PDA

Volledige versie bekijken : YinYang vragenbakje 2023

gignnl
18 maart 2023, 03:43
Op dit moment wordt er een grote brand in het pand van de voormalige saunaclub.Denk dat we nu zeker niet meer op een heropening hoeven rekenen38101

Giodude
18 maart 2023, 06:27
38102

pietpotent44
18 maart 2023, 06:56
O Mijn God.

Ik zeg nu tegen mezelf dat dit een boze droom is.
Maar ik ben helaas toch echt klaarwakker nu ik dit lees :redface: :wand:

En natuurlijk ook voer voor speculaties... :angryfire:

Big30
18 maart 2023, 07:16
38103

Grote brand bij voormalige seksclub Yin Yang in Roermond

https://www.ad.nl/roermond/grote-brand-bij-voormalige-seksclub-yin-yang-in-roermond~a914b446/

cula
18 maart 2023, 07:20
Voor wie er nog twijfelde :(
https://www.1limburg.nl/112/2155039/zeer-grote-brand-in-leegstaande-seksclub-roermond

Heel spijtig!

klaasdirk
18 maart 2023, 08:37
GT 2.0

https://www.telegraaf.nl/nieuws/429402819/grote-brand-bij-voormalige-seksclub-yin-yang-in-roermond

laplagne
18 maart 2023, 09:53
Spijtig inderdaad maar ik had de hoop van een heropening eigenlijk al opgegeven. Helemaal nu de toko is afgebrand. Eerst Golden Time, nu Yin Yang

schoolmeester
18 maart 2023, 09:59
Het zal wel feest zijn bij huize Donders vandaag.....

DDDD
18 maart 2023, 10:01
En natuurlijk ook voer voor speculaties... :angryfire:

Vanzelfsprekend. En terecht. Het is niet zo moeilijk om te bedenken wie er belang bij zouden kunnen hebben om de boel af te laten fikken. De vraag is alleen of het kan worden bewezen.

broodpoot
18 maart 2023, 10:19
Volgens mij is er meer dan 1 partij die hier voordeel bij zou kunnen hebben. Gemeente, boze buren, (oud)werknemers, eigenaren, kandidaten die het over willen nemen en noem maar op.

Bluebear
18 maart 2023, 10:26
Vandaag ex personeels lid gesproken, die zei t gaat nooit meer open. Zal binnenkort nog eens informeren dichter bij t vuur.

Banana had een wel heel voorspellende visie, toen hij dichter bij het vuur zou informeren. :rolleyes: :eek:

38104

mentholbear
18 maart 2023, 10:38
Er is wel een verschil van voordeel hebben en ook dermate om tot een dergelijke daad over te gaan.

Maar diep triest dit, een sprookje is in rook opgegaan :heul:

JonnyFontane
18 maart 2023, 10:40
In de brand ,uit de brand.......

Siberische tijger
18 maart 2023, 11:11
Het zal wel feest zijn bij huize Donders vandaag.....

Mevrouw Donders is geen burgemeester van Roermond meer.

schoolmeester
18 maart 2023, 11:22
U meent het.

Scrotum
18 maart 2023, 11:47
Het rijtje afgefikte sc's wordt steeds groter; Villa Marisol; Golden Time; YinYang.

Daarnaast dan nog de opgedoekte sc's: Planet Eden; Living Room; pc Bochum etc. etc.

Zoveel herinneringen aan bezoeken aan deze clubs.

https://www.youtube.com/watch?v=d0vT-ERKSFs

Pargar
18 maart 2023, 12:26
38105
Schade is groot maar als ze willen is het nog wel te redden

rob45
18 maart 2023, 12:41
Zo te zien de achterkant van de club,best veel schade daar maar gezien de grote van het gehele gebouw goed schoon te maken en te renoveren.
Denk wel dat het zeker een andere bestemming krijgt.

Ricardo Banana
18 maart 2023, 12:46
Als je zo kijkt sowieso, restaurant, bargedeelte en saunagedeelte volledig uitgebrand. Begin er maar aan, dat gaat vies tegenvallen. Dan heb ik t nog niet over hoe de brand binnen is verplaatst via luchtroosters, kabelgoten etcetera

Bluebear
18 maart 2023, 12:52
38106

rob45
18 maart 2023, 12:55
Als je zo kijkt sowieso, restaurant, bargedeelte en saunagedeelte volledig uitgebrand. Begin er maar aan, dat gaat vies tegenvallen.

Wel hopelijk goed verzekerd, kan je er weer iets anders van maken/verbouwen
[emoji41]

Ricardo Banana
18 maart 2023, 13:00
Zal ook wel een hoop gezeik worden m.b.t. dekking, omdat t pand al zolang leeg staat.

Ties85
18 maart 2023, 13:29
38105
Schade is groot maar als ze willen is het nog wel te redden

Ik denk dat ze nooit meer open gaan als saunaclub tenminste, kijk bijvoorbeeld naar hoeveel problemen ze hebben om de voormalige Villa Vertigo als een GT 2.0 aan het draaien te krijgen, en ook daar zijn opnieuw kapitalen in geïnvesteerd geweest.
Onkosten zijn sowieso al enorm denk aan gas/water/licht, kosten van voedsel, personeelskosten, en gaat de verzekering deze schade betalen want het ligt er wel erg dik bovenop allemaal...

Rheinschwimmer
18 maart 2023, 13:47
38107

WANDELAAR5
18 maart 2023, 13:57
[emoji41]

Gezegde in verzekeringsland: er is nog nooit een goed draaiende kroeg afgebrand.

Frenchlover
18 maart 2023, 15:24
Closed sauna clubs can burn easily ��, it is a pitty because GT and YY were the best and i will miss these 2 clubs.

Haradamannetje
18 maart 2023, 16:08
Erg jammer weer, denk dat iedereen de stille hoop had dit dit ooit nog eens open ging.
Dat word weer een flink stuk doorrijden de komende tijd.

brombeerzuid
18 maart 2023, 16:11
[emoji41]

Buiten de rook/roetschade door het hele pand.

rob45
18 maart 2023, 16:15
Buiten de rook/roetschade door het hele pand.Daar heb je speciale schoonmaakbedrijven voor die deze schade profesioneel opzuiveren.

yylover
18 maart 2023, 16:21
Nog wat ingezoomd. Het hele centrale gebouw is verwoest. Wellness, bar/lounge, restaurant.
Als je nog iets kan/wil redden zijn het de kamers.
Nee, hier valt volgens mij niks meer van te maken.

Oh ja, het zwembad is nog intact ;)

38109

Willem2
18 maart 2023, 16:41
@yylover
Er wordt gezocht naar een man met een electrische fiets met een drone in zijn fietstassen :rolleyes:

yylover
18 maart 2023, 16:53
@yylover
Er wordt gezocht naar een man met een electrische fiets met een drone in zijn fietstassen :rolleyes:

:wink2: ...och, het was maar een korte tussenstop onderweg naar Bab

brombeerzuid
18 maart 2023, 17:18
Daar heb je speciale schoonmaakbedrijven voor die deze schade profesioneel opzuiveren.

Vertel mij wat!!!

de duisburg spesjalist
18 maart 2023, 17:43
ik denk het mijne er van en laat ik dat dit keer voor me zelf houden :rolleyes:

Wentelt Eefje
18 maart 2023, 18:12
Het is wel een gunstig bericht als het gaat om het beperken van de versplintering van goede dames over diverse clubs.

Haradamannetje
18 maart 2023, 22:35
Het is wel een gunstig bericht als het gaat om het beperken van de versplintering van goede dames over diverse clubs.

Ik heb liever dat die tent in Roermond goed gevuld is, ben dat pokken eind naar Vaals wel een beetje zat aan het worden.

Das
19 maart 2023, 12:12
Ik heb liever dat die tent in Roermond goed gevuld is, ben dat pokken eind naar Vaals wel een beetje zat aan het worden.

probeer dan ander clubs dichterbij
een van volgende clubs moet toch dichterbij zijn?
Golden Gate of Le Grand

Rino123
20 maart 2023, 10:34
Wat een triest einde voor YY: een van de mooiste en meest uitgebreide Saunaclubs afgebrand! Ik heb er ook heel goede herinneringen aan, vooral de tijd voor de grote Verbouwing met het oude Sauna gedeelte en de knusse bar. Wat was dat een prachtige tijd met dames uit Litouwen-Letland-Polen-Hongarije en nog een aantal landen die ik ongetwijfeld vergeet nu! Jammer dat de POLITIEK DEZE CLUB DOELBEWUST KAPOT HEEFT GEMAAKT. Een zielige burgemeester die YY koste wat koste wilde laten verdwijnen.

willem1967
20 maart 2023, 17:37
Spijtig was de beste club !!!veel plezier gemaakt.

Bennie28
20 maart 2023, 18:59
Heel jammer. Was mijn favoriete club

Gustomass
20 maart 2023, 20:36
ja heel erg jammer.
Hier ben ik ontgroend wat betreft Saunaclubben. Ik was enkele keren in een De Massagesalon in Eindhoven.
Had daar een heerlijke body to body massage van ( helaas naam even kwijt). zo terloops noemde ze dat ze ook wel eens in YinYang masseerde en dat daar ook nog meer mogelijk was.
Ben toen enkele keren geweest en daar mogen proeven....
tja als het eenmaal aan het rollen is.... voor ik het wist aanbeland beetje over de grens bij Golden time....Daar wel erg lang blijven genieten.
Daarna ( helaas??) niet echt meer in YinYang geweest..
nu kan het niet meer...
Gusto pinkt een traantje weg...

SexDiem
21 maart 2023, 06:43
Erg zonde allemaal. Mijn favo clubs van weleer Marisol, GT en YY, allemaal weg. De herinneringen blijven. Gelukkig is er nog genoeg over om je te vermaken :dance00[1]:

Ricardo Banana
15 april 2023, 10:30
Staat nu in de limburger, dat volgens de politie de brand is aangestoken. Is een premium artikel .

Brad Clitt
15 april 2023, 10:34
Veel info staat ook niet in dat artikel, maar voor de geinteresseerden...

Brand in voormalige erotische saunaclub Yin Yang werd aangestoken
De brand verwoestte een serre aan de achterzijde van het pand.
De brand verwoestte een serre aan de achterzijde van het pand. — © AV Limburg

Roermond - De brand die flinke schade veroorzaakte aan de voormalige saunaclub Yin Yang vorige maand, was aangestoken. Dat laat de politie weten.
Rob Dieleman
Gisteren om 14:44

In de nacht van vrijdag 17 op zaterdag 18 maart verwoestte een brand een gedeelte van Yin Yang. Een serre aan de achterzijde van de voormalige erotische saunaclub aan de Heinsbergerweg moest als verloren worden beschouwd en mogelijk zou bluswater en rook ook voor schade hebben gezorgd, liet de brandweer destijds weten. De brand die dat veroorzaakte was aangestoken, geeft de politie nu aan.

Lees ook: Brand onder controle, maar voormalige saunaclub Yin Yang voor groot deel verwoest

‘Geruime tijd’
Meer wil de politie niet loslaten over de zaak, laat een woordvoerster weten. „We zijn bezig met het onderzoek.” Lex Berndsen, advocaat van pandeigenaar Chris Schoemakers, laat weten eveneens terughoudend te zijn met het delen van informatie. „Zo lang het onderzoek loopt, kunnen wij er niets over zeggen.” De advocaat denkt dat het nog wel ‘geruime tijd’ kan gaan duren voordat het onderzoek wordt afgerond en er meer bekend wordt gemaakt.

Yin Yang is al een paar jaar dicht vanwege een drugsvondst en het verlopen van de exploitatievergunning.

Lees ook: Gaat Yin Yang definitief verdwijnen? Gemeente wijst verzoek om er een ggz-instelling van te maken af

Haradamannetje
15 april 2023, 23:31
Weinig hoop dat dit ooit nog open gaat, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

rob45
16 april 2023, 00:45
Wat opvalt is het verschil het bericht dat er een serre is verloren gegaan en anderzijds de melding dat de saunaclub grotendeels verloren is gegaan.

brombeerzuid
16 april 2023, 07:29
Bij zo een grote brand kan je wel vanuit gaan dat de roet en stank vrijwel geheel door het gebouw zit!!!

Bluebear
16 april 2023, 08:39
Bij zo een grote brand kan je wel vanuit gaan dat de roet en stank vrijwel geheel door het gebouw zit!!!

Ik had dat al ooit als ik de club bezocht destijds. Als ik gekamerd had hing er door heel de club de geur van verbrand rubber. Ik moet toch eens wat rustiger aan gaan doen. Bijna ooit een klapband gehad. Volgende keer mijn “wets” monteren. :rolleyes: :biggrin:

38183

brombeerzuid
16 april 2023, 10:33
Wat spuug helpt ook , zonder smering loopt alles vast en wrijving geeft warmte:biggrin:

JonnyFontane
16 april 2023, 11:20
Wat spuug helpt ook , zonder smering loopt alles vast en wrijving geeft warmte:biggrin:

En vaseline......dat moet ze verdienen.

yylover
16 april 2023, 12:26
Weinig hoop dat dit ooit nog open gaat, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

FB pagina en homepage zijn een week later verwijderd, dus trek je conclusie.
Naar mijn mening mag dit topic naar de oude doos.
Voorlopig blijft er alleen nog een yylover :wink2:

mentholbear
16 april 2023, 14:40
Lang lang vervlogen tijden...

https://www.dailymotion.com/video/x3oqgw

mentholbear
16 april 2023, 14:41
Ouwe Social Deal :gruebel:

https://www.socialdeal.nl/bedrijf/parkstad/sauna-club-yin-yang/

mentholbear
16 april 2023, 14:45
YY, zoals ik het er leerde kennen na de verbouwing...

https://m.youtube.com/watch?v=nSKNKbK8xwU&pp=ygUSU2F1bmFjbHViIHlpbiB5YW5n

Helaas lijkt het er op dat heropening van het sprookjesbos bij een sprookje te blijven :heul:

Eddy_V
16 april 2023, 15:38
Jaja goede oude tijden, fraaie beelden, 50 euro entree en nog wel voor openingstijd :)
Degene die aanleiding gegeven heeft voor de sluiting kwam ook nog even prominent in beeld :eek:
Zouden ze hem onlangs even teruggehaald hebben om de boel in de fik te steken of zit ie tegenwoordig in een rolstoel ?

lecram30nl
16 april 2023, 15:45
YY, zoals ik het er leerde kennen na de verbouwing...

https://m.youtube.com/watch?v=nSKNKbK8xwU&pp=ygUSU2F1bmFjbHViIHlpbiB5YW5n

Helaas lijkt het er op dat heropening van het sprookjesbos bij een sprookje te blijven :heul:

HAhahaha geweldige video; als je niet beter weet zou je denken dat dit een onschuldige club is (was) :)

pietpotent44
16 april 2023, 21:02
Zouden ze hem onlangs even teruggehaald hebben om de boel in de fik te steken of zit ie tegenwoordig in een rolstoel ?

Nee, daar hebben ze tegenwoordig stromannetjes voor. Die fikken ook nog eens extra hard :cool:

VAZKOR
17 april 2023, 19:45
Zo zijn er wel meer promovideo's met een meer waarheidsgetrouw beeld dan wat hierboven werd gepost, gewoon naar saunaclub yinyang zoeken. Ik heb de meeste naar MP4 geconverteerd voor souvenir. Ja waarom, wel ooit kan dat eens worden weg gehaald, ik ken dat genoeg.

Wat heb ik er mooie tijden gehad, maar altijd in het achterhoofd geweten dat dat sprookje niet kon blijven duren. Schrale troost maar de herinneringen nemen ze nooit af.
No regrets!

https://www.youtube.com/watch?v=MX92uaM-MXA&ab_channel=renecross

frittentitten
17 april 2023, 21:58
Het is een club die alles netjes voor elkaar had qua faciliteiten.

Maar dat filmpje vond ik een beetje een "no go"
Net wat iemand hierboven ook al schrijft, alsof je naar Thermea 2000 gaat :roll3:

Brad Clitt
3 oktober 2023, 17:18
Geen verdachten brandstichting Yin Yang gevonden, politie sluit onderzoek

Een grote brand verwoestte een groot deel van de voormalige saunaclub.
Een grote brand verwoestte een groot deel van de voormalige saunaclub. — © Track88

Roermond - Het is de politie niet gelukt verdachten te vinden voor de brand die afgelopen maart woedde bij de erotische saunaclub Yin Yang. Het onderzoek is daarom gesloten.
Rob Dieleman
Dinsdag 3 oktober 2023 om 11:45

De achterzijde van de voormalige erotische saunaclub werd voor een groot deel verwoest door de brand die in de nacht van vrijdag 17 op zaterdag 18 maart plaatsvond. Er vielen geen gewonden. Het pand staat al jaren leeg vanwege een (juridische) strijd tussen de eigenaars en de gemeente over vergunningen en de vondst van drugs.

Lees ook: Brand onder controle, maar voormalige saunaclub Yin Yang voor groot deel verwoest

Eerder liet de politie weten ervan uit te gaan dat het vuur aangestoken is, maar het is de agenten uiteindelijk niet gelukt om verdachten in beeld te krijgen. „Er zijn in het onderzoek geen feiten aan het licht gekomen die tot aanhouding hebben geleid”, laat een woordvoerster weten. „Daarom is in overleg met het Openbaar Ministerie de zaak voor nu gesloten.”

Alles op alles gezet
Dieper op de zaak ingaan, wil de politie niet. Volgens de woordvoerster heeft het onderzoeksteam alles op alles gezet om verder te komen. „Daarbij zijn camerabeelden bekeken, heeft een buurtonderzoek plaatsgevonden en zijn er meer technische en tactische onderzoeken uitgevoerd”, aldus de zegsvrouw.

Lees ook: Gaat Yin Yang definitief verdwijnen? Gemeente wijst verzoek om er een ggz-instelling van te maken af

Lex Berndsen, advocaat van Yin Yang-eigenaar Chris Schoemaker, laat weten het ‘heel vervelend’ te vinden dat er geen verdachten zijn gevonden. Over hoe het nu verder gaat, bijvoorbeeld met de verzekering, kan Berndsen niet veel zeggen, geeft hij aan. „Ik heb ook niks meer gehoord dan dat de zaak gesloten is. Ik moet er verder nog achteraan gaan.”

pietpotent44
3 oktober 2023, 18:16
Geen verdachten brandstichting Yin Yang gevonden, politie sluit onderzoek

Een grote brand verwoestte een groot deel van de voormalige saunaclub.

Roermond - Het is de politie niet gelukt verdachten te vinden voor de brand die afgelopen maart woedde bij de erotische saunaclub Yin Yang. Het onderzoek is daarom gesloten.

Ze hebben denk ik dezelfde recherche ingeschakeld als die van de Deventer Moordzaak.

Ze hebben natuurlijk gewoon een echte pro ingeschakeld die weet hoe je fikkie moet stoken zonder sporen van jezelf achter te laten.

Tropische_verrassing
6 oktober 2023, 16:13
Ik vraag me af wat de eigenaar van plan is met het pand?

Willem2
6 oktober 2023, 17:30
Zorgvilla
https://www.aldenborgh.com/

de duisburg spesjalist
6 oktober 2023, 17:31
Ik vraag me af wat de eigenaar van plan is met het pand?

maart 2024 weten we daar meer over . maar voor 6 miljoen vind hij geen ene koper en hoef maar een grammetje coc gevonden te worden en ze sluiten de club :rolleyes:

schoolmeester
6 oktober 2023, 17:45
coc ken ik niet.

Badslippers
6 oktober 2023, 19:04
coc ken ik niet.

Coke Of Cannabis

Tjeppah
1 februari 2024, 19:08
Aangezien yin yang al een langere tijd niet open is geweest had ik het niet over deze saunaclub
:hammer: Zal ik nooit van mijn partner krijgen

Ascari
1 februari 2024, 19:13
Wees daar maar niet zo zeker van. Een poos geleden was een ijsbeer die op het forum de hele YY organisatie schematisch uiteen had gezet.
Dus een beetje intelligente en achterdochtige partner zal het vast ook wel lukken. En dan... :wife_2[1]:

Dat lijkt me echt te veel werk. Je vrouw moet dan net bij de bank werken waar je bankiert en ook precies op de afdeling die pintransacties onderzoekt. Makkelijker is het om een tracker in je auto te verstoppen.

schoolmeester
1 februari 2024, 19:22
Crackers heeft MB wel in zijn auto....

WANDELAAR5
1 februari 2024, 20:06
Wees daar maar niet zo zeker van. Een poos geleden was een ijsbeer die op het forum de hele YY organisatie schematisch uiteen had gezet.
Dus een beetje intelligente en achterdochtige partner zal het vast ook wel lukken. En dan... :wife_2[1]:

Onzin. De naam op het afschrift heeft geen enkele relatie met 1 van de officiële bedrijfsnamen. Een achterdochtige partner is niet de reden dat sommige mannen flessen sterke drank en de entree met cash willen betalen. Sterker nog, er zijn saunaclubs die meer omzet draaien dan hun entree, drank en gokkasten opbrengen en op de één of andere manier vooral in cash.

John mc Snek
1 februari 2024, 21:02
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240201/1455c6e6b23f42fbf17ed1c0b7d975e9.png

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pret
1 februari 2024, 22:47
Allemaal mosterd na de maaltijd.

JonnyFontane
2 februari 2024, 06:21
Allemaal mosterd na de maaltijd.

Moet dat bij jouw geen knoflooksaus zijn?:biggrin:

schoolmeester
2 februari 2024, 17:31
De kans dat Ying Yang nog open gaat, is even groot als je een visstick kunt leren zwemmen.....

Willem2
2 februari 2024, 18:32
De kans dat Ying Yang nog open gaat, is even groot als je een visstick kunt leren zwemmen.....

Lees dat stuk eens dan zegt advocaat Berndsen iets heel anders....

schoolmeester
2 februari 2024, 18:54
OK, nou van mij mogen ze weer open gaan, was een goede saunaclub.

pietpotent44
2 februari 2024, 21:58
Dus concreet betekent het dat Yin Yang opnieuw zou kunnen openen als die nieuwe exploitant (die in 2022 wel een exploitatievergunning kreeg voor een seksclub, is volgens mij een accountant) dat ook nog steeds wil. Dan moeten ze nog wel een oplossing zien te vinden voor de cash betalingen, en ze moeten uiteraard weer opnieuw personeel en vrouwen werven. En misschien ook nog een horeca vergunning aanvragen, als ze die nog niet hebben.

Ik wist niet dat alles bijna opnieuw weer opgebouwd was, en dat eigenaar Chris toch nog steeds graag de tent opnieuw wil openen. Dat vind ik na al die jaren tegenslag toch best verrassend. Het leek er toch op dat hij eieren zou kiezen voor zijn geld door de boel te verkopen en/of aanspraak te doen op een schadevergoeding.

Op zich heeft (de eigenaar van) yin yang best een troef in handen na de uitspraak van de Raad van State. Of zijn advocaat Bernsen. Ze zouden namelijk een deal kunnen sluiten met de gemeente om mee te werken aan een heropening in ruil voor het afzien van een schadevergoeding voor de onterechte sluiting.

Meme Moo
2 februari 2024, 23:35
Het is natuurlijk tactisch slimmer om te zeggen dat je je bedrijf opnieuw wilt openen als je ook een claim tot schadevergoeding overweegt.

Wat gezegd wordt in een artikel, hoef je niet meteen voor waar aan te nemen.

Wat speculeren en dagdromen over een hernieuwde opening blijft natuurlijk wel weer leuk.

WANDELAAR5
3 februari 2024, 06:52
De advocaat “heeft gehoord dat er al veel opgeknapt is”. Dat is iets heel anders dan dat er feitelijk al veel opgeknapt is. Inderdaad voor de schadevergoeding handig.

Toetebel
3 februari 2024, 09:26
Oftewel: werk aan de winkel voor Brad Clitt om een verkenning te doen:cool:

Siberische tijger
3 februari 2024, 11:27
De advocaat “heeft gehoord dat er al veel opgeknapt is”. Dat is iets heel anders dan dat er feitelijk al veel opgeknapt is. Inderdaad voor de schadevergoeding handig.

Dat is de enige juiste conclusie tot op dit moment.
Er ligt een uitspraak van de Hoge Raad en nu kunnen we alleen maar afwachten. Speculeren hierover heeft geen enkel nut.

mentholbear
3 februari 2024, 11:29
Waar zijn de ijsberen met een glazen bol wanneer je ze nodig hebt :rolleyes:

kempie
3 februari 2024, 11:35
Mijn glazen bol zegt YY gaat niet meer open.

pietpotent44
3 februari 2024, 11:40

Nee, dat is ook niet wat er staat. Dit is wat de advocaat gezegd heeft over de brand:

De brand zal in ieder geval geen belemmering vormen.
Die verwoestte een deel van het pand, maar het is grotendeels herbouwd. Er is heel veel werk verzet, ik heb gehoord dat het bijna klaar is.

Dus of de advocaat liegt, of het is nu inderdaad zo goed als opgeknapt.
En of ze nu gaan voor een heropening of een schadevergoeding, de intentie moet blijven om de zaak opnieuw voort te zetten.

Eigenlijk zou inderdaad iemand ter plekke moeten kunnen kijken hoe het gebouw er nu voor staat. Of met een drone filmen. Of misschien dat Google al wel nieuwe beelden heeft ergens.

Haradamannetje
3 februari 2024, 12:25
We blijven hopen, wat zou het mooi zijn dat niet NRW maar NL de twee beste Saunaclubs van de regio heeft :)

mentholbear
3 februari 2024, 12:40
Dus of de advocaat liegt, of het is nu inderdaad zo goed als opgeknapt.
En of ze nu gaan voor een heropening of een schadevergoeding, de intentie moet blijven om de zaak opnieuw voort te zetten.

Eigenlijk zou inderdaad iemand ter plekke moeten kunnen kijken hoe het gebouw er nu voor staat. Of met een drone filmen. Of misschien dat Google al wel nieuwe beelden heeft ergens.

Voorstel van toetebel is om Brad clitt op verkenning uit te sturen.

Oftewel: werk aan de winkel voor Brad Clitt om een verkenning te doen:cool:
Misschien samen met die ijsbeer die toen met een drone bij de verbouwing van Le Grand ofzo was wezen koekeloeren :roll:

Intentie kan ook schijn zijn voor betere uitgangspositie bij onderhandelingen voor een schadevergoeding.
En 'grotendeels herbouwd'/zo goed als opgeknapt. Kan ook zijn rook schade opknappen en likje verf om de boel in nette staat cq betere prijs aan een projectontwikkelaar te verkopen.

Maar net als bij heropeningen, terugkomst van dvp, uitbreiding van voederbakken blijf ik de motto houden: eerst zien, dan geloven. Of het nu een YY 2.0 is of een nieuwbouw wijk.

Tot die tijd blijf ik hoop houden.

Siberische tijger
3 februari 2024, 14:40
Kan ook zijn rook schade opknappen en likje verf om de boel in nette staat cq betere prijs aan een projectontwikkelaar te verkopen.

Jij hebt dus nog nooit rookschade meegemaakt. 'Een likje verf' is dan echt niet voldoende.

mentholbear
3 februari 2024, 15:02
Helaas wel. Ik zei ook rookschade opknappen én likje verf.

Haradamannetje
12 februari 2024, 13:07
Gaan we deze zomer weer aan het zwembad liggen bij YY?

kempie
12 februari 2024, 13:16
Als je over het hek klimt en de tuin in sneakt. Kan je er wel gaan liggen hoor deze zomer.

schoolmeester
12 februari 2024, 13:58
De meeste dromen zijn bedrog.

mentholbear
12 februari 2024, 14:21
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Zou ik met een bord vol van het chocolade fontein en een schep ijs zitten bij YY :rolleyes:

Ascari
12 februari 2024, 18:46
Als je over het hek klimt en de tuin in sneakt. Kan je er wel gaan liggen hoor deze zomer.

De kans is dan groot dat je partycrasher tegen komt.:biggrin:

Haradamannetje
12 februari 2024, 19:24
De kans is dan groot dat je partycrasher tegen komt.:biggrin:

Hebben ze daar bier dan?

schoolmeester
12 februari 2024, 19:26
Nu niet meer, maar waarschijnlijk hadden ze eerder Brand bier op de tap.

yylover
13 februari 2024, 20:18
Als je dit allemaal leest en iedereen zijn mening uit spuugt zou ik zeggen, ga zelf eens kijken.
Aangezien ik meerdere keren per week naar Herkenbosch rij was het voor mij geen enkele moeite om afgelopen zaterdagmiddag mijn auto te parkeren aan de ventweg en eens langs de poort te lopen.
Hoe staat het er nu voor ? Het was dan wel een zaterdag maar er was nog enige activiteit zichtbaar . De eigenaar was ook aanwezig, overigens met nog steeds dezelfde dikke SUV.
Je kan vanaf de poort , en ook als je iets verder langs het hek loopt, wel zien dat er volop gebouwd wordt. Er staan grote containers en veel bouwmateriaal.
Het is helaas onmogelijk om de achterkant te zien vanaf de straat, maar de zijkant van het gebouw is weer zo goed als compleet. Van enige brandschade is niks meer zichtbaar.
En dan pak je google maps erbij om nog eens na te gaan over die woningbouw plannen van de gemeente waar Brad het over had, en waar dat precies zou moeten komen, blijkt de laatste google foto nogal recent te zijn.
Wat zeg ik ? zeer recent.
Het hele afgebrande gedeelte is afgebroken en men was al gestart met de opbouw. Het lijkt er wel degelijk op dat het meeste alweer klaar is. Het bericht van de advocaat klopt dus wel.
Ik heb geen glazen bol en kan ook niet gissen wat de eigenaar van plan is, maar mijn uitspraak van vorig jaar na de brand dat het nu echt afgelopen is, trek ik bij deze terug.
En te weinig dames, dat denk ik niet. Een Nederlandse saunaclub zonder registratieplicht zoals in Duitsland zal bij veel DVP's wel aantrekkelijk zijn, helaas ook als dat ten koste zou gaan van een aantal Duitse clubs.
Bibob wet ? Na de laatste uitspraak van de raad van state zou dit toch niet meer actueel moeten zijn. En anders is de termijn van 5 jaar inmiddels komende maand ook afgelopen.
Ik ga nu niet direct overtuigend roepen dat de club weer open gaat, maar..........och....het knisperend geluid van je auto op het grind van de parkeerplaats.....wie weet

39019
39020

Haradamannetje
13 februari 2024, 20:46
Geweldig YYlover, laten we inderdaad gewoon eens positief blijven !
De eigenaar zal het vast niet leeg laten staan, en er zal snel duidelijkheid zijn.

Hangen we deze zomer wellicht toch aan het zwembed met een Brandbiertje en als Partycrasher nou eens met die schoolbus richting Ukraine rijd dan komt dat met de dames ook wel goed.

Tjeppah
13 februari 2024, 20:53
Het lijkt er wel op dat de eigenaar in ieder geval de intentie heeft om open te gaan. Of er zou nog juridisch een voordeel te halen moeten zijn wanneer hij het nu weer opbouwt. Al lijkt me dit niet en ik zou ook niet weten op welke manier er dan een juridisch voordeel uit te halen moeten zijn

Brad Clitt
13 februari 2024, 21:05
Geen gladde vloeren meer?

Tropische_verrassing
13 februari 2024, 21:14
En bubbelen met een mooi uitzicht

pietpotent44
14 februari 2024, 12:43
Ideaal moment om weer de ronde bar en de sofa zithoekjes en andere mooie stijlvolle beeldjes en tierelantijntjes te laten terugkeren in het interieur :hah:
In plaats van dat sfeerloze steriele interieur.

En natuurlijk meteen de gladde douche vloeren vervangen door antislip vloeren.

Tjeppah
14 februari 2024, 14:08
Ideaal moment om weer de ronde bar en de sofa zithoekjes en andere mooie stijlvolle beeldjes en tierelantijntjes te laten terugkeren in het interieur :hah:

En natuurlijk meteen de gladde douche vloeren vervangen door antislip vloeren.

Inderdaad de aanpak van de gladde vloeren is een must

Willem2
14 februari 2024, 18:59
Wat berichten wegegehaald vanwege de veiligheid van de ijsberen ... :cool:

JonnyFontane
14 februari 2024, 21:03
Wat berichten wegegehaald vanwege de veiligheid van de ijsberen ... :cool:

Fijn dat ome Willem over onze veiligheid waakt.......

Eddy_V
15 februari 2024, 20:29

Dan zijn we het toch nog over één ding eens :)
En vergeet de open haard niet

buttlover
3 maart 2024, 09:01
maar..........och....het knisperend geluid van je auto op het grind van de parkeerplaats.....wie weet

Oef... dat ja... even je ogen sluiten en dat geluid in de verte horen... zit in de categorie van die deurbel in Brüggen... zucht...

mentholbear
3 maart 2024, 13:41
Het is net een Pavlov belletje :biggrin:

https://oprit.vlaanderen/wp-content/uploads/2021/01/oprit-auto-1024x683.jpg

Brad Clitt
3 maart 2024, 20:52
Is wel de verkeerde kleur grind...

Johan35
5 maart 2024, 17:17
Blijft staan dat het bericht van YYlover erg bemoedigend is. Zo ‘n positief bericht waar je s diep bij ademhaalt en denkt: ‘ lekker. Krijg ik goeie zin van.’

Scrotum
5 maart 2024, 17:31
Het is net een Pavlov belletje :biggrin:

https://oprit.vlaanderen/wp-content/uploads/2021/01/oprit-auto-1024x683.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=YgnnrZfoZS0

Shakir
10 maart 2024, 14:43
Aan de hand van onze Franstalige wandelbroeders:

39112

Dus deze zomer al lekker in de tuin van YY?
Eerst zien en dan geloven natuurlijk, want dit begint The NeverEnding Story te worden...

de duisburg spesjalist
10 maart 2024, 15:23
Aan de hand van onze Franstalige wandelbroeders:

39112

Dus deze zomer al lekker in de tuin van YY?
Eerst zien en dan geloven natuurlijk, want dit begint The NeverEnding Story te worden...

ik denk dat ze weer brand krijgen ;)

schoolmeester
10 maart 2024, 15:24
Laat jij het denken maar aan anderen over...

WA
10 maart 2024, 17:09
GG: loopt niet zoals velen hadden gehoopt LR:management weet niet hoe ze klanten vast moeten houden LeGrand:bracht geen verschuiving in SC land. SS: akelig leeg door de week. Acagold+penelope: zonder onbeschermde sex qua hygiëne al een gevaar voor de gezondheid. Babylon:dag club
Hoe zou YY dan het verschil moeten gaan maken? Met hun geschiedenis gaan ze niet onder een vergrootglas maar onder een microscoop liggen. Het geringe aantal dvp’s verdelen over nog meer clubs zal het voor de ijsbeer niet beter op maken.

JonnyFontane
10 maart 2024, 19:52
ik denk dat ze weer brand krijgen ;)

Hoe vaak moet ik het nog zeggen.....jij moet niet denken DBS.....laat dat nu maar over aan verstandige mensen.

kempie
10 maart 2024, 20:14
GG: loopt niet zoals velen hadden gehoopt LR:management weet niet hoe ze klanten vast moeten houden LeGrand:bracht geen verschuiving in SC land. SS: akelig leeg door de week. Acagold+penelope: zonder onbeschermde sex qua hygiëne al een gevaar voor de gezondheid. Babylon:dag club
Hoe zou YY dan het verschil moeten gaan maken? Met hun geschiedenis gaan ze niet onder een vergrootglas maar onder een microscoop liggen. Het geringe aantal dvp’s verdelen over nog meer clubs zal het voor de ijsbeer niet beter op maken.

Helemaal mee eens. Geen enkele club die de laatste tijd geopend is is een succes geworden. De meeste lijken te vechten om te overleven. Kijk maar naar LR en GG. Er was nog een club geopend daat ergens tussen LR en keulen in nooit meer wat van gehoord.

Denk dat de meeste hopen dat met het openen van een oude club dat oude tijden terugkeren. Denk dat dat hopen tegen beterweten in. Ik denk dat niks meer zal worden zoals sixsens, LR, GT, ying yang en villa vertigo waren in goede oude tijden.

1313
10 maart 2024, 23:38
De accountant van een veelbesproken saunaclub in Roermond heeft volgens de Rotterdamse rechter terecht een boete gekregen voor het niet melden van ongebruikelijke transacties – en zo mag je het storten van meer dan duizend biljetten van 500 euro wel noemen. Dat ook bij de rechterlijke instanties een vermoeden van witwassen bekend was, maakt niet dat een Wwft-melding voortaan overbodig was.
Het belastingadvies- en accountantskantoor krijgt in 2022 een boete van 33.900 euro van het Bureau Financieel Toezicht. Het heeft namelijk een klant in de boeken van wie het transacties vanaf 14 juli 2017 als ongebruikelijke transactie bij de FIU-NL had moeten melden.
Die datum is niet willekeurig: een dag ervoor heeft het gerechtshof in Amsterdam namelijk uitspraak gedaan in een zaak die de klant – een Roermondse sauna- annex seksclub – tegen ING had aangespannen. De bank had de relatie beëindigd wegens een vermoeden van witwassen. Dat was niet zomaar, want eind 2016 had de politie een inval gedaan waarbij drugs en wapens werden gevonden. ING startte een onderzoek en besloot de bankrekening op te zeggen. Dat was niet terecht, oordeelde het hof echter: er was weliswaar een vermoeden, maar dat was nog niet genoeg om de club – tegen wie een strafrechtelijk onderzoek liep – de toegang tot het bankverkeer te ontzeggen. De bankrekening moest tot 1 januari 2018 worden hersteld. Paal en perk stellen aan contante stortingen mocht wel.
1.210 biljetten van 500 euro

Dat laatste was niet overdreven, zo blijkt uit de uitspraak van de rechter in de zaak die het accountantskantoor tegen BFT aanspande vanwege de boete. De uitspraak is deze week gepubliceerd, maar al in december gedaan. De rechter stelt vast dat de saunaclub tussen februari 2016 en februari 2017 liefst 4,8 miljoen euro als contante omzet heeft geboekt. Dat is 80 procent van de totale omzet van het bedrijf. Bovendien heeft de klant in die periode een opmerkelijk grote hoeveelheid aan bankbiljetten van 500 en 200 euro bij ING afgestort zonder dat is te herleiden met welke transacties die bankbiljetten zijn verkregen. Zo is onder meer 735.000 euro gestort in de vorm van 1.210 bankbiljetten van 500 euro en 650 bankbiljetten van 200 euro.
Stortingen waren bekend

Voor de rechter ontkent het kantoor niet dat het op de hoogte was van de hoge contante omzet, waarover ook door de bank al vragen waren gesteld, en dat de omvangrijke stortingen ook in de zomer van 2017 al bekend waren, toen het kantoor bekend raakte met de uitspraak van het Amsterdamse gerechtshof. De rechtbank stelt vast dat het ging om transacties in de zin van de Wwft.
Het accountantskantoor brengt daartegenin dat het niet in het kader van de eigen werkzaamheden voor de klant de grote hoeveelheden bankbiljetten heeft kunnen waarnemen en dat er daarom géén sprake is van een Wwft-transactie. Maar dat overtuigt niet: kennis is kennis. Ook al was door de rechtszaak min of meer in bredere kring al bekend dat er nogal wat bankbiljetten omgingen bij de Roermondse club.
Groot aandeel contant geld niet doorslaggevend

Overigens blijkt het aandeel van de contante omzet in de totale omzet voor BFT op zichzelf nog geen reden te zijn om een ongebruikelijke transactie te melden. Het storten van de grote hoeveelheden bankbiljetten met onduidelijke herkomst maakt dat echter anders. ‘Op dat moment werd ook de hoge contante omzet van belang bij de beoordeling of er een reden was om een ongebruikelijke transactie te melden.’ Bovendien is algemeen bekend dat biljetten van 500 euro nagenoeg uitsluitend in het criminele circuit worden gebruikt en ook niet meer door de banken worden uitgegeven.
De rechter overweegt verder dat een vermoeden van witwassen of terrorismefinanciering voldoende is om een Wwft-melding te doen. Daarbij speelt geen rol dat een contante omzet gebruikelijk is voor het type onderneming of dat het bedrijf in de grensstreek gevestigd is, waar grote coupures kennelijk vaker circuleren. ‘Dit geldt temeer, gelet op de grote aantallen bankbiljetten van 500 en 200 euro in combinatie met de omstandigheid dat een gemiddelde bezoeker van de klant in totaal slechts 64,49 euro per bezoek uitgeeft, waarvan 55,28 euro aan entreegeld.’
Bekend of niet, melden moet

Het kantoor breekt evenmin potten met de verdediging dat het zelf mag bepalen of het een ongebruikelijke transactie wel of niet meldt; dat de ongebruikelijke transactie al bij andere instanties bekend is, is niet van belang. ‘In alle gevallen moet eiseres een ongebruikelijke transactie melden.’ Tot slot doet niet ter zake dat er nog geen uitspraak is gedaan in de strafzaak die tegen het bedrijf loopt.
De roemruchte saunaclub houdt de gemoederen in het Limburgse aardig bezig: op last van de gemeente is de club begin 2019 gesloten – maar dat had niet gemogen, zo oordeelde de Raad van State onlangs. Vorig jaar woedde er nog een grote brand in het toen leegstaande pand.

e-is-mc-2
5 april 2024, 12:19

Gisteren was ik sinds lange tijd weer eens in een saunaclub, en ik had GG gekozen omdat die me verleden jaar goed bevallen was. Het voelde toen een beetje als GT Brügen, vroeg op de dag al een rijk aanbod aan een variatie aan DVP's (voor mij als ochtend / lunch beer belangrijk). Ik had afgesproken met de DVP die ik daar de laatste keer trof, een Duits snoepje. Het was dat zij er was, prima tijd gehad maar daarna; het was uitgestorven en leeg. Volgens 'mijn' DVP vanwege prijsopdrijving door andere (Roemeense) DVP's die bijna alles scharen onder 'extra' kosten dus upselling. Wat jammer. Maar mijn DVP wist ook te melden dat YY al werd verbouwd en open ging. Ik had het IJsberenforum niet recent gevolgd op YY dus dacht aan een 1 april grap maar .... wat k hier lees wordt ik erg blij van. Ik durf er eigenlijk niet meer op te hopen dat YY weer open gaat, dat heb ik al te veel en te lang gedaan. Maar ja ... het wonder lijkt dan toch echt te gaan gebeuren ..??

Haradamannetje
5 april 2024, 13:55
Als het open gaat wil het nog niet zeggen dat alles top is en hetzelfde als daarvoor, times change !
Maar zou uiteraard erg mooi zijn als het wel open gaat, we gaan het meemaken.

mentholbear
5 april 2024, 18:55
Denk dat de meeste hopen dat met het openen van een oude club dat oude tijden terugkeren.

Ik hoop vooral dat de wellness en het restaurant weer zo goed als vroeger wordt :rolleyes:

schoolmeester
5 april 2024, 19:11
Er word wat afgehoopt....... vandaar dat mestoverschot.

Bluebear
5 april 2024, 19:27
Ik hoop vooral dat de wellness en het restaurant weer zo goed als vroeger wordt :rolleyes:

Ik hoop dat er weer zo‘n leuke DVP‘s als eerst gaan rondlopen. Scheelde mij veel reistijd.

peterp095
5 april 2024, 19:31
Ik hoop dat er weer zo‘n leuke DVP‘s als eerst gaan rondlopen. Scheelde mij veel reistijd.

Tot ze openen, dan kan de prijsdiscussie weer in alle hevigheid losbarsten

Ascari
5 april 2024, 19:33
Tot ze openen, dan kan de prijsdiscussie weer in alle hevigheid losbarsten

Inclusief de bubbelbad klagers.

mentholbear
5 april 2024, 19:39

Dat hopen we allemaal hier wel.

Inclusief de bubbelbad klagers.

Dat ie te lauw is :rolleyes:

Ascari
5 april 2024, 20:01
Dat hopen we allemaal hier wel.

Dat ie te lauw is :rolleyes:

Dat er geen bubbelbad is.

mentholbear
5 april 2024, 20:29
Ze hadden er 2.

schoolmeester
5 april 2024, 20:52
Mijn zus heeft er ook twee.

Ascari
5 april 2024, 21:00
Ze hadden er 2.

Klopt, ze "hadden".

mentholbear
5 april 2024, 22:14
Oei, dan hoop ik nu alvast dat ze het wel weer terugbrengen.

Gielle012
6 april 2024, 02:03
Heeft iemand enige zinnige bronnen? Bij gemeente bijvoorbeeld?

laplagne
6 april 2024, 11:16
Hoop is vaak een uitgestelde teleurstelling, maar ik heb begrepen dat bij Yin Yang hard wordt gewerkt om een heropening. Er zijn al dames die in Vaals hun comeback naar Roermond hebben aangekondigd, dan gaat het niet over de Outlet. Denk dat de vergunningen het grootste obstakel zullen gaan worden. Hoop doet leven!

Brad Clitt
6 april 2024, 21:21
In elk geval is er begin dit jaar een aanvraag ingediend voor een omgevingsvergunning inzake verbouwing van het pand, de beslistermijn is door de gemeente verlengd tot 30 maart. Dus je zou zeggen dat er binnenkort iets bekend wordt gemaakt op de gemeentesite. Maar volgens mij zijn ze al sinds september begonnen, dus of ze begonnen zijn te (ver)bouwen zonder vergunning? Of is het voor een uitbreiding?

Overigens is daar nog steeds te lezen dat er eind mei 2022 twee exploitatievergunningen zijn verleend, te weten voor een horecabedrijf (icm Alcoholwetvergunning) en een seksbedrijf. Dus ze hebben al bijna twee jaar de mogelijkheid te heropenen, maar dat is oud nieuws.

Gielle012
18 april 2024, 00:21
dit is meest concrete dat ik heb gevonden tot dusver. Begin mei in roermond, zal eens rondvragen.

https://avdw.nl/actualiteiten/nieuwsbrief-voor-overheden/yin-yang-toetsingskader-en-tijdsverloop-balans

nieuwtje
23 april 2024, 14:17
goede middag ..........het gaat weer open .......in juni.....en ook nog dit jaar...
goed nieuws goed nieuws goed nieuws ...

Tjeppah
23 april 2024, 14:22
goede middag ..........het gaat weer open .......in juni.....en ook nog dit jaar...

Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt m.a.w. hoe betrouwbaar is deze informatie ?

nieuwtje
23 april 2024, 14:29
zeer betrouwbaar ...maar kan ik niet schrijven ..en jij kan geen prive bericht ontvangen...dus ..

Firehawk
23 april 2024, 14:33
Dit hebben we vaker gehoord....

Tjeppah
23 april 2024, 16:06
zeer betrouwbaar ...maar kan ik niet schrijven ..en jij kan geen prive bericht ontvangen...dus ..

Ga ik even veranderen. Geef me 1 minuut

Siberische tijger
23 april 2024, 16:40

Geen.....bronvermelding.....bullshit.....wat mij .....betreft

cameltoe slide
23 april 2024, 17:42
dit is meest concrete dat ik heb gevonden tot dusver. Begin mei in roermond, zal eens rondvragen.

https://avdw.nl/actualiteiten/nieuwsbrief-voor-overheden/yin-yang-toetsingskader-en-tijdsverloop-balans

Thank you for this very informative link.

The closure of the Yin Yang has been finally cancelled under administrative law. This means that since the beginning of 2024, there has been an essential legal basis for the reopening of Yin Yang with the concept of senior care. The final expected lawsuit for claims for damages by the owner/operator of the Yin Yang against the city of Roermund, represented by the mayor, is irrelevant for us polar bears when it comes to operating a prostitution business.

What is interesting is whether the operator has a licence to operate a prostitution business and whether a catering licence with alcohol service has been granted. So we are waiting to see whether the limited fire damage that has occurred has been repaired or when this fire damage will be repaired.

It can be assumed that no retirement home will be built in Yin Yang and we will have to wait patiently to see whether the Yin Yang will reopen as a sex club in a month or six months' time.