Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Last Online
    25 juni 2007 @ 17:54
    Discussies
    90
    Thanks
    0

Idee Een bezoek aan Haarlem, Alkmaar en Amsterdam

Voor een keer gingen we eens iets totaal anders proberen dan ijsberen.
    Afgesproken met de gids van dienst, en deze ergens in Nederland gaan oppikken. Dan zijn we richting Haarlem gereden. Willem2 zegde nog dat het niks was, maar ik wilde het wel eens gezien hebben.

Haarlem is 3 straatjes groot + een sexshop (COCONUTS).
    De korte begijnenstraat, daar heb je 6 ramen.
    Het steegje (een passage in de korte begijnenstraat) nog eens 5 ramen, en het poortje (ook een passage van de begijnenstraat) moet nog eens 10 à 12 ramen geweest zijn, maar dat was 6 euro inkom en dat hebben we maar gelaten. We hebben in totaal 2 dames gespot. In Haarlem valt veel te beleven, maar niet op wandelgebied!

Van Haarlem zijn we naar Alkmaar gereden, hier hadden ze echte belgische frites, die heb ik dan ook maar aan een test onderworpen.

Het RLD in Alkmaar is 1 straat, de Achterdam. In deze straat heb je vele ramen, en ook passages, een doolhof noemde Willem2 het. Ik heb er geen id van hoeveel ramen Alkmaar telt, maar ik denk toch zeker een stuk of 70 als je alles bij elkaar optelt. De beginprijs ligt hier op 35 euro. De service hier is zeer goed voor een raambuurt.

Vanuit Alkmaar zijn we dan naar Amsterdam gereden. Druk,druk,druk.

In Amsterdam aangekomen vertelde Willem2 me dat er 3 RLD's zijn in Amsterdam: De Wallen, Het singelgebied en de Ruysdeelkade.
    We zijn eerst maar eens over de Wallen gaan lopen, dit is totaal NIET te vergelijken met enig ander wandelgebied kwestie ramen (ok, in het skw heb je ook toeristen en stelletjes, maar zeker niet in deze mate), Groepen dronken engelsen die vrijgezellenfeestjes komen vrieren, groepen Spaanse en Chinese toeristen. De cafés , coffééshops en eetkraampjes draaien goed vanwege de toeristen.
    Willem en ik waren nog geen kwartier aan het wandelen of we kwamen Picasso_1 tegen . Dan maar ene gaan drinken. De Cock ( met c-o-c-k en een cockring) was een half uur later ook present. nog een Half uurtje later troffen we goodbar en maat20. Met 2 ervaren gidsen en een detectieve zijn we dan het singelgebied (geen toeristen, oef) gaan onderzoeken. Ze wisten me te zeggen dat je hier betere service kreeg. Op de wallen sta je op 10 minuten buiten voor 50 euro, hier trek je het iets langer waren hun woorden. Alhoewel die good old goodbar en een ervaren rat als maat20 natuurlijk overal wel toppertjes weten zitten. Na het bezoek aan het Singelgebied hebben we onze makkers goodbye gezegd, en zijn we richting auto gegaan.

Het was een geslaagde maar vermoeidende dag.
    Laatst gewijzigd door 099; 3 september 2006 om 17:33

Last Online
    13 mei 2010 @ 23:35
    Discussies
    9
    Thanks
    0

Standaard

Hoi 099,

een mooie uiteenzetting en het was een leuke spontane bijeenkomst, dit keer dichter bij mijn huis .

En weet je...... je hebt het tenminste meegemaakt, is ook wel wat waard.

Ik wil jullie nog danken voor de melding en het was erg gezellig en alleen wat kort maar dat is een wip ook .

Groeten en tot :wink: .

De Cock en zijn ring.

Last Online
    2 juli 2010 @ 22:08
    Discussies
    6
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 099
    Het was een geslaagde maar vermoeidende dag.
    Dat kan ik me voorstellen 099.......Maar het was ook gezellig

Goed, je bent veilig thuis gekomen, IJsberen zijn kilometervreters, Maat20 doet met zijn fiets .

Volgende keer moeten jullie maar wat vroeger naar Amsterdam komen, want zoals Goodbar ook al zei:

De lekkerste wip maak je zo tegen een uur of vijf
    Grtz,

Maat20
    Maatje past in elk gaatje :D :D

Last Online
    Vandaag @ 20:55
    Discussies
    4640
    Thanks
    46

Standaard Rondje Nederland

Ja dat was me het dagje wel. We hadden enorm veel geluk met het weer want de hele week daarvoor was het alleen maar regen maar deze middag was het prachtig wandelweer.
    Ik ontmoette 099 in Utrecht bij een wegrestaurant. Nadat we elkaar omhelst hadden en nog een broodje hadden gegeten gingen we op weg.
    Eerste stop zou Haarlem worden. Ondanks dat het vrijdag was, was het voor nederlandse begrippen nog vrij rustig op de wegen dus we waren er zo. Wat lastiger werd het in Haarlem. Eerst trachten je auto op te eten en dan op weg naar de beroemde ramenbuurt van Haarlem.
    Ik was er zo'n 8-10 jaar geleden een keer langs gelopen met mijn vriendin. Toendertijd had het niet veel indruk op mij gemaakt. Ik wist daarom de weg niet meer naar de ramenbuurt van Haarlem :o . Ja globaal. Ons belgje die al behoorlijk onder de indruk was van de mooie stad Haarlem ging het daarom even vragen in een seksshop. In onvervalst nederlands vroeg hij dus de weg naar de mooie ramenbuurt. Wij bleken er al te zijn :D .
    De Haarlemse ramenbuurt is klein, maar erg mooi opgezet. In het steegje zat één thaise dame die ons wel billenkoek wilde geven. Maar omdat we nog heel wat moesten lopen die dag hebben we bedankt voor die eer. Bij het poortje zaten twee dames. Eén afrikaanse dame boven en een zuidamerikaanse beneden. Hebben even overwogen om 6 euro in die draaideur te gooien maar uiteindelijk besloten die euro's uit te geven in het Frans Hals Museum. Wij weten bijna zeker dat het daar beter aan besteed was :D

Na het museumbezoek zijn we naar Alkmaar gereden. Vanwege allerlei opbrekingen en de kermis konden we niet 1,2,3 de parkeergarage de Karperton bereiken. Door wat verkeersovertredingen te begaan ( 099 houdt wel van zandpaden ) zijn we er toch gekomen.
    Eerst even wat trachten te eten. Pannenkoekenhuis !! Nou dat schoot helemaal niet op. Geen bediening dus eff plassen en weg waren we weer. Dan maar Vlaamse Frieten eten . Op een lege maag kan je niks doen volgens 099.
    Omdat ik in Alkmaar gewoond heb ken ik de Achterdam redelijk goed. Ik was echter lang niet daar geweest en het aanbod is toch enorm anders geworden. Ik wil niet overkomen als iemand die zegt dat alles vroeger beter was maar in dit geval klopt het wel. Het was vroeger beter. Meer variatie , meer nederlandse dames en ook wel mooiere dames. Ik vond dat er redelijk wat oosteuropese dames zaten. Hongaars/Pools/Tjechisch en dan nog wat ZuidAmerikaans en een verdwaalde Afrikaanse. De dames uit nederland waren op deze vrijdagmiddag op één hand te tellen.
    Omdat 099 een mooie meid had gezien, voor hem een echte optickfick. Een dame dus met een behoorlijke bos hout voor de deur en redelijk wat kilo's aan de haak , werd ik om een boodschap gestuurd zodat hij zijn werk kon gaan doen :D . Ik heb maar een paar keer rondgelopen en daarna even over de kermis. Ik zag daar leukere dames :D .
    Nadat 099 zijn plicht had gedaan. Hij was uitermate tevreden over hetgeen hem was aangeboden, hebben we Alkmaar weer verlaten , niet voordat we eerst even om het mooie nieuwe stadion van AZ waren gereden .........

( later meer over Amsterdam .........)

Tot zover gegroet

Willem2 :wink:
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Vandaag @ 20:55
    Discussies
    4640
    Thanks
    46

Standaard Amsterdam krijgt café met Baantjerbar

AMSTERDAM - Liefhebbers van de misdaadserie Baantjer zullen hem waarschijnlijk wel herkennen. De bekende bar in café Lowietje waar rechercheur De Cock en zijn assistent Vledder regelmatig aan stonden terwijl ze een drankje dronken. In de Warmoesstraat in de binnenstad van Amsterdam komt binnenkort een nieuw café waarin een replica van deze bekende bar komt te staan.

Het originele exemplaar staat echter in een kroeg in de Jordaan.

De kopie in de binnenstad ligt op een steenworp afstand van het politiebureau waar rechercheur Appie Baantjer jarenlang werkte, maakte uitbater Brouwerij Stamhuis en Historisch Stadscafé Heffer donderdag bekend.

(ANP)

Waarom hier geplaatst ?
    Tja , dat doet mij herrineren aan ons bezoek aan Amsterdam......
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten