PDA

Volledige versie bekijken : En opnieuw sluit Antwerpen een pand wegens illegaal sekswerk :

mechelen
13 september 2023, 11:38
Vierde sluiting op één maand tijd: Antwerpen verzegelt alweer appartement met sekswerkers
Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) heeft een appartement aan de Frankrijklei tijdelijk gesloten wegens overlast van sekswerkers. De sekswerkers zouden er via een onderverhuring verblijven. Het is al de vierde sluiting van een appartement met sekswerkers op een maand tijd.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/13/en-opnieuw-sluit-antwerpen-een-pand-wegens-illegaal-sekswerk/

mentholbear
13 september 2023, 19:37
Dit lijkt me toch een stuk anders dan vergunde thuis ontvangst...

Shakir
13 september 2023, 19:49
Dit lijkt me toch een stuk anders dan vergunde thuis ontvangst...

Vergunde thuisontvangst bestaat niet in België. In tegenstelling tot Nederland en Duitsland is sekswerk niet gelegaliseerd, maar gedecriminaliseerd.

Als het goed lees is het appartement verzegeld omwille van de overlast dat het met zich mee bracht, maar niet omwille van sekswerk op zich.
Zonder overlast of pooierschap kan men sekswerkers tegenwoordig dus niet aanpakken in België.

Partycrasher
13 september 2023, 20:40
Op het moment dat ik bepaalde dingen zelf mag beslissen, verklaar ik ieder pand in Nederland waar geen prostitutie plaatsvindt illegaal. Ik zal vergunningen laten afgeven vanwege onwenselijke dingen, maar dingen zullen nooit meer hetzelfde zijn.