PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball 2016



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Big30
4 januari 2016, 12:25
Peter Bosz vertrekt bij Vitesse. De trainer maakt per direct de overstap naar Maccabi Tel Aviv, de regerend landskampioen van Israël.

De 52-jarige Bosz was sinds medio 2013 hoofdtrainer van Vitesse. Bij Maccabi ondertekent de Apeldoorner een contract voor 1,5 jaar. Bij Maccabi Tel Aviv is Jordi Cruijff technisch directeur.

Assistent-trainer Rob Maas neemt voorlopig de taken van Bosz als hoofdcoach bij Vitesse over. De Arnhemmers staan halverwege de competitie op de vijfde plaats in de eredivisie.

"Maccabi Tel Aviv heeft mij al een aantal keer benaderd. Ik heb geluisterd naar hun plannen en besloten de uitdaging aan te gaan", zo legt Bosz uit. "Ik heb bij Vitesse met enorm veel plezier gewerkt. De faciliteiten zijn uitstekend en met de hele staf en de mensen binnen de club heb ik geweldig samengewerkt. Ik zal hen enorm gaan missen. Daarentegen heb ik al vaker aangegeven ambities te hebben als hoofdtrainer."
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/vitesse/24942625/__BOSZ_WEG_BIJ_VITESSE__.html#voetbal/227/fixtures/

Opvallend nieuws toch wel. Goede coach en trainer die met Vitesse mooi voetbal liet zien maar wat te weinig punten pakte vond ik. Had eerder verwacht dat hij in beeld zou zijn om de de Boer op te volgen bij Ajax. Zou Jordi Cruijff dit in overleg met zijn vader hebben besloten?

Ook opvallend is de benoeming van Henk Veldmate als hoofdscout bij Ajax, daar zal intern Ajax wel het nodige commentaar opkomen maar dit lijkt me een verstandige keuze. Zijn eerste klus zal zijn het vinden van een goede spits want het Traore verhaal bleek weinig voeten in de aarde te hebben, die blijft gewoon bij Chelsea.


"Henk Veldmate heeft een heel goede naam in de voetbalwereld. Zijn komst betekent een kwaliteitsimpuls voor onze scouting en die is nodig. Henk heeft een goed netwerk, nationaal en internationaal. Ik denk dat hij voor ons bijvoorbeeld ook veel kan gaan betekenen in Zuid-Amerika", lichtte directeur spelersbeleid Marc Overmars op de website van Ajax toe.

Veldmate geldt onder meer als de ontdekker van Luis Suárez, de Uruguayaan die hij in 2006 naar FC Groningen haalde en die inmiddels wordt beschouwd als een van de beste aanvallers ter wereld. Hij was als profvoetballer actief voor FC Groningen, SC Cambuur, SC Veendam en Go Ahead Eagles. Bij Groningen was Veldmate achtereenvolgens jeugdtrainer, hoofd jeugdopleiding, technisch manager en sinds 2014 fulltime scout.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/24943843/__Ajax_bevestigt__Veldmate_komt__.html#voetbal/227/fixtures/

Dat weer een performance coach, Eelco Veldhuizen een ex-atleet de toekomst verlaat moet als een positief signaal worden gezien, 1 van de vele vriendjes van Ruben Jongkind die daar een baantje kregen. Nummer 10 die de toekomst verlaat, kwestie van grote schoonmaak en opruiming houden.

fg22
4 januari 2016, 14:09
Heel leuk!

Derksen is heel goed om het moment te pakken,
en dat is nu net de room op de gewone pudding
die inhoudelijk zijn commentaar eigenlijk is ..

Overigens is er een geheel vertekend beeld van Johan Derksen,
want hij is bijzonder aardig en oprecht voorkomend tegenover
mensen uit het "normale" publiek, en ik sprak ooit een alleraardigste
dochter van hem ..
Kon je direct aan bemerken wat een goede vader hij was/is.

Johan wens ik een heel lang en gezond leven toe ..
En nog veel leuke momenten op TV, want dan kan ie!

Big30
4 januari 2016, 16:33
'Zidane vervangt Benitez bij Real

Real Madrid heeft een ingrijpende beslissing genomen in de trainersstaf. Volgens Marca is de 55-jarige Rafael Benitez ontslagen en neemt Zinedine Zidane zijn taken als hoofdtrainer per direct over.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/24945284/___Zidane_vervangt_Benitez_bij_Real___.html

deket
4 januari 2016, 18:49
Benitez is idd ontslagen. Zidane zien ze als tussenoplossing

Picasso 1
4 januari 2016, 20:15
Benitez is idd ontslagen. Zidane zien ze als tussenoplossing

Tjonge, wat een wanbeleid met de huidige voorzitter. Beginnend met de aanstelling van een onbeschofte antivoetbal spelende trainer als Mourinho, de aankoop tegen een te idioot voor woorden hoge megabedrag van een niet meer dan bovengemiddelde speler (Bale), de verkoop van Ozil (die meer kwaliteit heeft als Bale), de verkoop van jeugdtalent Morata (die met zijn goals vervolgens Real Madrid van de Champions League knikkerde met zijn nieuwe club Juventus), het ontslag van Ancelotti (trainer die met Real de champions League won en het team attractief voetbal liet spelen), het laten vertrekken van Alonso, het gedoe met de keeper De Gea wat uiteindelijk niet doorging, zich laten chanteren door Ramos, het niet verkopen van Ronaldo tegen een megabedrag van 130 miljoen aan Manchester (Ronaldo wordt in februari 31 en is over zijn top heen), de aanstelling van Benitez (bekend om zijn behoudende voetbalstijl), het onslag van Benitez slechts 7 maanden later, en nu de aanstelling van Zidane (heeft bij het tweede elftal van Madrid nog weinig bijzonders laten zien.....
Kortom, teveel signalen van weinig visie en wanbeleid.

Het huidige Barcelona is wat Real Madrid voorheen was en het huidige Real Madrid is wat Barcelona voorheen was en dat uit zich in het aantal gewonnen prijzen die het laatste decenium richting Barcelona is gekanteld....mede met dank aan Real's voorzitter.

Willem2
4 januari 2016, 22:32
Feyenoord heeft maandagavond een officiële herdenking gehouden voor Coen Moulijn, het clubicoon dat vijf jaar geleden op 73-jarige leeftijd overleed. Ongeveer honderd belangstellenden kwamen bij elkaar bij het standbeeld van Moulijn bij De Kuip en daar werd een minuut stilte gehouden. Er werden bloemen neergelegd en het clublied werd gezongen. ............. http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4218575/2016/01/04/Feyenoord-staat-stil-bij-clubicoon-Coen-Moulijn.dhtml



https://www.youtube.com/watch?v=t-30JqvdUSQ

deket
6 januari 2016, 21:12
Lees met vertraging in de Standaard een interessante citaat van oud voetballer Wilfried van Moer :"indien de hollanders over hetzelfde talent en over een evengoede ploeg dan België zouden beschikken zouden ee zich zelf al lang Europees kampioen hebben gekroond""nu doen er 24 landen mee, in mijn tijd alleen de beste en geen dwergvoetballanden zoals Ierland, IJsland en Albanie." Ah ja ik vergeet het telkens weer, jullie doe niet mee

@j
6 januari 2016, 22:21
Wel mooi om te lezen dat de Belgen zowat klaarkomen van vreugde nu Nederland een keertje niet is geplaatst voor een groot toernooi. Of zou het komen omdat ze zelf nu eindelijk wel eens mee mogen doen :)

Hemaworst
7 januari 2016, 12:22
Lees met vertraging in de Standaard een interessante citaat van oud voetballer Wilfried van Moer

Wilfried van Wie?

hp001
7 januari 2016, 12:33
Lees met vertraging in de Standaard een interessante citaat van oud voetballer Wilfried van Moer :"indien de hollanders over hetzelfde talent en over een evengoede ploeg dan België zouden beschikken zouden ee zich zelf al lang Europees kampioen hebben gekroond""nu doen er 24 landen mee, in mijn tijd alleen de beste en geen dwergvoetballanden zoals Ierland, IJsland en Albanie." Ah ja ik vergeet het telkens weer, jullie doe niet mee

Wat wij niet vergeten is 1988.
En jullie?
Ah ja.....

Big30
7 januari 2016, 14:31
Wie is Wilfried van Moer? Was dat niet de nummer 3 op het WK Driebanden in 1967 of was het die wielrenner die in 1971 de Omloop het Volk won?

deket
7 januari 2016, 15:21
Google maar and you know it
btw, dat van de tijd van alleen de 8 sterkste komt niet van Van Moer, maar van Jan Ceulemans. Ook niet bekend?

rob45
7 januari 2016, 15:27
Google maar and you know it
btw, dat van de tijd van alleen de 8 sterkste komt niet van Van Moer, maar van Jan Ceulemans. Ook niet bekend?

Jan Ceulemans ? Dat was toch een biljarter ?

Big30
7 januari 2016, 15:36
Google maar and you know it
btw, dat van de tijd van alleen de 8 sterkste komt niet van Van Moer, maar van Jan Ceulemans. Ook niet bekend?

Jan Ceulemans ken ik, inderdaad de broer van Raymond. Raymond speelde in zijn jeugd zelfs nog vierde klasse voetbal, zijn broer Jan kon nog geen bal hoog houden maar was geen onverdienstelijke café voetballer.
Spits van FC de Kampioenen. Sterk in de derde helft.

Badslippers
7 januari 2016, 15:56
Wie is Wilfried van Moer? Was dat niet de nummer 3 op het WK Driebanden in 1967 of was het die wielrenner die in 1971 de Omloop het Volk won?
Ik geloof 3 keer landskampioen en dat was het dan. Geen Europese titels. Af en toe een gouden schoen doch dat is een zeer individualistische prijs voor egoïstische individuen.

deket
8 januari 2016, 15:38
Willem2 hoeft zich geen zorgen meer te maken, ze huren een jong talent van ons Kayawa. Bij Anderlecht kwam hij door de concurrentie moeilijk aan de bak maar bij Willem ll zal hij een smaakmaker worden, niveau ligt daar veel lager.

Peter020
8 januari 2016, 18:08
...niveau ligt veel lager.

Dat is helemaal juist.

Zojuist op mijn beeldscherm de wedstrijd in de Spaanse zon tussen de Belgische tobclub Anderlecht en de Nederlandse middenmoter Vitesse gevolgd. De Belgen verloren kansloos met 1-2 en mochten na afloop meer dan tevreden zijn dat de nederlaag niet veel hoger was uitgevallen. En excuses zijn er deze keer niet. De scheidsrechter floot een uitstekende wedstrijd, de twee assistenten waren foutloos en de paars-witten kwamen tijdens deze match met al hun zogenaamde sterkmakers als Proto, Deschacht, Praet, Tielemans, Suárez, Acheampong, Sylla, N'Sakala, Okaka, Kara en Ezekiel in actie. En in de tweede helft mocht Brammetje met rugnummer 14 ook nog even meeballen.

Verder verloor de Belgische topploeg KV Oostende van FC Groningen, wist de andere topclub Club Brugge niet te winnen van AZ, verloor Lierse SK zowel van Sparta Rotterdam als van Excelsior Rotterdam, en kon de eerste ploeg van Oud-Heverlee Leuven niet winnen van het jeugdelftal van PSV.

En tot overmaat van ramp verloor Racing Club Genk zélfs van degradatiekandidaat FC Twente. De lievelingsclub van die andere praatjesmaker hier zou er de volgende keer wellicht beter aan doen om de staartploeg van Bora Bora of Kazachstan uit te nodigen.

Aangezien de laatste onderlinge duels in de Europa Cup tussen 'Noord en Zuid' ook allemaal overtuigend zijn gewonnen door de Nederlanders (Ajax tweemaal tegen Anderlecht, PSV beide keren tegen Zulte Waregem en Feyenoord twee keer tegen Standard Luik) is het na vandaag voor iedereen definitief duidelijk hoe de verhoudingen liggen.

Hopelijk zijn we nu van al die kansloze opmerkingen van over de landsgrens af.

Tot slot las ik nog een krantenberichtje uit Malta. De lokale dorpsclub won deze week zijn wedstrijd tegen de Eindhovense lampenclub met 2-1. Een nogal opvallende uitslag.

deket
8 januari 2016, 18:22
Lezen wat er staat Peter, ik schreef dus wel degelijk het niveau in Nederland lager maar dat wist je wel.
hoe representatief zijn nu oefenpotjes op een winterstage, even serieus blijven. In deze context kunnen de Kozakkenboys ook van PSV of Ajax winnen.
ik kijk naar de feiten zoals de FIFA ranking, het aantal ploegen dat Europees overwinterd , de kwalificatie voor het EK en heb zo het vermoeden dat het voor wk2018, idem dito zal zijn en last but not least, de marktwaarde van de Belgische en Nederlandse spelers.
wat betreft Anderlecht, is pas de nieuwe rechtsback eindelijk gearriveerd. De vraag is hoe snel deze Braziliaan zal acclimatiseren maar hij won in eigen land de zilveren schoen, een referentie die kan tellen!

Peter020
8 januari 2016, 18:32
ik kijk naar de feiten...

Ik heb Anderlecht nu in korte tijd drie keer gezien (tegen Lokeren, Westerlo en Vitesse) en begrijp daarom goed dat het zeer barre tijden voor jou zijn. Het voetbalniveau is ronduit dramatisch. Dat zijn de feiten. Zelfs jij kan dat in normale toestand niet ontkennen.

Ik heb met je te doen. Sterkte!

Peter020
8 januari 2016, 19:07
Kijk morgen gratis live naar Barça, Ajax en Real

Geniet zaterdag 9 januari 2016 vanaf 16:00 uur van drie topduels met Barcelona, Ajax en Real Madrid. FC Barcelona neemt het op tegen Granada, Ajax speelt een oefenduel met Hamburger SV en Real Madrid voetbalt tegen Deportivo La Coruña.

Je kijkt deze wedstrijden live op Ziggo Sport kanaal 14. Maar ook als je geen klant bent van Ziggo kun je deze drie topwedstrijden live kijken. Helemaal gratis! Vraag een gratis toegangscode aan op: https://ontdek.ziggo.nl/events

Het programma ziet er als volgt uit:
Vanaf 16:00 uur: Barcelona-Granada
Vanaf 18:00 uur: Ajax-HSV
Vanaf 20:30 uur: Real Madrid-Deportivo La Coruña

Bron: Voetbal International

Willem2
9 januari 2016, 09:28
@Peter020
Werk je nu voor Ziggo ;).

KanariePiet
9 januari 2016, 09:35
Ik heb Anderlecht nu in korte tijd drie keer gezien (tegen Lokeren, Westerlo en Vitesse) en begrijp daarom goed dat het zeer barre tijden voor jou zijn. Het voetbalniveau is ronduit dramatisch. Dat zijn de feiten. Zelfs jij kan dat in normale toestand niet ontkennen.

Ik heb met je te doen. Sterkte!

En heel binnenkort mogen ze naar Stayen komen:biggrin:. STVV zal ongetwijfeld verzwakt uit de winterstop komen, maar Stayen gaat dan toch spoken. De Hel zal branden!! We gaan die Brusselaars een uppercut geven die nog vele jaren zal nazinderen!!:teuflisch::cool:

deket
9 januari 2016, 10:21
Ach dromen kan geen kwaad. Voorspelde een leegloop betreffende de betere spelers van je club and see,,, gelukkig voor jullie hebben de Kanaries in het begin ban het seizoen nog wat punten gehaald. Nu tegen Ajax, PSV en zeker tegen ploegen als ADO, NEC, WILLEM2, RODA etc zou het nog wel gaan. Btw, zal ook komen dan, maar dan moet je die avond wel afkicken van een keer niet te clubben.

Peter020
9 januari 2016, 10:22
@Peter020
Werk je nu voor Ziggo ;).

Dat niet, maar ik gun alle voetballiefhebbers vandaag de wedstrijden van drie van de allergrootste clubs uit de voetbalhistorie.

Peter020
9 januari 2016, 10:32
En heel binnenkort mogen ze naar Stayen komen:biggrin:. STVV zal ongetwijfeld verzwakt uit de winterstop komen, maar Stayen gaat dan toch spoken. De Hel zal branden!! We gaan die Brusselaars een uppercut geven die nog vele jaren zal nazinderen!!:teuflisch::cool:

Afgaande op het armoedige spel van Anderlecht in de laatste weken is grote angst vooraf niet nodig.

Wel jammer inderdaad dat STVV tijdens de winterstop wordt beroofd van enkele sterkmakers (sowieso Junior Edmilson en Dompé). Maar goed, zo werkt dat in de voetballerij. Anderlecht heeft dus geluk dat de Kanaries wat nieuwe spelers moeten inpassen.

STVV: voetbal, volk en vuur.

KanariePiet
9 januari 2016, 10:39
Ach dromen kan geen kwaad. Voorspelde een leegloop betreffende de betere spelers van je club and see,,, gelukkig voor jullie hebben de Kanaries in het begin ban het seizoen nog wat punten gehaald. Nu tegen Ajax, PSV en zeker tegen ploegen als ADO, NEC, WILLEM2, RODA etc zou het nog wel gaan. Btw, zal ook komen dan, maar dan moet je die avond wel afkicken van een keer niet te clubben.

Om te beginnen Deket: ik heb nog nooit een match van STVV laten schieten voor een clubbezoek. Integendeel. Ik heb zelfs al clubbezoeken geannuleerd omwille van verplaatste matchen van mijn clubje. Jij zou beter dan wie hier ook moeten weten hoe fanatiek ik mijn ploeg wel volg!

En niks te dromen. Zelfs de jaren dat STVV tegen de degradatie vocht en/of degradeerde, zakte Anderlecht steeds met knikkende knieën af naar Stayen en werden jullie heel frequent met puntenverlies naar Brussel gestuurd. Kom maar af bende kiekenfretters:tongue: : fe hemme giene schrik van ulle!!:teuflisch:.

Big30
9 januari 2016, 10:42
Dat niet, maar ik gun alle voetballiefhebbers vandaag de wedstrijden van drie van de allergrootste clubs uit de voetbalhistorie.
Hoe staat het met de aankoop van de broodnodige spits van 1 van de allergrootste clubs in de historie van het voetbal? Krijgen we nu weer een nieuwe soap maar nu om de spits die niet van de RvC mag komen?


Ajax-trainer wil spits: ’Ze moeten dat maar accepteren, want wij zijn de voetbalkenners’
Frank de Boer op ramkoers

Bij Ajax is er een levensgroot verschil van inzicht tussen de maatpakken en de trainingspakken. De oud-voetballers Frank de Boer (trainer) en Marc Overmars (directeur spelerszaken) willen liever vandaag dan morgen een spits aantrekken, maar krijgen (nog) geen groen licht van de raad van commissarissen.

'Vreemd dat rvc zo veel invloed heeft op transfers'

De fans morren, omdat Ajax een eigen vermogen van rond de honderd miljoen euro heeft, maar in hun ogen de hand te veel op de knip houdt. Hoewel de pijlen op Overmars worden gericht, zegt De Boer in de directeur juist een medestander te hebben. „Marc wil ook heel graag kopen, maar moet zich aan de rvc verantwoorden. Ik vind het ook heel vreemd dat de commissarissen zo veel invloed hebben op het transferbeleid van Ajax”, antwoordt de trainer bevestigend. Een opmerkelijke constatering. Want in een normale situatie is een rvc een toezichtsorgaan; bij Ajax bepalen ze dus mede de uitvoering, wat normaal is voorbehouden aan directeuren.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/24972160/__Frank_de_Boer_op_ramkoers__.html#voetbal/227/fixtures/

Lijkt erop alsof de Boer en Overmars onder curatele zijn gesteld van de RvC. Ajax kiest voor de EL koers in 2016.

Peter020
9 januari 2016, 10:50
Hoe staat het met de aankoop van de broodnodige spits van 1 van de allergrootste clubs in de historie van het voetbal?

Maak je geen zorgen! In de transferperiode moet je veel geduld hebben. Traoré komt uiteindelijk heus wel. Prima oplossing totdat de toekomstige Ausnahme-Stürmer Dolberg klaar is voor het grote werk in de ArenA.

Het wordt de komende jaren weer plezierig om Ajax-supporter te zijn. Het ene na het andere toptalent wordt afgeleverd.

deket
9 januari 2016, 10:52
Dat zal de perceptie van de gierigheid van de Nederlanders vandaan komen zeker, referenties aan het transferbeleid van Ajax?

Hemaworst
9 januari 2016, 11:09
Lijkt erop alsof de Boer en Overmars onder curatele zijn gesteld van de RvC.

RvC past de FFP-regels toe en zorgt slechts dat Ajax binnen de jaarlijkse begroting blijft. Overmars staat inderdaad onder curatele omdat een spits met een salaris van 10 mio niet in de huidige begroting past.

Willem2
11 januari 2016, 12:22
Rushes van Van Veen maken Hiddink zenuwachtig .......... http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4222038/2016/01/11/Rushes-van-Van-Veen-maken-Hiddink-zenuwachtig.dhtml

Echte PSV-fans weten uiteraard over wie dat gaat :rolleyes:

Willem2
11 januari 2016, 12:23
Miljardair helpt Feyenoord: ‘We willen samen naar fantastische toekomst’ ..................... http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/miljardair-helpt-feyenoord-%E2%80%98we-willen-samen-naar-fantastische-toekomst%E2%80%99/ar-CCnlX1?li=AAazPsO

satanic surfer
11 januari 2016, 19:23
Misschien een leuke transfer dan voor Feyenoord gezien de ongelimiteerde mogelijkheden vielleicht: 5-voudig Gouden Bal-winnaar Lionel Messi (na heute dus 5 maal, hij haalde meer stemmen dan Ronaldo en Neymar)...

deket
12 januari 2016, 11:07
Vind het wel een eentonige gebeurtenis op den duur. Denk ook dat persoonlijkheid, of het gebrek eraan' meespeelt. Heeft George Best ooit gewonnen? Ronaldo is krachtiger en meer atletisch dan Messi, maar heeft zijn imago, perceptie tegen van ijdele, egoïstische narcist.
hun trap is gelijkwaardig, Ronaldo, uiteraard betere kopspel maar Messi ispeelt completer en meer ploeggericht.
vind Messi wel wat kleurloos en in zijn jeugd volgespoten met groeihormonen, maar idd desalniettemin de beste speler

deket
12 januari 2016, 11:08
Vind het wel een eentonige gebeurtenis op den duur. Denk ook dat persoonlijkheid, of het gebrek eraan' meespeelt. Heeft George Best ooit gewonnen? Ronaldo is krachtiger en meer atletisch dan Messi, maar heeft zijn imago, perceptie tegen van ijdele, egoïstische narcist.
hun trap is gelijkwaardig, Ronaldo, uiteraard betere kopspel maar Messi ispeelt completer en meer ploeggericht.
vind Messi wel wat kleurloos en in zijn jeugd volgespoten met groeihormonen, maar idd desalniettemin de beste speler

deket
12 januari 2016, 11:39
En voor men hier begint te zeuren , met persoonlijkheden bedoel ik een Frans Beckenbauer. JC, Diego Maradona en ook Pele.
let op nogmaals Messi is top, maar tijdens het wk speelde hij zeer matig. Zag aan zijn lichaamstaal dat hij zich geneerde toen hij uitverkozen werd als beste speler van dit tornooi. De helft van de Duitse ploeg en Robben hadden hier meer recht op. Neymar viel toen uit, kon die jongen niets aan doen en Ronaldo speelde ook een matig WK.

@j
12 januari 2016, 13:16
En geen Belg bij de genomineerden?? Raar :)
Heeft Wilfried van Moer 'm ooit gewonnen die gouden bal?

Big30
12 januari 2016, 14:49
En geen Belg bij de genomineerden?? Raar :)
Heeft Wilfried van Moer 'm ooit gewonnen die gouden bal?
Neen, nooit, geen enkele Belg trouwens.

De Fifa verkiezing is de opvolger van de bekende gouden schoen met deze winnaars (landen) van 1956 tm 2009.

http://i.imgur.com/B7YV2dh.png

Veel Nederlanders niet alleen bij de winnaars (3* van Basten en Cruijff en 1 maal Gullit) maar ook bij de top3. Ik kan daar geen enkele Belg ontwaren, wel een Anderlecht speler, Ron Rensenbrink, plaats 2 in 1976 en plaats 3 in 1978.

Na 2009 wordt het eenvoudig, 4 maal Messi en 2 maal Ronaldo.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ballon_d'Or_%281956%E2%80%932009%29

deket
12 januari 2016, 15:22
Heeft Roemenië met de Maradona van de Karpaten , Hagi niet ooit gewonnen.
dit jaar stonden De Bruyne en Courtois wel in de ranking, Kompany zou ook, maar was weer veelvuldig geblesseerd

deket
12 januari 2016, 15:23
Heeft Roemenië met de Maradona van de Karpaten , Hagi niet ooit gewonnen.?
dit jaar stonden De Bruyne en Courtois wel in de ranking, Kompany zou ook, maar was weer veelvuldig geblesseerd, geen Nederlanders in de preselectie

Picasso 1
12 januari 2016, 19:47
let op nogmaals Messi is top, maar tijdens het wk speelde hij zeer matig. Zag aan zijn lichaamstaal dat hij zich geneerde toen hij uitverkozen werd als beste speler van dit tornooi.

Schijnt dat de statistieken van de acties per individuele speler zijn uitverkiezing bij het WK terecht maakte. De lichaamstaal was niks anders dan de teleurstelling over het niet winnen van een WK en dan is zo'n 'speler van het toernooi' verkiezing voor dit type speler een schrale troost.

Strijker
12 januari 2016, 21:08
Dat Messi tijdens het Wk 2014 werd verkozen tot beste speler is gewoon een troostprijs geweest. Immers CR7 won in 2013 en 2014 de gouden bal van de FiFa en Argentinie werd inderdaad geen wereldkampioen.
Kan mij echter ook voorstellen dat Messie teleurgesteld oogde omdat hij bij het Argentijnse elftal minder uit de verf komt dan bij Barcelona doordat hij andere spelers om zich heen heeft lopen.
Hij kan het zelf wel maar zijn medespelers begrijpen hem niet of zijn, zeer waarschijnlijk, uit op individueel succes. (Dimaria, Higauin, etc.)
En dus had men bij Argentinië een speler moeten opstellen die net als een Iniesta of een Xavi in staat is om Messi op de juiste manier aan te spelen en in stelling te brengen, die net als Iniesta of Xavi in staat is om in dienst van het elftal te spelen. Wie zou dat dan wel niet hebben moeten zijn???
Esteban Cambiasso natuurlijk!!!!!
Ben er van overtuigd dat Argentinië met Cambiasso op het middenveld de afgelopen jaren meer rendement van Messi zou hebben gehad.

pret
12 januari 2016, 21:47
Dat Messi tijdens het Wk 2014 werd verkozen tot beste speler is gewoon een troostprijs geweest. Immers CR7 won in 2013 en 2014 de gouden bal van de FiFa en Argentinie werd inderdaad geen wereldkampioen.
Kan mij echter ook voorstellen dat Messie teleurgesteld oogde omdat hij bij het Argentijnse elftal minder uit de verf komt dan bij Barcelona doordat hij andere spelers om zich heen heeft lopen.
Hij kan het zelf wel maar zijn medespelers begrijpen hem niet of zijn, zeer waarschijnlijk, uit op individueel succes. (Dimaria, Higauin, etc.)
En dus had men bij Argentinië een speler moeten opstellen die net als een Iniesta of een Xavi in staat is om Messi op de juiste manier aan te spelen en in stelling te brengen, die net als Iniesta of Xavi in staat is om in dienst van het elftal te spelen. Wie zou dat dan wel niet hebben moeten zijn???
Esteban Cambiasso natuurlijk!!!!!
Ben er van overtuigd dat Argentinië met Cambiasso op het middenveld de afgelopen jaren meer rendement van Messi zou hebben gehad.

In mijn ogen is momenteel Iniesta de beste speler van de wereld

Picasso 1
12 januari 2016, 22:34
Dit moet haast wel een enorme deuk in Ronaldo's trots geven...

http://futbol.as.com/futbol/imagenes/2016/01/12/primera/1452626903_001705_1452626968_noticia_grande.jpg

Je hoeft het Spaans niet te begrijpen, de plaatjes zeggen meer dan duizend woorden: http://futbol.as.com/futbol/2016/01/12/primera/1452626903_001705.html

Strijker
13 januari 2016, 06:39
In mijn ogen is momenteel Iniesta de beste speler van de wereld

Iniesta is een zeer goede speler die de afgelopen jaren van grote waarde is geweest voor Barcelona en het Spaanse elftal.
Het is dan ook dank zij spelers als Iniesta dat Messi bij Barcelona beter uit de verf komt en beter rendeerd dan in het Argentijnse elftal.
Maar nu verval ik in herhaling.

deket
13 januari 2016, 08:10
Waterdragerspelers zoals Iniesta zijn enorm belangrijk voor een ploeg maar zullen, misschien onterecht, nooit de gouden bal winnen.
nieuws heet van de naald,:Zidane wil Braziliaan Carlos als T2. Waarom? Carlos beweerde dat hij zijn vriend Reymar 100% zeker naar Real Madrid haalt.
moet als muziek in de oren van P1 klinken, die na dit te lezen een orgasme krijgt

@j
13 januari 2016, 09:29
Waterdragerspelers zoals Iniesta

Als je Iniesta als waterdrager ziet heb je denk ik weinig kijk op het voetbal !
Iniesta is een technisch zeer begaafde en spelbepalende voetballer.

Waterdragers zijn types als Wim Jansen, Jan Poortvliet, Willie van der Kerkhof en Kompany

Badslippers
13 januari 2016, 10:27
Waterdragerspelers zoals Iniesta

Ha ha, die Deket toch met zijn one-liners. "Iniesta een waterdrager".
Dat is net zo'n understatement als Deket betitelen als een neutrale Anderlecht fan.

Picasso 1
13 januari 2016, 15:08
nieuws heet van de naald,:Zidane wil Braziliaan Carlos als T2. Waarom? Carlos beweerde dat hij zijn vriend Reymar 100% zeker naar Real Madrid haalt.
moet als muziek in de oren van P1 klinken, die na dit te lezen een orgasme krijgt

Haha, ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Ik vind Neymar overigens een completere speler dan Ronaldo, veel meer teamspeler bovenop zijn individuele klasse. Waar Zidane van gecharmeerd is, is Hazard. Kostplaatje van Hazard is echter 126 miljoen. Daarnaast staat Lewandowsky ook op de lijst van mogelijke aankopen begin volgend seizoen. Maar goed, eerst dit seizoen maar zien hoe die zich ontwikkelt.

Willem2
13 januari 2016, 16:41
Nederland mist heel wat waterdragers....en we hadden zulke goeie .....Wouters, Neeskens.....

Bluebear
13 januari 2016, 17:01
Nederland mist heel wat waterdragers....en we hadden zulke goeie .....Wouters, Neeskens.....

Berry van Aerle bijvoorbeeld, spelende voor consumptiebonnen. :biggrin:

13846

Willem2
13 januari 2016, 17:24
Berry van Aerle bijvoorbeeld, spelende voor consumptiebonnen. :biggrin:

13846

Inderdaad. Waar zijn de Berry's gebleven.....

Picasso 1
14 januari 2016, 17:55
Waterdragerspelers zoals Iniesta zijn enorm belangrijk voor een ploeg maar zullen, misschien onterecht, nooit de gouden bal winnen.
nieuws heet van de naald,:Zidane wil Braziliaan Carlos als T2. Waarom? Carlos beweerde dat hij zijn vriend Reymar 100% zeker naar Real Madrid haalt.
moet als muziek in de oren van P1 klinken, die na dit te lezen een orgasme krijgt

De komende twee transferperiodes gaat het in elk geval niet gebeureb:

Real Madrid en Atlético Madrid mogen de komende twee transferperiodes geen aankopen doen. De FIFA heeft de clubs die straf opgelegd, omdat zij de regels hebben overtreden rond het aantrekken van spelers onder de achttien jaar.
http://nos.nl/l/891488

Lijkt me erg gezond voor Real om vanuit gedwongen verbod voor aankopen, eigen jeugdspelers meer kansen te geven door te stromen naar het eerste elftal in plaats van die te verkopen zoals ze hebben gedaan met Morata en Carvajal.

@j
15 januari 2016, 10:16
A.s. zondag de topper Feyenoord -PSV.
Ben benieuwd hoe deze kampioenskandidaten uit de winterstop komen.

Nedlovefkk
15 januari 2016, 13:10
Ik reken helemaal nergens op bij een uitwedstrijd in Rotterdam. Zodoende kan het alleen maar meevallen ;)
Leeft wel behoorlijk in de selectie van PSV dat ze daar toch maar weer eens moeten zien te winnen .. Maar goed, we shall see.
karim el slager is er in ieder geval niet bij, best blij om eigenlijk want staat zijn mannetje en speelt vaak op randje.

Net de voetbaltoto van dit forum weer ingevuld. Die Premier League blijft zo fucking moeilijk te voorspellen. Toto redelijk ingevuld op basis van scorebordjournalistiek..

Teiresas
15 januari 2016, 15:26
A.s. zondag de topper Feyenoord -PSV.
Ben benieuwd hoe deze kampioenskandidaten uit de winterstop komen.

Meteen behoorlijk cruciale wedstrijd voor Feyenoord. Verliezen ze dan wordt de afstand met Ajax wel erg aanzienlijk...

Willem2
16 januari 2016, 09:00
Bazoer slaat Napoli af
Riechedly Bazoer blijft 'gewoon' bij Ajax. Volgens De Telegraaf heeft de middenvelder deze week een bod van Napoli afgeslagen. De oud-PSV'er zou met de Italiaanse topclub - koploper in de Serie A - hebben mogen onderhandelen, maar Bazoer blijft liever langer bij Ajax. Ajax en Napoli hadden volgens de krant ook al overeenstemming hebben gehad over een overgang van 25 miljoen euro......... http://www.ad.nl/ad/nl/11264/TransferTalk/article/detail/4225789/2016/01/16/TT-Bazoer-zegt-nee-na-akkoord-Ajax-Napoli-Twente-trekt-aan-Ogbeche.dhtml

Big30
16 januari 2016, 10:21
Kazim zal na zijn wangedrag van gisteren dus zelfs niet op de reservebank plaats nemen, je mag gefrustreerd zijn maar wat een wan vertoning was dit gisteren van hem zeg. Jammer zo iets.

Goed te zien dat Twente gisteren in de derby tegen Heracles eindelijk weer eens punten pakte, Heracles viel wat tegen na een goede seizoenstart, maar ik kan me niet voorstellen dat Twente met toch redelijk wat kwaliteit in het elftal na 34 wedstrijden op plaats 16 of 17 zal eindigen.
Van Ziyech was ik niet zo'n grote fan maar mijn god dat is toch wel een erg goede voetballer, zijn kritiek op Twente was terecht en dat ie nu geen aanvoerder meer is was voor hem reden weer eens zijn kwaliteiten te laten zien. Die tweede goal was toch wel erg fraai!
Twente heeft zo begrijp ik zijn transfer rechten en las ergens dat hij voor 5-6 miljoen mag vertrekken, dat lijkt me een koopje en kan ik me niet voorstellen.
Zonder Ziyech is Twente natuurlijk aanzienlijk zwakker maar denk sterk genoeg om niet in gevaar te komen. Jammer dat de KNVB zo heeft geblunderd en dat ie nu niet voor Oranje uit zal komen.

pret
16 januari 2016, 15:53
Sexy girl vs Champions League. Dilemma?

hhttps://www.youtube.com/watch?v=GAKVEwQ2MLE

Nedlovefkk
17 januari 2016, 15:58
Fey-Psv geguckt en heel blij met de 3 punten. Onze jongens hebben het slim gespeeld en aan het langste eind getrokken. Al kun je jezelf afvragen of de wedstrijd een winnaar moest opleveren. Was geen hele geweldige wedstrijd natuurlijk.

Mistte fey karim el ahmadi? Denk het stiekem van wel..

satanic surfer
17 januari 2016, 16:08
AAGent wint thuis met 2-0 van Anderlecht dat pas laat leek te ontwaken en op het einde sterk kwam opzetten. Verdiende zege van de Buffalo´s die hun koppositie versterken. Brugge won gister ietwat kleurloos doch klimt over Anderlecht naar positie2.
In Madrid lijkt Real onder Zidane de weg naar de goal vlot te vinden...Nog voor de rustpauze al 5-0 tegen staartploeg Gijon, na de 5-0 vorige week lijkt er nou een nog grotere score te gaan uitrollen. Pic1 zou zich in z´n handen mogen wrijven want het lijkt crescendo te gaan onder ZZ
In Liverpool-ManUtn scoort Rooney de enige treffer, MU sluipt richting top-4 en LvG lijkt ietsje steviger in z´n stoel te zitten.
Voorts lijkt PSV Rotterdams finest uit de titelrace te hebben geslagen en wint Ajax het altijd lastige potje uit bij ADO...Dus een traditionele tweestrijd voor de schaal in Olland lijkt op til.

deket
17 januari 2016, 19:20
Met dien verstaande dat we 2 sleutelstukken in het middenveld noodgedwongen moesten missen, onze vaste linksback een tijdje out is en de nieuwe rechtsback nog niet klaar bleek te zijn. Bovendien weer een typische huisfluiter. In tegenstelling tot de nieuwe lichting spelers zijn de scheids-en grensrechters in Belgie fe laatste tijd een drama. Elke betwisting floot die loser voor Gent.
en toen Anderlecht Gent wegdrukten en deze laatste elk duel verloren scoren zij tegen de gang van het spel in de laatste minuten een duidelijke buitenspelgoal.
ons begin was zwak, toch een bijna halve ploeg moest ingepland worden, noodgedwongen. Tja, men had de kansen maar moeten afmaken. Mis Mitrovic, die zelf enorme heimwee heeft naat Anderlecht

Big30
18 januari 2016, 00:07
Deze kop zegt denk ik alles. Dominant AA Gent troeft net als op Gouden Schoen Anderlecht af.

http://m.hln.be/hln/m/nl/1285/Voetbal/article/detail/2587474/2016/01/17/Dominant-AA-Gent-troeft-net-als-op-Gouden-Schoen-Anderlecht-af.dhtml?originatingNavigationItemId=1285

Uiteraard is het standaard verweer van deket weer dat het aan de scheids lag, Anderlecht werd benadeeld en ongetwijfeld was heel Anderlecht door de griep geveld en speelde men met een C-elftal :biggrin:.

deket
18 januari 2016, 08:17
HLN is een rioolkrant, nog erger dan bij jullie de Telegraaf.

Big30
18 januari 2016, 12:39
HLN is een rioolkrant, nog erger dan bij jullie de Telegraaf.
De kop in sporza was al even veelzeggend:

Gent speelt onstellend zwak Anderlecht op een hoopje
http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_voetbal/jupilerleague_1516/JPL_Speeldag22/1.2546107

De kop is ook veelzeggende dunkt me:
AA Gent dolt met Anderlecht (maar houdt het nog spannend)
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20160117_02072183

Samengevat: AA Gent dolt met een ontstellend zwak Anderlecht.

Peter020
18 januari 2016, 15:49
Kameradski Deket zit als clubsupporter nog in de ontkenningsfase, daarvoor alle begrip, maar het oog van de Vlaamse voetbalgrootheid Vandenbempt ziet het al wel.


Vandenbempt: "Anderlecht was erg zwak"

In zijn eerste analyse van 2016 staat Peter Vandenbempt stil bij de zwakke prestatie van Anderlecht op het veld van AA Gent.

Of de krachtverhoudingen in het Belgische voetbal nog eens zijn onderstreept? Dat vind ik wel, eerlijk gezegd. Ik vond het overigens maar een flauwe wedstrijd, zonder de beleving of de intensiteit van een echte topper. Wel voetbalt Gent zo veel beter dan Anderlecht. Herkenbaar, om dat cliché nog maar eens te gebruiken, met een grote solidariteit en collectiviteit.

En als je dat vergelijkt met hoe Anderlecht gisteren aan de match is begonnen. Zo slap, weinig grinta, geen durf, geen leiderschap op het veld, een elftal dat ver uit elkaar hing. Dat is toch verontrustend zwak.

In Malaga, waar Anderlecht vorige week in de oefenmatch tegen het Nederlandse Vitesse ook kansloos werd weggespeeld, heeft manager Herman Van Holsbeeck gezegd dat er meer dan genoeg talent is om kampioen te worden. Dat is zeker niet wat zijn trainer en een paar ervaren spelers er van denken. Maar die mogen dat van de clubleiding niet meer luidop zeggen.

Dan vind ik dat trainer Besnik Hasi niet te benijden is. Er wordt bij Anderlecht met de komst van de heren Van Damme en Van Biesbroeck - de nieuwe sterke mannen in het bestuur van Anderlecht - meer gerekend, meer op de centen gelet. Het zijn zakenmannen, balansen worden gecontroleerd.

Er wordt wellicht enkel nog getransfereerd als het hoognodig is. Zij vinden blijkbaar dat dat niet het geval is nu, dus dat zal dan een nieuwe koers zijn bij Anderlecht. Maar dan is het misschien niet meer dan fair en misschien wel tijd dat het bestuur eens uitlegt aan de supporters wat de prioriteiten en de ambities zijn van het nieuwe Anderlecht.

Bron: Sporza

Peter020
18 januari 2016, 18:14
Spits van Anderlecht krijgt zware kritiek: "Hij is onhandelbaar en het is onaanvaardbaar"

Stefano Okaka stond opgefokt neus aan neus met scheidsrechter Sebastien Delferiere tijdens de verloren wedstrijd tussen AA Gent en Anderlecht. De spits van Anderlecht kreeg daarvoor slechts een gele kaart.

"Ik zeg het al enige tijd dat Okaka onhandelbaar is", stelt ex-scheidsrechter Stéphane Breda bij Sudpresse. "Hij moppert de hele wedstrijd door en staat na elk duel met zijn armen in de lucht alsof hij het slachtoffer is van een groot arbitraal complot."

"Het irritante gedrag van Okaka jegens Delferiere is volstrekt onaanvaardbaar. Hij stond hoofd tegen hoofd en beledigde de scheidsrechter op een grove wijze."

"Sebastien had hem een tweede gele kaart kunnen geven, maar wellicht vreesde hij het vuur dan nog meer aan de lont te steken. Er was immers nog een uur te spelen. Maar Anderlecht moet snel zijn speler heropvoeden."

Bron: Voetbal24



@Deket
Misschien kan Paars-wit een spelersruil met gesloten beurs overeenkomen met het Feyenoord van Teiresas. Die hebben ook zo'n onhandelbare en recidiverende (gemaakte) spits. Hij bedreigt ten overstaan van veel omstanders zelfs journalisten met geweld.

http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4225267/2016/01/15/Kazim-uit-selectie-na-bedreiging-AD-verslaggever.dhtml

http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4194843/2016/01/18/Feyenoord-schorst-Kazim-Richards-tot-1-februari.dhtml

http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4222775/2016/01/11/Kazim-Hij-is-vervelend-soms-heel-vervelend.dhtml

deket
18 januari 2016, 19:15
Peter, je zou als voetballiefhebber(nou ja,1ajax speelde ook niet Denderend in Den Haag) moeten weten dat spitsen gedurig geschopt en besspuwd worden, maar door de arbitrage onbeschermd zijn, dat is niet up to date, je idool, JC klaagde dit destijds ook al aan.
indien je dan weer met een thuisfluiter opgeschept zit, zou ik me ook moeilijk kunnen beheersen hoor

deket
18 januari 2016, 19:28
En ik ben ook niet tevreden met de vinger op de knip te houden, het lijkt de filosofie van Ajax, ook sterk jeugdbeleid maar krenterig.
Btw, Van Damme hoort bij de rijkste Belgen (en dat door een brouwerij die uitgroeide tot een multinational) maar zich low profile blijft houden en ook betreffende zijn uitgaven. Idd het begin was gisteren zwak en daar blijkt het gemis door blessure van enkele sleutelfiguren zich zichtbaar gevoelen.
men moet durven te investeren, het eventueel gemis van CL kost meer.
en ja ik was zelf ook niet te genieten na de wedstrijd, ja ik weet, het is maar voetbal, heb echter mezelf niet gemaakt, ook vandaag op het werk was ik in een zeer slecht geluimd

deket
19 januari 2016, 18:10
Zeg Nederlandse voetballiefhebbers, die rechterflanksspeler van Twente Ziyech, is dat ietmand die een meerwaarde kan bieden? Zeg dit zonder enige sarcasme en ironie, immers de mooiste club van de wereld heeft interesse in hem.
nu volg 7k de tukkers niet intensief, tijdsverlies ook. Zo een zwakke ploeg, kan je evengoed in Belgie naar Erps-Kwerps of Oude God Mortsel gaan kijken

Big30
19 januari 2016, 18:30
In 'Extra Time' werd duchtig nagekaart over de topper Gent - Anderlecht, waarbij het beleid van paars-wit flink op de korrel werd genomen. Zo was het voor Jan Mulder vooral schrijnend dat 'de grootste club van het land' zo achter de feiten aanliep en vanuit de reactie speelde.

Dat Anderlecht geen voet aan de grond kreeg op sommige momenten tegen een niet eens zo sterk AA Gent was op zijn minst opmerkelijk. Degryse vond Anderlecht dramatisch slecht, vooral de eerste helft. "Wat me nog het meest stoorde, was het altijd kiezen voor de lange bal. Ik kan met gemak vijf fases uitkiezen waar Proto ver uittrapt, recht op een speler van Gent. Niemand haakt ook even af om de bal te vragen. Ze hebben schrik van de bal, terwijl je bij Anderlecht de bal constant in je bezit moet willen hebben."

Ook Jan Mulder, zelf ex-Anderlecht, vond het een schandalig vertoon. "Na twee seconden zag je al dat ze angst hadden van Gent. Er zat enkel reactievoetbal in. Dit was volledig anti-'de grootste voetbalclub van het land'."
http://www.hln.be/hln/nl/1284/Anderlecht/article/detail/2588729/2016/01/18/Aankoopbeleid-is-zuiniger-maar-de-lat-ligt-wel-hoger-bij-Anderlecht.dhtml

Big30
19 januari 2016, 18:40
nb Ziyech gaat zeker niet naar Anderlecht gelet op deze belangstelling: Ook AC Milan, Leicester City, Swansea City, Celtic, Borussia Dortmund, Schalke 04, VfB Stuttgart en TSG Hoffenheim hebben Ziyech op de korrel, wat de mogelijke vraagprijs van FC Twente opdrijft.

Feitelijk is 10 miljoen een koopje gelet op andere transfer bedragen. Maar Twente zit in geldnood dus hij zal wel gaan denk ik, maar dan wel naar een club die het geld heeft en een topclub is. Dus gaat ie niet naar Anderlecht.

Peter020
19 januari 2016, 19:08
...die rechterflanksspeler van Twente Ziyech...

Rechterflankspeler?

Deze bovengemiddeld getalenteerde speler is op zijn best als centrale aanvallende middenvelder (op "10"). In het verleden is hij ook wel eens ingezet al hangende linksbuiten en incidenteel als aanspeelpunt in de spits.

Peter020
19 januari 2016, 19:21
Anderlecht heeft interesse om hem op de rechterflank uit te spelen

Ziyech is linksvoetig. Een technisch zeer vaardige en balvaste speler met een groot aanvallend inzicht. Een type die voorin het verschil kan maken, zowel met zijn scorend vermogen als met zijn (eind)pass.

Hij moet het nog wel bewijzen op een hoger niveau, maar hij heeft de potentie om die stap te kunnen maken.

Als Anderlecht hem voor de rechterflank wil, hebben ze hem in ieder geval niet op die positie kunnen beoordelen.

Ik zou hem dolgraag bij Ajax zien, maar ik denk dat hij vanwege de aankomende middenveldtalenten geen optie voor de Amsterdammers is.

Jan Verplancke
19 januari 2016, 22:02
Ik dacht dat Ajax meer dan 100 miljoen op de bank had staan?

Big30
20 januari 2016, 08:30
Volgens mij is Anderlecht nooit een serieuze kandidaat geweest. Vraag is ook voor welk bedrag hij weg mag, misschien wel moet. Twente heeft de centen hard nodig, hij is nu hot dus lijkt een verkoop waarschijnlijk. Zou denken dat 10 miljoen niet veel is voor een speler van zijn kaliber.

Anderlecht zit nu in zwaar weer, dat is wel duidelijk.


Guillaume Gillet (32) luidt de alarmbel voor Anderlecht. Gillet vertrok deze winter naar Nantes, maar dat betekent niet meer dat hij niet meer begaan is met paars-wit. "Er is een groot mentaliteitsprobleem", zegt Gillet in een interview met Sport/Voetbalmagazine.

Het is dit seizoen nog niet rustig geweest bij Anderlecht. In de zomer was er de uithaal van Anthony Vanden Borre, die onder meer de mentaliteit in de kleedkamer hekelde. De voorbije weken lieten Besnik Hasi, Silvio Proto en Olivier Deschacht weten dat er versterking nodig was, maar zij kregen lik op stuk van de directie. Nu hekelt Guillaume Gillet op zijn beurt de mentaliteit bij paars-wit.
http://m.hln.be/hln/m/nl/1284/Anderlecht/article/detail/2589869/2016/01/20/Guillaume-Gillet-trekt-aan-de-alarmbel-Mentaliteit-Anderlecht-deugt-niet.dhtml?originatingNavigationItemId=923

Slecht spel, ontevreden publiek, mentaliteit probleem, dan vormt zo'n transfer gerucht een mooie afleiding natuurlijk.

Hemaworst
20 januari 2016, 12:56
De solvabiliteit laat toch wel toe om iets daarvan te investeren? Op verantwoorde wijze inderdaad. Spelers van het kaliber Huntelaar en Suarez moesten destijds ook een bom duiten kosten (voor 'n binnenlandse transfer), maar dat heeft toch wel aardig uitgepakt.

Volgens mij laten de FFP-regels van de UEFA dat niet toe, voor alle uitgaven moet je in principe minstens evenveel inkomsten genereren. Eigen kapitaal valt volgens mij niet onder de inkomsten. Maar Big30 krijgt ongetwijfeld de details boven water:

http://www.uefa.com/community/news/newsid=2064391.html

Big30
20 januari 2016, 14:05
Volgens mij is Ajax de financieel meest gezonde club van Europa en hebben ze meer dan 80 ME in kas aan liquide middelen, kunnen ze makkelijk aan de kortlopende schulden voldoen en ziet hun balans er zeer gezond uit.

Zie:
http://content1b.omroep.nl/urishieldv2/l27m060aad6559ab5a0600569f8e53000000.1880ce38d26d1 14f645cc95218ff4f2a/nos/docs/JaarcijfersAjax2014-2015.pdf

Volgens mij kan en mag Ajax die liquide middelen in spelers investeren, echter zo maar 10 miljoen in een speler investeren kan wel strijdig zijn met de begroting met name dat met een positieve cash-flow wil hebben.
Denk dat de 80-100 miljoen gereserveerd zijn voor de nieuwe arena, trainingscomplex en dat soort zaken.

Deze regel:

To be exact, clubs can spend up to €5million more than they earn per assessment period (three years). However it can exceed this level to a certain limit, if it is entirely covered by a direct contribution/payment from the club owner(s) or a related party.
betekent niet dat je die 80-100 miljoen niet zou kunnen gebruiken, zou ook heel bizar zijn natuurlijk. Club mag geen al te grote schulden hebben maar daar is bij Ajax geen sprake van.

Strijker
21 januari 2016, 19:54
13907

Jan Verplancke
22 januari 2016, 09:46
Dat acclimatiseren vind ik eerlijk gezegd zo'n dooddoener. Misschien dat je daarvan kunt spreken als je als 18-jarige in China gaat spelen of de hele dag in een compound in Saoedi-Arabië moet zitten, maar Nederland, Portugal, Engeland, Duitsland... Speeltijd eisen, zegt ook al wat. De meeste spelers die spelen dwingen zoiets af i.p.v. dat ze het eisen.

Big30
23 januari 2016, 11:53
"Cruijff van de Balkan of flop à la Marin? Anderlecht tussen hoop en vrees"
http://m.hln.be/hln/m/nl/1284/Anderlecht/article/detail/2594094/2016/01/23/Cruijff-van-de-Balkan-of-flop-a-la-Marin-Anderlecht-tussen-hoop-en-vrees.dhtml?originatingNavigationItemId=923

Al twee jaar lang presteert ie bitter weinig. Een aanvallende middenvelder die droog staat, geen goed teken.

Ajax schijnt niet langer op zoek te zijn voor een spits in de basis, die Pool vind de Boer goed genoeg en nu zoekt men een vervanger voor de miskoop/huur Sanogo. Dat kan geen probleem zijn, die vind je in de hoofdklasse nog wel.

Nedlovefkk
23 januari 2016, 13:00
Bundesliga weer begonnen. Bayern wint met 1-2 uit bij HSV.

Borussia M'gladbach vs Borussia Dortmund. Lijkt me geen uitgemaakte zaak wie die pot voetbal wint.

Zijn er hier forumleden die zo nu en dan wedstrijden in de Bundesliga meepikken? Stadionbezoek bedoel ik..

deket
23 januari 2016, 13:26
Alleen indien Europees de mooiste club ter wereld daar in Duitsland gaat spelen.
maar heb ooit een thuiswedstrijd in de Bundesliga van Gladbach meegemaakt en die hebben hun zaakjes daar in orde hoor.
ik weet dat de Nederlanders geen pruizen kunnen uitstaan, maar de Bundesliga lijkt me een voorbeeld voor velen. Democratische prijzen, volks, mensen kunnen rustig hun hotdog en drank op de tribune nuttigen en last but not least, supporters hebben inspraak betreffende het beleid.
door die lage prijzen zijn de tribunes altijd vol.
en ook de ambiance is uitstekend, niet zoals bij de mooiste club ter wereld maar wel tgo bv PSV

bocariver
23 januari 2016, 18:15
Today, Van Der Wiel played with PSG a very good match and score the third goals of a victory 5-1 against Angers after a fantastic collective game.

Peter020
23 januari 2016, 18:22
Van Der Wiel played with PSG a very good match...

En vergeet ook zijn assist bij de 2-0 van Lucas Moura niet.

Nedlovefkk
23 januari 2016, 18:54
De doorgaans relatief betrouwbare keeper van Vitesse gaat flink in de fout tegen de hoofdstedelingen. Was echt in de veronderstelling dat Vitesse het ze moeilijk kon gaan maken. Wedstrijd duurt nog lang weliswaar..

Don Rudo
24 januari 2016, 20:24
http://m.telegraaf.nl/article/25071241/foto-memphis-valt-op-met-sjaal

Stijl-icoon die Memphis, nu weer gespot met een flamboyante modieuze sjaal om!

satanic surfer
25 januari 2016, 11:35
In Olland is Feyenoord helemaal uitgeteld na wederom verlies voor de titel..As expected Ajax-PSVduelletje...
In Bellege scheidt de top-3 zich steeds verder af, Gent impressionant op het veld van Standard, 0-3 na een wervelende 2é helft van la Gantoise...Brugge erg zuinig uit gewonnen, Anderlecht erg zuinig thuis gewonnen met wederom een terecht morrend publiek maar ach, de play-offs kunnen alles overhoop gooien.
In Engeland Leicester nog steeds op kop, Arsenal onderuit tegen Chelsea, MCity gelijk, ManUtd de boot in, erg koddig allemaal. Zelfs Tottenham lijkt een gevaarlijke klant voor de titel te kunnen worden gezien puntenmorsende "topteams".
In Spanje eerste puntenverlies voor Real onder Zidane waarbij de Koninklijke -tig kansen vakkundig de nek omwrongen.
In Zuid-Amerika wordt er gelukkig nog behoorlijk geknokt op het veld, potsierlijk doch van voetbalniveau weinig betoverend te noemen.
In Frankrijk staat PSG al 21 punten voor na 22 matchen...een ontstellende kloof...titel anfang Maart zit er in...

Big30
25 januari 2016, 16:14
Mulder over Anderlecht-Charleroi:
Anderlecht wint en verliest dezelfde wedstrijd. Anderlecht is de weg
totaal kwijt. Het publiek roept om Van den Borre. De harde kern wordt
sarcastisch en juicht voor Charleroi. ... Hasi buiten en Van Holsbeeck kan er niks van. Het krediet brokkelt af. De tijdbom tikt. De crisissfeer groeit. Het Astridpark is een psychiatrich centrum."
http://m.hln.be/hln/m/nl/34182/Jan-Mulder/article/detail/2595639/2016/01/25/Het-Astridpark-is-een-psychiatrisch-centrum.dhtml?originatingNavigationItemId=923

Crisis bij Anderlecht volgens kenner Jan Mulder.

Gisteren genoten van twee mooie wedstrijden in de eredivisie. PSV won met 4-2 van Twente, de Tukkers begonnen goed en kwamen snel op 0-1 maar al snel stond PSV door de Mexicaanse tandem op 3-1. Twee dikke kansen op 4-1 maar Twente kwam op 3-2 maar de 4-2 was mooi en dik verdiend.
Feijenoord over en uit na de uit nederlaag tegen AZ. Vitesse domineerde met 62% balbezit in de Arena waar het publiek wederom een wedstrijd voorgeschoteld kregen die vrij bedroevend was. Een wat gelukkige en magere 1-0 voor Ajax.

deket
25 januari 2016, 18:50
Wanneer ik die defensie van Twente bezig zie begrijp ik dat ze absoluut Bram(bij ons op de bank) erbij wilden. De keeper van Vitesse deed me denken aan Xavier Waterslagers. En om in eigen boezem te kijken, ja, zeker de 1ste helft weer, was Anderlecht onwaardig, geef ik toe, maar vreemd dat er niets over de wanprestatie van het overroepen Club Brugge dat gevleid nipt won tegen,,, grootheid Beveren godbeterd.
Voor het Belgisch voetbal maar te hopen dat Brugge toevallig geen CL volgend seizoen gaat spelen.
Manchester.U sukkelt al heel het seizoen, had dit weekend zelfs medelijden toen ik het gezicht zag na afloop van Louis Van Gaal.
een keer dit seizoen won Manchester.U overtuigd en met de vingers in de neus,,, juist tegen, Club Brugge

Big30
25 januari 2016, 18:57
RSC Anderlecht heeft vanavond zijn kersverse aanwinst Filip Djuricic voorgesteld. Tijdens zijn eerste officieuze persbabbel in Neerpede toonde de Serviër zich voor de lens van onze videoman razend ambitieus. "We moeten geloven in de Europa League-finale", aldus de man die - naar het schijnt, want het kwam er vandaag niet uit - perfect nederlands spreekt.
Toegegeven, het deed ons de wenkbrauwen fronsen. De eerste woorden van de persconferentie: "Filip spreekt perfect nederlands, maar zal engels spreken." Jammer, maar goed. Het charme-offensief van de Serviër kwam er dan maar in de taal van Shakespeare.

http://www.hln.be/hln/nl/1284/Anderlecht/article/detail/2595971/2016/01/25/RSCA-aanwinst-ziet-het-zitten-Geloven-in-Europa-League-finale.dhtml

In de categorie humor, EL finale voor Anderlecht! Hij realiseert zich wel dat je voor CL niet bij Anderlecht moet zijn, dat dan weer wel.

deket
25 januari 2016, 20:52
Afspraak volgend seizoen.
Tijdens de play offs worden de punten uitgedeeld.
PSV staat nu op een 2de plaats, stonden dit jaar nog niet op kop dacht ik, dus ook daar lijkt me de CL geen certitude

Big30
26 januari 2016, 11:17
KNVB boos: ’Productiemaatschappij benadert spelers om duels te manipuleren’
POGING TOT MATCHFIXING IN EREDIVISIE
Door Mike Verweij

Het Nederlandse betaalde voetbal is uit onverwachte hoek aangevallen. De KNVB heeft de clubdirecties en (assistent-)scheidsrechters schriftelijk op de hoogte gebracht van een poging tot matchfixing in de eredivisie en Jupiler League, begin december 2015.

’Afgelopen weekend zijn wij door het functioneel parket van het Openbaar Ministerie geïnformeerd dat een televisieproductiemaatschappij spelers benadert met het verzoek of men bereid is wedstrijden te manipuleren’, schrijft Gijs de Jong, operationeel directeur van de KNVB. Het OM bevestigt tegenover De Telegraaf dat er een strafrechtelijk onderzoek loopt.

De voetbalbond maakte de zaak zelf aanhangig. "Begin december hoorden we hier voor het eerst van toen een speler ons belde”, zegt een woordvoerder van de directeuren Bert van Oostveen en De Jong. "Bij de voorlichting die wij bij de clubs over matchfixing geven, vertellen we de spelers ook altijd dat te doen. Het positieve aan dit verhaal is dat die melding bij de KNVB is binnengekomen. Vervolgens hebben wij direct contact gezocht met het OM en zo is het balletje gaan rollen. Deze zaak laat zien dat een melding door spelers bij de KNVB kan leiden tot het achterhalen van de anonieme beller. Het openbaar ministerie kwam bij productiemaatschappij CCCP uit.”
Undercover matchfixer

Het bedrijf aan de Willem Fenengastraat in Amsterdam dat de manager van Herman Brood in het tv-programma Rambam van fraude betichtte, heeft bij de KNVB kwaad bloed gezet door undercover als matchfixer op te treden. "Er zit voor ons verschil tussen daadwerkelijk iemand ontmaskeren die zich schuldig maakt aan manipulatie of willekeurig rondbellen en spelers proberen zover te krijgen. In dat eerste geval draagt een programma bij aan een oplossing en in het tweede geval creëert het tv-programma een probleem. Om daar vervolgens een uitzending van te maken. En met de informatie die we nu hebben, lijkt het dat laatste. En dat vinden we op z’n minst dubieus”, aldus de KNVB.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/nationaal/25079183/__POGING_TOT_MATCHFIXING_IN_EREDIVISIE__.html

Rambam zorgt wel vaker voor onthullingen zoals laatst met de manager van Herman Brood die zonder problemen bij vervalste schilderijen van Brood certificaten verkocht dat de schilderijen echt zouden zijn. Dat is OK als er aanleiding is hem hiervan te verdenken.
Maar zonder aanleiding iemand uitlokken dat gaat wat ver, dit zit op het randje van wat kan en niet kan.

@j
26 januari 2016, 13:31
Tegenvaller voor Ajax: Tete voor zeker 10 weken niet inzetbaar ivm ernstige blessure. Die dingen kunnen gebeuren (kijk naar bv Willems die bij PSV ook al lange tijd gemist wordt) maar hoe lossen ze dit op? van Rhijn of Vd Hoorn? Of zullen ze nu Heitinga uit de mottenballen halen zodat hij ook nog iets kan doen voor zijn vorstelijke salaris.

Hemaworst
26 januari 2016, 13:35
Hoe slecht moet het met Feyenoord momenteel gaan als ze nu ook al direct mails aan Amsterdammers gaan versturen? 13944

Peter020
26 januari 2016, 14:00
Amsterdammers.

Gisteravond werd ik tijdens Jong Ajax-NAC Breda (2-1) aangenaam verrast door een uitblinkende Frenkie de Jong (18). Deze jongen liet zien dat hij kan ballen! Eiste als aanvallende middenvelder meteen zelfverzekerd alle ballen op en toonde veel durf en klasse. Het zag er allemaal soepel uit en hij liet het hele elftal beter voetballen. Niks terug en breed, zoveel mogelijk voorwaarts (trainer Frank de Boer zat als toeschouwer op de tribune en hopelijk heeft hij goed opgelet bij de speluitvoering). Hij scoorde en gaf de assist bij de treffer van Václav Černý. Samen met de ook sterkspelende Abdelhak Nouri speelde hij als aanvallende middenvelder. Het kijken naar die twee jonkies was genieten. Veel potentie.

Oogstrelend doelpunt: http://www.voetbalprimeur.nl/media/634315/wow-jong-ajax-middenvelders-zetten-nac-te-kijk-met-heerlijke-aanval.html

De ernstige blessure van Kenny Tete kan bij gebrek aan een waardige vervanger wel eens een gevoelig verlies worden in de strijd om het kampioenschap. Tenzij Ricardo van Rhijn in de tussentijd in verdedigend opzicht 90% beter is geworden...

Willem2
26 januari 2016, 16:19
Lionel Messi is niet alleen de beste voetballer ter wereld, het Argentijnse dribbelwonder wordt vanaf komend seizoen ook de best betaalde voetballer wereld. ........... http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4232568/2016/01/26/Messi-verdient-volgend-seizoen-euro39-4-miljoen.dhtml


ja, hij kan goed voetballen .... maar het is redelijk absurd :rolleyes:

Big30
26 januari 2016, 22:29
Zeer zwak Ajax weet Almelose muur niet te slechten
http://m.ad.nl/ad/m/nl/5610/Voetbal/article/detail/4232007/2016/01/26/Zeer-zwak-Ajax-weet-Almelose-muur-niet-te-slechten.dhtml?originatingNavigationItemId=5610

Zwak, ongeïnspireerd, geen dreiging, slaapverwekkend, sloom, geen inzet, knollen veld, zo maar wat kwalificaties van Ajax supporters op de Ajaxshowtime site. Begrijpelijke en terechte reacties.
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/93713/beschamend-ajax-morst-terecht-dure-punten

Jansen
26 januari 2016, 22:33
Tegenvaller voor Ajax: Tete voor zeker 10 weken niet inzetbaar ivm ernstige blessure. Die dingen kunnen gebeuren (kijk naar bv Willems die bij PSV ook al lange tijd gemist wordt) maar hoe lossen ze dit op? van Rhijn of Vd Hoorn? Of zullen ze nu Heitinga uit de mottenballen halen zodat hij ook nog iets kan doen voor zijn vorstelijke salaris.

Heitinga ? Is die nog wel bij Ajax ik dacht dat hij alleen nog ging vissen.

Big30
27 januari 2016, 00:06
Verloren avond in Arena eindigt doelpuntloos

Het gras is glad, het dak is dicht. Reclameborden verschieten af en toe van kleur, toeschouwers gaan verzitten. De verjarende supportersclub zingt monotoon repertoire, de pinautomaat is kapot. En op het veld van de Arena rennen voetballers, in rood-wit of zwart, in vrijwel voortdurend vruchteloze pogingen tot vermaak.

Veel stoelen van de Arena blijven tegenwoordig leeg, hoewel ze wel verkocht zijn. De kaarthouders hebben vermoedelijk geen zin om weer zo'n schertsvertoning te aanschouwen. De kans op verveling is groot. Ajax is te vaak de voetballende variant van een boekenreeks over menig kantoorleven. Af en toe een oprisping, verder kabbelend, van pagina tot pagina. En net als je het boek even terzijde wil leggen, gebeurt iets dat naar spanning riekt.

Koploper Ajax ontvangt in speelronde 20 van de eredivisie de nummer 4, Heracles, en er gebeurt zeker tot de rust vrijwel nooit iets opwindends. Na rust trouwens ook niet. Het blijft dus 0-0 en Ajax kan kampioen PSV woensdag tot één punt zien naderen, als PSV in Rotterdam van Excelsior wint tenminste.

Veel stoelen van de Arena blijven tegenwoordig leeg, hoewel ze wel verkocht zijn. De kaarthouders hebben vermoedelijk geen zin om weer zo'n schertsvertoning te aanschouwen. De kans op verveling is groot. Ajax is te vaak de voetballende variant van een boekenreeks over menig kantoorleven. Af en toe een oprisping, verder kabbelend, van pagina tot pagina. En net als je het boek even terzijde wil leggen, gebeurt iets dat naar spanning riekt.
Geen diepgang

Het is ook niet zo dat er helemaal niets te beleven valt, maar het is zoeken naar die momentjes van plezier, van puur kijkgenot. Het is bijvoorbeeld mooi om Riechedly Bazoer te aanschouwen, de jongeling die zo sterk is dat hij Bruns op een gegeven moment van zich afschudt als een horzel die is neergestreken op de schouder. Hij lost ook een paar goede schoten en hij is steeds meer de leider van het elftal, terwijl hij pas 19 jaar is.

Maar het middenveld heeft, zonder de geblesseerde Klaassen, eigenlijk helemaal geen diepgang. Soms zijn de drie van de middelste linie, Bazoer, Gudelj en Sinkgraven, allemaal op eigen helft te vinden, vlak bij elkaar. Het schiet geen meter op, letterlijk. Creativiteit ontbreekt.

Voetbal begint met spelers, een veld en een bal. Als dat samenspel al niet eens klopt, tja, dan wordt het een lastig verhaal

Sinkgraven is in de basis een speler met lef en ideeën, maar hij loopt bepaald niet over van zelfvertrouwen en geregeld glijdt hij uit, zoals menigeen zich zal afvragen waarom problemen met het gras toch altijd weer terugkeren. Het heeft onder meer te maken met de parkeergarage onder de mat en met temperatuurverschillen, en het is vreselijk.

Wie aanzet, glijdt weg. Wie wil schieten, valt. Voetbal begint met spelers, een veld en een bal. Als dat samenspel al niet eens klopt, tja, dan wordt het een lastig verhaal.

Opportunisme
In de tweede helft is het schouwspel een beetje interessanter, zeker als Ajax in de slotfase wat meer opportunisme in zijn spel brengt, in een poging de derde 1-0 op rij af te dwingen, na de zeges sinds de winterstop op ADO en Vitesse. Bij rechtsbuiten El Ghazi weet je dat hij vrijwel altijd buitenom passeert, maar dat gaat hem af en toe goed af, althans, voor rust.

Eén kans krijgt Ajax voor rust, en Heracles helemaal geen. Sinkgraven verschijnt alleen voor doelman Castro, die bekwaam redt. Na de pauze haalt Bruns een kopbal van Milik van de lijn. De Pool komt in het spel vrijwel niet voor.

Het is zo'n avond waarop de regisseur nog zijn best moet doen om een puike samenvatting te peuren uit de wanvertoning

Heracles heeft vrijwel niets te vrezen van Ajax en doet in aanvallend opzicht nauwelijks moeite om zich te onderscheiden. De verdediging van Ajax oogt als meestal deze competitie vrij zeker van zijn zaak. En zo kabbelt het spel voort, als een bijna droog gevallen riviertje in de bedding van een vergeten vakantieland. Het volk weet bijna niet meer hoe te reageren: uitfluiten, aanmoedigen, Amsterdams cynisme de boventoon laten voeren.

Een paar kansjes krijgt Ajax nog in de slotfase, twee keer na een schot en eenmaal na een dribbel van invaller Fischer, en na een kopbal van een andere invaller, Schöne. Maar het is toch vooral een verloren avond, zo'n avond waarop de regisseur nog zijn best moet doen om een puike samenvatting te peuren uit de wanvertoning.


http://www.volkskrant.nl/sport/verloren-avond-in-arena-eindigt-doelpuntloos~a4232765/

Peter020
27 januari 2016, 08:36
Zwak, ongeïnspireerd, geen dreiging, slaapverwekkend, sloom, geen inzet, knollen veld, zo maar wat kwalificaties van Ajax supporters op de Ajaxshowtime site.

Het aanzien van de 93 minuten gisteravond op de glijbaan van de ArenA was inderdaad een verschrikkelijke opgave. Pijnlijk om het gebrek aan aanvallende kwaliteit en scorend vermogen voor de zoveelste keer waar te nemen.

Alleen als er op 1 februari zes nieuwe aanvallend ingestelde spelers met wél scorend vermogen, creativiteit, een passeeractie, rendement, snelheid, diepgang, dreiging en passie zijn aangetrokken, heb ik nog hoop op de landstitel.

Dat Ajax nog steeds bovenaan staat, zegt erg veel over het niveau van de andere clubs.

Big30
27 januari 2016, 12:38
Dat Ajax nog steeds bovenaan staat, zegt erg veel over het niveau van de andere clubs.
Als fan hou je je daar maar aan vast ondanks dat het spel dat zeer bedroevend is heeft Ajax nog maar 2 maal verloren en 3 maal gelijk gespeld, PSV 1 maal verloren en 4 maal gelijk trouwens met name omdat net na/voor CL wedstrijden de scherpte en focus ontbrak.
Achterin wordt misschien wel eens geblunderd maar er worden weinig doelpunten weggegeven.

Maar het spel was zeker de laatste 3 wedstrijden weer een ramp (de 10 Europese wedstrijden waren dat ook), futloos, geen dreiging voorin, het was weer slaapverwekkend en dan krijg je stukjes zoals die van Vissers in de VK en commentaar vd fans dat er niet om liegt. Tegen Vitesse werd zelfs de vroege 1-0 verdedigd zonder zelf aanvallend wat uit te willen of kunnen richten.
Een fatsoenlijke spits zie ik niet meer komen en de fans houden het voor gezien gelet op de vele lege plekken op de tribune.

Peter020
27 januari 2016, 13:23
Een fatsoenlijke spits zie ik niet meer komen en de fans houden het voor gezien gelet op de vele lege plekken op de tribune.

Ajax heeft niet alleen een andere spits nodig, maar zeker ook véél betere vleugelaanvallers.

Voor de afdeling spelersbeleid heb ik een gratis advies: probeer Fischer te slijten aan Fortuna Sittard, El Ghazi te verkopen aan FC Emmen, Gudelj te transfereren naar De Graafschap en Sanogo over te schrijven naar v.v. Gestel 2. Dan spelen ze allemaal op hun niveau.

Big30
27 januari 2016, 13:43
Mag ik P020 verzoeken niet al te denigrerend te doen over V.V. Gestel, de mooie club ontstaan uit de fusie tussen Veloc en de Gestelse Boys en in no time opgeklommen van vierde klasse naar Hoofdklasse.
Of Sanogo het nivo van Gestel 2 aan kan is nog maar de vraag, Hoofdklasse is voor hem in ieder geval te hoog gegrepen.

Peter020
27 januari 2016, 13:52
Mag ik P020 verzoeken niet al te denigrerend te doen over V.V. Gestel, de mooie club ontstaan uit de fusie tussen Veloc en de Gestelse Boys en in no time opgeklommen van vierde klasse naar Hoofdklasse.

Tsja, wie kent in amateurvoetballand 'ijzerboer' Leendert Gerrits niet? Dijkse Boys naar de klote geholpen en vervolgens met zijn envelopjes naar Gestel overgestapt. Inderdaad op die manier in no time opgeklommen uit de kelder van het amateurvoetbal naar de hoofdklasse. Dat je je als club inlaat met dat soort dubieuze praktijken is veelzeggend.

De afloop van dat soort clubs is vaak niet moeilijk te voorspellen. Voorbeelden genoeg, zoals bijvoorbeeld Türkiyemspor, Holland, Young Boys, v.v. Glanerbrug en VVA '71. De volgende in het rijtje kan WKE worden, dat zich twee weken geleden ook op de rand van de afgrond bevond, maar op het laatste nippertje door enkele kampers nog in leven werd gehouden.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/238431692/Hij+ging+helemaal+door+het+lint,+scheidsrechter+RK SV+Nuenen-VV+Gestel+krijgt+kopstoot.aspx

bocariver
27 januari 2016, 22:30
Problem for belgium for euro 2016: De Bruyne had an injury to his knee this evening with man city against Everton.

Looks serious enough ....

@j
27 januari 2016, 22:41
Ajax heeft niet alleen een andere spits nodig, maar zeker ook véél betere vleugelaanvallers.

Voor de afdeling spelersbeleid heb ik een gratis advies: probeer Fischer te slijten aan Fortuna Sittard, El Ghazi te verkopen aan FC Emmen, Gudelj te transfereren naar De Graafschap en Sanogo over te schrijven naar v.v. Gestel 2. Dan spelen ze allemaal op hun niveau.

Het viel mij in de laatste wedstrijd ook op dat Fischer en El Ghazi puur op eigen succes uit zijn, ze zien Milek niet eens staan. Ze krijgen de bal en beginnen als een blinde te rennen tot ze het niet meer weten en schieten dan maar op doel of lopen zich vast, zeer amateuristisch ! Als Ajax 2 buitenspelers zou hebben die oog hadden voor Milek zou je zien dat het niet eens een slechte spits is.

Picasso 1
29 januari 2016, 18:08
Spaanse club strijkt 1.4 miljard euro op bij Adidas
'Megacontract voor Real Madrid'

Real Madrid staat op het punt om het sponsorcontract Adidas open te breken. Tot en met 2026 zou de club uit de hoofdstad liefst 1.4 miljard euro opstrijken. Dat meldt Marca.

Het huidige contract met de kledingfabrikant loopt nog tot en met 2020. Met de deal zou Manchester United worden afgetroefd. De Engelse topclub strijkt eveneens bij Adidas 988 miljoen euro op tijdens een tienjarig sponsorcontract.

telegraaf.nl

Nu nog top sportprestaties behalve marketingsuccessen. :cool:
Daarom verkopen ze bijvoorbeeld Ronaldo (voor 130 miljoen) niet die over zijn top heen is en over 1 week 31 wordt.

pret
30 januari 2016, 10:07
Voor de Twente fans onder ons:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=268363

RAUL7
30 januari 2016, 12:10
Het transferverbod voor Real Madrid en Atletico Madrid is voor onbepaalde tijd opgeschort. De Spaanse topclubs boekten dat succesje vandaag bij de Beroepscommissie van de FIFA.
Twee weken geleden legde de Wereldvoetbalbond beide Madrileense grootmachten een transferverbod voor de komende twee periodes op omdat ze de regels hebben overtreden bij het aantrekken van spelers onder de achttien jaar.

Real en Atletico mogen hun selecties deze maand nog versterken, maar zouden komende zomer en volgend jaar in januari afzijdig moeten blijven.
Beide clubs gingen echter in beroep tegen de straf, met succes. Het transferverbod wordt opgeschort tot de beroepszaak afgehandeld is. Hoe lang dat duurt, is onbekend.

FC Barcelona kreeg eerder een soortgelijke straf van de FIFA. De Spaanse topclub kon daardoor in beide transferperiodes in 2015 geen spelers aantrekken.
Barcelona trok wel spelers aan, onder wie Arda Turan, maar die mochten pas vanaf 1 januari dit jaar in actie komen

http://www.hln.be/hln/nl/1302/Primera-Division/article/detail/2600949/2016/01/29/Transferverbod-voor-Real-en-Atletico-Madrid-opgeschort.dhtml

deket
31 januari 2016, 09:33
Ook een efficiënt middel om in slaap te vallen, is naar Srudio Sport kijken. Hoewel PSV won kregen ze 2 doelpunten tegen de laatste binnen en op een gegeven moment schieten ze weer een goedkopes straschop op de keeper. Nou ja schieten? Een bejaarde vrouw van 90 leek het wel. Indien ik destijds als miniem op die manier zou missen zoals die overbetaalde prof ,werd ik er weken ziek van.
soit, dan kijken naar NEC-AZ. Las in het item betreffende de voetbalpoolover mezelf dat ik NEC teveel minimaliseer en daarom punten verloor, deze ploeg wint thuis dus vaak. Nou, uitslag 0-3 en van een ontzettend zwak spelpeil. Tussendoor wat gebruikelijke nietszeggende intervieuws over vertrouwen etc weer, pfff. En toen Vitesse tegen Exelsior nog. Neen, dit kon ik niet meer volhouden hoir. Maar maak me ernstig zorgen over het niveau van deze Nederlandse competitie. Veronderstel dat nu zelfs die van de Luxemburgse hoger ligt

Big30
31 januari 2016, 11:17
Zwak Anderlecht ontsnapt opnieuw en gaat weer lopen met onverdiende zege.

Anderlecht heeft gewonnen en daarmee is al het goede nieuws langs paars-witte kant gezegd. De recordkampioen speelde alweer een draak van een wedstrijd - de eerste twintig minuten buiten beschouwing gelaten. STVV leek lange tijd aanspraak te maken op de zege, tot invaller Sylla in de slotminuten Anderlecht drie onverdiende punten schonk. Twee slechte wedstrijden, zes punten. Faut le faire.
http://m.hln.be/hln/m/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/2600968/2016/01/29/Zwak-Anderlecht-ontsnapt-opnieuw-en-gaat-weer-lopen-met-onverdiende-zege.dhtml

deket
31 januari 2016, 14:02
Peter, is dat nu zo moeilijk om daar in Kerkrade, een minuut langer geconcentreerd te blijven?
deze hoekschop van Roda kunnen wel eens heel dure punten blijken.
ondertussen speelt Feyenoord nu en voor hen zal het weer eens minimaal een jaartje wachten zijn.
Big, sinds eentijd refereer je nogal vaak uit HLN, zoalsik al schreef : een nog meer rioolkrant dan de Telegraaf bij jullie.
Maar ik geef desalniettemin toe dat het vrijdag Anderlecht onwaardig is. De Kanariepiet is er zo ziek van dat hij enkele dagen geen club bezocht, en dat lijkt me even zeldzaam dan een goede voetbalwedstrijd van PSV

Peter020
31 januari 2016, 14:16
deket, het ene dieptepunt volgt het andere snel op. Het is bijna niet meer bij te houden.

Het voetbal was weer erbarmelijk, niveauloos en beschamend. Deze machteloze ploeg heeft een gigantische aanvallende kwaliteitsinjectie nodig. Lees als: een compleet betere voorhoede.

En ook de twee tegendoelpunten werden vandaag door veel te slap verdedigen kinderlijk eenvoudig weggegeven.

Ajax-supporter ben je de laatste twee seizoenen niet voor je lol. Kijken naar de wedstrijden is afzien.

Big30
31 januari 2016, 14:17
Alexander Büttner maakt het seizoen af bij Anderlecht. Dat meldt Het Nieuwsblad. De linksback komt over van Dinamo Moskou, waar hij niet meer zeker was van een basisplaats. Hij kwam dit seizoen pas negen minuten in actie.

De 26-jarige Büttner speelde in de jeugd bij Ajax en maakte in 2007 zijn eredivisiedebuut in het shirt van Vitesse. In 2012 maakte hij de verrassende overstap naar Manchester United. Ondanks een droomdebuut (een assist en een doelpunt in het duel met Wigan Athletic) wist hij in Engeland nooit te overtuigen.
http://nos.nl/artikel/2084041-buttner-op-huurbasis-naar-anderlecht.html

deket
31 januari 2016, 15:01
Dit is echt Telepathie. Wilde net posten met de vraag of die jongen potentieel heeft

Wentelt Eefje
31 januari 2016, 15:21
Nee, nog eentje uit het rijtje:
Komt uw kind aan de top niet mee,
Stuur het dan naar Anderlecht SC

Peter020
31 januari 2016, 16:10
FC Twente heeft trouwens een goede nieuwe centrumspits. Zakaria El Azzouzi (19), een huurling uit Amsterdam en tot twee weken geleden reservespeler van Jong Ajax. Deze technisch vaardige doelpuntenmaker, ook bekend van zijn duwtje aan een politie-agente in burger vorig jaar in zijn vrije tijd, lijkt veel getalenteerder dan Milik, El Ghazi, Younes en Fischer bij elkaar. In elk geval op dit moment. :)

Prima gescout door de Tukkers.

Wentelt Eefje
31 januari 2016, 16:45
Er is een tijd geweest dat een speler als El Azzouzi zondermeer als aanwinst bestempeld zou kunnen worden. Toen FC Twente nog een technische staf bezat, die de kwaliteiten had om als lastig bestempelde talenten vlotjes in het gareel te dwingen. Nu is het echter een kwestie van hopen en bidden. Maar als El Azzouzi geleerd heeft van de commotie rondom het incident en nu van plan is om een modelprof te zijn denk ik dat FC Twente inderdaad een prima zet heeft gedaan!

Peter020
31 januari 2016, 17:03
Het is weer genieten van de klasse van Ziyech.

Wat een gemiste kans van Anderlecht. Die zou in zijn eentje de paars-witten landskampioen hebben gemaakt. Nu moeten ze het mogelijk gaan doen met Büttner.

deket
1 februari 2016, 12:10
Zoals ik reeds gepost heb, wilde men geen 2de geval Anthony VDB. Nu vond ik Djuricic zelfs een lichtpuntje. De andere nieuwkomer Galhardo werd door talrijke blessurs al onmiddellijk voor de leeuwen gegooid. Soit, Leeuwen. In gevak van STVV kan je beter van welpen spreken ((Bij Brugge, insekten) zoals de hel van Staayen ik destijds ook wat ovrrderdreven vond. Maar laten we dat soort van journalistiek maar situeren in dezelfde categorie dan degenen die Nederland Europees kampioen zien worden. Ach ja, dat kan niet, ik vergeet het stezds weer
wat ik me afvraag beste Nederlandse voetballiefhebbers,:"hoe gaan jullie de zomer in die clubs doorbrengen?"
Zie het zo op mijn netvlies. Terwijl, de Roemeense dvps daar hun nationaal elftal aanmoedigen wachten de Nederlanders op een kamergang. De omgekeerde wereld. Haha

Big30
1 februari 2016, 12:30
Het is weer genieten van de klasse van Ziyech.

Wat een gemiste kans van Anderlecht. Die zou in zijn eentje de paars-witten landskampioen hebben gemaakt. Nu moeten ze het mogelijk gaan doen met Büttner.
Veruit de beste en nuttigste speler die we momenteel in NL hebben rondlopen op Guardado na misschien dan. Was nooit zo'n fan van hem maar zag hem tegen PSV spelen, zeker niet zijn beste wedstrijd en na een goed begin zakte hij wat weg maar hij liet veel moois zien, voor zo'n speler ga je naar het stadion toe.
Waarschijnlijk blijft ie bij Twente want Sampdoria en Hoffenheim zijn voor hem niet zo interessant net als Anderlecht dat niet was. Wijs besluit voor hemzelf want in de zomer is een mooie transfer wel waarschijnlijk en ook mooi voor Twente, met Ziyech erbij gaan die nog genoeg punten halen om veilig te staan.

Opvallend:




Johan Cruijff ziet een rol weggelegd voor Ajax en PSV om FC Twente in de eredivisie te houden. De clubs zouden jonge spelers moeten verhuren aan FC Twente. Dat schrijft Cruijff in zijn wekelijkse column in De Telegraaf

"Het is in het belang van het totale voetbal dat zo'n grote club in stand wordt gehouden en zo snel mogelijk weer op niveau meedoet", schrijft Cruijff over FC Twente.

Belang eredivisie

"Als ik Ajax of PSV zou zijn , dan zou ik juist nu kijken in hoeverre FC Twente de hand kan worden gereikt. Door bijvoorbeeld jonge spelers op huurbasis naar Enschede te laten gaan. Dan help je elkaar niet alleen , maar werk je ook in het belang van de eredivisie."

Volgens Cruijff zou dat FC Twente ook financieel kunnen helpen. De legendarische nummer 14 van Ajax verwacht dat FC Twente met het huren van spelers van Ajax en Feyenoord niet onnodig veel geld kwijt is.
http://www.rtvoost.nl/sport/default.aspx?nid=236853&cat=313

Cruijff kent zijn klassiekers!

deket
1 februari 2016, 14:04
Heet van de naald. Guardiola wordt niet de nieuwe coach van Anderlecht maar van de Manchester City

deket
1 februari 2016, 14:06
Hij tekent voor 3 jaar vanaf de zomer dus.
concreet, hij gaat niet de mooiste, wel de rijkste club ter wereldl trainen

Peter020
1 februari 2016, 14:51
Opvallend transfernieuws bij onze gewaardeerde zuiderburen.

Topclub STVV heeft spits Nick Proschwitz aangetrokken. Deze speler werd onlangs vanwege een penisschandaal ontslagen bij het Duitse SC Paderborn. Tijdens de winterstage in Turkije liet hij in de hotelbar in lollige toestand ten overstaan van de dame die mede het trainingskamp organiseerde namelijk zijn broek zakken...en hij bleek geen onderbroek aan te hebben. :)

De vrouwelijke supporters in Sint-Truiden, en natuurlijk ook KanariePiet, zijn bij deze gewaarschuwd voor de exhibitionistische aanvaller.

http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2016/01/duitse-spits-ontslagen-vanwege-penisschandaal

Teiresas
1 februari 2016, 17:12
FC Twente heeft trouwens een goede nieuwe centrumspits. Zakaria El Azzouzi (19)......lijkt veel getalenteerder dan Milik, El Ghazi, Younes en Fischer bij elkaar. In elk geval op dit moment...

Vandaar dat hij reservespeler was van Jong Ajax.... :confused:

Picasso 1
1 februari 2016, 17:35
Heet van de naald. Guardiola wordt niet de nieuwe coach van Anderlecht maar van de Manchester City

In Engeland falen de meeste buitenlandse coaches (behalve voorheen Mourinho bij Chelsea). Ben benieuwd of Guardiola wel slaagt of dat hij een tweede 'Van Gaal' wordt. Vooral in de Champions lijkt het me een zware opgave met de verschillende topclubs die eraan deelnemen. Ik hoop natuurlijk dat hij in de Champions League faalt.

deket
1 februari 2016, 18:01
Hij is een belezen en geen domme man. Lukt hem wel.
Herinner me nog de reserves en argwaan toen hij naar Duitsland trok en zie hoe hij Bayern mooi voetbal bracht

Big30
1 februari 2016, 20:52
De spanning stijgt rond de Arena naar een kolkend hoogtepunt. Wie zal de reeds lang aangekondigde sterke spits zijn die Ajax nog in de race moet houden in de strijd om de titel.
Wordt het Huntelaar, heeft men Zlatan kunnen strikken, klopt het gerucht dat Suarez graag terug wil komen. De fans mijzelf voor op wachten in grote spanning af!

Big30
1 februari 2016, 21:06
Update: Sanogo keer terug naar Engeland, wie gaat deze topper in de spits opvolgen? Spanning om te snijden bij de vele Ajax fans in den lande. Wie o wie gaat de verlosser worden?

satanic surfer
1 februari 2016, 21:10
AAGent tovert Boussoufa uit de wintertransferhoed en zal daarmede enkele paars-witte mensen nogal laten knarsetanden...Benieuwd of hij Gent een boost kan geven...

Big30
1 februari 2016, 22:06
Absoluut een versterking voor Gent!

Nog 54 minuten voordat Ajax de nieuwe spits gaat presenteren. Nog FF wachtuh.

PSV lijkt ondertussen weer de zoveelste miskoop of huurkoop eigenlijk te hebben gedaan. Ene van Ginkel nooit van gehoord, die Brands begrijpt er ook helemaal niets van!

Big30
1 februari 2016, 22:36
AD
Heitinga stopt per direct als profvoetballer.

John Heitinga stopt per direct met voetballen. De 32-jarige verdediger keerde afgelopen zomer terug naar Ajax, maar een succes werd dat niet. De voormalig international, die onder meer vijf eindtoernooien en 87 interlands speelde voor Oranje, kwam niet meer voor in de plannen van trainer Frank de Boer. Heitinga, die ook bij Atlético Madrid, Everton, Fulham en Hertha BSC voetbalde, zat de laatste maanden zelfs niet meer bij de wedstrijdselectie van Ajax.

Heitinga gaf tijdens dit seizoen meerdere keren aan voor zijn kans te blijven vechten, maar stopt nu alsnog. Hij had nog een contract tot het einde van dit seizoen, met een optie voor nog een jaar.

Heitinga geldt als één van de meeste populaire Ajacieden van de afgelopen jaren. Tijdens de spaarzame keren dat hij dit seizoen mocht meedoen, werd hij hartstochtelijk toegezongen door het Amsterdamse publiek. Achter de schermen wordt nu gewerkt aan een passend afscheid dat mogelijk rondom de klassieker Ajax-Feyenoord moet plaatsvinden.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1441/Ajax/article/detail/4236528/2016/02/01/Heitinga-stopt-per-direct-als-profvoetballer.dhtml?originatingNavigationItemId=1 001

Wentelt Eefje
2 februari 2016, 09:21
Hierboven staat het juist: Heitinga stopt per direct als profvoetballer.

De hele ochtend verbaas ik mij echter al over het NOS-journaal: "Johnny Heitinga stopt met voetballen." Wie de weinige speelminuten van de man gezien heeft, weet dat hij dat al voor het begin van dit seizoen gedaan had... ...

deket
2 februari 2016, 09:52
Klopt niet SS.
de technische staf en groot deel van de beheerraad was niet overtuigd om Bous terug te nemen. Lang niet gespeeld en al 31.
Bous wilde zelf maar al te graag naar Brussel komen, desnoods kruipend.
Peter, volg via internet etc de allerlaatste transfers maar nog steeds niets ivm Ajax.
100 miljoen op de bank en te gierig om een degelijke spits te kopen? Of zijn ze tevreden met die ze uitgeleend hadden aan Willem2 en niet voldeed? Nochtans genoeg opportuniteiten op de markt. De managers van respektievelijk Doumbia (AS.Roma) en Fletcher (Sunderland) leurden met deze spitsen en konden volgens mijn bescheiden mening Ajax zeker een meerwaarde bieden. Soit, De Amsterdammers betalen mij niet om advies en moet hun rekening niet maken.
maar betreffende jullie vedette uit Twente? Misschien moet hij nu bij deze zeer zwakke ploeg blijven, terwijl hij zelf ook naar Brussel wilde komen.
ook hier : indien Anderlecht hem echt zag zitten, speelde hij nu voor paars-wit.Djuricic krijgt echter terug zijn beste vorm. Buttner lijkt me een persoonlijkheid en versterking in de defensie en de Senegaleze brok graniet, internationaal Badji hield het voor bekeken in Turkije en is een vechter die we kunnen gebruiken.

Hemaworst
2 februari 2016, 10:43
Peter, volg via internet etc de allerlaatste transfers maar nog steeds niets ivm Ajax.
100 miljoen op de bank en te gierig om een degelijke spits te kopen? Of zijn ze tevreden met die ze uitgeleend hadden aan Willem2 en niet voldeed?

Prima dat de RvC de hand op de knip houdt. Marc Overmars heeft al genoeg brevetten van onvermogen afgeleverd. En waar een carte blanche toe leidt hebben we met Marco van Basten als trainer gezien...

Peter020
2 februari 2016, 11:35
Peter, volg via internet etc de allerlaatste transfers maar nog steeds niets ivm Ajax.
100 miljoen op de bank en te gierig om een degelijke spits te kopen?

Ajax heeft van de KNVB transferuitstel gekregen tot vanavond 24:00 uur. De telefoon van Overmars was gisteren namelijk defect. Hij krijgt vandaag een nieuwe kans.

Maar in de winterstop, dus voor slechts iets meer dan drie maanden, is het beter geen paniekaankopen te doen. En één nieuwe centrumspits voor Ajax is op dit moment ook de oplossing niet. Het probleem is veel groter.

Wel komisch dat Ajax-supporter in hart en nieren Van Ginkel door Chelsea wordt uitgeleend aan de Eindhovenaren.

Verder is het duidelijk dat het spel van FC Twente op dit moment veel beter en aantrekkelijker is dan van het armoedige Anderlecht, dat kortgeleden zelfs kansloos werd weggespeeld door Vitesse. Om dat te kunnen zien hoef je zelfs geen enkel verstand van voetbal te hebben. Ziyech is verstandig, die wilde liever geen tussentijdse overgang en heeft, als hij zo doorgaat, na dit seizoen de clubs waarschijnlijk voor het uitkiezen.

Tsja, Büttner... Niet voor niets in zijn jeugdperiode bij Ajax weggestuurd vanwege niet goed genoeg. Nu opgepikt door een Belgische middenmoter.

deket
2 februari 2016, 11:47
Eh Peter, dat tegen Vitesse was op een vakantiestage waar we gasten van 16jaar zoals Faes experimenteel lieten mee opdraven.
blijkbaar neemt alleen jij zulke uitslagen representatief.
Of Ziyech verstandig is durf ik te betwijfelen hoewel een intelligente indicatie kan zijn dat hij graag naar Brussel kwam en Bous zeker.

Peter020
2 februari 2016, 12:01
Eh Peter, dat tegen Vitesse was op een vakantiestage waar we gasten van 16jaar zoals Faes experimenteel lieten mee opdraven.

Niet jokken en even goed rekenen, deket. Wout Faes is van 3 april 1998. Ben je volgens de Belgische telling op dit moment dan 16? De Nederlandse waarheid is dat hij over twee maanden 18 wordt.

Ik heb de wedstrijd gezien en Faes kreeg inderdaad een helft speeltijd tegen Vitesse. Voor het overige trad Anderlecht nagenoeg compleet aan. Dus niet lullen, maar eerlijk blijven! Bij Vitesse kregen ook enkele jongelingen speelgelegenheid.

deket
2 februari 2016, 12:41
Hij was idd toen 17, geen 16. Een jaar vliegt ook voorbij.
zelf heb ik veel gebreken maar jokken en gierig zijn (zoals Ajaxbestuur) horen daar, soms wel helaas, niet bij, dat kan iedereen beamen die mij goed kent
leeftijd en voetballers, tja, lijkt wel zoals een vrouw in het nachtleven die haar leeftijd verzwijgt. Vooral bij die Afrikaanse spelers neemt men het niet zo nauw.
maar beste Peter, je doet aan akkomadatiepsychologie.
afwijken van de kern van de zaak bij deze de krenterigheid van je club,te verdoezelen

Big30
2 februari 2016, 13:05
Wel komisch dat Ajax-supporter in hart en nieren Van Ginkel door Chelsea wordt uitgeleend aan de Eindhovenaren.

Het commentaar vd fans op Ajaxshowtime valt niet in de categorie komisch, eerder "wat een loser die Marc N., moven met die zak en neem de Boer ook maar mee, PSV doet weer goede zaken en met die zogenaamde spits die zou komen zijn we dus ook genaaid".


Buitenkansje' Marco van Ginkel wil topclub PSV op alle fronten iets extra's brengen

EINDHOVEN - Een kwartier voordat de transferperiode verstreek werd de handtekening maandagavond gezet en was Marco van Ginkel tot het eind van het seizoen op huurbasis PSV'er. Een verrassende move van de speler die de afgelopen jaren bij Vitesse, Chelsea, AC Milan en Stoke City speelde.

Marco van Ginkel: "PSV is een topclub in Nederland. De nummer één in Nederland en doet nog op alle fronten mee. Wil voor het kampioenschap en de beker gaan en in de Champions League wil natuurlijk iedereen spelen. Dat ik nou die kans krijg bij PSV is zeker mooi meegenomen."

Meer speeltijd bij PSV
Van Ginkel speelde op huurbasis bij Stoke City, maar daar had hij het steeds minder naar zijn zin. "In het begin speelde ik alles, maar toen ik werd gewisseld ging het team winnen en kreeg ik minder speeltijd. Ik speelde meestal wel, maar dan met invalbeurten. Maar dat is niet wat ik voor ogen had en dat hoop ik bij PSV wel te krijgen."

Het PSV-gevoel van Guus Hiddink
De transfer werd vergemakkelijkt omdat Guus Hiddink aan het roer staat bij Chelsea. En daar heeft Brands gebruik van gemaakt. "Ik heb Guus Hiddink gebeld of hij een goed woordje voor ons wou doen. Zo'n contact gebruik je natuurlijk, want Guus heeft ook een PSV-gevoel."
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2437681253/Buitenkansje+Marco+van+Ginkel+wil+topclub+PSV+op+a lle+fronten+iets+extras+brengen.aspx

Goede deal van Brands weer, of PSV van Ginkel echt nodig heeft is de vraag maar met Guardado een paar weekjes uit de running geen slechte zet, perfecte back-up in geval van blessures of als je spelers wat rust wilt geven.
Brands flikt het iedere keer weer, goed spelers inkopen of inhuren en dan weer voor een goede prijs verkopen. Gaat ook wel eens mis natuurlijk dat is een ingecalculeerd rlere. Zie Maher al mag je die misschien nog niet afschrijven.
Misschien dat Overmars als die al niet ontslagen wordt eens een stage onder Brands overwegen? Kan die het vak eens echt leren!

Verder heel mooi en positief voor Twente dat Ziyech blijft, dat scheelt minimaal 10 punten al zal Twente niet in het linker rijtje komen. Die mooie transfer komt wel in de zomer.
Waarom nog niet 1-2 jaartjes in NL verder rijpen en dan de stap naar de absolute top maken? In NL kan die ook CL spelen ... .

Big30
2 februari 2016, 13:36
AA Gent-coach Hein Vanhaezebrouck liet zich vanmiddag op een persconferentie bijzonder kritisch uit over zijn nieuwe speler Mbark Boussoufa. Vanhaezebrouck - die onder meer zei dat Boussoufa 'nog alles te bewijzen heeft' - gaf ook de indruk dat hij pas op het laatste moment van de transfer op de hoogte gebracht werd. "Mijn spelers zijn serieus geschrokken", gaf hij nog aan voor de lens van onze videoman. "Mét Boussoufa werd Gent in het verleden zesde, zonder hem zijn we kampioen geworden."
http://www.hln.be/hln/nl/2725/AA-Gent/article/detail/2604271/2016/02/02/Vanhaezebrouck-kritisch-over-Boussoufa-Zonder-hem-werden-we-kampioen.dhtml

Laten we zeggen een opmerkelijke uitspraak.

deket
2 februari 2016, 14:24
Nogmaals ze betalen mij niet om Ajax te adviseren. Sterker nog ik vind het doorgaans positief dat men exspelers bij het dagelijks bestuur wil betrekken als directeur voetbal, adviseren transfers of whatever. Vraag me toch af wat zo een Overmars de gehele dag doet? Behalve overtollige spelers proberen te verhuren.? Waarom bv niet een Huntelaar? Hij weet een goal staan en beschikt over ervaring wat Ajax kan gebruiken. Van Ginkel zou zeker voor Ajax gekozenhebben maar er was totaal geen contact van de zijde uit AAmsterdam, alleen was er in het verleden wat vage interesse.
nu bij PSV staat er in zijn huurovereenkomst zelfs geen ootie tot aankoop, dus veronderstel in deze context dat hij daar niet zal blijven.
nu heb al genoeg aan mijn club, maar kan heel goed inbeelden dat de 020 supporters niet tevreden zijn om het nog eufemistisch te stellen.
ondertussen legt Anderlecht gigantische bedragen voor spelers van hen, zelfs bankzitters naast zich neer.
nu wilde Sevilla pas 7miljoen euro onmiddellijk op tafel leggen voor Najar, maar hij mag niet gaan. Idem dito voor oa Praet, Tielemans en bankzitter Silla, die in Italue gegeerd werd. Van Suarez geraakten we eindelijk vanaf, echter hij blies zelf de overeenkomst met Nantes op door daar doidleuk niet op te dagen

bocariver
2 februari 2016, 20:55
Van Suarez geraakten we eindelijk vanaf, echter hij blies zelf de overeenkomst met Nantes op door daar doidleuk niet op te dagen

Moove from Suarez too Nantes was stopped because of medical problems about knee.

deket
2 februari 2016, 21:12
Dat is het officieel persbericht, maar hij kwam gewoon niet oodagen voor de medische keuring. Gevolg ; zowel Anderlecht als Nantes woedend

Wentelt Eefje
2 februari 2016, 21:26
Of Ziyech verstandig is durf ik te betwijfelen hoewel een intelligente indicatie kan zijn dat hij graag naar Brussel kwam en Bous zeker.

Misschien dat men dat in Brussel denkt, hoopt, gelooft, maar: Zyech wilde absoluut niet naar Anderlecht, hij wil namelijk naar een topclub en dat gaat hij aan het einde van het seizoen ook wel doen. En FC De Fossielen is van alles, behalve een topclub...

deket
3 februari 2016, 11:34
Vraag het aan hemzelf, dan hoef je hier niet te leuteren

Big30
3 februari 2016, 12:10
Van Nistelrooy van Oranje naar PSV
Van onze Telesportredactie

Bondscoach Danny Blind moet het in het race voor het WK van 2018 zonder Ruud van Nistelrooy doen. De assistent-bondscoache heeft besloten zijn aflopende contract bij de KNVB niet te verlengen en bij PSV aan de slag te gaan.

Van Nistelrooy (39) gaat met ingang van het nieuwe seizoen bij PSV aan de slag als trainer-coach van de spitsen van Onder 17, Onder 19 en Jong PSV.

“Ik heb de afgelopen twee jaar een hoop geleerd", laat 70-voudig international Van Nistelrooy in een reactie weten. "Niet alleen tijdens de trainerscursus, maar ook op het veld bij de B1 en Jong PSV. En hoe mooi is het om als beginnend coach ook betrokken te zijn bij het Nederlands elftal."

Marcel Brands

Marcel Brands, technisch manager van PSV, kijkt uit naar de komst van Van Nistelrooij. "Het is bekend dat wij enorm veel waarde hechten aan de combinatie van pedagogisch onderlegde jeugdtrainers en ex-topvoetballers in onze opleiding. In de afgelopen jaren hebben we tijdens zijn stages gezien dat Ruud echt wat toevoegt aan onze staf, dus ik ben erg blij en trots dat hij nu in deze functie voor ons aan de slag gaat."
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/psv/25133787/__Van_Nistelrooy_van_Oranje_naar_PSV__.html#voetba l/227/fixtures/

nb Anderlecht is voor Ziyech nooit een serieuze optie geweest, denk ook niet dat Anderlecht de transfersom kon dan wel wilde betalen. Ajax heeft ook wat met Huntelaar geschermd maar dat was meer om de fans wat zoet te houden dan dat het serieus was te nemen.

Verder goed te zien hoe oud voetballers als van Nistelrooy maar ook Nilis bij PSV in de staf worden opgenomen om hun kennis aan de jeugd door te geven.

Big30
3 februari 2016, 12:28
Terwijl Ajax zondagmiddag tegen Roda JC speelde, dronk ik eerst twee biertjes in de kantine, want we hadden net getraind. Daarna reed ik vlug naar huis. Daar schilde ik een appel voor mijn dochter. Belde mijn moeder. Keek een keer of wat op Twitter. Krabde aan mijn zak. Waste mijn handen in de keuken. App'te met vrienden over carnaval, en over de talentvolle veldrijdster Puck Moonen. Ik bestudeerde de nieuwe voetbalplaatjes van mijn zoon.

Ondertussen voetbalde Ajax gewoon door in Kerkrade, live op de televisie. Althans: de bal rolde. Heel langzaam, maar toch, hij rolde.

Ik pulkte in mijn neus. Keek nog een keer op Twitter. Verschoonde een luier. Boekte met mijn vriendin een huisje voor de zomervakantie. Trapte een balletje in de woonkamer. Bladerde in de krant. Zette een plaatje op. Liet een wind.

Het stond 1-2, inmiddels, en de bal rolde nog steeds. De Ajax-sympathisanten in mijn kennissenkring klagen nu al twee jaar lang over het voetbal van Ajax, omdat het zo hemeltergend saai is, en slaapverwekkend. Ze vergelijken Ajax graag met dikke stront, of met een heel slecht stilleven. Ze vinden 'Vroege Vogels' op Radio 1 een stuk opwindender dan een gemiddelde wedstrijd van Ajax.

Zelf zie ik dat enigszins anders, want ik kijk juist heel graag naar wedstrijden van Ajax. Ik word er kalm en rustig van. Opeens heb je, dik negentig minuten lang, alle tijd van de wereld.

Zonder veel overdrijving zou je kunnen stellen dat Ajax juist heel modern voetbal speelt, want tijdens de wedstrijd kun je snapchatten en instagrammen tot je er scheel van ziet, en dan nog heb je niets gemist.

Die korte spanningsboog waar veel mensen mee worstelen in deze tijden van massa-informatie; tijdens wedstrijden van Ajax is dat geen enkel probleem, want van een spanningsboog is überhaupt geen sprake. U wilt eindelijk weer eens een boek lezen? Probeer dat tijdens een wedstrijd van Ajax.

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/4237470/2016/02/03/Tijdens-wedstrijden-van-Ajax-heb-je-opeens-alle-tijd-van-de-wereld.dhtml

Goedemorgenallemaal
3 februari 2016, 13:40
Gaat het toch weer over Veldrijden bij Big....
https://www.instagram.com/puckmoonen/
En als deze jonge dame nunne groote wordt zullen de Belgen vast vol trots gaan zeggen dat ze half Belgisch is omdat ze het met de Belgische veldrijder Eli Yserbyt doet, volgens facebook sinds 11-11.

Enne, ze kan ook aardig fotografen (honden en paarden) en is een niet onverdienstelijk schilder van paarden en honden:
http://orig13.deviantart.net/2a11/f/2013/304/0/b/bundy_by_jamybundy-d6shl4c.png

Wentelt Eefje
3 februari 2016, 14:09
@deket & leuteren...

Hoeft niet, heeft een goede kameraad van me, waar Zyech net als veel Twente en oud-Twemte spelers regelmatig over de vloer komt, al gedaan.

Peter020
3 februari 2016, 14:18
Anderlecht is anno nu meer voor de categorie Nuytinck, Büttner, Badji en Okaka.

Kennelijk heeft de club nog maar weinig eerzucht. Iedereen weet en ziet dat, behalve onze paranoïde Belgische voetbalkameraad.

Big30
3 februari 2016, 14:21
Puck Moonen is FF googlen wel waard!

13997
13998

Goedemorgenallemaal
3 februari 2016, 15:40
Puck Moonen is FF googlen wel waard!

Owja, die zijde van de medaille was ik nog vergeten

Peter020
3 februari 2016, 16:15
Gaat het toch weer over Veldrijden bij Big....
https://www.instagram.com/puckmoonen/
En als deze jonge dame nunne groote wordt zullen de Belgen vast vol trots gaan zeggen dat ze half Belgisch is omdat ze het met de Belgische veldrijder Eli Yserbyt doet, volgens facebook sinds 11-11.

Enne, ze kan ook aardig fotografen (honden en paarden) en is een niet onverdienstelijk schilder van paarden en honden.


Puck Moonen is FF googlen wel waard!


Owja, die zijde van de medaille was ik nog vergeten

Waarom wordt het prachtige en serieuze voetbaltopic vervuild met onzin over de (mechanische-)dopingsport?

Ik verzoek de verantwoordelijke moderator het een en ander zo snel mogelijk over te zetten naar het tweewieleronderwerp.

Big30
3 februari 2016, 17:15
Ere wie ere toekomt, het was Sjoerd Mossou die nav het spel van Ajax de lieftallige Puck Moonen in dit topic introduceerde.


Terwijl Ajax zondagmiddag tegen Roda JC speelde, dronk ik eerst twee biertjes in de kantine, want we hadden net getraind. Daarna reed ik vlug naar huis. Daar schilde ik een appel voor mijn dochter. Belde mijn moeder. Keek een keer of wat op Twitter. Krabde aan mijn zak. Waste mijn handen in de keuken. App'te met vrienden over carnaval, en over de talentvolle veldrijdster Puck Moonen. Ik bestudeerde de nieuwe voetbalplaatjes van mijn zoon.

Ondertussen voetbalde Ajax gewoon door in Kerkrade, live op de televisie. Althans: de bal rolde. Heel langzaam, maar toch, hij rolde.

De foto's van deze fraaie dame zijn dan ook zeer functioneel en vormen een perfecte illustratie voor de kwoot van de AD journalist en horen absoluut in dit topic thuis!

Puck Moonen @your service!

13999

deket
3 februari 2016, 17:31
Eh Peter, wij hebben een waardig alternatief gevonden ipv het Twentetarget. De aanwerving van iemand vereist grondige research en niet alleen voetbalkwaliteiten of je zou zo uitzonderlijk getalenteerd moeten zijn dan Maradona of Lozano.
Paniekaankopen zijn uit den boze, maar jullie deden niets behalve een huurling terug moeten nemen, die mislukte bij Willem2
krijg meer en meer de indruk dat de hypothese ivm Huntelaar kan kloppen. Naam laten waaien voor de supporters

Peter020
3 februari 2016, 18:19
krijg meer en meer de indruk dat de hypothese ivm Huntelaar kan kloppen. Naam laten waaien voor de supporters

Huntelaar is vaak de kapitein van Schalke 04 en ontvangt in Gelsenkirchen volgens de goed ingelichte bronnen 6 miljoen euro per seizoen op zijn bankrekeningnummer. Denk je dan echt dat de gemiddelde Ajax-fan gelooft dat deze doelpuntenmaker midden in het voetbaljaar overstapt naar Amsterdam, waar de grootverdieners maximaal 1 miljoen euro opstrijken?

Verder hoef ik hier toch niemand meer het spelers(wan)beleid van Ajax uit te leggen?

Peter020
3 februari 2016, 18:29
Eh Peter, wij hebben een waardig alternatief gevonden ipv het Twentetarget.

Badji, Büttner en Đuričić mogen met z'n drieën bij elkaar de schoenveters van Ziyech nog niet strikken. En dat is geen grap.

deket
3 februari 2016, 19:11
Bous wilde maar liefst 75% inleveren. Maan bl7jkbaar bezit de coach van Gent dezelde mening dan de staf in Anderlecht, concreet sceptisch ivm een meerwaarde. Kan demoraliserend werken daar door die communicatie stoornis tussen manager en trainer.
betreffende Huntelaar je schrijft het eelf, die vangt bij Shalke 04 liefts 6 miljoen euro, wanneer ik zoveel zou verdienen, zou ik na enkele jaren onmiddellijk gaan rentenieren. Kortom het zal bij hem wel nu om het voetbalplezier gaan. Indien dat nu bij Ajax te vinden zou zijn is nog maar de vraag, maar indien geld de enige drijfveer was, speelden zulke gasten in Rusland of de Arabische oliestaten

Peter020
3 februari 2016, 19:14
deket, ik wens jou dadelijk veel kijkplezier bij de (beker)wedstrijd tussen de twee beste ploegen van België.

Club Brugge-AA Gent wordt om 20:45 uur live uitgezonden op Canvas.

deket
3 februari 2016, 19:15
Betreffende die bekerwedstrijd, daar ga ik mijn tijd niet aan spenderen, het leven is al zo kort en ben geen masochist door naar de meest overroepen club te kijken en dan bedoel ik niet Gent.
bovendien heeft de beker sinds invoering CL nog weinig belang. Bijzaak geworden

Peter020
3 februari 2016, 19:18
Indien dat nu bij Ajax te vinden zou zijn is nog maar de vraag, maar indien geld de enige drijfveer was, speelden zulke gasten in Rusland of de Arabische oliestaten

Hoe gek het nu ook klinkt, de toekomst van Ajax ziet er veelbelovend uit. Het ene toptalent na het andere is in aantocht. Met de juiste ervaren aankopen tussen die jongelingen gaat het binnen afzienbare tijd weer genieten worden. Onthou deze woorden! Ook dit is geen grap.

Tot die tijd moet ik mij nog even behelpen met Overmars, Fischer, Milik, Younes en El Ghazi.

Hemaworst
4 februari 2016, 06:32
Met de juiste ervaren aankopen tussen die jongelingen gaat het binnen afzienbare tijd weer genieten worden.

Dan moeten ze, als het aan de RvC ligt, toch eerst de juiste verkopen doen...

Peter020
4 februari 2016, 08:54
Dan moeten ze, als het aan de RvC ligt, toch eerst de juiste verkopen doen...

Het wordt op een gegeven moment inderdaad een kwestie van doorselecteren en de spelers die niet het gewenste niveau hebben te laten vertrekken en verkopen. En met betrekking tot de nieuwe aankopen verwacht ik dat Veldmate door de RvC een stuk serieuzer zal worden genomen dan Overmars.

Uiteindelijk zal er op het veld een goede combinatie van de bovengemiddelde talenten (zoals op dit moment Van de Beek, Černý, Nouri, De Jong, Dolberg, Eiting en De Ligt) en ervaren sterkmakers moeten staan. Tegen die tijd zullen Bazoer, Tete en misschien ook Klaassen en Riedewald overigens al wel naar het buitenland zijn vertrokken.

Big30
4 februari 2016, 09:33
Hoe gek het nu ook klinkt, de toekomst van Ajax ziet er veelbelovend uit. Het ene toptalent na het andere is in aantocht. Met de juiste ervaren aankopen tussen die jongelingen gaat het binnen afzienbare tijd weer genieten worden. Onthou deze woorden! Ook dit is geen grap.


Uiteindelijk zal er op het veld een goede combinatie van de bovengemiddelde talenten (zoals op dit moment Van de Beek, Černý, Nouri, De Jong, Dolberg, Eiting en De Ligt) en ervaren sterkmakers moeten staan. Tegen die tijd zullen Bazoer, Tete en misschien ook Klaassen overigens al wel naar het buitenland zijn vertrokken.
Het probleem van Ajax is niet dat er geen talenten rond zouden lopen, dat is nu zo en dat is altijd zo geweest. Dat een aantal daarvan als ze rip genoeg zijn en voldoende bewezen hebben naar het buitenland gaan is ook niets nieuws.

Probleem is heel simpel en dat is niets nieuws en weten we allemaal, is dat er nu geen balans in het elftal is, bijna geen spelers in de categorie midden/eind 20 en 30+ die bewezen hebben een elftal te kunnen dragen en wat extra brengen.
Het type Stam, Wouters, een Guardado achtige speler, een goed kaatsende spits zeker voor 20-25 doelpunten etc.etc. Veel recente aankopen hebben simpelweg niet gerendeerd of waren een pure miskoop. Het falen mag je op het conto van Overmars schrijven.

Dat soort spelers zul je moeten kopen en dat betekent investeren en ook risico's nemen en maar de vraag of ze goed in het elftal passen. Voordat zo'n elftal er staat ben je weer 2-3 jaar verder. Daar moet wel een beleid en een visie achter zitten en die ontbreekt op dit moment met mannen als Overmars en vd Sar. In die zin is er niet veel reden tot optimisme lijkt me.

Ajax heeft nog steeds geen sterke technisch en algemeen directeur en leider en de wil om te investeren vanuit de RvC ontbreekt ook nog eens. Een ander probleem is de spelwijze en de visie van de Boer.

In de competitie kom je daar nog mee weg zeker als het dubbeltje vaak net de goede kant opvalt al mort het publiek dan terecht wel en was of is de klassieker nog niet uitverkocht. Na de winterstop had Ajax op ik meen Excelsior en de Graafschap na de minste doelpogingen, veel zeggend. Het was ook tam en zonder strijd en inzet wat je zag.
Internationaal kom je daar niet mee weg, dat bleek wel uit de desastreuze Europese campagne van Ajax tegen bepaald niet de Europese top.

Ajax zit in zwaar weer en er zal veel moeten veranderen de huidige competitie stand kan dat niet maskeren. De leegloop op de toekomst is ook nog niet gestopt als bijkomend detail.

Peter020
4 februari 2016, 09:53
Probleem is heel simpel en dat is niets nieuws en weten we allemaal, is dat er nu geen balans in het elftal is, bijna geen spelers in de categorie midden/eind 20 en 30+ die bewezen hebben een elftal te kunnen dragen en wat extra brengen. Het type Stam, Wouters, een Guardado achtige speler, een goed kaatsende spits zeker voor 20-25 doelpunten etc.etc. Veel recente aankopen hebben simpelweg niet gerendeerd of waren een pure miskoop. Het falen mag je op het conto van Overmars schrijven.

Ajax heeft nog steeds geen sterke technisch en algemeen directeur en leider en de wil om te investeren vanuit de RvC ontbreekt ook nog eens. Een ander probleem is de spelwijze en de visie van de Boer.

Dit is goed samengevat.

Nedlovefkk
4 februari 2016, 20:40
Klote Utrecht... :frown:
Zie het niet meer goed komen. Guardado heeft wel smaak maar dat wist ik al langer. Van Nistelrooy was gisteren bij FC Den Bosch en nu ook bij PSV. Kunnen zomaar 2 verliespartijen op rij worden.

Willem2
4 februari 2016, 23:10
Beresterk FC Utrecht stunt met bekerzege bij armzalig PSV .......... http://www.ad.nl/ad/nl/1048/KNVB-beker/article/detail/4238020/2016/02/04/Beresterk-FC-Utrecht-stunt-met-bekerzege-bij-armzalig-PSV.dhtml

:rolleyes:

Peter020
5 februari 2016, 12:13
De Jong komt met excuses voor PSV-fans: 'Ik schaamde me'

PSV-aanvoerder Luuk de Jong baalt flink van de uitschakeling in het toernooi om de KNVB-beker. Zo flink zelfs dat hij na het laatste fluitsignaal bij het duel met FC Utrecht (3-1 nederlaag) direct de kleedkamer opzocht. 'Daar wil ik mijn excuses voor aanbieden.'

De compacte strijdwijze van het sterkspelende FC Utrecht was bijzonder succesvol tegen een PSV dat geen antwoord had op de aanvalslusten van de bezoekers. 'Ik schaamde me voor ons spel. Het was triest en we hadden niets te vertellen', verklaarde De Jong zijn vlugge aftocht, na afloop van het duel. 'Ik wilde graag die beker winnen. Maar we verliezen hier, met al die fans achter ons...'

Bron: Voetbalmedia

Peter020
5 februari 2016, 12:15
Opvallend in voetballand is de huidige kooplust in China. Opeens worden volop spelers uit de Europese competities gekocht voor bedragen van 30 tot zelfs 50 miljoen euro. Transfergekte in het land van Adonees Wang Hui. En dan gaat het nog niet eens om absolute topspelers, maar om de categorie Ramires, Gervinho, Jackson Martínez, Elkeson en Alex Teixeira. Met salarissen van 1 miljoen euro netto per maand en sambal bij. De financiële middelen zijn kennelijk groot. Waarschijnlijk is de afgelopen periode veel babi pangang verkocht.

Jan Verplancke
5 februari 2016, 12:27
Waar vroeger spelers pas als ze dik in de dertig waren gingen 'cashen', zie je nu dat dat steeds vroeger gebeurt. '

Ramires is 28 en Braziliaans international, Jackson Martinez 29 en Colombiaans international, Gervinho is 28 en Alex Teixeira 26 en stond in de belangstelling van menig Europees topclub. De tijden dat spelers van het kaliber Rijkaard en Cocu in Nederland nog 'n jaar of twee meedraaien, was al voorbij. Nu zie je dat spelers al voordat ze 'n leeftijd waarop je gaat afbouwen bereiken, verkassen naar buiten Europa. Een Nederlandse ex-international van 28 ziet na mislukkingen in Duitsland en Engeland, Ajax als 'n tussenjaar om daarna in de Turkse subtop te spelen en vervolgens in de Emiraten geld te gaan scheppen.

Nu neem ik deze spelers niets kwalijk. Als je Elkeson heeft en geen Neymar bent, kun je natuurlijk proberen om voor een paar ton per jaar via PSV hogerop te raken, maar je kunt er ook voor kiezen om in China een paar miljoen te scheppen. En als je Ramires heet en het wel hebt gezien bij Chelsea, kun je in een of andere grauw en suffe Engelse industriestad elke dag het gezeur van de boulevardpers en supporters aanhoren, maar je kunt ook vele miljoenen per jaar pakken in China waar je ook op krukken nog wel de beste spelers bent van het elftalletje waar je speelt.

Laten we eerlijk zijn: de supporters die deze spelers bekritiseren, zouden ook van werkgever wisselen als ze ergens hun bruto salaris maal 2 of 3 netto uitbetaald krijgen. De gemiddelde Jan Modaal die bij Ajax, Feyenoord of PSV op de tribune staat te brullen en Brazilianen die kiezen voor de Oekraïne, Rusland, Emiraten of China i.p.v. de Nederlandse top uitmaken voor geldwolven, zouden zelf ook wel gaan werken bij het bedrijf waar ze € 10.000 netto per maand kunnen vangen in plaats van de € 2.500 bruto die ze nu pakken. Hypocriet geneuzel dus. Wel ben ik benieuwd hoe Europa hier nu op gaat anticiperen.

Tot voor kort speelde namelijk elke wereldster zo ongeveer tot z'n 35e in Europa. Dat gaat veranderen. Het is misschien zelfs wel wachten tot de tijd dat spelers op hun top al naar China, de VS of de Emiraten gaan verkassen.

deket
5 februari 2016, 12:27
Vind het wel opmerkelijk dat zulke grootmacht zoals China, dat de USA voorbijsteekt in belang bijna nooit een wk haalt. Voor Azie plaatst bijna altijd Japan, Zuid Korea en/of een of ander Arabische oliestaat. China heeft nu een bondscoach die stage liep, niet bij toppers zoals Real, Bayern, Anderlecht, Juventus of Barcelona, neen bij,,,,,,,,,,, Den Haag. Maar ook toen Arie Haan er trainer was lukte het niet.
vreemd voor een land dat voetbalgek is en over meer dan 1 milard inwoners beschikt

Jan Verplancke
5 februari 2016, 12:36
China was en is 'n corrupte bende, ook in het voetbal. Behalve wedstrijden werden ook plekjes in de basis bij de topclubs en zelfs het nationale team verkocht. Dat gaat nu wel veranderen. Op Chinese scholen wordt tegenwoordig gevoetbald, zodat de macht der aantallen op een gegeven moment wel gaat tellen. Met meer dan 1 miljard inwoners is de kans op een groot talent wat groter dan wanneer je 15 miljoen inwoners hebt. Behalve je kun vergapen aan supersterren die een demonstratiewedstrijd komen spelen of op televisie, wordt ook de Chinese voetbalcompetitie flink opgewaardeerd, zodat Chinese jongetjes meer interesse krijgen in voetbal en zich aansluiten bij voetbalscholen waar met knowledge van bv. Real Madrid en knaken van Ali Baba Chinese voetballertjes worden opgeleid.

In China bemoeit de overheid zich overal actief mee en ook met voetbal. Van China een wereldvoetbalmacht maken is daar een doelstelling van de overheid. In de Verenigde Staten is dat niet zo zeer het geval. Obama weet vermoedelijk niet eens dat er in een voetbal evenveel lucht zit als in zijn hoofd.

Ik zie het Chinese voetbal nog wel opkomen.

@j
6 februari 2016, 09:57
bij toppers zoals Real, Bayern, Anderlecht, Juventus of Barcelona

Zoek de fout :)

satanic surfer
6 februari 2016, 12:31
Zo dadelijk ManCity-Leicester...zou toch wat zijn als....
In Belgenland trekt Anderlecht zich op aan het geleverde spel gister achter de kazerne dat hen een punt opleverde uit bij KV Mechelen...Bijwijlen redelijk spel van paars-wit dat met een doormekaargehusselde ploeg starte en hoopvol uitkijkt naar de play-offs waarin de nieuwelingen elkaar nog wat beter weten te vinden. Of dat zal volstaan voor de titel is een andere kwestie...Objectieve waarnemers zagen een temporijke pot voetbal met veel kick and rush-praktijken doch hoopvol voor de getergde paarswitsupporters.

deket
6 februari 2016, 14:29
In tegenstelling tot vorige week bij de kanariepieten voetbalden we wel goed en iedereen gaf toe dat we verdienden te winnen.
2 flitsen waaronder een afdtandschot, dat zijn de doelpogingen van Mechelen, wij permanent balbezit en kansen. Maar weer zat het geluk niet mee. Een uitstekend keepende Gillet (blijkbaar doet hij dat alleen tegen Anderlecht) en 2keer doelhout, eenmaal binnenkant paal. Tja, maar optrekken aan de vooruitgang.
in de playoffs 1 zullen we er staan

bocariver
6 februari 2016, 23:23
Zo dadelijk ManCity-Leicester...zou toch wat zijn als....

Foxes of Leicester city are the best story of this year in a premier league with so many money. The last reasonnable club who won it except big 4 was Blackburn Rovers with Alan Shearer and Alan Sutton as strikers and players like Graeme Le Saux in 1995.

Last year at same period, Leicester was last and on the way of sliding in championship but they won 5 of 7 last matches to keep their place.

This year, they showed that with a realistic tactical plan, you can be leaders with 5 points before Tottenham and all others with serious chances to win at the end.They beat Man City 1-3 away.

Why?

They have a trainer with Claudio Ranieri. A lot of people smile at him because he never won nothing. Last job was with Greece national Team where he was fired after a lost against Feroe Island and elimination for EC 2016 (like Netherland). In France, he is respected for being trainer of Monaco and fought with conviction against PSG.

His main success his to find the key of victory with some not so good players. Thus, Leicester do not try to keep the ball. They let it to opponent. They do not try to make a high pressing everywhere on the pitch. They wait in their 40 meters.

Their central defender are so slow Huth and Morgan that they usually stay on 20 meters large close to their goal line. They are covered in Wing by Fuchs ( Austrian captain of national Team ex Schalke04) and Simpson who stayed not too far from them without intention to go in offense.

In midfield, Drinkwater, Kante (French from Boulogne like Ribéry) and Allbrighton ( Aston Villa) are really marathonians. They run , run , run.....

What They do when they have the ball ( only 36 % of time when they are home).2 options:

1- They give the ball to Ryad Mahrez. The Messi from Quimper.

Till this year, he was considered in France as an individualistic freestyler who keep the ball for himself. His years of school in Le Havre made him a beautifull football player but without efficiency.So, They told him to play for Algeria because he was not good enough for France.

But now, he is running for best players in premier league and multiplicate goals , decisive pass and arabesque with ball;today, he mystified Otamendi and De Michelis on 2nd goals. A creator who will cost a lot next years.

2- They kick the ball very far to Shinji Okazaki ( Ex Mainz), the courageous japanese or to Jamie " what the fuck" Vardy.

This Vardy was a beer pub bucket of Nottingham Forest who played football to pay the booze in little pro-am teams. But how he is fast ......We Saw his potential last years in some little part of match but this year with a professional behaviour. He will be part of National team of England, He beat the record of Van Nistelroy for most long series of match with a goal (11), He scored may be the goal of the season last week in victory 1-0 against Liverpool.

All fans of the good old football will support the foxies next week against Arsenal and then till the end of season with hope of tittle to show eveything is possible ( they were quoted 5000/1 by bookmackers at beginning of season).

deket
9 februari 2016, 20:55
Leicester kampioen zou toch mooi zijn dat het een keer niet Manchester. U, en City, Arsenal of Chelsea, kortom de ploegen met grootkapitaal.
In Nederland zal het gaan om 020 en het provincieploegje.
In Frankrijk lijkt het me duidelijk en niet spannend, namelijk PSG is te sterk voor de rest en het door Anderlecht verslagen Monaco als 2de.
in Duitsland voor Bayer Munchen idem dito met Dortmund als 2de.
in Italië Napels en de oude dame, Juve.
in Spanje comme toujours tussen Barcelona en Real dat zonder Benitez bevrijd speelt. Atlethico als outsider.
en om terugtekeren naar Leceister, hopelijk treffen we hun in de CL volgend jaar immers ik vrees dat ze die club gaan leegplukken.
en bij ons uiteraard Anderlecht, Gent en een overroepen elftal wiens naam ik niet graag over mijn lippen krijg, maar de laatste onderlinge confrontaties geeft mij hoop. Namelijk 3-1 en 1-4 telkens voor Anderlecht.
Geef eerlijk toe dat het de laatste tijd wat minder was maar de wedstrijd in Mechelen geeft terug perspectieven. Nu de resultaten nog

deket
10 februari 2016, 08:20
Anderlecht-jeugd legt Arsenal over de knie met supergoal
door Johan Walckiers
09 februari 2016 19:50 21 reacties
DE U19 VAN ANDERLECHT GAAN DOOR IN DE YOUTH LEAGUE NA WINST TEGEN ARSENAL
Foto: © photonews
De jeugd van Anderlecht is erin geslaagd om ook Arsenal te kloppen in de Youth League. De stevige bonken van de Gunners kregen bij momenten voetballes. De 2-0 was er trouwens eentje om duimen en vingers bij af te likken. En met een speciale vermelding voor Orel Mangala. Wat een speler!
Frutos heeft dus zijn eerste officiële overwinning als coach van paars-wit beet. En 't is de belangrijkste, want in de Youth League moeten de talenten zich meten met de besten van Europa. En naast prestige is dat vooral belangrijk voor hun ontwikkeling. En om te zien wie uit het juiste hout gesneden is.
Orel Mangala: ebbenhouten eik

Eentje waarvan veel verwacht wordt en waarvan ze blij zijn dat hij deze winter de club niet verliet, is Orel Mangala. De 17-jarige middenvelder stond in de belangstelling van verschillende Duitse clubs, maar een transfer kwam er uiteindelijk niet door. Gelukkig, moet Frutos gedacht hebben.

Tegen Arsenal was hij uitmuntend. Na samenspel met Azevedo schilderde hij de 1-0 op het hoofd van Jorn Vancamp, nog zo'n uitblinker. Want Vancamp nam ook de tweede treffer voor zijn rekening op het halfuur. Maar weer mocht er 50 procent van het werk op naam van Mangala geschreven worden. Duidelijk uit het juiste hout gesneden! Ebbenhouten eik!
Schitterend tweede doelpunt

Hij dolde eerste even met de verdediging, hield lang genoeg in om zijn maats te laten aansluiten en zette dan een schitterende één-twee op met Bourard om Denayer te bedienen.
De rechtsachter zijn voorzet bereikte Vancamp - Thierry Henry op de Engelse bank zou goedkeurend geknikt hebben - die ongenadig binnenschoot via de deklat. Schitterende goal (zie beneden)! Een combinatie waarvan we niet meer weten wanneer dat nog gebeurde bij de A-ploeg.

Daarna moest Anderlecht onder de Engelse druk achteruit, maar ook het betere loopgravenwerk was niet te veel. Frutos schreeuwde zich schor aan de zijlijn, waarbij vooral Lukebakio - vrij onzichtbaar - het onderwerp van zijn indrukwekkend keelgeluid werd.
Anderlecht drong minder aan in de tweede helft, maar had wel de controle én de betere kansen. Vancamp liet na zijn hattrick rond te maken en Mangala kende een mindere controle, één van de weinige. Maar zeker en vast een verdiende zege voor de jonge garde.

deket
10 februari 2016, 08:26
De toekomst ziet er rooskleurig uit met de zoon van Ratko Svilar als een der meest talentvolle doelmannen ooit
zijn vader, een kennis overhaalde hem om bij Anderlecht te blijven ondanks interesse van andere topclubs zoals Manchester.U etc

Peter020
10 februari 2016, 08:34
Ajax onder 19 gaat in de Champions League voor A-junioren ook door na een 3-1 zege op de leeftijdgenoten van Sevilla Fútbol Club. Vooral de eerste helft was het genieten. De Spanjaarden werden onder aanvoering van een uitblinkende Van de Beek weggespeeld met snel en creatief (vleugel)spel, zoals de fans het bij het eerste elftal ook weer dolgraag zouden willen zien. Hiervoor moeten we nog even geduld hebben. De Andalusiërs waren na afloop blij dat de nederlaag niet veel hoger was uitgevallen. Dat zegt genoeg.

Bij de jeugdploegen behoren Ajax en Anderlecht tot de absolute wereldtop. Daarna speelt het grote geld jammer genoeg een veel te grote rol. Helaas voor de Amsterdammers en de Paars-witten.

Teiresas
10 februari 2016, 10:56
De Spanjaarden werden.... weggespeeld met snel en creatief (vleugel)spel, zoals de fans het bij het eerste elftal ook weer dolgraag zouden willen zien. Hiervoor moeten we nog even geduld hebben.
....................
Bij de jeugdploegen behoren Ajax en Anderlecht tot de absolute wereldtop. [/I].

Dooie mussen. Hoe beter de jeugdploegen presteren en hoe verder zo komen in de CL U-19 cq Youth League, hoe groter de kans dat ze dra opgehaald worden door het grootkapitaal. Voor weinig.
Wilt u er een tasje bij of eet u 'm hier op?

Big30
10 februari 2016, 11:01
Ajax en Anderlecht hebben zich nu bij de laatste 16 geplaatst via de PO's waar 8 teams door zullen gaan. Beide clubs hebben zich via de Domestic Champions Path route geplaatst (immers Ajax en Anderlecht deden niet aan de CL mee) waar ze tegen een nummer 2 uit de UEFA Champions League Path group stage uitkwamen.
PSV heeft zich als winnaar van de groeps fase zo begrijp ik al voor de laatste zestien gekwalificeerd. Gent werd vierde in de groep en is uitgeschakeld.

Zie verder:
https://en.wikipedia.org/wiki/2015%E2%80%9316_UEFA_Youth_League


Jong PSV speelt in de halve finale van de Premier League International Cup tegen Chelsea O21. Het team van Pascal Jansen bereikte de halve finale door vrijdag Sunderland met 1-0 te verslaan. De andere halve finale gaat tussen Villarreal CF en FC Porto.
https://www.psv.nl/psv/nieuws/artikel/jong-psv-loot-chelsea-o21.htm

Klaarblijkelijk behoren de jeugdploegen van PSV dus tot de absolute wereldtop. PSV - Atletico Madrid is inmiddels zoals te verwachten viel uitverkocht, 24 Februari in het Philips stadion, laatste 16 CL.

Peter020
10 februari 2016, 11:55
Dooie mussen.

Héyjjj, verrassend en leuk jou hier weer eens te ontmoeten. :)

Gaan de Rotterdammers komend weekend voor de zevende achtereenvolgende competitienederlaag of denk jij dat die nu al historische reeks in Zwolle gaat stoppen?

Big30
10 februari 2016, 12:06
Dooie mussen. Hoe beter de jeugdploegen presteren en hoe verder zo komen in de CL U-19 cq Youth League, hoe groter de kans dat ze dra opgehaald worden door het grootkapitaal. Voor weinig.
Wilt u er een tasje bij of eet u 'm hier op?
Dat grote talenten op een gegeven moment door het groot kapitaal worden opgehaald valt te verwachten. Maar als dit zie bv Depay ( vanaf zijn twaalfde bij PSV) betekent dat de transfersom iets van 30 miljoen € bedraagt is dit geen probleem.
Ook Feijenoord heeft goede zaken gedaan na het WK met de verkoop van spelers, waarvan enkelen meen ik uit de eigen jeugd kwamen.

Willem2
10 februari 2016, 12:43
Huub Stevens stapt als trainer op bij Hoffenheim ........ http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4242011/2016/02/10/Huub-Stevens-stapt-als-trainer-op-bij-Hoffenheim.dhtml

Teiresas
10 februari 2016, 13:43
Héyjjj, verrassend en leuk jou hier weer eens te ontmoeten. :)

Gaan de Rotterdammers komend weekend voor de zevende achtereenvolgende competitienederlaag of denk jij dat die nu al historische reeks in Zwolle gaat stoppen?

Ik verwacht dat Gio en de mannen de huidige succesreeks nog wel even willen voortzetten...

Teiresas
10 februari 2016, 13:44
Dat grote talenten op een gegeven moment door het groot kapitaal worden opgehaald valt te verwachten. Maar als dit zie bv Depay ( vanaf zijn twaalfde bij PSV) betekent dat de transfersom iets van 30 miljoen € bedraagt is dit geen probleem.
Ook Feijenoord heeft goede zaken gedaan na het WK met de verkoop van spelers, waarvan enkelen meen ik uit de eigen jeugd kwamen.

Ik doelde uiteraard op de tendens dat de meeste talenten al in de jeugd weggehaald worden en nooit het eerste elftal van hun opleidingsclub bereiken...

Nedlovefkk
10 februari 2016, 13:59
Dortmund-fans boos: voetbal is geen tennis! - http://nos.nl/l/2086003

Big30
10 februari 2016, 14:38
Ik doelde uiteraard op de tendens dat de meeste talenten al in de jeugd weggehaald worden en nooit het eerste elftal van hun opleidingsclub bereiken...
Vandaar ook mijn "maar". Tuurlijk gebeurt dit, Buro Sport had vorige week een reportage over 3 grote talenten (<18j) uit NL die bij ik meen City en MU spelen.
De kunst is om als club deze spelers wel aan je te binden, maar als jeugdspelers mooie beloften worden gedaan en waargemaakt is dat lastig.
Elke 2 jaar " een Depay" daar zullen de topclubs in NL voor tekenen.

Peter020
10 februari 2016, 16:24
Ik doelde uiteraard op de tendens dat de meeste talenten al in de jeugd weggehaald worden en nooit het eerste elftal van hun opleidingsclub bereiken...


De kunst is om als club deze spelers wel aan je te binden, maar als jeugdspelers mooie beloften worden gedaan en waargemaakt is dat lastig.

Vrees voor vertrek meer jeugdspelers

Tom Knipping, onderzoeksjournalist van Voetbal International, is van mening dat de Nederlandse clubs zich er vaak veel te makkelijk bij neerleggen dat talenten al op jonge leeftijd worden weggehaald. Hiermee doelt hij onder andere op Ajax, zo vertelt hij in zijn column in het voetbalweekblad. 'In ons land geven clubs jeugdspelers standaardcontracten. De talenten verdienen in grote lijnen allemaal hetzelfde, om onrust in de selecties te voorkomen.'

'Kortgeleden raakte Ajax wederom vier jongetjes kwijt aan Manchester City, Manchester United, Arsenal en Real Madrid', doelt hij op Javairo Dilrosun, Timothy Fosu-Mensah, Donyell Malen en Mink Peeters. Knipping is nu bang dat nog meer talenten zullen vertrekken uit de hoofdstad.

'Een beetje jeugdspeler vangt bij een grote Engelse club vijf- tot tienduizend pond. Per week', schrijft de columnist. 'Aangezien de Eredivisie zich totaal niet wapent, kan Ajax erop wachten dat naast Familia Castillo (staat in de nadrukkelijke belangstelling van Chelsea, red.), ook jongens als Daishawn Redan, Liam van Gelderen, en de broertjes Jurrien en Quinten Maduro aanbiedingen krijgen vanuit Engeland. Daar spelen ze het spel keihard en pakken ze gewoon de ouders in. Nooit officieel. Maar iedereen in het wereldje weet dat er 'cadeaus' klaarliggen voor meewerkende familieleden. Op een tonnetje meer of minder wordt niet gekeken. De ouders kan je vervolgens niet kwalijk nemen dat ze kiezen voor financiële zekerheid', gaat de journalist verder.

Bron: Ajax Showtime

Willem2
10 februari 2016, 16:45
'Ajax: verstandskiezen eruit ter bestrijding van blessures' ........... http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/4242146/2016/02/10/Ajax-verstandskiezen-eruit-ter-bestrijding-van-blessures.dhtml

:rolleyes:

Big30
10 februari 2016, 16:56
Odegaard zou bij Real omgerekend per week iets van 80.000£ verdienen. Zijn pa staat dan ook nog op de loonlijst als jeugdtrainer.
Je kunt in NL ook wel wat beloven aan jonge talenten, zeg maar een jeugd contract+, maar wat clubs in Engeland of Spanje aanbieden legaal of semi-illegaal daar valt niet tegen te concurreren.

Big30
10 februari 2016, 17:05
De medische begeleiding van spelers heeft tijdens de Cruijff-revolutie geleid tot grote onenigheid bij Ajax. Uit het buitenland gehaalde begeleiders hielden er onorthodoxe praktijken op na, zoals het trekken van kiezen ter bestrijding van blessures. Dat schrijft het Parool woensdag.

Bij het advies speelde de Italiaanse (tand)arts Umberto Martino een belangrijke rol. Hij herleidt problemen aan bijvoorbeeld de slokdarm, lendenen, pezen en knieschijven tot het gebit. Sommige jeugdspelers kregen het advies om verstandskiezen te trekken. Enkele ouders klaagden bij begeleiders, maar ze voelden zich onder druk gezet.

Martino was vanaf 2013 betrokken bij de Ajax-jeugd. Na het opstappen van hoofd jeugdopleiding Wim Jonk eind vorig jaar nam Ajax ook bij de jeugdopleiding afscheid van Martino.

Je zult maar de ouders zijn van een zoon in de Ajax jeugdopleiding die dit is overkomen, dan lach je als de Boer die kiespijn heeft!
Het zat daar goed fout met deze kwakzalver.

Big30
10 februari 2016, 18:29
Vanavond live DFB pokal 1/4 finale Bochum Bayern. Verbeek tegen Robben.
ARD 20.15u.

Big30
11 februari 2016, 12:24
Nogal wat ophef over de penalty gisteren die na een overtreding op Robben werd gegeven. Tsja je heet Robben, speelt voor Bayern en hebt een bepaalde reputatie. De penalty was wel terecht, hij werd gehaakt maar de val was wel wat theatraal. De rode kaart correct volgens de regels maar was wel jammer voor de wedstrijd en het dappere Bochum dat in de eerste 10 minuten 2 behoorlijke kansen had en na afloop ondanks de 0-3 toch veel lof kreeg.
De penalty werd gemist bij een stand van 0-1 maar met 10 man speelde Bochum toen een verloren wedstrijd.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4242320/2016/02/11/Gertjan-Verbeek-Ik-schaam-me-voor-Arjen-Robben.dhtml

satanic surfer
13 februari 2016, 11:21
Lekker romantisch morgen op Engelse voetbalvelden...Vielleicht een zogenaamde Vorentscheidung met Arsenal-Leicester en ManCity-Tottenham...de top-4 dus in onderlinge duels, mits ideale uitslagen voor Leicester een voorsprong van 7 punten, mits verlies voor de verrassende koploper alles weer op een zakdoekje...Leuk

Nedlovefkk
13 februari 2016, 15:09
Van Gaal verliest van Sunderland. Gaat ie nu echt ontslagen worden? Daar gaat mijn voetbalpoule. Lang leve de mickey mouse competities,

deket
13 februari 2016, 22:22
Wat een uitstekende wedstrijd, en lekkere hapjes en wat flirten met de hostessen als toetje, kan het niet laten.
anyway op dit elan verder en volgend seizoen in CL tegen 020 of het provincieploegje, dan zijn we zo verder.

Big30
14 februari 2016, 11:02
De strijd om plaats 3 kan nog heel spannend worden. Gisteren een doldwaze wedstrijd waar AZ met 3-6 van Heracles won, de eerste 2 doelpunten waren cadeautjes van Pelupessy die door de blessure van Wout Droste op RA stond en 2 maal de fout in ging, leuke wedstrijd.
Heracles staat nog op plaats 3 met 38 pt maar alle teams tot plaats 9 d.i. Groningen met 34 pt doen nog mee in de strijd om plaats 3. AZ lijkt de beste kansen te hebben.

Onderin komt nu ook aftekening, Cambuur en de Graafschap (knap terug gekomen) zullen om plaats 18 gaan strijden en Excelsior zal moeite hebben om zich veilig te spelen. Twente met de derde overwinning op rij heeft zich formeel nog niet veilig gespeeld maar hebben nu even wat minder zorgen maar met dat elftal gaan ze het makkelijk redden.
Laat Excelsior maar degraderen liefst plaats 18 en Sparta terug komen, dat laatste gaat wel lukken denk ik. Mooiste zou zijn dat de Graafschap en Cambuur het dan met NAC, de Eagles of VVV gaan uitmaken wie in de eredivisie blijft of gaat komen.

deket
14 februari 2016, 11:57
Sparta beschikt over meer pubkiek dan Exelsior en hoort in de eredivisie thuis, maar wat stelt de Nederlandse kompetitie nog voor? Niveau van de Luxemburgse.
Ze hebben nog 1 club die europees mocht overwinteren en zij hadden veel geluk tegen Manchester.U. er was maar een ploeg dit seizoen waar Manchester.U het vlot en zeer gemakkelijk tegen had en met ruime cijfers won Europees, ,,, juist
zo was er maar een ploeg waar Totenham het lastig tegen had en ook Europees, zelf verloor en dat is,,,,, juist, de mooiste cl6b ter wereld

satanic surfer
14 februari 2016, 14:03
Deel 1 van Engelands topzondag loopt voor Leicester met een sisser af: na een erg lichte rode kaart ten nadele van Leicester drukte Arsenal de ganse 2é helft, notoire volidioot Marcin Wasilewski (ex-Anderlecht) meende in de 94é minuut een compleet overbodige domme fout te maken mits een halve elleboog 10 meter buiten het strafschopgebied. Vrijeschop in minuut95 dus en Wellbeck kopt Arsenal terug in de titelrace...Wat een blunder van de Poolse halve doodschopper, kost Leicester misschien de titel. Dubieuze rol voor de scheidsrechter ook die Leicester eerst een onterechte penalty toebedeelde, de partij compleet ondersteboven haalde/devalueerde door de té lichte rode kaart en aldus een voor discussie vatbare analyse later on in MotD...Wat een tempo overigens in de eerste helft, jammer dat het na de rode kaart one-way-traffic werd, onbenodigd. Had een prachtige wedstrijd kunnen worden, helaas dus ontsierd door foutieve scheidsrechterlijke ingreep.

deket
14 februari 2016, 14:23
Zie de meest overroepen club met hun eerste kans scoren in Oostende.
Bredero sprak"het kan veekeren"hopelijk zal dat voor deze match ook gelden.
stel je voor dat Brugge CL zou spelen met een ferme deuk voor het Belgische imago tot gevolg

deket
14 februari 2016, 14:56
En Oostende blijft maar morsen met de kansen, wanneer zal rechtvaardigheid eindelijk zegevieren,
na de play offs 1. Anderlecht 2. Gent en Standard de beker

Piet Plezier
14 februari 2016, 15:17
yes peczwolle voor tegen 010 mooi

Piet Plezier
14 februari 2016, 15:38
iemand de einduitslag van 010
Want me verbinding is slecht hier in Roemenië ik kan het niet zien ;)

Big30
14 februari 2016, 15:45
De spreekwoordelijke gifbeker wordt door het sympathieke Feijenoord tot de laatste druppel leeggedronken. Ik wou zeggen nederlaag #6 op een rij maar het is zelfs nederlaag #7.
Een historische dalvlucht.

In België blijft Club maar winnen en is samen met Gent de grote favoriet voor de titel al blijft het merkwaardig dat men daar voor de titel een nacompetitie gaat spelen.

deket
14 februari 2016, 18:20
Big laat onze vriend BS statistieken maken over de laatste confrontaties tussen de mooiste club en de meest overroepen, hij doet dit graag ik zie het zo voor mij met zijn tong uit de mond aan tabellen werken geeft hem nog een groter orgasme dan bij zijn correct vriendinnetje.
Overigens zag ik nu op studio sport weliswaar een samenvatting van NEC-PSV en dat deed pijn aan mijn ogen. Voldoende indicatoren om te weten dat zelfs de Luxemburgse competitie te hoog gegrepen is. Dit was zeer slecht tegen zeer matig.

Big30
14 februari 2016, 18:28
Big laat onze vriend BS statistieken maken
Dat heeft BS recent nog gedaan, nog steeds actueel!

Ach, U vraagt, wij draaien.




4


RSC Anderlecht


2015







5









6

competitie

winst
gelijk
verlies

totaal




7

Beker

4



2


6




8

Pro League

18


11


7


36




9

UEFA

3


2


3


8





10

Vriendschappelijk

6


1


1


8





11

Totaal


31


14


13


58









Row\Col

A


B


C


D


E


F


G




1

dag

datum
competitie
thuis
uitslag
uit
toto



2

vr

9-1-2015

Vriendschappelijk
Anderlecht
5 - 0
Vitesse
w



3

zo

18-1-2015

Pro League
Anderlecht
3 - 0
Lierse
w



4

wo

21-1-2015

Beker
Anderlecht
4 - 2
Zulte-Waregem
w



5

zo

25-1-2015

Pro League
Standard Liège
2 - 0
Anderlecht
v



6

zo

1-2-2015

Pro League
Anderlecht
0 - 0
Zulte-Waregem
g



7


wo

4-2-2015

Beker
Gent
0 - 2
Anderlecht
w



8


zo

8-2-2015

Pro League
Cercle Brugge
0 - 2
Anderlecht
w



9


do

12-2-2015

Beker
Anderlecht
3 - 0
Gent
w



10


zo

15-2-2015

Pro League
Anderlecht
1 - 1
Mechelen
g



11

do

19-2-2015

UEFA
Anderlecht
0 - 0
Dinamo Moskou
g



12

zo

22-2-2015

Pro League
Genk
0 - 1
Anderlecht
w



13

do

26-2-2015

UEFA
Dinamo Moskou
3 - 1
Anderlecht
v



14

zo

1-3-2015

Pro League
Anderlecht
2 - 0
Kortrijk
w



15

za

7-3-2015

Pro League
Lokeren
1 - 2
Anderlecht
w



16

zo

15-3-2015

Pro League
Anderlecht
1 - 2
Gent
v



17

zo

22-3-2015

Beker
Club Brugge
2 - 1
Anderlecht
v



18

ma

6-4-2015

Pro League
Anderlecht
1 - 0
Sporting Charleroi
w



19

zo

12-4-2015

Pro League
Standard Liège
3 - 1
Anderlecht
v



20

zo

19-4-2015

Pro League
Club Brugge
2 - 1
Anderlecht
v



21

za

25-4-2015

Pro League
Anderlecht
5 - 1
Kortrijk
w



22

do

30-4-2015

Pro League
Gent
2 - 1
Anderlecht
v



23

zo

3-5-2015

Pro League
Sporting Charleroi
0 - 1
Anderlecht
w



24

zo

10-5-2015

Pro League
Anderlecht
3 - 1
Club Brugge
w



25

zo

17-5-2015

Pro League
Anderlecht
1 - 1
Standard Liège
g



26

do

21-5-2015

Pro League
Kortrijk
2 - 2
Anderlecht
g



27

wo

1-7-2015

Vriendschappelijk
Oudenaarde
0 - 3
Anderlecht
w



28

za

4-7-2015

Vriendschappelijk
RFC Seraing
1 - 0
Anderlecht
v



29

zo

12-7-2015

Vriendschappelijk
Anderlecht
0 - 0
İstanbul Başak…
g



30

wo

15-7-2015

Vriendschappelijk
Heist
1 - 4
Anderlecht
w



31

zo

19-7-2015

Vriendschappelijk
Anderlecht
3 - 1
Lazio
w



32

wo

22-7-2015

Vriendschappelijk
Dender
1 - 3
Anderlecht
w



33

zo

26-7-2015

Pro League
Anderlecht
3 - 2
Waasland-Beveren
w



34

zo

2-8-2015

Pro League
OH Leuven
0 - 2
Anderlecht
w



35

zo

9-8-2015

Pro League
Anderlecht
1 - 1
Gent
g



36

zo

16-8-2015

Pro League
KV Oostende
3 - 1
Anderlecht
v



37

zo

23-8-2015

Pro League
Anderlecht
1 - 0
Lokeren
w



38

di

25-8-2015

Vriendschappelijk
Anderlecht
1 - 0
Dinamo Kiev
w



39

zo

30-8-2015

Pro League
Westerlo
0 - 3
Anderlecht
w



40

zo

13-9-2015

Pro League
Anderlecht
0 - 0
Genk
g



41

do

17-9-2015

UEFA
Anderlecht
1 - 1
Monaco
g



42

zo

20-9-2015

Pro League
Sporting Charleroi
1 - 1
Anderlecht
g



43

wo

23-9-2015

Beker
Anderlecht
3 - 1
Spouwen-Mopert…
w



44

zo

27-9-2015

Pro League
Anderlecht
1 - 0
Sint-Truiden
w



45

do

1-10-2015

UEFA
Qarabağ
1 - 0
Anderlecht
v



46

zo

4-10-2015

Pro League
Anderlecht
1 - 1
Mechelen
g



47

zo

18-10-2015

Pro League
Zulte-Waregem
0 - 4
Anderlecht
w



48

do

22-10-2015

UEFA
Anderlecht
2 - 1
Tottenham Hotspur
w



49

zo

25-10-2015

Pro League
Anderlecht
3 - 1
Club Brugge
w



50

do

29-10-2015

Pro League
Kortrijk
1 - 1
Anderlecht
g



51

zo

1-11-2015

Pro League
Anderlecht
2 - 0
Mouscron-Péruwelz
w



52

do

5-11-2015

UEFA
Tottenham Hotspur
2 - 1
Anderlecht
v



53

zo

8-11-2015

Pro League
Standard Liège
1 - 0
Anderlecht
v



54

do

26-11-2015

UEFA
Monaco
0 - 2
Anderlecht
w



55

zo

29-11-2015

Pro League
Anderlecht
3 - 2
OH Leuven
w



56

wo

2-12-2015

Beker
Kortrijk
4 - 2
Anderlecht
v



57

zo

6-12-2015

Pro League
Genk
0 - 0
Anderlecht
g



58

do

10-12-2015

UEFA
Anderlecht
2 - 1
Qarabağ
w



59

zo

13-12-2015

Pro League
Anderlecht
1 - 1
KV Oostende
g





Als extra attractie het schone RSCA Constant Vanden Stock Stadion in Streetview waarmee u een kijkje binnen kunt nemen.
https://www.google.nl/maps/place/RSCA+Constant+Vanden+Stock+Stadium/@50.8342053,4.2983991,3a,75y,245.24h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1s55W2_av0LD4AAAQfDYm8Tg!2e0!3e2 !7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x0:0xea5f9287498a0e29!6 m1!1e1

Kleine update mbt de competitie:

3. Anderlecht * 26 14 9 3 51 44-23

Dus 26 wedstrijden gespeeld en daarvan 14 gewonnen, das niet veel vind ik. Anderlecht zit nog steeds op een winst percentage van iets meer dan 50% en dat is extreem laag.

Wentelt Eefje
14 februari 2016, 18:35
Net ludiek commentaar van Frank Snoeks tijdens de PEC Zwolle - Feijenoord samenvatting toen de bank van Feijenoord in beeld was:
"Daar zit de hele helicopter" :freu: :freu: :freu:

Big30
14 februari 2016, 18:38
Helikopter view is een te prijzen eigenschap, dat noemen we een kernwaarde.

Wentelt Eefje
14 februari 2016, 19:53
Wel vervelend als dat moment voor aanvang van het seizoen het enige moment is waarop je aankopen erover bleken te beschikken...

@j
14 februari 2016, 23:04
Zag net bij Match of the Day de wedstrijd Tottenham Hotspurs- Manchester City .
Tottenham verdiend gewonnen, mooie wedstrijd.
Verder viel me nog 1 ding op: wat is die Kompany een slechte en zeer beperkte speler, niet normaal. Hoe hebben ze ooit kunnen besluiten om zo'n "speler" aan te trekken ??
Zo lopen er bij elke 4e klasser amateurs meerdere rond.
Waar komt die man eigenlijk vandaan? FC de Kampioenen??

deket
15 februari 2016, 08:17
Kompany kwam terug uit blessure hoor John de Wolf, de jarenlange rocker bij het nu zwalmpde Feyenoord
De trainer stelde hem al misschien te vroeg op maar het centrale duo dat hem verving voldeed niet.
hij is bovendien kapitein van City en deze functie geven ze niet aan Janneke en mieken maar aan iemand die respect krijgt.
Dit gezegd zijnde, onze jeugd is bij de beste ter wereld eigenlijk zouden we toelages van de overheid moeten krijgen voor het weghouden van potentiële boefjes uit de straat.
2, jouw bejubelde Totenham werd dit seizoen een maal naar huis gespeeld en dat was bij Anderlecht. Manchester.U kon dit seizoen maar 1 ploeg helemaal wegspelen en vernederen, juist Club Brugge.

deket
15 februari 2016, 20:34
Nu heeft het provincieploegje toch niet weer geluk zeker met het ongeluk van een ander. Carrasco viel in de wedstrijd op Getafe geblesseerd uit

Big30
16 februari 2016, 14:43
Dick Advocaat als adviseur aan de slag bij Feyenoord

http://m.ad.nl/ad/m/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4245869/2016/02/16/Dick-Advocaat-als-adviseur-aan-de-slag-bij-Feyenoord.dhtml?originatingNavigationItemId=1001

Komt niet helemaal uit de lucht vallen, het kan alleen maar beter gaan. Toch zou je verwachten dat een echte Feijenoorder zoiets zou gaan doen.

deket
17 februari 2016, 10:23
Even tussen 2 vergaderingen door melden dat een Belgische doelwachter een relatief zwak Chelsea de schade kon beperken met een2-1 verlies.
benieuwd welk resultaat het provincieploegje volgende week gaat bereiken

@j
17 februari 2016, 10:30
Kompany kwam terug uit blessure hoor John de Wolf, de jarenlange rocker bij het nu zwalmpde Feyenoord
De trainer stelde hem al misschien te vroeg op maar het centrale duo dat hem verving voldeed niet.
hij is bovendien kapitein van City en deze functie geven ze niet aan Janneke en mieken maar aan iemand die respect krijgt.
Dit gezegd zijnde, onze jeugd is bij de beste ter wereld eigenlijk zouden we toelages van de overheid moeten krijgen voor het weghouden van potentiële boefjes uit de straat.
2, jouw bejubelde Totenham werd dit seizoen een maal naar huis gespeeld en dat was bij Anderlecht. Manchester.U kon dit seizoen maar 1 ploeg helemaal wegspelen en vernederen, juist Club Brugge.

Ik vroeg alleen waar die Kompany vandaan kwam !
Wat John de Wolf, het weggespeelde Tottenham en Manchester dat Club Brugge klopt daarmee te maken heeft is me een raadsel !
Medicijnen vergeten Deket? :)

@j
17 februari 2016, 10:33
Dick Advocaat als adviseur aan de slag bij Feyenoord

http://m.ad.nl/ad/m/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4245869/2016/02/16/Dick-Advocaat-als-adviseur-aan-de-slag-bij-Feyenoord.dhtml?originatingNavigationItemId=1001

Komt niet helemaal uit de lucht vallen, het kan alleen maar beter gaan. Toch zou je verwachten dat een echte Feijenoorder zoiets zou gaan doen.

Goede zaak voor Feijenoord denk ik, Advocaat brengt een brok aan ervaring mee, mooi dat hij dit doet voor een vriend.

deket
17 februari 2016, 10:37
Een teks4 leren lezen kan al helpen de juiste kontext te relativeren en de link te maken

@j
17 februari 2016, 10:49
Een teks4 leren lezen kan al helpen de juiste kontext te relativeren en de link te maken

Oke dan concludeer ik maar dat Kompany vroeger speelde bij dat paars-witte clubje van onze zuiderburen, die ploeg die sinds de jaren 70 na het vertrek van de Nederlanders zoals Rensenbrink en Mulder niet veel meer heeft gepresteerd :)

deket
17 februari 2016, 11:28
Laat BS dan maar statistieken maken. Zal je al op het juiste spoor brengen. 1981, op een haar na geen europacup 1 gehaald ondergetekende was aanwezig terwijl jij nog met de Lego speelde, ook live getuige van winnaar van de Europese finale tegen Benfica, allemaal toen Haan en Rensenbrinck hun voetbalschoenen aan de haak hingen, Haan speelde nog even bij Standard na een akkefietje met zijn landgenoot Robby. Ook eind jaren 70 wonnen wij vrij gemakkelijk indeed de Europacup.2 keer En nogmaals : de Eurooese supercup 2 maal, tegen Hamburg en Liverpool, toen nog de top, juist zoals wij

@j
17 februari 2016, 13:21
Idd zoals ik al zei dus, na de jaren 70 niks noppes nada gepresteerd :)
En in België spelen ze misschien op 20 jarige leeftijd nog met Lego, ik had toen al hele andere hobby's kan ik je melden :)

deket
17 februari 2016, 19:39
Ik vergat nog 1984, met penaltys uitgeschakeld, de Europese finale tegen Totenham hotspurs, het jaar nadat we de Europacup wonnen, maar de match tegen de wspurs werd ontsiert door een steekpartij tussen supporters, in de rosse buurt met dodelijke afloop
btw, John dan ben je maar 2 jaartjes jonger, niet gedacht betreffende je voetbalsmaak

Big30
17 februari 2016, 19:55
http://i.imgur.com/lRPoA9j.png

http://i.imgur.com/IXKLiJ6.png

http://i.imgur.com/1RUkGXb.png


Ook even "Ge-Google-d". Nog een lijst met deelnemers die de halve en/of de finale bereikten.

http://badslippertje.lima-city.de/afbeeldingen/ijsberenforum/2015-07-31_12-59-58.jpg

Speciaal voor deket dan de gevraagde lijstjes. Behalve in het traditioneel zwak bezette EC2 toernooi heeft Anderlecht internationaal niet zo veel gepresteerd. Die prestaties waren al weer zeer lang geleden.

Big30
17 februari 2016, 21:38
Ongelooflijk, Wolfsburg de nummer 8 in de Bundesliga met uit maar 6 doelpunten gescoord komt vrij makkelijk op 0-3 gaat dan 2 passen achter uit doen en Gent knap nog terug naar 2-3.
Gent mag nog hopen maar 0-2 of 1-3 uit wordt heel lastig zelfs tegen Wolfsburg in deze vorm. Normaal gespeeld en gedaan.

Wolfsburg maar zeker Real na de 0-2 zijn beiden door.

Mooi stadion trouwens van Gent, had nog net iets groter moeten zijn.

@j
17 februari 2016, 23:03
btw, John dan ben je maar 2 jaartjes jonger, niet gedacht betreffende je voetbalsmaak

Ja ik ben idd niet meer de jongste :)
Loop al zo veel jaren mee dat ik wel weet dus wat Anderlecht ooit gepresteerd heeft, valt vies tegen zoals je in het lijstje van Big kunt zien. Heeft overigens niks te maken met mijn voetbalsmaak.

deket
18 februari 2016, 10:02
Velen van dat lijstje stellen niets meer voor of spelen zelfs ondertussen in 2de klasse. Anderlecht bleef permanent stabiel en speelde elk jaar Europees.
en ja ik vergeet nog de Europese finale in 1990 die we verloren tegen Sampdoria door taktisch geblunder van de Nederlandse trainer, Aad de Mos, die onmiddellijk zijn c4, dus ontslag kreeg. Toen was hij verplicht een niveau lager te werken en trok ten einde raad naar het provincieploegje, niet moeilijk dat je dan gefrustreerd geraakt

@j
18 februari 2016, 10:44
Deket, je doet me denken aan mijn collega, als je die een vraag stelt of als je hem ergens op attendeert komt hij ook altijd met informatie waar je totaal niks aan hebt en die kant nog wal raken, lachen dit :)
En met dat privincieploegje bedoel je PSV neem ik aan?
Leg de resultaten van Anderlecht en PSV maar eens naast elkaar van de laatste 25 jaar, je zult je schamen :)

deket
18 februari 2016, 11:41
Indeed laat BS of PSV SUPPORTER Big30 maar een statistiek maken, de laatste confrontaties liggen me nog vers in geheugen. Ben zelf toen in Eindhoven ook gaan kijken, niet zonder een speciaal verzekering te nemen en subsidies voor ontwikkelingshulp aan te vragen.
anyway John de Wolf doe eerst uw researche voor je begint te schrijven, PSV werd in de voorronde CL overspeeld door Anderlecht.
En wat informatie die kant of wal wagen te maken heeft met je club te verdedigen ontgaat me volledig
vroeger zat ik in een kwisploeg en vele weetjes in mijn achterhoofd zoals alle hoofdsteden van de wereld, inwoners, export, import, meren, gebergten.
bennje iets mee, dat is de vraag, maar het is objectieve informatie. Zo ook dat telkens de beste Nederlanders , JC uitgezonderd graag bij ons kwamen spelen.

Hemaworst
18 februari 2016, 12:13
Indeed laat BS of PSV SUPPORTER Big30 maar een statistiek maken, de laatste confrontaties liggen me nog vers in geheugen.

Niet dat onderlinge wedstrijden heel erg veel zeggen over welke van de twee clubs nu beter is, maar a la:

http://psv.netwerk.to/historie/tegenstander.php?id=26

Big30
18 februari 2016, 12:30
Gefeliciteerd deket! In het seizoen 2000-2001 heeft Anderlecht inderdaad in de groepsfase vd CL PSV 2 maal nipt met 1 doelpunt verschil verslagen. Dat was de enige keer in de historie van de CL dat Anderlecht de laatste zestien haalde.
PSV daarentegen wist daarna nog 1 maal de halve finale, 1 maal de kwart finale en 1 maal de 1/2 finale halen en staat nu weer in de 1/8 finale.
Geen Nederlandse of Belgische club heeft het deze eeuw beter gedaan. Verder heeft Anderlecht nog nooit de enige beker die echt telt d.i. CL/EC1 gehaald, dat geldt voor alle Belgische clubs trouwens.
EC2 was altijd een tweederangs toernooi, EC3 werd hoger aangeslagen, die won PSV trouwens ook een keer in de jaren 70 maar niemand spreekt daar nu nog over.

Volgende week PSV Atletico 1/8 finale CL.

@j
18 februari 2016, 13:25
Indeed laat BS of PSV SUPPORTER Big30 maar een statistiek maken, de laatste confrontaties liggen me nog vers in geheugen. Ben zelf toen in Eindhoven ook gaan kijken, niet zonder een speciaal verzekering te nemen en subsidies voor ontwikkelingshulp aan te vragen.
anyway John de Wolf doe eerst uw researche voor je begint te schrijven, PSV werd in de voorronde CL overspeeld door Anderlecht.
En wat informatie die kant of wal wagen te maken heeft met je club te verdedigen ontgaat me volledig
vroeger zat ik in een kwisploeg en vele weetjes in mijn achterhoofd zoals alle hoofdsteden van de wereld, inwoners, export, import, meren, gebergten.
bennje iets mee, dat is de vraag, maar het is objectieve informatie. Zo ook dat telkens de beste Nederlanders , JC uitgezonderd graag bij ons kwamen spelen.

Dat bedoel ik nu: ik heb het over prestatie van Anderlecht en PSV en dan natuurlijk op internationaal niveau in de loop der jaren.
Big heeft hierboven wel begrepen waar het om gaat maar Deket begint over die ene keer dat Anderlecht er in slaagde de voorronde van de CL te overleven, verder prietpraat hij over kwisjes met hoofdsteden, totaal of topic weer :)

En wat betreft die Nederlandse voetballers die bij Anderlecht gingen voetballen: die deden dit puur voor het geld en zagen het eigenlijk meer als ontwikkelingssamenwerking ! Het is overigens maar goed dat er Nederlanders waren die bij Anderlecht gingen spelen, hadden ze dat niet gedaan was Anderlecht nooit op Europees niveau actief geweest :)

deket
18 februari 2016, 13:37
Ik denk dat je toch weer moet leren lezen in een context.
schreef jij niet dat je bordeelbaas bent? Dan hoop ik voor jou dat je dat beter beheer, het viel me op dat je de naam van de toko, niet wilde schrijven, heb nog nooit een bordeel uitbater gekend die geen reklame wensde.
en Big toen Anderlecht op een haar na enkrle keren de Europese cup1 rateerde, was het nog echt voor alleen de landskampioen

@j
18 februari 2016, 13:52
Ik denk dat je toch weer moet leren lezen in een context.
schreef jij niet dat je bordeelbaas bent? Dan hoop ik voor jou dat je dat beter beheer, het viel me op dat je de naam van de toko, niet wilde schrijven, heb nog nooit een bordeel uitbater gekend die geen reklame wensde.
en Big toen Anderlecht op een haar na enkrle keren de Europese cup1 rateerde, was het nog echt voor alleen de landskampioen

Wederom puur of topic informatie :) of schrijf je alles in 'n bepaalde context? Let dan svp ook 'n beetje op je schrijffouten (wensde, enkrle, rateerde enz..) dan begrijpen het simpele Hollanders misschien ook.

Maar het is al goed Deket: Anderlecht is een Europese Tobclub, oh sorry nu maak ik zelf een taalfoutje, TOPCLUB natuurlijk :)

Hemaworst
18 februari 2016, 14:28
Wederom puur of topic informatie :) of schrijf je alles in 'n bepaalde context?

Volgens mij is het "off-topic" ;)

deket
18 februari 2016, 14:34
Die taalfouten hebben te maken met het soms te snel zijn
maar je zwijgt over je functie van bordeelbaas en nu plots over een collega? Is die dan medeaandeelhouder of zo.
maar goed zal in het vervolg de schrijfstijl van Jip en Janneke hanteren en droge humor, waar de Freud van dit forum me persoonlijk mee feliciteerde, achterwege laten wegens te moeilijk te begrijpen.
En nu moet ik ook haasten aangezien ik straks ga kijken naar de mooiste club ter wereld tegen de Griekse landskampioen die in eigen land maar liefst 17punten voorstaat. Dus spijtig voor Big en Willem2, en de lezers, voorlopig geen bijdragen.
Had Peter voor Ajax en BS voor Feyenoord willen meenemen, echter beiden zijn uitgeschakeld. Doet Club Brugge nog mee? Neen, een retorische vraag

@j
18 februari 2016, 14:47
En nu moet ik ook haasten aangezien ik straks ga kijken naar de mooiste club ter wereld tegen de Griekse landskampioen die in eigen land maar liefst 17punten voorstaat.

Dan doet die Griekse kampioen het beter dan de paars-witten, die staan 3e toch?
Qua competitie is de Griekse overigens wel vergelijkbaar met de Belgische :)
Succes vanavond

Hemaworst
18 februari 2016, 14:51
En nu moet ik ook haasten aangezien ik straks ga kijken naar de mooiste club ter wereld tegen de Griekse landskampioen die in eigen land maar liefst 17punten voorstaat.

Eh... 16 punten ;)

deket
18 februari 2016, 14:56
Indeed 16punten, maar Big30 zijn stelling klopt niet

Hemaworst
18 februari 2016, 15:41
Indeed 16punten, maar Big30 zijn stelling klopt niet

Big30 is the Master Bender of Truth wiens argumentum ad populum-stellingen over het algemeen een zeer korte THT-datum hebben.

zeppos58
18 februari 2016, 15:51
Is een seizoenkaart van VITESSE ook goed?

Het gaat hier over VOETBAL niet over pottekestamp :wand: , als je Vlaams verstaat:confused:, anders, vraag maar naar de betekenis :smile2:

Big30
18 februari 2016, 16:07
Indeed 16punten, maar Big30 zijn stelling klopt niet
Mocht je onderstaande feiten bedoelen, dan kan ik je zeggen dat ik ze nogmaals heb gecontroleerd en dat ze 100% kloppen :tongue:!


Gefeliciteerd deket! In het seizoen 2000-2001 heeft Anderlecht inderdaad in de groepsfase vd CL PSV 2 maal nipt met 1 doelpunt verschil verslagen. Dat was de enige keer in de historie van de CL dat Anderlecht de laatste zestien haalde.
PSV daarentegen wist daarna nog 1 maal de halve finale, 1 maal de kwart finale en 1 maal de 1/2 finale halen en staat nu weer in de 1/8 finale.
Geen Nederlandse of Belgische club heeft het deze eeuw beter gedaan. Verder heeft Anderlecht nog nooit de enige beker die echt telt d.i. CL/EC1 gehaald, dat geldt voor alle Belgische clubs trouwens.
EC2 was altijd een tweederangs toernooi, EC3 werd hoger aangeslagen, die won PSV trouwens ook een keer in de jaren 70 maar niemand spreekt daar nu nog over.

Volgende week PSV Atletico 1/8 finale CL.

Dalton
18 februari 2016, 17:43
Ik weet dat de meeste kloosters in BELGIE zijn en dat de monnikken dat wat jij hier tikt zeer goed beoefenen.en de gewone belg nog nooit een goede voetbal-wedstrijd heeft gezien.
Het echte voetbal wordt dan ook alleen maar in NEDERLAND gespeeld zoals je weet zijn het allemaal NEDERLANDERS die in de buitenlandse ploegen de top aanvoeren en zodoende wereldfaam vergaren.
Nog nooit een belg bij een topclub tegen gekomen wat heel erg jammer is voor al die gezellige belgen.

@j
18 februari 2016, 22:29
Deket, proficiat met de overwinning van de paars-witte !

zeppos58
18 februari 2016, 22:57
Ik weet dat de meeste kloosters in BELGIE zijn en dat de monnikken dat wat jij hier tikt zeer goed beoefenen.en de gewone belg nog nooit een goede voetbal-wedstrijd heeft gezien.
Het echte voetbal wordt dan ook alleen maar in NEDERLAND gespeeld zoals je weet zijn het allemaal NEDERLANDERS die in de buitenlandse ploegen de top aanvoeren en zodoende wereldfaam vergaren.
Nog nooit een belg bij een topclub tegen gekomen wat heel erg jammer is voor al die gezellige belgen.
Dalton is blijven hangen in de 20 ste eeuw, hallo wakker worden dit is de 21ste eeuw, 2016 om juit te zijn, de volledige Belgische nationale ploeg speelt in Europese topploegen, geen enkel land heeft een eltal dat uit zoveel geld bestaat.

Wakker worden, jullie tijd is op.

deket
19 februari 2016, 07:48
Dit is misschien voor een ander item, maar Dalton heeft blijkbaar last van een selectief geheugen misschien door de leeftijd onbewust, maar de rollen zijn al lang omgekeerd. Nu maken de Belgen het goede weer bij de Internationale top en staat Belgie nr 1 in de WereldFifa ranking terwijl jouw land ergens tussen Andorra en Malta of zo staat, anyway niet in de top 10

deket
19 februari 2016, 07:54
Laten zien hoe het moet, zeer snel tempo.
dat Rapid wenen is blijkbaar de zwakste ploeg die nog overschiet, krijgen van een zwalpend Valencia 5-0 op hun doos. Welke Nederlandse ploeg werd door hen uitgeschakeld?
En betreffende het provincieploegje, zoals gisteren Anderlecht speelde zo moet het, wedstrijd op topniveau

@j
19 februari 2016, 08:22
Met alle respect voor Olympiakos maar het Nederlands provincieploegje krijgt echter wel een veel sterkere tegenstander voor de kiezen .
Maar ze spelen dan ook een niveautje hoger dan Anderlecht :)