Pagina 13 van 77 EersteEerste ... 3910111213141516172363 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 325 van 1902

Discussie: Turkije

Last Online
    Vandaag @ 18:00
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    In de onderhandlingen heeft TR zelfs voorgesteld om 12 miljard te geven aan de EU voor vluchtelingenopvang. Dus EU moet niet gaan zitten zuren over de visumplicht.
    Andersom. Kan me niet voorstellen dat TR 12 miljard geeft aan de EU
    TR heeft wel veel geld aan de 'vluchtelingen' uitgegeven maar dat lijkt mij niet meer dan normaal. Het is namelijk broedervolk en bij de 'groot turkse' gedachtengang begrijpelijk. "Groot TR" strekt zich uit van Istanbul tm de chinese muur ofzoiets. Een hele rare gedachtengang is dat....
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

2. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

pret ( 1 augustus 2016)

Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Discussies
    192
    Thanks
    5.379

Standaard

Willem je bedoelt waarschijnlijk het grote ottomaanse rijk, in die tijd waren daar ook Koerden , Zaza en andere volken bij betrokken Waarvan de Koerden nog steeds hun deel opeisen, al dan niet terecht....,Turkmenen hebben ook al weer een tijdje een eigen staat net zoals de Armeniërs.

Last Online
    Vandaag @ 17:15
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Andersom. Kan me niet voorstellen dat TR 12 miljard geeft aan de EU
    TR heeft wel veel geld aan de 'vluchtelingen' uitgegeven maar dat lijkt mij niet meer dan normaal. Het is namelijk broedervolk en bij de 'groot turkse' gedachtengang begrijpelijk. "Groot TR" strekt zich uit van Istanbul tm de chinese muur ofzoiets. Een hele rare gedachtengang is dat....
    Hahaha volgens mij kan TR ook dat bedrag niet geven aan EU. Anyway Turken zijn nu eenmaal goede onderhandelaars en met EU is vrijstelling van visumplicht nu eenmaal afgesproken waaaan de EU zich dient te houden.

Nou TR is weliswaar tot aan Wenen gekomen maar niet tot aan de Chinese muur voor zover ik weet Neemt niet weg dat velen volkeren zich verbonden voelen met Turkse geachtengoed. Op zich is dat niet zo gek, want toen Ottomanen een wereldmacht waren werd iederenn die het Ottomaanse Rijk erkende gelijkwaardig en rechtvaardig behandeld ongehact hun afkomst, ras en godsdienst

Last Online
    Vandaag @ 13:00
    Discussies
    102
    Thanks
    5.504

Standaard

Rel tussen Turkije en Italië over onderzoek naar zoon Erdogan

Turkije en Italië zijn in een diplomatieke rel verwikkeld na uitspraken van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan. Erdogan eist dat het justitiële onderzoek naar zijn zoon Bilal per direct wordt gestaakt. De Italiaanse premier Matteo Renzi lijkt niet onder de indruk.

Erdogan haalde dinsdag uit naar de Italiaanse justitie in een interview met tv-zender Rai 24. Die doen onderzoek naar zijn zoon Bilal, omdat de 35-jarige Turk wordt verdacht van het witwassen van geld. Twee weken geleden werd besloten dat onderzoek met zes maanden te verlengen. Volgens de president kunnen Italiaanse rechters zich ‘beter zorgen maken over het aanpakken van de maffia dan over mijn zoon’.

Zoon kwam naar Italië met grote sommen geld

Bilal Erdogan, een van de vier kinderen van Recep, verhuisde vorig jaar september naar Bologna. De officiële reden was om de studie die hij in 2007 onderbrak, af te maken. Justitie kreeg even daarna een tip van een Turkse zakenman dat Bilal grote sommen onrechtmatig verkregen geld vanuit Turkije naar Italië had gebracht.

Niet voor het eerst

De beschuldigingen aan het adress van Bilal komen niet uit het niets. Eerder beweerde Rusland al dat de zoon van Erdogan profiteerde van illegale oliehandel met Islamitische Staat. Bilal beschuldigde daarop de Russen.

De zakenman, Murat Hakan Uzan, beweert dat Bilal helemaal niet in Italië was om te studeren, maar om de illegale activiteiten van de familie Erdogan te organiseren. Nadat een onderzoek werd opgestart, vluchtte de zoon van de Turkse president het land uit. Volgens persbureau Reuters zit Bilal momenteel weer in Turkije en kan hij worden opgepakt als hij terugkeert naar Italië.

Erdogan vindt zoon ‘een briljant man’, maar Italiaanse premier slaat terug

‘Mijn zoon is een briljant man en toch wordt hij beschuldigd van witwaspraktijken,’ zei Recep Tayyip Erdogan op Italiaanse televisie. Het gerechtelijk onderzoek kan ‘zelfs de relatie tussen Turkije en Italië beschadigen’, dreigde hij.

De Italiaanse premier Renzi liet blijken dat hij Erdogan niet zomaar kritiek laat spuien op de rechtsstaat. ‘Rechters beantwoorden aan de Italiaanse grondwet en niet aan die van de Turkse president’, schreef Renzi op Twitter. ‘Dit systeem noemen we de rechtsstaat en we zijn er trots op,’ aldus Renzi.

http://www.elsevier.nl/buitenland/ac...n-zoon-335006/

Niet bepaald pret-tig nieuws rondom Erdogan.

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Zweedse ex-premier: EU-leiders hadden naar Turkije moeten gaan

De voormalige Zweedse minister president Carl Bildt heeft dinsdag de reactie van de EU op de gefaalde couppoging in Turkije op 15 juli, veroordeeld. Hij vraagt zich af of Brussel slaapt of onwetend is.

Bildt, die in de jaren 1990 vrede probeerde de brengen in het voormalige Joegoslavië, zei dat EU-leiders “Lauw antwoordden” op de poging tot een staatsgreep in Turkije.

In een artikel getiteld “Europa, sta op voor Erdogan” voor de website Politico, zet hij vraagtekens bij de tijd die EU-leiders nodig hadden om de coup af te wijzen, waarvan Turkije zegt dat het is uitgevoerd door aanhangers van de voortvluchtige prediker en sekteleider Fethullah Gulen.

“Er was geen EU-vertegenwoordiger te zien, die nadien naar Turkije is gevlogen om het tot de EU toetredende land te steunen, dat geconfronteerd werd met de ernstigste bedreiging van haar grondwettelijke orde tot dusver,” zei hij.

“In plaats daarvan begonnen Europese leiders onmiddellijk maatregelen van de Turkse autoriteiten om de machtscentra’s van elementen te ontdoen die geassocieerd worden met de Gulen-beweging, in twijfel te trekken”.

Toen Turkije gevraagd had om af te wijken van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, huilden EU-leiders met afkeuring, vergetend dat Frankrijk exact hetzelfde deed na de terreuraanslagen in Parijs in november. Er is geen twijfel mogelijk over het recht van Turkije om maatregelen te nemen en zichzelf te beschermen tegen de krachten die proberen om de grondwettelijke orde omver te werpen”.

Bildt, die diende als premier van Zweden tussen 1991 en 1994 en als minister van Buitenlandse Zaken tussen 2006 en 2014, zei dat een succesvolle coup een grotere bloedbad tot gevolg gehad zou hebben, terwijl coup-militairen de anti-coup demonstranten in de straten van Ankara en Istanbul zouden onderdrukken en wat mogelijk ook had kunnen leiden tot het uitbreken van een burgeroorlog.

“Miljoenen Turkse burgers die het geweld ontvluchtten, chaos en dood zouden zich bij de meer dan 2 miljoen Syrische vluchtelingen hebben gevoegd onderweg naar Europa,” voegde hij eraan toe. “De EU zou nu met een vluchtelingencrisis groter dan die in 2015 te maken hebben gehad.”

De co-voorzitter van de Europese Raad van Buitenlandse Zaken zei dat Europa haar morele autoriteit dreigde te verliezen als het zich niet specifiek bezighoudt met het omgaan met de coup zelf.

Hij voegde daaraan toe: “De EU zou vandaag in een betere positie hebben verkeerd wanneer EU-leiders onmiddellijk naar Turkije waren gegaan om hun ontzetting over de coup uit te spreken, het Turkse volk te feliciteren voor het afwenden ervan en de president, de regering, de leiders in het Turkse parlement te ontmoeten en te bespreken hoe er collectief een democratisch en Europees pad veiliggesteld kan worden voor Turkije”.

http://dutchturks.nl/zweedse-ex-prem...e-moeten-gaan/

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Duitse journalist schaamt zich voor collega’s over berichtgeving Turkije

Een Duitse journalist zei dinsdag dat hij “Walgt” van de berichtgeving in zijn land over het protest in Keulen tegen de couppoging in Turkije op 15 juli.

“Duitse journalisten hebben niet voldaan aan de ethische en morele normen van de journalistiek, terwijl ze verslag deden over Turkije in de laatste dagen, weken, maanden en jaren,” schreef freelance journalist Martin Lejeune in een brief aan persbureau Anadolu Agency.

“Ik was aanwezig op de demonstratie en ik zag geen Fascisten,” zei Lejeune, daaraan toevoegend dat verslaggeving van Duitse media bestaat uit anti-Turkse propaganda.

De lokale krant Kölner Stadtanzeiger noemde het protest in één van de krantenkoppen “Erdogan supporters schreeuwen voor de doodstraf in Turkije”.

“Er waren slechts een paar mensen die dat in de vier uur tijd één of twee keer riepen. Het creëren van zo’n krantenkop is onnodig,” zei hij.

De leidende Duitse krant, Frankfurter Allgemeine Zeitung, publiceerde de krantenkop “Zelfs clowns willen niet meer naar Turkije reizen”.

Berliner Zeiting sprak in één van haar artikelen op de dag na de demonstratie van “Het blijven barbaren”.

De Oostenrijkse krant ÖSTERREICH kopte op de voorpagina met “Turken bedreigen kanselier Kern”. “Het klinkt alsof alle Turken een bedreiging zijn voor de premier van Oostenrijk,” zei Lejeune.

De Duitse tabloid “BZ” publiceerde op dinsdag de kop: “Erdogan is een chanteur!”

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan, die op het nippertje een moordaanslag ontvluchtte tijdens de nacht van de dodelijke couppoging, heeft het westen bekritiseerd om het gebrek aan steun aan zijn land na de couppoging.

“Het is belachelijk hoe overduidelijk de Duitse pers intimidatie tegen de gekozen staatshoofd van de Turkse Republiek verspreidt. Dit heet liegen en het verspreiden van valse feiten over Turkije die zojuist haar democratie met succes heeft verdedigd”, aldus Lejeune.

“Deze verschrikkelijke leugens over het moedige Turkse volk en het land wiens volk haar wens naar vrijheid heeft bewezen, moeten stoppen,” zei Lejeune in de brief die hij aan het Turkse persbureau AA richtte.

Bron: AA/DutchTurks

“Het is walgelijk hoe de Duitse media verslag doen over Turkije in het algemeen en in het bijzonder over de demonstratie van de Vrienden van de Turkse Democratie zondag in Keulen,” zei Lejeune.

Zondag kwamen duizenden Turken die in Duitsland leven, bijeen in Keulen om de couppoging te veroordelen, waarbij 230 mensen om het leven kwamen en 2.200 mensen gewond raakten.

“Voor het eerst schaam ik me echt – als een Duitse journalist – voor de meeste journalisten in Duitsland die aan zulke onterende en oneerlijke berichtgeving doen, zoals ik het me nooit had kunnen voorstellen,” zei Lejeune.

Hij zegt dat Duitsland’s grootste dagblad, ‘Der Tagesspiegel”, de Turkse demonstranten omschreef als “Vrouwen, kinderen en fascisten”.

Last Online
    4 april 2025 @ 15:15
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

... schreef freelance journalist Martin Lejeune ...
    Van deze frequente Hamas-Supporter was al langer bekend dat hij bij voorkeur de kant van islam-fascisten kiest. Niet raar daarom dat hij ook een lans breekt voor de seniele sultan en z'n zwakzinnige aanhangers.

J.W.
    Keep on Walking.....

Last Online
    Gisteren @ 10:01
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Een tipje van de sluier:

In een interview wordt aan Martin Lejeune gevraagd naar zijn mening dat Hamas bewust burgers als menselijk schild inzet en dat ze slachtoffers op de koop toenemen. Zijn antwoord: "Ik heb dat nooit met eigen ogen gezien maar ik kan je vertellen dat dat een grove propagandaleugen is". Vervolgens vraagt de journalist waarom dat een propagandaleugen is waarop hij antwoordt: "Hamas heeft me dat zelf verteld" ! ! !

Vreemd als je bedenkt dat Hamasleider Sami Abu Zuhri zegt dat "De tactiek om inwoners van Gaza te gebruiken als menselijk schild, prijzenswaardig is en effectief tegen Israël." Hij voegt daaraan toe: "De politiek om mensen te confronteren met de Israëlische oorlogsvliegtuigen met hun onblote borst, met het doel om hun huizen te beschermen, heeft bewezen efficient te werken tegen de bezetting. Ook weerspiegelt deze politiek het karakter van het moedige, dappere volk. Wij van Hamas roepen ons volk op om deze politiek over te nemen met het doel om de Palestijnse huizen te beschermen."

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Muslim worshippers performing `Eid Al-Fitr prayers early Tuesday, July 5, at Arresala mosque in Berlin were surprised when famous German journalist Martin Lejeune came forward to announce his reversion to Islam, pronouncing shahada in front of hundreds of Muslims.
    Pronouncing the shahada, or declaration of faith, Lejeune was congratulated by Muslim worshippers.
    http://aboutislam.net/muslim-issues/...rts-islam-eid/
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    2 augustus 2024 @ 22:56
    Discussies
    8
    Thanks
    39

Standaard

Hmmm, een nieuwe broer ...

Ik bin echter niet blij mee ... Gewoon hebben wij meer dan volldoende mislukkelingen ...

Last Online
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    شخص أبله، أحمق، غبي
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Hehehe zie dat mijn laatste post nogal wat teweeg heeft gebracht. Zelfs Big en BS posten Arabische berichten. Dus wat ik er uit begrijp is dat er geen waarde wordt gehecht aan de woorden van deze journalist omdat hij Hamas aanhanger zou zijn. Is dat niet net zoiets als dat ik geen waarde hecht aan Zionistische berichtgevingen?

Last Online
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Hehehe zie dat mijn laatste post nogal wat teweeg heeft gebracht. Zelfs Big en BS posten Arabische berichten. Dus wat ik er uit begrijp is dat er geen waarde wordt gehecht aan de woorden van deze journalist omdat hij Hamas aanhanger zou zijn. Is dat niet net zoiets als dat ik geen waarde hecht aan Zionistische berichtgevingen?
    Ik wil wel happen.
    Er wordt door B30 als door mij nergens beweert geen waarde te hechten aan de woorden van die journalist. We presenteren louter wat verifieerbare feiten. In mijn geval dat deze kerel iets beweert in een interview dat volledig wordt tegengesproken door een Hamasleider en in de geciteerde link dat hij blijkbaar terugkeert naar het voor hem ware geloof. Aan dit soort merkwaardige hersenkronkels hecht ik juist zeer veel waarde omdat het een indicatie kan zijn dat deze man de objectiviteit uit het oog is verloren.
    Dat jij geen waarde hecht aan Zionistische berichtgevingen zou eveneens kunnen duiden op de beginstadia van de ontwikkeling van een blinde vlek. Ik lig daar verder niet wakker van. Zolang je maar geen blinde vlek in de saunaclub ontwikkelt. Er zouden dan een boel aantrekkelijke dames aan je neus voorbij kunnen gaan.

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Geen idee wat iemand bedoelt met "zionistische berichtgeving", past een beetje in een verwerpelijk gedachtengoed waar men het ook graag had over entarte kunst en andere begrippen die niet in een democratische rechtsstaat passen.

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Ik wil wel happen.
    Er wordt door B30 als door mij nergens beweert geen waarde te hechten aan de woorden van die journalist. We presenteren louter wat verifieerbare feiten. In mijn geval dat deze kerel iets beweert in een interview dat volledig wordt tegengesproken door een Hamasleider en in de geciteerde link dat hij blijkbaar terugkeert naar het voor hem ware geloof. Aan dit soort merkwaardige hersenkronkels hecht ik juist zeer veel waarde omdat het een indicatie kan zijn dat deze man de objectiviteit uit het oog is verloren.
    Dat jij geen waarde hecht aan Zionistische berichtgevingen zou eveneens kunnen duiden op de beginstadia van de ontwikkeling van een blinde vlek. Ik lig daar verder niet wakker van. Zolang je maar geen blinde vlek in de saunaclub ontwikkelt. Er zouden dan een boel aantrekkelijke dames aan je neus voorbij kunnen gaan.
    No worries die blinde vlek zal zich niet snel ontwikkelen bij mij. Ik raadpleg allerlei bronnen (ja ook Zionistische en complottheorieën) om tot een beeldvorming te komen en mening te vormen bij bepaalde zaken. Ik laat me ook niet snel beïnvloeden door de geraad gepleegde bronnen. Blinde vlekken in de saunaclub ontstaan alleen als ik botergeil ben.

image.jpg

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Geen idee wat iemand bedoelt met "zionistische berichtgeving", past een beetje in een verwerpelijk gedachtengoed waar men het ook graag had over entarte kunst en andere begrippen die niet in een democratische rechtsstaat passen.
    Voor zionistische berichtgeving zie mijn laatste post onder topic "post hier he favoriete complot". https://www.ijsberenforum.com/forum/...344#post500344

Net zoals nationalistisch socialisme is Zionisme ook een verwerpelijke gedachtengoed.

Last Online
    15 september 2017 @ 07:17
    Discussies
    93
    Thanks
    240

Standaard

Duitse liberalen: optreden Erdogan lijkt op de nazi’s

De voorzitter van de Duitse liberale partij FDP heeft het optreden van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan na de mislukte coup van vorige maand vergeleken met de machtsgreep van de nationaalsocialisten in Duitsland in 1933.

Volgens Christian Lindner bouwt Erdogan aan een autoritair regime waarin alle macht bij hem zelf ligt, zei hij tegen Bild am Sonntag. ‘Omdat de rechten en vrijheden van het individu niet langer van belang zijn, kan hij geen partner van Europa zijn,’ voegde hij eraan toe.

Rijksdagbrand

De FDP-voorzitter ziet parallellen tussen Erdogans gedrag en de nasleep van de Rijksdagbrand in 1933, aangestoken door de Nederlandse communist Marinus van der Lubbe. De nazi’s noemden de brand in het Duitse parlementsgebouw een complot van de communisten tegen de regering, en gebruikten dat vervolgens om het inperken van burgerrechten te kunnen rechtvaardigen.

Adolf Hitler kwam naar aanleiding van de brand met noodwetgeving, zodat hij ‘de orde kon herstellen’ en de toen nog aanwezige communistische en socialistische oppositie tegen zijn steeds dictatorialer wordende regime buitenspel kon zetten. In maart 1933 werd de NSDAP vervolgens de grootste partij met 44 procent van de stemmen. Vanaf 1934 (na nieuwe verkiezingen in november 1933) speelde de Rijksdag geen rol meer.

Gezuiverd

Na de mislukte staatsgreep van vorige maand bepaalde Erdogan dat staatsinstellingen, maar bijvoorbeeld ook het onderwijs en in het rechtssysteem, moesten worden gezuiverd van aanhangers van Fethullah Gülens Hizmet-beweging. Die zou achter de poging tot staatsgreep zitten. Duizenden mensen zitten na de mislukte putsch in de gevangenis.

Op de eerste dag van het nieuwe jaar had de Turkse president een aantal vleiende woorden over voor het ‘effectieve’ Duitsland van Hitler.
    ‘Presidentiële systemen zijn effectiever en succesvoller dan parlementaire,’ zei de president. ‘Er zijn voorbeelden van in de wereld. Je ziet het als je kijkt naar het Duitsland van Hitler.’

Erdogan wil maar wat graag een presidentieel systeem invoeren – dat hem dus aanzienlijk meer bevoegdheden en macht zal opleveren. De neergeslagen staatsgreep en de nasleep ervan bieden hem die kans.

http://www.elsevier.nl/buitenland/ac...-nazis-336573/

Last Online
    Discussies
    238
    Thanks
    13.671

Standaard

Net zoals nationalistisch socialisme is Zionisme ook een verwerpelijke gedachtengoed.
    Hoezo? Sec is het de garantie voor en het streven door Joden dat zij in een bepaald gebied veilig en beschermd kunnen wonen, werken kortom leven volgens eigen tradities. Dat dit gebied in een van de hevigste brandhaarden van de wereld ligt en waar culturen botsen maakt dit streven er niet makkelijker op.

Last Online
    Discussies
    884
    Thanks
    4.707

Standaard

Voor zionistische berichtgeving zie mijn laatste post onder topic "post hier he favoriete complot". https://www.ijsberenforum.com/forum/...344#post500344
    .
    Dat is geen antwoord op mijn vraag, slechts een bevestiging dat je graag sites bezoekt die bol staan van antisemitisme en de bekende soms wat hilarisch aandoende complottheorieën.

Last Online
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Bron: www.elsevier.nl
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elzevier

Loyaliteit van Turkse Nederlanders toont falen van multiculturele samenleving

Veel Turkse Nederlanders hebben zich de afgelopen weken laten zien als verlengstuk van het regime van Recep Tayyip Erdogan. Het toont andermaal aan dat het multiculturalisme heeft gefaald.

De teleurstelling in de multiculturele samenleving is alom. Zelfs de linkse multiculturele gelovigen beginnen zich af te vragen of het multiculturalisme een werkbaar maatschappelijk concept is. Er is soms een onoverbrugbare kloof tussen feiten en idealen.

In de voorbije weken is iedereen getuige geweest van de wreedheid van het islamisme van eigen bodem. Ze komen niet uit een ander continent. Het zijn moslimjongeren geboren in een Europese stad, die zich bij de jihadisten aansluiten om op verschrikkelijke wijze aanslagen te plegen op onschuldige burgers en overheidsdienaren.

Veel Turken in Nederland blijken tiran te steunen

Niet alleen de jihadisten van eigen bodem, maar ook een aanzienlijk deel van de Turken heeft in de afgelopen weken laten zien waar hun hart en ziel daadwerkelijk ligt: in Turkije. Hier gebruik ik het begrip Nederturken niet, omdat ze zich vooral als Turk, en niet als Nederlander hebben gedragen.

Regelmatig werd de Turkse gemeenschap juist als een goed voorbeeld van integratie genoemd. Maar als puntje bij paaltje komt, blijkt dat een flinke groep Turken bereid is om voor zijn echte vaderland, namelijk Turkije, achter een tiran te staan. Om misverstanden te voorkomen, wil ik toch nog benadrukken dat hier de betrokkenheid bij het land van herkomst niet ter discussie staat.

Conflicten tussen Turkije en Nederland

De emotionele betrokkenheid via de taal, literatuur, muziek of andere vormen van de kunst dan wel via familiebanden is in essentie niet kwaadaardig. Ze hoeven niet een vloeiende integratie in een nieuw land te belemmeren. Het gaat hier dus niet om de Turkse muziek, literatuur of zelfs familiebanden.

Ook zou ik de bijzondere momenten van solidariteit niet vreemd vinden wanneer het land van herkomst onrechtmatig door een ander land wordt aangevallen. Dat is aanvaardbaar op voorwaarde dat deze solidariteit niet het algemeen belang van het land van aankomst zou schaden. Dat spreekt vanzelf.

Ook als de Turken massaal voor de democratie en mensenrechten of voor de persvrijheid in Turkije zouden demonstreren, getuigt dat juist van een hoog niveau van integratie in Nederland. Nederlanders waren en zijn bereid om hun solidariteit te betuigen met andere volkeren. Ook als de Turken voor vrede in Turkije zouden demonstreren, komen ze niet in conflict met Nederland. Maar ik heb geen Turk gezien, die tegen de oorlog in Koerdistan en ter bescherming van Koerden zou willen demonstreren.

Nederlandse Turken die enkel solidair zijn met islamisten

Deze luidruchtige Nederlandse Turken zijn slechts solidair met de radicale nationalisten en islamisten in Turkije. Na de mislukte coup tegen het bewind van Erdogan zagen we hoe grote groepen Turken in heel Europa emotioneel en buitengewoon irrationeel hun sympathie betuigden met een regime dat de mensenrechten stelselmatig schendt.

Bovendien blijkt uit hun emotie dat ze in de eerste plaats loyaliteit en gehoorzaamheid aan de Turkse staat verschuldigd zijn. Het gedrag van deze Turken bewijst nogmaals de absurditeit van de stelling dat de integratie vooral een economische aangelegenheid is. Turken hebben het niet slecht in Nederland, en toch gedraagt een grote groep zich als een verlengstuk van de Turkse staat.

Niet de bedoeling van de multiculturele droom

De Turkse staat lijkt nu op het Rusland van Vladimir Poetin: de strategie van het creëren van minderheden om ze vervolgens als een machtsfactor te gebruiken in een ander land. Natuurlijk zijn er Turken die buitengewoon geïntegreerd zijn. Ze zijn Nederlander van Turkse afkomst. Maar deze groep is veel te bang en voorzichtig: groepsdwang, uitsluiting, en wellicht de dreiging van geweld.

Door al deze omstandigheden groeit het wantrouwen jegens de Turkse gemeenschap, omdat een grote groep Turken zich als een verlengstuk van een andere staat gedraagt. Dat was nooit de bedoeling geweest van de multiculturele droom. Ze beschikken dus niet over de dubbele nationaliteit, maar over twee pasporten. Dat zijn identiteitsbewijzen. Deze groep heeft in werkelijkheid één nationaliteit!

Sociale wetenschappers presenteerden fantasieën als feiten

De postmoderne wetenschappers die in de jaren negentig van de vorige eeuw vage en vloeibare begrippen zoals het transnationale burgerschap verdedigden, zwijgen nu in alle talen. Het transnationale burgerschap bestaat alleen als fantasie.

In werkelijkheid hebben de aanhangers van despoot Erdogan bewezen dat ze niets hebben met het transnationale burgerschap. Deze wetenschappers waren voornamelijk sociale wetenschappers die hun kennis zogenaamd op de empirie baseerden. Nou, zie de empirische werkelijkheid! De sociale wetenschappen brengen telkens de wetenschap in verlegenheid.

Het is pijnlijk om in herinnering te roepen dat de journalisten en intellectuelen die het falen van de multiculturele samenleving in de jaren negentig aan de orde stelden, als rechtsradicalen werden behandeld. Weekblad Elsevier was het enige medium in Nederland dat de multiculturele problemen, dus ook de Turkse problemen, analyseerde en duidde. Daarbij kunnen we denken aan Hendrik Jan Schoo, Pim Fortuyn, Syp Wynia en anderen.

Het land van de toekomst is blijkbaar het land van herkomst

Er bestaat geen turkofobie zoals dat door de minister van Buitenlandse Zaken van Turkije werd beweerd. Met allerlei fobieën kan de werkelijkheid niet worden verklaard.

Het land van herkomst blijkt ook het land van de toekomst te zijn. Jammer voor het land van aankomst, het land van uitkeringen, goede zorg, eerlijke justitie en lieve mensen!

Het multiculturalisme heeft gefaald, en nu dreigt de multiculturele samenleving uiteen te vallen.

J.W.
    Keep on Walking.....

23. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

Boy69 ( 9 augustus 2016)

Last Online
    Vandaag @ 18:00
    Discussies
    4649
    Thanks
    46

Standaard

Oud-voetballer Hakan Sükür wordt gezocht door Turkije vanwege mogelijke betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep in het land. Turkije heeft een arrestatiebevel uitgevaardigd. .......... http://www.telegraaf.nl/telesport/vo...gezocht__.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Discussies
    322
    Thanks
    18.939

Standaard

Een interessante discussie op Oostenrijkse tv over de Coup

https://youtu.be/oFmG9kO7q4A

Last Online
    Discussies
    34
    Thanks
    11

Standaard

Een interessante discussie op Oostenrijkse tv over de Coup
    Ik zie liever een interessante rechtszaak waarin een onafhankelijke rechter vaststelt of Fethullah Gülen en z'n aanhangers nu daadwerkelijk schuldig zijn aan het aanzetten tot of faciliteren van de staatsgreep.

Een discussie over of er in turkije uberhaubt nog onafhankelijke rechters te vinden zijn is pas echt een interessante discussie.

J.W.
    Keep on Walking.....

Last Online
    Vandaag @ 17:59
    Discussies
    43
    Thanks
    1.106

Standaard

Als het meezit binnenkort een rechtse president én regering in Oostenrijk.
    Hopelijk wordt hier net als in 1683 een begin gemaakt met de bevrijding van het Avondland.
    Het gaat goed met ons!

Pagina 13 van 77 EersteEerste ... 3910111213141516172363 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten