Oorspronkelijk geplaatst door
sofaking
Ik vind het erg jammer dat men zo een overdreven melodramatisch einde aan het CUUP verhaal moest breien. Daardoor weet men niet meer wat er van de rest van het verhaal waar is en wat verzonnen of overdreven is. Nu is het een parabel eerder dan een ervaring en dat laatste lijkt mij nog altijd nuttiger om mensen te waarschuwen voor reële gevaren dan het eerste.
(Tja als dit verhaal zich in Mogadishu afspeelde zou ik het nog kunnen geloven, maar in Duitsland wandel je niet zomaar weg van een vrouw die zich net onder een bus geworpen heeft. In elk Westers land komt er dan een oproep tot getuigen, gaan ze het leven van dat meisje onderzoeken en kan je gewoon niet ontsnappen aan een identificatie zodat je uiteindelijk bij een onderzoeksrechter moet gaan uitleggen wat jij daar met die dame stond te doen net voor haar zelfmoord. Als hij al niet ter plaatse meegevoerd zou zijn door politie... Daarmee is zijn voordien geheime clubleventje ineens ook bij alle verwanten gekend, dus het verhaal van de mlserie voor de verteller zou hier nog maar pas beginnen.
Dus, CUUP, of als die hier niet meer is, één van de moderators, ik zou aanraden om te eindigen met wat er echt gebeurd is en het verhaal voor zichzelf laten spreken.)