PDA

Volledige versie bekijken : Hoe vaak ben je bekeurd (op jaarbasis)

Randy
21 mei 2007, 23:05
Hoe vaak ben je bekeurd op weg van/naar je favoriete club of dame? Snelheid of anderszins, op jaarbasis.

in mijn hele Duitse wandelloopbaan 2 bekeuringen - 1x voor te snel rijden ( > 60) bij Venlo voor je de snelweg opdraait, 1x voor negeren stopstreep bij PHG

Dus max 1 voor mij.

Limburger
22 mei 2007, 00:43
De laatste jaren heb ik steeds in december een stuk of twee bekeuringen gehad en de rest van het jaar geen één. Het is dus wel duidelijk dat men op het eind van het jaar nog even snel extra veel gaat controleren om het quotum aan bekeuringen te halen.

little diablo
22 mei 2007, 01:17
1x geflitst een jaar geleden in venlo 47 km te hard toen gelijk op mijn tellen gelet.

Saluti L Diablo

Flurkman
22 mei 2007, 08:59
Voor mij: zero, en ik ben geen geluksvogel. Heeft niks met geluk te maken, wel met: op tijd thuis vertrekken, op tijd klaarkomen, op tijd terug naar huis...

Bredero
22 mei 2007, 11:57
Voor mij: zero, en ik ben geen geluksvogel. Heeft niks met geluk te maken, wel met: op tijd thuis vertrekken, op tijd klaarkomen, op tijd terug naar huis...

En de eerste keer met een ervaren ijsbeer, die de punten kent waar vaak controles staan, waar er flitspalen staan, .... meereizen helpt ook.

Nietwaar Krimson

blauwebeer
22 mei 2007, 12:04
En de eerste keer met een ervaren ijsbeer, die de punten kent waar vaak controles staan, waar er flitspalen staan, .... meereizen helpt ook.
Nietwaar Krimson.

Zeker weten Bredero ... :freu: :freu: :freu:

:wink:

Stiffmaster
22 mei 2007, 14:35
Tot op dit moment nog geen ene bekeuring, geluk of toch oppassen met te snel rijen, het is net als met te vlug :fuck: , ga je te snel ben je de klos :p .

Women Lover
22 mei 2007, 15:56
Onderweg naar huis vanuit PHG

Ze reden in een Opeltje:freu: en konden het niet bijhouden. Ik heb niet eens gezien dat ze me probeerde te achtervolgen:rofl: . Gelukkig geen meting kunnen doen, maar ik had wel wat uit te leggen:teuflisch

Kretek
22 mei 2007, 16:02
Een keer terugkomend van een heerlijke dag in GT geflitst in venlo 30 km te hard:angryfire

Silvester
22 mei 2007, 16:43
hebben ze me eerst op de oude weg van Bad Bentheim naar Nordhorn op het viaduct over de autobahn geflitst met + 37 Km..:motz:
Van de zomer bij PHG vanwege het niet correct stoppen € 10.-- af moeten geven (ook ik ja ja) ..
Begin December binnen enkele minuten (!) 2 x geflitst op de A40 bij Essen, + 19 Km en + 17 Km..:madgo:
In Swalmen + 6 Km..
In Tegelen + 7 Km..
In Dusseldorf op het eind van de tunnel + 22 km..:baeh:

En dan nog een handjevol zakelijke flitsmissertjes...

Eigenlijk zonde..:hammer:

Silvester, wiens strakke plasser soms te zwaar op diens rechterbeen drukt...:smile2:

:rolleyes:

lustman
22 mei 2007, 19:32
Tot nu toe mag ik mij bij de geluksvogels rekenen. :thefinger

bij PHG vanwege het niet correct stoppen € 10.-- af moeten geven (ook ik ja ja) .. Dat blijkt daar de gewoonte te worden ! Verder vertellen zou ik zeggen. :loud:

099
24 mei 2007, 14:56
In al die jaren 0 keer ...

Wel veel geluk gehad :cool:!

thesickboy
24 mei 2007, 16:29
Eén keertje op ruim twee jaar dat ik naar Duitse saunaclubs ga. De bekeuring kreeg ik in ... Nederland!

Willem2
21 augustus 2007, 12:35
BRUSSEL - De politie in België int tegenwoordig zoveel boetes, dat ze het geld niet meer opkrijgt. Zo zijn er motoren aangeschaft die nog geen meter hebben gereden..............http://www.ad.nl/buitenland/article1599490.ece

Forza...germania
22 augustus 2007, 23:34
Ben gelukkig ook nog flts-vrij gebleven:lostit:

ilovethaigirls
4 september 2007, 12:19
Bij deze wens ik jullie toch nog even te waarschuwen voor de talrijke snelheidscontroles in de omgeving van GT. Wij zijn echt geen hardrijders maar mochten toch al 2x een pv ontvangen bij slechts 5 GT bezoekjes (telkens vrijdag) :madgo: .

eerste maal 69 km/u = 35 euro
tweede maal 61 km/u = 30 euro

Nu is dit voor ons verder goed afgelopen, maar je vrouw of vriendin zou zich wel effe vragen kunnen stellen. Ontkennen heeft geen zin :nee: , je staat er klaar en duidelijk met je gezicht op, de foto wordt van vooraan genomen :mad: :mad: .

Willem2
4 september 2007, 21:05
Nu is dit voor ons verder goed afgelopen, maar je vrouw of vriendin zou zich wel effe vragen kunnen stellen. Ontkennen heeft geen zin :nee: , je staat er klaar en duidelijk met je gezicht op, de foto wordt van vooraan genomen :mad: :mad: .

Heb je toch een mooi aandenken van jouw bezoek :D ;)

Net als bij Geile Tijden de vraag waar de plek des onheils ongeveer was ( vaste camera/auto etc)

Big30
4 september 2007, 21:59
Het voordeel van de Duitse Autobahnen is natuurlijk dat je er lekker kunt scheuren en als het is toegestaan doe ik dat ook.

Maar sinds een maand of twee heb ik me wel aangeleerd om bij snelheidsbeperkingen me keurig aan de maximum snelheid te houden.

De A40 van Venlo naar Duisburg-Bochum kan ik tegenwoordig dromen maar zie ik een bordje 80-100-120 km/u staan dan rij ik exact die maximum snelheid en geen km/u meer.

Op de heenweg vaak geen probleem door het vele verkeer, als je 's nachts terugrijdt is de verleiding natuurlijk zeer groot om op een verlaten 3 baanssnelweg waar je maar 100 km/u mag toch sneller te gaan maar met enige zelfbeheersing lukt dat wel.

De tijd die je wint door te scheuren is ook niet zo veel en bijkomend voordeel is een benzine verbruik wat gunstiger uitkomt.

:wink: :wink:
Big30

lustman
5 september 2007, 19:16
BRUSSEL - De politie in België int tegenwoordig zoveel boetes, dat ze het geld niet meer opkrijgt.

Wat spijtig dat ik geen politie agent ben. ;)

Scoobert
5 september 2007, 21:06
In drie en half jaar saunuaclubben 1 keertje geflitst....met zo een prachtige foto waar je van voren opstaat.
58 waar ik 30 mocht (wegwerkzaamheden, die ik niet heb gezien), kassa dus....meen iets van 80 euro, das toch al snel een uurtje minder kameren dan ;)

Hollandmale
6 september 2007, 07:13
.....staat de teller op 1, de Heinsbergerweg, dichtbij YY.
Geen stoplicht, geen flitser gezien, stiekem onderweg :mad:.

Stiffmaster
27 september 2007, 09:26
Tot op dit moment nog geen ene bekeuring, geluk of toch oppassen met te snel rijen, het is net als met te vlug :fuck: , ga je te snel ben je de klos :p .

Had aan deze enquette niet mee moeten doen :wand:, sinds die tijd letten ze denk ik te veel op mij :cool: nu inmiddels opgelopen tot 3 stuks, zonde geld had beter kunnen worden geinvesteerd :ranting2::ranting2:

Willem2
11 oktober 2007, 15:07
LET OP!!!!!!!!!!!

Nieuwe politie-videocamera's!

Er worden video camera's geplaatst die niet meer met het oog of
op de stinger te herkennen zijn. Op grond van de nieuwe wetgeving kunnen hierdoor nog meer overtreders van de maximum snelheid worden verbaliseerd.

Ook het dicht op de voorganger rijden en het rechts inhalen kunnen hiermee geregistreerd worden. Met deze videobeelden zullen overtreders nu nog zwaarder en sneller worden bestraft. ( D.W.Z. BINNEN 4 DAGEN EEN PROCESVERBAAL IN DE BUS.)

Ze staan op de volgende wegen / plaatsen bij kilometerpaaltje:

A1:
12,3 Muiden
42,8 Hoevelaken
78,0 Ugchelen

A15 :
47,3 Botlek
58,3 Rhoon
73,7 H.I. Ambacht

A58 :
22,7 Oirschot
48,1 Gilze
127,3 Kruiningen

A2:
31,0 Amsterdam
104,0 Zaltbommel
116,7 Den Bosch

A16:
20,2 Brienenoord
34,4 Drechttunnel
59,0 Hazeldonk

A59 :
127,3 Vlijmen

A67:
146,2 Best
180,8 Maarheeze
216,6 Wessem
229,2 Roosteren
245,5 Maastricht

A73:
86,7 Cuijck

A20:
48,5 Asten
17,8 Maassluis
55,4 Lage Weide
31,3 Rotterdam-Noord

A4:
18.7 Burgerveen
38,7 Leidschendam
72,0 Beneluxtunnel

A27:
8,8 Breda
0,9 Gorinchem
0,2 Maartensdijk

A76:
8,3 Hoensbroek
147,4 Didam

A6:
45,0 Hollandse Brug

A28 :
7,4 Zeist
47,8 Harderwijk
88,7 Zwolle
103,8 Staphorst
148,8 Spier
188,4 De Punt
207,4 Groningen

A7:
30,3 Hoorn
141,5 Heerenveen
157,3 Hoogkerk

B35 :
18,7 Raalte

A9:
8,5 Gaasperdam
24,1 Oudekerk
51,6 Velsertunnel

A29 :
24,3 Heinenoordtunnel

B38 :
8,4 's-Heerenberg

A10:
29,3 Coentunnel 3,7

A48:
3,7 Velperbroek
85,0 Afsluitdijk

A12:
46,6 Linschoten
87,8 Maarsbergen

A50:
18,0 Oss
151,8 Heteren
197,0 Klarenbeek

A13:
2,1 Kruithuisweg
9,7 Heinen

Eén en ander staat misschien verkeerd maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik zal nog even trachten de foto's van de nieuwe camera op de site te krijgen.

Jorah Mormont
11 oktober 2007, 15:34
In 2006 is deze lijst ook al eens geplubliceerd http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=27732
dus ik twijfel aan de waarheid:rolleyes:

Echter een gewaarschuwd mens telt voor twee:o

Sonny:wink:

Silvester
11 oktober 2007, 15:44
In 2006 is deze lijst ook al eens geplubliceerd http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=27732
dus ik twijfel aan de waarheid:rolleyes:

Echter een gewaarschuwd mens telt voor twee:o

Is inderdaad een hoax....

Maar goed ook, we staan al vaak genoeg op de camera's in de ijsbeerholen, en da's geen hoax.... :smile2:

De Cock
13 oktober 2007, 18:33
Is een NEP-LIJST idd en de foto is opgezet!

Teveel alweer :mad: ja als je auto rijd ben je gewoon de LUL en loop je altijd in de STAATS-GREEP kas :mad: :mad: maar met een kilometrage van ±90.000 per jaar hebben ze altijd prijs.

ook op mijn duitsland bezoeken een BON of wat gehad :mad: en altijd netjes thuis bezorgd en mijn vrouw altijd LACONIEK :teuflisch zo dat gaat van je NEUKBUDGET af :mad:

Dat vind ik dus niet grappig.

Groeten,

De Cock.

Jansen
14 oktober 2007, 23:32
Ik heb er weer twee binnen gekregen uit Duitsland en nu zelfs een rijverbod van 4 maanden met boete.
Dus het wordt nu al spannend voor ik bij de club i.p.v. in de club.;)

Silvester
15 oktober 2007, 17:13
Ik heb er weer twee binnen gekregen uit Duitsland en nu zelfs een rijverbod van 4 maanden met boete.Dus het wordt nu al spannend voor ik bij de club i.p.v. in de club.;)
Oeps, weet wel als ze je nu rijdend in BRD in 'n wandelmobiel aantreffen, je sowieso om te beginnen je sleutels (met auto) in kunt leveren...:motz:
En vervolgens wordt je tijdelijk gedetacheerd, kan ook spannend zijn...:moon:

:nee:

Rex
15 oktober 2007, 22:19
Ik heb er weer twee binnen gekregen uit Duitsland en nu zelfs een rijverbod van 4 maanden met boete.

Oeps, weet wel als ze je nu rijdend in BRD in 'n wandelmobiel aantreffen, je sowieso om te beginnen je sleutels (met auto) in kunt leveren...:motz:
En vervolgens wordt je tijdelijk gedetacheerd, kan ook spannend zijn...:moon:

:nee:

Dus we moeten het 4 maanden ff zonder Jansen stellen, nou dat geeft mij dan uitstekend de gelegenheid om eens wat Poolse dames van dichtbij mee te maken.............:rolleyes:

Of zou Jansen zo slim zijn, om gewoon met iemand mee te rijden als ie naar PHG of GT wil gaan.:confused:

Jansen
15 oktober 2007, 22:47
Dus we moeten het 4 maanden ff zonder Jansen stellen,

Of zou Jansen zo slim zijn, om gewoon met iemand mee te rijden als ie naar PHG of GT wil gaan.:confused:

Gevraagd een lift naar PHG a.s. donderdag avond ook retour.

Rex
16 oktober 2007, 21:47

Wat schuift dat????

Jorah Mormont
16 oktober 2007, 23:07

Ik wil je wel meenemen, maar de reis eindigt wel in Berlijn. Retour wordt pas zondag.

Jansen
16 oktober 2007, 23:12
Ik wil je wel meenemen, maar de reis eindigt wel in Berlijn. Retour wordt pas zondag.

Ik heb al wat geregeld om toch te komen:thefinger

Willem2
16 oktober 2007, 23:47
Ik heb al wat geregeld om toch te komen:thefinger

Je had toch een driewieler ;)

Willem2
18 oktober 2007, 01:15
http://www.ad.nl/binnenland/article1752330.ece

rplover
18 oktober 2007, 02:07
.... is een prestatie: onder invloed van coke tegen 280 km/u over de snelweg scheuren......
Ikzelf denk al dat ik vlieg na het roken van een onschuldig jointje als ik de 90 km/u overschrijdt......:D

Willem2
26 oktober 2007, 01:35
Rijden zonder rijbewijs, een valse naam opgeven en het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs. Voor deze drie overtredingen heeft een 52-jarige man uit Wellerlooi in de nacht van woensdag op donderdag boetes gekregen...................................http://www.limburger.nl/article/20071025/REGIONIEUWS02/710250403/1002

En dan een tippelaarster oppakken die ook nog eens te veel wiet bij zich heeft :hammer:
Ik denk dat hij bijna gewonnen heeft :o

Willem2
28 oktober 2007, 02:33
AMSTERDAM - De Belastingdienst heeft vrijdagavond in Amsterdam ruim 650.000 euro aan openstaande betalingen ingevorderd. Dat gebeurde tijdens een grote verkeerscontrole met onder meer de politie en de sociale recherche, maakte een politiewoordvoerder zaterdag bekend. ......................... http://www.telegraaf.nl/binnenland/73893381/Verkeerscontrole_spekt_kas_Belastingdienst.html?p= 2,1

Willem2
21 november 2007, 06:07
BRUSSEL - Op de Lambertmonlaan in de Brusselse gemeente Schaarbeek is dinsdag een digitale flitscamera geïnstalleerd. Volgens de Brusselse minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) gaat het om de eerste digitale flitscamera in België. Het Brussels gewest gaat het komende jaar 12 gelijkaardige camera's installeren
................................... http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF20112007_042

Willem2
29 november 2007, 14:24
http://www.bussgeldkataloge.de/

Eagledriver
29 november 2007, 19:03

Heb er vandaag ook eentje binnen gekregen, met een rijverbod van 1 maand :eek: :angryfire

Weet alleen niet of de Nederlandse justitie deze straffen overneemt. De boete moet gewoon betaald worden. :redface:

Volgende keer maar wat beter opletten. :hammer:

Eagledriver :wink: :wink:

Jansen
30 november 2007, 22:15
Heb er vandaag ook eentje binnen gekregen, met een rijverbod van 1 maand :eek: :angryfire

Weet alleen niet of de Nederlandse justitie deze straffen overneemt. De boete moet gewoon betaald worden. :redface:

Volgende keer maar wat beter opletten. :hammer:

Eagledriver :wink: :wink:

Nee justitie Nederland wordt niet eens op de hoogte gesteld,alleen wanneer er niet wordt betaalt na tweede verzoek en verdubbeling van de boete.
Gewoon betalen maar wel op tijd anders wordt hij verdubbelt.

Willem2
2 december 2007, 02:43
DEN HAAG - Nederlandse automobilisten die weigeren een verkeersboete te betalen die zij elders in Europa hebben opgelopen, komen daar voorlopig in de meeste landen nog mee weg. Alleen Frankrijk, Denemarken en Finland laten de bekeuring vanaf vandaag innen door het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) in Leeuwarden. Het CJIB gaat dat op termijn voor de andere EU-lidstaten doen, maar die hebben daarvoor hun wetgeving nog niet op orde, aldus een woordvoerster. ..............................
http://www.ad.nl/binnenland/article1863898.ece?nscategory=topStoryB

Willem2
2 december 2007, 15:26
DEN HAAG - De VVD wil af van de flitswaanzin op de Nederlandse snelwegen. Ruim zeventig procent van alle bekeuringen, die vorig jaar zijn uitgeschreven, is verzonden naar automobilisten die vier tot tien kilometer per uur te hard reden.

De rijksoverheid haalde zo over 2006 in totaal 551 miljoen euro aan uitgedeelde boetes binnen. "En dat bedrag moet volgend jaar van het kabinet nog eens met 90 miljoen euro omhoog!"...................................
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2671415/VVD_wil_eind_aan__waanzin__van_flitsboetes.html?p= 13,3

ilovethaigirls
7 december 2007, 11:28
Gisteren werden we op de baan richting Roermond plots opgeschrikt door 2 bliksemflitsen. Jawel we hadden weer prijs. We weten dat daar een flitspaal staat, maar dat die reeds zou afgaan bij een snelheid van minder dan 60 km/u op de kilometerteller had ik echt niet verwacht.
Wij zijn heus geen hardrijders maar de laatste 6 maanden zijn we nu toch al 3x geflits na een clubbezoek...

Willem2
10 december 2007, 08:08
ROTTERDAM - Politieagenten balen er van dat ze verplicht boetes moeten uitdelen voor kleine vergrijpen, zoals het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs......... http://www.ad.nl/binnenland/article1884490.ece?nscategory=topStoryA

Willi69
15 december 2007, 14:54
Ich habe bis jetzt Glück gehabt, mein Bus ist noch nie angehalten worden... :D

neukie
19 december 2007, 11:40
Nog geen keer.

Maar ik heb ook een radar/laser waarschuwer in mijn töffetje. En in mijn mobiele gps installerde ik een software welke voor de vaste (not mobiele) radar-controles waarschuwt.

kijkt eens daardrop:

www.radarfalle.de (http://www.radarfalle.de)

seqoya
28 januari 2008, 13:52
voor degene die mijn thread niet gelezen hebben. let op in duitsland zijn ze tegenwoordig fel op het te dicht op de auto voor je rijden.. Bijv bij 100 km per uur moet je 50 mtr afstand houden..

graadmeter is 50% van je snelheid... ik had 15 mtr ipv 50 en ben een maand persona non grata op de duitse wegen... in nederland mag ik wel rijden alleen in duitsland niet...

let dus op want hier ga je al gauw de mist mee in .. wie gaat er nou 50 mtr afstand houden ??

Willem2
28 januari 2008, 14:54
let dus op want hier ga je al gauw de mist mee in .. wie gaat er nou 50 mtr afstand houden ??

Als wij dat in Nederland zouden doen dan zouden de files nog minimaal 2x zo lang zijn. Maar voor de veiligheid is soms enige afstand houden wel aan te raden..................alleen zit er in nederland zo weer een floeperd tussen :cool:

Aristoteles
6 februari 2008, 16:09
Ik ben, in mijn woonplaats en zonder haast onderweg naar een privéhuis, geflitst met 54 km/u. Ik ben blij dat de politie zo'n nuttig werk doet, want de verkeersveiligheid was op dat moment ernstig in gevaar. :ranting2:

Silvester
6 februari 2008, 16:34
....Het voordeel van de duitse flitspaal is dat ie "eenkennig" is, dus maar 1 zijde -jouw voorzijde- flitst, want ze vinden het erg handig je tronie op de foto te hebben....:p....

Dus nu snappen jullie ook wel waarom de echte ouwertse dooooorrrijders in Duitsland altijd met de zonneklep naar beneden rijden...:cool:

Willem2
7 februari 2008, 01:13
DEN HAAG - Weggebruikers raken in de toekomst hun rijbewijs kwijt als ze zich herhaaldelijk schuldig maken aan ernstige verkeersdelicten. Het gaat dan niet alleen om overtredingen van de regels voor alcohol in het verkeer, maar ook om grove snelheidsovertredingen en drugsgebruik. ................................................ http://www.telegraaf.nl/binnenland/3230877/_Verkeersdelict_kost_rijbewijs__.html?p=6,2

The Joker
7 februari 2008, 14:42
Als ze te veel rijbewijzen innemen gaat NL faillet...
Voor echte autoliefhebbers: http://www.stinger.com/
Ik tot op heden nog nooit beboet van en naar club bezoeken.

Knabbel
7 februari 2008, 21:13
Als ze te veel rijbewijzen innemen gaat NL faillet...
Voor echte autoliefhebbers: http://www.stinger.com/
Ik tot op heden nog nooit beboet van en naar club bezoeken.

Ben zelf in het bezit van een Vector 966R (http://www.snelheidscontrole.com/index.html?http&&&www.snelheidscontrole.com/main/remote.html), de opvolger van de legendarische Stinger Ventura, hoewel een DSI natuurlijk het summum is. Gedraag me zeker niet als een jakkeraar in het verkeer, maar kan bekeuringen voor kleinschalige overtredingen nou eenmaal slecht verdragen. Mocht ik aangehouden worden dan ligt er ter afgifte een overbodige Target raamplakker te wachten :teuflisch

Mijn ervaring is dat vaste kasten in Duitsland NIET opgemerkt worden, in tegenstelling tot mobiele controles.

Tot op heden, in 5 a 6 jaar Duitsland touren, geen enkele keer gesnapt. Helaas wel zo'n 2 jaar terug, 's nachts op de terugweg van PHG, mijn ondergrill inclusief ontvangstunit op een paashaas aan barrels gereden. Haas heeft na enig aandringen ook het loodje gelegd.

Willem2
7 februari 2008, 21:48
....op een paashaas aan barrels gereden. Haas heeft na enig aandringen ook het loodje gelegd.

Eekhoorn rijdt paashaas dood :eek::D

Silvester
7 februari 2008, 21:55
...Voor echte autoliefhebbers: http://www.stinger.com/

Volgens de info werkt deze detector niet in Duitsland..??

:confused:

Willem2
7 februari 2008, 22:24

Sir Wankalot gaat Duitsland niet zo ver in :rolleyes: Op die stukken kan hij niet zo hard rijden ;)

Knabbel
9 februari 2008, 10:57

zie:

Mijn ervaring is dat vaste kasten in Duitsland NIET opgemerkt worden, in tegenstelling tot mobiele controles.

Jorah Mormont
23 februari 2008, 22:34
Als reizende ijsbeer loop ik grote kans eens geflist te worden gezien ik een nogal van doorrijden hou. Tot afgelopen week eens een keer geflitst in Venlo net voor de oprit naar de A67 toen ik van de club terug kwam, maar afgelopen week was het goed raak. Maar liefst twee keer wisten Zwitserse flitspalen Sonny op de gevoelige plaat vast te leggen. Ik geloof niet harder dat +15km, maar toch.... afwachten of er danook werkelijk bekeuringen vanuit Zwitserland komen. Iemand ervaring met Zwitserland???

Picasso 1
23 februari 2008, 23:06
Als reizende ijsbeer loop ik grote kans eens geflist te worden gezien ik een nogal van doorrijden hou. Tot afgelopen week eens een keer geflitst in Venlo net voor de oprit naar de A67 toen ik van de club terug kwam, maar afgelopen week was het goed raak. Maar liefst twee keer wisten Zwitserse flitspalen Sonny op de gevoelige plaat vast te leggen. Ik geloof niet harder dat +15km, maar toch.... afwachten of er danook werkelijk bekeuringen vanuit Zwitserland komen. Iemand ervaring met Zwitserland???

Een bekende van me kreeg een boete uit Zwitserland via de leasemaatschappij. Net zoals het inkomen daar zijn ook de boetes een stuk forser.

Maar goed, als je geen leaseauto hebt dan kan je zelf besluiten wat je met een eventuele boete doet. Naar mijn weten is hierover geen verdrag met Nederland.

Willem2
26 februari 2008, 12:41
AMSTERDAM - Nederland is nummer twee als het gaat om het aantal flitskasten langs de (snel)wegen. Michelin telt er 1471. ....................
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3396262/_Wij_zijn_de_radarkampioen___.html?p=2,1

Willem2
29 februari 2008, 11:20
LEEUWARDEN -
Het gerechtshof in Leeuwarden doet vrijdag uitspraak over de rechtsgeldigheid van snelheidsmetingen door laserguns.......................
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3428661/__Lasergun_niet_rechtsgeldig___.html?p=29,1

Goedemorgenallemaal
3 april 2008, 17:14
Maar goed, als je geen leaseauto hebt dan kan je zelf besluiten wat je met een eventuele boete doet. Naar mijn weten is hierover geen verdrag met Nederland.
Maar dan hangt het er wel vanaf of je nog eens naar Zwitserland gaat. Je blijft met de prent wel in het Zwitserse systeempje zitten dus als ze je eens zien en naar de kant halen.....

Goedemorgenallemaal
3 april 2008, 17:27
Helaas wel zo'n 2 jaar terug, 's nachts op de terugweg van PHG, mijn ondergrill inclusief ontvangstunit op een paashaas aan barrels gereden. Haas heeft na enig aandringen ook het loodje gelegd.

Ik ken de Duitse regelgeving niet maar als je in Nederland een wild dier doodrijdt, of het nu een haas, een konijn, een ree of een zwijn betreft (al is dat laatst niet aan te raden) heb je dat dier "bemachtigd"en mag je het houden.
Het wild wordt geacht aan niemand toe te behoren ( Res nullius) en als je het bemachtigd is het van jou. Verdiend natuurlijk wel aanbeveling dit even officieel te laten registreren dooir d epolitie die misschien komt kijken want zomaar een haas in je auto kan verwarring opleveren... Een reeen en dergelijke moeten geregsitreed worden. Overigens is de politie niet blij als je zegt dat je het wilt hebben, wnat dan komt er een hele papierwinklel bij kijken.

soarer
3 april 2008, 18:03
Is een eenmaal gegeven antwoord op de enquete nog te actualiseren?:mad:

Shit
Even een tussendoortje in een nieuwe massagesalon en ben het predikaat geluksvogel kwijt.

Jorah Mormont
27 april 2008, 22:20
Ik heb deze maand geen geluk gehad met de Polizei!

Begin van de maand toen ik op zakenreis was naar Italie ben ik op de terugweg geflitst in Zwisterland. Hierboven had ik al vermeld dat ik reeds twee keer daar was geflitst (nog niets van gehoord), maar nu reed ik wel flink eroverheen. En ja hoor, een week geleden komt hij binnen, 37 km te hard in de omgeving van Chur... Kosten: 360 eurootjes:eek: Ik ga hem gewoon betalen, gezien ik vaker door Zwitserland moet rijden en op forum heb ik gelezen dat die Zwitsers als pitbulls tewerk gaan om hun gram te halen.

Dat was nog niet alles, op diezelfde trip rij ik terug naar NRW tussen Bonn en Keulen opweg naar een club. Natuurlijk de gang er flink in en even niet oplettend bij een Baustelle, haalt in één keer een dikke Mercedes mij snel in en gaat voor me rijden. Bord omhoog "POLIZEI FOLGEN" Ik had niet eens in de gaten hoe hard ik reed en vreeste het ergste. Ik reed 34 km te hard bij een Baustelle met als resultaat dat ik daar terplekke 102 euro kon afrekenen.

Maar het ergste komt nog....

Afgelopen donderdag werd ik zelfs in GT door de Polizei achtervolgt.
Ik lig lekker met een Poolse dame in blokhut 25 wordt plotseling de deur losgetrokken. "DRAUSKOMMEN UND DAME NACH BURO" We schrokken en wisten gelijk wat er loos was. De dame in kwestie even van de leg. Bij mij waren de hormonen direct verdwenen. Toen we de hut uitliepen stonden daar twee heren gewapend met pistool (gewoon in de houder) ons op te wachten.
De dame moest zich melden in de bar ruimte en ik mocht me bij de andere beren in de tuin begeven. Dit keer kostte het me geen boete, maar ze hadden me wel uit de preorgasmischeplataufase gehaald:angryfire:angryfire

De Cock
29 april 2008, 16:30
Ik heb deze maand geen geluk gehad met de Polizei!

Begin van de maand toen ik op zakenreis was naar Italie ben ik op de terugweg geflitst in Zwisterland. Hierboven had ik al vermeld dat ik reeds twee keer daar was geflitst (nog niets van gehoord), maar nu reed ik wel flink eroverheen. En ja hoor, een week geleden komt hij binnen, 37 km te hard in de omgeving van Chur... Kosten: 360 eurootjes:eek: Ik ga hem gewoon betalen, gezien ik vaker door Zwitserland moet rijden en op forum heb ik gelezen dat die Zwitsers als pitbulls tewerk gaan om hun gram te halen.

Dat was nog niet alles, op diezelfde trip rij ik terug naar NRW tussen Bonn en Keulen opweg naar een club. Natuurlijk de gang er flink in en even niet oplettend bij een Baustelle, haalt in één keer een dikke Mercedes mij snel in en gaat voor me rijden. Bord omhoog "POLIZEI FOLGEN" Ik had niet eens in de gaten hoe hard ik reed en vreeste het ergste. Ik reed 34 km te hard bij een Baustelle met als resultaat dat ik daar terplekke 102 euro kon afrekenen.

Maar het ergste komt nog....

Afgelopen donderdag werd ik zelfs in GT door de Polizei achtervolgt.
Ik lig lekker met een Poolse dame in blokhut 25 wordt plotseling de deur losgetrokken. "DRAUSKOMMEN UND DAME NACH BURO" We schrokken en wisten gelijk wat er loos was. De dame in kwestie even van de leg. Bij mij waren de hormonen direct verdwenen. Toen we de hut uitliepen stonden daar twee heren gewapend met pistool (gewoon in de houder) ons op te wachten.
De dame moest zich melden in de bar ruimte en ik mocht me bij de andere beren in de tuin begeven. Dit keer kostte het me geen boete, maar ze hadden me wel uit de preorgasmischeplataufase gehaald:angryfire:angryfire

Ja, Ja,

We zijn automobilisten he en dat kenteken op onze auto is ohhhhh zo GEIL :angryfire

Ik word :kotz: van die politie praktijken gatver :motz:.

Groet,

De knölchen Cock.

quitje
29 mei 2008, 16:54
Oppassen tussen aachen en koln : reeds 3 x gemerkt bij Berndsbezoek :angryfire. 3 mobiele camera's naast elkaar op de pechstrook. Gelukkig op tijd gezien, want terugreis : 220 km/u :thefinger

ilovethaigirls
3 juni 2008, 17:27
Zaterdag waren de tunnels op de A73 weerom gesloten en dus rijden we een beetje om via Roermond.
R EEN reed zo met een snelheid van 85 waar we 70 mochten doen. Ja hoor, plots zagen we weerom een bliksemschicht. Een flitspaal had weerom een slachtoffer gevonden.
Die dingen staan in Nederland wel erg nipt afgesteld. We ontvingen 1x een bekeuring met 4 kilometer te hard (15 euro, niet betaald en nooit nog wat van gehoord).
Op exact een jaar saunaclubbezoek is dit onze vierde bekeuring (2x Duitsland en nu 2x Nederland).
:angryfire :ranting2: :wand:

Flurkman
3 juni 2008, 18:04

Ik moet mijn berichtje van 2007 aanpassen : ben geflitst op de weg tussen GT en afrit 2 van de A40, ter hoogte van verkeerslichten: het is een stuk weg waar je maar 50 mag, en aan de verkeerslichten is een (gesloten?) oude club gelegen. Schade bleef beperkt tot 10 eurootjes :freu:

Toppie
3 juni 2008, 18:09
moet afkloppen nog geen gehad, maar ik denk dat ik een hoop te verklaren heb als er eentje in de brievenbus ligt. Mss een idee om een topic te openen met goede smoezen?? Smoezen om in de saunaclub te zijn???

foots
4 juni 2008, 20:41
Genoeg om mijn nieuwe stulpje in Belgie mee te behangen.
Vroeger heeeeeel veeeeel parkeerbonnen.
Tegenwoordig duidelijk minder want ik betaal nu vooraf en rijdt veel minder hard.
Maar met de trajectcontroles komen nu de meest zielige bekeuringen binnen.
Helaas zal mijn vlucht naar Belgie niet veel helpen.

Groet, Foots :wink:

Borat
23 juli 2008, 21:33
My donkey does not run fast enough to get speeding ticket...

Borat.

Willem2
9 september 2008, 06:12
BRUSSEL - Automobilisten in de EU moeten vanaf 2010 bepaalde boetes voor verkeersovertredingen in het buitenland thuisgestuurd krijgen, vindt het Europees Parlement. .......................... http://www.ad.nl/autowereld/2596393/Buitenlande_boetes_voortaan_op_de_mat.html

Silvester
3 oktober 2008, 16:44
op de oude weg van Bad Bentheim naar Nordhorn op het viaduct over de autobahn geflitst met + 37 Km..:motz:
Vandaag weer 'n Zeugefragebogen met afkoopmogelijkheid binnengekregen...
Zelfde plek, 13 km/h te snel... wist het al, deze ezel dacht er te laat aan tot het flitste...

Grappig is wel dat er op de poststempel "Grafschaft Bentheim, freundlichster Landkreis Niedersachsens" staat..., humor hebben "ze" soms toch wel... :confused:

Silvester, wiens strakke plasser nog steeds soms te zwaar op diens rechterbeen drukt...:smile2:

foots
3 oktober 2008, 22:08
Heren, beren,

Vroeguh toen reed ik altijd te hard en kreeg ik gemiddeld 1 bon van 80 gulden per jaar. Mijn stelling dat je dan het hele jaar te hard kon rijden voor f 80,- was toen al ongeloofwaardig voor mijn collega's was rond 1992.

Toen begonnen de controles te intensiveren en in 1999 was het jaarbedrag opgelopen tot f 2.000,- per jaar en dat werd toch wel huul veul.

Toen kocht ik een franse auto met gezapige vering en ik besloot comfortabel en zo veel mogelijk volgens de regels te rijden en te betalen voor parkeren, want dat is echt belachelijk duur aan boetes.

Nou het ging beter en jaren lang maakte mijn ex al mijn overgebleven geld op. Nu een paar jaar geleden mijn ex eruit gegooid en weer een echte achterwielaangedreven 3 letterige duitse auto gekocht en scheuren maar weer in stijl natuurlijk.

Afijn een paar weken geleden kreeg is 2 bonnen binnen 1 week en die ware van dezelfde dag. Ach tis gewoon zo en het is een fact op life. Ik heb er nu gewoon schijt aan, want het is een auto van mijn eigen zaak en ik schrijf de bonnen gewoon in de boekhouding en dan betaald afdeling blauwe eveloppen lekker mij.

Nou dat was het weer en mijn volgende speelgoedtje wordt een porsche ! Gewoon voor de lol, want in het dagelijks leven kun je niets met een auto met drempelvrees.

Groet, Foots :wink:

Carpe diem
8 oktober 2008, 20:38
Ik heb er nu gewoon schijt aan, want het is een auto van mijn eigen zaak en ik schrijf de bonnen gewoon in de boekhouding en dan betaald afdeling blauwe eveloppen lekker mij.

Uuhh beste foots,

Bekeuringen mag je niet afschrijven van je bedrijf. Ze worden gewoon door de belastingdienst gezien als inkomen als je wel van de zaak betaald. En daar moet je gewoon belasting over betalen. Maar ik weet niet of je bedrijf in België of in NL is gevestig. Ik praat nu over de NL belastingdienst.
Pas ook op in Duitsland met bekeuringen want ze geven je graag een rij-ontzegging van een paar maanden. Dan moet je op de fiets komen.:D

Oohja........ mag ik je nog een tip geven koop geen Porsche maar een Audi Q7;)

Greetz

Silvester
17 oktober 2008, 13:46
Gisteren na een heel lange dag uiteindelijk vanuit Bernd's heerlijk nagenietend over mijn gepleegde zonden naar huis gehobbeld.

Tot ik vlak voor Keulen op de A3 ineens weer op wereld kwam door een scherpe flits...
Stom, stom, ik weet verdomd goed dat die digitale controleur daar hangt, eeeeezel die je bent..... :wand:

Silvester die dus binnenkort weer een fragebogen thuiskrijgt..

:cool:

thesickboy
17 oktober 2008, 14:36
Van TSB werd een paar weken terug een mooie foto genomen niet ze ver van de Mac Donalds in Venlo, getuige de brief die deze ochtend in de bus viel....:wand:

Willem2
3 november 2008, 14:12
BRUSSEL - Automobilisten die in België geflitst worden, maken weinig kans op een bekeuring. Er is namelijk onvoldoende personeel om de gegevens van de snelheidsovertreders te verwerken, zo melden Vlaamse media maandag. ........................ http://www.telegraaf.nl/buitenland/2364196/__Bij_flitsen_geen_bekeuring_in_Belgie__.html?p=1, 2

phoenix
3 november 2008, 19:07
in duitsland 1 maal bekeurd voor geen gordel 25 euro en eenmaal voor iets te snel rijden 10 of 20 euro in dusseldorf .....in nederland echter regelematig .binnen en buiten de bebouwde koem elke keer 3-8 kilometer te hard.....wel tien keer in 2 jaar...en 1 maal geen gordel in nederland en dat is klootzakken 90 euro

royke86
20 januari 2009, 21:28
Wordt gemiddeld 10x per jaar geflitst, gelukkig nog onderweg naar mijn favorite club dan zou mijn uitje een stukje duurder worden. Ben wel s`nachts rond een uur of 1 van de weg gehaald en werd gecontroleerd. Ze konden me nergens op bekeuren had bij deze geluk gehad.

MichelJ
20 januari 2009, 22:12
Vorige maand nog gelaserd, iets van 20km te hard in een 30km-zone. Kosten waren 25 euro dus dat viel mee. Verder regelmatig op flitsservice.nl kijken, dat bespaart veel geld...

hitman
6 februari 2009, 19:07
Ja ook een brief gekregen van die Oberbürgemeisterin der Stadt Mühlheim an der Ruhr,
57 Km te hard op een zaterdagmorgen op weg naar Bochum, een foto waarop ik duidelijk te herkennen ben, en 2 getuigen die het gezien hebben. Benieuwd wat dat gaat kosten.

foempje2
26 februari 2009, 20:05
Gisteren ook prijs gehad.
Was op weg naar accapulco, maar heb een afslag gemist (geen GPS he).

Was vooral aan het uitkijken waar ik precies zat en plots een flits in het gezicht :huch:
Ik weet zelfs niet hoeveel ik te hard ging.

Van wie komt die boete eigenlijk, een Duitse justitie of de Belgische?

hitman
27 februari 2009, 00:55
Van wie komt die boete eigenlijk, een Duitse justitie of de Belgische?

Er komt een brief vanuit Duitsland, vanwege de burgemeester van de plaats waar het feit heeft plaatsgevonden. In Veendam (NL) hebben ze aan de hand van het kenteken opgevraagd van wie het motorvoertuig is. Dit is een verzoek om inlichtingen. Ze willen dan weten wie er gereden heeft, zodat ze weten wie ze moeten beboeten. Het is de bedoeling dat je dat formulier invult en terugstuurd. Maar meewerken aan je eigen veroordeling??? In ieder geval hebben de Duitsers 3 maanden de tijd om vast te stellen wie ze moeten beboeten. Ik heb 11 Dec de brief gehad, dus in principe "verjaard" het feit over 2 weken, tenminste als ik niet voor die tijd een "aanmaning" krijg, want dan gaat de termijn opnieuw in. Kunnen ze binnen de tijd de schuldige niet vast stellen, dan krijg ik als het goed is een brief dat de zaak geseponeerd wordt.
Moet ik uiteindelijk toch betalen dan kost me dat: Boete € 70,00 Administratiekosten € 26,80 , 3 punten in Flensburg (kan ik niet mee zitten), en een rijontzegging van een maand, alleen in Duitsland.

De reden dat ik niet betaal is de willekeur van de oosterburen, op een zatermorgen, niet druk, mooi weer, voor mij een duitse Q7 niet geflitst, ikke gele platen op een zweed wel geflitst, achter mij een duitse X5 niet geflitst.
Ik had helemaal niet op mijn snelheid gelet en ook niet gezien dat je er maar 80 mocht, maar ik reed gewoon met het overige verkeer mee.

Voor meer informatie Google "geflitst in Duitsland"

Willem2
27 februari 2009, 11:45
De reden dat ik niet betaal is de willekeur van de oosterburen, op een zatermorgen, niet druk, mooi weer, voor mij een duitse Q7 niet geflitst, ikke gele platen op een zweed wel geflitst, achter mij een duitse X5 niet geflitst.
Ik had helemaal niet op mijn snelheid gelet en ook niet gezien dat je er maar 80 mocht, maar ik reed gewoon met het overige verkeer mee.

Voor meer informatie Google "geflitst in Duitsland"

Dat is knappe technologie om alleen gele kentekenplaten te flitsen :rolleyes:

liefhebber
3 maart 2009, 13:09
Wellicht heeft iemand anders hem al een keer gepost maar ik kwam hem tegen..... Jaja, geflitst terwijl ik onderweg naar een dame was...

(maar wel op een dag dat ik van mn vrouw MOCHT gaan Pffffffffiuuuu! dat scheelt een hoop uitleg!)

http://www.verkehrsportal.de/bussgeldrechner/index.php

Hiermee kun je eenvoudig uitrekenen wat een snelheidsovertreding bij onze oosterburen kost....

In mijn geval waarschijnlijk 70 + 23.50 = 93.50 Euro :motz: :wand:

CLUBSPORT
3 maart 2009, 18:03
zo heel af en toe ga ik met een groep snelle bolide bezitters een rondje duitsland maken om eens lekker te planken .
we kiezen een route uit kijken of het rustig genoeg is onderweg en trappen dan het gaspedaal in op de plekken waar geen snelheidslimiet is .
zo ook afgelopen november waren we met een grote groep .
ik heb daar flinke stukken tegen de 270 geklokt .
terug in nederland weer keurig aan de snelheid gehouden dacht ik .
tot ik een paar weken later een brief in de bus vond 15 km te hard op een 80 km weg was dus op de terugweg gebeurd ach ja verder ben ik met mijn eigen auto nog nooit bekeurt.

Silvester
7 maart 2009, 11:30
Als de duitse dienders je 'n keer aanhouden, zo kom je zonder boete verder....

http://www.youtube.com/watch?v=J-fVaFwg4O4&feature=related

:freu:

Zedd
8 juli 2009, 20:18
Hmmm, ik mag weer eens uit gaan leggen wat ik in hemelsnaam in Venlo te zoeken had, met dank aan die verdekt opgestelde flitswagen aan die lange weg langs het bos vlak voor de grensovergang richting de 61 :madgo:

CLUBSPORT
9 juli 2009, 17:51
leuk verhaaltje over geflitst worden in duitsland.;)

Omdat in Duitsland de chauffeur vervolgd wordt en niet de kentekenhouder, kom je (zolang je niet staande gehouden wordt) bijna altijd onder de boete uit.

Als je geflitst bent, krijg je een brief thuis gestuurd van de Landrat van de Kreis waar dit gebeurd is. In deze brief, gericht aan de kentekenhouder, wordt vriendelijk verzocht mede te delen wie er op datum x op plaats y met de betreffende wagen heeft gereden. Hiervoor is een antwortblatt bijgevoegd. Bij geringe boetebedragen is meteen een acceptgiro aangehecht, maar die kan meteen in de afvalemmer.

Is de brief in het Duits, kun je de ambtelijke molen wat vertragen door een briefje terug te sturen dat je geen woord begrijpt van wat men je toegestuurd heeft. Iedere EU-burger heeft namelijk het recht een tenlastelegging van een strafbaar feit te horen/lezen in een (europese) taal die hij machtig is. Soms hoor je hierna al niets meer, soms krijg je ook meteen al een brief in het Nederlands (Kreis Kleve, Borken, Wesel en vast nog wel meer GrenzKreise).

Nu gaan we verder. De kentekenhouder is verplicht naar beste eer en geweten aan te geven wie er gereden heeft. Maar... hij is niet verplicht zichzelf aan te geven èn ook familie uit de eerste graad hoeft hij niet te aan te geven. Bovendien is hij niet verplicht een rittenadministratie bij te houden en mag hij vergeetachtig zijn. Dat kan immers de beste overkomen. Dus nu gaan we een briefje terugsturen in de trente van: "Het spijt me zeer, maar ik kan op uw foto niemand herkennen. De wagen met kenteken ab-cd-12 is van mij, maar ik leen haar regelmatig uit en ik heb geen flauw idee wie er op datum 1-1-2001 met het ding gereden heeft. Stuurt u alstublieft meer beeldmateriaal, mogelijk in een betere kwaliteit, zodat ik wellicht de chauffeur herken.

De bedoeling van dit alles is tijdrekken. De Duitse politie moet binnen 3 maanden een persoon hebben gevonden, tegen wie ze een strafzaak kunnen beginnen. Als ze vermoeden dat de kentekenhouder ook de overtreder is geweest, beginnen ze deze zaak binnen 3 maanden en hebben ze daarna meer tijd, dus het is zaak om de verdenking van de kentekenhouder af te schuiven.

Nu heeft de Landrat een probleem. Meer foto's hebben ze meestal niet en anders herhalen we gewoon het eerste briefje nog even. "Deze foto's zijn duidelijker, maar ik kan nog steeds niet zien of het nou mijn neefje Kwik, Kwek of Kwak is."
(Overigens is het hier ook een optie eerlijk aan te geven dat meneer A.M. El Mansour, woonachtig te Casablanca op 1832 Boulevard Aïn Dab, gereden heeft. Duitsland heeft geen enkel verdrag met Marokko, dus laat ze daar maar lekker een briefje heen sturen. Maar wat er na zoiets gebeurt, is nog niet getest: ervaringen graag hier posten.)

Dus wat gaan ze doen? Ze komen nu langs. De politie of iemand van het Strassenverkehrsamt komt aan de deur met de foto, ter vergelijking. Als de politie voor de deur staat vlak nadat je geflitst bent, moet je dus niet de deur open doen. Of iemand anders sturen. Want als ze vinden dat de persoon in de deuropening wel erg op de persoon op de foto lijkt, zie dan maar het tegendeel te bewijzen. Dus de kentekenhouder gaat in bed liggen en een huisgenoot doet open. "Goedemiddag, herkent u de persoon op deze foto?" - "Nee, sorry. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Heeft u een huiszoekingsbevel? Nee? Dan zou ik graag weer Wegmisbruikers gaan kijken, ik vind die meneer Spee zo'n geweldige vent." Huisgenoten moeten zich niet laten intimideren of bang zijn voor restrictie's, het is legaal te vergeten hoe je huisgenoten eruit zien. Dementie, Alzheimer, roept u maar.

In Duitsland zijn verhalen bekend dat er vanaf nu gepost gaat worden, net zolang tot ze iemand uit het huis van de kentekenhouder zien komen die op de foto lijkt. Maar dat doen ze niet voor een boete van 30 euro... en of ze de Nederlandse collega's zo gek krijgen is nog maar de vraag.

Hebben ze niemand kunnen vinden binnen de gestelde 3 maanden, dan wordt aan de kentekenhouder opgedragen de komende tijd (1 of 2 jaar meestal) een rittenadministratie bij te houden. Zodat toekomstig altijd een Fahrer bekend is als de wagen met dit kenteken weer iets fout doet. Maar dat hoef je als Nederlander natuurlijk dan alleen voor je Duitse ritten te doen.

Alle ervaringen tot nu toe leren dat voor de kleine vergrijpen niet echt moeite gedaan wordt. Betaal je de eerste acceptgiro niet, of stuur je een briefje in het Nederlands terug, dan is het ze allemaal veel te veel moeite achter je aan te gaan. Maar maak je het te bont, dan zijn de Beamten nog echt Beamten en bijten ze zich vast als terriërs, dus dan moet je slim zijn.

El Conquistador
10 juli 2009, 19:03
paar maanden geleden in venlo ook geflitst kon ik hier thuis ook uitleggen wat ik op een zaterdag om 1 uur s nachts tezoeken had 110 euro de prullenbak in!!

ilovethaigirls
10 juli 2009, 19:15
De laatste maand was ik ook 2x bij de gelukkigen tijdens mijn terugreis vanuit Duitsland..... Pech dat het in België was, want daar kom je er niet onderuit.

Eerste maal om 23.50 op de E314 te Lummen: schade 55 euro
Tweede maal door een flitscamera op de Aarschotsesteenweg in Begijnendijk: schade 160 euro

Zonde van het geld, had ik veel leukere dingen mee kunnen doen.

ziane
11 juli 2009, 11:27
paar maanden geleden in venlo ook geflitst kon ik hier thuis ook uitleggen wat ik op een zaterdag om 1 uur s nachts tezoeken had 110 euro de prullenbak in!!

Moet je mij ook voortaan laten rijden..zoiets overkomt mij nooit ;)

en je auto niet uitlenen aan een man zonder nek..haha

Bart
12 juli 2009, 21:24
Soms komen de bekeuringen in een blauwe enveloppe binnen, ik raak in ieder geval te tel kwijt. Wij brave Hollanders nemen het allemaal op de kop toe,....:slaap:

Knabbel
12 juli 2009, 22:57
Tijdje geleden was er hier een topic waarin het onderhandelen over de hoogte van een bekeuring in Duitsland ter sprake kwam, en ik zelf ook een boon in de pot heb gedaan. Kan deze echter zo gauw niet meer weervinden. Gisteren dit dus zelf in Duitsland aan den lijve ondervonden.

Achterlijke dikke duitse koe voor me bij het groene stoplicht trapt direct na het optrekken ineens onverwacht en volslagen onnodig weer vol op de rem. Dit omdat ze meende dat een stilstaande fietsster bij het stoplicht (die notabene rood had) wel eens over had kunnen steken, en dat terwijl de 4 auto's voor haar gewoon fatsoenlijk optrokken. Gevolg: ik toucheer haar licht van achteren. Wie remt er dan ook vol na net op te trekken :mad: Maar goed ik was de klos en diende aan de Polizei € 35.- Verwarnungsgeld te betalen. Na discussie (nutteloos) en geprotesteer van mijn zijde (te laat zijn om nog gebruik te kunnen maken van gratis entree Marisol voor 16u) kreeg ik een "schikkingsvoorstel" van € 20.- omdat de ernst en aard van overtreding bij nader inzien minimaal was. Moest per EC betalen en cash was niet mogelijk. Dikke koe natuurlijk nog geen krasje en ik uiteraard een (licht) beschadigde bumper. Daarna uit frustratie maar gelijk doorgereden naar LR, alwaar eind goed al goed :biggrin:

Jünther
13 juli 2009, 19:39
Daarna uit frustratie maar gelijk doorgereden naar LR, alwaar eind goed al goed :biggrin:

Maar op zondag heb ik je toch echt gezien in Acapulco :tongue:.
Dit is dan ook zaterdag gebeurd, neem ik aan?

Jorah Mormont
13 juli 2009, 19:45
Twee weken geleden vind ik een brief uit Leeuwarden met daarop een onaangename verassing. Ik ben geflitst om 01:45uur op de A73 tussen Venlo en Nijmegen (ter hoogte van Boxmeer). In de ruim 3 jaar dat ik naar de clubs ga en bijna altijd over de A73 rijd en s'nachts altijd stevig doorrijd, heb ik tot twee weken geleden nog nooit een boete gehad. Dit keer was het raak. 165km/uur gemeten, correctie eraf, blijft 160km/uur over. Toegestane snelheid ter plaatse: 120km/uur. Boete: 280 euro.

Conclusie: Er wordt dus ook s'nachts op de A73 tussen Venlo en Nijmegen geflitst.

Sonny:mad:

Jünther
13 juli 2009, 19:53
Mijn situaties waar het mis ging:

1.)
Kreuz Kamp Lintfort; daar waar je van de A42 de A57 op rijdt.
Er staat daar een flitspaal die 's nachts totaal niet opvalt. Staat een paar honderd meter voor de scherpe bocht waar je met 60 doorheen moet.

De flitspaal is echter van toepassing op 1 verkeerssituatie daarvoor, wanneer je terug moet naar 80 km/uur.

2.)
De B221 (eerste afslag A40, richting het zuiden); kruispunt in het dorpje Leuth. Maar het ding flitst dus in de andere richting (Leuth richting Herongen). Je mag er 50 km/uur.

3.)
Daarnaast heb ik 1 keer verkeerd geparkeerd in Gelsenkirchen

Alles bij elkaar is de schade minimaal geweest: ik denk samen zo'n 50 euro. Dat zijn tenminste faire bedragen die de Duitsers hanteren.
Onze wegbeheerders zijn helemaal van de pot geslagen, met onze belachelijke tarieven.

Ik betaal graag aan de Duitsers; zij snappen het tenminste:
In de dorpskernen hard optreden, en op de snelweg niet zo zielig doen.

Knabbel
13 juli 2009, 21:42
Maar op zondag heb ik je toch echt gezien in Acapulco :tongue:.
Dit is dan ook zaterdag gebeurd, neem ik aan?

Ja op zaterdag want dan mogen die mutsen weer boodschappen doen en dan krijg je dat soort zaken. Uiteraard moest ik ook zondag weer op pad om bij te komen van de zware zaterdag en dan is Velbert de aangewezen plek. Ik heb je trouwens geen eikels zien strooien, dus waarom heb je je verstopt?

Knabbel
13 juli 2009, 21:50
Mijn situaties waar het mis ging:

1.)
Er staat daar een flitspaal die 's nachts totaal niet opvalt. Staat een paar honderd meter voor de scherpe bocht waar je met 60 doorheen moet.

De flitspaal is echter van toepassing op 1 verkeerssituatie daarvoor, wanneer je terug moet naar 80 km/uur.

Klop 80 idd. Berucht punt daar. Niet zo onopvallend hoor: er staat op dat punt een hele verzameling flitskasten bij elkaar groot, klein voor ieder wat wils en neem van mij aan: ze doen het!

Merk trouwens dat Duitsers je daar graag een beetje opduwen om je een overtreding te laten forceren. Ik speel dat spelletje altijd graag mee maar weet natuurlijk tijdig te remmen. Speer dan lekker door die bocht om vervolgens vol accelererend de 57 op te rijden en dan lekker gedwee met 120 verder te kachelen. Als ze dan inmiddels 250 mtr. achterstand hebben opgelopen is het nog nooit voorgekomen dat ik daarna niet op hoge snelheid alnog werd ingehaald haha... losers :bud[1]:

Let bij Velbert-Essen ook op de B224 even op als je Essen binnenrijdt. Flitser waar je 70 mag.

Jünther
14 juli 2009, 18:45
Ik heb je trouwens geen eikels zien strooien, dus waarom heb je je verstopt?
Ik zag te veel Nederlanders in je buurt; dan word ik panisch.

Merk trouwens dat Duitsers je daar graag een beetje opduwen om je een overtreding te laten forceren.

Dus dan zijn Duitsers toch matennaaiers, zoals Lothar Matheus?
Duitsers kunnen in ieder geval als mongolen remmen, zoals jij ook hebt gemerkt. Ik ken precies de frustratie, die je moet hebben gevoeld.

Let bij Velbert-Essen ook op de B224 even op als je Essen binnenrijdt. Flitser waar je 70 mag.
Ik ken hem; in de afdaling naar Essen-Werden; volgens mij mag je er maar 60.
Er staat er ook één aan de B227, in de richting van Essen-Kupferdreh naar Velbert.

beffer69
15 juli 2009, 16:36
Tot nu toe 1 keer, gelukzak zekers hopelijk blijft het zo

Knabbel
19 juli 2009, 23:37
Er staat er ook één aan de B227, in de richting van Essen-Kupferdreh naar Velbert.

Correctie: waar ik B224 schreef bedoelde ik idd de B227. Flitser staat vanuit Velbert komende richting Essen net voor binnenkomst bebouwde kom van Essen, echter dus nog op de 70 km zone.

CLUBSPORT
19 juli 2009, 23:44
Een geluk bij een ongeluk op mijn duitslandtrip
ik mis een afslag op mijn route en moet dus noodgedwongen een volgende afslag nemen maar ik rijd verkeerd en moet uiteindelijk noodgedwonden aan een voorbijganger de weg vragen .
Zeer vriendelijke man verteld me dat ik verkeerd ben gereden em moet omkeren , verder waarschuwt hij me met klem dat wanneer ik weer de snelweg op ga er vaak een auto in de bocht staat die het vooral op buitenlanders heeft voorzien die te snel rijden .
enfin ik rijd terug en ja hoor bij de oprit staat er inderdaad een auto in de bocht , niet te geloven

Jünther
20 juli 2009, 19:28
Correctie: waar ik B224 schreef bedoelde ik idd de B227. Flitser staat vanuit Velbert komende richting Essen net voor binnenkomst bebouwde kom van Essen, echter dus nog op de 70 km zone.

Ja maar aan de B224 staat er ook één, waar je 60 mag, in de afdaling naar Essen-Werden als je vanuit de richting Essen-Haarzopf komt. Omdat het een afdaling is, moet je dus met beleid rijden daar.
Echt, trust me. Vraag maar aan Big30, de koning van de B224!

Megaboob
20 juli 2009, 22:47
Megaboob ontvangt ca 2-3 bekeuringen per jaar, meestal op de terugweg naar huis. Tja, lekker hard kunnen rijden op de A3, en dan opeens die Hollandse grens, waar je nog maar 120 mag. Het lijkt alsof je stilstaat, als je eerst vrolijk op 240 km/uur zat (Megaboob is een echte Hollander, NL=nür links in Duitsland!)

Tja, jammer, maar niets aan te doen, een beroepsrisico!

Rex
21 juli 2009, 14:03

Ik reed daar afgelopen zaterdag ook met timjava, toen we vanuit Villa Marisol naar Living Room reden. Ik zag het al aankomen, maar was net te laat, omdat er een slome duitser voor me zat, die ik zonodig moest inhalen. Reed met 90 km/u hem voorbij en toen flits flits..............Weten jullie zeker dat het daar 80 km/u is en niet 60 km/u?

Ik zag nl twee borden, één van 80 en één van 60.............Zal wel mee vallen met de schade hoop ik. In Duitsland zijn de boetes gelukkig niet zo heel hoog. En volgende keer laat ik timjava maar weer rijden;die rijd een stuk gedecideerder dan ik......

Jorah Mormont
21 juli 2009, 14:06
Ik reed daar afgelopen zaterdag ook met timjava, toen we vanuit Villa Marisol naar Living Room reden. Ik zag het al aankomen, maar was net te laat, omdat er een slome duitser voor me zat, die ik zonodig moest inhalen. Reed met 90 km/u hem voorbij en toen flits flits..............Weten jullie zeker dat het daar 80 km/u is en niet 60 km/u?

Ik zag nl twee borden, één van 80 en één van 60.............Zal wel mee vallen met de schade hoop ik. In Duitsland zijn de boetes gelukkig niet zo heel hoog. En volgende keer laat ik timjava maar weer rijden;die rijd een stuk gedecideerder dan ik......

Rex, het is daar 80km/uur

Sonny

Willem2
21 juli 2009, 15:19
Rex, het is daar 80km/uur

Sonny

Hij reed zo snel dat hij dat niet zag :wink2:

Knabbel
21 juli 2009, 17:43
Reed met 90 km/u hem voorbij en toen flits flits..............Weten jullie zeker dat het daar 80 km/u is en niet 60 km/u?

Ik zag nl twee borden, één van 80 en één van 60........

Ja. De borden 80 staan voor de flitsers en de borden 60 erachter, maar dat is meer om de inrijsnelheid van de bocht te doen matigen.

Willem2
21 juli 2009, 17:58
Ja. De borden 80 staan voor de flitsers en de borden 60 erachter, maar dat is meer om de inrijsnelheid van de bocht te doen matigen.

En dan moet je oppassen dat je niet door zo'n geil eekhoorntje van achter wordt aangereden :136[1]::136[1]::s014[1]::gnade[1]::biggrin::wink:

Knabbel
21 juli 2009, 21:38
En dan moet je oppassen dat je niet door zo'n geil eekhoorntje van achter wordt aangereden :136[1]::136[1]::s014[1]::gnade[1]::biggrin::wink:

Was meer een corrigerend tikje :biggrin: Hoewel, had deze week al bijna 2 x mijn auto naar de schroot kunnen brengen en nu eens buiten mijn schuld om. Maar de week is nog niet om! Veilig Verkeer Nederland (PMC en NMC) groet u...

foots
21 juli 2009, 22:56
ja weer een erbij 85 waar je 80 mag, knap hoor. echt tof lang leve de verkeersveiligheid in NL.

Waardeloze domhoofden die nette burgers geld afpersen omdat ze simpelweg te laf zijn om achter criminelen te vangen en te berechten.

Ach ik houd er over op. het is al te laat.

Groet, Foots