PDA

Volledige versie bekijken : Klein Intern Onderzoek met betrekking tot SOA's.......... (uitslag)



Willem2
27 november 2007, 15:34
Ik heb een klein intern onderzoek (steekproef) gedaan onder 200 leden van deze site.


Vraag 1
Ben je de laatste 3 weken in GT/PHG ,dan wel in een andere club geweest ?

Antwoord :

Ja : 100
Nee: 25
Geen Antwoord : 75


Vraag 2
Heb je een SOA opgelopen ?

Antwoord :

Ja : 2 (Gonorroe en Herpes)
Nee : 123
Geen Antwoord : 75



Vraag 2 B (deelvraag)
Heb je ooit een SOA opgelopen

Antwoord :

Ja : 20
Nee : 82
Geen Antwoord : 98



Bij de laatste deelvraag de volgende kanttekeningen :
De vraag was niet zo expliciet gesteld dus gaf minder antwoorden. De meeste hebben deze SOA's reeds jaren geleden opgelopen en sommige ijsberen zelfs meerdere SOA's.

Onderverdeling in SOA's :
Schimmelinfectie (incl Schurft ) : 8 x
Bacteriële infectie : 3 x
Chlamydia : 5 x
Herpes : 3 x
Gonorroe (druiper) : 1 x
Genitale wratten : 1 x
Luis / Platjes : 4 x


Ook daarbij een uitleg : Bij de schimmels en de bacteriële infecties was het in de meeste gevallen niet duidelijk of het een SOA was ( opgelopen tijdens seksuele activiteiten )
Luis/Platjes is ook van jaren geleden want die komen eigenlijk niet meer voor.

Dank voor alle antwoorden en over een paar maanden zal ik nog een keer een onderzoek doen.

Jansen
12 december 2007, 21:17
Ik heb ook even de laatste 2 maanden van 12 oktober tot 6 dec. even rondgevraagd in PHG en hier via I.M.

Ik werd dan ook daar heel voorzichtig over aangesproken door 2 bekende ijsberen.
Ook hebben 3 ijsberen mij via I.M. gemeld dat ze er even uit waren vanwege gonorroe.
Hier bleek dat er 5 personen gonorroe hebben opgelopen in deze periode.

Ook afgelopen zomer waren er 2 personen waarvan 1 ook in meerdere clubs kwam.
En vorig jaar ook 2 personen waarvan 1 persoon wat meer in GT kwam.
Het blijkt dus dat er helaas nu wel van een brandhaard gesproken kon worden in PHG.
De betrokken personen hadden ook met dezelfde dames contact gehad.
Deze dames zijn al een tijdje niet meer aktief geweest in PHG.
Ik hoop dan ook dat er geen dame meer bij is die het onder de leden heeft.

Laten we hopen dat het weer soa vrij is,maar pas op PZC is echt gevaarlijk en beffen nog erger.
Dat niet iedereen het bij Willem2 gemeld heeft is jammer maar dat komt omdat diverse ijsberen dachten dat de discussie die was ontstaan tussen een paar van ons en een moderator geen aandacht meer had.
Gelukkig bleek dat vele het wel met ons eens waren en dat er wel een gedeeltelijke oplossing was.
Maar meld het via I.M. gewoon verder bij mij en ik houdt dan contact met PHG zodat de betrokken dames gevraagd wordt om zich bij een arts te laten testen.

Je naam komt niet in het openbaar.