PDA

Volledige versie bekijken : Klein technisch foutje?

rplover
6 januari 2008, 18:39
Volgens mij kampt het forum met een klein technisch foutje.
Telkens ik naar Antwerpen ga kijken (nadat ik weer eens verdwaal door de andere gedeeltes van het forum :D), komen er terug een hoop 'vette' berichten te voorschijn, zogenaamd ongelezen berichten, terwijl ik ze wel degelijk heb aangeklikt. En neen, ik gebruik niet de backspacetoets, dus daaraan kan het niet liggen.
Is niet enkel bij het Antwerpse, ook algemeen, Duitse Clubs, .... , waarschijnlijk overal, maar viel me op onder Antwerpen.
Het stoort me niet echt, maar wil dit wel melden.

Groetjes,

rplover

Big30
6 januari 2008, 18:45
Hmm gek. Gaat bij mij wel goed. Blijven ze ook als ongelezen staan als je nieuwe berichten opnieuw aanklikt?

:wink::wink:

rplover
6 januari 2008, 19:01
Hmm gek. Gaat bij mij wel goed. Blijven ze ook als ongelezen staan als je nieuwe berichten opnieuw aanklikt?

Jep.
Telkens ik effe weg ben van dat gedeelte van het forum, en ik kom even later terug, zijn ze terug 'ongelezen'.
Nog eens effe checken, mom..........
........jawel hoor, telkens weer die ongelezen berichten.
Merk net op dat ik ingelogd ben sinds 11:54 vanmorgen (je bent zwaar verslaafd of niet he ;)), en dat alle berichten vanaf dat uur terug ongelezen worden.
Ik kom dadelijk terug, ga eens uitloggen en terug inloggen, en geef je het vernieuwde resultaat.

:wink:

Big30
6 januari 2008, 19:03
Een als ja gaat naar "Directe Links/Markeer Forum als Gelezen"?

rplover
6 januari 2008, 19:08
Opgelost, had dus te maken met de inlogtijd.
Raar, heel raar.
Ik heb hier zelf een versie van vBulletin lopen, ga dat eens testen, heeft misschien iets met lange inlogtijden en een bugje van vBulletin te maken.
Het ligt in ieder geval niet aan jullie.
Mijn excuses alvast voor je wakker te maken, Big30 :D;)

neukie
7 januari 2008, 10:15
stop de proxies, dan heb je rust.
greets neukie

rplover
7 januari 2008, 12:34
stop de proxies, dan heb je rust.
greets neukie
????????
'k Snap er de ballen van neukie,van wat je zegt.
Allee, 'k snap het wel, maar ik gebruik geen 'proxies'.
Zoek het maar ergens anders, volgens mij een bugje in vBulletin, ben het aan het uitzoeken met enkele knappe techneuten ;)

thesickboy
7 januari 2008, 12:36
....ben het aan het uitzoeken met enkele knappe techneuten ;)

Iets dergelijks?

http://www.blogwaybaby.com/uploaded_images/Naked_in_front_of_Computer-733620.jpg

;)

seksenfun
7 januari 2008, 19:39
Ik heb dat ook al ondervonden, maar stoorde me er niet aan, en nog niet :nee:. Maar nu we er toch over bezig zijn. Bij mij is het al lang zo dat wanneer je ongelezen berichten gelezen hebt en je nadien (zelfs) uitlogt en binnen een kwartier of zo terug inlogt de berichten vaak en de meeste weer als ongelezen aangegeven staan. Echter wanneer je je na een wat langere tijd inlogt is dit niet het geval en staan de berichten als gelezen.

Kwestie van tijd, dus :rolleyes:.

tsjoep
7 januari 2008, 21:37
Bij mij schijnt dat om één of andere reden niet meer te lukken...

Klik ik 'uitloggen' aan, krijg ik (wellicht zoals iedereen) de vraag "Weet je zeker dat je wilt uitloggen?"... klik "OK", doe wat anders op mijn pc of sluit 'm zelfs af, ga ik na een tijdje weer eens naar dit forum en blijk ik nog steeds ingelogd te zijn...

Niet dat het me stoort ofzo, maar ik vind het op z'n zachtst gezegd VREEMD...!
(Gelukkig ben ik de enige die deze pc gebruikt...bij mijn weten:roll:)

Iemand?

rplover
7 januari 2008, 21:41
Je moet je cookies eens verwijderen, en eens kijken dat je het vakje (blijf automatisch ingelogd) afvinkt.
Probeer dan nog een keertje uit te loggen.
En je wachtwoord niet laten opslaan in je browser (om het even welke je gebruikt).
Als je dan nog de geschiedenis van je surfgedrag niet bijhoudt, mag zelfs je baasje op je PC, dan kan je met een gerust hartje hier ronddwalen;)

tsjoep
7 januari 2008, 21:56
...als je toch maar een techneut bent...zoals rplover...

't Is gelukt!

Silvester
8 januari 2008, 09:39
Hetzelfde hier ook...

En nog iets anders:
Ik heb Willem over het volgende probleem(pje) ook al aangesproken, wellicht hebben anderen er ook last van.

Als ik op een link klik, bijvoorbeeld uit deze post:
http://www.ijsberenforum.nl/forum/showpost.php?p=60685&postcount=41
dan krijg ik het inlogvenster en moet ik me (weer) aanmelden....zelfs bij het klikken op de hierboven aangegeven link moet ik weer inloggen...:o

Willem had er geen last van, iets met mijn instellingen misschien, hoewel het altijd gewerkt heeft??

En dan nog iets anders: ik krijg bij het aanklikken van de link "prive berichten" de melding:
Not Found
The requested document was not found on this server.

:confused:

rplover
8 januari 2008, 10:14
Sylvester, na hoe lang (in tijdsduur na laatste activiteit op het forum) klik je op deze link?
En heb je het vakje "ingelogd blijven" aangevinkt of niet?
Aanvaard je cookies of niet?
Opent deze pagina in een nieuw tabblad of doet je browser een nieuwe pagina open?
Je privéberichtenprobleempje zijn afhankelijk van de vorige, hij kan die pagina niet kennen omdat hij de gebruiker niet herkend in de database.
Als we het eerste opgelost krijgen, dan is het tweede probleem ook meteen van de baan.

groetjes,

rplover

neukie
8 januari 2008, 11:17
het vakje "ingelogd blijven" moet je niet aantoetsen. Onnodig. Deze functie is dod en je blijvt ook zonder het aanvinken altijd ingelogd.
Heb ik 2 jaaren geleden zo gemaakt.

Hier in Duitsland heb ik de probs van rplover NIET.

rplover
8 januari 2008, 11:31
Welke probs, neukie?
Ik denk dat je toch eens goed moet lezen wat ik schrijf .....
....ik probeer mensen met probs te helpen, zelf heb ik geen probs, buiten dat "ongelezen zijn" van berichten, die SEF ook heeft. Stoort me niet echt, vond het wel het vermelden waard ;)

Neukie, altijd ingelogd? Na 45 minuten ben je er volgens mij toch wel af, dus die vlieger gaat niet op uiteraard.
Misschien dat vakje terug 'levend' maken, zodat mensen die niet uit willen loggen, om welke reden dan ook, gewoon ingelogd blijven.

Wil een mens eens helpen, is 't ook weer niet goed :D;)

neukie
8 januari 2008, 12:09
Volgens mij kampt het forum met een klein technisch foutje.
Telkens ik naar Antwerpen ga kijken (nadat ik weer eens verdwaal door de andere gedeeltes van het forum :D), komen er terug een hoop 'vette' berichten te voorschijn, zogenaamd ongelezen berichten, terwijl ik ze wel degelijk heb aangeklikt. En neen, ik gebruik niet de backspacetoets, dus daaraan kan het niet liggen.
Is niet enkel bij het Antwerpse, ook algemeen, Duitse Clubs, .... , waarschijnlijk overal, maar viel me op onder Antwerpen.
Het stoort me niet echt, maar wil dit wel melden.

Groetjes,

rplover

DEZE probs.

sofaking
8 januari 2008, 21:06
Dat van die gelezen berichten die nog een tijd ongelezen blijven heb ik ook altijd gezien. Hier zowel als op een ander vbulletin forum dat ik bekijk, ik veronderstelde dus altijd dat dat het normale vbulletin gedrag was.

neukie
9 januari 2008, 11:16
persoonlijk denk ik dat dit een fout in de actuele versie van vb is en dit foutje naar een update niet meer daar is. Ik had nog geen vb versie zonder kleine fouten gezien en dit is bij software gewoon.

sofaking
9 januari 2008, 17:42
Ik ben eens op google gaan kijken, en dat lijkt inderdaad het normale gedrag van vbulletin geweest te zijn, tenminste tot in 2006 volgens dit forum.

http://www.garagejournal.com/forum/showthread.php?t=2367

Silvester
10 januari 2008, 11:31
Hetzelfde hier ook...

En nog iets anders:
Ik heb Willem over het volgende probleem(pje) ook al aangesproken, wellicht hebben anderen er ook last van.

dan krijg ik het inlogvenster en moet ik me (weer) aanmelden....zelfs bij het klikken op de hierboven aangegeven link moet ik weer inloggen...:o

Willem had er geen last van, iets met mijn instellingen misschien, hoewel het altijd gewerkt heeft??

En dan nog iets anders: ik krijg bij het aanklikken van de link "prive berichten" de melding:
Not Found
The requested document was not found on this server.

:confused:

En nu werkt ineens alles weer wel...:confused:

...gelukkig...:luvlove:

rplover
10 januari 2008, 14:38
.....zelfs zo goed dat er ongelezen berichten zijn die automatisch als gelezen verschijnen :D
Makkelijk, ik weet dus meer dan ik denk:teuflisch (dit om in navolging van Willem de cry(p)tische:rolleyes: toer op te gaan - en ja, dat is plagiaat;))

rplover
5 mei 2008, 10:02
En nog iets anders:

klaarblijkelijk is dit euvel nog niet de wereld uitgeholpen.
Onder het topic "beste recensie van de maand" heb ik er vooral last van.
Misschien heeft het wel te maken met hoe sommige leden een 'hyperlink' toevoegen, je kan dit op verschillende manieren.
De posts van Carpe Momentum komen niet door (de links) dus, die van Willem wel.
Kan dus zijn dat sommige leden op de verkeerde manier de hyperlink posten.
Is maar een gedachtengang die ik neerpen, kan er ook volledig naast zijn;)

Willem2
5 mei 2008, 10:15
klaarblijkelijk is dit euvel nog niet de wereld uitgeholpen.
Onder het topic "beste recensie van de maand" heb ik er vooral last van.
Misschien heeft het wel te maken met hoe sommige leden een 'hyperlink' toevoegen, je kan dit op verschillende manieren.
De posts van Carpe Momentum komen niet door (de links) dus, die van Willem wel.
Kan dus zijn dat sommige leden op de verkeerde manier de hyperlink posten.
Is maar een gedachtengang die ik neerpen, kan er ook volledig naast zijn;)

Eindelijk iets voor Tiga zodat hij thuis kan blijven :D ;)
Laat hem maar eens onderzoeken :cool:

Tiga
5 mei 2008, 18:10
Eindelijk iets voor Tiga zodat hij thuis kan blijven :D ;)
Laat hem maar eens onderzoeken :cool:

Volgens mij mag ik weer gaan buiten spelen:

Vergelijk deze url's eens. De eerste is van Willem en de tweede van Carpe Momentum

http://www.ijsberenforum.nl/forum/showpost.php?p=73470&postcount=135

http://ijsberenforum.nl/forum/showpost.php?p=73543&postcount=17

De tweede bevat geen www... Daar zou het wel eens aan kunnen liggen.

Willem2
5 mei 2008, 18:19
En mag Carpe nu nog steeds buiten spelen?

Ja hoor.
Big30 zal het wel aanpassen, die moet namelijk van zijn vrouw thuisblijven :D ;)

Big30
5 mei 2008, 18:19
Volgens mij mag ik weer gaan buiten spelen:

Vergelijk deze url's eens. De eerste is van Willem en de tweede van Carpe Momentum

http://www.ijsberenforum.nl/forum/showpost.php?p=73470&postcount=135

http://ijsberenforum.nl/forum/showpost.php?p=73543&postcount=17

De tweede bevat geen www... Daar zou het wel eens aan kunnen liggen.

Daar ligt het inderdaad aan heb zo even ook al een link moeten herstellen die aan hetzelfde euvel eed!

Gustomass
5 mei 2008, 18:38
Tja, nu zit Gusto ook met een lastig technisch probleempje.
Dat de zaakwaarnemers van ons aller Ijsberenforum erop gebrand zijn om ons veel gebruik te laten maken van dit forum , daar hoeft niks mis mee te zijn.

Maar om het uitloggen onmogelijk , dan wel moeilijk te maken, dat gaat Gusto een beetje te ver. ;)ben gek op klantenbinding, maar af en toe moet toch effe pissen en laat je je laptoippie niet graag ter ieders beschikking.

Nee, heel kort, jawel... het uitloggen wil niet meer lukken.
Hij geeft na het uitloggen bevestigen netjes aan dat de cookies verwijderd zijn, maar dan kom ik niet verder.

Weet iemand waar ik iets verkeerds doe??

Zit er best een beetje mee, want voor je het weet leest half Nederland mee, te beginnen bij mijn gezinsleden:teuflisch.

Lieve Mona....

Gustomass toch een beetje in verlegenheid gebracht...

ps ik had een heel wat originelere recensie voor ogen als zijnde mijn 888-ste bericht, maar de nood is nu een beetje groot...

Big30
5 mei 2008, 18:45
@GM,

Probeer eerst een zelf je cookies te verwijderen. Onder FF ga naar Extra/Prive gegevens opruimen en click dan cookies aan. Onder IE ga naar Extra/Interopties en dan bv. browse geschiedenis verwijderen (wordt pwd ook niet meer herkend bij de nick geloof ik).

Of gebruik Hitmanpro eens!
http://www.hitmanpro.nl/hitmanpro/

of http://www.ccleaner.com/
ook freeware geloof ik maar gebruik ik zelf niet.

Als iemand een beter ID heeft you 're wellcome! Tis gewoon een kwestie ben ik bang van je laptop zo af en toe een beetje schoon houden ... .
Die angaben sind ohne gewähr.

rplover
5 mei 2008, 19:56
Gewoon Hitmanpro volstaat.
Het beste wat er volledig gratis te krijgen is, en veel beter dan veel betalende cleaners ;)
Als antivirus gebruik ik AVFree, de standaardversie.
Nog nooit problemen gehad met mijn familieleden, bij deze dus...
Liefste mascotte ....(oei daar komt hij al aangestormd) :teuflisch

Silvester
5 mei 2008, 20:52
....http://www.ccleaner.com/
ook freeware geloof ik maar gebruik ik zelf niet....

Is inderdaad freeware, werkt super, is op veel manieren in te stellen, verwijderd alles met Gutmann 35 passes...

Is tevens een registerschoonmaaktool, je kunt er software- en opstartprogramma's mee verwijderen, werkt supersnel, kortom ideaal stukje handig gereedschap.

P.s., doet deze post ook mee aan beste recensie v/d maand?? :smile2:

rplover
5 mei 2008, 21:04
Hitman Pro en ccleaner volstaan om voor normale gebruikers hun gegevens te wissen, voor als hun ega, kind, of gewoon indien je baas even je pc gebruikt.
voor domme bazen (en zo lopen er wel wat rond) is er in firefox een tooltje, onder extra, privégegevens opruimen, en dat volstaat meestal wel.

Let wel op dat geen enkele van deze programma's (hitman Pro en ccleaner) ook maar iets van je harde schijf wist.
Zelfs een goede oude format c, of een low level format volstaan in die gevallen niet. Alles is terug te halen van een harddisk, wat er ooit heeft opgestaan. En dan bedoel ik echt alles.
Neen, ben geen misdadiger, of wil niemand bang maken, maar als je een slimmerd en een streverke als helpdesker hebt op je werk, dan is niks van je surfgeheugen of bezochte, gedownloade dingen geheim.
De enige manier om je pc voor die overijverige helpdesker leeg te maken, is fysiek geweld gebruiken op je harddisk :crash::Big_gun::uzi::slaap::dance[1]:
Dus in het extreemste geval, vermorzelen dat ding.
Ik ga weer te ver zeker? :teuflisch

Jansen
5 mei 2008, 23:45
Nou dan zal rplover nu wel Hyper link gaan worden :rofl::rofl:

ja ja vriend ik wacht al op je reactie dat ik natuurlijk weer ........ben en jij..........dus niet meer .........;)

P.S. ik neem mijn laptop mee als ik ga pissen !!!!!!!!!!!!!!

Jack42
6 mei 2008, 06:53
Lees dit (http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=10276&highlight=hitman+pro) eens door (let vooral op punt twee en drie) en dan kom je misschien tot de conclusie dat Hitman Pro niet zo goed is.

Beter enkele onderdelen van Hitmanpro los installeren naast je antivirus scanner zoals:

- Adaware SE Personal
- Spybot Search and Destroy
- AVG Anti Spyware

Daarnaast zijn Spywareblaster en Spywareguard goede aanvullende programma's alsook het eerder genoemde C(rap)cleaner.

Alle programma's zijn freeware.

Deze programma's gebruik ik al vele jaren en heb nooit problemen. En ik download en surf wat af over het net. (jaja ook kleverig)

neukie
6 mei 2008, 12:33
Ik heb heb ALL deze probs niet.

IE6 en McAfee Scanner en FW. Meer heb ik niet. Bij IE7 heb ik wat probs.

De redenen bij je probs: Ik weet het niet als elke van jullie zeker een ander configuratie heeft.

Wis cookies
en
wis allet wat niet brodnodig is.

En dan wissel eens de browser. Misschien is de browser kapot. Dat had ik eens.

Cupido
6 mei 2008, 21:37
Ik had het probleem met opnieuw inloggen zojuist ook met een doorverwijzing in een bericht van Carpe momentum:

https://www.ijsberenforum.com/forum/showpost.php?p=73791&postcount=6

Maar als je de .com in de url wijzigt in .nl gaat alles goed.

http://www.ijsberenforum.nl/forum/showpost.php?p=73791&postcount=6

Wie dat wijzigen zou moeten doen weet ik niet, maar het werkt wel!

Gr.
Cupido

Big30
6 mei 2008, 22:12
Ik had het probleem met opnieuw inloggen zojuist ook met een doorverwijzing in een bericht van Carpe momentum:

Maar als je de .com in de url wijzigt in .nl gaat alles goed.

http://www.ijsberenforum.nl/forum/showpost.php?p=73791&postcount=6

Wie dat wijzigen zou moeten doen weet ik niet, maar het werkt wel!

Gr.
Cupido

Ik heb het maar gewijzigd! Maar wel vreemd dat als CM een link plaatst deze steeds niet werkt :eek:!!

neukie
7 mei 2008, 17:01
Ik heb het maar gewijzigd! Maar wel vreemd dat als CM een link plaatst deze steeds niet werkt :eek:!!

dat is G E E N foutje van de forum-software!!

rplover
7 mei 2008, 18:03
dat is G E E N foutje van de forum-software!!
Neen, dit is een foutje van hosting, com en nl geven wel meer problemen.
Als iedereen inlogt op de com ext, is het probleem ook van de baan ;)

seksenfun
22 april 2009, 21:15
Wat zou het praktisch zijn al alle ongelezen berichten zouden gemarkeerd blijven als ongelezen zolang je ze nog niet gelezen hebt. Het klinkt misschien effe wat onnozel maar is eigenlijk héél logisch, toch?
Stel: je hebt vanavond laat niet zo veel tijd meer óf je vrouwtje komt plots binnen :eek:... je klikt snel op "sluiten" en de volgende dag open je opnieuw het forum (rustig en alleen). Van de 50 berichten die je gisteren nog moest lezen, las je er al lukraak 20. De overige 30 berichten wil je vandaag lezen. Helaas, pindakaas (om het maar een op zijn Hollands te zeggen ;)) zijn al de berichten van gisteren, die je nog niet las, gemarkeerd als gelezen. Het is te zeggen: enkel de nog niet gelezen berichten van vandaag staan vetgedrukt.
Op een Vlaams prostitutieforum (ik wil de naam niet vernoemen :smile2:) is dit wel het geval. Daar blijven ongelezen berichten steeds als ongelezen staan, zolang je ze niet las (al is dat wéken).

Picasso 1
22 april 2009, 22:00
Wat zou het praktisch zijn al alle ongelezen berichten zouden gemarkeerd blijven als ongelezen zolang je ze nog niet gelezen hebt. Het klinkt misschien effe wat onnozel maar is eigenlijk héél logisch, toch?
Stel: je hebt vanavond laat niet zo veel tijd meer óf je vrouwtje komt plots binnen :eek:... je klikt snel op "sluiten" en de volgende dag open je opnieuw het forum (rustig en alleen). Van de 50 berichten die je gisteren nog moest lezen, las je er al lukraak 20. De overige 30 berichten wil je vandaag lezen. Helaas, pindakaas (om het maar een op zijn Hollands te zeggen ;)) zijn al de berichten van gisteren, die je nog niet las, gemarkeerd als gelezen. Het is te zeggen: enkel de nog niet gelezen berichten van vandaag staan vetgedrukt.
Op een Vlaams prostitutieforum (ik wil de naam niet vernoemen :smile2:) is dit wel het geval. Daar blijven ongelezen berichten steeds als ongelezen staan, zolang je ze niet las (al is dat wéken).

Bij Statistieken Laatste Posts kun je nu alleen 1 of 20 kiezen (wel verdomd beperkt). Als dat veld nu een vrij invulbare veld was of uitgebreid met grotere aantallen dan zou je bijv de laatste honderd berichten kunnen selecteren.
Zowieso kun je nu de laatste 20 berichten selecteren ongeacht of je ze gelezen hebt.

Silvester
22 april 2009, 22:02
Volgens mij hebben de meeste fora een in te stellen optie in de trand van:
"Markeer alle berichten als gelezen".
Dan blijft alles als ongelezen staan, en bepaal je zelf wanneer je wilt http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/a065.gif .
Voor de serverbelasting maakt het geen bal uit, voor de betrapte lezende ijsbeer is deze optie wel een uitkomst inderdaad!

Is misschien wat voor te zeggen om hier even naar te kijken?
Misschien vindt Willem dit knopje wel ergens? http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/g015.gif