PDA

Volledige versie bekijken : Thailand, Phuket

Hollandmale
31 oktober 2007, 12:32
Randy's recente belevenissen roepen herinneringen op aan HM's Thaise avonturen tussen 1990 en 2003. Had het in de gogo- en beerbars na enkele trips al snel gezien, heb daarna vooral freelancers opgepikt, o.a in de Beergarden/Sukhumvit Soi-7/Bangkok en de Marine-disco in Pattaya. Was er voor het laatst in 2003, maar is allemaal nog volop in bedrijf, zo te lezen op internet :rolleyes:.

Phuket heeft meer te bieden dan Pattaya: mooiere stranden, mooiere natuur en meer cultuur. De bekendste badplaats van Phuket is Patong Beach, dat is gewoon 'n 2e Pattaya. Patong is iets (maar niet veel) duurder dan Pattaya. De meerkosten zitten niet zozeer in de meiskes maar in transport en verblijf. Veelal heb je 'n retourvlucht BKK-PKT nodig en de hotels zijn iets duurder dan in Pattaya. Maar naar onze maatstaven altijd nog spotgoedkoop, zeker tegen de huidige eurokoers :smile:.

Hieronder 'n stuk over Phuket in 2003, gepost op H******.
Heb het toen anders aangepakt dan op voorgaande trips:
Van tevoren via internet contact gemaakt met leuke Thaise studentes: http://www.phuketgazette.net/ Je kunt daar gratis 'n Personal Ad posten dat je op zoek bent naar 'n leuke reisgenote. Je krijgt hordes reacties en dan is de kunst om er de echte studentes uit te zoeken, niet de beroepsdames.

In de zomer zitten ze altijd tegen de betaling van hun collegegeld aan te hikken. Dat geeft ze net het benodigde zetje om het 'n keer te proberen. Hoewel je nooit weet of het klikt -ook niet na chatten en bellen- kun je op deze manier wel 'n echte dame tegenkomen. Dat dat voor beiden erg spannend is, moge duidelijk zijn.

Hoewel de Phuket Gazette 'n krant uit het zuiden van Thailand is, reageren er ook veel dames uit Bangkok en elders. Je kan zo dus ook 'n studente uit Bangkok daten, als je niet naar Phuket gaat.

In mijn geval vloog ik naar Phuket, waar Mui -zo heette ze- mij van de luchthaven afhaalde met de door mij bestelde Suzuki-jeep (500 B p/d). Mui had 'n rijbewijs en reed ons in 'n uurtje naar het hotel. Ach, je moet gewoon 'n geschikte studente uitzoeken, heel leuk. Ik moet zeggen, het heeft toch wel iets heel spannends, zo aankomen en dan de studente van je keuze in levenden lijve voor je te zien staan. We hadden al wat foto's doorgemaild, dus ik wist hoe ze eruit zag. Prima voor mij !

Ik had 'n intiem strandhotel uitgezocht in het verscholen Kata Beach, 10 km ten zuiden van het bekende Patong Beach. Op mijn verzoek was Mui er van tevoren wezen kijken, want op Internet is het vaak mooier dan in het echt. Nou, deze keer niet ! Mui was ook erg enthousiast, ons hotel bleek in werkelijkheid net zo romantisch als op het net.

Pal aan zee gelegen, met 'n werkelijk adembenemend uitzicht op strand en baai. Voor de geinteresseerden: http://www.katadelight.com/ Ik betaalde 1200 B p/n, inclusief american breakfast, dagelijks op ons overdekte priveterras geserveerd. Er waren ook nog luxere villa's voor 1700 B p/n met nog beter uitzicht en nog meer privacy, maar ik vond het zo al mooi genoeg. Mui al helemaal !

Mui had mij al gechat dat ze bestuurswetenschappen studeerde aan de Universiteit van Phuket. Daarnaast was ze redactrice van het contactblad van de Alliance Francaise en deed ze voor Phuket's grootste radiostation ook nog de advertentie-aquisitie. Mui bleek 'n heel ondernemend bezig bijtje te zijn, van gemengd Thais-Chinese afkomst.

En denk nu niet dat het weer zo'n lulverhaal is dat je daar van vrouwen zo vaak hoort, nee hoor. Ze heeft mij overal mee naar toe genomen. Ik heb eerst op de Universiteit kennis gemaakt met haar studiegenotes, oei, ook leuk hoor ! Ben vervolgens ook nog uitgenodigd op 'n Soiree van de Alliance, tezamen met het personeel en de directie. Geweldig diner, met heerlijk zeebanket en vis !

Mui stelde mij overal voor als haar verloofde uit NL, dat hadden we zo afgesproken. Want ze geneerde zich ervoor om zomaar te zeggen dat we elkaar pas 'n paar maanden via Internet kenden en nog nooit gezien hadden. Ik speelde het spel vrolijk mee, volop begrip hebbend voor het belang dat men daar hecht aan gezichtsverlies. Het was immers niet mijn eerste keer in Thailand en mijn voorgaande ervaringen betaalden zich nu uit.

Uiteindelijk hebben we 'n dikke week samen doorgebracht, we vonden het heel leuk op zo'n manier contact te hebben gekregen. Mui heeft mij ook op plaatsen gebracht waar ik normaal nooit had gekomen, heel leuk ! Nu is het wel zo dat ik dit bericht op H****** schrijf, dus ga ik nu in op de zakelijke kant van ons samenzijn.

Ik zei al dat je 'n beetje geluk moet hebben om op bovenstaande manier iemand te vinden waarmee het klikt. Welnu, het is maar net wat je zoekt. Ik was veel meer op zoek naar 'n ontwikkelde vakantievriendin dan naar 'n snelle wip. Die kun je immers overal in Thailand vinden, daar heb je Internet niet voor nodig.

Tijdens onze chat-sessies kwam Mui's studie al ter sprake. Studeren is duur in Thailand en er zijn geen studiebeurzen. Bovendien moest ze 'n weekje vrij nemen van haar werk. Wordt eveneens niet betaald in Thailand. Om 'n lang verhaal kort te maken, heb ik haar 'n bedrag voorgesteld om haar tegemoet te komen, overigens zonder dat ze daarom vroeg. Iemand die in Thailand is geweest, weet dat dat vaak zo werkt.

Ik heb Mui 10.000 Baht gegeven voor 8 dagen en ik weet ook wel dat je vrouwen kan vinden die het voor minder doen. Maar bij die vrouwen ga ik me al snel vervelen, want je kunt er niet mee communiceren. Mui was heel goed gezelschap voor mij, overdag eigenlijk beter als 's-nachts. Het komt jullie misschien absurd voor als ik zeg dat we niet eens elke nacht sex hadden, maar gewoon gingen slapen. Het zij zo. Want ik was wel 4 weken in Thailand, zodat ik het me kon veroorloven om in de week met Mui wat rustig aan te doen. Hele leuke ervaring, maar ik ga Mui hier niet met het recensieformulier ontleden, sorry guys !Ben daarna overigens nog 'n week in Patong geweest. Voor 1000 Baht p/n 'n prima strandhotel aan de boulevard gevonden, pal in het centrum. 's-Middags 'n wandeling door het centrum gemaakt en 's-avonds weer, om de omgeving te verkennen. Heb toen 'n sympathiek meiske gewoon op straat aangesproken (er lopen er genoeg), die wel met me mee wilde naar het hotel. Beviel me goed, ze is 5 dagen gebleven voor 5000 Baht, plus natuurlijk eten/drinken en wat leuke kleding :smkiss:.

Afsluitend nog 'n week in Pattaya geweest, weinig freelancers meer opgepikt, maar afgesproken met 'n winkelmeiske uit 'n boetiekje, na sluitingstijd. Veel winkelmeiskes in Pattaya zijn beschikbaar tegen betaling in de vorm van kado's: kleding, gouden kettinkje, belkaarten en zo. Even voor de duidelijkheid: 'n beginnende Thailandganger beperkt zich het best tot de gogo-, beerbars en massagesalons.

Maar als je wat meer ervaring hebt, gaat er 'n extra wereld voor je open :D.