PDA

Volledige versie bekijken : Peepshow, een Wien-Wien scenario

pau
11 november 2023, 08:12
Je hebt hoofdzaken en bijzaken. Ik vind het lastig om ze uit elkaar te houden, maar als je voor zaken op reis gaat dan staat mijn hoofd al snel op standje bijzaken.
Zo kwam ik dus in Wenen terecht en daar trof ik tot mijn verrassing een stad aan die voor dames die van mijn bijzaak hun hoofdzaak maken veel te bieden heeft, en dat alles zonder overdreven beperkende wettelijke regelgeving.

Er zijn luxe champagneclubs, waar "genaaid worden" ook een financiële component heeft, laufhauzen en tot mijn vreugde een ouderwetse peepshow.... met extra's.
In de Burggasse, op 10 taxi-eurootjes van het centrum zit "Peepshow Wien". Het voldoet op het eerste gezicht aan alle clichés: een toonbank met een smoezelig heerschap, een kapotte frisdrankautomaat, een ronddraaiend podium met luikjes die net te snel weer dichtgaan, videocabines met rollen papier aan de muur en plastic kaartjes die je kan opwaarderen - want wie heeft er nou nog kleingeld op zak. Dit was op zich al een feest. Waar bestaat dit nou nog? Op de wallen is het meer een toeristische attractie, een andere plek kan ik me niet herinneren.

Toch is hier sprake van een ander businessmodel. Je kan namelijk de dames die je in net in de draaimolen duizelig hebt zien worden meenemen naar een van de hokjes. Je betaalt met je tegoedkaart een fee voor de ruimte. Je kan je kiezen voor een hokje (ik zou het geen zimmer noemen) met bed, een tweepersoons videocabine of.... een gloryhole. In de meest rechtse gluurcabine zit een gat ter grootte van een schoenendoos. Er hangt een scherm aan de muur waar je een van de aanwezige performers kan bestellen. Na een minuutje verschijnt er een hand en hoor je een stem vragen of je gaat voor handwerk of lippendiensten, en daar kan je dan van genieten terwijl je door het geopende venster kijkt naar haar ronddraaiende collega's. Ik vraag me nog steeds af hoe logistieke afwerking van mijn vloeibare bijdrage na geleverde diensten aan de andere kant heeft plaatsgevonden.

De dames waren al op het podium erg gemotiveerd. Ik schat in dat de mogelijkheid om flink bij te verdienen eraan heeft bijgedragen dat er voldoende appetijtelijke dames waren. En dat je via de automatiek eerst kan kijken welke snack je gaat nuttigen maakt dit een Wien-Wien scenario.

p.s. Schuin tegenover de peepshow zit de Fortuna bar, voor als je liever champagne nuttigt dan een kroketje uit de automaat. Maar die heb ik niet bezocht.