PDA

Volledige versie bekijken : Account verwijderen, RIP tomOS

tom0S
30 januari 2024, 06:54
Hallo,

Ik wil mijn account verwijderen maar kan dit nergens vinden. Kan iemand mij helpen mijn account te verwijderen ?

pret
30 januari 2024, 08:38
Nee je komt er wel in maar niet eruit.

WANDELAAR5
30 januari 2024, 09:18
LOL 15 jaar lid, nooit iets geschreven, behalve hoe hij zijn account kan verwijderen.

Dennis
30 januari 2024, 09:20
Hallo,

Ik wil mijn account verwijderen maar kan dit nergens vinden. Kan iemand mij helpen mijn account te verwijderen ?

Omdat je toch nooit schrijft en je account al 15 jaar “slaapt”, waarom laat je dat niet gewoon zo en log je gewoon nooit meer in op YBF. Makkelijkste manier.

Badslippers
30 januari 2024, 11:17
Hallo,

Bericht naar een van de Adminstrators van dit forum sturen met de vraag om je account te verwijderen. Die kunnen dat via het vBulletin Admin Panel.

mentholbear
30 januari 2024, 11:55
Omdat je toch nooit schrijft en je account al 15 jaar “slaapt”, waarom laat je dat niet gewoon zo en log je gewoon nooit meer in op YBF. Makkelijkste manier.

Ik vermoed vrees voor (ooit) een datalek ofzo.

cootje
30 januari 2024, 12:00
Er zullen ongetwijfeld Europese rechtsregels zijn waarin dit geregeld is.

Tjeppah
30 januari 2024, 12:17
Ik vermoed vrees voor (ooit) een datalek ofzo.

Dat zal er vast achter zitten. Bang voor een datalek of dat AP ook dit mooie forum onder de loep zal nemen zoals GR

Ascari
30 januari 2024, 12:58
LOL 15 jaar lid, nooit iets geschreven, behalve hoe hij zijn account kan verwijderen.

Je moet op je hoogtepunt stoppen ;)

Badslippers
30 januari 2024, 13:03
Reden doet er niet toe. De vraag is klip en klaar. Hij wil zijn account verwijderd hebben en daar dient gewoon gehoor aan gegeven worden. Gebruikersnaam, email, ip moet gewoon verwijderd kunnen worden. Bijdragen ligt iets lastiger maar ook daar is een mouw aan te passen.

Dennis46
30 januari 2024, 13:32
eens. ik vind het ook een hele normale vraag.

pret
30 januari 2024, 16:25
Ik vraag mij ook af of het niet in strijd is met wet dat gebruikers niet de optie hebben om hun account te verwijderen.

cootje
30 januari 2024, 17:40
Pret,
mooi klusje voor jouw om dit te onderzoeken.
Dan hebben we antwoord op de vraag.

Ik schreef al : Er zullen ongetwijfeld Europese rechtsregels zijn waarin dit geregeld is.
Zulk gegevens bescherming is meestal een Europese aangelegenheid.

Risico is er dat conclusie wordt: einde verhaal forum.

Tja

pietpotent44
30 januari 2024, 17:56
Ik vraag mij ook af of het niet in strijd is met wet dat gebruikers niet de optie hebben om hun account te verwijderen.

Nee, dat hoeft niet. Zolang het op verzoek maar wel gebeurt. Maar dat zal geen probleem zijn denk ik.

pret
30 januari 2024, 18:26
Nee, dat hoeft niet. Zolang het op verzoek maar wel gebeurt. Maar dat zal geen probleem zijn denk ik.

Nou dus wel meerdere gebruikers waaronder mijzelf hadden gevraagd om hun account te verwijderen, wat niet gerespecteerd was.

pret
30 januari 2024, 18:27
Pret,
mooi klusje voor jouw om dit te onderzoeken.
Dan hebben we antwoord op de vraag.

Ik schreef al : Er zullen ongetwijfeld Europese rechtsregels zijn waarin dit geregeld is.
Zulk gegevens bescherming is meestal een Europese aangelegenheid.

Risico is er dat conclusie wordt: einde verhaal forum.

Tja

Hoezo zou het einde forum zijn? Net als dvps zullen gebruikers ook komen en gaan.

WANDELAAR5
30 januari 2024, 18:28
Willem2 wist gewoon dat je later alsnog wilde blijven. We willen je niet kwijt hoor Pret!

Robwandelaar
30 januari 2024, 18:55
Dat zal er vast achter zitten. Bang voor een datalek of dat AP ook dit mooie forum onder de loep zal nemen zoals GR

Hoef je niet bang voor te zijn. Dat gaat niet gebeuren.
Komt omdat YBF zich voor 90% focust op de Duitse markt.
Dan heb je mooi dat gezeik niet van Nederlandse dvp die gaan klagen over hun privacy en bij allerlei instanties klachten gaan indienen.
Merendeel van de in Duitsland werkende dvp verstaan geen woord Nederlands. En dat mag mooi zo blijven.

schoolmeester
30 januari 2024, 18:56
Ik kan me goed voorstellen dat tomOS er mee wil stoppen.
Na zoveel geposte berichten is hij er klaar mee !

schoolmeester
30 januari 2024, 18:57
Robwandelaar, wat dacht je van google translate ?

mentholbear
30 januari 2024, 21:08
Hoef je niet bang voor te zijn. Dat gaat niet gebeuren.
Komt omdat YBF zich voor 90% focust op de Duitse markt.
Dan heb je mooi dat gezeik niet van Nederlandse dvp die gaan klagen over hun privacy en bij allerlei instanties klachten gaan indienen.
Merendeel van de in Duitsland werkende dvp verstaan geen woord Nederlands. En dat mag mooi zo blijven.

Dus freiercafe ofzo zijn ten dode opgeschreven? Daar hebben de meeste dvp geen Google Translate meer voor nodig :rolleyes:

WANDELAAR5
30 januari 2024, 21:35
Nu moeten we niet 2 discussies door elkaar gaan voeren. De privacy van de DVP en de privacy van de forumleden. De AVG is duidelijk. Tot individuele personen herleidbare informatie moet op verzoek van een persoon verwijderd worden. Dus als tomOS wil dat IJBF zijn e-mailadres verwijderd, dan moet de moderator dat doen. TomOS en zijn ene bericht kunnen gewoon op het forum blijven bestaan. Dat kan iedereen zijn. Maar zijn IP adres en e-mail moeten verwijderd worden op zijn verzoek.

De privacy van de dames is ook belangrijk. Maar “Larissa uit Roemenië” (even als voorbeeld) is absoluut niet herleidbaar tot een persoon. Ten eerste is het waarschijnlijk een alias en ten tweede zijn er duizenden Larissa’s in Roemenië. Pas als er andere gegevens bij komen zoals een woonplaats, naam van een zus, nieuw beroep na stoppen oid wordt het misschien herleidbaar tot een individu. Vandaar dat de Mods dat soort privé informatie direct wissen.
Jan de Vries uit Amsterdam is bijvoorbeeld nog niet eens herleidbaar. Amsterdam is groot en Jan en de Vries zijn veel voorkomende namen. Maar Sören L. ex voetballer is bijvoorbeeld weer wel direct herleidbaar tot een individu. Dus zo lang de Mods opletten dat er geen aanvullende privé informatie geplaatst wordt kunnen Freiercafe en IJBF gewoon blijven bestaan. GirlsReview is natuurlijk veel gevaarlijker als er bijvoorbeeld adressen geplaatst worden van privé-ontvangst, of de naam van een wijk of klein dorp.

Sphinx
30 januari 2024, 21:41
Dus freiercafe ofzo zijn ten dode opgeschreven? Daar hebben de meeste dvp geen Google Translate meer voor nodig :rolleyes:

Volgens mij lezen sommige dvp daar idd gewoon mee

Big30
30 januari 2024, 22:07
Account verwijderd van ons zeer gewaardeerd lid tomOS. Een zeer begenadigd schrijver. We gaan je missen, maar we zullen je nooit nooit nooit vergeten!

WANDELAAR5
30 januari 2024, 22:11
Aangezien het topic is gesloten over het verwijderen van zijn account maak ik hier toch maar even een condoleance register aan.
We zullen hem missen onze brommerheld Tomos en het Operating Systeem van Tom. Weg zijn al zijn waardevolle bijdragen. Ik hoop dat velen dit condoleance register zullen tekenen!

donkeywonkey
30 januari 2024, 22:52
Je kunt veel over Tom zeggen, maar zijn bijdrage aan het forum moet niet onderschat worden vind ik. Om maar een paar argumenten hiervoor te geven:
- soms zeg je nu eenmaal meer met minder woorden, Tom was zo iemand.
- ‎hij had nooit iets te zeuren, niet over het eten, upsellen, pannenkoekers, of smerige doucheputjes.
- ‎hij is nooit te betrappen geweest op het delen van onzinnige complot theorieën.
- ‎hij brandde nooit andermans bijdragen af, iets waar sommigen toch echt iets van kunnen leren.

Zo maar een paar voorbeelden waarom Tom hier gemist zal worden. Ik wens hem alle goeds.

Gustomass
31 januari 2024, 06:07
Account verwijderd van ons zeer gewaardeerd lid tomOS. Een zeer begenadigd schrijver. We gaan je missen, maar we zullen je nooit nooit nooit vergeten!

goedemorgen allemaal,
we hebben dit verwijderingsproces de afgelopen dagen mooi kunnen volgen.
Maar ik kan me levendig voorstellen dat iemand plotseling de behoefte heeft om zijn account te verwijderen.
Er veranderen zich in iemands prive leven wel eens zaken waarbij het urgent kan blijken dat je je account het liefst abrupt wil verwijderen/laten verwijderen.
Gelukkig nog niet in een dergelijke situatie verkeerd, maar je weet maar nooit....

Nu heeft n moderator dit account verwijderd.
Is het mogelijk hier een bericht aan te wijden waarin aangegeven wordt hoe te handelen in dit soort situaties.
alvast dank,

Gustomass.

broodpoot
31 januari 2024, 07:22
Allemaal sterkte met dit verlies.

#jesuistomOS

bruintje
31 januari 2024, 07:47
Persoonlijk ben ik van mening dat je ten alle tijden in staat
moet zijn je account.te deleten.
Net zoals mij van een mailinglijst te verwijderen.

cameltoe slide
31 januari 2024, 08:48
Ik kan het begrijpen als een lid van ons forum zijn of haar account wil laten anonimiseren of volledig wil verwijderen vanwege gewijzigde privélevensomstandigheden (bijvoorbeeld een huwelijk). Wat moet echter worden geanonimiseerd of verwijderd voor een lid dat geen andere berichten heeft geschreven dan zijn of haar pseudoniem als forumnaam?

In zo'n geval, als er geen berichten van een lid zijn, hoeft dit lid eenvoudigweg niet langer in te loggen, zijn wachtwoord te vergeten of het papiertje met het wachtwoord te vernietigen, en dat is alles. Dementie maakt je vrij.

mentholbear
31 januari 2024, 18:41
Wat moet echter worden geanonimiseerd of verwijderd voor een lid dat geen andere berichten heeft geschreven dan zijn of haar pseudoniem als forumnaam?

Denk bv aan z'n registratie gegevens, zoals misschien ip adres, maar ook email adres en wachtwoord (wat sommige mensen voor meerdere dingen gebruikt).

Bv. Dat meneer Tom de Os zich als vrijgezel en putjesschepper onbezorgd aanmelde op het ijsberen forum vanuit huis met z'n e-mail adres TomdeOs@xs4all.nl.
Intussen heeft meneer een mevrouw Os en 2 kinderen erbij. Bovendien heeft ie tot de gemeenteraad geschopt en na de zoveelste datalek nieuws op TV over EasyPark/Parkmobile ofzo, bedacht ie zich zojuist dat een data lek op een p6 forum em niet goed uit zou komen bij vrouwlief en zijn positie op werk.

cameltoe slide
31 januari 2024, 20:50
Om toegang te krijgen tot het IP-adres, moet u lid zijn van het forumbeheer met toestemming om de IP-gegevens te lezen. Iedereen die zich op een neukforum registreert met een e-mailnaam met daarin de daadwerkelijke voornaam en achternaam, die elk forumlid kan zien door zijn profiel op te roepen, kan niet meer worden geholpen. Het achteraf deactiveren van het account heeft geen zin meer. Omdat degenen die geïnteresseerd zijn in dergelijke gegevens er al gebruik van hebben gemaakt.

Forumleden die in hun berichten hun gewoontes onthullen, zoals zichzelf intensief belonen met het gratis clubbuffet, lopen meer risico. Of die bekendmaken hoe laat, op welke dag, welke club ze bezochten en welke vrouwen ze aten en in welke volgorde.

Over het algemeen is niemand geïnteresseerd in leden die geen berichten schrijven.

mentholbear
1 februari 2024, 12:59
Om toegang te krijgen tot het IP-adres, moet u lid zijn van het forumbeheer

Over het algemeen is niemand geïnteresseerd in leden die geen berichten schrijven.

Ik had het in en eerdere post ook vrees voor een datalek. Gewone forumleden kunnen die gegevens inderdaad niet inzien. Op veel fora kun je ook je email adres laten afschermen voor andere leden.
En veel mensen hebben/gebruiken maar 1 email adres. En dat is vaak met hun eigen naam erin. Zelf maak ik een extra gratis email (zoals gmail ofzo) aan voor dergelijke registraties. Al was het alleen maar al om de reclames en spam niet op mn telefoon te krijgen.

En natuurlijk heeft normaal gesproken niemand interesse, maar je zult maar net een ijverige crimineel hebben die zijn investering in een (al dan niet gekochte) database lek wilt terugverdienen en je een mailtje krijgt dat ie via je email je facebook en linked-in contacten enzo heeft opgezocht, en als je diens ransom niet betaald, ie met je contacten contact op gaat nemen dat je op een hoerenforum zit.

Tjeppah
1 februari 2024, 13:09
Ik had het in en eerdere post ook vrees voor een datalek. Gewone forumleden kunnen die gegevens inderdaad niet inzien. Op veel fora kun je ook je email adres laten afschermen voor andere leden.
En veel mensen hebben/gebruiken maar 1 email adres. En dat is vaak met hun eigen naam erin. Zelf maak ik een extra gratis email (zoals gmail ofzo) aan voor dergelijke registraties. Al was het alleen maar al om de reclames en spam niet op mn telefoon te krijgen.

En natuurlijk heeft normaal gesproken niemand interesse, maar je zult maar net een ijverige crimineel hebben die zijn investering in een (al dan niet gekochte) database lek wilt terugverdienen en je een mailtje krijgt dat ie via je email je facebook en linked-in contacten enzo heeft opgezocht, en als je diens ransom niet betaald, ie met je contacten contact op gaat nemen dat je op een hoerenforum zit.

Klopt mee eens. Nu ken ik je niet MB maar gezien de eerdere reacties op het forum hier over jou verbaast me deze angst die je hebt wel. Ik ging er vanuit dat de enigste angst voor jou zou zijn wanneer het buffet in een sc leeg is ;)

cameltoe slide
1 februari 2024, 15:10
....

Angst eet de ziel! Als u bang bent voor gevaar, moet u zich meer verdiepen in de mogelijke risico's en niet alleen maar speculeren. Als je bang bent voor chantage, moet je onopvallend blijven en minder schrijven over je clubbezoeken en je clubdames. Rapporteer gedetailleerd de inhoud van de voedselcontainers en hoe vaak u uw bord hebt gevuld. ;)

mentholbear
2 februari 2024, 11:21
Zeker. Ik speculeer alleen maar waarom iemand die niet bepaald actief is geweest toch graag diens account wilt laten verwijderen.