief te zijn :)

Lekker vlotte ontdekking na 102 gespeelde CL-wedstrijden in de 2015/16 editie...

Jan Verplancke
24 februari 2016, 09:59
In de VS kan men zich niet voorstellen dat er geen playoffs plaats vinden, bij ons is het althans bij het voetbal net andersom.
Bij de 4 grote prof sporten heb je typisch iets van 30 teams vaak verdeeld over 2 conferences waarvan afhankelijk vd sport 10, 12 of (NBA) zelfs 16 teams doorgaan en kans maken om kampioen te worden.
Het hoort bij de Amerikaanse sportcultuur, bij ons zie ik dat niet zo snel veranderen d.i. om de kampioen te bepalen.
Voor promotie/degradatie of EL plek is het wel ingeburgerd en das prima.

Ik vond het aanvankelijk ook niets, maar kan het nu wel waarderen eigenlijk. Om kampioen te worden moet je nog extra presteren in 10 wedstrijden tegen de 5 beste teams uit de competitie.

Big30
24 februari 2016, 12:30
Ik vond het aanvankelijk ook niets, maar kan het nu wel waarderen eigenlijk. Om kampioen te worden moet je nog extra presteren in 10 wedstrijden tegen de 5 beste teams uit de competitie.
Bij de NBA, NFL, MLB etc, hoort het er helemaal bij, cultuur en traditie. Amerikanen kennen en weten niet anders. Daar vormt het het sportieve hoogtepunt in het jaar. Bij osn zie je dat het bij veel zaalsporten en ik meen ook hockey al ingeburgerd is, zeker een suc6.

Maar bij voetbal ook door de traditie en cultuur zie ik het niet zo snel veranderen. Nogmaals voor degradatie promotie is het OK, zeker omdat je daar tegen teams 1 nivo hoger en lager uitkomt, dan is het een extra check zeg maar.
Maar om de kampioen te bepalen? Daar is nu juist de reguliere competitie voor. Een echte PO dus 1 tegen 8 en 2 tegen 7 en dan KO lijkt me geen kans hebben. Misschien wel met de beste 4 maar dan is een nacompetitie iets eerlijker. Voordeel van een PO met KO systeem is wel een echte finale op het end.

Ander verschil is dat bij voetbal een PO/KO vaak over 2 wedstrijden gaat en in Amerika best of 3,5 etc. Daar kent men ook geen gelijkspel.

Je kunt de Amerikaanse PO's misschien beter met de CL/EL vergelijken ook een KO systeem en met 1 toetje op het end zoiets als de Superbowl.
Heb niet het idee dat een PO om de kampioen aan te wijzen echt leeft al zal het commercieel zeker aantrekkelijk zijn.

Maar goed PO is geen thema, PSV Atletico vanavond wel, waar je mag hopen dat PSV een goed resultaat haalt, winst of zelfs 0-0 zou al mooi zijn. Zeg maar het 1988 Real en Bordeaux scenario, uit 1-1 en thuis 0-0.
In de kantlijn dan om 14u in de UEFA Youth Champions League 1/8 finale, PSV thuis tegen Roma en Ajax A1 uit tegen Lyon.

PSV A1 is zeer talentvol maar niet constant, laten wel eens wat steekjes vallen maar tegen de A1 van Ajax was men anderhalve week geleden oppermachtig en won men overtuigd met 4-0.

Big30
24 februari 2016, 17:01
Ook Nederlandse jeugdploegen lijden aan het penalty syndroom. Na 2-2 werden het penalty's en PSV miste maar meteen de eerste 3 penalty's dus na de vierde serie over en out tegen het sterke Roma, vorig jaar halve finalist.
Dat overkwam vorig jaar ook Ajax, ook na penalty's tegen, Roma, toeval? Hoe kun je 3 penalty's op rij missen???

Ajax zal wel doorgaan ook al omdat Lyon de #3 na Metz en Strasbourg in de Franse (regionale groep B) iets minder hoog moet worden aangeslagen, staat nu 0-2 dus dat gaat lukken.

P11111
24 februari 2016, 18:22
De jeugd van PSV en Anderlecht werden in deze speelronde inderdaad roemloos uitgeschakeld.

De jonge Amsterdammers daarentegen behaalden op een volgepakt sportpark in Frankrijk een indrukwekkende 0-3 overwinning tegen het fysiek sterke Olympique Lyon, dat aantrad met vier spelers die dit seizoen al hun debuut in de Franse Ligue 1 hadden gemaakt en verder met een behoorlijk aantal spelers die gewoonlijk in Lyon B (het tweede elftal) uitkomen. Hoezo regionale jeugdgroep B?

De doelpunten van Van de Beek en Nouri, na schitterend uitgespeelde aanvallen, waren fraai. En de ontwikkeling van de pas 16-jarige centrale verdediger De Ligt is geweldig. Zo piepjong nog en ook steeds in Europa tegen Duitsers, Russen, Spanjaarden en grote Fransen al zo heersen en goed spelen. Genieten van die jongen, wat een potentie! De opvolger van Jaap Stam is in aantocht.

Het niveauverschil met de wedstrijd PSV-AS Roma eerder vandaag was groot. Ik heb beide duels gezien.

In de kwartfinale wacht voor Ajax weer een uitwedstrijd, tegen titelhouder Chelsea. De vandaag ijzersterke Zeefuik en Dani de Wit zijn dan helaas geschorst.

Big30
24 februari 2016, 18:31
Het niveauverschil met de wedstrijd PSV-AS Roma eerder vandaag was groot. Ik heb beide duels gezien.


Klopt PSV en Roma waren aan elkaar gelijkwaardig. Lyon was een mindere tegenstander, de nummer 3 in de Franse A1 competitie die in vier regio's verdeeld is. Lyon staat in de ik meen regio B op plaats 3 achter Metz en Strassbourg.
Wel knap dat de A1 van Ajax na het pak slaag tegen PSV weer wist op te krabbelen.

P11111
24 februari 2016, 18:39
Lyon was een mindere tegenstander, de nummer 3 in de Franse A1 competitie die in vier regio's verdeeld is. Lyon staat in de ik meen regio B op plaats 3 achter Metz en Strassbourg.

Lyon A1 speelt inderdaad in de jeugdcompetitie. Het Lyon onder 19 dat zojuist tegen Ajax speelde bestond echter voor het grootste gedeelte uit spelers die al in de Franse seniorencompetitie actief zijn. Er deed zelfs een Luxemburgse A-international mee, die gewoonlijk ook in Lyon B speelt (https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Martins_Pereira).

En elke voetbalvolger weet dat Ajax A1 in de vaderlandse jeugdcompetitie ook niet met hun sterkste spelers uitkomt. Als Ajax onder 19 compleet kan aantreden (dus met Van de Beek, Nouri en Černý) zijn ze op dit moment waarschijnlijk het beste jeugdteam ter wereld.

deket
24 februari 2016, 20:41
Nu Big30, je op voorhand indekken dat je met een 0-0 op eigen veld tevreden bent tegen een Atletico Madrid dat hun beste speler moet missen wegens blessure en in de Spaanse kompetitie slechts 35keer scoorde. Zelfs Eibar scoorde meer.
nu zag ik een 1ste helft waar het meeste balbezit en doelkansen, vooral van de bezoekende club kwamen

Hemaworst
24 februari 2016, 21:35
Niet mooi, wél spannend! Knappe prestatie van PSV die de hoop levend weet te houden!

Bluebear
24 februari 2016, 21:43
Keurig resultaat. Bij gelijkspel altijd door. Behalve 0-0 natuurlijk. Ik ben zeer tevreden over ons PSV. :cool:

deket
24 februari 2016, 21:52
7ndien je een hele wedstrijd op eigen veld gedomineerd blijft vooral in de 2de helft, tja, een kinderhand is vlug gevuld. Laten we zeggen dat ze hun best deden tegen een ploeg die moeilijk scoort, dat Zoet zorgde dat het niet zuur werd,
dat die Pereiro, niet bepaald vooraan stond toen de hersens werden uitgedeeld en dat indien die Willems ooit speelde voor Oranje dat veel zegt over de huidige kwaliteit van Oranje, die jongen zou nog niet bij Westerlo mogen voetballen. Maar oke, ze deden hun best, het provincieploegje en mogen eigenlijk blij zijn met dit gelijkspel op eigen veld, tegen een ploeg die al een tijd in een dipje zit

Big30
24 februari 2016, 21:54
Eerste helft was mooi en spannend, tweede helft vooral spannend. Erg dom de overtreding van Pereiro, hij benadeelt zichzelf en het team. Maar 0-0 is een resultaat waar je mee verder kunt uit zeker met Luuk de Jong erbij, die werd vandaag toch wel gemist.
Uit met de Jong en Lestienne en een fitte Guardado zal het een mooi spektakel worden.

Met 10 man kwam PSV niet echt in de problemen en had zelfs met Lestienne vlak voor tijd nog een vette kans.

@j
24 februari 2016, 22:27
7ndien je een hele wedstrijd op eigen veld gedomineerd blijft vooral in de 2de helft, tja, een kinderhand is vlug gevuld. Laten we zeggen dat ze hun best deden tegen een ploeg die moeilijk scoort, dat Zoet zorgde dat het niet zuur werd,
dat die Pereiro, niet bepaald vooraan stond toen de hersens werden uitgedeeld en dat indien die Willems ooit speelde voor Oranje dat veel zegt over de huidige kwaliteit van Oranje, die jongen zou nog niet bij Westerlo mogen voetballen. Maar oke, ze deden hun best, het provincieploegje en mogen eigenlijk blij zijn met dit gelijkspel op eigen veld, tegen een ploeg die al een tijd in een dipje zit

Lulverhaal doorspekt van jaloezie :) maar ja het blijven moeilijke tijden sinds de jaren 70 voor de paarswitte supportertjes
En voor wat betreft de echte top in België, AA Gent nl, die weten ook weer waar ze staan, thuis 2-3 verloren van Wolfsburg

Hemaworst daarentegen geeft een perfecte omschrijving van wat er feitelijk aan de hand was vanavond bij PSV-Atletico

Willem2
24 februari 2016, 22:32
0-0 maar PSV had geen schijn van kans.

Big30
24 februari 2016, 22:43
0-0 maar PSV had geen schijn van kans.

Genoten van tussen kunst en kitsch en midsummer murders vanavond Willem2 :tongue:.

Atletico had de eerste helft 2 redelijke kansen maar stootte op de goed keepende Zoet. PSV een grote de scrimmage met Pröpper en een kleine. Tweede helft gaf PSV niets meer weg en had zelfs vlak voor tijd de grote kans op de 1-0 door Lestienne. Mooi resultaat van PSV em met de Jong er bij hoeft men niet te wanhopen!

Nedlovefkk
24 februari 2016, 23:17
Terug uit Eindhoven de gekste.. Spannende pot met een goed resultaat uiteindelijk. Het kan nog alle kanten op daar in Madrid. Defensieve wilskracht was groot vandaag. Met een beetje geluk en wilskracht kunnen er rare dingen ontstaan.

Tijdens het wachten buiten het stadion voor entree zag ik nog een heerlijk blond popje. Iets aan de ordi kant maar daar heb ik niet zoveel problemen mee. Porno hoofdje ..

Hemaworst
25 februari 2016, 07:17
en had zelfs vlak voor tijd de grote kans op de 1-0 door Lestienne.

Dat was een 1988 copy cat en kun je alleen als 'grote kans' kwalificeren als je van Basten heet. Voor Lestienne was het slechts een wanhopige God zegene de greep-actie... ;-)

http://www.sbs6.nl/blogs/uefa-champions-league/videos/wtGU8JfxOGgG/invaller-letienne-schiet-over


https://www.youtube.com/watch?v=fkKK8H18tCA

P11111
25 februari 2016, 08:43
UEFA Champions League onder 19 (UEFA Youth League), seizoen 2015/2016

Kwartfinales (8/9 maart):
Chelsea - Ajax
Paris Saint-Germain - AS Roma
Dinamo Zagreb - Barcelona
Real Madrid - Benfica

Halve finales (15 april, in Nyon):
Real Madrid/Benfica - Paris Saint-Germain/AS Roma (1)
Chelsea/Ajax - Dinamo Zagreb/Barcelona (2)

Finale (18 april, in Nyon):
Winnaar 1 - Winnaar 2

Big30
25 februari 2016, 12:17
Dat was een 1988 copy cat en kun je alleen als 'grote kans' kwalificeren als je van Basten heet. Voor Lestienne was het slechts een wanhopige God zegene de greep-actie... ;-)

Zoals Maarten van Rossem eens opmerkte "als ik in een bejaardentehuis woon wordt die goal van van Basten ook nog steeds herhaald!". Terecht hoor want dit was een weergaloos doelpunt.
Misschien dat de positie van MvB nog lastiger was dan die van Lestienne, al kwam bij hem de bal wel precies goed op zijn slof en kon hij door een mooie curve aan de bal te geven de bal laag houden. Denk dat direct schieten en op hoop van zegen schieten ook het beste was wat Lestienne kon doen.

Klein voordeel is dat PSV voor de Uefa Ranking ook nog scoorde maar dat puntje zet voor de landen ranking weinig zoden aan de dijk, zeker als de punten (13.6) uit 2011/2012 komen te vervallen.

13.600 4.214 5.916 6.083 5.583 totaal: 35.396
http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/index.html

Opmerkelijk dat Stam en Ulderink na dit seizoen Ajax gaan verlaten, dacht eerst alleen Jong Ajax maar begrijp ik het goed verlaten ze Ajax:


aap Stam en Andries Ulderink gaan als tweetal op zoek naar een nieuwe uitdaging. De trainers maken nog wel het seizoen af bij Jong Ajax.

Stam en Ulderink staan sinds medio 2014 aan het roer bij Jong Ajax, dat nu de achtste plek bezet in de Jupiler League. 'Je hebt bij deze ploeg wel te maken met veel wisselingen. Er spelen zowel A-junioren als A-selectiespelers mee. Dat is ook logisch en dat weet je vooraf. Maar het kriebelt om weer met een vaste groep te werken', motiveert Ulderink op de clubsite zijn beslissing om iets anders te gaan doen.
http://www.vi.nl/nieuws/stam-en-ulderink-keren-jong-ajax-na-dit-seizoen-de-rug-toe.htm

P11111
25 februari 2016, 13:39
Wederom weinig opbeurends voor Deket, in de jeugd CL verliest Anderlecht thuis kansloos met 0-2 van Dinamo Zagreb.


De jeugd van PSV en Anderlecht werden in deze speelronde inderdaad roemloos uitgeschakeld.

Maar er is toch nog hoop voor deket, namelijk via de groene UEFA-tafel. Volgens Voetbal International hebben de Kroaten dinsdag tegen Anderlecht waarschijnlijk een geschorste speler opgesteld. De Paars-witten hebben inmiddels bij de Europese voetbalbond beroep aangetekend en hopen op die manier alsnog de kwartfinale te bereiken.

Hemaworst
25 februari 2016, 14:57
Klein voordeel is dat PSV voor de Uefa Ranking ook nog scoorde maar dat puntje zet voor de landen ranking weinig zoden aan de dijk, zeker als de punten (13.6) uit 2011/2012 komen te vervallen.

Ja, Turkije, Zwitserland en Tjechie zullen ons wel voorbij gaan... :-(

Hemaworst
25 februari 2016, 16:49
Issue number 100 of the CIES Football Observatory Big-5 Weekly Post presents the map of the 100 clubs that have trained the most footballers playing in 31 European top division leagues. The notion of training clubs refers to teams where players have been for at least three seasons between the ages of 15 and 21. At the head of the table is Ajax Amsterdam. The Dutch team has trained 77 players employed by the 468 teams of the 31 leagues included in the analysis. At second and third place are Partizan Belgrade (74 players) and Barcelona (57). This data confirms the outstanding know-how of these clubs in the training of youth players. France is the most represented national association in the top 100 positions of the table: 15 clubs. This is seven more than the second and third most represented countries: Spain and the Netherlands. Conversely, there are no Turkish, Cypriot, Romanian and Norwegian teams in the top 100. If you want to know more about the European football players’ labour market, you are kindly invited to consult our online Digital Atlas (http://www.football-observatory.com/IMG/pdf/wp100_eng.pdf).

http://www.football-observatory.com/Ajax-tops-the-European-list-of-the-most-training

deket
25 februari 2016, 17:04
Helemaal fout beste Peter, wij willen helemaal niet op zo een geniepige manier verder. Hebben dat ook officieel meegedeeld en aan de UEFA. Dat is altijd de stijl van het huis geweest, indien het sportief niet kan, dan niet op zulke manier ondanks dat Barcelona een aantrekkelijke affiche zal zijn, vorige seizoen versloegen we Barcelona nog in de CL van u19. Ook door een uitstekende keepende Svilar, zoon van Ratko. Bovendien trad Zagreb met alle internationalen op, maar indien de UEFA ons niet verplicht zullen we dus verzaken.uit fairplayoptiek
Dinsdag zag ik dat Arsenal het zeker niet slecht deed tegen Barcelona, waar vaak de individuele flitsen de doorslag geven.
Vorig CL seizoen kregen de Gunners in de heen-en terugwedstrijd moeilijk, welke?,,,,,, zal jullie helpen, deket woonde beiden matchen in levende lijve mee

P11111
25 februari 2016, 17:16
Helemaal fout beste Peter, wij willen helemaal niet op zo een geniepige manier verder. Hebben dat ook officieel meegedeeld en aan de UEFA. Dat is altijd de stijl van het huis geweest, indien het sportief niet kan, dan niet op zulke manier ondanks dat Barcelona een aantrekkelijke affiche zal zijn.

De betreffende speler die geschorst was kwam pas zeven minuten voor tijd als invaller in het veld. De eindstand van 0-2 stond toen al op het scorebord.

Anderlecht hoopt de onder 19 via een beroepszaak alsnog te behouden voor de UEFA Youth League. De Belgen verloren dinsdag in de achtste finale met 2-0 van Dinamo Zagreb, maar de Kroaten brachten in de slotfase een geschorste speler in het veld. De Brusselaars tekenden daarop beroep aan bij de UEFA, waarna Zagreb de administratieve fout erkende en aangaf te hopen dat de Europese voetbalbond coulant is en het door de vingers ziet. (bron: Voetbal International)

P11111
25 februari 2016, 17:18
Eerste helft was mooi en spannend...

Zoals Van der Gijp en Kieft zojuist op RTL7 ook allebei benadrukten was PSV-Atlético Madrid een vreselijke wedstrijd om naar te kijken. Puur op resultaat gericht en twee ploegen die in aanvallend opzicht zeer beperkt waren.

Wel doldwaas dat B30 met zijn supportersogen desondanks een mooie eerste helft heeft gezien.

Big30
25 februari 2016, 17:28
Issue number 100 of the CIES Football Observatory Big-5 Weekly Post presents the map of the 100 clubs that have trained the most footballers playing in 31 European top division leagues.
Volgens mij had ik dit al eerder gelezen en dat klopt, bericht is 1 jaar oud maar dat doet niets af aan de geldigheid natuurlijk.

Overigens vh zelfde instituut en zelfde moment
Experience capital: most promising players, by age category and position
http://www.football-observatory.com/IMG/pdf/wp99_eng.pdf

Lijstje is redelijk aanvechtbaar (sommige namen zijn niet serieus te nemen, das waar) maar wel opvallend is dat je in de lijst spelers van PSV, Feijenoord, Twente, Vitesse, Brugge en Anderlecht tegen komt. Geen enkele Ajax speler.

Voor de Ajax opleiding geldt steeds meer "Masse statt Klasse", het is lang geleden dat de Ajax opleiding een echte wereldtopper heeft voortgebracht vh nivo Bergkamp, de Boer, Rijkaard, Kluivert etc.
Wesley Sneijder rekende ik ook tot de echte wereldtoppers maar daarna wordt het erg stil.

Overigens niets mee mis om opleidingsinstituut te zijn, al zullen de fans liever een eerste team zien dat Europees gezien mee kan ipv zelfs tegen B en C teams afgedroogd te worden en dat dan ook nog eens vaak met slaapvoetbal.

Big30
25 februari 2016, 17:32
Zoals Van der Gijp en Kieft zojuist op RTL7 ook allebei benadrukten was PSV-Atlético Madrid een vreselijke wedstrijd om naar te kijken. Puur op resultaat gericht en twee ploegen die in aanvallend opzicht zeer beperkt waren.

Absoluut waar :biggrin:, 2 aanvallend zeer beperkte ploegen die beide daarom ook in de 1/8 finale vd CL staan ;). Het was gisteren weer genieten van eindelijk weer eens een 1/8 finale CL in ons land.
Ploegen die op resultaat spelen, dat zou verboden moeten worden anno 2016.

Nedlovefkk
25 februari 2016, 17:54
Ach, die hoerenloper en cocainesnuiver moeten altijd wat te zaniken hebben. Voorwaarde om aan tafel te mogen zitten bij die zender.
Catenaccio rules these days.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Catenaccio

Hemaworst
25 februari 2016, 18:00
Lijstje is redelijk aanvechtbaar (sommige namen zijn niet serieus te nemen, das waar) maar wel opvallend is dat je in de lijst spelers van PSV, Feijenoord, Twente, Vitesse, Brugge en Anderlecht tegen komt. Geen enkele Ajax speler.

Dit lijstje is nóg ouder dan dat van mij en is qua geldigheid inmiddels wél drie keer achterhaald...

Big30
25 februari 2016, 18:14
Dit lijstje is nóg ouder dan dat van mij en is qua geldigheid inmiddels wél drie keer achterhaald...
Daar gaat het niet om en dat zeg ik ook, het is slechts een illustratie dat in dezelfde maand (februari 2015) dat beweerd word dat de Ajax jeugdopleiding vooral voor andere clubs opleidt Ajax zelf klaarblijkelijk weinig grote beloften in opleiding had.
Maar wie weet gaat nu eindelijk met Bazour weer eens een talent doorbreken dat dan wel bij de PSV opleiding is weggehaald. Blijft afwachten altijd hoe talenten zich gaan ontwikkelen.

Niets mis met een goede jeugdopleiding hoor! Veel clubs profiteren daarvan.

Hemaworst
25 februari 2016, 18:18
het is lang geleden dat de Ajax opleiding een echte wereldtopper heeft voortgebracht vh nivo Bergkamp, de Boer, Rijkaard, Kluivert

Klopt! En dat geldt voor iedere Nederlandse club. Feyenoord heeft als laatste van Persie gebaard, FC Groningen trok Robben uit de zeeklei en dat was het. PSV heeft nog nooit iets opgeleid, alleen maar gekocht.

deket
25 februari 2016, 18:26
En geluk gehad door de toen uitstekende netwerken van PSV in Brazilië door hun hoofdsponsor. Daardoor de toenmalige Ronaldo, Romario etc, dezen konden ze met enorme winsten doorverkopen, maar eigen jeugd beste Big30?

Nedlovefkk
25 februari 2016, 18:34
Huntelaar is weggekocht bij PSV. Weliswaar toen hij niet rising was maar toch.

Locadia
Hendrikx
Brenet
Zoet

Spelers uit de huidige selectie die zelf opgeleid zijn.
Misschien geen wereldtoppers (laat dat misschien maar weg) maar toch. Niet zo snel oordelen Hemasausage! Ik vrit oew meej hul oewe hebbe en houwe op.

Jan Verplancke
25 februari 2016, 18:36
Tsja, bijna een half uur met tien spelen tegen Atletico, dan is een gelijkspel prima. Als je als een blinde aan gaat vallen, dan verlies je zo'n wedstrijd waarschijnlijk met 0-2 of zo. Nu heeft PSV nog een (water)kansje.

Big30
25 februari 2016, 18:38
Klopt. PSV heeft nog nooit iets opgeleid, alleen maar gekocht.

Klopt helemaal!

Wat was dat genieten van spelers als: Romario, Ronaldo, Robben, van Nistelrooy, Gullit, Nilis, Koeman, Kezman etc etc.
Nu ook weer met De Jong, Guardado en Pröpper die zich zeer positief ontwikkelt, daar hangt weer een mooi prijskaartje aan.

Voor dat soort spelers ga je naar het stadion helemaal als je vd 1/8 finale CL mag genieten. Maar vergeet ook de A1 niet he, pas hebben ze de Ajax A1 nog met 4-0 afgedroogd en gisteren ook de 1/8 finale Youth CL maar net na strafschoppen tegen Roma uitgeschakeld, dat zit wel snor daar hoor.

Hemaworst
25 februari 2016, 18:59
Wat was dat genieten van spelers als: Romario, Ronaldo, Robben, van Nistelrooy, Gullit, Nilis, Koeman, Kezman etc etc.

Jazeker! Maar je had het over jeugdopleidingen die wereldtoppers voortbrengen. Welke uit bovenstaand gezelschap komt uit de PSV-opleiding voort?

Hemaworst
25 februari 2016, 19:03
Huntelaar is weggekocht bij PSV. Weliswaar toen hij niet rising was maar toch.

Locadia, Hendrikx, Brenet, Zoet

Spelers uit de huidige selectie die zelf opgeleid zijn.
Misschien geen wereldtoppers (laat dat misschien maar weg) maar toch. Niet zo snel oordelen Hemasausage! Ik vrit oew meej hul oewe hebbe en houwe op.

Inderdaad. Geen wereldtoppers. En dat was het onderwerp: wereldtoppers uit de eigen jeugdopleiding. Huntelaar is een Graafschap-product en heeft geloof ik 1 wedstrijd voor PSV gespeeld (en daarna door de PSV-kenners gewogen en te licht bevonden).

Big30
25 februari 2016, 19:16
Jazeker! Maar je had het over jeugdopleidingen die wereldtoppers voortbrengen. Welke uit bovenstaand gezelschap komt uit de PSV-opleiding voort?
Geen enkele uiteraard dat wou ik juist laten zien, allemaal slim ingekochte (en verkochte) wereldtoppers.

Hemaworst
25 februari 2016, 19:18
Geen enkele uiteraard dat wou ik juist laten zien

Mission accomplished!

deket
25 februari 2016, 20:42
Dit is regelrechte diefstal, heb er geen andere woorden voor. Altijd hetzelfde gezeik daar in Griekenland. Ditlijkt me niet alleen onbekwaamheid, of een gast zonder kloten die zich laat opnaaien door het publiek, Dit is CORRUPTIE. hoop voor deze Ierse Hunter dat ik hem nooit tegenkom.
zo kan je hier nooit winnen, hoewel je beter bent

Picasso 1
25 februari 2016, 20:57
Dit is regelrechte diefstal, heb er geen andere woorden voor. Altijd hetzelfde gezeik daar in Griekenland. Ditlijkt me niet alleen onbekwaamheid, of een gast zonder kloten die zich laat opnaaien door het publiek, Dit is CORRUPTIE. hoop voor deze Ierse Hunter dat ik hem nooit tegenkom.
zo kan je hier nooit winnen, hoewel je beter bent

Een bal die tegen Kara's borst wordt aangeschoten en vervolgens naar de hoofd doorstuitert wordt door de scheids als 'hands' beoordeeld en bal gaat op de stip. :eek:
Tja deket, in de discussie van technologie introduceren in het voetbal was je daar geen voorstander van met het argument dat verkeerde scheidsrechterbeslissingen tot de charme van het spel behoren. Dat charme aspect zie je nu vast wat anders.

Ai, als toetje laat de scheidsrechter ook nog eens Anderlecht geen hoekschop nemen omdat de reglementaire tijd net verlopen was net voordat de speler de hoekschop ging nemen; hij stond al bij het vlaggetje en de bal was geplaatst en dan fluit de scheids pas als de speler op het punt staat de corner te schieten....bizar.

deket
25 februari 2016, 21:04
Hier heb ik geen woorden voor, deze kwal zal nooit meer fluiten, dat geef ik op een briefje.
Voor degenen die nu werken, in de 5 de minuut gaat Acheamp8ng op weg naar goal, vuil neergehaald, iedereen verwacht dus fout en rode kaart, neen alleen die fucking Hunter, de arbitrage ziet een hens. Alleen tijdens deze wedstrijd worden kaarten aan Anderlecht gegeven.
oo een gegeven moment ziet hij alleen weer hens, duidelijk geen en krijgen de Grieken ttot hun eigen verbazing een strafschop, hilariteit tot drama. Zo kan je niet winnen. Elk twijfel fluit hij voor Olympiakos, nu begrijp ik dat die 18punten voor staan als leider in de Griekse kompetitie.
Na drukte Anderlecht en die lul laat in de 45ste minuut een sterk spelende Butner geen hoekschop meer trappen. Een schande!

Big30
25 februari 2016, 21:14
Als volstrekt objectieve toeschouwer wil ik opmerken dat Anderlecht geen enkele kans in de eerste helft kon creëren en de strafschop daarvan zouden de Duitsers zeggen "geht völlig in ordnung".
Bij rust dus een dik verdiende 1-0 voorsprong voor Olympiakos.

NB op NPO een leuke doco over Frank Schinkels, hier vergeten maar in Oostenrijk aardig terecht gekomen. De moeite waard, ff op uitzending gemist opzoeken.

deket
25 februari 2016, 21:29
Denk dat je een tv met groot scherm moet kopen Big30 en geen Philips maar een Samsung.
Nu weer, doorgebroken Djuricic, smerige fout, iedereen verwacht rood, waarom verbaast het me niet dat deze dwalm slechts geel.
ondertussen een kans, na de ander voor ons en nu net schot op de paal, schilt centimeter. Maar ook indien we zcoren zad deze dief het wel weer afkeuren voor een reden die alleen hij ziet.
de voorzitter van Olympiakos schijnt de Rijkste Griek te zijn, hoeveel miljoen kreeg deze scheidsrechter van hem? Kan ook tevreden zijn met 100.000 euro deze Ier

felrops
25 februari 2016, 22:09
Deket bijtreden. Die scheidsrechter is een echte schande. Die Grieken hadden al 2x rood moeten krijgen. Een penalty die er geen was. Deze ref mag in België zelfs niet in de vierde provinciale fluiten. Fout ook van Uefa. Voor dergelijke matchen zend je geen 3de rangs fluitenier af.

@j
25 februari 2016, 22:46
Hier heb ik geen woorden voor, deze kwal zal nooit meer fluiten, dat geef ik op een briefje.
Voor degenen die nu werken, in de 5 de minuut gaat Acheamp8ng op weg naar goal, vuil neergehaald, iedereen verwacht dus fout en rode kaart, neen alleen die fucking Hunter, de arbitrage ziet een hens. Alleen tijdens deze wedstrijd worden kaarten aan Anderlecht gegeven.
oo een gegeven moment ziet hij alleen weer hens, duidelijk geen en krijgen de Grieken ttot hun eigen verbazing een strafschop, hilariteit tot drama. Zo kan je niet winnen. Elk twijfel fluit hij voor Olympiakos, nu begrijp ik dat die 18punten voor staan als leider in de Griekse kompetitie.
Na drukte Anderlecht en die lul laat in de 45ste minuut een sterk spelende Butner geen hoekschop meer trappen. Een schande!

Rustig Deket, denk aan je hart :)
Ook al is het leven moeilijk voor een paars-witte supporter.
Er komen altijd weer betere tijden al ben ik bang dat het voor Anderlecht nog wel ff kan duren :)

Picasso 1
25 februari 2016, 23:07
Ik zie dat Anderlecht door is. Deket kan weer ademhalen.

@j
25 februari 2016, 23:12
Pfffff gelukkig

Big30
25 februari 2016, 23:28
Ik zie dat Anderlecht door is. Deket kan weer ademhalen.

Had Anderlecht de scheids dan weer eens omgekocht :biggrin:?

P11111
26 februari 2016, 07:17
We zijn tegen alle verwachtingen in dus nog niet van deket af op donderdagavond.

Soms moet je ook een beetje geluk hebben. Kort voor de gelijkmaker van Anderlecht hadden de Grieken een overduidelijke strafschop moeten krijgen, die niet gefloten werd. Wordt het op dat moment 2-0, dan is de wedstrijd gespeeld en liggen de geel-paarsen buiten. De scheidsrechter mag absoluut bedankt worden. :)

deket
26 februari 2016, 07:47
Rare vorm v1n humor Peter,1, degenen waar die vermeende fout op gedaan werd had al in het begin van de wedstrijd uitgesloten moeten worden 2, een vijandig publiek zijn we gewoon maar voetballen tegen 11 spelers, hadden er normaal nog 9 moeten zijn, maar ook nog tegen de scheidsrechter kan demoraliserend werken, maar ons motiveerden het. 3, we wonnen dubbel en dik verdiend terwijl een 2-1 nederlaag al genoeg was.
4. Alleen spijtig van die belachelijke arbitrage die een penalty aan hun in geschenkpapier gaf, nu hadden we verlengingen nodig wat een hypotheek kan leggen op de titel endeelname aan CL. Nu indien je gisteren bekijkt en vergelijk maakt met de laatste wedstrijden van Brugge, Europees, weet wie België het best kan vertegenwoordiggen, lijkt me duidelijk.
Last but not least, Rapid Wenen verloor tenslotte met 10 tegen 0, eerst 6-0 dan 0-4.
ik vraag mij af welke zwakke tegenstander zij hebben overwonnen om daar te geraken?

P11111
26 februari 2016, 10:09
humor Peter

deket, ik kan alleen maar oordelen over wat ik heb gezien. Op het moment dat ik na het duel van Manchester United overschakelde op Canvas zag ik dat Olympiakos in de slotminuut van de reguliere speeltijd een hoekschop niet meer mocht nemen. Toen daarna in de beginfase van de verlenging een 100% strafschop niet aan de Grieken werd gegeven, kreeg ik het gevoel dat Anderlecht deze wedstrijd sterk werd bevoordeeld door de scheids. Direct na deze arbitrale dwaling ben ik in slaap gevallen en heb de rest van de match niet meer gezien.

Rapid Wien heeft in de groepsfase 15 punten in 6 wedstrijden behaald. Een uitstekend resultaat dus, veel beter dan Anderlecht. Na het vertrek van enkele sterkmakers is het Rapid van na de winterstop niet meer het Rapid van augustus. Desondanks staan ze op dit moment nog op de gedeelde eerste plaats in de Oostenrijkse Tipico Bundesliga.

Big30
26 februari 2016, 12:00
We moeten deket ook niet te veel pesten he! De overwinning van Anderlecht was wel terecht denk ik en de scheids floot soms wat dubieus maar dat was niet alleen tegen Anderlecht. Dat de hoekschop niet werd genomen was terecht, het was gewoon tijd, hij had wel voor een strafschop voor de Grieken kunnen fluiten dat dan weer wel. Een goedmakertje was dat.

Soms verlang ik wel terug naar de EC1/2/3 tijden, gewoon 1 speeldag en niet wat we nu hebben twee weken lang din-woe-don CL/EL wedstrijden, dat wordt wel wat te veel.
Maar goed het poel systeem is natuurlijk toch veel leuker, zelfs de groepsfase met 32 teams, al begint het pas serieus bij de laatste 16. Leuker dan in het verleden na 4 speelrondes al de finale, dan heb je niet zo veel aardige wedstrijden tussen de grote ploegen. Nu heb je in 2 weken meer aardige CL wedstrijden dan in het verleden in de hele EC1 competitie.

Van de EL kan ik niet zo warm worden al is het nu wel leuk om daar MU, Dortmund en Liverpool te zien, MU was gisteren goed maar OK FC Middenland of zo das ook niet veel, Depay deed het niet onaardig maar moet nog veel bewijzen. Paar mooie acties, een half doelpunt door een eigen doelpunt, handsbal die hij aanspeelde en een mooi doelpunt.

Big30
26 februari 2016, 13:19
14277
Zoet, Bruma en Robben in het UEFA team of the week.

deket
26 februari 2016, 18:50
Toch nog even over scheidsrechter Hunter voor wie de wedstrijd niet zag. Zowel de nationale en Internationale pers was unaniem, een thuisfluiter nooit gezien zo erg. Nog even voor onze Freek de Jonghe, Peter 020,
Een universele perstekst, scheidsrechter Hunter stal de show gaf Olympiakos verdediger Botia 2 keer geen rood, naar aanleiding naar een vuile fout op een doorgebroken Anderlecht speler En gaf een denkbeeldige strafschop, niemand weet waarom, en zij scoren
zo werden wij verplicht ze bij verlenging te verslaan,2-1 terwijl een 2-1 nederlaag al genoeg was. Anderlecht won dubbel en dik verdiend ondanks deze onbekwame lul. Beetje flauw om dan over een dubieuze faze in de verlengingen te beginnen, dan had Anderlecht hem ter plaatse gelyncht, we kregen tal van gele kaarten voor protest. Ongelooflijk dat men voor een Europese wedstrijd iemand aanduiden die alleen ervaring heeft om te fluiten in regenachtige veldjes achter Ierse pups. Ze hebben zijn Wikipedia al aangepast.
Iets dergelijks doen bij Turkse, Roemeense en Bulgaarse spelers en die kloppen hem in coma.
nu wilden het manegement, de staf en de spelers een ploeg bij de loting willen vermijden, en jawel hoor, S Donjeks, de rijke ploeg uit Oekraïne die Shalke 04 met 0-3 afdroogden.en het winnen van deze cup als prioriteit beschouwd.
ondertussen zal Hunter nooit meer mogen fluiten en is het te hopen dat deze onnodige verlengingen, ons geen punten gaan kosten zondag tegen Standard waar ondergetekende aanwezig zal zijn om ons naar de titel te schreeuwen, zeg immers zelf, wie kan Belgie het best vertegenwoordigen, wij of Brugge met hun beschamende laatste Europese wedstrijden, gewoon genant als Belg zijnde, die club

Strijker
26 februari 2016, 18:57
nu wilden het manegement, de staf en de spelers een ploeg bij de loting willen vermijden, en jawel hoor, S Donjeks, de rijke ploeg uit Oekraïne die Shalke 04 met 0-3 afdroogden.en het winnen van deze cup als prioriteit beschouwd.

Wat dus eigenlijk voor Anderlecht perfect is.
Want dan kunnen ze zich over een paar weken volledig focussen op de nationale competitie.
En zich dus volledig richten op het veilig stellen van Champions Leage voetbal voor volgend seizoen.

deket
26 februari 2016, 18:59
Indeed

Big30
26 februari 2016, 19:48
https://pbs.twimg.com/media/CcJCC2MUkAAzFtx.jpg:large

deket
26 februari 2016, 21:27
Michel J de man van de voetbalpool kan zich best low profile opstellen nu. Momenteel geef ik in deze pool NEC wat punten, krijgen ze een nederlaag bij een ploegje niveau FC.De Kampioenen

Hemaworst
27 februari 2016, 08:09
Toch nog even over scheidsrechter Hunter voor wie de wedstrijd niet zag. Zowel de nationale en Internationale pers was unaniem, een thuisfluiter nooit gezien zo erg.

Deket, met alle respect, maar scheidsrechters maken fouten. Grote fouten en kleine fouten. Niet alleen Hunter, maar ook een topscheidsrecter als Collina zag wel eens dingen verkeerd. Dat weet je als speler. Waar het fout gaat is dat spelers zich niet focussen op het winnen van de wedstrijd, maar zich laten irriteren door zo'n foute beslissing. En als vervolgens elf spelers niet in staat zijn om in 90 reguliere minuten een doelpunt te maken, kun je je afvragen of je dat collectieve falen af kunt schuiven op een scheidsrechter.

Los van de Anderlecht-wedstrijd, wat mij betreft zouden ze wat rugby-regels en -mentaliteit mogen invoeren in het hedendaagse profvoetbal: een 5 of 10 minuten sin bin voor spelers die een gele kaart krijgen (zodat de straf voor een gele kaart direct merkbaar is en van invloed is in de wedstrijd waar de kaart ontvangen is) en alleen een aanvoerder die met de scheidsrechter praat. Of zoals rugbyscheidsrechter Nigel Owens het mooi verwoord: this is not soccer...:)


https://www.youtube.com/watch?v=5YUF9LSXAkY

Picasso 1
27 februari 2016, 08:40
En effectief 90 minuten spelen; de klok stop zetten net zoals bij basketbal en zaalvoetbal als het spel stil staat. Het zou me niet verbazen als er nu bij wedstrijden een derde van de tijd of mogelijk zelfs meer wordt afgesnoept. Krijg je ook een hoop minder theater daardoor.
En videotechnologie invoeren zodat scheidsrechters zo maximaal als maar kan eerlijk kunnen fluiten zonder een nadelige stempel te drukken op wedstrijden.
En controle op geldstromen naar spelers en scheidsrechters (om matchfixing de kop in te drukken).

Lijken me enkele voor de hand liggende redelijk eenvoudig te implementeren maatregelen die het voetbal veel eerlijker en aantrekkelijker kunnen maken en waar voormalige FIFA en UEFA besturen totaal geen enkele vernieuwing/verbetering in brachten. De enige verbetering die ze wel doorvoerden is de terugspeelbal op de keeper. De nieuwe FIFA voorzitter kan in elk geval erg makkelijk de eerste verbeteringen introduceren (als hij echt interesse heeft in het spel eerlijker maken en niet andere belangen belangrijker vindt zoals bestuuurders voor hem) en het succes daarvan op zijn conto schrijven, die maatregelen liggen immers zo erg voor de hand.

deket
27 februari 2016, 08:41
In de plannen van het beleid van de nieuwe FIFA voorzitter, staat dat er meer aandacht naar het vrouwenvoetbal moet gaan (dat is alleen interessant wanneer ze hun shir4jes wisselen) en dat er 40 landen mogen, deelnemen aan een WK. 40! Moet als muziek in de oren klinken voor landen zoals Luxemburg, Nederland, Lichtenstein en Andorra, kunnen ze zich nog eens plaatsen.
en nu ernstig, in Belgie heerst steeds voor alle afdelingen dat het aantal gewonnen wedstrijden de doorslag geeft. Is dit in Nederland anders en geeft daar het doelgemiddelde recht op titel of degradatie.?
Het spijt me Big30 maar dan zou met gelijk aantal punten, mogelijkheid lijkt me reeel.'020 kampioen zijn en niet het provincieploegje.
Soit, een bad nemen, niemand om me af te drogen en ontbijt te maken, dat is dan weer een nadeel, maar veel sex op het programma vandaag

Big30
27 februari 2016, 11:35
En effectief 90 minuten spelen; de klok stop zetten net zoals bij basketbal en zaalvoetbal als het spel stil staat. Het zou me niet verbazen als er nu bij wedstrijden een derde van de tijd of mogelijk zelfs meer wordt afgesnoept. Krijg je ook een hoop minder theater daardoor.
Effectief begrijp ik wordt er maar iets van 45-65 min gespeeld. Verschil met basketbal is dat daar 2-3 seconden soms nog winst kunnen betekenen, bij voetbal ligt dat anders. Bij handbal wordt de klok pas de laatste minuten stilgezet maar loopt in principe gewoon door.
90 min effectief is wel erg lang dus dan zou je bv 2*30 min moeten gaan spelen.


in Belgie heerst steeds voor alle afdelingen dat het aantal gewonnen wedstrijden de doorslag geeft. Is dit in Nederland anders en geeft daar het doelgemiddelde recht op titel of degradatie.?
Het spijt me Big30 maar dan zou met gelijk aantal punten, mogelijkheid lijkt me reeel.'020 kampioen zijn en niet het provincieploegje.
Soit, een bad nemen, niemand om me af te drogen en ontbijt te maken, dat is dan weer een nadeel, maar veel sex op het programma vandaag
In Nl geldt zoals de meeste landen het doelsaldo niet het gemiddelde bij gelijke stand.

Willem2
27 februari 2016, 17:07
Atlético Madrid heeft zaterdag de topper in de Spaanse Primera División tegen Real Madrid met 1-0 gewonnen. Spits Antoine Griezmann besliste de immer beladen derby in de 53e minuut. Voor thuisploeg Real was het de eerste nederlaag onder trainer Zinedine Zidane, die begin dit jaar Rafael Benitez op de bank van de ,,Koninklijke'' verving. ............... http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4252756/2016/02/27/Geslepen-Atletico-verslaat-Real-in-Bernabeu.dhtml

Zal PSV dan echt zo goed zijn :rolleyes: ;)

Bluebear
27 februari 2016, 17:12
Atlético Madrid heeft zaterdag de topper in de Spaanse Primera División tegen Real Madrid met 1-0 gewonnen. Spits Antoine Griezmann besliste de immer beladen derby in de 53e minuut. Voor thuisploeg Real was het de eerste nederlaag onder trainer Zinedine Zidane, die begin dit jaar Rafael Benitez op de bank van de ,,Koninklijke'' verving. ............... http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4252756/2016/02/27/Geslepen-Atletico-verslaat-Real-in-Bernabeu.dhtml

Zal PSV dan echt zo goed zijn :rolleyes: ;)

Oh Willem2, groot orakel. wat hebt u toch een vooruitziende blik. Geen wonder dat u de baas der hoerenjagers bent. Hulde aan u!!!

P.S. Bedanken kan altijd met een vrijkaartje. :rolleyes: ;)

Nedlovefkk
27 februari 2016, 23:01
Ja PSV is echt zo goed ome Willem. Zie de gij da ploegske nooit speule? Vanavond was ik weer van de partij in het Eindhovense. Ut woar inn grot spektakul..

ADO deed het aardig zonder echt veel kansen te creeren. Willems zijn voorzetten kwamen niet echt aan. Maar PSV bleef doorpushen en verrek ze schoten er toch 1 op tijd binnen.

Nu morgen genieten van puntverlies van nultweenul. Go AZ! Go vd Brom!

Hemaworst
28 februari 2016, 07:34
Atlético Madrid heeft zaterdag de topper in de Spaanse Primera División tegen Real Madrid met 1-0 gewonnen.

Maar dat komt volgens Ronaldo, zo lees ik vanochtend in de krant, omdat zijn medespelers niet op hetzelfde niveau als dat van hem spelen...:gruebel:

deket
28 februari 2016, 12:53
Atletico moet je niet vragen het spel te maken dat zag je woensdagavond, maar tegen een sterkere tegenstander op de counter spelen ligt hunhet est.
zo en straks naar de mooiste club ter wereld en ik bedoel niet VanGoch PP, maar voetbalclub Anderlecht.

Big30
28 februari 2016, 13:09
Zal PSV dan echt zo goed zijn :rolleyes: ;)
Omdat PSV thuis tegen Atletico geen kansen weggaf en de nul hield terwijl Real thuis met 0-1 verloor mag je niet stellen dat PSV beter is dan het huidige Real (zal dit jaar weer geen kampioen worden).
Wel kun je stellen dat PSV minimaal gelijkwaardig is aan Real, maar dat lijkt me logisch, daar loopt gewoon niet zo veel kwaliteit rond momenteel.

Mooi voor Guus dat ie met Chelsea weer de punten pakt. Twente laat zien dat ze er weer helemaal boven op zijn en gaan ze zo door komt zelfs plaats 8 in zicht.
Standard zal er wel in slagen om Anderlecht op het extreem lage winst percentage van 50% te houden. Alles anders dan winst uit tegen Anderlecht is een verrassing. De kanaries moeten zich nu grote zorgen gaan maken.

Big30
28 februari 2016, 21:14
Deket, wat is er toch met Anderlecht aan de hand? Schokkend de resultaten, nu weer thuis gelijk tegen Standard, een ploeg die NB nog niet zeker is van de PO1.
28 wedstrijden gespeeld waarvan maar 14 in winst werden omgezet, rampzalig!

deket
28 februari 2016, 21:17
Ik kom er net van en op basis van de 2de helft verdienen we meer dan3-3.
dat de 1ste helft wat minder was had ik ingecalculeerd door de verlengingen donderdagavond, schuld van die Ierse onbenul als scheidsrechter

Big30
28 februari 2016, 21:27
Maar Anderlecht speelde dus weer eens gelijk, voor de tiende keer dit seizoen, geen club speelde zoveel gelijk als Anderlecht. 14 op 28 winnen, vernietigende rapport cijfers.

zeppos58
28 februari 2016, 21:34
Maar Anderlecht speelde dus weer eens gelijk, voor de tiende keer dit seizoen, geen club speelde zoveel gelijk als Anderlecht. 14 op 28 winnen, vernietigende rapport cijfers.
doet er niet toe, de prijzen delen ze uit aan de "meet" zeggen ze hier in Vlaanderen, en de "meet" is pas na de play off. wat zijn 6 punten voor als ze ze aan het begin van de PO door 2 worden gedeeld, dat is 1 keer winnen tegen de leider en er blijft niets van over.
Een leider die tegen Anderlecht trouwens steeds heeft moeten lijden

zeppos58
28 februari 2016, 21:35
Ik kom er net van en op basis van de 2de helft verdienen we meer dan3-3.
dat de 1ste helft wat minder was had ik ingecalculeerd door de verlengingen donderdagavond, schuld van die Ierse onbenul als scheidsrechter
Deze was ook "een mol" 2 stafschoppen niet gefloten, over 1 kan je nog twijfelen, maar de andere was 200% eentje

Big30
28 februari 2016, 21:56
doet er niet toe, de prijzen delen ze uit aan de "meet" zeggen ze hier in Vlaanderen, en de "meet" is pas na de play off. wat zijn 6 punten voor als ze ze aan het begin van de PO door 2 worden gedeeld, dat is 1 keer winnen tegen de leider en er blijft niets van over.
Een leider die tegen Anderlecht trouwens steeds heeft moeten lijden

Klopt, het is België, het enige land in de beschaafde voetbalwereld waar niet de eindstand in de competitie beslist wie kampioen wordt maar een PO waar dan ook nog eens de in de competitie behaalde punten gehalveerd worden.
Bizar, maar een zegen (geen zege want Anderlecht wint nooit) voor Anderlecht al zal geen enkele voetbal kenner Anderlecht enige kans geven om de dan onverdiende titel te winnen.

zeppos58
28 februari 2016, 22:07
Klopt, het is België, het enige land in de beschaafde voetbalwereld waar niet de eindstand in de competitie beslist wie kampioen wordt maar een PO waar dan ook nog eens de in de competitie behaalde punten gehalveerd worden.
Bizar, maar een zegen (geen zege want Anderlecht wint nooit) voor Anderlecht al zal geen enkele voetbal kenner Anderlecht enige kans geven om de dan onverdiende titel te winnen.
In het Basket begin je bij de PO gewoon allemaal met NUL punten.... hier hou je nog een deel over, ben er zelf geen voorstander van, maar er is niets fout met te spelen naar de regels die er zijn.
Een wereldkampioenschap in 1 dag (zoals bij het wielrennen) vind ik ook maar niets.
BTW Anderlecht is een paar jaar geleden uit een verloren positie nog kampioen gespeeld, en dat lag niet enkel aan Anderlecht toen, ook aan de andere ploegen die punten lieten liggen in de PO.
Nu moet je enkel een "rustige" competitie afwerken, zien dat je niet al teveel punten verliest, best niet als leider aan de PO beginnen, en dan...... zoals in de ronde Van Frankrijk, goed rekenen en op het juiste moment uw slag slaan en de tittel is binnen. Zoals ik schreef, ik ben er geen voorstander van, maar het zijn de regels, en sommige clubs gebruiken ze gewoon.

deket
29 februari 2016, 07:52
2 duidelijke strafschoppen! Deket valt misschien in herhaling, maar het is wat het is.
Misschien het Anderlechtitem in een ander hoofdstuk plaatsen bij het complottheorie?

Willem2
29 februari 2016, 11:01
2 duidelijke strafschoppen! Deket valt misschien in herhaling, maar het is wat het is.
Misschien het Anderlechtitem in een ander hoofdstuk plaatsen bij het complottheorie?

Je wilt Anderlecht buiten het voetbal-item plaatsen ? :rolleyes:
Daar valt wat voor te zeggen ;)

Willem2
29 februari 2016, 11:02
Zo belandde Fosu-Mensah in het Theatre of Dreams ............... http://www.ad.nl/ad/nl/1052/Premier-League/article/detail/4253839/2016/02/29/Zo-belandde-Fosu-Mensah-in-het-Theatre-of-Dreams.dhtml

Gewoon kinderhandel, waarbij talenten naar grote geldmachine clubs in het buitenland verdwijnen. Beetje belgische toestanden :) ;)

Willem2
29 februari 2016, 11:08
COLUMN Cruijff: 'Ons voetbal loopt vast'

AMSTERDAM -
Het is steeds hetzelfde. Zodra een Nederlandse ploeg moet aanvallen of iets moet afdwingen, dan loopt het vast. Of het nu in de Eredivisie of Europa League is. De gevolgen zijn dramatisch. Bij de 48 overgebleven clubs in de Champions League en Europa League zit welgeteld één Nederlands team. Dat is PSV, dat tegen Atletico Madrid een prima prestatie neerzette. Alleen wel door vanuit de tegenstander te voetballen. Zoals dat eerder tegen Manchester United gebeurde en vanuit een stijl waarmee ook het Nederlands elftal in Brazilië succesvol was. ..... http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/25284614/__COLUMN_Cruijff___We_lopen_vast___.html

voor de rest is het een premium-artikel

Willem2
29 februari 2016, 11:16
En dan nog plaatselijke nieuws :

Fortuna moet in etmaal nog één ton bij elkaar sprokkelen ............ http://www.ad.nl/ad/nl/5609/Eerste-divisie/article/detail/4253852/2016/02/29/Fortuna-moet-in-etmaal-nog-een-ton-bij-elkaar-sprokkelen.dhtml
Is dat niet de dagverdienste van Ronaldo waarmee een hele club gered van worden ? Of is het onderhand over en uit met Fortuna ?

P11111
29 februari 2016, 11:32
Zo belandde Fosu-Mensah in het Theatre of Dreams ...............

Het is niet uitgesloten dat we in de finales van het WK 2022 en EK 2024 met z'n allen kunnen genieten van het ijzersterke centrale verdedigingsduo Matthijs de Ligt (nu nog 16) en Timothy Fosu-Mensah (vorige maand 18 geworden). Twee toekomstige wereldtoppers met zowel ver-bovengemiddelde verdedigende als opbouwende/aanvallende kwaliteiten, mede gevormd dankzij de inbreng van Wim Jonk en Voetbalkoning Johan.

Twee keer Frank de Boer-en-Jaap Stam-in-één. Zoiets. Dat zal de supporters elke wedstrijd van Oranje een gerust gevoel geven.

Willem2
29 februari 2016, 11:40
... mede gevormd dankzij de inbreng van Wim Jonk en Voetbalkoning Johan. Twee keer Frank de Boer-en-Jaap Stam-in-één.

Hmmm hij was nog niet eens uit de luiers en toen zat hij al in Manchester. Of zoals een cabaretier maar eens zei : Seedorf had nog geen haar op zijn piemel en was al uitgekeken in Nederland.....

@j
29 februari 2016, 11:40
Ik kom er net van en op basis van de 2de helft verdienen we meer dan3-3.
dat de 1ste helft wat minder was had ik ingecalculeerd door de verlengingen donderdagavond, schuld van die Ierse onbenul als scheidsrechter

Precies, de scheidsrechter van de Europa League wedstrijd van vorige week krijgt nu ook nog de schuld van het slechte presteren van Anderlecht in de Bekgische Micky Mouse competitie, het moet niet gekker worden :)

Overigens heeft de Belgische competitie wel wat overeenkomsten met de Nederlandse. In Nederland steken PSV en Ajax er met kop en schouders boven uit, in België zijn dat Club Brugge en AA Gent.
Anderlecht zit meer in de Feijenoord rol, ze willen van alles maar het lukt steeds niet.

Bij de nationale elftallen zijn de overeenkomsten weer niet aanwezig. Nederland is normaliter altijd aanwezig op de grote toernooien, nu toevallig een keertje niet. België is eigenlijk bijna nooit aanwezig op de grote toernooien, nu toevallig wel.
De oranje supporters zitten een toernooitje in zak en as, de Rode Duivels supporters krijgen zowat een spontaan orgasme nu ze een keertje mee mogen doen. De geschiedenis leert ons dat alles weer snel bij het oude zal zijn, nl Nederland minimaal bij de laatste 4 op de grote toernooien en België weer thuis voor de TV.

Willem2
29 februari 2016, 11:50
Zeg wil je Feyenoord niet vergelijken met Anderlecht. Feyenoord is een volksclub en tevens de eerste nederlandse winnaar van de Europa Cup I.

@j
29 februari 2016, 11:54
Zeg wil je Feyenoord niet vergelijken met Anderlecht. Feyenoord is een volksclub en tevens de eerste nederlandse winnaar van de Europa Cup I.


Hahaha oke dan is Anderlecht momenteel wellicht meer FC Twente :)

Teiresas
29 februari 2016, 11:58
Zeg wil je Feyenoord niet vergelijken met Anderlecht. Feyenoord is een volksclub en tevens de eerste nederlandse winnaar van de Europa Cup I.

En tevens de eerste NL winnaar van de UEFA cup. En ook nog de (vooralsnog) laatste NL winnaar vd UEFA cup. En überhaupt de vooralsnog laatste NL winnaar van een Europa Cup...

Big30
29 februari 2016, 11:59
Zo belandde Fosu-Mensah in het Theatre of Dreams ............... http://www.ad.nl/ad/nl/1052/Premier-League/article/detail/4253839/2016/02/29/Zo-belandde-Fosu-Mensah-in-het-Theatre-of-Dreams.dhtml

Gewoon kinderhandel, waarbij talenten naar grote geldmachine clubs in het buitenland verdwijnen. Beetje belgische toestanden :) ;)

Ajax bood hem geen contract aan begrijp ik en wou nog even wachten. Maar ben bang dat de voorwaarden bij MU zodanig waren dat daar bijna niet tegen te concurreren viel.
Ajax moest het doen met een vergoedingssom van 380.000€.
Geen idee wat in een jeugd contract allemaal mogelijk is kwa afspraken. Lijkt een groot talent te zijn, hoorde voor het eerst van hem tijdje geleden bij Bureau Sport samen met 2 andere talenten die nu bij City spelen.

Kinderhandel? Tsja kijk naar die jonge Noor bij Real, dan heb je het over miljoenen staat me bij. Het schijnt te kunnen en mogen dus doet men het waarbij we niet alle afspraken kennen.

@j
29 februari 2016, 11:59
En tevens de eerste NL winnaar van de UEFA cup. En ook nog de (vooralsnog) laatste NL winnaar vd UEFA cup. En überhaupt de vooralsnog laatste NL winnaar van een Europa Cup...

Sorry heren, Feijenoord is geweldig :)

Teiresas
29 februari 2016, 12:00
COLUMN Cruijff: 'Ons voetbal loopt vast'

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/25284614/__COLUMN_Cruijff___We_lopen_vast___.html

voor de rest is het een premium-artikel

De Telegraaf en premium-artikel... Als dat geen contradictio in terminis is...

Big30
29 februari 2016, 12:09
Hahaha oke dan is Anderlecht momenteel wellicht meer FC Twente :)

Het budget van Anderlecht is nu vergelijkbaar met dat van Twente voordat ze in de problemen kwamen. Maar Twente heeft een mooi stadion met een capaciteit van meer dan 30.000, Anderlecht moet het doen met een stadionnetje waar een tweede Bundesliga club zich nog voor zou schamen.

Kwa sterkte zal Anderlecht wel vh nivo Twente of Feijenoord zijn. Plaats 3-8 in Nederlandse termen.

P11111
29 februari 2016, 12:43
Lijkt een groot talent te zijn...

Met betrekking tot zijn verdere ontwikkeling is het voor hem misschien beter als Mourinho volgend seizoen niet voor de groep van Manchester United staat. De Portugees speelt doorgaans liever met ervaren krachten.

deket
29 februari 2016, 13:24
Eh Big30, ik zet het hier zwart op wit, bij de eersvolgende confrontatie in de CL dat we elkaar treffen maken we dezelfde deal, dat toen je schreef dat PSV, de halve finale zal halen.
en maak je maar geen zorgen, we zullen er mentaal en fysiek staan in de playoffs 1, zoals we altijd klaar zijn voor grote opdrachten, hoewel belangrijke treffen moet u bij uw provincieploegje nuanceren.
last but not lrast 1. Een begroting is zo weinig transpirant dan een vrouw en 2.vele topvoetballers uit uw land hebben heimwee naar ons sfeervol gezellig stadion dat eindelijk gaat uitgebreid worden.
het niveau van Twente, NEC etc kan je bij ons vergelijkingen in de 4de afdeling

Ps, waar komt uw obsessie voor Anderlecht vandaan? Een onverwerkt jeugdtrauma? Misschien eens met BS praten?

deket
29 februari 2016, 13:42
En nu ik tussendoor wat even wat tijd heb lees ik de onzinnige posten van Willem de verovenaar en John deWolf

Willem Anderlecht is een club nog in handen van familie en supporters, we weigeren beursgenoteerd te staan en willen zeker niet overgenomen wo4den door een Arabische oliesjeik die een voetbalclub als zijn speelgoedbezit beschouwt.
uiteraard heeft Anderlecht de meeste Europacups gewonnen en was ook de Belgische 1ste. Je hebt alleen nog Mechelen dat in de Europacup finale Ajax versloeg in Straatsburg.
@John, ik zei het al doe eerst research voor je iets post. Belgie heeft meer deelnames aan een wk dan Nederland in de geschiedenis

Hemaworst
29 februari 2016, 14:06
En tevens de eerste NL winnaar van de UEFA cup. En ook nog de (vooralsnog) laatste NL winnaar vd UEFA cup. En überhaupt de vooralsnog laatste NL winnaar van een Europa Cup...

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

14312

P11111
29 februari 2016, 14:12
Anderlecht

Anderlecht, de club die nog nooit een Europa Cup voor landskampioenen of de Champions League heeft gewonnen. Dan is er maar één gerechtvaardigde conclusie: dan tel je in het internationale voetbal totaal niet mee.

En het spel van het huidige elftal van Anderlecht doet pijn aan de ogen. Als je in je eigen competitie zelfs Club Brugge en AA Gent, clubs met een behoorlijk aantal tribuneklanten uit het Nederlandse voetbal wekelijks in de basisopstelling (Vormer, Denswil, Kums en Nielsen), ruim voor moet laten gaan kun je het allerbeste zwijgen in plaats van voortdurend de praatjesmaker uithangen.

Hemaworst
29 februari 2016, 14:39
Het budget van Anderlecht is nu vergelijkbaar met dat van Twente voordat ze in de problemen kwamen. Maar Twente heeft een mooi stadion met een capaciteit van meer dan 30.000, Anderlecht moet het doen met een stadionnetje waar een tweede Bundesliga club zich nog voor zou schamen.

Kwa sterkte zal Anderlecht wel vh nivo Twente of Feijenoord zijn. Plaats 3-8 in Nederlandse termen.

Anderlecht gaat toch lekker in het momenteel te bouwen Eurostadion spelen? Met een capaciteit van iets van 60.000 toeschouwers? Dat is volgens mij, pak hem beet, 2x het PSV-stadion?

Hemaworst
29 februari 2016, 14:46
Anderlecht, de club die nog nooit een Europa Cup voor landskampioenen of de Champions League heeft gewonnen. Dan is er maar één gerechtvaardigde conclusie: dan tel je in het internationale voetbal totaal niet mee.

Dus op basis van deze boude uitspraak tellen Celtic, Steaua Boekarest, Rode Ster Belgrado en Nottingham Forest opeens weer mee in het internationale voetbal?

Hemaworst
29 februari 2016, 14:48
En het spel van het huidige elftal van Anderlecht doet pijn aan de ogen.

Een soort Ajax dus... :biggrin:

P11111
29 februari 2016, 14:52
Een soort Ajax dus... :biggrin:

Heb je gisternamiddag niet gekeken?

Speels, frivool, strijd, druk zetten, veel aanvallende drang, zelfbewust en scorend vermogen. Het leek weer ergens op.

Hemaworst
29 februari 2016, 15:03
Heb je gisternamiddag niet gekeken? Speels, frivool, strijd, druk zetten, veel aanvallende drang, zelfbewust en scorend vermogen. Het leek weer ergens op.

Zeker! Maar één leuk wedstrijdje tegen AZ geneest de pijn aan mijn ogen van de afgelopen jaren FdB-betonvoetbal niet.

deket
29 februari 2016, 15:07
Peter, kijk naar de resultaten van de 8nderlinge confrontaties van Brugge en ons.
7k val in herhaling maar toen ik de eerste 2jaar na mijn studies les gaf, mooie job maar zwaar onderbetaald, daarom stopde ik ermee, maar dit terzijde, moest ik aan de leerlingen die niet meekonden ook altijd herhalen.
en hoor ik hier ook weer geen afgunst? Een onverwerkt verleden misschien? Omdat er bij ons iemand speelt die voor Ajax onhoudbaar was.
En betreffende Kums, zijn vader Ludo ken ik zeer goed en Sven vonden wij te freel en over te weinig duelkracht besch7kken dus verkasten we hem maar naar Nederland zoals vaak. Wist je bovendien dat Ruud van Nistelrooy b7j ons afgetest xerd? Anderlecht wilde hem niet wegens te traag.
tenslotte we hebben op een haar na de Eupacup 1 gemist ja, maar, en nu moet ik weer herhalen, we wonnen de Europese supercup 2 keren tegen 2 europacup 1 winnaars nl Liverpool en Hamburg. Toen nog de Europese top, net als wij.
er is een essentieel verschil tussen praatjesmaker en realiteit

@j
29 februari 2016, 15:18
Wist je bovendien dat Ruud van Nistelrooy b7j ons afgetest xerd? Anderlecht wilde hem niet wegens te traag.

Ze hadden er toen al kijk op bij Anderlecht :)
Van Nistelrooy heeft een schitterende carrière gehad daarna bij PSV, Mancherster United en Real Madrid.
Had Anderlecht hem maar gepakt zullen ze nog vaak denken.

@j
29 februari 2016, 15:22
@John, ik zei het al doe eerst research voor je iets post. Belgie heeft meer deelnames aan een wk dan Nederland in de geschiedenis

Grote toernooien zijn WK's en EK's
België 17 keer
Nederland 19 keer
Bovendien, maar dat terzijde, Nederland 1 EK finale gewonnen en 3 WK finales gespeeld

Hemaworst
29 februari 2016, 16:09
Vraagje aan de Ajax, Feyenoord, PSV en Anderlecht clubfanatici: waar bepaalt voor jullie een begrip als clubsucces? Tellen alleen de bekers en schalen? Of telt ook financieel succes (lees: kwalificatie voor een CL- of EL-tounooi)? Vind je dat je club het goed doet als ze zich 8 jaar voor de CL kwalificeren, maar geen beker of kampioenschap pakken (a la Arsenal in het eerste decennium van deze eeuw)? En is overwinteren in Europa slechts financieel meegenomen of telt dat voor jullie mee in het succes van je club (ook al zal bijv. de 1./8-finale PSV-Atletico in geen enkel toekomstige erelijst terug te vinden zijn).

Big30
29 februari 2016, 16:21
Anderlecht gaat toch lekker in het momenteel te bouwen Eurostadion spelen? Met een capaciteit van iets van 60.000 toeschouwers? Dat is volgens mij, pak hem beet, 2x het PSV-stadion?
Uiteindelijk zal dat Stadion er neem ik aan wel komen als begint het wel erg op een soap te lijken. Eerst wou Anderlecht wel, toen niet en nu weer wel voor 8.5ME per jaar huren (met naar men zegt een fikse subsidie van de Brusselse overheid erbij gewest neem ik aan).

Voetbalclub Anderlecht gaat jaarlijks 8,5 miljoen euro huur betalen om in het Eurostadion op Parking C in Grimbergen te gaan spelen. Dat heeft manager Herman Van Holsbeeck gezegd.
http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/anderlecht-betaalt-85-miljoen-jaar-voor-eurostadion

Dan lees je weer dit "Brussels stadion niet klaar voor EK":

Opnieuw kopzorgen over het Brusselse stadion dat gebruikt moet worden tijdens het EK voetbal in 2020. Volgens Brussels parlementslid Johan Van den Driessche zal dat stadion niet op tijd klaar zijn. Bouwheer Ghelamco zou over twee maanden met de bouw moeten starten, maar beschikt nog niet over alle vergunningen.

Voor Brussels parlementslid Johan Van den Driessche (N-VA) kunnen we een kruis trekken over de komst van het EK Voetbal in het nieuwe Eurostadion op Parking C van de Heizel. Volgens hem zal bouwheer Ghelamco de nodige vergunningen niet tijdig klaar hebben, zo zei hij deze middag in het VTM Nieuws. De N-VA-fractieleider signaleerde vorige vrijdag via Twitter reeds dat Ghelamco de aanvraag bij de dienst MER (Milieu-effectenraportage) had ingetrokken wegens onvolkomenheden. Dat zou nog tot bijkomende vertraging leiden.
http://www.hln.be/hln/nl/923/Sport/article/detail/2598151/2016/01/27/Brussels-stadion-niet-klaar-voor-EK.dhtml

Het heeft er dus allemaal mee te maken dat de grond eigendom is van de stad Brussel maar ligt binnen de Vlaamse gemeente Grimbergen. Dan mag je typische Belgische zoals men dat noemt communautaire problemen verwachten ... .

Neem aan dat de capaciteit iets van 55.000-60.000 zal bedragen al kan ik dat niet zo snel bevestigd zien. Maar of Anderlecht dat vol krijgt is maar de vraag, nu met het kleine stadion zitten op gemiddeld 20.800 dus bijna uitverkocht. Net zoveel als FC Groningen.
Vergeet niet dat voetbal in Belgie niet zo populair is als in Nederland. In eerste klasse is het toeschouwers gemiddelde 11.900, in Nl is dat 19.100.
http://www.voetbal.com/toeschouwers/bel-eerste-klasse-2015-2016/1/
http://www.voetbal.com/toeschouwers/ned-eredivisie-2015-2016/1/

Ik denk dan ook dat Anderlecht liever de capaciteit van hun eigen stadion had vergroot.Overigens ben ik wel van mening dat Anderlecht de mooiste club van de hele wereld is.

Nedlovefkk
29 februari 2016, 16:28
@Hemaworst
krijg er gelijk honger van

Mix van denk ik, ik zie PSV graag sportieve successen behalen (kampioenschap NL, beker, Europees overwinteren) ..
Echter.. als dat gepaard gaat met financieel wanbeleid dan ben je toch minder trots. Een goed imago en een goede bedrijfsvoering is natuurlijk een dikke +1!

Als PSV-supporter ben ik blij met 1 kampioenschap a iedere 2 jaar. Dat zou realistisch moeten zijn gezien de huidige competitie in NL. Misschien als Feyenoord / AZ / Twente het weer een beetje op de rails krijgen dat er voor Ajax en PSV meer concurrentie zal zijn. Aan de ene kant alleen maar goed, het kan je scherp houden. Zolang we maar vaak aan het langste eind blijven trekken ;)

Beker is niet ons sterkste punt, maar ik ben wel van mening dat we die vaker moeten gaan winnen.

Soms heb je van die jaren waarin je beseft dat er niet meer in zit (bijv. 1e jaar onder Cocu). Ik ging toen niet naar het stadion met het idee dat we zouden gaan winnen.
Momenteel is dat wel het geval en kun je soms nog wel eens van de koude kermis thuis komen, achja onderdeel van topclub supporter zijn. Ik had historisch gezien binnen de familie weinig andere keus maar zou anderzijds ook voor PSV gekozen hebben :cool: Gaat toch om stukje binding met je regio en afkomst. Why the fuck zou ik supporter zijn voor 020 a 1,5 uur rijden verderop. Alhoewel.. ik rij voor GT ook een dik uur ipv het lokale bordeel te bezoeken.. :biggrin:

7 vette jaren, 7 magere jaren? ;):rolleyes:

Big30
29 februari 2016, 17:12
Suc6 bij een voetbalclub moet je denk ik vooral zien in sportieve zin d.i. of je een vooraf uitgesproken doelstelling realiseert. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een titel of cup te zijn die je behaalt.

Voor Ajax en PSV betekent suc6 wel vaak minimaal het behalen vd titel met de beker als troostprijs. Internationaal bij CL deelname zal dat zijn minimaal overwinteren en in de CL doorgaan zal dan als een suc6 worden gezien, uiteraard niet iets voor de erelijst maar wel financieel en kwa UEFA punten zeer aantrekkelijk.
Over langere termijn kun je dan bv kijken naar hoe vaak men de doelstelling d.i. kampioen heeft gerealiseerd, dat heeft PSV deze eeuw 8 maal gedaan en Ajax deze eeuw 6 maal.

In die zin kun je Europees gezien bij PSV wel van een suc6 spreken omdat de doelstelling overwinteren in de CL is gerealiseerd, in geval van Ajax zou daar sprake van zijn geweest als men de halve finale had bereikt, meen dat de Boer zelfs begin vh seizoen over een finale plaats repte.
De Europese campagne van Ajax dit jaar was bepaald niet suc6vol maar haalt men de titel (niet waarschijnlijk) dan kan er van suc6 gesproken worden.

Voor grote clubs als Real, Barca en Bayern zal de doelstelling elk jaar zijn kampioen en minimaal CL finale halen. Arsenal (maar wel meer clubs) zal als doelstelling hebben minimaal laatste 8 op halve finale. Voor Ajax of PSV is dat bij CL deelname niet erg realistisch, al mag je niet uitsluiten dat PSV na 2007 weer de 1/4 finale gaat halen.

Voor clubs als Cambuur of de Graafschap is lijfsbehoud al een suc6.

Hemaworst
29 februari 2016, 17:19
Neem aan dat de capaciteit iets van 55.000-60.000 zal bedragen al kan ik dat niet zo snel bevestigd zien.

2x zo groot als het PSV-stadion (http://www.standaard.be/cnt/dmf20150620_01740655)

deket
29 februari 2016, 18:13
Mijn voorkeur gaat ook naar de uitbreiding van het huidige sfeervolle Astridpark, een zeer gezellig voetbalstadion en het leek wel de processie van Echternach, maar ook deze goedkeuring ligt eindelijk klaar
en ter informatie, Anderlecht gaat naar de 1/4 finale in de youth league toch tegen Barcelona spelen, maar voor alle duidelijkheid, we hadden geen klacht ingediend, beslissing van de UEFA.
2,Olympiakos, is nu in februari kampioen in Griekenland zoals elk jaar,18 punten voor. Deze referentie is een pluim op de hoed voor ons, wij wonnen verdiend van een tegenstander die in een groep CL dit seizoen 9 punten haalde met Bayern München en Arsenal

Hemaworst
29 februari 2016, 18:32
En tevens de eerste NL winnaar van de UEFA cup. En ook nog de (vooralsnog) laatste NL winnaar vd UEFA cup. En überhaupt de vooralsnog laatste NL winnaar van een Europa Cup...

Ajax won in 1961-62 al de UEFA Intertoto Cup (overigens in de finale van Feyenoord...) dat uiteindelijk is opgegaan in de Europa League. Dus als je het over Europese succes(jes) hebt, dan is Ajax tot nader order de eerste Nederlandse Europese cupwinnaar (vanuit de UEFA georganiseerd) :-)

Big30
29 februari 2016, 19:17
Correctie. Ajax won dat toernooi wel maar het vond niet althans toen onder de UEFA plaats, dat kwam later.



Despite UEFA's initial reluctance, Thommen was granted permission to launch the tournament – outside the governing body's jurisdiction – and the Intertoto Cup kicked off in 1961.

Ajax triumph
AFC Ajax were the first winners, progressing through a group stage and knockout rounds before winning the final. By 1967 scheduling matches had become a problem and the format was changed. The group stage remained, but the knockout stages were scrapped, leaving no overall winners – thus the competition without a trophy was born. UEFA sanctioned the event for the first time in 1995 and rewarded the two winners with UEFA Cup places. Sixty teams were divided into 12 groups with 16 teams advancing to the knockout round.
https://web.archive.org/web/20090917140159/http://www.uefa.com/competitions/intertotocup/history/index.html
http://www.rsssf.com/tablesi/intertoto.html

Beetje vage zomer competitie althans later dan, tel je de voorlopers mee heeft Feijenoord deze competitie zelfs 5 maal gewonnen, in 1958 voor het eerst. Zie wiki.
UEFA Intertoto Cup (opgegaan in UEFA Europa League) 5x 1958, 1959, 1967, 1968, 1973

Hemaworst
29 februari 2016, 19:34
Correctie. Ajax won dat toernooi wel maar het vond niet althans toen onder de UEFA plaats, dat kwam later.

Ha! Inderdaad: The tournament was founded in 1961–62, but was only taken over by UEFA in 1995. Overigens betreffen volgens mij de eerste twee jaartallen de zgn Vriendschapscup (later opgegaan in de Intertoto) en niet de 'officiele' Intertoto Cup.

Nou ja, heeft Feyenerd ook iets om blij van te worden. :)

Big30
29 februari 2016, 19:49
Betekent wel een herwaardering voor Feijenoord die dus 9 ipv 4 internationale cups hebben gewonnen!

Hemaworst
29 februari 2016, 20:23
Betekent wel een herwaardering voor Feijenoord die dus 9 ipv 4 internationale cups hebben gewonnen!

Alleen die van na 1995! Oh, dat zijn er 0...

Hemaworst
1 maart 2016, 08:00
Voortbordurend op de opmerkingen van Big en Nedlovefkk over succesvolle clubs, vandaag maar eens wat Badslipperiaanse oefeningen gedaan om te zien welke club nu daadwerkelijk het beste presteert. Meetperiode is de laatste 5 jaar om de recente trend te belichten. Dat Anderlecht in de vorige eeuw ergens nog een beker wist te winnen en dat Feyenoord ook ergens in een grijs verleden kampioen is geweest, is niet relevant om de huidige succesrate te bepalen. Wat telt zijn enerzijds de bekers en schalen (nationaal en internationaal) en anderzijds financiele stabiliteit en Europees aanzien (middels het vanuit de nationale competitie behalen van kwalificatie voor CL en EL en het in de Europese toernooien bereiken van CL- en EL-finalerondes (minimaal 1/8-finales)). Voorzie bepaalde mijlpalen van bediscussieerbare puntennormeringen, zet dit alles in een overzichtje en constateer dat Anderlecht over de recente periode feitelijk beter presteert dan de Nederlandse clubs:

14319

Vanuit de totale historie tellen alleen de bekers en schalen. Verloren finales staan niet in de prijzenkast en of PSV in 1968 zich wel of niet wist te kwalificeren voor de Europacup 1 zal niemand zich (zonder Wikipedia) herinneren:

14318

deket
1 maart 2016, 08:51
BS heeft zijn gelijke betreffende statistieken gevonden.

Wentelt Eefje
1 maart 2016, 09:25
Het lijkt me dat je bij automatische CL-plaatsing door de kampioen van een land niet de plaatsing nogmaals in het volgende seizoen dient te belonen waardoor je het kampioenschap dreigt te overwaarderen. Hooguit een kleine negatieve correctie wanneer de landskampioen de voorronden van de CL niet overleeft.

Daarnaast dien je als wegingsfactor de UEFA-coëfficiënt van het land voor het betreffende seizoen toe te passen. Denk dat je dan, afgezien van de toegekende waarden voor de verschillende ijkpunten, die volledig willekeurig, zelfs in verhouding, lijken, een soort betrouwbaarheid kunt suggereren.

Hemaworst
1 maart 2016, 09:41
Het lijkt me dat je bij automatische CL-plaatsing door de kampioen van een land niet de plaatsing nogmaals in het volgende seizoen dient te belonen waardoor je het kampioenschap dreigt te overwaarderen. Hooguit een kleine negatieve correctie wanneer de landskampioen de voorronden van de CL niet overleeft.

Mee eens, vanuit dataverzameloogpunt is het dan makkelijker om voor het recente overzicht kampioenschap en bekerwinst af te waarderen naar 20 cq 10 punten (bekerwinst geeft ook immers ook recht op Europees voetbal), hoewel je dan clubs die landskampioen én bekerwinnaar zijn weer iets tekort doet aangezien ze alleen voor CL punten scoren). Maar god, dat zijn uitzonderingen.


Daarnaast dien je als wegingsfactor de UEFA-coëfficiënt van het land voor het betreffende seizoen toe te passen.
Want?

Wentelt Eefje
1 maart 2016, 11:36
Omdat het statistisch gezien niet even gemakkelijk/moeilijk is, uitgaande van die waardering van de clubprestaties door de UEFA, om in NL of België een titel of beker te veroveren. Dit zou inderdaad niet van toepassing zijn op de Europese prestaties, die vinden immers op hetzelfde speelveld plaats

Big30
1 maart 2016, 11:59
Petje af voor het fraaie lijstje! Probleem met dit soort lijstjes is natuurlijk wat wil je meten en hoe meet je dat dan op de juiste manier.

Wil je meten hoe lang iemand is pak je een meetlat, gaat meten en je weet wie langer is dan wie. In dit geval wil je meten hoe goed een club over de afgelopen 5 jaar heeft gepresteerd door de jaar prestaties bij elkaar op te tellen, dus blijft de vraag hoe bepaal je in het voetbal de jaar prestatie.

Het idee om vooral punten te halen als je echt wat wint is zo gek nog niet maar kan wat onrecht doen aan de nummers 2 en 3 in de competitie. Je zou ook kunnen kijken naar totaal aantal punten over 5 jaar en dan de nummer 1, 2, 3 punten geven. Zo kun je dan ook alle clubs mee laten doen. Misschien beter 25, 10, 5 punten voor 1,2,3 in de competitie en dan geen punten geven voor CL kwalificatie.

Probleem blijft altijd bij voetbal om dit soort lijstjes te maken, FiFa landen ranking is een mooi voorbeeld en ook de UEFA ranking. Maar daar tel je feitelijk gewoon wedstrijd punten bij elkaar op.
Bepaald ook niet perfect.

Maar door alleen cups en kampioenschappen te waarderen heb je wel een beter systeem. Leuk gedaan. Oja CL winst 50 punten is dus gelijk aan 2 kampioenschappen, dat lijkt me niet in verhouding. Zo is denk ik het behalen van de 1/8 finale CL 10 pt, zeker voor een Nederlandse of Belgische club hoger in te schatten dan bekerwinst 25 pt. Een CL nu zou ik in relatie tot een EL winst ook anders inschatten dat is nu 50/40, over EC2/3 in het verleden kun je ook discussie hebben.
Voor de rest wel redelijk herkenbaar ofschoon je lang discussie kunt hebben over de punten die je vergeeft, maar dat is ook juist de bedoeling.

Big30
1 maart 2016, 12:14
http://i.imgur.com/lRPoA9j.png

http://i.imgur.com/IXKLiJ6.png




Ook even "Ge-Google-d". Nog een lijst met deelnemers die de halve en/of de finale bereikten.

http://badslippertje.lima-city.de/afbeeldingen/ijsberenforum/2015-07-31_12-59-58.jpg

Voor internationaal suc6 zou je ook naar bovenstaande lijsten kunnen kijken om het tov andere landen in een juist perspectief te zetten, lijkt me redelijk om ook een halve finale plaats in de CL/EL te belonen, historisch gezien dan.

deket
1 maart 2016, 13:07
Statistiek klopt eigenlijk niet, toen er nog geen champignons league bestond won Anderlecht 3 maal de Europa cup en 2keer de europese supercub.
toen PSV met Belgen in een doodsaaie finale de cup won was er ook nog geen sprake van CL, dit geef ik maar even didactisch mee

Big30
1 maart 2016, 13:16
Dat Anderlecht nog nooit de CL/EC1 finale gewonnen of zelfs gespeeld heeft is hier denk ik veelvuldig genoemd en besproken en zal een ieder die het voetbal een beetje volgt ook weten.

deket
1 maart 2016, 13:26
PSV heeft ook geen CL gewonnen, wel de verouderde Europacup in een finale waar er weinig slaappillen werden gebruikt in Europa, wegens niet nodig. Ze hadden toen penaltys nodig na een saaie 0-0, en toen schoot ik wakker. En dan nog ergens een half eeuw geleden in Europa cup 3 tegen wat herders uit Corsica. Wij speelden ook nog buiten die winsten een paar keren de finale. Tegen Tottenham met penaltys en tegen Sampdoria door taktische bl6nders van Aad de Mos, die we onmiddellijk de laan uitstuurden zodat hij verplicht werd een niveau lager te coachen, nl, bij PSV

Hemaworst
1 maart 2016, 15:04
Het idee om vooral punten te halen als je echt wat wint is zo gek nog niet maar kan wat onrecht doen aan de nummers 2 en 3 in de competitie. Misschien beter 25, 10, 5 punten voor 1,2,3 in de competitie en dan geen punten geven voor CL

Maar door alleen cups en kampioenschappen te waarderen heb je wel een beter systeem. Leuk gedaan. Oja CL winst 50 punten is dus gelijk aan 2 kampioenschappen, dat lijkt me niet in verhouding. Zo is denk ik het behalen van de 1/8 finale CL 10 pt, zeker voor een Nederlandse of Belgische club hoger in te schatten dan bekerwinst 25 pt. Een CL nu zou ik in relatie tot een EL winst ook anders inschatten dat is nu 50/40, over EC2/3 in het verleden kun je ook discussie hebben.

Nummers 2 en 3 krijgen waardering via CL-/EL-qualificatie. Feitelijk is er ook niet meer dan dat, aangezien deze plaatsen geen sterren op shirts opleveren, geen eeuwige roem, geen Coolsingel, geen schaal, alleen recht om Europa in te gaan (en de begroting wat ruimer bij te stellen). Maar inderdaad, nummers 2 en 3 van de competitie hebben uiteraard ook een goed seizoen gedraaid wat je met 25, 10, 5 zou kunnen waarderen. Goede suggestie!

1/8 finale hoger dan bekerwinst? Ik vraag me af of fans dat werkelijk zo ervaren of alleen de penningmeester die weer een UEFA bonus op de mat ziet ploffen. 1/8 finale levert alleen geld op, geen langdurige trots bij supporters die in bekers en schalen tellen.

Big30
1 maart 2016, 15:38
1/8 finale hoger dan bekerwinst? Ik vraag me af of fans dat werkelijk zo ervaren of alleen de penningmeester die weer een UEFA bonus op de mat ziet ploffen. 1/8 finale levert alleen geld op, geen langdurige trots bij supporters die in bekers en schalen tellen.
Als je uitgangspunt dit is:


Voortbordurend op de opmerkingen van Big en Nedlovefkk over succesvolle clubs, vandaag maar eens wat Badslipperiaanse oefeningen gedaan om te zien welke club nu daadwerkelijk het beste presteert.
Dus als het criterium is welke club het beste presteert zou je denk ik alle prestaties mee moeten nemen waarmee je je tov de andere clubs onderscheidt, die dus bepalen of je beter bent. Je kunt ook zeggen dat je als prestaties alleen kampioenschappen en cups ziet maar daarmee bepaal je niet wie de beste is.

Voorbeeld Arsenal, een club die je de afgelopen 5 jaar hoger in moet schatten dan de clubs die in het overzicht staan. Toch zou Arsenal laag eindigen omdat de afgelopen 5 jaar geen kampioen zijn geworden. Dus de vraag is wat wil je exact meten en welke meetlat gebruik je?
In de (sterke) competitie kwam men maximaal tot plaats 3 en de kracht bleek vooral uit 1/8 finale plaatsen CL.
Noem het de lakmoesproef voor de puntentelling!

@j
1 maart 2016, 18:36
toen PSV met Belgen een doodsaaie finale de cup won

Help ons even Deket, wie waren die Belgen allemaal die die finale speelden?
Ik kom niet verder dan 1 Belg, nl Gerets maar ik kan me vergissen :)

Won Anderlecht niet 2x de Europa Cup 2 met maar liefst 4 Nederlanders in hun gelederen?
Jan Ruiter, Arie Haan, Peter Ressel en Rob Rensenbrink

deket
1 maart 2016, 19:09
Klopt, maar den Erik was wel kapitein, daarna kwamen er nog een pak Belgen die uitgezonderd de toen uit vorm zijnde Marc De Grijze.
Namelijk Luc Nillis, Gilles De Bilde bij ons op de bank, bij jullie smaakmakers.
geef het maar even mee.
denk dat Big30 niet gerust is volgend seizoen in de CL, ik zou het dolgraag willen,
en ik ben bijna zeker dat jij John de Wolf bent, zoals ik ook de identiteit van die Donald vermoed

@j
1 maart 2016, 19:24
Hahahaha ja hoor, ik ben John de Wolf hahahaha
Jij moet stand-upcomedian worden :) Ben jij misschien die Filip Geubels?

deket
1 maart 2016, 19:47
Neen Geert Hoste

Picasso 1
1 maart 2016, 21:47
Infantino staat open voor videoscheidsrechter

Gianni Infantino, de nieuwe voorzitter van de FIFA, staat open voor technologische veranderingen in het voetbal, mits de soepele voortgang van het spel is gegarandeerd. Dat zegt hij in een interview op de website van de FIFA. Ook pleit hij voor betrokkenheid van spelers bij besluitvorming.

"Het is cruciaal om te zien welke impact de technologie zal hebben op het spelverloop", aldus Infantino. "Als de soepele voortgang is gegarandeerd, dan denk ik dat we zo snel mogelijk moeten uitvinden hoe technologie, zoals de videoscheidsrechter, de sport het beste kan helpen. We moeten eerder vandaag dan morgen beginnen met testen."
http://nos.nl/artikel/2090065-infantino-staat-open-voor-videoscheidsrechter.html

Zo makkelijk kan de omslag zijn simpelweg door verandering van voorzitter. Vooralsnog alleen maar woorden maar het geeft de burger hoop. Wie kan er nou tegen een systeem zijn waarbij scheidsrechters worden geholpen eerlijker te fluiten.
En wat Blatter betreft, zo snel mogelijk die pagina omslaan; wat heeft die man toch het voetbal decennialang zwaar benadeeld.

Big30
1 maart 2016, 22:29
Doellijn technologie is prima. Heb je ook niet zo vaak nodig en is (redelijk) eenduidig. Buitenspel is lastig, zelfs als je het beeld stilzet is lastig te bepalen wanneer de bal gespeeld wordt.
Je zou daar bv op WK/EK wel kunnen instellen dat als iemand meters buitenspel staat de scheids overruled kan worden.

@j
1 maart 2016, 22:41
En dan nog ergens een half eeuw geleden in Europa cup 3

Klopt, ik dacht dat PSV die cup won in 1978, lang geleden idd, net nadat Anderlecht in 1976 en 1977 (nog langer geleden dus) de minste van de 3 cups won, nl de Europa cup 2 (nogmaals met 4 Nederlanders als sterspelers)
Overigens won PSV in 1978 die cup met louter Nederlandse spelers :)

Big30
1 maart 2016, 22:57
Onderschat Gerets niet, bij PSV aangenomen als pispaal en dat deed hij goed. Maar wel de eerste Belg die een EC1/CL won, ik geloof dat van Buyten op de bank bij Bayern dat ook heeft meegemaakt.
Meer dan 50 Nederlanders hebben bij verschillende Nederlandse of Buitenlandse topclubs de EC1/CL gewonnen.

satanic surfer
1 maart 2016, 23:00
Pijnlijk en zuur puntenverlies voor Leicester thuis tegen WestBrom...2-2, Leicester vond 2 maal de dwarsligger op z´n weg naar de zege na de gelijkmaker bovendien...Morgen kan Tottenham langszij komen...

Wentelt Eefje
1 maart 2016, 23:32
Videorefs blijken na een korte inleerperiode over allerlei overtredingen razendsnel beslissingen te kunnen nemen, die sneller vallen dan het door de scheidsrechter uiteendrijven van kibbelende (protesterende) spelers nu duurt, of het nu rugby, cricket of hockey betreft, de videorefs zijn een enorme verrijking voor de kwaliteit van de arbitrage op topniveau in deze sporten zonder merkbare vertraging van de spelbeleving.

Hemaworst
2 maart 2016, 07:40
Overigens won PSV in 1978 die cup met louter Nederlandse spelers :)

Bijna correct! Nick Deacy (Wales) speelde bij PSV 11 minuten mee... :)

Willem2
2 maart 2016, 11:04
Engelse topclubs praten met miljardair over Super League

Vjif Engelse topclubs hebben dinsdag in het geheim gesproken met de Amerikaanse miljardair Stephen Ross. Onderwerp was een mogelijke deelname van Arsenal, Chelsea, Liverpool, Manchester City en Manchester United aan een nieuw op te richten Europese Super League. .... http://www.ad.nl/ad/nl/1037/Champions-League-Europa-League/article/detail/4255258/2016/03/02/Engelse-topclubs-praten-met-miljardair-over-Super-League.dhtml

Willem2
2 maart 2016, 11:50
Van den Belt per direct weg als directeur bij FC Twente .......... http://www.ad.nl/ad/nl/1443/FC-Twente/article/detail/4255371/2016/03/02/Van-den-Belt-per-direct-weg-als-directeur-bij-FC-Twente.dhtml

Big30
2 maart 2016, 14:13
Voordat ik u onze reactie geef op het rapport van de heer Knüppe, wil ik graag nog aangeven dat er ook gewerkt wordt aan een tweede diepgaand onderzoek. Dit gebeurt in opdracht van FC Twente zelf door het onafhankelijk advocatenkantoor IVY en richt zich op de handelingen op transfergebied in de achterliggende periode. Wij verwachten de uitkomsten van dit onderzoek in de loop van deze maand. Pas dan kunnen wij hierover meer informatie geven.

Dan het rapport van de heer Knüppe. We zijn blij dat we nu helderheid hebben ten aanzien van de uitkomsten van dit onderzoek. Hoe groot de impact ervan ook is, zowel voor de club als voor de direct betrokkenen.

De conclusies van Knüppe zijn hard, maar kraakhelder:

Bij FC Twente is sprake van een ongezonde cultuur en een onduidelijke governance;
de KNVB is bewust op het verkeerde been gezet;
een groot deel van de bestuurders kan niet langer geloofwaardig functioneren – om uiteenlopende redenen
en de financiële situatie van FC Twente is zorgelijk en behoeft nadere aandacht.

Met de aanbevelingen die de heer Knüppe in het rapport doet gaan wij als club nu aan de slag. Want, zoals al eerder door het FC Twente-bestuur aangegeven: FC Twente zal alle aanbevelingen van de heer Knüppe voor uiterlijk 1 mei doorvoeren. Dat betekent dat wij daar nu nog een kleine twee maanden de tijd voor hebben.

http://www.fctwente.nl/blog/2016/03/fc-twente-geeft-toelichting-onderzoeksrapport-knuppe/

De vraag is wie moet je nu primair aansprakelijk stellen voor de puinhoop die ontstaan is? Munsterman en vd Laan die in hun grootheidswaanzin te ver zijn gegaan of de hele Stichting (100% aandeelouder van) en de BV FC Twente?
De twee M en vdL hebben KNVB regels aan de laars gelapt dat klopt en de bestuursstructuur was zo dat Joop en zijn maat almachtig waren dat kun je hen verwijten en sommige bestuursleden hadden daar weet van maar hielden maar hun mond.
Ze hebben KNVB regels overtreden maar van strafbare feiten is meen ik geen sprake, ze hebben zich zelf ook niet verrijkt, integendeel.

Van wie maar vooral voor wie is de BV en Stichting feitelijk? Hou een grote schoonmaak wat nu gebeurt, een nieuwe bestuursstructuur en nieuw bestuur. Twente nu nog verder straffen daar is niemand bij gediend, de club niet, de eredivisie niet en vooral de supporters en de huidige selectie niet. Deze mogen nooit de dupe worden vh falen van twee oud bestuursleden.
Arno Vermeulen is trouwens een heel eng mannetje, leek wel een aasgier gisteren op TV, die niets liever ziet dat Twente de licentie wordt afgenomen, wat een engerd!

Munsterman verdient kritiek maar ook veel lof, dus Joop bedankt dat je dit hebt gerealiseerd! Dat standbeeld komt er uiteindelijk nog wel een keer.


https://www.youtube.com/watch?v=pR8tHc-dnkQ

Er staat een schitterend stadion met een capaciteit van meer dan 30.000 man, elke wedstrijd komen er nog steeds meer dan 25.000 man, een mooi trainingscomplex in Hengelo en over een paar jaar zal Twente weer meedoen om de titel!
Het nieuwe bestuur moet eens met Dick Wessels koffie gaan drinken, komt allemaal goed!

Een aantal oud bestuursleden zit dan ook nog eens met vaak miljoenen prive geld in de club dat ze waarschijnlijk nooit terug zullen krijgen.
http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/voor-wie-de-draad-kwijt-is-dit-zijn-de-hoofdrolspelers-in-de-soap-fc-twente-1.5774819

Wentelt Eefje
2 maart 2016, 14:14
En alleen interim-directeur Onno Jacobs en Stichting FC Twente '65 voorzitter en (pikant detail gezien de Tukker-derby) oud-Urenco directeur Rakhorst worden geacht zich nu in de schijnwerpers te begeven, terwijl oud-vakbondsman Ton Heerts (terecht) mag blijven.

Van den Belt zag zich nog wel eens achter de oren krabben over het verruilen van SC Cambuur voor FC Twente...

Willem2
2 maart 2016, 14:36
Hier werden de spelers uit de Eredivisie geboren....
http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/article/detail/4255386/2016/03/02/Hier-werden-de-spelers-uit-de-Eredivisie-geboren.dhtml



Enkele opvallende details uit de kaart: Liefst vijf van de elf basisspelers van PEC Zwolle werden in Amsterdam of directe omgeving geboren. PSV bestaat alleen uit Rotterdammers, Groningers, Drentenaren, Gelderlanders en voetballers uit het buitenland.

P11111
2 maart 2016, 16:20
FC Twente

Van Oostveen: "FC Twente op rand van afgrond"

Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB, heeft de ontstane situatie bij FC Twente, waar de bestuurlijke top het veld moet ruimen, kwalijk genoemd en hij meent dat de club nog een lange weg te gaan heeft.

"Dit is een harde, maar noodzakelijke stap voor FC Twente. De club heeft een grote en trouwe achterban, is maatschappelijk betrokken en leeft enorm in de omgeving, maar bestuurlijk is er de afgelopen jaren een puinhoop van gemaakt. Bovendien hebben bestuursleden bewust financiële informatie achtergehouden en dat is kwalijk. Daardoor staat de club op de rand van de afgrond."

Het doorvoeren van de aanbevelingen uit het rapport is overigens nog geen garantie voor het voortbestaan van de club, laat Van Oostveen weten. "De kans dat FC Twente volgend jaar niet in de Eredivisie voetbalt is op dit moment groter dan dat ze wel betaald voetbal blijven spelen. Er liggen gewoon een aantal vuiltjes uit het verleden en dat is heel lastig op te lossen. FC Twente moet dat zelf maar uitleggen, dat is niet aan mij. Ik denk dat je Houdini en Hans Klok tegelijkertijd nodig hebt om als FC Twente hier uit te komen."

"De licentiecommissie beoordeelt in een apart traject ook nog de financiële stukken van de club. Kortom, FC Twente moet de komende maanden hard aan het werk, en staat voor moeilijke, deels persoonlijke beslissingen. Maar dit is de enige manier om te zorgen dat de club uit de huidige situatie kan komen en de blik vooruit kan werpen. De KNVB helpt en ondersteunt daar waar het kan, maar de club moet dit helemaal zelf doen", stelt de KNVB-directeur.

Tussen 2012 en 2015 werd de Nederlandse voetbalbond door FC Twente met opzet misleid. Daardoor werd de licentie onder voorwaarde ingetrokken én mag de club drie jaar niet uitkomen in Europa. Mocht FC Twente nog aanspraak willen maken op de ingetrokken licentie, zal het sowieso alle aanbevelingen uit het onderzoeksrapport van de licentiecommissie moeten uitvoeren.

Een jaar geleden zei Joop Munsterman bij zijn afscheid als voorzitter nog dat hij de club met trots en een gerust hart achterliet.

Bron: NOS

Wentelt Eefje
2 maart 2016, 17:10
Het is wel heel bijzonder (en "juridisch" zeer betreurenswaardig) dat Bert van Oostveen niet gewoon verwijst naar het nog te nemen besluit van de licentiecommissie om de voorwaardelijk ingetrokken licentie definitief wel of verlengd voorwaardelijk niet in te trekken. Het is een nul als bestuurder van de KNVB, dat bewees hij al meermaals in het verleden en hij laat niet na het door deze absolute faux pas te benadrukken.

Big30
2 maart 2016, 17:30
Die man had na al zijn blunders al professionele hulp nodig en is nu rijp voor een opname.

Willem2
2 maart 2016, 17:58
'Grote kans dat Twente volgend seizoen geen betaald voetbal speelt' ....... http://www.ad.nl/ad/nl/1443/FC-Twente/article/detail/4255524/2016/03/02/Grote-kans-dat-Twente-volgend-seizoen-geen-betaald-voetbal-speelt.dhtml

Indien dat werkelijk zal gebeuren dan denk ik dat de KNVB ook aansprakelijk moet worden gesteld. Dhr Oostveen doet hele rare uitspraken.

Bluebear
2 maart 2016, 18:02
'Grote kans dat Twente volgend seizoen geen betaald voetbal speelt' ....... http://www.ad.nl/ad/nl/1443/FC-Twente/article/detail/4255524/2016/03/02/Grote-kans-dat-Twente-volgend-seizoen-geen-betaald-voetbal-speelt.dhtml

Indien dat werkelijk zal gebeuren dan denk ik dat de KNVB ook aansprakelijk moet worden gesteld. Dhr Oostveen doet hele rare uitspraken.

Laat er een Saoedische prins opstaan en er een Twents bolwerk van maken. Schuld van ongeveer 80 miljoen, meen ik te hebben gehoord. Peuleschilletje voor zo'n man. Leuk speeltje.

P11111
2 maart 2016, 18:03
De heer Van Oostveen is (nu) in ieder geval duidelijk.

De kans op G.V.V.V.-FC Twente en FC Twente-Spakenburg volgend seizoen in de nieuwe Tweede divisie is momenteel waarschijnlijker dan competitiewedstrijden in de ArenA of De Kuip. Maar wie weet wat er tot 1 mei nog gaat/kan gebeuren.

Willem2
2 maart 2016, 18:26
'Gemeenten staken 184 miljoen euro in voetbal' ............. http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/4255545/2016/03/02/Gemeenten-staken-184-miljoen-euro-in-voetbal.dhtml

Geef ons brood en spelen :rolleyes:

Jan Verplancke
2 maart 2016, 18:27
Wellicht dat die uitspraak van Van Oostveen potentiële investeerders of mensen met hart voor FC Twente juist wakker schudt?

Dat Bert v. Oostveen dit soort uitspraken doet is raar, maar kennelijk heeft hij meer informatie dan wij hebben? Duidelijk is wel dat FC Twente alles en iedereen voor de gek heeft gehouden onder Munsterman & co. Dat zo'n club helemaal verdwijnt, zie ik eigenlijk niet gebeuren. Dan zijn sommige investeerders en vermoedelijk ook wel de gemeente pas echt veel geld kwijt.

Het controlemechanisme van de KNVB werkt kennelijk ook slecht. FC Twente kwam jarenlang door de controle heen. Net zoals dat Fortuna dit jaar een licentie kreeg en eerder HFC Haarlem, SC Veendam en AGOVV. Dat is toch gek dat je clubs wel een licentie geeft, maar dat ze het seizoen niet af kunnen maken omdat de begroting niet blijkt te kloppen.

Dat neemt niet weg dat de regels ook voor FC Twente gelden, dat ze zich daar aan moeten houden en dat dat moet zonder een greep uit de belastingpot te doen.

Wentelt Eefje
3 maart 2016, 05:32
Johan Derksen (ja, ik weet het) liep gisteravond bij Jeroen Pauw aan tafel helemaal leeg over Bert van Oostveen, die hij een parodie op een Voorzitter Betaald Voetbal met een ongezonde obsessie voor Twente noemde...
Ook nam Johan Derksen zowel Joop Munsterman als Aldo van der Laan deels in bescherming. (Ook tegenover hun mede FCT-bestuurders en toezichthouders die met de vinger wezen toen er stront aan de knikker bleek.)

Ik kan alleen maar zeggen dat de heren beiden, maar zij niet alleen, zeer grove fouten hebben gemaakt waar FC Twente terecht voor gestraft is en wordt, maar blijf de reactie van Van Oostveen als Betaald Voetbal bestuurder zijn zoveelste brevet van onvermogen vinden.

Big30
3 maart 2016, 11:11
De uitspraken van Bert van Oostveen over FC Twente maakten woensdag veel los in Twente en de rest van Nederland. De KNVB-directeur had de 'begrafenis voor FC Twente al besteld', zo zei hij tegen deze krant.

Johan Derksen schoof woensdagavond aan bij Pauw, om de situatie rond FC Twente toe te lichten.

Ook Van Oostveen was uitgenodigd, maar hij liet verstek gaan. Op de vraag aan Derksen wat hij tegen Van Oostveen had willen zeggen reageerde de snor: “Dan had ik hem eens duidelijk gemaakt wat een parodie op een directeur betaald voetbal is."

Obsessie
De voormalig hoofdredacteur van VI vervolgde: "Want bij FC Twente zijn fouten gemaakt, maar Twente is daar ook heel zwaar voor gestraft. Ze hebben punten in mindering gekregen en ze mogen drie jaar geen Europees voetbal spelen. Vandaag is na het rapport het hele bestuursclubje dat overal verantwoordelijk voor is weggestuurd, maar voor meneer Oostveen, die een soort obsessie heeft als het over FC Twente gaat, is het kennelijk nog niet genoeg. FC Twente moet helemaal weg.”

Frustreert de onderhandelingen
Wat Derksen dwars zit is dat de uitspraken van de directeur het proces bij FC Twente niet ten goede komt. “Hij roept dat soort dingen, maar dat frustreert juist de onderhandelingen met de crediteuren."

"En je krijgt geen enkele commissaris meer die de problemen bij FC Twente op wil lossen, want de hoogste baas van het Nederlands voetbal zegt dat het al afgelopen is. Hij gaat erg ver want hij is namelijk niet de baas van de licentiecommissie, dat is een autonome commissie. Hij gaat dus op de plaats zitten van de licentiecommissie en spreekt zijn oordeel al uit. Het valt me nog mee dat ie niet gezegd heeft dat Munsterman en Van der Laan de doodstraf moeten krijgen.”
http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/derksen-haalt-keihard-uit-naar-van-oostveen-parodie-op-een-directeur-1.5784810


Meer dan schandalig de uitspraken van Ajax fan Bert van Oostveen. Het complete bestuur is afgetreden, Twente (al zwaar gestraft) is druk bezig een plan te maken hoe men overleven kan, inclusief afspraken met crediteuren en hij torpedeert di alles door zeer suggestief het einde van Twente te wensen en op deze manier te bespoedigen.
Die man spoort niet maar niemand kan hem ter verantwoording roepen binnen de KNVB. Schandalig.

P11111
3 maart 2016, 11:12
De kans op G.V.V.V.-FC Twente en FC Twente-Spakenburg volgend seizoen in de nieuwe Tweede divisie is momenteel waarschijnlijker dan competitiewedstrijden in de ArenA of De Kuip.

Volgens de onvermijdelijke Bert van Oostveen is de nieuwe Derde divisie (de huidige Topklasse) volgend seizoen officieel de hoogste amateurklasse.

Fan van het allereerste uur B30 kan alvast een seizoenabonnement reserveren.

De voormalige bestuurders Munsterman en Van der Laan hebben allebei nog een miljoenenbelang in FC Twente.

http://www.vi.nl/nieuws/van-oostveen-fc-twente-kan-door-in-derde-divisie.htm

Big30
3 maart 2016, 11:29
De VI doet al even hard mee aan de hetze tegen FC Twente met zeer tendentieuze artikelen. Het is aan de licentie commissie om na 1 mei gebaseerd op de feiten en het reddingsplan een oordeel te vellen. Bert van O. mag daar met zijn uitspraken geen hypotheek op nemen, dat is een zeer kwalijke zaak. Zijn uitspraken zijn schandalig en een Directeur Betaald Voetbal onwaardig.

P11111
3 maart 2016, 11:34
Derksen haalt keihard uit...

Het is in voetballand breed bekend dat stemmingmaker Derksen als een soort van pr-man van Munsterman fungeert.

De 'Snor' is dus niet geheel objectief, zoals wel veel vaker. :)

Big30
3 maart 2016, 11:45
http://neon.pictura-hosting.nl/sfa/sfa_mrx_bld/thumbs/500x500/sfa/01/SFA_164/SFA001022198.jpg

FC Twente verslaat Juventus in 1974-1975 in de halve finale EC3 met 3-1 en plaatst zich voor de finale van de EC3. Doelpunt Jan Jeuring, keeper bij Juventus Dino Zoff.

Twee Twente Helden!

http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.5046107.1435738964!image/image.jpg_gen/derivatives/free_image/image-5046107.jpg

Wie kent deze spelers nog die met zijn vijven voor Oranje uitkwamen?

http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.5046085.1435738575!image/image.jpg_gen/derivatives/free_image/image-5046085.jpg

Piet Plezier
3 maart 2016, 12:12
is gunstig voor Ajax als Twente snel verdwijnt
Dan komen ze boven aan .
Twente heeft iedereen voorgelogen eruit ermee.

P11111
3 maart 2016, 13:10
Het nieuwe bestuur moet eens met Dick Wessels koffie gaan drinken, komt allemaal goed!

Deze voormalige bouwvakker is volgens Quote 500 officieel de op één na rijkste persoon van Nederland met een vermogen van 3 miljard euro en heeft volgens de supporters een tattoo met het FC Twente-logo op zijn hart.

Als alle 'besmette' bestuurders binnenkort zijn vertrokken, zou Dik inderdaad voor de redding kunnen zorgen.

Hopelijk heeft de slimme Van Oostveen met zijn bewuste uitspraken alle Tukkers tijdig en volledig wakker geschud. Dat was zijn doel natuurlijk.

Big30
3 maart 2016, 13:18
Afwachten, aan de eis dat het bestuur aftreedt is nu in ieder geval voldaan.


De naam van Dik Wessels heeft al vaker de revue gepasseerd om in te grijpen bij FC Twente. De bouwmagnaat die volgens Quote een geschat vermogen heeft van €2,1 miljard gaf in een eerder stadium aan best in te willen stappen bij de club uit Enschede. De enige voorwaarde die Wessels daaraan stelde was dat het huidige bestuur zou vertrekken.

“Het gonst van de geruchten in Enschede op dit moment”, vertelt journalist Eddy van der Ley in gesprek met Radio 1. “In de regio Twente hebben we op dit moment ook de op één na rijkste man van Nederland wonen: Dik Wessels, de bouwkoning uit Rijssen. Zijn broer is voorzitter van FC Twente geweest. Herman is helaas overleden, maar zijn broer Dik heeft in het verleden geïnvesteerd in Twente. Hij heeft de club gesponsord, hij is zelfs lid van supportersvereniging VAK-P”, weet Van der Ley te vertellen.

http://www.twenteinsite.nl/fc-twente-speelt-nog-steeds-in-het-achterhoofd-van-dik-wessels.html

Inmiddels wordt zo'n vermogen inderdaad op 3 miljard € geschat. Die mist een paar honderd miljoen niet echt.

deket
3 maart 2016, 14:45
Nu blijkt er vanuit Duitsland bij vooral door Turken (dus geen Chinezen) masaall gegokt is op de uitslag 1-0 bij NEC-Willem ll. Op zich is dat een normale uitslag bij 2 zwakke ploegen, maar de inzet was zo enormdat er zeer veel geld is uitgekeerd.
namelijk bedragen met 5 cijfers. Voor sommigen beren, misschien niet veel, voor mij wel hoor
NEC tegen willem ll, in Duitsland! Kan je evengoed naar wat koeien in de wei gaan kijke.
heb zo een vermoeden dat we willen weten wat er allemaal boven ons hoofden omgaat.
neem nu het voorbeeld van alle kompitities betreffende integriteit, de Bundesliga. Daar gebeurden toch rare uitslagen. Ploegen die heel zwak spelen en onderaan staan beginnen plots met hoge cijfers te winnen zoals Hoffenheim en Werder Bremen.
en Satanic maak je geen zorgen om Leicester, al bij al blijkt deze speeldag voor hen nog mee te vallen. Geef maar even mee dat bij deze koploper in Engeland een Pool meedoet die jaren geleden het niveau van Anderlecht niet meer aankon en op de bank belande. Wel een echte strijder voor een club

@j
3 maart 2016, 15:15
Wie kent deze spelers nog die met zijn vijven voor Oranje uitkwamen?

Jan Jeuring?, Theo Pahlplats, Willie van de Kerkhof, René van de Kerkhof en Piet Schrijvers

@j
3 maart 2016, 15:20
Het is in voetballand breed bekend dat stemmingmaker Derksen als een soort van pr-man van Munsterman fungeert.

De 'Snor' is dus niet geheel objectief, zoals wel veel vaker. :)

Johan Derksen heeft zich ook regelmatig zeer kritisch uitgelaten over Joop Munsterman. Dus om nu van zijn pr-man te spreken gaat wel wat ver. Derksen kan goed met Joop door een deur qua mens maar als het nodig is bekritiseerd hij hem wel degelijk.

Wentelt Eefje
3 maart 2016, 15:22
Vind beantwoording door een niet-FC Twente-fan een stuk knapper dan wanneer die dat gedaan had :biggrin:

Maar ik zou toch helemaal rechts René Notten invullen en Schrijvers heeft volgens mij nooit zulk lang haar gehad... Dus links is nog even puzzelen...

Wentelt Eefje
3 maart 2016, 15:26
De vraag hoe onbesmet Dik Wessels is in een "guilty by association" wereld als voetbaljournalistiek en voetbalbonden ga ik niet beantwoorden, maar wel opwerpen.

Sinds hij zijn opwachting maakte bij FC Twente deelde (de onderneming van) Van der Laan een skybox met (de onderneming van) Wessels, die ook nog eens jaren een mainstay in de Raad van Commissarissen van het bedrijf van Van der Laan was.

Big30
3 maart 2016, 15:36
Jan Jeuring?, Theo Pahlplats, Willie van de Kerkhof, René van de Kerkhof en Piet Schrijvers
Klopt! Pahlplatz dan wel ;), de tweeling meen ik ook in de juiste volgorde.

Overigens Twente deed het in de jaren 70 bepaald niet onaardig getuige dit lijstje. Toen deed Oranje het ook niet slecht en wonnen we nog wel eens een cup.

http://i.imgur.com/HQs2Ksp.png

P11111
3 maart 2016, 16:53
'Het lijk van FC Twente ligt voor de kist'


Volgens KNVB-directeur Bert van Oostveen is de kans dat FC Twente overleeft kleiner dan vijftig procent.

Het einde van betaald voetbal in Enschede is in zicht. Dat stelt Bert van Oostveen. Daarmee legt hij een bom onder FC Twente. "De situatie bij FC Twente is veel ernstiger dan veel mensen denken. Het lijk ligt niet alleen voor de kist, de begrafenis is al besteld", aldus de bondsdirecteur gisteren kort na de persconferentie die de club rond de middag gaf.

Later op de dag legde Van Oostveen nog eens uit waarom hij tot deze opvallende uitspraken kwam. "Ik volg de social media ook en nu krijgt de boodschapper ervan langs, maar ik wil geen verstopppertje spelen. Draai het eens om! Wat als over drie maanden de stekker eruit gaat? Dan zegt iedereen, waarom heb je toen niet verteld hoe ernstig de situatie was, want dan hadden we nog wat kunnen doen. Ik wil de mensen in Twente wakker schudden en de druk opvoeren op mensen als Van der Laan, Munsterman en Trebbe. Zij zullen voor komende vrijdag het crediteurenakkoord moeten tekenen. Ik doe echt een dringend appèl op ze. Laat die mensen die dit hebben veroorzaakt nog één keer hun verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat er heel snel een goed crediteurenakkoord komt."

"Zij willen het niet op hun geweten hebben dat 25.000 mensen straks niet meer naar FC Twente kunnen gaan", vervolgt Van Oostveen. "De mensen over wie we het hebben, hadden de mond vol over maatschappelijke betrokkenheid. Die moeten ze nu maar eens tonen. Die morele verplichting hebben ze. FC Twente is een bolwerk dat in de Eredivisie thuishoort. Het gaat me aan het hart, maar ik vrees het ergste voor de toekomst."

Van Oostveen heeft de persconferentie van FC Twente gevolgd en het heeft hem verbaasd dat het vooral om twee zaken leek te gaan. "En dat terwijl er drie problemen zijn: de structuur van de club, er moeten mensen weg en de financiën. Over de financiën hoor ik echter vrijwel niemand. Straks heb je een prachtige nieuwe structuur en is de patiënt overleden.''

Wat het knelpunt voor Twente dreigt te worden, zijn 'de vuiltjes uit het verleden', zoals Van Oostveen het omschrijft. Daarmee doelt hij op de afwikkeling van de zaak Tadic. FC Twente verzweeg tegenover de KNVB, dat manager Pavlovic van Tadic in totaal 3,6 miljoen euro voor de bemiddeling bij de transfer zou ontvangen. De helft kwam in de boeken. De andere 1,8 miljoen zou een jaar later met creatief boekhouden - facturen voor niet verrichte werkzaamheden - worden weggewerkt.

Nu dat aan het licht is gekomen, moet de jaarrekening 2014-2015 worden overgemaakt. Dat betekent punten in mindering. Maar door het geknoei met de afwikkeling van de transfer, klopt óók de door de club afgegeven liquiditeitsprognose voor 2015-2016 niet. Als dit niet als één geheel wordt gezien, het één is een gevolg van het ander, zou dat nog eens punten in mindering betekenen en dus intrekking van de licentie. Maar twee keer straf voor dezelfde overtreding, is in het civiele rechtssysteem niet mogelijk. Cruciaal is hoe de licentiecommissie dit ziet.

Van Oostveen: "Ik heb er niet voor doorgeleerd, maar de mensen die dat wel hebben gedaan zien de oplossing ook niet. Er werken bij Twente nu veel slimme mensen, maar het wordt een heidens karwei. Links- of rechtsom zal er iets moeten gebeuren, de mensen in de regio en alle betrokkenen zullen de schouders eronder moeten zetten. Maar eerlijk gezegd, ben ik niet optimistisch. Het is allang twaalf uur geweest."

Bron: De Gelderlander

P11111
3 maart 2016, 16:54
Bij medewerkers FC Twente heerste onder voorzitter Munsterman een angstcultuur


Volgens oud-voorzitter Munsterman was er geen sprake van, maar interim-directeur Jacobs voelt veel angst bij de medewerkers.

Oud-voorzitter Joop Munsterman was er vorig jaar heel stellig over in deze krant: er heerste geen angstcultuur bij FC Twente. "Het is absoluut niet zo, het krenkt me tot op het bot als ik dat hoor. Als er mensen ontslagen worden, dreigen ze met: 'Ik ga naar de krant'. Die dreiging is er altijd. In al die jaren krijg je ook vijanden, daar is geen ontkomen aan. En als voorzitter heb je het helaas altijd gedaan", zegt Munsterman.

Onno Jacobs kwam nog geen twee maanden geleden bij FC Twente binnen en trof de smeulende resten aan van de oude dictatuur. "Ik voelde nog heel veel angst", zei de interim-directeur gisteren tijdens de persconferentie. "Ik merkte dat de medewerkers gedrild waren, dat ze niet durfden af te wijken van de bestaande paden. Op het moment dat je afwijkend gedrag vertoonde was het gat van de deur dichtbij."

Jacobs vond het pijnlijk, die ongezonde bedrijfscultuur die er helemaal bij leek te horen. Hij trof een apathische werkomgeving aan, waarin amper iemand initiatief durfde te nemen. Waarin zwijgen altijd beter was geweest dan onomwonden voor je eigen mening uit te komen. Dat hakt erin, dat gaat niet zomaar weg. Voormalig directeur Gerald van den Belt merkte een jaar eerder exact hetzelfde. De medewerkers waren blij met de nieuwe gezichten, maar het kostte hen tijd om zich te bevrijden van het verleden.

'Een aantal personen beleefde FC Twente als een organisatie waarin men elkaar in een beklemmende wurggreep hield', staat in het dinsdag gepresenteerde rapport van Ben Knüppe over de club. Er wordt ook een treffend voorbeeld gegeven van de oude tijd. Een medewerker die vroeg om een ondernemingsraad kreeg het volgende antwoord: 'Wil je een ondernemingsraad? Prima, je hebt er recht op, maar dan is daar het gat van de deur.' Tijdens vergaderingen werden medewerkers openlijk gekleineerd. De rest zweeg, anders was hij of zij ook aan de beurt. Mensen werden zwart gemaakt en beschimpt. Zeker als ze het in hun hoofd haalden om een andere weg te kiezen buiten Twente. De voorbeelden zijn schrijnend en talloos.

Het verbond in de top was in het tijdperk Munsterman en Aldo van der Laan sterk. Munsterman had dikke vrienden om zich heen verzameld. Volgens het rapport van Knüppe werd de club geleid als een familiebedrijf, maar dan in de slechtste zin van het woord.

In het interview van vorig jaar zei Munsterman: "Ik probeer altijd in een hechte en kwalitatief goede groep te opereren. Binnenskamers kan er dan hevig gediscussieerd worden, maar als je van buitenaf naar binnen probeert te komen, lukt je dat niet. Als papa en mama ruziemaken, moeten de kinderen het niet weten, zoiets. Als je leider van zo'n groep bent, kan dat op autoritaire wijze, maar ook vanuit de achterhoede. Dat laatste prefereer ik. Ik ben geen dictator."

En: "Ik hoor vaak: 'Hij heeft ja-knikkers om zich heen verzameld'. Dat is onzin. Als mensen mij willen volgen is dat hun eigen keus, ik leg hun mijn wil niet op. Denk je echt dat Aldo van der Laan, Eugenio Porcu of Hennie ten Hag ja-knikken als ik wat wil?"

Die mensen zijn inmiddels allemaal vertrokken, behalve stadionmanager Porcu. Hij zit nog in het huidige managementteam. Dat moet worden geprofessionaliseerd en opgetuigd, zo luidde gisteren de boodschap. "We willen mensen die initiatief durven te nemen", zei Jacobs, die daar niet mee wilde suggereren dat de huidige managers weg moeten. "Het eigen initiatief was er wel uitgeslagen. Dat ze niet durven, wil niet zeggen dat ze het niet kunnen."

Jacobs praatte gisteren alle medewerkers van de club in Enschede en Hengelo bij. "Ze waren opgelucht dat er nu echt duidelijkheid is. Maar ze zijn ook bedroefd over wat er in het verleden is gebeurd. Ze hebben nu het gevoel dat er een stap vooruit wordt gezet. Dat dit het moment is dat er echt naar de toekomst kan worden gekeken. De zaken zijn nu benoemd." En ook niet onbelangrijk: de mensen die verantwoordelijk waren voor de angstcultuur binnen de club zijn zo goed als allemaal vertrokken.

Bron: De Gelderlander

Big30
3 maart 2016, 17:02
https://www.youtube.com/watch?v=-GwbylF2aDk

Deze kende zelfs ik nog niet, geniaal!!! Supercamp!


https://www.youtube.com/watch?v=2p5nLLztKkU

P11111
3 maart 2016, 17:17
Zo langzamerhand kan op grond van talrijke geluiden en feiten wel de conclusie getrokken worden dat 'dictator' Jopie Munsterman in zijn arbeidsleven een zogenoemde leugenachtige wolf in schaapskleren was, die op de werkvloer graag voor een angstcultuur zorgde.

Bij FC Twente zijn in de loop van de jaren onder zijn autoritaire regime de nodige medewerkers onvrijwillig vertrokken (waaronder Jan van Halst) en bij zijn laatste werkgever Wegener werd door het personeel ook al de vlag uitgehangen na zijn gedwongen vertrek.

Dat zegt best wat over dit heerschap, denk ik.

Jan Verplancke
3 maart 2016, 19:58
Johan Derksen (ja, ik weet het) liep gisteravond bij Jeroen Pauw aan tafel helemaal leeg over Bert van Oostveen, die hij een parodie op een Voorzitter Betaald Voetbal met een ongezonde obsessie voor Twente noemde...
Ook nam Johan Derksen zowel Joop Munsterman als Aldo van der Laan deels in bescherming. (Ook tegenover hun mede FCT-bestuurders en toezichthouders die met de vinger wezen toen er stront aan de knikker bleek.)

Ik kan alleen maar zeggen dat de heren beiden, maar zij niet alleen, zeer grove fouten hebben gemaakt waar FC Twente terecht voor gestraft is en wordt, maar blijf de reactie van Van Oostveen als Betaald Voetbal bestuurder zijn zoveelste brevet van onvermogen vinden.

Johan Derksen kiest altijd partij en zoekt er dan argumenten bij in plaats van dat hij een situatie bekijkt, er over nadenkt en dan partij kiest. Derksen verdedigt Munsterman hoe dan ook en omdat VI en Derksen ruzie hebben, kiest VI dan maar de andere kant.

Van Oostveen doet veel verkeerd, maar dit doet hij goed. Hij schudt de boel wakker. Dat had hij niet hoeven doen, maar kan achteraf weleens als "broodnodig" beoordeeld gaan worden.

Nedlovefkk
3 maart 2016, 21:56
Bij deze een felicitatie aan al die 010-ers!! Het zag er ff niet naar uit gedurende de 2e helft dat Feyenoord zou gaan winnen. AZ had niet zoveel zin om te scoren blijkbaar,

Bloedirritant dat inzoomen op mevrouw Kuyt iedere keer na een goal van deze toch wel waardevolle speler(t).

Leuke bekerfinale Fey-Utrecht. Als het stadion maar heel blijft. ;)

Wentelt Eefje
4 maart 2016, 00:53
Peter020 lijkt de enige Nederlander die Bert van Oostveen verdedigt, sterker nog, prijst...

Is de Ijsberenforum-alias van Bert dus Peter020? En is dit nieuwsfeit een godgeschenk voor Bert/Peter dat hem nog meer deugd doet dan die ene keer dat Ajax al wel flitsend speelde dit seizoen...

Zijn knip- en plakwerk in deze situatie doet in elk geval sterk denken aan de door Johan Derksen benoemde ongezonde obsessie voor FC Twente

P11111
4 maart 2016, 08:10
Peter020 lijkt de enige Nederlander die Bert van Oostveen verdedigt, sterker nog, prijst...

Ik heb sterk het gevoel dat jij het belang van de uitspraken van de heer Van Oostveen nog niet helemaal door hebt. Dat verbaast me ten zeerste, want ik had tot nu toe altijd het gevoel dat jij behoorlijk snel van (voetbal)begrip was. Wellicht komt dat in dit geval door jouw emotie. Kom jij misschien uit Tukkerland en ben je een FC Twente-fan?

Ga er vandaag eens over nadenken waarom Bert dit op deze manier gezegd heeft! In ieder geval met een totaal andere bedoeling dan hoe jij het een en ander hier opvat. Hopelijk ben je hem over twee maanden dankbaar dat hij iedereen in Enschede abrupt en nog nét op tijd in de extra tijd heeft wakker geschud.

Wat heeft dit eigenlijk met Ajax te maken?

En het is mij bekend dat B30 een geboren en getogen Twentenaar is... :)

Natuurlijk hoop ik, net als Van Oostveen, dat FC Twente voor het betaald voetbal, en in het bijzonder voor de Eredivisie, behouden blijft.

Big30
4 maart 2016, 11:56
De beide ex-voorzitters Joop Munsterman en Aldo van der Laan zijn ‘in principe bereid’ opnieuw mee te werken aan een schuldsanering van FC Twente. Zij zeggen echter tevergeefs te zitten wachten op een concreet gesprek en voorstel hierover met Twente.

Dat er nog geen nieuwe overeenkomst getekend is, ligt niet aan hen, stellen zij. Van der Laan heeft een vordering van ruim 6 miljoen op de club, Munsterman ongeveer 1,6. FC Twente reageerde donderdag met één zin op de bewering van de oud-voorzitters: "we gaan met beiden in gesprek."

Rapport Knüppe
Dinsdag kwam het rapport Knüppe uit. Dat kraakte het complete bestuur van FC Twente, met de gewezen voorzitters Munsterman en Aldo van der Laan voorop. KNVB-voorzitter Bert van Oostveen zette daarna fors druk op hen beiden, plus commissaris Hein Trebbe. “Ze moeten voor morgen het crediteurenakkoord tekenen”, zei hij. Van Oostveen geeft anders geen cent voor de overlevingskansen van Twente.

Eerdere regeling
FC Twente heeft in december al met de circa 15 schuldeisers een regeling getroffen, inclusief Munsterman en Van der Laan. Allemaal lieten ze een deel van hun vordering vallen. Dat was ook een harde voorwaarde van de gemeente Enschede om garant te staan voor 32 miljoen euro. Zonder die garantstelling gaat de club failliet. Maar dat crediteurenakkoord is vervallen, omdat Twente niet op 1 maart aan alle voorwaarden kon voldoen. Twente krijgt nu van de KNVB tot 1 mei de tijd op orde op zaken te stellen.

Verbaasd
Munsterman is verbaasd over de actie van Van Oostveen. “In een onderhoud op 23 februari heb ik de club laten weten in principe mee te willen werken aan het treffen van een regeling voor de herstructurering van de financiële positie van Twente. Op 26 februari heb ik dat nog eens per mail bevestigd. Mét de uitnodiging in contact te treden met mijn raadsman. Maar we hebben helemaal niets gehoord. Wat kan ik dan nog meer doen? De KNVB kan wel roepen dat ik ’vandaag nog moet tekenen’ om de club te redden. Maar wát moet ik dan tekenen, als er geen respons komt?” Tot hoe ver hij water bij de wijn wil doen, zegt Munsterman niet. “Daar wil ik niets over zeggen. Ik ga die gesprekken ook niet zelf doen. Dat is me te emotioneel.”

Van der Laan
Aldo van der Laan zegt ook mee te willen werken. “Wat heb ik eraan als de club omvalt? Dat ben ik zelf een van de grootste slachtoffers.” Ook hij wil niet zeggen hoeveel water hij bij de wijn wil doen. Hij erkent desgevraagd dat er sinds een paar dagen een contract van de kant van Twente binnen is, met het verzoek dat te tekenen.


http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/munsterman-en-van-der-laan-willen-meewerken-maar-wachten-op-fc-twente-1.5787756

De rol die van Oostveen speelt begint steeds dubieuzer en twijfelachtiger te worden, hij torpedeert het schuldsanering proces waar Twente nu druk mee bezig is en stuurt bewust af op een zo snel mogelijke liquidatie van FC Twente.

P11111
4 maart 2016, 12:23
Zijn knip- en plakwerk in deze situatie doet in elk geval sterk denken aan de door Johan Derksen benoemde ongezonde obsessie voor FC Twente

Niet zo paranoia, Wentelt Eefje.

Jouw valse beschuldiging is een belediging voor de voetbaljournalisten Leon ten Voorde (FC Twente-watcher) en Fardau Wagenaar, die voor kranten als De Gelderlander, Algemeen Dagblad en TC Tubantia schrijven. Er is hier geen enkele sprake van knip- en plakwerk door mij, de harde feiten worden juist op een waarheidsgezinde en dus eerlijke manier beschreven.

Een verontschuldiging voor je geuite onzin lijkt mij absoluut op zijn plaats.

Big30
4 maart 2016, 12:35
http://www.twentefans.nl/uploads/news/wm_l_d941a1430bec7c8b7a6d816f1489474f6dc30372.jpg

Joop bedankt, we zullen dit nooit, nooit, vergeten!!! Sterkte met alle aasgieren die nu om je heen cirkelen. Je was een groot leider waar vele clubs nu behoefte aan hebben en dat je op een gegeven moment in het belang van de club wat creatief bent gaan boekhouden zij je vergeven, dat doen wel meer clubs alleen weten we dat niet en komt dat niet naar buiten.
Twente heeft hiervoor reeds geboet en nu is het tijd voor de revival en terugkeer van Twente aan de top vd Eredivisie. Het komt allemaal goed!

Uiteindelijk krijg je een standbeeld op het trainingscomplex in Hengelo naast dat van Fanny Blankers-Koen.

Wentelt Eefje
4 maart 2016, 19:04
Ik heb sterk het gevoel dat jij het belang van de uitspraken van de heer Van Oostveen nog niet helemaal door hebt. Dat verbaast me ten zeerste, want ik had tot nu toe altijd het gevoel dat jij behoorlijk snel van (voetbal)begrip was. Wellicht komt dat in dit geval door jouw emotie. Kom jij misschien uit Tukkerland en ben je een FC Twente-fan?

Ik heb sterk de indruk dat je onderschat hoe kwalijk het doen van dergelijke uitspraken is, als er nog een uitspraak dient te komen van een licentiecommissie die GEEN verantwoording aan Bert van Oostveen is verschuldigd. Het gaat mij puur om het formele aspect, dat wederom laat zien dat de heer Van Oostveen als sportbestuurder net zo min een knip voor de neus waard is als de heren Munsterman en Van der Laan zijn gebleken. Dat ik Tukker en FC Twente-fan heeft slechts geleid tot het "moeten reageren", maar is niet van invloed op inhoud of toon van de reactie geweest.


Ga er vandaag eens over nadenken waarom Bert dit op deze manier gezegd heeft! In ieder geval met een totaal andere bedoeling dan hoe jij het een en ander hier opvat. Hopelijk ben je hem over twee maanden dankbaar dat hij iedereen in Enschede abrupt en nog nét op tijd in de extra tijd heeft wakker geschud.

Ten eerste denk ik te weten dat de heren Van der Laan en Munsterman bereid zijn het crediteurenakkoord te tekenen en daarbij zelfs genoegen zouden nemen met een lager percentage dan de overige crediteuren wanneer daarmee behoud van de proflicentie mogelijk zou zijn. Ten tweede denk ik te weten dat wanneer niet de gehele constructie rondom de stichtingsstructuur van FC Twente gewijzigd hoeft te worden, zelfs kwijtschelding van de volledige schulden tot de mogelijkheden zou moeten behoren. En ook dat de heren op lange termijn dan alsnog een deel van hun geld zouden terugzien.


Wat heeft dit eigenlijk met Ajax te maken?

Bovenstaande niets. Maar het is algemeen bekend dat de heer Van Oostveen zijn voorkeur voor Ajax ook laat doorschemeren als hij in functie is als hoogste baas van het Betaald Voetbal en daar zelfs wel eens naar lijkt te handelen. Iets dat hem dan ook als bondsbestuurder misstaat.

Daarnaast is het natuurlijk mooi om over de problemen bij FC Twente olie op het vuur te gooien zodat dit zolang mogelijk het topic beheerst, voordat weer het zielloze voetbal onder Frank de Boer aan de orde komt. (En aan het hoofdschudden daarover neem ik regelmatig deel, maar niet aan het ventileren daarvan op dit forum.)


En het is mij bekend dat B30 een geboren en getogen Twentenaar is... :)

Natuurlijk hoop ik, net als Van Oostveen, dat FC Twente voor het betaald voetbal, en in het bijzonder voor de Eredivisie, behouden blijft.

Dat siert je, vooral omdat ik er bij jou van overtuigd ben dat je het wel meent.

Wentelt Eefje
4 maart 2016, 19:12
Niet zo paranoia, Wentelt Eefje.

Jouw valse beschuldiging is een belediging voor de voetbaljournalisten Leon ten Voorde (FC Twente-watcher) en Fardau Wagenaar, die voor kranten als De Gelderlander, Algemeen Dagblad en TC Tubantia schrijven. Er is hier geen enkele sprake van knip- en plakwerk door mij, de harde feiten worden juist op een waarheidsgezinde en dus eerlijke manier beschreven.

Een verontschuldiging voor je geuite onzin lijkt mij absoluut op zijn plaats.

Mijn excuses voor de formulering, er is geen enkele reden om niet te volstaan met kopieer- en plakwerk. De suggestie dat er gefröbeld zou zijn in de berichten heb ik niet willen wekken en als die ten onrechte wel ontstaat dan is dat mijn fout.

Dat de selectie van berichten en de ijver waarmee ze ineens verschijnen doen denken aan de door Johan Derksen benoemde ongezonde obsessie voor FC Twente is echter een toelaatbare mening waar ik ook gewoon achter blijf staan.

En hoewel er niet om gevraagd is, wil ik ook nog mijn excuses aanbieden voor het mogelijkerwijze schaden van je privacy door, de stijlvorm van overdrijving hanterend, per ongeluk je echte naam aan de alias gekoppeld te hebben. ;)

Hemaworst
4 maart 2016, 20:11
Dat de selectie van berichten en de ijver waarmee ze ineens verschijnen

Het is hier af en toe een trend om naar aanleiding van een gebeurtenis een stortvloed aan integraal gekopieerde berichten te posten alsof de rest van de forumpopulatie geen toegang zou hebben tot het AD, de Telegraaf of VI. Helaas...

Hemaworst
4 maart 2016, 20:17
Maar het is algemeen bekend dat...

Wordt veelal gebruikt om een persoonlijke mening via oneigenlijke generalisering als waarheid te poneren...

Big30
4 maart 2016, 20:28
Terecht oogstte hij verontwaardiging met zijn machogedrag. Zeker ook bij FC Twente. Wat was de meerwaarde om zo’n doemscenario te schetsen? Waarom laat hij de onafhankelijke licentiecommissie niet in alle rust z’n werk doen? Het onnodige signaal van Van Oostveen werkt contraproductief bij de zoektocht van FC Twente naar oplossingen voor de penibele situatie”, schrijft Driessen. “Welk verhaal kan de commerciële afdeling nog vertellen tegen (potentiële) sponsors?”

“Het is een actie van een directeur, die hoog in zijn ivoren toren het gepeupel even zijn spierballen toont. Van Oostveens mediaoptredens in dossier FC Twente – onnodig en niet ter zake doende – rieken naar machtswellust”, vervolgt de journalist kritisch.

“Van Oostveen zal het nooit toegeven, maar hier was sprake van een bewust ingestoken afrekening met Joop Munsterman en Aldo van der Laan, de gewezen beleidsvoerders bij FC Twente. Samen met commissarissen als Hennie ten Hag, Joop de Winter en Hein Trebbe – alle drie ziende blind – stortte het duo Munsterman-Van der Laan de Enschedese club in de poel des verderfs. Lang had de KNVB geen enkele grip op de twee. De bond werd uitgelachen en op het verkeerde been gezet. Of het de transfers van Hakim Ziyech of Dusan Tadic betrof of de jaarcijfers.”
http://www.twenteinsite.nl/driessen-maakt-gehakt-oostveen-gevaarlijke-rancuneuze-actie.html

deket
4 maart 2016, 21:35
Ondertussen heeft al dat gedoe zijn weerslag op de sportieve prestaties. Twente verloor juist tegen Denhaag.Big30 denk je nu echt dat het nog goed komt? Het kan ook gebeuren dat de tukkers naar de amateurs moeten, en idd zou spijtig zijn, toch een ploeg met traditie, naar Luxenburgse , sorry bedoel Nederlandse normen toch.
btw, Twente werd in het verleden toch ook door Belgen gecoachd?

Nedlovefkk
4 maart 2016, 22:11
Rene Vandereycken was dat deket. 2002-2003 en 2003-2004 werkzaam daaro in het Oosten.

Heb veel sympathie voor de Tukkers maar moedwillig de boel flessen vraagt om maatregelen..

Broodjes beenham waren er altijd goed te pruimen. Ben er lang geleden 1x geweest met PSV uit.

Teiresas
4 maart 2016, 23:24
En Preud'homme toch ook een jaartje?

Nedlovefkk
5 maart 2016, 01:13
Klopt helemaal. Hoe kon ik die vergeten.

P11111
5 maart 2016, 06:27
En hoewel er niet om gevraagd is, wil ik ook nog mijn excuses aanbieden voor het mogelijkerwijze schaden van je privacy door, de stijlvorm van overdrijving hanterend, per ongeluk je echte naam aan de alias gekoppeld te hebben. ;)

Het is je vergeven, Wentelt Jopie. :)

P11111
5 maart 2016, 08:28
COLUMN
Sjoerd Mossou


FC Twente

Volgens Bert van Oostveen heeft FC Twente niet alleen Harry Houdini nodig, maar ook nog Hans Klok. Het was jammer dat hij good old Hansje Kazán onvermeld liet, mijn favoriete goochelaar aller tijden, maar gelukkig maakte Bert dat goed met nóg een paar stevige oneliners.

Het was bij Twente niet vijf voor twaalf, zei Van Oostveen, maar twee óver twaalf. Het lijk lag niet alleen voor de kist, nee, nee; de begrafenis was al besteld. Trouwens, er was niet zozeer één lijk uit de kast gevallen, maar 'een compleet massagraf'. En zo ging het nog wel even door, alsof Van Oostveen een avond lang op de meest lugubere, afschrikwekkende metaforen had zitten studeren.

Toen ik het las, dacht ik: tsjongejonge. Als in: tsjongejonge, wat doorzichtig. Bert van Oostveen wilde hier overduidelijk de boel op scherp zetten, in een ultieme poging om die Twente luchtfietsers en koekenbakkers nou eindelijk eens écht het mes op de keel te zetten.

Hij sloeg daar enigszins in door, vond ik. Bert ging een beetje over the top met al zijn lijken en massagraven en begrafenissen en weet- ik-veel, maar hé: het doel heiligt natuurlijk de middelen. FC Twente moet gered worden, desnoods met (hier volgt nog een metafoortje) gestrekt been en de noppen vooruit.

Maar veel mensen werden juist heel boos op Bert van Oostveen. Ze doorzagen de erg doorzichtige strategie niet, blijkbaar. Ze vonden het misplaatst en gemeen en overdreven en schan-da-lig. Johan Derksen bijvoorbeeld beschermde liever Joop Munsterman nog een keertje, zijn trouwe vriend, en een van zijn laatste bronnen in de voetbalwereld.

Welnu, lieve mensen, om maar eens een oud-Hollands gezegde uit de kast te trekken: Don't shoot the messenger (ook niet als die Bert van Oostveen heet). U mag onze KNVB-directeur natuurlijk een enorme lul vinden, maar denkt u nu werkelijk dat de voetbalbond het slecht voor heeft met FC Twente, het Oost-Nederlandse voetbalbolwerk? Een club met een brede regionale achterban en een enorm draagvlak? Met potentieel pakweg 30.000 toeschouwers?

Natuurlijk bestaat er stiekem heel veel leedvermaak over de ineenstorting van FC Twente, bij concurrerende clubs vooral. Feyenoord, sc Heerenveen, Heracles Almelo, PEC Zwolle, FC Groningen. Direct of indirect zijn ze jarenlang genaaid door de Twentse grootheidswaanzinnigen. Zij lachen in hun vuistje. Ze ruiken bloed nu - en potentiële nieuwe sponsors.

Klopt, de KNVB voelt zich ook misleid door FC Twente, en al helemaal door Joop Munsterman en Aldo van der Laan. Maar dat 'het Nederlandse voetbal' gebaat is bij een gezond FC Twente, lijkt me nogal wiedes. Een open deur. Dat snapt elke halve zool.

Als FC Twente in deze fase nou iets nodig heeft, dan is het wel een opzichtig mes op de keel. Heeft u die halfslachtige persconferentie gezien, eerder deze week in Enschede? Ze wilden nog net de vlag niet buiten hangen. Ze hadden - heel stoer en daadkrachtig - de directeur op een zijspoor gezet, keurig zoals dat in een rapport was aanbevolen. Het was nog even doorbijten allemaal, maar de operatie was bijna geslaagd, en het ging nu allemaal écht de goede kant op.

Zag u Joop Munsterman een paar dagen later het slachtoffer uithangen? Hoorde u hem piepen hoe 'emotioneel' het allemaal wel niet was? Joop wilde heus wel een crediteurenakkoordje ondertekenen, maar hij wachtte op initiatief van FC Twente, en - ach wee - dat kwam maar niet.

Exact. En precies daarom hebben ze in Tukkerland een gemene boze boeman nodig, die bij alle hoofdrolspelers een vat buskruit in hun reet steekt. Het gaat om FC Twente, verder om helemaal niets of niemand. Snap dat dan!

Bron: Algemeen Dagblad

P11111
5 maart 2016, 17:51
COLUMN
Youp van 't Hek


FC Rente

Geestig dat we een commissie hebben die subsidies rond het referendum van 6 april toekende en dat er een meneer 48.000 euro heeft gekregen om pleerollen over deze zaak te bedrukken. Het zegt genoeg over ons land waar aan een universiteit binnenkort officiële botoxspuiters worden opgeleid.

Medy van der Laan was de voorzitter van het clubje. Kon Loek Hermans niet? Totaal mochten ze twee miljoen verdelen. Twee miljoen voor het verjaardagsfeestje van Jan Roos. Dat feestje zelf wordt nog veel duurder. We zijn rijk. Stinkend rijk. Denk maar aan De Groene Draeck.

De gemeente Enschede gaat binnenkort voor 32 miljoen het plaatselijke casino redden. Ik heb het over de voetbalclub waar allerhande lokale investeerders heel veel geld mee hadden willen verdienen.

Saldo van der Laan en Joop Muntenman zijn in Enschede de bijnamen van de voormalige bestuursleden die met een paar megalomane vriendjes de club in hun grijpgrage handen hadden. En die die mooie club financieel totaal verwoest hebben. De baas van de KNVB zwaait nu met het zwaard van Damocles en dreigt het zijden draadje waaraan de club nog hangt door te snijden. Beetje voorbarige tekst uit de mond van een meneer die na de gênante uitschakeling van Nederland tegen IJsland allang zijn biezen had moeten pakken. Dus rustig aan meneer Van Oostveen. U kreeg ook nog een kans?

Hoe het afloopt met FC Twente? Het loopt wel los. De club wordt teruggegeven aan de stad en de supporters en wordt binnen een paar jaar weer kerngezond. Laat dat maar aan de nuchtere Tukkers over.

Ze kijken goed hoe ze dat bij concurrent Heracles doen. Dus met de voetbalschoentjes weer op de grond en doen wat je moet doen, namelijk: zo goed mogelijk voetballen. Als dat geldbeluste gajes maar uit de buurt van de Grolsch Veste blijft. Mijn advies is een levenslang stadionverbod.

Die Munsterman is wel een bijzonder sujet. Eigenhandig draaide hij een aantal jaren geleden het uiterst stabiele Wegener bijna de nek om door als topman van dit krantenconcern voor heel veel geld het totaal failliete blaadje De Pers van Marcel Boekhoorn te kopen. Dat kostte de uitgeverij meer dan zestig miljoen. Boekhoorn moet nog regelmatig aan de beademing van het lachen als hij terugdenkt aan deze superdeal. Joop werd er na dit debacle bij Wegener uit geflikkerd, maar kreeg nog wel twee miljoen mee. Dat is knap. En nu kan hij het faillissement van FC Twente aan zijn cv toevoegen. Hij en zijn vriendje Aldo schijnen nog geld van de club te krijgen. Dat hadden zij er niet ingestopt uit clubliefde, maar in de hoop er veel meer uit te sleuren. Middenstand speelt Barcelonaatje. Dat is het meest aandoenlijke van het geheel.

Op de een of andere manier word ik heel vrolijk van dit soort nieuws. Vooral nu ik begrijp dat de maffiose bestuursleden er zelf ook miljoenen aan hebben verloren. Zielig hè? Er is vast wel een adviseur bij KPMG die ervoor kan zorgen dat die schade voor de heren beperkt blijft. De zogenaamde IKEA-constructie. Zelf sleutelen dus.

Waarom trekken voetbalclubs altijd dit soort rijke idioten aan? Moet nog zo vaak denken aan die rare uit de hand gelopen politieman Dirk Scheringa, die een heel volk voor miljoenen naaide om de Berlusconi van Noord-Holland te kunnen uithangen. En heel Alkmaar hobbelde achter die rattenvanger aan.

En ik ben verbaasd. Allereerst door de vele Munstermannen, die zich laten gelden door een voetbalclubje tot hun speeltje te bombarderen, maar ook door het domme klootjesvolk dat dit klakkeloos toelaat. Leden en supporters die een gezellige vereniging voor een habbekrats uit handen geven aan één rijke idioot. Waarom?

Maar dat maakt voetbal wel zo leuk. Lekker dat er altijd iets aan de hand is. Chronisch gedoe met patiënten. Of het nou hooligans of bestuursleden zijn. Ze zijn stuk voor stuk knettergestoord.

Daarom hoop ik dat we dit soort mensen houden. Graaiers die voor reuring zorgen. Munstermannen, Scheringaatjes en andere kleptomanen. Oké, het kost een paar centen, maar we hebben wel lol van al die ijdeltuiten die zich met het voetballen bemoeien. Eigenlijk is het Nederlandse voetbal in de bestuurskamers al jaren spannender dan op de velden. Is daar geen subsidie voor? Misschien wil Medy een commissie voorzitten. Regel ik het pleepapier.

Bron: NRC

Picasso 1
5 maart 2016, 20:14
http://nos.nl/artikel/2090065-infantino-staat-open-voor-videoscheidsrechter.html

Zo makkelijk kan de omslag zijn simpelweg door verandering van voorzitter. Vooralsnog alleen maar woorden maar het geeft de burger hoop. Wie kan er nou tegen een systeem zijn waarbij scheidsrechters worden geholpen eerlijker te fluiten.
En wat Blatter betreft, zo snel mogelijk die pagina omslaan; wat heeft die man toch het voetbal decennialang zwaar benadeeld.

De daad wordt zowaar bij het woord toegevoegd en nog in rap tempo ook.


FIFA gaat videoscheidsrechters inzetten

De FIFA gaat de komende twee seizoenen experimenteren met videoscheidsrechters. Dat heeft de reglementencommissie van de wereldvoetbalbond zaterdag besloten.

De FIFA gaat de technologie inzetten om te bepalen of er sprake is van een geldig doelpunt, overtreding, penalty of rode kaart. Gianni Infantino, de nieuwe voorzitter van de FIFA, is tevreden over het experiment. "Dit is een historische beslissing", liet hij weten. "We nemen deel aan een debat dat nu niet meer te stoppen lijkt. We laten zien dat we luisteren naar het voetbal en ons gezond verstand gebruiken. Dit past bij een nieuw tijdperk dat we zo graag willen inluiden."

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/25328495/__FIFA_zet_videoscheids_in__.html

Die 1 miljoen betaling door Blatter aan Platini blijkt zowaar een zegen voor het voetbal.

Bluebear
5 maart 2016, 20:42
https://www.youtube.com/watch?v=eWHuu7kbPJc

Wentelt Eefje
6 maart 2016, 06:30
COLUMN
Sjoerd Mossou


FC Twente



Dit mag niet eens een column genoemd worden!

Als iemand slechts het verweer dat Van Oostveen een dag eerder liet optekenen door Tubantia als column in een landelijk dagblad parafraseert, lijkt dat eerder op georkestreerde damage control, dan op een "onafhankelijk zinnenprikkelend stukje" zoals een column bedoeld is. In en in triest.

Edit: Zou het toeval zijn of duikt ineens Hans Mulders, de "favoriete goochelaar aller tijden" van Sjoerd Mossou vooral op vanwege het feit dat hij zowel van oorsprong in het Haagse als later in het Twents/Sallandse een streekgenoot van Aldo van der Laan was?

Wentelt Eefje
6 maart 2016, 06:43
COLUMN
Youp van 't Hek


FC Rente

Youp heeft duidelijk niet de ingestoken kijk op Bert van Oostveen die Sjoerd Mossou wel meent te moeten hebben. Hopelijk zet het AD deze man even snel bij het oud vuil als de KNVB met Bert van Oostveen zou moeten doen.

Youp is kennelijk niet heel goed met bedragen (de deal met Boekhoorn leverde weliswaar zeer veel maar toch aanmerkelijk minder verlies op voor Wegener, de afkoopsom van Joop Muntenman aanmerkelijk meer).

Daarnaast is het opvallend stil vanuit de hoek van de voorzitter van Heracles, die zich in eerdere situaties nog wel eens een grote broek meende te moeten aanmeten bij uitspraken over FC Twente. Is Jan Smit inmiddels toch bang dat er in zijn verleden als deurwaarder - die daarmee ook nog eens genoeg geld bij elkaar harkte om eigenaar van een golfclub bij Ommen te worden - gegraven gaat worden (en dan met name het verschil in taxatiewaarde van kunst bij executoriale beslagnames en de opbrengst van dezelfde kunstwerken wanneer door de ook in de familie zijnde kunsthandel deze werken verkocht werden)

Jack42
6 maart 2016, 07:14
Heeft iemand van de voetballiefhebbers ooit van voetbalclub Royal Péruwelz gehoord?

MichelJ
6 maart 2016, 07:33
Heeft iemand van de voetballiefhebbers ooit van voetbalclub Royal Péruwelz gehoord?

Royal Peruwelz is van CL-niveau. Gisteren hebben ze gespeeld tegen met Anderslecht :cool:

Big30
6 maart 2016, 08:37
Heeft iemand van de voetballiefhebbers ooit van voetbalclub Royal Péruwelz gehoord?

Nooit van gehoord, hoewel ik het voetbal toch redelijk op de voet volg. Klinkt ook meer als de naam van een biermerk. Is het niet de naam van een lokaal biertje dat in de Ardennen enige bekendheid geniet?
Ik meen het wel eens gedronken te hebben op een terras in Bastogne. Zou kunnen zijn dat ze sponsor zijn van een café ploeg. Het was een vrij bitter biertje met een vreemde nasmaak.

satanic surfer
6 maart 2016, 09:55
het betreft hier een vereniging die wat spelers transfervrij heeft bijeengeraapt uit de Franse 2é liga en die meedingen in de Belgische competitie naar deelname aan play-off2..Dit verzamelde zootje diende punten te rapen om uit de vermaledijde play-off3 te blijven en wie daarvoor beter tussen het Franse brood met een toefje geitenkaas leggen dan de volgevreten vedettjes van Anderlecht die uiteraard louter op basis van inzet werden opzijgezet? History repeating, een boel omhooggevallen (talentvolle. dat wel) spelertjes die denken dat ze het louter op basis van wat meehobbelen wel tot een goed eind zullen brengen. Not dus zoals weinigen zal mogen verbazen..Ontluisterend zwak wederom van paars-wit maar alla, gezien het amechtige level en ontberene karakter- én inzetvertoon uiteraard te anticiperen.

Als ik me niet schromelijk vergis wordt in het gehucht Péruwelz geen bier gebrouwen, hoogstuitzonderlijk in die regio overigens. Ik vermoed wel een nasty schapenkaas of minstens een deftig afgekruide salamistick als lokale specialiteiten. In zoverre me bekend is de lokale kerk de enige noemenswaardige trekpleister...Voor gelovige Anderlechtfans die een kaarsje wensen te branden op een miraculeuze omwenteling vielleicht een top uitjesadresje...

Leicester overigens weer 5 punten los in Engeland na gelijkspel tussen Tottenham-Arsenal...Het ondenkbare komt steeds dichterbij...Het zou een zegen zijn voor het voetbal en een welgemikte schop in de kloten van het verenigde kapitaalversmossende gezelschap. Fingers crossed.

@j
6 maart 2016, 10:24
Ontluisterend zwak wederom van paars-wit

Wat raar, dat moet dan zeker en vast aan de scheidsrechter hebben gelegen :)

P11111
6 maart 2016, 11:06
Pater Moeskroen-RSC Anderlecht 2-1

Ik dacht dat Pater Moeskroen een folkband was dat voornamelijk tijdens de zomermaanden op feestavonden optreedt. Zelf heb ik ze ooit in Utrecht een keer live 'Roodkapje' horen spelen. Kennelijk onderhouden ze zich tegenwoordig tijdens de wintermaanden ook af en toe met een partijtje voetbal. Dat was mij tot gisteravond onbekend.

Tsja, tegen het huidige Anderlecht kan werkelijk elk samengeraapt elftal winnen. Zelfs een muziekbandteam. Wat een geweldige afgang voor Paars-wit! Het spel van Anderlecht is werkelijk een parodie op voetbal en het is een sprookje te denken dat het nog wat voorstelt.

Als het deze keer maar niet aan de arbiter, de assistent-scheidsrechters en/of de vierde man lag...

https://www.youtube.com/watch?v=4OV1wdDK_-A

satanic surfer
6 maart 2016, 11:21
de staat van het speelveld niet vergeten als mogelijke zondebok..Een behoorlijk patattenveld, dat dient aangestipt te worden doch dat is momenteel eerder een voordeel voor het ietwat hoge ballen snél thuis-spel van Anderlecht...Het was gewoon knudde en simpelweg té kort geschoten op basis van inzet en vooral M.E.N.T.A.L.I.T.E.I.T. zo, qua interpunctie kan bezwaarlijk worden gemopperd nou.

P11111
6 maart 2016, 11:44
Zoveelste wanprestatie van Anderlecht

Moeskroen-Péruwelz heeft een reuzenstap in de richting van het behoud gezet met een 2-1 zege tegen een onthutsend zwak Anderlecht. Anderlecht laat zo dure punten liggen op de voorlaatste speeldag.

Van bij de aftrap was duidelijk te merken dat Moeskroen met veel meer gretigheid dan de tegenstander stond te voetballen. Al na vier minuten zette de thuisploeg een lamlendig Anderlecht op achterstand. Badri boezemde Kara en Heylen zo veel angst in dat hij vrij mocht voorzetten naar Hubert, die al duikend raak kopte (1-0).

Moeskroen puurde uit die vroege treffer nog meer vertrouwen en liep Anderlecht zo ongeveer onder de voet. Nog in het eerste kwartier ontsnapte paars-wit twee keer aan verder onheil. Mohamed kraakte zijn schot en doelman Proto moest zich onvervaard voor Mézague gooien toen een hoekschop slecht verwerkt werd. Geleidelijk aan zag de thuisploeg zich genoodzaakt om haar greep ietwat te lossen, maar nog steeds kreeg een ongekend slordig Anderlecht niks klaar. Proto, de enige bezoeker die nog enigszins zijn niveau haalde, kreeg het lelijk op zijn heupen en maakte dat met weidse gebaren duidelijk.

Het Anderlecht-doelpunt kwam twee minuten voor het rustsignaal werkelijk uit de lucht vallen. De eerste bal tussen de palen was meteen raak. Spits Okaka ongedekt laten bleek dodelijk voor Moeskroen, want de Italiaan mocht Suarez' voorzet ongehinderd inkoppen (1-1).

De onverdiende gelijkmaker leek Moeskroen in het begin van de tweede helft even de benen af te snijden. Anderlecht leek iets minder zwak uit de kleedkamer te zijn gekomen, al bleef de Brusselse 'dreiging' slechts beperkt tot een mistrap van Djuricic. De minuten tikten langzaam weg terwijl het veld er steeds zwaarder bij ging liggen. Moeskroen zette aan en invaller Viola bediende Badri, die de fusieploeg uiteindelijk naar het delirium kopte (2-1).

Het moet al heel raar lopen wil Moeskroen-Péruwelz nu nog degraderen. Het armoedige Anderlecht droop met het schaamrood op de kaken van het veld af.

Bron: Voetbalspirit

Wentelt Eefje
6 maart 2016, 14:14
We weten allemaal dat de journalist van de Voetbalspirit de wedstrijd niet gezien heeft of in het beste geval een geheel andere wedstrijd dan degene wiens maag momenteel ongetwijfeld leeggepompt wordt op de intensive care...

<deket-modus aan>
"We waren veel beter, we lieten ze juist komen. We wilden dat ze met hun krachten smeten in het begin, voordat we vernietigend zouden toeslaan. Nog voor rust bleek de tactiek al te werken toen we gelijk kwamen. Dat zij scoorden omdat iemand met het hoofd tegen de bal aanviel was onrechtvaardig en onverdiend. Dat bleek ook onmiddellijk na de rust toen Peruwelz geheel weggespeeld werd. Botte pech verhinderde dat wij scoren, Djuricic had zoveel meer verdiend. Uiteindelijk bleek de thuisploeg beter gewend aan dit maanlandschap dat voor voetbalveld diende door te gaan waarbij ze aan zes penalty's ontsnapten. Deze scheidsrechter zou bij de junioren nog niet eens mogen vlaggen en zal dat waarschijnlijk ook zijn leven lang niet gaan doen. Dit blijft ook niet onopgemerkt bij de scheidsrechtercommissie hopelijk. Rood van woede over dit schandalige veld verliet een veel beter Paars-wit met opgeheven hoofd het veld na deze onterechte ongelukkige nederlaag. Wat deden de b-ploegjes in Luxemburg eigenlijk vandaag?"
<deket-modus uit>

Dat scheelt hem een paar spel- en typefouten als hij weer voorzichtig mag beginnen met typen...