Volledige versie bekijken : Moordaanslag op Trump
LIKE_BLOND_THAI
14 juli 2024, 06:09
https://nos.nl/l/2528785
Sent from my iPhone using Tapatalk
WANDELAAR5
14 juli 2024, 06:23
Gelukkig mis geschoten (nou ja, net zijn oor geschampt), maar ondertussen wel 1 dode (plus de dader) en 2 zwaar gewond. Zou hij er nu nog steeds voor zijn dat mensen zo makkelijk aan automatische wapens kunnen komen? Ik vermoed van wel.
En de Amerikaanse verkiezingen zijn voorbij. Trump wint.
pietpotent44
14 juli 2024, 07:21
Beelden van moordaanslag op Trump
Dader (20 jarige Amerikaan) is doodgeschoten door security. Net als een onschuldige omstander in het publiek.
Met Trump lijkt het goed te gaan, nadat ie bloedend werd afgevoerd door security. Een van de kogels raakte zijn oor.
https://www.youtube.com/watch?v=M3Gmlzoj6BA
Eddy_V
14 juli 2024, 07:22
Luisteren was toch al niet z’n sterkste kant, dus een oor meer of minder maakt ook niet veel uit
Dennis
14 juli 2024, 10:45
. Zou hij er nu nog steeds voor zijn dat mensen zo makkelijk aan automatische wapens kunnen komen? Ik vermoed van wel.
Zeker. Want het narratief is dat links (democrates) Trump hebben gedemoniseerd (waar hoorden we dat ook?) en dat het dus nodig is om jezelf en je familie te beschermen tegen deze linkse gekken.
Maar even serieus; hoe kan iemand op een dak zitten met een dergelijk geweer (om op afstand te kunnen schieten heb je wel iets meer nodig dan een AK45, AR-15 of een Uzi). Daar hebben een paar veiligheidsmensen zitten slapen.
Luchtruim boven de woonplaats van de schutter is nu gesloten lees ik, maar ze hadden beter even een helikopter boven het terrein kunnen laten vliegen toen Trump daar was.
En ja, achteraf is kritiek makkelijk, maar kritische vragen moeten hier wel gesteld worden.
Voor Trump is dit nu inderdaad de overwinning. Die foto met z’n vuist in de lucht is iconisch en daar tegenover staat een man die nauwelijks op z’n benen kan staan. Dat zal veel Amerikanen toch over de streep trekken om voor Trump te stemmen
Willem2
14 juli 2024, 10:49
Zou hij er nu nog steeds voor zijn dat mensen zo makkelijk aan automatische wapens kunnen komen? Ik vermoed van wel.
Daar gaat niets aan veranderen. Er wordt namelijk altijd gezegd dat ligt niet aan de wapens maar aan de mensen die ermee omgaan :hammer:. De wapenverkoop zal gewoon stijgen door zo´n gebeurtenis. Je moet je namelijk kunnen verdedigen....
Dat denk ik ook.
Ik vermoed nog wel een onderzoek maar daar komt niet veel uit. Als je die beelden ziet dan lijkt het wel in scene gezet.
PS Topic zal verplaatst worden naar algemeen topic over Amerika ...
pietpotent44
14 juli 2024, 11:42
Maar even serieus; hoe kan iemand op een dak zitten met een dergelijk geweer (om op afstand te kunnen schieten heb je wel iets meer nodig dan een AK45, AR-15 of een Uzi). Daar hebben een paar veiligheidsmensen zitten slapen.
Luchtruim boven de woonplaats van de schutter is nu gesloten lees ik, maar ze hadden beter even een helikopter boven het terrein kunnen laten vliegen toen Trump daar was.
En ja, achteraf is kritiek makkelijk, maar kritische vragen moeten hier wel gesteld worden.
Ik denk niet dat je security veel kan verwijten. Sterker nog, ze hebben eigenlijk prima werk geleverd: ze hebben de presidentskandidaat beschermd, hij leeft nog (slechts een verwonding aan bovenkant rechteroor) en ze hebben de aanvaller binnen een minuut gedood door een sluipschutter van het security team.
De beveiliging op dit evenement was juist zeer streng: mensen zijn vooraf gefouilleerd op drugs en andere illegale dingen, zijn door metaaldetectors gegaan, er waren veel politieagenten en beveiligers aanwezig in het hele gebied wat binnen het gevarengebied van security valt. Het is natuurlijk extreem moeilijk om buiten zoiets te beveiligen, een dader kan in het publiek lopen, vanaf een dak, vanuit een raam, vanuit de lucht, etc. Kan overal zijn. In een zaal is dat makkelijker te beveiligen.
De dader heeft geschoten vanaf een dak op ergens tussen de 100 en 200 meter afstand van Trump (buiten het gevarengebied). En hij heeft van dak tot dak gelopen. En dus niet al die tijd stil gewacht vanaf 1 dak. Dat maakt het natuurlijk extra moeilijk voor security. Het is ook niet zeker dat ze die met een helikopter wel gespot zouden hebben. Want hij zal waarschijnlijk op 1 dak geklommen zijn vanaf de grond, of vanuit een ander huis op een dak.
Hij heeft geschoten met een (semi)automatisch geweer, de AR-15.
39498
Het enige wat je de security zou kunnen verwijten, is dat 2 agenten te laconiek gereageerd hebben op waarschuwingen van toeschouwers die tegen hen vertelden dat ze een man op een dak zagen lopen. Verder hebben ze prima opgetreden. En zal de beveiliging nu natuurlijk nog verder aangescherpt worden. ook voor Biden.
Dennis
14 juli 2024, 15:53
Kritiek komt nu ze in de VS weer wakker worden ook op de Secret Service (ik zal het maar niet afkorten [emoji41]).
Los van het missen van de schutter op het dak, ging het ook mis bij het afvoeren van Trump: ze bleven nog even op het podium staan zodat Donald kon zwaaien. Een blunder. Protocol is de VIP desnoods aan z’n nekvel weg te sleuren naar een veiliger plek. Want wat als er een tweede schutter is? Dat is protocol he? Ik bedenk het niet. Maar dat hier dingen niet helemaal goed gingen zal nog wel onderzocht worden.
cameltoe slide
14 juli 2024, 16:24
In the video clip already posted, you can see that presidential candidate Trump is very co-operative for assassins. As he was led protectively off the stage of the campaign event by the security guards, Trump helpfully raised his fist several times so that a theoretical second assassin could recognise where he should close to hit the target.
JonnyFontane
14 juli 2024, 18:59
39499
39500
Ascari
14 juli 2024, 21:03
39501
WANDELAAR5
14 juli 2024, 22:11
39502
Willem2
15 juli 2024, 01:44
In the video clip already posted, you can see that presidential candidate Trump is very co-operative for assassins. As he was led protectively off the stage of the campaign event by the security guards, Trump helpfully raised his fist several times so that a theoretical second assassin could recognise where he should close to hit the target.
Ik heb heel wat keer samen met Badslippers de beelden bekeken en eigenlijk komen we tot de conclusie dat Trump dit als een soort toneelstuk heeft opgevoerd.
Het lijkt wat ziekelijk maar ik denk dat zelfs Pietpotent44 tot deze conclusie zal komen.
Trump-schutter werd op het dak ontdekt door agent, nog veel onduidelijk
.... https://nos.nl/collectie/13966/artikel/2528879-trump-schutter-werd-op-het-dak-ontdekt-door-agent-nog-veel-onduidelijk
Picasso 1
15 juli 2024, 01:58
... toneelstuk...
Een toneelstuk waarbij twee mensen werden doodgeschoten?
Zowel jij als Badslippers zijn denk ik aan een inhaalrace bezig op Pret op de geloof schaal in complottheorieën.
Herr Fick
15 juli 2024, 06:40
Gelukkig mis geschoten ...
Gelukkig?
De dader is alleen al doodgeschoten door de politie omdat hij Trump gemist heeft ..:cool:
cameltoe slide
15 juli 2024, 10:48
Ik heb heel wat keer samen met Badslippers de beelden bekeken en eigenlijk komen we tot de conclusie dat Trump dit als een soort toneelstuk heeft opgevoerd.
Presidentskandidaat Trump is een absolute professional als het gaat om de omgang met de media en de berichtgeving daarover. Het gedrag van Trump bij het verlaten van het podium is te omschrijven als theater.
De moordaanslag was zeker niet in opdracht van Trump als toneelstuk uitgevoerd. Burgers in het publiek werden gedood. President Biden verwacht dat de FBI de aanval zal onderzoeken.
Bijzonder zorgwekkend is het gedrag van de fotografen nadat de schoten op Trump waren afgevuurd. De fotografen zoemen als vliegen over het podium, alsof ze zelf kogelvrij waren tegen een nieuw schot van de huurmoordenaar.
WANDELAAR5
15 juli 2024, 11:11
Interessante video van de dader op het dak voordat de schoten gelost werden:
https://x.com/ywnreporter/status/1812648353169060042?s=46&t=qMSVZyJXMt3MqYtkRceWmA
Twitter, dus misschien nep…
Willem2
15 juli 2024, 11:43
Denk even aan de bestorming van het Witte Huis. Opgejut door Trump zijn er heel wat doden gevallen. En hij had op heel wat momenten er voor kunnen zorgen dat het toen ophield.
Hij gaat letterlijk over lijken.
Zowel jij als Badslippers zijn denk ik aan een inhaalrace bezig op Pret op de geloof schaal in complottheorieën.
Die kunnen we nooit meer inhalen.
Picasso 1
15 juli 2024, 16:04
Die kunnen we nooit meer inhalen.
Voor dit soort redenaties bestaat een mooi Nederlands spreekwoord: "de splinter in andermans oog wel zien, maar niet de balk in het eigen".
Denk even aan de bestorming van het Witte Huis. Opgejut door Trump zijn er heel wat doden gevallen. En hij had op heel wat momenten er voor kunnen zorgen dat het toen ophield.
Hij gaat letterlijk over lijken.
Het aantal doden dat bij de bestorming van het witte huis zijn gevallen, viel eigenlijk best wel mee :biggrin:.
frittentitten
15 juli 2024, 21:37
Maar even serieus; hoe kan iemand op een dak zitten met een dergelijk geweer (om op afstand te kunnen schieten heb je wel iets meer nodig dan een AK45, AR-15 of een Uzi).
Zover ik heb begrepen zat deze schutter op een 150 m afstand op een dak. Iets meer nodig hebben in legale begrippen omtrent sportschutters en jagers op deze afstand is een lachtertje.Ik weet zeker dat ik hem dodelijk had geraakt op deze afstand met een .223 of .30. Dit is in (bijna) alle landen te verkrijgen met de juiste vergunningen cq ontheffingen. Maar laten we wel verstaan dat het niet de bedoeling is het hiervoor te gebruiken. Dit doet een gezond normaal denkend mens niet....!!
Ik vind deze schutter echt een lozer. Zowel om de actie die hij doet, als dat hij mis schiet op deze afstand.
frittentitten
15 juli 2024, 21:39
Voor dit soort redenaties bestaat een mooi Nederlands spreekwoord: "de splinter in andermans oog wel zien, maar niet de balk in het eigen".
Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Vind ik een vele mooiere
Willem2
16 juli 2024, 10:36
Thomas Crooks, de 20-jarige man die zaterdag in de Amerikaanse staat Pennsylvania een aanslag pleegde op Donald Trump, zou een halfuur voordat hij schoten loste al door agenten op het dak gespot zijn.
.... https://www.ad.nl/buitenland/agenten-zouden-thomas-crooks-al-op-het-dak-hebben-gezien-een-halfuur-voordat-hij-op-trump-schoot~ac152726/
de enige die een balk voor zijn gezicht heeft is dhr Trump en uiteraard deze agenten die het heel normaal vinden dat iemand met een geweer op een dak ligt.
Ik denk dat er zoveel mensen met wapens rondlopen dat het heel normaal is dat iemand op het dak met een wapen als heel normaal wordt gezien :rolleyes: :hammer:
Picasso 1
16 juli 2024, 11:50
.... https://www.ad.nl/buitenland/agenten-zouden-thomas-crooks-al-op-het-dak-hebben-gezien-een-halfuur-voordat-hij-op-trump-schoot~ac152726/
de enige die een balk voor zijn gezicht heeft is dhr Trump en uiteraard deze agenten die het heel normaal vinden dat iemand met een geweer op een dak ligt.
Ik denk dat er zoveel mensen met wapens rondlopen dat het heel normaal is dat iemand op het dak met een wapen als heel normaal wordt gezien :rolleyes: :hammer:
Dus de veiligheidsdienst Secret Service (veiligheidsdienst van de Amerikaanse federale regering, die deel uitmaakt van het United States Department of Homeland Security) zit in het 'complot' volgens jou? Niet alleen Trump 'gaat over lijken' maar ook de veiligheidsdienst van de Amerikaanse regering doet daar vrolijk aan mee? En die hebben Thomas Crook gevraagd om aan het toneelstuk deel te nemen en Thomas vond het een prima idee? En vervolgens schieten ze hem dood omdat hij echte munitie heeft gebruikt in het toneelstuk met een dode tot gevolg? En de dodelijke slachtoffer naast Trump wordt geraakt met een echte kogel maar Trump bereikt enkel ketchup?
Die Willem wordt steeds 'prettiger'. ;)
pietpotent44
16 juli 2024, 11:55
Op momenten zoals deze mis ik toch een Freddy K.
(misschien dat Saskia Noort binnenkort wel een column heeft over de aanslag.)
Bluebear
16 juli 2024, 15:29
Wat zei de secret service tegen Trump tijdens de aanslag?
Nou…………?
”Donald, duck!!!”
39508
Bluebear
16 juli 2024, 15:30
39509
Willem heeft niks meer overgelaten voor mij om te posten over dit onderwerp :biggrin:
Picasso 1
16 juli 2024, 17:09
Willem heeft niks meer overgelaten voor mij om te posten over dit onderwerp :biggrin:
Ik vrees dat jij voor het eerst genoegen moet nemen met de 2de plek. :smile2:
Ben benieuwd met welke fantasierijke bedenksels Willem verder nog aan gaat komen.
Brad Clitt
16 juli 2024, 17:17
Op momenten zoals deze mis ik toch een Freddy K.
Is nog actief op GR, maar heeft het de laatste tijd meer over bier.
Siberische tijger
16 juli 2024, 18:05
Dan heet hij daar zeker Freddy H?
WANDELAAR5
17 juli 2024, 08:18
39511
Ascari
17 juli 2024, 08:52
Dat kan niet. De kogel kwam van rechts ;) letterlijk en figuurlijk.
Willem2
22 juli 2024, 18:55
Dus de veiligheidsdienst Secret Service (veiligheidsdienst van de Amerikaanse federale regering, die deel uitmaakt van het United States Department of Homeland Security) zit in het 'complot' volgens jou? Niet alleen Trump 'gaat over lijken' maar ook de veiligheidsdienst van de Amerikaanse regering doet daar vrolijk aan mee? En die hebben Thomas Crook gevraagd om aan het toneelstuk deel te nemen en Thomas vond het een prima idee? En vervolgens schieten ze hem dood omdat hij echte munitie heeft gebruikt in het toneelstuk met een dode tot gevolg? En de dodelijke slachtoffer naast Trump wordt geraakt met een echte kogel maar Trump bereikt enkel ketchup?
De moordaanslag op de Amerikaanse oud-president Donald Trump was de grootste blunder in decennia, volgens Secret Service-directeur Kimberly Cheatle. Ze erkent dat haar dienst heeft gefaald bij de bescherming van Trump.
Cheatle noemde de mislukte moordaanslag "de grootste operationele blunder van de Secret Service in decennia". Dat zei ze maandag tijdens een hoorzitting in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden. De Secret Service was verantwoordelijk voor de beveiliging van Trump.
De bescherming van Amerikaanse leiders is "een ernstige missie", zei Cheatle. "Op 13 juli hebben we gefaald." De Secret Servicedirecteur zei dat de dienst moet leren van wat er gebeurd is en "hemel en aarde zullen bewegen" om herhaling te voorkomen.
Cheatle wilde geen details geven over het veiligheidsplan voor Trump op de dag van de mislukte moordaanslag. Ze zei dat de kwestie intern wordt onderzocht.
Verschillende Republikeinen roepen Cheatle op om af te treden. "De Secret Service heeft duizenden werknemers en een aanzienlijk budget, maar het is nu het gezicht van incompetentie geworden", zei de Republikein James Comer. Zelf denkt Cheatle er niet aan om op te stappen.
...... https://www.nu.nl/aanslag-trump/6321725/secret-service-noemt-aanslag-op-trump-grootste-blunder-in-decennia.html
het is dat jij over ketchup begint :rolleyes:
Ga nog eens naar de beelden kijken na de aanslag en de wijze waarop Trump zijn hand de lucht in steekt. Goede beveiligers hadden dat nooit toegelaten om nog een keer schietschijf te zijn.
Picasso 1
22 juli 2024, 19:54
Ga nog eens naar de beelden kijken
Op jouw verzoek heb ik ze nogmaals bekeken en ik heb een nieuwe complot theorie voor je: we leven in 'the matrix' en Trump heeft het systeem door.
39546
39547
Siberische tijger
27 juli 2024, 07:53
https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/6322261/fbi-verduidelijkt-na-ophef-dat-trump-bij-aanslag-is-geraakt-door-kogel.html
Oud-president Donald Trump is bij de aanslag op een campagnebijeenkomst in de staat Pennsylvania inderdaad geraakt door een kogel. Dat bevestigt de FBI vrijdagavond in een toelichting aan Amerikaanse media. Daarmee verduidelijkt de dienst een eerdere verklaring van FBI-baas Christopher Wray.