Gisteren in dit oord van verderf geweest. Was niet echt druk en best warm, toch was het best druk op de kamers. Op het bord waren tenminste veel hokjes rood. Doordat de zon om half 3 of zoiets zich verstopte achter de wolken was het eigenlijk best uit te houden buiten, als je daar tenminste wilde zijn.
Ik kan hier natuurlijk grote verhalen gaan vertellen over al die 6, ahum, dames waar ik mee gestoeid heb, maar dat wordt toch meer van hetzelfde. Bovendien worden mijn ideeen over sommigen daarvan niet geapprecieerd.
Laat ik het eens over de vloer hebben, een ander item. Op veel plaatsen is die best wel glad. Voordeel, een gladde vloer is snel schoon te maken met weinig moeite. Nadeel, op deze vloer zie je elk vlekje. Zeker de zwarte tegels in de wc zijn wat dat betreft een ramp. Toch zie ik liever zulke tegels als al die reliëf tegels of hoe je het noemen wilt. Je ziet op zulke tegels dan wel veel minder als er iets geknoeid wordt, maar je moet ook flink schuren om ze goed schoon te krijgen. De vraag is of dat altijd gebeurt. Op een plek waar elke dag 100+ mensen rondrennen waarvan de een zich 3 keer gedoucht heeft onder 50 graden en daarna zich ontsmet heeft in formaline en een ander recht van de bouwplaats is binnen gelopen, is gemakkelijk schoon vegen toch belangrijk. Een ieder mag hier roepen dat dat hier te weinig gebeurt. En misschien zouden ze met zo' n oppervlakte aan gladde vloeren wel eens wat vaker mogen rond gaan.
Toch wil ik een foutje dan wel hier eens aankaarten: de slippers. De huisslippers van YY zijn breed genoeg, zie een andere bijdrage van mij. Maar de vorm en het materiaal zijn niet echt geweldig. De ietwat ronde onderkant zorgt nou niet direkt voor meer grip en het materiaal wordt gladder als het nat wordt. Een slipper ala SS of LR zou hier al voor een verbetering zorgen voor wat betreft de glijpartijen.
Dit alles samen maakt dat de beleving van het SC gebeuren voor sommige wat minder is. Da's jammer. Zelf loop ik in de wellness overigens altijd blootsvoets rond. Veel minder kans op uitglijders, die maak ik wel op de kamer met de dames, en als de voeten weer afgedroogd zijn loop ik niet de hele dag rond in een slipper waar vanalles is in gespetterd.
Een vriend is iemand die vraagt waarom je iets doet, maar nooit veroordeelt wat je doet.
Hij, of zij, vraagt nooit waarom je geen tijd had, maar is altijd blij als ie je weer ziet.
Maar weet wel waar je de vorige keer over sprak en pakt daar de conversatie weer op.