Volledige versie bekijken : Idee voor website? : Shoutbox !!!
MiniME
15 augustus 2007, 22:39
Verder was er ooit sprake van een shoutbox? Lijkt me in deze fase wel een aardige uitbreiding. Ook nu zijn er weer een kleine 100 users online, dus dan is er ook wat te shouten!
Goed, ik hoor wel of de mods dit oppikken.
Willem2
16 augustus 2007, 00:42
Naar mijn mening kan je nog genoeg roepen bij Algemeen Ge-IJsbeer en in andere gedeeltes van het forum ;)
Maar ik denk dat Tiga na zijn vakantie er eens aan gaat werken ;)
:wink:
Forza...germania
17 augustus 2007, 23:01
Dan heb ik liever een chatbox, want al dat geschreeuw door elkaar heen zie ik niet zo zitten:green_smi
Big30
17 augustus 2007, 23:34
Shoutbox
aus Wikipedia, der freien Enzyklopädie
Wechseln zu: Navigation, Suche
Eine Shoutbox (SB) bzw. ein Tagboard ist ein kleiner Bereich auf (meist privaten) Webangeboten, der als eine Art Mini-Gästebuch in Echtzeit fungiert und somit die Lücke zwischen Gästebuch/Forum und einem echten Chat schließt.
Eine Shoutbox wird in der Regel in einen kleinen Bereich der Webseite integriert und regelmäßig neu geladen, sodass eine Kommunikation beinahe in Echtzeit möglich ist, ohne dass man ständig online sein muss (so kann man auch mal etwas ältere Nachrichten lesen, falls man später einsteigt). Außerdem müssen für eine Basisfunktionalität im Browser keine aktiven Inhalte wie Java-Applets oder Javascript dargestellt werden.
Ik heb met maar even opgezocht want ik kende het begrip shoutbox nog niet maar zelfs na lezen van bovenstaande heb ik geen idee wat een shoutbox nu precies is!
Vindt overigens wel dat Tiga er na zijn vakantie aan moet gaan werken ;)!
:wink: :wink:
Big30
Horny_one
18 augustus 2007, 01:38
Dan heb ik liever een chatbox, want al dat geschreeuw door elkaar heen zie ik niet zo zitten:green_smi
Er is toch bijna geen verschil. Maar Tiga gaat het wel uitleggen :freu:
Tiga
18 augustus 2007, 09:43
Een shoutbox is een soort geïntegreerde chatbox, vaak zonder de vele toeters en bellen die huidige volwaardige boxen hebben. Je kunt hem bijvoorbeeld boven de categorieën plaatsen in het forum dus boven Foruminformatie kan dan ruimte hiervoor worden ingelast.
127
Dit is een voorbeeld van een box van een andere site, bewerkt. De tool is bij ons al geruime tijd bekend maar om diverse redenen niet geïmplementeerd. Als het moment daar is zullen we er zeker iets mee doen. Wanneer dat is moeten we nog bekijken.
Toch bedankt Minime!
grt
T
rplover
18 augustus 2007, 10:00
Is de shoutbox al geinstalleerd op het Antwerpse gedeelte van het forum, of vergis ik me?:D
Binky007
18 augustus 2007, 10:08
Is de shoutbox al geinstalleerd op het Antwerpse gedeelte van het forum, of vergis ik me?:D
Hioezoo.............:D
Randy
18 augustus 2007, 12:39
Dit is een voorbeeld van een box van een andere site, bewerkt. De tool is bij ons al geruime tijd bekend maar om diverse redenen niet geïmplementeerd. Als het moment daar is zullen we er zeker iets mee doen. Wanneer dat is moeten we nog bekijken.
Als het svp maar zo gedaan wordt dat je als lezer het ook UIT kunt zetten, en/of onzichtbaar maakt. Ikzelf zou zo'n shoutbox storend vinden.
MiniME
20 augustus 2007, 21:28
Thx voor de toelichting. Bekende shoutbox trouwens, toch niet van dat andere "ijs"koude forum? :D
Willem2
20 augustus 2007, 23:08
Thx voor de toelichting. Bekende shoutbox trouwens, toch niet van dat andere "ijs"koude forum? :D
Hmm ik denk van ijsklontje ;) ( zoek en gij zult vinden ...)
MiniME
21 augustus 2007, 08:01
Inderdaad Willem2, die bedoelde ik, wist niet dat jij ook daar ook mee bekend was :D
Willem2
27 december 2007, 09:17
Als alles goed gaat komt er één dezer dagen een shoutbox aan ;)
MiniME
8 januari 2008, 20:59
Nou, leuk te zien dat de shoutbox er is, grappig en werkt goed.
Een vraag: is het mogelijk om hem niet op een separate (hoofd)pagina te zetten (waar je eigenlijk nooit komt) maar als klein window bovenaan de "echte" startpagina van het forum (dus http://ijsberenforum.nl/forum/) zodat je telkens als je hier naar terugkeert met browsen in de shoutbox kan kijken wat er gebeurt. Nu moet je twee tabs open hebben om de shout te blijven volgen, niet zo practisch.
verder thx for the good work!
HotHHarry
12 januari 2008, 01:05
Een shoutbox !!! Dat wordt spannend :D
Kan je ff online afspreken als je op eens geile neigingen krijg en niet alleen wil :freu:
Tiga
12 januari 2008, 09:28
Nou, leuk te zien dat de shoutbox er is, grappig en werkt goed.
Een vraag: is het mogelijk om hem niet op een separate (hoofd)pagina te zetten (waar je eigenlijk nooit komt) maar als klein window bovenaan de "echte" startpagina van het forum (dus http://ijsberenforum.nl/forum/) zodat je telkens als je hier naar terugkeert met browsen in de shoutbox kan kijken wat er gebeurt. Nu moet je twee tabs open hebben om de shout te blijven volgen, niet zo practisch.
verder thx for the good work!
We hebben overal een oplossing voor :)
Als je op + klikt naast Shout! en dan op "Pop-up Shoutbox" krijg je de box in een apart schermpje. Als je dan het forum induikt heb je altijd de box openstaan en hoor je een bescheiden geluidje als er een bericht wordt geplaatst.
HotHHarry
13 januari 2008, 21:00
Kan iemand mij de weg wijzen naar deze shoutbox, want ik kan hem niet vinden :o
Willem2
13 januari 2008, 21:02
Op de startpagina van het ijsberenforum : www.ijsberenforum.nl
MiniME
13 januari 2008, 21:08
Sorry Willem2, maar je zou bijna denken dat ik deze gepost had :D
De homepagina is toch OP het forum, en toch niet op de reclamepagina? :D
Willem2
13 januari 2008, 21:32
Sorry Willem2, maar je zou bijna denken dat ik deze gepost had :D
Nee, want jij hebt hem al gevonden en gebruikt ;)
De homepagina is toch OP het forum, en toch niet op de reclamepagina? :D
Jij mag het uitleggen zoals jij dat wilt ........met mijn link komt hij er wel :freu:
HotHHarry
13 januari 2008, 22:03
Krijg nou wat, hier ben ik nog nooit geweest :eek:
Thxx voor de tip :D
seksenfun
14 januari 2008, 21:03
We hebben overal een oplossing voor :)
Als je op + klikt naast Shout! en dan op "Pop-up Shoutbox" krijg je de box in een apart schermpje. Als je dan het forum induikt heb je altijd de box openstaan en hoor je een bescheiden geluidje als er een bericht wordt geplaatst.
Net zoals bij msn is het allicht niet mogelijk om dat pop up vensterke altijd op de voorgrond te kunnen hebben zeker? :rolleyes:
Of een schermpje dat aangeeft dat er een bericht is i.p.v. een signaaltje -geluid staat eigenlijk altijd af omdat vele site erg vervelende achtergrondmuziekjes(wijsjes, deuntjes eigenlijk) gebruiken-. :smile:
Big30
14 januari 2008, 21:31
Net zoals bij msn is het allicht niet mogelijk om dat pop up vensterke altijd op de voorgrond te kunnen hebben zeker? :rolleyes:
Of een schermpje dat aangeeft dat er een bericht is i.p.v. een signaaltje -geluid staat eigenlijk altijd af omdat vele site erg vervelende achtergrondmuziekjes(wijsjes, deuntjes eigenlijk) gebruiken-. :smile:
Nou moe tis ook nooit goed he ;)!
Ben trouwens mijn stem kwijt door dat geschreeuw in de shoutbox :D!
:wink::wink:
seksenfun
14 januari 2008, 21:33
ok, goed... al goed :rolleyes:
neukie
18 januari 2008, 19:39
Shoutbox is ok, maar niet op de startpag. Ik denk dat het beter is daar de "laatste 10 posts" te plaatsen.
Dit is meer van interest. Niet elke lid is een fan van het chatten en voordat de beste plaats ?????????
MiniME
19 januari 2008, 00:19
Ben het eens met Neukie, het liefst op deze plek:
http://www.ijsberenforum.nl/forum/index.php
Zodat je er telkens mee geconfronteerd wordt. Nu heb ik het een paar keer bewust opgezocht, maar daarna niet meer.
Willem2
19 januari 2008, 00:36
Er valt wel iets voor te zeggen om het idee van MiniMe te volgen maar er valt nog veel meer te zeggen om dat idee juist niet te volgen ;)
De laatste 10 berichten zullen ter zijner tijd wel op de homepage komen.
MiniME
19 januari 2008, 00:45
Misschien even SHOUTEN met zijn allen, dan weten we ook wat het beste is! :lostit:
Gewoon eens proberen kan natuurlijk ook :freu:
Willem2
19 januari 2008, 00:47
Gewoon eens proberen kan natuurlijk ook :freu:
Ahum wat proberen we nu dan ;) Volgens mij staat die shoutbox er nog geen drie weken.............
MiniME
19 januari 2008, 00:49
O, is ie er al?!!?:eek: Waar dan? :lostit:
(weltrusten, ik stop met "chatten" via deze thread :D)
Willem2
19 januari 2008, 00:53
O, is ie er al?!!?:eek: Waar dan? :lostit:
(weltrusten, ik stop met "chatten" via deze thread :D)
Welterusten ik was net op de echte begonnen ;)
Nog een reden om hier gewoon te schrijven :freu:
Willem2
19 januari 2008, 09:02
Ik denk ook dat de shoutbox beter op het forum zelf kan komen, op de index dus. Als ik ijsberenforum bezoek ga ik altijd rechtstreeks naar de index ( als ik "ijs" intype in firefox staat die bovenaan, dus lekker makkelijk ). Kortom, eigenlijk kom je zelden op de startpagina, alleen als ik er bewust aan denk kom ik op de startpagina...
just my 2 cents
90%-95% komt binnen via de startpagina ;)
MiniME
19 januari 2008, 10:43
90%-95% komt binnen via de startpagina ;)
Maar hoeveel daarvan zijn:
- schrijvende ijsberen?
- vaak terugkerende bezoekers?
- eenmalige bezoekers?
:cool:
Tiga
23 augustus 2008, 14:03
Vandaag houdt de shoutbox in zijn huidige vorm op te bestaan aangezien het niet heeft gebracht wat we gedacht hadden. Of de shoutbox op een andere plek terug zal komen is nog onduidelijk.
Tiga
15 november 2008, 08:34
Er wordt momenteel een nieuwe chatbox getest die in het forum is geïntegreerd. Mocht dat allemaal goed gaan dan gaat hij over een week online. Kunnen jullie weer :krach: of :znaika[1] met of tegen elkaar :)
Tiga
26 november 2008, 19:14
Er is een nieuwe shout-/chatbox geïnstalleerd. Alle regels die op het forum van toepassing zijn, gelden ook voor de chatbox. We laten de shoutbox tot eind van het jaar staan. Mocht het gebruik ervan dan naar wens zijn dan laten we hem staan, zo niet, doen we aanpassingen of verwijderen we hem.
Oasis
15 maart 2009, 18:46
Hi folks
As I yesterday visited the Pole position Partytreff in Kerpen, I'm searching for a charitable soul who could translate my valuation from French to Dutch.:bounce:
Thanx already :znaika[1]
joop slim
15 maart 2009, 18:53
http://translate.google.com/translate_t?hl=nl&sl=nl&tl=de#
Groet, Joop Slim