Volledige versie bekijken : Deutschlandticket
Badslippers
15 november 2024, 12:36
Het zogenaamde Deutschlandticket blijft ook in 2025. De prijs wordt €58 voor een maand.
https://www.zdf.de/nachrichten-sendungen/heute-sendungen/deutschlandticket-bleibt-2025-finanzierung-einigung-union-video-100.html
Willem2
15 november 2024, 20:49
De vraag is soms wel hoe eenvoudig het voor een nederlander is om zo´n ticket te krijgen via DB of een andere duitse vervoerder.
In de meeste gevallen gaat dat alleen via een informatiebalie ....
Badslippers
15 november 2024, 22:16
De vraag is soms wel hoe eenvoudig het voor een nederlander is om zo´n ticket te krijgen via DB of een andere duitse vervoerder.
In de meeste gevallen gaat dat alleen via een informatiebalie ....
Blijft inderdaad behelpen. Eerst had Arriva een app (Glimble) en dat liep gesmeerd. Een paar keer klikken en je gegevens invoeren en je had je Duitslandticket direct in die app. Helaas is de samenwerking met het Deutschlandticket en Glimble verbroken per oktober. Nu is er de app van Tranzer. vandaag nog eens gekeken en geprobeerd. App functoneerde niet zoals zou moeten. Het was voor mij onmogelijk om vandaag via die app een Duitslandticket te bestellen.
Aangezien ik niks te doen had, een email gespendeerd aan Tranzer waarop binnen een uur Tranzer reageerde. Nou ja reageerden? Ze beschreven de te volgen procedure maar die procedure had ik al beschreven en zelf dus gevolgd en uitgelegd en vooral dat die procedure niet leidde tot succes. Daarop gaven ze me de website: https://europe.tranzer.com/
Die werkte wel althans ik ben gekomen totdat ik kon afrekenen met IDEAL. Maar omdat ik alleen wilde testen heb ik de betaling niet voltooid.
De DB Navigator is onnodig gecompliceerd. Daar loop je vooral bij de uiteindelijk betaling tegen problemen zoals het bevestigen van je identiteit met een foto van je iD of je ID scannen middels je smartphone. En dan nog BIC code van je bank opgeven. Nederlandse postcode herkent die app ook niet.
Je kan in het hele openbaar vervoer in Nederland in- en uit te checken met je betaalpas, creditcard en mobiel. Ook handig. Net als het Duitslandticket heb je een probleem als je met meerdere personen wil reizen want dat kan niet. Want slechts één pas is het vervoerbewijs voor één persoon. Zowel in Nederland als in Duitsland. Daarnaast ben je in Nederland veel duurder uit. Duitslandticket is ideaal. Overal gewoon instappen en je hoeft niet meer na te denken. In Nederland moet je niet vergeten uit te checken.
Willem2
15 november 2024, 22:53
Nu is er de app van Tranzer. vandaag nog eens gekeken en geprobeerd. App functoneerde niet zoals zou moeten. Het was voor mij onmogelijk om vandaag via die app een Duitslandticket te bestellen.
Aangezien ik niks te doen had, een email gespendeerd aan Tranzer waarop binnen een uur Tranzer reageerde. Nou ja reageerden? Ze beschreven de te volgen procedure maar die procedure had ik al beschreven en zelf dus gevolgd en uitgelegd en vooral dat die procedure niet leidde tot succes. Daarop gaven ze me de website: https://europe.tranzer.com/
Die werkte wel althans ik ben gekomen totdat ik kon afrekenen met IDEAL. Maar omdat ik alleen wilde testen heb ik de betaling niet voltooid.
Mij is dat wel gelukt maar het blijft dan weer wat vreemd dat je meer moet betalen vanwege administratiekosten.
Het duitslandticket is namelijk een maandabo dat je boekt maar gewoon doorloopt als je dat niet meteen weer cancelled anders zit je er weer aan vast.
Vorig jaar is me dat wel gelukt via een medewerker van de DB maar dit jaar had ik geen zin om eerst naar een loket te reizen om het daar door een medewerker erop te laten zetten, want heel eenvoudig was het allemaal niet ...