PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball 2016



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Hemaworst
7 april 2016, 17:33
Ik memoreer slecht aan de dramatisch slechte Europese campagne van Ajax, niet alleen als je naar het resultaat kijkt maar vooral het slaapverwekkende voetbal. Hier nog de opfrisser. Zo iets mag je de voetbal fans maar ook Ajax niet nog een keer aandoen, gewogen en te licht bevonden.

Klopt. Wat je weer gemakshalve vergeet is dat je dit soort zelfde staatjes kunt maken voor zowel Ajax als PSV over de laatste drie vier seizoenen. Nogmaals PSV heeft een heel leuk Europees seizoen gedraaid. Dit jaar. Toevallig. Want met grotendeels dezelfde selectie was het vorig jaar ook kut-met-de-bekende-peren voor PSV. Daarnaast, als PSV werkelijk zo'n dijk van een selectie heeft, dan zouden ze met twee vingers in de neus kampioen van Nederland moeten worden, maar dat is ook weer niet het geval. Blijkbaar zitten er toch nog wat verborgen gebreken in deze 'briljante' selectie. Leuk dat je pas door Atletico wordt uitgeschakeld, maar wat heb je er aan als je volgend jaar geen Champions League speelt omdat je tegen laagvliegers als Excelsior, Willem II en Roda punten morst?

Dit alles heeft niets met afgunst of frustratie te maken. Tuurlijk zou ik Ajax graag beter hebben zien presteren. Maar dat geldt ook voor de andere Nederlandse clubs. Als het om Europese competities gaat, ben ik altijd voor Nederlandse clubs, zelfs voor PSV :-) Waarom het aankoopbeleid van Ajax dramatisch was snap ik niet. Er hoefde niet veel aangekocht te worden door de goede doorstroom vanuit de jeugd. De eerste helft van het seizoen waren er twijfels over Milik, maar die scoort de laatste tijd veel en regelmatig. Kijk, als PSV-fan ben je gewend aan aankopen, want vanuit de club zelf komt niks. Voetballend vermogen moet per definitie van buitenaf worden gehaald. Dan maak je uiteraard makkelijk de fout te denken dat andere clubs net zo beperkt zijn qua talenten. Niet doen. Ajax is wat dat betreft een ander kaliber en een club met een andere visie. Die kun je, wat dat betreft, nooit met een koopclub als PSV vergelijken.

@j
7 april 2016, 22:59
Talenten zelf opleiden of spelers kopen, zowel Ajax als PSV zullen in de huidige situatie van het internationale voetbal NOOIT meer tot de absolute top door kunnen dringen !
Ajax talenten worden, zodra ze echt bewijzen goed te zijn, weggekocht door Europese clubs met veel meer geld.
PSV kan de echte topspelers niet betalen en als ze ook een talent in huis hebben (Depay) dan wordt ook die weggekocht.
We moeten dus blij zijn dat er, zoals dit jaar, eens een Nederlandse club zo ver is gekomen in de CL, meer zit er echt niet in.
Dit alles geldt overigens ook voor onze Zuiderburen.
De tijd dat Feijenoord, Ajax, PSV en Anderlecht Europacups wonnen is helaas verleden tijd !

Hemaworst
8 april 2016, 06:55
Ajax talenten worden, zodra ze echt bewijzen goed te zijn, weggekocht door Europese clubs met veel meer geld.
PSV kan de echte topspelers niet betalen en als ze ook een talent in huis hebben (Depay) dan wordt ook die weggekocht.

Ik zag tijdens een CL-wedstrijd eerder deze week een staatje voorbij komen dat Manchester City sinds het in handen van een oliesheik is gevallen voor méér dan een miljard euro aan spelers heeft gekocht. Zo lang de FIFA niet tegen dit soort haast walgelijke excessen kan optreden, hebben Lage Landen clubs inderdaad weinig te zoeken in de Europese competities en mag je trots zijn op een incidenteel succesje a la wat PSV dit seizoen heeft behaald.

@j
8 april 2016, 07:39
Met weemoed denk ik terug aan de tijd dat clubs maximaal 2 a 3 buitenlanders op mochten stellen en het voetbal niet geregeerd werd door het grote geld !
Nu lopen er bij de absolute top louter buitenlanders rond aangevuld met hooguit 2 a 3 spelers uit het eigen land.

deket
8 april 2016, 22:09
Hoorde waaien dat NEC van outfit gaat veranderen. Nu je moet geen modeinsider zijn om te oordelen dat deze niet veel soeps zijn, maar het kan og altijd erger, bv in het roos

molaar
8 april 2016, 22:31
Hoorde waaien dat NEC van outfit gaat veranderen. Nu je moet geen modeinsider zijn om te oordelen dat deze niet veel soeps zijn, maar het kan og altijd erger, bv in het roos
wat is de kleur van roos ?? kan rood zijn blauw , zwart, geel , oranje ff duidelijkheid mis ik de laatste tijd aan jou

Teiresas
8 april 2016, 22:58
Met weemoed denk ik terug aan de tijd dat clubs maximaal 2 a 3 buitenlanders op mochten stellen en het voetbal niet geregeerd werd door het grote geld !
Nu lopen er bij de absolute top louter buitenlanders rond aangevuld met hooguit 2 a 3 spelers uit het eigen land.

Zat van de week ManCity tegen PSG te kijken . Bij Man C was in de basis 11 alleen de keeper Engels. Bij PSG stonden er 2 Fransen...
Inderdaad geen lol meer aan. En t wordt de komende jaren alleen nog maar erger. Het internationale clubvoetbal is een aangelegenheid geworden van een handjevol clubs, doorgaans eigendom van een Russische oligarch of een Arabische prins...

deket
8 april 2016, 23:26
Geen grap. De belangrijkste cosponsor van MVV, blijkt saunaclub Sixsens te zijn.
ken het kontrakt niet, maar indien ze ook winstpremies moeten betalen gaat die sexclub niet veel geld verliezen, MVV wint bijna nooit. Ooit een fiere eredivisie ploeg gesponsord door het plaatselijk sanitair.
maar ook hier wat nuance en relativeren. Wat betekent Eredivisie in de Luxemburgse, sorry Nederlandse kompetitie

deket
8 april 2016, 23:31
Links en rechtd zijn gedateerde begrippen hoor Molaar, dus ook rood en blauw.
paars, wit is de kleur, hoewel Real deze kleuren geen eer aandeden deze week, Beerschot evenmin

Sjeufke
9 april 2016, 00:11
Geen grap. De belangrijkste cosponsor van MVV, blijkt saunaclub Sixsens te zijn.
ken het kontrakt niet, maar indien ze ook winstpremies moeten betalen gaat die sexclub niet veel geld verliezen, MVV wint bijna nooit. Ooit een fiere eredivisie ploeg gesponsord door het plaatselijk sanitair.
maar ook hier wat nuance en relativeren. Wat betekent Eredivisie in de Luxemburgse, sorry Nederlandse kompetitie

Ik reageer zelden in deze topic.
Maar wil toch wat onzin uit jouw pen ontkrachten.
=> Sixsens is de belangrijkste cosponsor van MVV. Op wat baseer jij de term: belangrijkste cosponsor? Dikke Duim?
=> "want MVV wint bijna nooit". Je moet toch eens beter naar de statistieken kijken!
=> "Wat betekent Eredivisie in de Luxemburgse, sorry Nederlandse kompetitie?" Luxemburgse? De clou ontgaat mij helemaal! In jouw geval helpt de spellingcontrole je niet!

Ik ga hier niet beweren dat MVV een topclub is. Integendeel, MVV is een club in het midden (qua prestaties) in de jupilerleague. En als het meezit mogen ze mee doen aan de nacompetitie promotie/degradatie.
Het beeld dat jij schetst...... . Jij hebt vast een dikke scheet dwarszitten, waar je maar niet vanaf komt. En zo zijn er meer dingen waar je maar niet vanaf komt. :rolleyes:

Ik heb gezegd :biggrin:

deket
9 april 2016, 00:38
Voor het slapengaan, nog dit voor onze oudere snoeper en MVVsupporter.
Sixsens, nee niets grote duim, informeer bij het bestuur van je MVV, en bij Sixsens.
2. De clou lijkt me duidelijk, de eredivisie stelt al een tijd niets meer voor, wie het tegendeel beweert gelooft in de Sint, de goede oude, nog met zwarte piet. Enfabeltjeskrant komt terug. Voortgezet door de zoon, van de bedenker maar dit terzijde.

Sjeufke
9 april 2016, 01:54
Voor het slapengaan, nog dit voor onze oudere snoeper en MVVsupporter.
"oudere snoeper": ik zal maar niet vragen naar jouw geboortejaar ;)


Sixsens, nee niets grote duim, informeer bij het bestuur van je MVV, en bij Sixsens.
Schijnbaar heb jij al diepgravend onderzoek gedaan.....! Proficiat! Mij interesseert het totaal niets. Sterker nog, ik heb er geen ene ...... mee te maken. Het gaat jou, mij en anderen totaal niets aan.


2. De clou lijkt me duidelijk, de eredivisie stelt al een tijd niets meer voor, wie het tegendeel beweert gelooft in de Sint, de goede oude, nog met zwarte piet. Enfabeltjeskrant komt terug. Voortgezet door de zoon, van de bedenker maar dit terzijde.
Tja......voetbal is emotie! Anderlecht is ........? :gruebel:

deket
9 april 2016, 08:33
Anderlecht is idd de mooiste club ter wereld ja.
en het gaat ons wel aan, ga straks na een warm bad naar Sixsens en zou toch liever hebben dat ze m7jn entreegeld gaan spenderen aan onderwijs voor arme kinderen, wezen etc.
iets anders nu, terwijl ik neuk hoop ik dat Gent eindelijk nog eens goed speelt bij de meest overroepen Club , ter wereld terwijl de mooiste club morgen de volle buit meeneemt op Waregem.

Hemaworst
9 april 2016, 09:18
Geen grap. De belangrijkste cosponsor van MVV, blijkt saunaclub Sixsens te zijn.
ken het kontrakt niet, maar indien ze ook winstpremies moeten betalen gaat die sexclub niet veel geld verliezen, MVV wint bijna nooit. Ooit een fiere eredivisie ploeg gesponsord door het plaatselijk sanitair.

Deket, wat ben je toch weer een rel-nicht... MVV heeft meer dan 200 (!) sponsoren die allemaal één van de partner- of premiumpakketjes hebben gekocht. Sixsens is één van die ruim 200 lokale bedrijfjes dat, laat ik een gok doen, voor 2000 euro per seizoen een stoeltje hebben gekocht. Belangrijkste co-sponsor my ass...

http://www.mvv.nl/business/sponsoren/page=7
http://www.mvv.nl/business/partnerpakketten-2015-2016

Hemaworst
9 april 2016, 09:34
En Deket, nu ik je toch aan de lijn heb... Wat bezielt Anderlecht in Godsnaam om een Albanese trainer aan te stellen? Moet een Albanees Belgen leren voetballen? Da's toch een beetje hetzelfde als een lokale patatbakker aanstellen als hoofd van de keukenbrigade van een leuk Brussels restaurant.

deket
9 april 2016, 10:33
Bijna de helft van publiciteitsborden zijn van Sixsens. Eerst informeren voor je schrijft.
maakt mij niet uit, er is een bordeel uit Zundert die wielrenners sponsoren en het Duitse ST. Pauli ook door Bordelen.
Rel ja, maar nicht? Kom dan maar kijken in Sixsens
en waarom een Albanees geen bekwame trainer zou zijn, ontgaat me volledig.
Albanië mag wel naar het EK, je Nederland daarintegen?,,,,,

Hemaworst
9 april 2016, 11:00
Sixsens sponsort, nogmaals met meer dan 200 andere bedrijven en bedrijfjes, de plaatselijke voetbalclub. Al sinds 2013, dus wat dat betreft is je constatering ofwel aan de behoorlijk late kant of bewust uit de categorie relnichterij geplukt. Bedoel je trouwens met publiciteitsborden de LED-boarding rondom het veld?

Albanie is nou niet echt een land dat ik met kwalitatief hoogstaand voetbal associeer. Dat Albanie naar het EK gaat maakt ze nog geen voetbalhoogvliegers, net zo min als Nederland opeens categorie Luxemburg is. Mocht dat wel het geval zijn dan degradeer je indirect spelers als Ceulemans, Gerets, van Himst en van der Elst tot voetbalkneuzen wegens het missen van allerlei EK's en WK's in hun hoogtijdagen. Maar goed, zoals wel vaker staan de oogkleppen selectief gericht.

deket
9 april 2016, 11:27
Het aantal deelnames aan een WK, nog altijd het hoogste ligt bij Belgie hoger dan bij Nederland.
Geef het maar even, mee om de perceptie tegen te gaan en nu neuken, immers altijd wanneer men het hier heeft over Anderlecht, krijg ik de reactie zoals de hond van Pavlov

Hemaworst
9 april 2016, 11:30
Het aantal deelnames aan een WK, nog altijd het hoogste ligt bij Belgie hoger dan bij Nederland.
Geef het maar even, mee om de perceptie tegen te gaan en nu neuken, immers altijd wanneer men het hier heeft over Anderlecht, krijg ik de reactie van Pavlof

Je zwabbert, Deket. Onderwerp was niet aantal deelnames van Belgie, maar het afserveren van spelers/trainers bij gemiste EK's en/of WK's. Neuk ze! :)

deket
9 april 2016, 22:10
Ben ik ook aan het doen, zelfs op de banken voor het voetbalscherm bleven ze mij als een pacha behandelen zodat ik handen, tong en de rest te kort kwam, Anfrea, Sissy, Carmen, Nicole allen paseren vol overgave maar het meeste ging ik met 2 hongaarse babes van 20jaar recht van de schoolbanken, waarvan een zelfs de mooiste die ik ooit gezien heb in een club en nog uitstekende service ook, maar het ging over het voetbalitem en ik zag stukken van Ajax die vol stress speelden en zowel letterlijk en figuurlijk veel bloed, zweet en tranen kosten. Toen ze eindelijk scoorden, was het mijn beurt om nog eens een trio te scoren, nadien zag ik ook PSV sukkelen en dat op eigen veld tegen Willem 2 godbetert. Ze wonnen, ja maar sorry Nedlovefkk en Big30, indrukwekkend was het niet. En Hemaworst ik had nog even tijd om te eten en te verrifieren dat het heus wel over een veel hoger bedrag gaat, zoals ik al wist, en ik schop graag rel, ja, maar ik ben geen moralist die problemen heeft met sponsoring door een bordeel, jij wel Hemaworst? Weet niet wat voor beroep je doet maar voor dat bedrag moet je veel Hemaworsten verkopen hoor, maar ik moet jullie laten, voel immers tegelijk een tong in mijn oor en mond, boven. Beneden was dit permanent maar kan je niet mailen.
anyway morgen naar zuid-west Vlaanderen, met name Waregem. Duimen jullie maar mee

LittleJoe
9 april 2016, 22:32
anyway morgen naar zuid-west Vlaanderen, met name Waregem. Duimen jullie maar mee

Natuurlijk duim ik met plezier mee, maar dan wel voor Zulte ☺☺☺

Hemaworst
9 april 2016, 22:53
Blij dat je je vermaakt! Want dat is niet mogelijk als je vandaag Ajax en/of PSV moest kijken. Dramatisch slecht voetbal. Succes morgen!

Big30
10 april 2016, 00:35
Maar laten we weer naar de kern terug gaan d.i. het voetballen sec! Ik volg de jeugdteams niet zo als bv. P020, hij is een echte expert. Wat me opvalt is niet alleen het recente verlies vd Ajax A1 tegen de PSV A1, 4-0 meen ik maar ook bv de klasse en kracht vd PSV B1 junioren die recent ook weer de Ajax B1 van het veld speelden. Wat me opviel was vooral het feit dat de PSV jeugd technisch zo sterk speelde maar gemiddeld ook nog eens 2 koppen groter was dan de dreumessen die bij Ajax speelden. Heeft dit me de selectie criteria van jeugdspelers bij Ajax te maken???

Ik zag veel talent bij PSV meer bepaald deze ijzersterke jongeman Gianluca Scamacca, wat een talent is dat zeg! Hier de video om nog even wat te genieten, speciaal voor P020.


https://www.youtube.com/watch?v=Eg6YEXuDd6E

Hij heeft meen ik al zijn debuut gemaakt bij jong PSV dat gisteren overigens won van jong Ajax op de toekomst. Ajax speelde op volle oorlogs sterkte met spelers als Nouri, Muric, Zivkovic, Cerny die volgens mij allen al in het eerste gedebuteerd hebben.

Mijn vraag aan P020 en andere Ajax watchers en kenners, is het nu zo dat de Jeugd van PSV gewoon veel beter is dan die van Ajax of is dit een kwestie van toeval?
Speciaal voor P020 die het jeugd voetbal met veel aandacht volgt maar ook HW die veel kwaliteiten in de Ajax A1 selectie meent te zien haal ik bovenstaand bericht nog maar eens naar boven.
De reden is dat ook deze zaterdag PSV A1 in de uitwedstrijd tegen Ajax weer de betere ploeg was en dan ook verdiend met 1-2 de wedstrijd heeft gewonnen.
Tegelijk moeten we aan de 4-0 thuis winst en de 1-2 uit winst tegen Ajax ook weer niet te veel conclusies gaan verbinden.

Uit de analyse van P020 zal dan ook zeker blijken dat Ajax A1 ernstig verzwakt was en zelfs op spelers vh nivo Cerny en Nouri een beroep moest doen!

Hemaworst
10 april 2016, 06:08
De reden is dat ook deze zaterdag PSV A1 in de uitwedstrijd tegen Ajax weer de betere ploeg was en dan ook verdiend met 1-2 de wedstrijd heeft gewonnen.

Tsja... vandaag de dag moet je al afzakken naar de jeugdafdelingen om nog de loftrompet over PSV te kunnen steken. :rofl:

satanic surfer
10 april 2016, 16:27
na wederom een hardbevochten zege loops Leicester voorlopig 10 punten uit op Tottenham dat zo dadelijk aantreedt tegen manutd...Mits een misstap van Tottenham komt de verrassendste titel in een eeuwigheid toch echt dichtbij...Nog 5 matchen voor de boeg, 3 zeges volstaan voor Leicester, na een misstap van Tottenham wat ik wel verwacht vandaag onder de druk zelfs 2 waarschijnlijk...Prachtig toch...

Willem2
10 april 2016, 18:56
http://www.telegraaf.nl/binnenland/25572894/__Amateurvoetballers_doen_als_Ronaldo__.html

zoek p1 of r7

Willem2
11 april 2016, 14:42
5 redenen om blij te zijn met de terugkeer van Sparta

Met tweemaal een gelijkspel de laatste weken houdt Sparta de spanning er nog een beetje in. Maar het kampioenschap in de Eerste Divisie is binnenkort toch echt een feit. Als de Kasteelclub maandagavond van Jong Ajax wint, keert Sparta na zes jaar afwezigheid terug op het hoogste niveau. Daar worden veel voetballiefhebbers blij van, en wel hierom: ........... http://www.ad.nl/ad/nl/1434/Sparta-Rotterdam/article/detail/4279877/2016/04/11/5-redenen-om-blij-te-zijn-met-de-terugkeer-van-Sparta.dhtml

deket
12 april 2016, 09:51
Hier zaten we op te wachten: vrouwelijke parodie op Ronaldo in ondergoed en dan nog een Nederlandse ook.
voir haar wil ik een uitzondering maken om naar het vrouwenvoetbzl te gaan.
bron, digiversie van de sportwereld, Het Nieuwsblad

Corrigeer
Hier zaten we op te wachten: vrouwelijke parodie op Ronaldo in ondergoed

Big30
12 april 2016, 10:58
Goed dat Sparta weer terug is in de Eredivisie waar de club ook thuishoort maar goed, historie mooi maar je moet wel promoveren en dat deden ze.

Zou Excelsior het redden dan hebben we volgend jaar 3 Rotterdamse eredivisie ploegen. Niets tegen Excelsior maar met hun budget en stadion, hoe sympathiek ook, horen ze eigenlijk niet in de eredivisie thuis, dan zie ik daar liever NAC, Eagles of MVV.
Wat mij betreft gaat de KNVB eisen stellen mbt de accommodatie en het budget de 10-10 regeling, stadion moet een capaciteit hebben van minimaal 10.000 man en het budget moet minimaal 10 miljoen euro bedragen om in de eredivisie uit te komen.

Drie clubs in de eredivisie uit dezelfde stad komt niet vaak voor, al is het voor Rotterdam niet de eerste keer, in een grijs verleden in de jaren zestig had Amsterdam dat meen ik ook met Ajax, Blauw-Wit en DWS en daarna nog even 2 clubs met FC Amsterdam.
Oeps foetje bij de Volewijckers was ik niet zeker maar die hebben ook zelfs als vierde Amsterdamse club tegelijk eredivisie gespeeld.

Twee clubs in de eredivisie ook niet veel voorkomend, voor FC Utrecht als club waren dat Elinkwijk en DOS in Den Haag had je ADO en Holland Sport en in Eindhoven heel even PSV en Eindhoven. Of mis ik nu een stad??

Teiresas
12 april 2016, 12:23
Welkom terug Sparta!

Spart eindelijk terug in de eredivisie. En, inderdaad, daar horen ze ook. Hopelijk is Sparta dit keer weer langer op het hoogste podium actief dan na de laatste rentree. Met Alex Pastoor aan het roer geef ik ze een goede kans in ieder geval het eerste jaar zich te kunnen handhaven.

Ik geef Big groot gelijk. Ofschoon ik natuurlijk een Rotterdammert ben, mag Excelsior van mij degraderen. Geen beleving daar, stadionnetje de helft zo groot als dat van IJsselmeervogels, budget nauwelijks genoeg voor een jaartje clubhopping. Heeft natuurlijk niets op het hoogste niveau te zoeken. Veredelde amateurclub die het imago van oud-papier nooit zal kwijtraken.
Stadionnetje ligt overigens wél op een mooie plek, zo aan de Maasboulevard. Ik weet niet of het eigendom van de club is, maar dat stukkie grond moet een aardig centje waard zijn.

NAC moet terug. En wel onmiddellijk. Dáár weten ze wat beleving is. Alleen wel de thuiswedstrijden uitsluitend op zaterdagavond spelen he... Dan gaat 't weer goedkomen daar in Breda.

Nedlovefkk
12 april 2016, 14:55
Ik bewaar geen goede herinneringen aan de enige uitwedstrijd die ik ooit met PSV naar Sparta heb verricht. Had natuurlijk te maken met de uitslag :)
Voor de rest mooi dat ze terug zijn. Spangen mag er trots op zijn..

@j
12 april 2016, 21:38
Kevin de Bruyne schiet Manchester City naar de halve finale van de Champions Leage !

deket
12 april 2016, 21:45
Idd, weer een Belg die het verschil maakt. Satanic, gelukkig vul jij mijn voetbaltoto niet in, weliswaar speelde PSG onder de verwachting. Hart hield zij doel wel schoon
En schreef deket niet dat Real het zal rechtzetten? Je mag van Ronaldo denken wat je wil, maar ook hij doet het weer

Nedlovefkk
12 april 2016, 21:48
Heerlijke goal van die De Bruyne. Mooi publiek daar bij City.

Morgen Bayern en Barca? Nog geen gelopen zaak.

Picasso 1
12 april 2016, 22:01
Idd, weer een Belg die het verschil maakt. Satanic, gelukkig vul jij mijn voetbaltoto niet in, weliswaar speelde PSG onder de verwachting. Hart hield zij doel wel schoon
En schreef deket niet dat Real het zal rechtzetten? Je mag van Ronaldo denken wat je wil, maar ook hij doet het weer
PSG inderdaad onder verwachting. Wat een misser overigens van Aguero bij de penalty, mijn inziens een erg overschatte speler. Manchester City voor het eerst van hun bestaan in de halve finale van de CL.
Real Madrid gelukkig de slechte uitslag van de eerste wedstrijd goed gemaakt, had er wat twijfels over of ze dat ging lukken. Hopelijk komen ze uit deze strijd wat sterker uit gezien de zwaarte van wat er nu gaat komen in de halve finale. Benieuwd wat morgen Bayern en Barcelona doen.

Hemaworst
13 april 2016, 07:20
Kevin de Bruyne schiet Manchester City naar de halve finale van de Champions Leage !

Als-ie niet had geschoten waren ze ook naar de halve finale gegaan...:cool:

deket
13 april 2016, 20:29
Zie hier Atletico net scoren tegen een onherkenbaar Barcelona. Wel moeten de Catalanen nu eindelijk wakkerschieten.
btw, waar is de tijd dat je nog Nederlandse spelers vond bij zulk treffen.
als indicatie kan dat tellen.
en indien Exelsior erin blijft vind ik 3 ploegen van een stad wat veel, hoewel ik nog een tijd weet dat Antwerpen er 3 in de hoogdte afdeling had en nu geen meer.
ik gun het Sparta, volkse club met trouwe aanhang. Exelsior is dat minder en moeten een jonge centrale verdediger naar Ajax laten gaan, ene Doekhi of zo, hopelijk laat de ploeg van Peter zich niet in de DOEKEN doen met DOEKHI.
soit, Atletico kan nu hun geliefkoosde spel spelen

Picasso 1
13 april 2016, 20:50
Barcelona roept het noodlot over zichzelf af door niet voor de goal/winst te gaan zoals ze dat eigenlijk normaal altijd doen. Ze weten dat als Atletico één keer scoort dat ze eruit liggen en toch kozen ze voor een terughoudende defensieve speelstijl ondanks ze dat niet gewend zijn. Maar goed, een tegengoal van Barcelona is ook genoeg voor ze. Wat mij betreft mag Atletico echter door gaan, denk dat ze dat verdienen op basis van de eerste helft in Nou Camp en het wedstrijdbeeld vandaag.

Big30
13 april 2016, 20:58
Bayern begon niet goed, achterin soms een gatenkaas maar staat nu 1-2 dat zal niet meer misgaan.

Zag al zappend net bijna de 2-0 voor Atletico vallen, spanning verzekerd. Uitgangspositie ideaal voor Atletico, denk tochbdat Barca terug komt.

deket
13 april 2016, 21:42
Wist niet dat Messi meedeed tot hij die vrijetrap gemist had op een nippertje.
Barca kwam dus niet terug en Atletico won verdient

Teiresas
13 april 2016, 22:48
ik gun het Sparta, volkse club met trouwe aanhang. Exelsior is dat minder

Deket, Sparta is geen 'volkse' club. De volkse club in Rotterdam is Feyenoord. Sparta is een herenclub. Excelsior is eigenlijk geen van beide...

deket
14 april 2016, 13:38
OPROEP!

Aan alle voetballiefhebbers supporter mee op zondag 17 april voor de mooiste club tgo de minst sympathieke ploeg.
@de Belgen,'voor ons voetbal weet iedereen dat Anderlecht in tegenstelling tot Brugge geen mal figuur zal slaan in de CL, dus,,,,,

P11111
14 april 2016, 17:37
OPROEP!

Ik zal het doorgeven aan B30.

deket
15 april 2016, 07:31
Liefhebbers van schoonheid, kijk naar het item, wie, wat, waar? Gisterenavond verzonden.

Big30
15 april 2016, 07:36
Liefhebbers van schoonheid, kijk naar het item, wie, wat, waar? Gisterenavond verzonden.
Deket, mooie foto's maar wel erg lastig vind ik :tongue:, ehm of :rolleyes:?

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?44623-Wie-wat-waar&p=479854#post479854

Strijker
15 april 2016, 07:42
Liefhebbers van schoonheid, kijk naar het item, wie, wat, waar? Gisterenavond verzonden.

Het zijn inderdaad wel 3 leuke dames.

Picasso 1
15 april 2016, 10:28
Ik zag tijdens een CL-wedstrijd eerder deze week een staatje voorbij komen dat Manchester City sinds het in handen van een oliesheik is gevallen voor méér dan een miljard euro aan spelers heeft gekocht. Zo lang de FIFA niet tegen dit soort haast walgelijke excessen kan optreden, hebben Lage Landen clubs inderdaad weinig te zoeken in de Europese competities en mag je trots zijn op een incidenteel succesje a la wat PSV dit seizoen heeft behaald.

Gaat inderdaad op voor de Champions League. Toch is het niet helemaal een excuus, ik zie bijvoorbeeld Atletico met een bescheiden begroting op het niveau van Ajax regelmatig erg ver door komen in de Champions League. Verder lijkt het niet op te gaan voor de Europa League waarin bijvoorbeeld Sevilla en Villareal met bescheiden budgetten elk jaar erg ver in door komen.


Dit zijn de laatste 4 van de CL en de laatste 4 van de EL:

http://futbol.as.com/futbol/imagenes/2016/04/14/champions/1460665367_475690_1460670720_noticia_grande.jpg

En dit zijn de clubs met de hoogste begrotingen (Atletico laag op deze lijst en geen Sevilla, geen Villareal en geen Shaktar):

http://www.consultancy.nl/illustrations/news/detail/1459237291298_Deloitte--Ajax-in-Top-30-rijkste-voetbalclubs-Europa.jpg

Er staan 4 Spaanse teams in de halve finale van de CL en EL en slechts 1 ervan staat hoog op de begrotingenlijst van clubs. Vooral bij de EL lijkt geld geen excuus te zijn (alleen Liverpool als relatief rijke ploeg) om ook als Nederlandse club erg ver te komen en mogelijk ook de eindprijs te pakken, en het succes van Atletico in de CL is in principe vanuit financieel oogpunt te evenaren door Ajax.

Hemaworst
15 april 2016, 10:58
Gaat inderdaad op voor de Champions League. Toch is het niet helemaal een excuus, ik zie bijvoorbeeld Atletico met een bescheiden begroting op het niveau van Ajax regelmatig erg ver door komen in de Champions League. Verder lijkt het niet op te gaan voor de Europa League waarin bijvoorbeeld Sevilla en Villareal met bescheiden budgetten elk jaar erg ver in door komen.

Er staan 4 Spaanse teams in de halve finale van de CL en EL en slechts 1 ervan staat hoog op de begrotingenlijst van clubs. Vooral bij de EL lijkt geld geen excuus te zijn (alleen Liverpool als relatief rijke ploeg) om ook als Nederlandse club erg ver te komen en mogelijk ook de eindprijs te pakken, en het succes van Atletico in de CL is in principe vanuit financieel oogpunt te evenaren door Ajax.

Volgens mij haal je kapitaal en budget door elkaar. Hoewel Ajax ruim 100 miljoen op de bank heeft, werken ze de laatste jaren met een budget van om en nabij de 60-65 miljoen per jaar. Atlectico Madrid werkt met een budget dat ruim tweeeneenhalf keer zo groot is (ca. 150 miljoen). Bron: http://en.classora.com/reports/x172914/ranking-of-spains-first-division-soccer-league-teams-by-budget. Ook qua omzet blijft een club als Ajax (maar ook PSV) ver achter. Ajax heeft een omzet van om en nabij de 108 miljoen per jaar waar Atletico Madrid in 2014 ruim 180 miljoen omzet.

Qua budget zou je Ajax moeten vergelijken met Villareal, ook Sevilla werkt nl. met een budget dat 30% hoger is dan dat van Ajax en PSV.

Picasso 1
15 april 2016, 11:15
Volgens mij haal je kapitaal en budget door elkaar. Hoewel Ajax ruim 100 miljoen op de bank heeft, werken ze de laatste jaren met een budget van om en nabij de 60-65 miljoen per jaar. Atlectico Madrid werkt met een budget dat ruim tweeeneenhalf keer zo groot is (ca. 150 miljoen). Bron: http://en.classora.com/reports/x172914/ranking-of-spains-first-division-soccer-league-teams-by-budget. Ook qua omzet blijft een club als Ajax (maar ook PSV) ver achter. Ajax heeft een omzet van om en nabij de 108 miljoen per jaar waar Atletico Madrid in 2014 ruim 180 miljoen omzet.

Qua budget zou je Ajax moeten vergelijken met Villareal, ook Sevilla werkt nl. met een budget dat 30% hoger is dan dat van Ajax en PSV.

Mijn overzicht boven is een weergave van de behaalde omzet per club en dus niet van de kapitaal van een club. Hoeveel kosten daartegenover staan dat is weer afhankelijk van het beleid van de club en heeft de club in principe in eigen hand en dus ook het besteedbare budget wat daaruit beschikbaar komt. Apart dat uit jouw link een bedrag voor Atletico uitkomt dat 30 miljoen hoger ligt dan in de door mij geposte overzicht.

Zie de begroting van Nederlandse clubs:

Overzicht begroting per eredivisieclub 2014/2015

1 - Ajax Amsterdam – begroting: 65 miljoen euro

2 - PSV Eindhoven – begroting: 62 miljoen euro

3 - FC Twente – begroting 46 miljoen euro

4 - Feyenoord Rotterdam – begroting: 35 miljoen euro

Bron: https://tallsay.com/page/4294975745/begrotingen-clubs-eredivisie-2014-2015


Vergeleken met Spaanse clubs is dat dus te vergelijken met positie vanaf nummer 6 uit jouw link.

6 Ath. Club Bilbao 67 miljoen
7 Real Sociedad 54 miljoen
8 Espanyol 54 miljoen
9 Villarreal CF 48 miljoen


Maar goed, is voor mij geen discussie dat vooral in de CL het geld domineert. Wel dat Nederlandse clubs in beide Europese competities niks te zoeken hebben. Bilbao speelde nog gisteren en Villareal is in de halve finale. Wat Atletico betreft zie ik vooralsnog een inconsistentie tussen jouw info en die van mij, ik dacht dat ze op het niveau van Ajax zitten.

Hemaworst
15 april 2016, 11:26
Mijn overzicht boven is een weergave van de behaalde omzet per club en dus niet van de kapitaal van een club. Hoeveel kosten daartegenover staan dat is weer afhankelijk van het beleid van de club en heeft de club in principe in eigen hand.

Volgens mij zeggen we hetzelfde, namelijk dat het budget (geld dat daadwerkelijk uitgegeven mag worden) van de Nederlandse topclubs gelijk is aan de vier door jou genoemde Spaanse subtoppers. Geen van deze vier zie ik overigens in jouw Cl/EL-lijstje staan, dus vraag ik me alleen nog af welke Atletico je bedoelt in de zinsnede "ik zie bijvoorbeeld Atletico met een bescheiden begroting op het niveau van Ajax regelmatig erg ver door komen in de Champions League". Kan me niet voorstellen dat je Atletico Bilbao bedoelt? En Atletico Madrid werkt, zoals geconstateerd met een beduidend groter budget dan Ajax.

Big30
15 april 2016, 11:32
De verwarring (omzet/begroting/budget/inkomsten/uitgaven) kan een definitie kwestie zijn, de omzet van Ajax bedroeg de afgelopen jaren in ieder geval steeds een bedrag van iets meer dan 100 miljoen euro, zie:


Ajax heeft het boekjaar 2014/2015 afgesloten met meer omzet en winst dan het voorgaande seizoen. De opbrengsten stegen met 1,5 procent naar 105,4 miljoen euro. De nettowinst viel met 22 miljoen euro een vijfde hoger uit.
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/afc_ajax/24537831/__Meer_omzet_en_winst_voor_Ajax__.html




Ajax heeft over het boekjaar 2013-2014 een netto winst van 16,6 miljoen euro geboekt. Dat is 1,6 miljoen euro minder dan het jaar daarvoor. De netto omzet is met 1,8 miljoen euro gedaald van 105,6 miljoen naar 103,8 miljoen.
http://www.gelderlander.nl/algemeen/sport/winst-en-omzet-ajax-in-2013-2014-gedaald-1.4551836

Voor Atletico kom ik ook een bedrag van 187 miljoen euro tegen, ook zelfs hogere bedragen. Maar hoe het nu precies zit en welke bedragen je met elkaar moet vergelijken is me niet helemaal duidelijk.

Dan hebben we natuurlijk ook nog zaken als eigen vermogen, liquide middelen dan wel schulden. Ajax heeft inmiddels een behoorlijke kaspositie d.i. een eigen vrmogen van meer dan 100 miljoen euro, ik neem aan dat daar niet alleen de liquide middelen (''het geld op de bank") maar ook bezittingen etc mee zijn genomen. In geval van Atletico moet je dan de schulden meenemen, die niet gering zijn maar dit terzijde.

Zie ook:
http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/sports-business-group/deloitte-football-money-league-2015.PDF

Atletico zal ergens inderdaad nu net onder de 200 miljoen euro zitten denk ik, maar die hebben de laatste jaren wel een behoorlijk sprong gemaakt.

Picasso 1
15 april 2016, 11:33
Volgens mij zeggen we hetzelfde, namelijk dat het budget (geld dat daadwerkelijk uitgegeven mag worden) van de Nederlandse topclubs gelijk is aan de vier door jou genoemde Spaanse subtoppers. Geen van deze vier zie ik overigens in jouw Cl/EL-lijstje staan,

Villareal staat toch in de halve finale van EL? En die zit op budgetniveau van FC Twente.
En gisteren werd Bilbao uitgeschakeld in de kwart finale (financieel niveau Ajax en PSV).

Wat Atletico Madrid betreft dacht ik dat ze op bugetniveau van Ajax zitten maar dat lijkt volgens de door jou aangereikte info niet het geval, en zitten dus klaarblijkelijk een stuk hoger.

Hemaworst
15 april 2016, 12:03
Ah... correct. Knappe prestaties van de twee Spaanse EL-clubs! Wekelijks spelen op hoog niveau in de competitie werpt dus wel degelijk vruchten af. Wat dat betreft moeten de Nederlandse topclubs het doen met Cambuur, De Graafschap en Excelsior :frown:

deket
15 april 2016, 12:27
Indeed hoe groet kan het verschil zijn.?
neuk liever met een welgevormde (letterlijk) strakke babe dan met een ma Flodder

Picasso 1
15 april 2016, 12:42
Mooie loting in de Champions League:

Atletico - Bayern
Real Madrid - Manchester City

Hemaworst
15 april 2016, 12:48
Dan hebben we natuurlijk ook nog zaken als eigen vermogen, liquide middelen dan wel schulden.

En dan hebben we nog de UEFA die de zaak verder scheef trekt: http://www.hpdetijd.nl/2015-09-15/hoe-de-uefa-de-oneerlijke-strijd-in-de-champions-league-stimuleert/

P11111
15 april 2016, 13:51
Halve finale (15 april, in Nyon):
Chelsea O19 - Anderlecht O19

De wedstrijd is zojuist afgelopen. Naar verwachting zal onze voetbalmakker deket volgens zijn goed gebruik in de loop van vandaag met een uitgebreide wedstrijdanalyse komen. Tot die tijd houden we de uitslag nog even geheim.

Wel kan ik alvast verklappen dat de scheidsrechter een uitstekende match floot en dat ook zijn twee assistenten foutloos waren.

deket
15 april 2016, 20:00
Elk nadeel heeft zijn voordeel. Zo roven ze misschien minder snel onze talenten.immers de Europese politici ,de UEFA en FIFA, zij slapen voort en doen nogaltijd niets hieraan
en beste Peter, we versloegen onderweg naar de 1/2 finale een aantal grootheden en Ajax, fraai parcours me dunkt. Dus ik schrijf hier duidelijk een aantal topclubs en Ajax, niet waaronder Ajax. Haha

P11111
16 april 2016, 07:59
Het was een kansloze 3-0 nederlaag, deket. Geloof me, met deze uitslag mocht Paars-wit na afloop nog heel blij zijn.

Chelsea was in de halve finale gekomen na een arbitrale blunder in de kwartfinalewedstrijd tegen Ajax. In de slotfase werd een loepzuiver doelpunt van de jonge Amsterdammers afgekeurd, waardoor de eindstand onterecht 1-0 was. En Anderlecht was eigenlijk twee ronden eerder al uitgeschakeld door Dinamo Zagreb, maar werd gered door de UEFA. Ajax en Anderlecht zijn elkaar trouwens helemaal niet tegengekomen in deze league.

Maar goed, dat doet er allemaal niet meer toe. We kunnen nu langzaamaan gaan toeleven naar Anderlecht-Club Brugge bij de grote mannen. Gezien de huidige stand op de ranglijst is winst voor de thuisclub noodzakelijk.

deket
16 april 2016, 08:43
Anderlecht versloeg Ajax in de-17.
en idd, winnen moet vandaar mijn oproep aan al de liefhebbers van mooi voetbal
en betreffende de neutrale Belg : weet dat Anderlecht Belgie wel eervol zal vertegenwoordigen in de CL en Brugge niet.

deket
16 april 2016, 09:28
Vraag me af wat de bedoeling kan zijn van de Belgische voetbalbond, eerst die gekke hyperkinetische coach van Brugge terecht schorsen en dan zetten ze hem vlak achter de doug-out, plaatsje is voor hem gereserveerd..
piet plezier, heb spijt dat je niet meekon morgen wegens geen kaartje meer vrij, uitverkocht, immers konden we hem en zijn entourage wat provoceren. Nu zit Michel Preudhomme in hetzelfde vak dan ik. Maar zal het eelf wel doen.

Picasso 1
16 april 2016, 14:19
Karim Benzema gaat niet naar het EK voetbal. De Franse spits meldt zelf op Twitter dat hij niet zal worden opgenomen in de selectie van Les Bleus, de gastheer van het toernooi.

Volgens een verklaring van de Franse voetbalbond is het een gezamenlijk besluit van de voorzitter en bondscoach Didier Deschamps. Benzema wordt ervan verdacht betrokken te zijn bij een poging tot chantage van ploeggenoot Mathieu Valbuena in een affaire rond een seksvideo.
'Een grote sporter moet een voorbeeld zijn'

Half maart sprak de Franse premier Valls zich al uit tegen een rentree van Benzema in de nationale voetbalploeg. "Er is wat mij betreft nog niet voldaan aan de voorwaarden voor een terugkeer van Benzema, aangezien er nog een onderzoek loopt", zei Valls destijds tegen de Franse radiozender RMC. "Een grote sporter moet een voorbeeld zijn voor de jeugd."

http://nos.nl/artikel/2098968-benzema-niet-actief-op-ek-in-frankrijk.html

Picasso 1
16 april 2016, 14:52
Btw wat een schiterende goal van de Portugese spits Ronaldo, die maar niet uit de kast wil komen

Ik krijg het idee dat bij het huidige Real Madrid het druk is in de kast.

https://pbs.twimg.com/media/CgKt2RBXEAA0Pqw.jpg

deket
16 april 2016, 19:56
Ze zullen wel in de finale tegen Bayern spelen waar ook iemand van de toppers maar niet uit de kast wil komen, maar dit terzijde, doet niets af aan zijn mens zijn, integendeel hoe meer homoseksuelen, hoe meer babes er voor deket overblijven.
in de .
Europa legue speelt de ploeg Sjachtor die alleen door Anderlecht werd moeilijk gemaakt waarschijnlijk de finale tegen Livrrpool
PSV scoorde net tegen Roda, de Jong blijkbaar uit zijn slaap.

Big30
17 april 2016, 13:56
Discutabele penalty helpt Amsterdammers naast Utrecht
AJAX KOMT HEEL GOED WEG
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/25619081/__AJAX_KOMT_HEEL_GOED_WEG__.html#voetbal/227/fixtures/

Correcte constatering vd Ajax huiskrant, schandalig beslissing vd scheids die penal maar goed dat is inherent aan de kwaliteit van onze arbiters. Wat een zwakke vertoning van een zogenaamde "kampioenkandidaat", onthutsend slecht.

deket
17 april 2016, 14:31
Nu voor ik nu naar de mooiste voetbalclub ga kijken heb ik het nog gezien, sorry leek me xel penalty hoor en petje af voor Milik dat die hem er cool intrapde, een mens zou voor minder stress flateren. Utracht blijft het zwarte beest, den Peter was er ook niet gerust in. Knap wel hoe ee terugkwamen op relatief korte tijd maar hoe zwak verdedigen zowel bij de 1ste goal van Utrecht, dan bij die 2de waar Joosten alle tijd kreeg om aan te leggen, hij kon zelfs nog de Telegraaf lezen, er werd hem niets in de weg gelegd. Begrijp dat niet voor een team dat slechts 18doelpunten tot hiertoe binnenkrijgt.
maar zal maar weer zwijgen of het loopt straks nog slecht af.en dat mag niet voor iedereen die het Belgische voetbal genegen is
Heb ik het juist dat bij gelijke stand zoals nu in Nederland Ajax kampioen speelt? Ze moeten wel nog naar Heerenveen

Strijker
17 april 2016, 14:39
Zonder geluk vaart niemand wel.
Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Het spel was niet best, het resultaat uiteindelijk goed genoeg om de koppositie te behouden.

P11111
17 april 2016, 14:51
Het spel was niet best...

Niet best? Het was een af-schu-we-lijke wanvertoning. Tranentrekkend en ergerniswekkend, het deed echt pijn aan de ogen. Het was nog slechter dan vorige week in Leeuwarden en dat zegt veel. Wat een gebrek aan kwaliteit!

De enige hoop die ik nog heb is dat het woensdag in Heerenveen niet erbarmelijker kan dan vanmiddag. Dat je op dit moment nog steeds bovenaan staat, zegt alles over het niveau van de andere ploegen.

Nedlovefkk
17 april 2016, 14:54
Makkelie is een hondenlul! .. Wel correct/sportief van Klaassen etc dat ze aangeven dat het geen penalty was. Maarja daar kopen wij onder de rivieren niets voor..

P11111
17 april 2016, 14:58
Makkelie is een hondenlul! ..

Ach, jullie en ook FC Utrecht zullen toch ook wel eens een makkelijk of onterecht gegeven strafschop hebben gekregen?!

Goedemorgenallemaal
17 april 2016, 16:19
Arena vernoemd naar Makkelie/ (http://speld.nl/2016/04/17/arena-vernoemd-naar-makkelie/)

Nedlovefkk
17 april 2016, 17:23
@Peter0twee0

Nog nooit! ;)

deket
17 april 2016, 21:30
Terechte overwinning tegen de peuters van Brugge, die met een intentie het veld opkwamen, hun frustraties door minder talent pogen te compenseren door onze besten proberen uit te schakelen en telkens er eens een juiste beslissing viel beginnen te janken rond de arbitrage. Tja de ware aard van slechte, maar terechte verliesers.vraag me af welk wit poeder die gebruikten en wat een eikel is die Simons. Respekt? Mijn kloten ja.
Feesten! En het zal een korte nacht worden. Morgen ongezond weer op met kleine oogjes maar een voldaan gevoel en deze keer niet door de sex
blijkbaar toch nog rechtvaardigheid in voetbal!

Goedemorgenallemaal
17 april 2016, 22:32
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2477671313/72+jaar+das+oud,+bejaarde+scheidsrechter+krijgt+di ep+respect+van+jonge+voetballers+.aspx

'72 jaar da's oud', bejaarde scheidsrechter krijgt diep respect van jonge voetballers

TETERINGEN - De B1-junioren van RKVV-DIA Teteringen, die afgelopen weekend moesten spelen tegen SC-Gastel, geloofden hun eigen ogen niet. De KNVB scheidsrechter, die de belangrijke degradatie wedstrijd tussen de twee juniorenteams moest fluiten, bleek een bejaarde te zijn.

Ze wisten echt niet wat ze zagen: spelers en publiek langs de lijn in Teteringen, een bejaarde scheidsrechter die een wedstrijd fluit tussen B1 elftallen van 16 / 17 jaar. De zeventig plusser in kwestie is Jan van de Bemd uit Rijbergen, al tientallenjaren scheidsrechter. " Ik doe het omdat ik er nog steeds plezier in heb. Maar ik doe het ook voor mezelf om een beetje fit en fris te blijven."

Scepsis slaat om in bewondering
"Ik vind het mooi dat hij het nog kan op die leeftijd", reageert een meegereisde supporter uit Oud Gastel. "Ik hoop dat hij er van geniet." Na de reguliere speeltijd is er een uitslag van 2 - 1, in het voordeel van DIA - Teteringen. De aanvankelijke scepsis over de leeftijd van de scheidsrechter is onder de jonge voetballers dan als een blad om de boom omgeslagen.

Picasso 1
17 april 2016, 22:56
En in Spanje leidt verlies van Barcelona thuis tegen Valencia 1-2 tot een spannende ontknoping van de competitie, nadat Real Madrid en Atletico Madrid hun respectievelijke wedstrijden wel hadden gewonnen.

http://www.mundodeportivo.com/img/81fd4df0-04dd-11e6-a457-12f91618eeea/lowres/club-soccer-topics-topix-bestof-toppics-toppix.jpg

Met nog 5 wedstrijden te gaan is dit de stand (een maand geleden stond Real Madrid nog 12 punten achter op Barcelona):

15152

Big30
17 april 2016, 23:05
Ik wilde het net berichten. De titelstrijd in Spanje lijkt weer helemaal open. Een zeldzaam slechte serie van Barca. Opvallend het doelsaldo van Atletico of eigenlijk ook juist weer niet.

In Engeland hoop ik dat het puntverlies van Leicester niet betekent dat ze de titel mislopen.

deket
17 april 2016, 23:22
Zag de voetbal van Ajax ginds op een scherm, maar nu ik de fase thuis op mijn gemak zie moet ik bekennen dat Ajax deze strafschop wel in geschenkverpakking kreeg.. zulke details kunnen over de titel beslissen, maar het programma van 020 lijkt me iets zwaarder dan dat van PSV.
Anyway, wie het ook zal worden, tegen Anderlecht krijgen ze toch klop in de CL.maak jullie geen illusies.
indien Brugge het met geluk toch nog haalt krijgen we een andrr verhaal in de CL, minder voor het Belgische voetbal dan.
wel spijtig dat ik niet kan blijven feesten, maar is ondertussen maandag en een zwaluw maakt de lente niet.
laat het echte feesten op het einde van de play off zijn, na de thuiswedstrijd tegen waregem op 22mei. De Roemeniereis zal pas de dag erna zijn wat mij betreft en niet de 16de.

Picasso 1
17 april 2016, 23:33
Opvallend het doelsaldo van Atletico of eigenlijk ook juist weer niet.

Met gemiddeld bijna twee doelpunten per wedstrijd begeven ze zich qua scorend vermogen boven de rest van bijna alle teams in de competitie, behalve dan die twee reuzen op de 1ste en de 3de plek die jaar in jaar uit meer dan 100 doelpunten maken in de competitie. Wat wel erg opvallend is (of eigenlijk juist niet), zijn de slechts 16 doelpunten die Atletico in 33 wedstrijden tegen gekregen heeft; dat is extreem weinig en zou wel eens een record in de Spaanse competitie kunnen betekenen (Barcelona kreeg vorig jaar 21 doelpunten tegen in totaal wat ook erg bijzonder was).

Willem2
18 april 2016, 12:02
Marcel Blaak uit Eindhoven heeft besloten de spannende ontknoping van de titelstrijd niet af te wachten, en het lot zelf een duwtje te geven. De PSV-fan heeft aangifte gedaan tegen de KNVB, de scheidsrechtersbond en arbiter Danny Makkelie wegens matchfixing. Dit naar aanleiding van de omstreden penalty zondag van Ajax tegen FC Utrecht, waardoor de Amsterdammers de titelkansen in eigen hand houden. .......... http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/article/detail/4284586/2016/04/18/PSV-fan-doet-aangifte-tegen-Makkelie-en-KNVB.dhtml

Big30
18 april 2016, 16:29
Bert van Oostveen wil dat het Nederlandse voetbal uiterlijk in 2026 weer aan de top staat. De directeur betaald voetbal van de KNVB presenteerde maandag elf speerpunten om dat mogelijk te maken aan de vaderlandse clubs.

'We moeten terug naar waar we vinden dat we thuishoren en dat is de top', aldus Van Oostveen tegen de NOS. 'Ruim anderhalf jaar geleden hebben we afgetrapt met een congres, waar we gekeken hebben hoe we het Nederlandse voetbal beter kunnen maken. Daar hebben we tijd voor nodig. We moeten onszelf opnieuw uitvinden.

De Nederlandse voetbalbond klopte voor advies onder anderen bij Arsenal-manager Arsène Wenger aan. 'Hij zei dat we het goed hebben gedaan, maar dat we wel een beetje hebben zitten slapen. Dat we achter lopen, voetbalbreed. Op basis van de speerpunten proberen we een inhaalslag te maken. Het internationale voetbal is anders geworden. Het is sneller en compacter, daar moet je in mee. Als je daar met je eigen cultuur in mee kunt, dan is dat mooi, maar tegelijkertijd valt of staat het bij winnen.'
http://www.vi.nl/nieuws/van-oostveen-wenger-zei-dat-we-hebben-zitten-slapen.htm

Komt weer helemaal goed met het Nederlandse voetbal, Bertje heeft daar wel 10 jaar de tijd voor nodig, maar dan staan we er ook weer dankzij de 11 speerpunten en het advies van Wenger.
Het is wel een ambitieuze doelstelling voor de nummer 3 van het laatste WK in Brazilie en de Vize-Weltmeister van 2010.

Strijker
18 april 2016, 16:35
Nieuws van omroep Brabant. (http://www.omroepbrabant.nl/?news/2477931223/De+scheids+en+zijn+beslissingen,+het+kostte+PSV+al +eerder+punten,+maar+het+leverde+ook+punten+op.asp x)

EINDHOVEN - Hij had het fout. Scheidsrechter Makkelie zei het zelf na de wedstrijd zondag. Ajax had nooit een penalty mogen krijgen. Het benadeelt PSV, dat anders de koppositie had gepakt in de eredivisie. Scheidsrechters beslisten al eens eerder in het nadeel van PSV. Maar ook in het voordeel. Een selectie uit dit seizoen.

deket
18 april 2016, 16:45
Beste Big30, tegen die tijd primeren de commerciële belangen nog meer, indien dit al zou kunnen, wat impliceert dat de nieuwe FIFA voorzitter dan al liefst,40landen (slik) laat meedoen. Dus zullen bv, Andorra, Nederland, Luxenbourg etc er ook wel bij zijn.
wat Atletico betreft : schreef ik hier niet al dat door hun spelstijl,ze weinig doelpunten maken en er ook niet veel binnenkrijgen?
nu, het is zo stil aan de overkant? Ik lees hier over Utrecht, een middenmoot, over Roda, als tegenstander, een team in het verre limburg waar ze nog op een fiets moeten trappen om elektriciteit op te wekken tegen Ajax en PSV, maar ik lees niets over de glansprestatie van de mooiste club ter wereld? Indien we verloren, was het kot hier te klein wegens ren spervuur van ironie

Big30
19 april 2016, 12:25
Door de winst vd Spurs staat Leicester met nog 4 wedstrijden te gaan nog op 5 punten voorsprong maar met een minder doelsaldo dus heeft men nog 8 punten nodig als de Spurs geen fouten maken.

Het sprookje is nog mogelijk maar de druk neemt toe, 3 maal winst of 2 maal winst en 2 maal gelijk. De druk neemt toe, programma zou ik moeten opzoeken, dat kan het verschil maken.

Leicester:
April 24: Swansea City (H)
May 1: Manchester United (A)
May 7: Everton (H)
May 15: Chelsea (A)

Tottenham:
April 25: West Brom (H)
May 2: Chelsea (A)
May 8: Southampton (H)
May 15: Newcastle (A)

Leicester gaat geen 8 punten pakken maar de Spurs ook geen 12. Dus toch maar blijven geloven in het sprookje.

deket
19 april 2016, 19:10
Voor mij mag Leicester kampioen worden. Gun het hun van harte, temeer omdat er nog een Pool meespeelt die met zijn hart nog steeds bij ons zit, maar helaas niet meer het niveau aankon.
En de titel voordat de realiteit het sprookje gaat inhalen en de club gaat leegroven door de kapitaalkrachtigen. Inclusief de bekwame coach

deket
19 april 2016, 22:05
Weer een retorische vraag, maar toch : waar zou Lestienne, dat gemakkelijk leren vallen toch geleerd hebben?

P11111
20 april 2016, 10:04
Column

Sjoerd Mossou


"Ik zag een hysterisch boos Nederland"

Gaat het weer een beetje, mensen? Is de woede enigszins bekoeld? Of staat u, een paar dagen na dato, nog steeds wild te briesen in uw achtertuin, schreeuwend van je hi-ha-hondelul en we worden weer genaaid? Pas over een jaar of tien kunnen we inschatten of 'een Makkelietje' er eentje is voor de eeuwigheid. Ik denk persoonlijk van wel. Zelfs als PSV straks alsnog kampioen zou worden, dan nóg zullen we ons deze zondag herinneren als de Dag van het Grote Onrecht. Als een collectief moment van blinde, ongeëvenaarde woede en verontwaardiging. Hoe bestond het toch, jongens. De scheidsrechter had een strafschop gegeven.

Wij Nederlanders zijn een bozig volkje geworden, hoor je vaak. We maken ons boos over handelsverdragen, referenda, vluchtelingen, de linkse elite, overstekende voetgangers, Marokkaantjes, willekeurige BN'ers, Studio Voetbal, losliggende stoeptegels en - vooral - over Danny Makkelie. Zelfs Toon Gerbrands, normaal toch een labrador met een sympathieke snor, was zondagmiddag heel boos. Iedereen was boos; hooguit bij Ajax viel het allemaal reuze mee.

In Eindhoven had je een supporter die - een dag later nota bene - naar het politiebureau ging om aangifte te doen 'tegen de scheidsrechtersbond, tegen Makkelie en tegen de KNVB', want volgens de man was hier overduidelijk sprake van 'matchfixing'. Het leverde weergaloze televisie op. Omroep Brabant had zich geduldig opgesteld bij de uitgang van het politiebureau, wachtend op de boze man, die vervolgens bloedserieus ging uitleggen hoe het allemaal zo ver was gekomen. Eerst dacht je dat het een filmpje van Koefnoen was, of een typetje van Theo Maassen. Maar dat was niet zo. De man was serieus boos.

Zijn we ooit zo hysterisch boos geweest over een scheidsrechterlijke beslissing als afgelopen zondag? Ja, in 1988 misschien, toen scheidsrechter Igna de bal op de stip legde in Hamburg. (Volkomen terecht, trouwens, al deed Evert ten Napel ons destijds anders geloven.) Maar die woede duurde destijds maar heel kort, want Marco van Basten, enfin, dat weet u. Bovendien: gemiddeld genomen waren we toen nog niet zo boos, denk ik. Sociale media bestonden nog niet, dat zal een rol hebben gespeeld. Hoe meer boosheid om je heen, hoe sneller word je zelf ook boos, en des te langer blijf je het. Zondag gebeurde er zoiets. Dit was een soort, laten we zeggen, vicieus sneeuwbaleffect van boosheid.

U moet nu niet gelijk boos worden, maar dinsdag ontnuchterde Danny Makkelie dat zelf misschien nog wel het meest vakkundig. Verderop maakte hij een opmerking die de Eindhovense/Utrechtse gemoedsrust niet direct ten goede kwam: dat Danny de strafschop een volgende keer weer zou hebben gegeven. Maar in hetzelfde stuk vertelde Danny prachtig over de day after, en dat hij doodgewoon weer aan het werk was gegaan, bij de politie in Dordrecht. Daar had Makkelie in moeten grijpen bij een 'echtelijke ruzie', en geloof het of niet: de man des huizes was óók gelijk over die vermaledijde strafschop begonnen. "Daar kom ik niet voor'', had Makkelie toen gezegd, zoals het een goed politieagent betaamt - en droogjes ging hij weer over tot de orde van de dag. Boze mensen zó boos krijgen dat ze hun echtelijke ruzies voor even opzij zetten, op maandagochtend. Dan heb je toch wel iets bereikt, hoor.

Bron: Algemeen Dagblad

Big30
20 april 2016, 10:33
Beetje vreemde column van de NAC supporter Sjoerd Mossou. Nederland boos en hysterisch? Niets van gemerkt, de reactie van Gerbrands was helder "in topsport gelden geen excuses soms zit het mee soms tegen".

Makkelie zat fout gaf ie ook eerlijk toe en zo iets kan gebeuren. Geen probleem. PSV moet zich zelf verwijten als betere ploeg thuis na de clash tegen Atletico niet voldoende scherp geweest te zijn en dus tegen Ajax onnodig punten verloor.

Sjoerd had beter kunnen analyseren waarom de Boer voor een vreemde opstelling en tactiek koos wat resulteerde in een dramatisch slecht Ajax. Ik begreep er niets van, dat Ajax met behulp vd scheids er nog een puntje uit wist te slepen hoort bij het voetbal. Een slecht spelend Ajax, ontevreden Ajax supporters en falende arbitrage, daar zijn we inmiddels aan gewend.

Geen reden tot boosheid of hysterie. Die was er ook helemaal niet.

Na de relatief eenvoudige 2-0 van PSV ligt de druk weer bij Ajax vanavond uit tegen Heerenveen, benieuwd of ze het tegen de vrouw van Foppe kunnen opnemen!

P11111
20 april 2016, 11:10
Ach, we hebben de laatste paar dagen weer volop kunnen lachen. Eerst die humorloze supporter van PSV die bloedserieus aangifte bij de politie ging doen en zich vervolgens liet interviewen voor de camera. Het zielige was dat de man niet in de gaten had hoe gigantisch hij zichzelf voor schut zette. Geweldige televisie. Staat deze meneer model voor de gemiddelde PSV-fan?

En gisteravond de invalbeurt van een hooggeblondeerde Belg met oorbellen die bij een temperatuur van bijna 20 graden boven nul met handschoenen het veld opkwam. Werkelijk lachwekkend. Dat de scheids zijn fopduik buiten de 16 ook nog eens beloonde met een strafschop was mooi meegenomen in een fase dat de verdiende gelijkmaker van Vitesse in de lucht hing.

Hopelijk kan ik vanavond omstreeks 22:37 uur weer lachen.

Big30
20 april 2016, 12:25
Enige verwijt dat je PSV gisteren kon maken is dat de 2-0 te lang op zich liet wachten en dat men na de 2-0 verzuimde de kansen op 3-0 en 4-0 te benutten. Vitesse had wel degelijk een kansje de score te openen maar ondanks dat met in de tweede helft een tandje erbij zette kon men geen doelrijpe kansen afdwingen. De penal leek me volkomen terecht, Lestienne werd vastgehouden, geen idee of onze Belgische vriend handschoenen droeg maar het was 3 graden boven nul dus dat zou best kunnen.

Dat de media het nodig vond aan een verwarde man die aangifte deed zo veel aandacht te besteden was veelzeggend, maar goed zolang die man niet agressief wordt of spelers lastig valt is het prima.

Behalve het recente verlies van zowel de Ajax B1 als A1 tegen PSV, nog meer opmerkelijk nieuws vh Ajax jeugd front, de A2 is opgeheven wat een uitstroom van talenten inhoudt.
Lijkt me een goede zaak, zo kan er meer focus komen op de A1 en B1 wat ook nodig lijkt.
Ik begrijp dat op de toekomst het opheffen vd A2 als een schok wordt ervaren, leek me toch iets wat je kon zien aankomen.

P11111
20 april 2016, 12:28
Sinds het vertrek van Wim Jonk wordt het op De Toekomst er niet beter op. Dat is nu al duidelijk waarneembaar.

Teiresas
20 april 2016, 12:37
Behalve het recente verlies van zowel de Ajax B1 als A1 tegen PSV, nog meer opmerkelijk nieuws vh Ajax jeugd front, de A2 is opgeheven wat een uitstroom van talenten inhoudt.
Lijkt me een goede zaak, zo kan er meer focus komen op de A1 en B1 wat ook nodig lijkt.
Ik begrijp dat op de toekomst het opheffen vd A2 als een schok wordt ervaren, leek me toch iets wat je kon zien aankomen.

Inderdaad opmerkelijk. Volgens mij is de structuur bij een BVO jeugdopleiding doorgaans zo, dat de eerstejaars A junioren in de A2 komen en de tweedejaars in de A1. Ofwel, de B1 van dit jaar is de A2 van volgend jaar en de A2 van dit jaar is de A1 van volgend jaar, terwijl de A1 van dit jaar doorstroomt naar het beloftenelftal of Jong Ajax (in dit geval) of mogelijk zelfs direct naar het eerste.
Als de tweedejaars B junioren en de eerstejaars A junioren van nu volgend jaar dan allebei in de A1 komen, wordt dat dan niet een onwerkbaar grote groep? Of wordt er al in dit stadium een selectie doorgevoerd?

Ter illustratie: volgens mij heeft Dennis Bergkamp - toch geen onaardige voetballer - nooit in de A1 gespeeld, maar kwam hij uit in de A2 toen hij naar de selectie van Ajax 1 werd overgeheveld.

Benieuwd hoe Ajax dit gaat organiseren...

Nedlovefkk
20 april 2016, 12:44
Peter020 geneuzel ;)

Foppe geeft jullie kloppe! De Ajacieden krijgen een pak slaag vanavond!

Big30
20 april 2016, 12:49
Het model dat jij beschrijft (in grote lijnen dan) hanteert Feijenoord wel en hanteerde Ajax ook, zie:
http://sportclubfeyenoord.com/jeugd/teams-jeugdopleiding/

Maar PSV bv niet, zie:
http://www.psvjeugd.nl/teams

PSV heeft alleen u19, u17 etc (A1, B1, etc) maar geen u18 (A2). Dacht dat je ook zag dat C-tjes bij de B-tjes etc gingen spelen om weer weerstand en tegenstand te krijgen.
Correctie zie dat PSV alleen geen u18 heeft wel u16, u15, u14 etc, weet ff niet wat dan de B-tjes etc zijn. Bij A-junioren (16-18) gaat het geloof ik om het jaar dat je 17 wordt.

P11111
20 april 2016, 15:09
Iets zegt me dat Joey van den Berg een topwedstrijd gaat spelen vanavond.

Zijn zovéélste uitsluiting komt met de wedstrijd dichterbij. Ben benieuwd welke kleur prent hij vanavond ontvangt.

We gaan het zien.

Hemaworst
20 april 2016, 16:10
Sinds het vertrek van Wim Jonk wordt het op De Toekomst er niet beter op. Dat is nu al duidelijk waarneembaar.

Dat kan niet. Volgens Big30 zou het alleen maar beter gaan als die charlatan van een Jonk weg zou gaan. En Big30 kan het weten! Vindt-ie zelf tenminste...

P11111
20 april 2016, 16:35
Volgens Big30 zou het alleen maar beter gaan als die charlatan van een Jonk weg zou gaan.

B30 verschijnt hier wel vaker in verwarde toestand. Daar ben ik al lang aan gewend.

Strijker
20 april 2016, 17:06
weet ff niet wat dan de B-tjes etc zijn. Bij A-junioren (16-18) gaat het geloof ik om het jaar dat je 17 wordt.

Het gaat om het jaar waarin je bent geboren.
In het seizoen 2015 - 2016 ben je A - junior als je bent geboren in 1997 of 1998.
In het seizoen 2015 - 2016 ben je B - junior als je bent geboren in 1999 of 2000.
En zo maar verder.

Big30
20 april 2016, 17:30
Na uitvoerig overleg binnen het zogeheten technisch hart, waarin onder anderen technisch directeur Marc Overmars en hoofdtrainer Frank de Boer zitten, is besloten het tweede juniorenelftal te schrappen. De meerwaarde van de A2 stond binnen Ajax al jarenlang ter discussie.

Vanaf volgend seizoen heeft Ajax nog maar één jeugdelftal met A-junioren. De A1 is het vlaggenschip van de jeugdopleiding. Met deze nieuwe indeling hoopt de Amsterdamse club het niveau van de oudste jeugd en de doorstroming naar de hoofdmacht en Jong Ajax te verbeteren.

http://www.parool.nl/sport/ajax-heft-overbodige-a2-op~a4285410/

Wijsheid komt dus met het vertrek van Jonk, goed te horen dat men iets opheft dat toch overbodig is en geen meerwaarde heeft. Als dan ook nog eens het niveau verbeterd zal worden en de doorstroming naar de hoofdmacht (2 zaken die broodnodig zijn) moet men het Technisch Hart met dit wijs besluit feliciteren!

Liever 1 A elftal met wel kwaliteit dan twee elftallen die het tegen de sterke jeugdopleidingen van Feijenoord, AZ en PSV steeds meer moeten afleggen, dat schiet ook niet op.

deket
20 april 2016, 18:50
Zat zo eens tussendoor te denken, indien we een terrorist wilken laten praten om zulke verschrikkelijke aanslagen te voorkomen, lijkt het me opportuun om alle EK kwalificatie wedstrijden van Oranje achtereen af te spelen. Dat gastje roept op zijn moeder en gaat zingen. Veel efficiënter dan KGB en MOSSAD.
Ondertussen ga ik per uitzondering en voir het belang van Belgische voetbal deze avond supporteren voor Gent tegen Brugge,
heb helaas geen tijd het te volgen op tv, en dat gaat ook gelden voir de Alstrrdamlers daar in Friesland. Indien ze met evenveel stress spelen, zoals hun laatste 2 wedstrijden, vrees ik voor hun het ergst.

Hemaworst
20 april 2016, 21:07
Is Marcel Blaak al op het politiebureau gesignaleerd?

Hemaworst
20 april 2016, 21:12
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160420/bdc9d069d424cf9b6db321e27c5f0ff8.jpg

Strijker
20 april 2016, 21:54
15169

Vanmiddag bij het politiebureau in Eindhoven.

deket
20 april 2016, 21:59
Gaat er nu weer iemand klacht indienen?
kan het beter zelf doen, doodmoe terug, laatste nacht maar een 3uur geslapen en neen, niet door sex, zet ik studio sport op, NOS, Ned 1 dus. Eerst zie ik wat volledig oranje en soirt witte mannetjes klungelen, bleek de ploeg van Michel. J te zijn. Komt er dan een Faber (nee, niet de oudere Nederlanse acteur M. Faber) vertelken dat ze moeten doen wzar ze goed in zijn, namelijk voetballen. Ze verloren met 2-0 en ik dacht nog van zender vergist te hebben, namelijk Comedy Central. Toen kwamen de jongens van Peter 020 dus, en indeed, zoals ik voirspeld had, stijf van de stress. Gered door een Pool.
goed nu tijd voor echt voetbal, dus naar Belgische tv, overschakeling. Ach ja, geen voetbal maar dat overroepen Club Brugge weer. 4 goals op hun doos door de vrienden van kanarie.
Laat dit Club Brugge zeker geen CL spelen, het imago van Belgie is al naar de kloten.
die voorzitter upplace Bart heeft er al 50miljoen euro persoonlijk kapitaal in de ploeg gesmeten, nu die kwast kan dat kwijt, hij is even rijk dan die clownpresident van Oostende, maar alles wat Brugge won in die 10jaar dat hij de lakens uitdeelt is 1keer de beker, dewelke allang in sportieve waarde sinds CL geen waarde meer bezit

Teiresas
20 april 2016, 23:21
In zal niet beweren dat Ajax vanavond onterecht heeft gewonnen, maar God wat werden ze weer heerlijk in het zadel geholpen met een makkelijk gegeven strafschop...

Big30
20 april 2016, 23:24
Laat dit Club Brugge zeker geen CL spelen, het imago van Belgie is al naar de kloten.

Het imago van België is zeker naar de kloten, das waar. Maar vergeet niet dat Anderlecht daar de afgelopen jaren ook essentieel aan bij heeft gedragen door de wanprestaties in de CL.

In Nederland zitten we met het zelfde probleem, dat probleem heet Lucky Ajax, dit jaar vooral opgevallen door een dramatische slechte Europese campagne en vaak slaapverwekkend voetbal, dit ploeg je dreigt nu na 2 scheidsrechterlijke dwalingen kampioen te worden en zou dan zelfs aan de CL mogen meedoen!
Een catastrofe voor het aanzien vh Nederlandse voetbal dat toch al zwaar onder vuur ligt. Maar er gloort hoop, er zal waarschijnlijk een bindend referendum komen om dit onheil af te wenden.

Misschien een idee om dit in België ook te gaan organiseren, er staat net als in Nederland veel op het spel!

De titel mocht het zo ver komen voor Ajax zal goedkeuring vh parlement behoeven, dus er is nog hoop want onze parlementariërs zijn even onbetrouwbaar als KNVB scheidhazen.

De fans van slaap-gaap voetbal moeten dus niet te vroeg juichen, ook de UEFA zal een onderzoek starten.
Uiteindelijk zal het recht zegevieren net als dat voor het Oekraïne referendum geldt, we moeten nog even geduld hebben, dat dan weer wel!

Het was bar en boos wat Ajax hedenavond liet zien, na de eerste helft sprong mijn TV opeens in de slaapstand, de beeld processing SW raakte van slag want die kwam met de melding "static signal array overflow" is nb een Sony Flatscreen :biggrin:!
In de rust zond mijn TV dit beeld uit, begrijp er niets van!

http://images0.tcdn.nl/incoming/article23128105.ece/BINARY/d/Huilie.jpg

Ajax, de enige slaappil die zonder recept te verkrijgen is :tongue:, pas op voor bijwerkingen!

Hemaworst
21 april 2016, 00:46
dit ploeg je dreigt nu na 2 scheidsrechterlijke dwalingen kampioen te worden en zou dan zelfs aan de CL mogen doen

Het is inderdaad een gotspe dat zo'n ploeg blijkbaar de beste van Nederland kan worden, hoewel dat meer zegt over de andere clubs dan over Ajax. Overigens zie ik dat de eieren weer massaal uitverkocht zijn in Brabant?

P11111
21 april 2016, 10:45
Foppe geeft jullie kloppe! De Ajacieden krijgen een pak slaag vanavond!

't Zat er totaal niet in, hè! Het leek wel alsof mevrouw De Haan zich thuis met de tactiek van manlief had bemoeid.

Maar blijf hopen tot de laatste seconde in Zwolle! De bal is ook in de laatste twee duels rond.

Zelf ga ik vandaag weer de politieberichten volgen.

Big30
21 april 2016, 14:45
Zelf ga ik vandaag weer de politieberichten volgen.
Begrijp ik het goed en heeft 1 en of meerdere van de ontslagen jeugdspelers zich dan weer eens misdragen :biggrin::baeh:?


Ajax heeft besloten dat er per volgend seizoen geen A2 meer zal zijn. De club hoopt dat de kwaliteit van de A1 op de ze manier omhoog zal gaan. Dit heeft voor een groot aantal spelers bijzonder vervelende gevolgen. De fansite Ajax Showtime meldt dat 22 spelers moeten vertrekken.

De meest opvallende naam daarvan is Rayan El Azrak. De kleine middenvelder gold lange tijd als een groot talent en lijkt als speler veel op Abdelhak Nouri. Het is echter ook een feit dat El Azrak al een aantal jaren stagneerde in zijn ontwikkeling.

Ajax meldt op haar website dat de verdwijning van de A2 een gunstig effect moet hebben op de doorstroming naar het eerste elftal van de Amsterdammers. Overigens was ook de inmiddels vertrokken Wim Jonk een groot voorstander van het opheffen van de A2. De beslissing van Ajax past dus zeker in 'Plan Cruijff.'
http://www.ajaxinside.nl/items/lees/16440/Ajax-heft-A2-op-en-zet-22-spelers-op-straat

Ik begrijp dat Ajax (nu wel) serieus met Huntelaar en volgens de Boer ook Sneijder aan het praten is, Huntelaar wordt dit jaar 3 en Sneijder 32.
Dat Ajax zich moet versterken mocht men zich direct voor de CL plaatsen is evident, anders wordt het debacle nog groter dan de Europese campagne dit jaar.

Lijken me 2 nuttige versterkingen ondanks het feit dat ze begin 30 zijn, vraag is hoe men er financieel uitkomt, KJH heeft nog een contract tot medio 2017 en verdient bijna 7 miljoen per jaar, dus Marc Netto moet zich dan maar niet met de onderhandelingen bemoeien!
Sneijder verdient zo begrijp ik 5 miljoen euro netto per jaar ... .

Nu nog een nieuwe trainer die Ajax weer als vanouds aanvallend en sprankelend laat voetballen, kan er ook weer eens wat sfeer in de Arena komen ipv de huidige doodse stemming die meer past bij een optreden vh Concertgebouworkest.

P11111
21 april 2016, 15:41
Ik begrijp goed dat Ajax volgend seizoen ook wat ervaren spelers in de ploeg wil hebben. Maar ik zou graag Ziyech en Janssen erbij willen hebben. En natuurlijk twee buitenspelers die wél het gewenste niveau hebben.

Gisteravond bij de wedstrijd van PEC Zwolle trouwens genoten van de acties en doelpunten van de van Ajax gehuurde snelle vleugelaanvallers Becker en Menig. Als de twee geboren Amsterdammers op de slotdag tegen PSV ook in die vorm verkeren belooft dat nog wat. :)

Hemaworst
21 april 2016, 17:17
De marktwaarde van PSV is blijkbaar ook al niet meer wat het geweest is. Nu de beschermengel Philips zich (na jaren van oneigenlijke financiele injecties) losweekt van PSV, blijft er niets anders over dan een Kiloknaller in de Energie die voor wat grijpstuivers wel op het shirt wil staan. Ik hoop dat PSV wat spelers met brede torsos a la de Braziliaan Hulk weet te contracteren, anders kun je niet eens lezen wie de sponsor is.

Big30
21 april 2016, 18:07
De marktwaarde van PSV is blijkbaar ook al niet meer wat het geweest is. Nu de beschermengel Philips zich (na jaren van oneigenlijke financiele injecties) losweekt van PSV, blijft er niets anders over dan een Kiloknaller in de Energie die voor wat grijpstuivers wel op het shirt wil staan. Ik hoop dat PSV wat spelers met brede torsos a la de Braziliaan Hulk weet te contracteren, anders kun je niet eens lezen wie de sponsor is.
Energiedirect is onderdeel vd RWE groep, omzet zo rond de 50 miljard euro, tweemaal zoveel als de omzet van Philips. Via Essent een 100% dochter van RWE is men al actief op de markt in Nederland met o.a. FC Groningen en tot 2014 het schaatsen.

Na de overname van Essent door RWE is de baas van Essent, de Limburger Peter Terium afkomstig uit Nederweert en PSV fan de baas van RWE geworden.
De naamsbekendheid van Essent is al groot in NL, die van energiedirect nog niet vandaar dat ervoor is gekozen die naam te koppelen aan het uithangbord van het Nederlandse clubvoetbal PSV, dat de grote baas van RWE een PSV fan is speelt daarbij een ondergeschikte rol.

Philips inmiddels nog maar een kleine speler op de consumentenmarkt, blijft PSV de komende 5 jaren nog wel voor 3 miljoen sponsoren.

Hemaworst
21 april 2016, 19:01
Blijft een lullige sponsor: geen bedrijfspanden, alleen maar benaderbaar via internet, geen service en daardoor een paar dubbeltjes goedkoper dan de rest. Voordeel van zo'n internetstunter is dat ze geen business lounge nodig hebben, die is ook alleen maar virtueel beschikbaar. Vind het toch meer een sponsor voor Cambuur of De Graafschap...

Ik lees trouwens dat ze ook minder betalen dan Philips (die moet nog weer met een paar miljoen het financiele gat dichten). Dan ben je het uithangbord van het Nederlandse voetbal en dan wil niemand je sponsoren.... Maar wel leuk dat PSV nu de 100%-sponsordochter van FC Groningen is. Kun je trots op zijn!

P11111
22 april 2016, 08:28
Gisteravond ging ik in depressieve toestand naar bed. Daarvoor had ik namelijk een wedstrijd in de Belgische voetbalcompetitie gekeken. AA Gent-Anderlecht (1-1) was een parodie op voetbal.

Wat een afknapper! Een verschrikkelijke opgave om deze tobmatch uit te zitten. Triest als je ziet dat een club als Anderlecht zélfs op nationaal niveau niet wil en kan voetballen en als een stelletje slappelingen op het terrein loopt en hoofdzakelijk aan het tegenhouden is. Om je als supporter diep voor te schamen. Dat wil je als paars-witte niet zien. De ploeg is ver afgegleden.

De kritieken in de pers liegen er vandaag niet om. Natuurlijk hartstikke terecht als je na de zoveelste wanvertoning dit seizoen keihard wordt afgemaakt.

Ik wens deket snel véél en véél beter voetbal toe, want anders zal Club Brugge toch echt landskampioen worden, vrees ik voor hem.

deket
22 april 2016, 10:58
Beiden ploegen hadden schrik om te verliezen bij kampioen en thuisploeg Gent, was dit bijna zo ver, totdat ze enkele minuten na onze openningstreffer,een lichte strafschop kregen'deja-vu, en zo gelijkmaakten.
dit gezegd zijnde zag ik ons dit seizoen nog nooit 3 maal achtereen uitstekend spelen. Ajaxwel? Al weken verlamd door titelstress en duidelijk gebrek aan ervaring. En Peter ivm, doelgemiddelde zijn ze er nog niet, immers het provincieploegje moet nog tegen het zeer zwakke Cambuur

P11111
22 april 2016, 11:37
Het doelpunt van Anderlecht (door noorderbuur Nuytinck) gisteren was op een diefje en kwam ook nog eens uit een onterecht gegeven hoekschop. Iedereen in het stadion zag deze arbitrale blunder, waarschijnlijk ook zélfs deket voor zijn televisiescherm, behalve de ref. Met veel geluk dus dankzij de scheids een punt over de streep getrokken in een tranentrekker van jewelste.

Ik vraag mij af wanneer de Anderlecht-supporters eindelijk eens serieus in opstand komen tegen dit voortdurende armoedige geploeter. Dat kan niet meer langer zo. Voor zulk beschamend spel ben je toch geen voetballiefhebber geworden...?!

Big30
22 april 2016, 12:08
Ik vraag mij af wanneer de Anderlecht-supporters eindelijk eens serieus in opstand komen tegen dit voortdurende armoedige geploeter. Dat kan niet meer langer zo. Voor zulk beschamend spel ben je toch geen voetballiefhebber geworden...?!
Laten we eerlijk zijn het spel van onze favoriete club Ajax is evengoed minimaal dramatisch (met soms een lichtpuntje) te noemen.


'Ze vergelijken Ajax met dikke stront, het spel is hemeltergend saai'

Columnist Sjoerd Mossou schrijft in zijn column in het Algemeen Dagblad: "De Ajax-sympathisanten in mijn kennissenkring klagen nu al twee jaar lang over het voetbal van Ajax, omdat het zo hemeltergend saai is, en slaapverwekkend. Ze vergelijken Ajax graag met dikke stront, of met een heel slecht stilleven. Ze vinden 'Vroege Vogels' op Radio 1 een stuk opwindender dan een gemiddelde wedstrijd van Ajax. Zelf zie ik dat enigszins anders, want ik kijk juist heel graag naar wedstrijden van Ajax. Ik word er kalm en rustig van. Opeens heb je, dik negentig minuten lang, alle tijd van de wereld."

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/343505/Ze_vergelijken_Ajax_met_dikke_stront,_het_spel_is_ hemeltergend_saai#ixzz46YGfE6DD


'Hemeltergend' Ajax krijgt hulp van Makkelie: "Hoe dúrf je 'm te geven"

Read more at http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/653306/-hemeltergend-ajax-bevoordeeld-dat-is-het-voordeel-van-een-topclub-.html#WU39kf0iexcymXr6.99

Conclusie: de Peterpot verwijt de ketketel dat ie zwart ziet! :biggrin:

Al ruim 2 jaar is het Ajax publiek terecht ontevreden over de speelwijze van Ajax, niet alleen de neutrale toeschouwer, sterker nog ook P020 ziet dat ook zo :tongue:!
Maar Anderlecht gisteren inderdaad hield ook bepaald niet over, dat klopt.

Ondanks het slechte spel lijkt Ajax wel kampioen te worden door de off day van PSV in de thuiswedstrijd tegen Ajax, dat is een simpel feit.

deket
22 april 2016, 12:48
Heb altijd geschreven, dat we er in de play off 1 zouden staan. Met verdiende overwinningen thuus tegen Club Brugge en Genk, en een uitovrrwinning bij Waregem was dit gelijkspel onze 1ste puntenverlies. Indien ik vroeger bij zo een rapport naar huis kom, en er zou per uitzondering eens niet bij gestaan hebben dat er kattekwaad uithehaald werd,,,,. Neen 10 op 12 lijkt me oke. Alleen gisteren, wat minder, maar je kan niet verwachten van een Tielemans die zichmmisschien nog voor de eerste keer moet scheren 4keer op topniveau blijft spelen.

P11111
22 april 2016, 12:50
Ajax lijkt wel kampioen te worden.

Laten we nog niet te euforisch doen, want thuis tegen SC Cambuur Leeuwarden is een doelpuntenfestijn niet onmogelijk. Het is nog niet gespeeld. Twee buitenspelers en De Jong en Locadia samen in het centrum van de aanval en daarachter ook nog Pröpper en Van Ginkel...en het kan zomaar gaan spoken.

Dat PSV op eigen veld volstrekt kansloos was tegen een slim spelend Ajax is een gegeven. Dat is niet meer terug te draaien.

Willem2
22 april 2016, 15:46
Voor Nederlanders die zich komende zomer het EK-feestje niet willen laten afpakken is er een nieuwe optie: word supporter van België. In het Tilburgse Willem II-stadion zijn op de speeldata van onze zuiderburen 'Workshops Belgische supporter worden'. .............. http://www.ad.nl/ad/nl/1532/Belgisch-voetbal/article/detail/4287461/2016/04/22/Workshops-Belgie-fan-worden-in-Willem-II-stadion.dhtml

Het moet niet gekker worden :hammer:
(Alhoewel er toch wel enkele bij zijn die in Nederland hebben leren voetballen :) )

deket
22 april 2016, 16:19
Een ruwe schatting voor het verlies aan inkomsten lijjt niet alleen voir de horeca een ramp, en die hebben het al niet gemakjelijk, begonnen met alcohol controles tot en met rookverbod en dzn voiral internet, moeten de Nederlandse cafevazen wel ergvloeken dat hun Oranje zo zwak presteerde om niet deel te nemen aan een EK waarnog nooit zoveel landen 24! aan mogen deelnemen.
Alleen al voir de supermarkten schat men een omzetverlies van tussen de 50 en 60 miljoen euro!
troost, 1. Positief voor de economie zal dan wel weer zijn dat het ziekteverzuim zal afnemen, lees minder katers.
2. De nieuwe FIFA baas pleit voor 40 deelnemers oo een wk? Misschien heeft Oranje dan wel kans

P11111
22 april 2016, 17:14
Gans België snakt na tig jaren van bittere voetbalellende eindelijk eens naar een resultaat. Begrijpelijk.

De Rode Duivels hebben in de voetbalhistorie nog nooit iets opmerkelijks gepresteerd en het land heeft nog nimmer een Europa Cup voor landskampioenen of de Champions League, een prijs die erom doet, gewonnen.

Dat is de huidige bedroevende stand van zaken.

Wentelt Eefje
22 april 2016, 17:15
Overigens (voor een Tukker veel logischer en normaler) sta ik dit EK gewoon achter de Mannschaft van onze Oosterburen, valt ook veel meer te juichen ongetwijfeld dan daar in Tilburg voor de Rode Duivels...

deket
22 april 2016, 17:33
Ga het nog een keer herhalen, wel voor het laatst.
Aantal deelnames aan een WK door Nederland : 10
Aantal deelnames aan een WK door Belgie : 12.

mee eens dat het wk belangrijker is dan EK, Afrika cup, Azie en Copa Amerika?
Polidour eindigde ook vaak in de Tour de France het 2de.
alleen een eindoverwinning telt. En dat is zowel voor Belgie dan Nederland : 0
wat maakt het een fuck voor de geschiedenis uit of je of 2de of dan wel niet 4de werd en of je tegen een paal schoot etc.
indien je niet deelneemt kan je niet winnen' orakelde wijlen JC ooit

Hemaworst
22 april 2016, 20:04
Ondanks het slechte spel lijkt Ajax wel kampioen te worden door de off day van PSV in de thuiswedstrijd tegen Ajax, dat is een simpel feit.

Volgens mij win je een competitie over 34 wedstrijden, niet via een eclatante overwinning op een CL-nakaterend PSV...

Hemaworst
22 april 2016, 20:12
Ga het nog een keer herhalen, wel voor het laatst.
Aantal deelnames aan een WK door Nederland : 10
Aantal deelnames aan een WK door Belgie : 12.


WK is pas in 2018, we kijken nu naar het EK, dus je kunt je WK-repeteerwekker voorlopig even in de kast laten staan. Overigens heeft Belgie zich maar 11 keer voor een WK gekwalificeerd...

Strijker
22 april 2016, 21:17
Laten we nog niet te euforisch doen, want thuis tegen SC Cambuur Leeuwarden is een doelpuntenfestijn niet onmogelijk. Het is nog niet gespeeld. Twee buitenspelers en De Jong en Locadia samen in het centrum van de aanval en daarachter ook nog Pröpper en Van Ginkel...en het kan zomaar gaan spoken.

Het zou zo maar kunnen. Maar dan komt er nog speelronde 34 waarin PSV moet afreizen naar Zwolle en AJAX naar Doetinchem moet om daar aan te treden tegen een ploeg die dan inmiddels rechtstreekse degradatie heeft ontlopen en dus hun belangrijkste spelers rust zullen gunnen voor de nacompetitie. Gaat dus helemaal goed komen dit seizoen. Qua resultaat dan. Hopelijk komt het qua spel ook weer goed in de nabije toekomst.

P11111
23 april 2016, 08:06
...en dus hun belangrijkste spelers rust zullen gunnen voor de nacompetitie.

Niet alle trainers doen dat, er zijn er ook die liever in het ritme willen blijven.

Maar het kan ook nog dat er voor PEC Zwolle in de laatste wedstrijd niets of niet zo veel meer op het spel staat, omdat ze dan al geplaatst zijn voor de nacompetitie om een plaats in de Europa League.

Ik ben sowieso geen voorstander van een beslissing op grond van doelsaldo. Bij een gelijk aantal punten een ouderwetse beslissingswedstrijd op neutraal terrein, heeft mijn voorkeur.

Maar goed, als Ajax gewoon twee keer met 3-0 wint, dan zou het onder normale omstandigheden voldoende moeten zijn. We gaan het beleven.

Bondscoach Kees Rijvers ging trouwens ooit op een woensdagavond bij zijn buren klaverjassen en ondertussen hadden de Spanjaarden Malta omgekocht (12-1). Je weet natuurlijk nooit waar de bende van B30 op dit moment allemaal mee bezig is.

Big30
23 april 2016, 08:49
Niet alle trainers doen dat, er zijn er ook die liever in het ritme willen blijven.

Maar het kan ook nog dat er voor PEC Zwolle in de laatste wedstrijd niets of niet zo veel meer op het spel staat, omdat ze dan al geplaatst zijn voor de nacompetitie om een plaats in de Europa League; hooguit de eindrangschikking die het wedstrijdschema bepaalt.

Ik ben sowieso geen voorstander van een beslissing op grond van doelsaldo. Bij een gelijk aantal punten een ouderwetse beslissingswedstrijd op neutraal terrein, heeft mijn voorkeur.

Een beslissing op doelsaldo valt te billijken zeker als het verschil zeg 20-25 doelpunten is en dus de laatste speeldagen niet echt een issue is. Het doelsaldo is dan een soort bonuspunt ivm het grote doelsaldo.

Je kunt een probleem krijgen of tenminste vraagtekens zetten als op de laatste speeldagen de titelkandidaten moeten spelen tegen ploegen die al uitgespeeld zijn of gedegradeerd en waar misschien ook nog hommeles in het elftal is.
Ik zie het niet gebeuren maar het kan, Cambuur feitelijk gedegradeerd probeert het wel, maar gelooft het op een gegeven moment wel en laat het lopen. Niet waarschijnlijk maar het kan. Een 8-0 oid zal het niet worden voor PSV, herinner me nog de wedstrijd toen PSV het 100 jarig bestaan vierde en Cambuur met 0-0 het feestje verstoorde, maar goed dat zegt nu niet veel. Uit won PSV geloof ik met 0-6 doen ze het thuis beter dan, tsja, koffiedik kijken he!

Zou PEC zich al voor de nacompetie geplaatst hebben zal men het niet laten lopen denk ik maar onbewust kan het toch een rol spelen, ook zaken als gehuurde spelers bv de Ajax huurlingen bij PEC kunnen van invloed zijn, positief of negatief maar dat hoort er nu eenmaal bij.

De regels mbt doelsaldo zijn helder en mogen wat mij betreft blijven maar je kunt er wel een kanttekening bij plaatsen. Ik ga er vanuit dat Cambuur en Zwolle de huid duur verkopen net als Twente (zeker met Ziyech weer terug die wat wil laten zien) en de Graafschap dat zullen doen.

PSV zal, mocht Ajax kampioen worden nog wel eens terug denken aan de 2 verlies partijen, beide net na een zwaar bevochten CL wedstrijd, uit tegen Heracles werd na de 2-1 tegen MU verloren en thuis werd onnodig van Ajax na de kraker tegen Atletico verloren.
Dat Ajax de afgelopen 2 wedstrijden door de scheids bevoordeeld is is een feit maar dat hoort nu eenmaal bij het voetbal.

Bizarre ontknopingen horen bij het voetbal, lang geleden in de Bundesliga gebeurde dit:


1978: Ab dem 31. Spieltag liegen Gladbach und Köln punktgleich an der Tabellenspitze. Vor dem letzten Spieltag hat der FC zehn Tore Vorsprung. Am letzten Spieltag kommt es zu einem der umstrittensten Spiele der Geschichte, denn Dortmund lässt sich im Düsseldorfer Rheinstadion von Gladbach mit 0:12 abschlachten. Schon zur Pause hatte es 0:6 gestanden. Selbst ein 2:0-Sieg hätte Köln nicht mehr zur Meisterschaft gereicht - und zur Pause führte der FC nur 1:0. Aber nach dem Seitenwechsel machen Okudera (2), Flohe und Cullmann einen 5:0-Erfolg perfekt und Köln wird mit drei Toren Vorsprung Meister. So eng war es nie wieder.
http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/0905/Artikel/knappste-saisonfinals-deutsche-meisterschaft-bayern-gladbach-stuttgart-dortmund-leverkusen-koeln-bremen-schalke.html

Velen zullen zich de ontknoping in 2006-2007 nog herinneren toen PSV kampioen werd met een 1 doelpunt beter doelsaldo. AZ verloor toen van Excelsior dat meen ik al nacompetie prom/degr zou spelen.



Bondscoach Kees Rijvers ging trouwens ooit op een woensdagavond bij zijn buren klaverjassen en ondertussen hadden de Spanjaarden Malta omgekocht (12-1). Je weet natuurlijk nooit waar de bende van B30 op dit moment allemaal mee bezig is.
Rijkaard bezweek eens voor een stereotorentje en tekende (eventjes dan) voor PSV, Philips zit niet meer zo zwaar in de consumenten producten maar ik weet dat Isala ziekenhuis in Zwolle nu bezig is met een deal voor een paar MRI en CT-scanners.
Part of the deal zou een gratis MRI-scanner voor de medische staf van PEc Zwolle zijn zo begreep ik :biggrin:.

P11111
23 april 2016, 09:47
PSV zal, mocht Ajax kampioen worden nog wel eens terug denken aan de 2 verlies partijen, beide net na een zwaar bevochten CL wedstrijd, uit tegen Heracles werd na de 2-1 tegen MU verloren en thuis werd onnodig van Ajax na de kraker tegen Atletico verloren.

De twee buitenspeldoelpunten van PSV bij Willem II (2-2) en de strafschop die Vitesse thuis tegen PSV (0-1) had moeten krijgen mogen we natuurlijk ook niet vergeten. Die punten zijn mooi meegenomen.

Big30
23 april 2016, 10:12
De twee buitenspeldoelpunten van PSV bij Willem II (2-2) en de strafschop die Vitesse thuis tegen PSV (0-1) had moeten krijgen mogen we natuurlijk ook niet vergeten. Die punten zijn mooi meegenomen.
Valt allemaal in deze categorie:


Dat Ajax de afgelopen 2 wedstrijden door de scheids bevoordeeld is is een feit maar dat hoort nu eenmaal bij het voetbal.

Dit soort fouten vd scheids hoort bij het voetbal.

P11111
23 april 2016, 10:44
Dit soort fouten vd scheids hoort bij het voetbal.

Absoluut.

Bluebear
23 april 2016, 10:59
De twee buitenspeldoelpunten van PSV bij Willem II (2-2) en de strafschop die Vitesse thuis tegen PSV (0-1) had moeten krijgen mogen we natuurlijk ook niet vergeten. Die punten zijn mooi meegenomen.

Cambuur komt op bezoek op 1 Mei. Weet je nog? Ik weet dat de jongens deze game nogmaals te zien krijgen. "Nog nooit zonen inspiratie gehadt gelijk diejen zondagmiddag". (Full quote Urbanus) :tongue:

15183

Big30
23 april 2016, 11:25
Ik neem aan dat mocht het doelsaldo gelijk zijn in dat geval telt wie de meeste doelpunten heeft gescoord.
Alleen als Ajax met klein verschil van Twente wint en PSV met dikke cijfers van Cambuur, zeg meer dan 6 verschil kan het op de laatste speeldag nog spannend worden.

P11111
24 april 2016, 17:04
...daarachter ook nog Pröpper en Van Ginkel...en het kan zomaar gaan spoken.

Foutje. Dat kan natuurlijk helemaal niet. Pröpper is tegen Cambuur geschorst.

Nedlovefkk
24 april 2016, 17:58
Nou mannen, de bekerfinale kan me nog niet echt bekoren. Feyenoord en Utrecht weten er nog niet echt spektakel van te maken. Nu sta ik er nogal neutraal in.. Maar het tempo ligt zo verrekte laag

Jack42
24 april 2016, 18:45
Nou mannen, de bekerfinale kan me nog niet echt bekoren. Feyenoord en Utrecht weten er nog niet echt spektakel van te maken. Nu sta ik er nogal neutraal in.. Maar het tempo ligt zo verrekte laag

Oostende tegen Anderlecht bekoort me veel meer. Oostende maakt er een waar spektakel van. :freu:

Bluebear
24 april 2016, 18:53
Feyenoord wordt bekerwinnaar. Proficiat.

Bluebear
24 april 2016, 18:54
Foutje. Dat kan natuurlijk helemaal niet. Pröpper is tegen Cambuur geschorst.

@Peter020, Guardado is weer terug dan, echt een aderlating voor ons. :rolleyes: :biggrin:

P11111
24 april 2016, 19:04
Idd Kanarie, kan je beter gaan doen ipv naar dat geprutst kijken in de overbodige playoff 2 van je.

KV Oostende-Anderlecht 4-2. Dit is geen vergissing, het is echt waar. Kennelijk wordt er aan de Belgische kust ook gevoetbald.

deket, inderdaad wat een onvoorstelbaar gepruts. Anderlecht werd op een hoopje gespeeld. Dit is nog slechter dan een degradatiekandidaat uit San Marino of Andorra. Zelfs jij kan dat niet meer ontkennen. Triester kan niet, dat is onmogelijk, dit heeft helemaal niets met iets wat op voetbal lijkt te maken. Een gigantisch gebrek aan kwaliteit. Punt. Ik denk dat jij je nu heel erg voor ons aan het schamen bent, en terecht natuurlijk, zeker na al je babbels hier de laatste tijd.

Vanaf morgen mag ik op advies van mijn oogarts niet meer naar Anderlecht kijken.

LittleJoe
24 april 2016, 19:45
Dat heb je natuurlijk met een groepje salonvoetballers. Kara die van dichtbij niet WILDE scoren en natuurlijk geen rode kaart verdiende. De Anderlecht supporters zijn ook enkel brave mannekes. Echt een ploeg voor deelname in de CL natuurlijk.

Nedlovefkk
24 april 2016, 19:46
Proficiat feyenoorders, nu aub in de EL wel de nodige punten pakken voor de coefficienten lijst!

deket
24 april 2016, 20:02
Shit happens. Ikzelf ben altijd graag in Oostende, maar de ploeg ligt ons duidelijk niet. Men speelden bovendien niet aan de kust, maar op het ongezellige stadion van Roeselare. En indeed, het was slecht. En LJ, betreffende de supporters : die van je Brugge zijn ook niet onmiddellijk lievertjes hoor.
de prijzen zullen pas aan de meet worden uitgedeeld, en echt talent komt always back.

P11111
24 april 2016, 20:32
Anderlecht moet titelfavoriet Club Brugge laten gaan na wanprestatie

Anderlecht heeft een 4-2 nederlaag geleden bij Oostende. Bij de rust stond Paars-wit al drie goals in het krijt. In het klassement bedraagt de kloof met leider Club Brugge nu drie punten.

Kort na de 4-1 lag de wedstrijd een kwartier stil door misnoegde Anderlecht-supporters. Het ging helemaal mis na het vierde tegendoelpunt: Anderlecht-fans misdroegen zich, de supporters raakten ook onderling slaags, en enkelen bestormden het veld. De wedstrijd werd stil gelegd en de ref stuurde de spelers de kleedkamers in.

Anderlecht-coach Hasi was na de wanvertoning zwaar ontgoocheld. Ontmoedigd stond hij na afloop de pers te woord. "Als we een tegenslag krijgen kan deze groep niet meer reageren: veel te slap, veel fouten achteraan, en elke keer als zij de middellijn passeerden was er gevaar. Niet normaal zo slecht dat het was."

Hasi leek ook begrip te hebben voor het ongenoegen van de fans: "Wat kun je anders verwachten bij zo'n wanprestatie? Als je zo presteert, dan moet je je schamen. We moeten nu de koppen bij elkaar steken en dit goed bespreken, want het is niet de eerste keer dat dit gebeurt", besloot Hasi.

Bron: Sporza

Big30
24 april 2016, 20:38
Tsja en neem ik aan de scheids tegen en dan ook nog eens niet in het o zo pittoreske stadionneke van Oostende mogen spelen (is dat wel geschikt voor eerste klasse?) het is niet vreemd dat Anderlecht dan kansloos verliest.
Oostende doet nu weer volop mee voor plaats 5/6, dus die waren gebrand op een mooi resultaat. Geeft toch recht op een mooie oorkonde.

deket
24 april 2016, 21:17
1. Men gaat het stadion van Oostende verbouwen. Bij die ploeg is het zoals bij Brugge, valt de steenrijke voorzitrer af verdwijnt er een enorme kapitaalsinjectie. Gelukkig is Anderlecht wel een gezonde club dat niet van een man afhangt.
2. Er speelt veel jong talent mee, maar niet rijp om permanent te presteren.7ndien we moeten zoals opnieuw tegen Brugge zullen we er staan.
3. Bij Oostende spelen er enkele die bij ons niet voldeden en dus altijd tegen Anderlecht dubbel gemotiveerd zijn

Big30
24 april 2016, 23:23
"Ik ben aan het rijmen zoals geen een en denk nu spontaan aan Purple Rain." Het leedvermaak van Marc Coucke na de onverhoopte 3-0 ruststand tussen zijn KV Oostende en Anderlecht was gróót. De sterke man van de kustjongens beleefde dan ook een historische namiddag op Schiervelde. Niet alleen die riante bonus (en later overwinning) tegen paars-wit, maar ook hoog bezoek van Michel Verschueren. Naar analogie met de werken van 'Mister Michel' goot ook Coucke zijn tweets vandaag in dichtvorm - en dat zullen ze in Brussel geweten hebben.

http://m.hln.be/hln/m/nl/9091/Time-out/article/detail/2685499/2016/04/24/Het-leedvermaak-van-Coucke-met-Anderlecht-is-groot.dhtml?originatingNavigationItemId=1285

mechelen
25 april 2016, 08:02
Ik heb (denk ik) gisteren de nieuwe Belgische landskampioen gezien... AA Gent. Op het veld van mijn Racing Genk, met 10 man na een strenge rode kaart, lieten zij zien waar het in voetbal om gaat : or-ga-ni-sa-tie.
Heel sterk hoor, ondanks numerieke minderheid steeds de vrije man vinden en kansen afdwingen.

Als ze opnieuw langs de CL-kassa mogen zijn ze vertrokken voor een lange periode.

deket
25 april 2016, 08:20
Oei daar zijn we eventjes stil van, een tweet van de mediageile miljardair, heeft die niets anders te doen, dan te tweeten?
Anderlecht als merk heeft nog steeds veruit de grootste marktwaarde in de reklamewereld.
Hoeft nooit achter potentiele sponsors te lopen, die bieden zich zelf aan. Fortis geeft per jaar 7miljoen, en nog 1 miljoen van Belgacom en Audi.
En Brugge, de titelfavoriet, heeft terug een shirtsponsor van een radiatorfabriek en vangt hiervoor tussen 2en3miljoen euro.
sportief staan we er tegen de toppers, ook Europees maar laten teveel punten liggen tegen de kleinere. Tja we zijn te wisselvallig, zoals het klimaat in Belgie of een vrouw in haar perioden. Ploeg is relatief jong.

gisteren was het slecht, dat beaam ik, maar zoals de coach van Oostende toegaf, Oostende 1ste kans was raak, nadat Anderlecht al enkele pogingen net mislukten. Met wat meer efficiëntie was het 0-1 ipv andersom en een geheel andere wedstrijd. Hun 2de goal onmiddellijk daarna was een uitgeweken bal, via Bram, en hun derde in blessuretijd voor de rust op tegenaanval na een onbestrafte fout op Dedoncker.

P11111
25 april 2016, 08:23
Het is in elk geval zeker dat Anderlecht snel een grondige elftalrenovatie nodig heeft. Met mijn weinige verstand van voetbal denk ik dat het huidige Paars-wit het slechtste elftal uit de clubhistorie is. Met dit stel doorgaan heeft geen zin meer. Het spelniveau van gisteren was angstwekkend. De supporters hunkeren naar een enorme kwaliteitsinjectie. Daar hoeven we verder niet flauw over te doen.

Hemaworst
25 april 2016, 08:31
Anderlecht als merk heeft nog steeds veruit de grootste marktwaarde in de reklamewereld.
Hoeft nooit achter potentiele sponsors te lopen, die bieden zich zelf aan. Fortis geeft per jaar 7miljoen, en nog 1 miljoen van Belgacom en Audi.

Maar ja, daar wordt je dus geen kampioen mee. Met al dat geld en geile shirtjes.

Sjeufke
25 april 2016, 09:35
15225

Big30
25 april 2016, 10:39
Spannend en leuk is het natuurlijk wel in Belgie met de PO/Nacompetitie! In het voetbal vind ik dat de uitslag na de reguliere competitie bindend moet zijn om de kampioen te bepalen, dat is nu eenmaal de traditie en in alle voetballanden behalve Belgie is dat ook zo.

Maar je ziet in veel andere sporten (buiten de Amerikaanse sporten waar in Amerika en Europa PO's al lang gebruikelijk zijn) een trend om ook de kampioen via een PO (KO of nacompetitie) te geen bepalen, Zie bv Volleybal, Handbal, Hockey.

Gisteren werd het idee ook weer bij de NOS Studio Voetbal geopperd, goed idee of ...??? Met 18 teams wordt een nacompetitie met 6 teams wel erg lang, maar met 4 teams zou kunnen of 1-4, 2-3 met een KO systeem?

Met 3 punten voorsprong op Gent en Anderlecht lijkt misschien Club de favoriet maar Gent lijkt me al volg ik het Belgische voetbal niet op de voet inderdaad nu de grote favoriet, daar staat een elftal dat wil werken en in de CL het ook goed deed.
Bij gelijke stand word in eerste instantie meen ik naar de afronding na de reguliere competitie gekeken als ik het me goed herinner. Dat leverde Anderlecht tov Gent en Brugge een bonus punt op meen ik.

Een PO waar voor nummer 5 en 6 niets te verdienen is lijkt me geen goed systeem, maar goed heb niet het idee dat Oostende en Zulte er met de pet naar gooien.
Maar wat gaan ze in de terugronde tegen de top 3 doen? Misschien dat bepaalde sentimenten een rol gaan spelen.

LittleJoe
25 april 2016, 11:19
Bij gelijke stand per punten is Brugge kampioen, dus zowel Anderlecht als Gent hebben een extra punt nodig om kampioen te kunnen worden. Een 2de voordeel voor Brugge is dat ze meer thuis matchen te spelen hebben. En nu eerlijk, Anderlecht kampioen, zou werkelijk een ramp zijn in de CL ☺

Big30
25 april 2016, 11:58
Bij gelijke stand per punten is Brugge kampioen, dus zowel Anderlecht als Gent hebben een extra punt nodig om kampioen te kunnen worden. Een 2de voordeel voor Brugge is dat ze meer thuis matchen te spelen hebben. En nu eerlijk, Anderlecht kampioen, zou werkelijk een ramp zijn in de CL ☺
Brugge had 66, Gent 60 en Anderlecht 55 punten dus had alleen Anderlecht een bonuspunt, wordt dan bij gelijke stand eerst na het bonuspunt gekeken en dan naar de stand in de reguliere competitie gekeken? Zou logisch zijn.
Ik had ergens gelezen dat dit jaar de regels veranderd zijn maar hoe weet ik niet meer.

deket
25 april 2016, 12:22
LJ draait de logische redenering om. Voor het Belgisch voetbal lijkt het eerder een ramp dat Brugge CL speelt.
getuige hun vernedering tgo Manchester. U, dat normaal moeilijk dcoort en hen Europese afgang daarna.
wij versloegen Tottenham,2de in Engeland, Monaco, 2de in Frankrijk en Olympiakos, met een 20punten voorsprong de 1ste kampioen in Europa.
Dus Peter, met een gebrek aan talent zou dit niet mogelijk geweest zijn. Eerder een mentaliteitsprobleem tgo kleinere ploegen.
en idd, men kijkt naar de stand van de reguliere kompetitie.

deket
25 april 2016, 12:32
Bovendien weten alleen insiders dat het stinkt in Brugge, waarschijnlijk ook letterlijk,
die steenrijke voorzitter heeft al verschillende sponsors doen afhaken zoals lingrrie Marie-jo, oke lingerie van den Aldi, maar toch wat kapitaal en dit geldt zeker voor Lotuskoeken.
deze man wurgde een vrouwelijke hostess in Lokeren. Iedere gewone supporter zou levenslang stadionverbod krijgen, hij komt er vanaf met een lichte boete wat niets voor hem is, hoezo, geen klassenjustitie?
Nu was die vorige vooreitter ook niet iemand waar ik een pint mee xil drinken hoor. D'Hooge, lid van een streng religieuze sekte vond ik de schijnheiligheid zelve,
Ze maken niet meer zulke presidenten zoals Constant bij ons.
door zijn doortastendheid kwamen de beste Nederlanders graag naar ons en blijven paarswit voor eeuwig in hun hart dragen

deket
25 april 2016, 12:44
Probeer eens de regels van al die playoffs in een inburgerscursus te verwerken, een vreemdeling loopt huilend weg.
nu in bv Roemenië gebruiken ee ook playoffs, maar in Belgie heb je bv de playoff2, totaal zinloos. Standard speelt daar in mee, maar ze wonnen de beker al.
play off 3 is dan weer afgeschaft maar de hervormingen in de 2de klasse, wat een soep is me dat.
je kan een buitenlander gemakkelijker uitmeggen wat de bevoegdheden zijn betreffende Vlaamse gemeenscap en verschil met Vlaamse gewesten, zo ook de Waalse, en de Brusselse.

Big30
25 april 2016, 12:58
Standard had beter niet aan de PO's mee kunnen doen, ze zijn door de bekerwinst toch al voor de EL geplaatst en in PO 1 zelfs al hadden ze zich geplaatst zou plaats 1 of 2 buiten de mogelijkheden liggen. Nu doen ze voor spek en bonen aan PO 2 mee.
Eigenlijk doen Oostende en ZW ook voor spek en bonen mee want plaats 5-6 levert niets op. Maar de resultaten tegen die clubs kunnen wel beslissend zijn voor het kampioenschap.
Idee van een PO moet juist zijn dat er altijd wat op het spel staat.

P11111
25 april 2016, 14:35
Dus Peter, met een gebrek aan talent zou dit niet mogelijk geweest zijn. Eerder een mentaliteitsprobleem tgo kleinere ploegen.

deket, ik volg Anderlecht dit seizoen regelmatig en eigenlijk staat er met Tielemans slechts één talentvolle speler in het elftal. En wellicht dat Praet ook nog wat beter kan worden. De rest is voornamelijk van middelmatig of armoedig niveau. Het moment dat ook jij dat gaat zien komt steeds dichterbij.

Spelers als Vormer, Denswil (allebei Club Brugge), Kums en Nielsen (beiden AA Gent) waren tribuneklanten of vaste bankzitters in Nederland (Nielsen zélfs bij het toen gedegradeerde N.E.C.!) en dat zegt veel over het huidige Anderlecht.

deket
25 april 2016, 15:45
Ik zal het nog eenmaal herhalen. Dit jaar Europees versloegen we oa Tottenham, Monaco en Olympiakos. Vorig jaar in de CL versloegen we Galatasaray en hielden Arsenal en Dortmund ginder in bedwang. Dat kan niet met dlechts 2 talenten.
Begrijp dat je jezelf schaamt over de Europese prestaties van Ajax.
en betreffende Brugge : Europees een fiasco, thuis tegen Manchester. U 0-4 en in Napels 5-0 een vernedering voor Belgische voetbal. En in de onderlinge confrontaties werden ze pas echt op een hoopje gespeeld, pas in de playoffs nog en in de regulaire competitie, ovrr de knie met 3-1 en 1-4, telkens voor ons.
men schreeuwt nu moord en brand omdat we met 4-2 verloren, pas dit Brugge dat ook, identieke cijfers in playoff1 en bleef het hiervoor muisstil, maar de gekke , hypernerveuze calimero daar met zijn Peter Pan complex, de coach dus, had weer een drogreden klaar.
hij heeft die streken toch niet bij jullie Tukkers geleerd, toen hij daar trainer was?
en betreffende Kums, ik ken zijn vader Ludo heel goed en pa, zoon, en vrouw zijn hevige Anderlechtfans. Maar Anderlecht vond Sven te freel en te weinig power in duelkracht, dus verkasten we hem zoals vele anderen naar Nederland.

Big30
25 april 2016, 22:47
Het sprookje is nog mogelijk maar de druk neemt toe, 3 maal winst of 2 maal winst en 2 maal gelijk. De druk neemt toe, programma zou ik moeten opzoeken, dat kan het verschil maken.

Leicester:
April 24: Swansea City (H)
May 1: Manchester United (A)
May 7: Everton (H)
May 15: Chelsea (A)

Tottenham:
April 25: West Brom (H)
May 2: Chelsea (A)
May 8: Southampton (H)
May 15: Newcastle (A)

Leicester gaat geen 8 punten pakken maar de Spurs ook geen 12. Dus toch maar blijven geloven in het sprookje.
Leicester won , de Spurs speelden gelijk, nog 3 speeldagen en Leicester heeft 7 punten voorsprong. Dit kan nu bijna niet meer mis gaan voor Leicester!

deket
25 april 2016, 23:02
Ik gun het hen ten harte. Zeker voordat ze leeggekocht zullen worden door de 2 Manchesters en andere Chelseas

deket
26 april 2016, 21:58
Toch nog tijd gevonden om naar Manchester City en Real Madrid te kijken en mijn voorspelling, finale Bayern Munchen-Real Madrid zal weer waarheid blijken.
Athletico speelt zeer defensief, maar Bayern lijkt me toch te sterk voor hun.
en over verdediging gepraat, is jullie niet opgevallen dat ze deze avond de bovenhand kregen op de aanvallers. Nochtans de achillespees van City, maar dan wel wanneer Anderlechtman Vincent Kompany , niet meedeed wegens blessures. Nu was hij wel present de door ons gevormde speler die ik niet zo gek lang geleden bij ons vaak zag spelen. Nu stond de defensie er door zijn kalmte, allure en last but not least overzicht, en leiderschap.
En nu ik het toch over mijn voetbalclub heb, lees hier in de vlucht een interview in de Humo van vandaag met Paul Van Himst en ik citeer : de ambiance die in ons stadion hangt is uniek, en het ligt in een woonwijk dicht bij de mensen zoals bij Barcelona en Real Madrid.
2. Toen Jan Mulder ging uitbollen bij Ajax, kon nog moeilijk mee met Anderlecht kwam Johan Crujff vaak kijken.
kijk dat vind ik nu leuk, nu beleefde JC dus veel aangename momenten tijdens zijn leven.

RAUL7
27 april 2016, 08:25
15247

Dat Cristiano Ronaldo zich graag laat omringen door vrouwelijk schoon hoeven we u al lang niet meer te vertellen.
Sinds begin deze week kunnen we ook Alejandra Manriquez aan die omvangrijke lijst toevoegen en dat is een absolute hoogvlieger.
De Mexicaanse is namelijk de pilote die Ronaldo van hot naar her vliegt met zijn privéjet...

http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/article/detail/2687511/2016/04/27/Cristiano-drijft-op-wolk-piloot-privejet-Ronaldo-ziet-er-zo-uit.dhtml

Big30
27 april 2016, 09:05
Twente lijkt gered en dat is zeer goed nieuws!


Dankzij het eindelijk gesloten akkoord met de schuldeisers wendt FC Twente niet alleen een faillisement af, er is ook een einde gekomen aan een politiek en juridisch steekspel met de voormalig beleidsbepalers.

In het zogeheten crediteurenakkoord schelden oud-bestuurders Joop Munsterman, Aldo van der Laan, Hein Trebbe en Hennie ten Hag samen met de andere schuldeisers een bedrag van circa twee miljoen euro meer kwijt dan in december aanvankelijk was afgesproken.

„We hebben ons met z’n allen zo lang voor de club ingezet, dan zou het zonde zijn als de club niet wordt voortgezet”, reageert Van der Laan desgevraagd. „Ik heb van begin af aan gezegd dat er een gemeenschappelijk belang is. Een akkoord was nodig om de club in leven te houden en om zelf eveneens niet al mijn geld kwijt te raken. Ik ben ook geen heilige snijboon, maar het belang van FC Twente staat voorop.”

Saillant detail; FC Twente maakt eveneens bekend dat Zwanenberg Food Group, nota bene de onderneming van Van der Laan, de sponsorovereenkomst heeft verlengd tot en met 2020. „In de gezondmaking van de club hebben ze sponsoren hard nodig”, aldus Van der Laan, die met FC Twente heeft afgesproken inhoudelijk geen mededelingen te doen over het akkoord.

De club hoopt later deze week ook de toezegging van een extra geldbedrag van het Twentse bedrijfsleven te krijgen om de financiële positie te verbeteren. Lukt dat, dan lijkt niets een positief oordeel van de licentiecommissie op 9 mei in de weg te staan en behoudt FC Twente de proflicentie. Later dit jaar kan dan ook de garantstelling van de gemeente Enschede van 32 miljoen euro dan geëffectueerd worden.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/fctwente/25680581/___Akkoord_Twente_in_ieders_belang___.html#voetbal/227/fixtures/

Hulde aan vd Laan en Munsterman die de club ook in deze wat lastige tijden blijven steunen! Dit zal een positieve boost geven voor de wedstrijd tegen Ajax mag men aannemen.

Big30
27 april 2016, 09:25
Gisteren MC-RM viel in de categorie "Te vaak is een voetbalwedstrijd dramatisch om naar te kijken". Ik geloof dat MC 1 schot op doel had en RM was niet veel beter, nog wel een kopbal op de lat. Laten we hopen dat het vanavond wat leuker wordt als schouwspel, gisteren hield het niet over.

RM was de laatste 20 minuten wel de veel betere ploeg en een doelpunt hing in de lucht, normaal als RM thuis weer compleet aantreedt zou het voor Real geen probleem moeten zijn.
Voor Real is te hopen dat de trage en te veel fouten makende Kompany weer opgesteld staat, dan is minimaal 1 doelpunt voor Real al verzekerd.

Picasso 1
27 april 2016, 13:06
Voor degenen die gisteren tijdens de wedstrijd in slaap zijn gevallen hierbij de highlights van Manchester City tegen Real Madrid.


https://www.youtube.com/watch?v=uvRD9VffRTU

John mc Snek
27 april 2016, 14:15
Ik vond het positiespel van Real weer eens goed verzorgd (al ligt dit ook aan het gebrek aan kwaliteit van City) maar door het ontbreken van de C en een halve B bleek ook dat de aanval van Real zonder deze spelers ernstig verzwakt is

deket
27 april 2016, 18:42
Real was beter maar City beschikt gelukkig voor hen over Kompany die de defensie autoriteir blijft leiden.
voor de wedstrijd van vanavond heb ik weinig hoop betreffende spektakel, Atlethico zet graag een muur voor de goal en ik zie hen dat zelfs op eigen veld doen.
ach zondag ga ik naar een spektakelstuk. Wij, die getergd zijn door laatste zondag ontvangen de landskampioen Gent

P11111
27 april 2016, 19:07
Zal de cameraman vanavond ook regelmatig aandacht hebben voor de coachvakken? Aan de ene kant een emotionele geestelijk gestoorde en aan de andere zijde iemand die zich vaak met interessant doende drukke gebaren als een idioot gedraagt. Kan misschien nog wat vermakelijke beelden opleveren.

deket
27 april 2016, 19:12
Bij de trainer van Atletico kan ik dit beamen hoewel hij een tactisch vernuft is, doet hij bijna even nerveus dan Michel Preudhomme.
maar die van Bayern is toch geen emotioneel gestoorde. Je weet toch dat hij een JC adept is.

P11111
27 april 2016, 19:14
maar die van Bayern is toch geen emotioneel gestoorde.

Je doet nu aan persoonsverwisseling, dus graag even je denkbeeld omdraaien.

Big30
27 april 2016, 19:23
Thomas Müller start op de bank:confused:.

Big30
27 april 2016, 20:12
Bayern zal dus niet de nul houden, OK de verdediging is natuurlijk ook niet van het nivo van PSV!

Mooi doelpunt trouwens, maar 4-5 man voorbij lopen dat mag niet gebeuren.

Tot nu toe al 100 keer leuker dan de verschrikking van gisteren. Goede start van Atletico dat wel.

deket
27 april 2016, 20:33
Haha Big, dat is een goede. Zoals ik al eerderschreef is Atletico op zijn best tegen betere ploegen, maar tegen minderen, zoals PSV hebben ze moeite het spel te maken, ze spelen liefdt op de tegenaanval

Jansen
27 april 2016, 22:00
Thomas Müller start op de bank:confused:.

Ik kan me dat wel voorstellen omdat Ribéry ook op de bank start wil hij meer een verdedigende man op het middenveld.

Ik vond Riesmann ook ontzichtbaar vanavond.

@j
27 april 2016, 22:35
Bij Real Madrid viel me gisteren met name Kroos op. Geen speler met een geweldige actie in huis maar alle ballen die hij speelt komen perfect op maat bij een ploeggenoot aan. Toen hij een paar minuten voor tijd werd gewisseld gaven de statistieken ook aan dat hij 96% van zijn balcontacten goed had verwerkt (4% corners die werden weggekopt), de rest allemaal feilloos !

P11111
28 april 2016, 19:29
Ongekende klucht in Belgische Tweede klasse

Zaterdag staat de laatste speeldag op het programma in de Belgische Tweede voetbalklasse en de chaos is compleet. Mogelijk zal een uitspraak van het Belgische arbitragehof (BAS) beslissend zijn in de strijd om het kampioenschap, tevens goed voor promotie naar de Eerste klasse, het hoogste niveau.

White Star Brussel, de nummer drie op de ranglijst, kreeg dinsdag een reglementaire zege van 5-0 van de arbitragecommissie toebedeeld voor een wedstrijd tegen Seraing die in oktober in 1-1 was geëindigd. In dat duel was een voetballer bij Seraing actief die niet speelgerechtigd bleek te zijn. Met die twee extra punten van achter de commissietafel kwam White Star Brussel plotseling aan kop, met de kampioenskansen komend weekeinde in de laatste competitieronde geheel in eigen hand.

Concurrent Eupen legde zich echter niet neer bij het vonnis van de arbitragecommissie en schakelde donderdag het BAS in, evenals Seraing. Doordat die stap een opschortende werking heeft, is White Star Brussel formeel nu weer gezakt naar de derde plek, één punt achter de gezamenlijke lijstaanvoerders Eupen en FC Antwerp. Deze twee koplopers spelen zaterdag uitgerekend tegen elkaar, maar de uitspraak van het BAS zal waarschijnlijk uiteindelijk beslissend zijn in de titelrace.

Bijkomend probleem is dat White Star Brussel momenteel geen licentie voor Eerste klasse heeft en komend seizoen mogelijk ook niet beschikt over een stadion.

Bron: Voetbalmedia

P11111
28 april 2016, 19:50
Het Belgische voetbal, het blijft lachen.

Big30
28 april 2016, 20:06
Het Belgische voetbal, het blijft lachen.
Brussel he, daar klopt wel meer niet, je weet in welke wijk het stadion ligt dat ze eigenlijk niet hebben :biggrin:?
Ze spelen thuis voor gemiddeld, schrik niet exact 499 toeschouwers! Voetbal in België, hilarisch :biggrin:.

Picasso 1
28 april 2016, 20:27
En hier een terugblik op de champions league wedstrijd Atletico vs Bayern.


https://www.youtube.com/watch?v=eOMBkpq268I

@j
28 april 2016, 22:26
Het Belgische voetbal, het blijft lachen.

Bij het aankomende EK zijn ze ondanks dit alles wel van de partij en dat kunnen wij Nederlanders helaas niet zeggen :)

Big30
28 april 2016, 22:55
PSV wil de komende periode opnieuw drie toptalenten binden. Eerder werd al bekend dat de club Justin Lonwijk (16) een contract heeft aangeboden. Naar nu blijkt hebben ook zijn leeftijdsgenoten Joël Piroe, Cody Gakpo en Jordan Teze een aanbieding van de club gehad om in Eindhoven voor meerdere seizoenen te tekenen.
Het viertal maakt deel uit van het succesvolle onder 17-team van PSV, dat zaterdag tegen FC Volendam landskampioen kan worden. In de B1 spelen onder meer ook Leandro Fernandes en Gianluca Scamacca, talenten die al een contract hebben.

http://www.ed.nl/sport/voetbal/psv/psv-wil-opnieuw-drie-toptalenten-binden-1.5969582

PSV beschikt momenteel over een extreem talentvolle B1 en A1, goed te zien de PSV daarin investeert en suc6en boekt. Kan er over een paar jaar weer mooi gecasht worden. Bravo!

@j
28 april 2016, 23:08
Ja de jeugdopleiding van bv PSV en Feyenoord doet echt niet onder voor die van Ajax ook al denken ze daar in Amsterdam uiteraard anders over :)
Maar ja het blijft opleiden voor de clubs met geld :( dus inderdaad cashen

Hemaworst
29 april 2016, 07:55
Wat mij betreft gaat de prijs maar naar AZ, die zijn aardig aan de weg aan het timmeren qua jeugdopleiding. Succes boeken met jeugdelftallen zegt niet alles over je jeugdopleiding. Uiteindelijk is een jeugdopleiding nl. geen doel op zich: je leidt niet op om het opleiden maar om uiteindelijk je eerste elftal te versterken met kwalitatief goede spelers. Hoewel de doorstroom van jeugdspelers bij Ajax ongekend is, was het dit jaar intern te onrustig en is er na de interne reorganisaties een onduidelijke visie. Bij Feyenoord is de doorstroom ook aardig, maar is het rendement nog steeds gering (drie keer kampioen in 40 jaar). PSV blokkeert met zijn aankoopbeleid de doorstroom van de eigen jeugd en dus is het rendement van een (dure) jeugdopleiding nihil en schiet het zijn doel voorbij.

P11111
29 april 2016, 08:22
Het is juist dat er bij PSV nauwelijks jeugdspelers doorbreken. Het is een koopclub. Als de berichten kloppen hebben ze nu wel een plan met de bij Ajax opgeleide en weggestuurde vleugelaanvaller Bergwijn.

deket
29 april 2016, 09:00
In 2de klasse trekt Antwerp gemiddeld 11.000 toeschouwers, dat haalt die Brusselse club niet op een heel jaar. Weer slechte punten voor onze bond.
Nederland kan niet meer voetballen maar hun trainers kunnen zich wel goed verkopen. Koeman wilde een stap hoger en heeft een akkoord met Arsenal, waar de supporters zijn uitgekeken op Wenger, de trainer die daar al een eeuwigheid zit en al 12 jaar geleden nog eens de titel haalde. 2de plaats dat telt niet, dat vergeet men tenzij het Oranje in een WK was, daar blijft men op teren in Nederland.

Big30
29 april 2016, 09:26
Het is zeker waar dat PSV het altijd goed deed bij de aankopen zoals: Romario, Ronaldo, van Nistelrooy, Gullit, Nilis etc. Zelfs Club icoon vd Kuijlen kwam niet uit de eigen jeugdopleiding voor.
Punt is natuurlijk wel dat binnen je jeugdopleiding er ook voldoende talenten moeten rondlopen die de stap naar het eerste moeten kunnen maken, dat was ih verleden te weinig het geval en dan ga je kopen zeker als blijkt dat je daar goede keuzes maakt, zie recent weer o.a. Pröper, Guardado, Moreno.

Toch zijn er momenteel redelijk wat jonge talenten die wel de stap naar het eerste gemaakt hebben of binnenkort zullen maken: Brenet, Bergwijn, Hendrix, Locadia etc. Maar je kunt nog wel meer jonge talenten en jeugd internationals noemen in de selectie van PSV of in Jong PSV.

PSV heeft de afgelopen jaren goed verdiend met de verkoop van spelers maar relatief te weinig met talenten uit de jeugdopleiding die verkocht werden, dan praat je al snel over Depay, dat was natuurlijk wel een grote klapper.
Als je kijkt wat er momenteel in de A1 en B1 aan talenten rondlopen mag je verwachten dat daar wel spelers onder zitten die de stap naar een volwaardig eerste elftal speler kunnen maken en daarna goed verkocht kunnen worden.

Er ligt na het aantreden van Cocu meer focus op de jeugd en de eerste suc6en zijn al merkbaar:

“Het rendement van de opleiding moet aanzienlijk omhoog. Ik ben er van overtuigd dat dit mogelijk is.” Bij de aanstelling van Philip Cocu, sloeg PSV een nieuwe weg in. De focus moest op de jeugdopleiding gaan liggen. Echter, het feit dat Cocu een plan opstelde ter verbetering van de jeugdopleiding, geeft te kennen dat PSV zijn opleidingsinstituut voorheen niet optimaal benutte. Haalde PSV enig resultaat uit het opleidingsinstituut of had het die tot de transformatie beter af kunnen schaffen?

Conclusie

Er zijn verschillende manieren waarop een opleidingsinstituut van voetballers rendabel kan zijn voor een club. PSV’s opbrengst aan de jeugdopleiding kan gemeten worden aan de hand van kosten versus transferssommen, wedstrijden in het betaald voetbal en internationale ervaring. In totaal verkocht PSV 21 jeugdvoetballers voor zo’n 21 miljoen euro, terwijl de kosten in totaal 65 miljoen euro bedroegen in de periode 1996-2015. PSV maakte in die periode een verlies van meer dan 44 miljoen euro op de jeugdopleiding. De aanstaande recordtransfer van Memphis Depay maakt zeven jaar aan jeugdopleidingkosten goed.

Als we in acht nemen dat PSV zich blijft focussen op jeugdopleiding en dat de potentiële opbrengsten de kosten overtreffen, ziet de toekomst van PSV’s jeugdopleiding er rooskleurig uit. Met (de transfer van) Depay heeft PSV de eerste stap gezet naar een rendabele jeugdopleiding.
http://www.tussendelinies.nl/jeugdopleiding-psv-van-drama-naar-rendabel

Kortom PSV is er nog niet maar men kan veel positieve ontwikkelingen zien, ook dat zowel de A1 als B1 recent de jeugd van Ajax hebben verslagen mag zeker niet onvermeld blijven.
Bij de B1 is PSV zo mag je verwachten de nieuwe kampioen, bij de A1 gaat het tussen AZ en PSV en AJAX, met nog 2 wedstrijden te gaan heeft AZ 2 punten voorsprong op PSV en Ajax. Met Ajax-AZ en AZ-PSV nog te gaan is dat nog niet beslist.

@j
29 april 2016, 09:46
Het is een koopclub.

Iedere Eredevisieclub is een koopclub, daarnaast proberen ze allemaal spelers zelf op te leiden. Wees blij dat er spelers als Guardado en vroeger Romario en Ronaldo in de Nederlandse competitie te bewonderen zijn geweest. Ook Ajax koopt spelers. Kijk naar de huidige selectie met gekochte spelers als Cilissen, vd Hoorn, Viergeven, Gudelj, Schone, Sinkgraven, Milik enz... of soms wordt er een talent bij de concurrent weggehaald (Bazoer)
Als je de aankopen aan kunt vullen met zelf opgeleide spelers is dat meegenomen. Soms breekt er wel eens 'n talentje door soms duurt dat wat langer. Uiteindelijk worden de echte toptalenten helaas weggekocht door de clubs met veel geld.

Big30
29 april 2016, 10:12
Het is juist dat er bij PSV nauwelijks jeugdspelers doorbreken. Het is een koopclub. Als de berichten kloppen hebben ze nu wel een plan met de bij Ajax opgeleide en weggestuurde vleugelaanvaller Bergwijn.
Zie ook antwoord van @John.

Elke club is natuurlijk een koopclub, zonder aankopen redt je het nu eenmaal niet, ik ken geen enkel team dat alleen maar uit eigen jeugdspelers bestaat.
De uitdaging voor een club bestaat daarin slimme en verstandige aankopen (cq huren) te doen. Daar heeft Ajax dit seizoen met Heitinga (gestopt), Younes (te weinig laten zien en haalt het nivo niet) en Sanogo (inmiddels al weer vertrokken) geen goede zaken gedaan.
Laten we hopen dat Ajax voor volgend seizoen wel goede en renderende aankopen zal doen om Europees gezien niet meer zo af te gaan als ze dat dit jaar deden.

@j
29 april 2016, 10:23
2de plaats dat telt niet, dat vergeet men tenzij het Oranje in een WK was, daar blijft men op teren in Nederland.

2e plaats op een WK is idd niet leuk maar als klein land mag je er toch wel trots op zijn dat je 3 keer een WK finale hebt gehaald en ook nog een keer als 3e bent geëindigd :)
Afgezet tegen het spelerspotentieel dat landen als bv Duitsland, Argentinië en Brazilië tot hun beschikking hebben is het in mijn ogen zelfs een topprestatie !

Neem aan dat de Belgen ook nog steeds teren op hun verloren EK finale van 1980 :)

P11111
29 april 2016, 10:27
Het is een gegeven dat de basisformatie van de aanstaande landskampioen Ajax met Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Klaassen en El Ghazi uit maar liefst zeven zelf-opgeleide jonge spelers bestaat. Dat is ongekend in het profvoetbal.

En jongens als Van de Beek, Černý, Nouri, Murić, Dolberg en De Ligt zijn in aantocht. Jammer dat enkele andere toptalenten in de afgelopen twee jaar naar Engeland zijn vertrokken, onder wie Fosu-Mensah, die momenteel op piepjonge leeftijd al indruk maakt in het eerste elftal van Manchester United.

Het is nu inderdaad zaak om het elftal te versterken met enkele juiste gerichte aankopen.

@j
29 april 2016, 10:43
Ja idd 6 zelf-opgeleide spelers in de basis is niet slecht op nationaal niveau maar je koopt er internationaal geen ene drol voor, dat hebben we in de poulefase van de Europa Leage kunnen zien.

P11111
29 april 2016, 10:58
Al met al is één ding zeker: het Nederlandse voetbal mag supertrots zijn op Ajax.

Hemaworst
29 april 2016, 12:58
Ja idd 6 zelf-opgeleide spelers in de basis is niet slecht op nationaal niveau maar je koopt er internationaal geen ene drol voor, dat hebben we in de poulefase van de Europa Leage kunnen zien.

Gelet op de prestaties van PSV in de afgelopen seizoenen koop je net zo weinig drollen of nog minder met een gekocht team. Laten we niet roomser zijn dan de paus na één succesvol Eindhoven's Europees seizoen.

Willem2
29 april 2016, 13:03
'ManUnited strikt Mourinho voor 77 miljoen' ..... http://www.ad.nl/ad/nl/38855/Buitenlands-voetbal/article/detail/4291649/2016/04/29/ManUnited-strikt-Mourinho-voor-77-miljoen.dhtml

die zijn gek ....

John mc Snek
29 april 2016, 16:16
Ik verbaas me, nu ik hier lees (als niet PSV fan) , over (het gebrek aan niveau in) de posts van P20.

Ajax geen koopploeg? : zoals al opgesomd koopt Ajax juist maar raak, alleen is het aankoopbeleid zo slecht dat al deze spelers op de bank of tribune belanden.
Dit is al jaren zo zo, kan me een tijd herinneren dat Ajax een 50-60 tal spelers onder contract had rond 2010 en deze bijna niet meer op de tribune pasten.

http://www.soccernews.nl/news/82416/Ajax_wil_aantal_contractspelers_drastisch_terugbre ngen blijken er zelfs 74!!! door alle miskopen en dan maar weer kopen en kopen.

PSV doet daarentegen minder, maar wel gerichte goede aankopen die een directe versterking voor het team leveren.

P11111
29 april 2016, 16:59
Ik verbaas me...

Graag hier geen grappen maken, dit is al vele jaren een bloedserieus topic.

John McSnack vind ik overigens wel een komische naam. Ben jij misschien familie van Jhon van Burgerking, de voormalige spits van Vitesse en later zelfs ook nog even van Feyenoord, die in sprintduels altijd ogenschijnlijk tegen de stevige wind inliep?

John mc Snek
29 april 2016, 18:11
Niet elke aankoop is natuurlijk een succes maar bij PSV kun je zien dat er relatief meer aankopen zijn die in het eerste meedraaien en bij Ajax zit de bank en tribune vol met dure miskopen.

Punt waar het echter om ging, dat Ajax toch wel een flinke koopclub is is blijkbaar inmiddels duidelijk want daar wordt niet meer op ingegaan :)
Man... haha

http://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/90037/overzicht-de-38-aankopen-sinds-overmars#Gcu4DKSS0W38FzFq.97
Ga die 38 namen (bijna een compleet nieuw team per jaar aangekocht !) eens af en kijk wie er uiteindelijk van nut is gebleken...

Succes en laten we concluderen dat Ajax de koopclub bij uitstek is, al jaren, alleen dat ze er ook onhandig in blijken te zijn...

Hemaworst
29 april 2016, 18:22
Ajax geen koopploeg? : zoals al opgesomd koopt Ajax juist maar raak, alleen is het aankoopbeleid zo slecht dat al deze spelers op de bank of tribune belanden.

PSV doet daarentegen minder, maar wel gerichte goede aankopen die een directe versterking voor het team leveren.

Doelstelling van de Ajax jeugdopleiding is het opleveren van minstens drie spelers per jaar die in het eerste elftal kunnen instromen. Dat wil niet zeggen dat Ajax geen spelers koopt. Maar als de doorstroom, zoals bij PSV het geval is, niet echt wil lukken, dan heb je alléén de optie van kopen. En dát maakt je een koopclub. PSV is een uitstekende koopclub met een goede scouting, Ajax is heeft van oudsher een uitstekende jeugdopleiding met veel succesvolle doorstroom, maar met, in mijn ogen, minder succesvol scoutingapparaat.

http://m.soccernews.nl/news/322089/De_cijfers:_PSV_inderdaad_koopclub,_Feyenoord_blij ft_achter

John mc Snek
29 april 2016, 18:39
Doelstelling van de Ajax jeugdopleiding is het opleveren van minstens drie spelers per jaar die in het eerste elftal kunnen instromen. Dat wil niet zeggen dat Ajax geen spelers koopt. Maar als de doorstroom, zoals bij PSV het geval is, niet echt wil lukken, dan heb je alléén de optie van kopen. En dát maakt je een koopclub. PSV is een uitstekende koopclub met een goede scouting, Ajax is heeft van oudsher een uitstekende jeugdopleiding met veel succesvolle doorstroom, maar met, in mijn ogen, minder succesvol scoutingapparaat.

http://m.soccernews.nl/news/322089/De_cijfers:_PSV_inderdaad_koopclub,_Feyenoord_blij ft_achter

Dus als je elk jaar bijna een compleet team koopt maar deze spelers blijken na enkele wedstrijden miskopen en belanden op bank en tribune, dan ben je geen koopclub. Als ze in de basis waren gekomen omdat ze beter waren dan de eigen spelers , dan zou Ajax wel een koopclub zijn geweest.
Jawel heel logisch :hammer::hammer::hammer:

Hemaworst
29 april 2016, 19:41
Dus als je elk jaar bijna een compleet team koopt maar deze spelers blijken na enkele wedstrijden miskopen en belanden op bank en tribune, dan ben je geen koopclub.

Duidelijk gevalletje huiswerk niet gemaakt. Je moet een lijstje met contractspelers niet verwarren met een transferlijst. Ik zie zo al vier, vijf spelers die transfervrij zijn gearriveerd, niet gekocht. Verder zie ik eenzelfde aantal dat op huurbasis een aantal maanden tot een jaar bij Ajax hebben proefgedraaid, niet gekocht. Van wat overblijft is 90% aankoop voor Jong Ajax, en slechts een handvol directe aankopen voor het eerste elftal. In tegenstelling tot PSV dat het merendeel van zijn (spelende) A-selectie aangekocht heeft, de eigen jeugd zit merendeels op de reservebank.

Big30
29 april 2016, 19:59
@John Kroket,

Je bent een groot voetbal kenner en analist. Bedankt voor je goede en wel onderbouwde berichten van bijzonder hoog nivo.
Ik hoop dat je het hier niet bij laat en voor een kwaliteitsimpuls in dit topic gaat zorgen.

Speciaal woord van welkom nog in dit topic! Ik begrijp dat je op hoog nivo gevoetbald hebt. Vertel daar gerust iets over en ook over jouw favoriete club!

Strijker
29 april 2016, 20:15
Je leest hier soms toch echt wel tegenstrijdigheden die een beetje tenenkrommend zijn.

Riechedly Bazoer was 16 toen hij overstapte van PSV naar AJAX.
Toch vinden sommige leden van dit forum dat deze speler is opgeleid door PSV i.p.v. door een andere club.

Klaas Jan Huntelaar was 16 jaar toen hij overstapte van De graafschap naar PSV.
Toch vinden sommige leden van dit forum dat deze speler is opgeleid door PSV i.p.v. door een andere club.

Hemaworst
29 april 2016, 20:22
Ja, je hebt helemaal gelijk, Hemaworst. Jorrit Hendrikx, Memphis Depay, Jurgen Locadia, Jeroen Zoet, Ibrahim Affelay, Ismail Aissati, Jurgen Colin, Klaas-Jan Huntelaar, Rob Wielaert, Andreas Pereira, Riechedly Bazoer, Patrick van Aanholt, Wilfred Bouma, Johan Vonlanthen, Dirk Marcellis, Nathan Coe, Paul Verhaegh, Roy Beerens, Boudewijn Zenden, Sepp de Roover, Otman Bakkal, Ernest Faber, Rai Vloet, Lee Nguyen, Kenneth Paal enz.
Ik mis er vast nog wel een paar.

Ok, onderwerp is doorstroom vanuit de eigen opleiding naar het eerste elftal: Klaas-Jan heeft niet in het eerste van PSV gespeeld, idem Andreas Pereira, idem Bazoer, idem van Aanholt, idem Verhaegh, idem de Roover, idem Paal, Ngyuen heeft één wedstrijd gespeeld, Wielaert speelde iets van 10 wedstrijden voor PSV en was voornamelijk verhuurd, dus geen echte doorstroom naar het eerste elftal, idem Beerens, idem Vloet, Vonlanthen is geen PSV-jeugd, idem Nathan Coe.

Houden we over de volgende jeugdspelers die daadwerkelijk doorstroomden naar het eerste elftal van PSV: Hendrix, Depay, Locadia, Zoet, Affelay, Aissati, Colin, Bouma, Marcellis, Zenden, Bakkal, Faber. Twaalf spelers. Sinds 1992 (debuut van Faber). Indrukwekkende lijst! Ik zal niet de moeite nemen om vanaf 1992 eenzelfde lijst voor Ajax te maken...

Bluebear
29 april 2016, 20:27
Ok, onderwerp is doorstroom vanuit de eigen opleiding naar het eerste elftal: Klaas-Jan heeft niet in het eerste van PSV gespeeld, idem Andreas Pereira, idem Bazoer, idem van Aanholt, idem Verhaegh, idem de Roover, idem Paal, Ngyuen heeft één wedstrijd gespeeld, Wielaert speelde iets van 10 wedstrijden voor PSV en was voornamelijk verhuurd, dus geen echte doorstroom naar het eerste elftal, idem Beerens, idem Vloet, Vonlanthen is geen PSV-jeugd, idem Nathan Coe.

Houden we over de volgende jeugdspelers die daadwerkelijk doorstroomden naar het eerste elftal van PSV: Hendrix, Depay, Locadia, Zoet, Affelay, Aissati, Colin, Bouma, Marcellis, Zenden, Bakkal, Faber. Twaalf spelers. Sinds 1992 (debuut van Faber). Indrukwekkende lijst! Ik zal niet de moeite nemen om vanaf 1992 eenzelfde lijst voor Ajax te maken...

Paal heeft al gedebuteerd in PSV 1, Klaas-Jan idem, Beerens idem, Vloet idem, Vonlanthen idem, Bergwijn idem, Jordy de Wijs idem. Ga een PSV-er niet de les lezen. Oh ja, enfant terrible Bakkali. :biggrin:

Bluebear
29 april 2016, 20:38
Paal heeft al gedebuteerd in PSV 1, Klaas-Jan idem, Beerens idem, Vloet idem, Vonlanthen idem, Bergwijn idem, Jordy de Wijs idem. Ga een PSV-er niet de les lezen. Oh ja, enfant terrible Bakkali. :biggrin:

Ach, Bluebear, gelukkig verschiet je niet al je kruit zoals in die donkere tunnel waar je je regelmatig in bevindt. (Om om in hobbyjargon te blijven) Peter van Ooijen, Joshua Brenet, Marcel Ritzmaier, Abel Tamata, Zakaria Labyad en Jurgen Dirkx. :wink2:

P11111
30 april 2016, 08:08
Het is voor het niveau in het voetbaltopic wel te hopen dat de volgende bijdragen van John McSnack heel wat intelligenter zijn.

Hij komt rechtstreeks vanuit het cafetaria zomaar uit het niets hier binnenvallen en begint meteen ongegrond af te geven op Nederlands succesvolste club ooit. Geen beste binnenkomer. Misschien is het goed als hij zich eerst even voorstelt, meldt op welk niveau hij zelf gevoetbald heeft, aangeeft wie zijn favoriete club is, en ook uitlegt hoe zijn Ajax-trauma is ontstaan. Dan kunnen we wellicht enigszins een eerste beeld van hem gaan vormen.

Big30
30 april 2016, 09:48
M.a.w. hou je aan de regels van Moderator P020 anders kun je blijkbaar opzouten hahahahaha
Dat gaat misschien net wat ver, maar in dit topic was het voorstel van P020 om een ballotage commissie te hebben en leden pas definitief toegang te verlenen na duidelijke signalen van goed gedrag.
Let wel dit is het idee en voorstel van P020 waar ik mee ingestemd heb dat dan weer wel :tongue:.

Sterker nog de ballotage commissie heeft 2 leden (voor de balans), P020 en deket en zal mij bindend advies geven wat ik dan altijd opvolg natuurlijk.

Nu heb ik een voorlopig advies gekregen dat luidt "John Kroket zou zich tot een volwaardig en actief IJBF voetbal topic lid kunnen ontwikkelen mits hij mbt Ajax een wat minder kritische opstelling inneemt, met name de op zich juiste voorbeelden waar hij mee aantoonde dat Ajax ook niet meer dan een koopclub is worden hem niet in dank afgenomen, sterker nog, nog even en hij gaat beweren dat Real, City, MU, Barca, PSG ook niet meer dan ordinaire koopclubs zijn die op die manier de top proberen te halen. Nog even en hij gaat het hebben over de schulden positie van genoemde clubs en dan gaan onze Spaanse vrienden weer steigeren.
Deket merkte dan weer op dat de schrijfstijl van John (intelligent en foutloos Nederlands) doet vermoeden dat hij wellicht Club Brugge(n) dan wel PSV sympathieën zou kunnen hebben."

Voor als nog zie ik geen enkele reden John de toegang tot dit topic te ontzeggen, mocht het echter zo zijn dat hij zich negatief over dan wel FC Twente, Bayern, S04, RW Essen dan wel het Duitse voetbal in het algemeen uitlaat of kritisch wordt tav PSV dan wordt het uiteraard een ander verhaal :biggrin:!

Waar ik wel voor pleit is dat John zijn doopcel licht en zijn clubvoorkeuren helder maakt en liefst ook een korte beschouwing geeft mbt de Viererkette. Gebeurt dat dan heeft hij in dit topic vrij spel.
Zo zijn nu eenmaal de regels en regels zijn regels!

Hemaworst
30 april 2016, 11:26
Spanje wil PSV-fans vervolgen

MADRID - De PSV-fans die zich in maart ernstig misdroegen in Madrid worden strafrechterlijk vervolgd. Dat heeft een woordvoerder van de Spaanse justitie bevestigd aan RTL Nieuws. De aanklager in Madrid heeft 'meerdere' PSV-fans geïdentificeerd en aan justitie in Nederland gevraagd deze verdachten te horen.

http://www.telegraaf.nl/e/25701171

Met pek en veren op de platte kar door het centrum van Eindhoven graag! Schande voor het Nederlands voetbal, deze kei-gezellige Brabantse medemensen! Helaas weigerde Big30's knip-en-plak-functie bij dit bericht. Die werkt alleen als het om negatieve Ajax-publiciteit gaat. Selectieve objectiviteit heet dat...

Hemaworst
30 april 2016, 11:33
"John Kroket zou zich tot een volwaardig en actief IJBF voetbal topic lid kunnen ontwikkelen mits hij mbt Ajax een wat minder kritische opstelling inneemt, met name de op zich juiste voorbeelden waar hij mee aantoonde dat Ajax ook niet meer dan een koopclub is worden hem niet in dank afgenomen...


In tegendeel! Kritische opstellingen zijn meer dan welkom, maar dan wel goed onderbouwd graag. Als we behoefte hebben aan losse mouwen waar wat halve waarheden uit worden geschud, dan bellen we Big30 wel. Twee Henk van der Meydens is een beetje te veel van het goede in één topic.

Big30
1 mei 2016, 01:22
Als voetballiefhebber en groot kenner vh Belgische voetbal word ik bijzonder blij en gelukkig vd promotie van mijn favoriete club White Star Brussel naar de Belgische eerste klasse.
Compliment en felicitaties aan de talrijke fans van deze Traditionsverein, Anderlecht krijgt er een grote concurrent bij.
Je moet er toch niet aandenken zou Antwerpen gepromoveerd zijn ipv deze mooie vereniging die nu Molenbeek op een positieve manier op de kaart kan zetten! Proficiat.

Enige wat nog ontbreekt bij deze club is een licentie, geld, sponsors, supporters en een stadion maar voor de rest klopt alles bij deze club.
Ben ervan overtuigd dat ze volgend jaar meedoen in de PO1 en niet voor Club of Gent, de huidige top in het Belgische voetbal, onder zullen doen. Petje af zeg ik.
Vriendelijke en zeer aimabele voorzitter hebben ze ook nog eens.

Felicitaties uiteraard ook aan PSV O17 die landskampioen zijn geworden, een elftal dat werkelijk bulkt vh talent. Feijenoord, niet slecht hoor werd tweedes, maar er kan er bij de jeugd nu eenmaal maar 1 de beste zijn.
Volgende week zal naar verwachting de O19 ook kampioen worden, maar dat zou iets later kunnen zijn mocht het tot een beslissingswedstrijd komen.
Nu is het zo dat voor koopclubs als PSV, Barca, Real, PSG en MU de jeugd van minder belang is, toch altijd leuk dit soort kampioenschappen!

deket
1 mei 2016, 09:08
Eh Big 1. Brussels zal niet mogen promoveren.
2. Ik las net je vorige post, over Club Brugge suppottjes en de worstjes die mijn lieve, zeer knappe 20jarige meid uit Polska(indien aan haar knapheid getwijfeld zou worden doe navraag bij PP en KP) klaarmaakte bij het Engels ontbijt kwamen eruit. Big de meeste van die supporters begrijpen nog geen Suske en Wishe en eeker noet Dirk-Jan strip van jullie, sterker nog die hebben nog nooit een boek gezien.
Direkt vertrekken naar het stadion met de meeste ambiance, niet alleen mijn woorden en indien je voor de tv wil meesupporterren. Aftrap 14h30

deket
1 mei 2016, 09:35
En voor ik het vrrgeet,: het regent hier kritiek op Kompany. Wel hij is verkozen in het CL elftal vzn de week, als centrale verdediger naast Pepe

Hemaworst
1 mei 2016, 09:47
En voor ik het vrrgeet,: het regent hier kritiek op Kompany. Wel hij is verkozen in het CL elftal vzn de week, als centrale verdediger naast Pepe

Eén zwaluw maakt nog geen zomer en één verkiezing in het CL-elftal van de week maakt nog geen goede voetballer...

Big30
1 mei 2016, 11:33
Eh Big 1. Brussels zal niet mogen promoveren.
Dat is nog maar de vraag of ze wel of geen een licentie zullen krijgen. De Soap gaat in ieder geval gewoon door en dus bestaat nog steeds de kans dat een club zonder stadion, supporters, achterban, historie en geld zou kunnen promoveren.

Tuurlijk zal daar veel spot mee worden gedreven, dat is heel makkelijk en ligt voor de hand ook. Antwerpen had gewoon moeten winnen, evident dat die club op het hoogste nivo thuishoort, moeten ze het niet laten liggen natuurlijk!

Ben wel benieuwd naar het 3-5-3 systeem wat ze spelen:


Niet moeilijk dat WS Brussel meedoet voor titel: "Onze trainer heeft ook al 3-5-3 gespeeld"

De journalist wil vervolgens ook graag weten wat het favoriete spelsysteem is van de voormalige voetbalmakelaar. En dan loopt het grondig mis voor de interviewee: "Wat bedoel je? Oei, nee het is meer een euh... Ja 4-4-2 is een gemakkelijke mogelijkheid, maar hij heeft ook al 3-5-3 gespeeld. Alles hangt een beetje af van het spel." Waarna de Nederlander Schreuder er nog een schepje bovenop doet: "U wordt kampioen en u weet niet of u nog in het stadion mag voetballen want eigenlijk kotst heel België u uit." Eylenbosch kan nog lachen om de absurde situatie: "Ik denk dat het een wereldrecord is. Een club zonder licentie, zonder stadion die kampioen wordt. Wij lachen liever om deze dingen want we weten dat alles in orde komt." Bekijk HIER de beelden van de reportage.
http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/2690692/2016/04/29/Niet-moeilijk-dat-WS-Brussel-meedoet-voor-titel-Onze-trainer-heeft-ook-al-3-5-3-gespeeld.dhtml

satanic surfer
1 mei 2016, 11:49
Tweede klasse in la Belgique is bijna even lachwekkend als de play-offs...WS Brussel is de terechte kampioen, dat hun TERECHTE klacht pas na een maandje of 6 werd behandeld is niet HUN fout, doch die van het logge voetbalorgaan etc.. no surprises...De licentiecommissie spreekt zich eerstdaags uit over het wel of niet mogen participeren in de eerste klasse, indien niet komt de gigant EUPEN op de proppen, dat scheelt toch alras enkele toeschouwers doch om nou te stellen dat dat een enorme toegevoegde waarde zal betekenen valt te betwijfelen. Traditieclub Antwerp laat het zelf afweten en moet wederom een jaartje in 2é klasse doorbrengen, jammer doch alla, het is niet anders en bottom line hun eigen schuld door menig puntenverlies in de laatste wedstrijden. Wat wel verheugend is is dat een andere traditieclub, namelijk Lierse SK zich ietwat miraculeus na een 2-0 achterstand bij rust na de pauze via 3 goals nog bij de top-8 weet te scharen en niet naar 3é klasse dient af te zakken...

In Spanje maakt de top-3 geen fouten en blijft Barca een puntje voorsprong behouden, enkel Espanyol kan roet in het eten gooien lijkt het richting titelfeest.
In Frankrijk haalt PSG een recordaantal punten en is de rest veroordeeld tot vechten in de schaduw voor de ereplaatsen.
In Duitsland wordt het titelfeest van Bayern na een gelijkspelletje een weekje uitgesteld, niet onverstandig met de CL-terugmatch dunkt me.
In Olland is het doelsaldo blijkbaar uitermate belangrijk geworden en wordt vandaag een indicatieve speeldag laat ik me vertellen.
In Engeland kan Leicester toeslaan vandaag en meteen ook de illusies van ManUtd op toch nog een CL-deelname fnuiken...
En in Bellege is het naar verluidt supersunday ofzo met Anderlecht-AAGent en ClubBrugge-Genk...dolletjes allemaal.

Doch ss z´n aandacht zal vooral uitgaan naar de finale op het WK Snooker waar Ding Junhui( China) na ronduit impressionante zeges in de voorrondes dient aan te treden tegen Mark Selby die na een thriller tegen Fu (Hong-Kong) een Aziatische finale voorkwam...Indien Ding z´n vorm kan behouden lijkt hij onstuitbaar doch Selby is de safety-meester van z´n Era en zou de Chinees daarmee uit z´n element kunnen brengen...2 voormalige nrs1 van de wereld tegen elkaar, voor de verdere ontwikkeling van de sport én het prachtige tornooi van Ding an sich zou het een goede zaak zijn moest er een Chinees triomferen in de Crucible morgen...Vandaag sessies 1&2, nog niet doorslaggevend doch een eerste kloof slaan lijkt mogelijk (én misschien ook benodigd voor Ding)...We gaan het zien.

Big30
1 mei 2016, 12:07
Eupen kun je ook bepaald niet een verrijking voor de eerste klasse noemen behalve dan dat het leuk is voor de Duitstalige gemeenschap.
Eenmaal eerder eerste klasse gespeeld en gemiddeld nog geen eens 2.000 toeschouwers. Antwerpen had het gewoon zelf moeten afmaken, de frustratie zal groot zijn. Dat zag je na afloop heel goed.

Of Leicester het vanmiddag haalt is de vraag maar morgen gaan de Spurs eraan, dat komt goed.

Vanmiddag eens kijken of Twente er na het positieve financiële nieuws nog zin in heeft, kijk vooral uit naar Ziyech en Cabral.
Cambuur zal zijn zeker tegen gaan sputteren, daar is de vraag hoe lang de 1-0 en 2-0 uitblijven. Ik hou niet met een 7-0 of 8-1 rekening, maar eerst maar eens zien.

P11111
1 mei 2016, 12:30
Maher, de man die blaakt van het zelfvertrouwen, moet het vanmiddag gaan doen voor de lampies. De telraam kan uit de kast worden gepakt. Wordt het 9-0 of 10-0, is de vraag.

Rond 16:25 uur weten we het precies.

Big30
1 mei 2016, 12:56
We gaan het zien en koffiedik kijken, statistieken het zegt allemaal niets!

Ik bedoel de grootste eredivisie nederlaag van Cambuur was maar een 0-6, wat zegt het allemaal, was thuis trouwens eerste seizoenshelft tegen PSV.

P11111
1 mei 2016, 12:59
De hoop op een monsteroverwinning is gerechtvaardigd. Het gehavende Cambuur komt in een opstelling met vier pure aanvallers en een aanvallende middenvelder. Er zal dus veel ruimte worden weggegeven en de kans op een doelpuntenfestival is gigantisch.

Big30
1 mei 2016, 13:10
De hoop op een monsteroverwinning is gerechtvaardigd. Het gehavende Cambuur komt in een opstelling met vier pure aanvallers en een aanvallende middenvelder. Alle ruimte is aanwezig voor een doelpuntenfestival.
Nee hoor dat gaat echt niet gebeuren. Kan goed zijn dat de 1-0 lang uitblijft en dat het een kleine overwinning zal worden als PSV al gaat winnen. Het 100 jaar feest werd ook door Cambuur met een 0-0 verstoord.

Maar goed Cambuur moet winnen om nog een kans te maken en heeft niets aan een 0-0, dus zal men voor de aanval gaan, tsja, zeg het maar, valt de 1-0 en 2-0 wel vroeg, dan is de vraag of Cambuur er nog wel zin in heeft.

Op doelsaldo beslissen heeft wel iets maar je kunt er ook wat vraagtekens bij zetten.

Hemaworst
1 mei 2016, 15:31
De hoop op een monsteroverwinning is gerechtvaardigd.

Toch knap dat je die 4-0 in je kristallen bol zag!

P11111
1 mei 2016, 15:45
De doelman van Cambuur heeft er vanmiddag wel alles aan gedaan om PSV een aantal doelpunten te schenken. Dat was komische televisie. Maar het is nog steeds niet gespeeld. Uit met 0-8 winnen bij PEC Zwolle is natuurlijk niet onmogelijk, dus graag de telraam nog niet opbergen maar meenemen naar de cultuurhistorische Hanzestad. En de spelers van De Graafschap zijn enkele weken geleden al vanuit Eindhoven omgekocht om tegen Ajax extra hun best te doen. Een gratis luxe vakantie lonkt.

Theoretisch hoeft B30 dus nog niet te wanhopen. We leven op dit moment met hem mee. Wie gaat er landskampioen worden: de opleidingsclub of de koopclub? Volgende week om deze tijd weten we meer. Dat de beste club mag vieren.

P11111
1 mei 2016, 16:05
Toch knap dat je die 4-0 in je kristallen bol zag!

Zo is het. Ook nog tweemaal op de paal, de handsbal in het strafschopgebied die Blom over het hoofd zag, en het onterechte vlagsignaal toen Milik en Klaassen met z'n tweeën geheel vrij konden doorgaan op de doelman. 8-0 was zeker mogelijk.

Desondanks is het wel te hopen dat het elftal volgend seizoen flink versterkt wordt, want anders ga ik een brief naar de UEFA schrijven met het verzoek om niet aan de Champions League hoeven deel te nemen. Dat je met dit materiaal landskampioen gaat worden... Bizar en ongelooflijk, om je als Voetbalnederland diep voor te schamen.

Hemaworst
1 mei 2016, 16:08
Ook nog tweemaal op de paal, de handsbal in het strafschopgebied die Blom over het hoofd zag, en het onterechte vlagsignaal toen Milik en Klaassen met z'n tweeën geheel vrij konden doorgaan op de doelman. 8-0 was zeker mogelijk.

Kom, verman je een beetje! Je lijkt Deket wel!

P11111
1 mei 2016, 16:12
Kom, verman je een beetje! Je lijkt Deket wel!

Je mag mij met iedereen vergelijken behalve met de puberale deket.

Hemaworst
1 mei 2016, 16:16
Desondanks is het wel te hopen dat het elftal volgend seizoen flink versterkt wordt, want anders ga ik een brief naar de UEFA schrijven met het verzoek om niet aan de Champions League hoeven deel te nemen. Dat je met dit materiaal landskampioen gaat worden... Bizar en ongelooflijk, om je als Voetbalnederland diep voor te schamen.

Volgend jaar wordt de kampioensschaal vervangen door een passender exemplaar:http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160501/b28a221efc219e7adfaec6189bfd8335.jpg

Big30
1 mei 2016, 16:25
PSV moet zich natuurlijk diep schamen met thuis 2 goals tegen waar de verdediging Cambuur vrij baan gaf.

FC Twente was tegen Ajax voetballend de veel betere ploeg en creëerde ook minimaal 5 100% doelrijpe kansen, maar daar waar Twente bij rust had moeten leiden was het Ajax dat met 1-0 voorstond. Ook in de tweede helft was Twente de bovenliggende ploeg en had beste speler vd Eredivisie Ziyech de kans om op de terechte 1-1 te komen maar Cillessen verhinderde dat.
Toen na 80 minuten de onverwachte 2-0 viel geloofde Twente het verder wel en met wat geluk en de hulp van Twente kwam zo de zeer geflatteerde 4-0 tot stand waarmee Ajax zo goed als zeker kampioen is.

P11111
1 mei 2016, 16:29
FC Twente was tegen Ajax voetballend de veel betere ploeg en creëerde ook minimaal 5 100% doelrijpe kansen...

Je bent echt in verwarde toestand, hè! Beterschap en vergeet kort voor het avondeten niet je medicijnen in te nemen!

Big30
1 mei 2016, 16:39
Je bent echt in verwarde toestand, hè! Beterschap en vergeet kort voor het avondeten niet je medicijnen in te nemen!
Op de bijsluiter staat toch echt na het avondeten :biggrin:!

Beetje sneu trouwens om Houten Klaassen zo door Ziyech overklast te zien worden.

P11111
1 mei 2016, 16:42
Het is een gegeven dat Ziyech zich vanmiddag weinig heeft kunnen tonen.

Maar hopelijk speelt hij volgend seizoen zeventien competitiewedstrijden in de ArenA. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Big30
1 mei 2016, 17:16
Ziyech zou voor Ajax een welkome versterking zijn maar het lijkt me waarschijnlijker dat ie naar Engeland vertrekt naar een subtopper. Spanje hoor je ook veel genoemd worden, past wel bij hem, Valencia, Sevilla maar zelfs Atletico zou kunnen.

Ajax zal zich moeten versterken, wat ze dit jaar ook hebben geprobeerd maar wat niet goed gelukt is, op die kleine pingelaar zit niemand op te wachten, voegt weinig toe.
Om in de CL niet af te gaan moet je eigenlijk in elke linie een goede aankoop doen, met wat ervaring of waar sprake van is Huntelaar en Sneijder, oudere spelers met een Ajax verleden die nog niet afgeschreven zijn.

Anders is het een kwestie van miljoenen opstrijken en kansloos als laatste in de poel eindigen, dat zou voor het Nederlandse voetbal een slechte zaak zijn.
Dat kun je het toch al niet verwende Ajax publiek ook niet aandoen.

Big30
1 mei 2016, 18:07
Van deze kop zal deket zeker genieten!

" LIVE: bij momenten wervelend Club gaat rusten met 2-0 dankzij Nederlanders"

Daar was geen buitenspel doelpunt bij zoals in geval van Anderlecht :baeh:.

Hemaworst
1 mei 2016, 18:28
Briljante wedstrijd van Younes, twee assists en een wereldgoal. Hopenlijk blijft die zich ontwikkelen zoals dit seizoen. PSV-verdediging was Zwitserse gatenkaas, blijkbaar vergaten ze even dat als je met 6-0 wilt winnen je ook de nul moet houden.

deket
1 mei 2016, 18:36
1. Ziyech mocht bij ons niet komen, indien we wilden speelde hij nu bij ons
2. We vrrdienden een penalty en zij een rode kaart, nog een scot tegen de paal etc, kortom, het had net zo goed 4-0 kunnen zijn tegen de landskampioen.
3. And last but not least : terug de sfeer van de grote dagen en vandaag hebben we ervoor gewerkt, de inzet was 100%, domper is de tussenstand bij de de meest overroepen ploeg.
desalniettemin, ga ik nu verder feesten, maar helaas morgen weer vroeg op en nog steeds 3punten achterstabd op de domme boeren

Hemaworst
1 mei 2016, 18:50
Kon Jong PSV maar acht spelers opstellen ofzo? Verliezen met 7-0 van wereldclub Almere City...

P11111
1 mei 2016, 18:59
Briljante wedstrijd van Younes, twee assists en een wereldgoal. Hopenlijk blijft die zich ontwikkelen zoals dit seizoen.

Een speeltuinvoetballer, die op Eredivisie-niveau zo af en toe zijn tegenstander voorbij pingelt. In zo'n samenvatting lijkt hij misschien soms briljant, maar over een hele wedstrijd grossiert hij in slechte passes en slappe acties. In een gemiddelde Champions League-wedstrijd wordt hij lachend omver geblazen.

LittleJoe
1 mei 2016, 19:17
Met de meest overroepen ploeg bedoelde je waarschijnlijk Anderlecht ☺.
Die eerste goal mag eenvoudig niet gegeven worden, met 3 man buitenspel. Hoeveel heeft Anderlecht deze keer moeten betalen? Brugge zet Genk eenvoudig opzij.

Badslippers
1 mei 2016, 19:29
[OT]
@deket -> je moet je mailbox opschonen anders kun je geen berichten ontvangen.

Hemaworst
1 mei 2016, 19:34
Een speeltuinvoetballer, die op Eredivisie-niveau zo af en toe zijn tegenstander voorbij pingelt. In zo'n samenvatting lijkt hij misschien soms briljant, maar over een hele wedstrijd grossiert hij in slechte passes en slappe acties. In een gemiddelde Champions League-wedstrijd wordt hij lachend omver geblazen.

Als een 'speeltuinvoetballer' elke week direct en indirect goed is voor driedoelpunten dan mag-ie wat mij betreft blijven staan. In een gemiddelde CL-wedstrijd werd dit jaar iedere Ajax-speler omver geblazen, dus dat is niet echt een argument...

Wentelt Eefje
1 mei 2016, 21:18
Nogmaals: Zyech wilde en wil niet naar Anderlecht. Het is een fabeltje dat hij persoonlijk zelfs maar belangstelling zou hebben gehad voor de belangstelling die Anderlecht in hem toonde. (En ja, deket, ik zit in dit specifieke geval zo dicht bij het vuur dat ik (wel) weet waar ik over praat.)

P11111
1 mei 2016, 21:22
Nogmaals: Zyech wilde en wil niet naar Anderlecht.

Dat weet iedereen behalve deket.

deket
1 mei 2016, 21:24
dan weet je ook dat een groot deel van zijn familie en kennissenkring in Brussel woont,maar discussie niet aan de orde wij willen geen speler van Tukkers die zelfs van Ajax met 4tegen0 verliezen

Big30
1 mei 2016, 21:31
Nogmaals: Zyech wilde en wil niet naar Anderlecht. Het is een fabeltje dat hij persoonlijk zelfs maar belangstelling zou hebben gehad voor de belangstelling die Anderlecht in hem toonde. (En ja, deket, ik zit in dit specifieke geval zo dicht bij het vuur dat ik (wel) weet waar ik over praat.)
Je kunt het 100 maal blijven herhalen, deket zal te pas en te onpas in zijn eigen waarheid blijven geloven ;), Anderlecht koketteerde even met belangstelling voor Ziyech, om de supporters een worstje voor te houden, meer niet.

Het heeft nooit serieus gespeeld niet in de laatste plaats omdat Ziyech helemaal geen belangstelling heeft in een Belgische subtopper. Hij wil financieel en sportief een stap maken, dus valt Anderlecht af, zo simpel is dat.
Blijft wel de vraag waar de beste speler uit de eredivisie naar toe zal gaan, hoewel hij van mij bij de Tukkers mag blijven maar die kans is minder dan 0.1%.

Indrukwekkend hoor wat Club Brugge vanmiddag liet zien, kan bijna niet meer mis gaan, Anderlecht is nog volop in de race voor de derde plaats, ook mooi!

deket
1 mei 2016, 21:35
haha,kijk die wedstrijd van vannamiddag maar op internet,voor de 1ste plaats bedoel je,in Club Brugge gaan we gewoon weer winnen hoeft zelfs niet met zware cijfers te zijn zoals we dat gewoon zijn

Strijker
1 mei 2016, 21:45
15301

P11111
2 mei 2016, 09:13
Van Hanegem: 'Er zat bij PSV in het hele elftal geen vuur'

Willem van Hanegem heeft zich zondag verbaasd over PSV tijdens het thuisduel met SC Cambuur (6-2 winst). Volgens de oud-voetballer en -trainer ontbrak het juiste vuur bij de Eindhovenaren.

'Aan PSV deugde niet veel', aldus Van Hanegem in zijn column in het AD. 'PSV heeft dit jaar in de Champions League, onder meer tegen Atlético Madrid, veel aan goodwill gewonnen. Maar in onze competitie, die van een niveau is om van te huilen, is er gewoon te vaak niet goed gespeeld. Zo'n Guardado gisteren! Zijn eerste vijf passes waren gewoon niet goed. Er zat in het hele elftal geen vuur. Is dat wat! Wie voor de titel speelt hoort zijn hele ziel en zaligheid te geven.'

'Met verbazing heb ik naar PSV gekeken', vervolgde De Kromme. 'Het moest veel scoren om het Ajax nog moeilijk te maken. Maar waarom stelt een trainer dan opeens Maher op? Die heeft een heel seizoen niet gespeeld en is daar zwaar teleurgesteld over. Denk je dat zo iemand echt het veld in gaat om kampioen te worden? Welnee, die wil vooral bewijzen dat hij een erg goede voetballer is. En hij zal zich tegelijk hebben afgevraagd: waarom speel ik vandaag eigenlijk wel?'

De strijd om de landstitel is volgens Van Hanegem al beslist. 'Het team dat na 34 wedstrijden bovenaan staat is de terechte kampioen van Nederland. We moeten Ajax dus alvast feliciteren. Ajax heeft dit seizoen met zijn individuele klasse beslist. Ook gisteren wist ik: die maken er vandaag drie of vier. Het voetbal van Ajax is op techniek geschoold en dat betaalt zich uit.'

'Younes en El Ghazi bijvoorbeeld hebben toch een actie in huis en zo zijn er nog wel een paar. Dat is je winst. Bij PSV speelde Narsingh. Dat snapte ik niet. Je weet dat de tegenstander zich gaat ingraven, maar Narsingh komt nog geen kartonnen doos voorbij en staat ondanks zijn snelheid steeds buitenspel.'

Voetbal wordt gelukkig nog steeds vaak beslist door spelers die in individueel opzicht het verschil kunnen maken. Dat had Ajax vroeger al, met mannen van de buitencategorie als Johan Cruijff, Piet Keizer en Sjaak Swart. Die gasten konden wedstrijden beslissen. Maar om zulke klassespelers hoort natuurlijk wel altijd een team te staan.'

Bron: Voetbal International

Big30
2 mei 2016, 09:43
Aan de analyses van WvH hecht ik net zoveel waarde als aan die vd Broertjes uit Helmond of aan de repeteerplaat Jan Mulder, geen dus.

PSV verdedigde gisteren gewoon zwak en had het eerste kwartier wat pech, toen had het al 2-0/3-0 moeten staan, een 8-1 of zo had gekund met wat geluk maar niet met het geklungel bij de twee tegengoals van Cambuur.
Ajax mocht zich in de handen knijpen dat het na 75 minuten 1-0 stond en niet 1-1 of 1-2 wat gelet op de vele kansen die Twente kreeg terecht zou zijn geweest, Cabral had in de eerste helft niet voor eigen suc6 moeten gaan, Ziyech had de 1-1 erop liggen maar Cillissen redde knap.

Toen eenmaal de 2-0 viel geloofde Twente het wel en werd het nog makkelijk 4-0 waarmee Ajax de nieuwe landskampioen zal worden helemaal omdat de Graafschap het wel zal geloven, die gaan NC spelen en hebben andere belangen dan Ajax een punt af te snoepen als dat al in hun mogelijkheden ligt.

PSV verloor 2 maal onnodig dit seizoen beide malen na een zware CL wedstrijd die bewust of onbewust toch een impact zal hebben gehad, uit tegen Heracles na de winst op MU en thuis tegen Ajax na de zware wedstrijd in de 1/8 finale tegen Atletico.

Teiresas
2 mei 2016, 11:13
Van Hanegem: 'Er zat bij PSV in het hele elftal geen vuur'


Willem moet eens stoppen met zijn azijnzeikerige columns. Het wordt tijd dat iemand hem eens tegen zichzelf in bescherming neemt en zegt "genöeg zo".

Bij PSV deugde er niets van volgens Willem. Toch zes keer gescoord en hadden er net zo goed 8 kunnen zijn.... 2 mazzelgoals van Cambuur...
En ook gisteren wist Willem al dat Ajax er 3 of 4 ging scoren.... Pfff...............