PDA

Volledige versie bekijken : Toegangsweigering

rplover
2 juli 2007, 23:01
Naar aanleiding van de perikelen rond de weigeringen in YY en een persoonlijke ervaring, zou ik graag jullie ervaringen eens weten over een eventuele weigering die je persoonlijk hebt meegemaakt of die je gezien hebt. Ik bedoel uiteraard weigering van toegang tot een club, geen weigering door een Meid.

Ikzelf moet zeggen dat ik het nog nooit heb gezien, en ook niet geweigerd ben tot op heden.
En toch heb ik een klein verhaaltje over een voorval, en wel bij mijn allereerste bezoek aan YY.
Cocococo en ik zaten lekker te genieten van een kop koffie rond 20u,toen ook een groepje Nederlanders van Marokkaanse afkomst het restaurant binnen kwam. En ze eigenden zich heel het restaurant toe. Ook Poolse (Albanese) Dagmara zat er met een paar vriendinnen.
Wil nu net het toeval dat die jongens uiterst luidruchtig waren, en de Meiden daardoor hun richting uitkeken. Waarop er een hetze ontstond, en een der jongens een Meid begon uit te schelden voor vuil bitch. Zomaar. De reden was, zo zou ik later te weten komen, dat die Meid maar niet naar hen moest kijken.
Die Dame is dan ook onze buitenwipper gaan halen (en die man is heel erg vriendelijk, beleefd, en houdt ook wel van fylosofie, maar dat is een ander verhaal) heeft het voorbeeldig opgelost. Effe een praatje en de gemoederen wat bedaard. De jongens konden niet verdragen dat 'die vuile teef,die smerige bitch', want het is toch een 'hoer', naar hen keek.
Ik weet enkel dat deze jongens de 'normale' Marokkanen en Turken een slechte naam geven.
En ook het management krijgt lucht van zulke voorvallen, dus zullen ze voorzichtiger geworden zijn als 'allochtonen' in groepjes binnen willen.
Ik begrijp de frustraties van onze anderskleurige beertjes, maar ik begrijp ook de voorzichtigheid van het management, want een goed imago opbouwen van een club is al zomoeilijk. En dat goed imago wordt vlugger kapot gemaakt dan je kan denken.
Besluit van dat voorval: een heel erg spijtig incident, maar veel mensen gaan zeggen; het waren weer Marokkanen.......(helaas was het ook waar).
Mijn voorstel is dan ook, om zulke problemen te voorkomen, als een andersgekleure ijsbeer zoiets ziet van een andersgekleurde ijsbeer, zet hem dan ook op zijn plaats, ik doe dat ook met blanke beertjes, als ik hen een Meid zo zie afbreken, krijgt hij zijn huid volgescholden.
En nu maar over naar de enquete zeker? ;)

Randy
2 juli 2007, 23:16
Mijn voorstel is dan ook, om zulke problemen te voorkomen, als een andersgekleure ijsbeer zoiets ziet van een andersgekleurde ijsbeer, zet hem dan ook op zijn plaats, ik doe dat ook met blanke beertjes, als ik hen een Meid zo zie afbreken, krijgt hij zijn huid volgescholden.

Op zich een aardig idee, maar nog mooier is het als een willekeurige beer, een zich misdragende beer even vriendelijk doch dringend aanspreekt. Los van hun huidskleur.

Als het een groep is, zou ik toch eerder geneigd zijn de clubkleerkasten in te schakelen. Die mannen vervelen zich anders toch maar :D.

Ik heb niet zoveel onaangename gasten meegemaakt, wel af en toe wat (te) luidruchtige, maar als dat te lang duurt grijpt de clubleiding toch wel in.

zeppos58
2 juli 2007, 23:25
Verschillen in culturen zeker.
Draai en keer het zoals je wil, er is nog steeds een cultuur verschil.
Terwijl wij, vrouwen respecteren en onze vrouwen reeds jaren geëmancipeerd zijn, is dat is vele landen niet het geval.
Je kan het deze mannen niet echt kwalijk nemen, ze hebben het vaak vanuit hun wieg mee gekregen dat vrouwen geen respect verdienen.
Nu is er in sommige landen wel al wat veranderd, vooral in de steden maar ook vooral ten opzichte van hun eigen vrouwen. DVP's blijven vaak als vuil te worden aanzien. en daar knelt het schoentje.
De moderne hedendaagse EU vrouw komt voor zichzelf op, en wij mannen zijn dat zo gewoon. In die landen is men dat niet zo gewoon.
Nu als allochtonen dan toch in de EU willen wonen en leven, dan vind ik dat ze dat moeten doen aan onze normen en wetten. En er zijn er heus wel die dat doen maar jammerlijk genoeg nog veel te weinig.
Op grond van geloof en opgedrongen overtuigingen zijn er al teveel oorlogen gestreden waarom kan dat nu niet eens ophouden?

Limburger1978
2 juli 2007, 23:36
Afgelopen vrijdag hing er een opgefokt sfeertje in YY en waar normaal collega beren goedkeurend glimlachen als ik meega naar een kamer en ervan terugkom kreeg ik nu vuile en agressieve blikken.
Gelukkig was het toevallig ook de geplande tijd om op te stappen rond 23:00 uur.

Ik vind een deurbeleid prima. Voor de algemene QoS , voor de dames en voor de rep van de club zelf.

Forza...germania
2 juli 2007, 23:42
Veel clubs in het Ruhrgbied die deel uitmaken van de 'Red-Carpet-Club' waaronder dus Freude39/Paradiso hanteren een stringent/consequent deurbeleid waarin 'gekleurde medelanders' niet worden binnengelaten.

gignnl
3 juli 2007, 00:09
was gisteren dus zondag by YY en toen ik rond 16 binnenkwam was het relaxt.tegen 19.00 arriveerde er een complete ploeg kleerkasten incl de borstverbredende pantservesten ik denk net op tijd voor de groepen
(allochtone?) gasten arriveerden.erg rare ervaring dat men een bewaker sa vonds had was mij wel duidelijk maar een hele ploeg....

Limburger
3 juli 2007, 00:30
Wel typisch dat bij GT wel gewoon groepen Chinezen worden binnen gelaten, blijkbaar kijkt men dus niet alleen naar de huidskleur, maar heeft men blijkbaar negatieve ervaringen met bepaalde groepen.

rplover
3 juli 2007, 00:59
Wel typisch dat bij GT wel gewoon groepen Chinezen worden binnen gelaten, blijkbaar kijkt men dus niet alleen naar de huidskleur, maar heeft men blijkbaar negatieve ervaringen met bepaalde groepen.
Tja, Limburger, het is zoals ik al weergaf in mijn eerste posting onder deze enquete, en zoals jij het zo mooi verwoordde onder het topic van YY.....
.....in groep gedragen sommige anderskleurigen zich alsof de hele club van hen is, en ze denken dat ze zich alles kunnen permitteren.
Heeft inderdaad met de plaats van de vrouw binnen de maatschappij te maken.
En gelukkig zijn dit uitzonderingen.Ik vraag me soms alleen af wat je in godsnaam (lees: in naam van Allah) gaat zoeken in een hoerentent, als je van nature uit dit soort vrouwen veracht, bestempelt als slecht, duivels, onkuis en verwerpelijk.
Intergratie en aanpassing en respect voor onze Meiden, daar draait het om, en als je dat niet kan opbrengen, moet je ook niet van de daken schreeuwen dat je geweigerd wordt,vind ik persoonlijk.
En het spijtige van dit alles is dat de goeden (de overgrote meerderheid trouwens), moeten boeten voor de daden en gedragingen van een kleine groep, wat ons weer met vooroordelen opzadelt.
Sommige anderskleurige beertjes zouden dus best de hand in eigen boezem steken, en zich eens bezinnen over hun gedrag in groep, en hoeze de Meiden behandelen.
Nu ik toch bezig ben, een kleine anecdote uit het skw, ervaring van een goede vriendin van me, die er werkt.
In haar beginperiode liet ze iedereen toe, tot ze begon te beseffen dat het meestal jonge Marokkanen zijn die zich akkoord verklaren voor de beginprijs, maar eenmaal opde kamer begint het gezever. De vooropgestelde vijftig euro is teveel, "je bent toch een hoertje, ik ben toch een knappe gast, dus ik geef je maar 30 euro". Wanner mijn vriendin dan weigerde, kreeg ze alle verwijten naar haarhoofd geslingerd,meestal dan nog in het Arabisch, hoer, slet, del, vuile teef, spermacontainer, het lelijkste eerst. En dan zwijg ik nog over fysieke geweldpleging (tot verkrachting toe).
Als het dan toch tot sex komt denken die gastjes dan ook nog dat ze voor 50 euro de hele vrouw kopen, en hen mogen bezitten en behandelen zoals zij willen, ze hebben er toch voor betaald. Ikzalme onthouden van barbaarse taferelen, maar ik kan er een boek van volschrijven.
En zo gebeurt het dus, als ik ga wandelen met een Marokkaanse vriend, dat die ook de deur niet voorbijkomt, hoewel dit de braafste en vriendelijkste mens is die ik ken.
Spijtig, helaas pindakaas, maar het is zo.
Bezinnen is dus de boodschap, en wie het schoentje past, trekke het aan zeker?
En ik ga nog Randy's beste vriend worden, maar hij heeft alweer gelijk. Er is echter een groot probleem, ik kan moeilijk zwijgen als ik onrecht zie, dus als ik dat gedrag zie in een club, kan ik mijn ongenoegen niet verbergen. En uiteindelijk zijn zij met een groep, en jij meestal helemaal alleen. Dus riskeer je ook nog een pak voor je donder...... misschien daarom dat de kleerkasten aan de receptie nog geeneens zo een slecht idee is...... voorkomen is beter dan genezen uiteindelijk.

Randy
3 juli 2007, 10:27
Kan een "polarbear" wel bruin zijn?
Niet dat ik racistisch ben,maar ik heb ze zelden de amusementswaarde weten verhogen.

Ik heb heel gezellige bruine polarbears meegemaakt. En hele saaie, vervelende witte beren. 't Zit niet in de kleur, maar in de persoonlijkheid...

Randy
3 juli 2007, 10:28
...
En ik ga nog Randy's beste vriend worden
...

Daar moeten we maar eens een pint op pakken :D

Silvester
3 juli 2007, 12:32
Ik heb in GT meerdere malen wandelaars geweigerd zien worden, "wir sind voll" was steevast de verklaring...:cool:

In PHG tweemaal meegemaakt dat een groepje net voor mij de toegang geweigerd werd... oeps, daar sta ik dan.....:confused:
De dame gaf beide malen op een zeer galante -bijna geloofwaardige :rolleyes: - manier aan dat de toegang uitsluitend voor ijsberen die gereserveerd hadden was.

Vervolgens werd ik dan naar binnen gewenkt met de joviale -en mijn ego strelende- opmerking "so wie dieser junger mann"....:smile2:

Niks verkeerd gezegd, niks discriminatie, wel opgelost...

:wink:

Stiffmaster
3 juli 2007, 12:46
Zelf ben ik nooit geweigerd, maar inderdaad bij GT wel eens meegemaakt dat ze heren weigerden, ik denk om hun kleur, en dan doodleuk zeggen dat het vol was binnen en mij vervolgens gewoon binnen lieten. Maar geen discussie mogelijk, zo van jullie staan buiten en komen er gewoon niet in :eek: . Sta je daar met een volle z.k :rubbel: .

smp
3 juli 2007, 20:00
Hoi, ijsberen
Gisteren hebt ik jullie mijn verhaal vertelt.
Dus ik had hun de vraag gesteld als ik ook als vaste klant geweigerd kon worden hun antwoord was JA.
Ik ben nu wat licht getint omdat ik half Siciliaan en half Belg ben dus als ik binnen een paar dagen of weken terug komt met een kleurtje van onder de zonnebank of van uit vakantie en ik zie er dan nog bruiner of zwarter uit wordt ik dan zeker wel geweigerd .Terwijl maar iedereen wel lekker bruin wil zijn en zeker de witte ijsberen die een kleurtje willen of niet soms. Dan wil ik wel eens weten hoe zij (witte ijsberen ) reageren als ze dan geweigerd worden terwijl ze geen allochten zijn , maar misschien omdat ze er wel zo uit zien door hun vakantie kleurtje.
Moeten we ons dan terug wit maken om als een blanke eruit te zien en om binnen te geraken.(grapje):hah:

rplover
3 juli 2007, 20:20
Dan wil ik wel eens weten hoe zij (witte ijsberen ) reageren als ze dan geweigerd worden terwijl ze geen allochten zijn , maar misschien omdat ze er wel zo uit zien door hun vakantie kleurtje.
Moeten we ons dan terug wit maken om als een blanke eruit te zien en om binnen te geraken.(grapje):hah:

Als ze me weigeren zijn ze 50 euro kwijt, dat is het enige wat ik daar kan op antwoorden hoor. En zij een klant.
Ze hebben het recht, denk ik, mensen te weigeren.
En ik denk niet dat allochtonen systematisch worden geweigerd in YY, maar dat ze gewoon voorzichtig zijn voor groepen allochtonen, omdat die meestal toch amok maken. Wat niet wegneemt dat er ook 'blanken' zijn die best vervelend kunnen zijn/doen.
Vooroordelen dus, maar ergens moeten er beslissingen genomen worden, en tja, als jij nu net die pech hebt, valt er volgens mij weinig tegen te beginnen.
Effe hardop denken, smp : Ik weet niet dat het kan helpen, maar als je vaste klant bent, zal je ook wel enkele Meiden kennen. Kan het niet helpen dat je eentje verwittigt die je opwacht aan de inkom???

Anders heb ik heb hier een potje shmink staan, in no time ben je een 'blanke', en het gaat er zelfs niet af onder de douche :D.
Je kan ook ruisen in het struikgewas natuurlijk :teuflisch

groetjes,

rplover

little diablo
3 juli 2007, 21:44
Nee:nee: gelukkig nog nooit geweigerd;)

Saluti L Diablo

lustman
3 juli 2007, 22:02
... met een kleurtje van onder de zonnebank of van uit vakantie en ik zie er dan nog bruiner of zwarter uit wordt ik dan zeker wel geweigerd...
Geloof het of niet : ik ben om deze reden al twee maal in het Skw geweigerd. Kreeg te horen : no Arab. :wand:

neukie
3 juli 2007, 22:16
Zeker hebben ze het recht een klant niet naar binnen door te laten. Voordat zijn teveele reden welke ik niet publiek zeg.

Persoonlijk denk ik dat de medewerkers aan de de door zeer veele ervaringen hebben, waar jou niet (!) daarbij gewest bent. Bij groups is het often zo dat elke zeggen wil hoe mooi en tough he is, dat mag ik niet in een club. Typical group gedrag. Ik mag in een club geen aggressiviteit en ook geen onbeleefde gedrag. Zonder belang of tegen ijsberen of tegen meiden.

De dames (of mannen) aan de door doen alleen dat wat het management zegt. En gewoon hebben ze veel ervaaring.

Beeter een "nee" teveel dan een "ja" teweinig.

Zeker zijn ze 50 eus kwit als ze zich weigeren een lid door te laten. Misschien zijn ze veel meer kwit als ze stress met klanten in haar tuin hebben. En als negatiefe comments in de foren zijn, dan zijn ze nog veel meer kwit als dan haar image kapot gaat.

Kleur. Is voor me totaal zonder belang. Misschien hebben ze andere ervaringen.

mijn 2 cents.

lustman
3 juli 2007, 22:36
In de vier jaar dat ik in Phg kom heb ik al dikwijls mensen zien geweigerd worden. Meestal zijn het jongeren of Allochtonen in groep. Ik zelf ben twee jaar terug ook eens geweigerd in phg. :confused:We zijn volzet ! Ik zei tegen de dame aan de deur dat ik Menno ( de toenmalige manager ) wilde spreken. :ranting2: Hij wist natuurlijk goed wie ik was. Toen hij me zag was het probleem opgelost. :green_smi In Nanu34 zal me dit nooit gebeuren. ;)

Rex
3 juli 2007, 22:40
Ik ben nog nooit geweigerd.:rolleyes:

Maar ja ik ben ook een lieve hond:sleep:

smp
3 juli 2007, 22:47
Effe hardop denken, smp : Ik weet niet dat het kan helpen, maar als je vaste klant bent, zal je ook wel enkele Meiden kennen. Kan het niet helpen dat je eentje verwittigt die je opwacht aan de inkom???

Ja ,rplover daar had ik even niet aan gedacht maar van de dames allemaal een mobiel nummer vragen hmmm .Ik hebt wel een paar nummers van een paar dames die er nu even niet zijn vooral van Hongaarse dames .Maar ik kan misschien even naar Yy bellen en vragen achter Sylvia van de inkom balie haar ken ik toch al redelijk goed.

zeppos58
3 juli 2007, 22:50
Wat ik ooit zag gebeuren in YY was niet mooi.
Ik zat in de whirlpool, het was al vrij laat en die kerel die steeds de wasmanden gat leegmaken was het natte gedeelte aan het opruimen. Krukjes hoog aan het zetten, al 1 whirlpool aan het afdekken, enz…
Op de bank zat een opgefokte kerel met 3 meisjes die duidelijk naar zijn pijpen moesten dansen. Hij was de baas, ik vermoed de pooier.
Die kerel van de YY ging tegen hem iets zeggen, wat weet ik niet, maar hij leek nogal kort en duidelijk maar boos, niet roepend echter maar blijkbaar toch door gesproken.
Hij hervatte zijn werk en plots gooide die andere iets naar hem, ik vermoed een stevig opgevouwen of opgerolde handdoek of iets dergelijks.
Een van de staanders met glazen schotel viel om, de kerel van YY zette deze netjes terug op zijn plaats en ging zonder iets te zeggen weg.
Enkel ogenblikken later was hij terug met de buitenwipper. Hij greep die gast bij de kraag en droeg hem met één hand buiten met berenvel en al werd hij op de stoep gezet, zijn kledij volgde. Duidelijk dat hij ongewenst was.
Ik heb bij latere bezoeken die meiden die hem omringde niet meer gezien in YY, en die kerel zelf ook niet.
Over nationaliteit, huidskleur enz laat ik mij hier niet uit

.357 magnum
3 juli 2007, 22:57
ختان الإناث جزاره لا طهارة !
قراءة إجتماعية وأدبية

ختان البنات سؤال يؤرقنى منذ أن كنت طفلاً أرى بنات عائلتى يسقن إلى مصيرهن وكأنهن ذاهبات إلى السلخانة، وكبر السؤال وتضخمت علامة الإستفهام عندما إلتحقت بكلية الطب وعرفت أن هذه الجزارة البشرية التى يمارسها المصريون مع بناتهم لا تمت لعلوم الطب بأية صلة، وتيقنت وتأكدت من أن العرف والعادة والتقاليد والخرافة أحياناً ما تكون أقوى من المصلحة وأعلى صوتاً من المنطق وأشد إقناعاً من الحقيقة العلمية الواضحة، وتساءلت لماذا تدلف بناتنا من عتبة الطفولة إلى باحة أجمل سن وهو سن المراهقة عبر نافورة من الدماء؟!، وكيف نسمح لأنفسنا بممارسة كل هذه السادية بتقطيع أجسادهن وبتر أعضائهن؟، ولماذا تتضخم لدينا غدة الوصاية وننصب من أنفسنا حماة للأخلاق المزيفة التى لا يمكن أن تصنعها مجرد "جلدة" إسمها البظر ولكن تصنعها منظومة كاملة من القيم يعلمها لنا الدين وتلقنها لنا الأسرة ومؤسسات المجتمع؟، ولماذا أصبحت لدينا عقدة من ممارسة البهجة ووسواس قهرى من شعور الفرحة ورعب وفزع من النشوة ومصادرة لحق إنسانى مشروع وهو حق الإستمتاع بالجسد بكامل طاقاته التى خلقها الله بداخلنا؟!، كل هذه الأسئلة وغيرها توالدت فى رأسى ثانية مع بدء حملة مقاومة الختان التى تبناها المجلس القومى للأمومة والطفولة، ووجدت أنه لا مفر من طرحها حتى يواجه المجتمع نفسه فى المرآة ويرى تجاعيده بكل تفاصيلها وملامحها، فطرح الأسئلة أحياناً يكون أهم من الإجابة نفسها، وقليل من الإستفزاز العقلى فى مثل هذه القضايا يكون مفيداً، ولذلك كان لا بد من مناقشة هذا الموضوع من كافة جوانبه المتعددة المتشابكة، فختان البنات ليس مشكلة طبية أو دينية أو إجتماعية فقط، ولكنها حاصل جمع هؤلاء جميعاً ونتيجة تفاعل تلك العوامل بحيث تعد مناقشة عنصر من هذه العناصر منفرداً نوعاً من الغش والخداع.

البداية مع د. محمد عوض خميس أستاذ الإجتماع الذى يصف "حفلة" طهور بنت وطبعاً نحن نسميها حفلة تجاوزاً فهى حملة دموية وليست حفلة، وأهمية وصف دكتور خميس يأتى أولاً من أنه رصد بعيون أكاديمية، وأيضاً من أنه حضر الطهارة بواسطة داية وليست طبيب، والداية ما زالت حتى الآن هى مندوب الشرف السامى فى الأوساط الشعبية التى تمثل الغالبية، ويصف أستاذ الإجتماع هذه الحفلة السادية قائلاً "يجتمع حشد من النساء الأقارب المتزوجات وغير المتزوجات وعدد كبير من الأطفال والأخوة الذكور والأب وعدد محدود وخاص جداً من الرجال، وتعم الجميع فرحة غامرة!، وتتهامس النساء فيما بينهن بجمل غاية فى القباحة والتى لها دلالة على تخلفهن الشديد مثل "خليها تبرد نارها" أو "علشان ما تبقاش مالحة"، أو "شوية ويتهد حيلها.. الحال من بعضه" أو "ده يكسر مناخيرها" أو "بكره تتجوز ومهما الزوج عمل لا تتعب ولا تحس"...الخ، ويعقب كل جملة من هذه الجمل ضحكات مرتفعة هستيرية دلالة على الموافقة والترحيب مع التعقيبات ذات الدلالة الجنسية الصارخة، ,هذا الضحك هو نوع من أنواع الشماتة أو تعويض لنقص فمعظم الجالسات حدث معهن ما يحدث مع الفتاة المذكورة...
وهنا يسترعى الإنتباه فيما يذكره د. خميس رد فعل المرأة التى تنكر معاناتها وتتخفى وراء لسان طويل وصفاقة مفتعلة حتى تثير الغبار وتتوه القضية الأساسية، ويستكمل الدكتور وصفه قائلاً "تدخل الداية وهى سيدة كبيرة السن قوية الجسد متسخة أظافرها نافرة معها منديل معقود به مشرط طويل عرضه حوالى إثنان ونصف بوصة يشبه سكين الجزار، وتتطوع خمسة من النسوة ذوات الصحة الجيدة من المدعوات إلى الدخول معها ويبدأن على الفور فى رفع ملابس الفتاة حتى الجزء الأعلى من الجسم ثم يوزعن أنفسهن كالآتى: إحداهن تقف عند كتفيها ضاغطة عليهما بكل قوة، وإثنتان يمسكن بالفخذ الأيمن وإثنتان بالفخذ الأيسر ويفتحن الفخذين إلى آخر حد ممكن حتى يبدو العضو التناسلى للفتاة وهى فى حالة صراخ هستيرى بشع، ثم تقوم الداية بمنتهى الهدوء وبحركة سريعة جداً بضرب مشرطها قاطعة البظر تماماً ومعه جزء من الشفرتين، وبعدها يحدث النزيف الحاد من الفتاة وهى فى غيبوبة من جراء هذه العملية الإجرامية التى تتم بدون أى شفقة، وأثناء هذه العملية تكون النسوة يمضغن اللبان الدكر ويضعنه فى طبق ثم يشربن قهوة وتترك الأكواب والفناجين دون غسيل، وتقوم إحدى السيدات بجمع بقايا القهوة " التنوة" فى طبق آخر، يطلق البخور أثناء العملية بين النسوة المنتظرات، وتتعالى بعد خروج الداية الزغاريد الهستيرية وتقوم إحدى السيدات بخلط اللبان الدكر وتنوة القهوة والبخور المحترق معاً وتقدمهم للداية التى تدخل مرة أخرى ومعها فرقة المتطوعات لتضع الخليط السابق على الجرح وتضغطه بشكل قاسى جداً ثم تضع فوقه قطعة من قماش خشن، وتخرج الداية مرة أخرى متلقية "النقطة" أى الهبة المالية من أهل الفتاة.. إنتهى السيناريو البربرى بفرحة الجميع وزغاريدهم إلا واحدة فقط هى الفتاة نفسها التى من المؤكد أنها تنعزل بعيداً تلفها برودة الوحدة ودموع التساؤل ليه حصل معايا كده؟ وإيه الغلطة اللى أنا عملتها؟، إنها لا تعرف أن غلطتها الكبيرة هى أنها قد خلقت بنتاً!.

Vertaling:

Spreek ik Nederlands dan is er geen vuiltje aan de lucht.:smile:
Spreek ik Arabisch dan zeggen ze dat ik naar de moskee moet gaan.:mad:
Spreek ik Turks dan zeggen ze dat ik naar Turkijke moet gaan.:mad:
Hou ik mijn kop, en laat ik mijn dikke pik zien, dan zeggen ze dat ik naar een dokter moet gaan.:eek:
Dus spreek ik gewoon Nederlands :D

.357 magnum :baeh:

rplover
3 juli 2007, 23:06
quote=smp;44587]Effe hardop denken, smp : Ik weet niet dat het kan helpen, maar als je vaste klant bent, zal je ook wel enkele Meiden kennen. Kan het niet helpen dat je eentje verwittigt die je opwacht aan de inkom???

Ja ,rplover daar had ik even niet aan gedacht maar van de dames allemaal een mobiel nummer vragen hmmm .Ik hebt wel een paar nummers van een paar dames die er nu even niet zijn vooral van Hongaarse dames .Maar ik kan misschien even naar Yy bellen en vragen achter Sylvia van de inkom balie haar ken ik toch al redelijk goed.[/quote]
Als je die kent, en zij U, zal er wel geen probleem zijn ;)
En de meeste Meiden geven met plezier hun mobiele nummer hoor. KPN en andere operatoren verdienen grof geld aan onze Meiden. Als je in YY geen 100 keer een mobieltje hoort afgaan op een avond, hoor je er geen enkele :D

@zeppos: goed dat YY daar iets aan doet, zo een gedrag is ontoelaatbaar, alleen al de aanwezigheid van, ontneemt me mijn goesting. Ik wil ze gewoon niet zien, en zeker niet de Meiden de les zien spellen. Word ik zowaar woest van.

YY leest dus duidelijk mee, en probeert (naar ik vernam) ook iets aan de situatie te doen.

Onnodig te vermelden dat ik het zeer spijtig vind voor iemand als smp, maar hopelijk komt hij er wel nog in, zonder problemen.

sofaking
3 juli 2007, 23:49
Besluit van dat voorval: een heel erg spijtig incident, maar veel mensen gaan zeggen; het waren weer Marokkanen.......(helaas was het ook waar).
Als regelmatig gebruiker van het openbaar vervoer moet ik toch vaststellen dat het ook diezelfe jongerengroepen zijn die daar boel maken.
Hetzelfde in openbare zwembaden, zelfs speeltuinen.
Ik heb ook samengewerkt met fijne, goed opgeleide en goed gemanierde mensen van Arabische afkomst. Maar ik zou echt niet weten of dit een meerderheid of minderheid is.
Over heel Europa is het een probleem, en als ze sommige voorsteden (in Frankrijk ) volledig in oproer kunnen brengen dan denk ik toch niet dat het een kleine minderheid is.
Geen enkel respect voor anderen, maar zelf zijn ze voor het minste beledigd : Cartoons, een jurk van Chanel of een stand van Apple in de vorm van een kubus ?
Ik zou niet teveel rekenen op berispingen van hun cultuurgenoten. Integendeel als er één zichzelf doodrijdt omdat hij voor de politie vlucht, of zich verstopt in een hoogspanningscabine en geëlectrocuteerd wordt, dan zijn ze daar om massaal boel te schoppen en de politie aan te vallen.
Sorry hoor, maar heb een paar jaar in zo'n buurt gewoond. De hel was dat.

r0y
4 juli 2007, 09:05
moet sofaking toch wel gelijk geven in veel opzichtten

Spermie
4 juli 2007, 09:52
Wat klinkt bovenstaande toch allemaal bekend.
Bij ons in de stad grote groepen jongeren van autochtone afkomst die keihard aangepakt worden door de politie als ze ook maar ergens voetballen laat op de avond:ranting2: en verder geen kwaad doen.
En dan lees je een dag later een ingezonden brief in het dagblad van een buurtbewoner dat er s' avonds grote groepen allochtonen bij hen in de buurt mensen lastigvallen, bedreigen en zelfs mishandeling is al voorgekomen en dat de politie er met een hele grote boog omheen rijden (lees: niets doen!!!)
Die gasten hebben overal schijt aan!!! Integreren???? Daar doen wij niet aan, wij doen waar we zin in hebben. Mijn mening: deze gasten nog HARDER aanpakken dan dat ze met onze eigen jeugd doen.

Limburger1978
4 juli 2007, 10:15
Zo zie je maar weer : ook de Saunaclub is een spiegel van de samenleving ;)

Clinic
4 juli 2007, 20:44
Inderdaad!

Sorry hoor als ze mensen weigeren op hun huidskleur, komaf of wat dan ook. Maar omdat ze daarmee inderdaad ook inkomsten weggooien worden bepaalde mensen of groepen niet zomaar geweigerd, of op vooroordeel. Waarschijnlijk is er dan in het verleden al wat gebeurd, of hebben ze gewoon de reputatie.

Jammer dan. Moeten de goeden onder de kwade lijden.

Zo is het leven nu eenmaal. Iedereen moet wel eens lijden vanwege wat anderen hebben gedaan. Bad luck. (Ja ik ook helaas)

Als ik zelf een tent had (was het maar waar!!), dan zou ik ook een deurbeleid hanteren.

Ik heb ook een eigen zaak en maak toch echt zelf wel uit met wie ik zaken doe en met wie niet.

For what it's worth....

:thefinger

C

Silvester
11 juli 2007, 23:19
Disco mag Marokkaanse Nederlanders weigeren
GEMERT (ANP) - Discotheek Time Out in Gemert mag voorlopig Nederlanders van Marokkaanse afkomst weigeren. De maatregel is genomen nadat op 23 juni Helmonders van Marokkaanse afkomst slaags raakten met personeel van de discotheek.
Burgemeester Jan van Maasakkers heeft dat woensdag bevestigd. Van Maasakkers benadrukt dat het gaat om het weren van notoire herrieschoppers en etnische afkomst geen rol speelt. Vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom.
Volgens bedrijfsleider Jos Coolen van Time Out gaat het om een groep van dertig tot veertig jongeren die in het verleden verantwoordelijk waren voor een reeks opstootjes. Op 23 juni raakte de groep in de discotheek opnieuw slaags waarna de jongeren buiten werden gezet door beveiligingspersoneel. Op het parkeerterrein voor Time Out keerde de groep zich vervolgens fysiek en verbaal tegen het beveiligingspersoneel.

Bron: http://www.gelderlander.nl/dgbinnenland/article1606554.ece

Jansen
17 juli 2007, 13:01
Ik heb bij H.G. diverse malen gezien dat er geweigerd werd op huidskleur.
Er werd dan gezegd dat het al te vol was met gasten.

thesickboy
17 juli 2007, 18:05
In GT heb ik ze eens een gekleurde beer zien buiten knikkeren. Hij was dus wel door de ingang geraakt maar was nadien op het idee gekomen om (stiekem) dames te fotograferen in de tuin met zijn GSM.

Zelden iemand zo snel zien hollen...:eek:

:wink:
TSB

Willi69
18 juli 2007, 22:28
Beeter een "nee" teveel dan een "ja" teweinig.
:confused: :confused: :confused:

Viele Männer im türkisch-nordafrikanisch-arabischen Raum haben ein ganz anderes Frauenverständnis als wir West-/Mitteleuropäer. Gerade junge Leute aus diesen Ländern, vor allem wenn sie in Gruppen auftreten, gehören zu den "Problemfällen" in Clubs und werden daher meiner Meinung nach zu Recht nicht überall eingelassen.