Volledige versie bekijken : HULP GEZOCHT: To boldly go...
mentholbear
30 juli 2023, 01:01
...where no Mentholbear has gone before ;)
https://media.licdn.com/dms/image/C4D12AQE5nf07uzqYVg/article-cover_image-shrink_720_1280/0/1596995714891?e=2147483647&v=beta&t=fpuTwx8PMZFdAEMPjoFPx3HSsDhhDQPkOKaksqoOSU4
Beste mede beren,
het is weer eens tijd voor een SC vakantie. En dan bedoel ik niet het wegblijven van de SC, maar juist het tegenovergestelde. Een weekje elke dag weer naar een SC :biggrin:
Met de corona jaren heb ik het dichtbij huis gehouden en me er prima vermaakt. Maar de 'verre' reizen in het verleden naar o.a. Hamburg, Frankfurt, Oostenrijk en het daarbij horende ontdekken van mij onbekende clubs waren ook erg leuk.
Dus lijkt het me dat de tijd rijp is om weer eens voorbij onze NRW sterrenstelsel te zoeven. Maar welke planetoiden en starbases, allemaal aan te doen?
Heb een lichte voorkeur als een SC beschikt over een fijne wellness (als het even kan met tuin), binnen een rustig plekje om even bij te komen, en er door de dag heen eten & drinken inbegrepen is. Deze veelvraat is niet heel kieskeurig, dus het hoeft geen haute cuisine met een Michelin ster te hebben, als het maar de maag vult :rolleyes:
Globe staat in de planning voor dag 1. Ook Artemis staat hoog op de wenslijst. Maar welke saunaclubs vinden jullie nog meer de moeite waard om van de bucketlist af te vinken, en vooral waarom die?
Specifiek vraagje voor Globe, ik meen gelezen te hebben dat er dag(en) zijn dat er alleen openbare actie is en er niet op de kamers gegaan wordt. Klopt dit (nog) en zo ja, op welke dag(en) geldt het?
mechelen
30 juli 2023, 01:12
Globe en Artemis liggen niet echt dicht bij mekaar... Maar als je dat vervoersmiddel uit je bericht hebt is dat niet zo een probleem.
Zoek wel een parking die groot genoeg is, en zie dat je zeker de nodige vignetten op je voorruit plakt. :tongue:
mentholbear
30 juli 2023, 01:22
Globe en Artemis liggen niet echt dicht bij mekaar... Maar als je dat vervoersmiddel uit je bericht hebt is dat niet zo een probleem.
Zoek wel een parking die groot genoeg is, en zie dat je zeker de nodige vignetten op je voorruit plakt. :tongue:
Oh ja, parking is inderdaad wel zo handig. En die vignetten ook... De Duitse heb ik al. Maar hoe kom ik het voordeligst aan eentje voor Zwitserland?
De 2 clubs liggen inderdaad niet bepaald naast elkaar, maar dat geeft juist de gelegenheid om tussen het driehoekje Globe, Artemis en terug naar NRW wat nieuwe clubs te ontdekken. Het is geen bezwaar om wat uit te wijken voor een SC die echt de moeite waard is om es bezocht te hebben.
Vignetten kun je meestal bij stations vlakbij de grens kopen.
Openbare acties in Globe worden gehouden op dinsdag.
WANDELAAR5
30 juli 2023, 08:00
Voor clubs in Zwitserland in combinatie met Globe kun je denk ik het beste Satanic Surfer benaderen. Ik heb Globe toen gecombineerd met Frauenfeld Westside, maar dat is zeker geen must see. Op de terugweg ben ik naar Sakura geweest, maar dat was een grote tegenvaller. Een volgende keer zou ik Sharks op de heenweg doen. Overigens zul je geen Dagobear kunnen spelen op je reis. Zorg voor een flink budget want de prijzen voor kamers in Globe liggen op het 3 voudige van wat we in NRW gewend zijn. Doe Globe niet in de zomer, want dan kan het er bloedheet zijn.
Ikzelf heb 2 jaar geleden Zwitserland met Oostenrijk gecombineerd. In Oostenrijk uiteraard Wellcum. Wat mij betreft zou ik niet meer in een weekeinde naar Wellcum gaan. Zie ook het recente verslag van Ascari. Dan is het meer een neukfabriek dan een saunaclub. Moet je steeds sprintjes trekken om voor 5 Italianen bij een dame die je leuk vindt te komen. Maandag is FKK dag daar! Die kun je combineren met clubs als GT Linz (verrassend goed), Atlantis in Kufstein (geen must) en zusterclub Andiamo. Op de terugweg wellicht langs Palmas Nürnberg.
Dan heb je een mooie reis denk ik. Bij de overgang van Zwitserland naar Oostenrijk heb ik 1 dag geen club aangedaan.
vanKees
30 juli 2023, 08:05
En die vignetten ook... De Duitse heb ik al. ?
Wo brauchst Du in Deutschland eine Vignette???
Waar het jy 'n vignet in Duitsland nodig?
vanKees
WANDELAAR5
30 juli 2023, 08:08
Wo brauchst Du in Deutschland eine Vignette???
Waar het jy 'n vignet in Duitsland nodig?
vanKees
Milieusticker in sommige gebieden.
Brad Clitt
30 juli 2023, 08:53
Mocht je naar de belangrijkste saunaclub-base in het Gamma-kwadrant gaan (Artemis dus) zou je FKK Harmony en FKK Harem ervoor of erna kunnen aandoen.
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar wat ik zo lees zouden het mooie clubs zijn met tenminste in vroeger tijden ook mooie dames.
Prijzen voor de deernes? Geen idee, maar des te meer een reden om to boldly go where Brad never was...
mentholbear
30 juli 2023, 10:52
Bedankt voor jullie tips.
Oostenrijk zal ik waarschijnlijk skippen, aangezien ik er Wellcum en beide GT er al heb bezocht.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de mooie/bijzondere saunaclubs. Sakura vond ik bijvoorbeeld een mooie en fijne club met hun relaxte wellness, maar ben ik dus al geweest.
De line up is secundair, hoewel ik meer op slanke dames val. Maar ik vermoed 1 kamer per dag te kunnen maken, dus een line up van 100 dames is leuk om te zien dan dat ik er veel af kan gaan.
En nee, had het Dagobear idee al laten varen. Zal de weken erna wel wanken en bijten op een stokje worden ;)
mentholbear
30 juli 2023, 11:34
Vignetten kun je meestal bij stations vlakbij de grens kopen.
Openbare acties in Globe worden gehouden op dinsdag.
Thx, dinsdag geen Globe dus voor deze plankenvreesbeer :redface:
Zal denk ik maandag worden.
Hoeveel zou zo een Zwitserse vignet bij een tankstation kosten?
Bij de anwb was het iets 45€. Potverdorie gromt Dagobert, daar kun je bij Aca G mooi een kamertje van maken en een Happy Meal bij de Mac voor halen ;)
Willem2
30 juli 2023, 11:52
Mentholbear ga toch met de trein dan heb je geen last van het vignet :hammer:
mentholbear
30 juli 2023, 12:15
Ja doei, en dan m'n goodies bag de hele reis meezeilen. En dan hetzelfde probleem hebben als Derek in Oase om met een dure taxi naar je hotel in de holst van de nacht moeten? Hoewel het een ouwe rammelbak is, ben ik blij dat ie me van A naar B brengt...
Willem2
30 juli 2023, 12:31
Een maand ticket kost in Duitsland €69,-, mag je alleen met de boemeltrein. Dan zie je nog eens wat van de wereld...
mentholbear
30 juli 2023, 12:35
Hoho, ik ga maar een weekje. Wat denk wel niet van deze Dagobear. Dat ie maanden elke dag in een SC gaat zitten? ;)
mentholbear
30 juli 2023, 12:43
Mocht je naar de belangrijkste saunaclub-base in het Gamma-kwadrant gaan (Artemis dus) zou je FKK Harmony en FKK Harem ervoor of erna kunnen aandoen.
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar wat ik zo lees zouden het mooie clubs zijn met tenminste in vroeger tijden ook mooie dames.
Prijzen voor de deernes? Geen idee, maar des te meer een reden om to boldly go where Brad never was...
Harmonie en Harem zien er leuk uit.
Vooral Harem met binnen en buiten jacuzzi. Weet iemand of het overnachten daar in de club is of in een apart gebouw? En kan dat met een warme kruik?
mentholbear
30 juli 2023, 12:58
Atlantis in Kufstein (geen must) en zusterclub Andiamo. Op de terugweg wellicht langs Palmas Nürnberg.
Dan heb je een mooie reis denk ik. Bij de overgang van Zwitserland naar Oostenrijk heb ik 1 dag geen club aangedaan.
Ik denk dat ik in Zwitserland alleen een dagje Globe doe om er eens te zijn geweest. Sakura, wellcum en gt linz (en wenen) heb ik al bezocht.
Pallas ziet er wel fijn uit met jacuzzi, sauna en zwembad. Vond je Andiamo beter/wel een must see vergeleken met Atlantis? Hebben deze 3 clubs ook binnen een rustige rust ruimte, zoals een afgelegen wellness met wat ligbedjes of een mens room?
Robwandelaar
30 juli 2023, 13:04
Een maand ticket kost in Duitsland €69,-, mag je alleen met de boemeltrein. Dan zie je nog eens wat van de wereld...
Volgens mij is dat 49 euro per maand.
https://goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/deutschlandticket-49-euro-ticket-bij-deutsche-bahn/
Het voormalig 9-euro-ticket zal vanaf 3 april 2023 worden verkocht als 49-euro-ticket. Hiermee kan je een maand lang onbeperkt reizen met alle treinen en bussen van regionale vervoerders. InterCity’s en Internationale treinen, zoals de EuroCity en ICE zijn uitgesloten van deze aanbieding. De goedkope treinkaartjes worden aangeboden om het Openbaar Vervoer toegankelijk te houden in Duitsland in een periode, waarbij energieprijzen en inflatie maximaal zijn.
forgetskinnyletsgetfatty
30 juli 2023, 16:09
Staat bij Harem (bad lippspringe) gewoon op de site.;)
Overnachting met ontbijt: 120 euro :cool:
Er staat me iets bij uit het verleden, dat ze 2 aparte kamers in het gebouw hadden, voor gasten die wouden blijven overnachten. Geen idee of dat 1, of 2 persoons kamers zijn.
Of het kan met een warme kruik? Geen idee. Paderborn ligt op een paar kilometer afstand als alternatief.
Let op ze zijn tot 4 augustus gesloten. Als alternatief geven ze ParkSchloss (Dali) in Marsberg
Ascari
30 juli 2023, 17:32
Thx, dinsdag geen Globe dus voor deze plankenvreesbeer :redface:
Zal denk ik maandag worden.
Hoeveel zou zo een Zwitserse vignet bij een tankstation kosten?
Bij de anwb was het iets 45€. Potverdorie gromt Dagobert, daar kun je bij Aca G mooi een kamertje van maken en een Happy Meal bij de Mac voor halen ;)
Je kan het beste een Vignet kopen bij de Zwitserse grens met je pinpas. Kost circa €40. Niet met contante Euro's betalen want dan betaal je een hogere koers.
Duitse tankstations verkopen geen Zwitserland vignet dacht ik. Als ze dat wel doen betaal je waarschijnlijk een toeslag zoals bij de ANWB.
Let ook op als je Zwitserse Franks gaat pinnen dat je voor een transactie kiest met Zwitserse Franks. En GEEN Euro transactie want dan betaal je de wisselkoers 2x.
Willem2
30 juli 2023, 18:22
https://www.ch.ch/en/travel-and-emigrate/holidays-in-switzerland/motorway-vignette/#where-do-i-buy-the-vignette
mentholbear
30 juli 2023, 18:44
Staat bij Harem (bad lippspringe) gewoon op de site.;)
Overnachting met ontbijt: 120 euro :cool:
Er staat me iets bij uit het verleden, dat ze 2 aparte kamers in het gebouw hadden, voor gasten die wouden blijven overnachten. Geen idee of dat 1, of 2 persoons kamers zijn.
Of het kan met een warme kruik? Geen idee.
Let op ze zijn tot 4 augustus gesloten. Als alternatief geven ze ParkSchloss (Dali) in Marsberg
Ik zag het bedrag staan, maar niet of dat een peeskamer is en of er een warme kruik bij mag. Vandaar de vraag.
Zag ook dat ze pas na 4 augustus weer open gaan. Dat zal op m'n trip dan geen probleem zijn.
AVENTADOR
30 juli 2023, 23:53
Dinsdag is idd in GLOBE de openbare actie dag:betrunken:
Weliswaar enkel tussen 14:00 & 21:00
Daar voor en erna zijn de kamers wel open
satanic surfer
31 juli 2023, 16:17
Goh, bijzondere clubs zijn er niet al té veel dunkt me...Aangezien de reiziger van dienst aangeeft dat de hardware des clubs (én de inwendige mens onderhouden) primordiaal zijn lijkt het me verstandig om clubs met mooie buitengedeeltes en wat fraais qua software (mokkels) ter verstrooiing...
Zwitserland heeft eigenlijk slechts 1 echt mooie club die qua wellness top is inclusief geinige tuin met zwembadje inclusief glijbaan(dolletjes) en waar de ware smulpaap zelve z´n Barbiecuevleesjes kan bakken op de grill...Freubad in Recherswil is opzekers bij mooie weersomstandigheden by far de interessantste club om te bezoeken. Check hun website voor pakketaanbiedingen, ik meen zelfs een 'HappyHour-aanbod van 200 Franken voor 2 keer een halfuurssessie (of 1 maal een uur als ´t moppie bevalt) inclusief entree, softdrinks, wellness en de ganse santaboetiek...Eveneens biedt de club de mogelijkheid aan om te overnachten in de club (100 Franken) inclusief ontbijt de volgende morgen (oordopjes meenemen als tip)...En Suisse by far het leukste cluppie bij mooi weer. Tussen de 30 en 60 dames aanwezig afhankelijk van de weekdag...De rest van de Cleo/Freubad/zeus/Aphrodite/Olymp-groupering is eigenlijk nix bijzonders dus zou ´k niet bepaald aanbevelen...Dan de Imperiumgroep rondom Globe...Eigenlijk allemaal qua hardware nix bijzonders, in sommige toko´s zelfs geen eten voorhanden, laat staan ruimte ter relaxen etc...Zou dus de Westsides, Palacen etc skippen doch een dagje Globe is uiteraard wel ´ns geinig om te doen...Doch wees verstandig en ga tussen don- en zaterdag omdat er dan rondom een 50-tal moppies aanwezig tekenen en de rest des dagen slechts 30 ofzo wat maakt dat het somtijds wel errrreeeg saai kan zijn die dagen en leeg ogen in de club. Donderdag lijkt me het snuggerste plan als je een one-time-visit overweegt om de moppies tenminste naaktemundo te zien. Eten is solala (het kostenvrije eten tenminste, beter vreten kost wat Frankli´s extra (pizza bv 16 Franken (te doen)..Dakterras is ok om wat te chillen doch het houdt niet over...
De mooiste clubs zijn immer nog in Hessen dunkt ss, Oase opzekers een bezoek waard met übergeinige tuin, correcte wellness, buitenzwembad, méér dan acceptabel vreten, ruimte ter relaxen galore en wat moppies zum glotzen bij mooi weer in de tuin uiteraard (40/50 mix), anders is het in het duistere hol. Tevens voor de azijnzeikers de unieke clubmogelijkheid om in de muil van Micky Jaggerli te urineren downstairs nabij de umkleide, altijd tofkens... En uiteraard Sharks waar het méér dan aardig toeven is, 50E entree op sommige dagen (woe, zondag tot 14 uur meen ´k...Prachtige indoorgedeelte, prima wellness, acceptabel ter vreten een pak ´m beet rondom 80/100 mokkels op de zinvollere bezoekdagen...fkk World zou ´k skippen want daar is het qua betalen per consumptie en vreettaljoor...
Die 4 clubs zou ´k opzekers in een uitstap smokkelen en als je het snugger inplant, bijvoorbeeld heenweg Finca Erotica (maa), niet ver naar: Oase (din), niet ver naar: Sharks (woe, 50E entree), 3 uurtjes naar: Globe (don), niet ver naar: Freubad (vrij) maakt dat best zin en dan kan je op de terugweg bijvoorbeeld immer nog de club die je het beste bevallen is met een herhalingsbezoek vereren in plaats van als een halve zot richting Berlijn te kachelen om daar je tijd te te gaan verdoen, dat is wat van het zotte dunkt me of bijvoorbeeld Luxor (Stuttgart op zaterdag op terugweg ik zeg maar wat ipv naar Berlijn...
Shakir
31 juli 2023, 17:14
Vooral Harem met binnen en buiten jacuzzi. Weet iemand of het overnachten daar in de club is of in een apart gebouw? En kan dat met een warme kruik?
In de buurt van Harem ligt ook Parkschloss Dali
https://www.das-parkschloss.com/
Dat moet prachtig gelegen zijn en lijkt me een mix te zijn van Parksauna Residenz en Golden Gate.
Lees de oude recensies van de legendarische seksenfun maar eens na.
Parkschloss stond lange tijd op mijn verlanglijstje, maar ik vrees dat dit heden ten dage een ellendig clubje moet zijn met max. 10 dames. (Zoals veel Duitse clubs tegenwoordig).
Overigens zou het erg stoer zijn als je verder zou doorrijden naar de voormalige DDR, naar clubs zoals FKK-Leipzig, Europe, Traumland (Ohrdruf), Paradies (Erfurt) enz... Daar is nog nooit iemand van ons geweest! (Behalve seksenfun natuurlijk).
Ik denk wel dat je de mooiste saunaclubs al reeds bezocht hebt.
mentholbear
1 augustus 2023, 00:29
...Freubad in Recherswil is opzekers bij mooie weersomstandigheden by far de interessantste club om te bezoeken.
Globe is uiteraard wel ´ns geinig om te doen...Doch wees verstandig en ga tussen don- en zaterdag
De mooiste clubs zijn immer nog in Hessen dunkt ss,
heenweg Finca Erotica, Luxor (Stuttgart ...
Thx! Freubad lijkt me wel interessant om mee te pakken.
En Globe wil ik gewoon een keer afgevinkt hebben, ook al hoor ik het en der dat ik het me beter kan besparen. Maar sommige dingen moet je zelf ervaren...
Ik weet alleen nog niet of ik de reis in Zwitserland wil eindigen of juist in Duitsland. Ik maak eerst een lijstje van de clubs en denk er dan nog es over na...
De clubs nabij Hessen heb ik al eens bezocht, oa Sharks, Mainhatten en oase (2x). Ook Finca en Sakura onderweg bezocht.
FKK ROM van de Hessense clubs ben ik nog niet geweest, maar werd me wel all 2x aangeraden. Is dat een goeie keuze?
Luxor ruil ik liever in voor 1 dan de andere SC met jacuzzi om lekker in te bubbelen.
In de buurt van Harem ligt ook Parkschloss Dali
https://www.das-parkschloss.com/
Overigens zou het erg stoer zijn als je verder zou doorrijden naar de voormalige DDR, naar clubs zoals FKK-Leipzig, Europe, Traumland (Ohrdruf), Paradies (Erfurt) enz... Daar is nog nooit iemand van ons geweest! (Behalve seksenfun natuurlijk).
.
Kwa wellness valt parkschloss Dali zeker in m'n straatje, naar valt af met een late openingstijd van 14:00. Moet ik m'n eigen ontbijt gaan verzorgen :hammer:;)
Maar liefst zit ik tussen 10:00 & 12:00 al ergens de voederbakken te plunderen :biggrin:
Van die ex DDR clubs lijkt FKK Leipzig het meest interessant, gezien hun uitgebreide wellness. Onder het mom van to boldy go where (almost) no ijsbeer has gone before gaat die ook op het lijstje ;)
mentholbear
1 augustus 2023, 01:16
Met de huidige selectie clubs zou ik kunnen kiezen voor:
Route optie A
1. globe + freubad (als Dagobear neem ik de optie om gratis na 22:00 bij freubad binnen te crashen)
2. fkk rom
3. fkk leipzig
4. artemis
5. harem
6. Venus (of zitten er tussen Harem en Nederland nog andere interessante clubs?)
Route optie B
1. harem
2. artemis
3. fkk leipzig
4. fkk rom
5. globe + freubad (als Dagobear neem ik de optie om gratis na 22:00 bij freubad binnen te crashen)
6. Venus (of zitten er tussen freubad en Nederland nog andere interessante clubs?)
Welke optie lijkt jullie beter?
En hebben jullie nog alternatieven voor Venus?
mechelen
1 augustus 2023, 01:44
Ik weet niet of die club in Leipzig de moeite is, of ze überhaupt iets betekent heeft...
Alternatief voor Venus is een club in Elsdorf, het eten is daar niet slecht. :rolleyes:
schoolmeester
1 augustus 2023, 04:30
MB, kun je zelf geen keuze maken ?
Je moet ook echt alles op dit forum zetten.
Sorry, maar je lijkt wel een klein kind.
nieuwtje
1 augustus 2023, 04:42
Is toch mooi. Als iemand de ronde van de beren hobby maakt en tips vraagt. en verslag doet.. ik vind het prima en het leuk ..
geeft mij ook inspiratie als nieuwe beer..en binnen kort kom ik in munchen voor werk daar zijn ook goede plaatsen ..hoop ik.
maar ja somige moeten overal wat op te zeggen hebben ...mb fijne vacantie geniet er van......ik doe het nog verlopig in gg
Shakir
1 augustus 2023, 06:28
Paradies in Ehfurt is ook een grote club met een uitgebreide wellness. Uitzonderlijk voor de DDR.
kempie
1 augustus 2023, 06:42
Vignet zwitserland is 40. Eten in globe is slecht. In zusterclubs soms niet eens mogelijk.
Ga toch naar welcum vignet oostenrijk iets van 11 euro. Eten is onbeperkt en de keuze is heel uitgebreid. Elke dag ander menu en ook nog eens veel dames tegen helft prijs Globe. Club is ook het mooist. Kun je zusterclub andiamo ook gelijk bezoeken. Entree wat lager en eten ook zo goed en het is half uurtje rijden van wellcum. Eten in globe is matig.
Je kunt met wat meer reistijd toch wel zonder vignet bereiken. Juiste wegen nemen en kost wat meer tijd als je dat er voor over hebt.
Parkeren is overal mogelijk.
En inderdaad public sex day is dinsdag.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wentelt Eefje
1 augustus 2023, 07:08
Zeker in het geval van route A lijkt na Paderborn bijvoorbeeld Zeus in Wallenhorst bij Osnabrück een minstens zo logische keuze als Venus (of Bab dat dan wel echt uit de richting ligt) of in het kader van boldly go etc, Alf Paradise in Alfhausen.
Alhoewel, beide hebben slechts snacks en zoetigheid, geen uitgebreid buffet of a la carte diner.
(Zo, al weer teveel aandacht voor dit topic, ben het zelden met schoolmeester eens, maar nu… …)
mentholbear
1 augustus 2023, 11:08
MB, kun je zelf geen keuze maken ?.
Ik heb zelf zo m'n voorkeur, maar was benieuwd naar de mening van anderen, voordat definitief de knoop doorhak.
..en binnen kort kom ik in munchen voor werk daar zijn ook goede plaatsen ..hoop ik.
Wat leuk! Hopelijk komt het er van. Ben dan wel benieuwd naar je ervaringen. Kan weer inspiratie voor mij en anderen zijn om ook die kant een keer naartoe te trekken.
Paradies in Ehfurt is ook een grote club met een uitgebreide wellness. Uitzonderlijk voor de DDR.
Vignet zwitserland is 40. Eten in globe is slecht.
Ga toch naar welcum
Wellcum is zeker een mooie club die in m'n straatje past, maar daar ben ik dus al eens geweest.
Ik wil graag deze keer wat clubs ontdekken waar ik nog niet eerder ben geweest. En Globe staat hoog op het lijstje om van het lijstje af te vinken.
Ik weet niet of die club in Leipzig de moeite is, of ze überhaupt iets betekent heeft...
Alternatief voor Venus is een club in Elsdorf, het eten is daar niet slecht. :rolleyes:
Leipzig weet ik niet kwa line up, maar de voorzieningen zien er goed uit.
Babylon ben ik 2 weekjes geleden al geweest en hun jacuzzi schijnt nu kuren te hebben. Vandaar Venus, waar ik alweer eventjes niet ben geweest en dichtbij huis is.
Alhoewel, beide hebben slechts snacks en zoetigheid, geen uitgebreid buffet of a la carte diner.
Zeus ben ik al eens geweest. En hoewel wellness goed is mis ik inderdaad het eten en valt daarom net als de andere af. Bovendien wordt ik nog arm van het betalen per drankje in Zeus ;)
Maar bedankt vh meedenken.
WANDELAAR5
1 augustus 2023, 13:13
Babylon ben ik 2 weekjes geleden al geweest en hun jacuzzi schijnt nu kuren te hebben. Vandaar Venus, waar ik alweer eventjes niet ben geweest en dichtbij huis is.
Nee de jacuzzi is in het verleden een tijd kapot geweest. Hij doet het al lang weer als vanouds.
En als je arm wordt van de drankjes in Zeus, dan moet je niet naar Globe gaan…
pietpotent44
1 augustus 2023, 16:49
Weet je ook al welke banken je gaat overvallen tussen de clubs door ? :biggrin: Of heb je zoveel gespaard ?
Zal een aardige cent gaan kosten zon tripje.
mentholbear
2 augustus 2023, 00:57
Nee de jacuzzi is in het verleden een tijd kapot geweest. Hij doet het al lang weer als vanouds.
En als je arm wordt van de drankjes in Zeus, dan moet je niet naar Globe gaan…
Hmmm, de paar recente bezoeken van Patjax en Johnson hadden het toch over een jacuzzi met wat mankementjes.
Het bericht van Mechelen was recent, maar bezoek alweer van 2 weekjes geleden. Iets daarvoor had ik ook geen problemen mee, behalve dat de bubbels ijskoud waren.
Maar ik juich het van harte toe als het weer in tiptop staat is. Hun jacuzzi is een favoriet plekje van me.
Ach ja die, Dagobear kronkels werken een beetje raar. Ik betaal liever bij GG €70 om onbeperkt te kunnen eten, terwijl ik met 40€ entree incl ontbijt en dan nog een 15 euro ofzo voor een avondmaal waarschijnlijk ook overleef en goedkoper uit ben...
Weet je ook al welke banken je gaat overvallen tussen de clubs door ? :biggrin: Of heb je zoveel gespaard ?
Zal een aardige cent gaan kosten zon tripje.
Niet doorvertellen, maar ik heb een hele goeie HP inktjet printer ;)
En och, heb gemerkt dat je bij een SC het zo gek kunt maken als je wilt, maar ook goedkoper uit kunt zijn als bij een normale wellness resort.
De wilde tijden van 4 bi-sexuele dames op een kamer ofzo liggen allweer ver achter me, dus het zal wel gaan meevallen.
Bluebear
2 augustus 2023, 15:35
MB, kun je zelf geen keuze maken ?
Je moet ook echt alles op dit forum zetten.
Sorry, maar je lijkt wel een klein kind.
Schoolmeester, haal die kurk eens uit je kont. Misschien gaat dan de druk eraf. Altijd met je vileine korte opmerkingen.
Mentholbear is lekker enthousiast en gooit er zomaar een kwinkslag in. Beter dan dat ie niks te melden heeft of niet, Schoolmeester.
Menthol, ga zo door en trek je nergens niks van aan. Het lijkt wel of er een zweem van jaloezie overheen hangt.
Je moet maar zo denken: Schoolmeesters zijn vaak mislukte mensen in het bedrijfsleven en er blijft dan maar een ding over om te gaan doen. Ik lees graag je verhalen en zo hebben we dan platonisch heerlijk van elkaar genoten. ;) :biggrin:
38416
Ascari
2 augustus 2023, 17:10
Met de huidige selectie clubs zou ik kunnen kiezen voor:
Route optie A
1. globe + freubad (als Dagobear neem ik de optie om gratis na 22:00 bij freubad binnen te crashen)
2. fkk rom
3. fkk leipzig
4. artemis
5. harem
6. Venus (of zitten er tussen Harem en Nederland nog andere interessante clubs?)
Route optie B
1. harem
2. artemis
3. fkk leipzig
4. fkk rom
5. globe + freubad (als Dagobear neem ik de optie om gratis na 22:00 bij freubad binnen te crashen)
6. Venus (of zitten er tussen freubad en Nederland nog andere interessante clubs?)
En hebben jullie nog alternatieven voor Venus?
Ik zou voor optie A kiezen. Als de Zwitserse clubs leuk zijn kun je er nog een dag aan vast plakken.
WANDELAAR5
2 augustus 2023, 18:22
Globe en Artemis combineren met nog 5 clubs in 1 reis gaat in tegen alles wat ik zoek in saunaclubs. Met name ontspanning en geen haastige bezoekjes na uren autorijden. Pak Globe en Freubad toch op verschillende dagen. En combineer met clubs in Zwitserland en tussen Zwitserland en Nederland. Of ga naar Berlijn en Leipzig en combineer dat met een aantal clubs onderweg. Doe die 2 trips in 2 verschillende weken en combineer eventueel nog met wat sightseeing. Man man wat een stress en hoe moe wil je al die clubs binnen stappen?
mentholbear
3 augustus 2023, 08:45
Man man wat een stress en hoe moe wil je al die clubs binnen stappen?
Valt wel mee kwa stress vond ik op m'n trips naar de vorige verre clubs.
Ik doe het in etappes. Per keer is het max 4 uurtjes rijden. Normaal ben ik ook 2,5 a 3 uur onderweg naar een NRW club.
En ik blijf er merendeels van de dag. Dus als ze een rustig plekje of fijne wellness hebben, kan ik na aankomst even bijkomen. Meestal begint een SC toch pas later op de dag/avond op gang te komen.
Maar begrijp dat het er druk/stressvol uit kan zien. Het scheelt al dat ik op Zwitserland na, elke dag slechts 1 club bezoek. Tijdens m'n SC sabbatical deed ik er op een dag meerdere clubs aan. Op z'n top waren dat er 5 op een dag. Dat was me inderdaad te veel/druk.
Maar heb gemerkt dat met 1 club op een dag, ook al liggen ze wat verder van elkaar, ik het best te doen vind.
schoolmeester
3 augustus 2023, 13:45
Ik zou een helikopter huren, scheelt weer met de reistijd.
Groet, schoolmeester.
frittentitten
3 augustus 2023, 14:58
Valt wel mee kwa stress vond ik op m'n trips naar de vorige verre clubs.
Ik doe het in etappes. Per keer is het max 4 uurtjes rijden. Normaal ben ik ook 2,5 a 3 uur onderweg naar een NRW club.
En ik blijf er merendeels van de dag. Dus als ze een rustig plekje of fijne wellness hebben, kan ik na aankomst even bijkomen. Meestal begint een SC toch pas later op de dag/avond op gang te komen.
Maar begrijp dat het er druk/stressvol uit kan zien. Het scheelt al dat ik op Zwitserland na, elke dag slechts 1 club bezoek. Tijdens m'n SC sabbatical deed ik er op een dag meerdere clubs aan. Op z'n top waren dat er 5 op een dag. Dat was me inderdaad te veel/druk.
Maar heb gemerkt dat met 1 club op een dag, ook al liggen ze wat verder van elkaar, ik het best te doen vind.
Ik ga dit ook doen ergens achteraan september.
Het rijden kun je ook als toeren beschouwen als je de juiste routes kiest, Dan is er geen stress bij.
Dit werkt niet als je van NL naar Zwitserland moet allicht in een kort tijdbestek
Maar moet er niet aan denken om meer dan 1 club per dag te bezoeken.
Snap er eigenlijk ook totaal niet de meerwaarde van, tenzij je last hebt van een te dikke portemonnee.
Eddy_V
3 augustus 2023, 19:22
Man man wat een stress en hoe moe wil je al die clubs binnen stappen?
Je vergeet dat Mentholbear tot de jongere garde behoort die nog over voldoende conditie beschikt ;)
mentholbear
3 augustus 2023, 19:59
Ik ga dit ook doen ergens achteraan september.
Maar moet er niet aan denken om meer dan 1 club per dag te bezoeken.
Snap er eigenlijk ook totaal niet de meerwaarde van, tenzij je last hebt van een te dikke portemonnee.
Hey wat leuk. Heb je zelf al een route en/of clubs die je aan wilt doen?
Het begon eigenlijk dat ik merkte dat er heel veel SC zijn en ik op een vakantie een maandje zo veel mogelijk van wilde ontdekken. Vandaar meerdere op een dag. Gemiddelde lag op 2 a 3 clubs op een dag. En er zaten enkele dagen bij dat ik bij 1 SC door een stel Poolse birinnen.
Dus nu vind ik 1 club per dag ook ideaal. Hooguit een backup achter de hand te houden als het ergens echt tegen valt.
mentholbear
3 augustus 2023, 20:01
Je vergeet dat Mentholbear tot de jongere garde behoort die nog over voldoende conditie beschikt ;)
Mijn favoriete standje 69 vergt niet zo veel conditie. Slechts 2 spieren zijn actief, waarvan 1 eigenlijk geen spier is ;)
pietpotent44
3 augustus 2023, 20:46
En och, heb gemerkt dat je bij een SC het zo gek kunt maken als je wilt, maar ook goedkoper uit kunt zijn als bij een normale wellness resort.
Of gewoon een aantal nachten zonder warme kruik en gambas. Of je warme kruiken met kwantumkorting inkopen bij AliExpress.
frittentitten
4 augustus 2023, 08:35
Hey wat leuk. Heb je zelf al een route en/of clubs die je aan wilt doen?
Het begon eigenlijk dat ik merkte dat er heel veel SC zijn en ik op een vakantie een maandje zo veel mogelijk van wilde ontdekken. Vandaar meerdere op een dag. Gemiddelde lag op 2 a 3 clubs op een dag. En er zaten enkele dagen bij dat ik bij 1 SC door een stel Poolse birinnen.
Dus nu vind ik 1 club per dag ook ideaal. Hooguit een backup achter de hand te houden als het ergens echt tegen valt.
Wij gaan maar een 4 dagen, dus zullen het beetje simpeler en dichtbij moeten houden.
Oase staat zeker op de planning wanneer het goed weer is nog als vreemde club. Dan zal Penelope nog in beeld komen verwacht ik op de terug weg.
Wanneer we dan vanuit het zuiden door de eifel richting Frankfurt (oase ) gaan rijden en dan een of 2 dagen laget met een boog omhoog richting Penelope.
Dit allemaal binnendoor en geen autosnelweg in duitsland, Heerlijk....
mentholbear
4 augustus 2023, 10:13
Klinkt alsof jullie een relaxte motor trip ofzo gaan maken.
En met mooi weer is Oase inderdaad een fijne club met hun grote tuin. Maar ook met slecht weer vind ik Oase fijn, doordat hun restaurant, mega jacuzzi en rust ruimte in een aparte 'vleugel' van het gebouw zit, waardoor je geen last hebt van de herrie in de bar. Alleen voor de sauna moet je een klein stukje naar buiten.
En Penelope is een goeie budget club.
Veel voorpret en plezier op jullie reis alvast toegewenst! En ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Herr Fick
14 september 2023, 08:35
Prettige reis en vergeet vooral geen verslag te schrijven binnen .... euh ... laat ons zeggen ... uitbaatbare tijd:)
mentholbear
14 september 2023, 08:43
Dank en ok, maar alleen als jij belooft de 6 afleveringen van seizoen 1 binnen uitbaatbare tijd te zullen lezen ;)
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?2497-Club-Globe-Z%FCrich-Algemeen&p=820683#post820683
t/m
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?49450-Saunaclub-Venus-Hamminkeln-Algemeen&p=822277#post822277