Volledige versie bekijken : Milieuvignet Duitse steden probleem voor Nederlanders
Voor zover ik weet beboeten ze alleen stilstaande auto's toch?
Dat is klets pret dv heeft inderdaad een parkeerplaats op eigen terrein ma voor je daar op ben moet je over de openbare weg en daar heb je zo groene sticker nodig eros 26 heeft ook een parkeerplaats op eigen terrein en het vulkaanhuis 17-19 21-23-25 ook toch kunnen ze je een proces verbaal geven . ik acht de kans echter wel klein dat gebeurt bij dv omdat de vulkaan nu eenmaal meer bezoekers telt dan welke club dan ook op de vulkaan kan de politie dus gewoon meer geld innen :biggrin:
Voor zover ik weet beboeten ze alleen stilstaande auto's toch?
Even intrappen ;).
Klopt daarom houdt die gemene Duitse politie rijdende auto's aan, dan staan ze stil en worden ze bekeurd als ze geen sticker hebben :tongue:.
Hahaha niet stoppen dus, doorrijden totdat je uit de milieuzone bent. :biggrin:
Even intrappen ;).
Klopt daarom houdt die gemene Duitse politie rijdende auto's aan, dan staan ze stil en worden ze bekeurd als ze geen sticker hebben :tongue:.
de duisburg spesjalist
5 juli 2016, 19:48
Even intrappen ;).
of het nou een rijdende auto is of een gepakeerde auto of een auto die aangehouden wordt het maak niks uit er is overgens ergens een draatje big30 van umwelt sticker dit forum heeft daar al ruim aandacht aan geschonken;)
Brad Clitt
5 juli 2016, 19:53
Dolce Vita en Oceans liggen beide niet in de Umweltzone en je hoeft ook niet door die zone te rijden om er te geraken.
Picasso 1
5 juli 2016, 20:02
Dolce Vita en Oceans liggen beide niet in de Umweltzone en je hoeft ook niet door die zone te rijden om er te geraken.
Oceans wel.
Brad Clitt
5 juli 2016, 20:12
Volgens dit kaartje niet (sindsdien is de zone niet vergroot naar mijn weten, alleen de toelatingseisen zijn verscherpt -> alleen groene sticker per 1-7-14) : https://www.feinstaubvignette.de/fileadmin/umwelt-plakette/Bilder/UZ-Karten-St%C3%A4dte_genehm/duesseldorf2013gr.png
Oceans wel.
OK en Yin Yang ook?
de duisburg spesjalist
5 juli 2016, 20:16
hier de link met de steden waar men een umwelt sticker dient te hebben https://www.milieustickervoorduitsland.nl/overzicht/
de duisburg spesjalist
5 juli 2016, 20:17
OK en Yin Yang ook?
nee big30 dat is een club in NL
nee big30 dat is een club in NL
Is dat zo? Maar dat was de vraag niet!
Wat kost zo'n sticker en waar kan ik deze kopen? Zijn er ook Oranje stickers?
Picasso 1
5 juli 2016, 20:27
Volgens dit kaartje niet (sindsdien is de zone niet vergroot naar mijn weten, alleen de toelatingseisen zijn verscherpt -> alleen groene sticker per 1-7-14) : https://www.feinstaubvignette.de/fileadmin/umwelt-plakette/Bilder/UZ-Karten-St%C3%A4dte_genehm/duesseldorf2013gr.png
Ik zie overal borden Milieuzone en de aanduiding met een groene sticker als ik er heen rij.
Ik zie overal borden Milieuzone en de aanduiding met een groene sticker als ik er heen rij.
Klopt maar toch ligt Oceans er net buiten, scheelt niets zie kaart, via de A44 rij je dan net langs de rand vd zone en zul je dus veel borden zien.
DV ligt er ook buiten.
Brad Clitt
5 juli 2016, 20:35
Zou best kunnen, want de grens van de zone loopt er ook vlakbij, een soort vooraankondiging dus (misschien ook met een pijl erbij, dus als je rechtsaf slaat vanaf de afrit van de 44 dan ga je de zone pas in). Maar ik weet het niet uit eigen ervaring, ben nog nooit naar Oceans gereden (wel naar DV).
Picasso 1
5 juli 2016, 20:36
Mogelijk heb je gelijk dat het er net buiten ligt. De route die ik neem moet ik er wel doorheen en ik zie vervolgens tot bij aankomst geen bord dat de milieuzone geeindigd is.
Eddy_V
5 juli 2016, 23:25
OK en Yin Yang ook?
Nein, Yin Yang ligt in het landelijke buitengebied, ver weg van enige stad van formaat (die van Remunje gaan mij dit kwalijk nemen).
Maar voor Sixsens echter is de groene sticker wel weer aan te raden, vermits je net als ik om welke vage redenen dan ook via Aken het Limburgse heuvellandschap in rijdt.
Nulnulzeseneenhalf
6 juli 2016, 00:09
Nein, Yin Yang ligt in het landelijke buitengebied, ver weg van enige stad van formaat (die van Remunje gaan mij dit kwalijk nemen).
Maar voor Sixsens echter is de groene sticker wel weer aan te raden, vermits je net als ik om welke vage redenen dan ook via Aken het Limburgse heuvellandschap in rijdt.
Ach, als je over de A76 rijdt, en je "vergeet" de afslag te nemen, dan ben je al in Duitsland voordat je het in de gaten hebt.
Eddy_V
6 juli 2016, 00:27
Ach, als je over de A76 rijdt, en je "vergeet" de afslag te nemen, dan ben je al in Duitsland voordat je het in de gaten hebt.
Dat is inderdaad één van de redenen, het gaspedaal even te diep ingedrukt en voila. Neem je dan de eerste afslag dan is er nog niets aan de hand, maar neem je de tweede afslag dan kom je echt over de ringweg na de Krefelderstraße, waardoor je een aanslag pleegt op het milieu van deze gemoedelijke Domstad.
Brad Clitt
6 juli 2016, 11:28
Zolang je in Aken de Aussenring neemt is er niks aan de hand, alleen als je inderdaad de 2e afslag pas neemt moet je met de klok mee om het centrum rijden (want in het noorden is de Aussenring onderbroken, de A4 wordt daarvoor misbruikt). Dus na de afrit rechtsaf en dan de eerste links (Prager Ring), daarmee voorkom je dat via de Krefelder Strasse op de Innenring komt. Of je moet natuurlijk rechtsomkeer maken en de A4 weer op richting NL en dan bij de volgende afslag weer eraf.
BigBear
6 juli 2016, 16:29
Mede Beren,
Hoe is het parkeren bij Vila Venus Duisburg?
Danku! Als ik mij niet op de unweltzones bevindt laat ik de sticker achterwege, als het zo is dat ik echt ca. 20 min. Mij in zo'n zone bevindt terwijl ik richting PC Dortmund ga, is het wel verstandiger zo'n sticker aan te schaffen. Ik vind het lastig om die zones precies te herkennen via internet. Wat raden jullie aan? Hebben jullie zelf ook zo'n sticker aangeschaft?
de duisburg spesjalist
6 juli 2016, 17:31
Is dat zo? Maar dat was de vraag niet!
ik geloof dat je nog alleen met groene stikers de miljeu zone in mag
Danku! Als ik mij niet op de unweltzones bevindt laat ik de sticker achterwege, als het zo is dat ik echt ca. 20 min. Mij in zo'n zone bevindt terwijl ik richting PC Dortmund ga, is het wel verstandiger zo'n sticker aan te schaffen. Ik vind het lastig om die zones precies te herkennen via internet. Wat raden jullie aan? Hebben jullie zelf ook zo'n sticker aangeschaft?
Hier vind je de info over de Umweltzone die je nodig hebt.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?9256-Milieuvignet-Duitse-steden-probleem-voor-Nederlanders
https://www.dortmund.de/de/leben_in_dortmund/umwelt/umweltamt/immissionsschutz/luftreinhaltung/umweltzone/
De PC bevindt zich dus buiten de de zone en de Autobahn behoort ook daar niet toe. Rij je via de A40 dan kom je in Dortmund dus wel in de Umweltzone terecht.
Of het verstandig zo'n sticker aan te schaffen is zul je zelf moeten bepalen.
de duisburg spesjalist
6 juli 2016, 18:17
natuurlijk heb ik zo sticker aangeschaft als dat de kosten waren van mijn hoby had ik de hele vooruit er mee vol zitten en cameras op de aoro geplaats om het verkeer te kunnen zien ;)
luminous
7 juli 2016, 20:23
Deze umwelt sticker kost 5€ bij DEKRA ik heb hem gekocht in Köln-Frechen.
Let op; hier moet je hem wel zelf op je voorruit kleven, terug eraf trekken gaat niet, dan is de sticker naar de klote.
Oranje stickers nog nooit van gehoord maar wel blauwe .
De gewone politie in Duitsland geven geen bekeuringen i.v.m. umwelt stickers.
De controle van de umwelt stickers gebeurt door de umwelt-polizei, speciaal opgeleide mensen die enkel dit controleren.
Het zelfde voor parkeerboetes dit werk word ook niet door de politie mensen gedaan.
de duisburg spesjalist
7 juli 2016, 20:38
Let op; hier moet je hem wel zelf op je voorruit kleven, terug eraf trekken gaat niet, dan is de sticker naar de klote.
Oranje stickers nog nooit van gehoord maar wel blauwe .
De gewone politie in Duitsland geven geen bekeuringen i.v.m. umwelt stickers.
De controle van de umwelt stickers gebeurt door de umwelt-polizei, speciaal opgeleide mensen die enkel dit controleren.
Het zelfde voor parkeerboetes dit werk word ook niet door de politie mensen gedaan.
de gewone polieti controleert hier ook op zelf mee gemaak in duisburg
pret
31 oktober 2016, 21:13
Voor bezoekers van H7 die een milieuvignet benodigd hebben. Vlak naast het JET benzinestation heb je een auto-onderdelen zaak. Hier kun je de vignet verkrijgen voor EUR 6,99.
Jan Verplancke
31 oktober 2016, 21:41
Het kan zelfs nog goedkoper. In Viersen aan de Freiheitstrasse is bij het Shell-tankstation een garage. Daar kun je ze voor 5 euro halen. Ik heb in Krefeld toch al eens een bekeuring gehad vanwege het ontbreken van deze sticker. Die bekeuring was een stukje hoger dan de prijs van zo'n sticker.
Smittie
31 oktober 2016, 21:46
Wat een afzetters daar in Willich. Ik betaalde paar weken geleden bij Dekra in Hamminkeln 5 euro. Dekra zit (richting Villa Marisol) aan de rechterkant zo'n 100 meter na het shellstation aan de Loikumer Rot. Klaar terwijl je wacht. Dus niet direct afslaan Kesseldorfer Rot in naar Villa Marisol, maar even iets rechtdoor. Dan rechtdoor en rechtse bocht om en je bent bij VM.
pret
31 oktober 2016, 21:59
Jeetje het is niet voor niets dat iedereen Nederlanders uitmaken voor gieren. :biggrin:
Brad Clitt
31 oktober 2016, 22:05
Ik heb schijt aan al die stickers, ik rij waar en wanneer ik wil.
Mij gaat het niet om die paar euro, maar om het principe.
Overigens mijn bolide voldoet aan de Euro4 norm, dat kunnen ze toch met hun computertje opzoeken, waarom dan een sticker, gewoon geldklopperij.
Ich scheiss drauf !!!... oh, dat had ik al in de eerste zin geschreven, wel in het Nederlands.
Sjeufke
31 oktober 2016, 22:12
Of je betaalt €80 boete :rolleyes:
Dat is een uur kameren in een aantal clubs. :smoke:
Jan Verplancke
31 oktober 2016, 22:14
Ik heb schijt aan al die stickers, ik rij waar en wanneer ik wil.
Mij gaat het niet om die paar euro, maar om het principe.
Overigens mijn bolide voldoet aan de Euro4 norm, dat kunnen ze toch met hun computertje opzoeken, waarom dan een sticker, gewoon geldklopperij.
Ich scheiss drauf !!!... oh, dat had ik al in de eerste zin geschreven, wel in het Nederlands.
Leuk en aardig, je hebt ook best wel gelijk op zich, maar ze bekeuren er wel om. Zonde van je centen.
Brad Clitt
31 oktober 2016, 22:27
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik amper in een milieuzone rij of hoef te rijden, de meeste clubs liggen niet in een milieuzone en voor de rest kachel ik meestal door de Eifel en andere natuurgebieden. Maar af en toe rij ik gewoon door Aachen, Düsseldorf en Köln als het me zo uitkomt. Als ik er moet parkeren (en dan is de pakkans groter, onder het rijden vrijwel nihil), dan meestal in een parkeergarage, lijkt me niet dat ze daar controleren. Maar zo blijft het leven spannend, tot nu toe is het goed gegaan.
Je krijgt overigens ook een punt op je rijbewijs, ook als buitenlander.
Badslippers
1 november 2016, 00:17
Jeetje het is niet voor niets dat iedereen Nederlanders uitmaken voor gieren. :biggrin:
En nog te pinnig om een fooi te geven.
pret
1 november 2016, 00:20
En nog te pinnig om een fooi te geven.
Vergis je niet, de caissière mocht de 1 cent houden van mij. Ja ja weet het, ben nog niet goed genoeg geïntegreerd. :biggrin:
Goedemorgenallemaal
25 september 2018, 00:26
Afzetters die DEKRA, en slecht product.. Auto gekocht eind vorig jaar, begin dit jaar bij DEKRA zo'n ding gekocht, vorige week naar Duitsland, "meneer dat klopt niet" "jawel toch" "nee hoor""Jatochzeker""Nee""watdannee?""uw kenteken moet er op staan" "ja maar dat staat er toch?" "Nee hoor kijkt U maar".. ikke kijken, druklettertjes met kenteken inderdaad volkomen verbleekt, agent kijkt nog eens goed "oh ik zie heel vaag wat, toch maar een nieuwe kopen want voor je het weet is er helemaal niks zichtbaar, we laten U nu wel doorrijden"
mentholbear
26 september 2018, 01:44
Afzetters die DEKRA, en slecht product.. Auto gekocht eind vorig jaar, begin dit jaar bij DEKRA zo'n ding gekocht, vorige week naar Duitsland, "meneer dat klopt niet" "jawel toch" "nee hoor""Jatochzeker""Nee""watdannee?""uw kenteken moet er op staan" "ja maar dat staat er toch?" "Nee hoor kijkt U maar".. ikke kijken, druklettertjes met kenteken inderdaad volkomen verbleekt, agent kijkt nog eens goed "oh ik zie heel vaag wat, toch maar een nieuwe kopen want voor je het weet is er helemaal niks zichtbaar, we laten U nu wel doorrijden"
Inderdaad. Bij mij was het na ongeveer een jaartje al niet meer leesbaar. Het gwk kantoor personeel schrijft je kenteken met een stift op en zei de factuur erbij te bewaren. Wellicht tegen dat vervagen van de inkt op je sticker ofzo?
En zo terug lezend ben ik met 15 euro flink afgezet in Nederland?
Goedemorgenallemaal
26 september 2018, 10:17
En zo terug lezend ben ik met 15 euro flink afgezet in Nederland?
Het kan goedkoper maar ja dat scheelt een tientje, je kunt hier ne op internet zoeken naar die goedkoperen maar die zijn meestens in Duitsland zelf en betekenen een omweg op weg naar je club, ik heb via DEKRA NL gekocht 14,50 maar gewoon tuis bestellen, opgestuurd en thuis opplakken, makkelijker dan op zoek gaan naar een fysiek adres waar ik ook meer tijd kwijt ben aan wacht- en reistijd. Maar ja dan maak je dit dus mee..
Eddy_V
26 september 2018, 17:22
Bij de ANWB , al diverse stickers aangekocht en nergens last van mbt vervagende inkt.
schoolmeester
26 september 2018, 17:30
Bij de autodealer in Goch aangeschaft, hij vroeg: kun je hem er zelf opplakken, ik zeg: geen probleem.
Kosten; 5 euro ongeveer 2 jaar geleden.
Groet, schoolmeester.
Bredero
19 november 2018, 15:46
Dit wordt pas echt een probleem voor de saunaclubbezoekers :frown:
Begin alvast maar het topic te lezen over hoe je met het OV ter plaatse raakt.
https://www.hln.be/auto/duits-dieselverbod-breidt-zich-uit-naar-snelwegen~a8571ee2/
WA
19 november 2018, 17:18
Nou, probleem..... Als er duizenden €’s per jaar naar de club kunnen dan moet een wat nieuwere auto ook geen probleem zijn dunkt me. Anders is het wellicht aan te bevelen je knopen te tellen en je af te vragen of je wel zo slim bezig bent. En er zijn overigens prima alternatieven in NL, bespaar je tevens nog brandstof ook.
de duisburg spesjalist
19 november 2018, 17:26
Nou, probleem..... Als er duizenden €’s per jaar naar de club kunnen dan moet een wat nieuwere auto ook geen probleem zijn dunkt me. Anders is het wellicht aan te bevelen je knopen te tellen en je af te vragen of je wel zo slim bezig bent. En er zijn overigens prima alternatieven in NL, bespaar je tevens nog brandstof ook.
die alternatieven in nl is net zo ver als mijn favoriete sauna club in Duitsland :rolleyes: en maar goed dat ik een jaar geleden geen diesel auto heb aangeschaft :smile2:
WA
19 november 2018, 17:44
Zei ik je toen toch ;)
Goedemorgenallemaal
19 november 2018, 17:44
je kon er natuurlijk op wachten, met name die hele lange A40
stimpy3
19 november 2018, 20:09
https://www.hln.be/auto/duits-dieselverbod-breidt-zich-uit-naar-snelwegen~a8571ee2/
Ah, ijsberen doen weer eens een wat ijsberen goed kunnen: klassiek paniekzaaien. Dat stuk A40 gaat dwars door Essen, en staat in de spits stampvol. Wil je serieus werk maken van een betere luchtkwaliteit met een dieselverbod, dan moet je juist op dat soort wegen een dieselverbod instellen. Ik kan me prima voorstellen dat dat binnenkort ook gebeurt met de 57 en de 1 in Keulen, of -wat verder weg in de toekomst- de 46 in Düsseldorf. Consequentie zal dan zijn dat je om moet gaan rijden, en waardoor er in totaal meer uitstoot wordt geproduceerd, alleen niet in de stad.
Picasso 1
19 november 2018, 23:07
De verandering geldt voor heel Europa. Het klimaatakkoord en de daaruit voortvloeiende "energietransitie" heeft bottomline als gevolg dat het hele wagenpark electrisch gaat worden met verbod verkopen vanaf 2040 van diesels, benzine en hybrides en rijverboden van deze auto's vanaf 2050.
In Nederland zou het verkoopverbod al ingaan vanaf 2030 volgens onderstaand medium.
"otros países como Reino Unido o Francia, que excluirán la comercialización de estos vehículos en 2040 y, en el caso británico, en 2050 no podrán circular. Otros como Dinamarca, Irlanda, Alemania y Holanda pretenden implantar la prohibición de venta en 2030, mientras que Noruega se ha mostrado más ambiciosa y fija 2025 como meta"
https://www.eleconomista.es/empresas-finanzas/noticias/9515268/11/18/El-Gobierno-planea-prohibir-la-venta-de-coches-diesel-gasolina-e-hibridos-en-2040.html
Over 5 jaar kun je dus lekker goedkoop een mooie merk diesel kopen.;)
Bredero
19 november 2018, 23:32
Dat effect is nu al heel goed te merken. Tweedehands diesels zijn al flink in prijs gezakt. En het zal niet beteren. Diesels worden verketterd en uiteraard is dat voor de overheid het gedroomde excuus om ze nog wat extra te belasten.
stimpy3
20 november 2018, 00:51
Eerder al, zoals bredero zegt. Ik denk dat je over 5 jaar ook al goedkoop 2ehands benzineauto's kunt kopen, want zowel nieuwe diesels als nieuwe benzineauto's gaan in nederland in de ban per 2030. Overigens kun je met je diesel vanaf 2024 parijs niet meer in, en vanaf 2030 kom je ook met een benzineauto parijs niet meer in. (linkje (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/na-de-diesels-moeten-ook-de-benzineauto-s-vanaf-2030-parijs-uit~b3eb7cd0/) Het zou dus nog wel eens een heel stuk harder kunnen gaan met het uitsterven van zowel diesels als benzineauto's.
Willem2
20 november 2018, 13:54
Dat gaat nu al wel in Duitsland. Probleem wordt inderdaad dat je in veel stedelijke gebieden niet meer mag rijden. Maar rij je veel lange stukken dan kan je inderdaad nog goed een diesel kopen.
Kwibus2
20 november 2018, 21:23
Taxi's zijn niet duur in Duitsland.
Parkeren aan de rand van de milieuzone en verder met een taxi.
Eric vb
8 september 2020, 18:40
Hallo beren ,het is niet op de juiste plaats dat ik de vraag stel maar hier ga ik misschien het snelst antwoord op mijn vraag krijgen. Rij 1 van de dagen naar Duitsland en heb een groene sticker besteld. Nu mijn vraag , moet die geplakt worden tegen de ruit? Heb ook een klepje op mijn voorruit waar ik mijn parkeerkaart steekt, dus ik wou de sticker daar steken zodat ik deze nadien kan verwijderen ( verstoppen is beter gezegd) :biggrin:. Bedankt bij voorbaat:wink2:
JonnyFontane
8 september 2020, 18:47
Hallo beren ,het is niet op de juiste plaats dat ik de vraag stel maar hier ga ik misschien het snelst antwoord op mijn vraag krijgen. Rij 1 van de dagen naar Duitsland en heb een groene sticker besteld. Nu mijn vraag , moet die geplakt worden tegen de ruit? Heb ook een klepje op mijn voorruit waar ik mijn parkeerkaart steekt, dus ik wou de sticker daar steken zodat ik deze nadien kan verwijderen ( verstoppen is beter gezegd) :biggrin:. Bedankt bij voorbaat:wink2:
Sticker is gekoppeld aan het kenteken.
Rechtsonder op de ruit plakken.
Dus bewaren heeft geen zin en als hij er los in ligt kan de politie ook moeilijk.( zelf mee gemaakt)
Eric vb
8 september 2020, 18:54
Dus kan ik de sticker maar 1 maal gebruiken. Deze moet er terug af als ik naar huis ga:hammer:
JonnyFontane
8 september 2020, 19:00
Dus kan ik de sticker maar 1 maal gebruiken. Deze moet er terug af als ik naar huis ga:hammer:
Nee die kun je blijven gebruiken.
Eenmalige aanschaf, en de rest blijft hij bij de auto, tenzij hij geëxporteerd wordt en het kenteken komt te vervallen. Dan moet de nieuwe eigenaar hem vervangen.
En als je hem moet verwijder ivm je partner....Tsja......
Goedemorgenallemaal
8 september 2020, 19:12
En als je hem moet verwijder ivm je partner....Tsja......
Er zijn best redenen waarom je een keertje naar Duitsland zou moeten en zo'n sticker nodig hebt. Ik ben eens op photoshoot geweest naar het
Landschaftspark Duisburg-Nord (https://www.landschaftspark.de/). Daar heb je hem eigenlijk maar voor 3 kilometer nodig (anderhalve heen en anderhalf terug vanaf de snelweg) maar waaro zou je het risico van een boete lopen? En 2 kilometer de andere kant op rijden en je staat bij de blote meisjes van Villa Venus op de stoep.
Verder kun je hopen dat de kerstmarkten open gaan, die zijn ook vaak in plaatsen waar je dat vignet voor moet hebben. Vind ze vast leuk om een keertje met je heen te gaan... Dan moet je wel hè. met vignet
JonnyFontane
8 september 2020, 19:14
Kerstmarkt is altijd een goed excuus
Eric vb
8 september 2020, 19:19
Ik zal het er wel terug afhalen en weggooien. Dit is nu ook het grote geld niet.
JonnyFontane
8 september 2020, 19:30
Ik zal het er wel terug afhalen en weggooien. Dit is nu ook het grote geld niet.
Nou als je hem vier keer nodig hebt a 12,50... is toch weer een half uurtje....
Eric vb
8 september 2020, 19:39
Dan moet de vrouw maar een kleedje minder kopen :hammer::smile2:
JonnyFontane
8 september 2020, 19:42
Ook een optie.....
brombeerzuid
8 september 2020, 20:06
Dan moet de vrouw maar een kleedje minder kopen :hammer::smile2:
Koop je vrouw dan een kleedje altijd bij de primark.:biggrin:
Eddy_V
8 september 2020, 20:41
Nou als je hem vier keer nodig hebt a 12,50... is toch weer een half uurtje....
Sticker wel bewaren. Je krijgt er nog een brief bij die geldig is indien de sticker van de ruit gehaald is, bijvoorbeeld door ruitschade.
Mocht je ooit aangehouden worden ter controle dan kan je de brief en het “restant” van de sticker laten zien.
Eric vb
8 september 2020, 21:06
Koop je vrouw dan een kleedje altijd bij de primark.:biggrin:
Neen,er is gewoon ni genoeg geld omdat ik alles op doe aan de dvp’s:teuflisch:
mechelen
24 augustus 2021, 00:03
Voor de Vlamingen : het Duits milieu-vignet is verkrijgbaar bij de VAB :
https://webshop.vab.be/nl/milieuvignet-duitsland
zeppos58
24 augustus 2021, 09:20
Maar koop het veel goedkoper bij Dekra. In Zaventem
Dennis46
24 augustus 2021, 10:43
Ik heb er maar 5 euro voor betaald bij dekra in Kleve, net achter kaufland. dat was vorig jaar.
Spritzer
24 augustus 2021, 11:00
Bij sommige auto dealers kan je ze gratis krijgen. Gewoon eens bij een garage van jouw merk in Duitsland binnenlopen en vragen bij de receptie.
Eddy_V
24 augustus 2021, 11:03
Bij sommige auto dealers kan je ze gratis krijgen. Gewoon eens bij een garage van jouw merk in Duitsland binnenlopen en vragen bij de receptie.
Vooral als je meteen winterbanden laat monteren
Goedemorgenallemaal
24 augustus 2021, 11:29
Bij mijn DEKRA sticker zijn de letter geheel verbleekt.. Nou ja als je heel goed kijkt zie je nog wle wat contouren van de letters , zou dat voldoende zijn?
Eddy_V
24 augustus 2021, 13:25
Bij mijn DEKRA sticker zijn de letter geheel verbleekt.. Nou ja als je heel goed kijkt zie je nog wle wat contouren van de letters , zou dat voldoende zijn?
Als ze officieel zijn wel want dan heb je ook de brief erbij gekregen die geldig is bij ruitbreuk en dergelijke
Sphinx
25 augustus 2021, 08:04
Ik heb met mn huidige auto vijf ruiten versleten (geen grap, de steenslagduiveltjes zitten blijkbaar achter me aan) dus die brief had ik idd een keer nodig vorig jaar op vakantie. Echter nog nooit bij andere gelegenheden
Goedemorgenallemaal
25 augustus 2021, 11:15
Als ze officieel zijn wel want dan heb je ook de brief erbij gekregen die geldig is bij ruitbreuk en dergelijke
Oh, brief.. bewaren? Sinds wanneer?
zeppos58
25 augustus 2021, 12:34
Ik heb mijn vignet dus bij Dekra in Vlaanderen gekocht beterkoop vond ik het in België niet. Het aankoopbewijs zit netjes bij de boorddocumenten.
mentholbear
26 augustus 2021, 09:35
Oh, brief.. bewaren? Sinds wanneer?
Aankoopbewijs die je volgens mij altijd mee krijgt. Bij mij zeiden ze goed bewaren. Daar staat dacht ik ook je kenteken nog eens op. Handig als ie op de sticker is vervaagd. Dat ook es gehad, omdat op die dingen bij het GWK ze er met pen of stift het kenteken nummer erop schrijven.
orgasmaddict
26 augustus 2021, 09:49
Bij mij is er een dier (muis?) in mijn handschoenenkastje gaan wonen, en heeft het papieren A4-tje (aankoopbewijs) totaal versnipperd. Ik denk niet dat Die Polizei daar de humor van in ziet. Tip: plastificeer dat papier.
mentholbear
26 augustus 2021, 10:04
Vast niet, als je em uitvouwt voor meneer de polizei, zag het er zeker zo uit ;)
https://cdn.babyccinokids.com/wp-content/uploads/2020/03/paper_doll_chain_4.jpg
Ik stop het in mijn mapje met alle auto documenten, van de dikke gebruiksaanwijzing tot aan de APK aan toe.
Nulnulzeseneenhalf
26 augustus 2021, 19:32
Ik stop het in mijn mapje met alle auto documenten, van de dikke gebruiksaanwijzing tot aan de APK aan toe.
Heb jij zo’n moderne auto dat jij een dikke gebruiksaanwijzing hebt? Ik heb nog zo’n boekje van 10 pagina’s waar alles in staat.
mentholbear
27 augustus 2021, 01:05
Nee, ik heb een ouwe rammelbak waarvan de handleiding op een telefoonboek lijkt, omdat niet iedereen mobiel internet had om iets te kunnen Googlen.
mentholbear
19 februari 2022, 15:33
Weet iemand waar ik vanaf de A67 richting Happy Garden, voordelig een Duitse groene milieu sticker kan halen?
Bij het GWK rekenen die hyeans 18,50 voor zo een stickertje. En op de ANWB verzending wachten is ie niet op tijd binnen.
Boy69
19 februari 2022, 15:46
Weet iemand waar ik vanaf de A67 richting Happy Garden, voordelig een Duitse groene milieu sticker kan halen?
Bij het GWK rekenen die hyeans 18,50 voor zo een stickertje. En op de ANWB verzending wachten is ie niet op tijd binnen.
via de A61 naar PHG gaan en dan bij afrit 2 een vignet kopen bij de Dekra
tegenover tankstation rechts erin en dan op de hoek
mentholbear
20 februari 2022, 02:08
via de A61 naar PHG gaan en dan bij afrit 2 een vignet kopen bij de Dekra
tegenover tankstation rechts erin en dan op de hoek
Is dat die in Nettetal aan de Leuther Str. 36?
Rij je daar niet al door een umweltzone?
Boy69
20 februari 2022, 02:14
Is dat die in Nettetal aan de Leuther Str. 36?
Rij je daar niet al door een umweltzone?
Dat is hem inderdaad.
dat is geen umweltzone
vanaf de A61 afrit 2 nemen, bij de stoplichten oversteken en dan rechts de plaats oprijden.
na goed 100 meter aan de linker kant op de hoek
vergeet niet je kentekenbewijs mee te nemen
mentholbear
20 februari 2022, 15:40
vergeet niet je kentekenbewijs mee te nemen
Oei, die moet nog binnenkomen... Volstaat het in Duitsland niet om alleen het kenteken op te noemen?
Willem2
20 februari 2022, 16:49
Volstaat het in Duitsland niet om alleen het kenteken op te noemen?
Nee.
mentholbear
21 februari 2022, 21:26
Bedankt voor de heads up. Dan maar weer met de rammelbak gegaan.
Wacht wel tot het kentekenbewijs binnen is voor ik de koekblik richting clubland stuur.
mentholbear
27 februari 2022, 13:53
Kentekenbewijs is binnen. Alleen gaat de komende trip niet weer richting Happy, maar naar Venus. Iemand enig idee of langs de A3 in Duitland ergens een milieu vignet opgepikt kan worden?
Of kom je vanaf de A3 niet eens een milieu zone binnen?
stimpy3
27 februari 2022, 14:30
Ik ben ooit eens op vakantie geweest naar oostenrijk en heb toen aan de rand van Munchen (jawel!) een 4-sticker gekocht, zodat ik de binnenstad van munchen in kon. Waarbij ik een overnachting had in een ibis budget net buiten keulen en ook nog een bezoekje aan Elsdorf deed op de route naar Munchen. Dus ik zou me niet zo druk maken over een stickerloos ritje naar Hamminkeln :biggrin:
JonnyFontane
27 februari 2022, 14:59
Kentekenbewijs is binnen. Alleen gaat de komende trip niet weer richting Happy, maar naar Venus. Iemand enig idee of langs de A3 in Duitland ergens een milieu vignet opgepikt kan worden?
Of kom je vanaf de A3 niet eens een milieu zone binnen?
Nee umweltzone is voornamelijk voor steden.
En maak je niet druk over controles die zijn er zelden.
Willem2
27 februari 2022, 18:31
Nee umweltzone is voornamelijk voor steden.
Je hebt dat voor Happy, Venus, Babylon niet nodig.
In Hamminkeln achter de Shell is een Dekra https://www.dekra.de/de/hamminkeln/
schoolmeester
27 februari 2022, 19:42
Ik heb zo een milieu-vignet destijds bij de Toyota-dealer in Goch gehaald.
Je hoeft dus niet speciaal naar een Dekra toe.
Groet, schoolmeester.
mentholbear
28 februari 2022, 02:28
Ga er in de ochtend gelijk langs.
Ik typte Deka en vond niks waar ik zo een sticker kon halen :hammer:
Controle of niet, heb ik liever wel gelijk zo een sticker er op. Zul je net zien dat je gepakt wordt.
mentholbear
28 februari 2022, 02:29
Groet, schoolmeester.
Maken ze daar ook zo een mooi geprinte? Bij een gwk krassen ze dat er met een stift of pen op :frown:
vanKees
28 februari 2022, 06:30
Controle of niet, heb ik liever wel gelijk zo een sticker er op. Zul je net zien dat je gepakt wordt.
Diese Verstöße im Rahmen der Umweltplakette gibt es:
Das Fahren ohne oder mit einer unleserlichen Plakette gilt als Verstoß und wird mit einem Bußgeld von 100 € geahndet. Dieses wird nicht nur für das Befahren sondern auch für das Parken ohne Umweltplakette in einer Umweltzone fällig.
vanKees
(Für 100€ kannst Du viel im Club "erleben")
Brad Clitt
28 februari 2022, 07:03
Parkeren op prive-terrein of in een parkeergarage 'mag' dan weer wel zonder vignet.
kempie
28 februari 2022, 08:19
Parkeren op prive-terrein of in een parkeergarage 'mag' dan weer wel zonder vignet.
En zo’n vignet moet je eenmalig aanschaffen of elk jaar? Was vroeger voor diesels. Geldt nu ook voor bezine auto’s? Motoren?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Brad Clitt
28 februari 2022, 08:40
Vignet hoort bij je voertuig dus eenmalig, geldt ook voor benzine auto's maar niet voor motoren.
Willem2
28 februari 2022, 09:45
En zo’n vignet moet je eenmalig aanschaffen of elk jaar? Was vroeger voor diesels. Geldt nu ook voor bezine auto’s?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat geldt voor alle auto´s en is al redelijk lang zo. Omdat jij voornamelijk in clubs kwam waar dat nooit ter sprake gekomen is omdat het "landelijke" gebieden waren.
Met de motor heb je volgens mij geen plakette nodig.
de duisburg spesjalist
28 februari 2022, 10:33
vlak bij dekra kan je ook een sneltest corona doen
JonnyFontane
28 februari 2022, 11:15
vlak bij dekra kan je ook een sneltest corona doen
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?:confused:
Jack42
28 februari 2022, 12:44
Groet, schoolmeester.
Nou wordt Mentholbear helemaal gek want hij denkt ik heb helemaal geen Toyota.... :cool:
Let wel op de summiere openingstijden, van de Dekra in Hamminkeln bedoel ik dan en niet die van Happy, Venus en Babylon. :biggrin:
Denk je ook nog aan de winterbanden?
Als je slim bent neem je je zomerbanden meteen mee naar Dekra kunnen ze die meteen omwisselen.....
Have fun in Venus!!!
zeppos58
28 februari 2022, 13:40
Toyota of wat anders deed er destijds niet toe, je ging gewoon bij een willekeurige merkdealer, moest dus niet merk van uw wagen zijn, en kocht daar een vignet, dat was zeker zo de eerste twee jaar, of dat nog kan weet ik niet
Ascari
28 februari 2022, 18:10
En zo’n vignet moet je eenmalig aanschaffen of elk jaar? Was vroeger voor diesels. Geldt nu ook voor bezine auto’s? Motoren?
I theorie zou je het eenmalig moeten kopen. Echter hebben de Duitsers niet een auto gebonden kentekenplaat zoals in NL en staat het kenteken vermeld op het mileuvignet. Dus iedere keer als een auto wordt overgeschreven naar een andere eigenaar moeten de Duitsers een nieuw vignet kopen. Omdat je nieuwe kenteken anders is dan die van de vorige eigenaar. Dat is lekker cashen voor de Duitse overheid onder het mom van mileu.
hasta la pasta
28 februari 2022, 18:15
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?:confused:
ja duh, ik wilde laatst mijn auto laten repareren bij de garage, Kon niet omdat-ie niet getest was. Kut zooi.
Willem2
28 februari 2022, 21:28
Dat is lekker cashen voor de Duitse overheid onder het mom van mileu.
Lekker cashen noem je dat. Ik noem dat rondpompen en bezigheidstherapie en helpen voor het milieu doet het ook niet veel.
mentholbear
28 februari 2022, 22:28
Let wel op de summiere openingstijden, van de Dekra in Hamminkeln bedoel ik dan en niet die van Happy, Venus en Babylon. :biggrin:
Denk je ook nog aan de winterbanden?
Als je slim bent neem je je zomerbanden meteen mee naar Dekra kunnen ze die meteen omwisselen.....
Have fun in Venus!!!
Thx! Verwacht morgen geen winterse omstandigheden. En kom in de ochtend aan, dus verwacht dat de Dekra dan nog (al) open is.
Willem2
19 maart 2022, 00:30
5euro bij de Dekra ... en daar praten we dan 15 pagina´s over :rolleyes: