PDA

Volledige versie bekijken : Aften



Randy
20 juni 2007, 08:13
Twee dagen na mij bezoek aan Freude staan aan de binnenkant van mijn smoelwerk een aantal 'aften'.:angryfire

Of er een oorzakelijk verband is tussen de twee weet ik niet, maar het lijkt mij niet denkbeeldig.:huch:

:freu:

Nieuwsgierig als ik ben :D toch even geGoogled. Op http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz02.html staat o.a.

"Aften zijn pijnlijke zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. De plekjes zijn grijswit of geel met een rode ontstoken rand.

Klachten en symptomen
Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. De zweertjes kunnen in grote of kleine hoeveelheden voorkomen en verdwijnen meestal na één tot twee weken. Soms zijn ze heel hardnekkig en komen steeds terug. Een op de vijf volwassenen heeft wel eens last van aften.

Oorzaken
Een besmetting met een virus of bacterie kan de oorzaak zijn. Vaak krijgt zo'n ontsteking pas een kans bij verminderde lichamelijke weerstand. "

...

"Wat kunt u er zelf aan doen
Als de klachten draaglijk zijn, kunt u het beste de spontane genezing, die meestal vijf dagen duurt, afwachten. Voorkom uitbreiding door voorzichtig te poetsen en rustig te eten."

Sterkte!

Randy

thesickboy
20 juni 2007, 09:36
Ontroerend, een dergelijke zorg voor mijn gezondheid! ;)

:wink: