PDA

Volledige versie bekijken : YinYang, vragenbakje 2022

Pagina's : [1] 2

pret
17 mei 2022, 20:22
YY schijnt volgens De Limburger binnenkort open te gaan onder een nieuwe exploitant

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20220517_96313760

Iemand toevallig het volledige artikel?

:freu::)

JonnyFontane
17 mei 2022, 20:26
Dat is goed nieuws.....

Brad Clitt
17 mei 2022, 20:30
Artikel uit De Limburger:

Saunaclub Yin Yang in Roermond, die al sinds februari 2019 dicht zit, mag weer open. De gemeente heeft althans een vergunning afgegeven aan een nieuwe exploitant.
Wie die nieuwe exploitant is, wil geen van de betrokken partijen kwijt. De erotische sauna is volgens het kadaster nog steeds eigendom van Vocu bv, met als enig aandeelhouder Christiaan Schoenmakers. Die wil geen toelichting geven. Schoenmakers’ advocaat Lex Berndsen wil alleen kwijt dat de vraag „of en wanneer Yin Yang weer open gaat nog in beraad is”.

In elk geval zijn daar wel de benodigde vergunningen voor aangevraagd en afgelopen vrijdag verleend. Dat heeft burgemeester Rianne Donders in een mail aan de raadsleden medegedeeld. In het berichtje schrijft ze dat zich in augustus vorig jaar een nieuwe exploitant heeft gemeld, die aan een Bibob-onderzoek is onderworpen. Volgens de burgemeester waren er geen gronden om de vergunningen te weigeren.

Lees ook:Yin Yang wint een slag, maar de strijd om het voortbestaan is nog lang niet beslecht

De vergunningen zijn sinds vrijdag geldig. Wanneer de club open gaat, weet de gemeente niet. Op de vraag hoe het kan dat een eigenaar die zelf niet door een Bibob-procedure komt zijn zaak wel kan verhuren, wil ze niet reageren. Een woordvoerder laat weten dat de procedure strikt geheim is. Volgens Bibob-deskundige Frank Rovers kan dat alleen als op papier duidelijk vastligt dat de eigenaar geen enkele invloed op of bemoeienis met de exploitatie heeft. „Er mag geen sprake zijn van een zakelijk samenwerkingsverband”.

Lees ook: Drugs in erotische sauna: twijfels over politierapport

Yin Yang moest op slot na een politie-inval eind 2016. Die vond plaats wegens vermoedens van witwaspraktijken. Uiteindelijk werd die zaak geseponeerd, maar vanwege de vondst van bijna zeven gram harddrugs besloot Donders de club te sluiten op basis van de wet Damocles. Vanwege gerechtelijke procedures die nog steeds lopen, ging Yin Yang pas in 2019 daadwerkelijk op slot. Ondertussen verliep ook de exploitatievergunning van de eigenaar en kreeg hij op basis van de Bibob geen nieuwe meer. Ook daartegen loopt nog een rechtszaak.

pret
17 mei 2022, 21:39
In elk geval zijn daar wel de benodigde vergunningen voor aangevraagd en afgelopen vrijdag verleend. Dat heeft burgemeester Rianne Donders in een mail aan de raadsleden medegedeeld. In het berichtje schrijft ze dat zich in augustus vorig jaar een nieuwe exploitant heeft gemeld, die aan een Bibob-onderzoek is onderworpen. Volgens de burgemeester waren er geen gronden om de vergunningen te weigeren.

Effe fact check gedaan via

Er is tot nu toe geen vergunning afgegeven, wil niet zeggen dat er geen in behandeling is.
Je kunt dit zien op de site van de gemeente, op de dinsdagen worden in het gemeenteblad alle verleende vergunningen gepubliceerd.
Volgens deze bron is er nu vandaag sinds minimaal één jaar pas de eerste exploitatie- en alcoholwetvergunning verleend, maar dus niet aan YinYang.

Link: https://www.roermond.nl/bekendmakingen

Dan klikken op Bekendmakingen en via de nu getoonde link kom je op de publicatiesite, daar dan filteren op publicatiedatum en/of rubriek (zoals exploitatievergunning).

Tenzij ik niet goed kijk of verkeerd heb gefilterd, maar zie geen officiële bekendmaking dat de vergunning afgelopen vrijdag is verleend. Heeft De Limburger ons soms blij gemaakt met een dode mus? :angryfire:

Brad Clitt
17 mei 2022, 21:57
@ pret

De gemeente zegt dat de procedure strikt geheim is, misschien dat het daarom (nog) niet gepubliceerd is. Of dat zomaar mag weet ik ook niet, maar misschien zijn verleende vergunningen op een vrijdag te laat om dinsdag al gepubliceerd te worden (iets met ambtelijke molens...). Volgende week dan maar eens kijken.
Maar ik neem gewoon aan dat de vergunningen inderdaad verleend zijn, de krant heeft dit verhaal steeds goed gevolgd en ik zie geen reden om nu hierover te twijfelen.

Ik ben in ieder geval niet de geheime exploitant...

rmjhexe
17 mei 2022, 22:03
De exploitant schijnt ene bert uit Venlo te zijn die al jaren een club wil beginnen. Heb ik gehoord van mijn buurman die een collega op het werk heeft die zijn broer werkt in de psychiatrie en die kent die Bert, hahaha

Badslippers
18 mei 2022, 00:13
Volgens die broer van de collega van de buurman die op zijn beurt weer naast een zekere René woont, is die vermoedelijke exploitant uit Venlo niet door de Bibop-procedure gekomen wegens het niet voeren van een achter- en voorlicht in de nacht van 03-07-2019 conform artikel 35 lid 1 én 4, en (belangrijker nog) in overtreding was wegens het gebruik van cannabis en het in bezit hebben van 9 gram cannabis. Tenslotte werd hij in de boeien geslagen en voor één nacht in een cel geplaatst nadat hij de dienstdoende ambtenaar in functie had uitgemaakt voor "vieze vuile fascist" waarmee bericht #6 naar het rijk der fabelen verwezen kan worden.

broodpoot
18 mei 2022, 09:31
Mij benieuwen, eerlijk is eerlijk ik zou verbaasd zijn als het weer open zou gaan gezien het beleid in Nederland maar ik zou dolgraag ongelijk willen krijgen.
Zou wel leuk zijn, ik ben er nooit geweest maar een alternatief voor SS wat weer net ff wat verder is zou ik toejuichen.
Nu GG ook nog wat wellicht een alternatief voor GT zou kunnen worden en het wordt wellicht weer wat.

de duisburg spesjalist
18 mei 2022, 17:40
De exploitant schijnt ene bert uit Venlo te zijn die al jaren een club wil beginnen. Heb ik gehoord van mijn buurman die een collega op het werk heeft die zijn broer werkt in de psychiatrie en die kent die Bert, hahaha

de grootste onzin wat jij daar neer tikt de nieuwe explotant is een zeer geliefde ontvangs dame van onder een paar van ons een zeergeliefde club zo 83 km over de grens bij goch . het is vaak een kwestie voor een dame om de juiste man met geld om de vinger te slaan :freu:

Siberische tijger
18 mei 2022, 18:56

Hebben ze in die kliniek in Venray wifi voor de patiënten, zodat jij een half uurtje per dag jouw onzin mag plaatsen op dit forum?;)

b1234
19 mei 2022, 22:10
Ying Yang kan ten vroegste open in augustus !!! :mad:

Willem2
19 mei 2022, 22:15
Hoe kom je tot deze uitspraak ?
Heb jij tot augustus geen tijd om er langs te gaan ?
Of is het wettelijk niet mogelijk of ....

Tennesseerider
20 mei 2022, 09:25
Ying Yang kan ten vroegste open in augustus !!! :mad:

Leuk, beter laat dan niet en ben ik met verlof dus...................

b1234
20 mei 2022, 14:35
Hoe kom je tot deze uitspraak ?
Heb jij tot augustus geen tijd om er langs te gaan ?
Of is het wettelijk niet mogelijk of ....

Geen tijd ? :) Ik denk dat ik een paar uurtjes voor opening al aanwezig zal zijn op de parking .:)
Verder info daaromtrent valt onder de noemer van ' confidential ' .

Ik ben qua SC bezoeken nogal vrij breed en ver geweest in mijn ijsberenpakje .
Ying Yang is veruit één van de mooiste clubs ,die ik ooit heb bezocht !!! (totaal concept )

We zullen wel tijdig de nodige info krijgen omtrent de juiste openingsdatum .:)

WA
20 mei 2022, 15:30
Verder info daaromtrent valt onder de noemer van ' confidential ' . No offense, maar eigenlijk zeg je dus: “ik weet iets wat jullie niet weten maar ga niet zeggen wat ik weet en van wie ik dat weet”

JonnyFontane
20 mei 2022, 15:46
No offense, maar eigenlijk zeg je dus: “ik weet iets wat jullie niet weten maar ga niet zeggen wat ik weet en van wie ik dat weet”

Lekker puh......

Jack42
20 mei 2022, 22:38
Geen tijd ? :) Ik denk dat ik een paar uurtjes voor opening al aanwezig zal zijn op de parking .:)
Verder info daaromtrent valt onder de noemer van ' confidential ' .

Ik ben qua SC bezoeken nogal vrij breed en ver geweest in mijn ijsberenpakje .
Ying Yang is veruit één van de mooiste clubs ,die ik ooit heb bezocht !!! (totaal concept )

We zullen wel tijdig de nodige info krijgen omtrent de juiste openingsdatum .:)

Waar ligt dat Ying Yang?
Als je echt iets met Yin Yang hebt te maken dan had je ook wel geweten hoe je het moet schrijven.
Je hebt het leuk geprobeerd jezelf belangrijker te maken dan dat je bent met je confidential maar het is een complete mishit!

rob45
20 mei 2022, 23:29
Tja, veel gespeculeer rond de openings datum en of het wel open gaat.
Dagblad De Limburger is daar heel duidelijk over.
Los van alles hopen we dat het zo vroeg als mogelijk deze mooie zomer zal zijn.
Idd is YY een van de mooiste maar ook de grootste club met dacht ik wel 27 kamers inclusief een groot en goed restaurant en prima welness.
Ook op het terras is het prima toeven dus hopelijk draaien de ambtelijke molens komende weken net wat sneller, Ik hoor het geluid van het grind onder de wielen al weer en het open zwaaien van de toegangsdeur. [emoji41]

laplagne
20 mei 2022, 23:30
Ik was gisteren voor een bliksembezoekje in Sixsens, maar er zijn al diverse dames die hunkeren naar hun rentree of debuut in Roermond en dat kan ik begrijpen.

rob45
20 mei 2022, 23:35
Ik was gisteren voor een bliksembezoekje in Sixsens, maar er zijn al diverse dames die hunkeren naar hun rentree of debuut in Roermond en dat kan ik begrijpen.Dat geloof ik wel, YY zal snel weer volstromen met dames, hopelijk zal het peil van rond 2016 weer een beetje bereikt worden.

Haradamannetje
20 mei 2022, 23:45
Een prima tent dat Ying Yang maar sommigen praten erover alsof het DE tent van de eeuw is... ik vond de service van de dames er altijd maar matig.

rob45
21 mei 2022, 00:02
Een prima tent dat Ying Yang maar sommigen praten erover alsof het DE tent van de eeuw is... ik vond de service van de dames er altijd maar matig.Jack krijgt een rolbroerte ervan want de naam is en blijft Yin Yang [emoji846].
Idd waar dat de service van best wat dames matig was maar er waren ook altijd genoeg betere dames in YY die wel moeilijk boekbaar waren met genoeg liefhebbers.

Goedemorgenallemaal
21 mei 2022, 01:09
En levensgevaarlijke douches

pietpotent44
21 mei 2022, 03:22
Ik was gisteren voor een bliksembezoekje in Sixsens, maar er zijn al diverse dames die hunkeren naar hun rentree of debuut in Roermond en dat kan ik begrijpen.

Dat geloof ik wel, YY zal snel weer volstromen met dames, hopelijk zal het peil van rond 2016 weer een beetje bereikt worden.

Een prima tent dat Ying Yang maar sommigen praten erover alsof het DE tent van de eeuw is... ik vond de service van de dames er altijd maar matig.

Het is waar dat de service in YY vaak te wensen overliet. Maar dat was meer iets van de afgelopen jaren, door nieuwe lichting vrouwen, overvloed aan jonge Roemeentjes ten koste van Poolse vrouwen, etc.
Persoonlijk vond ik in YY 2008-2013 de topjaren. Daarna tot pakweg 2016 al wat minder, maar nog steeds ok. Na 2016 wel duidelijk een stuk minder.
(En nee Player, dat komt niet door gewenning of oude lullenpraat.)

Maar inderdaad, als er op een goede dag 80-100 vrouwen rondliepen (kan me nog dagen uit 2015-2016 herinneren dat er soms ruim 100 vrouwen rondliepen), loopt er altijd wel wat interessants tussen. Zelfs als 90% van de lineup bagger is.

Zeker nu we een aantal magere saunaclubjaren (niet alleen in YY) plus 2 jaar pandemie achter de rug hebben, zou YY zelfs met een matige lineup nu al spekkoper zijn.
Want GT is er niet meer, LR ook niet. PHG is vergane glorie. Dus heb je daardoor binnen de regio rond Venlo nu eigenlijk alleen SS nog wat nog een beetje interessant is.

Ik denk ook dat SS het flink zal gaan merken, mocht YY binnenkort weer openen. Zij hebben ironisch genoeg afgelopen 2 (of eigenlijk zelfs 3) jaar door allerlei omstandigheden zomaar een monopolie gehad.
Ik denk zeker ook dat veel vrouwen (en ijsberen) zouden verkassen als YY opent. Voor een hoop scheelt het sowieso enorm in reistijd. Qua oppervlakte en tuin en faciliteiten wint YY het denk ik ook wel van SS. Maar het is natuurlijk vooral de gunstigere locatie.

En natuurlijk ook interessant wat de opening van GG voor gevolg zal hebben, aangezien die ook in de regio Venlo zitten.
Zelfde geldt voor de opening van Le Grand in Zundert. Blijft voorlopig ook daar nog steeds stil.

Maar goed. Eerst maar eens een openingsdatum van YY afwachten. (En van GG en Le Grand). Daar gaat het uiteindelijk allemaal om.

de duisburg spesjalist
21 mei 2022, 08:12
Tja, veel gespeculeer rond de openings datum en of het wel open gaat.
Dagblad De Limburger is daar heel duidelijk over.
Los van alles hopen we dat het zo vroeg als mogelijk deze mooie zomer zal zijn.
Idd is YY een van de mooiste maar ook de grootste club met dacht ik wel 27 kamers inclusief een groot en goed restaurant en prima welness.
Ook op het terras is het prima toeven dus hopelijk draaien de ambtelijke molens komende weken net wat sneller, Ik hoor het geluid van het grind onder de wielen al weer en het open zwaaien van de toegangsdeur. [emoji41]

40 kamers rob45 na de nieuwe aanbouw voor dat de club gesloten werd

rob45
21 mei 2022, 08:25
40 kamers rob45 na de nieuwe aanbouw voor dat de club gesloten werdBedankt voor het juiste aantal, met het aantal uitbreidingen was ik het spoor kwijt, met 40 kamers zeker dus de grootste club.

vanKees
21 mei 2022, 13:24
Ein nicht zu vernachlässigender Punkt ist, dass die DL in den NL nicht die "Huren-Papiere" (spezielle Anmeldung beim Amt, etc etc...) brauchen
wie in Deutschland.
Auch einige Punkte aus dem Dt. ProstG von 2017 entfallen in Pays-Bas.

vanKees

Brad Clitt
24 mei 2022, 13:02
Zo, het is nu officieel bekendgemaakt...

36980

Tropische_verrassing
24 mei 2022, 13:04
Zit je de hele dag je scherm te verversen?? 🤣🤣

Hoop dat ze snel een openingsdatum doorgeven

Rapa23
24 mei 2022, 13:07
En nu maar hopen dat er niemand bezwaar gaat maken....

Brad Clitt
24 mei 2022, 13:14
Zit je de hele dag je scherm te verversen?? ����

Nee hoor, ik zei vorige week al dat de publicatiedatum waarschijnlijk vandaag pas is ivm trage ambtenaren (publicatiedatum overigens altijd op dinsdag). Was het eigenlijk alweer vergeten, maar opeens dacht ik eraan.

pret
24 mei 2022, 13:19
En nu maar hopen dat er niemand bezwaar gaat maken....

Bezwaar mogelijk tot 24 juni. Dus met een beetje geluk kunnen ze begin juli de deuren open gooien.

Tropische_verrassing
24 mei 2022, 13:57
Hoop dat de burgemeester niet haar vriendjes inschakelt om massaal bezwaar te maken

JonnyFontane
24 mei 2022, 16:33
Hoop dat de burgemeester niet haar vriendjes inschakelt om massaal bezwaar te maken

Voor bezwaar moet gegronde reden zijn......
Waarschijnlijk zal Donders haar vriendinnen van de bridgeclub inschakelen.
Ze zal hun vertellen dat hun man ook regelmatig gesignaleerd werd in YY.

#complotdenken.

rob45
24 mei 2022, 16:41
Voor bezwaar moet gegronde reden zijn......
Waarschijnlijk zal Donders haar vriendinnen van de bridgeclub inschakelen.
Ze zal hun vertellen dat hun man ook regelmatig gesignaleerd werd in YY.

#complotdenken.

Ach, dan zijn lastige kerels ook van huis en kunnen die vriendinnen lekker shoppen bij de outlet. [emoji41]

de duisburg spesjalist
24 mei 2022, 17:18
Bezwaar mogelijk tot 24 juni. Dus met een beetje geluk kunnen ze begin juli de deuren open gooien.

zou mijn bron dan toch gelijk krijgen

de duisburg spesjalist
24 mei 2022, 17:20
Zo, het is nu officieel bekendgemaakt...

36980

mijn bronnen zijn officieel en zeer betrouwbaar :biggrin:

pietpotent44
24 mei 2022, 18:17
mijn bronnen zijn officieel en zeer betrouwbaar :biggrin:

De Roermond spesjalist.

de duisburg spesjalist
24 mei 2022, 18:22
De Roermond spesjalist.

de man van donders :hammer:

JonnyFontane
24 mei 2022, 18:26
De Roermond spesjalist.
Dat zal hij wel ergens op camera's hebben gezien....

Rino123
24 mei 2022, 19:00
Ik verwacht ook zeker dat mevrouw Donders de officiele Heropening gaat verrrichten gekleed in een pikante SM-OUTFIT:hammer::baeh:

JonnyFontane
24 mei 2022, 19:05
Ik verwacht ook zeker dat mevrouw Donders de officiele Heropening gaat verrrichten gekleed in een pikante SM-OUTFIT:hammer::baeh:

Dan kom ik in ieder geval niet naar de opening:kotz:

hotmister1985
24 mei 2022, 19:52
De vergunning is verleend op vrijdag de 13e[emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

bertje600
24 mei 2022, 20:59
Als ze daar komt wordt ze kompleet uitgekleed en met pek en veren terug naar Roermond gestuurd.

JonnyFontane
24 mei 2022, 21:41
Als ze daar komt wordt ze kompleet uitgekleed en met pek en veren terug naar Roermond gestuurd.

Als dat eens zou kunnen....:gruebel::gruebel::gruebel::gruebel:

rob45
25 mei 2022, 00:03
1 juli weer open zonder bijzonderheden hopelijk.
Dan maar beginnen met een vette party,als mooi weer is buiten met een barbecue. [emoji846]

Rino123
26 mei 2022, 10:21
Zou geweldig zijn als YY deze zomer weer heropent, ze hebben het verdiend na een JARENLANG JURIDISCH GEVECHT WAAR ZE DE UNDERDOG WAREN WANT DE POLITIEK (MEVROUW DONDERS) WILDE DEZE CLUB KAPOT MAKEN!!

keesboz
26 mei 2022, 11:34
Zou geweldig zijn als YY deze zomer weer heropent, ze hebben het verdiend na een JARENLANG JURIDISCH GEVECHT WAAR ZE DE UNDERDOG WAREN WANT DE POLITIEK (MEVROUW DONDERS) WILDE DEZE CLUB KAPOT MAKEN!!Dat zou mooi zijn heb nog geen vakantie geboekt
Dus daar op taras dan heb je ook schone vakantie dag mmmmm

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

pietpotent44
27 mei 2022, 23:24
Ik was vandaag in SS.
En dan hoor je weer allerlei wilde geruchten over yy.

De meesten zeggen dat yy in juli weer open gaat.
Maar heb ook augustus en september gehoord.

Blijkbaar is het nu wachten op mogelijke bezwaren van de omgeving / buren. Meestal krijgen omwonenden 6 weken de tijd om bezwaar te maken, indien ze dat willen.

En natuurlijk zijn ze ook nog bezig personeel te verzamelen. Ze zijn te lang dicht geweest om weer gewoon het oude personeel weer op te trommelen. Die zullen wel iets anders gevonden hebben. Of definitief gestopt zijn.

Een vd beveiligers is blijkbaar nu manager geworden. Daar komt de informatie vandaan.

Ook over GT het gerucht gehoord dat het was overgenomen door een Turk, die al wat had geinvesteerd / verbouwd, maar toen niet de vereiste vergunningen kreeg. En dus vast zat. En dus de vlammenzee niet helemaal toevallig was zal ik maar zeggen.
Wat hiervan waar is weet ik ook niet.

Husky
27 mei 2022, 23:55
Welk jaar:)

broodpoot
28 mei 2022, 09:18
Ook over GT het gerucht gehoord dat het was overgenomen door een Turk, die al wat had geinvesteerd / verbouwd, maar toen niet de vereiste vergunningen kreeg. En dus vast zat. En dus de vlammenzee niet helemaal toevallig was zal ik maar zeggen.
Wat hiervan waar is weet ik ook niet.

Dat heb ik vorig jaar al is gehoord, zou gaan om dezelfde eigenaar als Oceans en de problemen met afgifte vergunning geven mij het idee dat er op die plek geen SC meer open zal gaan.

Vwb YY zou ik het wel geweldig vinden. Ben er nooit geweest maar het is voor mij een stukje beter aan te rijden en de verhalen die ik er over lees dus ik ben erg hoopvol hoewel die bezwaren er toe kunnen leiden dat eea nog wel is erg lang zou kunnen gaan duren.

Poppalarge
28 mei 2022, 15:28
….Ook over GT het gerucht gehoord dat het was overgenomen door een Turk, die al wat had geinvesteerd / verbouwd, maar toen niet de vereiste vergunningen kreeg. En dus vast zat. En dus de vlammenzee niet helemaal toevallig was zal ik maar zeggen….

Is een Koerd en is, voor zover ik tijdens mijn laatste bezoek aan het Düsseldorfse hoorde, nog steeds op zoek naar investeerders om de tent in Brüggen weer nieuw leven in te blazen…

Maar dat kan dus rustig een meerjaren plan worden…

Sent from my Atari 4096 STFM[emoji769]

schoolmeester
28 mei 2022, 16:29
Mocht GT ooit weer open gaan, zullen ze er waarschijnlijk geen Brand bier schenken.....

Brad Clitt
28 mei 2022, 17:15
En als kleine snack natuurlijk geen Vlammetjes...

Mesc1978
24 juni 2022, 12:10

Hmm, dat is vandaag. Je zegt 'tot 24 juni'. Begrijp ik dan goed dat de bezwaartermijn vanaf vandaag verlopen is?
Kan men ergens raadplegen of er bezwaar is aangetekend?
Moet het nu ook nog door de gemeenteraad heen of kan men de vergunning verstrekken als er geen bezwaren zijn ingediend?

Bij dat laatste kunnen ze dus open...

Tropische_verrassing
24 juni 2022, 13:25
het is "tot en met" 24 juni.

Hopelijk volgende week meer nieuws

rob45
24 juni 2022, 13:36
het is "tot en met" 24 juni.

Hopelijk volgende week meer nieuwsDe ambtenaren gaan vrijdags vroeg naar huis dus word zeker volgende week.

Kwibus2
25 juni 2022, 07:44
Alleen vrijdags?

bertje600
25 juni 2022, 11:27
In de gangen van een gemeentehuis is altijd een streep in het midden.

Dat is gedaan om ambtenaren die te laat komen niet in botsing te laten komen met diegenen die te vroeg weggaan.

mynasch
25 juni 2022, 13:07
da klopt goed Bertje600.
of: vraag aan de gemeente ambtenaar: "hoeveel mensen werken er bij de gemeente Roermond?" " Ik denk de helft..."

JonnyFontane
25 juni 2022, 13:13
21 maart is de dag van de ambtenaar.

Dan vieren ze het einde van de winterslaap en het begin van de voorjaarsmoeheid.

Kom een ambtenaar vol zweet in huis, vraagt zijn vrouw. Wat is er? Ach de computers waren kapot, we moesten zelf denken.

Een ambtenaar zit koffie te drinken. De kantine-juffrouw vraagt hem: "Wilt u nog een tweede kopje?" "Neen, dank u wel, anders kan ik vanmiddag niet slapen!"

Waarom hebben ambtenaren geen houten bureaus? Hout werkt.

Wat is de drukste werkdag voor een ambtenaar? Maandag, dan moet hij drie blaadjes van de kalender afscheuren.

Zo weer even genoeg grappen over ambtenaren.
We moeten gewoon afwachten wanneer er een aankondiging komt.
Hopelijk zo snel mogelijk, zodat we het evt.. ijsbeerfeest/ zomers meeting misschien wel daar kunnen houden.

schoolmeester
25 juni 2022, 14:20
Wat staat er op de grafsteen van een ambtenaar ?
Hier rust hij verder.

bertje600
25 juni 2022, 16:34
Een ambtenaar kijkt 's morgens niet mnaar buiten, want dan weet hij niet wat hij 's middags moet doen.

Jules1
4 juli 2022, 11:01
Hallo is er al meer nieuws wanneer het terug
Open gaat
Mvg

bertje600
4 juli 2022, 12:02
Hallo is er al meer nieuws wanneer het terug
Open gaat
Mvg

Vraag het die ambtenaren in Roermond!

Brad Clitt
4 juli 2022, 16:00
Ik denk niet dat de club deze zomer nog opent, anders hadden ze dat met dit mooie weer allang gedaan. Waarschijnlijk niet genoeg (geschikt) personeel en/of dvp's kunnen vinden en ook gestegen energie- en voedselkosten zullen een streep door de rekening maken. Hetzelfde geldt voor Le Grand in Zundert en Golden Gate.

Ties85
4 juli 2022, 16:47
Ik denk niet dat de club deze zomer nog opent, anders hadden ze dat met dit mooie weer allang gedaan. Waarschijnlijk niet genoeg (geschikt) personeel en/of dvp's kunnen vinden en ook gestegen energie- en voedselkosten zullen een streep door de rekening maken. Hetzelfde geldt voor Le Grand in Zundert en Golden Gate.

Ik zie net Le Grand 11 juli opening dat zal dus waarschijnlijk de eerste worden van de 3 ik hoop echt dat de rest uiterlijk in augustus gaat volgen!

de duisburg spesjalist
4 juli 2022, 16:47

GG gaat toch echt wel open voor de herfst LG is er overigens ook klaar voor en neem het personeel van club diana zundert over . wat de dames van plezier van diana gaan doen is mijn niet tenoren gekomen de opening van LG zou best wel eens naar de vakantie periode zuid kunnen zijn .:wink2:

keesboz
6 juli 2022, 15:48
Ik zie net Le Grand 11 juli opening dat zal dus waarschijnlijk de eerste worden van de 3 ik hoop echt dat de rest uiterlijk in augustus gaat volgen!11 juni waarschijnlijk https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220706/01b39f6d715740b67507d83b2edd38ac.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Siberische tijger
6 juli 2022, 17:55
Keesboz: leer eerst eens het verschil tussen de maanden juNi en juLi en ga niet het topic van YY vervuilen met nieuws over Le Grand. Dit laatste geldt voor meerdere personen hier.

DutchZeus
8 juli 2022, 19:29
da klopt goed Bertje600.
of: vraag aan de gemeente ambtenaar: "hoeveel mensen werken er bij de gemeente Roermond?" " Ik denk de helft..."

Dan zijn ze snel overwerkt. Maar inmiddels is het vakantietijd, dus voordat ze terug zijn en hun post hebben bijgewerkt is het oktober.

Kaboem
18 juli 2022, 15:15
Ik zie dat de melding “tijdelijk gesloten” veranderd is naar “open” in Google. Verder geen nieuws op de website.

Wat weet de roddelmolen dat ik nog niet weet? :hammer:

37208

Kwibus2
18 juli 2022, 18:02
Op de website is nog steeds geen verandering te zien. " Tijdelijk gesloten "

de duisburg spesjalist
18 juli 2022, 18:46
als ying yang open ga hooren we dat echt wel

b1234
18 juli 2022, 23:24
als ying yang open ga hooren we dat echt wel

Let een klein beetje op de schrijfwijze van YY ,want Jack42 was een klein beetje overstuur toen ik Yin(g) Yang slecht geformuleerd had in één van mijn vermeldingen . ( #17 in deze rubriek )
Blijkbaar was de irritatie van Jack42 dat ik in één van mijn vermeldingen gezegd had dat YY niet voor augustus zou openen ,en ik de oorsprong van mijn bewering niet wou prijsgeven!
Ik stuur u de openingsdatum wel in uw PB,om verdere schuine opmerkingen aan mijn adres over dit onderwerp te vermijden ! :biggrin:

Gts , Boy56

Kwibus2
19 juli 2022, 09:57
Mogen wij dan niet weten wanneer de heropening een feit is?

WANDELAAR5
19 juli 2022, 11:21
Als ik binnen sta met een pilsje in mijn hand en hordes mooie vrouwen om mij heen, zal ik het jullie laten weten. En ik doe niet mee met alle speculaties van de afgelopen 3 jaar. Ik heb dan ook geen betrouwbare of onbetrouwbare bronnen.
(En dat gebrek aan betrouwbare bronnen speelt menige speculatieve beer hier parten :))

Brad Clitt
19 juli 2022, 13:48
Als ze niet openen dan blijven ze dicht, simpel toch...
Maar het blijft inderdaad verdacht stil, zelfs mij als huisschrijver/playlist-provider/szene-kenner is niks ter ore gekomen. Waarschijnlijk niet genoeg (geschikt) personeel kunnen vinden en werken in een sexclub is voor de huidige (verpreutste) jongeren waarschijnlijk not done (woke, #metoo, lhbti-gedoe). Er kunnen natuurlijk ook bezwaren op de gemeentebureaus zijn neergedwarreld, wie zal het zeggen.

rmjhexe
19 juli 2022, 14:24
Dat gaat toch niet meer open heren.

rob45
19 juli 2022, 14:27
Denk ook wel dat het zeker augustus word, 24 juni eindigde de bezwaartermijn.
Bij eventuele bezwaren moeten die binnen 6 weken afgehandeld worden en dat zit je zo maar 2e week augustus.
Ook personeel ligt niet voor het oprapen maar men zou er ook voor kunnen kiezen om niet fulltime open te zijn tot er meer personeel in dienst is.

JonnyFontane
19 juli 2022, 15:21
Als ze niet openen dan blijven ze dicht, simpel toch...
Maar het blijft inderdaad verdacht stil, zelfs mij als huisschrijver/playlist-provider/szene-kenner is niks ter ore gekomen. Waarschijnlijk niet genoeg (geschikt) personeel kunnen vinden en werken in een sexclub is voor de huidige (verpreutste) jongeren waarschijnlijk not done (woke, #metoo, lhbti-gedoe). Er kunnen natuurlijk ook bezwaren op de gemeentebureaus zijn neergedwarreld, wie zal het zeggen.

Wat houdt je tegen om daar te gaan werken?
Kun je het geld wat je verdiend meteen uitgeven en hoef je geen alibi meer te verzinnen.

JonnyFontane
19 juli 2022, 15:22
Dat gaat toch niet meer open heren.

Zeg jij.....

de duisburg spesjalist
19 juli 2022, 16:21
Mogen wij dan niet weten wanneer de heropening een feit is?

de heropening van ying yang is alleen voor een geselecteerd publiek voor lotgenoten die geile op geile milfs :biggrin:

JonnyFontane
19 juli 2022, 18:12
de heropening van ying yang is alleen voor een geselecteerd publiek voor lotgenoten die geile op geile milfs :biggrin:

Dus jij bent ook niet uitgenodigd?:biggrin:

Achilles
19 juli 2022, 20:28
Groot gelijk dat boy56 niet voor de beurt van de club spreekt. Wanneer ze gaan openen, zal de club daarover zelf wel communiceren. Aan spokesmen allerhande is er geen behoefte, integendeel.

WA
19 juli 2022, 21:59
Groot gelijk dat boy56 niet voor de beurt van de club spreekt. Wanneer ze gaan openen, zal de club daarover zelf wel communiceren. Aan spokesmen allerhande is er geen behoefte, integendeel.
Heb je daarom een nieuw account gemaakt? Omdat "Player" zich als onzin uitkramend spokesman opwierp van Golden Gate? En stel nou dat niemand meer voor zijn beurt zou spreken (althans, wat volgens jouw als zodanig geld), dan raak jij één van je favoriete forumbezigheden kwijt: het "beter weten".

Kwibus2
19 juli 2022, 22:10

Komt goed uit, dan sta ik zeker op de lijst.
YY is prachtig gelegen en heeft uitstekende faciliteiten.
Het lijkt mij een voorrecht om daar te werken.
Daar komen vast wel wat lieve dames op af die ons willen verwennen.

pret
19 juli 2022, 22:27
Heb je daarom een nieuw account gemaakt? Omdat "Player" zich als onzin uitkramend spokesman opwierp van Golden Gate? .

Zo te merken een goede manier om een ban te omzeilen :hammer:

Shakir
20 juli 2022, 08:42
Heb je daarom een nieuw account gemaakt? Omdat "Player" zich als onzin uitkramend spokesman opwierp van Golden Gate? En stel nou dat niemand meer voor zijn beurt zou spreken (althans, wat volgens jouw als zodanig geld), dan raak jij één van je favoriete forumbezigheden kwijt: het "beter weten".

Klopt wat Wim Arts hier zegt, onder de rubriek "Golden Gate" zat er ook iemand die zich voordeed als communicator:

Naar wat ik vernomen heb zal er deze/volgende maand gecommuniceerd worden en idd onder ex-GT leiding. Good times...

Nonkel Achilles heeft blijkbaar een probleem met het verspreiden van nuttige informatie aangaande Yin Yang:

Brad Clitt
20 juli 2022, 11:14
Wat betreft post #86, iets met de pot verwijt de ketel...

Achilles
20 juli 2022, 15:19

Het is eigenlijk de moeite niet waard om op te antwoorden, maar vooruit dan maar. Het is vreemd dat net jij begint over nicknames. Wat een obsessie is dat voor jou? Iemand die zijn nickname onlangs veranderde van BrianBoitano naar Wim Arts. Was je ego zo hard gekrenkt door je Turkse vrienden op dit forum toen er een associatie werd gemaakt met een homoseksuele kunstschaatser? Form over substance dus. Jammer.

...Nonkel Achilles heeft blijkbaar een probleem met het verspreiden van nuttige informatie aangaande Yin Yang...

Je vergist je ome Shakir, ik heb helemaal geen probleem met het verspreiden van nuttige info aangaande YY. Maar ik zie helemaal geen nuttige info passeren en de club zelf blijft stil tot nu toe. Dit in tegenstelling tot GG. Het fragment van Player waar jij naar verwijst was op een moment waar het gonsde van de geruchten. kijk maar naar de posts in het draadje in die periode, er waren veel communicators. Iedereen die ex-GT en LR dames kende, hoorde van hen dat ze berichten kregen van ex-GT leiding over een nakende opening. Bovendien was er omstreeks die periode een Instagram account die een pre-opening in mei aankondigde. Dus info uit eerste hand. En dat lijkt me best zo.

schoolmeester
20 juli 2022, 15:48
BB heeft zijn nick-name verandert, en dan heeft hij commentaar op een ander.
Inderdaad, de pot verwijt de ketel.....

pret
20 juli 2022, 16:36
Het is eigenlijk de moeite niet waard om op te antwoorden, maar vooruit dan maar. Het is vreemd dat net jij begint over nicknames. Wat een obsessie is dat voor jou? Iemand die zijn nickname onlangs veranderde van BrianBoitano naar Wim Arts. Was je ego zo hard gekrenkt door je Turkse vrienden op dit forum toen er een associatie werd gemaakt met een homoseksuele kunstschaatser? Form over substance dus. Jammer.

Eens gay altijd een gay daar verandert een naamsverandering niks aan :biggrin:

WA
20 juli 2022, 17:33
Ik heb inderdaad m’n nickname veranderd, zoals zo vaak. Het zegt iets over de mensen die denken dat het een poging is om soort van incognito verder te gaan. Nickname veranderd, maar niet mijn account. De hele geschiedenis is terug te vinden onder één account. Dat kan niet iedereen die de afgelopen 16 uur gereageerd heeft zeggen. Dat zegt denk ik wel genoeg.

schoolmeester
20 juli 2022, 17:47
Als je vaak je nickname veranderd is wel vreemd.
Ik vind je reactie dan ook zwak.

Groet, schoolmeester.

Kwibus2
20 juli 2022, 18:22
"veranderd" Schoolmeester?
Schoolmeester is een constante factor die ik nooit onder een andere naam heb zien posten.

Men mag mij rare Kwibus noemen wanneer men dat wil, dat deert me niet.
Ik verander mijn alias niet omdat ik er aan gehecht ben. De achtergrond geef ik niet prijs, dat is persoonlijk.

forgetskinnyletsgetfatty
20 juli 2022, 18:25
Schoolmeester is een constante factor die ik nooit onder een andere naam heb zien posten.

Er staat me iets bij, dat hij vroeger de naam van een Japans automerk, beginnend met T. als nickname had...................

Kwibus2
20 juli 2022, 18:28
Mij niets van bekend, zal dateren uit de tijd dat ik hier nog niet actief was waarschijnlijk.

Dat merk zal wel Totoya zijn. Degelijke auto's veel kms zonder gelazer.

schoolmeester
20 juli 2022, 18:56
Bovenstaande klopt helemaal, schoolmeester was vroeger Toyota op dit forum.
Ik heb mijn forumnaam destijds veranderd omdat ik problemen had met inloggen op een gegeven moment.
Toen maar een andere naam (schoolmeester ) genomen.
Ik heb niets te verbergen, vandaar even deze uitleg.
En Toyota is inderdaad een degelijke auto, weet ik uit ervaring.
Groet, schoolmeester.

schoolmeester
21 juli 2022, 19:20
Zie post 99.
Weer niet goed opgelet WE.

busterkc
28 juli 2022, 23:49
iemand echt nieuws over de heropening?

luminous
29 juli 2022, 04:26
iemand echt nieuws over de heropening?

Vorige week met een hoer gesproken in Magnum, die had telefoon gekregen van YY om te komen werken op 2 september. Inkom voor mannen 100 € de dames betalen 30 € /dag. Ik wou deze info voor me zelf houden en afwachten tot september, maar nu je er achter vraagt. Ok dan.

gegarandeerd elke dag 60 dames aanwezig

een half uurtje geile sex, inclusief tongzoenen, exclusief PZC 80 € .

:t1525::t1520::t1525::t1520::t1525::t1520::t1525:: t1520::t1525::t1520::t1525::t1520::t1525::t1520::t 1525::t1520::t1525::t1520::t1525::t1520::t1525::t1 520::t1525::t1520::t1525::t1520::t1525:

Ronald11
29 juli 2022, 06:15
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?58495-opening

Mandrake2
29 juli 2022, 08:40
Vorige week met een hoer gesproken in Magnum, die had telefoon gekregen van YY om te komen werken op 2 september. Inkom voor mannen 100 € de dames betalen 30 € /dag. Ik wou deze info voor me zelf houden en afwachten tot september, maar nu je er achter vraagt. Ok dan.

gegarandeerd elke dag 60 dames aanwezig

een half uurtje geile sex, inclusief tongzoenen, exclusief PZC 80 € .

:t1525::t1520::t1525::t1520::t1525::t1520::t1525:: t1520::t1525::t1520::t1525::t1520::t1525::t1520::t 1525::t1520::t1525::t1520::t1525::t1520::t1525::t1 520::t1525::t1520::t1525::t1520::t1525:
Als deze informatie klopt zullen ze in de verste verte niet het aantal bezoekers meer krijgen als voor de sluiting

pret
29 juli 2022, 09:37
Als deze informatie klopt zullen ze in de verste verte niet het aantal bezoekers meer krijgen als voor de sluiting

Als een hoer het zegt dan klopt het wel :baeh:

Het lijkt mij niet dat een hoer geïnteresseerd is over de inkom voor mannen dus waarom zou YY deze informatie delen met haar? En wat betreft kamerprijs is ongetwijfeld haar eigen prijs.

Opening in september zou kunnen dat was ook mijn verwachting.

Shakir
29 juli 2022, 09:57
Ze doen maar, het zal lekker druk blijven in de kazerne van Vaals.

Firehawk
29 juli 2022, 10:01
Eerst zien dan geloven. Er is zoveel gezegd en niets uitgekomen.

Mesc1978
29 juli 2022, 10:43
Uiteraard verzint ze zelf de tarieven zoals deze haar uitkomt...
Vrouwen liegen, of ze DVP zijn of niet maakt geen verschil.

Laten we gewoon de aankondiging van YY zelf afwachten en dan horen we het allemaal wel...

pascal1602
29 juli 2022, 11:09
Dat zijn prijzen zoals in Frankfurt gaat hier in de grensstreek niet veel volk op af komen

Picasso 1
29 juli 2022, 14:35
Als een hoer het zegt dan klopt het wel :baeh:

"een hoer in Magnum" benadrukte luminous. Magnum??? As je het gedrag van de dames uit Magnum als referentie neemt voor prijzen en service in elke nog te heropenen club dan wordt je inderdaad als klant niet alleen in Magnum maar ook in deze andere clubs genaaid (door hoeren uit Magnum die daar neerstrijken omdat ze in Magnum onvoldoende klanten kunnen abzocken). Laat ze maar lekker hoppen tussen Magnum en Oceans zoals ze nu constant doen want dat is hun markt, en zo blijft het voor ons overzichtelijk in welke clubs je wel/niet/veel/weinig wordt abgezockt.

laplagne
29 juli 2022, 14:51
Dit meldt de website van YinYang: 'Tot nader order zijn wij gesloten, achter de schermen zijn wij druk bezig met de voorbereiding van een heropening.' Als deze club echt op 2 september zou open gaan, dan verwacht je dat toch als eerste op de eigen website van YinYang. 2 september valt dit jaar op een vrijdag. Die website ziet trouwens best wel mooi uit. Conclusie: wij blijven allemaal nog in de wachtkamer, maar tot wanneer?

Kwibus2
29 juli 2022, 15:17
In YY zullen alleen dames gaan werken die het kwaliteitslabel van dit forum kunnen laten zien.
Abzock types komen er niet in.

Ties85
29 juli 2022, 15:34
De waarheid zal wel ergens een beetje in het midden liggen, ik denk dat de club hoopt open te kunnen gaan ergens in september ja, maar goed dat hoopt nog een club momenteel al veel langer denk ik...
En voor de entree hier is te voorzien dat deze niet in de categorie budget zal vallen YY is immers ook nooit een budget club geweest en heeft samen met GT altijd de hoogste entree gehad in de regio.
Ik schat dat ze nu ook boven de 65 euro gaan zitten maar 100 is wel heel extreem, al sluit ik het niet helemaal uit YY zal zeker weten geen vaste energie prijzen meer hebben denk ik.
En om over 3 maanden weer met een verhoging te moeten komen bij een stijging van energiekosten ( die wat in zo een enorm complex ook enorm zijn ) zullen ze denk ik niet doen maar ik vermoed dat de prijs niet boven de 80 euro gaat uitkomen om zich niet meteen uit de markt te prijzen.

Willem2
29 juli 2022, 16:39
Laat ze maar lekker hoppen tussen Magnum en Oceans zoals ze nu constant doen
ik moet jou maar snel een kaart geven want jij hopt ze constant achterna :biggrin:

broodpoot
30 juli 2022, 09:43
"Gegarandeerd elke dag 60 dames aanwezig",

Toe maar.

JonnyFontane
30 juli 2022, 10:23
Eerst zien dan geloven. Er is zoveel gezegd en niets uitgekomen.

Ja.....eerst zien....dan geloven.

Bluebear
30 juli 2022, 10:45
Ik zal ook eens een nuttige bijdrage leveren in dit topic. Ja, misschien gaan ze open of misschien ook niet. Ik ben er gisteren nog langs gereden en toen stond er een auto. Best spannend! We wachten maar af wat er verder gaat gebeuren.
Tot die tijd spartel ik wel met Rannie. U denkt wie is Rannie?
Rubberen Annie. Tot zo ver deze nuttige bijdrage. Tot de volgende keer.

schoolmeester
30 juli 2022, 10:48
Veel plezier met Rubberen Annie.
1 voordeel, ze heeft nooit geen hoofdpijn.

JonnyFontane
30 juli 2022, 11:07

Rubberen Annie ken ik niet.....wel opblaasbare, afwasbare Barbara.....zelfs een liedje over haar gemaakt.

https://youtu.be/h7W-kbjFDTk

JonnyFontane
30 juli 2022, 11:08

Rubberen Annie ken ik niet.....wel opblaasbare, afwasbare Barbara.....zelfs een liedje over haar gemaakt.

https://youtu.be/h7W-kbjFDTk

Meme Moo
30 juli 2022, 13:14
Veel plezier met Rubberen Annie.
1 voordeel, ze heeft nooit geen hoofdpijn.

En nog veel belangrijker: ze doet niet aan upselling! :biggrin:

Henry S
30 juli 2022, 16:10
Ik ben benieuwd hoe die 60 dames hun geld gaan verdienen.
Met een inkom van 100 euro en dan 80 € voor 30 min is het concept volgens Duitse saunaclubs ook compleet naar de maan.
Dat gaat niet storm lopen.
Voor 150€ heb ik nu heel de dag mezelf vermaakt met mooie dames die goede service bieden.
70 entree en 60 per 30 min vond ik wel acceptabel maar hierbij kan ik dus zeggen dat ik daar niet heen zal gaan.
Ik denk dat ik ook is een rannie ga aanschaffen.

Brad Clitt
30 juli 2022, 21:03
Bericht van luminous is gewoon uit balorigheid, dat lijkt me nogal evident.
Ik ga ervan uit dat ze dit jaar niet meer openen, de eigenaar heeft diepe zakken en wacht gewoon af wat er komend najaar gaat gebeuren met mogelijke nieuwe lockdowns (naast covid-19 misschien ook door de apenpokken), waarschijnlijk verslechterende economische omstandigheden, waarschijnlijk flink stijgende energienota's en de tot nu toe krappe arbeidsmarkt waardoor ze geen of niet genoeg personeel hebben kunnen vinden. Mocht dit allemaal gaan gebeuren dan is er voor hem niet veel aan de hand en zou hij de nieuwe kaalslag in pay6-land vanuit z'n luie zetel kunnen overzien. De advocaat zei niet voor niks dat ze eerst gaan bekijken óf ze wel gaan openen. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar als ze per 1 september nog niet openen dan zie ik geen reden voor hen om dit later dit jaar alsnog te doen.

b1234
31 juli 2022, 16:48
Waar ligt dat Ying Yang?
Als je echt iets met Yin Yang hebt te maken dan had je ook wel geweten hoe je het moet schrijven.
Je hebt het leuk geprobeerd jezelf belangrijker te maken dan dat je bent met je confidential maar het is een complete mishit!

Mijn bewering dat YY niet zou open gaan voor augustus was dan toch geen 'mishit' .;)
Wie heeft zich hier nu 'belangrijk' willen maken ?

Have a nice day !
Regards !

frittentitten
1 augustus 2022, 21:24
Ik ben bekend met iemand die daar al lang werkt. ( nee, geen dame van plezier )
Deze zaak zal niet meer open gaan.

Sorry jongens, kan het niet leuker maken.

schoolmeester
1 augustus 2022, 21:40
4 berichten sinds 2008.
Ja, dan kom je wel serieus over.....

pret
1 augustus 2022, 22:02
Ik ben bekend met iemand die daar al lang werkt. ( nee, geen dame van plezier )
Deze zaak zal niet meer open gaan.

Sorry jongens, kan het niet leuker maken.

Geen dvp maar een gefrustreerde ex werknemer :hammer:

mentholbear
1 augustus 2022, 23:34
Was die toevallig masseur daar zo? :smoke:

Kwibus2
2 augustus 2022, 08:41
4 berichten sinds 2008.
Ja, dan kom je wel serieus over.....

Nou Schoolmeester, hij schrijft wel regelmatig wat. Iedere drie jaar weer een postje.

frittentitten
2 augustus 2022, 20:41
Opmerking van Schoolmeester is terecht

Maar dit is helaas geen grapje of uit de duim gezogen.
Ga er ook niet te diep op in omdat dan andere mensen weten wie ik ben, is helaas geen besloten forum.

Als ik tijd vind in mijn drukke bestaan met werk zal ik eens meegaan met een forum meeting.
Vind praten prettiger dan typen

schoolmeester
2 augustus 2022, 20:50
Zeer jammer als ze niet meer open gaan.
Was goede saunaclub met verrukkelijk eten.
Ander voorbeeld: PSR, was ook goede saunaclub met verrukkelijk eten, ook helaas gesloten.
Die goede oude tijd.....

Groet, schoolmeester.

frittentitten
2 augustus 2022, 20:57
Golden Time ook. Kwam ik liever dan bij de YY.
Als wat het dat daar sommige wensen geweerd werden bij de ingang die in de regel vaak amok maken in de horeca gelegenheden bij groepsvorming.

pietpotent44
2 augustus 2022, 20:59
Opmerking van Schoolmeester is terecht

Maar dit is helaas geen grapje of uit de duim gezogen.
Ga er ook niet te diep op in omdat dan andere mensen weten wie ik ben, is helaas geen besloten forum.

Als ik tijd vind in mijn drukke bestaan met werk zal ik eens meegaan met een forum meeting.
Vind praten prettiger dan typen

En wat krijgen we van jou als YY toch weer open gaat ?

Kwibus2
2 augustus 2022, 21:02
Er is een tiet van komen en er is een tiet van gaan.
Om lang niet alle saunaclubs die de deuren gesloten hebben zal ik treuren.
Wel jammer dat sommige nog steeds problemen hebben om weer open te gaan.

Tropische_verrassing
3 augustus 2022, 00:31
Als ze toch niet open gaan, waarom dan zoveel tijd, moeite en geld spenderen in rechtszaken??
Alleen om je gelijk te halen??

frittentitten
3 augustus 2022, 10:19
Aansprakelijk stellen voor evt schadevergoeding voor inkomstenderving...??

frittentitten
3 augustus 2022, 10:21
En wat krijgen we van jou als YY toch weer open gaat ?

Potje bier en een goed gesprek daarbinnen....??

Als die beste persoon erlangs zit zit ik ook erlangs, zo simpel is het.
Maar ik weet niet of er veel personen hier zijn die zo dicht bij informatie krijgen

rob45
3 augustus 2022, 11:21
Maar ik weet niet of er veel personen hier zijn die zo dicht bij informatie krijgen

Die zijn er toch wel.. ik zal eens navragen bij het orakel of deze laatste info klopt.

Henry S
3 augustus 2022, 12:20
Frittentitten is al 14 jaar lid met 8 berichten,en dus betrouwbare bron.
Hij kan het niet leuker maken en zegt hiervoor sorry.

Ik ben ook bekend met iemand die er al lang werkt,maar die zegt dan weer dat het wel open gaat?
Tittenfritten?

pietpotent44
3 augustus 2022, 12:45
Potje bier en een goed gesprek daarbinnen....??

Als die beste persoon erlangs zit zit ik ook erlangs, zo simpel is het.

Deal

frittentitten
3 augustus 2022, 21:20
Frittentitten is al 14 jaar lid met 8 berichten,en dus betrouwbare bron.
Hij kan het niet leuker maken en zegt hiervoor sorry.

Ik ben ook bekend met iemand die er al lang werkt,maar die zegt dan weer dat het wel open gaat?
Tittenfritten?

Dan hoop ik dat hij gelijk heeft.

Daarlangs ben ik wel benieuwd wat de kosten zijn, voorwaarden moeten niet mals zijn voor heropening
En of de eigenaar hetzelfde blijft

Kwibus2
4 augustus 2022, 20:06
Wanneer je dit dossier wat beter had gevolgd zou je weten dat een andere eigenaar bezig is vergunning te krijgen om YY te kunnen openen.
Op de achtergond speelt een mogelijke schadeclaim tegen de gemeente Roermond omdat de sluiting in formeel juridische zin niet gerechtvaardigd was.

Juridisch geharrewar is meestal tijdrovend. Tijdens de onderhandelingen worden er geen mededelingen gedaan.

Eddy_V
4 augustus 2022, 20:34
Wanneer je dit dossier wat beter had gevolgd zou je weten dat een andere eigenaar bezig is vergunning te krijgen om YY te kunnen openen.

Vervang eigenaar door bedrijfsleider of zetbaas, verder is het inderdaad vooral afwachten of die het voor elkaar krijgt en onder welke voorwaarden

WA
4 augustus 2022, 20:39
Dus eigenlijk is het nu een kwestie van het nagaan of het bedrijf dat voorheen de vergunninghouder was van eigenaar verwisseld is of dat er zich een nieuw bedrijf op de heinsbergerweg 230 heeft gevestigd na de bekendmaking dat er een vergunning verleend zou worden aan een nieuwe uitbater/ eigenaar? Dat moet toch redelijk eenvoudig te doen zijn via een KVK of zo ipv de schimmige kennissen, anonieme bronnen of zéér betrouwbare bronnen?

frittentitten
4 augustus 2022, 20:40
Op de achtergond speelt een mogelijke schadeclaim tegen de gemeente Roermond omdat de sluiting in formeel juridische zin niet gerechtvaardigd was.

Juridisch geharrewar is meestal tijdrovend. Tijdens de onderhandelingen worden er geen mededelingen gedaan.

Dan zou zomaar kunnen, maar heb een druk bestaan zelf met gezin, werk, hobby. ( in volgorde wat belangrijk is ;)
Ik deel info die ik te horen heb gekregen dicht bij het vuur.

Wanneer het anders is ben ik alleen maar blij voor jullie ( en mezelf ;)

Ricardo Banana
4 augustus 2022, 20:42
Voor de goede orde kwibus2 heeft helemaal gelijk

rob45
4 augustus 2022, 21:18
Voor de goede orde kwibus2 heeft helemaal gelijkHet orakel heeft gesproken...[emoji846]

JonnyFontane
4 augustus 2022, 21:39
Het orakel heeft gesproken...[emoji846]

En dat in nuchtere toestand......:biggrin:

Kwibus2
4 augustus 2022, 21:40
Vervang eigenaar door bedrijfsleider of zetbaas, verder is het inderdaad vooral afwachten of die het voor elkaar krijgt en onder welke voorwaarden

Bedrijfsleider of zetbaas zal het niet zijn. Die is geen partij voor de vergunningverlener wanneer het op vergunningverlening aankomt.

pret
4 augustus 2022, 21:40
En dat in nuchtere toestand......:biggrin:

Dat is te betwijfelen!

rob45
4 augustus 2022, 21:48
Dat is te betwijfelen!Vandaag toch wel...

JonnyFontane
4 augustus 2022, 21:57
Vandaag toch wel...

Moest hij nog rijden of zo?

Mesc1978
5 augustus 2022, 09:52
Als de mogelijke heropening een kwestie is van het verkrijgen van vergunningen, dan kan ik mij voorstellen dat sommige stromingen binnen de gemeente Roermond geconfronteerd worden met de nodige rancune omdat de burgemeester uiteindelijk een tik op de vingers heeft gekregen van de rechterlijke macht. De gedachte alleen al dat een rechter de burgemeester terugfluit moeten we natuurlijk niet willen met zijn allen. Het zal mij niet verbazen als de gemeente absoluut geen haast maakt om die vergunningen te verlenen.

Doe daar nog een zomervakantie bij en het blijft nog meer liggen op de stapel...

Dus wachten we nog maar even, we horen het wel (of niet) als er wat gebeurt.
Speculeren heeft niet zoveel zin denk ik...

Kwibus2
5 augustus 2022, 10:41
Vergunningverlening is gebonden aan regels in Nederland. Het is geen spelletje waarbij een ambtenaar of een bestuurder zomaar kan beslissen de afgifte te vertragen of de vergunning niet te verlenen. Mevrouw Donders, de burgemeester, mag de pest in hebben dat er weer een aanvraag loopt zonder goede reden mag de vergunning niet geweigerd worden.

Bij alle horden die genomen moeten worden zit er één die vaak leidt tot weigering. Dat is het onderzoek naar de achtergrond van de aanvrager.
Dit Bibop onderzoek gaat over de integriteit van de aanvrager. Deel van dat onderzoek is de financiering van de zaak die men wenst te openen. Aangetoond moet worden dat de financiering met wit geld tot stand komt waar geen criminele activiteiten deel van uitmaken.
Heeft de aanvrager in het verleden belasting ontdoken, een strafblad dan kan dat reden zijn de vergunning op grond van de wet Bibop te weigeren. Tegen een negatief advies op grond van de Bibop kan geen bezwaar gemaakt of beroep ingesteld worden.
De gemeente kan het onderzoek doen, het is ook mogelijk dat het landelijk bureau Bibop het onderzoek doet of overneemt.

De termijn waarbinnen de beslissing over de vergunning verlening genomen moet worden is inmiddels verlopen.
Ik ga er van uit dat de aanvraag was ingediend.
Of de vertraging te wijten is aan het al dan niet afgeven van de exploitatievergunning is niet bekend. YY doet daarover geen mededeling.

pietpotent44
5 augustus 2022, 10:58
Bibop onderzoek

Het is wet BIBOB. Integriteitsonderzoek.

Wet Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur

Brad Clitt
5 augustus 2022, 12:51
De vergunningen zijn toch al verleend, dus in theorie kunnen ze per direct open.

Kwibus2
5 augustus 2022, 14:57
De praktijk is anders.

Willem2
5 augustus 2022, 20:13
De vergunningen zijn toch al verleend, dus in theorie kunnen ze per direct open.

Volgens mij zijn niet alle vergunningen verleend, ga dat nog maar eens nalezen.

pietpotent44
5 augustus 2022, 20:57
Volgens mij zijn niet alle vergunningen verleend, ga dat nog maar eens nalezen.

Welke nog niet dan ?
Die voor seks exploitatie en horeca toch wel ?

Brad Clitt
5 augustus 2022, 23:05
Stond toch gewoon in de krant dat ze mogen openen, de twee benodigde vergunningen zijn verleend. Als de journalist het toch bij het verkeerde eind heeft, tja daar kan ik niks aan doen. De advocaat zei alleen dat ze nog niet weten of ze wel willen (dus niet kunnen) openen. Maar dit jaar wordt het dus niks meer is mijn inschatting, paar posts terug heb ik uitgelegd waarom.

Kwibus2
6 augustus 2022, 05:43
Wat de reden ook moge zijn, met dit mooie weer wordt YY wel gemist.

Rapa23
8 augustus 2022, 20:38
Ik ben enigszins bekend met het verlenen van vergunningen en het maken van bezwaar. Over dat laatste is niet gepubliceerd, ik kan het tenminste niet vinden. Wettelijke termijnen zijn verstreken en dat zou betekenen - tenzij er toch een bezwaar is gemaakt - dat de vergunning verleend zou zijn. Het is dan heel vreemd dat YY niet opengaat en ook niets communiceert. Het niet communiceren vind ik nog het het vreemdste, het is toch ook in hun belang om een juiste update te delen. Al is het maar om de dames alvast voor te bereiden. Die stilte voorspelt - mijns inziens - niet veel goeds.

rob45
8 augustus 2022, 21:34
Misschien toch een probleem met het werven van personeel ?
Het niets communiceren is idd wel vreemd.

Brad Clitt
8 augustus 2022, 21:38
Ik heb een dikke week geleden een mailtje gestuurd of ze mij kunnen/willen zeggen of en wanneer ze opengaan. Tot heden geen reactie, maar dat had ik al verwacht.

Haradamannetje
8 augustus 2022, 21:50
Iemand beweging rondom het pand gezien? Personeel is inderdaad wel een ding maar ze zouden toch wel bezig moeten zijn met het klaar maken van de hut?
Zou mooi zijn als we September nog wat baantjes kunnen zwemmen hier.

pietpotent44
9 augustus 2022, 03:20
Ik weet ook niet waarom ze nog niet open zijn. Vraag me dat ook al maanden af. Dus ik kan ook alleen maar raden /speculeren wat de reden zou zijn.

Maar voor zover ik weet zijn de benodigde vergunningen wel afgegeven (incl. exploitatievergunning seksinrichting). En ze zijn al vanaf april op zoek naar personeel. (Ook Le Grand is het gelukt om personeel te vinden, al is dat een kleinere club). Je kan alleen vinden dat YY in juni nog op zoek was naar personeel, en dat nu niet meer kan worden gesolliciteerd.
En wat rondvraag onder bekende oud YY vrouwen leert dat er genoeg vrouwen daar weer willen werken.
En een hoop ijsberen YY al kennen en ook weer willen komen. Ook voor onderhoud aan het gebouw hebben ze maanden tijd gehad. En van wat ik begrepen heb, is er ook onderhoud gepleegd.
Dus het lijkt me niet dat daar de echte problemen zitten.

Als je het artikel las in de Limburger, dan valt me op dat zowel de eigenaar als de nieuwe exploitant geen commentaar willen geven. Die nieuwe exploitant is medio 2021 door een Bibob onderzoek gekomen, maar zijn identiteit blijft geheim.
Dat duidt toch eerder op nog openstaande zaken tussen YY en de gemeente. Bijvoorbeeld gesteggel over een evt. schadevergoeding over gederfde inkomsten van de jaren dat ze door de gemeente dicht zijn gehouden. En wellicht hangt de openingsdatum (of de voorwaarden waaronder te openen) daar vanaf.

En van een ex YY dvp die nog contact heeft met YY, weet ik in elk geval dat ze wel de intentie hebben om binnenkort te openen. En dus niet van plan zijn de boel te verkopen aan een projectontwikkelaar of iets dergelijks, wat sommigen beweren.
Ook op de site staat dat ze bezig zijn met een heropening.
Maar misschien hebben ze ook wel een plan B, wanneer ze er (met de gemeente) niet uit komen.

Ik hoop dat YY zelf snel duidelijkheid geeft.
Zodat we ook niet meer hoeven te speculeren.

Kwibus2
9 augustus 2022, 14:34
Wel vergunningen toch niet open doet vermoeden dat de uitbater en de eigenaar mogelijk met elkaar overhoop liggen.
Dat zou ook de langdurige stilte verklaren.
Wat ook de reden is, deze mooie zomer trekt weer voorbij zonder bezoek aan YY.

Goedemorgenallemaal
12 augustus 2022, 12:18
En een hoop ijsberen YY al kennen en ook weer willen komen. Ook voor onderhoud aan het gebouw hebben ze maanden tijd gehad. En van wat ik begrepen heb, is er ook onderhoud gepleegd.
Antislip vloeren gelegd?????

kempie
12 augustus 2022, 13:19
Antislip vloeren gelegd?????

Hoeven ze echt niet de hele vloer voor te verbouwen hoor. Paar anti slip matjes. Hebben ze in sharks ook liggen op de spek gladde vloer bij de douches. Ik weet het want ze sluiten niet helemaal. Stap je precies op een plek tussen de matjes glij je alsnog bijna uit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kwibus2
12 augustus 2022, 14:16
Het leven van een SC liefhebber kent vele verrassingen. Helaas ook wat onaangename.
Gelukkig zijn er voldoende lieve dames die een kusje op een zere knie willen geven.
Tegen een kleine vergoeding krijg je ook een kusje op een ander lichaamsdeel.

Tropische_verrassing
14 augustus 2022, 00:50
Een paar dagen geleden is er een nieuw bedrijf ingeschreven bij kvk op het adres van yy:

https://drimble.nl/bedrijf/roermond/53153596/minima-bv.html

pietpotent44
14 augustus 2022, 02:40
Een paar dagen geleden is er een nieuw bedrijf ingeschreven bij kvk op het adres van yy:

https://drimble.nl/bedrijf/roermond/53153596/minima-bv.html

Die Drimble link deed het bij mij (tijdelijk?) niet.

Anyway, dit is wat de KvK aangeeft:

Statutaire naam
MiniMa B.V.

KVK 87232286Vestigingsnr. 000053153596Heinsbergerweg 2306045CLRoermond
87232286 0000 000053153596 MiniMa B.V. Financiële holdings Holdingmaatschappij

Maar er zit op dat adres een hele batterij aan B.V.'s:

Heinsbergerweg 230 Roermond:

- Schoemakers Vastgoed B.V. Beheer van onroerend goed
- CS Sauna B.V. Sauna's, solaria, baden Zwembad- en saunaonderneming
- Vocu B.V. Financiële holdings Cafés
- Care Four Me B.V. Praktijken van psychiaters en dagbehandelcentra
- Minima B. V. Financiële holdings Holdingmaatschappij
- Yin Yang Exploitatie B.V. Sauna's, solaria, baden e.d.
- Yin Yang Relax B.V.
- Yin Yang Gastronomie B.V.
- Yin Yang Wellness B.V.
- M.S.B. B.V. Vermogensbeheer
- CS Bedrijven B.V.
- Stichting Administratiekantoor Sauna B.V.

- A & G Beauty salon (uitgeschreven)
- Yin Yang hotel (uitgeschreven)

kempie
14 augustus 2022, 09:24
Die Drimble link deed het bij mij (tijdelijk?) niet.

Anyway, dit is wat de KvK aangeeft:

Maar er zit op dat adres een hele batterij aan B.V.'s:

Heinsbergerweg 230 Roermond:

- Schoemakers Vastgoed B.V. Beheer van onroerend goed
- CS Sauna B.V. Sauna's, solaria, baden Zwembad- en saunaonderneming
- Vocu B.V. Financiële holdings Cafés
- Care Four Me B.V. Praktijken van psychiaters en dagbehandelcentra
- Minima B. V. Financiële holdings Holdingmaatschappij
- Yin Yang Exploitatie B.V. Sauna's, solaria, baden e.d.
- Yin Yang Relax B.V.
- Yin Yang Gastronomie B.V.
- Yin Yang Wellness B.V.
- M.S.B. B.V. Vermogensbeheer
- CS Bedrijven B.V.
- Stichting Administratiekantoor Sauna B.V.

- A & G Beauty salon (uitgeschreven)
- Yin Yang hotel (uitgeschreven)

Al die bv’s die duidelijk bij elkaar horen op 1 en hetzelfde adress dat maakt het allemaal zo ondoorzichtig dan begrijp ik wel dat ze in het kader van de wet bibop er nog eens goed naar kijken voor ze alle benodigde vergunningen verstrekken. Dit gaat nog zolang duren.

Kwibus2
14 augustus 2022, 13:18
Al zijn er 100 rechtspersonen ingeschreven op het adres Heinsbergerweg 230, dat maakt niets uit voor de vergunningaanvraag.
Die gaat alleen over de activiteiten die de aanvrager wenst te ontplooien op dat adres en over zijn beoordeling op grond van de wet BIBOP.
Andere zakelijke activiteiten van de aanvrager vallen onder de BIBOP.

Picasso 1
14 augustus 2022, 13:43
Al die bv’s die duidelijk bij elkaar horen op 1 en hetzelfde adress dat maakt het allemaal zo ondoorzichtig dan begrijp ik wel dat ze in het kader van de wet bibop er nog eens goed naar kijken voor ze alle benodigde vergunningen verstrekken. Dit gaat nog zolang duren.

Net zo ondoorzichtig en complex als de BV structuur voorheen van GT. Kan me wel wat bij voorstellen dat de ambtenarij hierin aanleiding zit om het lekker allemaal in een trage modus stand tegen het licht te houden.

pret
14 augustus 2022, 13:52
Van vergunning problematiek is geen sprake, die waren al verleend. Toch?

Wentelt Eefje
14 augustus 2022, 14:24
BIBOB overigens…

de duisburg spesjalist
14 augustus 2022, 17:09
ying yang krijg een nieuwe bestemming - Care Four Me B.V. Praktijken van psychiaters en dagbehandelcentra veel kosten worden door u zorgverzekering vergoed aangezien dit forum veel psychische gestoorde leden heeft raad ik u aan het duurste zorg pakket te nemen :biggrin: wie de schoen pas trekken hem aan :asshole:

JonnyFontane
14 augustus 2022, 17:35
ying yang krijg een nieuwe bestemming - Care Four Me B.V. Praktijken van psychiaters en dagbehandelcentra veel kosten worden door u zorgverzekering vergoed aangezien dit forum veel psychische gestoorde leden heeft raad ik u aan het duurste zorg pakket te nemen :biggrin: wie de schoen pas trekken hem aan :asshole:

Lekker sarcastisch.....ben ik van DBS niet gewend:biggrin:

Giodude
14 augustus 2022, 17:36
aangezien dit forum veel psychische gestoorde leden heeft

It takes one to recognize one :baeh:

wie de schoen pas trekken hem aan :asshole:

Jammer dan dat wij ons allemaal op slippers voortbewegen :biggrin:

luminous
16 augustus 2022, 14:29
dinsdag 9 augustus

Nadat ik thuis al verschillende keren naar Yin-Yang gebeld had en dat de telefoon niet werd opgenomen, dacht ik, rij ik er vandaag eens langs om te kijken of er beweging te zien is.
Klokslag 08.30u stond ik voor een gesloten poort en er was niks te zien. Er passeren daar heel veel fietsers en enkele heb ik staande gehouden om een babbeltje mee te doen.

De meeste jonge en oude mannen zeggen:

-je ziet hier nooit wat bewegen
-de poort is altijd gesloten
-al de vergunningen om te openen zijn in orde.

En één oude man vertelde me dat ze eerst nog wat moeten doen aan de verkeersveiligheid, want om de oprit op te rijden moet je een gevaarlijk fietspad kruisen en daar komen vodden van met al die fietsers die voorbij razen.

dus:
Zoals het er nu naar uit ziet zullen ze op 2 september niet openen.

37312

BefBeer
16 augustus 2022, 17:40
Lijkt je 8.30 uur een betrouwbaar moment bij een SC voor je bewering?

kempie
16 augustus 2022, 18:18
Van vergunning problematiek is geen sprake, die waren al verleend. Toch?

Er zijn natuurlijk vele soorten vergunningen. Ze mochten het pand niet eens meer in dat er weer vergunningen zijn verleend hoeft nog niet te betekenen dat er al vergunning is voor de oude activiteit is is nog maar de vraag.

Ricardo Banana
17 augustus 2022, 12:02
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RVS:2022:2399&showbutton=true&keyword=yin+yang

Firehawk
17 augustus 2022, 12:15
Hier schijnt ook wat te staan, maar is helaas achter een betaal muur.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220817_93532272

Brad Clitt
17 augustus 2022, 12:39
Ben even over de betaalmuur geklommen...

Eigenaar club Yin Yang vangt bot bij Raad van State: intrekken vergunning door burgemeester was terecht
Archiefbeeld van saunaclub Yin Yang waar bij de viering van het tienjarig bestaan in 2015 pornoster Bobbi Eden eregast was.
Archiefbeeld van saunaclub Yin Yang waar bij de viering van het tienjarig bestaan in 2015 pornoster Bobbi Eden eregast was. — © John Peters

DEN HAAG/SITTARD - Het beroep dat eigenaar Christiaan Schoenmakers van saunaclub Yin Yang in Roermond heeft aangetekend tegen het intrekken van zijn exploitatievergunning is door de Raad van State afgewezen.
Hans Straus
Vandaag om 11:45

Daarmee blijft de beslissing van burgemeester Rianne Donders van Roermond om de exploitatievergunning van Schoenmakers in te trekken overeind.

Donders trok de vergunning in op basis van een advies van het Landelijk Bureau Bibob (LBB). Dat oordeelde dat strafbare feiten kunnen worden gepleegd als de vergunning zou worden verleend. Na een inval in november 2016 in de saunaclub deed het Openbaar Ministerie onderzoek naar mogelijke witwaspraktijken in de club. Die zaak werd uiteindelijk geseponeerd. Wel accepteerden de twee leidinggevenden - vader en zoon Schoenmakers - ieder een transactie van 45.000 euro.

Terecht
In de beroepszaak oordeelt de Raad van State nu dat burgemeester Donders terecht het advies van bureau LBB heeft gevolgd. Daar doet het feit dat de beide eigenaren eerder hebben geschikt met Justitie, niets aan af.

De gedwongen sluiting van saunaclub Yin Yang na een drugsvondst eind 2016, is al jaren onderwerp van juridische procedures. Een paar maanden na de vondst nam de burgemeester het besluit dat de club van maart 2017 tot maart 2018 dicht moest. Omdat Yin Yang hiertegen in beroep ging werd de sluiting uitgesteld. In januari 2019 oordeelde de Raad van State dat sluiting was toegestaan.

Lees ook: Saunaclub Yin Yang Roermond mag weer open met nieuwe exploitant

Inmiddels is er een nieuwe exploitant gevonden die ook de nodige vergunningen heeft gekregen van de gemeente. Maar wie dat is en wanneer de zaak weer geopend wordt, is niet bekendgemaakt. Zowel eigenaar en verhuurder Schoenmakers en de gemeente hullen zich in stilzwijgen.

Ontdaan
Schoenmakers heeft volgens zijn advocaat Lex Berndsen ontdaan gereageerd op de uitspraak. Berndsen: „Dit heeft niets meer te maken met rechtsbescherming en faire rechtspraak. De Raad van State verwijt de eigenaren van Yin Yang dat ze bepaalde stukken niet zouden hebben ingebracht, terwijl daar vanwege de transactie met het Openbaar Ministerie geheimhouding op rust. Een schandelijk verwijt. Wij mogen die stukken niet inbrengen, maar de burgemeester wel en die is daar door ons ook meermaals tevergeefs om gevraagd.”

Eddy_V
17 augustus 2022, 13:26
Tja, pa en zoon zien dus wat witjes rond hun neus.
Deze keer van schrik door de uitspraak en niet van het schuldwitwassen.

Zo snel mogelijk de nieuwe exploitant laten starten als die wel door de Bibob komt en het verleden laten rusten? Of gaan die gasten uit Breda de zaak nog langer verstieren?

rob45
17 augustus 2022, 13:50
De hoge raad toetst alleen of de procedures juist en volgens de regels zijn verlopen.
In de meeste gevallen krijgt diegene die in hoger beroep is gegaan geen gelijk en/of compensatie van de hoge raad toegewezen. Alleen in uitzonderlijke gevallen waar duidelijke fouten in procedures zijn gemaakt maak je een kansje.

pret
17 augustus 2022, 14:12
In feite is het dus einde oefening voor YY. Jammer

rob45
17 augustus 2022, 14:34
In feite is het dus einde oefening voor YY. JammerNiet te kort door de bocht Pret,

Inmiddels is er een nieuwe exploitant gevonden die ook de nodige vergunningen heeft gekregen van de gemeente. Maar wie dat is en wanneer de zaak weer geopend wordt, is niet bekendgemaakt. Zowel eigenaar en verhuurder Schoenmakers en de gemeente hullen zich in stilzwijgen

Dit verhaaltje speelt ook nog, misschien nu er een uitspraak is bij het beroep bij de hoge raad (dus duidelijkheid) dat de zaken soepeler zullen lopen voor de nieuwe exploitant.
We gaan het zien....

The Joker
17 augustus 2022, 14:38
Is die nieuwe exploitant niet min of meer al bekend uit de KvK gegevens?
Eerder in dit draadje kwam al wat langs...

rmjhexe
17 augustus 2022, 14:48
Van goch schijnt het over te willen nemen

Mesc1978
17 augustus 2022, 14:56
Ik weet even niet of Schoenmakers daadwerkelijk is veroordeeld voor witwassen of dat hij een aantekening in zijn VOG heeft (ook bekend als strafblad), is voor mijn post ook even niet belangrijk.

Wat ik echter probeer te begrijpen hoe de constructie van de wet BIBOB functioneert. Het Bureau BIBOB geeft een advies maar dat is niet bindend. Een burgemeester, een ongekozen iemand, heeft op basis van deze wet de mogelijkheid om naar eigen believen een bedrijf te sluiten op basis van deze wet wat niet veel meer is dan een advies. Ik ben geen rechtsgeleerde maar dit komt bij mij erg krom over. Al is het maar dat een andere burgemeester een compleet andere mening kan hebben en een andere keuze kan maken op basis van dat advies. Willekeur ten top lijkt mij!

Tropische_verrassing
17 augustus 2022, 15:33
De grootste vraag is waarom de nieuwe exploitant (nu de vergunning rond is) nog steeds yy niet geopend heeft

Brad Clitt
17 augustus 2022, 15:44
Waarom ze (nog) niet openen? Daar heb ik een tijdje terug al mijn mening over geventileerd...

Ik ga ervan uit dat ze dit jaar niet meer openen, de eigenaar heeft diepe zakken en wacht gewoon af wat er komend najaar gaat gebeuren met mogelijke nieuwe lockdowns (naast covid-19 misschien ook door de apenpokken), waarschijnlijk verslechterende economische omstandigheden, waarschijnlijk flink stijgende energienota's en de tot nu toe krappe arbeidsmarkt waardoor ze geen of niet genoeg personeel hebben kunnen vinden. Mocht dit allemaal gaan gebeuren dan is er voor hem niet veel aan de hand en zou hij de nieuwe kaalslag in pay6-land vanuit z'n luie zetel kunnen overzien. De advocaat zei niet voor niks dat ze eerst gaan bekijken óf ze wel gaan openen. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar als ze per 1 september nog niet openen dan zie ik geen reden voor hen om dit later dit jaar alsnog te doen.

Maar misschien hebben ze alleen gewacht op deze uitspraak en eventuele bezwaren op de nieuw verleende vergunningen en begint er nu wat meer vaart in te komen, afwachten maar weer...

Kwibus2
17 augustus 2022, 16:32
" Donders trok de vergunning in op basis van een advies van het Landelijk Bureau Bibob (LBB). Dat oordeelde dat strafbare feiten kunnen worden gepleegd als de vergunning zou worden verleend. Na een inval in november 2016 in de saunaclub deed het Openbaar Ministerie onderzoek naar mogelijke witwaspraktijken in de club. Die zaak werd uiteindelijk geseponeerd. Wel accepteerden de twee leidinggevenden - vader en zoon Schoenmakers - ieder een transactie van 45.000 euro. "

De adviezen die volgen na een onderzoek op grond van de wet BIBOB zijn met raadselen omgeven.
Letterlijk staat in het advies dat vader en zoon Schoenmakers strafbare feiten zouden kunnen plegen na het verlenen van de vergunning.
Het OM heeft na onderzoek besloten de zaak te seponeren. Vader en zoon Schoenmakers hebben een schikking betaald.

De reikwijdte van de wet BIBOB is niet alleen verstrekkend. Een negatief advies geeft het bestuur de gelegenheid een vergunningaanvraag af te wijzen op grond van de BIBOB zonder dat de aanvrager daartegen in bezwaar of beroep kan gaan, zonder dat de aanvrager inzage krijgt in de motivering waarop het advies is gebaseerd.

Het enige strafbare feit dat direct aanleiding gaf om YY te sluiten was een kleine hoeveelheid cocaine die werd aangetroffen in de kluisjes in de kleedruimte. De verdenking witwassen die later volgde is niet hard gemaakt.
Het OM heeft geen aanleiding gezien vervolging in te stellen. Er is een sepot gevolgd.

Vergelijk het met een vergunning die een bestuurder nodig heeft om deel te nemen aan het verkeer. Voordat die vergunning, ook wel rijbewijs genoemd, wordt verleend volgt er eerst een advies van een bureau dat onderzoek doet naar de aanvrager van het rijbewijs.
Het advies geeft aan dat de kans bestaat dat er na het verlenen van het rijbewijs verkeersovertredingen kunnen worden gepleegd.
Op grond daarvan besluit de vergunningverlener de aanvraag voor een rijbewijs af te wijzen.

De wet BIBOB is een gedrocht. Die wet biedt vergunningverlenende instanties de mogelijkheid een vergunning te weigeren zonder te motiveren waarop de weigering berust.
Zover mij bekend is Nederland het enige land in de EU dat vergunningverlening aan uitbaters van horeca bedrijven en saunaclubs laat afhangen van een BIBOB advies.

Haradamannetje
17 augustus 2022, 16:51
Jammer maar ik zet mijn zinnen er niet meer op, zelfde geld voor Goldengate als het open gaat leuk maar ik zak wel weer af naar beneden.

deket
17 augustus 2022, 20:13
Omdat iedereen weer rustig kan slapen kan ik meedelen dat YY effectief open gaat en de Duitse bazin van de eerdere vroegere Duitse sc Van Gogh de bazin zal zijn ,die de regels van de Biblob heeft doorstaan. Dus de laatste 5 jaar geen strafblad.
Wat Chris zijn zaak betreft die hij verloor door het arrest van de Raad van State komt erop neer dat hij naar zijn schadevergoeding kan fluiten tenzij er nog een Cassatie komt
YY zou 100 euro inkom vragen en voor de vrouwelijke bezoeksters 30 euro. Een half uurtje zal 80 euro kosten en extra voor PZC maar dat is niet officieel en ving ik in Zundert op.
En hou nu op met naar de zelfverklaarde kenners te luisteren die nog maar pas komen piepen en ook alle insinuaties en speculaties. Zeker niet naar degene die onlangs op dit forum schreven dat het clubbazen niet uitmaakt hoeveel kamers een dame maakt. Indien je even nadenkt weet je dat clubbazen juist graag hebben dat vrouwen goed werken en geld maken zodat ze niet naar een andere club trekken.

Willem2
17 augustus 2022, 21:43
Bovenstaande bericht is volgens mijn info niet waar. Maar goed.... we zullen wel zien.
Daarnaaast stond er nog meer in het bericht wat weer aangepast moest worden omdat het zo is afgesproken met die club.

Haradamannetje
17 augustus 2022, 22:58
Weer zo'n dure tent wat op niks uitloopt. Vraag gewoon normale prijzen zoals Sixsens dan trek je tenminste klanten.

rob45
17 augustus 2022, 23:16
Weer zo'n dure tent wat op niks uitloopt. Vraag gewoon normale prijzen zoals Sixsens dan trek je tenminste klanten.Dergelijke prijzen in deze tijden, dan kan je een succesvolle heropening wel vergeten.Concurerend in de markt zetten werkt altijd veel beter voor de jaaromzet.
Zelf denk ik dat een entree van 70 a 75 de max zal zijn voor de locatie van YY.

schoolmeester
18 augustus 2022, 05:19
Zijn allemaal speculaties, als je bij de opening bij de receptie staat, dan weet je pas wat de inkom is.

pietpotent44
18 augustus 2022, 06:37
Ik weet even niet of Schoenmakers daadwerkelijk is veroordeeld voor witwassen of dat hij een aantekening in zijn VOG heeft (ook bekend als strafblad), is voor mijn post ook even niet belangrijk.

Wat ik echter probeer te begrijpen hoe de constructie van de wet BIBOB functioneert. Het Bureau BIBOB geeft een advies maar dat is niet bindend. Een burgemeester, een ongekozen iemand, heeft op basis van deze wet de mogelijkheid om naar eigen believen een bedrijf te sluiten op basis van deze wet wat niet veel meer is dan een advies. Ik ben geen rechtsgeleerde maar dit komt bij mij erg krom over. Al is het maar dat een andere burgemeester een compleet andere mening kan hebben en een andere keuze kan maken op basis van dat advies. Willekeur ten top lijkt mij!

Deze uitspraak was een hoger beroep bij de Raad van State, die hetzelfde hebben geoordeeld als de bestuursrechters: de burgemeester heeft correct gehandeld door op basis van een bibob advies de vergunningen (exploitatie en horeca) niet te verlenen. Deze uitspraak is definitief, hoger beroep hiertegen is niet meer mogelijk.

Het bibob onderzoek (dat inderdaad niet bindend is) zegt dat er een grote / ernstige kans bestaat op geld witwassen in YY, dat is gebeurd in een periode t/m juni 2015.
Dit is gebaseerd op een aantal (ca. 5) transacties waarbij grote geldbedragen werden gewisseld. Een van die transacties gaat over 140.000e.
Bibob heeft een 'ernstig vermoeden' (maar geen bewijs) dat dit zou gaan om het witwassen van crimineel geld. YY bestrijdt dit, en zegt dat die 140.000e omwisselen ging om het helpen van een zakenrelatie die op Aruba een huis wilde kopen. YY ontkent ook banden met de onderwereld. Vanaf 2017 staat in YY aangegeven dat het ook niet meer mogelijk is om briefjes van 200 of 500 om te wisselen.

Kort gezegd heeft de burgemeester zich steeds geschuild achter een negatief bibob advies vanwege witwassen, wat slechts gebaseerd was op vermoedens, geen bewijs.
Overigens hebben zowel de eigenaar (Chris Schoemakers, niet Schoenmakers) als zijn zoon geen strafblad gekregen voor witwassen, omdat zij jaren geleden ieder een afkoopsom van 45.000e hebben betaald.

Toch lijkt mij deze uitspraak hoe dan ook mosterd na de maaltijd, omdat dit al bekend was. Was slechts een hoger beroep als ultieme poging om alsnog als eigenaar van YY zelf als exploitant door te kunnen met YY.

YY is nu al 3 jaar dicht, waarvan 1 jaar vanwege de opiumwet (drugs) plus 2 jaar vanwege het niet verlenen van vergunningen door de gemeente / burgemeester.

Ik vermoed dat dit hoger beroep de reden was voor het lange wachten en onduidelijkheid van de afgelopen maanden: Indien het hoger beroep wel succesvol was geweest, had de eigenaar zelf kunnen exploiteren i.p.v. de nieuwe exploitant. Maar niet dus.
Er is dus een nieuwe exploitant, die medio 2021 met succes de bibob heeft doorlopen (en ook een exploitatievergunning heeft gekregen voor een seksinrichting). Wie dat is, is niet officieel bekend gemaakt (en of het dus iemand van Van Goch is, of iemand anders, is speculeren.)
Maar het is nu in elk geval zeker dat de eigenaar zelf niet meer de uitbater mag zijn. (Tenzij er ooit misschien toch nog een positieve uitkomst van een nieuw bibob verzoek komt, of een nieuwe burgemeester die de uitkomst van het bibob verzoek naast zich neerlegt).

Wachten dus op nieuws van YY en de nieuwe exploitant.

Kwibus2
18 augustus 2022, 08:44

Een VOG, voluit verklaring omtrent gedrag, wordt gegeven aan personen die werkzaam zijn bij bedrijven of organisaties die de verklaring vragen omdat de werkzaamheden daarom vragen. Het kan onder andere gaan om werken met kinderen.

Een strafblad krijgt iemand wanneer die onherroepelijk is veroordeeld voor een misdrijf. Ondanks die veroordeling kun je als persoon nog steeds een VOG krijgen wanneer de veroordeling geen betrekking heeft op de werkzaamheden waarvoor de VOG gevraagd wordt.

Achilles
18 augustus 2022, 09:26
@pietpotent44 Altijd leuk om een vonnis door te spitten en correct te begrijpen, je samenvatting en conclusie is correct. Het ging de eigenaar in het hoger beroep voor de RvS erom de exploitatie zelf te kunnen voeren. Maar het belangrijkste staat in je laatste zin:

Mesc1978
18 augustus 2022, 09:28
Deze uitspraak was een hoger beroep bij de Raad van State, die hetzelfde hebben geoordeeld als de bestuursrechters: de burgemeester heeft correct gehandeld door op basis van een bibob advies de vergunningen (exploitatie en horeca) niet te verlenen. Deze uitspraak is definitief, hoger beroep hiertegen is niet meer mogelijk.

Het bibob onderzoek (dat inderdaad niet bindend is) zegt dat er een grote / ernstige kans bestaat op geld witwassen in YY, dat is gebeurd in een periode t/m juni 2015.
Dit is gebaseerd op een aantal (ca. 5) transacties waarbij grote geldbedragen werden gewisseld. Een van die transacties gaat over 140.000e.
Bibob heeft een 'ernstig vermoeden' (maar geen bewijs) dat dit zou gaan om het witwassen van crimineel geld. YY bestrijdt dit, en zegt dat die 140.000e omwisselen ging om het helpen van een zakenrelatie die op Aruba een huis wilde kopen. YY ontkent ook banden met de onderwereld. Vanaf 2017 staat in YY aangegeven dat het ook niet meer mogelijk is om briefjes van 200 of 500 om te wisselen.

Kort gezegd heeft de burgemeester zich steeds geschuild achter een negatief bibob advies vanwege witwassen, wat slechts gebaseerd was op vermoedens, geen bewijs.
Overigens hebben zowel de eigenaar (Chris Schoemakers, niet Schoenmakers) als zijn zoon geen strafblad gekregen voor witwassen, omdat zij jaren geleden ieder een afkoopsom van 45.000e hebben betaald.

Toch lijkt mij deze uitspraak hoe dan ook mosterd na de maaltijd, omdat dit al bekend was. Was slechts een hoger beroep als ultieme poging om alsnog als eigenaar van YY zelf als exploitant door te kunnen met YY.

YY is nu al 3 jaar dicht, waarvan 1 jaar vanwege de opiumwet (drugs) plus 2 jaar vanwege het niet verlenen van vergunningen door de gemeente / burgemeester.

Ik vermoed dat dit hoger beroep de reden was voor het lange wachten en onduidelijkheid van de afgelopen maanden: Indien het hoger beroep wel succesvol was geweest, had de eigenaar zelf kunnen exploiteren i.p.v. de nieuwe exploitant. Maar niet dus.
Er is dus een nieuwe exploitant, die medio 2021 met succes de bibob heeft doorlopen (en ook een exploitatievergunning heeft gekregen voor een seksinrichting). Wie dat is, is niet officieel bekend gemaakt (en of het dus iemand van Van Goch is, of iemand anders, is speculeren.)
Maar het is nu in elk geval zeker dat de eigenaar zelf niet meer de uitbater mag zijn. (Tenzij er ooit misschien toch nog een positieve uitkomst van een nieuw bibob verzoek komt, of een nieuwe burgemeester die de uitkomst van het bibob verzoek naast zich neerlegt).

Bedankt voor de heldere uitleg en voor het corrigeren van het verkeerd schrijven van de naam van de eigenaar...

In dat geval kunnen we stellen dat de Wet BIBOB nogal een gedrocht is en door een burgemeester (of andere bevoegden zoals gemeentes en provincies) min of meer misbruikt kan worden om 'onwelgevallige' en tegelijk bonafide bedrijven een vergunning weigeren te verlenen. En dat alles op basis van criminele activiteiten die zouden kunnen plaatsvinden. Dat een gebeurtenis zou kunnen plaatsvinden is natuurlijk niet gelijk aan daadwerkelijk plaatsvinden. Dan zit er in de Wet BIBOB een enorme weeffout, zeker als er niemand is veroordeeld.

In die redenatie zou het CBR kunnen adviseren mijn rijbewijs af te nemen omdat ik verkeersovertredingen zou kunnen plegen, of autoongelukken met dodelijke afloop.

We gaan het allemaal wel zien.
Speculaties over prijzen negeren we maar voor even, die worden wel bekend als de deuren opengaan.
Als er een mismatch ontstaat t.o.v. andere SC's, dan zal de marktwerking dit vanzelf wel corrigeren...

Pargar
18 augustus 2022, 18:50
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20220818_95006008

pret
18 augustus 2022, 20:09
Het is nu wachten op BC die klimt over de blokkade muur om het nieuws binnen te hengelen :biggrin:

Herr Fick
18 augustus 2022, 20:29
Jammer maar ik zet mijn zinnen er niet meer op ....

Dat is maar hoe je het bekijkt.
Enerzijds als YY weer opent verdwijnen er misschien een hoop meiden uit SS en draaien er twee clubs op halve kracht i.p.v. nu eentje op volle kracht.
Anderzijds zie ik niet in waarom iemand 100€ inkom zou betalen (als de bedragen die Deket vermeldt correct zijn) als het bij SS maar de helft is.

pietpotent44
18 augustus 2022, 20:47
Ik heb even gespeurd op de KvK of ik meer info kon vinden.

Het zit allemaal nogal vaag in elkaar. Goed verstopt. Maar heb toch wat gevonden.
Ik heb maar de 4 meest voor de hand liggende BV's opgezocht (en niet de hele batterij BV's die onder YinYang vallen).

1.) Minima B.V. (= nieuwe B.V. sinds 9 aug 2022, financiele holding)
2.) Yin Yang Relax B.V. (= Het exploiteren van een saunaclub en/of horecabedrijf en/of hotel, geregistreerd 23-06-2021)
heeft als enig aandeelhouder Vocu B.V., wat het landgoed van YY is (grond plus waarschijnlijk ook het gebouw).
En heeft als enig aandeelhouder Lisima B.V. (in Lomm) dat geregistreerd is op 28-07-2021 met als titel algemeen directeur,
en die heeft weer als enig aandeelhouder 'Gewoon Lien B.V.', geregistreerd in 2013. SBI-code: 64303 - Beleggingsinstellingen met beperkte toetreding
Er is daar 1 persoon werkzaam :)
In die 'Gewoon Lien BV' is 1 persoon werkzaam, een zekere mevrouw (Jacqueline) Koolen, vrouw van 53jr.

3.) Yin Yang Exploitatie B.V. (= originele opricht B.V. uit maart 2006, hier vallen 15 man personeel onder)
4.) Yin Yang Gastronomie B.V. (= restaurant YY)

Die nieuwe Minima B.V. (SBI-code: 6420 - Financiële holdings)
heeft als enige aandeelhoud(st)er ene Mirith Niessen, vrouw van 35jr, bedrijfskundige uit Nijmegen. En kent de familie Schoemakers.

pret
18 augustus 2022, 20:54
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20220818_95006008

De hoogste rechter heeft geoordeeld dat de eigenaar van erotische saunaclub Yin Yang in Roermond de zaak niet meer mag runnen. Maar daarmee is niet gezegd dat het veelvuldig gefrequenteerde etablissement niet meer open gaat.
Een persoonlijke kruistocht tegen Yin Yang. Zo omschreef eigenaar Chris Schoemakers van de erotische saunaclub in Roermond ooit de strijd van burgemeester Rianne Donders om het etablissement gesloten te krijgen en te houden. Kruistocht of niet, juridisch is de burgemeester na een jarenlange strijd op nagenoeg alle fronten in het gelijk gesteld. De Raad van State, 's lands hoogste bestuursrechter, heeft woensdag het finale oordeel geveld. Schoemakers krijgt geen exploitatievergunning meer, omdat de kans bestaat dat hij zich bij heropening schuldig maakt aan witwassen.

Met de verdenking van witwassen begon het hele verhaal op 16 november 2016, toen een grote politie-inval plaatsvond in het kader van strafrechtelijk onderzoek 26Salinas. Dat onderzoek naar witwaspraktijken werd in 2018 geseponeerd, nadat vader en zoon Schoemakers elk 140.000 euro hadden betaald ter voorkoming van strafvervolging. Die betaling moest volgens hun die zelf niet door de procedure komt vastligt dat de eigenaar geen enkele invloed op of advocaat Lex Berndsen vooral niet worden gezien als schuldbekentenis . Het was louter om van het gedoe af te zijn en verdere imagoschade te voorkomen.

Drugs
Ondertussen liepen er diverse rechtszaken over een ander aspect: de vondst van drugs bij de inval en de sluiting die burgemeester Donders als gevolg daarvan in petto had. In het kader van de wet Damocles besloot ze een jaar op slot te gooien. Ook tegen dat besluit werden tal van procedures gevoerd, die de burgemeester uiteindelijk won. In februari 2019 gingen de deuren van het etablissement aan de Heinsbergerweg op slot.

Die deuren bleven een jaar later dicht, inmiddels op basis van een andere grondslag. De exploitatievergunning was verlopen en Donders weigerde een nieuwe af te geven, want vader en zoon Schoemakers kwamen niet door de screening van het Landelijk Bureau Bibob. Dat oordeelde dat heropening van de saunaclub mogelijk wederom zou leiden tot witwassen. Vader en zoon hadden immers erkend dat er meerdere malen biljetten van 50 euro gewisseld waren voor briefjes van 500 op verzoek van een zakenrelatie, maar zeiden zich niet bewust te zijn geweest van een mogelijke criminele herkomst van het geld.

Vermoeden
Bureau Bibob waagde dat te betwijfelen. Vader en zoon hadden redelijkerwijs moeten vermoeden dat het om crimineel geld ging, aangezien de zakelijke relatie geen erg geloofwaardige verklaring gaf voor zijn verzoek om te wisselen. De geldwisselingen (vier tot zes keer voor in totaal minimaal 140.000 euro) zouden nodig zijn voor de financiering van een huis op Aruba. Dat zijn huisregels na de inval heeft aangescherpt en biljetten van 200 en 500 euro niet meer worden geaccepteerd, was volgens de Raad van State geen reden het risico op witwassen uit te sluiten. Ook de andere argumenten van advocaat Berndsen werden verworpen.

Roermond mag weer open met nieuwe exploitant Nieuwe eigenaar
Daarmee blijft de sluiting een feit. Tenminste, zolang vader en zoon Schoemakers de sekssauna willen exploiteren. Op 13 mei dit jaar heeft burgemeester Donders een nieuwe exploitatievergunning afgegeven aan Relax bv, die sinds 11 april een nieuwe eigenaar heeft. Relax bv staat samen met Wellness bv en Gastronomie bv op naam van Lisima bv. De eigenaar daarvan is 'Gewoon Lien bv', een onderneming van ene Jacqueline Koolen in Lomm, die zich onder meer bezighoudt met coaching en advisering van bedrijven en blijkens haar website zeer gerenommeerde klanten en samenwerkingspartners heeft.

Of Koolen, opgegroeid in Roermond, voort wil zetten is niet duidelijk. Ze weigert evenals Schoemakers elk commentaar. In elk geval is de laatste nog steeds eigenaar van het pand, dat op naam staat van Vocu bv. Volgens Bibob-deskundige Frank Rovers kan een eigenaar die zelf niet door de procedure komt zijn pand wel verhuren, ,,maar alleen als op papier duidelijk vastligt dat de eigenaar geen enkele invloed op of bemoeienis met de exploitatie heeft."

pret
18 augustus 2022, 21:02
@pietpotent44

Mirith Niessen, vrouw van 35jr, bedrijfskundige uit Nijmegen. En kent de familie Schoemakers.

Waarop baseer je deze informatie?

pietpotent44
18 augustus 2022, 21:17
@pietpotent44

Is gewoon te vinden op LinkedIn, als 'Bedrijfskundige bij CS sauna'.
Plus een samenwerkingsverband tussen ene Marlon Schoemakers (die een directe relatie heeft met YY, vrouw van Chris ?) en Mirith Niessen.

Kwibus2
18 augustus 2022, 21:38
Deket,

Een onderzoek op grond van de wet BIBOB gaat aanzienlijk verder dan onderzoek naar een strafblad. De termijn van 5 jaar die jij noemt kon ik nergens vinden. Het onderzoek strekt zich ook uit naar de partijen waarmee de aanvrager ooit zaken heeft gedaan.
Ooit gedonder met de fiscus gehad over onjuiste opgave van inkomen of btw maakt de kans op een positief advies vrijwel nihil.
Het onderzoek gaat in de ruimste zin om de integriteit van de aanvrager. In principe kan iedere ondernemer onderwerp van worden van een BIBOB onderzoek. Het treft vooral de horeca en de sex branche. Wie subidie aanvraagt kan al met een BIBOB onderzoek te maken krijgen.

Voormalig pornohandelaar Charles Geerts belegde zijn vermogen in prostitutiepanden in het centrum van Amsterdam.
De gemeenteraad besloot de prostitutie terug te dringen en werkte samen met woningbouwverenigingen om die panden over te nemen.
De bezwaren tegen Geerts betroffen onder andere de onduidelijke herkomst van zijn vermogen. Het komische van deze politiek beslissing is dat het vermogen van de persoon die beticht werd van witwassen door de verkoop van zijn onroerend goed aan de woningbouwvereniging zijn vermogen in een keer wit in handen kreeg.

BIBOB valt onder bestuursrecht. Cassatie is niet mogelijk, de Raad van State is de hoogste instantie bij bestuursrecht in Nederland.

Ascari
18 augustus 2022, 22:14
@pietpotent44

google ;)

pret
18 augustus 2022, 22:16
google ;)

Had het kunnen weten inderdaad :biggrin:

Willem2
18 augustus 2022, 22:40
google ;)

Had het kunnen weten inderdaad :biggrin:

Nee, via duckduck go is hij op LinkedIn terecht gekomen.

Hij heeft het niet gevonden in de Koran :cool:

pret
18 augustus 2022, 22:45
Nee, via duckduck go is hij op LinkedIn terecht gekomen.

Hij heeft het niet gevonden in de Koran :cool:

En vast ook niet in de Thora :cool:

Tropische_verrassing
30 augustus 2022, 16:20
Ik heb even gespeurd op de KvK of ik meer info kon vinden.

Het zit allemaal nogal vaag in elkaar. Goed verstopt. Maar heb toch wat gevonden.
Ik heb maar de 4 meest voor de hand liggende BV's opgezocht (en niet de hele batterij BV's die onder YinYang vallen).

1.) Minima B.V. (= nieuwe B.V. sinds 9 aug 2022, financiele holding)
2.) Yin Yang Relax B.V. (= Het exploiteren van een saunaclub en/of horecabedrijf en/of hotel, geregistreerd 23-06-2021)
heeft als enig aandeelhouder Vocu B.V., wat het landgoed van YY is (grond plus waarschijnlijk ook het gebouw).
En heeft als enig aandeelhouder Lisima B.V. (in Lomm) dat geregistreerd is op 28-07-2021 met als titel algemeen directeur,
en die heeft weer als enig aandeelhouder 'Gewoon Lien B.V.', geregistreerd in 2013. SBI-code: 64303 - Beleggingsinstellingen met beperkte toetreding
Er is daar 1 persoon werkzaam :)
In die 'Gewoon Lien BV' is 1 persoon werkzaam, een zekere mevrouw (Jacqueline) Koolen, vrouw van 53jr.

3.) Yin Yang Exploitatie B.V. (= originele opricht B.V. uit maart 2006, hier vallen 15 man personeel onder)
4.) Yin Yang Gastronomie B.V. (= restaurant YY)

Die nieuwe Minima B.V. (SBI-code: 6420 - Financiële holdings)
heeft als enige aandeelhoud(st)er ene Mirith Niessen, vrouw van 35jr, bedrijfskundige uit Nijmegen. En kent de familie Schoemakers.

Op 9-8-'22 is ook het bedrijf Care Four Me op dit adres ingeschreven.

"De activiteiten van Care Four Me BV vinden (onder andere) plaats in de branche: Praktijken van psychiaters en dagbehandelcentra voor geestelijke gezondheids- en verslavingszorg. Deze branche heeft als hoofdcategorie in de SBI-onderverdeling die de KVK aanhoudt: 'Gezondheids- en welzijnszorg' en is in dit geval verder onderverdeeld bij: 'Gezondheidszorg', subcategorie 'Medische en tandheelkundige praktijken'."

Ook weer heel erg vaag.

pietpotent44
30 augustus 2022, 17:39

"De activiteiten van Care Four Me BV vinden (onder andere) plaats in de branche: Praktijken van psychiaters en dagbehandelcentra voor geestelijke gezondheids- en verslavingszorg."

Ook weer heel erg vaag.

Klopt ja, had ik ook gezien. In een eerdere post van 14 augustus had ik alle BV's op dat adres al eens in een lijst gezet:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?58233-YY-binnenkort-weer-open&p=790935#post790935

Inderdaad vaag.

pret
30 augustus 2022, 17:39
Nee hoor niks vaag eraan zo te merken gaat YY een soort wellness en gezondheid resort worden wat allemaal perfect past in dit concept.

Badslippers
30 augustus 2022, 20:28
Waarschijnlijk was Care4Me al bezet en bedachten ze het wat gekunstelde "Care Four Me"

"De activiteiten van Care Four Me BV vinden (onder andere) plaats in de branche: Praktijken van psychiaters en dagbehandelcentra voor geestelijke gezondheids- en verslavingszorg."

Ook weer heel erg vaag.

Nee hoor niks vaag eraan zo te merken gaat YY een soort wellness en gezondheid resort worden wat allemaal perfect past in dit concept.

Misschien dat iemand eens een consult bij de psychiater op de Heinsbergerweg 230 kan aanvragen om van zijn seksverslaving af te komen.

WANDELAAR5
30 augustus 2022, 20:34
Misschien dat iemand eens een consult bij de psychiater op de Heinsbergerweg 230 kan aanvragen om van zijn seksverslaving af te komen.

Daar wil ik helemaal niet van af!

Brad Clitt
30 augustus 2022, 20:37
Deze branche heeft als hoofdcategorie in de SBI-onderverdeling die de KVK aanhoudt: 'Gezondheids- en welzijnszorg' en is in dit geval verder onderverdeeld bij: 'Gezondheidszorg', subcategorie 'Medische en tandheelkundige praktijken'."

Ook weer heel erg vaag.

Dus in het nieuwe concept wordt er aan een ander lichaamsdeel getrokken...

Ernstige Neuker
18 september 2022, 02:04
Volgens hun site zijn ze nog steeds achter de schermen bezig.

schoolmeester
18 september 2022, 06:23
Met elkaar zeker....

laplagne
19 september 2022, 09:15
Dat geloof ik best in de Nederlandse papierenwinkel dat nog niet alles is geregeld, maar Golden Gate heeft - als ik de verhalen lees - een voorsprong op YY genomen.

Ties85
17 oktober 2022, 18:03
Wie weet gaat dit bericht de komende tijd nog invloed hebben, misschien staat de nieuwe burgemeester er wat eerlijker in misschien ook niet:

https://l1.nl/l1mburg-centraal-burgemeester-donders-van-roermond-treedt-af-173784/

Ascari
17 oktober 2022, 18:16
Opgedonderd

schoolmeester
17 oktober 2022, 18:33
Dat is Donders goed nieuws !

Rino123
17 oktober 2022, 18:55
Kan ze solliciteren voor BARDAME OF KOK: DIE LUSTEN WIJ WEL RAUW HAHA:baeh::hammer:

Kwibus2
17 oktober 2022, 22:21
Het lijkt me prettiger dat mevrouw Donders nooit meer in Roermond komt.

Willem2
17 oktober 2022, 23:59
Populair geleuter.
Mevr Donders heeft getracht de corruptie binnen het gemeentebestuur en het ambtenarenapparaat aan te pakken. Dat is ook ingegeven door de officier van justitie.
Het beste was geweest als dhr van Rey eens zou sterven, die heeft heel wat op zijn geweten wat al bewezen is en waarmee hij gewoon doorgaat. Is totaal ziekelijk voor de bestuurscultuur.

Johan35
18 oktober 2022, 16:50
Hoe positief is dit nu voor de kansen van YY?

Brad Clitt
18 oktober 2022, 17:41
Of Donders nu blijft of weggaat maakt niks uit voor de kansen op een heropening, ze hebben de vergunningen toch al sinds mei.
En die heeft Donders als het ware zelf gegeven.

Willem2
18 oktober 2022, 19:10
Gouverneur Emile Roemer noemt in een schriftelijke verklaring het besluit van Rianne Donders om op te stappen als burgemeester van Roermond 'dapper'.

Ook bedankt hij haar voor haar jarenlange inzet voor de stad.

'Berg werk verzet'
Roemer: "Zij heeft in haar jaren als burgemeester een enorme berg werk verzet voor haar stad en voor het openbaar bestuur in het bijzonder. Het vertrek van mevrouw Donders vind ik een dapper besluit en een aderlating voor de stad. Ik ben haar buitengewoon erkentelijk voor haar niet-aflatende professionele inzet, enthousiasme en inspiratie. Het belang van Roermond en haar inwoners stond altijd voorop."
.... https://nos.nl/regio/limburg/artikel/318259-roemer-over-opstappen-donders-dapper-besluit

Mesc1978
19 oktober 2022, 10:53
Tja, vraag is nu wie er voor in de plaats gaat komen.

Als ik de stappen lees op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/burgemeesters , dan mag de gemeenteraad aanbevelingen doen wie men graag als burgemeester benoemd wilt zien worden. Dat zou dus iemand kunnen zijn binnen de eigen kringen. Aangezien de minister van BZK de benoeming uitvoert is het de vraag of de minister zo'n wens zal honoreren of een poppetje uit het partijkartel of de banencaroussel uitkiest. De tijd zal het leren...

Laten we hopen op iemand die van een persoonlijke vete geen kruistocht naar YY maakt en geen 'misbruik' maakt van de wetten BIBOB en Damocles om een saunaclub te sluiten.
Het handelen van mevr. Donders vind ik hierin verre van dapper, eerder laf en roekeloos gedreven door emotie en niet door verstand.

Echter, als YY alle vergunningen al heeft, waar wachten ze dan nog op?

Rino123
19 oktober 2022, 19:19
Ja, dat begrijp ik ook niet, maar het zit allemaal ingewikkeld in elkaar denk ik. YY was een heel mooie club, met goede wellness, uitstekend eten en mooie dames! Een heropening zou ook goed zijn omdat Golden Gate dan concurrentie krijgt!

Ascari
19 oktober 2022, 20:15
Een heropening zou ook goed zijn omdat Golden Gate dan concurrentie krijgt!

Golden Gate moet de komen jaren aantonen dat ze levensvatbaar zijn en liefst uitgroeien tot een goed bezochte club. Concurrentie vanuit YY het komend jaar zou slecht nieuws voor ze zijn.

Tropische_verrassing
19 oktober 2022, 21:15
Denk dat yy niet meer open gaat.
De rechtszaak was meer een principe kwestie

Haradamannetje
19 oktober 2022, 21:27
Ja, dat begrijp ik ook niet, maar het zit allemaal ingewikkeld in elkaar denk ik. YY was een heel mooie club, met goede wellness, uitstekend eten en mooie dames! Een heropening zou ook goed zijn omdat Golden Gate dan concurrentie krijgt!

Waar wil je al die dames vandaan halen dan?

JonnyFontane
19 oktober 2022, 23:08

Ergens een blik open trekken?:biggrin:

Rino123
20 oktober 2022, 09:44
Dan zullen er zeker een aantal dames vanuit SS verhuizen naar YY en ik denk dat het dames aanbod geen probleem zal zijn. Het is belangrijker dat ze goede prijsafspraken maken en dat er een normale/goede service wordt verleend tegen een Standaardprijs en geen WOEKERPRIJS!

de duisburg spesjalist
20 oktober 2022, 17:32

dames staan in de rij om in een saunaclub als ying yang te werken

WA
20 oktober 2022, 17:49
Bij opening van GG zou SS ook leegstromen……

de duisburg spesjalist
20 oktober 2022, 18:56
Bij opening van GG zou SS ook leegstromen……

een paar verhuizingen zijn er geweest waar van enkele al weer terug zijn

Das
20 oktober 2022, 23:26
en sommige nog op komst zijn.
Wegens wachten op papieren

Eddy_V
21 oktober 2022, 00:45
En sommigen eerst naar de plastisch chirurg omdat ze bang zijn voor de lichte omgeving

Partycrasher
21 oktober 2022, 02:23
En sommigen eerst naar de plastisch chirurg omdat ze bang zijn voor de lichte omgeving

Het onkruid tiert daar na 3½ jaar welig. Dus alle Nederlandse studentes kunnen met een geruster hart naar YinYang gaan, dan naar een hoorcollege. Al dat licht in een collegezaal ... Nee, dan liever in een oerbosachtige omgeving je omgeven door jongens die eerlijk antwoorden op de vraag: "Hee, lullo, heb je nog geneukt?"

Willem2
21 oktober 2022, 12:50
Het onkruid tiert daar na 3½ jaar welig.
Eeuhh nee.
De club is gewoon redelijk bijgehouden de laatste jaren.

Voor de rest heb je wel gelijk :rolleyes: