PDA

Volledige versie bekijken : SaunaClub ontwikkelingen in Limburg



zeppos58
17 juli 2007, 22:11
Vandaag een Motto toertje gedaan en aan de LV gepasseerd omstreeks 21u45
stond 1 auto op de parking, ik vermoed van de uitbater.
't Zal een trieste bedoening geweest zijn zo te denken.

In België is er tot nu toe 1 saunaclub die naam waardig geweest. De Relax (Ritz) in Mol.
Alles ten spijt was de Queenies maar een probeersel dat nooit gelukt is door het slechte management.
Als je dan bedenkt dat de manager van Relax-Ritz later de uitbater van Queenies was, is dat moeilijk te snappen.

Was eerst in Café Rio iets gaan drinken, babbeltje gedaan met Hilke, ze wist te vertellen dat er een saunaclub zou komen in Venlo. Al iemand iets van vernomen ??
Nu Venlo of Roermond maakt niet uit het scheelt juist 1 km

The Joker
18 juli 2007, 00:44
In Kerkrade ook al een echte saunaclub geopend, alleen nog vrij rustig las ik, maar wel Duitse tarieven en mores zoals het hoort.
Wie heeft er echt stalen ballen en gaat er een echte saunaclub bij Antwerpen of de randstad openen?
IJsberen genoeg, gewone prostitutie in overvloed, waarom niet het beste van 2 werelden fuseren?

Befke
18 juli 2007, 08:41
Naar verluidt zijn er (plaatselijke suffertjes - Trompetter, Maaspost e.d.) ook plannen om La Ferme in Ingber/Gulpen (NL) - nu een beetje verlopen, oud (ik weet niet eens of die nog open is...) - ook om te bouwen tot een groot erotiekpaleis met gescheiden Saunaclub gedeelte en een meer Club-like deel. De accomodatie lijkt er groot genoeg voor (het is een enorme, monumentale carré boerderij waarvan door La Ferme slechts ongeveer een kwart in gebruik was).

Het Saunaclub concept begint in Nederland - anders dan bij de buren - behoorlijk vaste grond onder de voeten te krijgen.
:D

Binky007
18 juli 2007, 09:51
Naar verluidt zijn er (plaatselijke suffertjes - Trompetter, Maaspost e.d.) ook plannen om La Ferme in Ingber/Gulpen (NL) - nu een beetje verlopen, oud (ik weet niet eens of die nog open is...) - ook om te bouwen tot een groot erotiekpaleis met gescheiden Saunaclub gedeelte en een meer Club-like deel. De accomodatie lijkt er groot genoeg voor (het is een enorme, monumentale carré boerderij waarvan door La Ferme slechts ongeveer een kwart in gebruik was).

Het Saunaclub concept begint in Nederland - anders dan bij de buren - behoorlijk vaste grond onder de voeten te krijgen.
:D

Snap alleen niet dat die gasten allemaal bovenop elkaar gaan zitten

Reden daar voor zal hoogstwaarschijnlijk zijn, dat waneer er saunaclubs
in de buurt zijn de rest een stuk minder loopt,
zodat ze ook om moeten om te kunnen blijven bestaan.

Vraag me af waneer iemand in de een ander deel van nederland,
dit concept op een goede manier gaat wegzetten

Binky

seqoya
23 juli 2007, 08:45
ik reed van de week via stein urmond naar ying yang en zag daar op die weg wel 3 of 4 saunaclubs waar ik nog nooit van gehoord heb..

ook zat er een langs de a2..

kennen julliie deze clubs en is het daar al wat ?>

thanks

Tiga
23 juli 2007, 17:59
ik reed van de week via stein urmond naar ying yang en zag daar op die weg wel 3 of 4 saunaclubs waar ik nog nooit van gehoord heb..

ook zat er een langs de a2..

kennen julliie deze clubs en is het daar al wat ?>

thanks

Mystiq is de enige saunaclub die je tegenkomt op de A2. Je komt wel op de rijksweg naar Roermond wat clubs tegen (waaronder Sneeuwitje, Postillion Bar en De Wallen) maar zijn geen van allen saunaclubs volgens duits concept maar gewone clubs of ramen.

seqoya
24 juli 2007, 09:58
ja mystyique had ik gezien maar er zaten zeker op die provinciale weg 2 saunaclubs.. dat stond er op in ieder geval... volgende keer zal ik proberen wat langzamer te rijden dat ik de namen kan onthouden hahahahah was zo aan het planken om by yy te komen

Befke
24 juli 2007, 11:43
Er zit aan de A2 ter hoogte van Weert/Nederweert nog een klub. Ook geen saunaclub maar een 'gewone' club. Ik ben daar een keer geweest, een jaar of vijf, zes teug. De peijzen lagen er toen aan de hoge kant en het aanbod van dames was beperkt (2 stuks, russisch) en ik ben onverichter zake verder getrokken en er nooit meer binnengestapt.

Bij mijn weten zijn op dit moment twee clubs in Limburg die volgens het Duitse SaunaClub concept werken: Yin Yang in Roermond en Palace in Kerkrade. Over de gang van zaken bij Mystique heb ik geen informatie anders dan dat het GEEN saunaclub is naar Duits model! (ik vond met een beetje zoeken op tinterweb bijvoorbeeld een opmerking van ene Rineus:

Afgelopen vrijdag een bezoek gebracht aan saunaclub Mistiq.
Het is zeker een mooie club , echter zeer verschillend met de bekende saunaclubs in Duitsland en YY in Roermond.
Je betaalt € 15. entree (incl. drank) Er zijn 8 kamers waarvoor je kamerhuur betaalt. Daarnaast extra prijs voor gebruik Sauna of Wirlpool. Deze bevinden zich in 2 luxe kamers. Voor gebruik van luxekamer met Whirlpool betaald EUR 85.00. :( Daarnaast nog de dame betaald EUR 150.00 / ruim 1 uur:
Wel een prettige sfeer! (de prijs komt daarmee op 250 treuro voor een uur dolle pret...))


Ook vond ik (een dik jaar oud): http://neeritter.web-log.nl/neeritter/2006/04/burgemeester_tr.html


Bordeel Ittervoort wordt saunaclub

Ittervoort/Roermond - De al maanden geleden gesloten seksclub 'Temptations' langs de A2 in Ittervoort mag van de gemeente Hunsel een doorstart maken als erotische saunaclub 'Mystique'. Burgemeester J. Tuijen wil echter in de regio een discussie voeren over aanpassing van het prostitutiebeleid voor de steeds meer in opkomst zijnde saunaclubs.
Voor de uitbating van Mystique heeft zich een nieuw ondernemingsduo uit Roermond gemeld, de seksinrichting aan de Santforterstraat - vroeger de E9 Bar - blijft in eigendom van M. Coenen uit Weert. De voorgaande exploitant R. Sieuw uit Beverwijk is volgens een gemeentewoordvoerder met de noorderzon verdwenen.
Eerder gaf Sieuw bij de gemeente te kennen dat hij vanwege de tegenstrijdige en strikte regelgeving rondom prostituees nauwelijks mee legale werkneemster kon vinden. De seksclubondernemer wees er toen al op dat steeds meer bordelen maar verder gaan als saunaclub, omdat daarin moeilijker is te controleren wie gast is en wie werknemer is.
Daardoor hebben exploitanten de mogelijkheid om bijvoorbeeld ook Bulgaarse vrouwen in sauna's te laten werken. Als ze opgepakt worden door de vreemdelingenpolitie, hoeft de werkgever daar niet voor op te draaien om de prostituees dan zogenaamd als 'gast' in de sauna op bezoek kunnen zijn geweest.
Dat probleem wil de Hunselse burgemeester binnenkort gaan aankaarten met zijn collegabestuurders in Noord- en Midden-Limburg.

Dagblad de Limburger, 6 mei 2006

En in November van dat jaar:



Seksinrichting saunaclub Mistiq in Ittervoort heeft van de gemeente Hunsel een waarschuwing gekregen, nadat de politie Limburg-Noord bij een controle van de club een prostituee was tegengekomen die daar niet mocht werken. De controle heeft in de nacht van 23 op 24 oktober plaatsgevonden. „Daarbij is een dame aangetroffen die wel legaal in Nederland woont, maar hier niet mag werken”, verklaart de woordvoerster van de politie Limburg-Noord. Verder werd die nacht ook een club in Maasbracht gecontroleerd, maar daar werden geen overtredingen geconstateerd. Enkele dagen na deze controle heeft de politie een hercontrole uitgevoerd in acht clubs in Noord- en Midden-Limburg, zo laat de politiewoordvoerster weten. Daarbij is een aantal prostituees aangetroffen, die daar niet mogen werken. Waar en om welke clubs het hier gaat, kan de politie niet zeggen.
De politie Limburg-Noord voert gemiddeld één keer per maand een grote controle en jaarlijks nog zes kleine controles uit in het district. Omdat het de eerste keer is dat Mistiq in Ittervoort een overtreding begaat, blijft het vooralsnog bij een waarschuwing door de gemeente. Indien de politie bij een volgende controle weer een overtreding constateert in het kader van illegale prostitutie, dan wordt de club tijdelijk gesloten. Bij een daaropvolgende overtreding hangt de club sluiting boven het hoofd.



http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=2356&highlight=Ittervoort