Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Last Online
    5 maart 2013 @ 22:45
    Discussies
    47
    Thanks
    4

Standaard Sexscene in German TV between Handicapped People

The German TV is breaking a big taboo in Germany.
    Sexual rights of Handicapped people here in Germany is not in every peoples mind.

http://www.express.de/nachrichten/ne...439032953.html

Last Online
    27 november 2016 @ 08:59
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rolliman Bekijk bericht
    The German TV is breaking a big taboo in Germany.
    Sexual rights of Handicapped people here in Germany is not in every peoples mind.

http://www.express.de/nachrichten/ne...439032953.html
    I think it is good that this is now done. Also disabled people have sexual desires, and I do not understand why this is considered a taboo. No one can live without loving.

On Saturday July 26th I was in Goldentime, and there was a man in a wheel chair with brown hair and a pony tail. He is always there with a friend of his.

He is always having a good time, and I really enjoy looking at him, because it is nice to look at someone enjoying himself. I see him go to the room mostly with a german girl. I believe her name is Rachel. She is a sweet woman and always kind to this man.

Last Online
    Discussies
    47
    Thanks
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bergm550 Bekijk bericht
    I think it is good that this is now done. Also disabled people have sexual desires, and I do not understand why this is considered a taboo. No one can live without loving.

On Saturday July 26th I was in Goldentime, and there was a man in a wheel chair with brown hair and a pony tail. He is always there with a friend of his.

He is always having a good time, and I really enjoy looking at him, because it is nice to look at someone enjoying himself. I see him go to the room mostly with a german girl. I believe her name is Rachel. She is a sweet woman and always kind to this man.

Hi,
    And I was in GT on sunday!!! :-)))

But the most important thing is, that the Medias giving some attention to this theme "Sexual Life of Handicapped people":

Last Online
    Discussies
    47
    Thanks
    4

Standaard

Bei mir als Behinderten läßt dieser Film gemischte Gefühle zurück.

Da ist erstmal der Komissar, der einfach nicht wahrhaben, will, dass er ebenfalls Behindert ist. Die Szene auf der Toilette:"Ich bin nicht behindert, ich bin versehrt!!!"
    Großer Satz, den ich selber immer wieder höre.

Ebenfalls der scheinbar tolerante Umgang der Behinderteneinrichtungen. Es darf keine Probleme geben, also werden Behinderte mit Medikanten oder durch Sterilisation "ruhig gestellt", aber auf der anderen Seite ist dort der Mißbrauch der behinderten Patientin, der in dem Satz gipfelt:"Sie hat keine moralischen Wertvorstellung. Für Sie ist Sex etwas wie Eis essen!" Bin mal gespannt, wie oft ich diesen Satz demnächst hören muß.

Da ist der "Entzug" der Verwandtschaft" wenn dem Hauptfürsorgetragenden etwas zustößt. Auch das ist mir zur genüge bekannt.

Auf der anderen Seite durfte man nicht zuviel erwarten. Es war ein erstes zaghaftes herantasten an ein paar Tabus. "Behinderte und Sexualität", "Behinderte und den eigenen Kinderwunsch", und "welchen Wert haben Behinderte in der Gesellschaft."
    Darüber kann und muß sich jeder seine Meinung selber bilden....

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten