PDA

Volledige versie bekijken : YinYang, vragenbakje 2022

Pagina's : 1 [2]

Ernstige Neuker
23 oktober 2022, 14:29
Tja, vraag is nu wie er voor in de plaats gaat komen.

Als ik de stappen lees op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/burgemeesters , dan mag de gemeenteraad aanbevelingen doen wie men graag als burgemeester benoemd wilt zien worden. Dat zou dus iemand kunnen zijn binnen de eigen kringen. Aangezien de minister van BZK de benoeming uitvoert is het de vraag of de minister zo'n wens zal honoreren of een poppetje uit het partijkartel of de banencaroussel uitkiest. De tijd zal het leren...

Laten we hopen op iemand die van een persoonlijke vete geen kruistocht naar YY maakt en geen 'misbruik' maakt van de wetten BIBOB en Damocles om een saunaclub te sluiten.
Het handelen van mevr. Donders vind ik hierin verre van dapper, eerder laf en roekeloos gedreven door emotie en niet door verstand.

Echter, als YY alle vergunningen al heeft, waar wachten ze dan nog op?

Het benoemen ener burgervader/moeder gaat als volgt:
Men neme een gemeenteraad die een commissie vormt. Deze commissie stelt een profiel samen en geeft dat aan de commissaris der koning, of in dit geval aan de gouveneur der koning. Die start de sollicitatie procedure. Iedereen - dus ook jij en ik - mogen hierop solliciteren. Dan volgt er een schifting - jij en ik verdwijnen gelijk in de prullebak en krijgen een bedank briefje voor onze intresse in Roermond. Wat overblijft komt bij de commissie terecht die een x aan personen uitnodigd voor een gesprek. Uit eindelijk is er een keuze gemaakt en zal deze persoon door de minister van binnenlandse zaken benoemt worden. Dat kan een ex haagse lullo zijn die een baan nodig heeft, maar ook een goede en integere bestuurder. Iedereen weet dat Limburg meer integere bestuurders nodig heeft.

pietpotent44
23 oktober 2022, 15:39
Inderdaad. Maar kan best nog wel tot medio 2023 (of zelfs nog langer) gaan duren voordat er weer een nieuwe burgemeester is.
In de tussentijd (vanaf 1 november 2022 tot dan) zal een tijdelijke burgemeester worden aangesteld.

Toch als je tussen de letters doorleest, bleek dat de positie van Donders gewoon niet meer houdbaar was. 8 jaar lang veel ruzie gemaakt.
Gewoon te weinig draagvlak van de lokale fracties.
En ja, het kan dan officieel het OM zijn dat YY veroordeeld heeft (en niet Donders), maar zij heeft er wel degelijk alles aan gedaan om YY dicht te houden.
Dus ik denk toch dat het wel helpt dat zij vertrekt. Of haar opvolger(s) YY gunstiger gezind zijn, is natuurlijk wel de vraag. Maar slechter gezind dan Donders kan bijna niet.
En dan heb je ook nog de mogelijke afwikkeling van een eventuele schadevergoeding aan YY van de gemeente, vanwege de gederfde inkomsten vanwege de (extra lange) sluiting. Blijft een ingewikkelde en vage kwestie. Het blijft vanuit YY allemaal erg stil tot nu toe helaas. En ook vanuit de gemeente.

pret
27 oktober 2022, 22:25
Gaat Yin Yang definitief verdwijnen? Gemeente wijst verzoek om er een ggz-instelling van te maken af

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20221027_95477576

PN Snap het niet meer als de afgegeven vergunningen niet eens voor een GGZ instelling waren, waarvoor dan wel?

Haradamannetje
27 oktober 2022, 22:47
Ik kan het stuk niet lezen, iemand die het hier kan plaatsen?

Brad Clitt
27 oktober 2022, 22:59
Ze willen ook een vergunning om er een ggz-instelling te huisvesten, in eerste instantie als een proef voor 1 a 2 jaar. Mocht het niet lopen dan willen ze misschien toch gebruik maken van de eerder verleende vergunningen om een saunaclub te exploiteren. De gemeente heeft dat plan echter afgeschoten, geheel terecht natuurlijk wat mij betreft.

Nu denkt de eigenaar met de vergunninghouders erover na of de saunaclub al dan niet terugkeert, maar aan de reactie van de advocaat te zien is die kans niet al te groot.

Hier het krantenartikel...

Gaat Yin Yang definitief verdwijnen? Gemeente wijst verzoek om er een ggz-instelling van te maken af
Yin Yang is inmiddels al jaren gesloten.
Yin Yang is inmiddels al jaren gesloten. — © Jeroen Kuit

Roermond - Er is een verzoek ingediend om van saunaclub Yin Yang een ggz-instelling te maken. De gemeente heeft dat echter afgewezen omdat het tot ongewenste situaties zou kunnen leiden.
Rob Dieleman
Vandaag om 17:12
De erotische saunaclub Yin Yang aan de Heinsbergerweg in Roermond is inmiddels alweer jaren gesloten. Eerst vanwege de vondst van drugs in het pand, later omdat de exploitatievergunning van de eigenaars, Chris Schoemakers en diens zoon, was verlopen. Burgemeester Rianne Donders weigerde een nieuwe af te geven, omdat de vader en zoon niet door de Bibob-test kwamen, waarbij onderzoek wordt gedaan naar witwassen.

Lees ook: Eigenaar verliest strijd definitief, maar mogelijk gaat erotische sauna Yin Yang in Roermond toch weer open

Erotische sauna
Eerder dit jaar werd er wel een nieuwe exploitatievergunning verleend voor een seksinrichting in het pand. Dat zou kunnen met een andere exploitant dan vader en zoon Schoemakers. Daarna kwam er echter een principeverzoek bij de gemeente Roermond binnen voor een zaak in een heel ander segment dan een erotische sauna, blijkt uit de collegebesluiten. Er werd een plan ingediend om een instelling voor geestelijke gezondheidszorg (ggz) te vestigen in het gebouw.

De verzoekster, zoals de gemeente de aanvrager omschrijft, wil 29 slaapvertrekken realiseren in het pand en klinische behandelingen aanbieden aan patiënten met psychische problemen en/of verslavingen. Ook moeten er dagbehandelingen in groepsverband plaats gaan vinden.

Het pand van Yin Yang werd gesloten na een inval.
Het pand van Yin Yang werd gesloten na een inval. — © Jeroen Kuit

Seksinrichting én ggz
Het college van B en W ziet het plan echter niet zitten. De verzoekster wil namelijk starten met een pilot die een of twee jaar duurt. In die tijd zouden de huidige vergunningen niet ingetrokken moeten worden, betoogde ze, zodat daar op teruggevallen kan worden. ‘De verzoekster wenst dus nadrukkelijk de mogelijkheid open te houden ter plaatse ook een seksinrichting te kunnen exploiteren’, schrijft de gemeente.

Lees ook: Gevoelige juridische nederlaag voor gemeente Roermond rondom sluiting saunaclub Yin Yang

Dat is volgens het college geen ideale situatie. Het kan dan namelijk voorkomen dat er én een ggz-kliniek in het pand zit en dat tegelijkertijd een seksinrichting wordt gerund. ‘Dit leidt tot een uiterst onwenselijke situatie’, schrijft het college. De advocaat van de eigenaars, Lex Berndsen, laat weten niet al te veel over het verzoek te kunnen zeggen. Wel geeft hij aan dat het nog niet definitief is dat de saunaclub niet meer terugkeert. „Daar wordt nog over nagedacht.”

Verrassing
Wethouder Dirk Franssen moet bekennen dat hij het verzoek niet zag aankomen. „Het kwam als een verrassing.” Het besluit van het college zegt volgens hem niets over wat het college graag in het pand zou zien. „Dat lag nu niet voor. Er is slechts naar het verzoek voor de ggz-instelling gekeken.” Het einde van Yin Yang lijkt vooralsnog niet bereikt. Franssen: „Er ligt een exploitatievergunning. Theoretisch kan er morgen iemand komen die er een seksinrichting realiseert.”

mentholbear
28 oktober 2022, 02:46
Misschien had ze visie voor ogen van een SC voor Mentalberen die elke avond met een andere warme kruik willen slapen :rolleyes:

Siberische tijger
28 oktober 2022, 06:28
Misschien had ze visie voor ogen van een SC voor Mentalberen die elke avond met een andere warme kruik willen slapen :rolleyes:

Nee hoor dat soort mensen moet iets noordelijker in Limburg zijn, In Venray zit een heel leuk clubje voor 'Mentalberen'.

Brad Clitt
28 oktober 2022, 10:53
Misschien iets voor Badslippers, saunaclub en ggz-instelling onder één dak.

Kwibus2
28 oktober 2022, 15:21
Dit dossier zal voorlopig niet gesloten worden en zeer waarschijnlijk niet met de heropening van SC YY.

schoolmeester
28 oktober 2022, 18:23
YinYang gaat niet meer open.
Mensen die gek zijn op sprookjes moeten zich maar melden bij de balie van de Efteling.

BefBeer
28 oktober 2022, 19:13
SC of GGZ.
Niet zo heel veel verschil!
Vind het een prima idee dat ze het onder de GGZ-vlag willen proberen!
Als er niet geneukt kan worden komen de mentale problemen is altijd de uitleg van het rode lampje.

Badslippers
29 oktober 2022, 11:09
Misschien iets voor Badslippers, saunaclub en ggz-instelling onder één dak.

SC of GGZ.
Als er niet geneukt kan worden komen de mentale problemen is altijd de uitleg van het rode lampje.

Ondanks dat we de seksuele revolutie hebben gehad (jaren 60) en het de hoogste tijd is om het taboe te doorbreken op psychisch ziek zijn, blijken daar keer op keer tot op de dag van vandaag nog steeds grote taboes op te rusten. Zelfs de social-media en internet hebben dat tij niet weten te keren. Daarbij hebben seksualiteit en psychisch gezond zijn raakvlakken en zijn ze sterk verweven. Je zou (dus) kunnen denken dat dit niet eens een slechte combinatie is. Maar ja, taboes doorbreek je niet zomaar.

Altijd wordt gezegd dat seksualiteit een vanzelfsprekend onderwerp moet zijn tijdens een ggz behandeling. Behandelaren schreeuwen dat zelfs van de daken maar het onderwerp blijft een taboe en er wordt bitter weinig mee gedaan. Neem bijvoorbeeld het slikken van zware anti-depressiva. Dat kan een sterke wissel trekken op je libido en het krijgen van een stijve. Er zullen ongetwijfeld ijsberen zijn die dat fenomeen kennen. Dan moet je toch een zeer bedreven, vakkundige en enthousiaste dame hebben om enig leven in je slap hangende pik te blazen. Dus ja, ik zie wel mogelijkheden in die combinatie. Maar ja, die taboes hé.

Kwibus2
29 oktober 2022, 14:05
SC of GGZ.

Misschien toch niet z'n goed idee. De GGZ kent gigantische wachtlijsten. Wie wil er een jaar of langer wachten tot hij welkom is bij YY?
Enige voordeel zou kunnen zijn dat een therapie bij een lieftallige DVP vergoed wordt door de ziektekostenverzekering.
Ik heb een restitutiepolis. Ook zorgverleners die niet gecontracteerd zijn worden 100% vergoed. Even zien of pannenkoeken ook vergoed wordt.

schoolmeester
29 oktober 2022, 14:15
Het lijkt me niet verstandig om pannenkoeken op de rekening te zitten.
Misschien zoiets als: dagbehandeling ?

Kwibus2
29 oktober 2022, 16:46
Maak je geen zorgen, voor het declareren hebben we de diagnose behandel combinatie ook bekend als DBC.
Dat is een lijvig boekwerk inmiddels ongetwijfeld als databestand te vinden waarin alle verrichtingen te vinden zijn met de daarbij behorende vergoeding. Het is een doolhof die zelfs voor ingewijden niet te doorgronden is. De moderne techniek komt de financiële afdelingen van ziekenhuizen en andere zorgverleners te hulp. Er is software die feilloos de juiste codes opzoekt zodat er maximaal gedeclareerd kan worden bij de verzekeraar. Ben wel benieuwd hoe dat straks voor pannenkoeken wordt ingevuld. Het komt vast wel goed.

schoolmeester
29 oktober 2022, 17:15
Pannenkoeken staat onder code 69.

Eddy_V
29 oktober 2022, 18:08
Dat DBC’s niet meer worden toegepast in de GGZ kon kwibus niet weten, daarvoor heeft hij te lang in het buitenland gewoond.
Nu gaat het om de zorgprestaties en de daarvoor geleverde zorg.
In ijsberen taal: als er na een uur zuigen, trekken en duwen nog steeds geen explosie van zaadcellen heeft plaatsgevonden, dan is de behandeling mislukt en ontvang de zorgverlener geen geld :biggrin:

Voor degene die de door Badslippers beschreven problemen ervaren is dat wel een uitkomst.
Het begrip budgetbeer krijgt daarmee een nieuwe invulling !

mentholbear
30 oktober 2022, 02:15
No cure, no pay?

Kwibus2
2 november 2022, 05:58
No cure nieuwe kans lijkt me beter.
Ook zonder GGZ lukt het nog steeds aardig te scoren.
Er komt nog geen stuifmeel uit mijn pijp.

kempie
2 november 2022, 09:06
No cure nieuwe kans lijkt me beter.
Ook zonder GGZ lukt het nog steeds aardig te scoren.
Er komt nog geen stuifmeel uit mijn pijp.

Genoeg bijtjes in andere nesten die dat stuifmeel willen tegen een kleine donaties. Helpt niks als yy weer open gaat, kijk naar gg. Allemaal nieuwe dames die hiervoor naar NRW gekomen zijn? Welnee bijna allemaal waren ze weekzaam in andere clubs in NRW en vaals en zo verschraald de line-up van andere clubs.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Haradamannetje
2 november 2022, 09:44
Het is natuurlijk een prachtige tent met super faciliteiten en qua ligging net even beter als Vaals.
Maar wat Kempi aangeeft ben ik het mee eens, als er geen extra dames bij komen versnipperd het aanbod alleen maar.
En dit zou hoe dan ook geen 50 a 60 euro entree club meer worden gok ik.

rob45
2 november 2022, 10:34
En dit zou hoe dan ook geen 50 a 60 euro entree club meer worden gok ik.

Hou het maar op 70/75 euro ....

Brad Clitt
2 november 2022, 14:30
Ik ga ervan uit dat ze dit jaar niet meer openen, de eigenaar heeft diepe zakken en wacht gewoon af wat er komend najaar gaat gebeuren met mogelijke nieuwe lockdowns (naast covid-19 misschien ook door de apenpokken), waarschijnlijk verslechterende economische omstandigheden, waarschijnlijk flink stijgende energienota's en de tot nu toe krappe arbeidsmarkt waardoor ze geen of niet genoeg personeel hebben kunnen vinden. Mocht dit allemaal gaan gebeuren dan is er voor hem niet veel aan de hand en zou hij de nieuwe kaalslag in pay6-land vanuit z'n luie zetel kunnen overzien. De advocaat zei niet voor niks dat ze eerst gaan bekijken óf ze wel gaan openen. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar als ze per 1 september nog niet openen dan zie ik geen reden voor hen om dit later dit jaar alsnog te doen.

Tot nu toe een juiste inschatting gemaakt, deed deze eind juli. Op dit moment bekijken ze hoe de andere clubs en vooral de pas geopende het doen en vooral zullen gaan doen de komende winter. Misschien kunnen ze dan gaan profiteren van het misfortuin van anderen of leren van de gemaakte fouten van anderen. Zou leuk zijn mochten ze komend voorjaar weer openen, maar voor mij maakt het nu toch niks meer uit... ;)

Eddy_V
2 november 2022, 15:19
Zou leuk zijn mochten ze komend voorjaar weer openen, maar voor mij maakt het nu toch niks meer uit... ;)
heb je een nieuwe verloofde ?

Meme Moo
2 november 2022, 15:24
heb je een nieuwe verloofde ?

Klinkt eerder alsof Brad inmiddels getrouwd is :biggrin:

JonnyFontane
2 november 2022, 17:40

En dan geeft hij geen feestje weg.......:biggrin:
Zullen we dan voor hem een verlaat vrijgezellenfeest organiseren......ik heb nog wel een paar ideetjes(scheiding daarna gegarandeerd).

Eddy_V
2 november 2022, 20:24
Maar Angelina is er toch vandoor met een schoenenverkoper ?
wat een toestand allemaal :biggrin:

schoolmeester
2 november 2022, 20:26
Die schoenenverkoper die leeft niet meer, is vertrapt.....

JonnyFontane
2 november 2022, 22:00
Maar Angelina is er toch vandoor met een schoenenverkoper ?
wat een toestand allemaal :biggrin:

Is Al Bundy weg bij Peggy?

Rapa23
5 november 2022, 15:06
Onno Hoes wordt waarnemend burgemeester van Roermond. Misschien kan hij een beetje helpen met de vergunning ondanks dat hij van de mannenliefde is....

Eddy_V
5 november 2022, 15:09
Onno Hoes wordt waarnemend burgemeester van Roermond. Misschien kan hij een beetje helpen met de vergunning ondanks dat hij van de mannenliefde is....
Ik zal een goed woordje doen bij m’n oude schoolmaatje !
als er een tegenprestatie geleverd moet worden door één van de ijsberen zal ik contact opnemen met mentholbear :biggrin:

Mesc1978
7 november 2022, 10:17

Oh, dat belooft nog wat. Ik heb begrepen dat de clique van van Rey (en de rest van 't Veld) niet zo gecharmeerd zijn.
Niet alleen vanwege de mannenliefde van Hoes, maar ook omdat hij van de VVD is.
De tijd zal het leren wat dit voor YY betekent en voor Hoes zelf (kan een waarnemend burgemeester door de gemeenteraad worden weggestuurd?)...

WANDELAAR5
7 november 2022, 10:42
Eindelijk duidelijkheid voor YinYang: ze kunnen open als gay-sauna! ;)

Goedemorgenallemaal
7 november 2022, 11:57
(kan een waarnemend burgemeester door de gemeenteraad worden weggestuurd?)...

Eindelijk duidelijkheid voor YinYang: ze kunnen open als gay-sauna! ;)

Dat kan in theorie maar omdat de waarnemer doorgaans maar een paar maanden zit, en de bevoegdheden daarom door raad en/of college worden beperkt tot het minimaal noodzakelijke zal het niet vaak gebeuren. Ik debk niet dat Onno veel voor "ons" , of de gay gemeenschap, kan betekenen in die paar maanden. Maar goed, als die van Rey maar op de kast krijgt is het leuk

Johan35
7 november 2022, 12:22
Is het feit dat van Rey en zijn partij nu in de gemeenteraad zitten voordelig voor de kansen van YY of niet?

WANDELAAR5
7 november 2022, 12:57
Op zich wel. Die zijn prima omkoopbaar zo is gebleken!

Rino123
7 november 2022, 19:03
EN HEBBEN BAKKEN VOL ZWART GELD HE..........Van Rey laat zich naaien in YY haha

mentholbear
16 november 2022, 07:53
Ik zal een goed woordje doen bij m’n oude schoolmaatje !
als er een tegenprestatie geleverd moet worden door één van de ijsberen zal ik contact opnemen met mentholbear :biggrin:

Ik zal em dan met liefde doorverwijzen naar Theo's :biggrin:

Ricardo Banana
1 december 2022, 19:28
Vandaag ex personeels lid gesproken, die zei t gaat nooit meer open. Zal binnenkort nog eens informeren dichter bij t vuur.

Rapa23
6 december 2022, 16:02
En waarom gaan ze nooit meer open? Vergunning kan afgegeven worden, alleen niet op naam van de huidige eigenaar.
Vandaag ex personeels lid gesproken, die zei t gaat nooit meer open. Zal binnenkort nog eens informeren dichter bij t vuur.

pret
6 december 2022, 17:06
En waarom gaan ze nooit meer open? Vergunning kan afgegeven worden, alleen niet op naam van de huidige eigenaar.

En dat is precies het probleem er is geen andere eigenaar en dat gaat ook niet wijzigen op korte termijn. Simpel toch? :cool:

Johan35
6 december 2022, 17:17
Waarom gaat dat niet veranderen?

yylover
6 december 2022, 17:41
Nog 1 jaar en 4 maanden en dan mag de eigenaar de zaak weer zelf runnen. Als je al zo lang kunt volhouden zonder de boel te verkopen, dan kan je die tijd ook nog wel afwachten.
Misschien is dat nog een mogelijkheid.

Bluebear
6 december 2022, 18:13
Nog 1 jaar en 4 maanden en dan mag de eigenaar de zaak weer zelf runnen. Als je al zo lang kunt volhouden zonder de boel te verkopen, dan kan je die tijd ook nog wel afwachten.
Misschien is dat nog een mogelijkheid.

Ik wacht rustig af! :tongue: :biggrin:

37799

rob45
6 december 2022, 19:00
Misschien is dat nog een mogelijkheid.Wat is dan de verandering na 1 jaar en 4 maanden ?

schoolmeester
6 december 2022, 19:06
De eigenaar mag tot deze datum de zaak niet zelf runnen, over 1 jaar en 4 maanden wel weer.

Brad Clitt
6 december 2022, 19:17
Volgens de gemeente Roermond (en waarschijnlijk is dit algemeen) kan 5 jaar na een veroordeling iemand weer in aanmerking komen voor een exploitatievergunning (maar waarschijnlijk hangt het ook af van wat de Bibob zegt).
Aangezien de veroordeling intussen al meer dan 5 jaar geleden is zou de eigenaar nu al een vergunning kunnen krijgen (maar die vergunning heeft nu iemand die er niks mee mag/wil/kan doen). Het is volgens mij niet 5 jaar na het begin van de straf (die 2 jaar uitgesteld is), maar dan zou het inderdaad maart 2024 kunnen zijn. In ieder geval openen ze de komende wintermaanden niet, dat is 100% zeker.

Rapa23
7 december 2022, 18:28
Dan open je gewoon die club om naam van een "nieuwe" eigenaar met de mogelijkheid deze terug te kopen tegen kostprijs - opnemen als verplichting van nieuwe eigenaar op straffe van een forse boete - en ontvang je in de tussentijd huur van je vastgoed. Lijkt me redelijk makkelijk te organiseren.

Tropische_verrassing
7 december 2022, 21:39
Maar heeft de huidige eigenaar er zelf wel zin in?

Gezien zijn geschiedenis zal elke stap die hij neemt onder een vergrootglas liggen.

rob45
7 december 2022, 23:20
Maar heeft de huidige eigenaar er zelf wel zin in?

Gezien zijn geschiedenis zal elke stap die hij neemt onder een vergrootglas liggen.Onder de James Webb telescoop zelfs...

frittentitten
24 december 2022, 17:46

Dat zelfde heb ik een aantal maanden geleden ook al geschreven, ook mijn info komt van een personeelslid. ( nee geen vrouwelijke zelfstandige mijn lieve heren )

YinYang gaat niet meer open.
Mensen die gek zijn op sprookjes moeten zich maar melden bij de balie van de Efteling.

Dat bedoel ik.

Heren maakt uw leven zin en steek um in een andere club erin :biggrin: