Heb je de rapporten gelezen? Heb je deze onderzoek organisaries beoordeeld? Op welke punten punten deugen deze organisaties of hun rapporten niet?
Het is wel heel erg makkelijk om professionele onderzoeken van erkende organisaties met één zinnetje weg te wuiven. Hun onderzoeken komen redelijk bij elkaar in de buurt (hybride regime, moderate autocracy). Kun je aantonen dat deze onderzoeken niet deugen?
Je mag ook een ander onderzoek/ranking inbrengen van een internationaal erkende betrouwbare bron waarin Turkije beoordeeld wordt als een volwaardige democratie. Ben benieuwd of je die kan vinden......
Als je geen overtuigend tegenargument hebt en je herhaalt over een twintigtal posts weer dat Erdogan 'democratisch' gekozen is, dan zullen deze onderzoeken vast wel ter reminder weer boven drijven.![]()
schoolmeester (10 mei 2021)
Organisaties die fake informatie verspreiden ga ik geen tijd aan besteden.
Hoho schaakmat is het pas als er geen uitweg is voor je tegenstander wat in deze namelijk niet het geval met is. Volgens Wikipedia wordt Democratie Index als volgt bekritiseerd:
The Democracy Index has been criticised for lacking transparency and accountability beyond the numbers. To generate the index, the Economist Intelligence Unit has a scoring system in which various experts are asked to answer 60 questions and assign each reply a number, with the weighted average deciding the ranking. However, the final report does not indicate what kinds of experts, nor their number, nor whether the experts are employees of the Economist Intelligence Unit or independent scholars, nor the nationalities of the experts.[19]
Zal maar geen mat zeggen maar schaak ben je zeker![]()
Laten we het gewoon simpel houden en geen vuistdikke rapporten erbij halen.
We gaan er van uit dat dictator Erdogan elke keer volkomen legitiem en democratisch is gekozen. Dat nemen we dan maar als uitgangspunt.
Erdogan en zijn corrupte regering laat intussen tienduizenden kritische journalisten, leraren op scholen, docenten aan universiteiten, politiemensen, militairen, rechters, advocaten, mensenrechten activisten, parlementsleden etc. oppakken en opsluiten. Dat zie ik de Nederlandse regering olv Rutte niet doen.
Door zich terug te trekken uit de conventie van Istanboel, schoffeert en diskwalificeert hij vrouwenrechten en trapt homo's en lesbo's in een hoek. Het diepgewortelde probleem van huiselijkgeweld en vrouwenmoord wordt daarmee weer decennia terug in de tijd gegooid.
Volgens mij wordt aan de rechten van homo's en lesbo's en vrouwen in Nederland niet getornd. Het kan natuurlijk ook in ons land altijd beter om hun rechten te waarborgen.
Dictator Erdogan heeft zijn zakken grof gevuld met door corruptie verkregen geld. Baantjes worden onder familieleden verdeeld. Ik heb nog nooit vernomen dat Rutte miljoenen in eigen zak heeft gestoken. Ook zitten er bij mijn weten geen familieleden van Rutte op hoge regeringsposten.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Internet afsluiten of censureren, kranten verbieden, radio en televisiestations kaltstellen. Leuke democratie daar in Turkije.
Agronymus1 ( 9 mei 2021),hasta la pasta (11 mei 2021),schoolmeester (10 mei 2021)
Waarom kunnen ze in daar na een paar jaar niet bij een Turkse multinational aan de bak ofzo, zoals menig hoge ambtenaar dat in Nederland doet![]()
Badslippers (10 mei 2021)
PRET je bent geen NEDERLANDER want we zien en horen op de TV dat hij alle tegenstanders laat oppakken,daarbij komt nog eens dat ATATURK in 1917 de vrouwen gelijke rechten als de mannen heeft gegeven maar door ER IST WIEDER DA met voeten wordt vertreden en de dames weer in de middeleeuwen zijn gekomen en het land steeds weer verder afglijdt naar een bankroet.
Maar hier komt het waarom blijf je nog steeds in een land wat volgens jou niet deugt,je hoef je niet bang te maken dat je opgepakt wordt want je bent een echte aanhanger van :ER IST WIEDER DA:
Human Rights Watch:
Executive interference in the judiciary and in prosecutorial decisions are entrenched problems, reflected in the authorities’ systematic practice of detaining, prosecuting, and convicting on bogus and overbroad terrorism and other charges, individuals the Erdoğan government regards as critics or political opponents. Among those targeted are journalists, opposition politicians, and activists—in particular members of the pro-Kurdish Peoples’ Democratic Party (HDP).
Human Rights Watch:
Most TV and print media in Turkey are owned by companies close to the Erdoğan presidency or avoid reporting critical of the government. Critical online news and commentary websites persist, nevertheless. At the time of writing, an estimated 87 journalists and media workers were in pretrial detention or serving sentences for terrorism offenses because of their journalistic work.
Is Human Rights Watch ook een nietszeggende organisatie?
Hier nam je ze wel serieus en had je het niet over ' interpretatie' : https://www.ijsberenforum.com/forum/...620#post739620
Je haalt HRW aan enkel op basis van willekeur, oftewel je meet met twee maten.
hasta la pasta (11 mei 2021),schoolmeester (10 mei 2021)
Kijk Pret, ik beperk me tot hoofdlijnen m.b.t. het nieuws in Turkije. Ik ga geen diepgravende onderzoeken raadplegen of me volledig verdiepen in het grote corruptieschandaal uit 2013. Ik lees artikelen uit redelijk betrouwbare media waarbij ik me niet richt op media die eenzijdig berichten. Ik geef toe dat het beeld wellicht vertekend is. Toch is en blijft de grote lijn dat er in Turkije zaken gebeuren die zeer sterk indruisen tegen waar een democratisch en vrij land voor zou moeten staan. Als de Turken dat prima vinden, zich daar graag aan onderwerpen en Erdogan een geweldig regeringsleider vinden, prima. Heb ik geen probleem mee. Maar zoals gezegd, blijkbaar hebben we een andere kijk op wat een democratie en vrij land is.
Dan nog maar een voorbeeld. Bron heb ik verder niet getoetst.
Gepubliceerd op 13 december 2017
"Het aantal Turkse journalisten dat door Turkije gevangen wordt gezet, is hoger dan in enig ander land, inclusief al die journalisten die momenteel gevangen zitten in Noord-Korea, Cuba, Rusland en China samen.
Het aantal journalisten dat wereldwijd gevangen zit , bereikte in 2017 opnieuw een nieuw record, en voor het tweede opeenvolgende jaar zit meer dan de helft van degenen die voor hun werk vastzitten achter de tralies in Turkije, China en Egypte. Het patroon weerspiegelt een erbarmelijke mislukking van de internationale gemeenschap om een wereldwijde crisis in de persvrijheid aan te pakken."
Zoals ik al eerder zei, zitten de opgesloten journalisten vast, omdat deze zijn veroordeeld vanwege het zaaien van haat en geweld, terreur activiteiten en lekken van staatsgeheimen.
Ieder voordeel heb zijn nadeel............
hasta la pasta (11 mei 2021),schoolmeester (10 mei 2021),Zeus1 (10 mei 2021)
Pret,
als je als Turk geboren bent moet je wel houden aan de regels vanuit Turkije.
Je hebt nu eenmaal een Turks paspoort en daar kom je niet vanaf.
Je zult dus naar de pijpen van Erdogan moeten dansen en dat doe je ook
met ieder bericht dat je hier post.
Anders kun je nooit meer naar Turkije of je wordt daar opgepakt en
voor jaren vastgezet.
Erdogan of zijn kompanen kijken mee met je berichten natuurlijk.
Gelukkig hoeven wij Nederlanders daar geen zorgen over te hebben.
PRET ik schaam me omdat ik NEDERLANDER ben die in de jaren na de oorlog gruweldaden hebben gepleegd in NED-INDIE en vele mensen hebben vermoord omdat ze na 350 jaar onderdrukking eens zelfstandig wilden worden en de mensen die dit gedaan hebben nooit zijn vervolgd voor hun daden maar zelfs geprezen door het nederlandse regiem een grote schande voor ons NEDERLANDERS die hier tegen waren.
Indien ik TURK was zou ik me ook schamen voor de massa-moord op de ARMENIERS.
Party, drink toch niet zoveel.
Je brein word steeds slechter.
Zeus1 (10 mei 2021)