Volledige versie bekijken : Elders in Zuid-oost Azië
vrije jongen
19 augustus 2023, 19:52
Zoals hier in enkele berichten is te lezen, ben ik de laatste jaren ook met het ‘Thailand virus’ – nee, geen Dengue of Apenpokken; zelfs geen Covid – geïnfecteerd geraakt. De laatste paar keer heb ik die tripjes gecombineerd met wat side tripjes in de regio. Vorig jaar heb ik al wat geschreven over ‘elders in Thailand’ en het leek me wel aardig om ook wat te delen over de landen in de regio.
Hierbij moet worden opgemerkt dat ik deze tripjes veelal maakte als onderbreking van het gehoer en gesloer in Thailand. Neuken stond niet hoog op mijn lijstje aan prioriteiten. Een van de belangrijkste punten die bepaalde of ik iets ging doen, was dan ook dat het vooral makkelijk moest zijn. Zo zijn de willekeurige sjaken op een scooter, met foto’s op hun telefoon, semi vriendelijk afgewimpeld.
Alle ervaringen die hier besproken worden zijn post covid en hebben het afgelopen jaar plaatsgevonden. Een enkele ervaring van een maand of 11 geleden, de anderen in de afgelopen 2 maanden. Ondanks dat het in deze landen allemaal wat minder makkelijk is als in Thailand, ben ik ook hier op zoek gegaan en uitgegaan van de ‘Aziatische service standaard’ die ik ergens in een Thailand berichtje wel beschreven heb. Kort gezegd: geen standaard programma dat wordt opgelegd, geen gezeur over tongzoenen, vingeren gewenst en in zijn algeheel seks dat (relatief) weinig van een directe transactie van doen heeft; of op zijn minst zo eindigt. De wat recenter gestarte saunaclubgangers, zullen geen idee hebben wat ik bedoel…want in Duitsland lijkt dit elk jaar uitzonderlijker en onbereikbaarder te worden.
Ik zal lekker gestructureerd het alfabet aanhouden als volgorde, maar dan omgedraaid… omdat ik daar gewoon zin in heb:
Vietnam
Singapore
Maleisië (Kuala Lumpur)
Laos
Cambodja
vrije jongen
19 augustus 2023, 21:47
Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat ik in Vietnam was en ik had er behoorlijke zin in… dat was na 2 uur in Hanoi alweer tamelijk afgelopen. Wat een kutvolk. Ik moet sowieso zeggen dat het interessant is hoe verschillend de sfeer en het openbare gedrag in al de landen van Zuid Oost Azië zijn, maar daarin bungelt Vietnam bijzonder duidelijk onderaan. Achter de eeuwige lach in Thailand zullen vast ook allerlei verschillende meningen schuilen, maar daar heb ik dan geen last van. Het onbeschofte, egocentrische en volkomen ‘inconsiderate’ gedrag van de Vietnamezen is gewoon bijzonder irritant. Ik had dit soort verhalen wel eens over China gehoord, maar inmiddels ben ik erachter dat Vietnam vaak in één adem genoemd wordt als het om de ‘most challenging’ kulturen gaat. En dan heb ik het niet eens over die constante pogingen om je voor een paar euro meer op te lichten. In het nogal grafische ‘War remnants museum’, kon ik meer begrip opbrengen voor al die napalmbombardementen dan voordat ik het voorrecht had gehad om wat Vietnamezen te ontmoeten.
Dat het in dagelijkse interacties een kutvolk is, betekent natuurlijk niet dat er niet geneukt kan worden. Ik heb daar in het noorden en het midden van het land eigenlijk geen gebruik van gemaakt. In Hanoi ben ik als ‘single male’ regelmatig door kerels op scooters aangesproken, die in sommige gevallen gewoon 200 meter achter je aan rijden terwijl ze proberen foto’s te laten zien… en ik wil al helemaal niet weten wat hij met ‘young girls’ bedoelde. Het kutkarakter was ook bij deze kerels bijzonder duidelijk te zien – net als bij de ‘proppers’ op Beer street/Bui Vien en alle troepverkopers die op straat rondlopen – en het was moeilijk van ze af te komen. In de avond kom je nog eens een loslopende opgedofte dame tegen en sommige meisjes bij de (overdag) normale massage shops, leken wat meer in de make up te zitten. Kennelijk is er aan de andere kant van de stad een hotel (International geloof ik) voor Chinezen, waar je ook veel meiden heb die je dan mee naar je kamer kunt nemen… maar zoals eerder gezegd, dit was allemaal te ingewikkeld voor een trip waarin ik vooral van Pattaya aan het bijkomen was.
De meest voor de hand liggende plek voor seks(toerisme) is uiteindelijk toch Saigon, of officieel Ho Chi Minh city. De mensen op straat leken me hier ook iets minder kut. Aangezien ik inmiddels wat was afgekickt van Pattaya, heb ik hier ook wat meer geprobeerd zelf. Je hebt hier verschillende opties en ik zal die zo even langs gaan. Vietnam wordt als goedkoper dan Thailand ingeschat, maar dat geldt niet echt voor seks. Volgens de Vietnamezen zelf omdat ze ‘meer cultuur’ hebben, ik schat in dat de Japanners/Koreanen/Chinezen hier vriendelijk de prijzen opdrijven. Sowieso was Vietnam duurder dan ik had gedacht; tenzij je op zo een kleuterkrukje gaat zitten voor streetfood, ben je voor eten meer kwijt dan in Thailand. Datzelfde geldt voor hotels…bier kan wel erg goedkoop zijn.
Goed, de eerste optie die het bespreken waard is, is Gaito. Dit is een website voor locals waar vele honderden dames zich aanbieden (verdeeld over de verschillende districten in Saigon). De foto’s zijn vaak gefotoshopt, maar klanten posten ook foto’s bij hun recensies. Prijzen kunnen bijzonder laag zijn – 300000 dong, ongeveer 12 euro – maar ook oplopen tot boven de 2 miljoen, dan zit je al tegen de 100 euro aan. Ik geloof dat het advies is om tussen de 600000 en 1 miljoen te gaan zitten. Probleem is wel dat alles in het Vietnamees is. Hierbij stuur je een berichtje en krijg je te horen in welk ‘Love hotel’ – er zijn er tientallen – de dame zit. Het is dan de bedoeling dat je daarheen gaat, een kamer neemt voor een paar uur (minder dan 10 euro, maar als buitenlander zullen ze je proberen af te zetten); en dan weer een bericht stuurt met het kamernummer… dan komst ze naar je kamer toegesloft, met kennelijk soms nog geklaag als blijkt dat je een buitenlander bent. Dit is allemaal dus tamelijk ingewikkeld, met berichtjes sturen in het Vietnamees – en zo goed werkt google translate niet met die apentaal – en dan meestal een buitenwijk van Ho Chi Minh in, in district 1 zitten niet veel dames (wel in district 10 bv). Deze optie heb ik dus vooral overwogen, maar niet geprobeerd (mede door slechte ervaringen die ik hier en daar heb gelezen.
Een tweede optie zijn ‘Hot Tocs’, dit betekent in principe ‘kapper’… maar op enkele plekken zijn dit blowjob bars (een enkeling claimt ook te kunnen neuken, maar dat is niet de consensus). Over prijzen hoor je verschillende dingen: 200000 tot 400000 bij de pooier en al dan niet een soortgelijk bedrag aan het meisje. Ergens tussen de 8 euro en 32 euro dus… al is dat laatste wel erg veel. Voor Covid waren er een aantal straten waar deze toko’s geconcentreerd waren. Nu lijkt alleen NPK (Nguyen Phi Kahn straat) daar nog van over te zijn. Ik ben hier heen gewandeld op een bewolkte dag, op een punt in mijn vakantie dat ik al enigszins gewend was aan de vochtigheid en warmte…je zweet wel, maar het voelt acceptabel en als je weer in je hotel bent blijkt dat je een halve marathon hebt gewandeld. Hoe dan ook, ik was in de namiddag begonnen in Japan town (info volgt) en het leek me te vroeg om daar wat te doen… en op google maps lijkt het niet zo ver. Op NPK zijn een handvol hot tocks, maar de meiden lagen of allemaal te slapen op de bankjes, of waren niet bijzonder aantrekkelijk (al was het ook niet vreselijk)… dus ik deed in eerste instantie maar niks en ging op zoek naar de andere hot toc spots. Stuk verder gewandeld, maar die andere plekjes bleken Covid niet te hebben overleefd. Op maps een ‘massage met extra’s’ gevonden en dus daar maar naar afgebogen om die halve marathon af te sluiten. Dit was wel een bijzonder gave manier om het ‘echte Saigon’ te zien en maps stuurt je soms door smalle kleine steegjes waarbij je denkt dat je er de eerste blanke ooit bent (zal wel meevallen).
De volgende optie is dus de massage toko’s die aan een hotel zijn gekoppeld. Met een beetje zoeken vind je een aantal hotels waar ze ook massage met extra aanbieden. In de regel is dit alleen pijpen en geen neuken (want daarvoor moeten grotere zakjes met geld worden afgegeven aan de autoriteiten). Ook hier betaal je een kerel op de massageverdieping een bedrag en daarna wil het meisje vaak een soortgelijk bedrag als tip…ik weet echt niet meer wat ik betaald heb, maar ik denk rond de 40 of 50 euro. Misschien had ik die kerel een tip moeten geven om een wat betere chick te krijgen… die kun je namelijk niet uitkiezen. Je kunt een meisje wel terugsturen, maar dat gaat ook niet oneindig door. Dame was ok genoeg en je moet dan een bijzonder treurig standaardproces door. Met een polyester broekje in de sauna tot de dame komt en dan als een kleuter in bad gaan zitten terwijl het meisje je onhandig wast. Ik weet niet wat die Jappen hebben met als een kleuter gewassen willen worden… kamer had niet eens een gewone douche. Goed, dan een bijzonder matige massage dat overging (na belofte van de tip) in een matige pijpbeurt. Meisje was wel vrolijk en vriendelijk, je kon een beetje in haar bh en broekje zitten en er waren een paar matige tongzoentjes, terwijl ze met de hand verder ging en op een bepaald moment stopte omdat ze dacht dat ik was klaar gekomen (veel olie gebruikt). Not even close, maar wel makkelijk dat ik niet hoefde uit te leggen dat het op deze manier echt absoluut kansloos is. Weer even in het kleuterbad en een grab naar mijn hotel gepakt.
Buiten de hotel-massages zijn er natuurlijk honderden ‘normale’ massages, maar ook een aantal waar meer kan. Er zijn een paar plekjes in district 7 (waar ik dus niet heen ben gegaan, klote end weg), zoals het bekende Queen Bee massage, waar het allemaal wat directer is. Hier heb je een line up en als je een meisje hebt gekozen volgt er eigenlijk geen massage maar ga je direct naar neuken of pijpen (afhankelijk van wat je afspreekt). De prijzen zouden all inclusief tussen 1.6 en 2 miljoen moeten liggen. Dus tussen 60 en 80 euro…
Dan komen we uit bij (de massages in) Japan town. Dit is een hoekje in district 1 van Saigon, wat ook wel als het ‘red light’ district wordt gezien. De naam refereert aan de vele Japanners die er hun salaris doorheen jagen, want het is er vol met Japanse barretjes en restaurants. Maar hier zijn dus ook de nodige massagetoko’s met enkele tientallen mooie meiden in witte traditionele Vietnamese Ao Dai jurken. Dat ziet er echt bijzonder aanlokkelijk uit. Voor Covid was het tamelijk vol met dit soort massagetoko’s, maar toen ik er was waren er eigenlijk nog maar 2 over (van dezelfde eigenaar); ik heb begrepen dat er inmiddels nog 2 open zijn (ook zelfde eigenaar). Deze zijn eigenlijk niet meer in de smalle Japan town straatjes zelf, maar in de straten er omheen. Linh Cherry loopt het beste en deze heb ik ook bezocht. Hier wel een voordeel door Covid: voor alle lockdowns waren de prijzen voor full service in de regio van 5 of 6 miljoen (200 euro plus), maar op het moment betaal je 500000 of 600000 voor een 60 of 90 minuten massage en dan ‘onderhandel’ je met de dame naar de standaard prijs voor 2 miljoen voor full service. Zoals de wijk doet vermoeden, worden Aziaten hier nogal vriendelijk onthaald en ik werd tenminste niet de deur uitgeschopt. Je moet wel opletten, want nadat ik voor de kamer/massage had betaald, dacht ik naar de line up te worden gebracht… maar plots stond ik met een meisje in de lift naar de kamers. Ze was niet zo afzichtelijk dat ik weer naar beneden wilde (confrontatie ontwijken), maar ik zou haar ook niet gekozen hebben:cool:.
De sessie was een stuk beter dan de eerdere ‘massage’, maar uiteindelijk wordt ik er niet heel vrolijk van. Ik moest weer in bad, waarbij het schoonmaken nu wat grappiger was, omdat ze gekleed mee in bad ging, met opgestroopte jurk op haar hurken om mijn lul te wassen. Ik denk dat het er zo uit moet zien als een vrolijke volwassene met downsyndroom wordt gewassen. Massage was best ok, maar er was weer een ontzettend vastgesteld programma dat moest worden afgelopen. Uiteindelijk werd er ok gezoend, vingeren kon, ze deed haar best en was vriendelijk… maar het voelde zo weinig spontaan. Bij het pijpen had ze ook een vast programma en had ze als ‘verrassing’ van dat knetterpoeder in haar mond dat het pijpen bijzonder moest maken ofzo… ik voelde er echt helemaal niks van, maar zei iets van ‘ahh, bijzonder!’. Uiteindelijk de tijd goed vol gemaakt, maar door het vaste programma enzo zat een orgasme er niet in. Wat haar wel enigszins dwars zat. Ben je weer een hoer aan het vertellen dat ze alles zo goed deed:cool:.
Zoals gezegd vind je in Japan town zelf weinig massage salons meer, maar veel (hostess) barretjes. Dit soort barretjes vind je ook op Pasteurstreet vlakbij Nguyen Hue, wat het grote centrale plein in het centrum is; en er zijn een paar van dit soort barretjes tussen het uitgaansgeweld / lawaai van Bui Vien. Dit zijn hele foute toko’s, met in de meeste gevallen een tiental (mooie) meiden die er werken… het probleem is dat dit alleen voor lady drinks is en dat je de meiden officieel niet mee kunt nemen. Nu ben ik er tamelijk zeker van dat je met een paar bezoekjes van alles kunt regelen, maar de opzet is dat die meiden er niet zijn om te neuken:rolleyes:.
De ergste hiervan zijn kennelijk in Japan town, in die steegjes staat het dus vol met erg leuke meiden die je de bar in willen krijgen… maar eenmaal daar betaal je alleen al om plaats te nemen en mag je daarna exorbitante prijzen betalen om met de meisjes hun Engels te oefenen. Dus daar ging ik mijn geld niet verbrassen… dat deed ik wel in een barretje op Pasteurstreet. Dit was mijn laatste avond en met een klein miljoen dat ik op wilde maken. Één van de dingen om op te letten is dat ze nogal onbetrouwbaar zijn met het bijhouden van je bonnetje:mad:… dus ik betaalde steeds direct bij het bestellen, wat ze maar raar vonden… maar wel handig was met mijn nogal beperkte hoeveelheid geld (en ik wilde echt mijn creditcard daar niet gebruiken). Goed, op Pasteurstreet en eromheen zijn dus enkele tientallen barretjes met mooie meiden die je naar binnen proberen te krijgen… het verschil met Japan town is dat het hier een beetje meer ‘hands on’ is of kan zijn. Het is niet altijd makkelijk om het meisje dat je wilt mee naar binnen te krijgen, want ze reageren allemaal als je een beweging richting de deur maakt. Er werd meteen een poging gedaan – door een van de meiden ‘in de leiding’- om me te koppelen aan een niet zo knappe dame die goed Engels sprak. Ik gaf aan alleen een biertje te willen doen nog… gelukkig had mijn intended wel goed opgelet wie mij in het oog was gevallen was en nog voor ik mijn tweede slok had genomen werd een snoezige 19 jarige in mijn schoot afgeleverd. Haar Engels was gelukkig niet zo goed:tongue:. Uiteindelijk 3 of 4 rondjes gedaan in een klein uurtje, terwijl die kleine ongeveer 90% van de tijd haar tong in mijn mond had:). Handen kwamen overal, behalve in haar slipje en zij was de meeste tijd bezig om me door mijn broek heen af te trekken. Dit alles aan de bar, want op de zitplekken kregen andere kerels een soort van lap dance van hun meisje. Ook heel middelbareschoolachtig via een tongzoen drankjes met elkaar delen en dan de gemorste druppels van elkaar aflikken. Zoals gezegd… als je er meer dan een uurtje de tijd voor hebt, kan ik me voorstellen dat er toch heel wat meer mogelijk is. Uiteindelijk heb ik dit uurtje een stuk meer lol gehad dan bij die twee massages. Als die hostess bars ooit hun modus operandi wat uitbreiden, is dat absoluut een reden om nog eens naar Saigon te gaan…voor nu raad ik het officieel nog af.
vrije jongen
19 augustus 2023, 22:23
Een ieder die zich wel eens in deze regio heeft begeven, zal het gevoel herkennen dat je krijgt bij Singapore: Hoe de fuck hebben ze dit gedaan?! Tussen al de buren die nog in verschillende mate vast zitten in de derde wereld, hebben ze hier in een enkele generatie een volkomen welvarend land opgebouwd. Dat moet de moslimpjes in Maleisië toch dwars zitten:tongue:, nadat ze Singapore er in de jaren 60 uit hebben getrapt. Maar echt gaaf om te zien hoe goed hier alles werkt en tegelijkertijd toch niet zo steriel is als je soms zou denken. Prijzig, maar een bijzonder fijne en indrukwekkende plek om te zijn.
Wat prostitutie betreft, is het in ieder geval interessant om op te merken dat prostitutie legaal is (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Thailand). Daar kom ik zo op terug. Als je het over prostitutie in Singapore hebt, zijn de ‘4 floors of whores’ in Orchard Towers misschien wel het bekendste. Dit is een winkelcentrum, dat in het verleden vol zat met massage toko’s en in de avonden bars waar je freelancers kon oppikken. Enkele maanden geleden werd al bekend dat de overheid had bepaald dat dit ten einde zou komen. Ik ben even langs geweest en het is nu een volkomen vervallen winkelcentrum (verderop in de straat heb je prachtige luxe shopping malls), waarbij 90% leeg staat. Er was nog 1 massage toko over met twee oudere dames. De bars leken voor altijd gesloten met in enkele gevallen een nieuw adres dat werd verkondigd. Helaas lijkt deze toren des verderfs zijn einde te hebben gevonden.
Om de kosten wat te drukken, verbleef ik in een budget hotel… wat in Singapore al snel in de wijk Geylang ligt. Dit is best een aardige, levendige wijk… maar ook de wijk waar de legale bordelen te vinden zijn. Dit is een blokje van een handvol straten, waarbij in elke straat een aantal huizen zijn waar ze meisjes hebben. In principe zit er buiten een pooier die je naar binnen probeert te krijgen en je vertelt wat de prijs zoal is. Zoals het een '1st world country' betaamd, zijn dit natuurlijk geen Singaporese meisjes. De huizen zijn onderverdeeld in Thaise, Vietnamese en Chinese huizen. Waarbij de Thaise dames het goedkoopst zijn en de Chinese huizen het duurst (al krijg je ook meer tijd). Erg transparant is het allemaal niet, want je krijgt gewoon een verhaaltje als je aan komt lopen en mijn huidskleur zal vast de prijs niet gedrukt hebben. Bij een Thais huis kreeg ik 60 dollar (40E) voor een half uur genoemd, maar ik had ook eens een kerel die alleen 200 dollar noemde omdat hij een speciale aftrekstoel had ofzo:gruebel:; ik heb niet eens afgewacht voor hoe lang dat zou moeten zijn.
De looks van de meiden waren niet speciaal super, maar dat kan ook aan die fishbowl stijl line up liggen met het felle licht. Daar heb ik niet zoveel mee. In één van de Vietnamese huizen (toevallig direct tegenover mijn hotelkamer) werd me 80 dollar voor 40 minuten genoemd, terwijl een best leuk meisje net langsliep. Dus maar geprobeerd. Ik werd weer lekker gewassen in de douche, maar ik was in mijn nopjes, want er was een allemachtig gaaf lijfje uit het lingeriesetje gekomen. Zoals gezegd is prostitutie legaal in Singapore, net als in Duitsland… en ook met hun eigen ‘gesetz’, waardoor er grote posters op de kamers hangen over condoomplicht (geen idee wat de wet hierover zegt). Inmiddels weet ik dat het per huis lijkt te verschillen of PZC mogelijk is en dat dit bij de Chinese meiden voor 150 dollar per uur, bijna altijd wel kan… dit huis dus niet. Voor de rest was het een beetje als een raamsessie, met weinig spontaniteit en een duidelijk (en beperkt) programma. Maar uiteindelijk viel het nog goed mee, hoe makkelijk is haar daaruit kreeg. Van geen tongzoenen, ging het langzaam naar beetje tongzoenen en op het eind best aardig tongzoenen (verder ga ik niet). Daarbuiten veel closeness bij het neuken (en erna) en ze deed duidelijk erg haar best om me te laten klaarkomen. Maar in Azië zit dat er alleen in bij lokale standaard en dat is zo een Geylang bordeel toch niet:biggrin:. De volgende dagen nog een paar huizen afgegaan, maar dat waren vaak slechte line ups of hoge prijzen die werden gevraagd (of beide). Op zich wel de moeite waard om eens te kijken als je in de buurt bent.
vrije jongen
19 augustus 2023, 23:03
Terwijl ik een paar dagen in Kuala Lumpur was – de rest van Maleisië kan ik weinig over zeggen – had ik het best naar mijn zin. Niet bijster interessant, maar relaxt en mensen laten je met rust (behalve de Indiërs). Ik had nog het gevoel dat dit als mooi voorbeeld kon dienen hoe het ook kan, voor de anti-islam racisten die je nog al eens op het forum vindt. En inderdaad, ze hebben me niet echt in de weg gezeten…helaas volgden de dagen hierna de nodige verhalen in het nieuws die toch weer laten zien dat die kutgelovigen (Christenen zijn/waren net zo erg) het toch weer niet kunnen laten om zich druk te maken over wat mensen in hun bed of onderbroek doen. Het doet mijn opinie over Maleisië bijzonder diep kelderen.
Maar goed, hoeren dus. Ja, best veel ook… maar niet echt aanlokkelijk. Kennelijk was Kuala Lumpur in de jaren voor de pandemie hard op weg om de nieuwe seksbestemming in Azië te worden; kennelijk maakt dat niet zoveel uit als de meiden zelf maar geen moslim zijn. De hotspots van voor de pandemie zijn helaas niet meer teruggekomen en inmiddels speelt veel zich online af. Via telegram kun je de nodige escort services vinden (hebben vaak ook gewoon websites), die je dan naar een hotel laten komen waar de dames hun kamer hebben. Al met al voldeed dit gedoe niet echt aan mijn ‘het moet makkelijk zijn’ eis en ik heb hier ondanks veel rondkijken, geen gebruik van gemaakt. Op sommige fora kun je ook adressen van hotels vinden die een verdieping met meiden hebben, waar je ook zomaar heen kan (en dan op deuren kloppen ofzo?). Ook dat niet echt mijn ding.
Als je in het levendige Bukit Bintang rondloopt, zie je in de avond ook de nodige ‘nachtflinders’. Sowieso staan er veel meiden ‘massages’ te verkopen, waar vast veel meer mee kan… maar terwijl ik F1 aan het kijken was in een barretje hier (bier is bijna net zo duur als in Singapore!), merkte ik ook op dat er plots allemaal hoeren om me heen zaten. Blonde Russische, alleen met fles Vodka en behoorlijk opgemaakt, enkele Afrikaanse dames en ook wat Aziatische dames op leeftijd die duidelijk op zoek waren en het maar vreemd vonden dat ik niet naar hun keek, maar naar de TV. Als het moet kun je in deze bars vast wat vinden, maar ik had niet veel zin om er nachtwerk van te maken… en die massagemeisjes waren optisch nou niet heel uitnodigend.
Nog een type hoer dat ik links heb laten liggen: in het echte derde wereld deel van KL heb je het Richmoore hotel met hoeren, gokken en ratten waarschijnlijk. Google maar om te zien waarom ik daar niet heen hoefde en eigenlijk geldt hetzelfde voor het al dan niet gesloten gebouw in de buurt van de Petaling market. Allemaal afgeleefd en vervallen…de Vulkaan is er niets bij.
Iets gecontroleerder dan dit alles zijn de verschillende ‘spa’s’, die weinig met een spa te maken hebben. Een beetje zoeken geeft je een lijst van plekken waar je dames kunt vinden. Een hiervan was vlak naast mijn hotel. Ik had begrepen dat je het beste in de middag kon gaan, omdat het in de avond druk kon zijn…maar rond een uur of 4 leek de toko nog niet echt wakker. Het is op de 8e verdieping van een flatgebouw. Je komt in een grote ruimte waar je kennelijk ook wat langer kan rondhangen (eten misschien ook?), waar de pooier de meiden opriep voor een line up. Ook hier betaal je voor verschillende nationaliteiten verschillende prijzen. De onaantrekkelijke Koreaanse was bijna 100E. De line up was niet geweldig, maar een van de wat kleinere meiden had een aardige uitstraling en zou mijn eerste Indonesische worden. Prijs is 240 (iets minder dan 50 euro) en goede kans dat de dame je om een tip vraagt achteraf. De hele toko lijkt enigszins vervallen en op de kamer wordt dat er niet beter op, veel schimmel in de douche en je moet niet te gevoelig zijn voor ‘schoon’ denk ik. Hoe dan ook, meisje was best geinig ook al in de douche… maar had wel haar programma dat ze afliep. Pijpen met rubber ook, maar na 10 minuten haar programma afspelen had ze ook wel door dat het niet echt werkte. Voor de rest was de sfeer erg goed, dus de resterende tijd werd het pogramma afgebroken en kon er wel worden gepijpt zonder rubber. Veel tongen, pussysliden… en eigenlijk gewoon prima service. Op vingeren na de gewenste Asia standard. Was een leuke sessie, waar uiteindelijk weinig mis mee was.
vrije jongen
19 augustus 2023, 23:20
Eigenlijk zou ik hier geen bericht over moeten schrijven, want in Laos valt er niet zoveel te hoeren en sloeren. Ten eerste al omdat het illegaal is om met een Laotiaanse te neuken als buitenlander (daarvoor moet je naar Thailand). Dat wil niet zeggen dat Laos niet de moeite waard is, want buiten de hoofdstad (daar vond ik echt helemaal niets aan) is het een prachtig land, waar het ook fijn is om te vertoeven… als het niet 46 graden gevoelstemperatuur is.
Misschien maar goed ook dat hier weinig prostitutie is, want de jongens en meisjes die je ’s avonds over straat ziet lopen (koppeltjes en groepjes) lijken bijzonder jong… ik las ook een statistiek dat een derde van de bevolking op hun 18e al getrouwd is. Die zitten dus al met kind op schoot t shirts te verkopen, in plaats van op zoek te zijn naar een farang. Op zich wel grappig om te zien hoe al die kids om elkaar heen draaien en samen onderweg zijn (een keertje 40 minuten voor een bui zitten schuilen terwijl 2 kleine meisjes - wel nageltjes prima gedaan en een hint van make up - en 3 jongetjes die de regen getrotseerd hadden met elkaar bezig waren. Heel anders dan onze jeugd van tegenwoordig, schat ik zo.
Vientiane deed mij niet zo veel, maar lijkt me wel een van de weinige plekken waar je nog iets kunt vinden. Helaas hebben de barretjes met freelancers covid niet allemaal overleefd. Zo is het bekende Bor Pen Yang niet meer en in Samlo heb ik weinig gezien. Je hebt hier wel een massage salon bij het Vientiane Plaza hotel met Vietnamese hoertjes, maar daar had ik niet veel zin in. Overige massageslons kunnen kennelijk soms wat extra’s bieden, maar dan moet je ook nog eens oppassen dat oom agent niet toevallig langskomt. Het maakte dat ik maar op Bangkok ging wachten. Overigens ook hier veel hele jonge meiden en jongens op straat en in barretjes. Eigenlijk heel leuk om te zien, maar als 40er heb je er niet zoveel te zoeken.
vrije jongen
20 augustus 2023, 00:46
Waar ik in Vietnam redelijk snel uit het veld geslagen was door de mores van de locals, was dit in Cambodja het tegenovergestelde. Om de een of andere reden had ik het gevoel dat Cambodja wel wat rauwer, directer en misschien zelfs gevaarlijker zou zijn dan de landen in de omgeving. Dit werd op het vliegveld al ondersteboven gegooid, toen de douane beambte – na de vraag ‘have you been in Cambodia before’ – vriendelijk ‘welcome to Cambodja and have a good time’ wenste. Ook daarna had ik in Phnom Penh het idee dat de meeste mensen bijzonder vriendelijke en trots op hun land waren, als je eenmaal met ze sprak. In Phnom Penh eigenlijk alleen maar leuke – en leuker dan standaard – interacties gehad met de mensen die ik tegenkwam.
Het enige dat minder is in Cambodja, is het eten. Lorcha beef en Lok Lak Beef zijn ok, maar de lokale curries enzo zou ik niet herhalen. Ik las ergens de botte stelling dat er geen goed Cambodjaans eten is, omdat de gebeurtenissen in de jaren 70 ertoe hebben geleid dat er eigenlijk geen recepten zijn doorgegeven aan jongere generaties:heul:.
Nog een paar tips voor lokaal vervoer: ten eerste is er nu Grab in Cambodja, wat prima is om een idee te krijgen van hoeveel een ritje moet kosten. Ik vond het niet erg om iets meer te betalen, maar het geeft je de ball park. Tenzij het een heel kort ritje is zou ik ook altijd voor een remorque kiezen in plaats van een tuctuc. Een tuctuc is een driewieler waarin je toch een beetje opgesloten zit en niet veel ziet; een remorque is een motor met een aanhanger waarin je zit, met meer frisse lucht en veel beter zicht. Voor langere ritten kan een auto handig zijn (is niet heel duur), maar je krijgt wel veel meer mee in een remorque (zoals de lucht van de vuilnisbelt of het abbatoir). Voor langere ritten voelt Grab ook wat veiliger, omdat er tenminste ergens geregistreerd staat dat je met iemand onderweg bent. Ik heb me nooit onveilig gevoeld in Phnom Penh (misschien naiëf), maar was wel blij met Grab te hebben geboekt toen ik in de middle of nowhere in een remorque zat, na de killing fields te hebben bezocht. Voor 15 dollar heb je overigens zo een chauffeur voor een halve dag (terwijl het ritje alleen al 7 dollar was op Grab), die kan je na de killing fields dan nog even bij een nieuw mall afzetten, zodat je van je misselijkheid kan proberen af te komen.
Zoals het een hoerenloper betaamt, had ik een hotel op riverside. Ik kan de Tao Residences aanbevelen. Het hotel lijkt bij de receptie niet heel veel, maar de kamers zijn erg ruim en ze zijn makkelijk met dames naar boven laten. Ook leuk om te zien hoe de meisjes giddy werden, toen de kamerdeur openging. Aan de overkant een van de betere restaurants in de buurt; ontbijtje met eggs benedict was bijzonder smakelijk.
Voor we naar het hoeren gaan, nog een paar woorden over geld in Cambodja. Er wordt gewerkt met twee valuta’s: de lokale Riel, wat volgens mij tot briefjes van 50000 gaat en dat is dan ongeveer 12 dollar. In de praktijk heb je dus briefjes vanaf 10 dollar naar boven en dan van 100 tot 50000 Riel, met 4130 Riel als 1 dollar. Ik heb altijd gepind in dollars (waarbij Maestro goedkoper was dan Mastercard debit:gruebel:) en dan is het de uitdaging om de 100 dollar te wisselen… ik heb wel eens in een lady bar voor 90+ dollar aan wisselgeld in Riel gekregen. Daar heb je bijna een extra portemonnee voor nodig. Op de markten heb je vaak wisselkantoren, waar je dan je verdeling Riel en Dollars weer op orde kan maken. Als je zo een pak geld terug krijgt, is het natuurlijk makkelijk je te weinig te geven… maar volgens is dat bij mij altijd netjes en correct gedaan. In enkele gevallen stonden ze er zelfs op dat ik het natelde.
Goed, de enigszins onverwachte big smile in Cambodja is nu wel voldoende uit de doeken gedaan. Nu dan de dames en de barretjes. Er zullen vast andere opties zijn, maar ik heb het bij de barretjes aan riverside gehouden. De bars in 136st, 130st, 118st, 104st en de verbindingsstraatjes. Er zijn ook best wat 5 dollar massage salons, die erom bekend staan dat ze je proberen op te lichten (meestal door 100 dollar briefjes te verwisselen met een nepbriefje). Dus niet te veel geld meenemen (of alleen Riel), zelf heb ik ze gewoon links laten liggen… ondanks dat er best leuke meisjes zaten.
Dat brengt mij tot de ladybars. Van te voren wist ik niet echt wat ik zou tegenkomen, want de Khmer dames leken me niet echt mijn ding op basis van de foto’s die ik had gezien. Dit doet me een beetje denken aan mij bekende ijsberen die verkondigen dat ze niks met Aziatisch hebben… tot een paar jaar geleden dacht ik dat ook, maar in Thailand kwam ik gewoon allemaal leuke meisjes tegen… en dat gebeurde nu dus ook in Phnom Penh. Sterker nog, ik vond de line ups in de bars beter dan je in Pattaya vindt. Bijzonder veel leuke meiden. Ik had begrepen dat een deel daarvan niet met klanten meeging, ook daar weinig van gemerkt… sterker nog, de meeste dames hadden het bijzonder snel over waar mijn hotel was enzo. Soms wel wat jonge deernes die oogcontact ontweken, maar goed… je hebt inmiddels overal de Asianhunters. Uiteindelijk waren de 4 dames die ik mee heb gehad tussen de 18 en 21, dus niet echt MILFS.
Qua prijzen is het wat duurder dan in Thailand – en ik las met enige Jaloezie het verslag van MJ van een paar jaar terug – maar op de een of andere manier ging ik wat makkelijk met mijn dollars om dan met de baht (soms vergeet je hoe weinig 200 baht is). Bier is natuurlijk bijzonder goedkoop in Cambodja, dus ik was in normale barretjes tussen de 0,50 en 1 dollar kwijt en in de ladybars ging dat soms naar 2 dollar als ze geen tap hadden (maar vaak ook gewoon 1 dollar). Lady drinks vaak 4 of 5 dollar en het viel op hoe hands on de barretjes waren (zeker 104 street). Ik heb 4 dames mee gehad, maar over de dagen heen met iets van 20 meiden zitten zoenen en frunniken. Dus ook vaak gewoon 5 of 6 dollar betaald om een beetje met een meisje te geinen zonder meer te willen. Voor neuken heb ik een beetje de fout gemaakt om alleen voor short times te gaan; maar in de woorden van een bekende medeijsbeer: ‘ik slaap graag alleen’. De barfine is tussen de 10 en 20 dollar en ik had het idee, dat dit ook echt betekende dat de dame voor de rest van de avond vrij was. Hoewel ze soms meer vroegen, gingen alle dames direct akkoord voor 50 dollar short time…iets minder was vast ook wel gelukt.
Op de eerste dag ging ik direct toen de bars open gingen op pad en had op 104 street na een paar drankjes de deal gesloten met een leuke 21 jarige en we waren waarschijnlijk rond 20 uur al op de kamer. Prima non standard sessie, die we op mijn laatste avond nog eens uitgebreid over hebben gedaan. Daarna een paar uur barretjes in en uit en de lipstick bijhouden (goed vegen). Laat op de avond werd ik in een zijstraatje een bar ingesleurd door een mamasan en een meisje met een mooi koppie. Barfine enzo was snel geregeld… nog even terug om een ID te halen, die ze van een kollega in haar handen gedrukt kreeg (toen ze vertrok even gekeken, leek niet speciaal op haar… maar zal wel goed zijn toch:cool:). Erg voorzichtig en passief, maar toch een redelijke sessie… waarbij ze ook langzaam ietsje losser werd. De overige dagen probeerde ik ditzelfde ritme vast te houden, waardoor ik vaak vroeg een meisje regelde… tijdens de drukste en leukste tijd eigenlijk niets deed… en dan in de avond probeerde nog een 2e dame te regelen:rolleyes:. Was beter geweest om gewoon om 9 uur naar de bars te gaan en iemand voor langer mee te nemen. Hoe dan ook tweede avond snel tegen een leuke 18 jarige aangelopen, die goed was maar uiteindelijk ook het meeste een echte prostituee. Na het (prima) neuken naar de badkamer, en redelijk snel gekleed weer terug. Ik lag daar nog naakt met een druppel sperma die aan mijn voorhuid hing. Zij snel op bed om dat dingen even in haar mond te nemen en schoon te zuigen… waarna ze snel weg wilde. Wel lachen. Derde avond weer een meisje van 104: 19 en alleen Khmer, waardoor haar nicht er maar bij ging zitten. Had de dag eerder al wat drankjes met haar gedaan, waarbij haar tong op allerlei onverwachte plekken kwam. Iets meer drankjes gedaan dan bedoeld, maar daarna een erg leuke sessie met deze naakte stuiterbal op mijn kamer. Wel de enige die niet geheel aan de Asia standaard voldeed, omdat ze liever niet gevingerd wilde worden. Qua ‘geen standaard sessie’ scoorde ze heel hoog.
Nog iets dat minder was in Phnom Penh… kinderen die meuk proberen te verkopen op de late avond en de motorrijder die duidelijk was in wat hij bedoelde toen hij vroeg of ik ‘young girls’ wilde:mad:.
Na mijn bijzondere plezierige tijd in Phnom Penh ook nog even in Siem Reap geweest om tempels te bezoeken. Dat was een stuk minder prettig, omdat iedereen gestresst was om toch iets te verdienen in low season. Dat maakt het een irritante toeristenervaring. Iets buiten de echte toeristenplekken kon je gelukkig wel wat leuke cambodjaantjes vinden.
Qua seks, kan hier vast wat… maar ik had er weinig zin in. Er zijn wat bars die een beetje het idee van lady bars geven, maar die dames waren ruim over de datum. Tuktuk chauffeurs liepen rond met foto’s van KTV meiden op hun telefoon. Ik heb sowieso geen zin in karaoke en eigenlijk ook niet om met zo een kerel mee te gaan. Dan nog wat massage salons met tamelijk aggressieve verkooptechnieken. Bij een leuk meisje geprobeerd. 15 dollar totaal, maar eigenlijk alleen een handjob mogelijk terwijl ik wat aan het fijne lijfje mocht zitten (onder haar kleding). Dat leidde dus ook tot niets.
Uiteindelijk vond ik Phnom Penh erg gaaf… ook voor de dames!
vrije jongen
9 september 2024, 22:50
Ik heb nog even zitten denken of dit bericht zijn eigen draadje verdient, maar spijtig genoeg is de huidige staat van de Filipijnen beter passend bij ‘elders in Azië’. Ook tijdens mijn trip regelmatig contact gehad met mensen die het nog van ‘vroeger’ kenden… en dan kun je alleen maar concluderen dat er in de Filipijnen vooral neergang heeft plaatsgevonden wat pay 6 betreft. Het Grand Lewis hotel dat op dit forum in het verleden vaak werd aangehaald, is hier een voorbeeld van: nog altijd gesloten en alleen een bewaker voor de deur die geen idee heeft of daar ooit nog verandering in gaat komen. (red: en toen schreef hij 10k woorden!)
De eerste indruk was overigens heel aardig. Sowieso is in het donker landen in Manila indrukwekkend en kan je de felle lichten van P Burgos al onderscheiden. Naast de landing tussen de bergen van Luang Prabang in Laos, de interessantste approach in ZO Azië die ik heb meegemaakt (opstijgen van Da Nang heeft ook wel wat). Opvallend genoeg was er nauwelijks een rij bij de paspoorten en na snel wat geld wisselen zat ik volgens mij binnen een half uur in de geboekte transfer naar Angeles. Vooral opvallend omdat NAIA een vaste topnotering heeft in lijstjes van slechtste/ergste vliegvelden in de wereld. Dat is mij redelijk meegevallen deze trip. Overigens verzoekt de Filipijnse regering dat je voor het reizen een (onnodige uitgebreide) vragenlijst invult op hun site of app; je krijgt dan een QR code… die ze bij mij zowel bij aankomst als vertrek niet bekeken hebben. Zag overigens wel een koppeltje met minder sterke paspoorten die deze uit hun stapel documenten moesten opvissen.
Derde wereld
Als je eenmaal in de Filipijnen bent ontkom je er niet aan om op te merken dat dit in vergelijking met de overige landen in de buurt, toch een hele andere vorm van 3e wereld is. Ik heb in Thailand (of zelfs Cambodia) nooit een meid in bed gehad die meldde te hopen dat ze de volgende maand zou kunnen verhuizen naar een gedeelde kamer mét elektriciteit en stromend water.
In Azië is het sowieso tamelijk normaal om 3 mensen het werk van 1 persoon te zien doen… maar dat leek hier nog een trapje erger. Op mijn 2e dag ging ik in de SM mall een sim kaart proberen te regelen. Nu is het al wonderlijk dat de helft van de medewerkers bij de brand store van Globe (zeg maar de lokale KPN) dat maar een ingewikkelde vraag vonden. Uiteindelijk kon ik voor een eurootje een simkaart kopen en die kun je dan via een terminal opladen met datapaketten. Alleen moet je precies het juiste bedrag invoeren…ik had een 500-tje (nog geen 10 euro) en die winkel had geen wisselgeld. Eén van de meisjes met dat briefje op pad…toen ze na een minuut of 10 weer langsliep zonder te hebben kunnen wisselen, heb ik haar maar onderschept om zelf iets te regelen met de aanschaf van een koffietje ofzo. Eenmaal terug bij dat apparaat, het juiste pakket gekozen en betaald…waarna je misschien denkt dat alles geregeld is, maar nee… nu heb je dat geld kennelijk op een of ander account en dan moet je via je telefoonnummer (SSSD ofzo?) het juist pakket aanschaffen… iets wat dan weer niet werkte om een of andere 3e wereld reden:rolleyes:. Uiteindelijk de app gedownload en daar een of ander gratis promoding van 3 GB kunnen kiezen; na elke paar uur proberen, lukte het me halverwege de volgende dag dan om die data te kopen.
Een ander voorbeeld werd ik nog eerder mee geconfronteerd. Bij aankomst in mijn hotel rond 11 uur in de avond, werd me vriendelijk medegedeeld dat het hotel zijn rekening bij de softwareleverancier niet had betaald en dat de kamers daardoor niet konden worden geopend met de key cards (die waren alleen om de elektriciteit aan te zetten). De oplossing was dat er elke keer een bewaker met je mee naar boven moest om de deur te openen met zijn ‘all access kaart’ (elke keer als je je kamer in wilde dus). Ik vroeg nog heel naïef wanneer ze dachten dat dit opgelost zou zijn, maar de reactie gaf aan dat 2024 waarschijnlijk niet het jaar zou zijn. Sowieso valt heel snel op hoe dat best aardige hotel, weinig onderhoud heeft gekend. De kamers waren nog ok, maar in de gangen – laat staan het trappenhuis – een en al schimmels en vergane glorie.
Dan nog de ontzettend grote hoeveelheid mensen die bedelen, of gewoon bij het langslopen om geld vragen. Dat is een beetje op het niveau van de armere gebieden in India. Van die kinderen die bij de deur van de 7/11 staan en deze dan ongevraagd voor je openhouden (en bij vertrek geld willen)… dat is bijna standaard. Sowieso lijkt iedereen, overal en in elke rol zijn hand op te houden voor een ‘tip’:rolleyes:. Dan nog de tamelijk standvastige troepverkopers op straat… echt een heel ander kaliber irritant dan Cambodia of Thailand. Ik had het er echt een beetje mee gehad tegen de tijd van mijn vertrek.
Op zijn minst interessant om op te merken dat dit ook demografisch te merken is. Veel jonge mensen op straat, veel zwangere vrouwen, veel kinderen; er wordt gefokt als een malle:biggrin:. Tamelijk contrast met landen als Thailand en (vooral) Korea, waar ze ver onder de 2.1 per vrouw zitten. Ik las laatst een stuk over Thailand: ‘Het land dat oud gaat worden voordat ze rijk zijn’. Geen zin om het op te zoeken, maar ook de levensverwachting lijkt me wat aan de kortere kant en het voelt toch een beetje ‘terug in de tijd’ om te horen over familieleden die aan TBC zijn overleden (al kan dat natuurlijk ook bij elkaar zijn gelogen).
Een potentieel voordeel van vakantie vieren in de derde wereld is dat het erg goedkoop zou moeten zijn. Hoewel dit in vergelijking met het westen absoluut het geval is, had ik zelf een vergelijkbaar gevoel als Vietnam en Cambodia: het lijkt goedkoop, maar uiteindelijk ben je net zo veel of meer kwijt als in Thailand (ondanks dat alle 3 de landen als goedkoper/armer bekend staan). Mijn taxi van het vliegveld bv, was tegen de 60 euro (3500 peso)… in Pattaya betaal ik voor een langere trip van het vliegveld ruim onder de 30 (1000 baht). Enigszins aanschauwelijke hotels zijn allemaal 50E (in Pattaya veel mogelijk rond de 30); eten is soortgelijk… maar hier eet je constant westers. Ten eerste omdat Filipijns eten te vet en nauwelijks te nassen is – vergelijk het aantal Filipijnse restaurants in je buurt maar eens met het aantal Thaise restaurants – en ten tweede omdat de extra laag grime/ranzigheid/3e wereld de street food gewoon een groter risico maakt; zelfs de expats die al decennia in de Philly Willies zijn branden hun vingers er niet aan. Bier is absoluut voordeliger… en ook t shirts enzo zijn goedkoper dan een wasje laten draaien...maar al met al is een week in de Filipijnen echt geen cent goedkoper dan ‘solidly middle income country’ Thailand.
Kolonie?
Het is ook opvallend hoe dicht de Filipijnen nog aan hun voormalige koloniale macht vasthangen, en dan heb ik het niet over Spanje. Als je de VS wilt meemaken, maar wordt afgeschrikt door de inflatie daar: ga eens naar de Filipijnen. Dezelfde geweldige infrastructuur, volgens mij echt alle VS fast food options en ik heb zelfs een ‘Pottery Barn’ gezien in Manila. The greatest trick the devil ever pulled… lijkt me hier enigszins op te gaan, want het is tamelijk in your face hoe pro Amerikaans men hier is. Het is tamelijk bizar om een beach walker op een eiland naar de zee te zien kijken en te horen praten over hoe de VS hun vrienden zijn tov China… en dan woord voor woord de tekst die je in een propaganda pamflet zou verwachten. Ook educatie lijkt op de VS te zijn gemodeleerd, want ik ben ongeveer een dozijn keer gevraagd ‘waar in de VS’ Holland of Netherlands lag. Tot het punt dat ik maar even ging checken of ze daar misschien andere namen voor handen (zoals Belanda in Indonesië); niet dus:cool:.
In het bovenstaande verleden ligt natuurlijk ook de oorsprong van de rol die het Engels in de Filipijnen speelt. En absoluut: bijna iedereen spreekt enigszins Engels… maar ik heb toch ook wel mijn translate app nodig gehad, welke niet altijd heel goed werkt bij Tagalog. Ook wordt je door het niveau van het Engels wat op het verkeerde been gezet. Als ik Engels spreek, kan ik dat op verschillende manieren doen. In real life en professioneel doe ik dat met alle taalkundige ‘bells and whistles’ die erbij horen (en binnen mijn mogelijkheden liggen); met Roemeentjes wordt dat al snel aangepast naar geen bijzinnen, geen ‘idioms’ en weloverwogen keuze in bijvoeglijke naamwoorden; met Thai is het nog verder versimpeld naar geen werkwoord vervoegingen (alleen het infinitief) met alleen een onderwerp en een leidend voorwerp. Omdat het allemaal wel aardig klinkt in de Filipijnen, was ik al snel geneigd om in versie 1 te vervallen… en dan krijg je al snel te horen dat je wel ‘erg snel’ spreekt, of raak je ze op een andere manier kwijt. Vaak is dan de reactie om Roemeentjes- of Thai-Engels te gaan spreken, waarbij je dan weer eens gecorrigeerd wordt op grammaticale fouten die je maakt:). Viel me nog niet mee een nieuwe tussenvorm te vinden.
De Filipino’s worden in de regel ook geroemd om hun vriendelijkheid… hoewel ik dat zeker niet wil ontkennen, kwam het mij ook wel een beetje gemaakt over. Ze zijn naar buiten toe wel vriendelijk, maar – om Family Guy te quoten – ‘they insist upon themselves’. Ik maakte er op een bepaald moment een punt van om ‘vriendelijkheid’ niet te noemen tegen grab/taxi chauffeurs… en uiteindelijk waren ze allemaal aan het hengelen naar complimentjes over hoe ontzettend vriendelijk de mensen wel niet waren en vooral ook in vergelijking met andere landen in de buurt. Mogelijk dat dit te maken heeft met de plekken waar ik ben geweest, want ik heb begrepen dat hoe rijker het gebied, hoe minder vriendelijk… voor nu: geef mij de silly Thai maar.
Geld
Nu we tourguide aan het spelen zijn, nog wat info over ‘geld’ waar een toekomstige bezoeker zijn voordeel mee kan doen. Een euro is iets boven de 62 peso; aangezien de Thaise baht tegen de 40 baht per euro stond (nu 37), rekende ik vaak als 50% meer dan de baht…wat toch het vergelijkingskader in ZO Azië is. Zowel op het vliegveld als op Fields Avenue in Angeles leken ze me redelijke koersen te geven voor het inwisselen van cash, dus met cash werken is zeker een optie hier. Natuurlijk zijn er ook veel pinautomaten, waarbij de meesten helaas een erg lage limiet van 10k hebben (en dan 200+ rekenen aan fee = 3 euro-nogwat). Zelf gebruik ik voor mijn reisjes een ‘vakantiebankrekening’ die geen wisselkoersopslag rekent, maar wel het aantal opnames per maand beperkt. Ik wil dus grotere bedragen opnemen… ook omdat die charge van 200 lokale roepies dan wat minder prikt. Hierbij is de (in all honesty) geweldige tip om als je er kans toe ziet eerst naar Manila te gaan en een HSBC bank kantoor op te zoeken. Hier is het maximum opnamebedrag 40k (650 euro) en je betaald geen fee! Helaas hebben ze volgens mij alleen in de rijkere delen van Manila ATM’s (Makati en BGC). Als je niet in Manila bent heb ik ook altijd succes gehad bij de 7/11 waar je 20k kunt opnemen per keer (met 220 fee ofzo).
Een ander ding dat je zult zien langskomen is GCash. Dit is een online betaalmiddel dat aan je telefoonnummer gekoppeld is, waarmee je kunt betalen en geld kunt overmaken. Wat op het moment vooral belangrijk is om te weten, is dat je als toerist bijna geen enkele actie kunt uitvoeren. Je kunt er via een 7/11 geld op zetten, je kunt in zeer beperkte mate in een winkel betalen… maar alle andere dingen werken pas als je ‘verified’ bent… en daarvoor heb je een ID uit de Filipijnen nodig of een verblijfsvergunning. Ik heb begrepen dat er aan het eind van het jaar mogelijk een toeristenversie komt, maar nu kun je er dus weinig mee… vooral niet onbelangrijk omdat freelancers – die hoogst waarschijnlijk scammers zijn – via deze methode een aanbetaling willen.
Goed dan nu naar de wijven, nou ja bijna dan. In het verhaal over de online opties zijn weinig echte acties voortgekomen. Een online platform met honderden hoeren zoals Thai Friendly is er niet echt; de lokale versie Pinay Love lijkt er op als je in de app zit, maar de hoeveelheid meiden is ontzettend veel lager en een behoorlijk deel is op zoek naar iets anders dan klanten. Ik heb begrepen dat er wat te vinden is op Facebook in ‘groepen’ met de locatie waar je bent en de woorden ‘walk’ of ‘klaw’ (walk in omgekeerde volgorde), wat het lokale eufemisme voor hoereren/tippelen/prostitueren is. Ik moet zeggen dat ik zelf niet heel veel relevants in die groepen heb gezien en al helemaal weinig meiden waar ik iets mee zou willen. Ik heb begrepen dat sommige buitenlanders maanden van tevoren hiermee bezig gaan en bij de lijst ‘vrienden’ van zo een meisje dan dames proberen te vinden etc, etc… lijkt me wat veel moeite voor een weekje vakantie:cool:. Dan is Telegram een stuk handiger (in potentie). Sowieso zijn er tamelijk wat groepen te vinden met de combinatie van ‘Pinay’ en ‘walk’ of ‘klaw’; je kunt daar nog een locatie aan toevoegen als je wilt. Ook via de ‘mensen in de buurt’ optie – sinds de arrestatie van de grote baas van Telegram, werkt deze niet meer – kun je veel relevante accounts en vooral weer groepen vinden (in Manila vind je hier alleen groepen die echt op Aziaten zijn gericht). Mijn advies zou zijn om hier niet zozeer af te gaan op de vele advertenties die door meiden geplaatst worden in die groepen… maar als je op de titel van de groep tapt, zie je een lijst met alle leden van de groep en wanneer ze voor het laatst in die groep gekeken hebben. Daar zitten dus ook heel veel meiden tussen die niet elk uur een vast tekstje plaatsen; als je er op tapt staan er vaak heel wat foto’s en wat de mogelijkheden zijn. Ook hier moet je op zoek naar ‘walk’, want er zijn ook zat meiden die alleen 'VCS' doen…wat dus video ‘seks’ betekent. Overigens wordt in deze groepen ook veel andere ‘content’ aangeboden, gerelateerd aan één van de bedenkelijke dingen waar zowel de Filipijnen als Telegram om bekend staan (nee, geen drugs… nou dat ook af en toe):frown:. Enigszins shocking om te zien als non-onion browser en ik zou gewoon snel doorscrollen.
Nou blijft het altijd maar de vraag hoeveel van deze ‘meiden’ scammers zijn. Er wordt namelijk nog wel eens om een downpayment van 300 of 500 van die Zloty’s gevraagd. Een behoorlijk deel van de ervaren hoerenlopers zal terecht zeggen dat ze hier niet aan mee doen en waarschijnlijk is dat het slimste. Hier komt dus ook mijn ervaring met GCash vandaan. De eerste keer tamelijk bleu 300 (<5 euro) op het aangegeven telefoonnummer gezet (aangezien je niks mag doen in Gcash zelf) en daarna direct geblokt door dat account:rolleyes:. De tweede keer eerst nog een echt meisje aan de lijn gehad die min of meer hetzelfde verkondigde als in het app verkeer daarvoor… maar achteraf gezien was het feit dat videobellen was uitgezet, een hint:cool:. Deze wilde na de 300 nog eens 1000 als ‘security fee’, welke ik dan zou terug krijgen in het appartement. Ik was me er natuurlijk tamelijk van bewust dat het wel weer een scam zou zijn… maar het was opvallend hoe de persoon aan de ander kant van de lijn ruim anderhalf uur met me bleef appen (terwijl ik met een GT aan het water lag). Was nog tamelijk overtuigend en ik zou liegen als ik niet een beetje hoop had dat er toch iets zou gebeuren:redface:; vandaar dat ik me toch nog maar eens naar een 7/11 sleepte. Geld op een Gcash account zetten via de 7/11 gebeurt in 2 stappen. Eerst geef je op een computerterminal aan welk telefoonnummer en welk bedrag… dan wordt er een bonnetje uitgeprint, waarmee je bij de kassa kunt afrekenen. Deze keer dus een bonnetje voor 1000 geprint, fotootje daarvan doorgeappt… en maar even een paar minuten gaan rondkijken in de winkel. Geen verassing dat ik na een paar minuten geblokt was door dat ‘meisje’, waarna ik dat bonnetje natuurlijk onbetaald in de prullenbak liet verdwijnen. Hierna was mijn vertrouwen wel weg, ondanks dat ik met nog een handvol meiden heb zitten appen… enkelen wilden toch echt een downpayment en deelden allerlei Telegram groepen met succesvolle betalingen en afspraken met eerdere klanten, anderen wilden geen DP maar je moest wel eerst voor een paar honderd wat van hun filmpjes kopen, eentje die erg bereidwillig was, maar pas een paar dagen later op mijn bericht reageerde… toen ik alweer elders was. Er is vast veel te regelen, maar ik had al redelijk snel van ‘als je voor prijs x naar mijn hotel wilt komen, prima…maar ik doe geen andere stappen meer’. Mogelijk is dat al met al ook de beste houding.
Bijna nog vergeten dat ik een ‘mooi meisje’:rolleyes: van Pina Love naar mijn hotel had uitgenodigd… waar dan uiteindelijk twee bakla verschenen (de lokale term voor ladyboys). Heb ze 1000 lokale Roebels gegeven en weggestuurd. Nog een tijdje naar die foto getuurd… laten we zeggen, goed gefotoshopt. Op één van de eilanden overigens op het strand een meisje tegengekomen dat ik ook op Pina Love had gezien en die zag er in real life beter uit en had gewoon de juiste ‘bits’ onder de gordel.
Angeles City Pampanga
Nu eindelijk bij de eerste avond, waar ik incheckte in het Penthouse hotel met dagelijkse escorte naar mijn kamer:cool:. Een goede metafoor voor de hele trip, enkele erg goede dingen (bed, beddengoed, stille airco die je aan kon laten, locatie) en enkele slechte dingen (versleten meubels, matige geluidsisolatie, maar 2 handdoekjes per dag, TV volkomen nutteloos). Na me even te hebben opgefrist was ik rond een uur of half 12 op Walking street… een paar barretjes ingegaan en een paar drankjes met meisjes gedaan (welke me eerlijk gezegd meer waren opgedrongen dan dat ik ze zelf gekozen had). Het was direct al duidelijk dat de serveersters en mamasans hier een stuk ‘pushier’ zijn dan in Thailand. Het viel me allemaal niet mee. Tegen half 3 zag ik op straat dan enigszins onverwacht een redelijk leuk meisje uit een van de disco’s komen (geen girly bar, maar wel freelancers in de regel). Even oogcontact en redelijk snel daarna onderweg om voor een eurootje of 30 een ST te doen. Meisje van 20 met lekker strak lijfje, gebit wat minder… qua looks in de lagere regionen deze trip, maar ‘I’ve had worse’. Service erg afwachtend… maar wel lekker om die eerste nacht even te neuken. Zoenen wat terughoudend, maar ok. Overigens voor alles wat volgt: TZ was altijd standaard onderdeel van de sessies in de Filipijnen; soms goed, soms heel goed en soms zoals deze dame wat weifelend. Haar later nog een aantal keer gezien op Walking street, maar gelukkig was ze altijd met iemand/iets anders bezig, want niet echt herhalingsmateriaal.
Even wat algemeens over de dames in Angeles (of de Phillie Willy in het algemeen). Op mijn tweede dag heb ik wat bekenden nog laten weten dat maar 5% van de vrouwen hier interessant zijn, maar dat percentage steeg toch langzaam wel steeds meer.:redface: Heb ik in Azië in het algemeen wel vaker gehad. Dit komt in Angeles mede omdat je de werking van de barretjes een beetje moet kennen (zie volgende paragrafen), maar ook omdat je in den beginne een hele groep meiden letterlijk en figuurlijk over het hoofd ziet:biggrin:. De eerste keer in de SM mall heel veel meiden in schooluniform die ruim onder de 1.60 zijn… dan kom je langzaam aan er achter dat de Filipino gewoon echt heel klein zijn – wat het extra hilarisch maakt dat basketbal de favoriete sport is:) – en de meeste meiden rond de 1.55 blijven steken; voor mijn bakla radar wantrouwde ik iedereen boven de 1.60 hier. Op die ene serveerster van eind 30 na, is de zwaarste Filipijnse die ik op mijn hotel heb gehad deze trip er eentje van 39 kilo geweest (ook de langste met 1.58). Volgens mij ook voor het eerst dat ik hand in hand met een meisje heb gelopen die uitriep dat ik bijna 3 keer zo zwaar was als zij (nou goed, zij zei bijna 4x... en ik verbeterde haar naar bijna 3x, kwaliteitsonderwijs enzo; focking 32 kilo:wand:). Daarnaast zijn die uniformen ook voor vervolgonderwijs en niet alleen middelbaar onderwijs… al maakt ook dat niet zoveel uit kennelijk:redface:. Was toch een wat vreemde situatie toen ik vlak na een rondje rollebollen knuffelseksen, onder de dekens wat met mijn snoesje lag te voetjevrijen– lekker in elkaars lichaamssappen namarinerend, jeweetweltoch:tongue: – terwijl ze het over haar ‘education’ had: “Ahh, wat studeer je” …’11th grade, High School’. Haar uitleg dat ze in de zomer maar een halve dag school hebben verklaarde waarom ik overal waar ik kwam rond het middaguur leeglopende scholen met heel, heel veel kids heb gezien:redface:. (Wellicht ter overvloede, meisje was 18 en uit een bar, had die specifieke ID die barmeisjes krijgen en deze is ook in mijn hotel nog gecheckt).
Als je nieuw bent in Angeles kan het even duren voor je de barretjes een beetje door hebt, zeker als je met ervaring uit Thailand en Cambodja hierheen komt. De belangrijke aandachtspunten komen zo, eerst een korte beschrijving van het landschap. Dat is helaas een wat treurig verhaal. Walking street/Fields Avenue is het episch centrum natuurlijk… hier vind je de meeste gogo barretjes (en eigenlijk is dat het enige type girly bar dat er is) maar zelfs hier zie je dat (vooral) het oostelijke deel (kant van de Mac) heel wat leegstaande gebouwen heeft. Ook die altijd populaire normale barretjes aan de uiteindes van Walking street zijn inmiddels gesloten; als je op het deel van Fields Avenue komt waar je ook verkeer hebt, zitten en nog een handvol gogo barretjes… maar dat was zelfs een paar maanden geleden nog een stuk meer. Je zou kunnen zeggen dat de helft van de gogo’s hier een gesloten deur hebben:cool:. Dan zijn er een heel stuk verderop aan deze weg (inmiddels heet deze dan Perimiter road) nog wat barretjes met oudere dames die op Walking street weinig meer te zoeken hebben. Ben één keer hier wat gaan ontbijten in Margaritaville en bij twee plekken even kort binnen gekeken…geen reden om terug te komen:cool:. Ik heb begrepen dat het ‘vroegah’ vol met barren zat in deze regio en dat mensen vaak het Clarkton hotel als goede locatie zagen. Nu zou ik die plek (net als Lewis Grand overigens) als volkomen afgelegen beschouwen. Ook ‘blow row’ heet nu gewoon A. Santos street…met nauwelijks barretjes meer. Ik heb het idee dat alleen Soi6 in Pattaya al meer bars en meiden heeft dan alles wat Angeles nu te bieden heeft samen:cool:…en te bedenken dat Pattaya ooit het kleine broertje van Angeles was. Overigens wel opvallend dat de grote tattoo/cosmetische chirurgie trend hier nog een heel stuk minder voet aan de grond heeft gekregen als in Thailand. Duidelijk bonuspuntje hiervoor:freu:.
Voor Fields Avenue is nog interessant om op te merken dat de meeste gogo bars onderdeel zijn van 3 ‘groepen’. De bekende westers georiënteerde Wolfpack group en 2 Koreaanse groepen; dat is overigens niet heel gek, want ik schat in dat inmiddels 80 tot 90 procent van de mannen nu Koreaans is. In het vervolg gaat vast wat irritatie over de bibimbapvreters doorsijpelen, maar het lijkt me dat Angeles zonder de Koreanen helemaal afgelopen zou zijn:frown:. Met die paar dozijn Yanks op social security kun je het hier niet draaiende houden. Je zou denken dat ik dan veel in de Wolfpack barretjes heb gezeten… maar eigenlijk viel dat erg mee, om de simpele reden dat er relatief weinig mooie meiden zitten en ze daarnaast ook relatief prijzig schijnen te zijn. Atlantis bv is misschien wel de grootste toko, maar de paar keer dat ik even binnenkeek zag ik geen klanten en misschien een tiental dames met… eh ervaring. De mooiste meisjes zitten absoluut in de Koreaanse barren en dat zorgt er soms voor dat meisjes onbereikbaar zijn voor een ‘Foreigner’ (Koreanen vallen niet onder deze groep:rolleyes:). Zo is er via Koreaanse forums en apps allerlei contact waardoor meiden van te voren geboekt worden of met wagentjes worden opgehaald om naar hotels te worden gebracht. Daarnaast zijn er een behoorlijk aantal meiden die duidelijk geen interesse hebben in westerse klanten:rolleyes:, of duidelijk excuses verzinnen als je ze aanspreekt (terwijl er genoeg oude en onsmakelijke Koreanen rondlopen die daar geen last van lijken te hebben). Ik heb verschillende verklaringen gehoord: bang voor de witte piemel, Koreanen tippen onnodig veel, Koreanen zijn van het korte neuken (al vertelde de dame die dit bevestigde ook over die ene Koreaan die haar 8 keer geneukt heeft zonder tip:biggrin:), ook wat indirecter dat de Koreanen dusdanig racistisch zijn dat dames die met een blanke gezien worden, daar later last van kunnen krijgen met Koreaanse klanten. Misschien vinden ze Koreanen gewoon leuker:tongue:. Hoe dan ook, soms is het tamelijk irritant dat je duidelijk 2e rangs klant bent, maar zo is de situatie op het moment nu eenmaal:asshole:.
Dan nu misschien het belangrijkste om hier te benoemen: je moet het in Angeles strategisch aanpakken; dat doen de Koreanen ook. Ten eerste is het opvallend – en heel erg anders dan Thailand – dat je om 10 uur in de ochtend al barretjes hebt die open zijn. Rond een uur of twee zijn er heel wat al open, maar dat betekent natuurlijk niet dat er overal al veel meiden zijn… maar zo rond een uur of 6 is eigenlijk overal de avondshift wel binnen (oftewel de mooiste meiden). Het is best geinig om tussen 6 en 7 uur een biertje te drinken aan de rail van Kokomos… je beseft je dan dat je best veel leuke meiden ziet lopen; in de meeste gevallen komen ze uit een bar omdat ze net gebarfined zijn. Als je dan om 8 uur eens denkt zelf een meisje te zoeken, ben je simpelweg te laat:mad:. Natuurlijk zijn er nog best veel meiden overal, maar niet meer zo veel jonge en mooie meiden (tenzij ze met hun klant aan het barhoppen zijn). Natuurlijk is de precieze timing niet overal hetzelfde, zo heeft het aardige Cosplay tussen 16 en 19 uur altijd de beste tijd met tegelijk dag- en avondlineup aanwezig… maar wees op tijd! In de echte avonduren heb ik eigenlijk de hele week weinig succes gehad.
Dan nog erg opvallend dat de bars er echt op gericht zijn om barfines te regelen. Als je eenmaal een drankje met een meisje doet lijken de mamasans en serveersters ervan uit te gaan dat je gaat barfinen (en pushen dat ook)…met toch wel pijnlijke situaties als ze je bij vertrek verbaasd vragen ‘jullie gaan niet neuken?’, terwijl madame je net een excuusje heeft verkocht (en dat soms komisch duidelijk probeert over te brengen met gebaren:)). Ik besef me terdege dat dit precies is waar ik steeds om roep als ik het over Thailand heb (waar drankjes verkopen ruim boven barfinen staat):redface:, maar ik moet toegeven dat het tot relatief saaie bars leidt. Als je niet naar iets te neuken zoekt… is er eigenlijk niet zo veel aan in Angeles:cool:. Bars met publieke actie zijn er eigenlijk niet, misschien een beetje in de Wolfpack bars zoals Lolipop… maar niet zoals elders wel mogelijk is. De meeste bars zijn: zitten, meisje uitkiezen en na een drankje samen de deur uit. In sommige bars (Wolfpack) wordt er nog een beetje in bikini gedanst, in sommige bars hebben ze wat ‘shows’ genoemd wordt… maar dat is in bepaalde formatie (en meestal in jurkje) over het podium lopen; in ieder geval beter dan sommige Koreaanse bars waar de meiden letterlijk in hun eigen kleren op de bar zitten of stilstaan tot er eens een laserlicht van een Koreaan op ze gericht wordt (High Quality en Bliss waren de ergsten).
Buiten een meisje zoeken blijkt er dan in Angeles niet bijster veel te doen. Je kunt een beetje gaan poolen in een Amerikaans sportbar en met de mooie meisjes die er werken flirten (welke dat ook zeker terugdoen). Het is me niet helemaal duidelijk geworden wat het idee achter/van die meiden waren:gruebel:. Zeker vroeger in de avond kan het best aardig zijn om ‘on the rail’ te zitten en mensen te kijken bij Phillies, Kokomos, Papi’s of Cafe Meilleure… allemaal normale bars aan Field Av, waar het ook opvallend is dat de meiden die er werken praatjes komen maken die je normaal niet zo snel hebt in de horeca. Je komt hier ook nog wel wat ‘bekende’ youtubers tegen, vooral Scotty boy zat vaak bij Phillies met de freelancers aan de straat te kletsen. Opvallend genoeg weinig tot geen live muziek, terwijl de rest van de wereld vol zit met Filipijnse coverbands. Eigenlijk een bestemming waar je netjes op tijd naar bed kunt:).
Dan nog iets proberen te zeggen over prijzen… buiten dat het duur is geworden (door de Koreanen?), gaat het ook alle kanten op. De Koreanen houden het kennelijk goed bij, dus voor je trip eens met translate op zo een forum proberen te komen is mogelijk wel de moeite waard. In ieder geval zijn de ladydrinks (en dus ook mamasandrinks) relatief duur aan 350 pesos; hiermee ongeveer de prijs van de duurste gogo’s in Pattaya. Dan heb je daarnaast nog de barfine die in Angeles zowel de prijs voor de bar als de dame bevat (al wordt een tip altijd gewaardeerd:rolleyes:). Prijzen op walking street zijn nu vooral 4500 en 5000 (75 a 80 euro), al zijn er ook uitschieters naar 6, 7 of 8K… dit zijn vaker de ‘black tape models’ waar ik sowieso niet echt interesse in had; ik las gisteren dat in Madonna een paar 9k meiden zit. Kennelijk zijn de gogo’s buiten walking street ook wel eens 3500 en voor een waitress heb ik 4k betaald. Nou is het inmiddels een punt van onduidelijkheid, wat je hiervoor dan krijgt:cool:. In het verleden was het altijd long time (dus tot de volgende ochtend), nu schijnen veel meiden uit te gaan van short time. De paar keer dat ik het gevraagd heb, kreeg ik inderdaad 3 tot 4 uur te horen (en was het uiteindelijk minder). Enkele clubs hebben ook verschillende prijzen voor ST en LT… zo hebben de meiden in het eerder genoemde Cosplay allemaal een kaartje met hun naam erop en als deze groen is, zijn ze beschikbaar voor LT voor 4500; als deze geel is alleen voor ST a 3000 en rood als ze aan de klats zijn of voor cherry girls. Deze transparantie is erg fijn en heb ook enkele keren een prima ST geregeld hier om 16 uur (wat dan weer een strategische fout was, want laat in de avond ging ik dan weer tevergeefs op zoek tussen wat er nog was overgebleven:cool:).
Gezien de prijs van de ladydrinks en de houding van sommige meiden, las ik voor mijn trip het advies om nog voor het drankje te vragen of de dame überhaupt barefined en of ze ook met jou barfined (zou je nog ‘vandaag?’ aan kunnen toevoegen). Dat vond ik wel heel bot klinken en leek me niet direct een fijne start van een ontmoeting. Ik snap het inmiddels helemaal. Op één van de avonden heb ik geloof ik 5 keer met een meisje gezeten ( in verschillende bars) die dan allemaal om wat voor reden dan ook niet gebarfined konden worden:rolleyes:, maar wel vriendelijk hun ladydrink accepteerden. Nou was één van die meisjes de duidelijke nr1 in Cosplay, met een rood kaartje. Uitsluitend een gefaalde poging om misschien voor een latere keer wat voorwerk te doen:redface:, dus mijn keuze en er werd van tevoren expliciet gezegd dat ze niet te barfinen was deze dag (zoals gezegd, ik mocht die toko wel). In andere plekken is het dan allemaal een stuk minder duidelijk; blijkt een meisje er pas een paar dagen te zijn ‘dus ik barfine nog niet’; ben net ziek geweest, dus beter om vandaag niet te barfinen; in sommige bars zijn de meiden op afstand en blijven redelijk uitdrukkingsloos en zijn het de serveersters en mamasans die aggressief je een meisje proberen aan te smeren… even te lang naar iemand gekeken en ze wordt gesommeerd, blijkt ze na de eerste slokken alleen op Koreanen uit (en het was toch een schatje:redface:…maar plots ‘aan de rode klats’:rolleyes:), helemaal irritant: meiden die op het podium lollig doen en flirtend zich aan je ‘aanbieden’… komt dan heel giebelig naast je zitten om na haar eerste slok te zeggen ‘oh, ik ben al gebarfined vandaag. Mijn klant komt straks’. Die ene dag ben ik echt tamelijk pissig van heel Walking street weggelopen:mad:.
Nou klinkt dit allemaal heel negatief:tongue:, maar er zijn genoeg dames die wel witte pik willen en dan is het eigenlijk wel fijn dat je binnen 10 minuten op weg kan zijn naar je hotel. Een aantal keer dus die ST gedaan, die in de regel inderdaad betekent dat ze na een keertje neuken wel weer richting de deur aan het denken waren. Bij sommige meisjes heb ik het zelf niet slim aangepakt door zelf geen enkele aanstalten te maken om na het neuken nog iets te doen, en dan gaat ze zich maar aankleden op een gegeven moment; misschien ook omdat mij post-orgasm interesse in die meiden met de jaren een steeds dieper dal invalt:tongue:. Een paar keer is een meisje ook blijven slapen (hadden er meer kunnen zijn)… grappigste hierin was de dame van laat in de 30 (best mooi en vooral een erg leuk gesprek op een avond dat ik nergens ook maar iets interessants had gezien; wist toen niet eens dat de serveersters in de meeste plekken ook te barfinen zijn). Die vroeg direct bij binnenkomst van de kamer ‘aan welke kant slaap ik?’. Had meteen het idee, dat is een dame uit de tijd waarover Dupke altijd sprak in LR of Babylon:). Die maakte me midden in de nacht nog wakker om nog eens extra te neuken, buiten de standaard avond- en ochtendwip… was wel een beetje stalkerig op whatsapp daarna:rolleyes:. Leukste meisje was de middelbare scholiere, welke begon als een ‘sorry, menstruation’ … maar wel gevolgd met: morgen ben ik weer good to go. Toch even gecheckt of dat ook voor mij gold en haar de volgende dag maar vroeg opgepikt om een uurtje of 5. Mooi meisje dat best schuchter was (en me ook aan iemand irl deed denken:redface:), heel goed tongzoende en heel knuffelig bleef onder de dekentjes. Was een beetje verrast toen ze voorzichtig informeerde tot hoe laat in de ochtend ik haar bij me wilde houden. Nou had ik niet echt een avondplanning bedacht waar een Filipijnse tiener in voorkwam:eek:, daarbij kreeg ik wel heel veel verhalen van overleden familieleden te horen (mijn oom gisteren nog!), tijdje samen tiktok gekeken en ik had al snel iets van ‘kom, nog een ronde en dan mag je daarna wel je ding gaan doen’ (rouwen om oomlief?). Dus ja, voor die echte long time zou ik zeggen: zorg dat je netflix ofzo paraat staat:)
.
Voor ik de trike naar Clark airfield pak, nog wat opvallende dingetjes zoals het schermutselingetje in de donkere zijstraten tussen A. Santos rd en MacArthur Highway. Hier lopen in het donker ook wat mamasans en bijbehorende meiden rond (voor locals meer kennelijk). Had daar ergens een berichtje over gelezen en was wel nieuwsgierig. De mamasans redelijk pushy en wilden al meiden daar naar toe laten komen van elders… iets verderop een mooi koppie in het donker en voor 1500 lokale lira leek het me vooral wel geinig om te zien hoe dat gaat. Short time hotel in de straat (waar je direct voor de deur je auto kan zetten). Paar honderd voor die kamer en de kerel vraagt of je 1 of 2 rubbers wilt. Naar mijn idee een standaard Filipijnse kamer met stromend water (al komt de helft op de verkeerde plek uit de douchekop) en snel onder het bed wegschietende kakkerlakken als het licht aangaat:). Bed leek redelijk schoon… en nu bleek die twintiger een maand of 7 zwanger:eek:. Was me in de donkere steeg niet opgevallen. TZ was erg mager en bij het neuken dacht ik toch opvallend veel aan ‘kopstoten’… waardoor het redelijk snel duidelijk werd dat het niet heel succesvol zou worden. Werd nog aangeboden om voor 1k nog een andere meid te halen omdat ik die kamer toch al had, maar voor mij was eigenlijk wel duidelijk dat ik het toch beter bij de gogo’s op walkingstreet kon houden.
Ook opmerkelijk en vooral hoopgevend ten aanzien van de op Korea gerichtte meiden in de gogo’s zelf… ik ben een aantal keer groepjes giebelende jonge meiden op Walking street tegengekomen, die kennelijk niet in de bars werkten (nog?) maar dan samen een aantal keer heen en weer liepen en wel heel erg contact zochten en me met het standaard ‘hello sir’ aanspraken. Freelancers denk je dan, maar die praatjes leidden dan heel giebelend nergens echt toe (dacht een tijdje dat het aan mijn contactuele eigenschappen lag;)). Op één avond een
https://www.youtube.com/watch?v=bD1TRfMinEsgezien dat me niet simpelweg toelachte, maar na het voorbijlopen zich omdraaide om me met een bijzonder stralende lach indringend aan te spreken. Die avond nog een paar keer gesproken (en ook gezien dat ze bij sommige gogo’s informatie uitwisselde met portiers en mamasans). Giebelende praatjes van een minuut of twee, maar als je dan vraagt of ze ergens mee wil was het ‘no, we go home… see you later’. Eerste keer was meteen lomp ‘naar mijn hotel’; daarna of ze wat wilde gaan drinken; of whatever, maar breed glimlachend werd dat steeds toch maar niet gedaan:mad:. Ook bij de mac een keer een mcflurry gaan eten, zat bij de deur en plots voel ik een hand langs mijn nek/haar gaan, zie ik inmiddels buiten een dikkig meisje lachend naar de tafel achter me wijzen, waar dan een groepje middelbare scholieren zat… waarvan de meisjes allemaal glimlachend naar mij zaten te kijken/zwaaien:redface:; de jongens keurden me geen blik waardig gek genoeg:tongue:. Wat moet je daar nu mee? Niets, maar het geeft misschien wel aan: whitey is nog niet uitgespeeld in de Phillie Willy. Verklaart misschien ookwaarom veel westerse bezoekers direct de provincie in gaan en Angeles links laten liggen. Als je zin hebt, een passend clipje van
https://www.youtube.com/watch?v=aTErDSVIhjI.
Boracay
Na dat weekje Angeles had ik even een onderbrekinkje ingepland voor een paradijselijk eilandje. Daarvoor heb je in de Filipijnen best wat opties, maar ik hield het bij de meest voor de hand liggende plek: Boracay. Het vliegveld ligt op het grotere eiland vlakbij… en mijn tip zou zijn om ietsje meer uit te geven voor een goed hotel met eigen transfers. Vooral Henann is dan handig: die keten heeft 7 of 8 hotels vlakbij elkaar en bieden voor een extra 2000 peso ook een transfer van en naar het vliegveld; daarnaast: ze hebben geen probleem met ‘gasten’, wat lang niet overal zo is. Dit is erg relaxt, omdat je gewoon op het vliegveld een stikker op je shirt krijgt, je baggage afgeeft en via busje-bootje-busje bij je hotel weer met je bagage verenigd wordt. Je kunt ook zelf dingen regelen, maar dan moet je eerst in de rij voor een busje/ trike naar de haven, daar een bootkaartje regelen, ergens anders een environmental fee betalen, op de drukke pier je bootje vinden, aan de andere kant vervoer naar je hotel regelen… en geen van deze stappen onder het genot van airco:tongue:. Het was erg fijn om direct langs deze chaos naar de boot van Henann zelf te worden geleid. Hotels zijn ook prima resorts met goede faciliteiten en prima ontbijt.
Hoewel dit soort resorteilanden echt helemaal niet bij mij passen, heb ik me hier prima vermaakt. Vooral fijn dat er middendoor het eiland een weg loopt, maar langs de uitgestrekte stranden lopen geen wegen. Je loopt van het zand de hotels of horeca in (in Thailand loopt er altijd weer een beachroad tussen strand en plekken waar je wilt zijn). Ook opvallend dat er vooral veel Pinay uit Manila zijn en heel veel Koreanen. Toch ander gevoel dan westerse overheersing. Ook niet te onderschatten na een week in Angeles: goed eten! Ik heb begrepen dat er expats zijn die eens per jaar naar Boracay gaan, uitsluitend om eens goed te kunnen eten:). Als eiland is het ietsje duurder dan elders, maat nog steeds een stuk goedkoper dan op Scheveningen. Met een bucketje San Miguels de zonsondergang bekijken bij Epic en daarna een paradijselijke strandwandeling over het uitgestrekte strand richting de luxe hotels in ‘station 1’…ik klink als een wijf, maar dat zijn toch ‘can’t believe this is real’ momenten.
Absoluut ook een geweldige plek om een provinciemeisje mee naartoe te nemen. Heb ook heel wat gezwijmel gehoord toen ik mijn plannen voor de trip in de barretjes van Angeles besprak. Echter wat lastiger om een meisje ter plekke te vinden, maar zeker niet onmogelijk. Telegram gaan we het maar niet meer over hebben, maar er zijn wel wat beach walkers te vinden in de avond en kennelijk komen later in nacht de ‘mooiere’ freelancers naar Epic om te clubben. Ook in de voordelige Exit bar kun je wat vinden, maar die toko is vooral erg druk met backbackers en dat soort volk. Ik had stellig het idee dat de vele meisjes die massage aanboden, ook echt alleen massage gingen aanbieden.
Uiteindelijk niet veel zin gehad om er nachtwerk van te maken en buiten dat een groot deel van de beach walkers bakla zijn, is de rest over het algemeen niet heel interessant. Het is ook niet handig/bevorderlijk voor die meiden dat het soms lastig is om een vakantievierende jonge vrouw te onderscheiden van iemand die aan het werk is (je ziet soms wat langskomen:baby2:). Als alleen rondlopende kerel wordt je ook tamelijk direct aangesproken door die dames, of zelfs achtervolgd door piepende bakla’s:rolleyes:. Op een van de avonden nog een tijdje met een meisje zitten praten op een boomstronk aan de zee… waarbij zij het idee leek te hebben dat ik nogal groen was en niet wist waarvoor ze daar was. Was een schattig praatje (waar ook de eerder genoemde quote over de VS en China uit volgde); pas toen ik de term ‘bakla’ een keer gebruikte, keek ze even wat anders naar me en werd me meteen een ‘massage’ aangeboden:cool:. Uiteindelijk een dag later vlak bij Exit een erg slanke en best leuke meid gezien die ook één van de 5 profielen op Pina Love was. Dat wist ik vooral omdat ik op de foto’s direct had gezien dat deze bij het ABC hotel aan Fields Av in Angeles waren genomen. Lekker meisje, die eerst bij het hotel nog een formuliertje moest invullen (uit de map waar deze in verdween, bleek dat ik allerminst de eerste/enige was die eens een meisje had meegenomen naar wat overdag toch echt een familieresort was). Sessie was prima en het lijf nog lekkerder dan het er uit zag. Geloof 2k of 2,5 schade:).
Manila
Mijn transport naar- en aankomst in Manila, verliepen wederom onverwacht soepel (extra betalen voor een exit row is bij Cebu Pacific absoluut aan te raden). Grabje naar het hotel…en eigenlijk werd bevestigd dat mijn geklaag over hotels vooral op Angeles valt toe te spitsen. Het 1898 Colonia en las Philipinas hotel was veel beter dan ik had verwacht en niet te vergelijken met dat ding in Angeles dat even duur was. Ook mooi gelegen aan de P Burgos straat wat inmiddels eigenlijk de enige overgebleven plek is in Manila waar je gogo bars vindt (bars waar meiden werken die je kunt neuken). Ook de bekende instagramspot ‘The Filling Station’ zit hier, wat op zijn minst de moeite waard is voor een lunch ofzo.
Dit ligt allemaal in het kekke business district Makati en iets verderop ligt Bonefacio Global City (BGC), met veel mooie publieke ruimtes, parken, rijke locals in hippe koffietentjes. Als je er rondloopt denk je ‘dit is heel mooi en gaaf’… als je dan eens een glimp van andere delen van Manila hebt gezien, bekruipt je slechts één gevoel: het bestaan van BGC in Manila is walgelijk. Het contrast is echt heel wat anders dan in Thailand, Vietnam of Cambodja. Voor degenen die zich het breekbare, gevoelige indiefilmpje Elysium nog herinneren: dat moeten ze op Manila hebben gebaseerd:mad:.
Misschien is de ligging van P Burgos ook de reden ook voor de tamelijk belachelijke prijzen die hier de norm zijn. Barfine is in de meeste gevallen 3900 of 4200 en dan vragen de dames daar 5 of 6k bovenop voor short time (ik hoorde altijd 3 uur, ook wel gelezen dat 2 uur de standaard is nu). Dat is 150/160 euro om een rondje te neuken:eek:. Dan zijn er nog 2 toko’s die om onduidelijke reden 7700 aan barfine vragen en minimaal 10k voor st (zijn ze bezopen ofzo:eek:?). Deze info overigens van een Amerikaanse expat die daar recentelijk een paar youtube filmpjes over heeft gemaakt (de plekken waar ik ben geweest klopten exact met zijn verhaal); kwam hem toevallig nog tegen in een (goede) burgerjoint in Boracay (Two Brown Boys), waar hij aan het livestreamen was en mij volgens mij met een bakkes vol druipend saus in beeld heeft gehad.
Er lopen hier ook de nodige freelancers rond die je ‘massage’ aanbieden. Dat is een stuk voordeliger dan de bars. Veel daarvan zijn echter bakla, veel van de anderen zijn niet erg interessant en ik heb één heel mooi meisje gezien op de eerste dag… maar vond 5k wat aan de hoge kant; later niet meer gezien helaas:redface:. Opvallend dat ik in sommige (non-lady) bars op de wc waarschuwingen over de freelancers zag hangen… :cool:
Tja, dan de alinea waar ik het minste zin in heb:cool:. Ik zou het mijn ‘ergste’ p6 ervaring ooit noemen, ware het niet dat ik wat dames ken die niet meer onder ons zijn:heul: (al had dat gelukkig nooit met mij direct te maken). Een aardig uitziend meisje op straat dat massage aanbood. Even gesproken en voor een redelijk prijs full service; wilde liever naar een short time hotel dan mijn hotel, dat zou een red flag moeten zijn:cool:… dat was al 100 peso duurder dan beloofd voor een ‘deluxe kamer’ die alles behalve luxe was. Het was bij de receptie tamelijk druk met mensen die kwamen en gingen, waarbij wel opviel dat het leek alsof ze meer informatie aan het delen was dan alleen dat we een kamer wilden. Het lijkt me dat die types een grotere rol in het geheel spelen dan alleen kamers verhuren (viel me later ook op dat veel freelancers zich rond dat hotel begaven):cool:. Maar goed, met een man of 8 in de lift en op verschillende verdiepingen eruit. Een man of 4 op de onze, en pas in de kamer viel me op dat een tweede meid met ons mee de kamer in was gekomen:eek:. ‘Alleen om te helpen met de massage’ kreeg ik te horen:rolleyes:. Op dit moment had ik voor een paar k nog weg kunnen komen denk ik. Enigszins mopperend maar gaan douchen en na iets wat je nauwelijks massage kunt noemen, had ik de tieten van mijn meisje in mijn gezicht en was het natuurlijk dame nr 2 die al bezig was met wat W2 ‘seksuele handelingen’ zou noemen:rolleyes:… en toen hoorde ik de wc spoelen:eek:. Het hele verhaal stilgelegd en door even heel streng te zijn, werd de 3e en bijzonder dikke dame (die kennelijk binnen was gekomen) weggestuurd; 2e dame was niet bijzonder interessant…maar ook niet wanstaltig ofzo. Pissig, maar ze hadden wel geluisterd:confused:. Wat nu? Eigenlijk geen zin meer, maar had wel genoeg om beide actieve dames te betalen…dus maar weer verder gegaan (FOUT!):rolleyes:. Was een trio van niks natuurlijk en zou sowieso slechtste service in Azië ooit zijn geweest. Toegegeven, de kut van het ongevraagde meisje voelde beter dan de geboekte dame…in totaal misschien een half uur bezig toen ik het wel prima vond om er een eind aan te breien. Bij afrekenen dan het echte probleem, want we hadden allerlei dingen gedaan die niet vooraf besproken waren en dat was ‘extra’:rolleyes:. Ik had zelf überhaupt niets gedaan, ik heb op mijn rug gelegen. Proberen normaal te bespreken, maar met het passief agressieve ‘Sir! Sir!’ van twee kanten, lukte dat nauwelijks. Er werd al gebeld met who knows who… en ik wilde daar gewoon weg zijn:frown: (de discussie duurde bijna net zolang als de seks zelf). Uiteindelijk bijna 300 E achtergelaten (ik had toevallig eerder die avond 20k bij een 7/11 gepind) en beneden bij de voordeur werd eerst even naar de kamer gebeld voor ik weg mocht. Ik weet niet wat ze gedaan hadden als ik met mijn standaard 5k op stap was gegaan; weet ook niet of ik dat wil weten.
Even gaan douchen in het hotel, nog een keer geld opgenomen:tongue: en het eerdere voorval proberen te vergeten door een aantal barretjes te gaan bekijken. Voor deze avond was een paar drankjes doen genoeg. Heel wat minder bars dan in Angeles en ik vond de meiden tamelijk vergelijkbaar in looks (dus zag niet echt wat de hoge prijs rechtvaardigt). Ondanks dat sommige bars best vroeg open gaan, is het eigenlijk pas in de avond echt interessant (en op do-zat…ik was er zo-di). Wel tamelijk verschillende sfeer in de barretjes, sommige toko’s zoals Maison erg hands on en veel naakt te zien enzo, andere een stuk kuiser. Marquee vond ik echt een kuttent wegens de attitude van…iedereen, PlanB vraagt voor alles een iets hogere prijs dan de concurrentie (zonder duidelijke reden) en had serieus een stapel Yenga en 4 op een rij spellen beschikbaar om te spelen. Muziek was voor westerlingen op leeftijd in de meeste plekken bijzonder aardig moet ik toegeven. Veel 80s en 90 rock enzo.
De volgende avond had ik bedacht om eerst naar Malate te gaan. Zoals eerder wel eens gepost, het is lastig voor me om naar een plek als Manila te gaan en niet op zijn minst even te kijken wat de verschillende opties te bieden hebben. Malate is de 2e red light area die nog over is in Manila; de regio is een stuk rauwer dan Makati… maar vooral ook best ver weg. Als 3e wereld land heeft Manila nauwelijks relevant openbaar vervoer (al zijn er plannen die daar in 2029 mogelijk verandering in gaan brengen); hierdoor is het gewone verkeer ook een drama: in 2023 ergste in de wereld:cool:. Dus een 10km door de stad rond de spits (die de halve dag duurt) is een uitdaging… ik kan het alleen maar aanraden om in de spits een grab te pakken voor zo een rit:biggrin:. Zo zie je nog eens wat van het echte Manila, want grab stuurt de chauffeur door allerlei zijweggetjes (en je kunt dat gewoon zien op zijn telefoon, wat wel een gevoel van veiligheid geeft). Zo zie je nog eens wat! Op de terugweg werden de hoofdwegen aangehouden, wat sneller was… maar veel minder interessant:cool:. Had dat ritje niet willen missen:). Zoals gezegd is Malate een stuk rauwer dan Makati…er zijn ook heel veel KTV en JTV tenten die ik niet als ‘relevant’ zou bestempelen. Dat zijn hele mooie meiden, die eigenlijk allen voor zuipen en zingen beschikbaar zijn… voor veel geld is op termijn misschien meer mogelijk, maar dat moet je zelf maar uitvinden. Eigenlijk identiek aan Thaniya road in Bangkok. Eerst even in Robinson Mall rondgekeken en buiten (kennelijk soms ook binnen) vind je een behoorlijk aantal niet bijzonder aantrekkelijke tippelaars (eigenlijk overal wel in deze buurt) en ook wat mamasans op leeftijd die in de buurt kennelijk een ‘casa’ met jongere meiden hebben. Na de dag ervoor had ik weinig zin om daar heel avontuurlijk op in te gaan:frown:. Mijn doel was vanaf het begin om naar het bekende Cafe LA te gaan.
Cafe LA is de bekendste freelancer bar van Manila. Tussen de mall en die bar meerdere freelancers ontlopen en door een paar straten gelopen die me even deden verwonderen ‘is dit wel veilig’… overigens het enige moment dat ik aan veiligheid heb gedacht gedurende mijn trip, wat mogelijk aan enige naïviteit is toe te wijzen. Wel enigszins blij in dat steegje dat het veel te jonge meisje in veel te ‘sexy’ kleding alleen om wat geld vroeg en daar geen tegendienst voor aanbood:frown:.
Ik zal direct zijn: Cafe LA biedt mogelijk de leukste avond van alle hoerentoko’s in de Phillies:). Naar mijn gevoel redelijk vroeg en op een maandag, maar nauwelijks nog een zitplaats te vinden. Bar vol met freelancers – meeste ietsje ouder – en erg levendig. Beetje als een saunaclub waar je vaak door meiden wordt aangesproken. Boven dan nog een ruimte waar vanaf 9 of 10 uur een goede band speelt. Supertoffe sfeer:). Boven heb je dan ook jonge – maar niet speciaal supermooie – meiden die zich helemaal op de Jappen/Koreanen gooien en line ups voor ze doen enzo (waarschijnlijk weinig kans bij). Ik heb er uiteindelijk niet veel gedaan, maar er waren best wel wat opties en ik ga er de volgende keer zeker terug heen. Je hoeft niet elke dag op zoek naar een 18 jarige die je vriendinnetje wil spelen:tongue:. Misschien de leukste 4 uur aan ‘nightlife’ die ik in de Phillie Willy heb gehad.
Nou ja, nog wat tijd voor actie dan? Eenmaal terug in P Burgos was het de eerste de beste gogo raak. Ik ging Maison in voor wat publiek frunniken en al snel een best leuk meisje bij me dat bij het eerste drankje al druk aan het tongen was. Bij het tweede drankje ging het topje uit (mooie kleine tepeltjes) en de string opzij zeg maar. In dit alles weinig dat niet aan de verwachtingen voldeed, dus na drankje 2 maar naar mijn hotel. Leuke en energieke meid van 25 (oud!:tongue:) die naar vetrolletjes aan het zoeken was omdat ze kennelijk van 35 naar 37 kilo was gegaan:gruebel:. Lollige en lekkere sessie. Achteraf nog een hele tijd zitten lullen, rollebollen en weet ik wat. Meisje studeert Politicologie en hoopt daar wat mee te kunnen ooit… wat ik misschien wel geloof omdat ze uit zichzelf enkele dingen kon zeggen over zowel het conflict in Gaza als in Ukraïne. Zoals altijd met naakte vrouwen in bed: ik heb haar maar niet te veel tegengesproken als ze onzin verkondigde:). De hele tijd ook steeds in verschillende stadia van undress; had ze haar jurkje half aan, trok ik haar zoenend op bed en lag dat ding weer ergens in de hoek. Alleen de slip kreeg ik niet meer uit, want ‘st is only one pop’… een vingertje langs de string mocht we:gruebel:l. Uiteindelijk na bijna 3 uur de laatste tongzoenen in de gang. Absoluut een van de betere sessies deze trip.
De laatste avond voor mijn vlucht naar Thailand, hield ik het bij P Burgos. Maison maar overgeslagen omdat ik iets nieuws wilde. Lips zou de beste line up hebben… best wat opties, maar die waren nog duidelijk in opstartmodus. Na mijn drankje zei ik redelijk gemeend – tegen de mamasan die ongevraagd naast me was komen zitten:rolleyes: – dat ik later nog wel terug zou komen. Volgende toko was V8 gogo bar, dat enigszins op Aziaten gericht lijkt… maar een paar dagen eerder was me al opgevallen dat bijna alle meisjes erg vrolijk en lacherig waren. Ook nu weer het geval, waarbij een paar meisjes dansend erg indringend bezig waren ‘gekozen’ te worden. Niet mooier dan de opties in Lips, maar stralende glimlach enzo. Eén van de meisjes voor een drankje uitgenodigd. Aangezien er een groepjes Koreanen was binnengekomen (die de aandacht afleidde), kon ik alvast opmerken dat het tongzoenen prima was. Niet echt een toko voor publieke actie, dus de afleiding hielp:biggrin:. Tijdje verder een opvallende situatie, waarin madame aangaf aan de rode klats te zijn:rolleyes:…en me wel kon helpen iemand anders te vinden als ik dat een probleem vond. Zoals je leest… als ik dat geen probleem vond:eek:… na in Angeles tegen de nodige rode muren te zijn aangelopen, was het nu: barfine! Bij de uitgang werden me nog wat rupies afgetroggeld ‘for the boys’ die aan de deur staan.
Op de kamer een beetje a-typisch voor Azië veel zoenend frunniken en rollebollen, nog voor er gedoucht was of de kleertjes uit waren. Na die plichtplegingen (kut extra goed onder handen genomen:tongue:), op bed maar een handdoekje neergelegd en I guess dat het advies is om wat kritisch te zijn in de keuze van standjes (geen reverse cowgirl!:biggrin:). Sessie was goed, zeker niet kort door de bocht en nagenoeg de hele tijd een tong in mijn bakkes. Na een tijdje naknuffelen, voorzichtig onszelf ontstrengeld en naar de ‘schade’ gekeken. Meisje snel douchen en stellen dat het handdoekje wel nodig was, is een understantement; mooie illustratie/bewijs van werking van de evolutionaire reden voor de Duitse helm op onze snikkel:tongue::eek:. Handdoekje werd strategisch opgehangen (niks over gehoord van het hotel) en ik zag er tussen mijn navel en halverwege mijn dijen ook een beetje uit als de beelden die ze in de ‘Lust’ scene van ‘Seven’ niet durfden te tonen. Ook wel een douche nodig dus en toen ik terugkwam lag snoesje vreedzaam te slapen… nationaliteit maakt niet veel uit: laat Roemeentjes/Thai/Combodiaantjes/Filipina niet 2 minuten stil met hun hoofd op een kussen liggen:). Wel netjes een handdoekje voor ‘after flow’. Tijdje liggen knuffelen en frunikken met vriendelijke kreuntjes en kontjes in mijn kruis als respons. Uiteindelijk maar wakker gemaakt omdat we wel aan de 3 uur zaten en omdat ik ging vertrekken had ik niet genoeg geld meer om mogelijk gezeur over ‘nu is het LT’ te kunnen betalen. Aan haar reactie te zien was dat zeer onwaarschijnlijk geweest overigens, maar goed:cool:. Moest de volgende ochtend toch op weg. Wederom een leuk meisje en erg geslaagde sessie, ook al was de prijs daar ook naar.
Alles bij elkaar... behoorlijk kritisch op de Filipijnene... maar ik wil terug:biggrin:!!
Ties85
10 september 2024, 15:53
Leuk zo een uitgebreid verslag weer eens tijdje al niet meer aan die kant geweest.
Maar de Filipijnen beschikt vnl. over erg mooie en paradijselijke eilanden ik noem een Palawan,Coron,Bohol en nog tientallen eilanden die op de voorkant van de vakantiegids kunnen.
Qua dames zeker lastiger als Thailand beste is proberen eentje of wie weet zelfs 2 hangt van je budget af binnen paar dagen te vinden. En waar je een weekje mee op stap zou willen gaan en haar idd meenemen naar een van deze eilanden als een soort fuck vacation.
vrije jongen
11 september 2024, 15:42
Ja de eilanden zijn indrukwekkend, binnenlandse vluchten ook best betaalbaar en bieden sowieso genoeg om naar te kijken als het weer een beetje meezit! Ik had nog even gedacht om Palawan/Coron er ook bij te doen, maar had geen zin in elke 2 dagen verkassen...daarbij is op El Nido vliegen tamelijk prijzig en is Puerto Princesa weer 6 uur in een busje zitten. Dus maar voor luieren op Boracay gekozen:). De rest voor een volgende keer!
Trouwens, ik zie nu dat ik kennelijk niet op het 'link' knopje heb gedrukt, maar op 'video embedden'. Het Goldband nummer was bedoeld als een link gekoppeld aan de tekst "Op één avond een bloedmooi - echt bloedmooi - meisje gezien dat me niet simpelweg toelachte...". Het weggevallen tekstje bij het filmpje van Scotfy boy voegt niet speciaal iets toe;).
mentholbear
14 september 2024, 12:54
Wow, wat een mooi avontuur :wink2: