Ze mocht op een ruime bank zitten. Als ik vernedering spelletjes speel, dan moet de dame naakt op de vloer naast mij en mag ze niet op een zetel. Erdogan heeft nog veel te leren.
Ze mocht op een ruime bank zitten. Als ik vernedering spelletjes speel, dan moet de dame naakt op de vloer naast mij en mag ze niet op een zetel. Erdogan heeft nog veel te leren.
Ze verlaagde zich tenminste niet door een kopvod te dragen.
Kan Kaag nog een voorbeeld aan nemen
Agronymus1 ( 9 april 2021),Eddy_V ( 7 april 2021),lustman ( 9 april 2021),schoolmeester ( 7 april 2021)
.... https://nos.nl/liveblog/2375699-alle...eeghuizen.htmlHoogste aantal besmettingen in Turkije op een dag
Niet eerder werden er in Turkije zo veel coronabesmettingen op een dag gemeld, schrijft persbureau Reuters. Het gaat om 54.740 nieuwe gevallen en 276 overlijdens, volgens het ministerie van Volksgezondheid.
Vorige week kondigde de Turkse president Erdogan een aanscherping van de coronaregels aan, waaronder een lockdown in de weekenden gedurende de ramadan. Die begint op 13 april.
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
mentholbear ( 8 april 2021),WANDELAAR5 ( 8 april 2021)
Agronymus1 ( 9 april 2021),bertje600 ( 8 april 2021),hasta la pasta ( 8 april 2021),schoolmeester ( 8 april 2021)
Ik snap wel dat von der Leyen (vdL)dat niet echt doet. Daarmee zou ze haar eigen persoon boven de agendapunten van de ontmoeting zetten en dat kan dan weer uitgebuit worden.
Michel is inderdaad een ajuin (zijn pa is een seniele ajuin). Hij had onmiddellijk zijn stoel aan vdL moeten afstaan uit wellevendheid en om een signaal te geven aan Erdogan.
Hopelijk komt Turkije nooit in de EU, hoewel ik de meeste Turken in BEL en DEU wel kan appreciëren.
Player ( 8 april 2021)
Het ging verder dan om haar eigen persoon. Het was gewoon een misprijzen van de vrouw als minderwaardig wezen. Als statement zou tellen dat Michel een stoel erbij had gesleurd voor von der Leyen ofwel stante pede beiden terug opgestapt hadden. Als het aan de Duitsers ligt zal Turkije nooit tot de EU toetreden en maar goed ook, ze hebben niets te maken met de Europese legacy en kunnen niets positiefs bijdragen. Dat land loopt gewoon 100 jaar achterlijk achterop.
schoolmeester ( 8 april 2021)
pret ( 8 april 2021),WANDELAAR5 ( 8 april 2021)
Turkije zet punt achter ‘sofagate’ en leugens: EU vroeg er zelf om
Om direct een einde te maken aan de vele aantijgingen die Turkije ontvangt dat voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie dinsdag niet op een stoel naast president Recep Tayyip Erdoğan maar op een nabijgelegen bank moest gaan zitten in het paleis in Ankara, zei buitenlandminister Mevlüt Çavuşoğlu donderdag dat de EU zelf om een dergelijke zitformatie vroeg.
Turkije kreeg al gauw internationale ‘kritiek’ dat ‘het niet beleefd omging met de Europese leiders’. “In het protocol is hier aan het verzoek van de EU-kant voldaan. Zo’n zitplaatsopstelling is geregeld na suggesties uit EU-kant”, benadrukte de Turkse minister. De ‘sofagate’ zorgde ook voor diplomatieke ruzie tussen Turkije en Italië.
Çavuşoğlu: “Turkije is een staat die al heel lang bestaat en verwelkomt niet voor de eerste keer gasten. De protocolregels die voor gasten tijdens hun verblijf in Turkije gelden, zijn in lijn met internationale protocolregels en de Turkse gastvrijheid. Er zijn oneerlijke beschuldigingen tegen Turkije. Voorafgaand aan elk bezoek komen kanten bij elkaar voor de stoelindeling. Er is aan het verzoek van de EU voldaan. Een dergelijke zitplaatsopstelling is geregeld na suggesties van de EU-delegatie. Punt.”
Dinsdag ontving Erdoğan de twee Europese leiders Charles Michel, voorzitter van de EU-Raad en Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie. De twee wisten onderling even niet wie naast Erdoğan mocht zitten.
© Turksemedia.nl – Alle rechten voorbehouden | AA | Gepubliceerd: 08-04-2021
De leugen staat zowel bij Erdogan als bij zijn minister op het voorhoofd geschreven.
Van leugens of onwaarheden zijn ze beiden niet vies van.
schoolmeester ( 9 april 2021)
In 2015 waren er geen vrouwen bij (Juncker en Tusk), en kijk....
![]()
Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA
Corono ?
Of het waar is dat de EU om die indeling te vragen weet ik niet. Het lijkt me wel comfortabeler communiceren tegenover elkaar, vooral met zoveel afstand. Maar het was misschien 'handiger' geweest als ze allemaal eenzelfde soort stoel hadden.
Moet zeggen, dat ik het persoonlijk met die bankjes mooier vind uitzien.
De Turkse propaganda filtert hier zelfs binnen. De EU vroeg om 2 stoelen, in 2015 was er geen Corona en nu wel,...? Wat gaat er nog verzonnen worden. Liegen alsof het gedrukt staat. Zoals Draghi het zegt, niets meer of minder dan een dictatuur.
Op Facebook stelt Charles Michel dat sommige beelden van de ontmoeting met Erdogan reacties en soms harde interpretaties hebben uitgelokt en “de indruk wekken dat ik ongevoelig zou zijn geweest voor de situatie”. Maar “niets is minder waar”, schrijft de Belg.
Volgens Michel veroorzaakte de strikte interpretatie van de protocolregels door de Turkse diensten een “schrijnende situatie”, namelijk “de verschillende, zelfs kleinerende, behandeling van de voorzitter van de Europese Commissie”. “Toen we de betreurenswaardige aard van de situatie inzagen, hebben we ervoor gekozen om dit niet te verergeren door er een publiek incident van te maken, en om voorrang te geven aan de inhoud van de politieke discussie die we, Ursula en ik, met onze gastheren aangingen.” Hij heeft het over een belangrijke stap in het complexe proces om de relaties tussen de EU en Turkije te verbeteren.
Michel zegt te betreuren dat de indruk is gegeven dat hij onverschillig zou hebben gestaan ten aanzien van protocollaire onhandigheid die von der Leyen moest ondergaan. “Zeker gezien het feit dat ik mij vereerd voel deel te nemen aan dit Europese project waarbij twee van de vier grote instellingen worden geleid door vrouwen, Ursula von der Leyen en Christine Lagarde, en ik ook fier ben dat het een vrouw was die mij - als eerste in de geschiedenis - heeft opgevolgd als premier van België.”
De Europese Raadsvoorzitter is naar eigen zeggen ook bedroefd dat deze situatie “het grote en nuttige geopolitieke werk” dat in Ankara is verricht en waarvan Europa hopelijk “de vruchten zal plukken, overschaduwt”.
Bron Nieuwsblad.be
Het is natuurlijk ook mogelijk dat Erdogan bang was om te intiem te zijn met U. vdL. Met me too en zo weet je maar nooit![]()
mentholbear ( 9 april 2021),schoolmeester ( 9 april 2021)
schoolmeester ( 9 april 2021),Zeus1 ( 9 april 2021)
https://www.hln.be/buitenland/italia...d-af~aeabad20/Italiaanse premier noemt Erdogan ‘dictator’ na stoelincident, Michel speelde scène “nog 150 keer” in zijn hoofd af
De Italiaanse eerste minister Mario Draghi heeft voor ophef gezorgd door de Turkse president Recep Tayyip Erdogan in aanwezigheid van de pers een "dictator" te noemen. Hij deed die uitlating naar aanleiding van het veelbesproken 'stoelincident' tijdens het bezoek van Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen en de Europese Raadsvoorzitter Charles Michel. Turkije roept nu de Italiaanse ambassadeur op het matje. Michel betreurt het beeld dat hij onbewust gecreëerd heeft. “Ik heb die scène nog 150 keer in mijn hoofd afgespeeld", liet hij weten op de Franstalige zender LN24.
"Ik was zeer ontstemd over de vernedering die Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen moest ondergaan", verklaarde Draghi gisteravond. "Met deze dictators - laten we ze noemen wat ze zijn - die we desondanks nodig hebben, moeten we afwijkende ideeën en opvattingen over de samenleving eerlijk tot uiting brengen. Maar we moeten ook bereid zijn met hen samen te werken in het belang van het land. Het juiste evenwicht is nodig."
Woorden zijn mooi maar we zien uiteraard liever daden die erin resulteren dat de Dictator zal verdwijnen.
1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche
peterp095 ( 9 april 2021),schoolmeester ( 9 april 2021)
Turkije doet helemaal geen inspanningen om geopolitieke problemen te ontwarren, integendeel. Vluchtelingen vrije doorgang geven tot de EU, Syriestrijders en andere terroristen verwelkomen en naar Westerse landen laten uitzwermen,... De miljarden € die de EU veil had om dat tegen te gaan, waren verloren moeite. Ze hadden beter moeten weten dat met zo’n landen niet te onderhandelen valt. Men kan enkel hopen dat nu Trump niet meer aan de macht is en Biden de verhoudingen met Rusland terug bijstelt, Turkije ook in het vizier komt om die vazalstaat van de Rissen aan te pakken.
Een compilatie zegt soms meer dan 1000 woorden. Uitsmijter voor het weekend
https://youtu.be/r5kReV-chcs