Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 29 van 29
    Last Online
    14 oktober 2015 @ 13:18
    Discussies
    7
    Thanks
    0

Standaard Foutje

Helaas is dit een gedachte, die veel voorkomt bij ervaren Thailand-gangers, (ben er ook één, vanaf 1985 tientallen keren, waaronder een periode van een half jaar en een periode van twee jaar aaneengesloten) Thaise meisjes zijn niet gevoel-loos. De tranen van meisje A in Randy's verslag, waren absoluut geen krokodille-tranen.
    Natuurlijk zijn er bedriegsters bij (niet een paar!) maar de meeste misverstanden die er zijn tussen Thais en Farang, zijn ontstaan door cultuur-verschillen. Daarom kan ik ook iedereen die de thais beter wil leren begrijpen, aanraden eens een paar boeken te lezen die over die cultuur gaan. Randy noemt in zijn verhalen een hele goede: Thailand-fever.

Inderdaad zullen de tranen van A inmiddels opgedroogt zijn en ook zal ze een andere Farang aan de haak hebben geslagen, maar dat is haar werk toch ook? Haar leven gaat ook gewoon door en de rest van de familie in de Isaan op de boerderij moet ook eten.... Maar de tranen van A vlak voor het afscheid van Randy waren heus echt en hadden niets te maken met het opwekken van medelijden.
    Groet, Jaccoone
    ik weet niet wat ik moet hier, zonder de dames van plezier

Last Online
    9 maart 2009 @ 22:12
    Discussies
    94
    Thanks
    0

Standaard Epiloog Pattaya oktober 2007

Een kleine 2 weken terug in NL na mijn eerste Pattaya trip. De Pattaya blues begint wat af te zwakken, en laait alleen weer op als ik Pattaya berichten lees, of een lief emailtje krijg van tirak A. Veel te vaak dus:D.

Terugkijkend en -denkend aan Pattaya geniet ik van de prachtige herinneringen, aan een heerlijk klimaat, lekker eten, een relaxte levensstijl en bovenal: aan al die lieve schatjes die zo goed waren in 'taking care of teerak'. Het is zeker mijn allerbeste vakantie geweest!

Wat losse observaties:

- respecteer de Thai en hun cultuur en je krijgt er veel voor terug. Er gaan af en toe dingen mis, maar: mai pen rai is voor mij een nuttige kreet geweest. Wij zijn als toerist hun gast, het is hun land en het zijn hun regels en gewoontes.

- Go with the flow. Plannen maken in een plek als Pattaya is tamelijk nutteloos. Ik bekeek per dag wat ik wilde, en vervolgens gebeurde er vaak weer wat anders. Soms ging ik bijv richting Walking Street maar kwam uit in Soi 6. Een andere keer wilde ik met een teerakje op stap maar die was opeens niet beschikbaar, en dan kwam er wel een ander teerakje langs. Dit soort verrassingen maakte het leven erg aangenaam.

- Idem als het uitkiezen van een dame: fixeer je niet op 1 dame. Als het niet lukt, of het wordt minder dan verwacht, er zijn nog heel veel andere lieverds. Daarom heb ik ook nooit gezocht naar dames die op forums beschreven zijn (hoewel ik zeker geniet van de beschrijvingen). Je zult nooit dezelfde ervaring krijgen als die beschreven wordt, en dat kan alleen maar tegenvallen. No expectations werkt voor mij beter. En ik vertrouw liever op mijn eigen 'gut feeling'.

- bijna alles is onderhandelbaar. En zo niet, het kan geen kwaad het te vragen. In het begin betaalde ik nog de vraagprijs, maar later werd ik steeds 'brutaler'. Zie het wel als een spel, en zorg dat beide partijen winnen (= tevreden zijn).

- ik ben alleen in Pattaya geweest, en dat beviel prima. Een vriend erbij is ook leuk, maar ik wil dan toch regelmatig alleen op stap. Een volgende keer wil ik ook (met een tirak) Thailand wat meer verkennen, en ook langer dan 3 weekjes (die vliegen echt om!) blijven. Liever 3 maanden...

- ik ben nu ook aan het kijken of ik niet eens in Thailand werk kan krijgen. Al is het maar tijdelijk, het lijkt me echt te gek daar ook een tijd te wonen. Ik ben in NL redelijk vrij dus kan me dit ook veroorloven.

- Wat ga ik een volgende keer anders doen? Niet eens zo heel veel, wel eens wat meer freelancers oppikken, en ook eens kijken in hoeverre dames op straat, overdag, benaderbaar zijn. Papa wordt iets te oud om elke nacht in de disco een freelancertje op te pikken :D. Een brommer huren. Vermoedelijk ook een appartement ipv een hotel, zeker als ik langer dan een maand ga.

- alle verwikkelingen met de Thaise schatjes :littleangzijn emotioneel heftig geweest, intensief maar ook heel mooi. In elke cel van mijn lichaam voelde ik dat ik leefde. Ik ben blij dat ik dit meegemaakt heb, ondanks de pijn, en ik hoop van harte dat ik hun weer tegenkom op een volgende trip. En zo niet: ik wens de lieverds het allerbeste, dat verdienen ze stuk voor stuk. Hun leven is zeker niet het makkelijkste leven, en voor wat ze desondanks geven, en blijven geven, heb ik een groot respect.

Last Online
    9 maart 2009 @ 22:12
    Discussies
    94
    Thanks
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coco 2 Bekijk bericht
    Wake up,Randy.Niets is zoals het lijkt.:angryfire
    Grtz
    Leg uit?

Last Online
    19 juni 2015 @ 10:00
    Discussies
    14
    Thanks
    2

Standaard

Hahaha randy hij bedoeld dat je teveel door een roze bril kijkt zeg maar, ik ben daar kort
    geleden ook geweest en ik weet hoe je je voelt. Mijn advies blijf down to earth en blijf
    het van een nuchtere kant kijken. Ik heb er meerdere keren ook aan gdacht om me te gaan vestigen in Brasil of Thailand en ben blij dat ik het niet gedaan heb.....Ik heb veel mensen naar de kloten zien gaan ......jongens die dachten dat het allemaal makkelijk was
    en er daarna achter kwamen dat het spel toch anders in mekaar zit...

Sanuk

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten