PDA

Volledige versie bekijken : Thailand november 2023



HellaHolla
2 december 2023, 15:20
Onlangs was het tijd voor een tweede reisje richting het oosten. Het verslag van het eerste avontuur waar ik nu op verder ga borduren vind je hier: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?59362-Thailand-maart-2023

In contact blijven met DVP / bar girls / hoe je het ook wil noemen in Thailand terwijl je aan de andere kant van de wereld woont is een grijs gebied en een beetje glad ijs. Eigenlijk wilde ik mijn vingers er niet aan branden echter had ik zo’n leuke ontmoeting op de laatste avond van mijn vorige tripje dat ik zonder dat ik het doorhad 7 maanden later nog dagelijks aan de praat was met het betreffende meisje Som. Gewoon over ditjes, datjes en verder niet heel veel bijzonders. Nu vind ik het leven van zo’n meisje ook weinig spectaculair. Misschien ligt dat aan mij maar als ze aan het werk zijn in een bar zitten ze daar ’s avonds en overdag liggen ze in hun bed en als ze bij hun familie zijn krijg je status updates van het niveau “give water to the buffalo” en bid je als farang op je blote knieën dat het beest niet ziek wordt natuurlijk.

Anyway, de aanhouder wint en het resultaat was dat Som op een zekere zondagmiddag me stond op te wachten op het vliegveld van Bangkok waar ik na een lange vlucht kwam neergedaald op Thaise bodem. Aangezien de vorige keer voornamelijk zuidelijk Thailand had bezocht was het nu tijd voor het noorden. Met name de omgeving van Chiang Mai. Maar eerst een paar dagen Bangkok om wat rond te kijken en uit te rusten. Bolt werkte nog altijd prima om ons naar het hotel te brengen, natuurlijk was ik zo leuk en handig geweest iets te boeken wat niet heel ver van het rode nachtleven lag. We belandden in een vrij aardig hotel in een zijstraat van Sukhumvit Road alwaar de meegebrachte voorraad condooms snel werd aangebroken voor een eerste intermezzo.

Schijnbaar had Som geen moeite met de locatie en wist ze ook vrij goed de weg voor een vreemdeling die toch niet zo onbekend bleek te zijn in het Bangkokse. Na wat Thais voedsel belandden we in Soi Cowboy en later die avond ook nog in Nana. Het bekende concept was van toepassing: live muziek, pool en vrouwen waarbij het mij opviel dat de drankjes in Nana het dubbele moesten kosten van wat er elders gerekend werd. Totaal niet de moeite waard overigens.

De volgende dag wilde ik ook nog iets zonder rode lampen en toestanden zien dus bezochten we nadat we een gat in de dag hadden geslapen het Grand Palace wat fraai en toeristisch tegelijk was. Verder was ik nog zo heel erg onder de indruk van Bangkok. Het is vooral een grote, drukke, lawaaierige en soms een beetje vieze stad.
De dag erna vertrokken we naar Chiang Mai in het noorden van Thailand wat de volgende 5 dagen onze uitvalbasis zou worden. We bezochten onder andere het Doi Inthanon Park, de Botanische Tuinen en een opvang voor olifanten. Zonder er op de olifant gereden werd overigens, om het nog enigszins goed te praten. Tussendoor werd er ook genoeg gegeten en gedronken. Het nachtleven speelt zich voornamelijk in en rond Loi Kroh Road af. Lang niet zo massaal als andere oorden in Thailand maar wel gezellig. Genoeg live muziek en ander vertier te vinden. Op een avond zijn we zelfs naar Muay Thai wezen kijken. Leuke ervaring. Het aantal vrouwen is niet heel spectaculair en ik meen gehoord te hebben dat vele dames ook niet mee gaan met de heren maar enkel drinking company zijn. Ik heb dit niet uitgetest want ik had natuurlijk mijn eigen meisje mee. Om 1:00 was alles trouwens dicht dus echt laat kon je het ook niet maken in de bars. Formeel dan, want we bleven nog wel eens ergens plakken terwijl de rolluik aan de voorkant al lang naar beneden was.

Onze band werd steeds beter door al dat geneuk tussen de avonturen door en ik begon me op een gegeven moment wel zorgen te maken over de beruchte 3 dagen regel. Straks kom ik er niet meer van af. Ze wilde me op een gegeven moment heel graag meenemen naar haar dorpje in Isaan. Niet echt iets wat ik ambieerde in mijn vakantie. Alhoewel het vast prima mensen zijn en ze me waarschijnlijk prima ontvangen en verzorgen leek het me bovenal oersaai gebaseerd op eerdere gesprekken die we hadden over het leven aldaar. Daarom verzon ik maar een verhaal dat er kennissen van mij in Jomtien aan het logeren waren en ik hun graag op wilde zoeken in mijn tweede week Thailand.
Het ging erin als zoete koek. Na een volle week met Som te hebben opgetrokken, waar ik geen moment spijt van heb gehad, vlogen we weer terug naar Bangkok om vanaf de taxi naar het grootste verderfoord ter wereld te nemen: Pattaya. Ik was er dit voorjaar al eens een paar dagen en heb er natuurlijk ook Som leren kennen. Na aankomst scheidden onze wegen. Zij ging naar huis en ik naar mijn hotel. Ik moest even van al die indrukken bijkomen. Maar niet te lang natuurlijk want de zon ging onder en de eerste avond in dit feestoord stond voor de deur.

Soi Buakhao vond ik de vorige keer de leukste buurt om op stap te gaan dus daar begon de hernieuwde kennismaking met Pattaya dan ook. In een van de vele bars pakte ik even een biertje en raakte ik aan de praat met een leuke meid die redelijk goed Engels sprak. Ook niet altijd een gegeven daaro. Ze had natuurlijk wel een “loom upstails”. Ik had dit nog nooit gedaan maar voor alles is een eerste keer dus hoppa daar gingen we naar boven. Prima wipje gemaakt met een hoop lawaai van de straat op de achtergrond. Volgens mij inclusief kamer 1500 baht armer vertrokken.

De volgende dagen herhaalde dit patroon zich enigszins. Ik ben in totaal 6 dagen in Pattaya gebleven. Overdag bezocht ik ook nog enkele plekken die niks met wandelen te maken hadden zoals Sanctuary of Truth, absoluut een aanrader. Verder nam ik vooral ook even de tijd om uit te rusten van een vrij vol jaar werk. ThaiFriendly heb ik overigens helemaal niet gebruikt deze trip. Oppikken in een bar vind ik toch leuker en spontaner. Bovendien vind ik de foto’s van veel dames op TF niet stroken met de werkelijkheid. Vorige keer aan de levende lijve ondervonden.

In een bar aan Beach Road ontmoette ik op dag 2 of 3 van mijn verblijf een chick genaamd Oi waar direct al een lekkere spanningsboog ontstond. Ze had er wel heel veel zin in en ik bijgevolg ook. Ik heb haar mee naar mijn hotel genomen en letterlijk helemaal suf geneukt. Man man man. Geniaal wijf. Wat een toevalstreffer weer in een plaats met tienduizenden meiden en honderden bars. We wisselden Line ID’s uit en spraken regelmatig overdag af voor ze bij de bar ging werken. Scheelde mij weer barfine en uiteindelijk wilde ze ook niet meer dan 1000 baht hebben voor haar diensten. Voor de afwisseling ging ik ook nog eens bij de bar van Som langs waar ik mijn eigen glazen enigszins ingooide want geen enkele meid durfde met me te praten omdat Som alle aandacht opeiste. Dus dan maar op herhaling met Som waarom ook niet. Ze bleef ook slapen die nacht en vertrok de volgende middag weer.

Het zou onze laatste ontmoeting zijn tijdens deze trip want het was bijna weer tijd om naar huis te gaan maar mijn laatste dag in Pattaya was tevens de eerste dag van het International Firework Festival. Hierbij worden er shows vanaf een boot op zee opgevoerd die men dan vanaf het strand en elders kan bekijken. Het geheel werd opgeleukt met talloze kraampjes op Beach Road met eten en drinken. Die mensen deden goede zaken. Naar verluid waren er 300 a 400 duizend mensen op de been die avond, waaronder ik. Aangezien Oi op Beach Road werkte strandde ik niet geheel zonder toeval in haar bar waar ze nog vrij was. We keken samen naar het vuurwerk wat echt mooie shows waren en hadden daarna wel weer zin in onze eigen vuurwerkshow. Maar toen liep het spaak bij de bar. Barfine kon pas vanaf middernacht voor het dubbele tarief wat gangbaar was. Kennelijk was dat niet de afspraak die men eerder die dag had gemaakt met de dames want Oi was behoorlijk pissig. Ik zou 1000 baht aan de bar moeten betalen en zij fluisterde me in dat 500 voor haar dan genoeg was voor de hele nacht. Maar ik gunde die feeks van een eigenaresse het helaas niet dus ik rekende mooi mijn consumpties af, ging wat eten en liet Oi daarna naar mijn hotel komen. Dan had haar baas maar consistent moeten blijven richting haar mensen.

Na een allerlaatste knaller van een nacht was het tijd om de volgende dag terug te gaan naar Bangkok waar het vliegtuig naar Europa stond te wachten. Het volgende verhaal gaat niemand van jullie geloven maar ik ga het toch opschrijven. In de bus vanaf Pattaya naar Bangkok kreeg ik een berichtje op Line van een meisje die ik afgelopen voorjaar op Phuket had ontmoet in Rawai. Na terugkomst destijds had ik enkel met Som en haar contact gehouden waarbij het contact met laatstgenoemde erg sporadisch was en niet bijster interessant. Ze stuurde weer een random berichtje waarop ik antwoorde dat ik onderweg naar Bangkok was en op naar huis later die dag. Vervolgens kreeg ik een hele tirade over me heen waarom ik daar nu pas mee kwam want zij was vorige maand naar Bangkok verhuisd en hoe kon ik haar nu overslaan. Tegenwoordig ging ze weer braaf naar school en had ze het bar leven achter haar gelaten. Nu weten jullie dus hoe constant onze communicatie voorheen was. Gewoon ruk en totaal niet serieus. Maar goed het is echt een knap meisje en het vlees is zwak. Ik had totaal niks voorzien van een hotel ofzo in Bangkok voor die dag want ik zou een halve dag later al vliegen. Toch wilde ik deze kans niet laten liggen en testte ik even het water voor ik er serieus op in ging. Thai zijn niet altijd even betrouwbaar met afspraken maken of zeggen waar het op staat. Maar ze wilde afspreken en wist ook nog wel een oord waar we voor een paar uur terug konden. Goh wat een toeval zeg. Ik wist genoeg: all-in baby.

Vanaf het vliegveld in Bangkok dus weer in een Bolt richting de grote boze stad gestapt. Als je me vraagt in welk deel van de stad ik uit ben gekomen: al sla je me dood. Op hoop van zegen gelukkig de plek gevonden waar we elkaar zouden ontmoeten. Als bedankje liet ze me nog bijna een uur wachten wat mij gelegenheid gaf even wat te eten maar het resultaat mocht er daarna wezen. Het mooiste meisje van de Thaise klas kwam ineens aangelopen en het eerste wat we deden is enorm hard lachen met en om elkaar. Alsof het allemaal zo had moeten zijn vandaag. Bizar.

We hebben ons vervolgens een uur of 4 prima vermaakt in het door haar aangewezen hotel waar ik een kamer kon huren voor deze korte periode. Schade was 900 baht die ik met alle plezier betaalde. Hierna moest ik echt gaan en was het meisje oprecht een beetje sip dat ik weer verdween naar het verre Westen. Het was een memorabele middag in Bangkok die ik niet snel meer zal vergeten.

En zo lukte het pardoes om beide contacten van de vorige trip weer te treffen in Thailand. De een wat langer dan de ander maar dat mag de pret niet drukken. Daarnaast kwam er een leuk nieuw meisje bij in de contactenlijst en was er buiten al dat geknal om ook heel veel lekker eten, drinken en mooie culturele dingen. Thailand is een land waar je alle kanten op kunt met je vakantie. Je kunt het zo gek maken als je wilt en wanneer je denkt dat je iemand nooit meer ziet is ze soms toch zo weer terug in je leven.

Het was weer top!

:wink2:i